Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gamen slecht voor verkeersveiligheid

Veilig joh, zo'n DonkervoortIn het dagblad Trouw vandaag een stukkie over racegames en verkeersveiligheid. We kennen de drill: Bladieblabla onveilig, gevaarlijk, onderzoekenbla. En uiteindelijk wat politici die hierop gaan reageren. Goed, we willen niet opscheppen maar we zitten bijna net zoveel op de weg (danwel N-ring) in fatsoenlijke bolides als achter de console in exotics. De score dit weekeinde: onder andere Ridgeracer op de PS3 debug en daarna stukkie Autobahn voor het echte gevoel. Dus we hebben hier echt wel iets over te zeggen. Onze bevindingen. Ten eerste, boomklevertjes kunnen en willen geen Xbox360 of PS3 betalen. In het echt ben je ALTIJD 3 tot 600 seconden langzamer, net als Jeremy ook al ontdekte. Auto's met ingebouwde kudostellers voor driften bestaan niet. Je reactiesnelheid neemt drastisch toe als je regelmatig PGR3 speelt, Elke op- en afrit heeft een apex. 250 door snelwegtunnels rijden is in het echt VEEL cooler. De Toyota Prius is in Gran Turismo nog langzamer dan in het echt. Damagemodels zijn in het echt veel realistischer. En dankzij offline training kun je in het echt inderdaad beter overweg in een F1-bolide.

Reaguursels

Inloggen

LOL @ Zoloft 27-03-07 @ 11:52:
I stand corrected, mein Herr ;-)

koerbagh | 27-03-07 | 16:59

@ koerbagh 27-03-07 @ 05:48

Kleine correctie:

Toerwagenvervoer is, gemeten naar afgelegde reizigerskilometers, de meest veilige manier van vervoer. Dit blijkt uit cijfers van het Duitse Bundesamt für Verkehr. Vervoer per toerwagen kent slechts 0,2 dodelijke slachtoffers per miljard reizigerskilometers. Voor het vliegverkeer is dat 4,7 en voor het autoverkeer is dat zelfs 7,8.

Bitte sehr! :-)

Zoloft | 27-03-07 | 11:52

@treser.info 27-03-07 @ 05:24:
Daar hebben ze radar veaur en een apparaatje dat begint te loeien als ze te dicht op elkaar vliegen.. TCAS, noemen ze dat ( en.wikipedia.org/wiki/Traffic_Collisio... ) ... plus is er geen vliegtuig in de wereld die niet continue wordt gevolgd en begeleid door luchtverkeersleiders die ingrijpen als het mis dreigt te gaan. Het gaat allemaal wel eens mis, maar 't is nog steeds de veiligste manier van reizen, dat vliegen.

koerbagh | 27-03-07 | 05:48

God is ontstaan uit de onzekerheid van veel mensen die niet geloven in de logica van de natuur.
Angst komt voort uit deze onzekerheid en overheden weten hier maar al te goed misbruik van te maken.
@Koerbagh. je hebt gelijk met die bomen maar weet wel dat als je het zo gaat bekijken ook daarboven tegenwoordig megaveel luchtverkeer kruist.

treser.info | 27-03-07 | 05:24

@koerbagh,
ja en nee, zoals altijd. IK ben het wel met je eens, maar een nogal groot deel van de rest van de wereld niet.
Ik ga slapen, en hoop dat de wereld morgen mooier is (daar geloof ik in - mag ik?)
Dank je wel voor je reactie.
Groeten,

Bill Gates | 27-03-07 | 02:03

@koerbagh,
ja en nee, zoals altijd. IK ben het wel met je eens, maar een nogal groot deel van de rest van de wereld niet.
Ik ga slapen, en hoop dat de wereld morgen mooier is (daar geloof ik in - mag ik?)
Dank je wel voor je reactie.
Groeten,

Bill Gates | 27-03-07 | 02:02

Geweaun posten. Net als bewegende picas van die negerTs in die gevangenis. Hulde an GS, en de discussie is stilletjes. Wellicht een meer gepeperd Vrije Weaurd- hetze topic? Men slaapt al te snel in de roze zwerm. Dan is zo'n Lucas in goeden doen toch wel weer conveniant.

bottehond | 27-03-07 | 01:17

@RiTaTovenaar 26-03-07 @ 19:01

Op deze site: www.gamer.nl/nieuws/24873 wordt gesproken over $10.000,-

neurosis | 27-03-07 | 01:03

Erratum @ 21:50:
(..) aan zekerheid grenzende wetenschappelijke *waarschijnlijkheid*...

koerbagh | 26-03-07 | 21:53

@Bill Gates 26-03-07 @ 21:26:
Schrödinger's kat is in zoverre niet vergelijkbaar omdat je zonder de doos te openen wel zeker weet dat er een kat in zit en een flesje gif. Je weet alleen niet zeker of die kat levend of dood is. De kat is dus 50% levend en 50% dood. Je kunt bij god niet spreken van "hij bestaat voor 50% niet". Dat is flauwekul, zoals ook niet een beetje zwanger kunt zijn. Schrödinger's kat is meer als een zwangerschap in de eerste 20 weken. Je weet niet of het jongetje of meisje is, maar je weet wel zeker dat het kind in de baarmoeder zit. - de complicatie van Schrödinger's kat als analogie voor de quantumonzekerheid van Heisenberg veronderstelt dat op het moment dat je met apparatuur van buiten gaat kijken wat er in die doos aan de hand is dat je dan het experiment verstoort en de observatie de toestand van het geobserveerde verandert, en dat is bij zwangerschap/echoscopie niet zo, mar zover wilde ik de analogie even niet doorvoeren.

Bij "een god" dicteert de wetenschappelijke logica dat je geen element in de logische vergelijking behoeft, nee zelfs niet behoort in te brengen als die variabele niet kan worden gekwantificeerd en onnodig is voor de rest van de redenering. Inderdaad, zeggen dat god met zekerheid niet bestaat kan niemand, maar wel met een aan zekerheid grenzende wetenschappelijke zekerheid. In praktische zin doet het er helemaal niet toe of 'ie wel of niet bestaat en is het fenomeen niks meer dan een gedachtenexperiment.

koerbagh | 26-03-07 | 21:50

@Warner
Goeie reactie.
Maar, God is geen gedachten-experiment, maar een "baken". Mensen geloven om dat ze steun willen, en projecteren daartoe een alles wetende ik. Dat is niet fout en niet goed. Dat heeft verder niets met wetenschappelijke experimenten te maken. God is niet wel of niet waar. God valt niet te bewijzen. Zeggen dat god niet bestaat is ook al zo'n onzin. Als je niet in god gelooft, heb je gelijk. En iemand die wel in god gelooft, heeft dus ook gelijk. Want hij gelooft daarin dus is dat voor hem waar. De kat in de doos (je weet wat ik bedoel). Zolang ik daar allemaal maar geen last van heb.
Met vriendelijke groet,

Bill Gates | 26-03-07 | 21:26

@Warner 26-03-07 @ 21:01:
Het doet er niet toe. Het is een gedachtenexperiment. Het is waar of niet waar en het is allebei onbewijsbaar. Het is als God, een logisch gedachten-experiment, maar waarschijnlijk onwaar omdat het niet door enig bewijs wordt ondersteund en juist de wetenschappelijke logica het onwaarschijnlijk maakt. Het is niet nodig om de wereld te verklaren, dus waarom zou je?
Het simulation argument is net zoiets, maar de grap is dat de wetenschappelijke logica het een stuk waarschijnlijker maakt dan een "god". Maar als het zo zou zijn, waar zou je je dan druk om maken? Of je nu als bits en bytes wordt "gedelete" of tot stof in de aarde dan wel als as in de crematie-oven vergaat, 't is praktisch hetzelfde. Ik een simulatie kun je nog hoop hebben op een kopie van jezelf of een re-run van de simulatie.
*Bollocks* of niet, niemand kan het weten.
Waarom je er wel of niet blij van zou worden ontgaat me een beetje.

koerbagh | 26-03-07 | 21:16

@koerbagh 26-03-07 @ 20:47
ik lees dat en word niet blij, en mijn kinderen ook niet
Ik ben geneigd *bollocks* te roepen maar feitelijk weet ik het ook niet

Warner | 26-03-07 | 21:01

Ach, doelloos ronddwalende randdebielen die hun achterlijke spelletjes in
'real life' willen nadoen, zal je altijd wel hebben...

Ahasveros | 26-03-07 | 20:58

@M299
Je bedoelt een computer?
Met vriendelijke groet,

Bill Gates | 26-03-07 | 20:56

@N0Styler 26-03-07 @ 20:17:
Wellicht IS dat ook gewoon zo.
www.simulation-argument.com/
Follow the white rabbit.

koerbagh | 26-03-07 | 20:47

gezeik. Als je echt en virtueel niet uit elkaar weet te houden ben je gewoon te dom om zo'n duur appraat in je bezit te mogen hebben.

M299 | 26-03-07 | 20:36

@StonedTrooper:
Mensen kunnen helemaal niet vliegen, ook niet over water lopen overigens.
Dat ze dat steeds maar blijven proberen getuigt van grote zelfoverschatting.
Met vriendelijke groet,

Bill Gates | 26-03-07 | 20:33

Het is Microschofts fout dat die piloten allemaal dachten tussen die twin towers door te kunnen vliegen

StonedTrooper | 26-03-07 | 20:27

Het leven is een grote computersimulatie. Vind ik.

N0Styler | 26-03-07 | 20:17

@Redactie GS:
Vertrouw ze nooit, onze vlaamse vrinden.
Nu moeten we opeens allemaal betalen. Geloof je t zelf? Nou, dan ken je die belgische vakbonden nog niet. En JP heb al helemaal nooit vertrouwd. U wel?
En: ik wil best wat betalen, als ze EERST een cursus asfalteren gaan volgen.
Met vriendelijke groet.

Bill Gates | 26-03-07 | 19:58

verdorie zeg, nu zie ik het ook. Traag een heusche kollum? Goed zo jongen.

superjan | 26-03-07 | 19:49

@.. zapper 26-03-07 @ 19:45

Ja, goedvrrrdoeme! Wat is dat voor een gelhull? Ik betaal niet, ik zeg het je: ik betaal níet!

Bob Paalhout | 26-03-07 | 19:48

@Bob Paalhout, juich maar niet te hard, Bakellende heeft een partner gevonden om de onkosten van de invoering van het rekeningrijden te delen. Wat dus betekend dat we de kilometers in Belgie en Luxemburg straks ook gewoon in een blauwe envelope krijgen doorberekend.

..zapper | 26-03-07 | 19:45

Beasjt 669 26-03-07 @ 19:37

je hebt niet goed gekeken. ze stonden stil omdat er een camera op gericht stond.

fanta | 26-03-07 | 19:43

@.grover
Tanks zijn overrated, die in China toendertijd stond gewoon stil omdat er iemand voor ging staan.

Beasjt 669 | 26-03-07 | 19:37

Videogames verhogen het reactievermogen.Hahaha,wat een kolder.
www.riotvwb.com

nitraat | 26-03-07 | 19:34

@.. Whatever: Zoiets heb ik ook weleens. Loop ik door een straat, ga ik ineens stilstaand als een lemming, met mn voeten lichtjes stampend mensen tegenhouden en ze de andere kant op sturen!

TV Dominee | 26-03-07 | 19:30

Van de week 3 uur onderweg naar een klant, kwam er na twee uur achter dat ik in de verkeerde wagen zat, had er één uit me pgr3 garage genomen… Naar het winkeltje hier in de straat doen we ook niet meer strait, constant cover zoeken (ghost recon II kwaaltje)… buren zijn er aardig flauw van dat gedonder voor hun deuren. Realistische sh*t man. Vroeg ze van de week waarom we hier niets in de krant lezen over de yanks in el paso, gaat er toch aardig om weg daar, om het even staan ze met een week voor de deur, zo ver is het niet.

..Whatever | 26-03-07 | 19:22

@controle
Amen

Pinho | 26-03-07 | 19:20

Dit weer echt HELEMAAL nergens over. Mooi zo!

Bill Gates | 26-03-07 | 19:19

Ow, issie dan niet te koop bij de Appie? Jeetje....

TV Dominee | 26-03-07 | 19:13

Airmiles is voor AH mensen die nog in Nederland leven :-)

RiTaTovenaar | 26-03-07 | 19:08

@RiTaTovenaar 26-03-07 @ 19:01:
Nee, helaas niet. Maar misschien kan je korting krijgen met 3 miljard airmiles?

TV Dominee | 26-03-07 | 19:06

Twee woorden: O.N.Z.I.N. Videogames bevorderen juist het reactievermogen, potentieel wel tot 20%. Kudtkrant.

bd | 26-03-07 | 19:02

@TV Dominee
Mijn 3e Logipech Momo heeft afgelopen weekend de geest gegeven. Kan jij dit stoeltje leveren voor onder de $15.000?

RiTaTovenaar | 26-03-07 | 19:01

Tja er zijn nog geen handsfree gamesets, dus het blijft een beetje behelpen tijdens het rijden.

..zapper | 26-03-07 | 19:00

@TV Dominee @ 18:54
Spelen vanuit je hangmat is goedkoper

Tobi | 26-03-07 | 18:59

Dat was ik met die tank door de USA, net als in GTA!

.grover | 26-03-07 | 18:52

@G-unite @ 18:21
Dank voor de link
maar sturen met de cursor is vragen om ontstoken pezen

Tobi | 26-03-07 | 18:52

Gran Turismo is inderdaad niet echt realistisch. Speel voor het realisme maar eens rFactor, Live for Speed of GTR2. En dan niet met een Aldi stuurtje spelen....

TV Dominee | 26-03-07 | 18:49

Wat staat er in het redactionele stukje? Snap er werkelijk geen kont van.

Murdockyoufool | 26-03-07 | 18:49

Ik speel altijd GTA op de weg.
Niemand die er last van heeft

Sontax | 26-03-07 | 18:48

Mensen dit zijn allemaal arcade games.
.
Voor echte simulaties:
.
richard burns rally
-
live for speed
.
netkar pro

controle | 26-03-07 | 18:48

Umfgh wat mis ik carmageddon toch...

Brederodekater | 26-03-07 | 18:47

@gompie 26-03-07 @ 18:29
Niet zo verbitterd zijn. We weten dat jij nog nooit patience heb uitgespeeld maar houd het eventjes voor je.

dlseth | 26-03-07 | 18:40

Cholestorol zou ook al slecht zijn en van rukken wordt je doof. Je mag ook niks meer tegenwoordig.
Als je enige vorm van realiteitszin hebt, rij je normaal en "comform de omstandigheden". Als ik geen lichtjes voor me zie op de A2, ga ik ook wel eens naar de 160 en ik speel NFS....... shit... busted.

RiTaTovenaar | 26-03-07 | 18:31

Dat gamen is natuurlijk vooral een stompzinnig tijdverdrijf voor wereldvreemde nerds.

gompie | 26-03-07 | 18:29

@ G-unite 26-03-07 @ 18:21

Wat een kudt-spel! Ik had vroegâh op mn Ericsson T68ieen soortgelijk spel wat er beter uit zag man!
-edit beetje lui met googlen, kon outrun niet 1-2-3 vinden-

ShadowBMX | 26-03-07 | 18:28

Ik wacht geduldig af tot iemand VERBODEN zegt.

Beasjt 669 | 26-03-07 | 18:27

Na een partij GTA:SA kom ik altijd thuis in een andere auto... En ben ik ineens een zwarte...

dlseth | 26-03-07 | 18:25

@treser.info 26-03-07 @ 18:10:
D'r groeien inderdaad op 10 km hoogte erg veel bomen. Je kunt er bijna het bos niet door zien.

koerbagh | 26-03-07 | 18:19

Ligt het aan mij of is er algehele lamlendigheid op de redactie? Of zijn de topics vandaag express een beetje niksig om die van Traag als newbie er enigszins te laten uitspringen? Nee, het ligt vast aan mij. Maar ik zie alleen op het staatsjournaal al 10 onderwerpen voorbij komen die een stuk geiniger waren geweest.
Race-games zuigen grote tijd. Alle simulator-achtige shit trouwens. Wat is er mis met patience? Of mijnenveger? Of gewoon ouwerwets pong? Om over Pacman maar te zwijgen. Beter dan dat wordt het niet met die games.

koerbagh | 26-03-07 | 18:15

als dit zou leiden tot meer boomkleven dan moeten ze ook meteen alle vliegsimulators etc verbieden.
Dus een een groot BS verhaal...

treser.info | 26-03-07 | 18:10

dankzij a2 racer koop ik geen davilex spellen

RitseB | 26-03-07 | 18:08

Dankzij Commander Keen kan ik nu pijlsnel lopen.

Pingu | 26-03-07 | 18:07

Ik voel me na het spelen van Burnout ook altijd een beetje leip. Zeker na het spelonderdeel waar je zoveel mogelijk schade moet aanrichten door de crashen. Autorace-games, hét zou verboden moeten worden.

Flodder | 26-03-07 | 18:06

Aanrijding?
Gewoon nieuwe munt inwerpen

Tobi | 26-03-07 | 18:05

De snelweg is toch een grote game?

Fuzzy-de-Bear | 26-03-07 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken