Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Havana aan de Waal jorist verkeerde asielzoeker

havanaaandewaal.pngDe uit Irak gevluchte Pekar (26), kok van beroep, serveert al jaren uitsmijters in het Nijmeegse, maar wordt nu zelf door de IND eruitgesmeten, omdat hij voor een kleine afwijking van het rechte pad in zijn puberjaren een strafblad heeft. Hij moet terug naar Koerdistan, een land dat niet eens bestond toen hij naar Nederland kwam en waar hij een stuk slechter de weg kent dan in Gelderstan. De Nijmegenaren snappen het logischerwijs even niet meer: korannieke homomeppers krijgen een luxekamp om hun status af te wachten, maar een perfect geïntegreerde kok alsook pillar of the community wordt uitgezet. Dat er vervolgens ook nog eens de Ien Dales Prijs (deugfossiel uit de jaren '70) wordt uitgereikt aan "Refugees Welcome" door het gemeentebestuur terwijl het Pekar dus wel uitzet, schiet helemaal in het verkeerde keelgat. Emotioneel, maar uit het hart geschreven en pijnlijke raak pleidooi voor een beter asielbeleid van vaste gast Bart Kouwenberg in de leesverder. Credible is in de rouw. Ik ook. Finaal over de zeik. Mocht je een keer in Credible geweest zijn dan is de kans groot dat je tosti, uitsmijter of stamppot gemaakt is door Pekar, de 26-jaar oude kok. Regelmatig zag ik hem met een grote smile en twinkeling in de ogen door Credible heenlopen. Hij praat netter Nederlands dan ik, gebruikt woorden die op de universiteit niet zouden misstaan en de dames van de bediening zijn gek op hem. Tot een dag of tien geleden was hij daar. Wat niemand voor mogelijk houdt, gebeurt. Pekar moet Nederland uit. Hij wordt weggestuurd. Niet teruggestuurd maar weggestuurd. Want ons kokkie woont, na als 9-jarig jochie met zijn ouders gevlucht te zijn uit Irak, inmiddels 16 jaar in Nederland. Zestien jaar hè… Toen Pekar hier als jochie kwam wonen, hadden we nog de gulden. En nu wordt hij morgen op het vliegtuig gezet naar een gebied waar hij niet gewenst is, niemand kent, naar een land wat in oorlog is en waar onze F16’s bommen op gooien. Als jochie van Koerdische afkomst zonder juiste geboortepapieren en die al 16 jaar weg is, erkent Irak hem niet eens als landgenoot. Zijn vader, moeder en zus wonen al jaren in Utrecht als fysiotherapeut en ict'er en ingeburgerde Nederlanders met idem paspoort. Dus wat is terugsturen in dit verhaal? Niets, nada noppes. Er bestaat in dit verhaal geen terug. What the fuck gebeurt hier? Zijn vader, moeder en zus hebben al jaren een Nederlands paspoort. Bij Pekar is de procedure door een tweetal delicten in zijn tienertijd en als gevolg hiervan in aanraking met justitie, anders gelopen en tot stilstand gekomen. En is er na een jarenlang bureaucratische besluiteloosheid, in het geval van Pekar van ziin achttiende tot zijn vijfentwintigste, alsnog de stekker eruit getrokken. Maar Pekar heeft zich in deze tijd bewezen. Jarenlang. Een afgeronde opleiding, verhuizing naar Nijmegen en begeleiding hebben hem gemaakt tot wat hij nu is. Als de kok van Credible en een mooi sociaal leven. Zijn onschuld dat hij dacht zich na bijna twee decennia als inwoner van Nederland, 100% Nederlands te mogen voelen heeft hem de kop gekost. “Dat paspoort? Dat komt wel een keer. Anders begeleiden ze mij toch niet en laten ze mij toch geen opleiding doen? En ik werk als kok bij een restaurant, heb een echt woonadres en betaal belasting dus de permanente status komt ook wel goed.” Logisch toch? Niet dus. Daar waar er op dit duizenden mensen nieuw binnenkomen, mag Pekar opzouten. De IND stuurt hem naar een niet erkend zichzelf uitgesproken onafhankelijk nietszeggend Koerdisch gebiedje in Irak en doet daar zaken mee als zijnde de manier om “legaal” mensen terug te sturen. Niemandsland is het. Geen erkend land maar een paar bergen waar milities de scepter zwaaien. In de brandhaard van de wereld. Niks meer en niks minder. En Pekar? Die kent het daar niet. Heeft daar nooit gewoond, geen familie en is na 16 jaar Nederland volledig verhollandst. Ik was gisteren aanwezig in Den Haag bij de hoorzitting. Samen met tientallen personeelsleden en vrienden van Credible. Verbaasd was ik over ons rechtsyteem. Pekar wordt dus niet erkend in Irak. Maar nu blijkt dat ene meneer Hasan wél welkom is. En geloof het of niet maar na bijna twintig jaar en op het moment supreme heeft de overheid ( IND) documenten gevonden waaruit blijkt dat Pekar eigenlijk Hasan is. Veelvuldig verzoek van de advocaat van Pekar om bewijs over te dragen en in te zien , wordt genegeerd. Een Nijmegenaar krijgt dus een andere naam op gespeld om op deze manier alsnog weggestuurd te worden en de verdediging krijgt de bewijsstukken hieromtrent niet te zien??? Beste burgemeester Bruls, beste gemeenteraad, wat gebeurt hier? Vorige maand werd iemand tot Nijmegenaar van het jaar gekozen omdat deze persoon een facebookpagina startte met “ Refugees Welcome in Nijmegen”. Deze week ontvingen de vrijwilligers van Heumensoord de Ien Dales Prijs voor hun werk. Hoe verkoop je dit dan? Prijzen uitdelen voor het helpen van vluchtelingen uit Irak en Syrie maar ondertussen een volledig ingeburgerde zichzelf weer op de rit hebbende jongen onder onjuiste naam wegsturen naar deze regio waar hij he-le-maal niets te zoeken heeft en niet vandaan komt? In Heumensoord vangen we dus duizenden mensen uit Irak en Syrie die uit dat oorlogsgebied komen op en zijn we bezig verblijfstatussen te regelen en je stuurt een Nijmegenaar die al 16 jaar wacht op zijn papiertje hiernaartoe? Beste burgemeester Bruls, beste gemeenteraad, Laat zien dat jullie niet alleen duizenden mensen willen opvangen. Laat zien dat jullie ook één mensenleven willen redden. Van een Nijmegenaar. Van Pekar. Die mijn tosti’s maakt. En twee jaar geleden in een Holland-shirtje samen met zijn collega’s van Credible het WK-voetbal aan het kijken was. Nijmegenaar. En personeelslid van Credible die zijn leven hier heeft opgebouwd en intens gelukkig was. Morgen vertrekt het vliegtuig. Nijmegen, doe je ding. Tik tak tik tak.

Reaguursels

Inloggen

Kijkt allen naar Opsporing Verzocht, voor 16-2-2016.
De CultuurVerrijkers zijn weer zwaar oververtegenwoordigd.

web.avrotros.nl/opsporingverzocht/

Ella | 11-02-16 | 21:40

De CultuurVerrijker Pekar/Hasan (26)
1990 Geboren in Irak
1999 Naar Nederland en gelogen over zijn naam, door zijn ouders
2008 1e delict waar hij wél voor veroordeeld is: afpersing
2010 2e delict waar hij wél voor veroordeeld is: woningsoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging.
2010 Veroordeeld
2015 Uit de gevangenis, na 5 jaar en 3 maanden
11-2-2016 gedwongen uitgezet naar Irak

Ella | 11-02-16 | 21:35

Nu de rest nog...

TECHNO AFILIATED | 11-02-16 | 12:42

Op de basisschool bleef Pekar een vreemdeling en in de achtste groep trof hij een meester die hem vlak voor de Citotoets apart zette met rekenen. Moeder probeerde in gebrekkig Nederlands verhaal te halen in de klas. „Die meneer zei: ‘Maar jullie zijn hier toch om te werken, niet om te leren?’

Irony | 10-02-16 | 21:09

-weggejorist-

waarmotdatheen | 10-02-16 | 18:44

Gewoon hop, de paden op de lanen in weer richting NL hobbelen, toch?

harry21 | 10-02-16 | 18:02

Diefstal: uitzetting.
Verkrachting: gratis huis.
Met dank aan Diederik Samsom, Jesse Klaver, Jean-Claude Juncker, Frans Timmermans, Angela Merkel.

Raider Twix | 10-02-16 | 16:46

Ien Dales is al 20 jaar dood ( stierf terwijl ze minister was) dus hooguit deug skelet maar geen deug fossiel

Petroselinum crispum | 10-02-16 | 16:06

Gewoon een crimineel, je verwacht het niet. Ongezien de tyfus en dikke doei Mestkar... euh, Pekar!

Kapitein Stijlvol | 10-02-16 | 13:22

O ja een volgende keer dat zo'n verhaal komt wacht ik even met mijn mening tot bij dat verhaal ook de feiten aangedragen worden daar de topic starter juist die belangrijke feiten in het verhaal vergeten was. En ik en vele andere met mij eerste een verkeerde mening hadden door een verhaal met ontbrekende belangrijke feiten die je je mening moeten laten herzien. Ik hoop dat een volgende topic starter bij een verhaal toch iets meer eerst de werkelijke feiten checked. Zo dat wij er wel een goede en eerlijke mening over kunnen geven. Want eigenlijk was dit topic door het ontbreken van belangrijke feiten eigenlijk een misser. Gelukkig waren er oplettende reaguurders die die feiten wel achterhaalde.Ach ja soms blijkt een verhaal toch geheel anders te zijn en de werkelijkheid heel anders. Waardoor ook ik daardoor te snel foute conclusies trok.

tweetybird | 10-02-16 | 13:05

Carmelita | 10-02-16 | 12:51

De vara gids opzeggen. Dan lees je dat niet. Of geef ik nu te makkelijk de oplossing en had ik je even moeten laten puzzelen.

tweetybird | 10-02-16 | 12:54

Nou, ik lees net in de Varagids dat ik Geenstijl moet zien als "roddelblad dat ik niet moet lezen want daar staan allemaal leugens in".
Aldus F. van Jole.
Wat moet ik nou?

Carmelita | 10-02-16 | 12:51

Dat argument van hij kent het daar niet wordt nou nooit gebruikt alsmzemhierheen komen. Netbals die kinderen spreken de taal niet eens. Doen ze toch ook niet als ze Nederland binnen komen dus gelijk maar terug. Gekke is dat als iemand vrijwillig met kinderen emigreert niemand zich daar druk om maakt

Ben Hetzat | 10-02-16 | 12:51

HypoPseudo | 10-02-16 | 12:13

Teruglezen en je weet het. Woningoverval met geweld. Nou geef ik je mening wel. Oprotten met die klojo. Tenminste dat is m8jn herziene mening wel. Want het werd eerst gebracht als een lieve gozer die totaal geintergreerd was. Helaas waren die feitjes in het verhaal voor het gemak even weggelaten. Feitjes waardoor je toch wel een iets andere mening krijgt. Dus in het geheel niet onbelangrijk om die gelijk te vermelden in het eerste verhaal. Want daardoor trapte ik er eerst ook in. En trok ik de verkeerde conclusie die ik nu verbeterd heb. Terecht dat hij wordt uitgezet. Weg ermee en tot nooit meer.Het is namelijk geen lieve gozer maar iemand die bewust mensen kwaad deed.

tweetybird | 10-02-16 | 12:47

FlitsPool | 10-02-16 | 09:25


Nee dat zou zielig zijn voor de woningovervaller. Maar als je goed had gelezen had ik mijn mening al bijgesteld nadat duidelijk werd wat de man gexaan had. Die feiten werden namelijk dus net effe niet gegeven en werden door reaguurders opgedoken. En dat maakte het verhaal ineens geheel anders. Vandaar dat ik nu ook zeg toedeledokie en tot nooit meer. Je bezoek was kort maar hevig. Net iets te hevig. Met zo 1 heb ik dan ook heen medelijden. Lekker terug naar de zandbak.

tweetybird | 10-02-16 | 12:37

Pekar is vast te netjes. Of hij stemt rechts. Links heeft bruinhemden nodig. Onbenulle Islamofascisten die ze los kunnen laten op mensen zoals Wilders.

Piet van het Padje | 10-02-16 | 12:35

Lupuslupus | 10-02-16 | 12:24
Sorry, ik had het verkeerd begrepen.
Dacht dat hij zo'n 6 jaar op vrije voeten was.

Carmelita | 10-02-16 | 12:28

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:14


Lezen vent. Hij is dus wel een roofovervaller geweest. Wegwezen dus. Hij zat niet vast voor wildplassen ofzo. Blijkt nu. En dan zeg ook ik. Toedeledokie.

tweetybird | 10-02-16 | 12:26

Oke, uitzetting gerechtvaardigd.
Alleen: Waarom nu pas?
Men heeft hem jarenlang gedoogd.
Dat vind ik echt fout.
Carmelita | 10-02-16 | 11:41
.
Hij is 6 (!)jaar geleden veroordeeld en heeft 5,5 jaar in de bak gezeten. Het verschil is 6 maanden. Hoezo jarenlang??

Lupuslupus | 10-02-16 | 12:24

Alles goed en wel,.... maar ik zou eerst weleens willen weten wat de delicten zijn voordat ik hier ook melodramatische dingen ga roeptoeteren.

HypoPseudo | 10-02-16 | 12:13

Terapel (nood opvang coa), krijgt een volwaardig politie bureau dat 24u per dag bemand is.... Rest my case

boerk | 10-02-16 | 12:08

@Reynaerde | 10-02-16 | 11:53
Helemaal mee eens. Deze feiten zijn, als ze waar zijn, niet te accepteren en daarmee vergooit hij zijn rechten op een gastvrij bestaan in ons land.
Hij heeft mogelijkheden gehad om een NL paspoort te krijgen, maar heeft dat niet gedaan. Daarmee heeft hij vrijwillig afgezien van rechten die wij wel aan een nederlander verlenen.
Typisch geval van jammer dan. Had je je maar moeten gedragen.

Niederländer | 10-02-16 | 12:05

Het nederlandse asielbeleid is door en door verrot door onkunde, onwil en nodeloze bureaucratie. In mijn ogen zou de basis van een asielaanvraag een heel stuk eenvoudiger moeten kunnen zijn:

1. geen geldige papieren? Dan direct terug naar waar je vandaan kwam.
2. geen medewerking bij het onderzoek? Dan geen status en retour afzender.
3. blijkt bij onderzoek dat aanvrager een strafblad heeft met feiten, die hier in NL ook strafbaar zijn? Dan einde procedure en toedeledokie.
4. Misbruik van onze normen, regels en wetten tijdens de asielprocedure? Dikke doei.

Is geen enkel van de bovenstaande 4 punten van toepassing dan dient de staat ervoor te zorgen dat binnen 3 maanden wel of geen asiel verleend kan worden.

Asiel moet een voorwaardelijke status zijn, met daaraan strikte regels en plichten voor de asielzoeker. Overtreedt de asielkrijger binnen 5 of 10 jaar bijvoorbeeld de wet, weigert hij zich aan te passen aan zijn gastland of gedraagt hij zich niet conform onze waarden, normen en regels, dan dient de asielstatus ontnomen te worden en volgt direct uitzetting.

Na de voorwaardelijke periode kan de asielkrijger, mits hij zich volledig heeft aangepast aan ons land, een procedure starten voor eventuele naturalisatie. Daarbij dient de eis te worden gesteld om de oude nationaliteit op te geven. Wordt hierin niet voldaan, dan stopt de procedure direct.

En worden er in de tussentijd kinderen geboren, dan krijgen deze automatisch de geldende nationaliteit van de ouders en niet automatisch de nationaliteit van het gastland. Bij het naderen van de meerderjarige leeftijd kan de procedure voor het nederlandserschap worden ingegaan.

Asiel en immigratie is een niet-automatisch-recht dat verleend kan worden. Geen verplichting van het gastland.

En nu dan de reactie op deze topic:
Absurd dat een geïntegreerde man wordt uitgezet en wij tegelijkertijd duizenden goudzoekers en asieleisers binnen halen. Nijmegen en de IND moeten zich de ballen uit de broek schamen.

Niederländer | 10-02-16 | 12:02

In het NRC wordt aangegeven dat hij voor een tweetal delicten (poging afpersing en inbraak met poging zware mishandeling) in totaal 5 jaar en 3 maanden gekregen heeft (!!!). Met de rechters hier krijg je dat echt niet zomaar. Om dat hier af te doen als een kleine afwijking is een gotspe en volledig bezijden de waarheid. De hypocrisie hier verbaast me zeer,als je een vrouw verkeerd aankijkt moet je aan de hoogste boom, maar een zware crimineel die toevallig een lekkere uitsmijter kan maken is ineens zielig? Want het is zo'n lieve jongen... Men is hier net zo inconsequent als alle gutmenschen bij elkaar.

Reynaerde | 10-02-16 | 11:53

bintang | 10-02-16 | 11:15
Dat is aannemelijk.
Aan woninginbraak met geweld gaat vaak een "carrière"
vooraf.

Carmelita | 10-02-16 | 11:49

Hij had dus niet de goede papieren en is daarnaast crimineel geweest.
Oke, uitzetting gerechtvaardigd.
Alleen: Waarom nu pas?
Men heeft hem jarenlang gedoogd.
Dat vind ik echt fout.

Carmelita | 10-02-16 | 11:41

Een tweetal delicten...
Aangezien de pakkans in Nederland ongeveer 1% is, mag je aannemen dat hij 200 delicten gepleegd heeft. Ben wel benieuwd wat voor delicten dit zijn geweest.

bintang | 10-02-16 | 11:15

Ik ben er bijkans nog schijtzieker van dan dat ons eigen land is. Wat een ongelofelijk wanbeleid.

slootschurftklootzak | 10-02-16 | 11:10

@Wallengerg en @ frisenfruitig lees eerst het stukje uit het NRC eens, wat deze knul op zijn kerfstok heeft en geef dan nog eens je mening.

allah snackbar | 10-02-16 | 11:02

Goed van GeenStijl om dit onder de aandacht te brengen. It's a bloody shame.

frisenfruitig | 10-02-16 | 10:46

Laat ik het zo zeggen: Mij verbaast niets meer in dit bananenkoninkrijk.

wallenberg | 10-02-16 | 10:44

Ja! Oprotten! Wegwezen! Het is een crimineel en hij heeft zijn straf uitgezeten! En al die autochtonen die in de bak zitten trappen we óók na hun vrijlating meteen het land uit!

Of eh...

Kameroudste | 10-02-16 | 10:37

www.nijmeegshart.nl...
Aan de reaguursels te zien lezen ze in Nijmegen geen NRC.

Op facebook is het nog erger

e.l.vis | 10-02-16 | 10:27

Had hem in 2010 dan eruit gepleurd. Snap je mijn punt?
EthischOnverantwoord | 10-02-16 |
Jawel, maar een oud Hollandsch gezegde luidt "beter laat dan nooit".

Janloel7282 | 10-02-16 | 10:17

Vervelend dat zo'n jongen pas na 15 jaar wordt uitgezet. Had natuurlijk ook gelijk na de roofoverval en afpersing gekund...

Hem Eigen | 10-02-16 | 10:06

@EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 09:24
Je snapt er niet veel van, hè. Ze konden hem er niet uitpleuren in 2010, want toen moest ie nog een strafje van 5 jaar uitzitten. Of vind je het een goed idee om zware criminelen over de grens te pleuren zonder ze hun straf uit te laten zitten? Fijn idee ook voor de slachtoffers.

medusa324 | 10-02-16 | 10:06

McMarx | 10-02-16 | 06:22

In Denemarken is een groep van 100 man binnen 1 jaar het land uitgezet. Bleek gelogen te hebben over hun asielzoekersmotief. Dat was allemaal martelingen, eerst levend doormidden gezaagd en later weer aan elkaar geniet enzo.
Na Deens onderzoek bleek dat ze niet in militaire dienst wilden. België zei toen: kom maar want zielig.

Lopen nu in Nederland lachend te cashen !!
.
Het kan in DK anders, het kan beter.

duitse herder | 10-02-16 | 10:05

De Vreemdelingenpolitie zet hem in het vliegtuig en terug onder een andere naam gaat het niet worden want justitie heeft zijn vingerafdrukken.
Lupuslupus | 10-02-16 | 09:49
Zolang Shengen nog bestaat is dat heel makkelijk te omzeilen.

jemagookniksmeer | 10-02-16 | 10:01

Mooi, vandaag dan mooi opgerot hoop ik , laat Pekar maar lekker tosti,s maken in Irak ,hoop dat hij niet vergeten is zijn bidkleedje mee te nemen.

blauwe zander | 10-02-16 | 10:00

Toch heb ik het idee dat hij ofwel nooit op het vliegtuig zal stappen, ofwel binnen de kortste keren terug is, onder een andere naam natuurlijk.
Komt wel goed hoor mensen, gewoon doorlopen.
jemagookniksmeer | 10-02-16 | 09:26
.
De Vreemdelingenpolitie zet hem in het vliegtuig en terug onder een andere naam gaat het niet worden want justitie heeft zijn vingerafdrukken.

Lupuslupus | 10-02-16 | 09:49

Geen medelijden mee, wel met slachtoffers van deze kansparel.
Zomaar even een hersenspinsel: Dit moet toch ook kunnen bij die klootzakkies met een dubbel paspoort? Zwaar misdrijf plegen is straf uitzitten, NL paspoort ontnemen en vervolgens enkele reis Lichtgetintië of ben ik nou gek?

allah snackbar | 10-02-16 | 09:46

Kleine afwijking van het rechte pad.
"O wandelaar, er schuilt een kleine afwijking naast mij, treedt dus niet naast het rechte pad!"

hallevvezool | 10-02-16 | 09:46

@EthischOnverantwoord

In 2010 had hij net zijn tweede misdrijf gepleegd dus toen moest ie eerst zijn straf uitzitten van 5 jaar, hij is eigenlijk nog niet zo lang vrij .
Eerder zeg je dat het je zijn uitzetting onterecht vind tenzij hij een roofovervaller is geweest en dat is dus precies wat hij heeft gedaan plus afpersing en rotzooien met zijn identiteit om uitzetting te voorkomen.
Weg er mee, nokken met dat ongebreidelde gepamper dat alleen maar tot meer slachtoffers gaat leiden .

Castor12 | 10-02-16 | 09:43

'in aanraking gekomen met justitie', alsof zoiets per ongeluk gebeurt. En volgens mij moet je in NL gemiddeld eerst tien misdaden plegen voordat je er voor 1 gepakt wordt.
Sorry maar je moet als land consequent zijn; crimineel gedrag betekent geen asiel. Dat je daarnaast ook een heel leuk en aardig iemand en een goede kok kunt zijn is geen argument.

Bert Konterman | 10-02-16 | 09:41

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 09:24
Uitzetten is de enige juiste beslissing; we hebben met elkaar besloten dat dat OK is. Wel veel te lang geduurd natuurlijk voordat ie genomen is, dat is een verbeterpuntje. Wat hij doet als ie in Irak aankomt, dat kan je niet weten en heeft er nul mee te maken. In Irak kan je overigens in de meeste gebieden prima leven.

FlitsPool | 10-02-16 | 09:30

Een zware crimineel die ook nog eens gerommeld heeft met zijn id papieren.
Echt een aanwinst.
Toch heb ik het idee dat hij ofwel nooit op het vliegtuig zal stappen, ofwel binnen de kortste keren terug is, onder een andere naam natuurlijk.
Komt wel goed hoor mensen, gewoon doorlopen.

jemagookniksmeer | 10-02-16 | 09:26

tweetybird | 10-02-16 | 00:20
Zou mooi zijn als jij zo'n woningoverval op je donder kreeg.

FlitsPool | 10-02-16 | 09:25

@Maria.1 | 10-02-16 | 09:06
Oja, was vergeten...
Ohh wat verschrikkelijk voor de slachtoffers, echt erg. Deze mensen moeten leven met een trauma, bla bla. Zo, hier mijn stukje over de slachtoffers.

Maar prima joh, stuur hem lekker naar irak, syrie of waar de neuk je hem heen wilt sturen, komt ie volgend jaar als illegale vluchteling weer terug. Zijn we weer terug bij af. Nee, dan zijn we wat opgeschoten met z'n allen.

Eerst 5 jaar vastzetten, reclassering erop, bergen met geld er tegenaan smijten, advocaat hier, psycholoog daar, ga zo maar door. Er alles aan doen om zo'n jongen fatsoenlijk terug te brengen in de samenleving, kosten noch moeite gespaard.
En dan, wanneer iemand EINDELIJK na al die jaren iets van een positieve bijdrage levert, en zijn leven op de rit lijkt te hebben. Pas dan ga je hem uitzetten. Hoe bedoel je contra- productief. Dat is gewoon pure kapitaalvernietiging. Had hem in 2010 dan eruit gepleurd. Snap je mijn punt? Waarschijnlijk niet...

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 09:24

Dollemans | 09-02-16 | 23:39
Wat nou "foute boel"? Criminele import uitzetten is "foute boel"? Jij bent foute boel.

FlitsPool | 10-02-16 | 09:22

Insan3 | 09-02-16 | 23:35
Godsammekraken | 09-02-16 | 23:35
Kameroudste | 09-02-16 | 23:36
Lewis | 09-02-16 | 23:38
Anders gaan jullie even naar Joop. Wordt er eindelijk eens een criminele allochtoon uitgezet, gaan jullie allemaal lopen janken.

FlitsPool | 10-02-16 | 09:20

Zo te zien gaan hier pogingen verkeerde gemeentes te schandpalen om niets voor op het voor staan van het handhaven van regels.

DreHa | 10-02-16 | 09:19

Sorry, 5 jaar in de bak gezeten. Doei.
Heeft hij Slachtofferhulp al betaald?

Piet Karbiet | 10-02-16 | 09:11

@Lupuslupus: Ik zei ook 'Zou zo maar kunnen'. Statistisch gezien zou het echt 'zo maar kunnen'... is wel heel toevallig dat deze mijnheer maar twee keer zijn boekje te buiten gaat en beide keren ervoor wordt berecht. Maar goed, kans van 1:100 (1/10 x 1/10) dat mijn stelling niet klopt dus oordeel ik ook niet.

Sjompie | 10-02-16 | 09:07

Een gewapende woningoverval plegen met zware mishandeling en afpersing. En dan verbaasd zijn dat deze maatschappij je niet wil hebben. Kan ie nu wel in een pannetje staan te roeren maar dat zegt niets voor de toekomst.

mr. coffee | 10-02-16 | 09:07

@EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:56
Je laat precies zien wat er mis is in dit land. Als hij zich netjes had gedragen werd hij nu niet uitgezet. Geen woord over de slachtoffers van de woningoverval met poging tot mishandeling. Geen woord. Heb je er wel eens over nagedacht wat dit met een slachtoffer doet?! Alleen maar oog voor de dader; Bah!

Maria.1 | 10-02-16 | 09:06

Hij heeft het toch echt aan zichzelf te danken. Blijft staan dat het uitzetbeleid een ramp is, mag nooit zolang duren!

Kaalgeplukt | 10-02-16 | 09:05

Een crimineel die het land wordt uitgezet. Hoera Hoera Hoera. Gerechtigheid!

Durotar | 10-02-16 | 09:01

Vraag blijft: mocht hij mee naar AZ PSV?

mr.money | 10-02-16 | 09:01

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:56

Zware misdrijven plegen betekent gewoon wegwezen. Had al veel eerder moeten gebeuren.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 09:00

@Sjaak Faal | 09-02-16 | 23:40
Praat me niet over de IND , zooitje hypocriete eieren, kom met vrouw en kind uit de USA en mijn vrouw werdt behandeld als de eerste de beste dakloze door dat ambtenaren volk daar, pas na 4 rechtzaken (alle 4 door de IND verloren) kon mijn vrouw blijven.
En dan nog hebben ze het lef om een briefje te sturen waarin wordt uitgelegd dat het toch echt een uitzondering was.

Corwin02 | 10-02-16 | 09:00

@EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:56 Rot op, die knakker is behoorlijk gematst. Pleite, naar de zandbak.

lijn5 | 10-02-16 | 08:59

Hij is zeker een christen?
Incredible.
Piet Karbiet | 10-02-16 | 08:48
.
De meeste Koerden zijn religieus. Circa 90% is moslim. Een klein deel, circa 5%, is christelijk en er bestaat zelfs een kleine joodse minderheid. Van deze laatste groep is sinds de onafhankelijkheid van Israël een deel naar dit land geëmigreerd.
Bron: Wiki

Lupuslupus | 10-02-16 | 08:59

josseposse | 09-02-16 | 23:54
ik neem mijn plemp even terug na het lezen van je artikel.. 5 jaar zitten veroordeling van de 16 jaar in Nl veranderd toch wel iets aan de reden van uitzetting..

fikkieblijf! | 10-02-16 | 08:59

Lupuslupus | 10-02-16 | 08:49

5,5 jaar is echt heel stevig. Dat leggen ze in Nederland niet zomaar op. Een woninginbraak kost de dader 3 tot 6 maanden. Voor poging tot doodslag wordt tussen de 1,5 en 4 jaar gegeven. 5,5 jaar is echt een heel hoge straf.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 08:57

@Pat1982 | 10-02-16 | 08:28
"Shaban had zijn straf uitgezeten, beide keren, de rest van zijn strafblad was leeg en zijn terugkeer in de samenleving was voltooid met een meer dan lovend reclasseringsrapport"

Hij was 9 toen hij hier kwam, 9... Hij heeft er zelf niet voor gekozen om hier te komen. 9 jaar.
Nu heeft hij fouten gemaakt en zijn straf uitgezeten en dan ga je hem naar een oorlogsgebied sturen in een periode waarin je letterlijk tienduizenden! vluchtelingen uit datzelfde oorlogsgebied binnen laat.

Sorry hoor, maar dat slaat gewoon nergens op.

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:56

Na een nachtje slapen is mijn standpunt niet gewijzigd; "weg met die crimineel".
Het enige wat we onszelf kunnen verwijten is dat we veel te veel niet-functionerende ambtenaren (PvdA?) op plekken hebben zitten waar juist snel knopen doorgehakt moeten worden.

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 08:55

eerstneukendanpraten | 10-02-16 | 08:44

Ook dat van die volleyballer is volledig terecht. Dat staat geheel los van het feit dat er ook tegen azc-inwoners moet worden opgetreden.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 08:52

Zal zo maar kunnen dan deze mijnheer iets meer op zijn kerfstokje heeft staan.
Sjompie | 10-02-16 | 08:37
.
Ja dat kan maar daar is geen bewijs van.
Die woningoverval met poging tot zware mishandeling heeft hij pas 6 jaar geleden gepleegd en is daarna veroordeeld tot 5,5 jaar. Toen hij gepakt is voor die overval en berecht werd, is ook rekening gehouden met die poging tot afpersing in 2008.
Wat ik er uit kan opmaken is dat hij dus pas 1/2 jaar uit de bak is.

Lupuslupus | 10-02-16 | 08:49

Hij is zeker een christen?
Incredible.

Piet Karbiet | 10-02-16 | 08:48

Deze 'fantastische' vent heeft een gevangenis straf van meer dan 5jaar horen eisen............. enig idee wat je daar voor moet uitvreten?
De fout is niet dat deze verrijking wordt weggestuurd, de fout is dat dit gelijk na het uitzitten van zijn straf had moeten gebeuren!

NB-Stb | 10-02-16 | 08:48

Dat ze daar nog tijd voor hebben, de IND. Ik dacht dat ze met 58.000 nieuwe vluchtasielmigranten hun hele handen vol hadden.Daar lopen ze al mega achter in zodat de hele boel niet doorstroomd maar vastloopt. Vooral die 60% van Timmermans die allemaal geen status van asiel kunnen aanvragen en dus worden geacht weer te vertrekken of op straat de participatiesamenleving in worden ge sodemietert. Om daar vervolgens in de hele discussie bed,bad en brood terecht te komen en het nog zeker 10 jaar vol kunnen houden met woonhoppen totdat er weer een generaal pardon wordt verstrekt... Aanvechten of Perkin na 16 jaar met werk en BSNnr nog wel mag worden gerekend tot illegale.. En idd flink de pers erbij halen.

fikkieblijf! | 10-02-16 | 08:46

Maar worden de verkrachters van de kindbruidjes in onze AZC's al vervolgd wegens pedofilie? Denk het niet maar als een volleyballer met instemming sex heeft met een meisje van 12 dan gaat hij jaren de bak in. Want het is géén moslim dus geen koeltoer...

eerstneukendanpraten | 10-02-16 | 08:44

dacht dat uitzetten in een oorlogsgebied niet mocht, en afspraken met niet bestaand land ... vage shit of is prelude om vele jeugdige morrokaantjes uit te zetten terug het rif in.

Umberto die trotzoni | 10-02-16 | 08:43

Sommige mensen zijn ook al-tijd slachtoffer. Vreselijk, hoor.

teevee | 10-02-16 | 08:42

Pardon? Mag ik even? NRC biedt in dit geval duiding. Een kleine misstap? www.nrc.nl...
Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010. Hij kreeg er een gevangenisstraf voor van in totaal vijf jaar en drie maanden. Die straf heeft hij uitgezeten.
josseposse | 09-02-16 | 23:54

geenstijl, doe eens even updaten voordat iedereen huilie huilie gaat.

Tuborg øl | 10-02-16 | 08:41

Eerste indruk was: dat kan niet waar zijn.
Na het lezen van www.nrc.nl/next/2016/02/09/voor-pekar-... stel ik mijn mening bij. Vertalen in het Arabisch en ophangen in de AZC's?
Zero tolerance.

allah snackbar | 10-02-16 | 08:40

@Xirdalan, dat verandert de zaak wel. Niet meer eens met strekking artikel.

Bokito ergo sum | 10-02-16 | 08:39

Lost de politie niet iets van 10% van de misdrijven daadwerkelijk op? Naast strafprocedures die tot vrijspraak leiden door vormfouten en te weinig bewijslast... Zal zo maar kunnen dan deze mijnheer iets meer op zijn kerfstokje heeft staan.

Sjompie | 10-02-16 | 08:37

@Xirdalan | 10-02-16 | 08:29 Jezuskelere, lekkere jongen. Waarom is ie hier eigenlijk nog? In Singapore was ie al heel lang geleden opgehangen, en terecht.

lijn5 | 10-02-16 | 08:33

Zou eerst wel eens willen weten wat hij op zijn kerfstok heeft. Zijn het een paar diefstalletjes geweest waar hij ontiegelijk spijt van heeft? Laat hem lekker blijven als hij een goede baan heeft en gewaardeerd en gerespecteerd wordt! Of gaat het over mishandeling of zedendelicten, aanranding of verkrachting? Zoja dan mag hij van mij optiefen.

Ikdachthetniet | 10-02-16 | 08:30

Waarom doet GS niet effe een instant update bij dit artikel om uit te leggen dat het zich hier om een zware crimineel handelt die 5 jaar en 3 maanden in de gevangenis heeft gezeten wegens afpersing in 2008 en een woningsoverval met poging tot zware mishandeling in 2010?

Zie ook de link naar het NRC die josseposse | 09-02-16 | 23:54 geplemt heeft: www.nrc.nl/next/2016/02/09/voor-pekar-...

Citaat: "Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010. Hij kreeg er een gevangenisstraf voor van in totaal vijf jaar en drie maanden. Die straf heeft hij uitgezeten."

En zo iemand met een "glansrijke reïntegratie?" WTF?! Hebben alle autochtonen ook 5 jaar in de bak gezeten wegens roof en afpersing?!

Xirdalan | 10-02-16 | 08:29

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:14
Nog maar een keer de link naar het juiste verhaal.
Dit zou ik m graag in zijn gezicht willen vertellen hoor, en hem nog een trap na geven ook!

www.nrc.nl/next/2016/02/09/voor-pekar-...

Pat1982 | 10-02-16 | 08:28

Hoe gaat het eigenlijk met de slachtoffers van de woningoverval?

Maria.1 | 10-02-16 | 08:24

Nou zeg, dan pákken ze eindelijk eens iemand op en sturen hem direct retour heimat, is het de verkeerde.
En het tuig blijft hier rondhangen..... wéélkom in mijn land......

mallekater | 10-02-16 | 08:22

Een voor iedereen eerlijke oplossing lijkt zo simpel. Geef makkelijker een verblijfvergunning maar dan van 1 jaar. En dan vijf keer verlengen en steeds checken of iemand moeite heeft gedaan en geen strafblad krijgt (gaat bij deze persoon dan wel mis zo ver ik begrijp). Maar vooral kijken hoe het met de taal, integreren, opleiding en inzet gaat. Dat is helemaal niet ingewikkeld te meten, makkelijker dan checken waar iemand echt vandaan komt, oorlogscrimineel was en wel of niet ergens veilig naar terug kan. Interview gewoon 20 mensen om zo iemand heen en je hebt je antwoord. De rotte profiterende appels vallen dan vanzelf uit de mand. Van het aantal dat overblijft maakt niet meer uit hoe groot het is, immers ze dragen allemaal bij en zijn aan het integreren.

een_mike | 10-02-16 | 08:20

@ EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:14 ^

Mesmer | 10-02-16 | 08:16

@ 5 jaar cel krijg je niet voor niets.

Mesmer | 10-02-16 | 08:16

Ach, het is nog niet zo erg als in Zweden.

Daar vroor een oude veteraan dood in een bushok omdat hij uit zijn huis was gegooid vanwege dat hij de huur niet meer kon opbrengen (zonder verdere problemen). Vervolgens werd op dezelfde dag dat hij stierf een donker gezin uit een NIET-oorlogsgebied in een luxe volledig ingericht appartement naast die van hem geplaatst en omdat ze nog nooit van wasmachine, wc en waterkraan hadden gehoord, moest alles worden uitgelegd. Zelfs het lichtknopje was onduidelijk.

Nederland gaat even ver zakken als Zweden en met verhalen als deze blijkt dat des te meer de realiteit te worden.

Je zou bijna denken dat de aluhoedjes gelijk hebben en er daadwerkelijk een duistere (new world order) reden achter is om homohatende idioten binnen te laten, vergunningen te geven en geïntegreerde echte-vluchtelingen na 16 jaar terug te sturen. /alu hoed af zet

LangeTijdGeleden | 10-02-16 | 08:15

Ja hij heeft 2 delicten op zijn strafblad staan... SO FUCKING WHAT?? Er zijn zoveel jongeren die tussen 12 en 18 jaar over de schreef gaan en fouten maken, net als ondergetekende. Als hij een strafblad heeft, zal hij ook wel een straf hebben gekregen en die hebben uitgezeten / betaald.

En hij zal heus wel niet een of andere roofovervaller geweest zijn, anders had de lokale samenleving hem niet zo geaccepteerd.

Dit is ronduit schandalig, iemand die zo positief zijn bijdrage levert aan de maatschappij, na 16 jaar (het was niet eens zijn eigen vrije keuze om hier te komen) uitzetten. Ik kan mijzelf zeker wel als "rechts" beschouwen, maar dit slaat gewoon nergens op.

En al die reaguurders boven mij die stom praten over regels zijn regels en net doen alsof het allemaal logisch is, BULLSHIT. Durf dit maar recht in zijn bek te zeggen, terwijl je hem strak blijft aankijken, wedden dat jullie dat niet kunnen!

EthischOnverantwoord | 10-02-16 | 08:14

Ach, hij komt lopend terug en begint opnieuw andere naam weer en is dan een kansenparel want spreekt in no time Nederlands...

Agmetdebalzak | 10-02-16 | 08:13

Dus ze hebben hem eerst zijn straf laten uitzitten en vervolgens wordt hij uitgezet. Wel triest voor zijn ouders.

Mesmer | 10-02-16 | 08:09

Crimineel, gelogen over zijn strafblad: Zielig voor hem, maar liegcriminelen moeten we hier niet willen, daar hebben we er genoeg van.

Zeddegeizot | 10-02-16 | 08:06

Ik zeg op rotten met deze minkukkel

Mo het varken | 10-02-16 | 08:03

Waarom is t zielig voor een volwassen kerel om naar een land te gaan dat hij niet kent? Er komen momenteel hele volksstammen vrijwillig Nederland binnen, een land dat ze ook niet kennen.

sjoerdploert | 10-02-16 | 08:00

Goed om te zien dat het systeem dus soms wel werkt. 2x fors de fout in gegaan en niet als puber. Is er ook nog dat Akkerfietje rond de naam. Ik macht aannemen dat het om de voornaam gaat anders heeft de familie ook nog wat uit te leggen. We kunnen om juridische redenen helaas niet hetzelfde met badr en zijn vriendjes omdat die naast Maroc paspoort ook NL paspoort heeft. Deze wet wijzigen lijkt mij zeer wenselijk. Deze jongeman (26) had ook verzuimd paspoortprocedure te doorlopen.. helaas pindakaas voor hem.

Goatboy2014 | 10-02-16 | 08:00

Meneer heeft dus minimaal 2 veroordelingen op zijn naam.
Wat heeft hij gedaan ? Het kan zo zijn, want hij weet dat zijn Nederlandse paspoort in gevaar komt als hij weer in de fout gaat. Dus nu ff rustig aan doen en daarna weer .......?

Mo het varken | 10-02-16 | 07:57

Als je in dit land veroordeeld bent voor 5 jaar en 3 mnd heb je niks in NL te zoeken als asielzoeker.
Jammer, maar hij heeft zijn kans voorbij laten gaan.
Daaaaag!

Duul Jeelder | 10-02-16 | 07:56

@knutsel | 10-02-16 | 07:46
Het is een crimineel. Hij moet weg, klaar.

solcama | 10-02-16 | 07:50

Dat de IND daar nu pas mee komt is bijna onmenselijk laat.

ristretto | 10-02-16 | 07:20
.
Natuurlijk is de IND daar niet "nu pas" mee gekomen maar al veel eerder.
Het zijn de wettelijke mogelijkheden van bezwaar en beroep die deze meneer tot op de bodem heeft benut. Zelfs in het uitzetcentrum is hij nog beroep gegaan tegen zijn uitzetting.
.
Enne, hij heeft "belasting betaald" zo lees ik. Wat zouden al die procedures (zijn advocaat) de samenleving hebben gekost? Vele duizenden euro's.

Lupuslupus | 10-02-16 | 07:49

Kom Hupie Bruls, loat der jong blieve, doch es neet alsof du reuberzoad in der kop has.

knutsel | 10-02-16 | 07:46

Ja, maar vriend.. Dit is toch altijd zo. De mensen die nu mogen blijven krijgen asiel voor een jaar of 10 waarin ze mogen werken, kinderen krikgen die ook hier opgroeien en naar school gaan. Bestaat Sirie over 10 jaar nog? Oekraine? Dat weten we niet. Asiel aanbieden is DE oorzaak. Deze verhalen hebben we over 10jaar weer, maar dan met honderdduizende ex'siriers'

boerk | 10-02-16 | 07:44

Lullig hoor dat Pekal die eigenlijk Hasan heet na afpersing in 2008 en een woningoverval met geweld in 2010 nu uitgezet word, hij heeft in totaal 5 jaar gezeten dus dan is ie nog niet zo lang op vrije voeten en voor mij mag hij gaan .

Castor12 | 10-02-16 | 07:32

Van de vijf jaar heeft hij er maar liefst twee moeten zitten.

Tsja, las het hier al ergens in de reaguurselen, geef het leed een menselijk gezicht en iedereen valt over elkaar heen van zieligheid.

Ik sta er een beetje dubbel in, eerste gedachte na lezen artikel NRC is weg ermee, maar zo'n organisatie als IND man man man Waarom verleng je na zo'n gevangenisstraf zijn verblijfsvergunning , waarom in zo'n traject opnemen, bonjour hem dan gelijk eruit,

Nu krijg je weer zo'n verhaal, kun je lachen over 5 jaar als alle asielzoekers nu toevallig nog allemaal in Nederland zijn vanwege trage procedures, met kinderen, en baantje als tostibakker en huurhuisje.

NoNoVio | 10-02-16 | 07:31

Dag met je handje. De ernst van de delicten is dermate groot dat een uitzetting gerechtvaardigd is. Dat de IND daar nu pas mee komt is bijna onmenselijk laat. Maar geen reden om een zielige kanskaart af te geven aan Pekar of was het Hassan?

ristretto | 10-02-16 | 07:20

-weggejorist-

A. Vd heide4569 | 10-02-16 | 07:20

Zou het ook niet komen omdat mensen keer op keer weer in beroep gaan tegen een uitspraak?
Charlie36 | 10-02-16 | 06:54
.
Maar natuurlijk. Bezwaar, beroep, voorlopige voorziening tegen uitzetting.
Zelfs in vreemdelingenbewaring is hij nog in beroep gegaan.
Deze criminele meneer heeft zijn toekomst zelf verziekt dus moet gewoon wegwezen.
En dat huilie huilie verhaal dat hij in Koerdistan niemand kent is - gezien de grote families in het M.O. - gewoon kul. Ook de taal spreekt hij vloeiend want hoe "geïntegreerd" ook, thuis praten ze hun eigen taal.

Lupuslupus | 10-02-16 | 07:13

Koerdistan is overigens nog steeds geen land

Tenzing Norgay | 10-02-16 | 07:07

"En is er na een jarenlang bureaucratische besluiteloosheid..."

Zou het ook niet komen omdat mensen keer op keer weer in beroep gaan tegen een uitspraak?

Charlie36 | 10-02-16 | 06:54

WellusNietus | 10-02-16 | 06:45

Probeer hierboven de context van dit belachelijke verhaal te vinden:
moeder8209 | 10-02-16 | 06:36
McMarx | 10-02-16 | 06:22

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 06:53

regels zijn regels,voor mij moet hij inpakken en wegwezen. is goed voorbeeld voor verkrachters e.d..

jopie1 | 10-02-16 | 06:50

Geïntegreerd -> Je bent Nederlander -> You are fucked

WellusNietus | 10-02-16 | 06:45

Stormageddon | 10-02-16 | 04:19

Toch blijf ik hopen op Cruz. Niet omdat ik het niet op Trump heb. Ik zie Trump het alleen niet winnen van de democraten. Aangezien de democraten op het wereldfront enorm hebben verzaakt, wil ik niet weer een democraat in het witte huis.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 06:44

Deze mijnheer heeft een tweetal ernstige geweldsdelicten begaan waarvoor hij vijf jaar detentie heeft gekregen. Bij een verblijfsvergunning horen voorwaarden en hij heeft deze willens en wetens geschonden. Direct uitzetten na detentie is niet mogelijk vanwege alle beroep en bezwaarregelingen die Nederland kent. Ongelooflijk dat GS meegaat in zijn sneue verweer. Wat willen jullie dan, tegen alle statushouders zeggen dat ze zoveel delicten mogen begaan als ze willen? Heeft geen consequenties voor paspoort?

moeder8209 | 10-02-16 | 06:36

@wandelende tak | 10-02-16 | 06:02
En moet ook even mijn antwoord op Duitese Herder lezen.

McMarx | 10-02-16 | 06:24

@duitse herder | 10-02-16 | 05:42
Pardon? Mag ik even? NRC biedt in dit geval duiding. Een kleine misstap? www.nrc.nl...
Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010. Hij kreeg er een gevangenisstraf voor van in totaal vijf jaar en drie maanden. Die straf heeft hij uitgezeten.
josseposse | 09-02-16 | 23:54 |

McMarx | 10-02-16 | 06:22

Wat heeft de gemeente hier nou weer mee te maken?

dugo | 10-02-16 | 06:19

Onbegrijpelijk. Helemaal als je bedenkt dat de "vluchtelingen" van nu massaal mensen aanranden in de omgeving van hun AZC (en ook daarbinnen, zoals bijvoorbeeld de schoonmaaksters - raketgeleerden laat je immers niet zelf schoonmaken!). Dit wordt weggeveegd als zijnde "kleine incidentjes" waarna we de kansenpareltjes een aai over de bol geven en ze met een cursusje "respect voor vrouwen" weer naar hun bed-bad-brood sturen.

Pekar draagt iets bij aan de samenleving en de economie, die is dus wel de laatste die je "terug" moet sturen.

wandelende tak | 10-02-16 | 06:02

En criminele Turken en Marokkanen zijn onmogelijk om het land uit te zetten....

Zoon van Boer | 10-02-16 | 05:52

Met 5 jaar gevangenisstraf moet je in Nederland zo ongeveer een moord hebben gepleegd. So.. what happened?

duitse herder | 10-02-16 | 05:42

Winst: zijn slachtoffers zullen rustiger slapen door zijn uitzetting.
Uitzetten!!!!

eus2 | 10-02-16 | 05:40

ik begrijp steeds minder van dit land,alles wat recht is word kromgetrokken.in den haag moeten ze zich kapot schamen.

bekijket | 10-02-16 | 05:23

@dogbitedog | 10-02-16 | 04:52
Het is een schitterend mediaspektakel. Een van de beste in jaren. De laatste keer dat het zo leuk was in de primaries was bij GW Bush. Maar het veld moet uitdunnen, zoveel kandidaten bij de GOP doet die partij meer schade dan goed. Kan ze nog wel eens opbreken, uiteindelijk. Een race tussen 2 tot 4 kandidaten is beter. Maar leuk is het zeker.

Stormageddon | 10-02-16 | 04:58

Stormageddon | 10-02-16 | 04:19
Het is een bokstoernooi en na de 2e ronde heeft Trump op punten een voorsprong op zijn tegenstanders.
Heel wat mensen worden nu zenuwachtig . Heerlijke TV.

dogbitedog | 10-02-16 | 04:52

Lijkt soms wel eens totale rancune als je links gewoon niet nodig hebt.

Bokito ergo sum | 10-02-16 | 04:21

@dogbitedog | 10-02-16 | 04:09
Ja, het was weer een bijzondere speech van The Don. Ik denk toch dat Kasich de morele winnaar is vandaag. De overwinning was niet heel fors. 34% is wel veel, maar dat betekent onder Republikeinse kiezers: 66% wil hem niet. Het veld bij de GOP moet eerst uitdunnen, dan kun je er wat van zeggen.

Stormageddon | 10-02-16 | 04:19

DonaldTrump: “I am going to be the greatest jobs president that God ever created.”

dogbitedog | 10-02-16 | 04:09

Brekend,. New Hampshire primary:
Trump wint bij de Republikeinen met 34%, John Kasich 16%, Cruz 12%, Bush 11%, Rubio 11%
Niet onverwacht, ook niet een landslide t.o.v. polls. Kasich doet het goed, beter dan verwacht.

Sanders wint bij Democraten met 59%, Clinton 39%. Dat betekent 2% ongeldig, blanco.
Ook niet onverwacht, en Hillary houdt verlies beperkt. Zij zal zich geen zorgen maken.

Stormageddon | 10-02-16 | 04:03

De enige fout die gemaakt is, is dat deze vriendelijke jongeman niet veel eerder is uitgezet. Of ooit is toegelaten. De media bespelen werkt helaas vaak zijn vruchten af.

Janloel7282 | 10-02-16 | 03:48

"Deze mag je niet uitzetten, want hij maakt mijn tosti's."

LibertasSimplex | 10-02-16 | 03:13

Eigenlijk is dit een prachtig voorbeeld hoe links rolt in dit land. Huiliehuilie verhaal over zielige vluchteling die zo leuk meedoet maar door boze overheid het land uit wordt gesodemieterd. Maar als je de feiten zelf bij elkaar schraapt ontstaat er een heel ander beeld. Dan blijkt zielige vluchteling een zware crimineel van de ergste soort, die na woningoverval met ernstige mishandeling in 2010 (op zijn 22ste, dus niks: foutje in zijn tienerjaren!!) en na het uitzitten van zijn 5-jarige gevangenisstraf al in 2014 te horen krijgt dat het einde oefening in NL is. Niks huiliehuilie en stomme overheid. Applaus voor het doortastende optreden. En je vraagt je meteen af wat het echte verhaal is achter al die andere zielige verhalen...

medusa324 | 10-02-16 | 03:02

@INH.30CL | 10-02-16 | 02:40
Yep, over een half uurtje mag ik weer aan de slag.
Ik troost me maar met het feit dat ik nooit in de file sta.
En wat betreft die Pekar, van mij mogen ze hem uitzetten.

necrosis | 10-02-16 | 02:49

Pech gehad voor Pekkar. Ben het monoislamistiischmulticultureel verrijkt worden zat. Voor hem rossen er 671 per minuut over alle landgrenzen heen. Pekar 381 en Pekar 654 verblijven momenteel al in Ter Apel. Schijnen topchefs uit Syrie te zijn; hebben helaas door trauma hun 8 sterren van het dak vergeten mee te nemen. Beetje mensenliefde? Nope is mij geheel vreemd. Pa mee, moeder mee, zus kan indien tieten blijven. Ja maar buuuuuhuuuuuh; dit is een goeie buuuuhuuuuh. Niet huilen schatje; wir schaffen es.

verbanden | 10-02-16 | 02:43

@necrosis | 10-02-16 | 02:32
Haha, fijn weer even van je te horen! Maar, jij mot straks de hort weer op vermoed ik? Dat is dan weer leiden met lijden vergelijken!

INH.30CL | 10-02-16 | 02:40

@INH.30CL | 10-02-16 | 02:19
*zich melden doet*

necrosis | 10-02-16 | 02:32

Doei Pekar.... en dat er nog vele mogen volgen! Flikker toch op met dat sentiment. Realisme hebben we nodig. En een sterke leider!

INH.30CL | 10-02-16 | 02:19

Er komen nog twee-honderd-duizend schoenpoetsers en marktkramers aan.
Laat dat nu net veelgevraagde beroepen zijn in Duitsland en Nederland.

Jan Dribbel | 10-02-16 | 02:19

Pekar is hulpkok, roc. Dat is mbo niveau 2. Dus hij kan niet eens koken. Hij is 25 jaar. Verder kan ie niets. 2x gepakt, straf in totaal ruim 5 jaar gevangenis. Hij heeft vast veel meer dingen gedaan, waarvoor hij niet gepakt is. Er zijn 16- en 17-jarigen die beter kunnen koken, meer conditie hebben én ook nog sneller in het werk zijn. Missen we niks aan.

The Exorcist | 10-02-16 | 02:11

Dus meneer is leugenaar en zware crimineel, maar omdat-ie zulke lekkere tosties maakt mag-ie blijven van GS? Nou, gooi die grenzen dan ook maar meteen helemaal open want wie weet hoeveel talentvolle tostiebakkertjes we anders mis lopen.

medusa324 | 10-02-16 | 02:06

@de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:53
Ja daar heb je gelijk in.
Het was Job Cohen die het huidige asielbeleid als wet door de 2e kamer kreeg, dat is de strengste asielwet die we tot nu toe gehad hebben.
.
Verdonk ging hem vrij strikt toepassen en daar was diezelfde PvDA ineens niet zo gelukkig mee. Los daarvan voor de huidige tsunami aan asieleisers had Fredje Teeven reeds gewaarschuwd toen hij nog staatssecretaris was.

Beroep = Boerenlul | 10-02-16 | 02:06

Vraag aan zijn slachtoffers van die 2 delicten of hij mag blijven !
Ultieme karma.

sylvesterdimitri4905 | 10-02-16 | 01:57

de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:53
Gelukkig hebben we nu de VVD met beroepsleugenaars Dijkhof en v.d. Steur als boegbeeld. Werkelijk, dat ministerie is zo uit de kluiten gegroeid, dat een beetje beleid totaal niet meer werkt.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 01:57

Het is hetzelfde verhaal als de asielwet van Cohen.
Toen Verdonk die wet (zoals het hoort) naar de letter ging toepassen was was zij de gebeten hond.
Volgens de Linkse Kerk.

de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:53

Typisch lesje PvdA logica: u bent vluchteling/asielzoeker/moslim/andere zielige? Wat is uw verhaal? Oei, je hebt een baan/ onderneming/ werkt hard voor uw centen? Nee, dan kunnen we u niet gebruiken. Laten we u vallen als een baksteen. Bent u niet zielug. Doei.

postmodernismisdead | 10-02-16 | 01:51

Ja, leer mij die linkse rakkers in het gemeentehuis van Havanna kennen. En de stad zelf, overal vind je wel een collectief dat zich bezig houdt met de vertrapten dezer aarde. Zijn ook niet te beroerd om als het moet gebivakmutst op straat hun zin door te drijven. Een beetje Amsterdam dus.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 01:48

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 01:29
Het schijnt dat men, met name in Nijmegen, dat offer graag wil brengen.
Om een "betere wereld" te bewerkstelligen...

de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:42

Kouwenberg suggereert hier dat die twee "delicten" een soort kwajongensstreken waren.
Wat blijkt: afpersing (2008) en woningoverval met poging tot zware mishandeling (2010) waarvoor vijf jaar en drie maanden gevangenisstraf. Dat zijn gewoon zware misdrijven, je zal maar slachtoffer zijn.
Volkomen terecht dus dat Pekar/Hassan wordt uitgezet. Begint hij in Irak maar een nieuw leven, in Nederland heeft hij zijn kansen gekregen en deze vergooid. De ezel.

appelvink | 10-02-16 | 01:35

Veroordeeld dus voor 2 delicten tot ruim 5 jaar gevangenisstraf.... voor die 2 feiten is hij gepakt en hoeveel meer heeft deze gast nog uitgevreten waar hij niet voor is gepakt?
.
Uitzetting is dus terecht!!

Fatwabuster | 10-02-16 | 01:33

de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:23
Ja dat is het kwalijke aan dit soort verhalen. Bedoeld om emoties op te wekken en daarmee volk en bestuur onder druk te zetten voor dit ene geslaagde voorbeeld, wat uiteindelijk helemaal niet gslaagd was. Die tosti's en stamppot kunnen net zo goed door een andere afgestudeerde kok in Nijmegen worden verricht, maar nee, een asielzoeker moest de baan krijgen. Want dan is ie een doorsnede van de maatschappij. Zou wel willen weten hoeveel Nijmeegse koks er thuis zitten, vanwege geen baan.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 01:29

Mooi verhaal, maar wel de belangrijkste feiten weglaten.
Tekenend voor het hele asieldebat.
Wie de feiten toont heeft geen hart en is een nazi.
nieuws.tpo.nl/2016/01/09/schokkend-str...

de honden blaffen... | 10-02-16 | 01:23

Kijk, het is wat anders als de man voor bijvoorbeeld het opgeven van een andere voornaam weggestuurd zou worden als hij al iets van zijn leven gemaakt had.
Er zijn zat kulturen waarin iemand gewoon anders genoemd wordt om diverse redenen. Zo heet mijn buurvrouw bijvoorbeeld Helène, terwijl ze in feite Anne Marie heet. Of de mogelijkheid dat iemand Frederic dit Pierre heet. Nog afgezien van de verkleinwoordjes zoals Dédé voor André of ZjaZja voor Jeanine. Als je als kind niet beter weet...... kun je makkelijk de fout in gaan. Maar dit is toch van een andere orde.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 01:20

Zentgraaff kan zo de politiek dan wel de zieligheidsindustrie in met zijn emotioneel betoog.

dogbitedog | 10-02-16 | 01:16

@wapster | 09-02-16 | 23:57
Hij heeft wel een echt diploma van het ROC, hoor. Dat is maar één stapje lager dan een diploma van InHolland!

Guido | 10-02-16 | 01:07

Slappe praat en verkeerd perspectief. IK was rebels. IK heb mij misdragen, IK heb een strafblad. Niets van wat hij deed heb IK gedaan.

Veel plezier in je 2e zandbak, opgerot en weggejorist.

Aventador | 10-02-16 | 01:04

@CJansen | 10-02-16 | 00:10
Zodra ze een Nederlands paspoort hebben, gaan ze op vakantie in dat gevaarlijke land van herkomst. En ze logeren daar bij familie...

Guido | 10-02-16 | 01:03

De wet wordt hier dus gewoon toegepast. Ik vind het sneu voor die man, dat wel. Maar ik vind de slachtoffers van een brute woningoverval zieliger.

MaisNon | 10-02-16 | 00:58

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:43

Nou ja de conclusie is na het ware verhaal en wel de feiten dat enkel dat restaurant hem zal missen. Nu moet er iemand anders de tostis bakken. Mischien zijn de eerste tostis wat verbrand maar na twee dagen zijn ze weer even lekker als voor heen. Ik zeg nou leuk koffie gedronken te hebben met tosti. Toedeledokie maar weer.Ik hoop dat ze in verweggistan net zoveel van tostis houden als hier dan kan hij wat hij hier in het project geleerd heeft daar ook opzetten. Nou volgende keer maar een topic met wel gelijk alle feiten. Maakt het wat makkelijker om te oordelen. Want er zit toch wel een heel verschil in een beetje stout zijn of beroving.

tweetybird | 10-02-16 | 00:53

Mark_D_NL | 10-02-16 | 00:39
Gek wijf, lekker deuntje

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:45

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 00:25

Yep las het. Jammer dat net dat feitje er dan weer net niet bijgezet werd. Want dat zijn wel zware delicten. Toch blijft mijn standpunt wel staan . Waarvoor dan nog een project en niet gelijk na straf uitgezet. Want nu klopt het aan beide kanten niet. En dat is wat er ook schort in Nederland. Er is totaal geen peil te trekken op het beleid. Ze doen maar wat aan rommelen.Maak dan gewoon een wet. Als vluchteling of asiel eiser grof de fout ingaan in de gevangenis en daarna gelijk terug met dobberboot of bus.Zolang ze in procedures zitten en geen vaste status hebben. En daarna ook nog na vaste status zeker 5 jaar aan vastplakken dat dat geldt.En geen stom project meer . Want dat geeft juist een verkeerd signaal.

tweetybird | 10-02-16 | 00:44

tweetybird | 10-02-16 | 00:34
Ik vrees dat iemand met goede bedoelingen(uit de zieligheidsindustrie natuurlijk)hem heeft verteld dat het er niet goed uit ziet voor hem na deze misdrijven. Maar als ie zich nou van de goede kant laat zien en succesvol is, de IND of de rechter wel over zijn hart zal strijken. Zogezegd zo gedaan. Echter, de maakbaarheid van het leven geldt al een tiental jaren niet meer. Hij wordt ruw geconfronteerd met de realiteit. En dan is er altijd wel een Kouwenberg te vinden die een zieligheidsverhaal gaat ophangen, waarin de misdrijven als jeugdzondes worden omschreven. Zo rolt links Nederland. Goed dat het vliegtuig morgen al vertrekt.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:43

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:38

Mark_D_NL | 10-02-16 | 00:32
Muzieklinkjes na 00.00 uur zijn enkel aan necrosis voorbehouden. Dat je het weet. Joris!?!

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:36

@ mezelf: hij was in 2010 22? Werkelijk?

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:34

Na het lezen over de delicten kan ik maar tot een conclusie komen: het IND had deze persoon veel eerder uit moeten zetten en niet zo lang moeten laten wachten.

BLR | 10-02-16 | 00:34

josseposse | 09-02-16 | 23:54

Hmmm dat geeft wel een iets andere belichting. Maar wat ik wel vreemd vindt is dat hij dan in zo'n project gestopt word. En dan laat zien dat hij dat succesvol doorloopt en hem dan alsnog uitzetten. Dan is naar mijn mening dat project toch weggegooid geld en laat je zo'n man toch onterecht denken dat hij hier mag blijven als hij zijn leven betert. Want ook dat ongeacht wat hij gedaan heeft vind ik dan niet kloppen. Dan hadden ze hem naar mijn mening gelijk na zijn straf moeten uotzetten en niet nu hij wel succesvol is. Ik zie hier zat boefjes die boefjes blijven en iedere keer weer mogen blijven.Zeg maar er valt geen peil meer op te trekken. Nu hij werk heeft en een huis en redelijk meedraait kunnen ze bij het IND zeker niks meer op hem verdienen. Zo lijkt het. Hij is geintergreert en daarmee niet meer van waarde voor de IND en zieligheidsindustrie . Dus oprotten. En ook dat klopt dus niet.

tweetybird | 10-02-16 | 00:34

RoBD=Skullfucker | 10-02-16 | 00:28
Zoals het edelen betaamt spreek ik graag in de Derde Persoon. Overigens heet die nepgraaf Volkert van der Graaf. Plebs dus. Schorriemorrie.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:33

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:32

Ik lees onder de foto in de nrc:
Pekar Shaban (tweede van links) kreeg in 2007 een opleiding in een restaurant voor kansarme jongeren.NRC schreef daar toen een verhaal over en plaatste deze foto erbij. Pekar was toen 17.
In 2008 pleegde hij zijn eerste misdrijf. Hij was toen 18 en volwassen. Het tweede misdrijf in 2010. Hij was toen 22. Hoezo feiten uit zijn jeugdjaren. Feiten uit jeugdjaren zijn een fiets jatten of een ruit ingooien.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:30

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:29

@Graaf van Egmont 00:10
Nou, als je met de Graaf jezelf bedoelt, dan akkoord. Maar mocht je Volkert bedoelen, er zijn velen bij justitie en politie die er van overtuigd zijn dat hij ook bij de moord op Chris van de Werken betrokken is.

RoBD=Skullfucker | 10-02-16 | 00:28

@Jan Dribbel | 10-02-16 | 00:26
Dat is een fout die we nog steeds moeten herstellen.

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 00:27

Het gajes met twee pasporten die dezelfde delicten begaan mag wel blijven.

Jan Dribbel | 10-02-16 | 00:26

@tweetybird | 10-02-16 | 00:20
www.nrc.nl/next/2016/02/09/voor-pekar-...

"Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010. Hij kreeg er een gevangenisstraf voor van in totaal vijf jaar en drie maanden."
Een foutje...

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 00:25

Goed voorbeeld voor alle nieuwe van de afgelopen tijd, de NOS mag dit zelfs in het Arabische vertellen tijdens het staatsjournaal. Hier kloten? opgerot en weggejorist voor jouw 10.000 andere.

toetanchamon | 10-02-16 | 00:24

Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010.
Gewoon opsodemieteren dus.

Jackanders | 10-02-16 | 00:24

josseposse | 09-02-16 | 23:54
Bedankt voor de link. Ik vreesde al dat het niet om zomaar wat delicten ging - anders waren ze wel bij naam genoemd. Een wildplasser vergeven we wel. Fietsen zonder licht - ach ja.
Maar woningoverval met poging tot zware mishandeling?
De persoon die dat overkomen is heeft levenslang!
Je gaat dit soort vergrijpen toch zeker niet bagatelliseren om iemand in Nederland te laten blijven.
En als wel, waar trek je dan de grens?

nemoj me jebat | 10-02-16 | 00:23

In het zielige stukje worden de delicten verzwegen en 5 jaar en 3 maanden gevangenisstraf is gewoon niet niks, dat is een zwaar delict.
Ik zou willen dat ze 2e en 3e generatie Marokkanen met goed strafblad ook alsnog uitzetten, als maatschappij missen we er niks aan.

Beroep = Boerenlul | 10-02-16 | 00:23

Spittertje | 10-02-16 | 00:15

Dank voor de tip. Heb het artikel gezocht. Niets onrechtvaardig. Zo'n straf krijg je niet zomaar. Volledig terecht besluit.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 00:22

Tsja hij heeft een fout gemaakt volgens dit kabinet. Hij is wel geintergreert.Dus terug. Ja de wegen van ons aller kabinet zijn ondoorgrondelijk. Ze zien liever een steelboefje. Kijk maar naar steelbertje der pvda. Kijk maar naar die maffia plofkoppen van de corrupte heren der VVD. Zelfs de illegale worden hier niet uigezet. Maar de goed geintergreerde dus wel. Iemand die hard werkt en belasting betaald en eigenlijk dus gewoon een nederlander is. Ja ja nederland is ziek. Nou laten we met zijn alle nog maar eens zingen. Welkom gelukszoeker die weigert te intergreren. Die vrouwen als derderangs ziet. Die homo's liever dood zien u bent welkom en gaat nooit meer weg. Behalve als u de echte grote fout maakt dit allemaal niet aan te hangen die geweldige waardes en het waagt om te werken en belasting te betalen net als alle nederlanders en te intergreren. Ik denk dat de fout was toen u geintergreerde zat te juigen voor nederland bij het voetbal. Dat heeft de aivd vast gezien. En ook het feit dat u belasting betaalde. Een doorn in het oog van dit kabinet. Nou succes in verweggistan. Jammer dat het zo voor u moet eindigen. Maar onthoud intergreren is bij dit kabinet not done. Voor u helaas te laat.

tweetybird | 10-02-16 | 00:20

Twee feiten uit de "jeugdjaren". Als je mensen eerlijk wilt laten besluiten of het terecht is, wees dan mans genoeg om de delicten te benoemen. Doe je dat niet, dan is het hele verhaal onzinnig.

Ikhebeenvraag | 10-02-16 | 00:16

Die jongen heeft daar familie zat. Ooms, tantes, neven en nichten. En hij is vaardig met het mes, dus kan tegen IS ingezet worden.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:16

Hm. Het artikel van de NRC gelezen hebbende knaagt de twijfel. Het zou makkelijker zijn als alle mensen van buitenlandse afkomst na een tweede overtreding uitgezet zouden worden. Nu voelt het toch wat onrechtvaardig voor deze jongen, hoewel de feiten (zoals beschreven) uitzetting rechtvaardigen.

Spittertje | 10-02-16 | 00:15

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:13

Nederland wil het maar niet snappen. Logica mag niet.

Datkanjenietmenen | 10-02-16 | 00:12

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:12

Ik vraag me af hoe het komt dat al die asielzoekers niemand kennen in hun herkomstland.

CJansen | 10-02-16 | 00:10

Vroeger stuurde Engeland al haar (eigen) criminelen gewoon op een gevaarlijke boottocht zover mogelijk weg naar de andere kant van de wereld. En kijk eens wat voor prachtig land ze ervan gemaakt hebben.

QuantumHolo | 10-02-16 | 00:10

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:10

Het NRC verhaal lezend krijg ik toch een ander inzicht. In 2 jaar tijd 2 zware delicten plegen, dat heeft zelfs de Graaf in zijn hele leven nog niet voor elkaar gekregen. En dat verhaal, dat wie de Credible ooit eens bezocht heeft........ die jongen heeft net zijn koksdiploma. Dat had hij ook in de gevangenis kunnen halen. 5 jaar de tijd voor gehad, maar toen wilde hij kennelijk geen kant op.
En op die foto: dat is geen restaurant voor kansarme jongens, dat is gewoon dé opleidingslokatie voor de horeca in Nijmegen.

Graaf van Egmont | 10-02-16 | 00:10

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:03

Zodra je klaar bent met je straf wordt begonnen met de uitzetting. Daar zitten uiteraard de nodige beroepsmogelijkheden bij. Uiteindelijk kan de uitzetting alleen doorgaan als een land je wilt hebben. Uiteraard zegt iedereen nee tegen criminelen die 5 jaar cel hebben gekregen.

Nunc__ | 10-02-16 | 00:10

Ach Nederland is soms zo krom als maar kan.

MarcelNederland | 10-02-16 | 00:09

Die gast is 26 en heeft 20% van zijn leven achter de tralies gezeten. Lekker moyenne.

wapster | 10-02-16 | 00:09

@wapster | 10-02-16 | 00:07
En toch moet u voor straf 52% van uw inkomen afstaan.

kapotte_stofzuiger | 10-02-16 | 00:09

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:08

@ Xirdalan | 10-02-16 | 00:06
Ik ook, uiteraard. Dacht ook dat het om een paar wissewasjes ging.

Lewis | 10-02-16 | 00:08

Ik ben nog nooit veroordeeld.

wapster | 10-02-16 | 00:07

Ze. kunnen. het. gewoon. niet. Braaf aantallen scoren, maar dan? Als je mensen binnen haalt dan zijn het geen goederen die je opslaat.

Mark van Leeuwen | 10-02-16 | 00:06

@ Lewis | 10-02-16 | 00:04
(Overigens speelde deze discussie nog voordat dat artikel uit de NRC werd genoemd. Toen ik las wat voor misdrijven die meneer heeft gepleegd, werd het natuurlijk een heel ander verhaal, ik neem aan dat dat voor Reykyavik ook geldt.)

Lewis | 10-02-16 | 00:06

@josseposse | 09-02-16 | 23:54

Bedankt voor de link! Ik trek mijn eerdere opmerking terug na het lezen van dat NRC artikel, aangezien ik de indruk kreeg dat het hier om wat kleine dingetjes als wildplassen of fietsen met kapot achterlicht ging.

Afpersing en een woningoverval zijn geen kleine akkefietjes (in totaal 5 jaar en 3 maanden!) en het is een grof schandaal dat het NRC dit omschrijft als een "glansrijke integratie!" *kots!*

Xirdalan | 10-02-16 | 00:06

Bijna 20 jaar in het land, en als 9 jarig jochie binnen gekomen. Manmanman, geef die gast eens heel snel een paspoort. Niet goed wijs onze overheid...

Optelsommetje | 10-02-16 | 00:04

@ RoBD=Skullfucker | 10-02-16 | 00:00
Ik vind hem niet hypocriet. Dit alles bewijst alleen hoe gecompliceerd het kan zijn. Je kunt heel duidelijke ideeën en standpunten hebben over het asiel- en uitzettingsbeleid (die heb ik ook), maar als het een gezicht krijgt, zodra het een persoonlijk verhaal wordt, wordt het ingewikkelder, minder zwart-wit. Ik begrijp en respecteer de reactie van Mark, maar die van Raykyavik ook.
Tja.

Lewis | 10-02-16 | 00:04

-weggejorist-

Yes Crumbs | 10-02-16 | 00:03

Eigenlijk heb ik wel een punt bereikt dat ik immuun geworden ben voor dit soort gevallen. Ook de verhalen van mensen die 'vluchten' uit veilig gebied naar een beloofd land. Onderweg verzuipen met kinderen op een boottochtje omdat ze te beroerd zijn een zwemvest te kopen terwijl ze weten dat ze niet kunnen zwemmen zullen mij inmiddels, triest genoeg, worst zijn.

QuantumHolo | 10-02-16 | 00:03

5 Jaar gevangenisstraf !
5 Jaar gevangenisstraf !
5 Jaar gevangenisstraf !
5 Jaar gevangenisstraf !
5 Jaar gevangenisstraf !
5 Jaar gevangenisstraf !

Sorry hoor, maar dan ben je geen lieverdje. Als dat al niet voldoende is kun je letterlijk elke moordenaar wel een uitnodiging sturen.

Nunc__ | 10-02-16 | 00:02

Zie de 'kleine misstappen' waarover uitgebreider bericht is in het NRC. Het is gewoon een zware crimineel.
De allerlaatste categorie die nog uitgezet kan worden is de zware crimineel zonder verblijfsvergunning. En die categorie wil Links nu een gezicht geven om alsnog hier te kunnen houden. En het 'hoogopgeleidde' GS-publiek trapt er met beide benen gewoon in.
Willen jullie dan echt iedereen hier houden, ook de illegalen met een fors strafblad? Echt iedereen? Want hierna zijn er geen categorieën meer over van mensen die echt niet mogen blijven.

du Roi Soleil | 10-02-16 | 00:00

@josseposse | 09-02-16 | 23:54
Kut artikel dus. Dank je. Weer een Immigrant die het verkloot. Het is wel opvallend.

Mark_D_NL | 10-02-16 | 00:00

@Reykyavik 23:49
Hé, altijd heerlijk, de jij bak. En dan kun je hem terug verwachten.
Jij hebt geen vluchteling in huis genomen
Jij hebt geen mishandelde Syrische homo's behandeld.
Jij bent niet extreem zuinig gaan leven, omdat je weet dat je met elke €50 een vluchteling kunt redden. Je doet waarschijnlijk nog steeds de verwarming aan. Hebt internet. Hebt TV. Etc. Etc.
Dus ja, jij hebt makkelijk praten over het redden van vluchtelingen vanachter je toetsenbordje.
Ga je schamen, hypocriet.

RoBD=Skullfucker | 10-02-16 | 00:00

Nep-Rechtsstaat

Bram van Ojik | 10-02-16 | 00:00

@ josseposse | 09-02-16 | 23:54
Nou, kijk, dat verandert de zaak al. Goed speurwerk.
En nu consequent blijven, overheid.

Lewis | 09-02-16 | 23:59

Lullig, maar als hij 2x veroordeeld is, is hij niet zuiver op de graat.
Hij had dus veel eerder uitgezet moeten worden. En geen begeleiding moeten krijgen.

McPhart | 09-02-16 | 23:58

De schrijver van dit artikel wil dus een generaal pardon voor iemand die de wet overtreden heeft en niet de juiste procedure gevolgd heeft?
.
Dat er andere mensen zijn die misdaden plegen en niet uitgezet worden, hoor ik vaker. Maar doet er natuurlijk niet toe. Als ik gepakt wordt vanwege een overval wijs ik ook niet naar een andere crimineel die nog iets veel ergers gedaan heeft.

CJansen | 09-02-16 | 23:58

Ik ken iemand (niet de uitspraak van Steurtje) die statenloos is en toch een Nederlands paspoort kreeg? www.nieuwwij.nl/opinie/gevangen-tussen...


Vandaar dat de Ind hem een speld op zijn vest prikt met "Hassan". Dan ken hij dus uitgezet worden

Maar ach. Hopelijk zal de Ind nog harder optreden tegen asielzoekers die (zeden) crimineel zijn of oorlogsmisdadiger. En wat registratie van misstanden van asielzoekers betreft. Die word uitgebreid geregistreerd door Coa of politie ivm met Ind. Dus er is echt wel registratie. Denkt aan wobverzoekje en Dijkhoff infovraag!

Dr. Frambozenjam | 09-02-16 | 23:58

"Artikel 3.86 Vreemdelingenbesluit: een verblijfsvergunning kan worden afgewezen „wegens gevaar voor de openbare orde”. "
Dat moeten we vaker doen.

kapotte_stofzuiger | 09-02-16 | 23:58

O sorry, niet te denigrerend doen. Hij kan ook uitsmijters maken.

wapster | 09-02-16 | 23:58

Wat is er mis met ruilen?
Kok weg.
200.000 hoogopgeleide scheikundeleraren en gynaecologen ervoor terug.
De vraag is alleen wie er gaat huilen van het ruilen.

QuantumHolo | 09-02-16 | 23:57

@Reykjavik | 09-02-16 | 23:49
Ja wat wil je nu? Dat alle zieligheid van de wereld maar wordt uitgevent? Dan kan ik jouw nog 78 voorbeelden geven die ook het uitventen waard zijn. En meer dan deze criminele Koerd.
--
Pech, hij is jong en sterk. Met kennis die ze nodig hebben in dat mooie Koerdistan met al zijn aardse rijkkdommen. Een avontuur man. met zijn contacten in NL can hij een ambassadeur voor de Koerden worden.
--
Hij kan zich opwerken tot in de hoogste regionen van de Macht in Koerdistan.. Hij kan alles bereiken. En wat doet die zielige Koerd. Een beetje lopen zeiken dat hij borden wil blijven wassen..

Mark_D_NL | 09-02-16 | 23:57

-weggejorist-

Yes Crumbs | 09-02-16 | 23:57

Een kok die tosti's kookt? Shit man, echt een talentje.

wapster | 09-02-16 | 23:57

@josseposse | 09-02-16 | 23:54
Bedankt!
Die man heeft de samenleving dus al genoeg gekost.
Bij welke gate mogen we morgen gaan zwaaien?

kapotte_stofzuiger | 09-02-16 | 23:56

Lewis | 09-02-16 | 23:54
Gelukkig heb ik lang geleden Arabirisch geleerd voor de fun. Of was het toch een vooruitziende blik?

Graaf van Egmont | 09-02-16 | 23:56

Het enige wat ik uit dit verhaal weer bevestig zie, is dat ambtenaren, we hebben het over de IND, veel te veel uit het raam staren i.p.v. verantwoordelijkheid nemen en aan het werk gaan.
Per uitgezette illegaal verplicht 2 ambtenaren mee uitzetten.

kapotte_stofzuiger | 09-02-16 | 23:55

@ Graaf van Egmont | 09-02-16 | 23:53
Ik kwam er even niet op.

Lewis | 09-02-16 | 23:54

Pardon? Mag ik even? NRC biedt in dit geval duiding. Een kleine misstap? www.nrc.nl/next/2016/02/09/voor-pekar-...
Tweemaal is hij veroordeeld voor een delict. Een poging tot afpersing in 2008. Een woningoverval met poging tot zware mishandeling in vereniging in 2010. Hij kreeg er een gevangenisstraf voor van in totaal vijf jaar en drie maanden. Die straf heeft hij uitgezeten.

josseposse | 09-02-16 | 23:54

Lewis | 09-02-16 | 23:51
Arabieren kennen die uitdrukking ook: Achmed w Allahman

Graaf van Egmont | 09-02-16 | 23:53

En linkse mensjes maar denken dat wij immigranten haten. Het enige dat we willen is dat er goede komen en blijven. Maar dus zul je extreem streng moeten zijn om te voorkomen dat klootzakken hier voet aan aarde krijgen. Alles dat hakbart liever niet of zelfs eruit graag!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-02-16 | 23:53

2 delicten
De juiste procedure niet gevolgd
Afgewacht "omdat het allemaal wel goed zou komen"
En vervolgens de schuld elders leggen, "dat paspoort komt toch wel een keer" en "ik krijg toch begeleiding?"
Vertaling: jeugdcrimineel die weliswaar zijn leven gebeterd heeft, maar anders dan zijn familieleden de officiële regels niet gevolgd heeft, met vrienden die het fijn samen voetbal kijken genoeg vonden om zich totaal nietnte interesseren voor zijn status (fijne vrienden!) en nu middels een verzoek richting sentiment hun eigen falen proberen te verbloemen.
Mijn steun was er wel geweest als er een mea culpa, excuses en please, kunnen we onze fouten nog herstellen. Maar dit tranentrekkende afschuiven, bah.

RoBD=Skullfucker | 09-02-16 | 23:52

Stuur je ze na 16 jaar terug is het niet goed, stuur je ze na 1 jaar terug is het ook niet goed. Het is eigenlijk nooit goed. Wat stelt ons asielbeleid nog voor als het altijd verkeerd is om mensen terug te sturen? De grenzen staan open en op deze manier is het eenrichtingsverkeer. Het zijn geen vluchtelingen, geen arbeidsimmigranten, het zijn nieuwe Nederlanders en niemand die ooit gevraagd heeft of we een dusdanig hard groeiende multiculturele samenleving willen. De balans is zoek.

Rest In Privacy | 09-02-16 | 23:51

@ du Roi Soleil | 09-02-16 | 23:48
Je kunt het ook zo zien: als je Jan (nou ja, heetten ze allemaal maar Jan) en alleman laat blijven, kun je zo'n goed geïntegreerde man ook wel laten blijven.

Lewis | 09-02-16 | 23:51

Het komt me bijzonder idioot voor iemand 'terug te sturen' naar een plek waar hij niet vandaan komt. Dit komt door dat jarenlange gezeul en getraineer in eindeloze procedures. Mensen met een verzoek gewoon opsluiten en binnen een halfjaar duidelijkheid: erin of eruit. En verplichte prikpil voor de dames onder hen. Na dat half jaar nog 10 jaar bewijzen dat je je onberispelijk gedraagt (geen enkele tolerantie voor welk misdrijf dan ook) en dat je de taal nagenoeg perfect beheerst. En dan ben je onvoorwaardelijk NL-er.

BlowingBubbles | 09-02-16 | 23:51

Even voor mijn beeldvorming:
Je komt dus als 9 jarige naar Nederland. Toen we nog tolerant konden zijn. Investeren in die jongen, en op het moment dat hij een rendabel burger word. Je weet wel, belasting betalen, bijdrage aan de maatschappij. Dan gaan we hem uitzetten?

Ben je dan niet gewoon een dief van je eigen portomonee?

TheFreeVoice | 09-02-16 | 23:51

-weggejorist-

Yes Crumbs | 09-02-16 | 23:50

@ Mark_D_NL | 09-02-16 | 23:42 Da's makkelijk tikken vanachter je comfortabele toetsenbordje... Jij wordt morgen niet naar een oorlogsgebied gedeporteerd he? Man man man... ga je in een hoek staan schamen, dropveter...

Reykjavik | 09-02-16 | 23:49

Kan hij mooi helpen zijn nieuwe land op te gaan bouwen. Hij kan een Nederlands restaurant beginnen. Of voedsel voorlichting geven in rural area's.

Mark_D_NL | 09-02-16 | 23:49

Domme kutjes

du Roi Soleil | 09-02-16 | 23:49

Zelfde verhaal als jaren geleden met die Turkse kleermaker in Amsterdam die moest opdonderen.
En vergelijk dat met het criminele en gewelddadige mocrotuig dat door Job Cohen onaantastbaar werd verklaard en de autochtone Nederlanders die volgens die verrader "niet in Amsterdam hoefden te wonen".

Pieter V | 09-02-16 | 23:48

Het hoeveelste 'gezicht' is dit al niet dat uitgemolken gaat worden om straks een hele categorie een verblijfsvergunning te geven.
Praktisch iedereen mag al blijven, alleen voor illegalen met een strafblad is er nog een mogelijkheid dat ze het land worden uitgezet. Voor alle andere categorieën is er al een feitelijke uitzondering gemaakt en mogen ze na acht jaar rekken blijven.
Nu is men dus op zoek gegaan naar een sympathiek verhaal van een allochtoon met een strafblad, leuk verhaaltje-van-een-kant erbij en zie, zelfs het GS publiek trapt er zo in. Laat staan de nog naíevere linkse kutjes.
Als er voor hem een uitzondering gemaakt wordt, dan dus ook voor alle andere criminele allochtonen met meerdere feiten op hun strafblad, want rechtstaat en geen uitzonderingsposities.
Zo zijn al die honderdduizenden andere illegalen ook genaturaliseerd, door voor het 'gezicht' een uitzondering te maken zitten we nu met een bevolking die langzaam vervangen wordt.
Terwijl we in 1950 met 10 miljoen Nederlanders nog vonden dat we overbevolkt waren.
Trap toch niet in zo'n jankverhaal. Criminele illegalen zijn de enigen die nog uitgezet kunnen worden. Graag mee doorgaan en de categorieën verder uitbreiden.

du Roi Soleil | 09-02-16 | 23:48

@Sjaak Faal | 09-02-16 | 23:40 - computers says no, problem?

MarcS | 09-02-16 | 23:48

-weggejorist-

Yes Crumbs | 09-02-16 | 23:47

Oh ja, dat (In)-Credible is een hipsterhotelletje, dat is ook geen argument.

kapotte_stofzuiger | 09-02-16 | 23:47

Mark_D_NL | 09-02-16 | 23:42
Er bestaat geen uitzetbeleid in Nederland. Het is een "wie hem wil mag hem hebben en anders pech" beleid.
Deze Pekar of Hassan is HET toonbeeld van hoe links denkt met de vluchtelingenstroom om te kunnen gaan: integreren, Nederlands leren en een baan. Van de 55.000 of meer die nu in de opvang zitten gaat dit misschien 3 of 4 lukken.

Graaf van Egmont | 09-02-16 | 23:46

"Het is de schuld van Geenstijl. Want jullie roepen toch altijd dat de buitenlanders eruit moeten en vluchtelingen terug moeten naar Vluchtelingelië? Allemaal!
Nou dan, eigen schuld dikke bult. Nu hebben jullie je zin, met je racisme! Lekker puh.
Dat krijg je er van als niet tolerant bent en vluchtelingen niet welkom heet met een fijn lied en leuke beminirokte meisjes. Dat krijg er nu van als je aldoor maar weer zegt dat het vrwemdelingenbeleid strenger moet. Dan is het een keer strenger, weer niet goed."
Aldus de voorspelbare reactie van hoofdredacteur F. Van Jolo van jööp.nl

Stormageddon | 09-02-16 | 23:46

Regels zijn regels. Elke Noord-Afrikaan die een misstap begaat willen we met z'n allen (zijnde reaguurders) terug naar de woestijn sturen, maar nu moeten we huilie-huilie doen vanwege een andere Verweggistanner die zich heeft misdragen.

kapotte_stofzuiger | 09-02-16 | 23:45

-weggejorist-

Yes Crumbs | 09-02-16 | 23:45

Hee, die auteur had ik nog niet eerder gezien!

Mad Jack the Pirate | 09-02-16 | 23:44

We hebben een volstrekt inhumaan asielbeleid. Niet binnen laten, snel terug sturen, terug sturen na delict waren prim opties geweest. Nu niet meer. Dat kan niet. Asielprocedure mag gewoon niet langer dan een jaar duren, daarna vijf jaar voorwaardelijk dan altijd definitief. Noem het maar van rechtswege verleend.

johoost | 09-02-16 | 23:44

Veel sneller uitzetten, dat voorkomt vreemde situaties als deze. Ik denk dat je jezelf na 16 jaar wel kan beroepen op de rot zelf op wetgeving, te weten rechtszekerheid.

of is dit weer sympathie kweken van links op uitzonderingsgevallen waar iedereen van vindt dat het krom is.

Astroturfer | 09-02-16 | 23:44

Ja en?

Ruler | 09-02-16 | 23:44

Ja laten we individuele gevallen een gezicht geven. Hup Groenlinks. Volgens mij krijg ik hier een half verhaal voorgeschoteld, maar oké.

XaleX_2 | 09-02-16 | 23:43

De asielmaffia (COA, advocaten, een legertje ambtenaren en opportunistische politici) kan duidelijk niets meer aan Pekar verdienen, en dus moet de beste man WEG!

Die land, met haar incompetente 'bestuurders' en linkse brainwashende media, is definitief de weg kwijt.

Xirdalan | 09-02-16 | 23:43

een corrupt en crimineel justitieel instituut en ditto regering die criminelen de hand boven het hoofd houden en nette mensen wegjorissen. Goh, je verwacht het niet...
Deze regering is stuk. Ik wil een nieuwe!

prakkie | 09-02-16 | 23:43

Wanneer iemand duidelijk door de gemeenschap wordt voorgedragen als langdurig, nuttig, prettig en ongevaarlijk mens waar we er meer van zouden moeten hebben, dan zou de politiek daar rekening mee moeten houden.
Maar ja, dat begint op democratie te lijken, en dat moeten we niet willen hè.

Spittertje | 09-02-16 | 23:43

Dat betreft lijken we ook gewoon op een dictatuur of een socialistisch land ... oh wacht.

Sjaak Faal | 09-02-16 | 23:43

Kudt, maar dat is collateral damage van een strakker uitzet beleid niet zeiken dus.

Mark_D_NL | 09-02-16 | 23:42

De man heeft een strafblad met meer dan één delict waardoor zijn status is opgehouden. Wat hij gedaan heeft, is niet duidelijk en nu hij (zonder spijt in dit artikel) een recht pad heeft gevonden moet juist deze man blijven. Ik ben benieuwd hoe zijn slachtoffers daarover denken. Verder vind ik natuurlijk dat hij moet blijven en dat mensen een tweede, derde, laatste kans moeten krijgen.

hupsake | 09-02-16 | 23:41

De VVD voelt zich nu eenmaal wat veiliger met collega-criminelen in haar land.

Boer in 020 | 09-02-16 | 23:41

Wat waren de 2 tal delicten? Zonder licht fietsen of 'pinnen' bij de lokale winkeliers?

flashforward | 09-02-16 | 23:40

Duidelijk dat ambtenaren (met name van het IND) doen wat ze 'moeten' doen en afwijken dat komt niet voor in het woordenboek. Primair heeft dat ermee te maken dat niemand de verantwoordelijkheid durft te nemen en alleen als het van hogere hand komt is een afwijkende procedure mogelijk & (opeens) wel uit te voeren.
.
Jawel, ik spreek uit ervaring.

Sjaak Faal | 09-02-16 | 23:40

-weggejorist-

du Roi Soleil | 09-02-16 | 23:39

Foute boel.
Maar zolang het beleid hier niet volledig op de schop gaat wat instroom betreft, toch maar de huidige regels handhaven dan.

Dollemans | 09-02-16 | 23:39

Die meneer is geen verdienmodel voor de vluchtelingensector.

van stampij | 09-02-16 | 23:39

-weggejorist-

Yes Crumbs | 09-02-16 | 23:39

-weggejorist-

Moenen | 09-02-16 | 23:38

Wat zijn die delicten?

eus2 | 09-02-16 | 23:38

Doet me meteen hier aan denken: www.telegraaf.nl/binnenland/24458128/_...
Dat liep ook nog net goed af.
Laten we alsjeblieft de juiste prioriteiten stellen in dit land. En niet alleen omdat de pers er bovenop duikt.

Lewis | 09-02-16 | 23:38

Dit land is knetter- knetter- knetter- knettergek. Ik schaam me te pletter.

Kameroudste | 09-02-16 | 23:36

Een uitzondering die de regel bevestigt.

Ongeblustekalk | 09-02-16 | 23:36

Dus het vluchtelingenbeleid is schizofreen, ondoelmatig, inconsequent, kostbaar, bureaucratisch, onrechtvaardig en onduidelijk?

Goh wie had dat gedacht!

Godsammekraken | 09-02-16 | 23:35

Dit land is stuk, ik wil een nieuwe.

Insan3 | 09-02-16 | 23:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken