
05:00 -
Algemeen Dagblad: 'Meeste skiërs gaan onvoorbereid op wintersport'.
05:43 -
ANP 'Mediawatch' neemt bericht AD over.
06:27 - Persbericht van Zilveren Kruis in de
stijlloze inbox.
06:45 -
ANP maakt er algemeen bericht in categorie 'binnenland' van.
06:55 -
Telegraaf: Helft wintersporters onvoorbereid aan de slag
07:18 - Zilveren Kruis gooit er ook nog een APS (ANP Pers Support = persbericht tussen nieuwsfeed) overheen.
07:39 -
NU.nl: Helft wintersporters onvoorbereid op vakantie
08:55 -
NOS: Meer dan helft wintersporters onvoorbereid op vakantie.
12:06 - Radio 1 NOS-journaal belt met skilerares (vanaf
06:50)
De champagne kan los bij de afdeling Paarse Broeken van verzekeraar Zilveren Kruis, het is hen gelukt om met een 'onderzoek' over de voorbereiding van wintersporters van TNS NIPO
dik te scoren in de media. Uit het 'onderzoek' blijkt, u verwacht het niet, dat wintersporters zich maar slecht voorbereiden op hun skivakantie. Gelukkig heeft Zilveren Kruis een of andere
bullshit-app laten bouwen, dan krijgt u nog een beetje het gevoel van interactie voordat u zich een verzekering aan laat naaien. De grote vraag is nu: laten al die redacties zich gewoon netjes betalen voor het plaatsen van deze advertorial of zitten ze hier gratis reclame te maken? Of heeft alleen het AD wat kunnen verdienen en de rest niet? In ieder geval wint de verzekeraar en Het PR Bureau. Felicidados met de PaarseBroek-award 2015, met speciale dank aan alle copy-pastende typgeiten van Nederland.
Reaguursels
InloggenEn jij nu ook als "typegeit" van Leeuwen. Niet doen alsof je het beter weet of beter bent dan degene die je een hak probeert te zetten. Zij bereiken tenminste een groter publiek en dienen nog enigszins een maatschappelijk doel...
Definieer onvoorbereid maar eens..
Ik vind een ticket boeken en m'n sneeuwplank mee toch al een aardige voorbereiding..
Er zal maar op een feestje aan je gevraagd worden wat voor werk je doet als zijnde werkzaam in de verzkerbranche.
En om 23.16 uur "De vraag van de dag" bij Pauw. Wat zou dat kosten?
Zat dit bashen bij de prijs in voor de advertorial van Ditzo?
Ik herinner me een zeker persbericht (verkapte reclame, zelfde vorm als in dit artikel) over een zeker 'onderzoek' over auto's dat ook op geenstijl is geplaatst. Dat weet ik, omdat het desbetreffende persbureau (met mijn hulp) deze artikelen verspreid hebben, o.a. via het ANP. Dit artikel is dus beetje iets met een zwarte pot en ketel. Beetje raar om als medium andere media van iets te betichten dat je ongeveer een jaar geleden ook hebt gedaan.
Wintersport nieuws is altijd prut nieuws
- Augustus- persbericht - de wintersport boekingen kunnen los gaan
- september - persbericht - de boekingen lopen voor op de verwachtingen boek dus snel
- oktober- eerste sneeuwval zorgt voor drukte bij reisbureaus
- november - slechte sneeuwverwachtingen laten krimp zien in wintersportvakanties
- december- witte kerst of niet voor de wintersport gebieden
- januari (altijd tijdens vakantiebeurs) lichte groei nederlanders op wintersport
- februari - Oostenrijk wederom populairste wintersport bestemming
- vlak voor voorjaarsvakantie - wintersporten is gevaarlijk, draag en helm en let op verzekering
- tijdens voorjaarsvakantie. tientallen foto's gipsvlucht, al dan niet gesponsord door verzekeringsmij
- na de wintersport, reisondernemers klagen niet, dit jaar 900.000 nederlanders op wintersport
Ik zou zo graag eens koppies gaan kijken bij het NOS personeelsuitje. Wat een figuren zullen daar rondlopen
Zorgverzekeraars, de grootste graaiende boevenbende die ons land kende,onder auspiciën van de VVD
Helaas stond iedereen met een nl vlaggetje te zwaaien bij een nog te openen azc.zodat dit fenomeen onbesproken bleef...
Ik heb net een nieuwe reisverzekering afgesloten. Niet dat ik op reis ga. Maar ik heb zo het idee dat mijn laptop binnenkort gestolen wordt.
Altijd al gezegd dat je van sneeuw dood gaat...
Ik wou jullie eerst een groot compliment geven omdat jullie, als de Tij Uilenspiegel onder de media weer eens lieten merken dat jullie niet klakkeloos achter de voorgekauwde "feiten" aanlopen.
Jammer alleen dat Pownews er ook in is meegegaan. Echt jammer.
'met speciale dank aan alle copy-pastende typgeiten van Nederland.'
-
Hier mag PowNed zich ook aangesproken voelen.
Ah, de jaarlijkse kerst barometer. Kijken wie er dit jaar wint.
Als het nieuwsbericht begint met 'er is onderzoek gedaan' zit er altijd een propaganda of reclame doeleind achter. Zeker als alle media over elkaar heen struikelen om verslag te doen van het onderzoek.
wakkere_nederlander | 14-12-15 | 16:04
Yup en vooral die CBS en CPB onderzoekjes zijn meestal puur opgezet voor propaganda doeleinden.
Eurotokkie | 14-12-15 | 16:10
Voor Eurotokkies bedoelt u wellicht?
Allemamachie | 14-12-15 | 16:24
Die hebben ze maar snel even weggehaald :)
@sinar2 | 14-12-15 | 16:34
Feit: mensen die straalbezopen zijn, hebben minder kans op botbreuken dan iemand die nuchter is.
fuck weer fout. Wegens dikke vingers en een paar Cerveza's
google is Google. Kut spellingscontrole
Zilveren Kruis, die paupermaatschappij die niet eens een fatsoenlijke vrije keus polis heeft? Zilveren Kruis die mensen bewezen een oor aan naait. Zilveren Kruis die voor een tandartsverzekering 2 keer zoveel vraagt als een normale maatschappij.Voogle maar eens. Zelf controleren, en eigen verantwoordelijkheid maar je schrik je kapot van hun tarieven en voorwaarden. Een echte pauperhut!
Mensen die zonder enige ervaring op skivakantie gaan en daar één of meerdere botten breken, mogen wat mij betreft alle kosten zelf betalen.
Inclusief gipsvlucht, revalidatie en de uitzendkracht die het werk van die persoon voor drie maanden moet doen!
15:54 - GS:"Ze maken reclame dmv het nieuws, hier zijn een boel linkjes kijk maar..."
Trap je er zelf nu ook niet in van Leeuwen?
Ik ga altijd heel goed voorbereid op de apres-ski wintersport. Ik begin al in september met voordrinken.
Zorg is tegenwoordig een ander woord voor heropvoeden.
Als je alles bij die ski-APK zo slecht mogelijk invult krijg je:
'Niet slecht, maar bereid u wel goed voor!'
Niet slecht?
Het kan niet slechter, stelletje rubberen tegel-nivelleer-marketing-dozen.
Sponsored content is zo 2016.
Iftert heb gelijk.
Deze hele situatie is al omschreven in southpark.
Nieuworganisaties die nieuws met advertenties mengen om meer clicks te krijgen en inkomsten te genereren.
Schaamteloos? Ja. Nieuw? Nee.
@Nietvoordekat | 14-12-15 | 16:03
Winterbanden zijn voor mensen die lijden aan zelfoverschatting.
En onder dit bericht staat een advertentie van een andere zorgverzekeraar... Wat is het verschil?
"De grote vraag is nu: laten al die redacties zich gewoon netjes betalen voor het plaatsen van deze advertorial (...)"
Dat is wat ik mij ook afvraag inzake de propaganda voor het klimafaat.
En pas om 15:54 op de Geenstijl zo te zien.
Eer aan wie ere toekomt. Bij deze de Zilverenkruis paarsebroeken.
Jullie kijken toch ook wel naar South Park?
@ Eurotokkie | 14-12-15 | 16:10
Moet iemand anders hem inkoppen of doet u het zelf?
ASR, blijkbaar een goede sponsor van jullie salarissen zal dit soort dingen nooooit doen natuurlijk.
The ads are evolving!
News or Ad? Laten we het aan Jimmy vragen.
Skivakantie is voor tokkies.
Beter was geweest: 99% van de wintersporters keert, ondanks slechte voorbereiding, toch gezond weer terug van vakantie....
Vreemd , de meeste wintersportbeoefenaars gaan toch eerst wel een paar weken skiën voordat ze op wintersport gaan?
Als het nieuwsbericht begint met 'er is onderzoek gedaan' zit er altijd een propaganda of reclame doeleind achter. Zeker als alle media over elkaar heen struikelen om verslag te doen van het onderzoek.
Inderdaad, je kunt beter reclame voor winterbanden maken.
Sponsored Content, anyone?
Wie seizoen 19 van South Park heeft gevolgd weet alles wat ie weten moet. Echt.
Marktwerking in de zorg...
... geen enkele letter in dit bericht schrijft over een hand aan het bed.
OT: de nieuwe van Pat Condell. Spijker, kop, raak. As always!
www.youtube.com/watch?v=iHLcrfhwPtc
De media wereldwijd bestaan tegenwoordig voor98% uit sleur-pleur types. Echt onderzoek is veel te duur.
Friso had wel een prima dekking.
8:47 www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/1...
Mooi.
REAGEER OOK