Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herbewapenen! Nederland in problemen

Ik val aan, en kom te laat. Volg mijNederland ontwaakt, en minister MinDef in het bijzonder. Uit de jongste strategische analyses blijkt dat ons Wereldrijk groot gevaar loopt. Chavez dreigt immers nog steeds met een invasie van Aruba, Bonaire en Curaçao terwijl Nederland er niet klaar voor is. Lees het onthutsende strategische rapport over onze strijdkrachten versus die van Venezuela. Onze duikboten zijn slome diesels en onze gestationeerde mariniers kunnen nooit op tegen vier Venezolaanse bataljons. Bij een luchtgevecht tussen Venezolaanse Sukhoi's en Mirages en Nederlandse F-16's zijn wij eveneens ernstig in het nadeel. Waarom? Remember Adlertag, waarin wij de Duitsers zijn die van ver komen. Er is nog hoop, als we snel handelen. Je weet, kennis is macht. Laten we vast beginnen met spioneren. Airbases en strategische doelen hier, hier, hier. "The Dutch problem can best be described with the words, "not enough". Not enough forces to successfully repel an invasion of Aruba, Curacao, and Bonaire; not enough naval power to carry out operations to retake the islands; their fighters do not have enough range; and not enough logistical support to support an operation." Mobiliseren mannen!

Reaguursels

Inloggen

Hier radio oranje, hier radio oranje! komt snel naar huus het is niet pluus.
Psssst dont tell the locals.

Einde bericht

Veldwebel | 09-03-07 | 16:38

Chavez, ouwe maat.. ff wachten.. We moeten eerst nog wat mensen terug sturen.. En we hebben ook een nieuwe bestemming voor de inhoud van ons generaal pardon.
In de handelsgeest der nederlanden.. mv gr je chickie bea-trixie

Marsnel | 09-03-07 | 11:34

laat ze nog maar een paar jaar dit dreigement volhouden. hebben we de JSF's ipv de f16's. dan heb je aan een sukhoi ook weinig meer :P

krijgdestievus | 09-03-07 | 08:55

komt ff goed uit dat we nu een defensieminister van de cu hebben. die haalt gewoon z'n grote vader er ff bij en die slaat chavez er met zn bleaute handen uit.

als de here met ons is wie zal dan tegen ons zijn

obominotie | 09-03-07 | 02:15

Hoe kan het dat ik eerder bang ben voor de VS dan voor Venezuela?

Klaas-veel | 09-03-07 | 00:58

@ Black Sabbath?
En vervolgens te gebruiken op ARUBA?

ojédiaré | 08-03-07 | 21:04

boeiend, we zitten toch bij de navo. Vallen hun onze vakantiecentra's(lees aruba e.d.) aan, dan krijgen we backup van de U.S. ;) Laat maar komen dus...

Tommygunner | 08-03-07 | 21:02

Oké goede reden om ons nucleaire arsenaal uit te breiden.

Black Sabbath | 08-03-07 | 20:26

Nou ik ben benieuwd wat ons knudde legertje kan doen....

ik zie de ..."geschikt, ongeschikt" grappen al komen...

FrAgFo0d | 08-03-07 | 20:26

Kan iemand nog eenmaal het probleem uitleggen?!

Barhanger | 08-03-07 | 20:22

Chavez ga eens dood met je socialistische waanideën!!!

We beuken dat hele Venezuela de grond in, stelletje mongeulen daar!

trekvogel | 08-03-07 | 19:18

Apotheker 08-03-07 @ 16:50

NAVO lid zegt ook niet alles. Daar hadden de Engelsen (militair gezien) immers ook geen reet aan in '82 (mn omdat de VS die niet durfde te kiezen tussen belangen in Zuid-Amerika of die van een Europese bondgenoot)

Jean Bal-zac | 08-03-07 | 18:46

Ik weet niet hoe het is met het lange termijn geheugen van Chavez, maar met de Falklandoorlog is volgens mij wel aangetoond dat Zuid - Amerikanen geen kleine eilandjes van Europese landen moeten proberen af te pakken. The lady's not for turning

Cum infamia | 08-03-07 | 18:26

ojédiaré 08-03-07 @ 17:40

ernstige afasie icm achtervolgingswaanzin? Pfoe, dat komt zeer zelden voor bij mensne die een CVA of beroerte hebben gehad. Klote voor happyness.

Maaier | 08-03-07 | 18:07

@happyness 17.14
Das toevallig, ik heb vorige week nog een film gezien waarin de hoofdrolspeler aan hetzelfde lijdt als jij...

ojédiaré | 08-03-07 | 17:40

Tja, het Nederlands koninkrijk brokkelt af............


..... Het nederlands (=pruisisch / .... ben ik van duitse bloed.../ von lippe bisterfeld, rumsfeld, schwartzkopf...).... heeft eeuwenlang alle andere "systemen" geknecht...( asjkenazies, Engels koninkrijk, de USA-regering, de Italiaanse bank-elite, de Spaanse bank-elite / koninkrijk..... ect...)......

Nu er grote scheuren komen in het nederlands (=pruisisch / .... ben ik van duitse bloed.../ von lippe bisterfeld, rumsfeld, schwartzkopf...) koninkrijk.... zijn het degene die geknecht werden.... de eerste die de ".... baas....".... afzetten....

Het hele gedoe is begonnen met de ...... veel bruut machtsvertoon.... overname Italiaanse Antonveneta-bank .... door de ABN-AMRO-bank.....

De Italianen, glad en slim als ze zijn, .... hebben zich ingekocht in investeringsmaatschappij Britse TCI Investment Fund ....... en......1% van de aandelen ABN-AMRO in handen........

ABN-AMRO..... heeft deze bank veel te duur gekocht.... wat de aandelenkoers doet dalen.... De Italianen zijn er op uit om ...... ANTONVENETA .... voor een zacht bedragje..... terug te kopen.....

Wellink... van de Nederlandse bank..... raakte niet voor niets in paniek....... en ..... tja, hoe kan het ook anders..... VANUIT NEW YORK.... hield Wellink een betoog..... over de sociale karakter van de ABN-AMROBANK .... voor het Nederlandse volk.... alsof ze zelf zo sociaal zijn ......

www.nu.nl/news/985446/161/Rijkman%2C_d...

PS: dat het nederlands (=pruisisch / .... ben ik van duitse bloed.../ von lippe bisterfeld, rumsfeld, schwartzkopf...) koninkrijk eigenaar is van de US-$-dollar behoeft geen betoog meer... dat kennedy is doodgeschoten omdat hij de fed-dollar in de ban deed is een logisch gevolg....

happyness | 08-03-07 | 17:14

@Frank Culemborg 08-03-07 @ 16:51
Beter plan: we spuiten die B-52's om tot martinairtoestellen. Dan kunnen we ze op een luchthaven in de buurt parkeren zonder dat Hugo het in de gaten heeft.

D.V. | 08-03-07 | 17:06

Op basis van onze territoriale wateren zouden wij Venezuela moeten claimen.

Lafayette | 08-03-07 | 16:58

Van mij mag ie die kudt-eilandjes zo hebben.

Maar hij moet ons wel een paar maandjes geven om al het in Nederland gevestigde tuig op het vliegtuig naar de Antillen te zetten.

Horsedick | 08-03-07 | 16:52

@D.V. 08-03-07 @ 16:22
Dat kunnen we ook zelf doen met Martinair. Die staan er al en op Isla Margarita. Alleen nog overspuiten.

Frank Culemborg | 08-03-07 | 16:51

Chavez? Hij mag die poelen des verderfs hebben. Veel plezier ermee, sukkel...

Die James Dunnigan heeft trouwens zeker nog nooit van zoiets als de NAVO gehoord? Wat een lutser...

Apotheker | 08-03-07 | 16:50

lol@ Rince 08-03-07 @ 15:37

Maaier | 08-03-07 | 16:47

Als we nu gewoon wat B-52's en een boel B-61's lenen bij de VS? Die stationeren we in Nederland en als Chavez wat doet zitten ze in een paar uur boven Venezuela. En dan schijt onze favoriete alcoholist in zijn broek.

D.V. | 08-03-07 | 16:22

Ik denk, dat zodra het op CNN bekend wordt, dat George de 5th Carrier-group vanuit Norfolk laat opstomen naar de Carib, Hugo weer heel snel op z'n eigen strand gaat zitten.

Lt. Winters | 08-03-07 | 16:22

Mijn strategische analyse.
Als Venezuela een aanval pleegt op de antillen sturen we twee onderzeers en torpederen we standaard elke dag een olietanker die een havens in Venezuela aandoen totdat ze om genade smeken, de antillen verlaten en een schadevergoeding van enkele mijarden overmaken.

hAl | 08-03-07 | 16:04

Stuur alle antilianen terug en niemand wil de antillen nog hebben :)

Hoezo not enough?

CipherNL | 08-03-07 | 16:00

@ Rince 08-03-07 @ 15:37
Ik zou niet teveel rekenen op logica en rationaliteit als het gaat om de plannen van Chavez...

Patrick Bateman | 08-03-07 | 15:55

Van mij mag ie de eilanden graties hebben+inwoners+ex inwoners

janjoker | 08-03-07 | 15:45

Ehm, misschien een domme vraag, maar waarom zou Chavez uberhaupt de Antillen willen aanvallen? Kijk eens naar de kaart.
Voordelen: een beetje een extensie van de territoriale wateren, dus iets meer strand en water.
Nadelen: mogelijk robbertje vechten met de NAVO.

Nieuw Guinea all over again? I think not..
Die schrijver van die strategic analysis zat echt om een onderwerp verlegen. Zijn volgende artikel zal vast ook leuk worden: "Military preparedness of Kenya in light of a Greek-Cypriot invasion"

Rince | 08-03-07 | 15:37

Geweldig nieuws! Laat Venezuela asjeblieft, asjeblieft die drie eilandjes nemen. Zijn wij van een groot probleem af. Wel geen aankondiging doen, anders vluchten al die Antillianen naar Nederland. Maar oei, wat zal Caracas het een paar jaar later moeilijk krijgen, met al die hangbroeken/honkbalpetje/wijdbeens Antilliaantjes in hun achterbuurtjes. Maar daar weten ze wel raad mee.

batvoca | 08-03-07 | 15:33

Opgeruimd en netjes en zo. Laat maar komen die Chavez.

De Zwits | 08-03-07 | 15:30

Tray Hornay 08-03-07 @ 14:53

goed in de gate houden,, maar vooral niet bang voor zijn. de meeste van z'n acties staan in het teken van Vs-je pesten. Hij heeft net zo weinig op met Iran als wij, maar puur om Bush cs te pesten gaat ie ernaartoe.

Maaier | 08-03-07 | 15:18

@SineJustitia 08-03-07 @ 13:51
En hij vergeet dat we Karremans standby hebben.

Frank Culemborg | 08-03-07 | 15:12

@Maaier,
@kw_nl,
Voor een rationeel mens zou het ondenkbaar zijn om de NL binnen te vallen. Maar we hebben het hier over een narcistische gek, die elke zondag een 4 uur durende show over zichzelf heeft op tv. Een man die olie uitdeelt in the bronx terwijl zijn eigen volk honger lijdt en handjes schudt met Ahemedjad. Iemand die zichzelf tot dictator schept om vervolgens te zeggen dat "de revolutie nu op volle toeren kan draaien". Wat kan je van zo'n man verwachten?

Tray Hornay | 08-03-07 | 14:53

kw_nl 08-03-07 @ 14:36

nee, natuurlijk gebeurt dat niet,

Maaier | 08-03-07 | 14:42

@Maaier 08-03-07 @ 14:29

Navo of niet, een aanval zou niet gebeuren. Zou buiten gewoon dom zijn.

kw_nl | 08-03-07 | 14:36

Tsssk... kreeg net een geniale ingeving! We kunnen de Antillen natuurlijk ook voor een enorm pak geld verkopen aan de States!! Weet zeker dat Bush wel 100 miljard neer wil tellen om Chavez met het blote oog op het Venezolaanse strand te zien zitten!! Wel graag betalen in Euri aangezien de dollar geen ruk waard is.

Tarakan | 08-03-07 | 14:35

D-force 08-03-07 @ 14:13

nee, want gebeiden benedende kreeftskeerkrinig worden expliciet buiten het verdrag gehouden. Dit geldt ook voor franse eilandjes,, gebieden op antartica. etc.

Maaier | 08-03-07 | 14:29

@D-force,
Thanks for the info!

Tray Hornay | 08-03-07 | 14:29

we moeten die eilanden gratis weggeven. geen rooie cent meer aan spenderen.

jopie27 | 08-03-07 | 14:27

en naast de belastingen met de helft omlaag zullen ook de criminaliteitscijfers minimaal halveren!! Waar wachten we eigenlijk op??

Tarakan | 08-03-07 | 14:24

Zie trouwens het probleem niet. In de VOC tijd werd New York ook voor een knappe prijs van de hand gedaan? Kunnen we nu toch gewoon weer opnieuw proberen? Harrie Mens kan vast wel voor ons berekenen wat die eilandjes + opstallen waard zijn. Kunnen we de opbrengst gebruiken om onze staatsschuld substantieel te verlagen.. enne.. is onze vergrijzing ook alweer voor een groot deel gefinancieerd! Kan Balkie eindelijk eens met het echte zoet na het zuur op de proppen komen en onze belastingen met de helft omlaag!!

Tarakan | 08-03-07 | 14:21

Dan is het zijn probleem en niet de onze, veel plezier met die zooi

Pablo's ijscocar | 08-03-07 | 14:20

die gaat niet goed in plaat van rechten van aard zijn meer leven als de natuur en lucht verspreiden.

Laat dit oorlog en wapen verboden als zegt men god te hulp voor de mensrechten is rechten van aard opgebouwen.dat je aard blijft in toekomst rechten dus maar niet op.

Wat een stomme ding voor jullie,Omdat je misschien hebt vijandelijk of gehaat en of huidskleur aangedaan zoals echter gebeurtenis ontstaan voorkomen.die je denk dat je moet niet denken over haat of enzovoort,beter niets van ooit mensrechten zijn leven van aard is toekomst.

Dus maar je mond dicht houdt jezelf toekomst elkaar culturen of anders geloven met mensen.

mhajou | 08-03-07 | 14:13

Artikel 5

De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-atlantische gebied te herstellen en te handhaven.

Elke gewapende aanval van deze aard en alle genomen maatregelen als gevolg daarvan, zullen onmiddellijk ter kennis gebracht worden van de veiligheidsraad. Deze maatregelen zullen beëindigd worden wanneer de veiligheidsraad de noodzakelijke maatregelen zal genomen hebben om de vrede en de internationale veiligheid te herstellen en te bewaren.

Zie nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_N...
Hierin staat ook dat Europa de Anitlle erkent als over zeese staten.
dus artikel 5 geld gewoon

D-force | 08-03-07 | 14:13

Maar als we nu eens logisch nadenken... wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van de Antillen voor ons kikkerlandje??.. Antillianen hebben een gruwelijke hekel aan ons. Wij hebben er grote moeite mee dat zij hun criminelen hier stallen, het onderhoud van die rotsen in zee is voor ons veel te kostbaar, het is te ver weg, wij dienen verplicht Papiements te leren om onze eilanden te bezoeken, etc, etc.. Doe nou gewoon niet zo lullig en geef de eilanden aan Chavez. Kijk in de Atlas en zie dat die rotsblokken gewoon vlak voor de kust van Chavez liggen. Net als Texel voor den Helder. Mot je je toch eens voorstellen dat Chavez al eeuwenlang Texel en Terschelling bezet zou houden.. Dat klopt er toch iets nie??

Tarakan | 08-03-07 | 14:13

Laat Venezuela de bollenstreek maar binnenvallen. Hou die klote-eilanden maar. Is Nederland van de instroom van kans- en vooral initiatiefloze Antilliaanse jongeren af.

Hommel | 08-03-07 | 14:11

Even over art.5 van de navo.
op de nl antille geld deze regel wel. aangezien de nl antille Nederlands grond gebied is. Alleen Curaco wordt een probleem, want dat is geen nederlands grond gebied.
Voor mensen die het niet mee eens zijn. nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_N...
Aruba en de Nederlandse Antille horen bij het Verenigd Koningrijk Der Nederlanden. Dat wil zeggen dat het Nederlands grond gebied is.
Een probleem heeft Chavez nog Als hij Sint Maarten binnen valt heeft hij meteen een Oorlogs verklaring aan Frankrijk gemaakt. Dus 2 Navo landen aanvallen. mmm. Let's retaliate.

D-force | 08-03-07 | 14:10

Dit onderwerp door de vertaal computer en hup naar Chaves. Wie heeft zijn e-mail? CC naar het BC van de Antillen.

Citypaul | 08-03-07 | 14:06

@Patrick Bateman 08-03-07 @ 14:03,
Ja het speelgoed is in Irak en Afghanistan. The real shit wordt nog niet gebruikt hoor, dan zouden ze ook eerst hun troepen moeten terugtrekken.

Tray Hornay | 08-03-07 | 14:06

@ Tray Hornay 08-03-07 @ 13:53
Ik denk dat Bush niet zo vreselijk veel spulletjes heeft om te verhuren.
Misschien nog en paar oude Starfighters of zo, maar het mooie speelgoed is in gebruik in Irak en Afghanistan...

Patrick Bateman | 08-03-07 | 14:03

@Tarakan 08-03-07 @ 13:53,
Ja, dat was een foute aanname. Ik ben benieuwd of de Europese diplomatie wel werkt om inzicht te verschaffen over de (mogelijke) massavernietigingswapens in Iran.
.
De Amerikanen hadden, als ze zo ratterig waren als iedereen beweert, ook een paar massavernietigingswapens daar kunnen neerleggen. Dat hebben ze niet gedaan. De landen in het Mideen-Oosten zijn natuurlijk nog eerlijker hey.

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:59

Patrick Bateman 08-03-07 @ 13:38

Daarbij komt nog dat NAVO troepen qua op geen enkele manier gebonden zijn aan het NAVO gebied, zie ook Afghanistan..

Maaier | 08-03-07 | 13:54

Ik denk wel, dat mocht het tot een oorlog komen, Bush best bereid is wat wapentuig aan ons "te verhuren".

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:53

@Tray Hornay... mensen sterven nu eenmaal. Kijk maar in Irak waar je US vrindjes grote aantallen massa-vernietigingswapens hebben gevonden.

Tarakan | 08-03-07 | 13:53

Patrick Bateman 08-03-07 @ 13:38

Maar het NL leger mag zich gewoon verdedigen. Als Chavez' troepen vervolgens terugschieten, of als eerste het vuur openen, dan zullen de NAVo partners er eerst voor bij elkaar moeten komen (art. 4) kan direct en dan komt de VS gewoon helpen. Je hebt wel gelijk dat er geen automatisme is.

Maaier | 08-03-07 | 13:53

Dat "strategische rapport" rammelt aan alle kanten. Onze vrind Jim Dunnigan gebruikt verkeerde data, koude oorlog-doctrines en schat militaire capaciteiten verkeerd in. Logisch dat hij dan een volstrekt verkeerde analyse maakt. Volgens zijn autobiografie is hij wargamer; laat hem lekker thuis met zijn vriendjes bordspelletjes doen, in plaats van zijn mentale diaree over het web te laten vloeien.

Niet meer doen he Jim, ons bang maken dat Hugo de beste plekjes op Jan Thiel inpikt...

SineJustitia | 08-03-07 | 13:51

@Patrick Bateman 08-03-07 @ 13:38,
Interssant!

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:48

En zouden onze vakanties naar de Antillen niet een stuk goedkoper kunnen worden onder Chavez? Lijkt me wel.. Zonder de stroom Amerikaanse toeristen zullen ze toch echt met hotelprijzen moeten stunten!! Ook KLM zal zijn lucratieve monopolietje kwijt raken!! Hihihi.. Ik ben op de keper beschouwd toch langzaam een fan van Chavez aan het worden!!

Tarakan | 08-03-07 | 13:48

@Plorp 08-03-07 @ 13:32,
Chavez doet het best aardig in Venezuela. De klap komt echter, ook hij is het land aan't uithollen. De verschrikkingen die plaatsvinden in Zimbabwe, waar de stoute blanken zijn verdreven door de nobele regering om het land terug te geven aan de arme zwarte, krijgen maar weinig aandacht in het Westen. Mensen sterven al van de honger en wetteloosheid. Politiek is een smerige zaak. Dat ik pro-Amerikaans ben en geniet van de vrijheid en beschaving van ons land... vergeef me. Juist omdat ik dit zo waardevol acht, walg ik van degenen die niet bereid zijn deze kernwaarden te verdedigen. Een leger, een politiek spel het is nodig. De NAVO is het belangrijkste orgaan, die onze vrede en vrijheid garandeert.
.
Amen.

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:43

Ik zat net aan de slimme tactiek der verbrande aarde te denken.. Zou verstandig zijn van onze dappere defensie om de Antilliaanse boel eerst goed en volledig plat te branden voordat Chavez zijn kaneau's met indianen op de kusten van onze Caribische razende bollen laat landen.

Tarakan | 08-03-07 | 13:42

@Patrick Bateman 08-03-07 @ 13:38

Waar kan ik het vinden?

kw_nl | 08-03-07 | 13:41

jirnav 08-03-07 @ 11:30 Shell heeft in de jaren 80 al zijn fabriekje op het knoekeneiland verkocht aan venuzuela voor 1 dollar.

WildThing | 08-03-07 | 13:38

Beste Chavez eigenlijk wel dat ie eerst verplicht Papamients moet leren als ie zijn duistere plannen waar wil maken?? Voor ie het weet ligt ie in de clinch met de Antilliaanse regering! Krijgt ie met Godet en zijn vrinden te maken..

Tarakan | 08-03-07 | 13:38

Wellicht kunnen we eerst Harry van Bommel sturen.

Lafayette | 08-03-07 | 13:34

@Burgerlijke ongehoor
Goed voorbeeld doet goed volgen, jij eerst? ;)

Plorp | 08-03-07 | 13:33

we hebben inderdaad artikel 5 van de NAVo. Dus geen man overboord. Maar voor de rest kunnen we natuurlijk ook een pre-emptive strike doen, leuk voor de financiele reserve,..

Maaier | 08-03-07 | 13:32

@Tray Hornay:
Het is bijna te vergelijken met kritiek op het 'economisch succes van de USSR' bestempelen als onzin ;) Jij stiekeme rode rakker.

Plorp | 08-03-07 | 13:32

Het heet artikel 5 van de NAVO:

---
De kern van het verdrag staat in artikel 5, dat stelt dat in geval van een aanval op een van de staten, deze door de andere zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen meehelpen (samenwerken) om de aanvaller af te weren.
---
En ik weet zeker dat Bush staat te popelen om dit artikel toe te passen

Iko Nal | 08-03-07 | 13:27

@palas 08-03-07 @ 12:54 lol. :-) vooruit dan.

Lafayette | 08-03-07 | 13:26

ze willen toch zo graag zelfstandig zijn ik zal zeggen succes.

batavia | 08-03-07 | 13:20

Ik vind nu meer dan ooit dat alle Antillianen die 2 x langer dan 3 maanden per jaar werkloos zijn geweest uitgewezen dienen te worden naar ons nieuwe Rijksdeel Venezuela.

Hans Anders | 08-03-07 | 13:19

Wie de neuq wil die eilanden? Wat is nu echt het gevaar?

Zieke Hond | 08-03-07 | 13:19

vroeger in mijn tijd was alles beter toen heerste wij over de zee

batavia | 08-03-07 | 13:18

@Plorp 08-03-07 @ 13:13,
Uiteraard heeft de VS de huidige wereldsituatie bepaald. Op de rest van je onzin ga ik niet in.

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:16

@ Frank Culemborg 08-03-07 @ 12:54: We hebben Suriname nog. Een probleem is dat ze zo langzaam werken dat we, als ze mee doen, weer een 80 jarige oorlog gaan krijgen !

Burgerlijke ongehoor | 08-03-07 | 13:14

VOC Balkenende! Of VWC. Ik zie het wel zitten hoor... Suriname, Antillen, Venezuela erbij... een Van der Valk op de Dominicaanse. Nederlandse bevolking zelf is al helemaal leeggeplunderd. Nederland onder de wapenen!

Frank Culemborg | 08-03-07 | 13:14

@kw_nl 08-03-07 @ 13:05,
Je kan het strategisch rapport opvatten als: "Als de NL Antillen worden ingevallen door Chavez, zouden we ze dan verliezen?". Of je kan het rapport opvatten als: "Als een derdewereldbananrepublieksocialistischkutland ONZE eilanden zouden aanvallen, zouden WIJ dan zelf bij machte zijn dit te voorkomen?". Het obnthutsende antwoord op de tweede stelling is waarschijnlijk nee. Want er zou niet genoeg "draagvlak voor zijn". Nee wij moeten samen leven en samen werken en ons druk maken om de minima. We zijn een kansloos, verwend en hypocriet land geworden. Van de trotse Republiek der Nederlanden, die de Engelsen lieten beven toen helden de Thames opvaardde is weinig over.

Tray Hornay | 08-03-07 | 13:13

@Tray Hornay:
Voor veel landen waar de VS al dan niet m.b.v. de deniable plausability doctrine geintervenieerd heeft, gaat het argument van Soviet expansie niet op.
Je kan die dingen niet alleen kritisch bekijken, je moet ze kritisch bekijken.
Het gevaar van de USSR was in veel gevallen slechts een excuus, op dezelfde manier waarop nu het 'internationale terrorisme' als excuus voor geopolitieke veranderingen wordt gebruikt. Als het geen excuus was, werd het gevaar soms overschat, doordat de CIA onder Casey in z'n eigen disinformatie ging geloven.
Juist in dit soort gevallen zorgt dit voor verdere instabiliteit. Je kan niet zeggen dat er anders vrede was, dat zou te makkelijk zijn. Maar de causale verbanden m.b.t. Operation Ajax, de terreur van het bewind van de Sjah en de bodem die gelegd werd voor de opkomst Khomeini zijn wel degelijk aanwezig.
Het zou onzinnig zijn om te zeggen dat de wereld waar wij nu in leven niet mede bepaald is door het beleid dat door de VS werd gevoerd. Dat zou de VS te kort doen. En ja, dit is inclusief de oorzaak van bepaalde oorlogen.

Plorp | 08-03-07 | 13:13

neem mee, neem mee

ik eiges | 08-03-07 | 13:12

@ Doc 08-03-07 @ 11:25

andere 2 onderdelen? op de luchtmacht na?

landmacht, marine, marechaussee zijn er toch echt 3
volgende keer iets beter je huiswerk doen

Manke-Nelis | 08-03-07 | 13:08

Ze vergeten een klein detaile... we noemen het NAVO...

kw_nl | 08-03-07 | 13:05

Zou die Chavez BTW interesse hebben in de Bijlmer ? Daar zitten tenslotte meer antiliaanen dan op alle abc eilanden bij elkaar !

Burgerlijke ongehoor | 08-03-07 | 13:02

als we er nu gewoon wat geld bijdoen? dan wil venezuela ze misschien wel hebben. En om aan dat geld te komen verhogen we gewoon de Bosbelasting met een kwarting, dat we dan het kwartje van wouter noemen. Uitereaard wordt dat zo snel mogelijk weer afgeschaft.

jan-lul-de-behanger | 08-03-07 | 13:00

Zij onze eilanden, wij hun olievelden bezetten. Lijkt me een goede ruil.

L. Oser | 08-03-07 | 12:59

Hadden we niet nog ergens wat kruisrakketen verstopt ?
.
@ Chavez: Kijk Socialisten mogen in Nederland hun mening uiten, maar gelukig hebben we een sneaky regering die toch niet luistert ! Doet is lachuh naar oome kruisraket ?

Burgerlijke ongehoor | 08-03-07 | 12:56

Lafayette tis kut voor je ouders maar denk een beetje aan het algemeen belang

palas | 08-03-07 | 12:54

Maxima kan ook Argentinie mobiliseren voor een tweede front vanuit het zuiden. Maar helaas... we hadden Pa niet uitgenodigd.

Frank Culemborg | 08-03-07 | 12:54

@ Lafayette
Dan ga je toch lekker daarheen, tegen chavez vechten. Als je wint krijg je een bosje bloemen en mag je gratis en voor niks daar blijven.

albundy_33 | 08-03-07 | 12:54

s we die eilanden nu eens cadeau doen aan Venezuela en we sluiten ons zelf aan bij Duitsland... heffen we die hele teringbende die Nederland heet gewoon in 1 keer op.

Boombacho 08-03-07 @ 12:50

MAAR dan wel eerst effe de staats kas verdelen , iedereen een miljoen zeg ik!
( wel mensen in 0031 met 1 paspoort ofcourse)

ja man | 08-03-07 | 12:53

@Boombacho 08-03-07 @ 12:50
Wellicht nog beter om een bod te doen op Venezuela. Dat land is best groot. En het gas hier raakt ook langzaam op.

Lafayette | 08-03-07 | 12:52

Als we die eilanden nu eens cadeau doen aan Venezuela en we sluiten ons zelf aan bij Duitsland... heffen we die hele teringbende die Nederland heet gewoon in 1 keer op.

Boombacho | 08-03-07 | 12:50

@albundy_33 08-03-07 @ 12:40
Stoere praatjes allemaal voor gasten die net haar op hun pik hebben.
.
Je hebt het wel over mijn ouders!
Bonaire is okay!

Lafayette | 08-03-07 | 12:48

als chavez de eilande wil hebbe mag ie ze kopen

palas | 08-03-07 | 12:48

ik zou zeggen een nuke op de eilanden wij niets jij niets...

Agamemnon_NL | 08-03-07 | 12:48

Gebruiken veranderen, maar de mens verandert niet zoveel. Elke beschaving die succesvol was / de tijd heeft overleefd had een sterk leger. Ik geloof niet dat nu na het vallen van het ijzeren gordijn (ja wij hadden geen sterk leger maar ons grote broertje wel) alles opeens anders is en een leger niet meer nodig is. Iedereen die hier over handel en ratterig gedrag spreekt, bij inname van de Antillen is stupide.

Tray Hornay | 08-03-07 | 12:47

Nederland kan zich beter richten op de kolonisatie van IJsland en daar blauwe enveloppen naar toesturen. Dat handjevol eilandbewoners verdient bij mekaar zoveel, daar kunnen pensionado's niet tegenop.

Frank Culemborg | 08-03-07 | 12:45

@ Tray Hornay: Mooi gesproken ! Een bondgenoot is een bondgenoot en die ga je niet bij de eerste de beste fout laten vallen.
.
@ Plorp 08-03-07 @ 12:27: Ik zal niet gelijk een zwakte bod doen, dus scheld ik je eers uit voor rooie hond, om je vervolgens een stomme eikel te noemen ! ga is deaud ? aah alsjeblieft, ik vraag het toch vriendelijk !

Burgerlijke ongehoor | 08-03-07 | 12:43

@ Hoxha:

Wat is dat nou? Maanden geleden roepen dat we die communistische vissersvloot makkelijk kunnen handelen en nu roepen dat we kansloos zijn?
-
Dat is hoernalistiek van likmevestje.

stuyterkuycken | 08-03-07 | 12:42

Laat die man lekker binnenvallen daar,
alle lokale bewoners deporteren naar venezuela als dwangarbeiders,
en als de eilanden lekker opgeschoond zijn, keihard terugslaan.
Dat zielige legertje van chavez verdrijven, en die lege eilanden omtoveren tot een groot centerparcs. Alle problemen opgelost. Die dwangarbeiders mag chavez uiteraard houden.

albundy_33 | 08-03-07 | 12:40

Overigens.
Bonaire begint al aardig Venezoluaans te worden. Daar komt geen wapen aan te pas. In de horeca en hotels barst het van de Venezoluanen (wel vaak lekker overigens), en de laatste jaren wordt er het ene na het andere gebouw/hotel door Venezoluanen uit de grond gestampt.

Lafayette | 08-03-07 | 12:37

@Tray Hornay:
Ik ken dr ook nog eentje:
Zonder de Friezen zouden we allemaal Spaans lullen!

Kaladus dus | 08-03-07 | 12:37

@Plorp 08-03-07 @ 12:27,
Pffff, ik zeg niet dat de Amerikanen zulke lieve jongens zijn. Het zijn echter wel degenen aan wie wij het meeste te danken hebben en die ons nooit in de steek hebben gelaten. Action says more then words. Dat de Amerikanen in hun geopolitieke acties hun eigen belangen meenamen verbaasd mij niet. Welk ander land heeft dat niet gedaan?? Frankrijk?? Maar om daarmee te zeggen dat de yanks de oorzaak van de oorlogen zijn en dat zonder hun de aarde een vredig oord was schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.
.
De acties in Zuid-Amerika, Midden Oosten, Afrika en Vietnam/Korea kan je zeer kritisch bekijken. En ja, vuile handen werden gemaakt. Maar het is nu makkelijk praten. De communisten van Rusland (waaronder Chroetsjov) wilden Europa en de rest van de wereld gewoon innemen. De Amerikanen hebben dat voorkomen. Net als het Nazi gevaar. Net als de massamoorden in Joegoslavie (die Europa maar lijdzaam aan het toekijken was).
.
SPérs die de USA bekritiseren en tegelijkertijd het defensiegeld willen inleveren voor voedselbanken... daar kots ik op. Wezels, die hun eigen huid zouden verkopen als het nodig was. Dan kan je kritiek hebben op de USA maar ze hebben wel guts. Bovendien hebben ze een visie om het beste met de wereld voor te hebben (roosevelt's visie dat alleen door stabiliteit en vrede Amerika zelf vrij en veilig zou blijven). Maar droom jij mar lekker verder.

Tray Hornay | 08-03-07 | 12:37

Weg ermee.................. Antillen, daar valt nooit meer iets van te maken.
Bestuur onderhandeld al persoonlijk met Chaves. Bewoners worden al jaren door het bestuur in de maling genomen en niemand die echt actie onderneemd.

Citypaul | 08-03-07 | 12:37

Ik weet het goed gemaakt
Venezuela waarschuwt ons van tevoren even dat ze eraan komen, zodat wij tijd hebben om die criminele Antilliaantjes terug te verschepen, en ze na de invasie Venezuelaanse, en geen Nederlandsche, staatsburgers zijn
Zijn wij in eén klap van die zandbanken en hun bewoners af

Tobi | 08-03-07 | 12:34

euh.... het kan aan mij liggen maar als ze die eilanden innemen, zijn wij er toch vanaf !
.
*gaat voor de zekerheid ff zijn dealer bellen om te vragen of zijn coke uit de reet van een antiliaan of een surnamer komt*

Burgerlijke ongehoor | 08-03-07 | 12:33

Geef die eilanden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alle aso's snel even terugzetten, de werkende even hierheenhalen.. klaar!

Veel plezier met die eilanden zou ik zeggen.

Brancopreto | 08-03-07 | 12:32

Kut is dit. Dan moeten we eerst al die Antillianen een Venezolaans paspoort geven, voordat we al die criminele Antillianen (ik zeg dus alleen de criminele Antillianen, voordat ik iemand beledig die zich aangesproken voelt) weer mogen dumpen daar. Maar dan hebben ze een dubbel, misschien zelfs wel tripple paspport. En dan word Geert boos. Of zou hij het dan wel okay vinden? Entonces, Chavez tío, venga.

Mokum Kosher | 08-03-07 | 12:32

@Lafayette 08-03-07 @ 12:29
Daar heb je gelijk in.
Maar ik denk dat Chavez toch wel een paar keer goed nadenkt voordat hij zoiets doet...

kw_nl | 08-03-07 | 12:32

Stuur alle Antilianen terug om te vechten voor hun vaderland...... eens kijken of ze werkelijk zo stoer zijn

kruisridder | 08-03-07 | 12:30

@kw_nl 08-03-07 @ 12:26
Geen enkele Amerikaanse president zal iets dergelijks zo dicht in de achtertuin van de US laten gebeuren. Op de Antillen wonen ook nog eens heel veel Amerikanen, en er zijn er ook nog eens heel veel op vakantie.
.
Het is niet te voorspellen wat zo'n mafketel als een Chavez zal doen. Als ie het doet staat wel vast dat Nederland absoluut steun gaat krijgen.
.
Mijn ouders wonen op Bonaire, dus van mij mag het rustig blijven.

Lafayette | 08-03-07 | 12:29

Kunnen we de antilliaanse jongeren niet voor de antillen laten vechten. meteen reden om ze terug te sturen. laat ze maar eens vechten voor waar ze vandaan komen. inplaats van dat we er nederlanders heen sturen

SjabbesH | 08-03-07 | 12:29

@ Patrick Zweedsey

Mooie quote van de Dead Kennedys - Kinky sex makes the world go rond.

Van mij mag die Chavez de eilanden hebben.

Dennis_k | 08-03-07 | 12:28

Het zal wel al veel gezegd zijn, maar dat interesseert me geen fuck: Chavez, neem die apenrotsen maar in. And while your at it, hier, heb je de bijbehorende bewoners!

Murdockyoufool | 08-03-07 | 12:27

@Tray Hornay
Allereerst is het toch wel een zwaktebod om meteen iemand voor stomme eikel uit te schelden, omdat jij het niet met hem eens bent. Natuurlijk hebben de Amerikanen, net als de Canadezen, Britten, Polen, etc.. ons bevrijd. Daar moeten we hun dankbaar voor zijn. Dit neemt niet weg dat je geen kritiek mag leveren. Als je kijkt naar allerlei coups in Zuid-Amerika (o.a. contra's) , dan zie je dat wel degelijk hier Amerikaanse economische (of zelfs bedrijfsbelangen, bijv United Fruit) achter staken. Maar ook bijvoorbeeld in Iran, waardoor indirect nu de mad-mullahs aan de macht zijn.
Of dichter bij huis de inmenging m.b.t. Griekenland.
Een recent voorbeeld is de mislukte coup in Venezuela.
Een ander voorbeeld is het hele gebeuren rondom Gladio, waarbij men door terroristische aanslagen te plegen en communisten hiervan de schuld te geven, macht kreeg/behield voor pro-Amerikaanse regeringen.
Je kan stellen dat dit allemaal nodig zou zijn om de Pax Americana te behouden, maar om te suggeren dat de Amerikanen slechts lieve jongens zijn die het beste met iedereen voor hebben, dat vind ik pas schandalig. En niet alleen voor de miljoenen slachtoffers en familieleden.

Plorp | 08-03-07 | 12:27

"Onze duikboten zijn slome diesels"

Niet zow negatief, het zijn wel "Ocean going subs" en de stilste ter wereld. Eenmaal deployed in een uncertaincy zone skieten ze alles naar de kelder wat binnen een range van 60 zeemijl komt zonder dat ook maar iemand weet wtf........ Is een kwestie van informatie relay afkostig van verkenning, en de NL subs zijn onzichtbaar. geloof me when shits hits fan betreffende onze subs hebben we top materieel. Walrus klasse staan bekend als nuke killers als de SSN klasse van de US, dus een aftans fregat van de Venuzolaanse navy is like, Centrale Sonar, nieuw contact peiling 270 afstand 30K CPA op het achterdek over 30min. RGR, Boegbuiskamer gereedmaken buis 1, centrale boegbuiskamer buis 1 gereed. Onderwater diepte wordt 17,5meter, centrale onderwater is 17,5 meter. Boegbuiskamer, centrale aanvals periscoop op. ......... Buis 1 , ......... VUURRRRRRRRRRRRRRRRRRR

The Patriarch | 08-03-07 | 12:26

@Lafayette 08-03-07 @ 12:11

Ik denk persoonlijk dat we niet heel veel van de USA mogen verwachten. Ze hebben het al druk genoeg in Irak.

kw_nl | 08-03-07 | 12:26

@DrSnuggles 08-03-07 @ 11:16
ONZIN!
Als je zo nodig de wijsneus wil uithangen, ken dan wel je klassiekers.
.
In 1940 is het grootste deel van de duikboten en haar bemanningen naar de UK (Dundee) kunnen vluchten. Daar waren ze in juni 1940 alweer operationeel. De Nederlandse boten waren beter dan de Engelse schepen. De Duitsers hebben nooit een NL duikboot tot zinken gebracht. Behalve het lot de 0-13 is onduidelijk. Die is in Juni vermist geraakt tijdens een missie in het Skagerak. Waarschijnlijk een mijn, maar er is ook een theorie over een aanvaring met een Poolse onderzeeer.
.
Verder is er nog de 0-21. De enige duikboot die met een torpedo een Duitse duikboot tot zinken heeft gebracht! Een uitermate succesvolle duikboot die in de Noordzee, Middelandse Zee en in Azie heel wat vijandelijke schepen tot zinken heeft gebracht.

Lafayette | 08-03-07 | 12:24

ik zie echt totaal geen problemen, zelfs als bush vraagt aan balkje of ie moet knallen zou JP moeten zeggen van 'neuj, tis wel goe zo'.

beschuitfluiter | 08-03-07 | 12:23

een paar miljoen vaten olie,een paar ton coke en wat venzuliaanse hoeren voor onze onderbezetting op de wallen. en de antillen zijn wat mij betreft verkocht!beste deal in de ned.geschiedenis lijkt mij...

de zweever | 08-03-07 | 12:23

Als zij nou een bootje vol 21-jarige dames uit Venezuela onze kant opsturen, mogen ze die eilandjes best hebben wat mij betreft. Maar dat betekent natuurlijk wel dat er dan ook geen Antillianen meer naar Nederland mogen komen. Goed geregeld, toch?

Zwartbroek | 08-03-07 | 12:21

Hmmm is Nederland in een keer een heleboel Venezuelanen rijker. Dubbel paspoort dat wel dan... Geert kom er maar in... dus

wie weet waar | 08-03-07 | 12:17

Stel voor allen ten strijde te trekken. Geeft u op als reservist, grijp alles wat dodelijk kan zijn bij elkaar en ros erop los. Slacht die Venezuelezen stuk voor stuk bruut af. Laat Chavez zonder verdoving castreren. Als de strijd vervolgens is gestreden geven we die kuteilandjes vrijwillig aan de nog overgebleven Venezuleesjes. Win-win situatie, de wereld ziet dat Nederland best goed kan knokken en wij zijn van die rukrotsjes in de Caribische zee af. Met als positief neveneffect dat het gelijk afgelopen is met de bloeiende branche van coke in den aars proppen; Nederland komen ze nu sowieso niet meer in, en Venezuela is geen afzetmarkt omdat coke daar toch al in de plaatselijke Alberto Heinos ligt. Ole!

Cee | 08-03-07 | 12:15

We laten die swa's de boel zelf wel verdedigen. Ff wat kisten pipa's droppen en het komt allemaal goed. Als ze wat weten te raken dan, want daar is nog wel enige oefening bij nodig vrees ik.

Biff Eagleburger | 08-03-07 | 12:13

Leuke analyse. Echter bondgenoten zijn niet meegenomen in het plaatje.
De VS heeft een kleine basis op Curacao en zou bij een invasie een perfecte reden vinden om Chavez aan te vallen.

NL beschikt daarnaast over een KC-10 dus dat vergelijk met Duitse vliegtuigen en zo gaat totaal niet op. En als die niet in de buurt is, mogen Nederlandse vliegtuigen echt wel bij een US tanker plane pompen.

Een aanval van Chavez zou een directe boycot van Venezuala als gevolg hebben dus NL zal genoeg steun krijgen om Venezuela af te sluiten.

Daarnaast, bevatten de 3 eilanden amper rijke bodemstoffen (Falklands wel), dus feitelijk totaal oninteressant.

Lafayette | 08-03-07 | 12:11

de slavenhandel hebben we al tiendubbel en dwars terugbetaald aan die paupers... tijd om het zelf uit te zoeken... bij voorkeur onder de commie vlag als het aan mij ligt!

beschuitfluiter | 08-03-07 | 12:10

Stijlloos Superieur 08-03-07 @ 12:01

Voila? Go your gang. Allez votre corridor. En waar gaat Bush zijn troepen vandaan halen dan? Die idioot heeft al zijn kruit al verspeeld. Hij heeft geen kansarme jongere meer over om in het leger te dienen. Iran staat op de deur te bonken en zelfs dat is te veel voor de V.S. Laat staan een paar lullige eilandjes in de Caribische Zee.

"Onze eilanden". Rot toch op, man. Ooit geweest? Niemandsland. Geen ruk te beleven. Afschaffen en afstoten die rotzooi.

Harige Bangmaker | 08-03-07 | 12:07

We kunnen toch gewoon de Grote Oppertomaat sturen om de boel te sussen?

Achtertuyn | 08-03-07 | 12:06

@Lagonda 08-03-07 @ 11:50 goed plan

uchman | 08-03-07 | 12:06

"However, assistance from NATO allies, especially the United States and Britain, would give the Dutch an edge, and a clear shot at regaining their Caribbean islands. " .
I rest my case.

timtech | 08-03-07 | 12:06

To Hell with ons gezag, eer, souvereiniteit en wat er verder nog aan heldhaftige argumenten te verzinnen zijn. Als Chavez Nederland van die 3 criminele zandplaten kan verlossen zou dat fantastisch zijn. Beloning: ereburger voor het leven, Commandeur van Oranje Nassau en een Nederlands paspoort! En liever vandaag nog dan morgen!

Bomber Jack | 08-03-07 | 12:06

@ Patrick Zweedsey 08-03-07 @ 11:56

"Yeah, it's the fault of the Corperations who are being all Corperationy in their Corporate buildings" - someone from FAG (Film Actors Guild)

Tuurlijk zijn er mensen die rijk worden van oorlog, maar het gros van de bedrijven is NIET blij met een oorlog. Zie maar eens hoe de markt altijd weer instort zodra er drijging van een oorlog is.

@ Tray Hornay 08-03-07 @ 12:00

Nee, zonder de Amerikanen hadden we hier allemaal Russisch gepraat. De russen zaten de Duitsers al lang te verslaan voordat de Amerikanen langs kwamen.

Dat feit is natuurlijk nog steeds iets om de Amerikanen dankbaar om te zijn. Maar ja, voor onze linkse vrinden natuurlijk niet.

Devlonir | 08-03-07 | 12:05

Hmm.. niet het meest goed ingelichte figuur die dat artikel heeft geschreven!

Ten eerste:
-Geloof maar dat El Hugo de Yanks al voldoende getreitert heeft; daar staat heel wat hardware klaar om ons direct te helpen
-Een (1) Amerikaanse carrier is voldoende om HugoLand een permanente kater te bezorgen
-De luchtverdedigingssystemen van de Kon. Marine behoren tot de modernste ter wereld en zijn tot en met de US, UK en China gekopieerd. Probeer daar eerst maar eens ongeschonden doorheen te vliegen...
-Onze F-16's zijn uitgerust met AMRAAM raketten die Hugo's vliegende oud-ijzer handel uit de lucht kunnen halen zonder dat ze ook maar een glimp van de Antillen hebben opgevangen
-Onze onderzeeers kunnen midden op zee bevoorraad en bijgetankt worden; daarvoor hoeven ze niet naar Rotterdam terug..
-Er zijn twee grote marine havens van de Amerikanen in de buurt waar dat eventueel ook zou kunnen
-Hugo's strijdkrachten hebben bij mijn weten geen "all weather capability"; wij wel. Dan kun je 's nachts leuke acties ondernemen met je Apache's...
-Maar bottom line is natuurlijk dat niemand er echt van wakker zou liggen indien we van die eilanden af zijn ;-p

NetProwler | 08-03-07 | 12:05

Ik ben meer het rechter mannetje in deze. Chavez mag ze hebben van mij.

schele henk | 08-03-07 | 12:04

@Tray Hornay 08-03-07 @ 12:00
Zonder mij hadden jullie allemaal Nederlands gepraat! O wacht..

the_Tzar | 08-03-07 | 12:04

Ik blijf lekker thuis. Ze mogen Limburg trouwens ook hebben

Klukkluk | 08-03-07 | 12:04

We kunnen de tactiek van de Hollandse Waterlinie toepassen. Wil Chavez het eiland innemen -> blub, eiland onder water :O
.
Serieus: er is geen enkele rede om aan te nemen dat Chavez daadwerkelijk de Antillen inneemt. Verder dienen we de Antillen natuurlijk gewoon te beschermen. Tenzij de Antillen daar zelf absoluut geen prijs op stelt.

the_Tzar | 08-03-07 | 12:03

Op voorhand verloren zaak.
Balkie is ook geen Thatcher natuurlijk.

gompie | 08-03-07 | 12:02

ja fijn joh, oorlog... weer bloembollen op de bon :/

beschuitfluiter | 08-03-07 | 12:02

Ik ga zeker in dienst als er oorlog komt. Als venezuela onze eilanden pakt, gaat Amerika ons helpen, als dat gebeurt, zal Castro waarschijnlijk Chavez helpen, en voila, we hebben een mooi nieuw conflict. Mocht weer eens tijd worden.

Stijlloos Superieur | 08-03-07 | 12:01

Chavez: je krijgt geld toe als je die criminele bende overneemt!!

bigi pangpang | 08-03-07 | 12:01

chavez heeft natuurlijk ook zijn ongesneden coke nodig Misschien gaat hij ze wel overnemen met goedkope stook olie.

Bornloser | 08-03-07 | 12:01

@Patrick Zweedsey 08-03-07 @ 11:56,
Stomme eikel dat je er bent. Ja de yanks zijn het kwaad op aarde en alles is 1 grote conspiracy theory. Zonder hun hadden we hier Duits gepraat. En ook nu zouden ze (god weet waarom) bereid zijn om ons uit de brand te halen. Het is werkelijk schofterig zoals de linksen over de US praten.

Tray Hornay | 08-03-07 | 12:00

@Behangdelul 08-03-07 @ 11:45

Paupers gaan maar naar Isla de Margarita.

o.g. | 08-03-07 | 11:59

Het "strategische" rapport is zeer indrukwekkend, gemaakt door een stel game-nerds, als je goed naar de advertenties kijkt.

Gifkikker | 08-03-07 | 11:58

Hallo! We hebben het hier wel over Nederlands grondgebied ja! Ik zeg herbewapenen, alle antinlianse jongeren twee jaar verplicht in dienst voordat ze naar Holland mogen. Vliegdekbootje bouwen en ruzie zoeken met Chavez. Als we dan toch bezig zijn gelijk Nederlandsindie ff herkolonializeren. Misschien kunnen we een deal sluiten met Duitsland, die moeten zo langszaamaan ook wel weer een keer zitten te popelen om een landje of twee binnen te vallen.....

ErikZA | 08-03-07 | 11:56

Oh en tegen iedereen die zegt ze mogen de Antillen houden... Stelletje lutsers. Het gaat niet alleen om die eilanden het gaat om ons gezag, onze eer, soevereiniteit en onze autonomiteit. De kansenjongeren mogen ook de achterbuurten hebben, de linksen mogen de natuur bezitten. Helaas is 90% van de mensen de pantoffelheld rechts van de cartoon. NL is een land waar veel wezels zitten. En daar ben ik echt niet blij mee.

Tray Hornay | 08-03-07 | 11:56

SOB: same old bullshit:

Greetings:This is the Secretary of War at the State Department
of the United States
We have a problem.
The companies want something done about this sluggish
world economic situation
Profits have been running a little thin lately
and we need to stimulate some growth

www.azlyrics.com/lyrics/deadkennedys/k...

Patrick Zweedsey | 08-03-07 | 11:56

Kunnen we geen beroepsleger maken van al die criminele en werkloze Antillianen? Twee vliegen in 1 klap!

Bopati | 08-03-07 | 11:55

We kunnenatuurlijk ook gaan bezuinigen op de militaire macht. Hierdoor komt chavez meer in verleiding de eilanden over te nemen omdat hij dan minder risico loopt. Levrt uiteindelijk nog geld op ook doordat we minder uitgeven. Maar eh... niet vergeten eerst alle schepen in Den Helder voor 4 jaar te laten "oefenen". (Heeft Chavez ten minste voldoende tijd om tot actie over te gaan), en als het zover is: alle antillianen en arubanen mobiliseren om hun thuisland te verdedigen (enkeltje volstaat). Kost dan wel wat geld, maar dan heb je ook wat (in ieder geval geen bodemloze corrupte belastinggeldput meer)

Klompvoetje | 08-03-07 | 11:53

@Tray Hornay

Nederland kennende zou dat inhouden én meer geld naar defensie én alsnog lamzakken op de bank spekken :/

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:52

Ik weet toch wel zeker dat van de beiden heeren in dat plaatje (laatste link) de rechter 'mijn beeld' is!!!

de Gare Raap | 08-03-07 | 11:52

Mariniers moeten daar flux weg, Chavez moet geen haarbreed in de weg gelegd worden. Vakantie vieren op een sosialistiesch eiland is beter voor de portemonnee.

G. Temmes | 08-03-07 | 11:51

@o.g. Elke dag in je zwembroek, gaat ook vervelen. En dàt van die vriendelijke mensen, geloof ik niet. Waarom hebben we dan hier zulke problemen met hen, zal dan wel aan ons liggen of aan Balkenende ? Nee, ik ben er nog nooit geweest en al mocht ik gratis, dan ook niet.

Mentaal verzuim | 08-03-07 | 11:51

@DirtyDude

GeenStijl! doe eens polletje maken dan!
:D

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:51

Een oorlog zou ons land goed doen. Het zou de boel weer eens wakker schudden. En men zou realiseren dat geld beter naar defensie dan naar uitkeringtrekkerts kan. En nu zit iedereen hier ook al te janken... maar dan kan Bush ons toch helpen. De zelfde losers die Bush en Amerika bekritiseren, maar wel bereid zijn hulp te roepen als het weer zover is. We moeten onze eigen broek kunnen ophouden en een bijdrage kunnen leveren aan de NAVO (ten alle tijden). Mensen in NL kunnen helaas niet verder kijken dan hun eigen zorgverzekering.

Tray Hornay | 08-03-07 | 11:51

Chavez wordt bondgenoot, zal nooit Europees grondgebied aanvallen.

N0Styler | 08-03-07 | 11:51

Je moet niet meer in termen van full-scale oorlog denken, maar in termen van gerichte moordaanslagen. Dus: zes mannetjes in Venezuela droppen, die er voor zorgen dat Chavez een stuk lood tussen zijn ogen krijgt. Probleem voorlopig opgelost. Make assassinations, not war! --- het zou een boel gedoe schelen.

Lagonda | 08-03-07 | 11:50

wapenwedloop virus ook besmettelijk. is er een epidemie van uitgebroken?

guru? | 08-03-07 | 11:49

Ik denk dat heel Nederland zal zeggen: laat Venezuela die kut eilanden maar houden :p

DirtyDude | 08-03-07 | 11:49

Venezuela heeft al een groot aandeel op de Antillen: Iedereen drinkt daar Polar bier en dat komt uit 't land van vriend Chavez. Geestverruimend sapje er bij en ze kunnen zonder slag of stoot binnenvaren. ;)

Vermaledijde | 08-03-07 | 11:49

NAVO Vedrag houd letterlijk in dat de lidstaten elkaar hebben beloofd te steunen als één van de lidstaten op eigen grondgebied wordt aangevallen door een vijandig leger.

Alhoewel op 9/11 natuurlijk nog de discussie was of dit een leger was of niet.. zal dat bij een eventuele aanval op de Nederlandse Antillen niet zo zijn.

Ik denk alleen dat de opstellers niet hadden verwacht dat een Communist de Antillen aan zou vallen toen het verdrag werd opgesteld maar meer een Communist die West Europa binnen zou vallen in het oog hadden.

Ik zeg.. kom maar Chavez, dan kan je NAVO het record van korste oorlogsoverwinning aller tijden af pakken van de Israeliers. Ik zet mn geld op 36 uur.. waarvan 12 om the Antillen terug te pakken en 24 om Venezuela (exclusief olie raffinaderijen) met de grond gelijk te maken.

Devlonir | 08-03-07 | 11:48

Chaves zal bij de verovering van de Antillen vast aanvoeren, dat er massavernietigingswapens liggen.

tegengas | 08-03-07 | 11:47

ik vind dit trouwens een goed punt voor een referendum!

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:47

o, maar chavez mag strakjes best nog aan ons verdienen in de vorm van toerisme hoor! zolang hij de landjes maar onderhoudt en al die swa's in zijn eigen rooie landje toelaat...

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:46

o.g. 08-03-07 @ 11:44

riiigghhttt.... en daar 1200 euro voor vragen? een eiland ernaast kun je voor de helft naar toe tegenwoordig (dom rep) die klote eilanden kosten alleen maar geld... opzouten...

Behangdelul | 08-03-07 | 11:45

oh ja, wel meteen de grens goed sluiten voor oude en nieuwe staatsburgers van Chavezistan

Jan Passant | 08-03-07 | 11:44

Strik er om, en kado doen. + als die luizen die in NL zitten terug schoppen... Beter zal het niet worden. Mooi eiland voor kernproeven Chavez...

cecotto | 08-03-07 | 11:44

Mensen die hier raaskallen over de Antillen zijn er waarschijnlijk nog nooit geweest. De eilanden zijn te mooi, het weer is te lekker (het hele jaar door in je zwembroek), het eten is te goed en de bewoners zijn te vriendelijk om dit aan Chavez te gunnen. O ja en de coke is natuurlijk nergens zo goedkeaup.

o.g. | 08-03-07 | 11:44

Chavez, kom op en als toegift krijg je Suriname.

Mentaal verzuim | 08-03-07 | 11:44

Daarvoor hebben we toch de navo, nato, whatever? Ik kende een schatje van een Venezuelaanse. Daar hebben we echt niets van te vrezen hoor!

knurfie | 08-03-07 | 11:42

Nou ja. Normaal spuug ik van de links-weldenkende menschentraditie om alvast maar te capituleren om ruzie met dictators te voorkomen. (Een traditie, waar die weldenkende menschen in Srebrenica ineens veel te laat van rilden, maar dat terzijde.)
In dit geval zou ik zeggen: peace, man!
Bataljon mariniers op de boot en de F16's als de bliksem naar NL.

Chavez: val maar binnen met je knecht.

Jan Passant | 08-03-07 | 11:41

Prima allemaal. Graag even doorvliegen/doorvaren en dan mag 'ie van mij ook Rotterdam, Amsterdam en Den Haag hebben. Worden de sigaren dan goedkoper ?

de voedselbank | 08-03-07 | 11:41

Chavez heeft wel een grote bek, maar de Antillen erbij pakken laat ie echt wel uit zijn hoofd. De ouders Holloway pikken het natuurlijk niet dat het lijk van dochter op commie grond komt te liggen.
Bovendien zou het de VS een erg goed excuus geven om die malloot een paar bommen op zijn nek te gooien. En partner in de war on terror die door een communist aangevallen wordt... dan zijn zelfs de democrats niet te beroerd om wat wapentuig te sturen...

vergruizer3 | 08-03-07 | 11:41

gewoon even naar volkel gaan, ff wa bommetjes pakken en afleveren bij Chavez. Je blijft van onze coke-eilanden af!

De Linkse Lonsdaler | 08-03-07 | 11:41

@beschuitfluiter 08-03-07 @ 11:37

ach het nederlandse leger hoeft dan niet in aktie te komen.... kunnen de jongens weer oeferen.... zowel land,lucht en zeemacht hebben dan een mooie defendactie....

Behangdelul | 08-03-07 | 11:39

Van mij mag PhiliChavez die eilanden hebben.
Ik bied er 2 euro voor, onder de voorwaarde dat ik met de bevolking mag doen wat ik wil.

SjabbesH | 08-03-07 | 11:39

nou chav doe eens binnenvallen

Multikuli | 08-03-07 | 11:39

Daarom zijn we lid van de navo. O nee, Europa heeft daar ook wat over te zeggen... dat wordt dus niets.

e.thunder | 08-03-07 | 11:37

ga er niet om vechten, geef die chavez een miljoen of wat en geef ze die eilanden! zijn wij er van af en scheelt ons KLAUWEN met geld.... en bovendien een hoop probleemjongeren en bolletjesslikkers....

Behangdelul | 08-03-07 | 11:37

een nadeel; er komt dan echt een shitload negerts onze kant op natuurlijk... krijgen we dat weer :/

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:37

Ach, het weer in de zomer begint hier al aardig op dat van de Antillen te lijken, afstoten maar en intrekken de NL-paspoorten van de eilanders.

BroncO | 08-03-07 | 11:37

Wat een lutser, die Chavez. Welke eikel wil de Antillen nou hebben ?
Als het zover komt: lekker met een biertje in de klauwen toekijken !

Goldfinger | 08-03-07 | 11:36

@Eskimokum 08-03-07 @ 11:30
Ik zal de eerste zijn die desertie pleegt. Mooi niet dat ik voor jan lul naar die kudteilanden ga.

dlseth | 08-03-07 | 11:36

Chavez mag ze hebben van mij hoor... zie het probleem niet zo...

beschuitfluiter | 08-03-07 | 11:34

Ja, alle SP'ers per direct in kampen opsluiten, ze heulen met de vijand en hebben een dubbele loyaliteit, aan de internationale revolutie en aan de plaatselijke voedselbank.

sjaakdeslinksesul | 08-03-07 | 11:34

En daarom is het zo belangrijk dat wij WEL doorgaan met de ontwikkeling van de JSF. Zodat we die chavez wanneer het erop aankomt op een bommetje kunnen trakteren.

Antinl | 08-03-07 | 11:34

Ze mogen die kudt-eilandjes hebben. Geen reet te beleven. Zelfs een vakantie in het buitenland dichtbij, zoals Limburg, is fijner vertoeven dan op die stinkende vuilnisbelt van de Antillen.

Wel wat brandstof gaarne.

Trouwens, zo slecht doen we het nu ook weer niet, als het om defensieve uitgaven gaat: www.worldmapper.org/display.php?select...

Harige Bangmaker | 08-03-07 | 11:33

neem maar mee wij hebben er alleen maar last van

Pantokrator | 08-03-07 | 11:31

volgens mij stond er op dat je-hoeft-niet-in-dienstpapiertje iets over dat ik ter allen tijde alsnog opgeroepen kan worden. Ik hoor het wel als ik wat mesticos moet af komen knallen. Ten strijde voor onze potentieel onderworpen west-indische broersch! Ik val aan, volg mij!

Eskimokum | 08-03-07 | 11:30

Hij die eilanden, wij zijn olie. Benzineprijs halveren, iedereen tevreden

jirnav | 08-03-07 | 11:30

Ik gok erop dat de Nederlandsche strategie juist is dat Chavez die eilanden overneemt, dan worden ze het probleem van Venezuela. Bovendien het excuus waar de unaaitmesteeds op wachten om wat moab's op Caracas te droppen.

RobbieG | 08-03-07 | 11:30

Marijnissen is een spion van Chavez. Die geeft SP ambtenaren werkzaam op het ministerie de opdracht om geheime informatie door te spelen naar zijn kameraad Chavez.

wasbeerfan | 08-03-07 | 11:29

Patrick Bateman 08-03-07 @ 11:14

Ben het volledig met je eens,zie het probleem ook niet mocht dat gebeuren :p

Nifelheim | 08-03-07 | 11:28

Laat ze die eilanden lekker innemen dan! Alsof ze een soort paard van Troje stelen.

Roy Orbitol | 08-03-07 | 11:28

ik zeg we rekenen uit wat al die extra cellen, 100% controles en import criminaliteit ons kost per jaar; geven daar 25% van aan Hugo C. als ie die eilanden van ons wil overnemen.

knarfje | 08-03-07 | 11:27

Chavez is een socialist, zijn geestverwanten in het Nederlandse parlement zullen hem niets in de weg willen leggen.

aa | 08-03-07 | 11:26

MinDef sowieso opdoeken. Alleen de luchtmacht misschien behouden, die hebben nog een optie op wat nieuwe toestellen. De andere twee onderdelen van MinDef stellen geen reet voor... werken met oude meuk.

On Druk maken over die eilandjes? Echt niet... Veel plezier ermee!

Doc | 08-03-07 | 11:25

Alleen al het goud in de gebitten van de bewoners zou de invasie rendabel moeten maken voor Chavez...

Patrick Bateman | 08-03-07 | 11:25

Sinds wanneer is het koninkrijk der Nederlanden geen lid meer van de NAVO?!?!? Die stalinist uit Venezuela hoeft maar met één vingertje te wijzen naar onze tropische eilanden en die nazi uit de VS valt onmiddellijk zijn olierijke land binnen. Met politieke én militaire steun van de Lage Landjes uiteraard. Back to the seventies, fascistische regime change in de achertuin.

ich bin unschuldig | 08-03-07 | 11:23

Onze militaire power wordt afschuwelijk onderschat!!!!! Knokken en zuipen kunnen ze als de besten!!!! Was er laatst niet zo.n akkefietje in Noorwegen, toch??

nolke53 | 08-03-07 | 11:23

Waarschijnlijk weet Chavez het zo uit te onderhandelen, dat hij de eilanden krijgt en dat Nederland de echte kansenjongeren, dient te behouden in ons imperialistisch fascistische regenrijk aan de Noordzee.

superjan | 08-03-07 | 11:22

Chavez, je mag ze hebben. Als t er op neer komt is de Nederlandse politiek toch te bang om iets te doen, dan gaat Balkie snel huilen bij ome Bush of die alsjeblieft wil helpen.
Doe weg die probleem eilanden!

McF*ck™ | 08-03-07 | 11:21

Kunnen we die eilanden niet gewoon weggeven?
.
Kijk eens Chavez, nog een leuk kostenpostje voor je olie opbrengsten. Ga maar lekker socialisme oefenen daar op die eilanden!

dlseth | 08-03-07 | 11:21

We huren gewoon wat soldaten. En verkopen wapens aan Chavez met dikke winst om daarvan weer meer huurlingen te betalen. De winst steken we lekker in de zak. Noemen we het een 80 jarige oorlog en zie de economie eens gaan!

OpenDeur | 08-03-07 | 11:21

Chaves, blijf met je poten van onze negers af!!

Teen | 08-03-07 | 11:20

En dan zijn er nog altijd onze Amerikaanse en Franse vrinden in dat gebied. Die willen voor een leuke vergoeding wel meedoen. Jeep de Hoep Skeefer zit niet voor niets op de hoogste stoel bij de navo.

OurHero | 08-03-07 | 11:19

Chaves mag ze hebben.
Kunnen ook direct al die kansenjongeren naar Venezuela.

Hulpverlenert | 08-03-07 | 11:19

Kunnen we die eilanden niet ruilen tegen een goede doos sigaren?

Traag | 08-03-07 | 11:18

de aanval is de beste verdediging toch? kill en attack richard!

sjaak lombok | 08-03-07 | 11:18

Geef die eilanden lekker aan Penizuela. Chavez heeft gelijk.

superjan | 08-03-07 | 11:17

Pas maar op voor het antilliaanse verzet Chavez, ze lopen daar allemaal met pipa's rond.

sjaakdeslinksesul | 08-03-07 | 11:17

Kan er een grote RODE strik omheen en aub Chavez?? Scheelt hier ook weer een hoop ivm het cellentekort!

Ongelovige boer | 08-03-07 | 11:17

Kan iemand de Belgen even tippen dat Limburg ook 'up for grabs' is?

Patrick Bateman | 08-03-07 | 11:16

zoals frozenhenk al zei, als nederland wordt aangevallen (eiland of niet) dan staan er genoeg "vriendjes" achter ons.

alexje | 08-03-07 | 11:16

Heb ik altijd al gevonden, wij als "waterlandje" gelegen aan de zee, moet het doen met 3 subjes... In WW2 lagen die ook binnen de kortste keren op de bodem, zelfs in de haven al!!

Maar goed, we hebben die bootjes ingeruild voor mooie bakken en wachtcentjes voor de wanabe-ministertjes e.d.

DrSnuggles | 08-03-07 | 11:16

De HM Karel Doorman terugkopen?? Maar F16's op een aircraftcarrier daar heb ik nog niet van gehoord.

The Evil One | 08-03-07 | 11:16

Wat is het probleem precies?

orca | 08-03-07 | 11:15

Zoo, jullie hebben Googlemaps wel ontdekt de laatste tijd zeg.

marlinn | 08-03-07 | 11:15

En waarom zouden wij die eilanden verdedigen..........

Braam | 08-03-07 | 11:15

maar gelukkig is de steun van de devil (gw bush) gegarandeerd tegen chavez. dus don't worry, be happy. als chavez zijn dreigementjes waarmaakt, dan kunnen we kaartjes verkopen voor wie er mee wil doen in het rondje terug pakken.

frozenhenk | 08-03-07 | 11:14

Go CHavez!

looprekje | 08-03-07 | 11:14

Laten we Chavez net zolang treiteren tot 'ie de eilanden overneemt.
Veel succes ermee!

Patrick Bateman | 08-03-07 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken