Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Ardenne, peop aan je antenne

agnes de pagnes Uit het pluche gewipte bewindslieden blijven vermakelijke kost. Neem Agnes van Ardenne, de voormalig apotheekassistente die het tot minister van Honger in Afrika wist te schoppen. Volgens Agnes, die droomt ooit net zo succesvol in Darfur te worden als Jan Pronk, moeten Henk Kamp en Mark Rutte per omgaande uit de kamer wieberen. Reden? De twee hebben zich niet netjes aangesloten bij het cordon sanitaire rondom Geert Wilders. Hierdoor willen negertjes blank worden en dat is niet liberaal. Driewerf schande! U ziet het, mevrouws jacht op de 'intrinsiek gevaarlijke fundamentalistische secularisten' is nog niet op haar einde. Dat Agnes met dit doortastende optreden RechtsBlond eigenhandig weer aan drie extra zetels heeft geholpen mag de pret niet drukken. Hopla: Rutte & Kamp striken BACK.

Reaguursels

Inloggen

Ach-Ach-Agnes, ook u : Ga eens deaud !!

Is-lamme-miet | 22-03-07 | 11:50

Agnes, wees eens eerlijk: was dat zotte idee voor bevordering van Ontwikkelissamenwerking middels Xplore van jou afkomstig? zo ja, dan was je nog stommer dan ik al dacht. Je smeet met miljarden in landen waar ze niet eens weten wat vrijheid en democratie precies betekent en nu trek jij ineens een grote bek tegen Kamp en Rutte omdat die deels partij trokken voor de PVV. Agnes, ga de volgende keer naar Darfour en blijf daar.

rw | 21-03-07 | 11:25

Ik zeg gatverdamme! Iemand die structureel miljarden door de plee trok ten gunste van incourante militaire regimes ter bevordering van de ellende in Afrika heeft per definitie weinig recht tot spreken.

Als dit doort types denkt de nederlandse democratie te moeten vermoorden gelijk de wijze van de in Afrika gesteunde regimes, is dat meer dan walgelijk. Wanneer beseft politiek correct nederland nu eens dat nederland een DEMOCRATIE is. Democratie betekend ook: Mensen een mening gunnen als die niet aansluit bij de eigen mening. Bah bah bah, woorden schieten werkelijk te kort om mijn bijna fysieke walging te omschrijven.

Klaboesterbeer | 21-03-07 | 07:28

Ontwikkelingssamenwerking en voedselprogramma's gaan over de grond weer vruchtbaar maken en de welvaart verdelen voordat iedereen alles opvreet.Het heeft weinig veranderd in de wereld. En als omhooggevallen, bekrompen en dictatoriale personen als mw van Ardenne zich daar mee gaan bemoeien weet je zeker dat de acterkleinzoon van Bob Geldof in 2063 weer een concert mag gaan organiseren waarin alle wereldverbeteraars gaan zeggen en zingen dat ze de wereld gaan veranderen.Kortom wat liberalen doen moeten ze zelf weten. En als ze dat zelf niet weten moet je hen niks voorschrijven . Want dat is pas respectvol en liberaal.

nadenkeniseenkunst | 21-03-07 | 00:02

Oprotten bitch, dit is politiek en geen theekransje op school!!!

BLOODYBIGBADBULL | 20-03-07 | 23:23

Heb dat interview met die mevrouw gelezen. Wat een zelfbewierooking! Deze slechtgeklede überbitch vindt zichzelf de beste, vooral omdat ze een dame is, die doen sowieso alles beter. Maar wat heeft ze nu zelf in haar ambtsperiode gepresteerd? Volgens mij heeft ze gewoon op de winkel gepast en wat gepaste tranen hier en daar in Afrika geplengd). Wil zelfs secretaris-generaal van de VN worden... laten we hopen dat saaie Koreaan daar nog heel lang blijft zitten, mevrouw van A. zit goed daar bij de FAO, dan richt ze de minste schade aan met haar zelfoverschatting. Gewoon leuke Romeinse restaurantjes bezoeken en de hoge vergoeding incasseren. En nooit meer van horen!

batvoca | 20-03-07 | 23:20

@Fred Bonifatius 20-03-07 @ 11:47

Ik ben niet bang, hoor. Ik kan altijd nog emigreren als ik het zat ben. Maar ook al was ik dat wel, dan ben ik nog altijd liever een bang wezeltje dat tijdig een goed heenkomen zoekt, dan een suffe ezel die de rest van zijn leven in een islamitisch-fascistische heilstaat moet doorbrengen! Ik wens je veel plezier, drie keer per dag in de moskee met je neus in de kont van een ander bidden naar het oosten. Mwhoehaha! Geen vrijheid is geen leven, onthoud dat.

Brouhaha | 20-03-07 | 21:47

ze had zo'n grote bek in Darfour moete hebben.
trut.

tempel 3 | 20-03-07 | 19:07

@yurp 20-03-07 @ 15:11
lol

sjaakdeslinksesul | 20-03-07 | 18:18

God is goddelijk en onfeilbaar. Godsdienst is menselijk en feilbaar.
.
Zelfs al bestond God niet, dan kon hij nog niet falen.
.
Zo, alle fundamentalisten eruit geluld in 3 zinnen.

tipo | 20-03-07 | 18:12

@koerbagh
Gave links thanx!

bidlip | 20-03-07 | 17:04

Het meest hilarische aan de oproep van MICNLF (mother I certainly never like to fuck) Van Aardenne was wel dat ze het opschreef dat "geen burger daarop zit te wachten". Mevrouw mag dan als hongerministert de halve wereld hebben rondgereisd, ze is gesalniettemin nogal wereldvreemd en ze heeft duidelijk een bord voor haar hoofd. Blijkbaar heeft ze nog nooit van Geen Stijl gehoord, niet door dat die zetels in de kamer van de PVV toch echt worden bezet door Wilders cs dankzij stemmen van burgers.

Voor het overige (@Mekker et al.): religie is een gif. Dawkins legt het nog 1 keer uit: video.google.nl/videoplay?docid=-61697...
www.youtube.com/watch?v=C9HtY1chchM

koerbagh | 20-03-07 | 16:56

Ik ben absoluut niet met Wilders eens, maar ik ben nog oneenser met van Ardenne. In een democratie moet alles bespreekbaar zijn. Het is beter om Wilders in de Tweede Kamer te laten lullen over zijn stokpaardje dan dat er een paar malloten met Wilders' woorden op straat gaan rellen.

Quichegerechtigde | 20-03-07 | 16:18

@ Bidlip:
Per decreet regeren lukt hier nooit, uitgesloten.
Tenzij het land onbestuurbaar is geworden, maar zover zijn we nog niet.
In de wetenschap dat het eigenlijk de ambtenaren zijn die dit land regeren is het bizar om te zien dat er een kaste in Den Haag zetelt die uitsluitend bezig zijn om toneelstukjes op te voeren ter eigen vermaak of ergenis.
Natuurlijk worden wij niet serieus genomen door die kasteleden, andersom ook niet.
Daarom kan van Ardenne rustig haar toneelstukje opvoeren.
Ze heeft laten blijken maling te hebben aan de publieke mening, dat is alles.

The eimer | 20-03-07 | 15:43

@Botte:

Ik begrijp je en sta achter je standpunt!
Waar ik soms last van heb, is dat er soms zo snel en achteloos christenen over 1 kam geschoren worden zonder enig inhoud. Toen er gewoon kerken in dit land stonden, werd een ieder toch redelijk in zijn/haar waarde gelaten( uitzonderingen daargelaten), nu er moskeeen gebouwd worden, is het hiermee gebeurd.
ik had liever gezien dat men zich om het laatste druk zou maken, want dit gevaar is vele malen groter!
Voor yurp,bidlip ea: ik probeer zo goed mogelijk te leven, ieder het zijne te gunnen, voor mijn medemens klaar te staan, regelmatig de kerk te bezoeken en stem op GW. heb ik nu iedereen voldoende beantwoord?

Mekker | 20-03-07 | 15:39

Mekker 20-03-07 @ 13:25

IK heb hoegezegd niets tegen het gristendom. Waar ik me mateloos aan erger is het feit dat we een prima consensus gevonden hadden in 0031 tussen gelovigen en ongelovigen. Door de komst van de islam is dat volkomen veranderd. Nu 0031 in chaos verkeert en de gristenen middels het cda (windvanen) een dikke vinger in de politieke pap hebben gekregen (mind you een fiks deel van de cdastemmerTs hebben weinig tot niets met godsdienst) beginnen die gristenhunden plots die moeizaam bereikte consensus af te breken en gaan ze hun boekje te buiten door hun eigen moraal op iedereen toepasbaar te verklaren. Een soort slap aftreksel van islamisering zeg maar en op zich niet eens erg storend als de gristenen daarmee de publieke ruimte niet van een solide brug aan het voorzien zijn voor een sterekere rol voor religie in het algemeen en dus op termijn ook voor de islam. IK vind dat dom en kortzichtig, spelen met vuur. Nu ze de ongesproken afspraak met de seculieren met voeten treden verdienen ze het om uit de publieke ruimte verbannen te worden. Zodra de gristenen artikel 1 voor onwerkbaar verklaren valt er evt. weer rekening met ze te houden. Nu maken ze de problemen erger, veel erger. Onvergeeflijk.

bottehond | 20-03-07 | 15:16

@The eimer
'zou het nu zo,n verschrikkelijke toer zijn sluitende wetgeving te produceren om dat soort dwalingen te elimineren?'

Nee hoor: democratie gedeeltelijk afschaffen en besluitvorming overlaten aan mensen die er verstand van hebben.

bidlip | 20-03-07 | 15:13

"Want God had de wereld zo lief dat Hij zijn enig geboren zoon gaf.." als Hij mij echt zo lief had dan had hij zijn dochter wel gegeven ;)

yurp | 20-03-07 | 15:11

Het is toch werkelijk bizar wat er allemaal aan shit uit die mislukte multiculellende vloeit.
Is het geen Hirsi Ali, Kalou, Taida, Schipholbrand, regeringen vallen erop kapot, ministers die aftreden, boerka,s, uitgeprocedeerde assielzoekers, foute moskeeen en dat gaat nu weer dapper door met 2 paspoortenkwesties , integriteitskwesties en ex- ministers die maar een eind weg wauwelen, het houd niet op.
Komt nu helemaal niemand op de gedachte dat het allemaal pure energie verspilling is en dat het allemaal niets te maken heeft met een land besturen.
Ik bedoel. zou het nu zo,n verschrikkelijke toer zijn sluitende wetgeving te produceren om dat soort dwalingen te elimineren?
Of zie ik het nu te simpel?


The eimer | 20-03-07 | 15:10

bidlip 20-03-07 @ 15:04
Jongen, ik ben in mijn tijd met grote regelmaat wezen doorzakken met Donar en Wodan, die hebben me de hele shizzle uitgelegd. Maar speel nou effe mee, ik probeerde een idee te krijgen tot hoever de grrrrristelijken mede-reaguurders al zijn geëvolueerd. Zodra de dag aanbreekt dat er een zinnig gesprek mee valt te voeren wil ik er bij zijn.

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 15:09

@koekje-dr-bij
Het is allemaal grote lariekoek.
Ik ben er zelf bijgeweest.

bidlip | 20-03-07 | 15:04

@bidlip, mekker, koekje

Dit is hardly de plaats voor een theologische discussie. Jammer dat gristelijk.nl uit de lucht is anders hadden jullie daar je ei kwijt gekund :)

yurp | 20-03-07 | 15:04

bidlip 20-03-07 @ 15:00
Nou, misschien is het toch zo? Ik ben wel benieuwd...

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 15:02

@Mekker
Hij was er al voordat wij als mensen op de aarde gezet werden.
Laat de paashaas het maar niet horen.

Met recht medelijwekkend.

bidlip | 20-03-07 | 15:00

Mekker 20-03-07 @ 14:55
Hoe weet je dat?

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 14:58

@Mekker
Zoals ik al schreef riep Jezus mij tot de zijnen.
We zijn alle gods kinderen ook zij die het nog niet weten.

bidlip | 20-03-07 | 14:56

@koekje-dr-bij:

Niemand heeft God bedacht, Hij was er al voor wij als mensen op de aarde gezet werden.

Mekker | 20-03-07 | 14:55

Mekker 20-03-07 @ 13:56
Wie heeft god dán bedacht?

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 14:52

@Bidlip:

U bent predikant??

Mekker | 20-03-07 | 14:52

@bidlip 20-03-07 @ 14:40

brrrr je kent het jargon wel aardig. Alleen ben je vergeten om 'hij' en 'hem' en 'here god' standaard met een hoofdletter te schrijven: Blij dat Hij me wil kennen, Here God. Nu val je naar door de mand ;)

yurp | 20-03-07 | 14:49

@Mekker
Snap het hoor, was zelf ook ooit een lam dolend in het duister... Maar sinds ik de here god in mijn hartje heb toegelaten ben ik altijd sterk en blij. Blij dat hij me wil kennen, blij als ik in andere gelovigen om mij heen zijn zelfde stralende licht mag ontwaren. Onkwetsbaar en onsterfelijk door zijn onbaatzuchtige liefde. Hoe kan iemand medelijden met mij hebben als ik in de meest ware zin des woords ben ontwaakt in zijn aanschijn?

bidlip | 20-03-07 | 14:40

@Maaier 20-03-07 @ 14:28

nou ja, liever heb ik helemaal geen speciaal onderwijs. Als ze over de bijbel willen leren gaan ze maar naar zondagsschool. Maar goed, dat is mijn mening.

yurp | 20-03-07 | 14:36

@Bidlip:

Klopt wat u zegt, dan geldt het gelukkig niet voor mij,thanx!

Mekker | 20-03-07 | 14:30

yurp 20-03-07 @ 14:13

Boivendien heb ik liever godsdienstonderwijs door de staat betaalde scholen dan door het Vaticaan betaalde paters of door Saoudie-Arabië betaalde imams.

Maaier | 20-03-07 | 14:28

@mekker
Dat iemand geen medelijden denkt nodig te hebben wil niet zeggen dat ie het niet verdiend.

bidlip | 20-03-07 | 14:26

@bottehond 20-03-07 @ 12:56

helemaal mee eens, we hebben ons in de armen laten drijven van een stelletje gristenpolitici die voor ons zullen bepalen wat we wel en niet mogen. wat zullen we nou krijgen!

yurp | 20-03-07 | 14:20

@Patrick Bateman 20-03-07 @ 13:51

ik weet wat secularisten zijn, alleen fundamentalistische secularisten willen de eis van scheiding van kerk/moskee en staat afdwingen en hun opvatting van hoe de maatschappij zou moeten werken opdringen aan bijvoorbeeld gelovigen die dit niet vinden. Dat is hetzelfde als fundamentalistische gelovigen die het liever andersom afdwingen. En daar hou ik niet van.

yurp | 20-03-07 | 14:13

@Bidlip:

Geen medelijden met me, is lief, maar niet nodig!

Mekker | 20-03-07 | 14:08

groot gelijk agnes geef ze van katoen ,laat rutte terug gaan naar zij jongens clubje en kamp retour zutphen

bonasera | 20-03-07 | 14:07

God is een verzinsel van mensen.
Een mooi concept om hun elementaire levens-angsten mee te sussen, hun verantwoordelijkheid mee af te kopen en er hele volkeren mee onder de knoet te houden. Dat er in een moderne samenleving nog mensen zijn die in god geloven heeft behalve iets huiveringwekkends ook ergens iets heel sneu's

bidlip | 20-03-07 | 13:58

@Bidlip

God is geen verzinsel van mensen. Enne, er is niets huiveringwekkends aan me hoor, geen angst;-)

Mekker | 20-03-07 | 13:56

God is een verzinsel van mensen.
Dat er nog mensen zijn die dat niet willen inzien is op z'n zachtst gezegd huiveringwekkend.

bidlip | 20-03-07 | 13:54

@ yurp 20-03-07 @ 13:49
Iedereen moet zeker zelf geloven wat hij wil. Secularisten eisen alleen een volledige scheiding van kerk en staat.
Bv. geen financiering van bijzonder onderwijs door de staat, geen subsidies aan stichtingen die vanuit het geloof werken etc.

Patrick Bateman | 20-03-07 | 13:51


De smerige christenhonen kruipen weer uit hun holen, nu ze de kans zien de oude zuilen-politiek in ere te herstellen. Het gaat er nu om wie er de controle over de massa krijgt... De VVD lijkt even uitgespeeld........ (en D66 ook)
Blijkt dat die VVD niet eens zo een slechte partij is. Deze laatste pleitbezorgers van het vrije woord in de Nederlandse politiek...........
Mijn stem hebben ze.

me,myself and IK | 20-03-07 | 13:49

@Patrick Bateman 20-03-07 @ 13:12

Ik niet, ik hou niet zo van fundamentalisten, seculier of religieus. Iedereen moet lekker geloven wat tie zelf wil en anderen daar niet mee lastig vallen.

yurp | 20-03-07 | 13:49

*zucht* de christenfundamentalisten, gaan gewoon rustig door met het traditionele, belasteren en liegen....... en hop.... weer drie zetels voor de PVV.
De VVD heet de loyaliteit van Albayrak, Aboutaleb en Arib nooit in twijfel getrokken, maar willen wel een principiële discussie omtrent de dubbele nationaliteit. Vooral daar waar het de dubbele nationaliteit van volksvertegenwoordigers en vertegenwoordigers van de staat betreft.
Dat willen ze al sinds 1991, maar toen mocht dat niet van het CDA, want die dachten toen nog dat die dubbele nationaliteit een middel was om te integreren.
Van Ardenne, is zelf verre van liberaal, ze weet waarschijnlijk niet eens hoe het moet worden geschreven, maar meent zich nu wel haar visie op te kunnen dringen aan de VVD, vooral blijven zwijgen over belangrijke onderwerpen, zo doen we dat als goed christen...
.
Agnes, ga de kerkvloer schrobben o.i.d., maar bemoei je niet meer met de politiek, je hebt er nooit wat kunnen bereiken, afgezien van een paar kiekjes met een hongerend kindje op de arm, voor in het feauteauxalbum, heb je niets klaargespeeld.

Herman Flipsen | 20-03-07 | 13:33

Desgevraagd antwoordde het toenmalig Amsterdamse raadslid Fatima Elatik ( PvdA ) in de Volkskrant dat het soms beter is de gevoelens van grote groepen gelovigen 'te ontzien' dan Vrije Expressie voorrang te verlenen. Als voorbeeld van iemand die 'voortdurend' zijn recht op vrije meningsuiting misbruikte, noemde ze mijn persoontje. Zo mag ik 't graag horen.

-Theo van Gogh-

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 13:33

-edit: hallo SPAMHOER! -

schoppie | 20-03-07 | 13:32

@Botte:

Even een andere vraag aan je: Ik ben het zoals je weet vaak eens met je. Maar waarom kom je nogal hard over als het over godsdienst gaat? Ik merk dat je er veel van weet zoals PKN ed, maar ben wel benieuwd wat je redenen zijn om zo flink hier tegen te ageren.

Mekker | 20-03-07 | 13:25

Patrick Bateman 20-03-07 @ 13:12

Moeha! Hulde aan de bijlman.... hakken, Patrick, hakken!

bottehond | 20-03-07 | 13:17

@ Sytze Vliegen 20-03-07 @ 12:36
Als secularist wil ik het geen 'heilige oorlog' noemen.
Wellicht is Heilloze Oorlog een goede benaming?

Patrick Bateman | 20-03-07 | 13:16

Ik ben een 'intrinsiek gevaarlijke fundamentalistische secularist' en ik ben er trots op!!!

Patrick Bateman | 20-03-07 | 13:12

De kogel gaat van links komen Geert, uitkijken! Lekker potje Pimmem maar weer door heren en dames politici.

Achiel | 20-03-07 | 13:12

weer eens graties publiciteit voor Geert
go geert go !

DenLangel*l | 20-03-07 | 13:08

Bergen@@r 20-03-07 @ 13:06

Tsjek sjaakdelinkselul om 1106. She's on a Mission from God!

bottehond | 20-03-07 | 13:07

Met welk recht denkt die plezierboot voor een ander uit te maken wat wij vinden en denken?????

Bergen@@r | 20-03-07 | 13:06

Bunt 20-03-07 @ 12:48

amen

Prinskromijn | 20-03-07 | 13:05

Misselijkmakend, die terugkeer naar de benepen politieke correctheid / lafheid.
Hang deze links populistische peoppraatster maar te drogen op het binnenhof.

Jan Passant | 20-03-07 | 13:03

doctor0 20-03-07 @ 12:45
Waarschijnlijk twee. Hoeveel kamerzetels neemt "de vrouw van Geert Wilders" ( ik neem aan dat je die bedoelde ) met haar dikke kont in beslag?
Nul. Dat is netto dus nog twee keer zo goed als de genocideontkenerT Albayrak.

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 13:01

Maaier 20-03-07 @ 12:44

Dan heb je het goed mis, maaierT, over die Grote Leiders. Beetje beter nadenken veur je zoiets beweert. Is stemmingmakerij op niets af. Mot je zelf weten. Kanttekening: ik ben er zeker van dat beide partijen onderdak bieden aan VrijdenkerTs van politiek ongeveer gelijke snit. En that is good enough for me.

bottehond | 20-03-07 | 13:00

Heel artikel maar de pointe is gebaseerd op los zand: 'Het probleem is dat velen die het grootste kabaal maken over de vrijheid van meningsuiting, niet bereid zijn die verantwoordelijkheid op zich te nemen. Maar al te vaak gaat achter de façade van de tolerantie onverschilligheid of zelfs vijandigheid jegens andere culturen en religies schuil. Het wordt niet altijd hardop gezegd, maar religie wordt wel eens beschouwd als een overblijfsel uit achterlijke tijden en oorden, en daarbij nog als iets dat van nature gevaarlijk zou zijn.' Oh ja Agnes, dus zo denk ik echt over religie? Dat wist ik niet. Nou, dan zal ik voortaan maar m'n mond houden.

Koning Koel | 20-03-07 | 12:56

Sytze Vliegen 20-03-07 @ 12:36

Ik ben dan ook een fundamentalistische secularist.

yurp 20-03-07 @ 12:36

Uhu... en ongemerkt is de politiek correcte doctrine stiekempjes ingewisseld voor een pro- religiepolitiek. Die stinkerds hebben het publieke debat omgebogen in hun eigen voordeel. Tsja: als je van religie (lees: van die beauze en zelfingenomen godjes) álle heil verwacht voor de gansche Menschheid is het niet zo gek dat je de rest van de burgers daarvan mee laat genieten. Goedschiks of kwaadschiks. We stevenen af op geheel nieuwe tegenstellingen in 0031. Dat de linkserTs maar eensch wakker worden (en daar bedoel ik de pvda dus NIET mee) en inzien welke mafketels ze in het zadel geholpen hebben. Die stiekeme gristenhonden en de wegbereiders voor eurabië, en op zijn minst een islamitische zuil. En denk nou vooral niet dat de linkse VrijdenkerTs erg welkom zijn in dat gezelschap.

www.tctubantia.nl/voorpagina/article12...

www.islamonline.net/English/News/2006-...

Ze hebben zoveel in common. Let op Uw saeck, Vrije Luiden!

bottehond | 20-03-07 | 12:56

Agnes, trek je antenne nu maar snel in en ga gewoon lekker verder zakkenvullen bij de FAO over de rug van zieluge hongerlijende negertjes...

Aktivist | 20-03-07 | 12:56

sjaakdeslinksesul 20-03-07 @ 11:09
wOEHAHA is dat echt??

Don Fappo | 20-03-07 | 12:54

De gebeten reactie van Kamp bevestigt alleen maar Van Ardenne's veronderstelling dat de heren de bijl in het fundament van de Nederlandse rechtsstaat dreigen te zetten:

'Henk Kamp gaat Kamervragen stellen aan premier Balkenende. "We zijn benieuwd wat de premier vindt van het feit dat een net benoemde hoge ambtenaar, bij de FAO, zegt dat parlementsleden met een andere mening moeten opkrassen."'

Heren Kamp en Rutte: willen jullie dan meteen adequate Rita, landverrader Van Baalen, en warmonger Boekestijn meenemen?

luldebehanger | 20-03-07 | 12:50

Met welk recht denkt die arrogante CDA fundamentaliste andersdenkenden de mond te kunnen snoeren door ze de 2e kamer uit te gooien.

Mevrouw kan blijkbaar, net zoals aanhangers van de Linkse en de Islamitische Kerk, andersdenkenden ook niet verdragen.

Bunt | 20-03-07 | 12:48

doctor0 20-03-07 @ 12:45

két

Maaier | 20-03-07 | 12:46

Hilarisch stukje uit de NRC zeg.

Hoe ongelovelijk naïef kan je zijn. Ten eerste in een echte democratie is elke stem uit de volksvertegenwoordiging gelijkwaardig. Dit hangt geheel los van religie anderzijds secularisering.

In mijn atheïstische overtuiging zegt iets mij: vrijheid en gelijkheid bestaan niet in een religie. Ook het christelijk geloof is er ergens op gebaseerd dat je naar de hemel gaat wanneer je volgens de regels van God leeft, doe je dit niet, ga je in de beste situatie in iedergeval niet naar het mooie hiernamaals. Wanneer je volgens de regels van God leeft, leef je goed, en ben je een goed en deugdzaam mens. Hieruit volgt automatisch dat wanneer je dit niet naleeft niet naar de hemel gaat en geen goed en deugdzaam mens bent, met andere woorden minderwaardig.

Ik geloof in vrijheid en in gelijkheid. Ik geloof dat iemand die niet gelooft wat ik geloof toch een gelijke is. Helaas zullen het Christendom en de Islam deze gelijkheid vanwege geloofsovertuiging nooit kunnen inzien. Van Ardenne beschouwt dit gegeven als een bedreiging, maar het mist enige grondslag, dan kun je maar beter roepen dat anders denkenden (je gelijken goedverdoemme!) uit de kamer kunnen hoepelen. Ongeacht hoe krom de VVD in sommige ogen politiek bedrijft, hoe krom de redenaties van Wilders zijn, hoe rood Jan Tomaat ook is: Democratie is pas democratie als men elkaar kan respecteren, het volk heeft jullie gekozen, los het lekker met elkaar op in de 2e kamert.
Gelijkheid en vrijheid zijn mijns inziens in alle geloven ver te zoeken.

.kapitein k | 20-03-07 | 12:45

Hoeveel paspoorten heeft die Hongaarse hoer van met dubbele tong sprekende landverrader Geert Wilders?

doctor0 | 20-03-07 | 12:45

bottehond 20-03-07 @ 12:37

Overigens is d ePVV noch de SP eenn vrijdenkers-partij: er mag bij beide partijen slechts door de grote leider nagedacht worden.

Maaier | 20-03-07 | 12:44

Ze had beter pillen kunen blijven draaien...

Tommygunner | 20-03-07 | 12:42

@waarheid_maakt_vrij 20-03-07 @ 12:38

Als de SP dat vind is dat hun goed recht. Volgens mij was de verdeling tussen mensen die het wel en mensen die het niet belangrijk vinden redelijk 50/50. Kunnen die stemmen fijn tussen PVV en SP verdeeld worden.

yurp | 20-03-07 | 12:41

Dat wij nog eens zij aan zij op de barricaden zouden komen te staan ;)

Maaier | 20-03-07 | 12:39

Ook de SP is geen haar beter dan de andere partijen; ook de SP wil geen discussie over de dubbele nationaliteiten van kamerleden.
Jan lacht, schudt zijn kale hoofd, en zegt dat er belangrijkere zaken zijn. Vervolgens begint hij weer te zaniken over voedselbanken. Agnes, Jan Peter, Jan M: de kiezers vinden het wel belangrijk. En dat zal de volgende verkiezingen wel duidelijker uitpakken.

waarheid_maakt_vrij | 20-03-07 | 12:38

Maaier 20-03-07 @ 12:34

Jammer dat femster zo'n fanatieke appeaser is en er eigenlijk ook niet toe doet. Staat wel aardig op het bordes naast die usurpateur oranje... SP, vvd, PVV en gl... VrijdenkerTs tegen de religieuzen. Het zou me wat zijn.

bottehond | 20-03-07 | 12:37

bottehond 20-03-07 @ 12:31

Krasse Koerbaghiaanse uitspraak. Hulde! Overigens vond Epicurus dat ook al. Ik ben voor een nieuw heilige oorlog, dat ruimt lekker op.

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 12:36

@bottehond 20-03-07 @ 12:31

en intussen bestaat de meerderheid van ons kabinet uit mensen die vinden dat hun religieuze ideeen de maatstaf zijn voor alle anderen in Nederland en dat zij hun reli-ethiek kunnen opleggen aan het volk.

yurp | 20-03-07 | 12:36

Gifkikker 20-03-07 @ 12:28

Waarom denk je dat ik na een half jaar na oprichting de partij de rug heb toegekeerd? Elitaire snobs die de waanidee van een soort mentale Übermensch aan het volk wilden opdringen. Zelden zo'n zooitje arrogante, wereldvreemde, maar ook best eng denkende Menschen bij elkaar gezien. En ketsen naar de top was een wijdverbreide praktijk onder gleufdierige leden.

bottehond | 20-03-07 | 12:34

@botte.

De grap is dat van Ardenne notabene op grond van liberale beginselen Kamp en Rutte te diskwalificeren.

Maaier | 20-03-07 | 12:34

@Maaier 20-03-07 @ 12:30

idd, je hoeft maar een paar jaar in Nijmegen gewoond te hebben om dat aan den lijve te ondervinden.

yurp | 20-03-07 | 12:33

En alweer zo'n zielige fetisjist van de morele zuiverhuid. Ruim eerst de troep in eigen land eensch op, daarna kunnen we de ethische hogepriester uithangen. Dat zo'n idioot wijf nog met dat seaurt praat aan durft te komen en vervolgens VrijdenkerTs fundamentalisten noemt. Moeha. Jaja... typisch gristelijk. Mevrouw vergeet dat religie veur VrijdenkerTs allemaal niet zo'n probleem was totdat de religieuzen in verschillende verschijningsvormen duidelijk maakten dat ze hetzij de mores geheel ende al wilden gaan bepalen dan wel hun privé mentaal hobbyisme wilden gaan vertalen in beleid veur allen. Het wordt wel almaar duidelijker dat de VrijdenkerTs er alleen voor staan. SP, vvd en PVV mosten maar eensch om de tafel hoe ze die vervloekte religieuzen definitief kunnen verwijderen uit de publieke ruimte. Niets dan ellende komt er van, van die religies.

bottehond | 20-03-07 | 12:31

Gifkikker 20-03-07 @ 12:28

Nee, jammer genoeg zijn er nog geitenwollensokken over.

Maaier | 20-03-07 | 12:30

Grootheidswaanzin... dat is het. Na jaren in het keurlijf van de politiekcorrectheid te hebben gelopen en functies in de non-profit te hebben vervuld hebben deze mensen een verstoord realiteitsbeeld. Zij denken dat met het schrijven van beleid *proest* veranderingen in de maakbare samenleving kunnen worden bewerkstelligd.
.
De visie van deze intelectuelen is te belangrijk om voor zichzelf te houden. Zij moeten de ongelovigen hiervan overtuigen. De kwade krachten die tegenwerken moeten worden uitgeschakeld als de duivels dat ze zijn.
.
Uiteindelijk kijkt niemand meer neer op het volk, de islamieten, de burger en "de kiezer" dan zij.

Tray Hornay | 20-03-07 | 12:30

Mevr van Ardenne in 20006
Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan dat land, waarmee Nederland sinds de jaren zeventig een geslaagde bilaterale ontwikkelingsrelatie onderhoudt. Die relatie berust op wederzijds respect. Daarom heb ik niet geaarzeld om bij Jemenieten die ik op mijn reis gesproken heb – onder wie studenten aan de universiteit van Sana’a – de vier vrijheden aan de orde te stellen, evenals het besluit om in de nasleep van de cartooncontroverse een aantal kranten een verschijningsverbod op te leggen."

Ja nuttig hoor, wat u allemaal nog meer doet.... en dat heeft echt geholpen al die jaren... was jemen niet een al-dinges broeinest...

daarnaast :
www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/reisadv...

Cunegho | 20-03-07 | 12:29

@Maaier 20-03-07 @ 12:19
De oude PSP, CPN aanhang is er allang uitgejorist door moeder overste Femke.
Wat er nog van over is kiest voor het geld of zit bij de NCPN (een stel Stalinistische zielepoten ergens in Oost Groningen)

Gifkikker | 20-03-07 | 12:28

@ofarim 20-03-07 @ 12:22

Het was geen legitiem punt, het was een discussiepunt. De bewindslieden in kwestie hadden wettelijk en bestuurlijk niets verkeerds gedaan. Om dan te eisen dat ze opstappen is niet legitiem.

yurp | 20-03-07 | 12:25

ofarim 20-03-07 @ 12:22

Allebei volkomen onterechte punten.

Maaier | 20-03-07 | 12:24

@Maaier 20-03-07 @ 12:19

Ja, helaas is GL veel te onzichtbaar. Het zou een goed alternatief kunnen zijn voor PvdA en D66 stemmers die zich ontheemd voelen en de SP net iets te links vinden. Probleem van GL is dat ze nog veel te veel last hebben van hun oude PSP, CPN etc achterban. Zolang die het niet met elkaar eens zijn kunnen ze niet echt een eenduidig duidelijk geluid laten horen.

yurp | 20-03-07 | 12:23

groen links is en bklijft sowieso nix en dit smerige wijf moet der kop weer in het zand steken zoals de rest .. cordonne sainatire is ondemocratisch dus je bent gewoon een aandachtHOER agnes

gekkehuus | 20-03-07 | 12:22

Jazeker, Maaier, maar Geert had een legitiem punt: de dubbele nationaliteit en loyaliteit. reden genoeg om duidelijk voor de Nederlandse te kiezen als bewindspersoon, zou ik zeggen, maar nee, de 2 bewindslieden kunnen en WILLEN ook niet kiezen. Opkrassen dan maar, eens met Geert Wilders.
Van Ardenne wil alleen maar dat er 2 kamerleden opkrassen omdat het doorbreken van het cordon sanitair tegen Geert haar onwelgevallig is. Dat is wat anders!

ofarim | 20-03-07 | 12:22

yurp 20-03-07 @ 12:17

De enige partij die écht veranderingen wilde bij de afgelopen kamerverkiezingen was Groen Links. Weinig mensen hadden dat door (of waren het ermee eens).

Maaier | 20-03-07 | 12:19

@Koekje-dr-bij? 20-03-07 @ 12:00

Daar heb je gelijk in. Er zullen steeds meer mensen richting PVV en SP rennen alleen maar omdat het gekonkel en de boter op hoofden daar zich nog niet zo manifesteerd. De gevestigde partijen hebben geen enkele visie meer en richten zich vrijwel alleen nog maar op het laten standhouden van de status quo. 'Nu mag ik vier jaar regeren en dan mag jij volgende keer'. Een toekomstbeeld voor Nederland kom je alleen nog maar bij de 'nieuwe' partijen tegen. Die hebben tenminste echt iets voor ogen, of je het er nu mee eens bent of niet.

yurp | 20-03-07 | 12:17

Flodder 20-03-07 @ 12:11

U mist HAFMO ook?

Maaier | 20-03-07 | 12:17

en misschien is het een idee om rechts en links te vervangen door west en oost? dat maakt de discussie wat overzichtelijker.

Cunegho | 20-03-07 | 12:15

Overigens over die nationaliteiten waren de Turken wat minder genuanceerd: Als ze niet zelf haar paspoort opgeeft, dan nemen we het van haar af. (geen quote, maar dat was wel de strekking van de tekst). Geneuzel over het feit dat d'r achtenaam stond voor turkse strijd .. etc.. hakbar gedoe..

De StoorZenDer | 20-03-07 | 12:15

ofarim 20-03-07 @ 12:08

RTuurlijk kan dat niet. Maar was het niet Geert Wilders die alls eerste opperde dat mensen maar hun kamerlidmaatschap op moesten geven?

Maaier | 20-03-07 | 12:14

pfff... en ik ga me hier druk om maken? mevrouw van Ardenne, uw preischotel brand aan dus hup hup... naar huis

Cunegho | 20-03-07 | 12:13

Wat is iedereen toch ongenuanceerd de laatste tijd. Het lijkt erop dat de GS-way of statement werkelijk Nederland heeft veroverd. Betreurenswaardige polarisatie van het debat. Veel geschreeuw, weinig wol. Veel roepen, weinig luisteren.

Flodder | 20-03-07 | 12:11

Ik denk dat mevrouw beter snel naar Groen Links kan verkassen dan.

De StoorZenDer | 20-03-07 | 12:10

Koekje-dr-bij? 20-03-07 @ 12:00

Ik ben het helemaal met je eens. De rechtse golf wordt allang niet meer slechts door kaalkop-VMBOerTs aangehangen. Ook hoger begaafden (Jane Doe, kom er maar in) onderkennen de problemen en zien wat dat voor de toekomst kan betekenen.

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 12:09

Who the fuck is van Ardenne??????????????? Uitgerangeerde politica! Kamp en Rutte "wegsturen" kan helemaal niet. Zij hebben recht op vrije meningsuiting als kamerlid. Iets waar deze aan de kant gezette CDA trut niets van snapt. Ze gaat er niet over ook.
Het cordon sanitair is tot haar grote spijt niet volledig genoeg. Jammer dan. Geert krijgt er hierbij weer minstens 3 virtuele zetels bij.
Geert kom aan de macht en doe haar een enkeltje Dharfur

ofarim | 20-03-07 | 12:08

@sjaakdeslinksesul 20-03-07 @ 11:54
Je vergeet dat hij ook zondaars kan vergeven. Dus als ie dan toch mensen tot zich roept, kan die dan alsjeblieft het voltallige pvda/sgp bestuur ook tot zich nemen?

Hellsmurfje | 20-03-07 | 12:08

De mevrouw die het Ministerie van Sinterklaaszaken heeft bestierd was al niet goed bij haar hoofd en toont andermaal dat het ebola virus vat op haar heeft gekregen.

RedHunter | 20-03-07 | 12:08

@Sytze Vliegen 20-03-07 @ 11:58
Dat de SP niet in het kielzog van de PVV zit - de PVV staat voorlopig alleen in haar pleidooi voor monoculturisme.
Ook zou ik de SP niet meteen verbinden met begrippen als souvereiniteit en autonomie. Misschien binnen de EU, maar binnen Nederland wordt de vadertje staat almachtig in de natte droom van Jan Tomaat.

Zware Guy | 20-03-07 | 12:05

Domme uitspraak van een dom vrouwtje. VVD over een kam scheren met de PVV doet de VVD enorm tekort en klopt domweg niet.

Die uitspraak van dat mens is zwaar beledigend voor een top kamerlid als Henk Kamp.

spelen | 20-03-07 | 12:03

CDA moet héél goed op haar tellen passen. De wildersstemmers zijn niet de enigen die niet gelukkig zijn met hoe de zaken verlopen. Ik hoor héél regelmatig mensen met precies dezelfde ideëen als ik, maar die (nog) niet op wilders durven te stemmen. Waar zou opeens de gristenunie vandaan komen? En zou het cda zonder gristelijk karakter nog steeds zo goed scoren na alle onvrede van de afgelopen jaren? Niet alleen VVD-stemmers zijn potentiële PVV stemmers, mark my words.

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 12:00

Zware Guy 20-03-07 @ 11:55

wat heeft dat met dít kabinet te maken?

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:58

@ Sytze

Goed, juf. :D

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:56

@Sytze Vliegen 20-03-07 @ 11:51
In tegenstelling tot wat vaak wordt gezegd, vind ik de SP schrikbarend politiek-correct en multiculti, ook in de zaak van dubbele paspoorten. En laten we de ongebreidelde domheid van Anja Meulenbelt niet vergeten - die als Westerse dame de ene zelfhaat (communisme) geruisloos inruilde voor de andere zelfhaat (islam).

Zware Guy | 20-03-07 | 11:55

Brieven aan God: Sjaak
"Lieve God,
U kent mij, maar ik ken u niet, vandaar deze brief van mij aan u. Er zijn hier op aarde erg veel trouwe dienaren, die erg van u houden en alles in hun dagelijks leven doen om u te plezieren. Daar mag toch wel wat tegenover staan denkt u niet? Niets zou deze mensen blijer maken dan in uw aanwezigheid een eeuwigheid te vertoeven. Zou u uw dienaren blij kunnen maken door ze tot u te roepen? Als rozen in uw boeketje zogezegd. Het gaat met name om Agnes van Ardenne, Andre Rouvoet, Jan-Peter Balkenende en Andries Knevel. Bij voorbaat dank.
Liefs Sjaak"

sjaakdeslinksesul | 20-03-07 | 11:54

Ach, dus Agnes likt graag arabische aarzen. What else is new?

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 11:54

Wat de vliegende moederliefhebberij is dat toch met die drievoudig trieste typhus politiekerts?! Is het nou een volksvertegenwoordiging, een democratisch (soort van) gebeuren, of is het een klootviool versie van bigbrother?!
"Wie moet de deze week uit het bigbalkje huis vertrekken?"
Aan het voltallig gespuis te pluche: Gaat 's doen waar jullie van shnabbellen of gaat deaud verdomme!!

X4I | 20-03-07 | 11:54

Het is niet waar dat er een cordon sanitaire is, dat wil Wilders graag doen geloven maar op Verbeet en van Ardenne na wordt Wilders als normale gesprekspartner geaccepteerd. Vooral Marijnisse vind ik dit heel netjes aanpakken maar ook Femke bijvoorbeeld sluit Wilders niet op voorhand uit.

spooky | 20-03-07 | 11:52

Fred Bonifatius 20-03-07 @ 11:41

Ik zou het als volgt zeggen:

Een groeiend deel van de bevolking pleit voor seculariteit, soevereiniteit, autonomie en monoculturisme. Links maar ook CDA en VVD bestempelt deze groep mogelijk gevaarlijke fundamentalisten. Zolang dat gebeurt kan de PVV, met in haar kielzog de SP, groeien.

;-)

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:51

@ Maaier

We zullen zien. Overigens ben ik geen PVV stemmer hoor. Ik stem helemaal niet meer na het gebeuren rondom Van Gogh. Maar alleen een oen ziet deze ontwikkelingen niet aankomen. Daarmee natuurlijk niet gezegd dat alle problemen daarmee als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen. Integendeel.

@ Brouhaha

Bel je ons zodra het kalifaat in aantocht is, bang wezeltje?

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:47

lachen, als bij een scheiding het servies door de keuken vliegt. kreng.

Maître Corbeau | 20-03-07 | 11:46

@Tray Hornay 20-03-07 @ 11:31
Je hebt gelijk, de VVD zit onder Rutte weer erg in Dijkstals vaarwater. Terwijl alleen Blondie van de PVV stevige (en terechte) vragen stelt over dit soort onderwerpen. Rita, kom er maar in.

Zware Guy | 20-03-07 | 11:44

Van Ardenne bewijst met haar laatste pennenvruchten dat zij eigenlijk een groot intellectueel is. Dit ondanks haar lage basis en middelbare (echter niet te achterhalen) opleiding en haar cursus apothekersassistente.
.
Door haar genialiteit heeft zij de politieke ladder beklommen en is zij gekozen voor tal van commissies die haar het bewustzijn van haar eigen capaciteiten hebben gegeven.
.
Wetenschap.. cultuur het stelt allemaal niks voor. We zijn allemaal gelijk en de ware socialistische stem is de enige die er toe doet.

Tray Hornay | 20-03-07 | 11:44

Zware Guy 20-03-07 @ 11:40

In dít kabinet? Hoezo?

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:43

Die naieve teefjes met hun zielige-hondjes complex over buitenlanders en de derde-wereld moeten vooral zo doorgaan! Meer stemmen voor de Goddelijke Chloorkuif; hulde aan politiek-correct theedrinkstertje Van Aardenne dus. We spreken haar later nog wel, als ze in een burka over straat moet (d.w.z. als iemand haar dan nog kan vinden) nadat het Groot-Kalifaat der Nederlanden een feit is.

Dit soort provinciaalse naieviteit is waar dit land aan te gronde gaat. Nederland: love it or leave it, en in het laatste geval je NL-paspoort hier achterlaten ter verschredding.

Brouhaha | 20-03-07 | 11:43

Hahaha, zie de VVD eens in een permanente aanval van epilepsie over de grond kronkelen. De workshop 'Hoe verslaan we Wilders?' van het schooltje voor journalistiekje is aan hen wel besteed. Lutsers.

Murdockyoufool | 20-03-07 | 11:43

Muts ardenne is te vaak op bezoek geweest bij Afrikaanse dictatortjes. Ze is er inmiddels zelf 1 geworden.
Andere mening dan muts ardenne: Oprotten uit de kamer.

Laat ze zelf lekker oprotten naar een ondemocratisch land. Misschien is iran een optie. Mag ze ook lekker een burka aan.

Quacka | 20-03-07 | 11:42

Fred Bonifatius 20-03-07 @ 11:36

Als je wílt dat iets gebeurt, betekent dat nog niet dát het ook gebeurt. Hoe moeilijk het ook te bevatten is voor jou, de meerderheid van nderland wil geen PVV en Wilders., die wil niet angstig achter de gordijntjes blijven zitten terwijl er van alles gebeurt in de grote boze butenwereld.

Maaier | 20-03-07 | 11:41

*maar weer s naar koffie automaat sjeest*

Pa Ling | 20-03-07 | 11:41

@ Sytze

Ja sorry:

Dat wil zeggen: Zolang met name links - maar eigenlijk alle gevestigde partijen incl CDA en VVD - het alsmaar groeiende deel van de bevolking dat samengevat pleit voor voor seculariteit, tolerantie, soevereiniteit, autonomie en mono-culturaliteit wegzet als intrinsiek gevaarlijke fundamentalistische secularisten is de opmars van de PVV en in haar kielzog de SP nog niet op haar einde.

Zo beter?

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:41

Mevrouw bewijst maar weer eens wat een bedroevend niveau de bewindslieden in dit kabinet hebben. Niet alleen PvdA-bewindslieden heeft patent op domme uitspraken.
Hoezo "bang"? Door bewindslieden met een dubbele nationaliteit toe te laten, die ongevraagd advies en bedreigingen krijgen uit het moederland, haal je pas het fundament onder de Nederlandse rechtstaat weg.
.
De hete knoflookadem van politiek-correct blaast weer in ons gezicht.

Zware Guy | 20-03-07 | 11:40

*Fred zakje met leestekens geeft*

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:39

'het alsmaar groeiende deel van de bevolking dat samengevat pleit voor'

Een typo zit natuurlijk in een klein hoekje.

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:39

Fred Bonifatius 20-03-07 @ 11:36

Kun je dat nog eens uitleggen?

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:38

Van Ardenne vindt discussies niet in het parlement passen. TIEF TOCH OP! Ga nu eindelijk eens gewoon een discussie beginnen, en ga niet direct allerlei dingen roepen als onderbuikgevoelens. Als je niet tegen een discussie kan hoor je niet in het parlement thuis.
En ik vind ook dat parlementsleden met twee paspoorten hier niet thuis horen.

waarheid_maakt_vrij | 20-03-07 | 11:37

Bij de VVD moeten ze hun baarden laten groeien van Agnes.
En een djellaba aantrekken.
Weer verkeerd ingeschat van Agnes.
Met baard en die outfit hoor je toch bij de PvdA thuis.
t Mens is helemaal de weg kwijt en snapt er helemaal niets van.

The eimer | 20-03-07 | 11:37

Wegjorissen die trut met der cumbrilletje

Berendt Bockenluhl | 20-03-07 | 11:37

@ Maaier

Dat wil zeggen: Zolang met name links - maar eigenlijk alle gevestigde partijen incl CDA en VVD - het alsmaar groeiende deel van de bevolking die samengevat pleiten voor seculariteit, tolerantie, soevereiniteit, autonomie en mono-culturaliteit wegzet als intrinsiek gevaarlijke fundamentalistische secularisten is de opmars van de PVV en in haar kielzog de SP nog niet op haar einde.

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:36

De VVD is verbaasd en benieuwd naar het antwoord van Balkellende. Deze zal alles wel weer opmerkelijk vinden en zo is alles weer terug bij af.
.
Ondertussen smeult het vuurtje weer lekker verder en wordt er meer hooi en hout op de stapel gegooid.

Tray Hornay | 20-03-07 | 11:35

Pa Ling 20-03-07 @ 11:14

LOL

HennyHenny | 20-03-07 | 11:34

Hoe liep het Ardennen offensief ook alweer af?

Pigha Lal | 20-03-07 | 11:33

Rutte en Kamp, stricken trouwens helemaal niet back. Ze geven een zuchtje wat geinterpreteerd kan worden als verontwaarding. En eigenlijk draaien ze om de hete brij door te zeggen dat ze niet twijfelen aan de loyaliteit van de gewraakte 3 kamerleden. Waarvan de uitspraken zijn: "ik ben niet loyaal aan NL" en "soms ben ik 100 procent Turks". Dan moet je gewoon lef hebben en zeggen: "ja ik twijfel aan hun loyaliteit en ik zie moeilijkheden die het de kamerleden belemmeren om objectief te kunnen handelen". De VVD kiest nu geen wal nog schip en valt in het water.... jammer.

Tray Hornay | 20-03-07 | 11:31

@ Maaier

Als de tegenstander van Wilders de verheven hersenspinsels van fossiel Ardenne tot de norm verheffen - en dat hebben ze de laatste tijd niet nagelaten (McCarthy, nazi, SS, blut & bodem) zal dat echt niet lang gaan duren.

Hoewel, die peroxideneger zal nog steeds de helft delen moeten delen met de SP, maar dat terzijde.

Fred Bonifatius | 20-03-07 | 11:30

@Maaier 20-03-07 @ 11:27
Was kort door de bocht maar je snapt wat ik bedoel.

Dömper | 20-03-07 | 11:29

Maaier 20-03-07 @ 11:27
Fout: een groeiend deel van het volk wil Wilders. De meerderheid nog niet.

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:29

De kamervoorzitter die een democratisch verkozen partij het woord ontneemt
Een ex minister die denkt te bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden.
Een premier die liegt en een parlementair onderzoek tegenhoudt
.
Nederland .... het achterlijke neefje in de EU familie!

Professor Plons | 20-03-07 | 11:29

Ik had graag gezien dat ze minister van Ontwikkelingssamenwerking gebleven was. Maar waarom ze zich ineens met partijpolitiek van de VVD moet gaan bemoeien is me een raadsel.

tegengas | 20-03-07 | 11:28

Dömper 20-03-07 @ 11:26

Fout: een deel van het volk wil Wilders. Het grootste deel niet.

Maaier | 20-03-07 | 11:27

en ga deaud eauk....

Pa Ling | 20-03-07 | 11:26

@Maaier 20-03-07 @ 11:20
Het volk wil Wilders. VVD steunt Wilders. VVD heeft het zicht terug.
Niet zo moeilijk toch?

Dömper | 20-03-07 | 11:26

sterf gristenhoer sterf

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 11:25

Yeah , de nieuwe stijd is begeaunnen....

en eeeeeeeeeee ik wil beaulettje tis maar dat de party t weet

adhdxl | 20-03-07 | 11:24

Helluuuhp, ik moet een promotieverhaal schrijven over de vraag:

Wat is het verschil tussen Geert Wilders, de VVD, Hongaarse hoeren en Talpa sterren?

Wie helpt mij?

doctor0 | 20-03-07 | 11:24

maar wel een lekker wijf

dekeurslager | 20-03-07 | 11:23

AAAAAAAAAAAA de opveaulgster van de Nelly dient zich aan .......

Zal ze ook een Pepertje lusten ????????????

adhdxl | 20-03-07 | 11:22

"de kiezer" bestaat niet. Dit is een stompzinnig en communistisch begrip. Er is niet 1 uniforme mening en wens. Mensen verschillen en willen andere dingen. Daarom zijn er meerdere partijen, daarom is er discussie, daarom is het noodzaak een open democratie te hebben.

Tray Hornay | 20-03-07 | 11:22

Dömper 20-03-07 @ 11:18

NOu, ze heeft met haar CDA natuurlijk de VVD flink verslagen, dus wat dat betreft heeft ze gelijk.

Maaier | 20-03-07 | 11:20

"Volgens haar is de VVD-top het zicht kwijtgeraakt op wat de kiezer wil."
Moehahaha!

Dömper | 20-03-07 | 11:18

Ja, de hele VVD moet uit de kamer stappen... en groep Wilders en alle nazi-mollen die in het CDA zitten. NL kan elk moment overslaan naar een fascistische dictatuur, gelukkig hebben we de grote ziener, Van Ardenne die ons waarschuwt. Godzijdank zijn er nog mensen met verstand.

Tray Hornay | 20-03-07 | 11:14

@ de twee hennies

Geen zuigzoenen uitdelen nah?

Pa Ling | 20-03-07 | 11:14

Agnes, kom eens hier met je nek....

HennyHenny | 20-03-07 | 11:10

Beetje vreemd euitspraken van van Ardenne, een gewezen grijze muis uit het CDA, die even de VVD gaat vertellen wat liberaal is of niet. Al heeft ze volkomen gelijk, maar daar gaat het nu niet om.

Nopg veel opmerkelijker en vooral hilarisch was de grap dat ze zich over 4 jaar wel even kandidaat ging stellen als SG van de Verenigde Naties.

Maaier | 20-03-07 | 11:10

Wat een wereldvreemde dhimmies hebben we toch in dit land. heeft deze humorloze oude doos met haar verraderlijke kontkruipmentaliteit ten opzichte van dreigende overdraagzame moslimfundi's, enig idee wat er in Nederland speelt? Optieven met deze handwerkjuffrouw, snel een Burka erover en achter het aanrecht.

chinaski | 20-03-07 | 11:09

Gristinnenpr0n:
Brieven aan God: Agnes van Ardenne
"Goede God,
Eigenlijk is het helemaal niet nodig, dat ik U een brief schrijf. U kent mij.
U weet van mijn diepste gedachten en verlangens. Wij zijn immers voortdurend met elkaar in contact. Wat moet een geschreven brief dan nog toevoegen?
Bovendien schept een brief afstand, net als een verklaring of een verdrag. Er gaat niets boven een gesprek van mens tot mens, waarbij je zonodig elkaars hand kunt vasthouden, elkaar in de ogen kunt kijken en naar elkaars stem kunt luisteren."
Zo'n meiske hoef je toch niet serieus te nemen.

sjaakdeslinksesul | 20-03-07 | 11:09

Had er als afscheidskadoo een enkeltje Dafur gegeven en op schiphol haar de Nederlandse Nationaliteit afgenomen. Domme recepten lezerrrr

HorseWithNoName | 20-03-07 | 11:09

ze heeft gelijk

JackTheR | 20-03-07 | 11:09

En ze is net benoemnd bij de FAO,waar ze weer grof geld gaat verdienen die zakkenvulster. Goede reactie van VVD op hun site.
@ joris, kijk nog even naar het Hans Teeuwen topic, 19-11-2007, 21:11, ies nogal fout...

tasmaniandevil | 20-03-07 | 11:08

Ik ben het niet eens met het VVD-standpunt over de dubbele nationaliteit, maar wat een belachelijk reactie van Van Ardenne. Dat een oud-minister zo weinig gevoel voor democratie heeft dat ze denkt te kunnen bepalen wie wel en wie niet in de Kamer hoort, vind ik verbazingwekkend.

BaSJK | 20-03-07 | 11:07

Agnes ziet in religie een belangrijke bindende factor. De vrijheid van menigsuiting kan die bindende factor in gevaar brengen.
Dat mensen met zo'n kleingeestig wereldbeeld zulke functies kunnen bekleden kan slechts in een land dat zijn helden laat executeren of met pek en veren de stad uit jaagt.

bidlip | 20-03-07 | 11:07

Agnes eet nu uit de ruif van Balkenende. Ze is ambtenaar geworden. Dus moet ze braaf heulen met het CDA en de PvdA, anders is het slecht voor haar carrière. Ze zal wel instructies van de opperfarizeër Jan Peter hebben gekregen.

Professor Plons | 20-03-07 | 11:07

Agnes was altijd al een huilebalk.

fuckje | 20-03-07 | 11:06

@Gifkikker 20-03-07 @ 10:57
Zeker links? Want van democratie heb jij nog nooit gehoord! Stalin doesn't live here anymore!

Hadjewat? | 20-03-07 | 11:06

Joehoe agnes doe es even zoals in 1950 en ga es met je tietuh aan het gas. Zo' n huiskippetje als jij moet geen mening hebben. En nu hop die ketting inkorten. Hier zijn wij chauvinistische nederlanders niet van gediend.

bwizlle | 20-03-07 | 11:05

@Gifkikker 20-03-07 @ 10:57
Zeker links? Want van democratie heb jij nog nooit gehoord! Stalin doesn't live here anymore!

Hadjewat? | 20-03-07 | 11:04

Is Agnes soms een verbastering van Aggenebbes?

Pa Ling | 20-03-07 | 11:02

Ongelofelijk wat een trut. Wil ze Wilders soms aan een kamermeerderheid helpen? Dan moet je vooral zo deurgaen, Agnes.

Bobberedosio | 20-03-07 | 11:01

Agnes van Ardenne is voor Rita Verdonk.

Karel kwakbol | 20-03-07 | 11:00

Ik vind sowieso dat de naam Agnes verboten dient te worden!

Pa Ling | 20-03-07 | 11:00

Lekker relletje... en het gaat es een keer niet over de PvdA.

Dr. Mabuse | 20-03-07 | 11:00

Agnes de fatsoenrakster zal wel even vertellen hoe het moet
Iedereen die niet vindt wat tante Agnes vindt moet de Kamer uit
Een goed voorbeeld begint bij jezelf, tante Agnes
Optiefen uit die Kamer dus, als minister was je toch al geen knip voor de neus waard dus beter laat dan nooit

Tobi | 20-03-07 | 10:59

Agnes gekke meid! Beetje ongefundeerde uitspraken over VVDerts doen, tssssssk..

Aussie | 20-03-07 | 10:59

@Pa Ling 20-03-07 @ 10:56

En drie keer raden waar hij nu woont...

OoO | 20-03-07 | 10:57

Ik moet in therapie, ik ben het voor het eerst in mijn leven eens met een politcus van het CDA.

Gifkikker | 20-03-07 | 10:57

Ik ken maar één negertje dat blank wilde worden.....

Pa Ling | 20-03-07 | 10:56

Ik vind de VVD nogal dictatoriaal...
VVD is niet meer liberaal, maar neigt meer naar extreem rechts. Maar dan zonder raar kapsel of kale kopjes.

Gripzz | 20-03-07 | 10:56

Ik vind het nogal dictatoriale uitspraken van Ardenne.

..zapper | 20-03-07 | 10:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken