Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vermogensrendementsheffing is diefstal!

overheidzwarejongens100.jpgDe advocaat-generaal heeft aan de Hoge Raad het advies gegeven om vermogensrendementsheffing te benoemen voor wat het is: diefstal door de overheid. Het gaat hier om de 1,2% belasting die u betaalt over box 3. Dikke spaarrekeningen, pandjes, beleggingsportefeuilles, dat werk. De hoogte van de belasting versus het rendement dat men tegenwoordig op vermogen pakt zou neerkomen op een belastingdruk hoger dan 100%. Dat leggen ze bij DasKapital heel secuur uit. Daarom zegt de advocaat-generaal dat de vermogensrendementsheffing in strijd is met het recht op eigendom. En met artikel 1 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Dat hebben wij bij alle belastingen, maar fijn dat een officieel orgaan het ook een keer benoemd. Sowieso, eigen opgebouwd vermogen, daar heb je al eerder belasting over betaald. Net als met erfbelasting eist de overheid bij de vermogensrendementsheffing belasting over geld waar al eerder belasting is betaald. Net zoals de BTW op benzine ook BTW is op de accijns op benzine, dus belasting op belasting. Onze overheid houdt er nu eenmaal van om belastingen te stapelen, voor extra veel belastinginkomsten die vervolgens worden overgemaakt naar de EU, PvdA-subsidieclubjes en Matthijs van Nieuwkerk in het bijzonder. Ook al zijn het in dit geval weer de rijken die zichzelf alvast rijker mogen rekenen (het is nog even wachten op de uitspraak van de Hoge Raad zelf), fijn om te merken dat de manier waarop wij belasting heffen niet gebeiteld staat in steen. DasKapital tot slot: Wij gaan een claimstichting oprichten maar twijfelen over de naam: Stichting Belastingverlies, Stichting 'Wiebes de weg kwijt' of Stichting Woekerbelastingenclaim. Mooi, is dat vak gedekt. Nu nog iemand vinden die bereid is de Staat aan te klagen voor diefstal.

Reaguursels

Inloggen

Waar het natuurlijk om gaat is dat belastingen redelijk moeten zijn!!

Als iemand 25% van zijn inkomen aan belasting betaald,moet dat genoeg zijn;de rest is ordinaire diefstal,aangezien er nog tig andere verbruiksbelastingen zijn.

Een klein aantal Netelanders betalen in de praktijk 80-90% belasting,dat is niets anders dan de medemens beroven,of legale diefstal !

Iemand die 20.000€ verdient betaalt bij 25% slechts 5000€ belasting;iemand die 100.000€ verdient 25000€,dus 5X zoveel,dat is dan volgens links dus eerlijk !!!
Al dat geblaat van lui links over nivellering is dus niets anders dan jaloezie;wat kan het je schelen dat een ander meer verdiend,wat wordt je er beter van als je zelf vrijwel niets betaald,maar die ander wordt beroofd ???

Het zou eens tijd worden dat de ambtenaren die alle geld over de balk gooien ter verantwoording worden geroepen,maar dat gebeurt natuurlijk niet in een particratie !!

Pieter H | 17-02-16 | 16:30

de een heeft wel belastingaftrek op de auto en de ander niet dat is ook diefstal.

pedro300 | 17-02-16 | 08:58

daarom moeten die 500euro biljetten ook weg ,zijn een te mooie spaarpot.

pedro300 | 17-02-16 | 08:56

By the way, vermogensrendementsheffing is prima natuurlijk maar wanneer je 20.00- per persoon al een vermogen vindt ben je knettergek.
En wanneer je rendement belast alsof er 4 % aan rente is binnengekomen terwijl de gemiddelde rente op dit moment ongeveer 0,7 % is ben je eveneens knettergek.

mallekater | 17-02-16 | 08:06

Marchbrowm, helemaal goed.
Eigendom is diefstal, dus flikkeren we al het geld ter wereld op één hoop en krijgt iedereen hetzelfde.
Beter iedereen arm en lui dan een paar mensen ijverig en iets rijker.
Wat jij.

mallekater | 17-02-16 | 08:04

Maline Genie | 16-02-16 | 17:49

Inderdaad, het lijken hier nu haast nujij-reageerders hier. Vermogensrendementsbelasting, erfbelasting en accijnzen laten afschaffen, dan de Nederlandse economie uitzuigen door een onuitgeklede hypotheekrenteaftrek, zorgtoeslag, (onterechte) arbeidsongeschiktheidsuitkering en geld uit de pensioenfondsen af te dwingen bij de overheid om vervolgens en masse naar Nieuw-Zeeland, Australië, VS of Canada te emigreren. En ik maar denken dat Bulgaren en Polen steeldieven waren...

Alexander des Burgus | 17-02-16 | 02:46

Hypocrieten hier die belasting diefstal noemen. Terwijl ze alle geneugten smaken van de collectieve diensten.
Koop een eiland en word statenloos, ben je dan gelukkig?
Eigendom is diefstal.
De rijken worden steeds rijker. Vermogensbelasting is bijna afgeschaft.
Belasting moet niet op arbeid maar op verbruiksdingen en ongebruikt kapitaal.
BommelMarwijkROOD | 16-02-16 | 17:51
Yep, eigendom is diefstal. Laten we alles op 1 hoop gooien en dit collectief uitgeven. En samen gaan we hard en hard werken, om daarvoor de centjes bij elkaar te krijgen. Ik heb slecht nieuws voor je, BommelMarwijkROOD: dan moet je ook van je luie reet komen en in de rijstvelden aan de slag.

marchbrown | 16-02-16 | 23:46

@BommelMarwijkROOD | 16-02-16 | 17:53
Onzin, niks zelfde kans, bij de echte rijken komt dit via estate engineering toch weer bij de kinderen terecht.

dugo | 16-02-16 | 23:42

Deze ken ik. De advocaat-generaal (= belangrijke adviseur) bij de Hoge Raad adviseerde enige tijd terug ook om een streep te halen door de super/crisisheffing (achteraf 16 % extra belasting over inkomens 2012/2013 boven 150k) vanwege grote magniet-Europese en andere regelgeving en kun je niet maken. Iedereen zijn verwachte voordeel uitgeven aan auto/boot/vriendin en uiteindelijk was toch de Hoge Raad van oordeel dat Rutte die diefstal niet terug hoeft te geven. Dus juich niet te vroeg; adviezen zijn er om gepasseerd te worden.

marchbrown | 16-02-16 | 23:35

Je nazaten opzadelen met vermogen is ook onzin. Erfbelasting moet 100%. Dan krijgen alle kinderen dezelfde kans.
BommelMarwijkROOD | 16-02-16 | 17:53

Haha dat zeggen alleen lulletje rozenwaters. Zal wel satire zijn dan...

bwest | 16-02-16 | 21:23

Niet echt nieuws, roep ik al jaren (boh, dan kan ik tegenwoordig vaak zeggen). Weet je wat overigens ook diefstal is.. bewust gemaakte inflatie. Daar schreeuw ik al jaren nog harder over dat het diefstal is en zeer zwaar bestraft zou moeten worden. Natuurlijk is het gewoon beleid bij onze ECB vrienden. Het is echter niet anders als bijvoorbeeld vermogensrendementsheffing over een bedrag hoger dan het werkelijk rendement. (zelfs als de werkelijke uitgave nog onder de 100% zouden liggen overigens).

Ik leg het meestal zo uit. U heeft in uw huis 1 bank en 1 tv staan. Na een jaar neemt iemand die tv weg.. hoe noemen we dat? Diefstal. Nu heeft u 500 euro in een oude sok thuis liggen, precies genoeg voor 1 bank en 1 tv. Vervolgens komt iemand uw huis in en neemt het bedrag weg waardoor u nog alleen genoeg heeft voor de bank.. hoe noemen we dat? Diefstal.

Dan nu.. bewust gemaakte inflatie. U heeft weer die 500 euro daar liggen. Iemand zorgt er echter bewust voor dat via inflatie u voor die zelfde 500 euro na een jaar (bijvoorbeeld) alleen nog maar die bank kunt kopen. Hoe noemt men dat.. Beleid.. wat is het? Diefstal! Diefstal die de overheid (officieel de op zichzelf staande moehaha ECB) als standaard beleid uit voert.

Vervolgens wilt men dat ik die zelfde overheid vertrouw, er respect voor hem, ze als “ons” zie. Niet zolang dit soort criminele praktijken beleid zijn.

Oow en voor dat de een of andere smartass weer gaat zeggen. Ja daar wordt je via het salaris toch voor gecompenseerd. Heel fijn.. zo maak je dus nog meer inflatie (meer krijgen voor het zelfde, verminderd gewoon de waarde van het geld) en het heeft geen effect op wat ik voorgaande jaren heb verdient. Ja... maar je krijgt rente over dat geld. Alleen als ik het op een spraakrekening zet (aka uitleen) en er dus risico mee ga lopen. Plus het ook nog onder controle van die zelfde stelende overheid zet. Dingen die ik niet zou moeten hoeven te doen om de waarde van mijn geld te behouden.

DerUnterMensch | 16-02-16 | 20:36

Is maar een adviesje. Zal wel niet opgevolgd worden.

Jaypelsteeltje | 16-02-16 | 19:54

Ach ja; belastingen heffen. Daar is dit land groot van geworden. Wel gebruiken ze dit geld nu om het naar de knoppen te helpen en da's dan weer jammer.

McMarx | 16-02-16 | 19:52

Er staan hier wel veel domme commentaren. Natuurlijk moet iedereen betalen om de maatschappij draaiende te houden. Dat is geen diefstal. Echter belasting heeft op vermogen waar al tig keren belasting over betaald is en dan ook nog het dubbelen willen vangen dan wat het oplevert aan rente is wel degelijk diefstal.

In Zwitserland betaald met geen erfbelasting. Normaal vind k dat. Of ze vermogenbelasting betalen weet ik eerlijk gezegd niet.

maar ik vind idd die pgb en toeslagen en weet ik wat al meer dat moeten ze afschaffen. Je ziet door de bomen het bos niet meer plus dat er veel mee gesjoemeld word.

Ben benieuwd wat het gaat worden met de belasting op vermogen. Je hebt echt zin om idd je geld maar in een oude sok te stoppen nu de rente richting nulpunt looptJe bent gek als je het op de bank laat staan met 0,6 renten als je het dubbele naar de overheid moet brengen. Dan maar in de brandkast.

Yvonne54 | 16-02-16 | 19:38

Je bent ook knetter gek om tegenwoordig een vermogen er op nou te houden. Alleen maar schulden aangaan is mijn advies. Met de steeds hoger wordende negatieve rente verdampen die schulden vanzelf.

Bertus Brulbroek | 16-02-16 | 18:43

Nog even en contant geld behoort tot het verleden. Google wordt door onze elite graag als ultieme vijand van de privacy gepresenteerd, maar dezelfde elite moet en zal van iedere burger precies weten waar iedere cent wel of niet wordt uitgeven.

nStilgar | 16-02-16 | 18:25

Je moet gvd Warren Buffett zelf zijn tegenwoordig met je spaarcentjes, om te zorgen dat je spaarinleg niet volledig naar de ambtenaartjes gaat.

Mr. Squits | 16-02-16 | 17:59

Je nazaten opzadelen met vermogen is ook onzin. Erfbelasting moet 100%. Dan krijgen alle kinderen dezelfde kans.

BommelMarwijkROOD | 16-02-16 | 17:53

Hypocrieten hier die belasting diefstal noemen. Terwijl ze alle geneugten smaken van de collectieve diensten.
Koop een eiland en word statenloos, ben je dan gelukkig?
Eigendom is diefstal.
De rijken worden steeds rijker. Vermogensbelasting is bijna afgeschaft.
Belasting moet niet op arbeid maar op verbruiksdingen en ongebruikt kapitaal.

BommelMarwijkROOD | 16-02-16 | 17:51

Dit kabinet vernield burgers die een voorbeeld zijn hoe ze altijd netjes gespaard hebben en geen gekke dingen gedaan hebben om iets op te bouwen met zo weinig mogelijk rendement en risico om voor zekerheid te gaan.Maar wel postbus bedrijven een belasting paradijs geven en de burger onnodig een schuld in de voeten proberen te schuiven.

poetsnoet | 16-02-16 | 17:50

En toen het gemiddeld rendement 5% was, hoorde je toen iemand klagen?

Precies.

Quid vermogensbelasting afschaffen is echt het domste wat ooit uit je vingers gekronkeld is. Wil je werkenden meer loonbelasting laten betalen? BTW verhogen?
Ja kom, laten we die bron waar het meeste te halen valt volledig onbelast laten...

Zelfs Adam Smith was voor een hoge erfbelasting, omdat arbeid moet LONEN.

Dus rot op met je quatsch Quid, als we een verzorgingstaat willen behouden is het NIET belasten van vermogen in een krimpende arbeidsmarkt echt een intens dom idee. Of wil je de AOW afschaffen? De bijstand misschien? Of ik zeg maar wat, de WW? Makkelijk gelul allemaal, tot je zelf voorzieningen nodig hebt.

Ik zwem hier volledig tegen de stroom in, maar de belasting die we nu hebben op vermogen stimuleert de economie, mensen gaan dure dingen nu eerder aanschaffen, wat ervoor zorgt dat de boel een beetje draaiende blijft.

Geeft onze overheid het geld juist uit? Nee natuurlijk niet, maar vermogensongelijkheid is weldegelijk een probleem. Maar ik heb zo'n vermoeden dat Pikety te pittig is voor de gemiddelde reaguurder.

Toch grappig dat men hier constant klaagt over de slechte staat van de ouderenzorg, maar tegelijkertijd blèrf over hoe 'oneerlijk' erf- en vermogensbelasting is.

Maline Genie | 16-02-16 | 17:49

Net zoiets als BPM... Al jaren geleden door de EU aan de kaak gesteld als zijnde onrechtmatig, maar ze gaan er gewoon mee door. Als er geopperd wordt om onze grenzen te sluiten, mag dat niet van de EU en doen we het daarom maar niet. Meten met twee maten noemt men dat.
Snapt u het nog?

Ommezwaai | 16-02-16 | 17:26

Loonbelasting = diefstal
Namelijk belasting wordt geheven voordat het je eigendom is

Kunnen we deze uitspraak ook gebruiken voor vakantiegeld ?

Triple2K8 | 16-02-16 | 17:26

En de miljarden die de gelukszoekersstroom kost en nog gaan kosten.

meneer Q | 16-02-16 | 17:15

Niet te vroeg juichen. Dit is een advies van de AG, de HR wil nog wel eens wat anders doen. Zeker als het politiek is / wordt....
Ondertussen wel bezwaar tegen de VRH over 2015 alvast tikt...

kolonel bromsnor | 16-02-16 | 17:10

Meteen de Staat aanklagen voor de tientallen MILJARDEN die ze hebben weggegeven en nog weggeven aan 'ontwikkelingshulp' TEGEN de wil van de meerderheid van de bevolking.

meneer Q | 16-02-16 | 17:09

Omdat belastingheffen in Nederland de overheid cq de politici te makkelijk afgaat, halen ze zoveel geld op dat ze bakken met geld aan allerlei buitenlanden kunnen verkwanselen. Er moet meer weerstand komen. Politici denken, zolang het volk niet klaagt, kan er nog wel een procentje bovenop om aan Brussel, Sofia, Turkije, Cairo, Bagdad of Kaboel te schenken. Kijk eens hoe goed wij zijn, wij Nederlandse politici, kijk eens hoe lekker veel wij uitdelen.

lulleficatie | 16-02-16 | 17:06

Omdat belastingheffen in Nederland de overheid cq de politici te makkelijk afgaat, halen ze zoveel geld op dat ze bakken met geld aan allerlei buitenlanden kunnen verkwanselen. Er moet meer weerstand komen. Politici denken, zolang het volk niet klaagt, kan er nog wel een procentje bovenop om aan Brussel, Sofia, Turkije, Cairo, Bagdad of Kaboel te schenken. Kijk eens hoe goed wij zijn, wij Nederlandse politici, kijk eens hoe lekker veel wij uitdelen.

lulleficatie | 16-02-16 | 17:06

Zelfs al was de rente 6%, dan nog is over een volwassen mensenleven beschouwd, de belasting op kapitaal hoger dan op inkomen.

lulleficatie | 16-02-16 | 17:02

Pels, Drooglever Fortuyn?

Piet Karbiet | 16-02-16 | 16:58

stichting lik me de ballen.

special-k | 16-02-16 | 16:39

Dus...... Rutte liegt niet alleen, doet valse beloftes, onthoudt de TK en ons allemaal informatie over van en alles, gaat niet op zoek naar de beloofde MH17-steen die onderop lag en zo meer maar hij steelt ook nog! Wauw, en dat loopt gewoon los op straat!

langzullenweleven | 16-02-16 | 16:29

stichting handen af

swassannuf | 16-02-16 | 16:28

stichting voor burgers de tyfus qua belasting

swassannuf | 16-02-16 | 16:27

ben kokhals | 16-02-16 | 14:28
Het reële rendement nemen als uitgangspunt voor belastingheffing. Natuurlijk bedoel ik niet dat ze het hele rendement op vermogen moeten innen als belasting.
Ik vind veel te zeggen voor een inkomstenbelasting waarbij alle inkomsten (dus ook rendement op vermogen) gelijk belast wordt. Ik zie niet in waarom het er voor inkomstenbelasting toe doet hóe het geld verkregen is.

Hwb | 16-02-16 | 16:27

stichting vlaktaks nu verdomme.

swassannuf | 16-02-16 | 16:26

Sommige mensen maakten van 1999-2008 soms wel 30+ % rendenment per jaar. terwijl men toen ook voor 4% werd aangeslagen.
ook meteen maar even verrekenen?

cneaker | 16-02-16 | 16:24

In de 80-jarige oorlog gingen we al massaal over de zeik toen Alva de Tiende penning oplegde. Nu betalen we zonder morren zo'n 80% belasting. Wanneer gaan we als Geuzen weer op pad om onze linkse dwalers naar rechts te hoeken?

Leffe Blonde | 16-02-16 | 16:09

Het is een veelgehoord misverstand dat er over accijns nog eens BTW wordt geheven. De BTW wordt geheven over de toegevoegde waarde die de verkoper boven zijn inkoopprijs rekent. De accijns is een heffing en maakt geen deel uit van de kostprijs van de benzine maar drukt hooguit het resultaat van de onderneming (waardoor je weer minder belasting betaalt over de opbrengsten). Dus populistisch om het toch zo te stellen.

Dat is wel vreemd... | 16-02-16 | 16:01

Het betreft artikel 1 van het Eerste Protocol bij het EVRM, hetgeen ziet op onteigening, niet artikel 1 van het EVRM zelf.
Begrijp überhaupt de ophef niet. De A-G verkondigt ook maar een mening, eerst maar eens zien wat de Hoge Raad er van vindt, voor iedereen zich rijk rekent. De raadsheren van de HR zijn over het algemeen wat vatbaarder voor argumenten van rechtspolitieke en rechtseconomische aard dan de A-G, die vanuit zijn studeerkamer er nog wel eens een principieel meninkje uitgooit. Dus eerst zien dan geloven.

Reynaerde | 16-02-16 | 15:55

Dat geldt overigens ook voor je waternota, daar betaal je ook belasting over en over die belasting wordt dan weer BTW geheven, belasting op belasting dus en zo krijg je wéér een oor aangenaaid.
We kunnen het niet leuker maken maar wel inhaliger.

pino2 | 16-02-16 | 15:33

Waarom niet gewoon Stichting Belastingisdiefstal? Jammer dat het domein al bezet is.

postmodernismisdead | 16-02-16 | 15:29

ben kokhals | 16-02-16 | 14:46
tegenwoordig is het digitaal.. mijnoverheid. In het geval van heure majesteits familie klopt dit als een bus..

fikkieblijf! | 16-02-16 | 15:25

"maar fijn dat een officieel orgaan het ook een keer benoemd"....
Leer nu eindelijk toch eens spellen Quid....

De Literator | 16-02-16 | 15:22

Eagle_Eye | 16-02-16 | 13:20
Voordeel van de maffia is dat die de winkelier wel bescherming biedt.

Ben Hetzat | 16-02-16 | 15:11

Overigens, als het diefstal is, en dat is het, zouden een heel reeks politici en ambtenaren achter slot en grendel moeten verdwijnen. Of is de overheid dan ineens "too big to jail"?

ben kokhals | 16-02-16 | 15:08

@mallekater | 16-02-16 | 14:58
En dan komen de banksters die met belastinggeld "gered" (of "gespekt") zijn ook nog eens met negatieve rente.

ben kokhals | 16-02-16 | 15:04

@Ikhebeenvraag | 16-02-16 | 14:18 "Je mag wel betalen, maar niet bepalen wat er mee gebeurt. Dat weten de dames en heren politici veel beter voor u."
.
Daarom ben ik voor een soort "multiple choice" taxformulier. "Wilt u percentage "x" afstaan voor Ontwikkelingshulp? [] ja [] nee". En dit voor de hele reeks goedmenshobbies, zoals Ontwikkelingshulp dus, maar ook Omroepbijdrage, Integratie-projeten, COA, Racisme-monitor, Buitenlandse missies, Koningshuis, enzovoorts, de hele ratteplan.

ben kokhals | 16-02-16 | 15:01

Klopt.
Heb je na aftrek van je inkomstenbelasting, BTW, accijnsen, gemeentelijke belastingen, energiebelasting en wegenbelasting nog een paar euro's overgehouden vindt deze regering het de hoogste tijd daar nog even het nodige van af te graaien.
Zelfs wanneer je rendement nog geen % is, word je aangeslagen alsof je 4 % hebt ontvangen.
Van graaiestein en Co. kennen alle weggetjes.
Want jouw geld willen ze hebben.

mallekater | 16-02-16 | 14:58

@denoorman | 16-02-16 | 14:27
En bedenk de ZES miljard belastingeuro's die CDA'er De Jager met de ogen dicht jaarlijks over zijn schouders wierp naar het subsidiecircuit, en niet wilde controleren of het enige zin had. Er wordt daarnaast ook nog eens al decennia lang, ieder jaar ZES miljard belastingeuro's naar het ontwikkelinghulp circuit wegverjubeld als een aflaat voor goedmensen. Hoe dan ook, de overheid kan in dat subsidieciruit tientallen miljarden euro's bezuinigen zonder dat de burgers er enig nadeel van ondervinden. Maar ja, dat gaat dan wél een beetje ten koste van de carrièrekansen van langopgeleide nuttelozen.
By the way, krijgt ons duits-argentijnse koningshuis al blauwe enveloppen in de bus?

ben kokhals | 16-02-16 | 14:46

Je mag de politiek 'dankbaar' zijn voor het verzinnen en doorvoeren van dit soort idiote regeltjes. Seu ze kapotstuk.

Anoguurder | 16-02-16 | 14:39

"Ook al zijn het in dit geval weer de rijken die zichzelf alvast rijker mogen rekenen ..."

Hoor ik daar een warm SP-hart kloppen Quid?

Professor Superhirn | 16-02-16 | 14:32

@Hwb | 16-02-16 | 13:26 "Alleen moeten ze stoppen met dat achterlijke fictieve rendement en gewoon het reële rendement pakken."
.
Niks "pakken" (roven, stelen, jatten, snaaien, enz.). Types als jij zullen zich vast als een vis in het water voelen in een criminele organisatie... zoals de overheid bijvoorbeeld s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/05/...

ben kokhals | 16-02-16 | 14:28

Belasting is Diefstal. We moeten wel betalen en we krijgen er niets voor terug. Het geld gaat naar Brussel naar migranten, naar waardeloze oorlogsmissies in Syrie naar politie die niets presteert behalve hardwerkende nederlanders beboeten.

denoorman | 16-02-16 | 14:27

Als je 2e huis koopt, betaal je en OZB en rendementsheffing.

NerdAlert | 16-02-16 | 14:27

Kan ik ook terug vorderen over iets wat ik nooit opgeef? Ze vullen zelf niks in; ik ook niet. Ikke nie begraip nie; iesch gratiesch!

verbanden | 16-02-16 | 14:26

@donjon | 16-02-16 | 13:54
Lijst is veel te kort maar veelzeggend.

reaguurbot | 16-02-16 | 14:21

Tja, het roversnest a/d Noordzee, nuff said!

william7055 | 16-02-16 | 14:21

Deze heffing is onderdeel waarom ik in Duitsland zit. Totaal aan directe belastingen scheelt het hier wonen mij zo ongeveer 1800 Euro in de maand. Dan heb ik het nog niet gehad over de auto's die hier, in verhouding tot Nederland, vrijwel gratis zijn en de veel lagere kosten voor een fors huis (Buiten de steden).
.
Ik denk dan ook dat die 1.1 miljoen asielzoekertjes op de vlucht zijn voor die 1,2% in Syrië.

GerMonster | 16-02-16 | 14:18

Je mag wel betalen, maar niet bepalen wat er mee gebeurt. Dat weten de dames en heren politici veel beter voor u. En uiteindelijk bent u het tuig en zijn de politici de moreel verhevenen. Niet omdat zij betalen, maar omdat zij bepalen.

Ikhebeenvraag | 16-02-16 | 14:18

-weggejorist-

Uw Psychiater | 16-02-16 | 14:17

Ik eis dat de asielindustrie betaalt wordt uit de kas van GroenLinks, D66, PvdA, SP en CU, aangezien hun nog graag 2 miljoen asielparasieten eillen importeren.

Uw Psychiater | 16-02-16 | 14:17

"Nu nog iemand vinden die bereid is de Staat aan te klagen voor diefstal."
Kijk maar uit wat je zegt Quid, de vorige die dat zei was LP voorman Toine Manders. Hij is door ons Haagse naziregime net zolang kapot geprocedeerd totdat duidelijk werd waar het voor de NL Staat allemaal om draait.
Dat stelletje sadistische communisten rusten niet voor ze al je geld hebben afgepakt.
Er zijn bijna honderd soorten belasting en gemiddeld zo'n 80% van jouw geld moet je onder dwang afgeven.
De maffia is er niks bij.

Atlas Shruggs 10 | 16-02-16 | 14:15

Leuk geprobeerd, de belastingen op vermogen mogen gerust omhoog. Iemand afrekenen alleen op zijn loon terwijl er D. Dagobert op zijn naamplaatje staat is achterhaalde onzin!

Einde van de Domheid | 16-02-16 | 14:13

Niet JAMMEREN vermogende menschen...
het geld voor COA moet en zal opgebracht worden.
Terechte aanpak "vermogende menschen"; een soort van BVMA (BelastingVermogendeMensenAfdracht).

meneer Q | 16-02-16 | 14:10

Bezittingen op 31 December minus bezittingen op 1 Januari van hetzelfde boekjaar is je genoten rendement. Alles wat je meer dan EUR 252,- (EUR 21.000 x 1,2%) winst hebt gemaakt wordt met 30% belast.

Maar bij een negatief rendement ook belasting voorgaande jaren terugvragen natuurlijk.

Nuchternederland | 16-02-16 | 14:02

reaguurbot | 16-02-16 | 13:18
reaguurbot | 16-02-16 | 13:19
-
LOL ...!

Laagopg,dramnegertd | 16-02-16 | 14:01

Tja dat de rijken nog maar rijker mogen worden of niet?

Brainder | 16-02-16 | 13:59

@waarzeggertje | 16-02-16 | 13:48
Niets want dat staat op papier ergens om een belastingvrij eiland geparkeerd. Met medeweten en medewerking van onze overheid. Diezelfde overheid die u tot aan de poorten van de hel achtervolgt als ze nog een euro van u tegoed hebben.

sinar2 | 16-02-16 | 13:56

@Bokito ergo sum | 16-02-16 | 13:52
Schaamteloze lijkenpikkerij is het, maar de Nederlander pikt toch alles.

special-k | 16-02-16 | 13:56

Mocht ik ooit flink erven dan ga ik gelijk pleiterik. "The old continent" is doomed & fucked! NZ here I come!

pibasso | 16-02-16 | 13:55

Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger:(enkele voorbeelden
.
Inkomstenbelasting
Loonbelasting
Vennootschapsbelasting
Dividendbelasting
Kansspelbelasting
Erfbelasting en schenkbelasting
Verhuurderheffing
Omzetbelasting
Rechten bij invoer
Rechten bij uitvoer
Alcoholaccijns
Wijnaccijns
Bieraccijns
Suikeraccijns
Tabaksaccijns
Accijns van minerale oliën
Belastingen op personenauto's en motorrijwielen
Overdrachtsbelasting
Assurantiebelasting
Milieuheffingen
Belasting op leidingwater
Kolenbelasting
Energiebelasting
Verpakkingenbelasting
Motorrijtuigenbelasting
onroerende-zaakbelasting (artikelen 220 tot en met 220i Gemeentewet)
baatbelasting
forensenbelasting
toeristenbelasting
parkeerbelasting
hondenbelasting
reclamebelasting
precariobelasting
bouwgrondbelasting

donjon | 16-02-16 | 13:54

Feitelijk geldt dit dan ook voor het huurwaardeforfait. En de erfbelasting. En... genoeg te verzinnen wat je reinste diefstal is.

Akiron | 16-02-16 | 13:53

Wel fijn toch dat het koninklijk-gespuis vrij van alle belastingheffing is, verschil moet er blijven nietwaar?

BoerinFrance | 16-02-16 | 13:53

Eagle_Eye | 16-02-16 | 13:20
Ik ben compleet voor een overheid die zich zo min mogelijk bemoeid met wat dan ook en zich alleen bezighoudt met haar kerntaken: veiligheid, infrastructuur, zorg en onderwijs. Maar wat jij voorstelt zou een lekkere bende opleveren zeg.

Tha Man | 16-02-16 | 13:52

De belasting op nagelaten geld is nog de meest misselijkmakende, maar wat ik er aan doen, als ik het niet geef dan pakken ze het gewoon. Daarom zijn Amerikanen zo fel op het recht om wapens te houden.

Bokito ergo sum | 16-02-16 | 13:52

Hwb | 16-02-16 | 13:26
Nou en.....?
Het is inderdaad al zover dat je dat normaal bent gaan vinden, hoe oud bent u?
In mijn jeugd was er geen sprake van belasting toegevoegde waarde, het is nogmaals legale maffia, dat is het.

watmagjenogwel | 16-02-16 | 13:48

Hoeveel belasting op vermogen betalen Willem en Maxima. ??

waarzeggertje | 16-02-16 | 13:48

Mensen die belasting diefstal noemen. Ook degene die zeker vinden dat voedsel gratis voor iedereen hoort te zijn. Hoe dom het volk in elkaar zit.

Overigens vind ik belasting op al belaste inkomen heffen wel diefstal. Belasting zelf niet al is de redenering wellicht verouderd. Iedereen moet zijn bijdrage aan de maatschappij leveren. Enige wel is dat de overheid zijn uitgaven beter moet beheren.

lelijkeschapenneuker | 16-02-16 | 13:45

@Het_Genie | 16-02-16 | 13:31
Sjonnie Qwit. Met de Q van Quantiteit.

Godsammekraken | 16-02-16 | 13:45

Balsaq | 16-02-16 | 13:18
Oftewel: "legale" maffia, niets meer, niets minder, en het woord "Legaal" is zelfs aanvechtbaar vanwege dat we wellicht gekozen hebben maar zodra aan het bewind het tegenovergestelde plaats vindt.

watmagjenogwel | 16-02-16 | 13:43

Belastingideetje dat in ieder geval het absoluut te betalen belastingbedrag dragelijker maakt:
Bezittingen op 31 December minus bezittingen op 1 Januari van hetzelfde boekjaar is je genoten rendement. Alles wat je meer dan EUR 252,- (EUR 21.000 x 1,2%) winst hebt gemaakt wordt met 30% belast.
Hiermee blijft de vermogensrendementsheffing bestaan, maar wordt wel afgeleid naar het werkelijk behaalde rendement.

Brulboei_61SB | 16-02-16 | 13:43

Belastingen blijft legaal stelen , dan stoppen ze maar een keer alle subsidies en toeslagen waarom moet men mee betalen aan een gezin die nooit gewerkt heeft maar wel 5 kinderen te vreten moet geven ga er maar lekker zelf voor werken ook dit moet op de schop .

Jetstream | 16-02-16 | 13:41

Tja, de Overheid is er echt niet voor ons. Maar wij zijn er voor de Overheid.

waarzeggertje | 16-02-16 | 13:41

Mijn ex werkgever (Frans bedrijf) wilde ook geen belasting betalen over iets financieels met lonen in NL en dat is ze uiteindelijk gelukt door de Belastingdienst aan te klagen en een lange adem te hebben. Het is dus mogelijk om een zaak te winnen van de belastingdienst. Je krijgt dan een ''arrest'' of iets op je naam. Dat is natuurlijk ook leuk om te vertellen op een borrel.

contractor | 16-02-16 | 13:40

Om nog wat te noemen wat gewoon ronduit crimineel is, het incasseringsbeleid van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) of stapelboetes, wat mensen financieel moedwillig naar de klote helpt.

special-k | 16-02-16 | 13:37

Het is slechts een advies aan de Hoge Raad om de vermogensbelasting te heffen over het werkelijk gerealiseerde rendement ipv een fictief rendement dat in de jaren 90 van de vorige eeuw is vastgesteld. En omdat de Hoge Raad dat zelf niet mag wijzigen, wordt zij geadviseerd de vermogensbelasting tijdelijk buiten werking te stellen, totdat de politiek tot een vermogensbelasting komt die meer op de realiteit aansluit.

Het eigendomsrecht wordt dus nog steeds niet erkent middels dit advies.

tipo | 16-02-16 | 13:35

@LangeTijdGeleden | 16-02-16 | 13:23
Het is de bedoeling dat we lenen en uitgeven vriend. Als we lenen komt nieuw geld in omloop uit het niets, goed voor de economie. Als we uitgeven rolt 21% BTW zomaar de overheidskassa in en de rest van het geld rolt verder dus dat levert nog wel een paar keer 21% BTW op. Sparen we dan staat de boel stil. Wat je ook doet, je bent uiteindelijk de haas. Als je aflost op je huis (mocht je dat hebben), dan draaien ze straks de Wet Hillen terug. Het is een spelletje.

Watching the Wheels | 16-02-16 | 13:32

". Dat hebben wij bij alle belastingen, maar fijn dat een officieel orgaan het ook een keer benoemd. "
BenoemD? Echt, Quid?

Het_Genie | 16-02-16 | 13:31

En het is zo simpel.
Hef geen belasting meer op spaargeld, hef 10 euro extra op elke beurstransactie bij aankoop.
De koper merkt het niet, of koopt voor een tientje minder aandelen.
Iedereen blij, behalve de banken, die plotseling heel veel meer moeten gaan betalen.
En daar heb ik nul sympathie voor dus dat maakt niet uit.

Maya de Blij | 16-02-16 | 13:30

@redactie. Dat aanklagen van de Staat wordt lastig. Google maar eens op 'formele rechtskracht'. De box 3-heffing is vastgesteld in een aanslag en tegen die aanslag had je destijds bezwaar moeten maken. De aanslagen over voorgaande jaren hebben nu formele rechtskracht. Tenzij je nu nog beroepsprocedures hebt lopen, kun je nu niet meer alsnog de Staat aanklagen voor te veel betaalde belasting in box 3. Hatelijke doctrine die formele rechtskracht, maar dat is wel hoe het zit...

Zwarte Kip II | 16-02-16 | 13:30

Weg met de erftax!

Carmelita | 16-02-16 | 13:29

Elke belasting is diefstal en maakt de burger chantabel.

special-k | 16-02-16 | 13:29

Een standbeeld voor deze secretaris-generaal.

De crux zit m erin, dat deze belasting jou verplicht om minimaal 4% rendement te maken met je vermogen. Maar omdat het jouw vermogen jouw eigendom is, mag jij als vrije burger zelf bepalen wat je doet met je vermogen, in plaats van dat de pvda bepaald dat jij met je vermogen minimaal 4% moet behalen.

Een overwinning voor de individuele vrijheid. Helaas geeft de secretaris generaal slechts een advies en moet de raad nog beslissen.

Kompel | 16-02-16 | 13:27

Dat er al belasting over is betaald, is niet echt een argument. Daarmee zou je namelijk BTW volledig kunnen verwijderen (over dat geld heb je immers al inkomstenbelasting betaald).

Daarnaast heb je over het rendement van je (spaar)geld nog geen belasting betaald natuurlijk. Alleen moeten ze stoppen met dat achterlijke fictieve rendement en gewoon het reële rendement pakken.

Hwb | 16-02-16 | 13:26

Dit land heeft meer, meer, meer miljonairs nodig.
En minder, minder , minder belastingen.

dogbitedog | 16-02-16 | 13:25

Elke belasting op vermogen is diefstal, over vermogen is namelijk al belasting betaald toen het verdiend werd. Belasting op vermogen is een bedreiging voor de welvaart omdat het geld dan niet meer haar werk doet; daar te gaan waar het het meest groeit. De overheid daarentegen stuurt het richting allerlei onrendabelen waar het het hardst de put in vliegt.

M.H.Roberts | 16-02-16 | 13:24

Als een overheid niet presteert en een politiek niet representeert zijn ALLE vormen van belasting diefstal.

Parel van het Zuiden | 16-02-16 | 13:24

Nou vooruit, voor de tellers: ROVERHEID!

Soy yo | 16-02-16 | 13:23

Er zijn wel meer belastingen in strijd met het recht op eigendom; erfbelasting voorop.
Overigens: zou er iemand zijn die denkt dat als gevolg van het mogelijk schrappen van deze belasting de overheid zich eens bezinnend achter de oren krabt en besluit de gederfde inkomsten in mindering te brengen op de overheidsuitgaven?
Nee he?
Dus komt de sigaar uiteindelijk uit een andere doos.
Natuurlijk niet de PvdA achterban en niet de VVD achterban.
De rest dus.

jemagookniksmeer | 16-02-16 | 13:23

Ach ja, wat een mooie tijd was dat toen ik nog 5,25% rente kreeg op mijn internetrekening bij Icesafe.

eerstneukendanpraten | 16-02-16 | 13:23

Er zijn ook heel wat mensen, zoals mijn ouders, die een flink contant bedrag onder het bed hebben gelegd om zo die belasting niet te hoeven betalen en later ook geen last hebben van erfbelasting. En dat steekt natuurlijk ook bij de overheid dat ze niet van iedereen alles weten wat ze bezitten. Contant geld is de vijand van een alles-willen-wetende overheid.

sinar2 | 16-02-16 | 13:23

Persoonlijk vind ik het ook echt belachelijk dat mensen die een spaarrekening hebben van boven de 21000 euro opeens 1,2% belasting betalen over al het geld boven die 21000 euro! HOEZO?! Je krijgt er maar 0,6% rente over en je betaald dus het dubbele per jaar terug, zodat het geld steeds minder wordt...

Zet die fucking box 3 spaarrekening grens op meer-dan-150K en doe dan gelijk 3% over alles boven die 150K. Kan het modale volk tenminste nog een beetje sparen.

LangeTijdGeleden | 16-02-16 | 13:23

Ach, het is maar geld.
En je krijgt er ook zoveel moois voor terug.

Cuyahoga | 16-02-16 | 13:21

Belasting is sowieso diefstal, in welke vorm dan ook. Als de maffia geld afperst van een winkelier noemt men het diefstal, als de overheid het doet noemt men het belasting. En kom nu niet met een drogreden: Wie betaalt dan de straatverlichting? Nou, ik zelf uit eigen zak als ik de keuze had.

Eagle_Eye | 16-02-16 | 13:20

@reaguurbot | 16-02-16 | 13:18
Maar goed dat er geen grammatica belasting bestaat dan kreeg u een inval van de FIOD.

reaguurbot | 16-02-16 | 13:19

Stichting belastingdinges dan maar...

cekars | 16-02-16 | 13:19

Alle belasting is diefstal. Er zijn hooguit verzachtende omstandigheden.

Godsammekraken | 16-02-16 | 13:19

Elke belasting is diefstal. Om precies te zijn: afpersing.

Het heeft namelijk dezelfde kenmerken: Als jij weigert te betalen, dan komt de eisende partij bij je langs en gebruikt net zoveel geweld als nodig is om je verzet te breken.

Balsaq | 16-02-16 | 13:18

In plaats van Matthijs van Nieuwkerk had er ook Rutger Castricum of Dominique Weensie kunnen staan.

Oeloeboeloe | 16-02-16 | 13:18

Belasting op erfenissen gaarne ook meteen afschaffen. En belasting op belasting lijkt mij ook zeer goed aanvechtbaar.

Witje64 | 16-02-16 | 13:18

Belasting over belasting over belasting.
Wat daar van over blijft daar moet natuurlijk ook belast worden.
Mooie 'dienst' joh, de belastingdienst!

reaguurbot | 16-02-16 | 13:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken