Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HAHA! Politie stopt met flitsen bij filevorming

mobieleflitscontrole100.jpgEr was een tijd dat de politie schijnbaar beweerde dat flitsen niet tot files leidde. Laat staan tot ongelukken. Maar vandaag laat de politie weten te stoppen met flitsacties zodra deze zorgen voor slechte doorstroming van het verkeer. Spoileralert: dat gebeurt heel vaak. Verkeersinformatiedienst VID werd vorig jaar nog zo gek van alle flitsfiles, dat ze niet meer aan hun reguliere werk toekwamen. Want remmende automobilisten bij flitsunits zorgen voor lange files. En, zo wordt zelfs schoorvoetend toegegeven, mogelijk zelfs tot ongelukken. Nog een spoileralert: de éénstreperige bromsnorflitser veroorzaakt inderdaad nog wel eens ongelukken. Daarom gaat Rijkswaterstaat voortaan direct naar de anti-pedaalpretbrigade bellen zodra hun snelheidsautisme leidt tot files. Dan dienen de vleeslasers direct hun spulletjes in te pakken en op te donderen. Schijnbaar was de eerdere test met volledig onzichtbare flitsapparatuur toch niet zo'n succes en moeten er nu ingrijpendere maatregelen genomen worden. Want na jarenlang het verkeer ernstig te hinderen is de politie er nu eindelijk ook achter dat hun flitsgedrag mensenlevens in gevaar brengt.

Reaguursels

Inloggen

Ze gaan simpelweg een paar km terug staan.
Heel lastig te zien, A2 nrd->zd paaltje 121,4

hier openen | 16-02-16 | 21:21

Dat ze moeten stoppen als er file ontstaat, dat hebben ze altíjd al gemoeten. Alleen deden ze dat nooit. Want foto's maken leverde geld op en dat was belangrijker dan gevaarlijke situaties...
Muskatnuss!!! | 16-02-16 | 09:46

Dat is toch raar? Tijdens een file valt er weinig tot niets op snelheid te flitsen.
Hooguit kunnen ze mbv die anpr ( automagische nummerplaat herkenning,loze stijl) de belastingzondaren en verzekeringsdelinquenten op een bon trakteren.
Het quotum aan bonnen moet natuurlijk niet in het gedrang komen.

loze stijl | 16-02-16 | 14:14

@Bisschop Berenbaffer | 16-02-16 | 09:47
Ja ik weet het. Anders had Nederland wel Utopia geheten.

kleinkonijn | 16-02-16 | 13:16

Het niveau van onze "helden voor verkeersveiligheid"
pbs.twimg.com/media/CbAyW6EWwAEb1j3.j...

@sinar2: op de parallelbaan A12, N2, A4 is dhr Dijsselbloem u hiervoor heel dankbaar.... vuige, levensgevaarlijke milieucrimineel!! Foei!!
Ow, en nog iets: van mij mag je... mits je wel op de rechterstrook rijdt EN je je bij het inhalen van een tragere mede-weggebruiker aanpast aan de snelheid van het overige verkeer.

@Strongbow: Want snelheidslimieten zijn overal ook zooo logisch:
www.google.nl/maps/@51.9922338,5.3258...

Serieus...60 op een fietspad!!!

"Het is een MAXIMUMsnelheid, je MOET er niet zo hard!" zal u zeggen... Prima, maar WAAROM worden u en ik WEL slim genoeg geacht om LANGZAMER te rijden dan de limiet, maar met ditzelfde inzicht te stom om op een volstrekt lege, overzichtelijke, droge, stroeve VIJF!! strooks A2 140 te kunnen rijden??

Of 50 te moeten rijden op een provinciale weg, omdat er een bordje staat "maaiwerkzaamheden".... een roodomrand bord van nog geen halve vierkante meter schijn ik wel te kunnen zien, maar een oranje-geel gestreepte aanhanger van 3 bij 4 meter MET zwaailampen.... nee.... die zou ik wel eens over het hoofd kunnen zien, DUS moet ik er 50...

@Dries..... helaas, elke nukubu op weg naar zijn werk mag een gammele k*tauto rijden, de Snelheids Opsporings Ambtenaar (SOA) die in zijn busje ligt te slapen... eh.. hard aan het werk is, verdient de allernieuwste VW Transporter MET airco, standverwarming, forwheeldrive, captainschair etc. Prioriteiten....

@sander evers: welk "problem solved¨ ???? Het probleem van doorstroming?? Sinds de invoering van de TC op de A12 bij Utrecht is het aantal files TOEGENOMEN (nee, geen cijfers, eigen constatering). NIEMAND durft meer gas te geven om in te voegen of een ander probleem op te lossen want "100% pakkans!!"
Niemand kan meer fatsoenlijk in of uitvoegen; omdat men "zekerheidshalve" 70 rijdt (= 62 echt @80 toegestaan) kruipt men maar op elkaars bumper, want hee..... wat kan je gebeuren als je je aan de snelheid houdt? Gevolg: extra congestie OP de snelweg, als wel op de op- en afritten. En files zijn toppie voor het milieu... want stilstaan = zuinig!

Nog een dingetje: hebben ze al wat gedaan aan de onbetrouwbare metingen door flitsers:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Keurige rijders zoals Bintang en strongbow zouden opeens toch crimineel blijken. Dat kan overigens ook terecht zijn zónder snelheidsovertreding.
Als je het principe huldigt: "iedereen die sneller rijdt dan ik, is schuldig aan het ongeval waarbij ik betrokken ben."
En dus met 60kmh de snelweg optuft. Of zonder spiegelen, kijken, richting aangeven een strookje opschuift, of ongeïnteresseerd een provinciale weg oversteekt of opdraait, vlak voor een andere weggebruiker.

Dank u wel roverheid, dat u deze gedachtengang actief ondersteund en uitdraagt! Met uw monomane snelheidshandhaving en uw weigering échte ongevalsoorzaken aan te pakken.

klimgek | 16-02-16 | 13:16

Als het verkeer het toelaat lekker met 150 over de snelweg, met FlitsNav aan, en bij een flitser remmen tot 80 inclusief alarmlichten dat werpt toch wel zijn vruchten af.

Als ze nu helemaal stoppen met flitsen en criminelen/terroristen gaan vangen waar ze voor bedoeld zijn dan kunnen wij weer in alle rust snel wezen op de snelwegen.

KayakFun | 16-02-16 | 12:32

Dat de overheid afhankelijk is van de misdragingen van de bevolking om de begroting sluitend te krijgen is diep triest.

We zijn volwassen mensen en kunnen op de snelweg prima veilig rijden op de juiste snelheid. Laat de eventuele controle daar gewoon met patrouillewagens plaatsvinden en excessen zwaar beboeten na weging van een persoon. Niet een meting van een computersysteem.

Laseren, trajectcontroles en flitsen moeten ze in de bebouwde kom doen. Daar is overig kwetsbaar verkeer waarvoor controle en handhaving nodig is.

Threesixty | 16-02-16 | 12:00

-weggejorist-

AMX pri | 16-02-16 | 11:59

Om mensenlevens is men in den Haag nooit bezorgd,(zie MH 17 ramp) het belangrijkste is het uitknijpen van de hardwerkenden! Zo vaak heb ik het hier al gezegd; sluit aan op de "Flitsmeister app, nooit geen bekeuringen meer!!!!! Kobus zegt dan altijd: dan gaan ze weer andere soorten belastingen verhogen en/of invoeren om de politici en rijksambtenaren vorstelijk en zonder risico's in het lamlendige leven te houden.
Als je nu nog niet walgt van het zooitje in den Haag dan weet ik het niet meer, denkt.......

mevr.Kribo | 16-02-16 | 11:54

@Strongbow | 16-02-16 | 11:32
aanvulling: regels zijn voor domme mensen. Ik accepteer dat. Omdat we de samenleving netjes moeten houden. Zij onze waarden en normen wat feitelijker vastleggen. Sommige mensen hebben dat nodig. Ontberen intelligentie, moreel kompas en noem maar op, om op een fatsoenlijke en respectvolle wijze zich te bewegen in onze maatschappij. Dan zijn regels en handhaving daar van een nuttig middel om het allemaal netjes te houden.
Maar in geval van snelheidscontroles is bovenstaand allaaaaang niet meer het geval. Hier is gewoon sprake van onvervalste geldklopperij. Ooit in den beginne was het wellicht de rijveiligheid bevorderen. Dat heeft de verkeerspliesie en CJIB al tijden laten varen.
Het is gewoon geld binnenharken en wordt op gebudgetteerd en uitgaven op gepland.
Punt is dat ze dit gewoon moeten toegeven en niet zielige lulverhalen ophangen dat het voor onze veiligheid is. Dat is het niet.

iustus | 16-02-16 | 11:48

@Strongbow | 16-02-16 | 11:32
haha heerlijk, heb je weten te prikkelen.
Neuj hoor, het is niet zo dat ik een erectie krijg van te hard rijden. Weet je het is ook geen doel op zich.
Echter, wat zijn regels? Ik zie een bord met aantal getallen. Die bepalen de snelheid op dat stuk weg. Nou daar zijn heel veel metingen en veiligheidsprotocollen en ander procedureshit overheen gegaan om te bepalen wat de snelheid mag zijn. Omdat dit elke x km weer anders is krijg je een lappendeken van snelheden.
Terwijl je feitelijk en fysiek geen dwingende reden kan ontwaren waarom je opeens van 130 naar 100 of naar 80 moet. En ja dan rijd ik soms wat sneller.
We praten hier niet over racen! Maar wel geregeld wat harder dan toegestaan.
Waarom? Omdat ik me zelf intelligent genoeg acht goed te kunnen inschatten of op een nagenoeg lege of minder drukke weg dat acceptabel is. Omdat ik met 75k km/jr heel wat ervaring heb opgebouwd.
In die jaren zie ik vaak mensen op de weg die het maar een grote boze wereld vinden. En dan vind ik het hier wel even leuk om te overdrijven en te generaliseren.
Hetgeen jij ook goed beheerst door auto te betitelen als een moordwapen. M.a.w: max snelheid = 120, je rijdt 120 = geen moordwapen. Rijd je echter 130 ~ 135 = wel moordwapen. Vermoed dat je zo redeneert.
Daarnaast zie ik geen verband tussen niet van auto's houden en feminisering. Ik zie wel een verband tussen de risicoloze samenleving en feminisering maar dat is een ander onderwerp.
Daarbij heb ik proefondervindelijk vastgesteld dat de mensen die enorm 'behoudend' (beter?) rijden, vaak in de eerder genoemde categorieën vallen.

iustus | 16-02-16 | 11:44

Slim Pickens | 16-02-16 | 09:01
.
Zelfs als men zich aan de snelheid houdt: Je mag 130, je rijdt 130 en je ziet de kassa langs de weg en bam: bovenop je rem..... (zoals afgelopen zaterdag bij knooppunt Zonzeel op de A16).
met als gevolg dat alles wat achter je rijdt dus ook in de rem *moet*. Volstrekt nutteloze aktie dus, dat remmen. Maar het is wel 't overige verkeer in gevaar brengen.

frenkievee | 16-02-16 | 11:42

Johnny houdt niet van bier en wel van hardrijden, zoveel is duidelijk. En op die twee persoonlijke voorkeuren is zijn hele filosofie over verkeersveiligheid gebaseerd. Beetje mager.

bintang | 16-02-16 | 11:39

@necrosis
Momenteel heb je traject controlles, iedereen heeft gps in zijn/haar auto. Er zijn dus plekken waar je en signaal naar een auto kan sturen, met ingesteld de maximale snelheid. Klinkt nog als science fiction, maar moet in toekomst toch te regelen zijn.

@iustus
Wat een troosteloze opmerkingen!!! Ik zie autorijden puur van A naar B gaan en net als dat ik niet maar stelen, ga ik ook niet te hard. Raar is dat he, je aan de regels houden in een rijdend moordwapen. Alsof je gefeminiseerd bent als je niets met auto's hebt. Ik vind het altijd zo triest als mannen over hun auto praten en de pk's alsof het hun pik is. Compensatie gedrag?

Strongbow | 16-02-16 | 11:32

Het enige waar dit toe zal leiden is dat overheid totaal onzichtbare flitsers gaat verzinnen waardoor je helemaal de moeder wordt geflitst zonder dat je het ooit door hebt.
Tenzij je je altijd volledig en exact aan de snelheid houdt natuurlijk! Deze laatste zin is om reacties te voorkomen van vrouwen, opa's en oma's, homo's, en andere gefeminiseerde metromannen die eigenlijk gewoon te bang zijn om te rijden en met twee handjes aan stuur geklemd zitten, verstijfd door angst permanent links rijden, op of groot stuk onder de maximale toegestane snelheid.

iustus | 16-02-16 | 10:50

je ziet die gammele bussen van die flitsstruikrovers van mijlenver aankomen

Dries112 | 16-02-16 | 10:43

@SanderEvers | 16-02-16 | 10:06
Meteen maar alle auto's uitvoeren met GPS-verklikker? Zodra je waar dan ook een kilometer per uur te hard gaat krijg je een boete thuis gestuurd.
Koppelen aan de besturing van auto ook nog een mogelijkheid. Dan kún je niet harder dan toegestaan. Maar ja, dat levert geen geld op.

koeberg | 16-02-16 | 10:41

@ SanderEvers | 16-02-16 | 10:06

Welk probleem precies?

Bisschop Berenbaffer | 16-02-16 | 10:36

Gewoon overal trajectcontroles invoeren. Problem solved.

SanderEvers | 16-02-16 | 10:06

@Strongbow | 16-02-16 | 09:48
In de stad waar mijn huis woont zijn er 70 km (rond)wegen.
En hoe wil je dat elektronische begrenzen op de snelweg gaan regelen met 80, 100, 120 en 130 per uur op verschillende trajecten?
Nog even los van nachtelijk werkzaamheden waardoor je maar 70/ 90 mag.
Ik zou even terug gaan naar de tekentafel....

necrosis | 16-02-16 | 09:55

Kan niet wachten totdat de auto begrensd kan worden. Elektronisch wordt je begrensd, de stad in niet harder dan 55, op de snelweg waar je 100 mag niet harder dan 105, wat een heerlijk idee is dat zeg, want je hebt echt dwazen op de weg die allemaal vinden dat ze zo geweldig kunnen rijden. Het is maar een vervoersmiddel, het maakt je pik echt niet groter!!

Strongbow | 16-02-16 | 09:48

@ kleinkonijn | 16-02-16 | 09:42

Goed idee. Maar zal helaas niet in de praktijk worden gebracht omdat het te weinig oplevert. Vanaf het moment dat de boetes als vaste post werden opgenomen in begrotingen was het duidelijk dat het niet meer om verkeersveiligheid ging.

Bisschop Berenbaffer | 16-02-16 | 09:47

Dat ze moeten stoppen als er file ontstaat, dat hebben ze altíjd al gemoeten. Alleen deden ze dat nooit. Want foto's maken leverde geld op en dat was belangrijker dan gevaarlijke situaties...

Muskatnuss!!! | 16-02-16 | 09:46

En dan zeg ik: Rijksincassomachines.
Wiebes zal binnenkort wel weer een tegenvaller in belastingopbrengsten aankondigen.

Brulboei_61SB | 16-02-16 | 09:46

@sinar2 | 16-02-16 | 09:33
En de stukken waar je maar 80 mag?

necrosis | 16-02-16 | 09:44

Op enkele snelwegen heeft de trajectcontrole enige tijd uit gestaan. Als, ik herhaal ALS, de snelheidscontroles louter en alleen het bevorderen van de verkeersveiligheid als doel hebben, zou in de cijfers een duidelijke verhoging van het aantal ongevallen zichtbaar moeten zijn gedurende die periode dat de trajectcontrole het niet deed. Ik heb daar nooit iets van gezien of over gelezen.

kommabijmebinnen | 16-02-16 | 09:42

Mijn advies. Stoppen met deze vorm van flitsen. Meer camera-auto's inzetten. Dan haal je de echte aso's eruit. En nee, niet diegene die op de snelweg 20km te hard rijden. En de vaste flitspalen felle kleuren geven zodat ze goed zichtbaar zijn zodat de weggebruiker ook daadwerkelijk kan zien dat hij een gevaarlijk (kruis)punt nadert.

kleinkonijn | 16-02-16 | 09:42

Zet deze agenten in om echt gevaarlijk rijgedrag te bestraffen, zoals geen voorrang verlenen of rijden onder invloed.

Ikhebeenvraag | 16-02-16 | 09:37

Ik rijd maar gewoon 100 op de snelweg. Scheelt amper in tijd maar een hoop geld in benzine en boetes. En geen gestress om al die borden in de gaten te houden.

sinar2 | 16-02-16 | 09:33

Snelwegen zijn wel erg flitsvriendelijk gemaakt. Brede banen die uitnodigen om harder te gaan rijden. Idiote snelheidswissels. 120, 80, 130, 80. En dan nog de vraag is het 130 of 120 of toch die 100. Hoe laat is het. Oh. 80. Alleen bij regen. Maar het miezert. Wat doet dat busje eigenlijk 5 meter na dat bord.
Remmennnnnn....
Alles is ingericht om u kaal te plukken.

Wim Venijn | 16-02-16 | 09:33

@ alexbl | 16-02-16 | 09:10

Heel weinig automobilisten zeiken over het feit dát ze een bon krijgen maar meer over de exorbitante hoogte ervan.

Bisschop Berenbaffer | 16-02-16 | 09:33

Wat moeten die incapabele flitsagenten dan doen? Het zijn immers niet de agenten die boeven vangen die achter zo'n aparaat zitten.

Olde Kniepert | 16-02-16 | 09:32

Wat ze dus bedoelen: wij blijven foto's maken zonder een flitser.

duitse herder | 16-02-16 | 09:30

Dan verzinnen ze wel een onopvallende manier om dit geld op te strijken. Mij ga je niet wijsmaken dat er minder gecontroleerd gaat worden, idem dat het de verkeersveiligheid bevordert.

Dat is wel vreemd... | 16-02-16 | 09:27

Als de Nederlandse autoritieten/bestuurders/youff-ing name it nu wel érgens echt in uitblinken dan is het het immer pogen te ontlopen van hun verantwoordelijkheden en alsmaar naar de ander te wijzen als ze daarop aangesproken worden.

"Een woordvoerder van de politie meldt dat de automobilisten die op de rem gaan staan verantwoordelijk zijn voor de files, en niet de politie die zijn taak uitvoert. "Het streven is wel om, ook vanuit oogpunt van verkeersveiligheid, zo onopvallend mogelijk de controles uit te voeren." "

Dutchbeaurouge | 16-02-16 | 09:26

Snelheidsbonnen is voor de echte autobahn ridder gewoon een verkapte vorm van autoroute de peage,aftikken en doorscheuren..

arretje | 16-02-16 | 09:23

En zo'n conclusie kan een flitsende nazi fascist zelf niet trekken als hij vanuit zijn flitsauto naar 5 km. stilstaand verkeer zit te kijken?

Eagle_Eye | 16-02-16 | 09:17

@Vogelbeest | 16-02-16 | 09:16
Ik doe mijn ogen altijd dicht wanneer ik slaap.

Eigenaar_IJsland | 16-02-16 | 09:16

Dus rijkswaterstaat gaat de politie vertellen wanneer er file staat???

Zie die BOA's van het flitsteam zelf niet dat er een file voor hun neus staat????????

Vogelbeest | 16-02-16 | 09:16

Tuurlijk stoppen ze met flitsen, want de flitser is van z'n eigen al gestopt. Iedereen rijdt er met 80 voorbij.

NerdAlert | 16-02-16 | 09:10

Houd me (op de snelweg) nooit aan de maximum snelheid, maar zeik ook niet als ik een bon krijg.

alexbl | 16-02-16 | 09:10

Struikroverij eindelijk aangepakt. Met verkeersveiligheid heeft het iig niks te maken.

Muggenmepper | 16-02-16 | 09:05

'Nuttige idioten' (Lenin) voor de autolobby boven de streep.

Zenzeo | 16-02-16 | 09:04

-weggejorist-

Slim Pickens | 16-02-16 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken