Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

5 miljoen belastinggeld voor 200 jaar monarchie

koningwillydestaatsruifvretert.jpgOh. Vieren dat we al 200 jaar niet serieus te nemen zijn als democratie omdat we een monarch in dienst hebben heeft het Nederlandse volk 5 miljoen euro gekost. Jup. Het koningshuis is onze meest dure en overbodige hobby ooit. En het bestaat pas 200 jaar, dus het is een oudere en authentiekere traditie om gewoon een heersende republiek te zijn. Maar nee, liever een koningshuis met uitkeringstrekkers met importpartners waar oorlogsmisdaden aan kleven. Noordeinde en Eikenhorst zijn een soort luxe AZC-resorts. Ze krijgen niet alleen gratis Miele, maar ook een gratis speedboat, een vakantievilla in Griekenland, een hofhouding, meerdere paleizen en daarbij behorende dure verbouwingen. Allemaal omdat ze uit de juiste vagina zijn geperst. En dan boos zijn dat er satire wordt bedreven over je. Want weet u nog, in december lekte uit via TPO.nl dat het koningshuis na het Sportgala 2012 boos was op de satire van Koefnoen destijds. Koefnoen mocht tijdens dat Sportgala een ongemakkelijke satire van het koningshuis brengen, waarin ze zoals we gewend zijn vergeten waren goede grappen te maken. Bea, Willy en Max waren woest. En dus schijnen ze hoogstpersoonlijk gebeld te hebben om de satire over het koningshuis aan banden te leggen. Wij vinden Koefnoen ook driewerf druipende kut met rotte peren. Een goed geslaagd verkleedpartijtje dat minder humor bevat dan een de gemiddelde achtjarige autist. Maar dit is niet Noord-Korea. Het koningshuis moet met haar despotenpoten van onze kutsatire afblijven. Het koningshuis verdient het om bespot, beschimpt en bespuugd te worden bij elke gelegenheid. Een tumor in onze toch al sterk afzwakkende democratie. Zeker als ze zich gaan bemoeien met satire. Fuck de koning. En fuck Koefnoen, dat ook.

Reaguursels

Inloggen


Het voordeel van een koningshuis hebben is dat onze grondwet in mijn ogen toch wat zekerder is als in bijvoorbeeld polen.
onze koning zal nooit een wet ondertekenen die grondbeginselen van onze samenleving ondermeinen.
Ons Parlement zal nooit toestaan dat onze koning in een Poetin of lokale sjeik veranderd en alles overheersend de macht naar zich toetrekt.

Volgens mij een perfecte combo.
zolang er niets beters is (en dat is er denk ik niet) laten zo, zou ik zeggen.

kevin1975 | 20-01-16 | 10:58

Hier bestaat de democratie niet meer, dat is een. Die is onder meer afgeschaft door de handtekening van Beatrix. Mèt dat zij tekende, waren we onderdanen van de EU. Dus wij hebben de monarchie niet afgeschaft, de monarch heeft ons aan de EU verkwanseld. Ergo: Het KH heeft geen rechten en diegene die zeurt dat de cultuurhoeders voor de monarchie moeten staan, mogen zich realiseren dat de koningin niet voor haar volk ging staan.

belo | 20-01-16 | 01:54

Ik vind dat ieder land een koning moet hebben, waarvan het oudste kind steeds de nieuwe koning(in) moet zijn, voor altijd. Daarom belde ik Zwitserland en Duitsland ook. Die snapten het entertainment niveau, vonden het een top plan, maar gaan het toch niet doen. Gek he.

Ik vind ons koningshuis supercool.

Maar nu ff serieus, wanneer gaan we die kutzooi afschaffen? Wat mij betreft gisteren.

De originele Hollandse koning vocht uit mijn hoofd tegen de overheersing door Spanje. Dat vind ik best stoer, en dan heeft een (tijdelijke) koning ook wel nut. Als WimLex tegen de EU ten strijde zou trekken, zou ik hem dan ook van harte steunen, met lijf en goed. Echter...

Doper | 19-01-16 | 23:15

Degene die tegen het koningshuis zijn maar voor een republiek? Waarom stemmen jullie niet massaal op een partij die voor een republiek zijn. Die politieke partijen zijn er echt. Echter wordt er bijna niet op gestemd! Dus wat is er ondemocratisch aan ons koningshuis.

Toegegeven dat de kosten wat te hoog zijn. Dus als jullie pleiten voor bezuinigingen daar op is dat probleem toch opgelost?

Professor Kluns | 19-01-16 | 18:01

Nederland was de eerste republiek in de moderne tijd!
De republiek der zeven provinciën.
We zworen de koning af (acte van verlaetinge) en waren na tachtig jaren oorlog eindelijk vrij.
Daarna kwam de Engelse revolutie tegen Karel II, De opstand van de Amerikanen tegen Engeland en vervolgens, de meest bloederige, de Franse revolutie. Wij waren een lichtend voorbeeld voor de latere revoluties en in de Amerikaanse constitutie staan veel van de Nederlandse ideeën uit de Zestiende eeuw.
Volslagen idioot om na Napoleon Nederland, samen met belgie en Luxemburg tot koninkrijk te maken.

Bommenbarend | 19-01-16 | 16:14

Wat het koninghuis betreft kan het been mij niet gestrekt genoeg zijn. Een veer dus voor Quid. In tegenstelling tot wat hierboven wel beweerd wordt, geldt voor mij: ""Ich gehöre zu den Lesern Quids, welche, nachdem sie die erste Seite von ihm gelesen haben, mit Bestimmtheit wissen, daß sie alle Seiten lesen und auf jedes Wort hören werden, das er überhaupt gesagt hat. Mein Vertrauen zu ihm war sofort da und ist jetzt dasselbe wie vor neun Jahren. Ich verstand ihn, als ob er für mich geschrieben hätte: um mich verständlich, aber unbescheiden und töricht auszudrücken"."

doedeljantje | 19-01-16 | 16:05

Snap je!? | 19-01-16 | 14:12

Dat bedrag kan feitelijk ook gewoon niet kloppen.

Maar ik heb wel in het verleden al vaker berekeningen gezien waaruit bleek dat een President hebben aanzienlijk duurder uitpakt dan een koningshuis.

Verkiezingen kosten veel geld, en Presidenten staan voor het leven op de loonlijst.

En als het om de invloed van het koningshuis gaat; denk maar niet dat Prins Pils mag zeggen wat hij denkt, die mag enkel dat zeggen wat het kabinet goedgekeurd heeft.

Ik zou dat baantje in ieder geval voor geen goud willen hebben.

Ravian | 19-01-16 | 15:29

Johnny Quid | 19-01-16 | 10:04 | Link | 159 reacties |
-
media.tpo.nl/2015/12/15/koninklijk-hui...
www.bokt.nl/wiki/Anky_van_Grunsven
-
Zeg Kwit, toenmalig Kopspijkers met Jack Spijkerman is door Balkendende afgezeken omdat ze het Koninklijk huis op de hak namen. Dat heeft de Koninklijke familie toen zeer betreurd: ze waren fan van dat programma.
-
Het gaat echter niet aan om mensen af te zeiken die erelid van de NOC/NSF waren (WA tot 2013), of iemand die 3x Olympische medaille heeft gehaald.
Dat doe je maar met de mindere goden, of vrij beschaafd.
-
Het Koningshuis is overigens oneindig te verkiezen boven die idioten en / of corrupte types als Jean-Claude Juncker, Balkenende, Mark Rutte, Diederik Samsom, Frans Timmermans, enzovoorts.
En het levert ook nog wat op bij de export uitstapjes.

Raider Twix | 19-01-16 | 15:19

Zeik niet. Het koningshuis levert nog altijd veel meer op dan het kost. Vroeger verliefd geweest op een prinsesje of zo Quid?

Guurt | 19-01-16 | 15:03

Ravian | 19-01-16 | 14:08
Tuurlijk, voor de rest kosten ze niks
-
Quid altijd -veel

Snap je!? | 19-01-16 | 14:12

4.350.000 / 200 = 21.750 per jaar...

Volgens mij heb je daar geen President voor...

Ravian | 19-01-16 | 14:08

Johnny Quid | 19-01-16 | 10:04
Domme en achterlijke denkwijze van je mbt het koningshuis.
Iedereen mag zich verdedigen het koningshuis ook.
Je slaat nu en dan een beetje door, sinds jij verhaaltjes mag schrijven is het op deze site minder leuk geworden.. ga iets nuttigs doen.

Outback | 19-01-16 | 14:01

€ 5.000.000 / € 574.463,- zijn toch mooi 8,703780 koningsliederen

Snap je!? | 19-01-16 | 13:50

Laten we die dikke maar snel een schop onder zijn reet geven. Toen we nog een republiek waren betekende we nog wat in de wereld.

BananaMonarchy | 19-01-16 | 13:35

Prins Pils en zijn Argentijnse luxehoer kunnen dat feestje zelf toch wel betalen? En anders stappen ze even naar Bea, zowat de rijkste vrouw van Nederland.

Woef! | 19-01-16 | 13:31

langzullenweleven | 19-01-16 | 12:47
Het rijtje koningen/keizers/tsaren dat zich heeft misdragen, is vele malen langer dan het rijtje gekozen presidenten.

bintang | 19-01-16 | 12:58

bintang | 19-01-16 | 10:44
1. ik mag kiezen wat ik wil
2. Duitsland heeft democratisch Hitler gekozen, Italië Mussolini.
Ga vooral zo door met je vergelijkingen, domoor.

langzullenweleven | 19-01-16 | 12:47

"minder humor bevat dan een de gemiddelde achtjarige autist".

Zelfs voor jou is dat laag Quid, lekker afgeven op een beperking, jezus man.

Maline Genie | 19-01-16 | 12:43

'200 jaar monarchie'.......
Mooie leeftijd om deaud te gaan!

Digitaal Smoelwerk | 19-01-16 | 12:42

Niederländer | 19-01-16 | 11:00
Misschien moet je eerst even de reaguursels lezen voor je wat schrijft, dan zou je zien dat het koningshuis helemaal niks verbindt behalve de oranjefans onderling..
Toen mensen nog geloofden dat de koning zijn positie aan een hogere macht te danken had, ja, toen kon hij verbinden, maar tegenwoordig is er geen hond meer die dat verhaaltje gelooft.

bintang | 19-01-16 | 12:28

Je punt is duidelijk Quid. Helder zelfs. Toch zou je hetzelfde op een iets beschaafdere manier kunnen brengen ongeacht of ik het met de strekking van je stukje proza eens ben of niet. Aard,afkomst en opvoeding verloochent zich niet heer Quid. Dat zien wij nu dus ook maar weer.

Een vrije paling | 19-01-16 | 12:27

Tja, het koningshuis. Allemaal prima, maar het zou toch best wel wat soberder mogen. Heel Nederland heeft te maken met lastenverzwaringen en de meest royale uitkeringstrekkers (pun intended) krijgen er nog een paar rooitjes bij. Dat terwijl ze op bergen oud geld zitten en de meeste vaste lasten ook al door het volk worden opgehoest. Is het trouwens niet een beetje verdacht dat al die prinsjes/prinsesjes het tot het gymnasium/universiteit schoppen? Over het algemeen veroorzaakt inteelt op zulke schaal behoorlijk veel achterlijkheid.

GOEM | 19-01-16 | 12:27

Ik zou eerlijk wel eens willen weten wat Willem Alexander er nou van vindt dat het nepkabinet zijn hele land naar de mallemoer helpt.

Maria.1 | 19-01-16 | 12:25

Capt. Iglo | 19-01-16 | 12:08
Dat maakt inderdaad niets uit hoor, de reden dat ik die termijn aan haal is dat jij de monarchie als cultuur aanhaalt, das wel waar, maar dat geldt ook voor het republikeinse erfgoed, wat echter stelselmatig weggemoffeld wordt. Past mijns inziens een beetje in de dogma van het 'het koningshuis is traditie', vandaar dat ik illustreer dat we langer een republiek zijn geweest, dat is òòk onze traditie, cultuur.
Ik koppel overigens niet aan democratie, dat is hier irrelevant imho.

Willem Hollander | 19-01-16 | 12:16

Dat iets oud, oubollig of niet meer van deze tijd is, wil nog niet zeggen het slecht is. Het is pas afgedaan als er een beter alternatief is en dat is naar mijn mening niet. President? Ook daarover wordt gebakkeleid, gestemd en heerst ontevredenheid.
Geef mij (als - jawel - koninklijk gedecoreerde) maar een monarchie. Dan weten we tenminste bij voorbaat waar we aan toe zijn. Net zoals met dit nuffige stukje van kwit.

RAV4 | 19-01-16 | 12:14

beerboeloe | 19-01-16 | 11:58
Was aan mij denk ik, en je hebt gelijk idd.. Ik haalde ze doorelkaar. Laatste echte Oranje was al eerder dood.

Willem Hollander | 19-01-16 | 12:09

@ beerboeloe | 19-01-16 | 11:58

Ik heb niet gezegd dat er iemand verzoop dus je moet even kijken wie je aanspreekt.

@ Willem Hollander | 19-01-16 | 11:48

Gek dat het hier ineens uitmaakt hoe lang iets al zo is als het is, bij het bepalen van of het cultureel is of niet. Bij dingen die je beter uitkomen of passen maakt dat helemaal niet uit. Ze hebben geen daadwerkelijke functie, onze premier is wat bij andere landen de president is, dus of dat via erfopvolging gaat of niet is totaal onbelangrijk. Zij worden als van kinds af aan voorbereid op hun "taak" dat kan je van de gemiddelde politicus niet zeggen. Ik vergelijk ook helemaal niks, ik zeg dat het net zo goed geld kost en verkiezingen organiseren elke 4 jaar kost een vermogen en dat iets waar je niet onderuit kan en dat terwijl er helemaal geen toegevoegde waarde aan is omdat het dus ceremonieel is. Het is raar dat republikeinen onze monarchie altijd koppelen aan de democratie aangezien de monarch dus feitelijk helemaal niks met de macht te maken heeft.

Capt. Iglo | 19-01-16 | 12:08

En niet eens een DNA test willen doen ,om te checken of ze wel van royale komaf zijn.(kijk en beslis zelf)

cat22 | 19-01-16 | 12:06

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:55

Tsja er gebeurt wel eens wat. Wat omkoopzaakjes, wat aanrijdingen met letsel maar vervolgingen niet...

Verder liepen er nog wat bastaards rond van Bernhard maar ach dat werd wel in de doofpot gehouden tot hij dood was.

Erfopvolging... Koning kunnen worden dat je wieg in een paleis staat...

knerf | 19-01-16 | 12:04

Ach een koning als staatshoofd is nog altijd beter dan een kalief.

Mubbenschonster | 19-01-16 | 12:03

Maxima veroorzaakte een ongeluk met letsel als ze met een slok op geen voorrang verleent.

Ze verliett het plaats delict spoorslags (misdrijf), had dus slok op (misdrijf), gaf een valse naam op (misdrijf) en kwam uit een uitrit en gaf geen voorrang (overtreding).
Genoeg strafbare feiten voor een flinke veroordeling als het een gewone burger betrof.
Maar er volgde helemaal geen veroordeling. Het OM trad in plaats van aanklager als advocaat op. Van de uitrit werd geprobeerd een zijweg te maken maar daar trapte de rechter niet in.Er werd ook niet een alcoholcontrole afgenomen bij golddigger Max noch volgde een vervolging voor het opgeven van een valse naam en het verlaten van de plaats delict.
Wel werd gepoogd het slachtoffer in staat van beschuldiging te stellen geheel volgens de aloude traditie dat een lid van een koningshuis nooit schuld heeft. Net zoals in 1936 toen Berhard met 130 km per uur een aanrijding veoorzaakte en het slachtoffer de schuld kreeg. Die ook nog door zijn baas ontslagen werd.
Kijk zo gaat dat in een bananenmonarchie...

knerf | 19-01-16 | 12:01

Opzouten met heel het koningshuis, is simpel weg niet meer van deze tijd.

Strongbow | 19-01-16 | 11:59

@rechtsdwalendeautist
Haha, dat is laag.
Niet tegen jezelf praten schat, dat ziet er debiel uit, lees je favoriete manual er maar op na voor de classificatie of laat de lelijke mentor het doen.

Ongeblustekalk | 19-01-16 | 11:58

@Capt. Iglo laatste Oranje was Willem III, die stierf aan longontsteking, als complicatie bij een gebroken sleutelbeen, na een val van zijn paard dat struikelde over een molshoop, dus niet 'verzopen,'dat was Johan Willem Friso, géén Oranje, maar van Nassaus-Dietz.

beerboeloe | 19-01-16 | 11:58

@Lupuslupus | 19-01-16 | 10:59 ..."in opdracht van de kroon?"... Aanrader. In een ruk uitgelezen.

Door de samenleving heen lopen een aantal lijnen welke maar moeilijk gekruisd worden. Het koningshuis is er zo een. Kritiek op deze familie staat gelijk aan blasfemie en subversief gedrag ineen. Direct ook behoor je tot het kamp van de landverraders en extremen (links of rechts afhankelijk van je insteek en argumenten). Zou dit echt alleen gaan over het behoud van "de beste" wijze van landsbestuur of is het een machts-pyramide en het old boys netwerk dat zichzelf hier in stand houdt? Ik denk het laatste en niet in het algemeen belang dan dus.

sickworld | 19-01-16 | 11:57

Ongeblustekalk | 19-01-16 | 11:26
hebben ze je weer vrijgelaten? Vergeet niet je pillen in te nemen,

rechtsdwalendeautist | 19-01-16 | 11:51

Ik hou van het Koningshuis. En van Max. Max is oké!
Ik hou ook van stabiliteit en continuiteit.
Het Koningshuis moet blijven (driewerf hoezee)!

Slaapliedje | 19-01-16 | 11:50

"meest dure"

Wat is er mis met het woord "duurste"?

Tapu | 19-01-16 | 11:49

Stelletje zeurpieten.. het koningshuis heeft fantastische dingen gedaan voor het nederlandse volk, namelijk.. eh,.. vast wel iets ofzo dacht ik.
baard van troje | 19-01-16 | 11:45
.
Het geeft wat fleur aan lintenknipperij bijeenkomsten.
En Maxima kan dan haar outfits showen.

Carmelita | 19-01-16 | 11:48

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:14
Allemaal onzin, Nederland is langer een republiek geweest dan dat het een koninkrijk is. De laatste echt Oranje is een paar eeuwen terug hier in de rivier verzopen. Dit benne nepperts. Niet dat dat uitmaakt, want erfopvolging is per definitie achterlijk. Het kostenplaatje is natuurlijk ook lulkoek, zowel een monarchie als republiek is zo duur als je hem maakt. Een premier of president van de republiek kan prima resideren in het Catshuis en hoeft geen dure staat te voeren. Alleen wordt er door monarchisten altijd vergeleken met de pompeuze Franse of Amerikaanse presidentjes in plaats van bijvoorbeeld met Zwitserland.

Willem Hollander | 19-01-16 | 11:48

Stelletje zeurpieten.. het koningshuis heeft fantastische dingen gedaan voor het nederlandse volk, namelijk.. eh,.. vast wel iets ofzo dacht ik.

baard van troje | 19-01-16 | 11:45

Het gedrag van onze bestuurders wordt steeds onbetrouwbaarder, "mensen van eer" zijn het al lang niet meer. Liever overvallen zij kleine gemeenschappen met grote AZC en lopen zij als bange wezens te hoop wanneer daartegen geageerd wordt.
De brand in Catshuis zou nog steeds de schuld van de schilder zijn geweest, net zoals in het uitzetcentrum waar bij de bouw en bewaking van alles mis is. Ik zie de huidige voorzitter van de onderzoeksraad zijn rug niet rechthouden, zoals destijds Prof. Mr. Van Vollenhoven zich kon permitteren.
Het Koningshuis zal steeds onze redding blijven!!

josef kuijpers | 19-01-16 | 11:44

Het Nederlandse staatshoofd moet direct door de Nederlandse bevolking worden gekozen, opvolging door overerving komt uit de middeleeuwen.

F Cobben | 19-01-16 | 11:39

Ach, leuke folklore en Nederland pr voor relatief weinig geld. Who cares. Ik maak me meer zorgen om de 11 miljard voor Oekraine. Dat is echt geld.

van heinde en verre | 19-01-16 | 11:35

Quiid, je groffe taalgebruik begint irritant te worden.

drs. P | 19-01-16 | 11:35

Vanwege Willy ben ik geen BURGER, maar een focking ONDERDAAN, en ik ben niet zo van onderdanig zijn.

beerboeloe | 19-01-16 | 11:32

Een koningshuis is een optie als het zichzelf gepaste bescheidenheid aanmeet en algemeen aanvaarde fatsoensnormen hanteert. Dat is nu eens in mindere mate dan weer in meerdere mate niet het geval.
En dat is jammer en kwalijk, want voor veel mensen zijn de leden een voorbeeld.
Koninklijke bloede is te dikwijls identiek ordinair.

squadra | 19-01-16 | 11:28

President Peggold?
President Samson?
Nee, gaat hem niet worden, laat prins pils maar lekker zitten waar die zit.

IJzervreter | 19-01-16 | 11:26

@rechtsdwalendeautist
Lol!!
Zal me benieuwen hoelang het duurt voordat ik jou uit de bak moet halen of ik laat je wegrotten ben ik nog niet helemaal uit ;)

Ongeblustekalk | 19-01-16 | 11:26

@Lewis | 19-01-16 | 10:57
Precies. In België liep het slecht af met koningen die niet wilden vertrekken toen de bezetters naar binnen holden.

Wilhelmientje wilde overigens niet weg, ze hebben haar genept. De capitulatie gold niet voor Zeeland, waar nog Franse troepen waren. Tegen de koningin is gezegd dat ze naar het laatste stukje vrije Nederland zouden varen...

Guido | 19-01-16 | 11:25

Als je schrijfsels goed zijn en hout snijden zeg ik het ook Quid. Bij deze dus : PRIMA STUKJE.

Lichtstadfan | 19-01-16 | 11:23

Terug met de monarchie!

De_Koning | 19-01-16 | 11:19

Roofridders uit een incest geslacht. Leuk hoor, maar van mij mogen ze gewoon opbokken.

MikeLekkerBelangrijk | 19-01-16 | 11:16

Een man van eer.
tipo | 19-01-16 | 11:00
.
U noemt corruptie en een man van eer in dezelfde zin....
Ik vond trouwens de Lockheed affaire helemaal niet zo slecht, in het bedrijfsleven is zo'n deal aan de orde van de dag. "Jij doet dit voor mij en ik geef jou een zak geld, of diensten, of een jacht, of een mooi stukje land, enz."
Daarbij heeft Bernhard het geld niet in zijn eigen zak gestopt maar in het Wereld Natuurfonds.
Volgens mij werd e.e.a. zwaar overdreven alleen door het feit dat het om prins Bernhard ging.
.
Ik heb in tegenstelling tot alle anderen van die familie - nou ja, plus koningin Juliana dan - de man altijd graag gemogen. Vooral de militairen liepen met hem weg, als je een klacht over een meerdere of de gang van zaken in het leger naar de prins stuurde, behandelde hij die klacht persoonlijk!
.
Dus nee, ik heb niets tegen een koningshuis an sich maar het ligt er helemaal aan WIE er op de "troon" zit. En na Juliana en Bernhard is het dus huilen met de pet op. Beatrix arrogant tot op het bot en over WA zal ik maar helemaal niets schrijven.

Lupuslupus | 19-01-16 | 11:15

Lupuslupus | 19-01-16 | 10:59
Dat boek ken ik niet.
Ik dacht het omdat Beatrix indertijd een geheime vergadering had belegd van zogenaamde wijze mannen om het "gevaar van populisme" te bespreken.
Ik meen in samenspraak met Lubbers.

Carmelita | 19-01-16 | 11:11

-weggejorist-

beerboeloe | 19-01-16 | 11:11

Ik denk overigens, dat Frans Timmermans in zijn eentje al meer gekost heeft dan 200 jaar koningshuis.

tipo | 19-01-16 | 11:07

Vind 4,35 miljoen wel meevallen. Lang leve de Koning.

je_schoonvader | 19-01-16 | 11:06

Was er trouwens niet een 'issue' over een stadhoudersbrief?
necrosis | 19-01-16 | 11:00
.
Yep. Bernhard heeft Hitler gevraagd of die hem Stadhouder van Nederland wilde maken. Dáár heb ik gemengde gevoelens over want wellicht wilde Bernhard op die manier de bezetting "verzachten"? Zou kunnen. Maar hij kan ook hele andere motieven hebben gehad.

Lupuslupus | 19-01-16 | 11:05

Het is triest gesteld met de journalisten die hier geen vragen over stellen aan Mark Rutte, de spreekpop van het koningshuis.

doedeljantje | 19-01-16 | 11:04

Niederländer | 19-01-16 | 11:00
Maak dat de kat wijs. De monarch verbindt mij met helemaal niemand. Ik kan mezelf prima verbinden. Daar komt geen monarchendwaas aan te pas.

chicago river | 19-01-16 | 11:03

Glasgow Argus | 19-01-16 | 10:58
Applaus en volkomen gelijk.
Past u maar op ander krijgt u die zak kalk achter u aan.
Die is nogal van het elitekruipen.
Van mij mogen ze koning spelen maar graag zonder enige staatsrechtelijke invloed in welke vorm dan ook.
Maar met 150 koningskruipers zie ik dat niet gebeuren.
Een volk gaat tenslotte aan tolerantie en apathie ten onder, en dat is al heel wat jaren aan de gang.

rechtsdwalendeautist | 19-01-16 | 11:03

Wat een volkomen overbodig stukje, dat dan ook nog eens onnodig grof is. Slag in de lucht met een sloopkogel, waar een elegante, doelgerichte actie met een rapier, dodelijker zou zijn geweest

t.zeefje | 19-01-16 | 11:02

Persoonlijk verkies ik de Republiek ook boven de Monarchie en zouden we dit moment moeten vieren aangezien het veel ouder en heersender is.
nl.wikipedia.org/wiki/Plakkaat_van_Ve...

heldheino | 19-01-16 | 11:01

Het Koningshuis , de grote graaiers. En dan de mensen die maar voor hen buigen. Gadver .
Maar stel je voor, Vleespet was onze President.....

edelweiss | 19-01-16 | 11:01

Het wordt dus tijd voor een Farao, maar niet nadat:
- Het volk per bindend referendum al dan niet goedkeuring geeft aan de wetswijziging die dit mogelijk maakt.
- Het nepparlament de uitslag van bovengenoemd referendum klakkeloos opvolgt als ware zijhet Noord Koreaanse knipmessen parlament.
- Bij verkregen goedkeuring Arjan Lubach zich beschikbaar stelt als Farao der Nederlanden.

Brulboei_61SB | 19-01-16 | 11:01

@Lupuslupus 10:57
Door corruptie. Maar in ieder geval viel hij de belastingbetaler niet lastig met zijn hobbies. Een man van eer.

tipo | 19-01-16 | 11:00

@Lupuslupus | 19-01-16 | 10:57
Was er trouwens niet een 'issue' over een stadhoudersbrief?

necrosis | 19-01-16 | 11:00

Zo maar even het eerste resultaat van hoe duur een president kan zijn: www.spiegel.de/politik/ausland/wahlkam...

En voor alle republikeinen onder jullie:
Een monarch verbindt het volk. Een politicus verdeelt het volk.

Ons koningshuis is zo'n beetje het enige dat ons volk van individualisten bijeen houdt. Als we dat afschaffen dan blijft er helemaal niks meer van ons over. Dan kunnen we net zo goed een provincie van de EUSSR worden.
Apropos. Als we dan toch willen bezuinigen, dan lijkt mij Brussel een eerste stap. Kostte ons in 2013 netto 2,5 miljard pleuro.
www.europa-nu.nl/id/vh9w9l2qtnwn/wat_k...

Niederländer | 19-01-16 | 11:00

Zo vermoed ik dat Beatrix er alles aan gedaan heeft om te voorkomen naast Pim Fortuyn op het bordes te staan
Carmelita | 19-01-16 | 10:55
.
Lees het boek van Ine Veen over de moord op Pim. Het heet "in opdracht van de kroon?"

Lupuslupus | 19-01-16 | 10:59

Ik dacht eerst dat 200 jaar koningsschap ons 5 mio had gekost. Maar het zijn dus de kosten van het feestje om dat te vieren.

Jan Toeternuitje | 19-01-16 | 10:58

"Jup. Het koningshuis is onze meest dure en overbodige hobby ooit."

Nou nou, de marokkaanse uitkeringen, de linkse PvdA hobby clubjes en de 4 miljard aan "ontwikkelingshulp" (waar van 3-kwart in de handen van dictators en chinese bedrijven in afrika beland) zijn geen dure hobbies?

Ook al ben ik het er wel mee eens dat onze monarchie maar eens gehalveerd mag worden in kosten.

LangeTijdGeleden | 19-01-16 | 10:58

Ik zou er meer dan 10 miljoen voor over hebben om Wim Lex een afscheidsfeestje aan te bieden, in de haven van hoek van Holland, waar hij dan met zijn hele familie aan boord stapt van een schip dat hen naar Argentinië verscheept.
.
Er is een uitstekend alternatief voor het erfelijke stelsel dat wij nu hebben, kijk maar naar Zwitserland. Een roulerend presidentschap, kost niks extra. In de Europese dictatuur waarin wij tegenwoordig leven is een monarchie helemaal een anachronisme. Europese kommissarissen nemen binnenkort toch de macht definitief over.
.
De oplichters die genaamd de ranitz - van amsberg enzovoorts de Nederlandse monarchie hebben gestolen, zullen we vriendelijk uitzwaaien. De lijn vanaf Willem van oranje als stamvader was al op talrijke momenten in de historie onderbroken. De Willem 1 die in 1815 op de troon werd gezet was niet meer dan een naamgenoot. In de afgelopen tweehonderd jaar hebben de parasieten van deze familie de staatskas gerold. Willem 1 was blut toen hij koning werd, bij zijn dood had hij een vermogen van dertig miljoen terwijl de staatsschuld dito was opgelopen. Zijn zoons waren vooral lichtgewichten, met bijzondere interesse voor afwijkende vormen van sexuele gedragingen.
.
Willem drie was bijna blind van de syfilis toen hij zogenaamd Wilhelmina verwekte. Over de geboorte van Juliana als dochter van wilhelmina worst evenzeer getwijfeld. Binnen draaide wordt naar haar ook wel verwezen als Juliana van soest, waar haar natuurlijke moeder vandaan kwam. Prins Hendrik was een stoere vreemdganger zonder voorkeur van geslachtelijke tegenpartij. Ook hij, zo gaat het verhaal, leed aan syfilis.
.
Wilhelmina vluchtte in 1940 uit het koninkrijk naar Londen. De toenmalige grondwet verbood de verplaatsing van de regeringszetel buiten het koninkrijk. Door in Londen te gaan zitten in plaats van ofwel in den haag te blijven dan wel te kiezen voor de Antillen, Suriname of indie. De regeringsverplaatsing staat daarom gelijk aan abdicatie, het opgeven van de troon.

Glasgow Argus | 19-01-16 | 10:58

@ Lupuslupus | 19-01-16 | 10:52
Door naar Engeland te gaan kon Wilhelmina waarschijnlijk meer voor het land betekenen dan als marionet van de Duitsers hier in Nederland. Ik heb het nooit raar gevonden dat ze uit handen van de bezetter wilde blijven.
Wat die hoofddoeken betreft: daar heb ik ook van gegruwd. Net als dat Beatrix na de moord op Van Gogh wel langsging bij Marokkaanse jongeren maar niet bij zijn zoon. En die uitspraak van Maxima was ook niet fijn, nee. Maar zoals ik eerder zei, geen systeem is volmaakt. Alsof je met een president niet soms met gekromde tenen zou zitten.

Lewis | 19-01-16 | 10:57

Prins Bernhard betaalde zijn Ferrari's tenminste wel zelf.
tipo | 19-01-16 | 10:56
.
Hoe kwam hij aan dat geld?

Lupuslupus | 19-01-16 | 10:57

@knerf 10:52
Prins Bernhard betaalde zijn Ferrari's tenminste wel zelf.

tipo | 19-01-16 | 10:56

0,30 euro per inwoner en er zal wel BTW over ingenomen zijn, dus 0,25 euro per inwoner. En het geld dat uitgegeven is, is voor een deel ook weer langs de belastingdienst gekomen.

Watching the Wheels | 19-01-16 | 10:55

Vreemd iets eigenlijk: een koningshuis.
Een soort levend sprookje.
Dat het geld kost, ach, nou ja, mij maakt het niet uit.
Het enige zorgwekkende vind ik wel dat ze misschien meer invloed hebben dan je zou verwachten.
Zo vermoed ik dat Beatrix er alles aan gedaan heeft om te voorkomen naast Pim Fortuyn op het bordes te staan

Carmelita | 19-01-16 | 10:55

@ knerf | 19-01-16 | 10:52

Nou nou, het is verschrikkelijk! De satire is ook gelijk van de buis gehaald, oh wacht..... En ja er gebeurt ook weleens iets wat niet hoort, kan of goed is het blijven mensen dat heb je met een president gelukkig niet, oh wacht..... Het is gewoon gemekker over niks. Op het daadwerkelijke beleid hebben ze geen invloed.

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:55

vanhetvarken | 19-01-16 | 10:52
Maar wel willen reageren op Quid, he varkentje? Laat het dan gaan. Of nee, doe wat je wilt. Let op je bloeddruk.

chicago river | 19-01-16 | 10:55

LonelyWanker | 19-01-16 | 10:49

Die sprookjes zij al lang ontkracht. Heb je trouwens wat cijfers?

knerf | 19-01-16 | 10:54

Ik heb 3 zonen in de leeftijd van de dochters van Wim-Alex... en ik heb plannen!

Mark_D_NL | 19-01-16 | 10:54

vanhetvarken | 19-01-16 | 10:52 En je bent er tóch.

zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:53

LonelyWanker | 19-01-16 | 10:49
Hai, Willy! Alles goed met Max?

nemoj me jebat | 19-01-16 | 10:53

-weggejorist-

vanhetvarken | 19-01-16 | 10:52

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:36

Geen invloed? Achter de schermen wel.. Een telefoontje over Koefnoen naar de VARA was genoeg..
En toen Juliana met aftreden dreigde nadat Bernhard vervolgd dreigde te worden voor zijn omkoperijen, koos Den Uyl gauw eieren voor zijn geld.Een tweede Lockheed-rapport stopte hij trouwens in een la....

Ben je altijd zo naif of heb je dat alleen met die oranjekliek?

knerf | 19-01-16 | 10:52

Sinds die geblondeerde Argentijnse golddigger beweerde dat de Nederlandse cultuur niet bestaat, mag dat hele koningshuis van mij opzouten.
.
Maar dat komt vanzelf goed zodra er in Europa burgeroorlogen uitbreken want dan is de familie Van Oranje als eerste vertrokken. Net zoals in 1940.
Koning Leopold van België en koning Christiaan van Denemarken bleven wèl op hun post. Koning Christiaan droeg zelfs een Jodenster als hij op zijn witte paard door Kopenhagen reed. Kijk dàt was moedig. Een woord dat bij het Ned. koninghuis niet in hun woordenboek te vinden is.
Dikke vriendjes met de Saoedi's, moskeeën bezoeken compleet met kopvod en daardoor buigen voor die verschrikkelijke maangod allah...
Nee. Weg ermee.

Lupuslupus | 19-01-16 | 10:52

Deze familie is een model voor uitgekooktheid.
Bepaald geen goed voorbeeld

Islamofiel | 19-01-16 | 10:51

Heb hier ergens nog een Propria Cures liggen met een cartoon waar Bea heerlijk door Freddy Heineken wordt genomen op zijn jacht. Jammer dat die niet op de internetz staat.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 10:51

@eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 10:26
En ik doneer mijn nier.

Mark_D_NL | 19-01-16 | 10:51

bintang | 19-01-16 | 10:44 was laatste plemp

LibertasSimplex | 19-01-16 | 10:50

idd een traditie.. nou hechten ze daar tegenwoordig niet meer zo aan , kijk naar ons Sinterklaasfeest.
Dus wat betreft die overbodige opvreetfamilie...

(c)ZWITSUL | 19-01-16 | 10:50

Nederland vergelijken met een republiek als Duitsland. Goed idee!
Eens even denken. Wereldoorlog verloren, onder totale dictatuur. Weet je nog? Staatshoofd. Wat beter is.

En nu weer alles en iedereen om zich heen opgeslokt en kaputgemacht.

LibertasSimplex | 19-01-16 | 10:50

Wat een gezeik om niks.
Door de handelsbezoeken van het koningshuis levert het nog steed meer op dan het kost.
Stelletje azijnpissers

LonelyWanker | 19-01-16 | 10:49

@Guido | 19-01-16 | 10:43
President Pechtold. The horror.

jip_86 | 19-01-16 | 10:49

Zou Hans Teeuwen destijds ook een reprimande om zijn ´satire´ hebben gekregen. Als je voor een vol theater meedeelt dat je Bea in d´r achterste neemt (tot bloedens toe)...

Het keuningshuis (ik weiger die Poppenkast met een hoofdletter te noemen) blijft me nog altijd een hoop vragen oproepen. Het interesseert me ook weinig tot niets, behalve dat i.i.g. in mijn geschiedenis er een hoop vreemde zaken voorkwamen: Juliana en d´r besognes, die olifantenknaller die er een stuk of wat buitenechtelijke dames opgebruikte, de pa van Maxima, Mozambique en zo kun je nog wel even doorgaan... Maar dat ze er zelf maar gelukkig mee mogen zijn. Het doet me he-le-maal niets.

chicago river | 19-01-16 | 10:48

@ Piet Karbiet | 19-01-16 | 10:44

Whahaha de chinezen, gelukkig worden de presidenten daar op uiterst democratische wijze gekozen. En je weet niet hoe het zou zijn in Duitsland en/of de VS als ze geen president maar een koning hadden gehad misschien nog wel beter maar misschien ook veel slechter. Kortom je kraamt onzin uit.

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:47

chicago river | 19-01-16 | 10:42 Fuck de inlog.

zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:47

Mastermattie | 19-01-16 | 10:28 Dat referendum hè? Dacht jij nou werkelijk dat ze zich aan de uitslag gaan conformeren als die uitslag een duidelijk NEE is?

Het is al begonnen, dat verdrag loopt al.

zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:46

dumpen deze maffia familie + de triljoen triljard welke ze in bezit hebben, denkend aan shell, teruggeven aan het volk. een president is n veredelde ambassadeur, meer hoeft het ook niet te zijn en te kosten. ongelofelijk dat dusdanig veel mensen zich laten brainwashen, msm=noordkoreaanse staatsprop, dat zo'n maffia familie meerwaarde heeft. ik ben jaloers op deze sociopaten dat zij x op x het volk dusdanig goed weten te bespelen en dat al 200 jaar. diepe buiging.

blabla9899 | 19-01-16 | 10:46

Daarom is er natuurlijk geen geld meer voor het referendum. Is op gegaan aan het koningshuisfeestje.

J. Jarig | 19-01-16 | 10:46

@Donkersloot | 19-01-16 | 10:40
,
De Chinese economie is weer met 8% gegroeid. Maar die hebben dan ook een Koningshuis die dat allemaal binnen harkt. En Duitsland ook. En de VS natuurlijk.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 10:44

langzullenweleven | 19-01-16 | 10:29
Ja hoor, daar gaat weer een Oranjeklant. Als je Nederland wilt vergelijken met een republiek, doe dat dan met een land dat op Nederland lijkt, zoals Duitsland, Oostenrijk, of Zwitserland. Allemaal keurige democratieën met een gekozen staatshoofd, zoals dat hoort in keurige democratieën.

bintang | 19-01-16 | 10:44

@jip_86 | 19-01-16 | 10:14
En wat zouden we een plee-figuur slaan met pakweg een President Balkenende, Jorritsma, Samson en ga zo maar door. ik zou zo gauw geen geschikte president uit de huidige politiek kunnen aanwijzen.

Guido | 19-01-16 | 10:43

Die Bolle mag wel een hek om zijn vakantiehuis in Griekenland.
Door ons betaald.
http://nos.nl/artikel/688586-bijna-half-miljoen-voor-hek-koning.html

Ik wil ook een hek.
En een vliegdekschip.

Piet Karbiet | 19-01-16 | 10:41

Het zijn beklagenswaardige schepselen levend in een geregisseerd biotoop zoals Truman Burbank in 'The Truman Show'. Koningsgezinden zijn wreed.

isitsoornot | 19-01-16 | 10:41

Ach, voor velen is het blijkbaar een Enorme Steen Des Aanstoots en een Liederlijke Schande dat hele Koningshuis. Ik kan me er niet druk over maken. Ik denk dat ze meer doen voor het aanzien van het land dan de afgelopen vijf premiers bij elkaar opgeteld en dat ze tamelijk handig geld voor ons verdien wanneer ze weer met twintig zakenmannen in hun gevolg een staatsbezoek afleggen in China of waar dan ook. Degenen die W.A. aanduiden als 'dictator for life' (@Xirdalan 10:32) mogen weer terug naar de MAVO om hun maatschappijleer weer eens op te frissen. Let eens op bij het hoofdstuk 'Ons Staatsbestel', genie.

Donkersloot | 19-01-16 | 10:40

Lodewijk Napoleon was langer dan 200 jaar geleden. Als de vermeende oranjes een eigen feestje willen hebben, moeten ze dat niet van ons geld doen.

Pimp my Voortuin | 19-01-16 | 10:39

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 10:26
En ik tien keiharde Roebels!

nemoj me jebat | 19-01-16 | 10:39

@ Xirdalan | 19-01-16 | 10:32

Ze hebben helemaal geen macht of echte invloed op beleid dus het doet er helemaal niet toe. Onze premier en Kamer zijn ons bestuur en worden gewoon democratisch gekozen. Ze zijn een soort wandelende reclame en in heel veel landen worden "oude" monarchistisch dynastieën veel hoger gewaardeerd als een presidentje wat bij het volgende bezoek weer een ander eikeltje is.

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:36

necrosis | 19-01-16 | 10:23
Kameraad, liefje.
Ga 's achter die pc vandaan. Je borsjtsj wordt koud.

nemoj me jebat | 19-01-16 | 10:36

@Xirdalan "dictator" ... ja jij hebt het echt begrepen tjongejonge

Rene7559 | 19-01-16 | 10:36

Zolang Wim Lex vriendschappelijke banden onderhoudt met het Saudisch koningshuis (dat schijt heeft aan mensenrechten), en zolang hij de Chinezen vertelt dat ze toch eens moeten kijken naar de mensenrechten in hun land is hij gewoon een volkomen ongeloofwaardig koning.

Megasuperpeter | 19-01-16 | 10:36

Was het voetbalcabaret bij Henk Spaan van de mensen van Koefnoen? Hoe dan ook, dát was echt heel grappig, kan ik me nog altijd regelmatig om bescheuren.

Lewis | 19-01-16 | 10:35

Dat is maar 25.000 per jaar, dat valt toch nog wel mee

TheStef | 19-01-16 | 10:35

Net of een gekozen president gratis is.
jip_86 | 19-01-16 | 10:14

Een gekozen president kun je (de naam zegt het al) KIEZEN, en kun je ook weer 'abservieren' als hij/zij er een zootje van maakt zoals in Duitsland gebeurde bij Christian Wulff.

Maar jij vindt zo'n dynastie en ongekozen 'dictator for life' die haar/zijn positie automatisch doorschuift naar de kinderen dus wel prima?

Xirdalan | 19-01-16 | 10:32

Ik mis nog iets aan het stukje; iets van het Westland dat de hemel wordt in geprezen, kwit!!!

dorstig! | 19-01-16 | 10:32

Valt me eigenlijk nog mee.Verder idd oprotten

Bokito ergo sum | 19-01-16 | 10:29

wie een systeem wil waarbij de president gekozen wordt en die daarvoor alle kosten wil dragen of de risico's wil nemen dat er een Poetinnetje aan het bewind komt, ga je gang. Ik kies anders.

langzullenweleven | 19-01-16 | 10:29

Ongeveer een jaar geleden vond ik Koefnoen nog wel een beetje grappig, ging over de discrepantie tussen FB en IRL haha.

Pimol | 19-01-16 | 10:28

@zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:12
Aan een referendum heeft de bevolking meer dan aan de koninklijke poppenkast, mits de regering gehoor geeft aan de wil van het volk.

En overigens wel erg vooringenomen om mij onwetend te noemen.
10 miljoen is een schijntje bij wat het koninklijk huis (oh en de EU) de bevolking kost.

Mastermattie | 19-01-16 | 10:28

Voor een referendum is geen geld in een *kuch* "democratie" maar voor die mafkezen met bijbehorende poppenkast is weer een potje met 5 miljoen gevonden.

We leven in een schijndemocratie met een nepparlement: welcome to the Matrix!

Xirdalan | 19-01-16 | 10:28

En dan te bedenken dat Nederland ooit een van de eerste republieken van het huidige Europa was. Een land waar mensen inspiratie op kwamen doen over de wijze waarop een democratie werkte. Iets dat enkel is beëindigd door Napoleon.

Ikhebeenvraag | 19-01-16 | 10:28

Uit de juiste vagina geperst? Nou, daar heb ik mijn twijfels bij en ik ben niet de enige.

kwark001 | 19-01-16 | 10:27


necrosis | 19-01-16 | 10:21

Samen moet dat lukken me dunkt, ik doneer om te beginnen alvast 5 (vijf) reedten!

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 10:26

Het Nederlandse koningshuis functioneert voor geen meter. Het enige wat goed functioneert, is hun propagandamachine, die er voor zorgt dat alle schandalen hooguit mini-berichtjes worden, en dat de 'schattige' familiekiekjes telkens op de voorpagina's prijken.

bintang | 19-01-16 | 10:26

Een republiek is niet goedkoper. Paleizen blijven, buitenlandse bezoeken blijven, sterker, er komen verkiezingen bij. Dan toch liever dat oranje symbool.

Geert Linkers | 19-01-16 | 10:25

En fuck Maxima, maar dan wel letterlijk...

eerstneukendanpraten | 19-01-16 | 10:24

@ necrosis | 19-01-16 | 10:21
Goeie vraag. Zou ik best aan willen bijdragen. Ik mis dat tooltje. En het kudosysteem ook nog steeds. Daarmee haalde je in één keer de interessante tegels eruit.

Lewis | 19-01-16 | 10:24

De koning beschermt ons tegen de tirannie door bij elke nieuwe wet te melden dat hij daar ´bij gratie gods´ zit. De koning heeft bij zijn beëdiging gezegd: "In de geschiedenis vinden we de verankering van de waarden die we delen. Eén van die waarden betreft de dienende rol van de Koning. De Koning bekleedt zijn ambt ten dienste van de gemeenschap. Dat diepgewortelde besef werd al in 1581 door de Staten-Generaal vastgelegd in het Plakkaat van Verlatinghe, de geboorteacte van wat later Nederland is geworden."

Dat de koning daar zit, bij gratie gods, en dat hij het Plakkaat van Verlatinghe nadrukkelijk noemt als geboorteacte van Nederland, verplicht de koning om op een christelijke manier zijn onderdanen te beschermen tegen alle onrecht, overlast en geweld, zoals een herder zijn schapen beschermt. De onderdanen zijn niet voor God geschapen om de vorst in alles wat hij beveelt onderdanig te zijn en hem als slaven te die­nen. De vorst regeert bij de gratie van zijn onderdanen en moet met recht en reden over hen regeren, hen beschermen en lief­hebben zoals een vader zijn kinderen liefheeft en zoals een her­der met hart en ziel zijn schapen beschermt. Als een vorst zijn (goddelijke, christelijke) plichten niet nakomt, maar, in plaats van zijn onderdanen te beschermen, hen probeert te onderdrukken als slaven, dan is hij geen vorst, maar een tiran. In dat geval mogen zijn onderda­nen, na beraadslaging in de Staten-Generaal, hem afzweren en een andere leider kiezen.

Bescherming tegen tirannie is wel 5 miljoen Euro waard. Wij zullen de koning nog nodig hebben, tegen de tirannie die Pechtold cum suis voor ons in petto heeft.

tipo | 19-01-16 | 10:23

@LibertasSimplex | 19-01-16 | 10:19
Volgens de VS stikt het hier van de KGBérs.
*stikt bijna van het lachen*

necrosis | 19-01-16 | 10:23

Lang leven koning Bolle de 1ste. Dat het nog veel mag kosten.

r04drunn3r | 19-01-16 | 10:22

Véél duurdere hobby's: windmolens, 'duurzaamheid', vliegende Fyra, Betuwelijn etc. etc. Dit is peanuts. Boeie. Als je het koningshuis afschaft moet ineens de premier al die paleizen gaan bewonen.

atje | 19-01-16 | 10:22

Hoeveel zou het kosten om de zoektool weer online te krijgen?

necrosis | 19-01-16 | 10:21

-weggejorist-

jeng | 19-01-16 | 10:20

Nou Quid, maak je borst maar nat. Als je als theelichtjesgooier al jaren zonder proces in de bak beland in opdracht van Bea dan zie ik het nu voor jou nog somberder in

sinar2 | 19-01-16 | 10:20

200 jaar bananenmonarchie want op ondemocratische wijze via een staatsgreep tot stand gekomen twee eeuwen terug......

Maar ach, aan democratie hebben die fascistoide oranjeklanten een broertje dood...

knerf | 19-01-16 | 10:20

Ik doe even niet mee vandaag. Wat een treurigheid.

mafmaarnietgek | 19-01-16 | 10:20

Dit soort artikelen. Proef je toch die Russische invloed.

LibertasSimplex | 19-01-16 | 10:19

Serieus, welk mens dat gewoon een beetje goed kan nadenken, kan ooit het concept van een koningshuis verdedigen? Doe eens normaal.

Kenpachi3763 | 19-01-16 | 10:18

5 miljoen is ontzettend klein bier voor zoiets. Er was ook niet veel van te merken.

Voortaan moeten gewoon het ondertekenen van de Acte van Verlatinghe vieren met een nationale feestdag. Dat valt ook lekker in de zomer en is een stuk beter dan Koningsdag of de feestdag van een reli-minderheid.

DreHa | 19-01-16 | 10:17

Laat hij maar snel vluchten naar Canada met zijn hele Koninklijke aanhang daar heeft het koningshuis trouwens veel ervaring mee als het hier wat te heet onder de voeten wordt.

blauwe zander | 19-01-16 | 10:17

@necrosis... absoluut niet dus. Maar als oud marechaussee duidelijk VOOR onze monarchie

Rene7559 | 19-01-16 | 10:16

@ necrosis
200 jaar koningshuis?
Er zijn mensen die menen van niet:
nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_Napole...
_
Feestje kunnen de Oranjes ook uit eigen zak betalen. Dan doen de meeste mensen namelijk ook hier.

Diotima | 19-01-16 | 10:15

ag nie zo zeiken, hun voorouders hebben gewoon een epische deal gesloten.

BozeHenk | 19-01-16 | 10:15

Toch, alles bij elkaar, is het verreweg de meest uitgekookte familie van Nederland.

Islamofiel | 19-01-16 | 10:14

Net of een gekozen president gratis is. We weten inmiddels dat een beetje serieus verkiezingen organiseren 40 miljoen kost. Kosten voor zijn huisvesting, beveiliging en alle rambam er om heen zullen echt niet lager uit gaan komen.

jip_86 | 19-01-16 | 10:14

@Rene7559 | 19-01-16 | 10:10
Laat me raden: jij staat elk jaar met een vlaggetje te zwaaien langs de route van de gouden koets?

necrosis | 19-01-16 | 10:14

Als er iets bij Nederland en de Nederlandse cultuur hoort is het wel ons koningshuis maar als die cultuur bewakers hier, die altijd lopen te roepen dat onze cultuur wordt bedreigd door de enorme instroom van buitenaf, zijn gek genoeg ook altijd degene die het eerst en het hardst roepen dat de monarchie weg moet. Een president woont gelukkig in een rijtjeshuis in een Vinexwijk, heeft geen beveiliging nodig, hoeft niet te reizen enz. enz. kortom is gratis, verkiezingen elke zoveel jaar organiseren kost ook niks en dat allemaal voor een ceremoniële functie.

Capt. Iglo | 19-01-16 | 10:14

Waneer krijgen we die Farao?

2xbellen | 19-01-16 | 10:13

Mee eens dat het Koninklijk Huis zich niet te bemoeien heeft met satire.
Ook mee eens dat het niet verheven is boven kritiek, beschimping en satire.
Maar verder heb ik er niet zo'n moeite mee. Alle staatsvormen hebben plussen en minnen, natuurlijk kleven er niet alleen nadelen aan het feit dat we een monarchie zijn.

Lewis | 19-01-16 | 10:13

Liever de Koning als staatshoofd dan een fokking politicus. Nederland heeft, eigenlijk had dankzij de corrupte politiek, de beste staatsvorm ter wereld. En wat wat je afschaft, krijg je nooit meer ingevoerd. Wees er maar zuinig op.

Leve de Koning!

LibertasSimplex | 19-01-16 | 10:12

Mastermattie | 19-01-16 | 10:10 Heeft tot nu toe al tien miljoen gekost.

Geeft niks hoor, die onwetendheid van je.

zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:12

en *uck al die republikeinen! Lang leve ons koningshuis.

Rene7559 | 19-01-16 | 10:10

Maar een referendum is te duur....

Mastermattie | 19-01-16 | 10:10

Vier komma vijfendertig miljoen, daar maakt de televaag al viereneenhalf van en GS verzint er nog een half miljoen bij.

zeg maar jansen | 19-01-16 | 10:10

Maakte een mooie galg van nie..

Neut | 19-01-16 | 10:09

Bespugen? Nee.

Normpje | 19-01-16 | 10:09

-weggejorist-

Timmerfrans | 19-01-16 | 10:08

Jeetje zeg. En m'n zus vertelde me dat Max zo'n lieverd is.

Other_Andy | 19-01-16 | 10:08

Het is prachtig dat er een koningshuis is. Dat mag best een paar miljoen kosten.
Dan hebben we tenminste een object voor onze afgunst en onze jaloezie. Dan valt er nog wat te verlangen en te dromen.

zeeman73 | 19-01-16 | 10:08

Ik vind Frozen beter.

Mark_D_NL | 19-01-16 | 10:07

Het wordt voor een keizer.

Rest In Privacy | 19-01-16 | 10:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl