Sjuul Paradijs, voor al uw kwaliteitscontent
Wij mochten 'm altijd wel, die ome Sjuul. We hoorden namelijk nooit wat van 'm en/of zijn minions aan de Basisweg, en dat was eigenlijk wel prettig. Maar nu, sinds het verlaten van zijn post als chef redactie bij de Televaag, een positie die Paradijs bijna tweehonderd jaar wist vast te houden, moet Sjuul het zelf zien te hosselen. Dus wat ga je dan doen na al die ervaring bij de doodste boom van Nederland? Precies. Mensen helpen en adviseren terwijl ze hun revolutionaire overstap maken van traditionele media naar de zogeheten 'nieuwe media'. Hadden wij ook nog nooit van gehoord maar dat schijnen een soort internet-achtige constructies te zijn. Om u van dienst te zijn introduceren Sjuul en zijn matti het spiksplinternieuwe bedrijf 'Trusted Media', de Uber van de journalistiek, in een video gemaakt in het bruisende Amsterdam Noord. Het is een wonder dat ze bij Jinek zo sceptisch waren op de briljante vooruitstrevende plannen van Sjuul, stelletje haters!
Reaguursels
InloggenAch, Sjuul is een aimabele man met z'n bijna gestotter. Niets mis met zijn plan; kan weleens een doorslaand succes worden Go for it.
Bah... mannen met van die sjaaltjes.
Als Sjuul Paradijs maar een beetje zijn best doet, is Francisco van Jole geschiedenis.
madmen Sjuul gaat nieuwe media propaganda adviezen geven aan multinationals, om de sheeples te bewerken om weer vertrouwen te krijgen in woeker polissen. Hij heeft echt een gat in de reclamemarkt gevonden denk ik.
Afgezien van wat Sjuul wil. Als ik dat zooitje ongeregeld aan tafel zie zitten en hoor praten, dan denk ik: waar hebben ze het over? Weten ze hetzelf wel. Volgens mij een stel zelfpijpers onder leiding van een zure tante, die zegt dat ze niet zuur is.
Jezus, wat een klucht dat 'nieuwe' Sjuulvehikel
ben vandaag wat laat maar dit fragment masserde goed mijn lachspieren
Sjuul is een baas, de man viel net zoveel af in Ks als ie verdiende per jaar.
@Benny Blind | 07-01-16 | 15:27
+1000 gniffel ende LOL
@Mark_D_NL | 07-01-16 | 14:34
Ah ja. En een eigen subreddit uiteraard!
Cuyahoga | 07-01-16 | 14:28
Wat jammer dat je hier niet meer kunt plussen.
Daarom: ik vind 'm leuk!
Sjuul Paradijs' Achterhaalde Media, ook wel bekend als SPAM
Sjuulnalistiek BV.
Kwaliteitscontent van Coca-Cola. Juist ja.
Ik weet werkelijk niet waar het nog over gaat. Media, wat is dan media? Ik ken de mediamarkt en die verkoopt ook slagroomkloppers. Dus slagroomkloppers zijn media?
@Ome WiIlem. | 07-01-16 | 14:19
Wel degelijk belangrijk om het nepotism in Nederland aan te pakken. Wat heeft die Juul nou bereikt in al die jaren? Hij heeft op een dode boom gepast, that's it. En dat is nu ook bewezen. Hij snapt er zo weinig van dat hij met iets komt wat in 2004 al geen nieuws meer was. Juul heeft de slag gemist als media man. En dat duidt toch op een een gebrek aan kwaliteit van die Juul. Die man is exit, uitgerangeerd. Juul was een one trick pony.
ICQ ik ga stuk
Fantastisch concept, hier heb ik wel een tientje durfkapitaal voor over.
Hij ziet er fantastisch uit sinds hij weg is bij die durfinvesteerders die de boel hebben overgenomen en alleen nog maar de taal van de aandeelhouders spreken. Die man zou ook zo een sportschool kunnen beginnen met Arie. Moet je echt niet van opkijken.
Sjuul is nog maar half de man die hij ooit was.
Misschien gaan ze zelfs wel social met ICQ...
Sjuul ontketent wel een mediarevolutie, beetje zelf publiceren buiten krant om. Hallo TMG, verkoop Sjuul snel even die oude code& stoffige servers van Hyves.
Nu al genomineerd voor de koperen ganzeveer. Hulde .
@Dhr. de Wit | 07-01-16 | 14:11
3. Mailchimp account.
geen gouden handdruk met concurrentiebeding meegekregen???
-weggejorist-
Die Digitale Snelweg, je zal er maar op terechtkomen; jeetje.
Heren, ik wens niet als consument gezien te worden. Als dit de benadering is, vergeet je initiatief maar gewoon.
Ik zit nu het Jinek-item te bekijken en serieus, die Paradijs, is gisteren uit een coma van 20 jaar ontwaakt ofzo? Ik lig dubbel!
Oh nee hij werkt daar niet meer Jinek
En dan met droge ogen beweren dat het belangrijk is dat je "kwaliteits-content" biedt. In een video die er uitziet alsof hij door groep 7 van OBS De Bellenblazer in Schubbekutteveen is gemaakt. Inclusief overmodulerende geluidsopname en slechte microfoonvoering.
Sowieso moest ik erg lachen. Twee oude (ik ben zelf ouder, dus daar gaat het niet om) postduiven die ineens hebben ontdekt waar die metalen doos op hun bureau eigenlijk voor is. Gisteravond snel een introcursus "Internet voor Senioren en Ex-krantenbaasjes" gevolgd op het plaatselijke Trefpunt, en nu ineens menen dat zij iets heel nieuws hebben ontdekt.
Jongens, ik hoop dat jullie voorgaande activiteiten een beetje leuk geld hebben opgeleverd zodat jullie het in elk geval tot de volgende hartaanval kunnen uitzingen, want van jullie 'revolutionaire' bedrijfje, daar horen we straks niks meer van.
En met reden.
@Ome WiIlem. | 07-01-16 | 14:19
Omdat het voor jou niet interessant is, moet GeenStijl dat niet plaatsen? Ik vind het wel interessant hoor, zo'n mediabedrijfje dat doet wat anderen al heel lang doen en het dan als nieuw presenteren.
Mensen moet eens leren dat indien iemand met bekendheid iets doet dat niet persé de heilige graal is. Bekendheid staat niet gelijk aan kwaliteit maar helaas beseffen slechts weinigen dat. Kijk naar de politiek (PvdA, EU), kijk naar de entertainmentwereld (zoontje van..., zus van...). Iedereen holt er achter aan maar in feite teren die mensen op bekendheid, niet op skills.
Het schijnt dat Jan Otten, eigenaar van de Bananenbar en Casa Rosso, ook plannen heeft om iets met internet te gaan doen.
"We zien een revolutie in het fapgedrag, de fapper verschuift heel snel van de vieze boekies, naar de nieuwe media. We zien in Amerika bedrijven als Playboy en Hustler die ook al voorzichtig met internet beginnen.
Het enige wat belangrijk is, is dat je authentieke fab-kwaliteit aanbiedt aan de doelgroep"
Over de naam van zijn bedrijf is Otten nog niet zeker:
"Ik zit te denken aan Trusted Vagina. Of YCavia, misschien wel Klapbroers of Rode Band"
Aldus de vooruitstrevende ondernemer.
Jezus. Wat een tergend filmpje. Stelletje dooie kutten.
Mijn hemel... hadden net zo goed adviseurs voor V&D kunnen zijn! Jongens, we moeten op de interrenet-ding!
Kranten moeten zeker veranderen. Misschien eens beseffen dat een klant niet alleen betaald in geld, maar vooral in eigen tijd tijdens het consumeren van het product. Dat de sweetspot dus veel meer ligt bij kort nieuws wat toch diepgang moet hebben. Dat de klant niet simpele diarree wil van een stagiair, of de zoveelste kopie van het ANP, maar een stuk met de informatiedichtheid van een paper. Zodat je als lezer echt de ervaring hebt iets te leren of te begrijpen dat politicus doorheeft afgerekend te worden op de inhoud.
Als je die primaire taak verzaakt, hoef je ook niet je hand op te houden.
Ach als er maar een venture capitalist toehapt he Juul.
Sjuul die een bedrijf trusted media gaat noemen. Gevoel voor humor kan hem niet ontzegd worden. Als er een bedrijf is wat iedere keer weer mislukt met zin digitale avonturen dan is het de telegraaf groep (Hyves, overname Geen Stijl). En trusted news in de telegraaf vind je allen bij het tv overzicht.
Maar als iedereen al alles kan vertellen waarvoor is er dan hulp nodig om iets te vertellen??
En diegene die de hulp geeft komt net uit een grot zetten waar hij muurschilderingen gemaakt heeft voor het nageslacht.
Ik weet niet of hier succes te behalen is, maar ik wens de grotbewoners veel succes in de moderne wereld.
Smaakvol. Dus eigenlijk iemand met een snoei strak plan kan aankloppen bij de heren? Er zou een "soort fox" kanaal moeten komen in dit land. Een die ergens in het midden hangt en wel tijd vrij maakt om mensen hun zegje te laten doen onderbouwd of weerlegt met feiten. Nieuwe media zou ik zeggen. Nu is GS mijn digitale vodje maar een aanvulling zou gepast zijn met een Tv kanaal 24/7 zonder teveel van hetzelfde.
Ze denken écht dat ze professionals zijn, dat maakt dat soort lui extra ongeloofwaardig. Jullie zijn voorleesmoeders Sjuul&co, snap dat toch.
wat heb ik nou te vertellen eigenlijk?
-weggejorist-
Weer een ZZP-er bij. Dat mag niet van de FNV.
Gisteravond na Jinek heb ik het meteen even bekeken, die media start-up van Paradijs. Het leek me wel aardig, maar de vergelijking met uber gaat totaal, maar dan ook helemaal niet op. Het is geen dienst waar schrijvers, bloggers, vloggers, fotografen en journalisten hun kunde en content in de aanbieding kunnen doen voor eenieder die content wil.... En dat is de suggestie die Sjuul wel een beetje doet bij Eva, maar het is gewoon een communicatie advies bureautje dat niets nieuws biedt. Reclamebureaus bieden dat soort shit al 20 jaar aan.
Bij voorbaat mislukt. Jammer Sjuul. Gemiste kans.
Wat is de audio slecht in die video, niet normaal. De speldmicrofoons overmoduleren en daarom is er een bak audio-compressie overheen gegooid. Shit in = Shit out. Kijk maar naar de joop.
Dat internet, dat kan nog best wat worden.
Knap van Sjuul dat hij deze nieuwe trend zo snel oppikt.
(Het onderste filmpje, dat is.)
Ga ik nog een paar minuten naar dat filmpje zitten kijken ook.
Geen idee waar het over gaat.
Ik kom over een kwartiertje de tegels hier wel scannen, dan ben ik weer bij.
Die gast is 400 kilo afgevallen. Dus doorzettingsvermogen heeft hij zeker!
Bedrijfsplan Trusted Media:
1. Installeer Wordpress
2. Maak twitter account aan
3. ???
4. Profit!!!
Strak plan van Sjuul.
Het schijnt dat computers in de toekomst erg belangrijk gaan worden.
stijlloze promotie toch?
REAGEER OOK