Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaaldebiel GeenPeil Filmpje door NOS op 3

NOSS.jpgWeldenkende burgers, Hilversum kakt op u. De ivorentorische elite kan zich eenvoudigweg niet voorstellen dat verstandige mensen zich tegen het associatieverdrag keren: in de wollige deughoofdjes van de subsidielurkers van het mediapark moeten ongelovigen in de Grote Europese Democratische Droom wel in het rechterrijtje staan van de Lombrosoranking, dus daar passen ze uiteraard de boodschap op aan. Met een ziekelijk irritant en infantiel filmpje - bonusquote: "Kaas. In Oekraïne eten ze ook graag kaas" - probeert de Hilversumse Pravda de vermeende lage voorhoofden over te halen om toch JA te stemmen. Het dringt blijkbaar niet door dat juist het lauwe, vaagpositieve, bevoogdende en kinderachtige voxpoppen, Gelauffen en boerzoektvrouwen van de publieke omroep en de politiek juist de reden is dat wij van het grote boze internet zomaar ineens het halve land in beweging weten te krijgen voor een beetje échte democratie. Anyway, als u het aandurft om aangesproken te worden als een kleuter met een stembiljet, klikt u dan vooral hieronder even op play. Let op: niet het jeugdjournaal. UPDATE: Het NOSop3 Zwakzinnigenbulletin zegt 'Oekraïeners <3 kaas'. Welnu, het NOS Grotemensenjournaal weet te vertellen: in Oost-Europa wemelt het van de kaasdieven.

Reaguursels

Inloggen

Transparantie met de Oekraine , Pffff dat hebben we kunnen zien mbt MH17 . Niks transparantie . Inmiddels weten wij dat verdragen die het daglicht niet kunnen verdragen achter gesloten deuren worden getekend . Handelsverdrag is al in werking . Het is veelzeggend waarom men zo hun best doen voor een ja . Dit filmpje wordt zeker ook betaald van de 200.000 die Soros voor het ja kamp heeft gedoneerd . Het inzetten van zg BNNers zoals die muts van een Koblenko bv , tjesus , hoeveel kaas zou zij kado hebben gekregen van de overheid . NPO spoort al jaren niet meer . Zoveel aan de hand en het Hoernaal alleen maar vullen met absolute propaganda gelul met onze zg top hoernalisten als Twan Huys en Tweebeke . Man man man . Geenstijl en mn Roos verrichten goed werk . Verdienen zeker meer zendtijd .

josihida | 26-02-16 | 12:55

Berlusconi is er niets bij met zijn eigen egopropaganda. Wat een volksverlakkerij.

van heinde en verre | 25-02-16 | 18:22

Waarom mag NOS-3 politiek getinte programma's maken? Waarom geen echte voorlichting?

Patatter | 25-02-16 | 00:07

Waarom mag NOS-3 politiek getinte programma's maken? Waarom geen echte voorlichting?

Patatter | 25-02-16 | 00:07

Ik vraag me af waarom er nog een apart jeugdjournaal bestaat in NPO land. Zum Kotzen is dit !

Lichtstadfan | 24-02-16 | 11:32

En trouwens, Oekraine is een Griekenland 3.0. De geldstromen vloeien straks weer. Ter groter eer en glorie van Druncker en zijn rovers.

Rest In Privacy | 24-02-16 | 10:25

Vroeger exporteerden we Gouda kaas naar Polen. Nu exporteren Polen Gouda kaas naar Nederland.

Rest In Privacy | 24-02-16 | 10:22

Hoe is het mogelijk... Hoe dúrven ze!

lightpole | 24-02-16 | 10:10

Ooh, kaas? Nee, dat ken ik wel..

Zoltan | 24-02-16 | 09:20

-weggejorist-

Rest In Privacy | 24-02-16 | 00:54

Filmpje gezien, ik ga TEGEN stemmen klaar.
Aan de reaguurders die zo op deze dame afgeven en op Ben Bot. Ik waarschuw U. Mocht de NPO geen succes hebben met deze inzet om mensen over te halen "JA"te gaan stemmen, dan wordt de noodzaak om Ja /voor te stemmen nomaals uitgelegd, maar dan door deze dame:
www.youtube.com...
Professor Kluns | 23-02-16 | 18:47

@Professor Kluns.. Hahaha .. ik rol onder de tafel ... schitterend!!

daytripper | 24-02-16 | 00:45

Wie ich schon betont habe, soll die Presse nicht nur informieren, sondern auch instruieren. Ich wende mich dabei vor allem an die ausgesprochen nationale Presse. Meine Herren! sie werden auch einen Idealzustand darin sehen, daß die Presse so fein organisiert ist, daß sie in der Hand der Regierung sozusagen ein Klavier ist, auf dem die Regierung spielen kann, daß sie ein ungeheuer wichtiges und bedeutendes Massenbeeinflußungsinstrument ist, dessen sich die Regierung bedienen kann.

Was getekend,
Joseph Goebbels

Renkum0317 | 24-02-16 | 00:34

Het enige waar ik echt moeite mee heb is dat Oekraine een van oorsprong Russisch land is. Met dit associatieverdrag steken we als EU een hele grote middelvinger op naar Rusland. We vergeten een scheiding te maken tussen Poetin in Rusland en Poetin buiten Rusland. Buiten Rusland wordt Poetin bedreigd op bijna alle fronten door de NATO en de EU, ik zie liever dat we elkaar de ruimte geven om een confrontatie te ontwijken. Dat betekent dat we soms ons beleid en visie bij moeten stellen om de algehele stabiliteit te behouden.

ren2782 | 23-02-16 | 23:13

@Martinspire | 23-02-16 | 18:02
Retorische vraag. De belastingdiensten. Douane is er een onderdeel van in Nederland. In andere landen komt het ook in de schatkist terecht. Het is simpelweg een belasting. Ooit bedoelt om de nationale markt te beschermen en zodoende import onaantrekkelijker te maken alsmede de nationale markt te compenseren. Maar Oekiboeki wint of verliest niet ten opzichte met NL handel. Van andere landen durf ik het niet te zeggen.

Vageling | 23-02-16 | 21:42

Er wordt ook toegang tot kennis verleend ... wat dat mag betekenen. De boekwinkels zijn failliet, de boekhandels in zware problemen. Een tweede hands boekwinkel handelaar verklaarde mij dat bij inkoop, wis- schei- en natuurkunde boeken en wetenschappelijke naslagwerken in de kliko worden gegooid. De bibliotheken komen ondertussen niet verder dan wat dokters romannetjes nieuwe stijl, zoals vijftig tinten grijs. Welke kennis hebben ze het over bij de NOS op 3 ?
Dan nog de accijnzen op tabak. Royal Theodorus Niemeyer sinds 1861 te Groningen, verkoopt inmiddels Samson shag a Eur 8,90 voor een pakje van 50g. Binnenkort komt er weer een volle Euro bij en zal Samson 50g Eur 9,90 gaan kosten. De accijnsverhoging gaat deze keer echter niet naar Den Haag maar naar Brussel. In betere tijden had de Telegraaf hierover allang bericht, nu is het niet meer dan een tableautje gevuld met voldongen fataliteiten.

rmstock | 23-02-16 | 21:22

Hahaha.. gewéldig,dat seniele filmpje met dat lelijke wijf die braaf via autocue haar suffige tekstje opdreunt.
Hoe meer van deze shit,hoe groter het aantal NEE-stemmers.
Gá zo door,zielepoten... gá zo door.
6 april: NEE.

R.B.Scott | 23-02-16 | 21:17

Compleet geen respect voor objectiviteit, waarom worden de nadelen weggelaten? Vooral nog duidelijk melden dat stemmen eigenlijk geen zin heeft want het is raadgevend, bedankt voor het verpesten van onze democratie NOS!

TammoTam | 23-02-16 | 21:09

@kloopindeslootjijook | 23-02-16 | 17:57
Ha! Niet opgelet? Douane tarieven zijn geharmoniseerd. Oekiboeki valt onder het gunstige (en heeft geen sancties). Qua Nederland heft het elkaar op. Nederland gaat voor andere dingen betalen waar neocons de vruchten van plukken.

Vageling | 23-02-16 | 21:01

Amstel | 23-02-16 | 16:28
Hoe dan ook. Het is wel een statement van de burger, en dat wordt opgepikt in het buitenland dat er burgers in Nederland zijn die wel nadenken en kritiek hebben, maar geen kant op kunnen omdat de hele politieke bende, met het NPO als propaganda kanaal als lemmingen achter de EU, dus de afgrond inloopt!

lanexx | 23-02-16 | 20:56

@Wim Venijn | 23-02-16 | 16:40
Die theorie heb ik vaker gehoord. Sommige mensen luisteren alleen maar. Kijken wat graphics. Ik kijk het geheel, dus ook lichaamstaal. Dat driehoekje met de handen doet Merkel ook altijd. Of er iets achter zit? Vast wel. Dit snuivende mutsje en Illuminati gaat mij een brug te ver. Sokpop doet ook maar wat.

Vageling | 23-02-16 | 20:53

NOS op 3 is dus een verkapt jeugdjournaal voor de mentaal gehandicapten. Niets nieuws toch?

T0matenplukker | 23-02-16 | 20:47

Dus die actrice (Ingrid) probeert het volk voor te liegen in Jip & Janneke taal zodat de roverheid weer gewoon haar gang mag gaan? NB. De invoer heffing van 10% geldt blijkbaar niet voor de kaasdieven..

afdankert | 23-02-16 | 20:33

Debiel nieuws , voor debielen , door debielen

enorme sukkelzak | 23-02-16 | 20:33

1.) Oekraïne is ongeveer even corrupt als Rusland. Er zit echt amper verschil. Goed dus dat daar iets aan gedaan gaat worden met dit verdrag. Dit in tegenstelling tot Rusland.

2.) In het oosten wordt het hardst gevochten tegen de Russen door vooral Oekraïners uit het oosten. Dit heeft niets te maken met dit associatieverdrag. Volgens een enquête uit 2015 is 45% uitgesproken voor. 14% vind het prima. 15% is tegen (vooral Oekraïense ultranationalisten en Russen) de rest weet niet of heeft geen mening. Je lult uit je nek.

3.) Voor de oligarchen is dit verdrag juist kut met peren. Oligarchen zijn corrupte boeven en die worden juist aangepakt als Oekraïne de hervormingen doorzet. Je praat wederom over dingen waar je klaarblijkelijk geen verstand van hebt.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:14

Bronnen?

Toxopeus | 23-02-16 | 20:28

@De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 15:57
Snappen is het punt niet. De vorm erger ik mij aan. En niet het hele verhaal vertellen. Verder is de enige reden waarom iedereen gehersenspoelt is is omdat zij Rusland niet in hun zak kunnen krijgen en zodoende leegroven. De WSG (TPTB ook wel genoemd) die de instellingen (lees landen) in de AAA al in hun zak hebben. Poetin heeft ze de rug toegekeerd. Na Rusland volgt China. Maar zulke aspecten wil jij niet inzien. Alles voor een Orwelliaans rijk. Maar zover ben jij nog niet. Nuland is geen toeval. Haar man is een ashkenov. Die wil sowieso Rusland kapot. Het is overigens niet Rusland maar de Eurocraten die Oekiboekistan verbieden verdragen met Rusland aan te gaan. Hun domme sancties ben ik ook zat. Oekiboekistan is maar een gebruiksmiddel voor ze. Een buffer. En hopelijk hoeven die Oekiboekies dat nooit mee te maken want ze worden keihard in de steek gelaten. Bevolking wordt er ook niet beter van.

Vageling | 23-02-16 | 19:58

Wat een domheid, NPO, en denken jullie nou echt dat je met zo'n lelijk wijf de wedstrijd gaan winnen?

kommabijmebinnen | 23-02-16 | 19:40

Nou, wie is goed in video-editing? Hier moet toch een geweldige videof*ck van gemaakt kunnen worden...

Rest In Privacy | 23-02-16 | 19:38

Dus als je 'Ja' stemt gaat het per definitie door, maar als je 'Nee' stemt gaan ze er nog even over nadenken.

Volgens mij zijn ze in beide gevallen verplicht er nog eens over na te denken, daarbij heeft een meerderheid al gezegd de uitkomst te accepteren.

Verder lijkt het filmpje inderdaad alsof het uit het jeugdjournaal komt. Misschien toont dit wel aan welke type mensen ze kunnen denken over te halen 'ja' te stemmen met dit filmpje. Want hoewel er geen advies werd gegeven, werd het toch erg positief uitgelegd.

DerUnterMensch | 23-02-16 | 19:34

Dit zei ik aan het begin van de Geenpeil campagne ook al:
Het is geen bindend referendum, dus ze vegen hun reet eraan af en trekken de plee onder zich door.
-
En wat zien we nu zo'n 4 maanden later? als het ze te heet onder de voeten wordt zoals nu kondigen ze het via de NOS aan om de NEE uitslag te negeren. Zoals voorspeld.
-
Ik zie een bibberige Plasterk nog voor me toen het aantal stemmen naar de 300.000 liep... zelfs toen al was de zaak onder het EU tuig allang beklonken.

Rest In Privacy | 23-02-16 | 19:29

Waar blijven die NEE affiches????

prutserstentop | 23-02-16 | 19:26

De Noord-Koreaanse staatstelevisie is stinkend jaloers op de Nederlandse Propaganda Zender .de
N.P.O

blauwe zander | 23-02-16 | 19:26

Ik noem het vooruitgang.
Bijna onderwerpen worden al wel benoemd,
maar met een toefje te veel nadruk op een heel klein blokje kaas. (in handelsverhoudingen dan)
.
Beste NOS, 2 verbetertips voor dit filmpje:
.
- Laat ook even door het beeld flitsen *hoeveel* gratis geld we gaan geven. 11 miljard, met een leuk ka-ching geluidje graag.
.
- Ik mis ook nog het nog het onderdeel over samenwerking op defensie gebied. Wel aardig om te vermelden dat er een *kuch* burgeroorlogje aan de gang is in het oosten waar wij ons dan in mengen. Graag met een tank plaatje en een boem geluidje.
.
Alvast bedankt, en dooeii.

hotmint | 23-02-16 | 19:25

Welke uitslag het ook gaat worden, in den haag zal het altijd een ja gaan worden want daar toveren ze een nee zomaar om in een ja. Hadden wij maar zo'n burgemeester zoals in Londen die gewoon voor het volk kiest. Hier kiezen ze voor een topbaan in Brussel. Tijd om dat EU gedrocht tot op het fundament om te trekken he Brinkhorst.

prutserstentop | 23-02-16 | 19:25

Het is inderdaad net Jeugdjournaal, maar dat was het dus niet.

Watching the Wheels | 23-02-16 | 19:14

Kinderen mogen toch helemaal niet stemmen?

Watching the Wheels | 23-02-16 | 19:13

kromme tenen krijg ik er weer van

pe4444 | 23-02-16 | 19:04

@cybernijntje | 23-02-16 | 19:01
Dank je.

Kaas de Vies | 23-02-16 | 19:04

Kaasociatieverdag

Briljant in al zijn eenvoud!
Vanaf nu met iedereen die deze teletubbies versie van de NPO gezien heeft, spreken over het kaasociatieverdrag.

cybernijntje | 23-02-16 | 19:01

Een vinkje zetten? Wat is dat nou voor onzin? De NOS zit ons hier dus mooi te vertellen hoe we ons stemformulier ongeldig maken. Nu is dit hele filmpje natuurlijk al volslagen debiel met die uitleg over kaas alsof ik een kleuter ben met een bonuschromosoom, en het regelrechte leugen dat het niet over lidmaatschap gaat, maar dat je het rondje moet inkleuren en niet afvinken is toch wel heel basale kennis dacht ik.

broodje_kruidenboter | 23-02-16 | 18:55

Filmpje gezien, ik ga TEGEN stemmen klaar.

Aan de reaguurders die zo op deze dame afgeven en op Ben Bot. Ik waarschuw U. Mocht de NPO geen succes hebben met deze inzet om mensen over te halen "JA"te gaan stemmen, dan wordt de noodzaak om Ja /voor te stemmen nomaals uitgelegd, maar dan door deze dame:

www.youtube.com/watch?v=w7J2Nnl7Ano

Professor Kluns | 23-02-16 | 18:47

Wel grappig dat mensen denken dat het ook maar ene iota uitmaakt wat we met zn allen gaan stemmen. De politiek zit er hoofdzakelijk om zichzelf in stand te houden. Je hoeft dus alleen maar even te kijken waar de politiek baat bij heeft en presto pasta het verdrag gaat toch wel door, we hebben ze alleen wat langer de tijd gegeven zodat ze naarstig op zoek kunnen gaan naar redenen waarom het zo goed is en het via de media nog beter aan ons kunnen verkopen.

Artan83 | 23-02-16 | 18:46

Bij de Nos kennen ze de vraag op het stembiljet niet eens; de vraag is:
"Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?"
waarna je VOOR of TEGEN kan aankruisen en niet,
zoals in dit NOS filmpje JA of NEE

louis6227 | 23-02-16 | 18:30

Bij Knoop in je Zakdoek zouden ze deze toon beledigend vinden. En terecht.

Mag ik trouwens goed in de war raken als ik onverwachts de niet genoemde optie 'Blanco' zie als keuze? Dat ik in mijn verwarring en paniek dan het gemeentehuis herinricht is niet mijn schuld.

Enorme kut propaganda trouwens, maar dat voelt iedereen met gezond verstand wel aan denk ik.

Doper | 23-02-16 | 18:30

@De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 17:43
@denoorman | 23-02-16 | 17:05
Noorman bedoelt waarschijnlijk dat die twee lobbyisten beiden van ALDE zijn (Allen Lijpe Dwaze Engerds) waar zowel D66 als VVD bij zijn aangesloten.

Watching the Wheels | 23-02-16 | 18:29

Goed filmpje, ik ben om!

Binnenbaan | 23-02-16 | 18:28

Zo hee da s een hoop informatie! Best moejlukker dan ik dacht. En toch zijn twee dingetjes blijven hangen, "het idee is dan..." en "let wel het is een raadgevend referendum". Ik redeneer maar vanuit de onderbuik dat ze zelf ook niet veel vertrouwen hebben in waar het verdrag toe leidt daar en onze regering heeft hoedanook schijt aan het resultaat van het referendum.

GormSuil | 23-02-16 | 18:26

1 NOS kaas aub.

Watching the Wheels | 23-02-16 | 18:20

Kan die meid zich niet wat beter kleden en haar kapsel verzorgen voordat ze op de TV komt? De boodschap komt totaal niet over zo.

Gele Beer | 23-02-16 | 18:16

gratiezz geld geven, waarom?

luccmeister | 23-02-16 | 18:12

Vraagje: Wie strijkt momenteel die import-heffingen op?

Martinspire | 23-02-16 | 18:02

En wat gaan ze aan ons leveren zonder importheffing? Moeten bedrijven zich al zorgen gaan maken?
Vrije markt, beter voor iedereen en zo. Juist ja.
De winsten gaan naar de bedrijfstop, de verliezen weer naar de samenleving.

kloopindeslootjijook | 23-02-16 | 17:59

Geen importheffing als argument.
Dus minder belastinginkomsten.
Wie gaat die dan wel betalen?

kloopindeslootjijook | 23-02-16 | 17:57

Dit moet óf slecht gecamoufleerde staatspropaganda zijn, óf het is slecht gecamoufleerde staatspropaganda voor in het Jeugdjournaal. Anders kan dit echt niet waar zijn. En misschien is het allerergste nog wel dat ze aan het eind vergeten (haha) te melden dat een kamermeerderheid al heeft gezegd de uitslag van een referendum te 'respecteren' (wat dat dan ook weer moge betekenen).

His Lordship | 23-02-16 | 17:49

Jezus wat denigrerend richting de stemmers.

10% heffing op kaas = 500.000, we zetten dus 5.000.000 euro weg aan kaas in Oekraine, dat is wel 11 eurocent aan kaas per jaar per inwoner van Oekraïne, dat noem ik niet echt 'houden van kaas'. Daarnaast wordt er gesteld dat het ze dat kost, waarbij ik zeg dat de kaasboeren het gewoon doorrekenen, betekend volgens mij niet een half miljoen extra, per jaar, maar goedkopere kaas voor de Oekraïners.

Daarnaast natuurlijk een schijntje als je bedenkt dat we 660 miljoen kilo kaas verkopen per jaar. gemiddelde prijs van een tientje per kilo (niet goedkoopste kaas, maar ook niet de duurste) zit je dus op een half miljoen kilo per jaar wat we in Oekraine wegzetten

Daarnaast wordt er wel heel snel over het stukje geskipt waarbij ze aangeeft dat wij in ruil voor 'politieke hervormingen' daar, geld en kennis die kant op sturen, waarom zou ik betalen om in een ander land hervormingen door te gaan lopen voeren? Misschien moeten de oekies zelf maar eens gaan zorgen voor minder corruptie.

Terra | 23-02-16 | 17:49

Als een half miljoen importheffing voor de kaas sector je beste voorbeeld is.. pleurt op

noerg | 23-02-16 | 17:48

Als Guy Verhofstadt (D66) en Hans van Baalen (oorlogshitser VVD) voor dit verdrag zijn, dan weet je al genoeg, gewoon tegen stemmen!
denoorman | 23-02-16 | 17:05

Hahahahaha!!! Guy Verhofstadt D66? Wil je alsjeblieft per direct je stembiljet verbranden. Je bent uitermate ongeschikt. Jezus sta ons bij met dit soort dommigheid. Het allerergste is nog dat je serieus denkt dat je slim bent.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 17:43

Ik vind het een goed filmpje. Zelfs ik snapte het.

lingo star | 23-02-16 | 17:36

Van de week ook maar eens een propoganda filmpje maken

Kijken of we het jawuhl-kampf een tik kunnen uitdelen

Triple2K8 | 23-02-16 | 17:34

@the haque warrior | 23-02-16 | 17:15
In de VK zijn zo ook aardig op dreef het brexit kamp te frustreren. De eurocraten hebben het maar zwaar.
www.buzzfeed.com/emilyashton/can-eu-no...

Oftewel wat we zien is het EU spelletje tegen tegengeluid.

Vageling | 23-02-16 | 17:31

@reinaarden | 23-02-16 | 15:51
Leg dat die Eurocraten en die schuimbekkend Poetinfobische Oekiboekies even uit. Die zien dat anders. Ze willen nu een hek bij de Russische grens bouwen:
www.rferl.org/media/video/ukraine-russ...
Zullen ze wel eerst Oost-Oekraïne moeten afslachten. Zie het ze nog ook gesteund door het militaire gedeelte van het verdrag. Er moeten en zullen raketten komen.

Enige waar die Oekieboekies in Oekiboekistan mee bezig zijn is Poetin. Alles daar is corruptie en propaganda. Ze willen onze kaas niet, ze willen onze markt overspoelen. En daar is Nederland dan de pineut.

Overigens zijn ze hun bullshit ook al naar songfestivals aan het halen. Stomme muts uit de krim ofzo dat namens Oekiboekistan even lalala Poetin wreed, slecht en we haten je doen. Gasten hebben een IQ van een pinda en de éne helft is alleen maar bezig met oorlog en haat. Over 5 jaar is er nog geeneens 1/8 aan verbetering geimplementeerd en is de corruptie er ook nog gewoon. Heeft ondere Nederland via de eurocraten weer een hoop gekost om feitelijk niks. Ben Oekiboekie moe. We hebben al zo'n oncontroleerbaar probleemkindje genaamd Erdosnor die het op de Koerden heeft voorzien en Heerser van de zandbak wil worden. Krijgen dat andere probleemkindje ook erbij.

Vageling | 23-02-16 | 17:24

Wat een paniek bij de overheid om een beetje democratie. Je zal bijna denken dat het om meer gaat dan een handelsverdrag....

the haque warrior | 23-02-16 | 17:15

Staatsomroep doet zn naam weer eer aan. Spreekpop van Rutte.

panadol | 23-02-16 | 17:14

Naast zich neerleggen ? Huh ? Hebben we daar al die moeite voor gedaan ?

Doe mij maar twee ! | 23-02-16 | 17:12

GVD. Wat denken ze wel daar. Dit is keizers beïnvloeding van de aller ergste soort. Wie is de ergste soort. Onze liberale partijen die denken het beter te weten.Maar de geschidenis heeft geleerd dat achteraf de menigte toch gelijk had. Oh sorry toen waren de omstandigheden anders... aan me hoela.. NEE!

Hiesjes | 23-02-16 | 17:11

Kijk het geschetste plaatje klopt met het verdrag. Echter, werkt dit natuurlijk niet in de echte wereld. Oekraïne is een plek waar geld en oligarchen regeren. De bevolking heeft helemaal niets hiermee te winnen. In het verleden is natuurlijk al veel toegezegd door EU idioten als van Baalen , verhofstadt en van Rompuy. Lees de onderzoeken op 925, OekraïneNee er maar op na. Het ja kamp schetst een wereld waarin oorlog, angst regeert bij een nee. Homo's zullen ondanks een matig schoorvoetend akkoordje daar hun leven nog niet zeker zijn. Porodingus schuift zijn poen via oligarchen en brievenbus firma's in Nederland naar binnen. EU poen welke al gestort is verdwijnt in verkeerde zakken.

nieuwsflits | 23-02-16 | 17:09

Als Guy Verhofstadt (D66) en Hans van Baalen (oorlogshitser VVD) voor dit verdrag zijn, dan weet je al genoeg, gewoon tegen stemmen!

denoorman | 23-02-16 | 17:05

en dat dat gezeur dat niemand het hele verdrag leest.. nee, dat hoeft ook niet.. er zullen ook heel weinig mensen zijn die de politieke programma's van de SP, PVDA, VVD enzo doorlozen voor tweede kamer verkiezingen

denoorman | 23-02-16 | 17:03

De NOS (e.a) beschuldigen van sturing van het stemgedrag over dat verdrag.
Dat zouden ze bij GS nou nooit doen. Echt niet.

Hunebedbouwer | 23-02-16 | 17:03

Het blijft een raadgevend referendum, dus we weten de uitslag al.

mmamax | 23-02-16 | 17:02

jezus christus, ik kon die ellende niet afkijken, wat werken er voor debielen bij die staatsomroep??

denoorman | 23-02-16 | 17:02

Nou kijk nou eens!

Maanden lang lees ik dat het verdrag veel te complex is voor een referendum want 323 pagina's en nu is het ineens in 2 minuten jeugdjournaaltaal helder!

Ik heb het voorgevoel dat die 500.000 van die kaasboeren in de miljarden gaan lopen voor de belastingbetaler. Iemand een idee hoe ik van dat voorgevoel afkom?

Furijoes | 23-02-16 | 17:01

Ok, de kaas wordt gestolen door een naar mijn idee toch wel herkenbare oekraïense muizensoort. Deze muizen hebben bleke, brede, slavische koppies en gaan nadat de kaas gestolen is, op zoek naar het Fries museum om nog wat schilderijen en lege plekken te bekijken.

Gelukkig erkent Europa deze muizensoort als zijnde zielig en met uitsterven bedreigd en is men blij de muizen op de lijst met onnodig binnen te halen landen te kunnen plaatsen. Zodra deze muizen echter deel gaan uitmaken van een groter geheel vertoont deze soort vervelende trekjes.

Ze eten zich vol, blazen zich blozend op, zetten dan een irritant rond brilletje op de dan helemaal brede kop en roepen midden in een oorlog dat ze met allemaal in en bij Europa horen. Slechts twee van hen kennen we bij naam.
Piepie van Baalen en Piepie Verhofstad.
Hoedt u voor deze muizen!

Sabotage | 23-02-16 | 17:01

Nog ff over dat kaas:

Die importheffing hebben ze ZELF ingesteld. Als ze willen, kunnen ze dat ook zelf weer weg halen. Daar is dat associatieverdrag dus niet voor nodig. Net als alle andere importheffingen die in het verdrag staan. Vraag is, waarom is die importheffing er, en waarom hoeft dat ineens niet meer? Zou het kunnen zijn omdat ze het verschil van ons betaald krijgen? Of iets meer?

Rest In Privacy | 23-02-16 | 16:58

Wat een debiele-tv.

Vageling | 23-02-16 | 16:32
Piramide op z'n kop? Illuminati!
*aluhoedje opzetten doet*

Wim Venijn | 23-02-16 | 16:40

Geen geld voor stemhokjes, wel geld voor kleuterpropaganda. Referendum: geen belastinggeld voor partijdige journalistiek.

Mozes Langebroek | 23-02-16 | 16:37

Mooi voorbeeld, van dat kaas.

Die importheffing betalen WIJ niet, het is een IMPORT-heffing. Dat betalen de Ukrainiërs. Het wegvallen daarvan brengt ons niets, maar maakt onze kaas in Ukrainië goedkoper.

Trouwens, die lui willen helemaal onze kaas niet, ze willen hun kaas hier kunnen verkopen. Het zal dus uiteindelijk ten kosten gaan van onze handel. Ukraine wil dit "associatieverdrag" om van ons geld te krijgen en toegang tot onze markten te hebben.

Oh, en wie denkt dat dit een handelsverdrag is, lees eens Artikel 7 van het verdrag. Dat hadden ze er uit kunnen laten, maar dat hebben ze niet gedaan. Daar gaat het dus om.

Rest In Privacy | 23-02-16 | 16:35

Oost-Europese Muizenvallen te koop : https://www.gamma.nl/assortiment/nortene-muizenval-2-stuks/p/B436136

rmstock | 23-02-16 | 16:34

Hier prinsesje, een lolli. Nog een aai over je bolletje erbij. Vanavond wel even goed je haartjes wassen en borstelen. Ok, als jij nu eventjes met je poppen gaat spelen kunnen de grote mensen het even over grote mensen zaken hebben. Goed? Mooi.

Snuif eens wat minder, kudT! Je staat helemaal stijf. En wat is dat toch met die Merkel handjes (piramide op zijn kop)? Is dat hip? Tering dat moest ik op school eens proberen. Frummelen met mijn handen tijdens een presentie. Pfoeh...

Vageling | 23-02-16 | 16:32

Waarbij de PVV overigens als nationaal-socialistisch bestempeld kan worden en dus een 'linkse' partij is.

Daarnaast heeft dit referendum geen zin.
Een meerderheid van de Tweede Kamer stemde in april al in met de overeenkomst, in juli volgde de Senaat en de koning verleende diezelfde maand nog zijn goedkeuring.

Dit referendum verandert niets meer.

Amstel | 23-02-16 | 16:28

Dit soort boodschapjes zijn afgestemd op het veronderstelde gemiddelde bevattingsvermogen van de doelgroep. Ze moeten hebben gedacht iets met kaas, dat snappen die boerenpummels wel. Ik krijg de laatste tijd steeds vaker het gevoel middels een tijdmachine te zijn beland in de kneuterige 50er jaren van de vorige eeuw.

isitsoornot | 23-02-16 | 16:27

Overigens, 'rechts' is de grote voorstander van dit verdrag (lees: VVD). 'links', voor zover dat nog bestaat, vind het 3x niks. Dus, voordat alle reaguurders roepen 'links kut journaal', denk even na.

Amstel | 23-02-16 | 16:26

Het filmpje begint al verkeerd: je mag geen vinkje zetten, maar je moet een hokje rood kleuren!!! Het verhaal van de presentatrice klopt dus niet met het beeld.
Voor de doelgroep (de jongeren van Nederland) lijkt me dit filmpje wel begrijpelijk. Je moet het ook niet te moeilijk maken. Dat zie je wel aan Studio Powned, dat bijna geen kijkers trekt.... Mijn inschatting is overigens dat er weinig jongeren gaan stemmen.

Mannes | 23-02-16 | 16:24

Mag ik wel opmerken dat ik het NOS-Guebbels logo erg vind passen? Ja dat mag ik.

Graaf van Egmont | 23-02-16 | 16:23

wat een lelijk wijf. sorry.

Ir. Wilhelmus | 23-02-16 | 16:21

LOL @ update.

"Je kunt alleen maar speculeren, maar doordat de Russische markt nu dichtzit voor zuivel is daar gewoon een markt voor echte Goudse kaas."

Dus nog een nadeel. Ja dat blijf je houden.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:21

Vanaf nu is het dus het
Kaasociatieverdrag.

Nuchternederland | 23-02-16 | 16:19

Ik heb er altijd moeite mee om mezelf een intellectueel te noemen.
Maar na het zien van dit filmpje gaat het me een stuk gemakkelijker af. Ik snapte het in 1 keer! (en toch stem ik nee)

Koos Knak | 23-02-16 | 16:18

Nuchternederland | 23-02-16 | 16:06

De nadelen?

1.) Handel met Rusland
2.) Relaties met Rusland
3.) Oekraïne zal in principe eventueel gelden kunnen krijgen uit het Europese potje voor ontwikkelingssamenwerking.

Dat is het zo'n beetje.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:17

KlunsJohannus | 23-02-16 | 16:05

Hop en hier gaan we weer.

1.) Oekraïne is ongeveer even corrupt als Rusland. Er zit echt amper verschil. Goed dus dat daar iets aan gedaan gaat worden met dit verdrag. Dit in tegenstelling tot Rusland.

2.) In het oosten wordt het hardst gevochten tegen de Russen door vooral Oekraïners uit het oosten. Dit heeft niets te maken met dit associatieverdrag. Volgens een enquête uit 2015 is 45% uitgesproken voor. 14% vind het prima. 15% is tegen (vooral Oekraïense ultranationalisten en Russen) de rest weet niet of heeft geen mening. Je lult uit je nek.

3.) Voor de oligarchen is dit verdrag juist kut met peren. Oligarchen zijn corrupte boeven en die worden juist aangepakt als Oekraïne de hervormingen doorzet. Je praat wederom over dingen waar je klaarblijkelijk geen verstand van hebt.

Waarom doe je dat?

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:14

KlunsJohannus | 23-02-16 | 15:54

Hoezo? Ze leggen het in behoorlijk objectief in Jip en Janneke taal uit. Vergis je niet de meeste mensen zijn niet zo slim en vooral emotioneel. Leugenachtige 'argumenten' zoals hier regelmatig worden geopperd zijn juist smerige agitprop. Om maar te beginnen met de ranzige leugen dat Oekraïne geregeerd wordt door nazi's. Of dat met een VOOR stem we in oorlog komen met Rusland. En zo kan je door blijven gaan.

De enige steekhoudende argumenten zijn dat het waarschijnlijk de diplomatieke relaties met de Russen verder zal verzuren en dat de handel met de Russen waarschijnlijk ook niet zal verbeteren. De vraag blijft dan wil je voor een tiran zoals Poetin zwichten ja of nee?

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:08

Ok, duidelijk.
Ik ga denk ik maar JA stemmen, want dan verdienen de kaasboeren hier dus meer geld.
Nadelen aan het verdrag zijn er niet heb ik begrepen.

Nuchternederland | 23-02-16 | 16:06

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 15:57
Het Oekraïense politieke en ambtelijke systeem is nog veel verrotter en corrupter dan dat van Rusland. En vergeet niet dat een aanzienlijk deel van de Oekraïners helemaal NIET bij de EU wil horen. Vooral in het oosten van het land voelt men zich cultureel en economisch veel sterker verbonden met Rusland dan met de EU. De wens om Oekraïne bij de EU te trekken is vooral afkomstig van de oligarchen die verwachten er financieel garen bij te spinnen, en van de EU die - daartoe aangespoord door de NAVO en de VS- geopolitieke belangen heeft bij het inlijven van Oekraïne. Kortom: oude politiek, oude corrupte machten en oude denkwijzen aan het werk. "Njet" zal het worden voor mij omdat ik niet geloof in deze oude machten.

KlunsJohannus | 23-02-16 | 16:05

sowieso, "we leggen het wel even in 2 minuten uit". als je niet meer dan 2 minuten hebt om je te "verdiepen" alvorens je je stem uitbrengt kun je beter gelijk emigreren naar een dictatuur. daar denken ze voor je, nog makkelijker. dan kosten van die lastige verkiezingen je geen tijd en geen geld.

aight.. | 23-02-16 | 16:03

Goddonders, en ik wordt geacht mee te betalen aan die bagger? Wat een kloteland.

langzullenweleven | 23-02-16 | 16:00

Graaf van Egmont | 23-02-16 | 15:46

Vrijwel geen enkel land erkent de annexatie van de Krim. Behalve Rusland en een paar andere paria staatjes ziet de wereld de Krim als deel van Oekraïne. Wel blijven opletten Graaf.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 16:00

-weggejorist-

Hersenscherven | 23-02-16 | 15:58

Leggen ze het uit in Jip en Janneke taal snappen de reaguurders het nog niet. Het is toch wat...

Wel vind ik dat het argument van enkele reaguurders m.b.t. handel met Rusland een verfrissend tegenargument. Je kan inderdaad discussiëren of Oekraïne het waard is om de relatie met Rusland verder te verzuren. Ik vind van wel omdat Rusland onder Poetin gewoonweg een onbetrouwbaar land is en daar gaan we niets aan doen. Oekraïne zegt tenminste te willen. Geef ze dus een kans. Olie en gas is zo'n beetje het enige wat Rusland kan bieden en wat we willen kopen dus Rusland gaat zijn beste klant (de EU) zeker niet boycotten laat staan aanvallen.

De Koreaanse Slet | 23-02-16 | 15:57

"De ivorentorische elite kan zich eenvoudigweg niet voorstellen dat verstandige mensen zich tegen het associatieverdrag keren: in de wollige deughoofdjes van de subsidielurkers van het mediapark moeten ongelovigen in de Grote Europese Democratische Droom wel in het rechterrijtje staan van de Lombrosoranking, dus daar passen ze uiteraard de boodschap op aan."
.
Ja, verbijsterend. Vanochtend ook op Radio1. Totale verbijstering over de move van Boris ivm Brexit. Uitleg: dat kan allen maar een interne coup zijn binnen de Conservatieve Partij en bah wat is dat spelen met vuur zeg want de consequenties kunnen enorm zijn. Dat de beste man er wellicht echt zo over denkt, dat past simnpelweg niet in dat bekrompen wereldbeeld van de NPO-er.

Gen. Maximus | 23-02-16 | 15:57

Steeds vaker moet ik denken aan de Hel uit La Divina Commedia van Dante Alighieri.
In canto 34, in het peilloos diepste deel van Dantes INFERNO, vindt een eeuwige tortuur plaats van hen die hun HEER verrieden: Brutus @ Cassius Julius Caesar, Judas Jezus Christus, en Satan, als Lucifer, God de Vader.

De verraders van het Avondland, de Westerse beschaving, de Vrije Volkeren, en de Democratie vormen één lang gelid van politici en hun hielen likkende, stroopsmerende, journalistieke slippendragers.

Waar is de HEL als je hem nodig hebt?

Thomas333 | 23-02-16 | 15:56

... te maken krijgen.... Excuus

Jan Boule | 23-02-16 | 15:55

Als men ècht wilt weten waarmee we straks te maken , datv wil zeggen, Oekraïne als EU partner , raadplege
www.diplomatie.gouv.fr : la présentation de l'Ukraïne.
Wat de NPO doet is je reinste flauwekul.

Jan Boule | 23-02-16 | 15:55

Zat ik nou zojuist te kijken naar een aflevering van het Klokhuis uit 1992? Met journalistiek of objectieve duiding heeft dit helemaal NIETS te maken. NOS ga u schamen. Alweer. Stelletje slappe, niveauloze subsidiemarionetten van de EU en Den Haag.

KlunsJohannus | 23-02-16 | 15:54

De Krim hoort niet meer bij Oekraine...

reinaarden | 23-02-16 | 15:51

-weggejorist-

niemand specifiek | 23-02-16 | 15:49

-weggejorist-

niemand specifiek | 23-02-16 | 15:49

Pure propaganda maar dan van de onderste plank.

jouwgedachte | 23-02-16 | 15:48

Zou het mogelijk zijn om een collectieve aangifte te doen wegen aantoonbaar verkeerde en eenzijdige informatie verspreiden?
Ik trek dit allemaal erg slecht de laatste tijd. Is de overheid en de MSN compleet doorgedraaid? Dit lijkt, of beter gezegd, is ondertussen complete propaganda en het verdraaien van feiten. Mag dit zomaar vraag ik mij af..

GaatDeGoedeKantOp | 23-02-16 | 15:47

Ieder kritisch en logisch denkend mens prikt hier zo doorheen?.... Toch?

Oetiohnegentechnik | 23-02-16 | 15:47

Oekraïne geel gekleurd MET de Krim er nog bij. Best wel actueel.
Het voorbeeldje met de kaas vind ik wel goed. Het exporteren van kaas naar Oekraïne kost de kaasboer 500.000. Door dit verdrag vervalt dus die halve ton. Winst voor de kaasboer, verlies voor Oekraïne. Maar vervolgens gaat de voorlichting verder: door het tekenen van het verdrag krijgt Oekraïne geld van de EU. Dus die winst van die kaasboer moet dus door de belastingbetaler opgehoest worden.
Ik zeg: stem nee!

Graaf van Egmont | 23-02-16 | 15:46

Wat een infantiel niveau zeg, verschrikkelijk. Hiermee zullen de Eurofielen ook echt de oorlog mee gaan winnen.....

pjot69 | 23-02-16 | 15:46

ja, ja, ja, ja, ja, ja, enz.
nee = dan gaan we allemaal dood.
Echt waar !

Kamervraag | 23-02-16 | 15:45

Dus ze hebben de MH17 neergehaald in de hoop wat kaas te scoren...?

Agervic | 23-02-16 | 15:44

Nog zo een leuke; www.gov.uk/duty-free-goods/arrivals-f...

"2. Arrivals from EU countries
You don’t pay duty or tax on goods you bring in from the European Union (EU) as long as you:

transport them yourself
will use them yourself or give them away as a gift
have paid duty and tax in the country where you bought them"

Dr. Frambozenjam | 23-02-16 | 15:41

@sinar2 | 23-02-16 | 14:31
Al zou het om handel gaan, Waar gaan die lieve mensjes daar, de kaas van betalen. Ik ben bang dat we eerst een heleboel centjes moeten sturen en dan kunnen ze de kaas bestellen. Conclusie alleen de multinationals worden hier rijker van, het gewone volk mag het geld ophoesten.

Tostiman | 23-02-16 | 15:39

achja, ook al stemt de meerderheid nee, de associatieverdag komt er wel, het blijft een raadgevend referendum. Lekker doordrukken voordat de nieuwe verkiezingen komen.

DaeHanMinGuk2 | 23-02-16 | 15:38

Ik wens niet op een dergelijke infantiele wijze te worden toegesproken door de staatsomroep! A.u.b. NOS, probeer eindelijk eens (vooral) objectief en zakelijk ook de kritische burger te informeren en dan graag niet op zo'n Seamstraat-toontje en niet door een dame met zo'n uiterst irritante nasale stem.

krelus | 23-02-16 | 15:36

Zegt blijkbaar iets over de kijkers van de NOS.

ET007 | 23-02-16 | 15:36

In 2014 exporteerde Nederland voor 4.298.000,- euro aan kaas naar Oekraïne.
exporthelp.europa.eu/thdapp/display.ht...
Kies Nederland dan ukraine toets code: 0406. i.imgur.com/OX1IXBk.jpg

Just een statistiek. Kijken of het klopt wat kleuterjuf van de nos verteld over de importheffing van 10% alla 500.000 euro klopt.

Dr. Frambozenjam | 23-02-16 | 15:33

Eerst heette het, dat het associatieverdrag te complex / te moeilijk / te ingewikkeld was om aan de kiezer in een referendum voor te leggen.
Nu geldt klaarblijkelijk, dat je het met 2 minuten mondelinge uitleg van de NOS kunt snappen.
Maar zulk snel en makkelijk begrip is overigens helemaal onnodig, want de regering kan (en zal) de uitslag gewoon naast zich neerleggen.
---
Dit doet me denken aan die Sam-en-Moos-mop over het geleende scheerapparaat dat Moos van Sam terug wilde hebben:
Sam:
"Ten eerste heb ik het niet van je geleend,
ten tweede heb ik het je vorige week reeds teruggegeven,
en ten derde was het al kapot, voordat ik het van je kreeg."
---
Waar lullen we nog over?

Thomas333 | 23-02-16 | 15:32

Tik tak TV

Realisties | 23-02-16 | 15:31

"Transparantere politiek" Whahahahahaha!

dutchdj | 23-02-16 | 15:30

In Noord Korea eten ze ook kaas

gestopt | 23-02-16 | 15:25

Ze vergat ook nog de recente moord op 200 Nederlanders.

Piet Karbiet | 23-02-16 | 15:23

Ik stem tegen en wel om 2 redenen:
1. Men roept dat ik te dom ben om dit moeilijke verdrag te begrijpen. En ik hou er niet van dat men mij dom noemt. Probeer het me maar eens op een duidelijke manier (en dan wel alles) uit te leggen.
2. Het is de enige manier waarop Brussel een keer teruggefloten kan worden.

En ja, ik weet dat mijn stem gebaseerd is op de verkeerde argumenten. Maar die hoor ik ook alleen maar van de voor-stemmers.

The_Black_Knight | 23-02-16 | 15:22

@beaujudas | 23-02-16 | 15:04
In de Krim ligt de zwarte zee vloot van Rusland.
En die zouden wel gek zijn als ze dat af zouden staan aan die schreeuwers Van Baalen en Verhofstadt met hun gebalde vuistjes.
Ik blijf er op wijzen: met de Russen was het prima zaken doen zonder dat er miljarden Euro's naar Rusland moesten om die handel te ondersteunen.
Zij hebben olie en gas, wij de groenten en zuivelproducten.
En Oekraïne... die heeft een regering die net zo stabiel is als de regering van Griekenland.
Oekraïne gaat ons miljarden kosten, maar niet op MIJN kosten!

necrosis | 23-02-16 | 15:21

Heb het vijf keer gezien, maar snap er nog steeds geen hol van. Het NOS journaal is veel te moeilijk tegenwoordig. Is er een Jip en Janneke uitleg beschikbaar?

SamKoeman | 23-02-16 | 15:20

Sorry, maar zelfs het jeugdjournaal is soms meer op de inhoud. Dit lijkt wel het journaal voor zwakbegaafden.
Gezien het feit dat men de moeite neemt om dit filmpje te maken is er blijkbaar een hele grote groep zwakbegaafden die mogen stemmen.
Voor mijn platte voorhoofd is dit toch echt te simpel.

General McAuliffe | 23-02-16 | 15:18

Ze weten niet eens waar het over gaat of men is weer zand aan het strooien.

Mr_Pikibelly | 23-02-16 | 15:16

Ze vergat ook te melden dat de Sovjets in 1933 circa 4 miljoen Oekrainers bewust hebben laten verhongeren tijdens de Holodomor. nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
Er was toen geen kaas. Wel terreur.

Piet Karbiet | 23-02-16 | 15:14

Alsof die half miljoen een fuck uit zal maken tegen de giga-bedragen die weggedragen worden naar dat corrupte en onsamenhangende zooitje wat nu de macht heeft.
.
Heel die revolutie was leuk en aardig, maar het gaat hier gewoon om de zoveelste "ever-closer Union" bullshit waar de corrupte kliek op aanstuurt. Ik stem tegen in de kennis dat het handelsgedeelte toch wel geratificeerd wordt/is en die 500.000 die de kaasboeren besparen mij gestolen kan worden.

HaatAth3ist | 23-02-16 | 15:12

@ginosino | 23-02-16 | 14:55
Precies!
Heb je Twitter, Facebook of weet-ik-veel-wat? Stel hem die vraag.

nemoj me jebat | 23-02-16 | 15:11

Het lijkt verdomme wel het klokhuis, alleen dan voor volwassenen die niet verder kijken dan hun neus lang is. En als kers op de taart nog even zeggen dat het een raadgevend referendum is. Maar het gros zal het weer slikken als zoete koek en het simpele npo verhaaltje geloven.

bw54354 | 23-02-16 | 15:11

Oh en nog even een advies van een primaire bron... Mijn vriendin is Centraal Oekraiens... dus niet oost en niet Karpatisch (Slowaaks/Pools) Oekraiens...

Zij zegt dat wij erg dom zouden zijn om JA te stemmen... niet vanwege politiek, Economie en Putin, maar vanwege de diepgewortelde corrupte cultuur die dan massaal onze kant op gaat komen...

In Oekraine is ''Mafia'' min of meer een academische opleiding... dus.

beaujudas | 23-02-16 | 15:11

Weet je wie ook kaas lusten? De Russen. Door de boycot wordt er geen kaas meer naar Moskou geexporteerd dus halen criminelen die nu maar 's nacht op bij onze kaasboerderijen. Vooral de duurdere soorten.

Piet Karbiet | 23-02-16 | 15:09

Wanneer er misleidende reclame is, kun je dit aangeven bij een commissie.... geldt dat ook hiervoor!?

Mr.Nuance | 23-02-16 | 15:08

Absurd dat de NOS een dergelijk eenzijdig filmpje mag en durft te maken.
Doodenge propaganda.

LaPetite | 23-02-16 | 15:07

Kortom: TV voor zwakbegaafden. Oftewel, voor de meerderheid van het Nederlandse volk, gezien de verkiezinguitslagen van de afgelopen 50 jaar

observer59 | 23-02-16 | 15:07

Ook hier weer het principe van de EU: Campina spaart 500.000 euro uit aan importheffingen, maar Campina is niet degene die "geld geeft" aan de Oekraïne. Dat is de burger.

wapster | 23-02-16 | 15:05

Als alle JA stemmers nou inderdaad een (dan maar rood) vinkje NAAST de "Ja" plaatsen, dan schiet dat lekker op. JA toch?

SaintNick | 23-02-16 | 15:05

Oekraïne heeft zelf kaas.
@mag ik ook nog ff | 23-02-16 | 15:00

En Buk-raketten, een burgeroorlog, een marionettenregering en nog veel meer dingen waar ik niets mee te maken wil hebben.

necrosis | 23-02-16 | 15:04

Op dit filmpje is de Krim nog steeds geel gekleurd...

Dat zegt al genoeg over de integriteitswaarde van dit filmpje....

Of je het nu leuk vind of niet, de Krim is onderdeel van de Russische Federatie en zal nooit en te nimmer (wellicht WW3 uitgezonderd) weer onderdeel worden van Oekraine als land....

Dus na 21 seconden al niet meer waarheidsgetrouw... nu de rest even kijken...

beaujudas | 23-02-16 | 15:04

Kaas eten = moord!

Kaas de Vies | 23-02-16 | 15:03

Wat erg. Is dit echt niet een jeugdjournaal. Nou ja, zou ook erg zijn. Misschien is het uitleg viir 'nieuwkomers'

svg | 23-02-16 | 15:03

De kaas boeren hoeven dan geen 500K importheffingen te betalen, wel gaat de EU honderd miljard miljoen van UW geld overboeken. En gratis oorlog met Rusland - jippie!

funkyd | 23-02-16 | 15:02

Tjonge jonge zeg, wat een oude landkaart gebruiken ze bij de NOS.(opzet?)
Weten ze nog niet bij de NOS dat na een referendum door het volk van de Krim voor aansluiting bij Rusland heeft gekozen?

caralho | 23-02-16 | 15:02

Zag ik nou een paar schaamharen van Pechtold tussen die paardentanden zitten?

Handsomeboy | 23-02-16 | 15:02

Dus met geen woord gerept over het feit dat er in dit land een bloedige burgeroorlog aan de gang is. Daarnaast zitten er mensen in het parlement daar die openlijk aanhanger zijn van fascistoïde ideologieën. De corruptie in dat land is Griekenland tot de macht 2. Maar kennelijk vindt de NOS dit allemaal niet zo belangrijk...

vindead | 23-02-16 | 15:02

5 ton klinkt heel veel voor een gewone burger
maar 500.000 is een bedrag van NIKS in de internationale handel.
Tenzij de opbrengst van die handel erg laag is.
Maar dan verliezen we er praktisch niets aan als die handel niet meer gedreven wordt en is het dus ook niet zo erg.
.
Maar ach, die handel was al in kannen en kruiken. Het gaat er alleen maar om of we er kernraketten en basissen neer kunnen zetten om de Russen uit onze keukens te houden.
De overheid bewijst met iedere ademtocht dat er alles aan gelegen is om die NEE stem koste wat kost te voorkomen.
Liever willen ze dat dit geregeld wordt door een lage opkomst of een groot ja stemmers kamp.
Maar Rutte en co. zullen heus niet te beroerd zijn om de burger midden in zijn bek te spugen als er wel een groot NEE kamp is gaan stemmen.

Johanvb | 23-02-16 | 15:01

Vooral dat groene "JA-vinkje plaatsen" aan het begin. LOL

SaintNick | 23-02-16 | 15:00

Oekraïne heeft zelf kaas.

mag ik ook nog ff | 23-02-16 | 15:00

Een vinkje zetten? Je moet een hokje inkleuren. Waarom geven ze het verkeerde advies, willen ze veel afgekeurde stembiljetten hebben?

deluiegriek | 23-02-16 | 14:59

Oooooooooooh het gaat over kaashandel. Ja had dat ff eerder verteld.

centre pompidoe | 23-02-16 | 14:59


Ik denk dat het filmpje goed aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep.
De gemiddelde NPO kijker is 119 jaar oud en stemt PvdA.

jemagookniksmeer | 23-02-16 | 14:58

Kijk eens aan Hilde Bossers-Bouwman is van NOSop3 naar het jeugdjournaal verhuisd. Toch jammer dat het de doelgroep mist want het stemmen is nog steeds 18+. Maar verder: Go Hilde!

Bert711 | 23-02-16 | 14:56

-weggejorist-

David000000007 | 23-02-16 | 14:56

@nemoj me jebat: heb "interview"van Tan- Agema gezien. Als het volgens Tan zo belangrijk is met welke vrienden je je inlaat, waarom gaat meneer dan samen met Appa op een podium staan om publiek toe te spreken?? Was meen ik op de Dam in Amsterdam.

ginosino | 23-02-16 | 14:55

Een verdrag van 800 pagina's omdat de Oekrainers graag kaas eten ................

doskabouter | 23-02-16 | 14:55

Mijn moeder gaat niet stemmen maar zij machtigt mij en dat levert dus twee NEE stemmen op, midden in het gezicht van dat arrogante zooitje.
Hoe is het mogelijk dat zoveel publiek geld wordt gespendeerd aan zoveel wangedrochten van programma's?

wooky | 23-02-16 | 14:52

Top logo, GS!
Dat dan weer wel.

vliegende knorrepot | 23-02-16 | 14:51

Op heel veel goederen gelden er al gunstige import tarieven voor de Oekraine dus dat is idd achterhaald of simpelweg huichelachtig van onze gestuurde staatsomroep. Dit is nou precies waarom ik tegen stem idd, het wordt door de strot geduwd.
Ik ben overigens wel voor goede handelsbetrekkingen zowel met Rusland als met Oekraine. Dat is waar NL het verschil zou kunnen maken. Daar zou de politiek zich nou eens hard voor moeten maken in plaats van achter narcistische EU politici aan te rennen.

watissur | 23-02-16 | 14:50

kan dat lelijke wijf met die Oekraniëne bh niet gewoon even iets anders doen. Dat vette haar wassen bijvoorbeeld.

mondkapje | 23-02-16 | 14:50

gnidegna | 23-02-16 | 14:46

Doelgroep? Is dit dan toch de nieuwe versie van Sesamstraat?

Ikhebeenvraag | 23-02-16 | 14:50

Zou je d'r doen?

Toiletflush | 23-02-16 | 14:49

is dit die leuke nieuwe blonde miep van Koefnoen of zo?

Weet je waar ze ook graag kaas eten? In Moldavië, Georgie, Azerbeidzjan, Kazachstan, Turkmenistan, Oezbekistan, Tadjikistan, Kirgizie, Mongolie, enz enz, en zelfs op de Fiji eilanden heb ik horen zeggen. Allemaal bij de EU dan maar?

R van Perzie | 23-02-16 | 14:49

Het levert ons dus € 500.000 op, wat gaat het ons kosten?

Kwelling | 23-02-16 | 14:48

Ben Bot is een van de grootste klootzakken in dit land, hij is bijna 80 maar laat zich graag door het bedrijfsleven wat toestoppen, hij is LOBBYIST.

succesvol | 23-02-16 | 14:48

@LieberLiber | 23-02-16 | 14:46
Maak je borst maar nat, alleen daarom zou je al keihard nee moeten stemmen.

special-k | 23-02-16 | 14:47

Dat laatste zinnetje: ze kunnen de uitslag ook naast zich neerleggen.... zo veelzeggend....
Kort leve (nog) de democratie!

mom van avezaath | 23-02-16 | 14:47

Het enge is dat de doelgroep voor dit filmpje waarschijnlijk niets anders kijkt dan NOS op 3.

gnidegna | 23-02-16 | 14:46

dit geeft weer eens duidelijk aan hoe debiel onze regering denkt dat wij zijn. het wordt toch echt hoog tijd dat al die linkse politici naar het rusthuis voor dementerenden worden afgevoerd.

jan den hollander | 23-02-16 | 14:46

Een listig zinnetje: in ruil daarvoor geeft de EU geld.
.
In het verdrag staat dat 'all European financial facilities' ter beschikking staan voor Oekraine.
.
Iemand enig idee wat dat betekent? Het klinkt als een soort carte blanche om oneindig geld toe te schuiven. En waarom hoor ik hier niemand over?

LieberLiber | 23-02-16 | 14:46

Nou, ik ben helemaal om! Ik ga... 'nee' stempe, gewoon omdat het kan.

FrankVeer | 23-02-16 | 14:46

Zo te zien is het vandaag pyjamadag bij de NPO.

Uncle Tupelo | 23-02-16 | 14:45

Er valt niets te handelen met Oekraïne omdat de doorsnee bevolking geen geld heeft.
Dat weet ik, dat weet de EU en dat weet de VS.
En toch blijven drammen over een 'handelsverdrag'!
Mijn NEE blijft NEE, ook op 6 april!

necrosis | 23-02-16 | 14:45

De debilisering van de samenleving.

special-k | 23-02-16 | 14:45

Ik ben blij dat ik ff gekeken heb.
Je stemt dus voor of tegen Kaas de Vies...!

Boink, boink, boink...!@#%&*

TonyD | 23-02-16 | 14:45

In de ruil daarvoor geeft de EU, lalalala GELD. Stop de tijd.

special-k | 23-02-16 | 14:44

Een tijdje geleden zag ik toevallig weer 's een Nederlands journaal, de ochtendversie. Ik dat écht dat het een jeugdjournaal uitzendig was, maar dan wel over-simpel gebracht. Helaas, het was 'the real thing':( Als dit landje een paard was geweest hadden ze het allang uit z'n lijden verlost.

Vesta | 23-02-16 | 14:44

NOSopUit

Bram van Ojik | 23-02-16 | 14:44

Die importheffing heffen ze zelf en hoeven ze dus helemaal niet te heffen. Er valt door het verdrag juist een inkomstenbron weg.

TouchSmart | 23-02-16 | 14:43

handel, politiek en....... oh ja ... oorlog met Rusland gaat dadelijk ook makkelijker.

John nie | 23-02-16 | 14:43

De pen is machtiger dan het zwaard, in dit geval word die pen vastgehouden door de volledig objectieve NPO! Proest!

BigShow | 23-02-16 | 14:43

Mijn zoon van negen vraagt of dit filmpje gemaakt is voor autistische kinderen.

Steen Geil | 23-02-16 | 14:43

het gaat al mis op seconde nr4.... een vinkje zetten.... dat resiulteerd in een ongeldige stem.... je moet het hele vakje inkleuren!! tis wel echt niveautje klokhuis~!!

bArAbAts | 23-02-16 | 14:41

Begrijp ik nou goed uit dit mongolenfilmpje dat de EU (bekend van TTIP) ons belastinggeld in de Oekraïne gaat uitdelen aan oplichters in ruil voor "transparantere politiek".
Dat lijkt me al haast net zo'n goed plan als geld uitdelen aan oplichters in ruil voor minder asieleisers.
Ik denk dat ik ga tegenstemmen.

wapster | 23-02-16 | 14:40

Voor het gemak de 20 miljard steun van de EU. en wat daar nog bij komt kijken voor de rechts extr.neo nazi,svriendjes van van Baalen,maar niet vermeld.
Schatting om het land boven de rode streep te trekken 72 miljard in 2 jaar.

Gekke Gerritje loopt een blokje om...................... Griekenland, Oekraïne en landbouw naar france, wij leveren ons pensioenpotje wel in jo.
Was getekend infantiele pop met zand in oogjes.

medelmo | 23-02-16 | 14:40

Zelfs al het waar zou zijn dat een ja-stem goed zou zijn voor onze export naar Oekraïne, dan is zo'n stem geheel analoog aan die bewering ook slecht voor de export naar Rusland. Blijft slechts de vraag "wat heb je liever"? Zelfs al zou onze export verdubbelen, dan levert een 10% mindere export naar Rusland altijd nog per saldo een grote verliespost op. Ergo, die positieve handelsverhalen kunnen gewoon niet de grote drijfveer achter deze overeenkomst zijn.

taxhond | 23-02-16 | 14:39

Als je tv maakt, moet je weten wie je doelgroep is. Bij de NOS is het wel duidelijk wat de doelgroep is. Was het associatieverdrag eerst te moeilijk voor de burger om door te nemen, nu weet de NOS het in 2 minuten aan u uit te leggen. Dat vind ik dan wel weer indrukwekkend. Ook met simpele, voor mij begrijpelijke, voorbeelden als kaas.....

El Rico Grande | 23-02-16 | 14:39

Zou iemand ff willen uitzoeken wat dit filmpje (van studenten van de HKU of een fancy reclamebureau op de, pakweg, Keizersgracht?) heeft gekost en wie voor de soepsidie heeft getekend?

effedenke | 23-02-16 | 14:39

Het kijken naar de NOS beïnvloed uw geestelijke gezondheid.

rechtsdwalendeautist | 23-02-16 | 14:39

Overigens Arjen Lubach, jouw uitleg was niet goed.
Je suggereerde dat Rusland Oekraine zou binnenvallen als er 'nee' werd gestemd terwijl het omgekeerde waarschijnlijker is. Haastig gedaan.
TTIP was beter uitgelegd.

Einde van de Domheid | 23-02-16 | 14:39

Scheer je weg..... mij een beetje als een debiele Josti toespreken in mijn eigen huiskamer. Zelfs als je niet weet waar t over gaat zegt een zesde zintuig al overduidelijk dat die muts je ergens in probeert te laten lopen.

ginosino | 23-02-16 | 14:38

Als simpele reaguurder...
We drijven toch al handel met de Oekraïne?
Dan is dat verdrag helemaal niet nodig. Dikke Nee 6 april.

Super Grover | 23-02-16 | 14:37

Ik weet nog dat de Euro begon.
Met precies zo'n filmpje.
Duitse auto's zouden goedkoper worden omdat we ze direct in Duitsland konden kopen en de service zou beter worden!

Einde van de Domheid | 23-02-16 | 14:37

Dit vraagt om een duidelijke verharding van de campagne. Dode kinderen in Donetsk, vermoord met door ons betaalde wapens doen het denk ik wel goed. Lekker eendimensionaal communiceren.

trip666 | 23-02-16 | 14:36

Is dit niet gewoon een stage-opdracht of zo van iemand die het nog moet leren? Iemand die echt nog heel veel te leren heeft weliswaar....

Doe_eens_normaal_man | 23-02-16 | 14:36

Het Wilders-interview had dezelfde infantiliteitsfactor.
NPO-info speelt zich af op sub-kleuterjournaalniveau.
Gewoon zo veel mogelijk negeren, Mediaparkje crepeert vanzelf.

De Vrijlansier | 23-02-16 | 14:36

Alweer een aflevering van Jiskefet, ik dacht dat, dat programma al lang geleden gestopt was.

mag ik ook nog ff | 23-02-16 | 14:35

Wat een rare tetten heeft dat mens. Of zou het een Action bh zijn?

Herr Zimmermann | 23-02-16 | 14:35

Zullen we niet eens in Nederland beginnen met een onafhankelijke rechtsstaat? Ik erger trouwens ook al tijden aan de toon waarop het nieuws wordt voorgelezen. Alsof ze sprookjes aan het voorlezen zijn op een inteeltschool in Volendam.

Makro777 | 23-02-16 | 14:35

Ah. De "onafhankelijke" staatsomroep is weer eens bezig.

Ikhebeenvraag | 23-02-16 | 14:35

Josti-TV.

dezenicknameisbezet | 23-02-16 | 14:34

Monsanto zit vuistdiep in 'de graanschuur van Europa'
Links: 'Monsanto is de Satan'
Geenpeil: 'Monsanto is de satan'
Links: 'Geenpeil is de satan'

gentle giant | 23-02-16 | 14:33

zag gisteren fossiel Ben Bot ook veurbij komen met een ingestudeerd leugenachtig PRO praatje

(c)ZWITSUL | 23-02-16 | 14:33

overjarige voorleesmoeders daar, ga niet kijken

Bokito ergo sum | 23-02-16 | 14:32

Op dit moment is er een Maidan 3.0 aan het ontstaan in Kiev

Is de NOS al onderweg om beelden ervan te maken?

Dop in Osaka | 23-02-16 | 14:32

En weer die gore leugen dat het over handel zou gaan. En de NPO die zich weer van zijn Riefenstahl-kant laat zien door volledig partijdig leugens te vertellen.

sinar2 | 23-02-16 | 14:31

NO sop3?
Dit is zo slecht dat het een soort van grappig wordt. Een soort van, camp zonder humor enzo.

Glasgow Argus | 23-02-16 | 14:31

Nederland*

Zien jullie nu wat ik bedoel?

McShafnon | 23-02-16 | 14:30

Vergeet niet dat een overgroot deel van Nedeland licht verstandelijk beperkt is.

McShafnon | 23-02-16 | 14:30

Dit is exact de reden dat ik zo'n ontiegelijke tyfes bloedhekel heb aan die tyfes publieke omroep!! Linksen denken altijd dat de rest zwaar debiel is en niet in staat is om zelf te denken...... tyf op met je debiele incest hoofd!

SenorPaprika | 23-02-16 | 14:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken