Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera! A4 naar Delft gaat eindelijk open!

snelafaa4.jpgJa hallo daar miljoenmiljard forenzen en overig heen en weer bewegend tuig van de richel, er is goed nieuws: de verlengde A4 tussen Schiedam en Delft gaat morgenavond hartstikke open. Twee rijstroken richting Schiedam en zelfs drie stuks richting Delft komen erbij en dat is voor de gemiddelde filerijder op de A13 (tweemaal daags) en de overtuigde Schipholhaters op weg naar Zestienhoven gewoon driewerf en dikdubbel genieton. Al dat fijne asfalt om de hardwerkende automobilist wat vlugger op zijn (m/v) plek van bestemming te brengen ziet er zo uit en kostte de taxpoetbetaler pak 'm beet 600 miljoen euro , maar het goede nieuws is dat er voor het eerst in de geschiedenis van bouwprojecten van de overheid geen budgetoverschrijding is. Het hele stuk snelweg is zeven kilometer lang en ligt parallel (kaartje) aan de eerder genoemde A13. De aanleg van dit nieuwe stukje autohemel heeft niet minder dan 63 jaar op zich laten wachten maar morgen kan er eindelijk over de snelweg heen worden gejakkerd. Om half acht. Na de spits. Dat is dus niet voor of tijdens de spits als het zeg maar druk is. Maar erna. Als u toch al niet in de file staat. Gewoon omdat de ambtenaren u na 63 jaar wachten nog 1x in de file willen laten staan. De overheid haat u.

Reaguursels

Inloggen

Tijdoverschrijding==budgetoverschrijding. Jee! Een nieuw stukje asfalt! Doen ze hier in Jakarta een uur over. Maar dan mag het wel na een jaar weer gepatcht of vervangen worden.
HMCuiteraard | 17-12-15 | 12:13

Dat geloof ik zo.
Zag van de week een documentaire over Nederlandsch Indië van voor de 2e wereldoorlog.
Glimmende automobielen, electrische trams, zo op het ook best een welvarende situatie en een hoop gebouwen die door Nederlandse architecten ontworpen en gebouwd werden.
Raad eens? juist.. de meeste van die gebouwen staan er nog gewoon, de rest is afgebroken, dan wel zwaar verwaarloosd.
Oh ja... en de Islam begint ook in dat verder prachtige land aardig negatief huis te houden. Erg jammer..

loze stijl | 18-12-15 | 15:45

@Feynman | 17-12-15 | 12:15
Er is al rekening mee gehouden dat er water weggepompt moet worden. Goede kans dat dat gebeurt zonder zand af te voeren, bijvoorbeeld door zanddichte materialen als drainagebuis toe te passen en door het toepassen van geotextielen onder wegfunderingen.

Je klinkt alsof je precies weet wat daar gebeurd, maar ik heb het idee dat je maar weet waar je over praat.

Het probleem is zoals eerder aangekaart het inklinken van het veen, net als ongeveer in de hele Randstad. Een veenlaag die trouwens sowieso inklinkt, met een snelheid die een stuk hoger is dan de waargenomen snelheid van de zeespiegelrijzing over de afgelopen eeuw.

Zeeland Sjort | 18-12-15 | 13:37

@Pinel | 17-12-15 | 23:41
Donder toch op met je natuur. Het zijn alleen maar weilanden.

Pierre Tombal | 18-12-15 | 08:39

makkie an | 17-12-15 | 23:13

Dat klinkt als een zinkgat in de maak.

maar_waarom_dan | 18-12-15 | 02:48

Murk Ratte | 17-12-15 | 15:45
Wat dacht je van gewoon 10 miljard lastenverlichting voor de automobilist en stoppen met het uitmelken van deze groep. Lijkt me een veel beter plan. En goed voor de economie, want; koopkrachtverbetering.
stafpilot | 17-12-15 | 23:35
Precies, Zestienhoven is het en niets anders!

JackRyan | 18-12-15 | 00:58

Tyfusweg, onder mooi stukje natuur. Zonde.

Pinel | 17-12-15 | 23:41

Goed zo GS: Zestienhoven! Nix "Rotterdam The Hague Airport". Wat denken ze wel daar in Den Haag.

stafpilot | 17-12-15 | 23:35

In de oorspronkelijke vergunning mocht RWS 400.000 liter water wegpompen, elke dag. Toen bleek dat ze een foutje gemaakt hadden in de vliezen van de tunnel (waar Midden Delfland in het begin al wat sceptisch over was, maar: 'Maak je maar geen zorgen' aldus RWS) werd dat ineens een 1.000.000 liter water meer. Elke dag. De hele polder klinkt ieder jaar al iets in door de veengrond, maar vroeg of laat zou de hele boel verzakken daar. Groningse perikelen..
Maar toen kwam de RWS met een geniaal idee, zo geniaal dat niemand het mocht weten want we willen het zelf onthullen. Spannend!! Eindresultaat: 'We gaan het 30 meter onder de grond terugpompen.' Oke dan, wel eens eerder geprobeerd dan? Nee, dat niet maar wie niet waagt.. Ze moesten toch iets verzinnen om die tunnel niet te hoeven afbreken..
3 dagen geleden geeft het Hoogheemraadschap alsnog de vergunning af. Hoeveel zou het Rijkswaterstaat het afgeven van die nieuwe vergunning waard geweest zijn? Want wat als zij die vergunning niet zouden geven? Tunnel platgooien nieuwe opbouwen met miljoenen verder, jaren verder, en een lelijk gezichtsverlies ten gevolge?

makkie an | 17-12-15 | 23:13

Als die pomp een dagje stuk is dan staat er gelijk een miljoen liter water in die tunnel. Als milleugekkie hoef je dus alleen maar de stekker er af en toe uit te trekken.

Vind het überhaupt bijzonder dat er nog nooit een fundamentalist of boze boer heeft bedacht om is een dijk open te graven en zo een complete gemeente blank te zetten. Kans dat er iemand sterft is minimaal, maar de schade en paniek is enorm.

appeltje | 17-12-15 | 21:47

MARK MY WORDS voorzover die budgetoverschrijdingen er nu nog niet is, die gaat heus nog komen. Die tunnel is zo lek als een mandje, en de weg gaat nu geforceerd open om de politieke afgang te voorkomen. Over een tijdje gaan de problemen ontstaan zogenaamd, problemen die er nu al zijn, er lekt per dag EEN MILJOEN liter water in,

Let maar op, de ellende gaat nog komen en de tunnel gaat dicht en dat gaat heel, heel veel geld kosten.

RayHolland | 17-12-15 | 19:31

Klopt, wolkenkrabbers van justitie binnen 2 jaar af.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerie_van_Veiligheid_en_Justitie

Snelweg...jaren, decennia.

Sweetlakecity | 17-12-15 | 19:11

Zelfs in de DDR kregen mensen sneller telefoon die aanvraag duurde maar 30 jaar.

Umberto die trotzoni | 17-12-15 | 17:11

Goh, ik dacht al dat de parkstad buitenring, 21 km 450 miljoen tot nu toe, al duur was.
Maar dit slaat alles, 600 miljoen voor 7 kilometer snelweg.
Dat is bijna 86 miljoen per kilometer, ik vraag mij af wie daar allemaal een goed pensioen aan over heeft gehouden.
Waanzin

hagenux | 17-12-15 | 16:53

EIN.DE.LIJK
En toch geloof ik het pas als ik er zelf overheen rijdt. En dan nog. Oh wat heb ik vroeger die A13 vervloekt. Gelukkig nu iedere dag met het fietsje naar het werk. Heerlijk. Luxe.

postmodernismisdead | 17-12-15 | 16:10

Hoera! En nu het allerlaatste stukje van het Beneluxplein naar Mijnsheerenland nog. Dan kun je super makkelijk van Den Haag naar Antwerpen.
Iedere gemeente langs het traject wil het graag aangelegd zien worden. Dus hoe moeilijk kan het zijn?

DreHa | 17-12-15 | 15:48

600 miljoen? Peanuts, maakt mij niet uit wat het kost. Zolang de roverheid jaarlijks de automobilist uitzuigt voor zo'n 15 miljard euro en er slechts 5 miljard terugstopt in infrastructuur moet niemand in dit land het lef hebben om over deze kosten te lopen zeiken. Sterker nog, we zouden als automobilist jaarlijks 10 miljard euro aan file-oplossende projecten erbij moeten krijgen... Of een Schiphol in zee zodat het zonder gezeik door kan groeien.
Maar nee, die 10 miljard daar wordt nu deels de coa opvang van betaald. Iedere km die je rijdt in Nederland maakt een lichgetintiër super gelukkig! Wen er maar aan!

Murk Ratte | 17-12-15 | 15:45

dus volgende week kan ik eindelijk eens doorrijden in die bocht bij Ypenburg richting Delft?

Risingson | 17-12-15 | 15:41

Mag even duren inderdaad. Bij Zoeterwoude is in de polder een bruggetje van nog geen 10 meter dat vervangen moet worden. Duurt een half jaar. Bij Zevenhuizen hebben ze een paar jaar geleden een tunneltje onder de A12 gemaakt. Heeft zeker 2 jaar geduurd. Verborgen werkloosheid noemen ze dat.

Vindefin | 17-12-15 | 15:34

Fijn dat er weer wat asfalt bijkomt. Alleen snap ik niet goed waarom ze niet meteen in beide richtingen 3 rijstroken hebben gemaakt. Nu is de weg straks meteen weer vol.

Dr. Vigilante | 17-12-15 | 15:12

@Feynman | 17-12-15 | 12:03
Dat is het gevolg van sinds de jaren 60 overheersende belangen van de milieubewegingen en zal nog erger worden doordat het klimafaat is ingevoerd.

ProAsfalt | 17-12-15 | 14:40

Dat ding wordt ongetwijfeld pas ná de spits geopend omdat er in de namiddag een ambtenarenfeestje op die weg wordt gehouden (vrijdagmiddag en rijksambtenaren, je weettoch) waarbij de anders zo onzichtbare Tante Brenda de opening zal verrichten (of hebben ze daar een Oranje voor weten te strikken?).
-
En ze moeten natuurlijk wél de tijd hebben om die rode loper op te rollen...

bisbisbis | 17-12-15 | 14:21

De 1,5 mln liter water die de komende 50-100 jaar dagelijks wordt weggepompt wordt elders in Middendelfland weer teruggepompt. (Na te zijn gefilterd)

BrutusBosch | 17-12-15 | 14:09

@zwartzondersuiker | 17-12-15 | 13:03

Dus de overheid betaald subsidie om maatregelen van de overheid tegen te houden..... Dat is dus een soort tantaluskwelling die ons allemaal heel veel belasting geld kost.

kennet | 17-12-15 | 14:09

Yeeeeeesssssss! Eindelijk!

HetPhantom | 17-12-15 | 13:55

600 miljoen voor 7 kilometer?

frbrob | 17-12-15 | 13:45

Geen budgetoverschrijding. Maar er is wel meer dan een halve eeuw over vergaderd(ambtenaren!) en gesteggeld. Dus als je de kosten van het vergaderen en steggelen ook meeneemt in de kostenberekening, dan is er volgens mij wel degelijk sprake van een kostenoverschrijding. En niet zo'n beetje ook.

VanBukkem | 17-12-15 | 13:43

De overheid verwacht volgend jaar 5.6 miljard aan wegenbelasting op te halen. www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/overheid-...
Bekijk die 600 miljoen die deze weg kost even in dat licht. Ik rij dagelijks over de A13 opweg naar mijn werk, ik kijk uit naar de positieve effecten van de A4.

Johnny Hotrod | 17-12-15 | 13:37

@Feynman | 17-12-15 | 12:58
Het weefvak op het Clausplein was geen ontwerpfout maar een doelbewuste besparing met in het achterhoofd het idee dat de A4 Midden-Delfland nooit doorgang zou gaan vinden. Het ging mis toen Den Haag in zuidelijke richting uitbreiding zocht en ook buurgemeente Wateringen uit zijn jasje groeide.

Dat de drukte op de Wippolderlaan zou toenemen door het nieuwe stukje A4 lijkt me sterk. Dit zal voornamelijk afhangen van verdere woningbouw in onder andere Kwintsheul en Poeldijk. De Kruithuisweg zal wel een stuk rustiger worden, want dat is op dit moment de doorsteek om van de Wippolderlaan richting Rotterdam te kunnen.

Pierre Tombal | 17-12-15 | 13:30

@Feynman
De A4 bij Leiden was volgens mij jarenlang een A4 Midden Delfland in het klein: eerst geen geld, toen wel geld maar gedoe met fijnstof en procedures, en uiteindelijk zo'n compromis waardoor er al wel een hele brede en kostbare tunnel ligt maar tegelijkertijd het doorgaande deel bij Leiden inderdaad maar 2 rijstroken heeft. Volgens mij is dat wel vrij eenvoudig aan te passen / te verbreden. De extreme files - waarbij het ook midden op de dag vaak stilstond bij Roelofarendsveen - zijn nu wel verdwenen.

Dat de A4 bij Den Haag breder is dan tussen Den Haag en Leiden is volgens mij een gevolg van een parallelstructuur waarmee doorgaand verkeer wordt gescheiden van lokaal verkeer. Nederlandse snelwegen hebben veel op- en afritten waardoor ze ook een rol hebben voor lokaal verkeer. Iets soortgelijks zie je bij Utrecht, Den Bosch en Eindhoven ook en is volgens mij best succesvol.

Ondanks dat er nog wel een verlanglijstje voor het wegennet overblijft, is mijn stellige indruk wel dat Nederland inmiddels best een goed wegennet heeft in vergelijking met veel omringende landen. Dat hier toch vrij veel files zijn, komt m.i. ook door de hoge mate van verstedelijking, die hier sterker is dan in andere landen.

Voorburg | 17-12-15 | 13:29

inderdaad de verbreding en daarna weer versmalling bij leiden leidt tot veel vertraging.

dolffie | 17-12-15 | 13:28

@Feynman | 17-12-15 | 12:03
Vrijdag 18 december was de interne, niet publieke, datum die al maanden werd genoemd in de wandelgangen. Ondanks wat extra oponthoud door grondwateren 'halen' ze deze nu toch.

Inferi0r | 17-12-15 | 13:09

Fl. 1.500.000.000,-
En dan ben ik nog voorzichtig met omrekenen. En dat blijf ik doen omdat dan de totale mallotigheid goed zichtbaar blijft.

QuantumHolo | 17-12-15 | 13:06

Fijn nu de A3 nog. Gewoon direct van A'dam naar R'dam blazen.

Dlareg | 17-12-15 | 13:05

Maar zie ik het nu goed dat deze nieuwe weg pas halverwege is? Sta je bij Delft alsnog in de file.

zwartzondersuiker | 17-12-15 | 13:05

Het is niet alleen de overheid maar vooral de "natuurorganisaties" die dit soort projekten tegenhouden. Zo is Natuurmonumenten al sinds de jaren 70 succesvol tegenstander van de Blankenburgtunnel. Blijkbaar vinden de natuurorganisaties het goed voor de natuur als er veel files staan......
kennet | 17-12-15 | 12:49

En het leuke is: Hoe krijgen die organisaties hun geld? Juist. Subsidie.

zwartzondersuiker | 17-12-15 | 13:03

600 miljoen euro voor 7 kilometer snelweg. Fantastisch.

mr. coffee | 17-12-15 | 13:01

Ik had wel verwacht dat GS ook aandacht zou schenken aan het feit dat ze nu elke dag 1,5 miljoen liter water per dag moeten gaan weg pompen uit de grond omdat anders de tunnel onder water komt te staan. Dit water wordt geloosd in en komt niet meer terug in de natuur. Elke dag 1,5 miljoen liter water uit de aarde (Veen grond) onttrekken, iedere leek snapt dat dit op ten duur natuurlijk nieuwe problemen zal gaan veroorzaken. Deze nieuwe snelweg plus tunnel gaat nog een dikke staart krijgen!

Royk | 17-12-15 | 12:58

Voorburg | 17-12-15 | 12:31
Vergelijk eens de ring ten zuiden van Rotterdam met de ring ten noorden van Rotterdam. Het is zeker een ontbrekende schakel, die de volgende ontbrekende schakel gaat aantonen.

De Benelux tunnel is 2x2x2, de A4 in haar verlengde is 1x2x2. Zie het probleem?

Aanpassen Prins Clausplein was het weghalen van een ontwerpfout. De meeste mensen willen immers vanuit Delft & Rotterdam naar Den Haag & Amsterdam en niet richting Zoetermeer & Utrecht. Immers hadden ze dat gewild, waren ze nooit via Den Haag gereden.

Toch was dat de standaard optie voor het plein. In beide richtingen trouwens. Leverde een volledig idioot weefvak, waarbij de meeste automobilisten wilden wisselen en rechtdoor rijden de uitzondering was.

Maar het grootste probleem acht ik mensen die deze nieuwe snelweg willen bereiken of verlaten. Die rijden namelijk voornamelijk wegen die al volledig in gebruik zijn. De A20 staat vast, Kruithuisweg staat vast, Wippolderlaan staat vast en het deel A4 boven Delft is nu nog aan de drukke rijdende kant, maar krijgt een nekslag zodra de nieuwe A4 open gaat.

Ter hoogte van Leiden zie je de effecten van een ander megalomaan project ook fout gaan om dezelfde redenen. Vanuit Den Haag vertrekken in totaal vijf rijbanen, in de tunnelbak te Leiden zijn op het smalste punt twee rijbanen beschikbaar voor doorgaand verkeer. In de andere richting is al een extra baan geopend omdat mensen op het laatste moment invoegden om de parallelbaan te verlaten.

Ik zie dus een gebrek aan de wil om genoeg asfalt te openen en daarmee knelpunten te voorkomen.

Feynman | 17-12-15 | 12:58

komt er ook nog een fijne cruise plek bij?
dan kom ik ook.

Knar01 | 17-12-15 | 12:52

@Feynman | 17-12-15 | 12:29
Ja. Jammer alleen dat ze dat zandbed weer hebben moeten afgraven omdat ze onder druk van de activisten het zo nodig verdiept moesten aanleggen. Belachelijke hoeveelheid geld verspild voor alleen maar een paar weilanden. En natuurlijk de gemeentes Schiedam en Vlaardingen die het wel leuk vonden om de boel nog even extra op spanning te zetten met hoogbouw direct grenzend aan het tracé. 63 jaar puinhoop in de regio en dan zitten ze nog steeds touw te trekken of er nou eindelijk eens een auto overheen mag rijden.

Pierre Tombal | 17-12-15 | 12:50

Het is niet alleen de overheid maar vooral de "natuurorganisaties" die dit soort projekten tegenhouden. Zo is Natuurmonumenten al sinds de jaren 70 succesvol tegenstander van de Blankenburgtunnel. Blijkbaar vinden de natuurorganisaties het goed voor de natuur als er veel files staan......

kennet | 17-12-15 | 12:49

Wel twee hele rijbanen! Dat heeft zelfs Utrecht (straks) niet.

Steinway | 17-12-15 | 12:45

Jaren met een kater bij het eind van de A4 gestaan. Turend over het Golfpark. Eindeloos trokken korte pittige kapsels in geruite broeken hun golfkarretjes door de graslanden. Na weer een overleg met de wethouders. Toen wist ik al dat de reintegratie-budgetten van het UWV in goede handen waren en juist werden besteed.

Piet Karbiet | 17-12-15 | 12:39

@Vogelbeest | 17-12-15 | 12:36

Kwestie van prioriteiten stellen. ;)

Silent Scream | 17-12-15 | 12:38

Een AZC kan in 3 dagen.

Een snelweg waar mensen met een baan dagelijks om smeken duurt 63 jaar.

Vogelbeest | 17-12-15 | 12:36

Zaterdag toch weer in Rotterdam, kan ik op de terugweg meteen eens de nieuwe A4 "inrijden".
.
Daar kan ik mij echt op verheugen, het geeft mijn leven weer een doel.

GroteZaagdildo | 17-12-15 | 12:31

Oh en aan beide kanten van de nieuwe A4 is de rest van de doorgaande snelweg nauwelijks aangepast, dus vanaf januari weten we wat er dan vaststaat. Problemen worden vooral verplaatst in plaats van opgelost.
Feynman | 17-12-15 | 12:06

De A4 Middel Delfland is (was) ook wel echt een ontbrekende schakel. Bovendien is de rest van de A4 wel degelijk aangepast aan groeiend verkeersaanbod en komen er nog meer aanpassingen.

2002: nieuwe Beneluxtunnel.

2014: aanpassingen bij Ypenburg-Prins Clausplein (iets met ontweven weefvakken) waardoor verkeer nu beter doorstroomt.

Eind jaren '90: verbreding Den Haag-Leiden (2*3), verbreding naar 2*4 is in voorbereiding

In de planfase: Blankenbergtunnel, zorgt voor minder druk op Beneluxtunnel.

Mijn grootste vrees is eigenlijk dat de richting met 2 rijstroken al snel weer te krap is; het nieuwe deel van de A4 is overduidelijk zo'n belangrijke schakel in het wegennet dat het verkeersaanbod best wel eens groot zou kunnen zijn.

Voorburg | 17-12-15 | 12:31

HMCuiteraard | 17-12-15 | 12:18
Dat ligt over verschillende soorten veen heen die anders inklinken. Geeft een mooi effect met een golvende snelweg, maar echt storend is het niet.

Duur wordt het rond de vaste objecten die in tegenstelling tot hun bewegende omgeving wel op heipalen zijn. Kleine tunneltjes onder de snelweg. Die zakken niet, terwijl de rest van de snelweg dat wel doet. Dan heb je eerst een drempel en daarna scheurvorming.

Gelukkig heeft het zandbed van dit nieuwe stukje A4 tientallen jaren zijn werk kunnen doen, waardoor dit effect daar minder te verwachten is.

nobodyknows | 17-12-15 | 12:22
63 jaar vergaderen tegen gemiddelde kosten van een paar miljoen per jaar geeft inclusief rente al het logische gevolg dat het gesprek over de weg duurder is geworden dan de weg zelf.

Feynman | 17-12-15 | 12:29

@Feynman | 17-12-15 | 12:06
Nahhh.. het stuk bij de beneluxtunnel is dan wel al redelijk aangepast. De tweede tunnel ligt er al een tijdje en dat gaf idd wel veel gezeik met het verkeer dat de richting rotterdam moest over een afslag met 1 weghelft.
Hopelijk gaat er nu een deel rechtdoor en dat lag er al een tijdje

nobodyknows | 17-12-15 | 12:27

86m euro per kilometer.

subsidistan | 17-12-15 | 12:26

Hopelijk mag je er 130! Zal wel niet maar een mens mag hopen toch?

Silent Scream | 17-12-15 | 12:25

Kijk maar is hoe de A27 bij Almere er na een paar jaar uitzag. Verzakt als een oude tiet.

defrhymz | 17-12-15 | 12:24

@Feynman: En dan rijst de vraag weer: waarom is er niet gekozen voor de waterdichte variant? Pas in Berchtesgaden geweest en daar wisten ze 80 jaar geleden al dat ze die ondergrondse bunkers waterdicht moesten maken...

Zou 'n giller zijn als dat ding binnen 10 jaar in elkaar stort. Past wel in de huidige tijdsgeest.

mrXL | 17-12-15 | 12:23

Niet over de begroting is maar hoe je het bekijkt...

Hoeveel geld er indirect door de plee is gespoeld door de 63 jaar aan vergaderen, onderhandelen, vergunningen, bezwaarschriften enzenz is denk ik ook wel aardig.

Maar laat het maar even inzinken... 63 jaar.. drieënzestig jaar.
Eigenlijk een tegeltje waard ter illustratie van het doorgeschoten poldermodel en inspraak in Nederland.
En dan 600 Miljoen voor een stukje van 7 km.

nobodyknows | 17-12-15 | 12:22

Feynman | 17-12-15 | 12:15
Precies
Het is anders gebouwd dan op de tekening. Om lagere kosten te hebben, goedkoop is duurkoop.

defrhymz | 17-12-15 | 12:21

@Feynman
Daar wees mijn maat me ook op bij stuk A4 tussen Leiden en A'dam toen ik weer eens in NL was. Ook volop aan het verzakken. Maar het asfalt lag er nog wel mooi bij.

HMCuiteraard | 17-12-15 | 12:18

mrXL | 17-12-15 | 12:11
defrhymz | 17-12-15 | 12:04
Niet zeker van de gevolgen? Wat een onzin. Nederland zit al eeuwen in de baggerindustrie. Een continue stroom water neemt zand mee. Dus je bent langzaam het zandbed aan het afvoeren. Dag constructie.

Feynman | 17-12-15 | 12:15

-weggejorist-

Barre_de_k | 17-12-15 | 12:15

Bij de fotos is de protestman met het spandoek op de fietskar ook veelzeggend. Na 63 jaar gezeik definitief, onherroepelijk en finaal in het ongelijk gesteld en dan nog weer met je lakentje gaan staan vingerwapperen.

ole guapa | 17-12-15 | 12:14

Tijdoverschrijding==budgetoverschrijding. Jee! Een nieuw stukje asfalt! Doen ze hier in Jakarta een uur over. Maar dan mag het wel na een jaar weer gepatcht of vervangen worden.

HMCuiteraard | 17-12-15 | 12:13

85714 euro met meter snelweg, maar geen budgetoverschrijding...
Is toch wel godsgruwlijk duur voor zo'n klein stukje snelweg lijkt mij, ook al zitten er wat kunstwerken (viaducten e.d.) in.

Peter_K | 17-12-15 | 12:13

"Geen budgetoverschrijding? Alleen om tot het einde der tijden 1,5 miljoen liter water onder de bak weg te pompen en weer terug te pompen. Door een constructiefout
defrhymz | 17-12-15 | 12:04"

Amen! Ze hadden die bak waterdicht moeten maken om van het gelazer af te zijn, mdat hebben ze nagelaten, vanwege vermeende budgetoverschrijdingen. Nu pompen ze weg, maar de hoeveelheid is dusdanig dat ze niet zeker weten wat de gevolgen ervan zijn. Kan dus nog een staartje krijgen.

mrXL | 17-12-15 | 12:11

Eindelijk is hij af!!!! Beter te laat dan nooit zullen wij maar zeggen. Jammer van de fout...

TouchSmart | 17-12-15 | 12:11

De meeste automobilisten vinden in de file staan toch leuk?

Rest In Privacy | 17-12-15 | 12:10

Net op tijd voordat ze er weer snel een 'crisis-AZC' neer gingen zetten.

Janus Klabanus | 17-12-15 | 12:09

Ze zouden met meer overheidsprojecten 63 jaar moeten wachten.

de Voorzittert | 17-12-15 | 12:07

Oh en aan beide kanten van de nieuwe A4 is de rest van de doorgaande snelweg nauwelijks aangepast, dus vanaf januari weten we wat er dan vaststaat. Problemen worden vooral verplaatst in plaats van opgelost.

Feynman | 17-12-15 | 12:06

Dat ik het nog mee mag maken...

notreehugginghippies | 17-12-15 | 12:04

Geen budgetoverschrijding? Alleen om tot het einde der tijden 1,5 miljoen liter water onder de bak weg te pompen en weer terug te pompen. Door een constructiefout

defrhymz | 17-12-15 | 12:04

Dat is niet omdat ze ons nog 1 keer in de file willen laten staan.. dat is omdat dan de eerste ambtenaren wakker worden

Claude Jacque | 17-12-15 | 12:03

Erger nog, er gaat vrijdag na de spits maar 1 richting open, die andere richting pas NA het weekend. Prutsers. 63 jaar. Twee generaties van ambtenaren en politici die de aardappel doorschoven.

Feynman | 17-12-15 | 12:03

Mag je er maar 100 rijden ?

Nichtsneues | 17-12-15 | 12:02

Geen budgetoverschrijding?

*kijkt op agenda*

Nope, het is geen pasen en ook geen pinksteren. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Nietvoordekat | 17-12-15 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken