Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Container op Snelweg des Doods A10

containeropa10defuck.pngDe VID heeft de A10 officieel uitgeroepen tot Snelweg des Doods. Kunnen ze in Brabant wel heel trots hun eigen stukjes asfalt claimen als 'gevaarlijkste stukje weg van Nederland' en in Zuid-Holland pochen met een verdubbeling van het aantal ongelukken op de A4, de echte kampioen is en blijft de A10. Als u absoluut en zeker weten vanwege verzekeringstechnische redenen op zoek bent naar flinke blikschade, moet u gewoon rondjes blijven rijden op de A10. Als oorzaken worden de drukte en het grote aantal op- en afritten genoemd, maar iedereen weet dat ze in Amsterdam allemaal rijden als spastische wijven met een loden klompvoet. Maar goed, toch leuk dat ze in de hoofdstad ergens wel de beste in zijn, natuurlijk. Intussen staat er midden op de A10 momenteel een container, waarvan u hierrr op een livestream kunt zien hoe ze hem gaan proberen weg te takelen. Tja, containers midden op een snelweg flikkeren, zo kunnen wij de ongevalscijfers ook opkrikken. Ouwe valsspelers.

Reaguursels

Inloggen

De A8/10/13/20 staan misschien bovenaan omdat ze per km1 wellicht ook de drukste snelwegen zijn?

Fedor Emelianenko | 10-02-16 | 19:28

Ja mag er toch maar 80? Voilà, het antwoord.

hmeernarcose | 10-02-16 | 17:38

Is Ton Elias z'n broodtrommel verloren?

Cor Zakov | 10-02-16 | 14:37

Misschien is het een oefening in toevoerwegen afsluiten. Voor een 'revolutie'. Even 'timen' hoe lang ze bezig zijn om zo'n container van de weg te halen. Dat ga je natuurlijk niet bij Den Haag doen, wat het moet wel een verrassing blijven:)

ben kokhals | 10-02-16 | 14:06

Het probleem van de A10 is net als het probleem van de meeste snelwegen in NL (vooral in de Randstad): veel te veel op- en afritten met invoegstroken. Dat geeft onrust en ongelukken. De helft minder, en meer doorgaande B-wegen voor de korte ritjes voor de dorpen rond Amsterdam die dan niet meer de ring op hoeven, dat scheelt pas echt. Ik word er ook altijd hypernerveus van, die A10. Invoegers die zomaar zonder richting aan te geven vlak voor je neus invoegen, van baan wisselen en remmen omdat ze een afslag missen. Ik scheld zelden in de auto, maar daar vrijwel altijd.

Stormageddon | 10-02-16 | 14:03

De enige reden dat de A10 hoog staat, is omdat de snelweg zelf gewoon enorm kort is. Elke aanrijding telt dan harder voor de x per km statistiek. Gebruik je bij de A2 alleen de aansluiting bij Amsterdam, de ring van Utrecht, de ring van Den Bosch (of tot Zaltbommel) en de ring van Eindhoven, dan staat die fier bovenaan.

151 ongelukken bij knooppunt Empel is dus ongeveer om de dag een ongeluk. Dat haalt de A10 never nooit niet. Zelfde reden geld voor de A12 of A27. En dat is ook waarom de andere bron van vandaag het beter weergeeft dan de VID. Nog afgezien van het feit dat de VID enorm slecht is in het melden van files. Alles opknippen tot er niks meer overblijft, zijn ze echt goed in.

Overigens ben je van veel files bij Empel af als ze vrachtwagens verplichten de buitenring te nemen om zo het voegen van vrachtwagens te verminderen en dus betere doorstroming op de 2e rijstrook te verbeteren (die wordt namelijk geblokkeerd naast de rechtse en daardoor maar effectief 1 rijstrook waar je door kunt rijden). Goed, er had natuurlijk al lang een 4 of 5 baans weg tussen Utrecht en Den Bosch moeten liggen, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren omdat men de statistieken verkracht om zo niets te hoeven doen (net als men de verbreding tussen Den Bosch en Eindhoven zo lang heeft tegengehouden, terwijl dat nu fantastisch doorrijdt). Want ga maar na, de file in de ochtend bij Empel is (samen met de A1) de eerste van de dag en de file bij Deil in de avond is ook weer de eerste en vaak het laatst weg. Maar omdat er wel eens 100m ruimte zit, splitsen ze hem op en krijg je ipv 12km file maar 2 of minder te zien.

Verkeersinformatie op de radio is ook slechter geworden. Want sinds wanneer geven we files naast plaatsen ook aan middels herkenningspunten, burgen en viaducten? Hoe moet iemand die ergens niet vaak komt, weten waar de file begint als ze de zo'n brug noemen?

Maar goed, naast brakke infrastructuur hebben we nog de whatsappers, de vrouwen, inhalende vrachtwagens en beroepswegmisbruikers om ons aan te ergeren.

Martinspire | 10-02-16 | 13:19

Komt gewoon door de forenzen die niet met drukte om kunnen gaan. Niets met Amsterdammers te maken Quidje.

Apollo | 10-02-16 | 12:54

Heeft iemand de sleutel? Misschien zitten er wel Syrische tandartsen in.

whetherthouwouldbe | 10-02-16 | 12:48

Mwa als je alle ongelukken in en bij de coentunnel niet meerekend valt het vlgs mij best wel mee.

brughslurph | 10-02-16 | 12:48

Wat een ddoodddoeners weer..

Neut | 10-02-16 | 12:35

Logisch. Amsterdam (met name de Bezette Westelijke Amsteloever) herbergt de meeste chauffeurs met een bij elkaar gefraudeerd rijbewijs.

Peter Emile | 10-02-16 | 12:14

Maar goed dat het niet in Frankrijk is gebeurt, daar zouden ze hem met 30.000 mensen hem na 3 dagen hebben opgeblazen!
Einde van de Domheid | 10-02-16 | 11:32

Dat komt omdat Frankrijk het laatste communistische land van de EU is: er dient werkgelegenheid gecrëeerd te worden zodat de vakbonden van deze communistische heilsstaat niet in opstand komen. Het is af en toe op het Noord-Koreaanse af!

Brulboei_61SB | 10-02-16 | 12:07

Guido | 10-02-16 | 12:00
Dat laatste is een synoniem voor het eerste.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 12:05

In en rond Amsterdam wonen dus óf de slechtste chauffeurs, óf de meeste Audi- en BMW-rijders.

Guido | 10-02-16 | 12:00

"maar iedereen weet dat ze in Amsterdam ALLEMAAL rijden als spastische wijven met een loden klompvoet."

Bijna allemaal dan hè, de vluchtchauffers van de amsterdamse onderwereld daargelaten natuurlijk.

Dr. Frambozenjam | 10-02-16 | 11:49

container vol met floechtlingen?

Nuchternederland | 10-02-16 | 11:48

De wereld staat in de fik, het land gaat ten onder aan het ene schandaal en/of incompetentie blunder na de ander van de boven ons gestelden, en kwit komt, inclusief een spannond lifestream linkje met een container die van een vrachtwagen is geflikkerd, je zou er eigenlijk om moeten lachen als het niet zo in en in triest was.

zwellevertje | 10-02-16 | 11:46

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik snap het wel een beetje.
Kreeg pas ook weer een brief van de gemeente over afval ophalen.
Flügelflesjes zus, Schültenbrau-blikken zo, kilo-knaller-verpakkingen hier, lege shag-builen daar.
Frikandellen die je pitbull niet meer lust links en kapotte navelpiercings rechts.
Op een gegeven moment weet je het niet meer, en dan gebeuren dit soort dingen.
Dat iemand per ongeluk zijn container ergens laat staan.
Stupid milieumaffia.

Cuyahoga | 10-02-16 | 11:38

Net als Jan Lul de Behanger al aangeeft:

Druk stukje weg, waarin mensen elkaar nauwelijks de ruimte (kunnen) geven, met veel afslagen dicht op elkaar en waar het bovendien elke ochtend volstaat met gehaaste forenzen.

Logische winnaar.

monteur | 10-02-16 | 11:35

Dat deden ze snel, ging dat maar vaker zo rap.

Glas Koning | 10-02-16 | 11:34

Da's niet eerlijk, bij ons op de A13 gooien ze niet met containers

Mark van Leeuwen | 10-02-16 | 11:33

Maar goed dat het niet in Frankrijk is gebeurt, daar zouden ze hem met 30.000 mensen hem na 3 dagen hebben opgeblazen!

Einde van de Domheid | 10-02-16 | 11:32

Amsterdamse studentes krijgen na lang aandringen containerwoningen op veiligere plek?

Ashtrey | 10-02-16 | 11:30

Amsterdammers kunnen dus niet autorijden.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 11:30

eigenlijk niet zo vreemd dat op het drukste stuk weg van Nederland ook de meeste ongelukken gebeuren. Je zou die statistiek moeten relateren aan het aantal auto's dat er langs komt en dan krijg je waarschijnlijk een realistischer beeld.

jan-lul-de-behanger | 10-02-16 | 11:29

De waren in die container zijn nu fiks in waarde gedaald.
Van de vrachtwagen gevallen.

reaguurbot | 10-02-16 | 11:27

Amsterdam staat op meerdere lijstjes op numero uno.

kwark001 | 10-02-16 | 11:26

Drugsafval? Na je troep via een lullig slangetje uit een rondrijdend bestelautootje laten lekken, lijkt dit me de volgende stap.

simpelman | 10-02-16 | 11:25

Dat merk je ook maar nauwelijks als zo'n container van je oplegger glipt.

reaguurbot | 10-02-16 | 11:23

alle probleemstukken zijn trajectcontrole stukken! Wat is oorzaak en wat is gevolg?

omineuze omnipotent | 10-02-16 | 11:23

Je hoort niks over in beslaggenomen rijbewijzen. Kennelijk moet je daarvoor `s nachts 150 rijden op de vijfbaans lege A2.

Feynman | 10-02-16 | 11:21

Wat heb je dan ook op de A10 te zoeken? De belangrijkste aanvoerwegen zijn voorzien van staatsincassoportalen en de afritten van de A10 leiden je naar hipsterland.

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 11:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken