VIDEO! Vuurwerkbom blaast Zeeuws dorp op
Vuurwerktijd! Dus worden er weer complete dorpen van de bodem gevaagd door bij elkaar geknutselde bermbommen. Zoals in bovenstaande video, in Ovezande, Zeeland Yerseke, Zeeland. Of tenminste, wat daar nog van over is na deze brandbom. Een stel Zeeuwse pubers dat explosief materiaal maakt waar ze in de Islamitische Staat een harde plasser van krijgen. Ach ja, we zijn allemaal jong geweest en we hebben allemaal wel eens een bankje opgeblazen. En omliggende gevels verwoest. Nu alweer zin in wat er de komende weken nog meer opgeblazen wordt in het kader van kwajongensstreken.
UPDATE: Yes, Zeeuwen lachen GeenStijl uit omdat niemand buiten Zeeland dorpen uit elkaar kan houden en alles er daar al jaren hetzelfde uitziet. Die verdiende we.
Reaguursels
InloggenTja ik word hier niet blij van. Integendeel. Dit tuig mag van mij de eigen vingers zo branden dat ze nooit meer zelf in hun neus kunnen peuteren.
-weggejorist-
@el burro | 14-12-15 | 12:04
Dit heeft niks te maken met consumenten vuurwerk
Of mossels.
Oud filmpje met ontploffende oesters.
Zulke heftige explosies zonder ge-hakbar erbij missen toch iets... heeft IS deze aanslag al opgeeist?
Ik mis iets. Allllaaaahhh. Hakkbarrrrr
Kan er geen handleiding bij het filmpje komen?
Nu weten de meese mensen nog niet hoe je zo'n babypijltjes alternatief moet bouwen...
Lawinepijl en 20L benzine?
"Die verdiende we."
Oh please, Quid, er zijn basisschoolleerlingen die beter schrijven dan jij.
Als meneer de vvs-filmert 10 meter meer naar rechts had gestaan hadden wij waarschijnlijk een nog spectaculairder filmpje gehad.
Je zal er maar net langs fietsen.
Sorry GS: Ovezande is carnavalesk katholiek en Yerseke is dat zwarte kousen dorp waar de hele provincie altijd voor wordt aangezien.
Waarom gaan ze niet dichtbij staan de lafaards :(
Of het nou gisteren of eergisteren is gebeurd of in welk Zeeuws dorp dan ook, dit soort zaken dienen hard aangepakt te worden! Je zal er maar net langs lopen en voor je leven getekend worden door dit gespuis. Dus pak ze op en zet ze lang vast voor het in gevaar brengen van anderen met mogelijk zwaar letsel tot gevolg.
Je zult trouwens maar die brommerrijder zijn, dan schrik je je ook de tering.
Eh? www.pzc.nl/regio/bevelanden/geenstijl-...
@Claudia M. geen katten nemen, vieze beesten.
Hier begon het begin oktober al. Een klap, alle drie de katten met vier poten de lucht in, ik een kloppende ader in m'n nek en de ramen trillend in hun sponning. Daarna is het een beetje "feest" gebleven, op verschillende tijden, maar liefst rond of na 22.00 uur en ik iedere keer maar hopen dat er geen gewonden zijn gevallen; waarom eigenlijk?
Volgende keer iets meer naar rechts gaan staan jongens...
Dan is het ook nog een wijze les :)
Ho-ly-shit,
De pubers hebben mazzel dat ddat ene vuur "tentakel" ze op een paar beter miste. Anders was het geflambeerde jongeling geweest.
.
Van mij mag het wel afgelopen zijn hoor, dat consumenten vuurwerk. Zelf wel een beetje gedaan vroeger, maar als het er niet is, dan mis je ook weinig.
Ik denk dat hij achteraf blij was dat hij niet 5 meter naar rechts stond met zijn telefoon. Zo'n vlammend benzinebad luid nou niet echt een goed nieuw jaar in.
Dan woon je in het midden van nergens... overal lege ruimte om je heen... en ga je alsnog midden in het dorp staan.
@Tha Man | 14-12-15 | 12:49
inderdaad...... niets meer aan te voegen
En het mooie is dat diezelfde jongeren op zondag naar diezelfde kerk gaan en dan net doen of ze het heel erg vinden.
salim al-sawarim...
Het onderwijs wordt steeds beter in Nederland. Ik was als kind al blij als ik met wat bladeren een rookbom in elkaar kreeg.
Vloeken met " Fokking hel" in de bijbelgordel. Dat betekent een regelrechte verdoemenis naar de hel.
Bij mijn geboorte was ik al volwassen. Nooit lopen klooien met vuurwerk. Wel meesterbrein achter spetaculaire buurtvuurwerkterreur - dat dan weer wel.
@Veni_Vidi_Vici | 14-12-15 | 13:15
Wij raketgeleerden weten van het gevaar
En het COA verstrekt melders voor zowel koolmonoxide en rook/brand.
Overigens hartelijk dank daarvoor !
Iedereen heeft weleens zitten kloten met vuurwerk en/of brandbare stoffen.
Maar het intelligente deel van de bevolking deed dit in een achteraf-gebied.
Het VMBO volk op een kerkplein in het volle zicht. Oppakken en een jaar in de cel.
@ Mark_D_NL | 14-12-15 | 13:05
Das weer een Mercedes, geen DAF dus.....
en voor de Yersekse jeugd is dit gewoon common practise. God noch gebod (of verbod) gaat dat veranderen.
@ Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 12:31
Daar hebben uw gealliëerden natuurlijk ook wel een handje van , toch,? we verschillen dus eigenlijk helemaal niet zoveel..(iets met collateral damage mompelt)
Niets te doen vandaag? googled u eens op dronepapers....
@broodjesoftijs | 14-12-15 | 13:19
Ook een diepe buiging voor u. Ovezande heeft 2 kerken, maar niet in de "middeleeuwse" uitvoering. Ik dacht eerst Kapelle, maar daar liggen de parkeerplaatsen aan de andere kant van de weg.
Dit filmpje is duidelijk niet recent, tenminste van vorig jaar, vraag is waarom dit nu gepost wordt, moet er weer een rondje vuurwerkhaat geproduceerd worden?
Zo.. da bin wel een flink bommetje eej?
tegenwoordig wordt alles zo verschrikkelijk opgeblazen! in mijn jeugd zeikte daar niemand over, kwam het niet gelijk op internet, in de winkel kon je het wel niet kopen maar wij liepen ook altijd van alles in mekaar te bouwen voor leuke klappers hoor!
Toch grappig om Ovezande te verwisselen met Yerseke
www.google.nl/maps/@51.4921123,4.0489...
De gezellige Syrier | 14-12-15 | 12:58
Denk dat Mark ook geen bezwaar heeft tegen een slecht functionerende afvoer van de cv.
zonne grote vuurbal jonge!
@rode peper | 14-12-15 | 12:24
U krijgt van mij een gratis taalcursus cadeau voor de kerst.
@AntonPantoffel | 14-12-15 | 12:41
dit heeft niets met vuurwerk te maken. Legaal vuurwerk verbieden is dus echt totale onzin want dat hou je hier echt niet mee tegen. Trouwens, waar haalt de politie de capaciteit vandaan om dat te gaan handhaven?
@Piet Karbiet | 14-12-15 | 12:28
Betere lunch mogelijkheden bij TPO?
Ach verbieden lijkt me niks, er is al zoveel verboden maar pak dit soort staatsmongeaulen met hun bommen maar wel eens flink aan.
Beter zou het zijn mensen te lokken met fraai professioneel vuurwerk op een paar plaatsen in de stad.
Persoonlijk sta ik liever te kijken naar een goed geregisseerde professionele vuurwerkshow met een glaasje bubbels in de hand dan naar die prutspijltjes van een buurman 3 straten verderop.
@rode peper | 14-12-15 | 12:24
Ja, want de politie heeft echt niets beters te doen.
@el burro | 14-12-15 | 12:04
Roken ook maar verbieden dan. Iedere junk is begonnen met een peuk.
@De gezellige Syrier | 14-12-15 | 12:58
Zelfs op een fiets of wandelpad ben je niet altijd veilig... ;-)
--
img.rtvoost.nl/T3/244616.jpg
Is Jerry Bruckheimer in dat dorp neergestreken ?
@Parel van het Zuiden | 14-12-15 | 12:32
Ai, voor de Geenpeil subsidie?
Glad vergeten. dank voor de tip.
Al die jankers die speelgoedpistooltjes willen verbieden omdat er mensen met kalashnikovs rondlopen.
Let maar op: vuurwerk gaat niet verboden worden vanwege de geluidsoverlast of dit sort misbruik. Er komt een vuurwerkverbod vanwege fijnstof, CO2, NOx, zware metalen, etc., en de gevolgen hiervan op mens en natuur.
@ Mark_D_NL | 14-12-15 | 12:34
Ik verplaats mij uitsluitend te voet via brede trottoirs in voetgangersgebieden en op van de (snel)weg afgeschermde fietspaden, nog nooit een DAF gezien daar.
HOAX. Inderdaad niet recent en ook niet in Ovezande. Ik ga diep door knielen voor degene die middels een streetview of anderszins kan aantonen dat dit in Ovezande was.
Volgende keer graag naast de auto van je vader
Die polderboys hebben een probleem nu .
Ojee, dat mág helemaal niet! Snel iets legaals wat hier helemaal niks mee te maken heeft gaan verbieden: consumenten (sier)vuurwerk. En meteen CDA / GroenLinks gaan stemmen als straf.
@Reinaert | 14-12-15 | 12:09
hier zat iets brandbaars bij, dus tankstations ook maar verbieden.
Dr.Dexter | 14-12-15 | 12:01 |
Bullshit. Dan mag ik dus weer gaan lappen voor een of ander groot gemeentelijk vuurwerk dat ik vanuit mijn eigen huis niet eens kan zien. Wat ook nog eens veel en veel te duur is omdat het wordt gegund aan een of andere neefje van de burgemeester met een vuurwerkwinkel.
.
Gewoon Europese regelgeving op het gebied van vuurwerk eens ein-de-lijk gelijk trekken en daarna bij overtreding of vandalisme kei en keihard straffen. Dan kan iedereen lekker zelf blijven bepalen of hij/zij wel of niet z'n centjes aan vuurwerk wilt uitgeven.
Ik vind vuurwerk en carbid prachtig. Enorm leuk voor mannekes om mee te prutsen. Dit lijkt me meer op illegale import. En die knalwaarde, in handen van dit soort Darwinoiden, maken de traditie wel kapot.
En als je dan uit het dorp komt, vraag ik me af waarom je zonodig de geven van de lokale kerk eruit moet blazen. Glas-in-lood ramen zijn bepaald niet bij de Gamma te koop.
Als die sukkels 25 meter meer naar rechts hadden gestaan hadden ze dit filmpje kunnen bekijken vanuit het brandwondencentrum. Als hun ogen tenminste niet dicht geschroeid waren.
@rode peper | 14-12-15 | 12:24
als je twijfel hebt of zoiets legaal of illegaal is, dan kun je beter op bed blijven liggen. manmanman wat een redenatie.
rode peper | 14-12-15 | 12:24
nu mag er geen vuurwerk afgestoken worden, legaan of illegaal. Je maatregel is dus goed voor oudjaarsavond tussen 18.00 en 2.00 uur. Alles daarbuiten mag niet en kan dus gewoon aangepakt worden.
Ach ja, vroeger, toen je pa zijn auto nog bij de boer op het erf stalde, voor de zekerheid, omdat je hem anders de volgende dag waarschijnlijk kon gaan zoeken. Of wat er nog van over was.
Plus natuurlijk het tradionele vuurwerk bij de kerk naar binnen gooien (wat ik overigens iedereen afraad. Want sinds die tijd zit het wel tegen.)
vuurwerk ja leuk.
het hele jaar door om 12 uur 's nachts voor elke debiel die dan jarig is.
of lekker vuurwerk naar mn hond gooien.
het zijn de mongolen die het verpesten voor de anderen, maar het zijn er zo veel hé
@beetjemoe | 14-12-15 | 12:18
Juist! Zo deden we dat. Het waren altijd spannende dagen als vuurwerk aanbieders hun folders in de brievenbus duwde. Samen met je broers vechten om wie de beste folder had ieder jaar xD
Ach ja, tegenwoordig draait het allemaal om een kick en beleving. Mag best, alleen blaas niet halve woonwijken met je mee op. Ga het ook niet extreem opzoeken door vuurwerk met benzine te staan mixen. Er zijn ieder jaar genoeg 'slachtoffers' van verloren vingers, handen, ogen en wat nog meer. Die ontstaan juist door gekloot met vuurwerk.
Moet zeggen dat het vuurwerk van Nederland de laatste jaar behoorlijk belast wordt met extra accijns ieder jaar. We gaan dan ook met sluiproutes naar duitsland ieder jaar, daar koop je dus wel 'veel' voor 'weinig' en is het type vuurwerk dat in de duitse vuurwerkshops wordt verkocht stukken beter.
Vooral in de randstad lijkt het me ook allemaal klein bewoond om een beetje fatsoenlijk vuurwerk af te steken. Vele steden hebben ieder jaar een traditie bomen in de fik te zetten.
Ach ja. Weet wat je doet, breng jezelf of anderen niet ermee in gevaar.
AntonPantoffel | 14-12-15 | 12:41
-aaah, zeg maar zoiets als dit: een auto die harder als 130 gaat heeft weinig te zoeken op de openbare weg aangezien ze toch niet harder mogen. Laten we alle auto's die harder gaan verbieden, en 1x per jaar nodigen we dan iedereen uit bij de autorai, om te kijken hoe gaaf het is als iemand anders dan voorbij komt gereden in een auto die harder kan als 130. Zoiets?
dat krijg je met die vrij verkrijgbare astronouten en babypijltjes. Oh, wacht.
Die mannekes mogen wel even die kerk binnenlopen en er een dankgebed tegenaan gooien dat ze niet door hun crea-bea bom tot fakkeltjes zijn gepromoveerd.
Zo jammer dat deze jongen niet zelf een hele slok brandende benzine over zich kreeg. Kan hij ervaren wat het is. Wat een stelletje kneuzen om dit midden in een stad/dorp te doen. Het risico dat onschuldige mensen hierdoor verwond konden raken is extreem groot. stelletje sukkels! Opsluiten en nooit meer loslaten
Criminelen! Het zou goed zijn als de regering eindelijk consumentenvuurwerk verbiedt. Nu is totaal onduidelijk of er sprake is van legaal of illegaal vuurwerk. Bij een verbod kan de politie meteen optreden. En kun je toch van vuurwerk genieten door naar door de gemeente georganiseerde vuurwerkshows te gaan.
Stelletje sukkels. Ik ben enorme fan van gaaf vuur- en knalwerk. Maar als je niet weet waar je mee bezig bent dan vind ik het dood- en doodeng.
Helaas niet te voorkomen dit gezeik. Net zoals coma zuipen, suf blowen, roken, slikken, snuiven en spuiten. De zeik is alleen dat de idioten die dit doen rubberentegeladepten een perfecte aanleiding geven om leuke dingen te gaan verbieden.
worden jullie nu gesponsord door de Nederlandse propaganda omroep? Zijn jullie stemming aan het maken????
Dit is een filmpje van vorig jaar zo te zien aan de vuutwerkresten op straat.
overlast ven illegaal vuurwerk begint nu al)
InAnumPerRegimine | 14-12-15 | 12:08
Heeft u een teiltje voor mij, kan namelijk heel slecht tegen mierenneukers zoals u.
Vroeger ook wel eens een compleet vuurwerkpakket ongeopend in een vreugdevuur getieft. Geeft een leuk effect, met al die wegrennende omstanders.
Iedereen heeft weleens een bankje opgeblazen?
Spreek voor jezelf Quid, ben je wel helemaal lekker?
Wel met lont aangestoken en voldoende afstand gehouden.... dat dan wel weer!
-weggejorist-
@De gezellige Syrier | 14-12-15 | 12:28
Ik wens jouw ook een directe frontale confrontatie met een DAF truck op volle snelheid.
Vroeger bliezen we gewoon hondedrollen op met een kanonslag 5. Vonden de huisvrouwtjes op drie hoog niet leuk als ze de stront op de ramen hadden zitten maar verder bleef de rest van de wereld redelijk heel.
@Piet Karbiet | 14-12-15 | 12:28
Hulde! Doei betaalmuur!
Dankzij deze debielen dus binnenkort vuurwerkverbod, bedankt jongens!
opzettelijke openbare brandstichting. Oppakken die handel!
Dat is naast een kerk !
Terrorisme !!!
IS bom.
@Een paard | 14-12-15 | 12:25
Ben je jaloers op die paupers die 90 miljoen de lucht in kunnen knallen? En jij kan niet eens een fatsoenlijk kerst cadeau kopen voor je kinderen. Kut he, Jaloerse kip!
@Piet Karbiet | 14-12-15 | 12:28
Is het hijsplan al ingediend en goedgekeurd?
Gelukkig ligt zeeland bijna niet in nederland
@De gezellige Syrier | 14-12-15 | 12:28
Mensen uiteenrijten door explosieven. Het blijft een volkshobby in uw cultuur, he.
.
Ik wens u dan ook een spoedige huisreis toe. Dan kunt u uw hart weer ophalen aan al dat fraais.
.
Wellicht zelfs gezellig meedoen!
.
Inshallah.
Breaking: Annabel van Jalta naar TPO!
Dat het maar eens een keertje heel goed mis mag gaan.
Het liefst met de gehele doos nitraten (type c15) onder het jongensbedje.
idd,wat een rotherrie zeg die kudtbrommert.
Vuurwerk is voor paupers.
Alleen het Allah Akhbar ontbreekt nog in dit filmpje..
@Chef-70 | 14-12-15 | 12:05 ,
Als alle vuurwerk verboden is, is het makkelijker op te treden want geen twijfel legaal of illegaal
@Exii | 14-12-15 | 12:01
evengoed gediskwalifeceerd voor de darwinaward wegens het in gevaar brengen van derden
Professioneel gefilmd in Hoogbeeld.
Je moet voor de lol over een week even de Duitse grens oversteken. Daar liggen de pakken vuurwerk torenhoog in de supermarkt naast de gasflessen en tussen de tomaten en aanstekers. Nederlandse jongetjes van 8 jaar rijden met winkelwagens vol naar buiten. Komt geen Ausweis aan te pas.
Als puber was het de mooiste tijd van het jaar en zo'n beetje al mijn leeftijdgenoten deden mee. Ik vraag me dus af waar al die rubbertegel idioten vandaan komen ieder jaar.
@Piet Karbiet | 14-12-15 | 12:17
Mijn zonen krijgen extra veel vuurwerk budget dit jaar. 300 Euri P/P. Misschien is het wel de laatste keer voordat deze Oerhollandse traditie de nek wordt omgedraaid door die Policor watjes.
--
En ik heb altijd nog een voorraadje van het jaar daarvoor, dus we knallen al volop. Yeah, Baby, Yeah.
Te debiel voor woorden.
Vroeger konden we hier niet aan tippen, hoe graag we het toen ook hebben gewild. Achteraf maar beter ook.
Zonde dat dit soort ongein tegenwoordig de maat is. Het verpest weer die mooie vuurwerktraditie die wij hadden. Die mooie weken voor oud en nieuw die voor mij het hoogtepunt van het jaar waren: uren per dag met potlood, gum en rekenmachine vuurwerkfolders invullen totdat je de perfecte mix gevonden had van vuurwerk voor de 25 gulden van mijn ouders (en al mijn spaargeld van een jaar). Op 29 december om 7 uur opstaan en dan in de rij staan om mijn zak vol babypijlen, astronauten, piraatjes, grondbloemen, crazy jacks en romeinse kaarsen af te halen. Bij thuiskomst alles sorteren en uitstallen en vervolgens 3 dagen lang met vriendjes in het bos knallen. Heerlijk was dat. Maar ook dat zal binnenkort wel weer verboden worden door dit soort kansloze lui.
Is dus geen vuurwerkbom, maar een bom. Of een brandbom. Ik ben er fel op: vroeger had je vlindertjes en nitraten, tegenwoordig noemen ze het 'vlinderbommen' en 'handgranaten'.
Die handgranaten hebben wel gewoon een EU-keurmerk en zijn kwalitatief betrouwbaar. Maar nee, het zijn explosieven. En dus moet al het mooie sierspul ook meteen kapotdood. Discussie bij Pauw in 1..2..3..
Voor kwajongensstreken, tegen levensgevaarlijke achterlijke mongolen-acties.
Mijn zoon heet tot nader order huisarrest en een straatverbod tot en met 1 januari. En geen vuurwerk voor hem dit jaar.
Hoop dattie er wat van leert...
Zeker weten dat dit de kerk van Ovezande is?
Direct dat vuurwerk en alle brandbare stoffen verbieden.
Vast weer extreemrechtse racistisch pvv tokkies.
Gewoon de verkoop van benzine onder de leeftijd van 35 jaar gaan verbieden . Zo blijft je kerk heel en de aarde onder de 0,5 graden aan opwarming.
@Dr.Dexter | 14-12-15 | 12:01
Nee man. Beetje vuurwerk afsteken is leuk. EN die paar ongelukken die horen er gewoon bij. We schaffen alcohol ook niet af toch? Wees toch eens wat toleranter.
Jongeren zien het gevaar gewoon niet, het gaan hen om de kick. Heb vroeger met vriendjes ook eens een bom geproduceerd met het kruit van een hele doos strijkers. Dat was een beste klap kan ik u verzekeren. Als volwassene zou ik dat natuurlijk nooit meer doen.
Heel redelijk, +1
Bedankt, kutzakken. Nu krijgen we weer het gezeik 'verbied vuurwerk'.
Voor de rest hou ik het bij Ruben Koet: www.youtube.com/watch?v=3hdSOJ_8h58
Da's een mooie. Wellicht beter om iets meer ruimte te nemen gezien de omvang.
.
Het enige nadeel aan dit soort dingen is toch wel dat er weer een golf gezeik van rubberentegelmietjes zal volgen. In dit paneel, maar natuurlijk ook in andere media.
.
Opvallend vind ik daarbij dat de jankerts over het algemeen dezelfde mensen zijn die er geen enkel probleem mee hebben om onze samenleving open te stellen voor mensen die explosieven gebruiken om doelbewust mensen te doden.
.
Ach ja, politiekcorrecte hersenrot. Valt niet mee te praten blijkt wel in andere discussies....
Jammer dat die gasten niet zelf onder de brandende troep terechtkwamen.
Dr.Dexter | 14-12-15 | 12:01
Gaarne.
Dit heeft meer weg van een bomaanslag dan van kwajongensstreken.
De import van illegaal vuurwerk moet dus nog strenger aangepakt worden. Leve de EU!
Hier kwamen ook brandbare vloeistoffen aan te pas..
Vet
Een beetje verlate wraak op de Beeldenstorm
Dit is niet met legaal consumenten vuurwerk gedaan, dus heeft verbieden geen enkele zin (mag wel van mij, overlast ven illegaal vuurwerk begint nu al)
Hmm, als Darwin iets beter zijn best had gedaan, had hij deze jongens 4 meter naar rechts gezet.
@Petrus de rewa
Het enige middeleeuwse aan die kerk is het gedachtegoed.
Verbieden dat consumentenvuurwerk, eh wacht.
Vuurwerk is racisme!
Dat was wel een beste. Ze hebben geluk dat ze zelf niet dat brandende goedje opvangen. Ik zeg goed gedaan jongens, volgende keer wel even in een weiland afsteken. Vijf reten.
Nou, nog meer redenen nodig om consumentenvuurwerk te verbieden?
Het begint met rotjes... Hier eindigt het vooralsnog...
Sinds de IS filmpjes vind ik dit toch minder spectaculair merk ik.
oppakken die handel.
-weggejorist-
Zonde van de middeleeuwse kerk.
Natuurlijke selectie heet dat.
Domme boertjes.
Kunnen 'we' in Nederland niet hetzelfde doen als wat bijvoorbeeld in Londen al jaren gebeurt? Gewoon één groot, dik, vet, fantastisch, professioneel vuurwerk ipv al dat idiote gestuntel door amateurs met net iets te weinig hersencellen, gemarineerd in net iets teveel alcohol?
Ik hou persoonlijk meer van carbid.
Hé een Cobra 15!
Gelukkig maar dat de jongens die deze 'kwajongensstreken' uitvoeren dusdanig vermogend zijn dat ze achteraf zelf alle schade gaan vergoeden. Oh nee wacht...
Zoooo!!! Die is gaaf!
REAGEER OOK