Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Antichrist is geland, hij heet T. Prius!

Femke bedankt: dit is nou nikkelvervuiling!De Toyota Prius is het uithangbord van de milieumaffia. Als het aan Femke Halsema ligt, rijden we net als haar binnenkort allemaal in zo’n batterijenauto. Welnu, Femke, eet je hart uit. Je voortbewegen in een Prius is niet alleen een hele zielige vertoning, maar het is ook nog eens zwaar milieuvervuilend (mirror). Alleen al voor de vervaardiging van de batterij van de Prius worden meer Airmiles opgepot dan Floortje Dessing bij elkaar travelt. De batterij gaat via Canada, naar Tokio, naar Europa, naar USA terug naar Europa. Na 160k is de Prius al OP. Daarnaast is de nikkel-fabriek, waar Toyota jaarlijks duizend ton gif van afneemt zo’n beetje in zijn eentje verantwoordelijk voor het fenomeen zure regen. Het landschap in het Canadese plaatsje Sudbury is zo naar de klote, dat de NASA er ruimtevoertuigen test vanwege de grote overeenkomsten met het maanlandschap (meer pica's). Moraal van het verhaal: Koopt een Hummer. Volgens de universiteit van Connecticut is de Hummer niet alleen een stuk milieuvriendelijker, maar smoelt ie beter en gaat ie ook nog eens drie keer zo lang mee.

Reaguursels

Inloggen

Hieraan ik een voorstel vraag dat ik anders gedachte inees heb wat te geoloofelijk heftig zijn.Deze recaties lijkte me war dat iemand kunnen er toch in je angst zijn gepraat.Wat een onaardig zijn genadig.

mhajou | 15-03-07 | 19:30

zak_arme_turf 14-03-07 @ 18:16; ooit in Sudbury geweest?
Ik wel!
Het is daar schoner dan in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht.
En ze winnen daar niet alleen nikkel:
"Sudbury ore contains profitable amounts of many elements, especially transition metals, including platinum."

Gleipaal2001 | 15-03-07 | 18:17

Enige geldige reden om een Prius te kopen is om de NL staat te stiften met hun belachelijke btw + accijnzen + btw over die accijnzen op de benzineprijs. Voor de rest: mens en dier zijn universeel slecht voor het milieu, alleen verzint de milieumaffia zelf wel HOE slecht (opeens zijn mensen slechter dan dieren, geen bewijs = bewijs verzinnen).

Tobus | 15-03-07 | 11:49

GS maakt gebruik van kromme logica:
Femke Halsema is een domme linkse intellectueel niet en ze rijdt in een Prius en nu is ook die auto verdacht. En dan citeer je gewoon het eerste het beste door de olie-industrie gesponsorde hoax verhaal waarin de Prius wordt zwart gemaakt. Maar elke nieuwe technologie wordt niet meteen terugverdiend (kernfusie, kernenergie, windenergie). Maar wel een zeer lage CO2 uitstoot.
Kortom GS zal binnenkort wel TOTAL en BMW als adverteerders krijgen.
@Linksisleuk: Ik ben voor kernenergie en zou het liefst een volledig elektrische auto hebben opgeladen door een kernrreactor. Maar Balkie gelooft sinds kort heilig in het vergassen van kolen en CO2 opslag. Als dat dan maar onder de grond blijft!!!!

Vanes | 15-03-07 | 11:37

@Jan-Joris-Jaap-Joop: "Dus als allerhande hysterische linkse mensjes niet verbeten kernenergie onmogelijk hadden gemaakt dan waren mens en milie veel beter af geweest."

Ja, dat is fijn. Een andere eindige energiebron met afval dat nog langer gevaarlijk is dan dat wij als homo sapiens bestaan...

@Loonslaaf: "Die eisen zijn er al"
Die eisen kunnen nog best een stuk strenger. Bovendien is die afname wel mooi, maar door de toename van het aantal auto's neemt de uitstoot in absolute zin nog steeds hard toe.

LinksIsLeuk | 15-03-07 | 10:54

Als je het echt goed wil doen maak je een auto met in de wielen gebouwde elektromotoren aangedreven door een turbine-generator die gewoon op diesel kan draaien.
Omdat je dan een ontwerp en een compleet nieuwe fabriek moet bouwen om je autos te maken en het dan alsnog een relatief dure auto is begint natuurlijk geen enkele fabrikant daar vrijwillig mee.

Brederodekater | 15-03-07 | 10:54

Jack Bauer kan dit vraagstuk toch wel oplossen?

Peking Eend | 15-03-07 | 10:43

Is het niet zo dat een Prius speciaal ontwikkeld is voor de fijnstof en dus smog in de steden te reduceren. daarbij is gaan alle eerste ontwikkelingen gepaard met een hoog energie verbruik en dus een fikse uitstoot van CO2. denk maar eens aan de eerste windmolens in ons land. deze hebben meer energie gekost om te produceren dan ze in heel het bestaan van die molen zouden opleveren! Met de prius is een transitiepad ingeslagen waar nog veel ontwikkeling in moet plaats vinden.

R@LPHIE | 15-03-07 | 10:22

dat hoeft niet.teveel recaties moet ik nog vragen.dat kan niet !!

Ik had eerder gezegd dat ik zwak ben als sterke gevoel en leven ingebracht.

zowel,eigenlijk ik vraag wat je verder recaties doet in en ik wil dat langzaam lees ik,ik denk van wel.dan ik kan iedereen vragen dus domheid niet

mhajou | 15-03-07 | 09:20

mhajou 15-03-07 @ 01:47
Heb je hedenochtend jouw epistel nogmaals gelezen?

jecus | 15-03-07 | 08:58

Haha, wat een Amerkaanse propaganda bullshit zeg... echt een waardeloos artikel van die Universiteit. En dan nog twee Amerikaanse automerken noemen om te vergelijken ook, valt niet op hoor! hahaha

dutchdj | 15-03-07 | 08:48

Nou sta ik wat dit onderwerp betreft in principe helemaal achter wat mevrouw Fleischbaum schrijft. Maar dat van die zure regen is gelogen. Dat hebben we een tijd geleden ook in Nederland gehad: de zure regen zou de schuld zijn van de automobilist. Maar waarom komt bijvoorbeeld in Amerika dan de meeste zure regen voor in gebieden met nauwelijks autoverkeer, namelijk de landbouw- en veeteeltgebieden? Omdat zure regen wordt veroorzaakt door landbouw en veeteelt. Denk alleen maar aan de ammoniak van de veeteelt, die met mest ook op de landbouwgronden wordt gebruikt. Dat is de echte reden van de zure regen! Maar langzaam druppelt weer die leugen de wereld binnen, want voor de milieumaffia is zelfs de ergste leugen toegestaan als het gaat om het demoniseren van het autoverkeer.

Hadjewat? | 15-03-07 | 08:21

@Rui Barros 14-03-07 @ 16:48
dankje..
als iedereen nou eerst eens n stapje terug doet en zich afvraagt waar t ook al weer allemaal ging...
checkout "The Great Global Warming Swindle" (BBC film) op google video ..
wel bij de les blijven met zn allen he..

Minister van Angst | 15-03-07 | 03:05

@Kwispel

tuurlijk dat Recyclen is zelfs optie van dit fantanis optie op zijn sijsteem in de lucht en natuur grogrammeerd voorgoed recylen blijft toch vloeistoffen in lucht hiermee lang beschouwen.dat is uw uitwerking in zo lang hard onderzoek heen toekomst bemachting.ja bestaanrecht van het optie is veel oplosbaar zijn strijdig waar dit vandaan oorlogsverklaren in zulke oie en gas en vloiestof te oorzaak van de zaak is opgeheven maar alleen blikzem ziet voordat is elcto noem!!

elcto is uw veiling op zijn stijdig zullen verlichtingen en vermeend dat ook anderen diversie apparaatje,jawel dat bedoeld dit om aard te verwaring toegstaan.betekenis uw toekomst heerste wereldzien.

mhajou | 15-03-07 | 01:47

Beetje flauw dat eeuwige afgeven op de Prius. Hij rijdt gewoon geweldig en die accu's worden toch niet in Nederland gestort. Recyclen is ook een optie... Volgens mij ligt er een mooie woonwijk naast die mijn. Het is dus prettig wonen naast het werk en dat allemaal dankij meneer Toyota. Omhoog met die subsidie en dan koop ik de volgende keer vast weer een Prius en dan noem ik hem Fleishbaum!

Kwispel | 15-03-07 | 01:11

zelfs ook de aard is dadelijk oorzaak beperking,de lucht moet schoon dat blijft toch de lucht in voor de aard zelf in de gescheidenis.

mhajou | 15-03-07 | 00:56

och och FLUITJE CENTJES.slecht vlekken en olie met divere middelstoffen is oorzaak van de aard zijn de natuur en lucht door uw amfosie luchtevenwegen gesteld.als voorbeeld zijn erom gebeuren van dit ziekte en virus en gebruik voor bloedtest ontstaan.

denk ervan dat zo lang probleem oplosbaar is mogelijk voorstel in de lucht dat dit hoe moet schoonlucht en groener dat helpt het zorgt ook niet!!

mhajou | 15-03-07 | 00:50

Het is: "NET ALS ZIJ"en niet "net als haar" awgrr%#*. (1ste rode letters!) hierboven.
De milieumaffia weet er gewoon zelf geen kloot van. Ook die idioot van een "Don Diederik Quichotte Samson"(PvdA) met zijn windmolens, zegt er nou nooit bij dat het twee tot drie jaar duurt, voordat een windmolen pas écht groene stroom gaat opwekken omdat windmolens voor 98,5% gefabriceerd worden met vervuilende energie, enz ! En.... BMW's lopen niet op H, maar op H2 en dat is heel wat anders !
Nog gelezen hoeveel de man met dat opgeheven milieuvingertje aan energie verbruikt ? (Ik bedoel Aaal Goor!)

Proselite | 15-03-07 | 00:35

@Bigi Bana Boy 14-03-07 @ 21:22
Moet je es lezen, ik heb het over de humvee, de militaire variant. Ik wilde al zo'n bak hebben voor de civiele variant (Hummer) bestond. Niet allemaal van die onnodige luxe en ik wil zekers te weten wel met zo'n bakkie de Gelderse hei onveilig maken.

dlseth | 15-03-07 | 00:14

Ik heb nauwelijks verstand van auto's maar Prius dat is geen naam voor een auto.Dat lijkt meer een naam vor iets als een mislukt gesubsidieerd kunstwerk.Past wel bij types als Femke&co. Trouwens als ze echt het goede voorbeeld geven verkopen ze hun auto en gaan ze altijd op de fiets.

nadenkeniseenkunst | 14-03-07 | 23:13

internal combustion engines... i love them.

van dal | 14-03-07 | 23:02

redelijk toch 14-03-07 @ 16:54
De asociale hufters in SUVS die me 5 maal per week van de weg af proberen te drukken zijn zeker wel leuk.
-edit van hoxha: Rij dan ook niet steeds links mongeaul, in je suzuki-

bakoenin 14-03-07 @ 17:02

Hee Hoxa, schele ken je niet lezen, en het is wel heel erg onsprtief om iemands posts te gaan editen.
ik rij inderdaad links op de snelweg, met de 1200 cc BMW, en dat kunnen de klein pikkies in hun SUV niet hebben, en daarom proberen ze je in de vangrail te douwen.
Eerst lezen Hoxa, dan pas blaten

bakoenin | 14-03-07 | 22:44

Nou begrijp het liedje"Yellow River"

Rammelbak | 14-03-07 | 22:43

"Net als haar" WTF?!

jimbrowski | 14-03-07 | 22:40

Vraag het mij gewoon af als eenvoudige GeenStijl lezer. Het is zo positief of Hummers en vergeet alle ellende in Nigeria met de olie winning die nodig is voor de voor de Hummer.
Daarnaast is het eigenaardig om te zien dat in Duiitsland de grootste baas van de auolobby is afgezet (www.automobilwoche.com/apps/pbcs.dll/a...
opmdat hij geen weerwoord had tegen de Prius, knoop ik als eenvoudige GeenStijl lezer de twee eindles aan elkaar. GeenStijl wil de VDA in Duitsland gaan vertegenwoordigen.

numb | 14-03-07 | 22:25

@numb 14-03-07 @ 22:09 facts over die subsidie?

vraagstaart | 14-03-07 | 22:16

Ook alle handy's en nokia's aan de schandpaal. Bevatten ook dezelfde batterijen.

Overigens krijgt GeenStijl subsidie van van Duitse Automabileindustrie (Porsche, Audi, Benz).

Die juichen over deze artikelen en zijn sowieso bezig met Prius "bashing" en gaan rustig door met het uitblazen via hun diesels met de NOX'en en de fijnstof in de lucht.

numb | 14-03-07 | 22:09

CoJoNes 14-03-07 @ 20:10<br>
Een soort van 'prius inter pariahs', zeg maar.

zak_arme_turf | 14-03-07 | 21:47

fuck it over 40 jaar ben ik toch dood en zoveel benzine is er nog wel hoor

winshots | 14-03-07 | 21:41

dlseth 14-03-07 @ 20:43
Ik kan het doorgaans best met je vinden maar wat dit onderwerp betreft ben ik bang dat ik moet zeggen dat ik denk dat je helaas in het bezit van een one inch pecker bent. Dit wél ivm je voorkeur voor een humvee he ? Ik wil je niet zo maar voor niks beledigen ;-)

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 21:22

@Flippo 14-03-07 @ 20:26
Je stelt:
"Komt bij dat zo'n Hummel onze prachtige 17e eeuwse binnensteden kapot rijdt"

Doe eens beschrijven welke prachtige 17e eeuwse binnensteden we hebben en wat de schade is die zo'n Hummer daar aanricht? Als het over hier en daar een verzakkende steen gaat, zou ik je er op willen wijzen dat het lichte vrachtverkeer in binnensteden a) zwaarder is en b) frequenter voorkomt. De "schade" toeschrijven aan een Hummer *lijkt* daarom eerder emotioneel dan feitelijk correct? Maar je hebt vast feiten die deze stelling onderbouwen.

"nergens in een parkeerhaven past" lijkt me eerder het probleem van de Hummer-bezitter dan van jou. Overigens is dat niet beperkt tot Hummers; uitstappen uit een 2-deurs (dus: langere deuren) Opel Calibra is al problematisch in de parkeerhavens, die sinds de jaren '70 niet meer zijn angepast aan de al maar groeiende maten van auto's. Heb je aanvullende info?

"onze kinderen die op de fiets op weg naar school zijn plat en door rijdt"
Mij is geen enkel geval bekend van iemand die in een Hummer een kind heeft aangereden en daarna is gevlucht. Jouw tekst impliceert een regelmatig terugkerend fenomeen. Graag zie ik van jou de feiten, waar mogelijk aangevuld met trendanalyses en toekomstverwachtingen. Overigens heb ik nog geen Hummers gezien met trophy scores ("number of kids hit") op de zijkant geschilderd; vandaar mijn verbazing over je post, misschien.

" en meer in het algemeen bereden wordt door hersenloze nouveau riche met als enige principe 'als wij een aanrijding krijgen ben jij plat en ik heb lekker niks' oftewel het type asociale klootzak"

Ik neem aan dat jij ook hier een gedegen sociaal demografisch onderzoek naar hebt gedaan en dat we niet getracteerd worden op de subjectieve, kleinzielige mening van een benepen kleinburger. Wees niet bang om kwistig met objectieve informatie om te gaan, ik lees dat graag - in ieder geval liever dan brallerige teksten waar meningen als feiten worden gepresenteerd.

vraagstaart | 14-03-07 | 21:18

nee killermiller het is echt HUMMEL. Flippo heeft enorm gelijk.

handige harry | 14-03-07 | 21:00

Daar komt bij: Nikkel is kut, CO2 is prima spul.
Alleen die ultraconservatiefjus van GL houden niet van CO2...

alpha_mannetje | 14-03-07 | 20:55

@Flippo 14-03-07 @ 20:26
En dat teringlijers zoals jij zo overstuur raken van een auto is precies de reden waarom ik der eentje wil hebben. Rondje Wageningen... Tripje naar Nijmegen... En dan beleefd vragen naar de dichtsbijzijnde benzinepomp in een lokaal kantoortje van GL met een humvee voor de deur...

dlseth | 14-03-07 | 20:43

jecus 14-03-07 @ 20:34
Juist, ik wil ook twee motoren dus heb ik een ouwe Volvo op 4 wielen en een ouwe Honda op 2 wielen...

winshots | 14-03-07 | 20:40

@Jecus: waarvan akte!! Ik heb gezien dat ze mijn BMWexemplaar nu ook op H laten lopen....

killermiller | 14-03-07 | 20:37

Ik heb een prius, omdat ik niet een maar twee moteren wilde en omdat ik gewoonweg de overheid geen centen gun. Zakelijk gekocht dus geen BTW en dan ook nog eens geen BPM.

De volgende auto wil ik minimaal op waterstof. Niet omdat het milieuvriendelijk is, maar omdat de techniek nieuw is. En alleen daarom. De normale verbrandingsmoter is zeau vorig eeuw.

jecus | 14-03-07 | 20:34

Hey Flippo het is Hummer! En ik heb der al eentje en een vette BMW 12 cylinder.....

killermiller | 14-03-07 | 20:33

Ik stel voor dat Femke een asprius slikt.

..zapper | 14-03-07 | 20:33

Een Prius heeft garantie tot 180.000 kilometer. Dus tot dat respectabele aantal worden alle versleten onderdelen gratis vervangen door Toyoto. Kom daar maar eens om in zo'n Hummel. Komt bij dat zo'n Hummel onze prachtige 17e eeuwse binnensteden kapot rijdt, nergens in een parkeerhaven past, onze kinderen die op de fiets op weg naar school zijn plat en door rijdt, en meer in het algemeen bereden wordt door hersenloze nouveau riche met als enige principe 'als wij een aanrijding krijgen ben jij plat en ik heb lekker niks' oftewel het type asociale klootzak. Een Hummel moet verboden worden. 't Is niet voor niets dat de gouverneur van Californie Arnout Schwarzenegger zijn Hummels heeft weggedaan.

Flippo | 14-03-07 | 20:26

Een teleurgestelde Prius rijder op Autoweek:

Waarom is de Prius dan niet goed?
Het verbruik.... dat valt steeds meer tegen, een gemiddeld gebruik van 7,0/100km is meer regel dan uitzondering en dat voor een wagen die 1:23 moet kunnen rijden. Het meest tegenvallende resultaat is de 7,7ltr/100km die de wagen op een tankbeurt heeft weten te presteren.

Karel kwakbol | 14-03-07 | 20:25

@linksisleuk

Die eisen zijn er al, namelijk de EURO4 en aankomende EURO5 normen.
Bovendien zijn auto's sinds 1980 veel schoner geworden. Uitstoot van fijnstof is 70% afgenomen, NOx en CO zijn zelfs met 80% afgenomen. Dit zijn de grootste veroorzakers van luchtveruiling.

Cijfers: www.nnmedia.nl/bovag-rai.nl/overzicht/...

Loonslaaf | 14-03-07 | 20:13

Als je in een Prius rijdt, laat je zien dat je een absolute no-brainer bent, die erg gevoelig is voor propaganda. Oppassen dus voor die Prius rijders als hier de pleuris ooit uitbreekt.

CoJoNes | 14-03-07 | 20:10

levert wel mooie plaatjes op als ik die pica's bekijk :-p

Timbo_nl | 14-03-07 | 20:03

De Prius is inderdaad een soort van status symbool aan het worden voor die mensen die een zogenaamd milieuvriendelijk statement willen maken. Past erg goed in het rijtje van al die politici, die ook constant statements maken om het statement te maken, zonder dat de bijpassende maatregelen daadwerkelijk effect sorteren.

Iedereen die wel nadenkt, weet dat het massaal stimuleren van zuinige diesels het beste haalbaar en economisch verantwoord is. Het is niet voor niets dat de radio reclame van Toyota zegt: de laagste CO2 uitstoot voor een BENZINE auto. Er zijn namelijk al diesels die beter presteren.

Loonslaaf | 14-03-07 | 20:01

Waarom rijdt die Halsema steeds in van die milieu vervuilende auto's.
Eerst een rokende Mercedes en nu zo'n Prius. GroenLinks is toch een groot voorstander van het openbaar vervoer.
Weer typisch GroenLinks altijd met het vingertje naar anderen wijzen maar zelf nooit het goede voorbeeld geven.

Karel kwakbol | 14-03-07 | 19:57

@mezelf "wordt jouw stelling van 17:37 zou wel eens " is "zou jouw stelling van 17:37 wel eens". mhajou is besmettelijk.

vraagstaart | 14-03-07 | 18:57

@Bigi Bana Boy 14-03-07 @ 18:10 Ik heb de harde info hier ook niet, maar ik heb wel een tijd gewerkt als consultant in de automotive en mogelijk wordt jouw stelling van 17:37 zou wel eens kunnen kloppen op basis van het volgende. 20 jaar geleden gold Toyota al als leading met hun Total Cost of Ownership benadering van de kwaliteit van auto's. Enerzijds uitte zich dat in Sullivan's definitie van the House of Quality, (zie ook www.qfdi.org/who_is_qfdi/newsletter_ar...) waar hij -volgens mij voor het eerst- ook de kosten van sloop en recycling in meenam. Milieu-aspecten werden dus toen al door Toyota gekwantificeerd meegenomen in ontwerp-specificaties; in deze zou je dus mogen aannemen dat ze geen auto op de markt zullen brengen die meer geld aan anderen kost dan het hen oplevert (in hun filosofie: als je een ander, bijvoorbeeld de samenleving, met meer kosten opzadelt dan je zelf verdient, ben je erger dan een dief). Tenzij tijdelijk, als tussenstap naar een volgende ontwikkeling. En Googelend op Sullivan kwam ik toen deze tegen: www.frost.com/prod/servlet/press-relea...
waar het weliswaar niet gaat over recycling, maar waar wel aanbevelingen in staan mbt het gezamenlijk ontwikkelen van elektrische onderdelen door autofabrikanten - wat de Prius dus inderdaad zou plaatsen als een sub-optimale, maar noodzakelijke tussenstap?

(Maar tot het zover ik rij ik dus wel fossiele brandstof)

vraagstaart | 14-03-07 | 18:53

Het is ook niet verrassend dat Groenlinks er naast zit.Dat doen ze wel vaker

kruisridder | 14-03-07 | 18:44

Je zal d'r maar naast wonen

shadownetwork | 14-03-07 | 18:37

Het milieu past zich maar aan. Ben niet van plan ooit aan al die onzin mee te doen, gooi alles in 1 container want ik betaal al genoeg belasting. De olie gaat toch wel op, of dat nu 5 jaar eerder of later gebeurd maakt geen fluit uit!

DutchWax | 14-03-07 | 18:32

Wel lekker goedkoop in de lease, zo'n hybride... ;)

Vermaledijde | 14-03-07 | 18:32

@j0b 14-03-07 @ 17:38:
De brandstofcel is meer dan 100 jaar geleden al uitgevonden nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofcel#Ges... en de techniek is relatief simpel en wel zo goed als uitontwikkeld. De Prius is helemaal geen tussenstap slechts een publiciteitsstunt. Een auto op brandstofcellen kan morgen verkocht, het probleem is dat de produktie van bandstofcellen duur is, de produktiecapaciteit voor de autoindustrie er niet is en de autoindustrie huiverig is om daar zelf in te investeren, en last but not least er wordt te weinig zuivere waterstof geproduceerd op de wereld om het kunnen invoeren. Het is een vicieuze cirkel van tegenargumenten waarom het hele wagenpark nog steeds niet op waterstof rijdt. Die cirkel wordt pas doorbroken als olie te duur wordt en dat gebeurt voorlopig nog niet.

koerbagh | 14-03-07 | 18:30

Zure regen is zeau 1996...
.
Een echte milieuterrorist zwetst vandaag de dag over 'global warming'.

dlseth | 14-03-07 | 18:18

Gleipaal2001 14-03-07 @ 17:51<br>
En die schoorsteen, hoeveel miljoen jaar staat die er al? Als ik zeau naar die feauteaux kijk is die plek van origine al niet de fijnste, maar dat pleit uiteraard wat er NU mee gebeurt door die mijn/fabriek niet automatisch vrij, of maakt dat tot een natuurlijk gegeven of verschijnsel. Er zal vast wel wat af te dingen zijn op de details, dat geef ik zo toe, maar de kern van het verhaal vind ik het niet onderuit halen. Is trouwens maar 100K dus 1 dienstjaar voor een minister, dat zo'n Prius meegaat volgens mij, dus pak m beet 4 per minister per regeerperiode, als ze ze al niet na halverwege of een kwart inruilen. Das wel gortig.

zak_arme_turf | 14-03-07 | 18:16

Zuinig???
Dit is zuinig met een tweeliterfles diesel naar de Grand Prix van Monaco en weer terug.

Hogeschool Gent: Energy 4: de zuinigste diesel van België
1 op 1300!!!!!!!!

Nokomis | 14-03-07 | 18:12

vraagstaart 14-03-07 @ 17:44
Ja, daar heb je een punt natuurlijk. Je moet inderdaad de totale milieubelasting van een auto zien te berekenen, maar daar komt nogal wat bij kijken. Het lijkt mij een lastig onderzoek met een hele hoop faktoren waar je, afhankelijk van je vooringenomenheid flink mee kunt rommelen.
Eerlijk gezegd zou ik daar geen hard standpunt over kunnen innemen waar het de Prius betreft. Wél is mijn ervaring dat als je 'onafhankelijk' onderzoek laat doen, de uitslag daarvan vaak erg afhankelijk is van de opdrachtgever. Greenpeace zal met andere resultaten komen dan de olieindustrie bijvoorbeeld. Wie er dan gelijk heeft is voor mij als niet-wetenschapper bijna ondoenlijk.

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 18:10

@TheBoyWhoNeverForgot 14-03-07 @ 18:06 of de fiets, natuurlijk. Schijnt ook nog goed te zijn voor je conditie heb ik ergens gelezen.

vraagstaart | 14-03-07 | 18:07

En Fleischbaum, allow me to be the first to get the snobbery out of the way... "Central Connecticut State University"?

LoudAndProud | 14-03-07 | 18:07

Ja maar... deze auto is toch helemaal niet gemaakt om het *globale* probleem op te lossen? Het probleem (en imo ook het grootste probleem voor de volksgezondheid) is de vervuiling binnen steden. Dus op het platteland wat meer vervuilen om je accu op te laden, en in de stad over op elektrisch om de lucht daar schoon te houden. En tja, met dat hele global-warming gedoe is de Prius dan idd niet zo'n goede auto. Maar binnenkort wordt smog weer een hype, en dan is de Prius ineens weer de held die de aarde redt.

TheBoyWhoNeverForgot | 14-03-07 | 18:06

@Gleipaal2001 14-03-07 @ 17:51
Dat zou Fleischbaum ook eens moeten doen ,een beetje bronnen onderzoek en informatie vergaring alvorens weer eens een keer een stukje van de eertse de beste idioot te quoten.

LoudAndProud | 14-03-07 | 18:05

@duimdrop 14-03-07 @ 18:01 dat meldden gleipaal en haricot vert (sorry, hou niet zeau van adel) een 1,5 uur geleden eauk al maar hunnie van de redaksie zijn met een brain interface aan het klungelen en dan reageren hun minder snel.

vraagstaart | 14-03-07 | 18:05

@Redeactie
.
"Net als haar" moet zijn: "Net als zij"

duimdrop | 14-03-07 | 18:01

Bigi Bana Boy 14-03-07 @ 17:50

Helemaal mee eens.

Comte d'Haricot Vert | 14-03-07 | 17:58

Gleipaal2001 14-03-07 @ 17:51
LOL. Right in the bollocks. Mooie aktie Gleipaal.

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 17:56

"The ore deposits in Sudbury are part of a large geological structure known as the Sudbury Basin, believed to be the remnants of a 1.85-billion year old meteorite impact crater. Sudbury ore contains profitable amounts of many elements, especially transition metals, including platinum. It also contains an unusually high concentration of sulfur. When nickel-copper ore is smelted, this sulfur is released into the environment, where it is toxic to vegetation. Carried aloft, it combines with atmospheric water to form sulfuric acid. This contaminates atmospheric water, resulting in a phenomenon known as acid rain.

As a result, Sudbury was widely, although not entirely accurately, known for many years as a wasteland. In parts of the city, vegetation was devastated, both by acid rain and by logging to provide fuel for early smelting techniques, as well as wood for the reconstruction of Chicago after the Great Chicago Fire of 1871. The resulting erosion exposed bedrock, which was charred in most places to a pitted, dark black appearance. There was not a complete lack of vegetation in the region, however. Paper birch and wild blueberry are notable examples of plants which thrived in the acidic soils, and even during the worst years of the city's environmental damage, not all parts of the city were equally affected.

During the Apollo manned lunar exploration program, NASA astronauts trained in Sudbury, to become familiar with shatter cones, a rare rock formation connected with meteorite impacts. However, the popular misconception that they were visiting Sudbury because it purportedly resembled the lifeless surface of the moon dogged the city for years."

En nou opzouten met het strooien van foute info.

Gleipaal2001 | 14-03-07 | 17:51

Comte d'Haricot Vert 14-03-07 @ 17:45
Zeker sneu, maar nog net iets minder dan in een four wheel drive rijden in een plat land waar je nauwelijks off road kunt rijden. Denk eens goed na, zou jij binnen 30 sekonden 3 niet geasfalteerde wegen kunnen noemen bij jou in de buurt waar je met een Hummer kunt rijden ? Ik niet in ieder geval.
Wat dus rest is alleen het vermeende imago van een 4x4. Ik voel mij net zo'n bink in een ouwe Dacia als in een Hummer omdat ik dat soort ego compensatie niet nodig heb. Zeg maar wie er sneu is.

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 17:50

*Gaat het goede voorbeeld geven en besteld een stretched Hummert*

Fapdrol | 14-03-07 | 17:48

Of zou het met GL bashing te maken hebben?

PJP de II | 14-03-07 | 17:45

@ Bigi Bana Boy 14-03-07 @ 17:40

Goed dat we het weten. Sneu!

Comte d'Haricot Vert | 14-03-07 | 17:45

@Bigi Bana Boy 14-03-07 @ 17:37 Maar de totale energie- en grondstofbehoefte, niet alleen om het kreng te rijden maar ook te fabriceren en vooral te recyclen, is wel erg groot. Anders gezegd: een argument om geen kernenergie te gebruiken (waar laten we het afval) lijkt me hier ook wel erg valide.

vraagstaart | 14-03-07 | 17:44

OMG het einde is zoek. GS die zich druk maakt over het milieu. Het moet niet gekker worden, nog even en ze gaan zich storten op het prangende vraagstuk: "Waarom krijgt de gemiddelde Antiliaan zo weinig respect."

PJP de II | 14-03-07 | 17:43

doe mij toch maar een fiets

casablanca | 14-03-07 | 17:40

Bovendien heb ik wél een grote piemel en hoef ik dat dus niet te compenseren met een Hummer.

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 17:40

Die Prius is een briljant PR stunt van Toyota. Aangezien onze politici geen notie van techniek hebben en gespecialiseerd zijn in korte termijn denken trappen zij met beide benen in de val. De Prius bevat zoveel extra componenten dat zijn energiebalans ronduit slecht is. Een Hummer is er een ecologische droom bij vergeleken, maar natuurlijk voornamelijk bedoeld voor dameskappers.

goudbrasem | 14-03-07 | 17:39

De Prius is niet het einddoel... maar een tussenstap naar een Fuel-Cell auto... Eerst moet je alleen daarvoor alle electra systemen maken, bedenken, testen, etc. etc. Daarom is de Prius iig wel een stap in de goede richting en de Hummer een stap achteruit.

j0b | 14-03-07 | 17:38

Zeik toch niet zo Fleischbaum. die hybride techniek zit nu ook in bepaalde Lexus modellen en dat zijn auto's waar de gemiddelde reaguurder alleen maar een grote mannen plasser van kan krijgen, vooral ook omdat ze er nooit een zullen kunnen betalen. Bovendien stopt Toyota die techniek echt niet in hun topsegment merk Lexus als het niet volledig betrouwbaar is.

Bigi Bana Boy | 14-03-07 | 17:37

LOL@Jan-Joris-Jaap-Joop 14-03-07 @ 17:31
Links. Leuker kunnen we het niet maken. Wel dommer.

Dömper | 14-03-07 | 17:34

't is toh eigenlijk vrij simpel : Als Femke het doet , moet het wel kudt zijn

Amoebe | 14-03-07 | 17:34

LinksIsLeuk @ 17:20
*Ondertussen komen er mensen om van de luchtvervuiling, worden kinderen er ziek van, zitten mooie gebouwen onder de smurrie en verandert het klimaat waarschijnlijk ook nog.*

Daar komt bij dat talloze mensen de laatste decennia zijn omgekomen door kleincellige longkanker. Deze ziekte die epidemische vormen dreigt aan te nemen lijkt vooral veroorzaakt te worden door uitstoot van gassen na verbranding van fossiele brandstoffen. Dus als allerhande hysterische linkse mensjes niet verbeten kernenergie onmogelijk hadden gemaakt dan waren mens en milie veel beter af geweest. Links is niet leuk. Links is dom!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 14-03-07 | 17:31

@ Klompvoetje 14-03-07 @ 17:27

Ach, voorlopig fiets ik nog... en dan ga ik daarna wel op zoek naar een ''brommert van boven de 125cc, zo lang er geen kleine Shadowtjes rondhobbelen hoef ik niet heel nodig een vierwielert

ShadowBMX | 14-03-07 | 17:29

@ShadowBMX
Neuh... dat bedoel ik niet.

Maar toch: zoon brommert (ook al istie opgefokt) kost heel wat minder reserves (datgene waardoor die kudtprius dus zo verkeerd uitkomt) Ben toch wel geinteresseert in die vergelijking.

Kun je tenminste nog wel 100 rijen.

Of je neemt een af fabriek opgefokte brommert das natuurlijk nog beter (Honda Blackbird of zoiets ;) )

Klompvoetje | 14-03-07 | 17:27

Tjah, dus een Prius rijdt "maar" 100k miles en een hummer 300k.... tjah als je het zo bekijkt heeft hij gelijk. Maar rijdt de Prius 20k miles meer is ie al meer zuining. Niet echt een onderzoek waar ik voor in mijn handen klap. Zo is mijn vette benz ok zuining aangezien ik er meer dan 500k km mee kan rijden zonder problemen

Anarki | 14-03-07 | 17:26

@blaffer 14-03-07 @ 17:22 Moet je snel zijn; voor 2007 zijn ze allemaal al weg.

vraagstaart | 14-03-07 | 17:26

Misschien moeten we vragen wat Al Gore hiervan zegt, die is immers milieu-addept nummero uno met zn bergen energieverbruik...

ShadowBMX | 14-03-07 | 17:25

Goed zo, Fleischbaum, zeg het ze
KudtPrius, naar de sloop met die hoaxkarren

Tobi | 14-03-07 | 17:23

@ Klompvoetje 14-03-07 @ 17:20

Maar dan niet die opgefokte mocro-brommerts die ik hier in 010 rond zie rijden neem ik aan? Die dingen stoten per 100 meter meer meuk uit dan een startend containerschip (zie die zwarte roetpluimen nog wel eens als ik vanuit school naar buiten kijk, de tyfus wat een meuk komt daar uit!)

ShadowBMX | 14-03-07 | 17:23

Het is allemaal de Schuld van het Kapitaal! Gewoon een sterke overheid die die rotdingen flink belast, het verbiedt om meer dan 10 km per dag te rijden en klaar is kees. Het is zo simpel.....

vraagstaart | 14-03-07 | 17:23

@the urge to glurge

Snappik niet: jezegt dat er geen nikkel in een golfje diesel zit.
Daarna zeg je dat er wel een opgefokte snikkel in zit (waarheid als een rund).

Dan zit er toch wel nikkel in....

Klompvoetje | 14-03-07 | 17:22

wat je met een beetje marketing wel niet kunt bereiken... het lijkt FSC wel

deuzum | 14-03-07 | 17:22

Zal me allemaal een rotzorg zijn,
Die hummer mag je trouwens houden, ik bestel een nieuwe x5

blaffer | 14-03-07 | 17:22

Mensen die 't milieu werkelijk willen ontlasten slaan de hand aan zichzelf.

widtvoet | 14-03-07 | 17:21

Wees fair en kijk ook naar productie van andere auto's. Alsof daar de bloemetjes mooi van groeien. Voor het grootste deel van de goederen die verkocht worden geldt dat ze over de hele wereld zijn versleept om te maken. Niet alleen de Prius, maar ook al die andere genoemde auto's. Wat dat betreft is de Prius niet beter of slechter dan de rest.

Verder worden dit soort artikelen vooral gebruikt om vervolgens niet aan het milieu te doen. Ondertussen komen er mensen om van de luchtvervuiling, worden kinderen er ziek van, zitten mooie gebouwen onder de smurrie en verandert het klimaat waarschijnlijk ook nog. Niet happy over de Prius? Bouw een betere auto, en zorg dat er een regering met ballen komt die gewoon keiharde en lage normen voor CO2, fijnstof en andere uitlaatgaszooi oplegt. Moet je zien hoe innovatief die autojongens dan ineens kunnen zijn.

LinksIsLeuk | 14-03-07 | 17:20

@ShadowBMX

Of een brommurt, of een BMX.....
Beter voor het milieu: Niet werken.

@iedereen:
Mijn stelling:

Als niemand naar het werk hoeft zijn er geen files, en is er veel minder behoefte om te reizen. (alles is toch dicht) Het leven is dan kudt (nu niet minder), maar het milieu gaat goed.
Een andere mogelijkheid is een snelheids beperking OVERAL max snelheid 0 Km/h. Prima voor het millieu, alleen wordt het leven wat meer kudt.
Aan u allen de keuze.

Klompvoetje | 14-03-07 | 17:20

@BramFokke 14-03-07 @ 17:10
Nee meestal een opgefokte snikkel.

the urge to glurge | 14-03-07 | 17:19

Dat het milieu in Sudbury enorm vervuilt is - helemaal waar. Maar Toyota moet de schult niet krijgen. Die nikkel mijn in Sudbury draaid al tientallen jaren.

new93 | 14-03-07 | 17:17

@ Draaitafel Demagoog 14-03-07 @ 17:14

Om in het paarse koeien-topic van gisteren te spreken: Benzine en diesel komen gewoon uit de grond bij de benzinepomp toch? *dom kijken doet*

Tuurlijk, het heeft dezelfde grondstof, maar op lucht lopen zo voorlopig ook niet... dan is een zuinig roetgefilterend dieseltje een goed alternatief lijkt mij...

ShadowBMX | 14-03-07 | 17:17

Bij Toyota zullen ze zich rotlachen. Eerst een paar miljoen autootjes verkocht die ze hebben laten ontwerpen door een staigair en vervolgens duurt het veel langer dan verwacht totdat men er achter komt dat het veel milieuvervuilender is dan in de brochure staat.

wasbeerfan | 14-03-07 | 17:16

@Traag 14-03-07 @ 17:14
Maar daar bleef "het milieu" ook al mee zitten

Herman Flipsen | 14-03-07 | 17:15

Maar goed dat we de gulden hebben afgeschaft, daar zat ook veel nikkel in

Traag | 14-03-07 | 17:14

@ShadowBMX .. waar dacht je dat diesel en benzine van gemaakt wordt dan ? ik zeg toch .. ga nou maar hockeyen boys .. en lul niet zoveel mensen na .. ies beter voor je je ..

Draaitafel Demagoog | 14-03-07 | 17:14

Volgens mij is de conclusie nu dat je dus het beste een golfje diesel kan rijden. Of zit daar ook nikkel in?

BramFokke | 14-03-07 | 17:10

Audi baas heeft dit een paar maanden al uitgelegd... Audi ziet er geen toekomst in.

kleefpasta | 14-03-07 | 17:09

@ Draaitafel Demagoog 14-03-07 @ 17:07

Diesel slikt een prius niet... En zoals automobiele messias meneer J. Clarkson ooit zei 'Buy a Volkswagen Polo if you want so save fuel'

ShadowBMX | 14-03-07 | 17:09

Fleischbaum geeft weer een schitterende demonstratie selektief lezen.
Het enige dat er eigenlijk staat is dat om de Prius te produceren het milieu meer belast wordt dan door de productie van een Hummer .
Misschien kan Chris Demorro ook even het verbruik en de uitstoot van CO2 van beide autos vergelijken?

LoudAndProud | 14-03-07 | 17:09

Zeker weer zo'n amerikaanse lobby die dit heeft uitgezocht en graag FUD de wereld in braakt?

huetter | 14-03-07 | 17:08

idd 't causale verband is weer ver te zoeken .. voor de rest moeten de anti prius mensen blij zijn .. hoe meer priussen, hoe meer benzine en diesel er voor hun over blijft .. anyway ga nou maar hockeyen boys .. zitten en denken is niks voor jullie !

Draaitafel Demagoog | 14-03-07 | 17:07

Ach een batterij kun je ook recyclen.

bastyboy | 14-03-07 | 17:07

Kijk, dit is nieuws waar ik wat mee kan, mevr. van de kaart is namelijk nogal groengezind !!
** bestelt een Jeep, van Jeep**

Ben van de Kaart | 14-03-07 | 17:05

"Moraal van het verhaal: Koopt een Hummer."
Nee, moraal van het verhaal is: Koop een Toyota Scion xB.
Wel goed lezen...

koeberg | 14-03-07 | 17:04

@ redelijk toch 14-03-07 @ 16:54
en niet alleen die. vanochtend nog achter zo'n middertiger truthola-met-milieu-deformatie-en-een-hang-naar-groenlinks in een prius gezeten. die er geen probleem in zag om bij elk verkeerslicht in 010 er dusdanig snel vandoor te gaan, dat ik haar nauwelijks kon bijbenen. 't is net als met doneren aan goede doelen : je koopt je schuldgevoel af. weet overigens uit ervaring, dat 't wel een prettige auto is om in te rijden, zo'n paus prius de tweede. dat dan weer wel.

baba4oog | 14-03-07 | 17:04

@Akabei 14-03-07

Ik groet ze ook altijd beleefd vanaf m'n fietsje. Is altijd weer leuk om al dat gefrustreerde getoeter aan te horen als je zelf met vijf munuten fietsen op je werk bent.

Rui Barros | 14-03-07 | 17:03

Femke adviseert de Prius in de kleur groen te kopen, dan heb je in elk geval een groene auto.

Karel kwakbol | 14-03-07 | 17:03

redelijk toch 14-03-07 @ 16:54
De asociale hufters in SUVS die me 5 maal per week van de weg af proberen te drukken zijn zeker wel leuk.
-edit van hoxha: Rij dan ook niet steeds links mongeaul, in je suzuki-

bakoenin | 14-03-07 | 17:02

Je kunt natuurlijk ook op een motorfiets, verbruikt minder en geen files.
Kijk dan ben je milieu bewust bezig

bakoenin | 14-03-07 | 16:59

@Rui Barros 14-03-07 @ 16:54
Nou nee, dat ook weer niet.
Ik doelde op al die sukkeltjes die om 8,30 lekker met zn allen op de ringweg stil gaan staan iedere ochtend.

Akabei | 14-03-07 | 16:59

@ Marlous 14-03-07 @ 16:57

Dan neem je er run-flat banden bij, dan maakt het niet uit hoe scherp de vouw is die je in de motorkap achter je rijdt, wegkomen gaat lukken!

ShadowBMX | 14-03-07 | 16:59

@Marlous 14-03-07 @ 16:57
inparkeren gaat wel, alleen uitstappen is wat lastig.

Herman Flipsen | 14-03-07 | 16:59

Marlous 14-03-07 @ 16:57
zal ik hem inkoppen?

preston spears | 14-03-07 | 16:58

Een Hummer is wel een beetje kudt inparkeren in dit landje

Marlous | 14-03-07 | 16:57

Net als HAAR?

Gleipaal2001 | 14-03-07 | 16:57

Ik fiets op weg naar en van mn werk ook langs zo'n kreng... van rijkswaterstaat nog wel... waarschijnlijk om tegenover GL al hun pick-ups recht te lullen.

ShadowBMX | 14-03-07 | 16:56

Wat een crap weer... alsof die grote fabrieken geen grondstoffen voor andere kudtbatterijtjes die we met z'n allen in onze zaklampen, digicams etc. produceren.. wie hobbelt er weer vrolijk achter Fleischbaum aan? (doet overigens niks aan de lelijkheid van de Pruis af hoor... dat terzijde..)

pwman | 14-03-07 | 16:56

De nieuwste Prius Varta rijdt toch gewoon op oplaadbare batterijen? En 't snoer van die oplader zit veilig in mijn milieuvriendelijk groengeschilderd en (frans) nukleair gepowerd stopkontakt...
Wel jammer idd. dat die batterijen zélf voorlopig dan zo groenonvriendelijk geproduceerd moeten worden.

*belt naar de opslag om te vragen of ze de loopwagen willen afstoffen en cancelt mevr. widtvoets fitnessabonnement*

widtvoet | 14-03-07 | 16:56

@ Fleischbaum
"rijden we net als haar binnenkort allemaal in zo’n batterijenauto."

Net ZIJ! Terug naar de mavo a.u.b.!

Comte d'Haricot Vert | 14-03-07 | 16:56

britney kom er maar in!

preston spears | 14-03-07 | 16:55

Hoe meer anti Prius propagande, des te beter. Ik zie ze dagelijks op de grote weg en kijk altijd wat voor eikel er achter het stuur zit. Zonder uitzondering een geytenwollen 55+er! Walgelijke combinatie.

redelijk toch | 14-03-07 | 16:54

@Akabei 14-03-07 @ 16:53

U prefereert de bakfiets?

Rui Barros | 14-03-07 | 16:54

Blinde/slechtzienden schijnen een hekel aan hybride autos te hebben. Als ze op electriciteit rijden maken ze geen motergeluid en horen ze de auto niet aankomen...........

Een voordeel van zo'n zware prius is weer wel dat je zo'n blinde ook niet voelt aankomen........

zegmedathetnietzois | 14-03-07 | 16:54

In de file doet zo'n elektreauauto het beter dan een normale. Zodra je voldoende wegcapaciteit hebt.......... (invultest voor toelating bij Groenlinks)

HenkY | 14-03-07 | 16:54

Om je in Nederland uberhaupt in een auto voort te bewegen is vaak een zielige vertoning.

Akabei | 14-03-07 | 16:53

Nog even en we kunnen allemaal voor twee keer niks rijden op de fall-out van de Iraanse\Noord-Koreaanse\Amerikaanse\Pakistaanse\Israelische\Franse\Chinese\etc. (doorhalen wat niet waarschijnlijk is) kernnijverjheid.

Suske | 14-03-07 | 16:52

En aangezien wij als mens inclusief ALLE auto's en ALLE industrie nog niet eens verantwoordelijk zijn voor 9% van de Co2 uitstoot is die hele "rijd een kleine auto" crap gewoon bull.

Frotklob | 14-03-07 | 16:51

Koop een nieuwe BMW 120i die doet average 1:15 volgens de standaard meet methoden, 100% meer pret dan zo'n GL prius.......

Mijn e30 M3 met moderne motormanagement zal zonder files zuiniger rijden van die Prius.

cecotto | 14-03-07 | 16:49

@sj00n 14-03-07 @ 16:45

Nee, dat verhaal dat de co2 uistoot DE reden voor de temperatuurstijgingen zou zijn is namelijk een HOAX.

Rui Barros | 14-03-07 | 16:48

We moeten met zijn allen wat meer saajens fiksiejon lezen, dan gaat het allemaal wat sneller en zijn we deze onzinnige milieu-passage weer voorbij. Bah! Allemaal PseaudeauWeetenschap.... Voorbeeldje uit mijn vakgebied: Kijk eens hoeveel energie het kost om een zonnecel te bakken (Oeps! Liever NIET doen dus !!! ) maarrrr........... wie is ik?

Dysphemian | 14-03-07 | 16:48

HAHA, dat is nu nog eens nieuws. Ik denk dat het vooral uitmaakt dat een hummer 3x zolang meegaat. Zet eens 3 prius'sen naast 1 hummer, check het afval.. Dat is nietttt niks zeg ik je.

bobiebier | 14-03-07 | 16:48

elk nadeel heb zijn voordeel

outside looking in | 14-03-07 | 16:48

-weggejorist-

Fac ut vivas | 14-03-07 | 16:47

Opmerking uit Wikipedia: "Dieselmotoren halen dezelfde prestaties als een benzine hybride, zonder extra elektromotor."
Dus helemaal nergen voor nodig om zo'n tientallen kilo's zware batterij mee te sjouwen. De prius haalt niet eens 1 op 20, wat voor een hoop diesels een eitje is.
En met een goed roetfilter heb je nergens last van.

maar ja het geeft een goed imago en daar gaat het om bij links, niet om de feiten.

zegmedathetnietzois | 14-03-07 | 16:47

allemaal een benzineverslindende S.U.V. kopen, dan hebben we binnenkort de zonvakantie gewoon in eigen land! hoef je niet meer te vliegen en werk je zo dus weer mee aan een beter milieu

van dal | 14-03-07 | 16:46

sweet music, sweet music

deuzum | 14-03-07 | 16:46

Het kan toch niet zijn dat al deze mensen hier serieus voor de hummer/andere dieselslurpers gaan?
Moet er niet geld gestoken worden in wat minder vervuilende auto's?

sj00n | 14-03-07 | 16:45

Als je veel op de snelweg rijdt loopt een Prius ook gewoon 1 op 10...

e-type | 14-03-07 | 16:45

De auto kwam in dit geval van links!

-Sores- | 14-03-07 | 16:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland