Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geinig. Uitkerings-fraudeur verlult zich op TV

Hopsakee, eerlijkheid duurt het langst Freddy! Dankjewel namens belastingbetalend Nederland dat je gisteren bij BNN toch maar openheid van zaken hebt gegeven aangaande je Wajong uitkering. Want de zieke / gehandicapten-bonus voor jongeren is bedoeld voor een heleboel mensen, maar niet voor beginnende acteurs met een passie voor het tillen van de instanties. Check Freddy's coming out als boef hierboven en vraag u met ons af of er eigenlijk ook een soort inkeerregeling bestaat voor dit soort types. Hé UWV, lezen jullie mee?
Update: Stop maar met UWV Webcare lastigvallen mensen, het signaal is bekend!

Reaguursels

Inloggen

Ik heb ook een wajong

Koeky | 12-02-16 | 08:22

test

Hufter | 11-02-16 | 16:42

Wajong-uitkeringen 2015 september : 248.510 jongeren.

Uitkeringen gebaseerd op minimumloon met een compensatieregeling voor jongeren. Begint bij ongeveer de helft van het minimumloon en eindigt bij 75% minimumloon. Ga uit van 10.000 euro per jaar. Praat je toch over 2,5 miljard per jaar.

29% van de WAJong klanten zat in 2012 in de diagnosegroep licht tot zeer lichte verstandelijke beperking. www.divosa.nl/sites/default/files/nieu... Die kunnen dus prima uitvoerend werk doen.

En toen hadden we het plotseling over honderden miljoenen.

Feynman | 11-02-16 | 13:13

Ik wil dwangarbeid niet goedpraten, maar in sommige gevallen een prima maatregel.

fredjuhh | 11-02-16 | 07:41

Naam en inmiddels ook gezicht bekend bij het UWV??(SVB??)

mallekater | 11-02-16 | 07:17

gaffelbaard | 10-02-16 | 21:16 Dat lijkt me logischer inderdaad. Wel klagen over dat greenpeace alleen druppels op een gloeiende plaat doen en niet logisch nadenken maar het zelf hierin dan ook doen is niet heel consequent, ook.

Ohja | 11-02-16 | 00:00

En de mensen die het wel nodig hebben krijgen niets.

Patatter | 10-02-16 | 23:35

kw_nl2 | 10-02-16 | 14:42

Het zijn wel grijpstuivers. Van zo'n Wajong word je echt niet rijk.
De criminele ondernemers aanpakken leverde 'tien miljoen euro, zeven kilo goud, honderden kilo's harddrugs en 23 auto's met een totale waarde van 669.000 euro' op. nos.nl/artikel/2085654-aanpak-malafide... Dat zet meer zoden aan de dijk.
Ik kan ook meer voorbeelden noemen. PGB-fraudeurs aanpakken. Ook goed voor miljoenen.

Ja, uitkeringsfraude hoort niet, mag niet enz. Maar kijk je naar welke groep fraudeurs je het beste je opsporing kan inzetten, omdat dit meer geld oplevert, dan kan je beter focussen op bijv criminele ondernemers of pgb-frauders dan een paar sneue wajongtrekkers. Mijn mening.

gaffelbaard | 10-02-16 | 21:16

Triest geval, die Freddy. Ging al mis toen hij nog klein was. Komt ook uit een omgeving die niet echt een positieve invloed op hem heeft gehad. Is absoluut geen excuus om de boel op te lichten. Er zijn er genoeg die op een goede manier de handen uit de mouwen steken.

OhZo | 10-02-16 | 20:45

Waarom nou toevallig ook weer iemand met een kleurtje, GS doet vast aan Racial profiling.

vanhetvarken | 10-02-16 | 19:27

Daarom vrije Markt,NU!
Een Verzorgingsstaat maakt dit uberhaupt allemaal mogelijk.

trenthopper | 10-02-16 | 17:09

Met zo'n laag IQ kom je toch nergens aan het werk. Die Wajong is tercht wegens 100% debiel. Wel even opsluiten aub, voordat hij echt gekke dingen gaat doen.

Steinway | 10-02-16 | 17:05

Het signaal is bekend, maar helaas kan er nog niks mee gedaan worden. Het is UWV is namelijk een achterstand aan het wegwerken. Ze moeten nog duizenden invaliden afwijzen voor de Wajong.

Asimov6 | 10-02-16 | 17:04

Hoop dat hij het plus rente terug mag betalen. Klootzak.
sadfkasdhfd | 10-02-16 | 16:30

En dat hij een poosje de bak in mag voor fraude.

sadfkasdhfd | 10-02-16 | 16:36

Die Ellemieke is nog best goed te doen...

Mahatma | 10-02-16 | 16:34

Error 404 | 10-02-16 | 16:19
"Er is ook een PVV'ster die in de bijstand zit en in een bijstandsuitkering loopt te WOBben."

Ex-PVV-sters.

the Jackdawn | 10-02-16 | 16:32

Hoop dat hij het plus rente terug mag betalen. Klootzak.

sadfkasdhfd | 10-02-16 | 16:30

Heeft nu niemand in de gaten dat dit soort emo uitzendingen gemaakt worden met acteurs en bedoeld zijn om producten onder de aandacht te krijgen?

the Jackdawn | 10-02-16 | 16:29

Het systeem voorziet. Kun je het ze dan kwalijk nemen of klopt het systeem dan niet? Vragen vragen vragen...

klap-kut | 10-02-16 | 16:20

Er is ook een PVV'ster die in de bijstand zit en in een bijstandsuitkering loopt te WOBben. Als ze dat kan doen kan ze toch ook als typiste aan de slag op een kantoor, de hele dag brieven tikken op een schrijfmachine. Zeg daar dan ook wat van Geenstijl, pak niet alleen Mo en Ali aan.
www.volkskrant.nl/opinie/ze-heeft-twee...

Error 404 | 10-02-16 | 16:19

In andere aflevering rookt moeder stug door. In 1971 vertelde de CEO van Philip Morris al dat roken tijdens zwangerschap leidt tot kleinere baby`s. www.youtube.com/watch?v=VpwcF3Malj8 De baby van Silvana is zó klein dat ze in het ziekenhuis moet bevallen en ingeleid moet worden.

De gezondheid van je kind vergallen voordat het geboren is, het kan gewoon. Uitkeringen lopen gewoon door.

Feynman | 10-02-16 | 16:14

@TECHNO AFILIATED | 10-02-16 | 16:02
Ze krijgen helemaal niet zo veel, maar dit sujet zal er wel wat zwarts bij hebben. iets met tasjes, of groeilampjes of zo.

Guido | 10-02-16 | 16:13

Niet echt een MILF trouwens...

Mahatma | 10-02-16 | 16:05

Wat een slecht volk. Maarja, tis zo makkelijk in Nederland een uitkering fixen. Wel slecht dat hij van het UWV zo weinig krijgt dat hij geen echte Philipp Plein joggingpak kan halen de schoft

TECHNO AFILIATED | 10-02-16 | 16:02

Smerige rat dat het is, danzij dat soort figuren moeten jongeren die écht recht hebben op wajong aan de geelhonger en veel moeite doen om te bewijzen dat ze echt ziek zijn.

Gezwelgje | 10-02-16 | 16:02

Ik ken iemand, nu in de 20 (ben zelf in de 30), die ook wajong heeft, maar er prima uitziet om te gaan werken, waarom die nu wajong had.

Nou dat was omdat hij last had van het zonlicht, dat deed hem zeer... terwijl hij wel o.a. zwart bijkluste bij een lokale computerboer in Moerwijk. Tsjongejonge, ik wist niet wat hij me vertelde en ook nog bloedserieus ook. Kansloos figuur.

Hij keek ook ineens heel moeilijk toen ik het hem vroeg alsof de fotonen binnenshuis ineens zijn wit bleke gezicht in de brand zette.

Dit geval is dan ook een geval van een klaploper.

NakedJehuty | 10-02-16 | 15:57

Dit is al het tweede geval van dit seizoen van 4handenop1buik.
Twee afleveringen geleden vertelde een jongen ook dat hij een Wajong uitkering kreeg, omdat hij ooit een aanrijding heeft gehad.
"Kun je nu niet meer werken dan?"
"Oh, jawel hoor! Ik kan gewoon werken. Die uitkering krijg ik gewoon zomaar."

Bitterkoekjesvla | 10-02-16 | 15:52

Normaal gesproken ben ik linksig, maar bij dit soort mensen zeg ik: 1) uitkering per direct stopzetten en 2) chemisch castreren. Dit soort mensen zouden zich niet mogen voortplanten.

Kire1900 | 10-02-16 | 15:38

Daarom zeg ik het nogmaals de boel kan van mij niet snel genoeg klappen "boemmm" totdat het gratis geld op is !! van mij mogen er 1 miljoen rapefugees er bij komen om het proces te versnellen lach me dan de tyfus omdat dit al meer dan 30 jaar speelt dat heb ik toentertijd ook al gezien en er gebeurt geen zak .

Jetstream | 10-02-16 | 15:27

Moeder Raimaline bedoel ik.

Galgo77 | 10-02-16 | 15:15

zeauzitdat | 10-02-16 | 15:06

Nou ik weet het niet hoor. Maar een vele ergere vind ik dat dit kudtkabinet nog zit. Dat is werkelijk schadelijk voor iedereen. Dat is werkelijk de overtreffende trap van wat erg is. Daar is een rottige ex maar appeltje ei bij vergeleken.

tweetybird | 10-02-16 | 15:14

Onverantwoord wat ik in deze aflevering zag. In de eerste plaats maak ik me eigen zorgen om zo'n kindje. Moeder Remoquin is m.i. een zware borderliner, waarbij elk moment van de dag de stemming totaal kan omslaan. Vader Freddy leeft met de ruggengraat van een naaktslak. Wel inkt en kekke dure trainingspakjes. Lijkt me heerlijk om met een druk op het toetsenbord zijn uitkering stop te zetten.

Galgo77 | 10-02-16 | 15:14

3 kwart in mijn directe omgeving heeft een wajong "gespeeld"

Gasten kregen alles 7k bonus voorang op woningen taxi passen noem maar op.

ministerSinister | 10-02-16 | 15:12

Ik heb nu een paar afleveringen bekeken en die WAJong uitkering komt vaker langs dan de baby.

Feynman | 10-02-16 | 15:07

@Bassiee68 | 10-02-16 | 13:46
Er is maar weinig erger dan onterechte uitkeringstrekkers, maar een rancuneuze ex is er toch wel een van.

zeauzitdat | 10-02-16 | 15:06

Waarom hebben dat soort types toch zo´n angst voor werk ?
Ze gaan zich nuttig voelen, hebben meer te besteden en hebben minder problemen maar dan kiezen ze toch voor een leven lang armoede .

Castor12 | 10-02-16 | 15:05

Check 100 uitkeringsgerechtigden in deze leeftijdscategorie en het zou mij verrassen als er géén 25 of meer onterecht uit de ruif eten.

DasNouJammer | 10-02-16 | 15:04

oh fuvck en het is allemaal iedereens schuld behalve van hun zelf.
.
kijk die aflevering.
.
"ik zit hier met een wijf en daar op het kamp met een pa die niet alleen kan zijn."
.
echt gewoon kind afpakken en allebei helpen. dit wordt helemaal nooit iets

fifi23 | 10-02-16 | 15:03

Ploertendodert | 10-02-16 | 14:56

Zeg eens eerlijk. Je ziet toch dat het een domme jongen is. Hij pakt een grijpstuiver terwijl hij de jackpot had kunnen hebben. Een pgb. Jawel. Hij zit dus werkelijk op de goede plek. Kruimelfraudeur. Vraag maar aan twee turkse zussen met een nep zorg buro of aan de bulgaren. Die weten precies hoe dat moet en werkt. En dan praten we over miljoenen. Hij had nu op een eiland kunnen zitten met iedere dag wiet, cocktails en de hele dag zon en zee. Hahaha. Ja zo hebben we het nog niet bekeken. We zijn eigenlijk spekkoper en super goedkoop uit. Met zo'n snotjong.

tweetybird | 10-02-16 | 15:02

De Verzorgingsstaat is allang failliet maar we blijven in die bodemloze put gooien.

Mahatma | 10-02-16 | 14:59

Hij kan prima straatvegen in zijn eigen wijk, is hij met het fietsje binnen 5 min. weer bij de "zieke moeder".

Ploertendodert | 10-02-16 | 14:56

Bertus Brulbroek | 10-02-16 | 14:43

Hmmm in dit geval weet ik niet of het een simultant is. Want je moet toch wel echt van lotje getikt zijn om dit op tv te verkondigen. Dan zit er toch echt iets niet goed in je bovenkamer. Dus denk ik zelf dat hij er goed zit. Zeg maar niks nooit meer mee te beginnen.

tweetybird | 10-02-16 | 14:47

@Escovanity | 10-02-16 | 14:32
Het filmpje is het bewijs dat er wel degelijk veel te snel Wajong-uitkeringen worden uitgedeeld en dat de boel volslagen lek is. Volgens mij ben jij degene die niet spoort. Oh nee, dat geef je zelf al toe.

The_iron_boar | 10-02-16 | 14:44

Die jongeman heeft duidelijke kwaliteiten, UWV is tegenwoordig goed getraind om simulanten niet tot het paradijs van het gratis geld toe te laten. Hij kan met dit uitmuntende toneelspel een carrière overwegen in de politiek of media.

Bertus Brulbroek | 10-02-16 | 14:43

De uitkering werd door de gemeente betaald, de wajong door het rijk dus was het voor de gemeentes interessant om zo veel mogelijk dwarsliggers in de hogere wajong te lozen want dat scheelde de gemeentes geld, nu de wajong ook door de gemeentes zelf betaald moet worden moeten ze een gigantische berg wajongers die ze er zelf in geloodst hebben weer herkeuren om ze terug in de goedkopere bijstandsuitkering te krijgen maar de wachtlijst is nog enorm .

Castor12 | 10-02-16 | 14:43

Het UWV is voor mensen die het echt nodig hebben
Klootzakken zijn het die Nep keuringsartsen.
Dit soort gasten komt er doorheen.
En als je echt een lichamelijke beperking hebt zetten ze gewoon voor de volle 40 uur aan het werk.
Volgens mij nemen ze die beslissingen met een potje dobbelen tijdens de lunch.
Ik gun elke Nep dokter van het UWV de helft van de pijn die ik elke dag tijdens het werken hebt.
Sukkels

©lin | 10-02-16 | 14:42

necrosis | 10-02-16 | 14:31

Och ik weet wel dat we al jaren bedondert worden met groene stroom. Alleen weet groenslinks dat niet. En windmolens kosten meer als dat ze opleveren en zijn zo lelijk als de pest dus ook millieu verwoesting. Alleen ook dat weten ze bij groenslinks niet. Wat mij betreft graven ze dat hele limburg uit. Hebben ze er niet alleen bergen maar dadelijk ook nog diepere dalen. Het kan er alleen maar mooier op worden. Win win dus. Het probleem is dan wel weer dat we een zwarte pieten discusie krijgen om dat de mijnwerkers zoveel op zwarte piet lijken. Hebben we dat probleem weer!!

tweetybird | 10-02-16 | 14:42

@gaffelbaard
Flikker op man, het zijn geen paar stuivers. En ze zijn ook niet alleen. Er zijn zoveel die deze mentaliteit hanteren. Frappant dat je gelijk over een maar allochtonen begint. Omdat deze tokkie blank is maakt het niet...

kw_nl2 | 10-02-16 | 14:42

Niet kunnen werken, wel dure kleding, dure sieraden, hele dagen aan de wiet en drank, kinderen de wereld op schoppen... Man man man, dit is niet het eerste dwaalgeval wat je in dat waardeloze kutprogramma ziet. Laatst al die scooter tjap die geen geld had voor zijn blaag maar wel voor een gloednieuwe Aerox, die volgens mij toch al zo'n 2.500 euro kost.... Waar betalen deze mensen dat allemaal van? Ik vind dat deze mensen geen ouderschap verdient hebben. Ik pleit voor afname van die kinderen, afname uitkeringen en subsidies. Trek ze maar naar de grond, misschien gaat er dan wel een lampje branden.

GameOverBro | 10-02-16 | 14:41

Nog iets in de uitkeringen sfeer:
Het aow gat voor vroeggepensioneerde defensiemedewerkers is met terugwerkende kracht stilletjes in de achterkamertjes van onze ministers gerepareerd.
Met dank aan dat vervelende mens van sociale zaken.
Het schijnt dat de rest van vroeggepensioneerd Nederland een houten bek heeft in deze....
Wat een teringzooi.
Op papier krijgen deze defensie medewerkers dus op hun 67e aow,maar in werkelijkhid gewoon op hun 65e.
Waarom heb ik daar nooit wat over gelezen in de media?

swassannuf | 10-02-16 | 14:39

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Iedereen hier valt over die knul heen. Voor een paar grijpstuivers. Zielig vind ik.

Wat ik veel en veel erger vind is dat bij winkelstraten op Zuid er allochtone ondernemers zijn die illegalen voor zich laten werken. Controle? Die zie je er nooit. Veel dezelfde soort zaken. Vaak leeg en nauwelijks klanten. Witwas winkelstraat.
Aboutaleb zegt dat hij ze aanpakt www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article..., maar klein Turkije laat hij met rust.

Ik heb liever dat men de criminele ondernemers aanpakt want dat kost de gemeenschap veel meer geld dan die knul van het artikel met z'n zwangere meisje. Van mij mag hij die hondenfooi die Wajong heet houden.

gaffelbaard | 10-02-16 | 14:38

Die gast heeft sindsdien nooit meer een vinger uitgestoken, strijkt gewoon maandelijks z'n uitkering op en lijdt een volslagen zinloos leven.
The_iron_boar | 10-02-16 | 14:16
Zo iemand ken ik ook, maar hij steekt heus wel een vinger uit. Alleen dan zwart. Tja de kroeg kost ook een paar centen. Maar goed, geen problemen mee, de kroegbaas moet ook leven

hurenisvoorpaupers | 10-02-16 | 14:34

der Dude  | 10-02-16 | 13:20

Ja, of pa&ma slaan er maar wat meer arbeidsethiek in. Wat kan ik hier kwaad om worden, alsof de lul heel de dag naast z'n moeke zit. Het is gewoon een smerig excuus.

Dat vrouwtje ook geen haar beter zo van die 46 seconden gezien.

Aap Noot Miesje | 10-02-16 | 14:33

Ook daarom belasting over softdrugs. Dan vloeit tenminste het grootste deel van de uitkering weer terug waar het vandaan kwam.

kenny harder | 10-02-16 | 14:33

The_iron_boar | 10-02-16 | 14:16
Als jij denkt dat iemand dat allemaal kan spelen, dan spoort er iets niet bij jou.
.
Echt, ik zou een moord (fig.) doen voor het "samen gevoel" van gezellige collega's en 4 uur of meer per dag kunnen werken. Helaas kan ik het niet. Ik ga over mijn grenzen elke keer waardoor ik weer opgenomen moet worden. Maargoed, ik ben in ontwikkeling. Wellicht komt er ooit nog een betere versie van mij boven drijven.

Escovanity | 10-02-16 | 14:32

Dat petje houdt hij ook op tijdens het neuken.

swassannuf | 10-02-16 | 14:31

@tweetybird | 10-02-16 | 14:22
Waar denk je dat het overgrote deel van onze stroom vandaan komt?
Windmolens?
Neen, we hebben nog steeds gas/ steenkoolgestookte electriciteidscentrales.
En we hebben genoeg steenkool in de grond zitten.
En genoeg mensen die de boel belazeren en vragen om een houweel en een helm met een lampje erop.
En die aardbevingen, we praten over Limburg....
*wegduikt voor boze reaguurders*

necrosis | 10-02-16 | 14:31

Weerduivel | 10-02-16 | 14:11
weet wel dat een wajong op dit moment iedere maand een 900 euro's uitbetaald. Als 18 jarige toch een fors inkomen zonder enig diploma en zonder ooit een minuut te hebben gewerkt. Weet dat hele gezinnen met 1 inkomen net boven minimum van dat bedrag netto! iedere maand zouden watertanden.Weet ook dat ik gezinnen ken waar pa, ma en het daarna geworpen nageslacht allemaal in de wajong of WAO thuis zitten..
Overigens zou ik niet met ze willen ruilen.
Triest vind ik het echter wel dat de echte zieke burgers anno 2015 na jarenlang werken en geconfronteerd met ziekte (waar ze niet om hebben gevraagd)door een enorme log UWV traject moeten en zelfs als ze al terminaal zijn of nog enigszins kunnen ademhalen minimaal worden 'áfgekeurd'Zodat ze nog fulltime arbeidscapaciteit blijken te hebben. Niet vanwege hun ziekte maar vanwege de wijze van berekening via de FML.methode.

fikkieblijf! | 10-02-16 | 14:30

F = m * a

eerstneukendanpraten | 10-02-16 | 14:30

Sommigen betrachten het goede voor, anderen dan weer niet ....

Thomas333 | 10-02-16 | 14:29

necrosis | 10-02-16 | 14:04

Dan hebben we daar straks ook aardbevingen. Hebbuh we dat weer. En steenkool is slecht voor het millieu. Staat Groenslinks weer te stijgeren. Volgens mij is dan zo'n uitkering goedkoper.
.
Ik stel werkkampen voor.

Lupuslupus | 10-02-16 | 14:28

De mens is van nature goed....
Oh wacht !

Bolder | 10-02-16 | 14:23

necrosis | 10-02-16 | 14:04

Dan hebben we daar straks ook aardbevingen. Hebbuh we dat weer. En steenkool is slecht voor het millieu. Staat Groenslinks weer te stijgeren. Volgens mij is dan zo'n uitkering goedkoper. Ach zo lang er nog vollop uitkeringen richting marroko en turkije gaan ,zeg ik waarom maken we ons zorgen om zo'n snotjong. Zo lang we geld pompen naar een bodemloze put griekenland waarom maken we ons dan zorgen om zo'n snotjong. Zo lang we turkije 3 miljard geven om vluchtelingen te kopen waarom maken we ons dan zorgen om zo'n snotjong. Want geven ze hem dat geld niet gooien ze ons geld wel in een andere bodemloze put. Als dat geven van wat geld er voor zorgt dat hij geen gekke dingen gaat doen is het toch ergens goed voor. Want zeg eens eerlijk. Welke baas zit op zo'n snotjong te wachten. Geen 1. En geef ze eens ongelijk. Dus daar bij kun je eigenlijk stellen dat hij toch goed zit in de wajong. Want zo'n snotjong in je bedrijf lijkt mij niet echt motiverend voor de rest van je personeel.En nu blijft het geld tenminste nog in nederland. Dat kun je van de andere zaken die ik opnoemde niet echt zeggen. Want dat is al vele jaren pas echt weggegooid geld. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele faals die vele malen meer geld hebben gekost. Een fyra faal . Een jsf faal. Een NS faal. Geld voor nutteloze debatten. Wachtgeld voor kamerleden die zelf vertrekken en zo kan er nog een hele rij achteraan. Het geld van dat snotjong daarbij vergeleken is peanuts. En daar buiten zijn er ook nog een 600.000 werkelozen en importeren we massaal dadelijk nog veel meer werkelozen chirurgen en tandartsen. Als je het zo bekijkt is dit snotjong maar een kleine fraudeur die eigenlijk weinig tot niks kost.Nu heeft hij wajong maar anders waarschijnlijk bijstand. Lood om oud ijzer dus. Hij is ook niet echt gemotiveerd en voor werk staan er nog 600.000 op een wachtlijst voor hem.

tweetybird | 10-02-16 | 14:22

@necrosis | 10-02-16 | 14:04
Ik ben niet gelovig maar vanaf nu ga ik knetterhard bidden dat u geen dictator wordt van Koninkrijk der Nederlanden want dan ben ik - is het volk - zwaar de pineut.

The Race To The Bottom. Iedereen voor nop aan de slag behalve de werkgevers/bazen en necrosis.

ProAsfalt | 10-02-16 | 14:19

Rare naam voor een 'niet-alleen-voor-jongeren-uitkering'
necrosis | 10-02-16 | 14:09
.
Ja dat is ook raar omdat het niet stopt na je 25-30 e jaar en dan overgaat naar een andere regeling. Dat zou logischer zijn geweest maar ach, wat is logisch in dit bezopen land.
.
Nog zoiets kroms: een weduwe/weduwnaar krijgt een ANW-uitkering van laten we zeggen 200 euro per maand. (ANW=Algemene Nabestaanden Wet waar premie voor wordt betaald, is dus in feite een verzekering).
Maar goed, zodra je 65 wordt vervalt de ANW en dan moet je het doen met de AOW (al was je inkomen tot 65jr veel hoger en toen kreeg je die 200€ wel).

Lupuslupus | 10-02-16 | 14:18

Dit soort lui zou je bij wijze van ontmoediging bij voorbaat kinderbijslag en andere toeslagen moeten weigeren, wegens kansloos en geen perspectief voor het kind etc.

Rest In Privacy | 10-02-16 | 14:18

Ik kende ooit een jongen die het als doel had gesteld om in de Wajong te komen. Hij 'studeerde' toen nog, maar ik denk niet dat ze hem ooit op de universiteit hebben gezien. Op zich was het wel een aardige gast. Hij verzon dat hij psychoses kreeg en dan gevaarlijk werd. Vooral als hij dingen tegen zijn zin moest doen, ofzo. Dat had hij verzonnen, omdat je met zo'n aandoening natuurlijk niets kunt op de werkvloer. Hij werd afgewezen voor de Wajong. Toen begon het gesodemieter. Dan zat hij 's nachts gewoon thuis, maar dan met het muziekvolume op flink overlastgevend niveau. Net als dan de politie dan de straat binnenkwam, flikkerde hij dan een bankstel door het raam en deed hij alsof hij een agent ging aanvallen. Dat soort toneelstukjes heeft hij een keer of vijf opgevoerd. Uiteindelijk kreeg hij daardoor toch zijn Wajong. Daarmee was de overlast ook afgelopen. Die gast heeft sindsdien nooit meer een vinger uitgestoken, strijkt gewoon maandelijks z'n uitkering op en lijdt een volslagen zinloos leven.

The_iron_boar | 10-02-16 | 14:16

@ Necrosis

Kunnen we ook nog wel écht op je stemmen?

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 14:15

necrosis | 10-02-16 | 14:11

Dan mag je nog wel wat medelanders meenemen naar Limburg. Gemiddelde diepte is zo'n 700 a 900 meter.

kwark001 | 10-02-16 | 14:14

Het rare is ook nog dat wajong 80 euro per maand meer is dan bijstand, zonder regeltjes als sollicitatieverplichting en korting als men samenwoont.

drastic | 10-02-16 | 14:14

Uiteindelijk verlinken ze zichzelf wel... Wat een domme mensen.

GS410 | 10-02-16 | 14:11

@kwark001 | 10-02-16 | 14:08
Dan laat ik ze eerst dat beton wegbikken!
*eigen kolen eerst*

necrosis | 10-02-16 | 14:11

Afschrijven die gast. Hou m in de Wajong, geen hond wil zo'n werknemer hebben.

Weerduivel | 10-02-16 | 14:11

@Lupuslupus | 10-02-16 | 14:00
Gezien de term Wajong, zou je denken dat ze na hun 25 -30 overgaan naar een 'normale' uitkering.
Maar ik las net op Google dat je Wajong loopt tot je 65ste.
(of wanneer je tussentijds overlijdt of langer dan een maand in de gevangenis/ TBS instelling zit).
Rare naam voor een 'niet-alleen-voor-jongeren-uitkering'

necrosis | 10-02-16 | 14:09

necrosis | 10-02-16 | 14:04

Dat wordt een hele klus. Die heeft den Uyl vol laten storten met beton en/of onder laten lopen met water.
Verder is er tien kilometer verderop in Germany dagbouw. Bovengronds dus kolenbouw.

kwark001 | 10-02-16 | 14:08

Hoeveel finnen zitten er in de Wajong?

Sprinkhaan | 10-02-16 | 14:08

miko | 10-02-16 | 13:37
hij en zorgen voor zijn moeder ahum zelfs de luier verschonen van zijn eigen gebroed is niet zijn zorg! Die jongen zorgt alleen maar voor zichzelf.. prototiep van een kansenparel.

fikkieblijf! | 10-02-16 | 14:07

Ik wist het slavernij bestaat nog en ik maar werken het geld moet toch ergens vandaan komen.

Neuswiel | 10-02-16 | 14:07

Godverdomme. Moet je zien met wat voor rotfooi ik straks na zolang mogelijk te hebben gewerkt word afgescheept als ik de wia in ga.

Randall3.0 | 10-02-16 | 14:07

Overigens is de instroom bijna naar o gedaald sinds 2015, wie nu wajong aanvraagt moet niet meer kunnen bewegen ongeveer om nog in aanmerking te komen.

drastic | 10-02-16 | 14:07

Ik heb gehoord, dat als een alleengaande moeder een kind heeft van onder de 5 jaar hoeft ze niet te solliciteren en loopt de bijstand gewoon door dwz dat veel vooral allochtone vrouwen zorgen dat er zo lang mogelijk een kind van onder de 5 is
Dit is dus een regeling die de bevolkingsaanwas bij het armste deel van de bevolking aanmoedigt en dan is de regering ook nog bezig met hele hordes viriele mannen te importeren!!!

weetjenog | 10-02-16 | 14:06

@belo | 10-02-16 | 13:56
In de bijstand?
Ik zou de kolenmijnen in Limburg heropenen en ze daar vijf jaar laten zwoegen tegen bijstandsvergoeding.
Als ik dictator van Nederland word, gaat ik dit ZEKER uitvoeren.

necrosis | 10-02-16 | 14:04

Wajong is in principe tot je 65ste, naam is wat verwarrend.
drastic | 10-02-16 | 14:00
.
Het is gewoon een wao voor jongeren maar een die zoals u al opmerkt doorgaat tot 65 jaar. En dan de aow in of misschien de 2 jaar tot 67 een bijstandsuitkering.
Geen idee eigenlijk, ik verkeer niet in zulke kringen.

Lupuslupus | 10-02-16 | 14:03

Voor zijn zieke moeder zorgen, yeah right, hij wil nog niet eens de luier van zijn eigen kind verschonen. Maar ja daar zal die dan wél gesubsidieerde hulpmvoor krijgen. Ik wordt hier zo moe van. Wanneer houdt dit nou eens op.
Overigens kun je alles op tv zeggen. Jaren terug al een grond-speculant die verklaarde 10.000 gulden aan een ambtenaar te hebben betaald om op de hoogte te worden gehouden van bestemmingsplannen. Kocht dan grond voor een habbekrats die binjenkort bouwgrond zou worden.

Ben Hetzat | 10-02-16 | 14:02

Natuurlijk zijn er uitkeringen die terecht worden verstrekt. Voor de werknemersverzekeringen hebben mensen jaren geld moeten inleggen. Raak je onverwacht je baan kwijt en wil je graag weer aan het werk? Prima dat je hulp krijgt.

Er zijn alleen ook een heleboel lapzwansen die nog nooit iets bij hebben gedragen, maar wel "recht" hebben op gratis geld voor de rest van hun leven. Allemaal mogelijk gemaakt door de Partij van de Arbeid (dit laatste woord is tegenstrijdig met hun beleid). Ik heb gezien dat jongeren eerder informeren wat er nodig is voor een Wajong dan voor een baan. Mensen gezien die constant ziek/zwak/misselijk zijn. Tot ze op zondag op het voetbalveld los kunnen gaan (en los gaan ze dan).

Je moet mensen gewoon verplichten een tegenprestatie te leveren. Let dan maar eens op hoe weinig er overblijven.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 14:01

Ik neem aan dat als je 48 bent, je geen Wajong meer ontvangt?
necrosis | 10-02-16 | 13:59
.
Ja hoor, eens in de Wajong altijd in de Wajong.

Lupuslupus | 10-02-16 | 14:00

Wajong is in principe tot je 65ste, naam is wat verwarrend.

drastic | 10-02-16 | 14:00

@miko | 10-02-16 | 13:54
Vraag maar, starten we dan bij Mr. Pauli?

Mark_D_NL | 10-02-16 | 14:00

@fikkieblijf! | 10-02-16 | 13:52
Ik neem aan dat als je 48 bent, je geen Wajong meer ontvangt?

necrosis | 10-02-16 | 13:59

1.000.000 ambtenaren
1.000.000 zzp-ers... opdat u weet waarom u werkt.

duitse herder | 10-02-16 | 13:58

Effe off topic. Zou het nu dan toch in het vat zitten. Een einde van dit kabinet. Teeven zit er aan te denken om voor bugemeester te gaan. Je zou zeggen hij neemt al vast de kuierlatten.Tsja gezien het stoppen van het zoeken naar het bonnetje opgelegd door hogere machten zou er wel eens iets fout kunnen gaan lopen. Dekker ook op het matje voor vrindjespolitiek en dan de mh17. Zou het kaartenhuis aan het in storten zijn. Doe daarbij ook nog de ineens rare uitspraken van een spekman en je begint te denken. Zit er soms iets aan te komen. Dat sommige al bezig zijn om de kuierlatten aan te trekken en snel te vertrekken uit de kamer. Want het valt wel op. Kamerleden die ineens zonder opgaaf van reden vertrekken of ineens een andere baan ambieeren.

tweetybird | 10-02-16 | 13:58

-weggejorist-

Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:57

Waarschijnlijk pvda, sp of groen links stemvee.

FCDenBosch | 10-02-16 | 13:56

Ruben Landzigt | 10-02-16 | 13:18
Volgens mij was ze aan 't werk op het moment van de opnames. Wat is uw punt?

lillendvleesch | 10-02-16 | 13:56

Mag niet, snap ik. En kijk even naar het wia bestand en de lui die sollicitatie ontheffing en keuringsvrij zijn. Eén grote oplichting. WAO in het buitenland: Hoeveel B&B's in de Dordogne, om maar even een dwarsstraat te noemen, drijven op de WAO? Pensionado's en bijstanders mogen geen kant uit en ziek, moe en misselijk ligt heerlijk op z'n rug in zonnig Europa. Of reist in de camper, pa en moe ieder een uitkering.
Mensen die getroffen zijn door een ernstige ziekte mogen van mij een mooie ziektewet uitkering hebben. De realiteit is dat er mensen wia/wao hebben die als enige ziekte 'geen Nederlands' hebben. Zet die lui in de bijstand, en geen pensioenen en vakantie meer. Dan haal je ook die ongelijkheid weg met anderen die na 48 jaar werken een sollicitatiecursus moeten volgen en onderweg erheen uitgezwaaid en uitgelachen worden door lieden die nooit een spat gedaan hebben en mogen blijven liggen. Of die terminale kankerpatiënt die op zijn werk 'therapeutisch' moet gaan theedrinken.
Het dedain van de politiek is misselijkmakend. Maar ik snap het wel, volgens de peiling zijn er nog maar 9 zetels over.

belo | 10-02-16 | 13:56

Heeft UWV [!] op hun website?
Zo ja, dan ga ik die maar eens even testen.
*grinnik ende grijns!*

necrosis | 10-02-16 | 13:56

fikkieblijf! | 10-02-16 | 13:52

Ik heb kerels van dik in de 40 met terugwerkende kracht in de WAJONG zien komen omdat ze een keer depressief zijn geweest voor hun 18e. Ach, laat toch! Er zijn veel grotere dieven.

hurenisvoorpaupers | 10-02-16 | 13:55

De Wajong en WIA uitkering is voor veel mensen als het winnen van de jackpot. Jarenlang gratis geld, geen of nauwelijks controle, geen korting als huisgenoten inkomsten hebben etc. etc. Koppel daaraan dat het makkelijk te regelen is en je hebt 800.000 mensen die een uitkering krijgen. Nog erger is dat het UWV op zijn gat ligt waar het gaat om controles en aanpakken van fraude. Die organisatie is vrijwel alleen nog bezig met registreren. Fraude opsporen kost veel tijd, niet leuk want boze mensen in de boze buitenwereld, processen en is ook geen prioriteit van het UWV. Wat hebben we toch een fantastisch land als je niet wilt werken.

Graaier | 10-02-16 | 13:54

@Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:47

'Dus de volgend keer stel je mij gewoon een vraag. Ok?'

Ok! Ik heb wel wat vraagstukken over de Yang-Mills-theorie.
Als je die even beantwoord,.....
;-)

miko | 10-02-16 | 13:54

Feynman | 10-02-16 | 13:17

Deze profiteurs nemen de ruimte die ze krijgen. Wat mij deprimeert is dat ambtenaren zich door dit soort volk laat piepelen. Moet je nagaan hoe makkelijk het is voor witteboorden criminelen om de staat op te lichten. Wat dat betreft mag er iets meer druk worden gezet om BV fraude, subsidiefraude en corruptie aan te pakken. Want dat levert per ambtenaar veel meer geld voor de BV Nederland op dan sociale rechercheurs op dit soort sujetten af te sturen. Dit soort fraude kun je beter bestrijden aan de voordeur dan achteraf het onteterecht uitgekeerde geld terug proberen te krijgen want van een kale kip pluk je niet veel.

De Drenth | 10-02-16 | 13:53

gebeurde de afgelopen 40 jaar standaard. Ben zelfs nog 48 jarige thuismoeders tegengekomen die vanaf hun 17e een wajong ontvingen vanwege een scheefkijkend oog..lieg het niet! In die tussenliggende tijd zich ook totaal maar dan ook totaal niet verder ontwikkeld zodat op hun 48e het intelligentieniveau bedroevend was blijven stilstaan op 17 jarige leeftijd met geen enkele ooit verworven diploma dus totaal ongeschikt voor een arbeidsmarkt. Ook onder de oude WAO gerechtigde zitten, vanwege een ooit depressive periode nog tig mensen met deze ooit verworven vast en zeker inkomen garantiemiddel.Ook die kom ik tegen. Die net als deze jongenman hardop hun ergenis uitspreken over de aanvallen op dit aan hen (als vanzelfsprekend) recht op onderhoud.

fikkieblijf! | 10-02-16 | 13:52

@CupDCake | 10-02-16 | 13:30
Succes Man. Maar vergeet de oorzaak die hieraan ten grondslag NIET. De EU en de Massa Import van Islam gekkies. Door die 2 zaken krijgt jouw NL dochter niet de hulp en steun die ze verdient. En war Jij tevens jaren lang voor gebikkeld hebt. Sterkte!

Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:52

Trieste mensen of iets dergelijks...

duitse herder | 10-02-16 | 13:49

Dus de volgend keer stel je mij gewoon een vraag. Ok?
Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:47

Ok! En het valt me wel op dat ik tegenwoordig ond 17:45 thuiskom en het buiten nog aardig licht is, dat doet wel weer goed.

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:49

Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:47

Zon? Is SA geen optie :-)

kwark001 | 10-02-16 | 13:48

quote: "jullie zijn zo jong en doen helemaal niets?"

Nee, muts want er is een arbeidsoverschot van 488.000 personen dus zo vreemd is dat niet.

Maar ja, wie kunnen er nog overweg met statistiek?

Geen hond.

ProAsfalt | 10-02-16 | 13:48

@ ProAsfalt | 10-02-16 | 13:45

Leidt ook weer even lekker af van alle nieuwe privacy-schendende wetgeving die er vanmiddag eventjes doorheen wordt gejast in de TK.

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:47

Het leuke is nu wel dat als ze zijn uitkering nu stoppen hij dan wel echt hoofdpijn heeft. Tsja net als bij het internet dat niks vergeet zo is dat ook bij tv beelden. Om zijn kneuterigheid zou je hem al moeten afkeuren. Ha ha ha. Wat een sukkel. Bij het uwv zullen ze nu wel zeggen. Gozert je had als acteur moeten gaan werken. Want dat doe je zo goed. Tv dat is jouw dingetje.

tweetybird | 10-02-16 | 13:47

@Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:27
Klopt, een groot deel van de toegelaten Moslims maakt dat velen mensen in Nederland niet krijgen wat hen toekomt. Ik noem ouderen die zomaar gekort worden, ik noem het pensioen stelsel wat men probeert naar de EU over te hevelen, ik noem immigranten die voorrang krijgen in het onderwijs... Zal ik even doorgaan.
--
Dus de volgend keer stel je mij gewoon een vraag. Ok? Dan krijg je altijd een eerlijk en oprecht antwoord.
--
Ik ben niet bang om de uitspraken te doen die andere willen doen. Zowel hier als in het echt. Ik kan dat. Want ik ben geen loonslaaf of afhankelijk van overheden. Jij wel vermoed ik. Dus je hebt gelijk, ik kots op de Islam, daarnaast heb ik geen echt probleem met Moslims. Die kunnen er vaak ook niets aan doen dat ze vanaf kinds af aan zijn vergiftigd met die haat ideologie. maar dat neet niet weg dat de Islam, dus Molsims, niet bij ons passen.
--
Verder gaat het wel lekker. Alleen ben ik wel een beetje klaar met de Winter. ZON....!

Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:47

Mijn ex die dag in dag uit aan het beunen is en zelfs andere steuntrekkes bij hem een centje laat bij bijverdienen tot 2x toe op een presenteerblaadje aangeboden bij het meldpunt voor fraude. Het UWV doet.helemaal.niks!

Bassiee68 | 10-02-16 | 13:46

Wat is nou makkelijker dan uitkeringsgerechtigden bashen?

Niets!

ProAsfalt | 10-02-16 | 13:45

20 jaar en dan al zo'n leeg bestaan. Eeuwig zonde.

salsaparilla | 10-02-16 | 13:45

@Feynman | 10-02-16 | 13:17
Precies!

Conan de Rabarber | 10-02-16 | 13:44

Aanpakken die hufter.
Oeloeboeloe | 10-02-16 | 13:13

Goh, de reactie waarvan je wist dat deze komen. Alsof hij erom gevraagd heeft om als slaaf te worden geboren. Hij zegt terecht " fuck you". Dat hij zijn moeder erbij haalt is terecht, zij is de schuldige. Pak dat wijf aan!

hurenisvoorpaupers | 10-02-16 | 13:42

typisch voorbeeld van een teringlijer die er voor zorgt dat dit land naar de klote gaat.
.
wel een kind pompen bij je chicka, maar werken: fuck you of niet.
.

fifi23 | 10-02-16 | 13:42

Plot twist: UWV heeft deze aflevering gesponsord en het zijn acteurs omdat statistisch gezien er meer fraude melding gedaan worden nadat de bevolking weer eens is wakker geschud via SchaapTV.

Mike Hawk | 10-02-16 | 13:42

Het vreemde is dat dit soort mensen alleen maar productiebaantjes krijgen aangeboden, terwijl het een prima ambtenaar zou zijn..

tweekeerdehelft | 10-02-16 | 13:41

Dank voor de tip. Vanavond bestel ik een lekkere portie Wajong met currie.

Piet Karbiet | 10-02-16 | 13:41

GODVERDOMME TERINGHOND! Door jouw soort wordt ik onder druk gezet en bedreigd door het UWV. Kansloos figuur. Ik doe mijn best, maar niet voor dat soort lui ja! Ga maar lekker alle kutbaantjes doen die ik heb gedaan TIJDENS mijn wajong, kijk dan nog maar eens of je niet liever iets zoekt waar je mee kan leven. Verdien je je geld tenminste.

Escovanity | 10-02-16 | 13:41

'Erst das fressen und dan die Moral'.

De boven ons gestelden hebben veel fressen nodig, dus de moraal blijft weg.

Ziehier het resultaat.

kwark001 | 10-02-16 | 13:41

Zal het UWV worst wezen want de belastingbetaler dokt toch wel. Geld van een ander is makkelijk uit te geven.

Akiron | 10-02-16 | 13:40

Theodore Dalrymple heeft een prachtig boek geschreven over het leven aan de onderkant van de samenleving: "life at the bottom: the worldview that makes the underclass".
Als voormalig verslavingsarts zag hij sterke parallellen tussen verslaafden en uitkeringstrekkers.
Verslaafden gaven in gesprekken met officials altijd de schuld aan de samenleving en hun slechte jeugd. Onderling, echter, spraken ze hele andere taal. Over waar de beste smack te kopen tegen de beste voorwaarden.
En zo gaat het ook met uitkeringstrekkers, ze weten onderling de verschillende wegen uit te wisselen om inkomensmaximalisatie te bereiken. Het lijken wel calculerende burgers!
Voor parasieten als Freddy zou de arbeidsverdeling weer in het leven geroepen moeten worden. Hoewel ik vrees dat deze manipulatieve geest erin zou slagen om zich daar ook weer uit te draaien, terwijl jan met de klompvoet dan wel klei staat te scheppen. Parasieten zullen parasiteren.

Glasgow Argus | 10-02-16 | 13:38

@ Boemibol | 10-02-16 | 13:36

Nergens woordelijk maar we weten dat dat is wat hij bedoelt.

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:37

Als ik zijn zieke moeder zou zijn zou ik helemaal niet willen dat hij voor me zou zorgen. Daar word je niet beter van!

miko | 10-02-16 | 13:37

. . . en dit is een van de velen die UWV / belastingbetaler tillen ! Politiek, samenleving, UWV laat eindelijk eens een keer tanden zien ! We worden keer op keer op vele uitkeringsfronten beduveld en we laten ons beduvelen.

krelus | 10-02-16 | 13:36

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:27
Waar lees jij het woord moslim? Gaat het verder een beetje?

Boemibol | 10-02-16 | 13:36

Net zoiets als het programma van Angela Groothuizen over koopzieke shopaholics.
Mevrouw had teveel kleren en speelgoed gekocht waardoor ze bijna het huis uit zou worden gezet. Uiteindelijk belandde ze in de schuldhulpverlening.
Wij mogen dus die kleren gaan dokken.

Julia | 10-02-16 | 13:35

reaguurbot | 10-02-16 | 13:30
En terecht! Want daar zit het geld. Leuker kan ik het niet maken ;)

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 13:35

te dom om te poepen en te lui om z'n eigen kind te verschonen ,terecht afgekeurd !

tweekeerdehelft | 10-02-16 | 13:34

eigenlijk zijn we niet verbaasd.

Rico den Hollander | 10-02-16 | 13:34

@bArAbAts | 10-02-16 | 13:24
En die maatschappij is allang verneukt door de boven ons gestelde.
Gewoon belasting ontduiken. fok'm.

miko | 10-02-16 | 13:33

Dacht dat jezelf in de kreukels moest liggen om wajong te mogen ontvangen. Maar ook by proxy blijkbaar.

Wim Venijn | 10-02-16 | 13:33

-weggejorist-

Kouseband | 10-02-16 | 13:32

@der Dude | 10-02-16 | 13:20
Afschaffen minimum loon en de belasting op de laagste lonen weg.

miko | 10-02-16 | 13:31

bArAbAts | 10-02-16 | 13:24
Alhoewel ik dit kan begrijpen heb ik niet het idee dat wanneer ik naar het UWV ga om zo iets dergelijks te melden er veel mee zal gebeuren? Zouden ze opeens intensief een rechercheren tenzij het om een echt crimineel feit gaat?
.
In mijn geval ben ik op de hoogte van iemand die afgekeurd is maar ondertussen nog gewoon aan de slag zou kunnen, niet erg interessant voor een werknemer door allemaal rare arbo-regeltjes. Het probleem is dat mensen nogal snel afgekeurd worden en alle kudtsmoesjes geaccepteerd worden en dan ook zo'n uitkering krijgen zonder echte controle.

HaatAth3ist | 10-02-16 | 13:31

@Graaf van Egmont | 10-02-16 | 13:28
Weet je op wie wel heksenjacht wordt gehouden?
Op ondernemers door de belastingdienst.

reaguurbot | 10-02-16 | 13:30

Mijn dochter heeft autisme en een wajonguitkering. Ze zou er alles voor over hebben als ze gewoon kon meedoen in de maatschappij, maar een baan is voor haar niet weggelegd. Ik zie haar dagelijks worstelen om het beetje energie dat ze heeft, te verdelen over de dag. Prikkeloverload kan bij haar resulteren in een psychose.Dank zij dit soort nutteloze leeghoofden moet ze straks opnieuw gekeurd worden en opnieuw haar hele verhaal vertellen, opnieuw bewijzen dat ze echt niet kan werken. Ze is er nu al vaak onrustig van. Ik wens zo'n klootzak van harte toe dat hij zich eens een weekje door het leven moet worstelen zoals mijn dochter dat haar hele leven moet.

CupDCake | 10-02-16 | 13:30

Als je zo slim bent om dat op TV te zeggen dan is een wajong uitkering nog niet zo vergezocht bestwel terecht, ongeacht dat hij de gun factor een klein beetje mist. Een uitkering is bedoeld als een oplossing voor als het niet anders kan, niet voor als je niet anders wil. Aan de andere kant vind ik dat er grotere bedragen weg lekken door verdwijntrucs van politici en aan projecten waarvan je vanaf het begin al kunt snappen dat het niet echt gaat werken.

Ohja | 10-02-16 | 13:30

Wat een lamlul 1e klas!
Ik ben nu extra trots op mijn autistische zoon, die door aangescherpte regels niet in aanmerking komt voor een wajong uitkering, en nu per dag 27 km fietst naar zijn werk en terug!

lepjaoneke | 10-02-16 | 13:30

Aangeven bij UWV heeft geen zin. Dit soort gevallen laten ze liever met rust. Is geen uitdaging, want het zijn er ook zoveel. Iemand zonder armen en benen, die dagelijks moet dialyseren en stuiptrekkend door het leven gaat, das pas een uitdaging waar je op kan korten.

zwemverbrander | 10-02-16 | 13:29

Wim Venijn. Wat doet het er in vredesnaam toe dat er ook andere misstanden zijn. Dat maakt voor dit geval niks uit.

Sloopkogels | 10-02-16 | 13:29

@der Dude | 10-02-16 | 13:20
Wat denk je van een eenmalige permanente solidariteitsbelasting op uitkeringen ?

Ing. eslapen | 10-02-16 | 13:29

Iedereen kent wel zo'n geval van uitkering harken in zijn straat. Dat is al sinds de jaren 70 zo. En Den Uyl wist het maar deed er niks aan want 'hij wilde geen heksenjacht op dit soort figuren ontketenen." En die heksenjacht is er tot op vandaag niet gekomen.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 13:28

Wel ja. Laten we dit afkeuren en aanpakken.
De EU-elite moeten zich nog wel in vliegtuigen kunnen verplaatsen.

Wim Venijn | 10-02-16 | 13:27

Ik zit in een uitkering...

Southpark | 10-02-16 | 13:27

@ Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:24

Vroeg me al af waar je bleef om 'de moslim' er weer eens bij de haren bij te slepen. Gaat het verder een beetje?

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:27

Ellemiek is trouwens niet mooi opgedroogd. Weer een jeugdillusie aan scherven. Snif.

Gen. Maximus | 10-02-16 | 13:26

oeps, verkeerde artikel.. dubbel tabblad

Aventador | 10-02-16 | 13:26

"Beginnend acteur"? En hoezo "tillen van instanties"? Dit IS een acteur man.

Bluebook | 10-02-16 | 13:26

Iets zegt mij dat dit niet bepaald vrijwillig gegaan is en de echte dader gewoon vrij rond loopt.. Zal wel een van de 983.495 prinsen zijn geweest..

Aventador | 10-02-16 | 13:26

zo speel je die wajong,

2Alabama | 10-02-16 | 13:26

Hoera. Lang leve het doorgeschoten Rijnlandse model aka socialisme light! Eigenlijk was onverdund communisme nog eerlijker. Daar moest je tenminste nog iets van een wederdienst leveren voor je gegarandeerde inkomen.

Gen. Maximus | 10-02-16 | 13:25

Kinderen verwekken is nou eenmaal niet moeilijker dan neuken en bier drinken. Oh wacht.....

Sloopkogels | 10-02-16 | 13:25

De ideocracy-generatie in beeld.
Man man man wat een ellende.
Overigens zou ik liever zien dat iemand met een uitkering in een Zeeman trainingspak loopt en zonder dure tattoos en petjes.
Uitkeringen zijn dus nog steeds vééls te hoog, dat kan een stuk minder.

Cuyahoga | 10-02-16 | 13:25

Iedere Nederlander die de staat tilt, +1. Pakken wat we pakken kunnen mensen. NL is bijna failliet. Anders pakken die illegale immigratie indringers het allemaal of de EU. Dus kan je beter zelf alles pakken en de overheid tillen waar je kunt. En door het lage niveau van de ambtenaren is NL een waar geld graai paradijs als je je erin verdiept.

Mark_D_NL | 10-02-16 | 13:24

Ruben Landzigt

Ja nou en? Ze werkt toch daarnaast voor haar geld? Het boeit me geen reet verder, zolang ze geen gemeenschapsgeld onrechtmatig verkrijgt. Die uitkeringen zijn er voor mensen die het echt nodig hebben. Ik durf bijna te wedden dat zo'n 30/40% van de mensen die een uitkering krijgen en hiervan leven de boel oplichten en gewoon aan de slag kunnen.

blendedperfection | 10-02-16 | 13:24

Een handicap heeft hij zeker. *zucht*
Evenals een serieus geval van 'non salvabiteritus'.

Hollander01 | 10-02-16 | 13:24

@HaatAth3ist, nee ik ken niemand met een frauduleuze uitkering... als ik het wel zou weten zou ik er iig iets van zeggen tegen die persoon.... en als het dan niet veranderd.... gewoon aangeven bij de UWV... iemand die bewust JOU belastinggeld spendeert en gewoon TE LUI is om te werken.... kan geen vriend zijn! hij belazerd de maatschappij... en de maatschappij dat ben je zelf ook!

bArAbAts | 10-02-16 | 13:24

Hier zie je maar dat elke sukkel kinderen kan verwekken.
Als je kinderen kan verwekken kan je ook werken. Aan dit soort volk gaat de samenleving kapot.
Voor deze hand-ophouders zouden werkkampen de samenleving weer een beetje terug kunnen geven. En deze kanslozen hebben nogal wat goed te maken zo te zien.
Geen uitkering zonder tegenprestatie!

Antitheïst | 10-02-16 | 13:23

Wanjong...

centre pompidoe | 10-02-16 | 13:22

dit soort types zorgen ervoor dat NL leeggezogen wordt.... gewoon bewust de boel belazeren... een celstraf lijkt me reeel! helemaal omdat t van te voren bedacht is.... fraude met voorbedachte rade dus! echt dan ben je dom he!

bArAbAts | 10-02-16 | 13:22

Alsof de UWV dit ene flikker uitmaakt, ik weet zeker dat het merendeel van de personen iemand kent met een onterechte uitkering.
.
Mensen met een of andere kudtsmoesje, onfortuinlijke omstandigheid of andere compleet debiele reden om lekker te toucheren; ondertussen werken ze dan wel zwart of regelen een hele (sport)vereniging in hun uppie.
.
Ik zou mevrouw Vermolen trouwens doen.

HaatAth3ist | 10-02-16 | 13:22

Hoe Mevrouw Vermolen wil leven is toch jouw zaak niet Ruben. Misschien is het wel een golddigger pur sang. Nou èn. Zolang ze geen onterechte uitkering geniet, mag ze dat toch zelf weten. Zolang er mensen intrappen........

Sloopkogels | 10-02-16 | 13:21

Er wordt voor miljoenen en miljarden uitgevreten, opgelicht en weg gejat. Nou beweer ik niet dat die eikel van dat filmpje het nieuws volgt, maar de moraal is diep gezakt. Vandaar: goed voorbeeld doet volgen.

kwark001 | 10-02-16 | 13:21

Gek genoeg weerhoudt werkelijk níks dit soort mensen ervan om een roedel kerngezonde (nog geen allergietje) kinderen op de wereld te zetten, fascinerend!

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:21

Dit is een van de problemen in Nederland.
Werken loont niet.
Willen ze dit soort problemen verhelpen dan is de oplossing heel simpel:
Uitkeringen de helft omlaag.
Min loon de helft omhoog..

der Dude | 10-02-16 | 13:20

Dienstplicht en werkkampen. Een betere oplossing is er niet.

Noltie | 10-02-16 | 13:20

`passie voor het tillen van de instanties` Denk om je ruggetje knul!

zwemverbrander | 10-02-16 | 13:19

Hij verdient zijn wajong wel,.. manmanmaaaan toch. Wat een enorm kansloos eikeltje.
Meteen gezien in die paar seconden.

miko | 10-02-16 | 13:19

Met terugwerkende kracht korten op de uitkering tot 0%?

Sloopkogels | 10-02-16 | 13:19

Het is een beleid van de overheid om de werkeloosheidscijfers te drukken, door zoveel mogelijk mensen bij een instantie onder te brengen zodat ze niet meegeteld behoeven te worden bij de werkelozen.

watazooi | 10-02-16 | 13:18

Fijn, dankzij dit soort lui mag mijn partner met MS zich tijdens een schub de door het UWV extern ingeschakelde aasgieren van het lijf proberen te houden.

Larevenge | 10-02-16 | 13:18

@McMarx | 10-02-16 | 13:14
@Paintertje | 10-02-16 | 13:16
Ook lezen is werken....

Ing. eslapen | 10-02-16 | 13:18

haha wat een lapsjwanz zeg

DieSchlampe | 10-02-16 | 13:18

Kunnen ze het niet veranderen in 'het zullen je ouders maar zijn' ? Man man man wat moet er van dat kindje terecht komen.

Dr.Alpha | 10-02-16 | 13:18

Mevrouw Vermolen spreekt mensen aan op hun luiheid om niet te werken? Beetje krom nietwaar, toch Ellemiekje. Van voetballers naar palingzangers en uiteindelijk je pensioen veilig stellen bij een sterrenkok. Wellicht kan je ze nog wat tips geven.

Ruben Landzigt | 10-02-16 | 13:18

Nou, lap mama er dan ook maar gelijk bij. Deze profiteurs zorgen ervoor dat mensen die echt iets mankeren compleet door de mangel worden gehaald, en in angst leven dat bij de volgende herbeoordeling hun uitkering gestopt wordt.

Feynman | 10-02-16 | 13:17

Het stond toevallig op gisteravond. Te bedenken dat er nog een heleboel zo zijn en er nog een heeeeeleboel bij komen dit jaar.

Royk | 10-02-16 | 13:17

Wij zijn de enige diersoort die dit soort zwakke broeders maar coute que coute in leven houden. Onze empathie, dat wat wij voor hebben op andere dieren, is meteen ook onze grootste zwakke punt. In een ideale wereld sterven dit soort gevallen die hun eigen broek niet op kunnen houden gewoon uit, liefst voor ze zich voortplanten.

AeliusMaximus | 10-02-16 | 13:17

Luister weet je, ik nie werke als moeder weet je, ziek weet je, tantoe veel geld van Uwv weet je.

ElChombo | 10-02-16 | 13:16

Aanpakken die gast, en zo zijn er nog vele die het "faken".

Met terugwerkende kracht alles terugbetalen!!!

UWV lees je mee?

Paintertje | 10-02-16 | 13:16

En dan ook nog een kind krijgen.

Julia | 10-02-16 | 13:15

Goed voorbeeld doet volgen. Die paar rottige euros per maand is niets vergeleken bij de oplichters die in de EU, parlement, bedrijfsleven, banken en overal zitten.

kwark001 | 10-02-16 | 13:15

Begrijpelijk. Hier heb je geld, hoef je niet naar buiten en dat is goed voor de wereld.

RickTheDick | 10-02-16 | 13:15

Eh ja, als het zó makkelijk is, dan zou ik het misschien ook doen. Zit het daar niet een beetje in?

Bisschop Berenbaffer | 10-02-16 | 13:14

Meelezen? Lezen bij het UWV GeenStijl dan?

McMarx | 10-02-16 | 13:14

Deze tokkie moet handen uit de mouwe steke.

maruyama | 10-02-16 | 13:14

Dus ook op financieel gebied een geslaagde 'wigger'.
Sukkeltje!

reaguurbot | 10-02-16 | 13:13

Aanpakken die hufter.

Oeloeboeloe | 10-02-16 | 13:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken