Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Bart Schut

Vanavond in de stijlloze interviewrubriek met de diepgang van een abyssopelagische zone de uitgesproken journalist/columnist Bart Schut van het bekende opinieplatform De Dagelijke Soros. De sympathiekrechtse linksmens Schut wordt gehaat door zemel-Mocro's, door online PVV-ers, door rabiate knokploegen van de VU en door de voltallige redactie van Joop.nl — dan doe je toch iets goed. Meesterinterviewer Jan Roos doet niet aan ostraciseren, en vroeg Schut eens op niveau te komen odeha-en over het actuele thema van den asielcrisis en het vandaag gepresenteerde "Plan Samsom". #Zeghet, Bart! "Wir schaffen das is het nieuwe Wir haben es nicht gewußt." Jeuj.

Reaguursels

Inloggen

@Piet Karbiet | 28-01-16 | 23:32
Blijf jij dan ook even met je vrome handen van je gebroed af? Is je Gristennest al financieel veiliggesteld, kindervriend?
Het mag geen wonder heten dat muzzies Gristenhonden verkiezen boven atheisten.

Slogra | 29-01-16 | 12:34

Er zijn nog altijd mensen die denken dat een stem op de PVV , een verloren stem is.
Gelukkig is dat niet waar. Nu bijna 1 op de 3 Nederlanders op de PVV stemt (virtueel), gaat er langzaam bij de "Gutmensch" een lampje branden. Al was het alleen maar uit vrees voor elektoraal verlies.

Hierbij moet men ook niet vergeten, dat het buitenland ook naar de ontwikkelingen van Nederland kijkt.
Als zouden ze als oppositie partij maar in grote getalen mijn ja of nee laten horen.

Vedor | 29-01-16 | 12:04

Leuk gesprek, alleen verder niets nieuws.
Hopelijk zorgt de desintegratie van Europa voor het einde van het Merkel regime, einde van de EUSSR, en nieuwe rationele bestuurders die de zaak weer op orde kunnen brengen. Met grenzen en minder, veel minder islam.
Je moet verder kijken dan de Samsoms, Ruttes en Merkels van deze wereld. Voor die gasten is het einde in zicht.

dijkbewaker | 29-01-16 | 12:00

Helder gesprek weer, wat mij voornamelijk uit het filmpje is bijgebleven en verontrustend:

1)
Islam is de belangrijkste factor voor onze fundamentele aantasting van onze verzorgingsstaat en de democratische rechtstaat!

2)
Islam is de oorzaak van een crisis in het land waar ze uit vluchten, Islam is de oorzaak van de crisis die hier nu in Nederland aan het ontstaan is.

3)
Er is geen land op aarde waar Moslims in grote meerderheid een democratische of een rechtsstaat bestaat.

Extra.Paracetamol | 29-01-16 | 10:38

Ik heb altijd moeten lachen om die moslim jongetjes die vroeger op straat mensen waarschuwden dat ooit 'wij het voor het zeggen gaan hebben'.
Op alle fora die ik lees, kan ik bij veel mensen bespeuren dat er hoop is dat mensen wakker worden omtrent de islamisering en de overloop van islamitische vluchtelingen. Dat er wat gaat veranderen.
Hoop is hier toch meer in mijn denken de vervanging van visie op de werkelijkheid: in 2015 is in Duitsland een influx geweest van 800.000 mannelijke vluchtelingen in de leeftijd van 15-30 jaar. (totaal 1.100.000 vluchtelingen) Het totaal aan autochtone mannen in Duitsland in die vruchtbare leeftijdscategorie is 5.000.000.(info volgens Thilo Sarrazin) Dit betekent een ratio van 1 op 6. Tot zo ver de feitjes. Iemand enig idee wat dit met betrekking tot het verschillende voortplantingsmodel autochtoon-allochtoon gaat betekenen? Mijn onderbuikgevoelens zeggen mij dat binnen 1 generatie leven in Europa zoals wij dat gekend hebben onmogelijk geworden is. Maar ik kan nog hopen. Waar ik het meest op hoop, is op een reaguurder die mij aannemelijk kan maken dat de Duitse cultuur niet binnen 2 generaties vanaf nu zo goed als uitgeroeid is met intact lating van bovenstaand model. We leven met zn allen in een islamitische fuik. De belastingen uitgekeerd als uitkeringen vallen % onevenredig slecht uit aan de autochtonen. Feitelijk betalen we als dhimmies belasting aan de islamitische heersers. Nu al.

Zoltan | 29-01-16 | 09:20

Prima gesprek. 100% mee eens.

RockinChair | 29-01-16 | 09:20

Dat "ze" er voor kiezen om alles te doofpotten in plaats van "ons" voor lul te zetten met de meer logische strategie om juist de kleine "minder gematigde niet echte moslim" groep uit te lichten en te onderscheiden van die grote "gematigde" groep die hier wel zou moeten passen laat zien dat "ze" zelf ook godverdomme goed weten dat dat onderscheid niet te maken valt.

DaJonkel | 29-01-16 | 07:48

War is coming en het is de schuld van de politiek die helemaal niets heeft gedaan. Onthoud dat mensen!

Vroeger of later zullen wij onze eigen huid moeten redden van het gevaar waar wij aan blootgesteld staan, bereid u voor op wat komen gaat. It ain't nice.

Solar666 | 29-01-16 | 07:39

Is Schut links?
Goed gesprek, ik heb hem niet op onzin kunnen betrappen.

Eduardo- | 29-01-16 | 07:35

"Wir schaffen es " het nieuwe "wir haben es nicht gewusst "

Een Schut in de Roos

enorme sukkelzak | 29-01-16 | 06:59

Cijfers afgelopen jaren Denemarken: Hebben 60-80 % van de 'vluchtelingen' het land uitgezet. Inclusief een groep van 100 die vluchten omdat ze niet in militaire dienst wilden in hun eigen land.
België zei: Kom maar. Die lopen uuhhhh liggen nu vnl in Nederland te cashen. Levenslang.

duitse herder | 29-01-16 | 06:55

Weer één voor in de archieven. Top Jan! Achteraf, over 10 jaar, zal door linksachtigen op deze gesprekken worden teruggeblikt en zal je je gelijk krijgen.

Vijfde Cologne | 29-01-16 | 04:42

Waartoe al dat gekakel? Het pleit is reeds beslecht.

McMarx | 29-01-16 | 03:48

Jan Dribbel | 29-01-16 | 02:20
Neunundneunzig Luftballons....
Wij hebben onze vertegenwoordigers gebaard, en zij blijken nu nageboorten te zijn.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 03:00

Wat lees ik in de Duitse Courant: Die Welt
Al lang kritisch over de ongecontroleerde intocht van moslimachtigen:
De regeringspartijen hebben het zoveelste Schijnveiligheids pact gesloten.
www.welt.de/politik/deutschland/articl...
Ein Luftbuchung: luchtfietserij.
In Kiel worden politie en O.M. beschuldigt van doofpot-gedrag ivm asieleisers.

Jan Dribbel | 29-01-16 | 02:20

de honden blaffen... | 29-01-16 | 02:04
Het wordt tijd dat de kufar, de ongelovige, de nihilist, de twijfelaar zijn rol in de wereldgeschiedenis serieus neemt en eindelijk korte metten maakt met zijn eigen God, om vervolgens Allah de strot af te snijden.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 02:16

@You-On-A-Gin | 29-01-16 | 02:06
Eerder een paar flessen Zuid-Afrikaanse wijn.

necrosis | 29-01-16 | 02:10

@ necrosis | 29-01-16 | 01:54
Is dat geen Zuid-Afrikaans?

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 02:06

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:51
De kufar, in de visie van de mohammedaan, dient slechts zijn jizyah te betalen.
Je kunt je taferelen voorstellen wanneer dat stopt.

de honden blaffen... | 29-01-16 | 02:04

Ik heb ook een plan : alleen vrouwen en kinderen toelaten en tot het land van herkomst weer veilig is .
Voordelen :1) de testosteron-boys kunnen hun land helpen opbouwen dan wel verdedigen. Je moet toch ergens met je testosteron heen nietwaar? Hoe zou de Gutmensch denken als wij in oorlog waren en de helft van de jonge mannen nam de benen ?
2)80% minder asieleisers.
3)bijkomend: de Gutmensch wordt ontwapend: geen beschuldigingen van xeonfoob en racisme meer.
4)mijn plan heeft hoge zieligheids-coëficient.Altijd meegenomen.

daytripper | 29-01-16 | 02:03

Dr. Frambozenjam | 29-01-16 | 01:46
De een zijn dood is de ander zijn brood, dat is wat Spekman aanhaalde toen hij zei "nivelleren is een feest". Maar hij zei in die paar woorden veel méér. Hij zei dat hij wilde dansen op de graven van anderen, dat het eigenlijk het recht van de verschoppelingen is om op graven te dansen, en dat er eigenlijk niks leukers is in het leven dan te dansen op graven, dat het doel van het leven is om op graven te dansen. Dansen is enkel aangenaam als er lijken onder de dansvloer liggen. Murder on the dance floor. Een socialist kan niet genieten als hij niet slaat en verslaat. Barmhartigheid past niet in die mind set.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 02:02

Samsom doet een PVV'tje dondersgoed wetende dat dat logistiek en zeker onder EU-regeltjes niet uit te voeren is. Ik ben een groot voorstander van opvang van echte vluchtelingen zoals christenen en mensen die zich in hun arabische omgeving niet veilig voelen. Maar we leven hier in een NL waar zelfs een teruggekeerde jihadist niet wordt vervolgd (ja maar we houden hem in de gaten hoor zegt AIVD (kost dat?) maar zelfs wordt omarmd met opleiding, baan en huis en waar een held die het opneemt tegenover de vijand van het westen (en de islam volgens de kenners...) direct word gearresteerd en veroordeeld. Van weggestuurde asielzoekers heb ik nog nooit gehoord. Want reken maar dat Schiphol op zijn kop staat als daar massaal asielzoekers op het vliegtuig worden gezet. Nee hoor bij "twijfel" kun je nog zeker een jaar doorleven op kosten van het land. Dat hebben de "asielzoekers" uit niet-gevaarlijke Noordafrikaanse landen allang uitgevonden. En in de tussentijd vul je je zakken met misdaad. Is niet haram, is stelen van kuffaar dus helemaal goet!

PrinsesStoepje | 29-01-16 | 02:01

@Dr. Frambozenjam | 29-01-16 | 01:46
Lees die eerste zin nog eens terug, dan ga ik mijn tenen even spalken.....

necrosis | 29-01-16 | 01:54

de honden blaffen... | 29-01-16 | 01:45
Hij probeert ons op te zadelen met een probleem dat hij en de zijnen niet op kunnen lossen. Wat hij in feite zegt is dat hij ervan overtuigd is dat de kufar het probleem van de gelovige op moet lossen. Nou, ik denk dat hij daar eigenlijk wel gelijk in heeft. God heeft zichzelf onmogelijk gemaakt, en nu is het de beurt aan Allah om zich in alle opzichten onmogelijk te maken. Dus is het aan de kufar, de Kufar, de ongelovige, de Ongelovige, de westerse mens, de nihilist om het zwaard te heffen en Allah de kop af te hakken.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:51

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:15
De eerste keer dat ik Speknam zag op televee, beseft ik dat is geen noormal neus uit anatomisch perspectief. Ja jo deze "neus" sprak en zei de veelzeggende geschiedenis zin zo iets als "Ich bin ein berliner" maar dan vertaald naar "nivelleren is een feest". Onderwijl leek dat hij uit zijn neusgaten zat te pulken voor denkkracht. Verders die trui en daarbij de beeld-vorming concluderend na aanschouwen dat "alles" cabareteske te vernoemen is. "Alles" lijkt wel, achteraf conduleer (ge) ik wel de nabestaanden. Des te vroeger men sterft des minder uitgaven oftewel de 1 zijn dood de ander zijn brood.

Dr. Frambozenjam | 29-01-16 | 01:46

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:33
Als de sukkel enig historisch besef had gehad, zou hij weten dat kruistochten "native to western societies" zijn.

de honden blaffen... | 29-01-16 | 01:45

Stormageddon | 29-01-16 | 01:18
Ik huiver meer als ik verder lees: "and therefore their religion is also native to Western societies". Is bijna zoiets als een erfzonde. Je laat hen, op basis van een multiculti-ideaal, toe, en daarmee erf je voor eens en voor altijd hún erfenis, hún historie, hún ballast en is het voor eens en voor altijd jóuw probleem geworden.
Native... die Islam is niet bij ons geboren en heeft zich niet bij ons ontwikkeld, is niet verweven met al onze normen en waarden, onze gebruiken, is ons overkomen. Je kunt gastheer zijn, ontvangen, je deur openen, welkom heten, begroeten, een hand geven, maar daarmee is jouw gast niet bij jou geboren, heeft een lid van jouw samenleving jouw gast niet gebaard. Er is een onderscheid tussen gastheer en gast.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:33

Vageling | 29-01-16 | 01:17
Er is nog een definitie.

Zemelen: zaniken, zeiken, zeuren.
Daar zijn ze heel goed in. met name zemelMarokkanen die zich in de politiek hebben weten te draaien.

de honden blaffen... | 29-01-16 | 01:28

Machteloze | 29-01-16 | 01:14
Kudo.
Iemand moet het doen.

de honden blaffen... | 29-01-16 | 01:21

@ Machteloze | 29-01-16 | 01:14
Zo onmondig zijn ze toch niet?

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 01:20

Bart is een lul, maar wel een fijn mens. Hij heeft gewoon gelijk en weet gewoon waar de schoen wringt en wat het probleem is. Dat begint met een 'I' en eindigt op 'slam'.
En hij zegt het gewoon en schrijft het op. Alleen daarom al deugt hij.
Overigens, ik heb wel mijn bedenkingen tegen de door Bart aangehaalde Maajid Nawaz. Hij kan wel heel rationeel en liberaal overkomen, en ik ben heel benieuwd naar zijn samenwerking in boekvorm met Sam Harris, maar zodra hij zegt dat "Islam is native to Western society", dan huiver en stijger ik wel....
richarddawkins.net/2016/01/maajid-naw...

Stormageddon | 29-01-16 | 01:18

LOL @ zemel-Mocro's. Subtiel hoor... Pritt ;)
ZEMEL
1) Afval 2) Buitenste lagen van de graankorrel 3) Bolster van graan 4) Erwtenteller 5) Geitenbreier 6) Graankorrelhuls 7) Graanproduct 8) Graandeel 9) Graanvlies 10) Meut 11) Omhulsel 12) Persoonsbenaming

Of bedoelde je nou zemmel of zemmer?

Vageling | 29-01-16 | 01:17

"Wir schaffen es" is het nieuwe "wir haben es nicht gewusst'.
Die mag op een tegel, in Delfts Blauw, en dient te worden aangeboden in elke Hollandse souvenirwinkel.
Wat me overigens opviel is dat Samsom nu al te gemakkelijk een woord in de mond neemt dat hem en zijn partij niet past. Barmhartigheid.
Nivelleren is een feest, zei enige tijd geleden Spekman. Dat is geen priester, dominee, rabbijn of profeet die dat zegt. Dat is een man vol wraak, ressentiment, zuur, agressie. Dat is wat socialisme socialisme maakt. Maar barmhartigheid...
Zelfs als Buma het woord barmhartigheid in de mond neemt krijg je spontaan antiperistaitsche bewegingen, maar 'of all people' Samsom...
Barmhartigheid tonen is niet wat je van de PvdA verwacht, barmhartigheid eisen, dat is wat voor de hand ligt, en daarmee barmhartigheid assimileren, opzuigen, kapotmaken, vernietigen.

Schoorsteenveger | 29-01-16 | 01:15

Bart Schut is een journalistieke opportunist die munt slaat uit de huidige PVV-geest, maar ondertussen (in zijn eerste stukken op DDS, ik ben daarna afgehaakt) boze PVV'ers gelijkschakelt aan islamitische moordenaars.
.
Als je de onmondige autochtone slachtoffers van de massa-immigratie vergelijkt met terroristen dan vergelijk je ongenuanceerdheid met moord en ben je niet goed snik.
.
Ik heb geen goed woord over voor de nieuwe generatie publicerende lafbekken die gebruik maken van de ruimte in het publieke debat gecreeerd door mensen als Fortuyn en Wilders, maar die nu met name Wilders afvallen. (net zoals Fortuyn werd gedemoniseerd toen hij nog leefde)
.
Als je het publiekelijk opneemt voor Wilders, zoals ik hier doe, wordt je al snel weggezet als PVV-fanboy. Met als doel je mening af te schrijven als niet redelijk/intelligent of whatever. Maar als je zoals Wilders je leven in de waagschaal stelt en je rug recht houdt voor je principes, en daarin bovendien telkens wordt bekrachtigd door de realiteit, dan ben je in mijn ogen een held en een zeer waardevol politicus die erkenning verdient.
.
Ik begrijp dat het nog steeds slecht voor je (carriere) kan aflopen wanneer je je openlijk associeert met Wilders, maar al het andere is de realiteit ontkennen. Als meer vooraanstaande figuren zich durven uitspreken voor Wilders is het snel bon ton en kunnen de electorale luiken open.
.
Alleen dan kunnen de zaken even aangepast worden.

Machteloze | 29-01-16 | 01:14

@ pluk-87 | 29-01-16 | 01:01
Was dat niet de enige echte Hassnae Bouzza, de "eega" van Breedbekkikker?

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 01:06

Sinds ik twitter ben ik sensitiever. Aldus Romano uit Slijk.

LibertasSimplex | 29-01-16 | 01:03

@You-On-A-Gin | 29-01-16 | 00:32
Over dat boek sprak hij eens bij P&W toen zat er zo'n hysterisch Marokkaanse Joopwijf tegenover hem. Hij had geen makkelijkere opponent kunnen hebben. Ze kon helemaal niet nadenken ze zat steeds te krijsen.

pluk-87 | 29-01-16 | 01:01

@janneman1977 | 28-01-16 | 23:49
LoL! Antwoord: "NEUH!", "Ach komop?" zegt Samson. "Wil je je kop kwijt kuffar?" En Samson doet een draaikontje en zegt dat het niet verantwoord is want trauma's en zo zielig. En pleit voor meer.

Vageling | 29-01-16 | 00:54

@Dr. Frambozenjam | 28-01-16 | 23:50
En Juncker en entourage pleegt een Francesco Schettino'tje wanneer het schip zinkende is. De Oranjes zijn daar ook goed in.

Vageling | 29-01-16 | 00:45

"De sympathiekrechtse linksmens Schut wordt gehaat door zemel-Mocro's, door online PVV-ers, door rabiate knokploegen van de VU en door de voltallige redactie van Joop.nl — dan doe je toch iets goed."

Pedor Blootveld moest 'm ook nogal hebben, want hij durfde iets over racisme bij Marokkanen te zeggen.

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 00:32

@pluk-87 | 29-01-16 | 00:11
Koffie? Ze komen niet eens binnen zonder rechtelijk bevel! Laat staan dat ik die Mohammedaan knuffelaars van koffie voorzie!

Vageling | 29-01-16 | 00:26

@Vageling | 29-01-16 | 00:21
*losbeukt

Vageling | 29-01-16 | 00:23

@de honden blaffen... | 29-01-16 | 00:04
Dat is omdat het zo slecht afstraalt op de fopdemocratie. Mag niet gefilmt worden dat de ME er lekker op leusbeuk omdat men wat vindt. Vooral nadat laatst de beelden van die meid zijn vrijgegeven. De Stasi mag niet gehinderd worden. What's next? Kapot geknuppeld worden en bij mondje open in een cel zitten.

Vageling | 29-01-16 | 00:21

Euh... Jan Roos een soort hipster? Man die kleding. Net een fin met heuptasje. Beentjes klemmen? Man, man, man Roos wat leidt jouw lichaamstaal af! Dat Hoedje helpt ook niet. Zet dan je capuchon op! Beetje semi-fin uithangen. Tfoeh!

Gij zult Wilders geen gelijk geven. Ik lach dubbel. Humor!

Bartje, pas je wel op? Staan straks wat gutmenschen een kogelbrief door je brievenbus te rammen. Teveel realiteit. Straalt zo slecht af op die hypocriete moralisten.

Vageling | 29-01-16 | 00:17

@de honden blaffen... | 29-01-16 | 00:04
Dat de politie op de koffie komt als je anti-AZC teksten op twitter plaatst. Ow wacht, dat is al :D

pluk-87 | 29-01-16 | 00:11

@Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:17
Daar slaap ik nog een nachtje over..

pluk-87 | 29-01-16 | 00:09

Breaking:
beperking persvrijheid in Nederland.
Noodverordening: de pers moet op 5 km. afstand van een bijeenkomst over een nieuw asielzoekerscentrum in Luttelgeest blijven.
What's next???

de honden blaffen... | 29-01-16 | 00:04

Prima weer dit GS. Uitstekend verhaal van Schut.

RobberenRukkie | 29-01-16 | 00:01

janneman1977 | 28-01-16 | 23:49
Kopje thee, koekje, goed gesprek.
Moet lukken.

nemoj me jebat | 28-01-16 | 23:57

He zie nu het filmpie..
Iets over Algerije en Bouteflika. Zeer interessant visie van Bart. Na Zuid-Afrika is Algerije en dan Marokko de landen met hoogste defensie uitgaven in Afrika. En stel Libië is al gevallen. Maar als er geen opvolger is voor Bouteflika ja dan gaat het los. Voormalig Frans kolonie. Frankrijk is nu al paraat om in Libië na Mali en Syrië en Irak gevechtshandelingen uit te voeren. Geloof mij de doos van Pandora opent zich langzaam aan. Europa is be-stuurloos als een schip op een nadere storm.

Dr. Frambozenjam | 28-01-16 | 23:50

Ik vraag men trouwens af hoe de populist zwamsom de immigranten op een veerboot naar Turkije denkt te krijgen?
Gaat hij het ze vriendelijk vragen?

janneman1977 | 28-01-16 | 23:49

Tirade | 28-01-16 | 23:25
Dat onze politiek dit niet schijnt te begrijpen kan alleen maar verklaard worden door een gigantisch gebrek aan realiteitszin.
Maar ook een groot gebrek aan volwassenheid en analytisch vermogen, die je van deze "leiders" wel zou mogen verwachten.
-
Vergeet niet dat, op een paar na, verreweg de meeste huidige Nederlandse politici carriere gemaakt hebben door niets anders te doen dan gewoon dom politiek correct te blijven en vooral hun nek niet uit te steken.
-
Niets oplossen maar uitstellen, wegkijken, onbespreekbaar maken, commissies benoemen, (=op de lange baan schuiven) en vooral manisch politiek correct blijven.
-
Als politiek correct zijn = geen kritiek op islam, dan praat men niet over de islam.
Men roept dan dat WIJ de problemen zelf veroorzaken.
Dat het om een of andere onzin reden ONZE schuld is.
Dat onze vrouwen en meisjes het zelf veroorzaken.
Dus precies dat wat we ze eigenlijk al jaren zien doen.

moitambien | 28-01-16 | 23:48

Tirade | 28-01-16 | 23:25
Spijker op z'n kop!
Ik mis de kudos.

nemoj me jebat | 28-01-16 | 23:47

Lewis | 28-01-16 | 23:27

Ik denk dat de kopstukken het wel weten, maar de rest bazelt maar wat. Ze leven veelal onder een stolp en omwille van de smeer.....

toetssteen | 28-01-16 | 23:44

Piet Karbiet | 28-01-16 | 23:15
Het zijn nare cijfers, maar ze zouden de burger aan het denken moeten zetten. Nee, niet aan mijn deur kloppen, mijn vrouw zette er 5 op de wereld, maar die kon ik me(ons beter gezegd) permitteren.
Uit dat vijftal nu 4 kleinkinderen (moet ik erbij vertellen dat de dochter op 18 en 24 jaar mja werden uitgeschakeld).
Maar toch, het is bizar dat een verouderend Nederland in populatie groeit. En nog gekker is het als een Flip van Dyke, de cijfergoochelaar van links zomaar weet te verklaren dat zulks komt door autochtonen.
Ach ik heb hem er eens op TPO mee geconfronteerd, het antwoord moet nog komen van deze raamambtenaar die kloot met cijfers. Sarah's hebben geen tweede leg, dus Flip vervuilt statistieken.

toetssteen | 28-01-16 | 23:41

@Slogra | 28-01-16 | 22:54
.
Ja, ja het zal wel
En blijf lekker met je gepotel van mijn kinderen af.
Ja?

Piet Karbiet | 28-01-16 | 23:32

@ Tirade | 28-01-16 | 23:25
Mooie tegel. Vooral met dat laatste punt sla je de spijker wel heel erg hard op de kop.

Lewis | 28-01-16 | 23:31

Prima niveau voor het slapen gaan. Marineschepen, alles...

Driewerf Hoezee | 28-01-16 | 23:30

@ pruimzuur | 28-01-16 | 23:26
Misschien moet je toch eens Twitter overwegen, krijg je een heel aardig beeld van hem. (En als je daar al zit, moet je hem eens volgen. En als je dat al doet... dan snap ik je geloof ik niet.)

Lewis | 28-01-16 | 23:29

@ moitambien | 28-01-16 | 23:18
Ik snap je wel, maar naïviteit is iets heel anders dan domheid. Ik geloof niet dat politici dom zijn, een enkeling daargelaten.
Wat het allemaal nog veel frustrerender maakt natuurlijk. Iemand die dom is kun je niet zoveel kwalijk nemen.

Lewis | 28-01-16 | 23:27

Die Schut mag wel eens een gastartikeltje tikken, een verfrissend lekkere babbel was dit zeg.

pruimzuur | 28-01-16 | 23:26

de setting blijft erg leuk, jan gewoon +1 voor de moeite

Datkanjenietmenen | 28-01-16 | 23:26

Neem 1000 Chinezen en over een jaar heeft 90% een baan. Geen tot weinig overlast. Problemen worden in eigen kring opgelost. Kinderen studeren op niveau en pakken alle kansen aan.

Neem 1000 moslims over 3 jaar heeft 80% een uitkering. Tweede en derde generatie voelen zich ontheemd door gebrek aan integratie en vormen voedingsbodem voor zowel criminaliteit als extremisme.

Hoe dom kan je zijn als je dit nu nog niet inziet. Het mag benoemd, het moet benoemd. De islam is het probleem. Zo min mogelijk van binnen laten. Je bent geen racist. Omgekeerd. Je stopt er haat mee. Haat tegenover joden, het westen, homo's, onze cultuur. De ware gutmensch durft te zeggen: tot hier en niet verder.

Tirade | 28-01-16 | 23:25

Idd. Was fout van mij.
Maar ik lees Plan Samson.

Samson = Samsonite www.samsonite.nl/home

Weg-met-ons?

Dr. Frambozenjam | 28-01-16 | 23:21

Hij kan niet links zijn, linkse lui kijken weg en zijn niet in staat tot dergelijke analyses die Bart net heeft gemaakt. Goede vent, goed interview Jan.

deluiegriek | 28-01-16 | 23:18

Lewis | 28-01-16 | 22:41
Voor mij is politiek correct zijn niets anders dan dom zijn.
-
Politiek correct zijn is niet de echte realiteit maar een wensrealiteit zoals men die graag zouden zien.
Politiek correct zijn = dom naïef zijn.

moitambien | 28-01-16 | 23:18

@CoJoNes | 28-01-16 | 23:13
.
Neen, maar onder de lakens geeft ze wel veel toe.

Piet Karbiet | 28-01-16 | 23:17

@ CoJoNes | 28-01-16 | 23:13
Kijk dan niet. Ik kijk al jaren zelden meer talkshows en actualiteitenprogramma's, het is een verademing en maakt de kans op een maagzweer een heel stuk kleiner.

Lewis | 28-01-16 | 23:15

@Slogra | 28-01-16 | 22:54
Engnek.
Heb je nog geneukt?
,,

Piet Karbiet | 28-01-16 | 23:15

Trouwens, compleet OT: Is het iemand weleens opgevallen dat het geluid van doosje Jinek altijd veel harder staat dan dat van haar gasten?
Terzijde: ik kan dat wijf niet velen.

CoJoNes | 28-01-16 | 23:13

"Maar dan zegt Merkel dit.."
"Klopt, dat zegt Merkel."
"Maar dat klopt dan dus niet."
"Nee, dat klopt dan dus niet."

Het niveau. Kom op Roos! Maak er godverdomme eens een echt gesprek van dan.

CoJoNes | 28-01-16 | 23:08

Ik zie eigenlijk liever Mw Venema als interviewster zodat het een echt prikkelend interview wordt. Maar dat is de "format" van het filmpje wellicht ook niet. Doet mij denken aan middelbare school toneel. Maar daar is toch ook niets mis mee.

A.S. Perien | 28-01-16 | 23:06

@echtezwartjoekel | 28-01-16 | 22:55

U kunt ermee ophouden, hoor. Die villeine insinuaties van rascisme en fascisme werken niet meer. Iedereen kan zien dat we met de immigratie en islamisering slechts geweld, moord en doodslag, en haat hebben binnengehaald. De realiteit heeft dat politiekcorrecte gelul van u ingehaald.
.
13% voorstanders van de immigratie en islamisering dwingen 87% van de bevolking dit te accepteren door dictaat, dwang, en demonisering. Het is duidelijk in welke hoek de duistere fascisten te vinden zijn en ook dit kan iedereen zien. U en de uwen zijn die fascisten. U en uwen zijn het probleem.
.
Dag, dag politiekcorrect zwijntje. Het spel is uit. Terug naar de trog...

Parel van het Zuiden | 28-01-16 | 23:04

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 28-01-16 | 23:02

Schut maakt al geruime tijd een overgang door van Joop links naar het realisme. Dat kost tijd, want de ontkenning van zaken is zo makkelijk. Toch ziet hij dan ook wel weer dat er iets niet klopt.
Geef het nog een paar jaar en hij is een libertariër. Lees nogal rechts gezien door de ogen van een jopie: extreem rechts. Maar elke realist zal inzien dat die spectra ongeveer tegenover elkaar staan.

toetssteen | 28-01-16 | 23:02

Leuk gasten heeft ie. Maar wat een allerbelabberd slechte interviewer is die Roos zeg. Hij stelt ook geen vragen. Hij trapt een monoloog af waar mensen op moeten reageren. Liefst met een bevestiging.

roze_bril | 28-01-16 | 22:57

@A.S. Perien | 28-01-16 | 22:49

De_echte_man bedoeld een Endlösung waarschijnlijk en denkt niet verder dan dat.

echtezwartjoekel | 28-01-16 | 22:55

@Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:17
Onzin. Niet aan die woestijnkletskoek toegeven met een wedstrijd om des keizers baard over wie er meer jonkies werpt. Geldt ook voor bedrijfskul die promoot dat er hier lukraak idioten worden binnengehaald.
www.overpopulationawareness.org/nl/

Slogra | 28-01-16 | 22:54


@De_echte_man | 28-01-16 | 22:30
Hoe gaan wij dit "gewoon" uitvoeren? Per trein, boot, vliegtuig? Wie is precies een kansparel? Waar ligt verwegstan? Wat doen wij met de resterende eigendommen van kansparels, wat doen wij met de kinderen van kansparels en maken wij onderscheid naar leeftijd? Wat is dwang? Is dat boos kijken, beetje meppen of hard slaan? Hoe stellen wij hier adequate wetgeving voor op? Graag uw voorstel nog iets meer onderbouwen.

A.S. Perien | 28-01-16 | 22:49

@De finale eindbaas | 28-01-16 | 22:23
.
Jihad = Mijn Strijd.
,
Het is niet zo moeilijk.

Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:45

@pietpaardenlul | 28-01-16 | 22:16

Natuurlijk is er wel een oplossing: tijdelijke opvang, Europees georganiseerd en betaald in een groot kamp/een aantal grote kampen in Europa/Midden Oosten; totdat de situatie gestabiliseerd is; dan allemaal terug. Geen permanente huisvesting en verblijfsstatussen maar altijd tijdelijk. De mensen wel in leven houden met normale middelen, beperkt vrijheid geven, goede voorzieningen in het kamp geven zodat ze daar niet weg willen en dus zorgen dat ze terug gaat/moeten uiteindelijk na de oorlog naar het land van herkomst zodat ze het land weer op moeten bouwen.
.
Hiervoor is internationaal (EU) samenwerken noodzaak en dit kost geld. Het enige dat Roos doet is constant het vuur opstoken, de mensen als beesten/parasieten wegzetten en alle internationale verhoudingen bekritiseren/de tegenstellingen aanscherpen. Dat helpt niet/niemand en zorgt alleen maar voor Tokkie-oproer in achterstandswijken en gefrustreerde immigranten en moslims. Kortom: ga eens ZINNIG nadenken allemaal i.p.v. blijven hangen in een vicieuze cirkel van ellende over één globaal probleem.

echtezwartjoekel | 28-01-16 | 22:45

Jan, ik heb je hoog zitten, laat dat duidelijk zijn. Desondanks zou ik je toch willen aanraden eens een cursus gesprekstechniek deel II te volgen.

Je laat steeds maar weer het gesprek helemaal doodvallen door de zojuist door je gast gesproken woorden tergend langzaam te herhalen en daarna nógmaals te bevestigen. Zo irritant is dat.

Terwijl het juist van respect naar de kijker zou getuigen om metéén door te gaan met het gesprek. En een slimme vraag te stellen. Je gast te prikkelen. Aanvoelen waar ie heen wil en daarop anticiperen.

Willianus Wortelus | 28-01-16 | 22:44

@ moitambien | 28-01-16 | 22:34
Ze zijn niet dom. Ze zijn politiek correct tot op het bot. Ze durven bepaalde conslusies niet te trekken, in elk geval niet in het openbaar.

Lewis | 28-01-16 | 22:41

Mijn mond viel open toen Bart Schut zei dat onze politici het feit dat het hier om Islam gaat niet mee laten tellen.
Dat is zoiets als een brandweerman geen rekening houdt met vuur!
-
Als Bart Schut inderdaad gelijk heeft dan zijn onze politici echt hele domme en en absoluut incapabele lieden.
En het beangstigende is dat dit wel een paar absurde/domme beslissingen/redenaties zou verklaren...

moitambien | 28-01-16 | 22:34

Het is mij helemaal duidelijk (al een paar jaar / decennia). Die kansparels moeten hier weg. We weten allemaal wat ons te doen staat.

Allemaal een enkeltje onder dwang naar verwegstan.

Hoelang moeten we nog in de ellende zitten voor we dit gewoon gaat uitvoeren en deze pijnlijke pil nemen

De_echte_man | 28-01-16 | 22:30

Nein wir can't.

Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:25

Waarom de islam net als Mein Kampf niet verbieden?
Zou een hoop ellende voorkomen.
Weg met moskeeën, imam's, hoofddoeken en boerka's. Liever gisteren dan vandaag.

De finale eindbaas | 28-01-16 | 22:23

"Wir schaffen das is het nieuwe Wir haben es nicht gewußt." Ja ja te laat begint de rest Geert's ruim op tijd constateringen en ideeën over te nemen.

De finale eindbaas | 28-01-16 | 22:20

@pluk-87 | 28-01-16 | 21:39
.
Niet om het een of ander maar ik zou nu kinderen plannen.
Stuk of drie. Deed ik na de eerste politieke moorden in NL ook. Wachten tot je 38e is begrijpelijk -want Frau und Kneipen- maar de hordes doen daar niet aan.

Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:17

Weer een zuur verhaal over vluchtelingen? Heeft geen enkele zin om te kijken: Roos is altijd negatief en zuur maar nooit constructief werkend aan een oplossing.
echtezwartjoekel | 28-01-16 | 22:04

wat is de oplossing dan volgens u? Nog meer meer meer binnenhalen? Volgens mij legt dhr schut de vinger precies op de zere plek en heeft ware woorden op het eind

pietpaardenlul | 28-01-16 | 22:16

Hang the DJ, Hang the DJ
Hang the DJ
Hang the DJ
Hang the DJ

Piet Karbiet | 28-01-16 | 22:08

Bart wie?? Ik begin er maar niet eens aan.

Randiaan | 28-01-16 | 22:06

Weer een zuur verhaal over vluchtelingen? Heeft geen enkele zin om te kijken: Roos is altijd negatief en zuur maar nooit constructief werkend aan een oplossing.

echtezwartjoekel | 28-01-16 | 22:04

Als ik het goed begrijp gaat die ellende met de moslims nooit over,ik begrijp er niets van overal ter wrled is het gedonder met moslims en hier laten we ze binnen komen

janmetdepet | 28-01-16 | 22:03

Piet Karbiet | 28-01-16 | 21:56
inderdaad.
.
I wonder to myself
Could life ever be sane again?
The Leeds side-streets that you slip down
I wonder to myself
Hopes may rise on the Grasmere

Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:58

@Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:40
.
De Realisten zijn te veel versplinterd.
Echt, daar moeten ze nu eens wat aan doen.
.

I've seen this happen in other people's
lives
and now it's happening in mine

Piet Karbiet | 28-01-16 | 21:56

Woghtel | 28-01-16 | 21:53
ja, die kale

Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:55

SamsoMMM

Woghtel | 28-01-16 | 21:53

vanmorgen bij het eerste radio 1 journaal was het nog het " plan samson " maar om half negen was het " het initiatief rutte-samson ". sinds de afwijzende reacties, nationaal en internationaal is het weer "het plan samson". de glibber Rutte wurmt zich er al snel uit....

Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:51

-weggejorist-

Yes Crumbs | 28-01-16 | 21:50

Het enige wat de hersenscheet van Swamsom inhoudt is dat het zijn laatste stuiptrekkingen zijn om te voorkomen dat hij straks mag gaan wieberen als partijleider...
Maar gebeuren gaat dat toch.

Wijze uit het Oosten | 28-01-16 | 21:49

Begrijp nog altijd die glazenwasserstoelen niet en al helemaal niet waarom wij kijkers telkens in de grote neusgaten van gast en Heer Roos moeten loeren. VPRO format uit de jaren '70. Neem de kijker a.u.b. serieus en ga gewoon als volwassen kerels in een stoel naast de haard zitten. Dat popie-jopie gedoe heeft een gesprek op niveau toch niet nodig. Meer zendtijd voor Schut a.u.b. Die uitspraak over Algerije geeft duidelijk te denken...

A.S. Perien | 28-01-16 | 21:47

-weggejorist-

Yes Crumbs | 28-01-16 | 21:46

Als die Schut links is, ben ik het ook. Goede punten en analyse.

Wim Venijn | 28-01-16 | 21:45

-weggejorist-

Yes Crumbs | 28-01-16 | 21:43

pluk-87 | 28-01-16 | 21:39
ik hoop het u helpen

Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:40

Ik mag hem, die Schut. Niet makkelijk in een hokje te plaatsen.

Lewis | 28-01-16 | 21:40

Als er een oorlog in Algerije uitbreekt zijn wij denk ik al zo ver dat we ze niet meer gaan opvangen. Op zeer korte termijn gaan er namelijk dingen veranderen. Schut en Roos doen alsof de situatie blijft zoals nu en dat we dan miljoenen Algerijnen deze kant op krijgen, maar tegen die tijd zijn wij weer wat minder lam en laf geworden.

pluk-87 | 28-01-16 | 21:39

Een hersenscheet ! Hahaha, die kende ik nog niet.

Troef | 28-01-16 | 21:38

volgens de wetten van de waarschijnlijkheid gaan we af op een apocalyps. algerije is na de dood van bouteflika de volgende dominosteen. de algerijnen zijn sinds de franse dekolonisatie in een burgeroorlog alleen veenbrand. de algerijnen zijn net zo "gezellig" als de marokkanen die wijfie nu al uitkotsen. kan je je lol op.
met de "leiders" die wij hier hebben....

Glasgow Argus | 28-01-16 | 21:35

Wijze woorden op het laatst.

Esdie Haze | 28-01-16 | 21:34

waarom is Schut links?

Bram van Ojik | 28-01-16 | 21:33

-weggejorist-

Niedendeze | 28-01-16 | 21:31

Jan doet het weer heel goed. Wat hij ook zegt over die cultuur van een stuk van de pik afsnijden, dat is precies de juiste wijze van beschrijven die nu nodig is. Die ridicule achterlijke cultuur verdient NUL respect.

pluk-87 | 28-01-16 | 21:30

Mensen die kinderen verminken moet je niet vertrouwen.
Als je een onschuldige baby een van de belangrijkste zenuwknopen af kunt knippen of snijden sporen niet.

miko | 28-01-16 | 21:26

Goed gesprek hoor. Vooral op het eind zegt hr. Schut hele ware woorden.

Lupuslupus | 28-01-16 | 21:19

Vind er niks meer aan,te vaak te veel.

|confused| | 28-01-16 | 21:15

Jan Roos altijd +1

tejootje | 28-01-16 | 21:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken