
25 keer meer dan nodig betalen voor de onderhoud van een bootje, dat is pas pimpen op
koninklijke schaal. Het jacht van de koninklijke familie, de Groene Draeck, een kleine kudtzeilboot vergeleken met de bateautjes van collega-oligarchen, wordt desondanks toch onderhouden alsof het een
carrier group is die 24/7 klaar moet staan om uit te rukken als het gele/rode/groene gevaar toeslaat. Het ultieme allochtone bijstandsgezin van Nederland illustreert hiermee perfect wat er mis is met leven op de Poet van de Ander. Het is ook exemplarisch voor de mentaliteit van uurtje/factuurtje-schrijvers die voor de overheid werken: Vadertje Staat kijkt niet op een dubbeltje meer of minder, dus gewoon net zo lang de rekening opvoeren tot er tien jaar later een keer de verantwoordelijke politicus zich niet in het geschetste beeld herkent. Dat laatste heeft Rutte overigens keurig gedaan, door jarenlang net te doen alsof
structurele kosten incidentele kosten waren, waardoor de rekening voor u de belastingbetaler uiteraard weer hoger uitvalt. Of het nu gaat om grafisch ontwerpers, ICT'ers of treinenbouwers, een beetje aannemer van overheidsklussen laat de bon zwellen tot formaatje Elias. Zo staat er voor zesduizend euro aan stallingskosten op de bon, terwijl een gewone burger met een lemsteraak er maar 1000 voor hoeft te lappen. What you want, a Bentley, a diamond ring? De burger betaalt!
Reaguursels
InloggenWat een gezeik om een bootje.
@iBR | 01-03-16 | 12:27
Precies. En als ik WA was zou ik zeggen: ik lap de onderhoudskosten gewoon zelf. Want het was (nota beide benen) een GESCHENK.
Driewerf Hoezee | 01-03-16 | 12:56
Dat voorbeeld doordenkend: stel ik krijg een fles wijn kado en ga de volgende dag naar de gever terug: "Euhmm.. hij is leeg, doe es vullen.." en de dag daarna wéér en daarna wéér en ...
Ws wordt de hele familievloot onderhouden van dat bedrag; vandaar dat exorbitant hoge bedrag.......
"Het jacht van de koninklijke familie, de Groene Draeck, een kleine kudtzeilboot vergeleken met de bateautjes van collega-oligarchen, wordt desondanks toch onderhouden alsof het een carrier group is die 24/7 klaar moet staan om uit te rukken als het gele/rode/groene gevaar toeslaat."
Dat is ook zo! De Groene Draeck zal worden ingezet bij de stichting van de Islamitische Republiek der Nederlanden. Vliegen is dan niet veilig meer, omdat bebaarde Nederlandse militairen dan overlopen compleet met anti-luchtdoel raketten. De Koninklijke Familie zal dan vanuit Canada, kuch, het Verzet leiden.
Pieremachochel noemt het volk zoiets, maar wat weten die onnozele halsjes ook.....
Een boot hoeft normaliter maar eens in de 2 jaar uit het water gehaald te worden voor een likje verf en ander onderhoud. Dus waar elke keer deze kosten vandaan komen is mij een raadsel. Het slaat echt helemaal nergens op.
Zou WA het dan doen met de schipper? Zoals Friso het deed met..... oh nee daar krijg ik last mee, dus ssssst
Zou er nog hoop zijn? Merkel..... W.A. van Buuren... ook onze elite gaat massaal aan de varkensmuts.
1 van 2 :
Jôh! Donderop!
Dus dat onderhoud kost evenveel als een dure asielzoeker, who cares???
Ik stel voor dat het onderhoud van het schip voor eeuwig voor rekening zal komen voor de belastingbetaler, op voorwaarde dat het een nieuwe naam zal krijgen. De Groene Draeck is zo 1957. Hier volgen enkele suggesties...
- De Gele Tand
- De Dikke Kop
- De Argentijnse Mossel
- De Biggenboot
- De Prinses Graai
@tweetybird
Ik was ook niet onder de illusie u te overtuigen, wat dat betreft zijn pro oranje mensen net zo erg als religieuzen.
Mensen die zo vastgebakken in hun geloof zijn dat alle argumenten van de wereld ze niet over zou kunnen halen. U heeft zelf geen enkel argument kunnen leveren waarom we deze geldverslindende kliek zouden moeten onderhouden. U komt niet verder als, ja maar hullie kosten ook veel geld.. Of andere niet ter zake doende kletskoek (hoe komt pechtold in deze discussie) het feit dat Rutte er niets van bakt is toch geen argument voor een koningshuis?
WA heeft trouwens zelf een snel bootje gekocht privé, dus die betaald ie verder zelf.
Daar hoor je verder ook niks over.
www.telegraaf.nl/vaarkrant/22928561/__...
Jammer van die ton per jaar, maar is een druppel op de gloeiende staatsplaat.
Kan WA of Bea weinig aan doen, het was een kado van de Nederlanders aan Bea, inclusief onderhoud.
-weggejorist-
Hoort dat niet openbaar en Europees te worden aanbesteed, zo'n uitgave van gemeenschapsgeld?
de boot,de autoo's, de Gouden en Glazen koets, het vliegtuig.. je moet wat als nederig volk om je pracht en praal te blijven showen.. Wat mij betreft exploreren we de vervoersmiddelen bij de Efteling of bij het RIJKSmuseum. Bekostigen we uit de opbrengsten de ónderhoudskosten.
Die ene keer met jaar of eeuw dat ze nodig zijn voor de citytour van de keuning en Queen langs het gepeupel is dan geen probleem.
Het is voor de werf een leuk projectje om wat uurtjes op kwijt te kunnen die anders onbetaald zouden blijven. Men weet, zoals allen bij Defensie, dat er toch wel betaald zal worden omdat de minister niet in zijn hemd wil staan en de majesteit uit de wind moet blijven.
Men kan het beter bij een vakbedrijf laten doen. Ook de permanente bemanning kan er dan sofort afmonsteren. Een paar weken wat inhuurbemanning en een bromsnor met zeilervaring erop en klaar.
Die Oranjes voorkomen toch maar mooi dat er op een dag een Marokkaan president van Nederland wordt en twitters de wereld inslingert zoals Ahmed Marcouch dat pleegt te doen.
Kijk dat ze de boot zelf voor rekening kunnen nemen daar ben ik het wel mee eens. Als ik een kadootje krijg betalen ze ook niet nog eens voor onderhoud of weet ik wat. De boot is het kado het onderhoud dokken ze zelf maar. Ze zullen er geen boterham minder om eten. Daar ben ik het zeker mee eens. Ze hadden het kado ook kunnen weigeren met de mededeling . Leuk maar het onderhoud kost te veel.
"een kleine kudtzeilboot vergeleken met de bateautjes van collega-oligarchen": klopt, dus waar maken we ons druk over. Next.
Stijlloze nick | 01-03-16 | 14:55
Nou ik heb nieuws voor u. De meeste nederlanders vinden het aantal gelukszoekers ook zat. Helaas pindakaas hebben we niks meer in te brengen bij dit kabinet. Ik zal u even uit de droom halen. De pvvda heeft helemaal niks op met democratie en de EU elite steelclub nog veel minder.!! We hebben hier nu werkelijk een schijndemocratie. Jammer dat u dat niet door heeft. U heeft mij nog steeds niet overtuigd. En als D666 er op asndringt zit er altijd een addertje onder het gras. Zo blijkt keer op keer. Maar dat gaat u nog wel merken aan het zogenaamde kadootje van een paar miljard die u mede door D666 ruimschoots gaat terugbetalen. Houd ook rekening dat het kadootje mede door u zelf betaald is. We geven sommige groepen een kadootje en halen dat via gemeentebelastingen en via provincies dubbel en dwars terug. U zult dadelijk nog spijt hebben hun kadootje aangenomen te hebben door u zelf betaald . Geloof mij dus maar als ik zeg dat die republiek zelfs nog veel meer gaat kosten. Ik denk dat D666 arrogander pegholl zit te springen om dat baantje!!!
@tweetybird | 01-03-16 | 14:19 "Een republiek kan zelfs wel eens meer kosten. Dat hoeft niet perse goedkoper te zijn. En gekozen kun je wel vergeten."
.
Een punt is dat het zelfbenoemde koningshuis deel uitmaakt van de regering (kabinet+koning) en internationale circuits (Bilderberg), grote invloed heeft op het beleid (wekelijkse kopje thee, baantjescircuit) en een veto-recht (contrasign). Een dergelijk koningshuis is geen enkele garantie gebleken voor het welvaren en voortbestaan van ons land, integendeel zelfs. Komt bij dat geheel onverdiend en permanent rode lopers uitgerold krijgen weleens een verkeerde uitwerking kan hebben op het karakter van sommigen, en dit het land en volk in grote problemen kan brengen.
Maak er anders een ceremonieel koningschap van. Haal ze uit de grondwet, verbied buitenlandse politiek-economische onderonsjes zoals met Bilderberg, laat ze belasting betalen en zichzelf bedruipen.
-weggejorist-
Stijlloze nick | 01-03-16 | 14:55
We hebben al min of meer een president, namelijk een minister-president. Deze is verantwoordelijk voor het Nederlandse beleid, net zoals het buitenlands beleid. Hij is politiek verantwoordelijk. Naast deze minister-president hebben we in Nederland echter nog een monarchie die politiek geen enkele invloed heeft en alleen maar geld kost. Dat een president duurder zou zijn is dan ook onzin. In principe kun je ons hele partijenstelsel laten zoals het nu is en heel de monarchie er tussen uitsnijden. Je houdt dan dezelfde kosten over voor ons partijenstelsel, alleen de kosten voor de monarchie die politiek toch geen invloed heeft kun je wegstrepen.
Die 50.000 is een zogenaamde stelpost in de begroting. In de afrekening zou dan het echt uitgegeven bedrag moeten komen. Kan me zo voorstellen dat het een constructie is om leden van de Koninklijke familie die geen lid meer zijn van het Koninklijk huis, toch van staatspoet te voorzien. Overigens was de Belgische prins Laurent ook niet onbekend met vergisgeld. www.msn.com/nl-be/nieuws/nationaal/pri...
@tweetybird
Het gaat mij niet zozeer om het geld maar om het feit dat een monarchie ondemocratisch en ouderwets is. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een president duurder is, om een paar simpele redenen. Voor een president zal geen groot gevolg aan lakeien, dienstmeisjes, koetsiers, bewaking etc betaald hoeven worden. Geen dure paleizen overal ter wereld. Hij/zij zal gewoon belasting betalen over een erfenis. De marine hoeft geen fregat klaar te hebben als de president een keer naar het strand gaat. En zo kunnen we nog wel even doorgaan, een president zou ons niets meer kosten als een mp.
Rutte heeft voor de zoveelste keer de Kamer verkeerd ingelicht. Ik vind het opvallend dat hier zo weinig aandacht aan wordt besteed. In een gezond democratische klimaat wordt het verkeerd inlichten van de Kamer gezien als een doodzonde en wordt zo iemand volledig kapot geschreven door de media...
@iBR | 01-03-16 | 12:27
Denk je dat. WA is van mening dat hij recht heeft op dit alles.
Mark_D_NL | 01-03-16 | 12:37
Het was een hypothetische, betreffende-normale-mensen-'zou'
@tweetybird
De enige reden dat u positief tegenover die 2 staat is omdat daar een media/propaganda apparaat achter zit waar een paard de hik van krijgt. U wordt maw in de maling genomen en daar betalen we met z'n alle zelf voor. U zeikt mensen als Rutte en teeven (terecht) af maar Willem alexander is ook een kwal van een vent en een leugenaar, alleen zorgt de AIVD er wel voor dat u dat nooit te horen/lezen krijgt.
Maar die royals staan toch altijd klaar bij NLdoet. Ze zijn ergens aan het schilderen of klussen. Waarom schilderen ze zelf die boot niet. De familie is groot genoeg en je dat doe je toch wel voor mams. En als er naden lekken, zijn er vast nog wel familieleden die dat kunnen breeuwen. En als ze het niet weten, kunnen ze dat wel even uitzoeken. Een beetje je handjes laten wapperen en niet een dag per jaar.
Stijlloze nick | 01-03-16 | 14:26
We kunnen het ook anders doen. Laat u maar eens zien waarvoor een president goedkoper zou zijn. Het koningshuis zit al en kost veel geld. En ik vind het best dat ze zitten maar u ziet het graag verandert. Dan is het toch u taak om u mening duidelijk te maken en het waarom en ook de financiele kant. Alleen roepen het moet een republiek worden eant het koningshuis zie ik niet zitten is niet genoeg. Dat doet D666 namelijk al tijden!!! Wel roepen om een republiek maar niet met een waarvoor dan komen. Nou zo weet ik ook iets met een referendum waar ze nu eigenlijk het tegendeel laten zien nu het ze niet uitkomt. Zal wat worden met een republiek en de gekozen president staat ze niet aan!!
Als het Koningshuis zoveel oplevert, dan zou ieder ander land ook de monarchie invoeren.
Raar dat de meeste landen dit geldverslindende en ondemocratische circus hebben afgeschaft.
Daar zijn ze verstandiger.
Stijlloze nick | 01-03-16 | 14:23
Nee ben niet cynisch maar gewoon realisties. Ik zie er geen enkel voordeel in. Hoe je het went of keert. Het kost gewoon geld!! En ik vind een koninkrijk wel wat hebben. Zelf zeg ik eerlijk heb ik geen enkel probleem met willem en maxima als koning en koningin. Liever hun als een pegholl als president. Of een pinokkio Rutte of een teeven als nederlandse Nar. En zoals ik u al uitleg. Dat kiezen is maar heel beperkt. Want de hoge heren maken het uiteindelijk uit. U zal dus waarschijnlijk nooit president van de republiek der nederlanden worden. Ook dan zullen er waarschijnlijk te weinig stemhokjes zijn.
Als wij echt zouden weten wat het Koningshuis en Aanverwanten kosten, dan zou er Revolutie uitbreken.
Denk nog maar eens aan het Hek rond zijn Griekse Paleisje. (520.000 euro) en familieleden die bijvoorbeeld Ambassadeur zijn bij het Vaticaan. !!!
@tweetybird
Hoezo zou een president wel eens meer kunnen kosten? Die mag je toch wel even beargumenteren want dat klinkt als de gebruikelijke pro oranje propaganda. Uit dezelfde hoed als: het koningshuis levert 5 mrld op.
@tweetybird
U bent wel heel cynisch, het is niks en zal ook nooit wat worden, dus laten we maar een monarchie blijven... Volgens mij hoeft een president niets meer te kosten dan de minister president. Wat betalen ze in landen als Oostenrijk of Zwitserland? Kan me niet voorstellen dat die de plezierjachtjes ook nog moeten onderhouden.
ben kokhals | 01-03-16 | 13:58
Er zit geen voordeel aan . Dat is het nu juist. Een republiek zal niet minder kosten. Want hoe je het went of keert. Betalen doen we toch. Zowel bij een koningshuis als bij een republiek. Lood om oud ijzer dus. Sterker nog. Een republiek kan zelfs wel eens meer kosten. Dat hoeft niet perse goedkoper te zijn. En gekozen kun je wel vergeten. Want geloof mij maar als ik zeg dat de hoge heren kiezen. Jij en ik vallen dus al af. En kun je de prins der VVD op die functie verwachten. In dit geval dus teeven en ga je terug verlangen naar een koning en koningin. U dacht toch niet echt dat het hier een democratie is waar wij dan de clown mogen kiezen!!! Je moet er al helemaal niet aandenken dat het arrogander pegholl wordt. Dan worden we nog sneller geveild.
Toch wel een bijzondere familie, bij elk bericht over hun krijg ik braakneigingen.
@Simon_GS | 01-03-16 | 13:58
Een familie die dankzij het Nederlandse volk belastingvrij zo'n 3,2 miljard dollar heeft kunnen vergaren (waarde 2001 www.forbes.com/2001/06/26/0626queens.h... ) kan best het eigen plezierbootje onderhouden.
Ben benieuwd welke (halve) leugens Mark R. van regeringspartij VVD vandaag weer verteld tijdens het vragenuurtje.
@tweetybird | 01-03-16 | 13:44 "Maar mensen die denken dat een republiek minder kost. Moeten toch beter weten. (...) Kijk maar naar dit kabinet en kornuiten..."
.
Naast dat kabinet & co hebben wij geen gekozen president maar een volautomatisch koningshuis er bovenop. Daar hebben wij de massaimmigratie, Schengen, de euro en de EU aan te danken, om maar wat te noemen. Verlies van soevereiniteit en open grenzen, en dan ook nog de rekening voor een plezierbootje. Het voordeel ontgaat mij eerlijk gezegd.
Ja je kan hem ook op een werf leggen waar deze onderhouden wordt maar dat voldoet natuurlijk niet aan allerlei veiligheidseisen. Je wil geen tap apparatuur aan boord laat staan plofwerk dus ik snap wel dat je deze kosten niet kan vergelijken met een gewone sloep.
Middeleeuwen, kastelentijd, toneelvereniging. Achterdeurtjespolitiek. Elke maandag drinkt Rutte thee met Wimlex, waar hebben ze het over? Niemand die het weet. Wij pikken toch alles. Onderdanen toch? We moeten maar weer een republiek worden. Maar dit voorstel kan niet volgens de grondwet. We are screwed!
pejoar | 01-03-16 | 12:34
belasting 10 % kunnen dalen???
Heb het al zo veel gezegd, een paar honderd jaar geleden werd er oorlog gemaakt om de "10e penning" ofwel 10 % belasting betalen. Als je nu alles bij elkaar optelt is het bijna 75%, en nog is daar geen oorlog over.
Naar mijn bescheiden mening behoort die familie dit soort dingen zelf te betalen. Bootje, werkkamertje, schuttinkje, succes ermee. Overigens is dat "zelf betalen" vanwege de riante bijstandsuitkering ook al andermans geld uitgeven, en dat is wel weer riant genoeg. Wat krijgen we er overigens voor terug... is de koning al op zijn paard gesprongen om zijn eed na te komen en de soevereiniteit terug te halen? Een koning van een land zonder soevereiniteit is immers een koning van niks. Dan kunnen beter een open sollicitatie procedure beginnen voor een koning met cojones en een eigen bankrekening.
Stijlloze nick | 01-03-16 | 13:29
Tuurlijk ik ben het ook met u eens dat het best wat minder mag. Zeker in deze tijd. En maxima ziet er zeker goed uit. Niks mis mee. Maar mensen die denken dat een republiek minder kost. Moeten toch beter weten. Want het zijn toch allemaal in weze steelboeven. Die pakken wat ze pakken kunnen!! Kijk maar naar dit kabinet en kornuiten. Kijk maar eens naar de heten in de eerste kamer met hun tientallen bijbaantjes op papier waar ze lekker voor opstrijken. Terwijl u als werkeloze de pestpokke kan krijgen en geen baan kan vinden of krijgen!!En zelfs daar ziet pinokkio Rutte nog kans om over te liegen. Dus eigenlijk hadden we dit van die boot ook kunnen weten. Als Rutte een bedrag noemt doe je het gewoon keer twee en half en heb je de waarheid!!! Bij vluchtelingen precies hetzelfde. Hij noemt 43000 en het is 93000. Dus keer 2 of 2 en half en je weet de waarheid!!!
@Bezorgde vader | 01-03-16 | 13:04
-
De Groene Draeck is nét één maatje groter, zo'n 15 meter over de stevens. Als je zo'n ding (jachtuitvoering) nu nieuw zou moeten laten bouwen, dan zou je, inclusief alle navigatie- en communicatiemiddelen die op de Zeeuwse stromen, het IJsselmeer en de Waddenzee (verder komt het ding niet!) leuk maar grotendeels overbodig zijn, inclusief een hokje voor de beveiliging, inclusief nieuwe 'oude'zeilen, nieuw 'oud'want, een stevige motor en high-end sanitaire voorzieningen 1,2 en 1,4 miljoen Euro kwijt zijn, en dan hebben de ontwerper en de werf winst gemaakt.
-
Een ton gemiddeld per jaar aan onderhoud is absurd. Dat kan voor héél veel minder.
Heau even | 01-03-16 | 12:28
Je weet het hè, "wil je dood koop een boot"
Heb ook jaren een boot gehad op een ligplaats in het buitenland, dicht bij de zee. Dat is voor een normaal werkend mens niet meer op te brengen aan onderhoud. Zelfs het RVS is na 10 jaar verrot.
Die boot kan afgezonken worden waarna Trix kan gaan zwemmen wat veel gezonder is. Liefst in het gemeentelijk gesubsidieerd zwembad baantjes trekken zo kom je ook aan 100 uur per jaar. Dat de Marine onderhoud pleegt en fraudeert met de boeken/urenverantwoording, is logisch want de gelegenheid schept de dief. Kijk ook naar een nieuw AZC. De aannemers, die op vrijdagavond in de kroeg schelden op die kutasielzoekers, staan maandagochtend met hun busjes in de rij om het AZC te verbouwen. Het COA betaalt wel 100% zekerheid, kosten onbegrensd. Nederland is kut met peren en het meest corrupt op de index.
aan weet ik veel king | 01-03-16 | 12:34
Ja ga maar appels met peren vergelijken. Wel eens van een paar honderd duizend werkelozen gehoord? Daar hoor jij waarschijnlijk niet bij.
Tja, breek mijn bek niet open.
Als ze dit horen in Oekraine willen ze vast geen associatievedrag meer met de corrupte EU
Of alle parasieten een (oranje) overal geven. Een kwast en pot verf en ze hun eigen boot laten opknappen. Stelletje uitvreters zijn het.
@tweetybird
U doet er alles aan om maar vooral niet de van amsbergjes hierop aan te spreken. Maar laten we eerlijk zijn, heeft deze familie ooit wel eens iets laten liggen of zelf betaald? In crisistijd geven ze zichzelf ook een loonsverhoging, hoe je het ook went of keert ze hebben schijt aan 'het volk' en de belastingbetaler... maar wat zwaaien ze leuk he? En wat is maxima toch een mooie vrouw...
Als het je gelukt is om met je dikke kop de uitweg via de koninklijke vagijn te vinden moet het toch geen al te grote opgave zijn om zelf wat kosten te maken.
Rutte liegt over álles. Werkelijk over alles. De man heeft iedere vorm van geloofwaardigheid verloren en is exemplarisch voor de leugenachtige leegheid van de huidige politieke elite. Maar hij spant de kroon, liegt, bedriegt, wat die gladjakker achter zn ellebogen heeft is niet meer te bevatten. Het is voor hem gewoon een tweede natuur; de waarheid spreken heeft hij op de lagere school al afgeleerd. Leugens leugens en nog eens leugens. Waardeloze vent.
"De onderhoud". Gaat goed jongens. Waarom niet meteen "de onderhoud van de bootje"? Hell, laten we "het" helemaal afschaffen.
Als uitkeringstrekker kun je toch geen boot in bezit hebben ? Kan daar geen onderzoek nasr gedaan worden door het UWV of de gemeente ?
Leve de bananenrepubliek in Brussels!
Het is wat allemaal, voor hetzelfde bedrag hadden we 3 extra Marokkaanse vluchtelingen met een vals syrisch paspoort kunnen hebben.
Als je tegen een kernbemanning van een schipper, kwartiermeester, 2 matrozen en een machinist van de marine zegt: jullie zijn verantwoordelijk voor het in puike conditie houden van deze sloep, dan kost het dus wat materiaal en het katje voor 5 personen.
Mantisomantis | 01-03-16 | 13:08
Yep ook u heeft het goed gezien. Dit gebeurt van uit regeringsweze en Willem heeft daar waarschijnlijk geen fuck mee te maken en zal waarschijnlijk niet eens weten wat het kost. Zijn taak is enkel in deze af en toe paraderen op dat bootje van platina. Meer niet.
Koningshuis = Kingsize kosten. Betaal gelukkig voor mijn eigen boot het onderhoud zelf. Nooit gezeik ook. Nu weer nieuw gezeik en leugens door die Kutfamilie.
Zouden die naïevelingen die altijd op 27-04 al heel vroeg met vlaggetjes staan te zwaaien zich beseffen dat deze 'koninklijke kliek' helemaal geen blauw bloed heeft?
Leve de (Bananen)Republiek de Nederlanden!
delict: diefstal meermalen gepleegd.
Schaamteloos. Maar ze leven al generaties op onvrijwillige giften van werkende mensen en weten waarschijnlijk niet beter meer. Totaal vervreemd van de maatschappij.
Maar ja het zal mij dan weer niks verbazen als die tien managers VVD-ers zijn en dat zeg maar de banenmachines is voor afgestoffeerde VVD-ers waar het volk genoeg van heeft. Nu ze in haarlem teeven als burgemeester niet zien zitten zal hij binnenkort wel manager worden voor de koninklijke boot. Want teeven is pas echt de kerel die voor vaderland en volk dealtjes kan sluiten. Zo bedacht hebben we waarschijnlijk nog een koopje gehad al die jaren want het had nog veel duurder gekund. Maar dat zal het de komende jaren dan wel worden. Als de luizen van de VVD massaal voor de banenmachine van de VVD gaan omdat hun schip zinkt.
@tweetybird | 01-03-16 | 13:01
WA kan/moet nu inderdaad eens laten zien wie hij echt is. Wanneer WA hiervan een punt maakt. Dan kan hij eindelijk, eindelijk, eens zijn meerwaarde laten zien.
Lulverhaal. Die kosten worden niet vanuit de Oranjes gemaakt, maar vanuit onze lieve regering en de 10 marine managers met dubbele pen, die over dat bootje gaan.
Wel graag de zaak zuiver houden.
Dan schrijf ik dit ook nog vanuit mijn republikijnse invalshoek.
Hoeveel stemlocaties kost het nou precies zo'n plezierbootjes voor ongekozen ruifvreters?
De rest van het jaar vieren ze vakanties in Lech, Griekenland of Argentinië.
Goedverdoemme | 01-03-16 | 13:04
=
En het domme RTL-4 volk zag dat het goed was.
Die boot ligt in Muiden in de jachthaven. Dat mag best wat duurder zijn met dat kakkineuze volk dat daar ligplaatsen heeft. Ik weet trouwens niet beter dan dat het onderhoud door de marine gebeurt, of het moet inmiddels veranderd zijn. Dus die hoge onderhoudskosten zouden zo maar alleen aan de managers zijn uitgegeven.
Rutte zou voor zijn geheimschrijvenrij gekielhaald moeten worden aan boord van de vorstelijke dekschuit. Of gevierdeeld worden door de trekpaarden van de goudenkoets! Alle kosten voor het instand houden van de voertuigen en de huisvesting van onze royalty, overschrijden keer op keer het budget en de daadwerkelijke kostprijs. Terwijl 1.5 miljoen Nederlanders onder de armoede grens, het hoofd boven water moeten houden. Slechts 4 x p/j is de koning aktief op koningsdag op 4 mei op prinsjesdag en de kersttoespraak welgeteld voor 30 uur strijken deze komedianten netto 1.5 miljoen euro op. De rest van het jaar vieren ze vakanties in Lech, Griekenland of Argentinië.
Voor de helft koop je een zo goed als nieuwe link.marktplaats.nl/m727198486
-weggejorist-
Mark_D_NL | 01-03-16 | 12:37
Sterker ik denk dat hij dit alles niet eens wist. Meestal worden dit soort zaken vanuit regering geregelt en hoeft hij er af en toe alleen op te varen. Het is eaarschijnlijk meer Rutte die vieze spelletjes speelt. Door zoals altijd te liegen. Zoals hij recent ook weer gedaan had over de werkeloosheid. Zelfs naar Brussel toe. Ik denk dat we wel eens te snel W.A te snel de schuld geven terwijl hij waarschijnlijk in bepaalde zaken onwetend wordt gelaten. Omdat de regering vindt dat hij daarover niet lastig gevallen hoeft te worden of omdat ze dat beter uit komt. Op zich is het natuurlijk wel een schandaal dat het zoveel kost. Maar ja mischien een tip voor maxima en willem nu het zo naar buiten komt er gelijk perk en paal aan te stellen en de kosten drastisch naar beneden te brengen. Of hem in te ruilen voor een opblaasboot.
@Evocatus | 01-03-16 | 12:55
Het interesseert Rutte geen reet, zijn falen. Rutte is namelijk zo trots als een Pauw met 7 lullen. Want hij doet wat hem is opgedragen. En dat is wat Rutte goed kan. Orders opvolgen, kritiek negeren, wegmoffelen en weglachen. Dat is zijn taak in het leven en als MP. Nou, dan doet hij het toch goed?
Maar je hoort niemand zeiken over het feit dat wij elk jaar ruim 200 miljoen euro moeten betalen aan die palestijnse baggerzooi in het Midden Oosten.
@loser | 01-03-16 | 12:35
.
Nou dan wik dat wel even doen, hoor. Optieften met geld voor dat verzonnen pallievolk, geen cent meer naar die moordenaars en hunmiljardairs in Egypte. Dit Koninklijk huis is net zo verzonnen als die jankarabieren in de Gaza en op de Westbank. Betaal je eigen sprookjes maar.
Groene Draeck? Die sloep is toch ooit het decor geweest voor Mabel Wisse Smit die vol werd geblaft door Klaas Bruinsma... die wijf van De Lange...
Conan de Rabarber | 01-03-16 | 12:58
Met 'ze' bedoeld u natuurlijk de belastingbetaler. Toch?
Ze worden dus gruwelijk besodemietert door de bedrijven die het onderhoud doen. Aanklagen voor oplichting en zwendel.
eerstneukendanpraten | 01-03-16 | 12:36
Daarom zeg ik dat het minstens door drieën kan. En dan heb je nog het mooiste schip van de vloot.
Ja hehe, anders had ze wel Minima geheten toch?
@iBR | 01-03-16 | 12:27
Precies. En als ik WA was zou ik zeggen: ik lap de onderhoudskosten gewoon zelf. Want het was (nota beide benen) een GESCHENK.
Dat de familie Oranje, overigens van questieuze oorsprong, de kanen er uit braait is natuurlijk geheel logisch voor hen.Je biedt zo'n jongen een fantastisch leven met af en toe wat verplichtingen, die hem geheel gesouffleerd worden.
Maar het gekke is dat de onderscheiden regeringen altijd zo hun stinkende best doen om deze financiële stinkzooi onder de pe... pardon onder de kroon te houden is nog het meest verwonderlijk.
Kun je nu als minister-president nu niet gewoon zeggen: Luister volk,, jullie willen een koning, nou daar hangt een platina prijskaartje aan, niet zeiken, niet zieken en zeuren. Wollt Ihr den totalen Monarchie, oder? Nou, dan.
Maar nee, Rutte en evenals zijn voorgangers probeert op een sukkelige manier de pegels te verhullen. Zeker in deze tijd, is dat een stompzinnige poging tot gegevensverduistering.
Meneer Rutte, houd daar mee op! U maakt zichzelf opnieuw gewoon belachelijk! Niveau correspondentendiner-grap. Yuk!
Salut! Evocatus
Ja, maar we krijgen er ook een heleboel voor terug:
..
Bullshit-vergelijking over liggeld. Die moet toch beveiligd ergens liggen of niet. Ja, dat kost geld.
Zo`n boot is heel handig om weer eens in paniek naar Engeland te varen. Zoals Wilhelmina al deed. Ik zou ook een bootje nemen vanuit deze vazalstaat van Merkel, naar het vrije Engeland van Farage.
Feynman | 01-03-16 | 12:30
Met een achterhaald kiesstelsel, gevaarlijke Labour-gek, policorverrotte universiteiten, linksliegende media, omvangrijke verkrachtingsschandalen, onuitzetbare haatpredikers en andere islamisten, zo'n 85 shariarechtbanken en inmiddels honderdduizenden voornamelijk moslimiaanse asieleisers is dat vrije Engeland hard bezig aan de grote opmars richting de onvrijheid...
@Captain Pervert
De zielige van amsbergjes zijn dus eigenlijk het slachtoffer?
Ach wat is nou een paar miljoen op de 100m+ die het al kost. Het levert misschien niets op maar Maxima is wel een mooie vrouw dus dat en een president kost ook geld hoor..
Dit is niet de schuld van de oranjes, maar van het inhalige bedrijfsleven dat de prijzen opschroeft indien de overheid afnemer is.
Ik moet toegeven dat het verleidelijk is om dit te doen, omdat bij de overheid veel onbekwame inkopers zitten die geen idee hebben wat iets zou mogen kosten en ook geen prijzen vergelijken (het is immers toch niet hun geld).
Lupuslupus | 01-03-16 | 12:47
Mee eens.
Net artikel gelezen. Geen wonder dat de kosten zo hoog zijn. Men werkt met 10 fucking managers: je weet wel van die idioten die alleen maar ouwehoeren, delegeren en geen verantwoordelijk nemen. En vervolgens fors declareren. Tieft dat soort nutteloze gasten eens weg en je merkt dat de werkelijke kosten die het onderhoud behelst, met minimaal 80 % naar beneden gesteld kan worden.
Waar kan ik solliciteren als schipper? 100 uur per jaar werken lijkt mij wel wat.
Deze boot is het persoonlijk bezit van Beatrix, een der rijkste vrouwen op aarde. Grootaandeelhouder van Shell.
Het is een enorme schande dat er ook maar 1 cent belastinggeld naartoe gaat.
Ik ben geen communist maar er leven dus inmiddels 1,25 miljoen mensen in NL in permanente armoede:
www.volkskrant.nl...
Hoe is het mogelijk.
Piet Karbiet | 01-03-16 | 12:36
@Piet Karbiet. Zo is het! Een grof schandaal, temeer daar de verschillen steeds groter worden.Daar gaat niet de VEuVeudee, maar wel die maat van hun op afgerekend worden.
-weggejorist-
kijk ook eens in bepaalde buurten hoeveel tinten groen er op tuinhuisjes voordeuren en zelfs zeepkisten zijn gesmeerd. Als je alle verf gedeclareerd op die draak had gesmeerd had dat ding over honderd jaar nog puntgaaf op de bodem bij de rijkswerf gelegen.
-weggejorist-
het boottype vormt wel een treffende illustratie van de geestelijke en morele diepgang van deze Famiglia.
Kamervragen en/of een debatje en we gaan weer over tot de orde van de dag. Want forse overschrijdingen op projecten is in dit land heel gewoon. Altijd makkelijk met belastinggeld. Dit terwijl steeds meer mensen in armoede moeten leven. Is het ooit anders geweest?
Ik regel 't voor de helft van de euries, als ik 'm dan wel mag verhuren.
Ja duh, een van die kinderen heeft een gebroken been van het skien. Ze moeten ergens hun ZV-eigen bijdrage vandaan halen.
@iBR | 01-03-16 | 12:27
Denk je dat. WA is van mening dat hij recht heeft op dit alles.
Ik ben geen communist maar er leven dus inmiddels 1,25 miljoen mensen in NL in permanente armoede:
www.volkskrant.nl/binnenland/treurig-b...
Hoe is het mogelijk.
Heau even | 01-03-16 | 12:28
Weet niet welke platbodem jij hebt maar het onderhoud bij een Lemster Aak valt best wel mee. En je kunt het arbeidsintensieve deel zoals het schuren en lakken van het hardhout ook gewoon laten doen door VMBO-ers om werkervaring op te doen.
Iedere objectieve kosten/baten analyse zal aantonen dat de oranjes veel meer kosten dan opbrengen. Reken er trouwens maar op dat wanneer het echt mis gaat in Nederland de veroorzakers van de ellende zijn gevlogen, met de oranjes voorop.
technov1king | 01-03-16 | 12:34
Ben ik in zoverre met je eens, maar..... die lui zijn geen afstammelingen van die ene Willem. Daarom DNA onderzoek.
Kan ik de koninklijke familie bijstaan als vlucht-consultant mocht het hier te heet onder voeten worden? Ik reken een schappelijke bedragje per uur, rechtstreeks geadresseerd aan die pauperige belastingbetalers.
"Ja maar een president, dat kost veel duurder hoor"
Wat loopt men toch te zeiken. Dit geld wordt toch gewoon besteedt aan een Nederlands product, uitgevoerd door Nederlandse bedrijven. Beter mijn geld hier naar toe, dan die bodemloze put wat de EU heet. Maar je hoort niemand zeiken over het feit dat wij elk jaar ruim 200 euro moeten betalen aan die palestijnse baggerzooi in het Midden Oosten. Beter mijn eigen geld hier in Nederland dan mijn geld naar de rest van de wereld.
Honderd duizenden euro,s ELK jaar! Wat doen ze met die kudtboot, dat dat zo duur is?
En die piratenfamilie zal ook niet eens een keer zeggen dat die prijs omlaag moet omdat het kudtvolk anders in opstand komt.
Neen, niets van dat alles , ze hebben schijt aan het plebs.
En dat gebroken beentje van dinges? 10 miljoen zeker aan herstel en revalidatie zekers?
quote:
"In de onderhoudslijsten is te lezen hoe het schip wordt onderhouden alsof het een oorlogsschip is. Daarbij zijn tien projectmanagers betrokken en wordt het onderhoud bovendien inefficiënt gedaan.
In de afgelopen acht jaar zijn er veertienduizend gewerkte uren à 60 euro per uur gedeclareerd waaronder een dagelijkse aanwezigheid van een schipper en een bootsman. Het jacht zelf komt niet meer dan honderd uur per jaar in actie. "
hier moeten toch koppen voor rollen? hoe kan je dit verantwoorden naar het volk?
Ik vind dit echt een hoop gezeik om niks. Die boot was een kado en het onderhoud zat erbij. Deal with it.
Er is een veel groter deel van de bevolking dat VEEL MEER geld kado krijgt, laten we daar dan ook elke x maanden over beginnen te zeiken.
overal wordt met geld gesmeten door de overheid.
controle is er niet en raakt het geld op dan wordt er belasting ergens op geheven of belasting gaat omhoog.
als hier de belastingbetaler serieus zou worden genomen met een navenant dan zouden belastingen wel met 10% kunnen dalen.
denk eens wat een boost voor de economie dat zou zijn
Gelukkig komen er ook een hoeveelheid asieleisers in het mini-paleisje van de oranjes in Griekenland?
DNA onderzoek NU!
Is het nou eens afgelopen met die zwendelpraktijken?! Het zijn geboren criminelen, geen geboren koninklijken. Het is 2016, opheffen dat sprookje.
Leve de republiek der Nederlanden!
Zo`n boot is heel handig om weer eens in paniek naar Engeland te varen. Zoals Wilhelmina al deed. Ik zou ook een bootje nemen vanuit deze vazalstaat van Merkel, naar het vrije Engeland van Farage.
Zou die boot ook bewaakt worden? Op onze kosten uiteraard.
Vlucht ferry van de oranjes.
Simpel: met goud oververven en 'm als de Gulden Draeck vermarkten.
Je geeft de jubilaris schrijfpapier met enveloppen. Hij pikt je portemonnee: bij het papier hoort een dure vulpen om te schrijven, en een dure bril, anders is het niet te lezen. Als er iets mis is met de vulpen, dan declareer je de reparatiekosten. En hè, wat vervelend. Nu is het papier beschreven, dus op kosten van degene die je het papier heeft gegeven, koop je nieuw papier. Ik denk dat het goed is om het Koningshuis geen presentjes meer te geven. Ik vind het nogal ondankbaar om je kosten telkens elders neer te leggen.
Let the Oranjes eat cake!
Voor de prijs van dat onderhoud kan je elk jaar een nieuwe Lemsteraak kopen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een platbodem, en het zijn bodemloze putten qua kosten voor onderhoud. Dat moet je gewoon accepteren. Maar dit kan minstens door drie gedeeld worden. Totaal buitensporig om dergelijke kosten te maken.
Je zou je toch kapodtschamen als je WA was en dit over jezelf las.
niet zeuren ze halen miljarden binnen, ik weet alleen niet voor wie.
REAGEER OOK