Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA: gratis geld voor dierengedragstherapie

catmonasuas.gifWelkom dames en heren van buiten het Amsterdamse reservaat, bij deze nieuwe aflevering van WTF020. De vast en zeker goedbedoelende PvdA-mevrouw Münire Manisa wil graag dat minima gratis met hun huisdier richting de 'dierengedragstherapeut' kunnen. Vanaf januari kunnen minima in Amsterdam al gratis naar de dierenarts (thanks SP), maar dat gaat voor de PvdA in 020-NW niet ver genoeg. Volgens hen wordt er 'voorbij gegaan aan de mentale gezondheid van zowel de gezelschapsdieren als de eigenaren' en een gratis dierenpsycholoog zou dan veel dierenleed kunnen voorkomen. Juist. Gratis dierenarts, gratis dierenfluisteraar, what's next, PvdA? Gratis dierenvoer voor minima? Gratis krabpaal en een gratis chihuahua die ze (mits voor 23u besteld) gratis komen brengen? Terwijl Onze Oudjes tot hun enkels in hun eigen urine liggen te zitten te weg te schimmelen (allemaal) willen ze in 020 hun keffertje gratis naar de dierenDrPhil. Koekoek. Nu zijn wij natuurlijk guurrechtse haatdragende dierofoben, maar wat dachten jullie in Amsterdam van het idee dat je gewoon pas een huisdier zou moeten (mogen) nemen als je zo'n beest (financieel) kunt onderhouden? Dat voorkomt waarschijnlijk pas een boel dierenleed. Rest ons nog één vraag. Als we hier zo kneiterveel taxpoet innen dat we er huisdieren gratis van naar de gedragstherapeut kunnen sturen, waarom hebben we dan nog geen vliegdekschip? Nou?

Reaguursels

Inloggen

Mijn oma zou graag 2x per week gewassen worden in haar verzorgingstehuis?
Vreemd dat daar geen geld voor is....

spoilerfreak | 11-12-15 | 02:32

-weggejorist-

F Cobben | 10-12-15 | 20:49

Belastinggeld is gratis voor de Partij van de Arbeid en arbeiders mogen de rekening betalen. Waarom protesteren de leden van de Partij van de Arbeid niet?

F Cobben | 10-12-15 | 20:48

telelezer | 10-12-15 | 15:05
nobele gedachte, maar wat dacht je van crowfounding of concrete ondersteuning vanuit de familie, vrienden en kennissen. Zo hebben wij als familie ( 6 stuks) jaren onze ouders iedere maand voorzien van 'welzijngifts'. Van de AOW viel net te leven en pa helaas nooit echt veel pensioen opgebouwd ondanks altijd te hebben gewerkt.
De 1 met maandelijkse donatie, de ander met wat uitjes, weer een met een wekelijks koffie drinken in de stad en weer 1 die het onderhoud en kosten van de hond opzich nam. werkte perfect, geen woord over gerept naar elkaar maar voelde voor iedereen goed.

fikkieblijf! | 10-12-15 | 18:12

MarcS 14:07

Doe de rekensom nog eens over, rekening houdende met huursubsidie,zorgtoeslag, andere toesalgen, besparingen op de kibdercreche etc etc...
.
Ik zeg u: ze had netto onderd euro minder netto met drie dagen werken ipv vijf.

Randiaan | 10-12-15 | 17:43

KRANKJORUM !!!

Ik wens niet mee te betalen aan dit soort waanideeën.

Wie een dier niet (financieel) kan onderhouden behoort geen huisdier te nemen.

Het zou ook een goede zaak zijn als ALLE toeslagen komen te vervallen voor het tweede en ieder volgende kind dat een echtpaar krijgt. Moet je dan eens kijken hoe snel die bevolkingsgroei (met name bij moslims want die vrouwen zijn net legbatterijen) wordt ingedamd.

Iedereen die huisdieren en veel kinderen wil; allemaal prima maar die gaat daar maar lekker zélf de verantwoordelijkheid en alle kosten voor dragen.

We moeten af van deze zieligheids- en profi-handophoud mentaliteit !

HypoPseudo | 10-12-15 | 17:18

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:48
Beste Lupuslupus, mijn 55 kilo zware hond at inderdaad vers vlees, en wel 1,5 kilo per dag. Van die KVV-troep uit de supermarkt die je in de supermarkt kunt kopen zou ik dus 4 pakjes per dag nodig gehad hebben. Dat is al €90 euro per maand.
En ik "zeur" niet over een rekening van €150, ik noem het. Ter illustratie wat een kleine ingreep al niet kost. Veel geld. Wat ik inderdaad gewoon kan betalen. Maar ja, ik ben dan ook geen minima of AOW-er.
En dan nog één dingetje: als je je hond apart gaat laten cremeren, dan betaal je de hoofdprijs. Daar kies je zelf voor, dus daar moet je dan ook niet over zeuren.

J. Jarig | 10-12-15 | 16:55

ben ik het hele maal mee eens mevrouw wth wilde ook een hond. terwijl mevrouw wth goed weet dat we in zwaar weer verkeren als gezin zijnde. dus dat heb ik haar ook verteld wij nemen geen hond zolang wij die niet kunnen verzekeren. dus nu moet mevrouw wth maar blij zijn met de goudvis.

wth was dat | 10-12-15 | 16:33

Dus mijn hond krijgt nu wel therapie terwijl de soepsidie voor alle leden van de pvda uitblijft. Iets waarvan iedere nederlander vindt dat die soepsidie er al jaren geleden had moeten zijn.Geldt voor stroom voor de electroshocks. Geldt voor witten jassen met riempjes. Cellen met matrassen aan de muur.Loon voor gekkendokters en noem maar op om nederland weer veilig te maken.

tweetybird | 10-12-15 | 16:22

Tsja, ach, belastinggeld moet rollen, en teveel belastinggeld moet waanzinnig rollen.

ben kokhals | 10-12-15 | 16:02

Pleur op met je huisdierenuitkering, leg eerst het fokken van die beesten aan banden en wie koste wat kost een huisdier wil gaat maar naar het asiel, daar hebben ze nog zat van die lieve gezelligheidsdieren. En verder hebben we net voor 1 miljoen een baaltje Reuze panda's gehuurd, wel weer even genoeg zo toch.

El Muñeco | 10-12-15 | 15:58

Ze kunnen de zgn. Minima beter zelf een gedragstherapeutische behandeling geven...

Groffert | 10-12-15 | 15:52

Arie_R | 10-12-15 | 15:22
Klopt, ben al jaren voor afschaffing van kinderbijslag na het tweede kind. Gezinnen met 5 kinderen in de bijstand kunnen er riant van leven (wat ze ook doen uiteraard... alleen zit het klagen inmiddels in het bloed)

Janey | 10-12-15 | 15:42

Lupuslupus, ik heb het gelezen en ik kom tot de conclusie dat ik het uitermate bij het rechte eind heb en dat je je eigen persoonlijke verhaal over je Jack Russel volkomen verward met het bericht. Dus vervelend voor je en ongezien de thyphus. Ik gun je een bril. Daar heb je vergoedingen voor.

ristretto | 10-12-15 | 15:41

Hondenbelasting ook maar meteen afschaffen voor deze groep.
Misschien dat de gemeente meteen een potje 'tatoeages voor minder bedeelden' kan maken. Je ziet nml niet alleen veel kinderen en huisdieren bij deze groep maar ook een explosie van plakplaatjes waar ze niet zonder schijnen te kunnen.

Janey | 10-12-15 | 15:37

-weggejorist-

Arie_R | 10-12-15 | 15:24

Hij is weer lekker!

Dit soort onzin moet afgeschaft worden, net als kinderbijslag voor het derde en meerdere kind voor mensen die een levensstijl maken van in de uitkering zitten. Als je er geen geld voor hebt, niet doen! Op deze manier zijn er nog minder consequenties aan constant verkeerde beslissingen maken… En lekker laten betalen door mensen die wel werken en weten wat ze wel en niet kunnen betalen...

Arie_R | 10-12-15 | 15:22

Ik lees veel jaloerse commentaren en ben het er ook mee eens dat het hele idee nogal over de top is.
Maar dat zou niet voor idereen moeten gelden:
Namelijk: veel minima zijn oudjes die van een rottig AOW-tje moeten overleven en waarvan de echtgeno(o)t(e) is overleden.
Die alleenstaande mensen zijn zo eenzaam als de pest en hebben een rot leven.
Hun huisdier is het enige wat ze nog hebben om liefde te geven, tegen te praten en te verzorgen.

Juist die alleenstaande oudjes hebben juist dringend financiele hulp (in dit geval voor hun huisdier) nodig, temeer daar ze al 9 jaar geen inkomens inflatie indexering meer hebben gekregen van de respectieve schandelijke kabinetten, en waarnaast hun laatste wanhopige levensader: de huursubsidie, stelselmatig wordt afgebroken, waardoor ze in verhouding steeds armer worden en zichzelf, dus laat staan een huisdier, amper meer kunnen onderhouden.

Maar dus alleen maar alleenstaande ouderen (want jongeren hebben nog kans om anderen te ontmoeten) en ook niet samenwonende of getrouwde "minima" want die zijn niet alleen en eenzaam,

telelezer | 10-12-15 | 15:05

Kunnen ze eindelijk naar Maurice de Hond laten kijken.

LuckyGirl | 10-12-15 | 14:25

@Sjefke7807 | 10-12-15 | 14:02
Helemaal met uw eens!

Radijsje | 10-12-15 | 14:25

Ik ben zo'n minima man, ik heb ook een hond. Heb daar ongelooflijk veel plezier aan. Inderdaad, vooral de kosten van de dierenarts kunnen krankzinnig hoog zijn, omdat de prijzen krankzinnig zijn. Ik rook en drink niet, mag ik nog ergens plezier aan hebben als minima man? Maar hoeveel mensen hebben een auto, die ze eigenlijk OOK niet kunnen betalen.
Om je leven te leven zou je dag en nacht moeten werken, het is onbetaalbaar geworden!

Radijsje | 10-12-15 | 14:22

Het tegenovergestelde van buitendorps WTF030: Want hoe gestoord is het dat ik voor een hond van 3 kilo meer dan bijna 105 euri per jaar moet betalen?

belo | 10-12-15 | 14:21

@sher_khan | 10-12-15 | 12:39
Castreren heeft helemaal niets met verminderen van agressie te maken. Integendeel. Door het castreren haal je al het natuurlijke uit een hond, b.v. en erg belangrijk, het "heer" zijn. Een reu zal nóóit een teef aanvallen maar een gecastreerde reu zal dat zéker wèl doen! Agressieve honden zijn zo gemaakt door hun bezitter en dat voorkomt castreren niet. Hoogstens wil de gecastreerde hond niet meer zo nodig aan de top staan t.o.v. andere reuen maar dan komt hij een niet-gecastreerde reu tegen en delft hij bij een gevecht alsnog het onderspit. Opvoeden is het devies!
Maar ja, zelfs kinderen worden al 20 jaar niet meer opgevoed dus wat wil je dan van honden-opvoeding verwachten!

Lupuslupus | 10-12-15 | 14:20

Hé Van leeuwen een dierenpsycholoog is helemaal niet zo raar idee. Hoe kan je anders een verkrachte geit helpen ?

hansvanvoren | 10-12-15 | 14:13

@Steinway | 10-12-15 | 14:05
Klopt helemaal. Lees de adv. op Marktplaats maar eens: "lieve hond, kan niet omgaan met andere honden". Tja en waarom niet, omdat de hond - notabene een roedeldier ! - nooit geleerd heeft om met andere honden om te gaan. Elke pup wil met andere honden spelen. Dat is zijn aard. En dat toestaan en zelfs aanmoedigen, heet socialiseren.

Lupuslupus | 10-12-15 | 14:11

@Randiaan | 10-12-15 | 13:16
100 netto per maand?
Dus 100/4 = 25 per week.
voor 2 dagen werken -> 12,5 per dag.
12,5 * 5 * 4 = 1000 / 4 weken.

Minimum loon (netto) = 1204

Iets klopt niet helemaal denk ik ......

MarcS | 10-12-15 | 14:07

Wat niet wegneemt dat deze PvdA muts een complete space cadet is. De PvdArmoe weet van de gekkigheid niet meer wat ze nog uit de kast moet trekken om het tij te keren. Want dat pluche zit toch wel erg lekker. Dat ze maar eens werk maken van alle schijnconstructies in de Uitzendbranche. En van de ordinaire leeftijdsdiscriminatie. En ophouden heel Afrika en het halve M.O. hier te inviteren. Ik denk dat we dan al een heel eind verder zijn. Maar dat kan natuurlijk niet want dan komen we aan hun kiezerspoule...

Sjefke7807 | 10-12-15 | 14:07

@ristretto | 10-12-15 | 13:52
Sodemieter zelf op met je commentaar. Leer eerst eens lezen!

Lupuslupus | 10-12-15 | 14:05

Dat een huisdier gedragstherapie nodig heeft komt meestal doordat het baasje zelf gedragstherapie nodig heeft.

Steinway | 10-12-15 | 14:05

@J. Jarig | 10-12-15 | 13:32
Het cremeren van mijn Jack Russeltje - die op 3 jarige leeftijd is vergiftigd - kostte 350 euro. Echt waar hoor. Was inclusief alle kosten zoals ophalen bij de dierenarts, individuele crematie enz. enz. Kreeg zijn as - na het (af) betalen van de rekening per post bezorgd in een aluminium blikje.
Heb zojuist mijn dierenarts gemaild of het lijfje van mijn hondje (grootte van een Jack Russeltje) er nog is want dan kom ik hem ophalen en begraaf hem alsnog in mijn tuin.
Fuck de gemeenteregels en de woningstichting. Een plekje op een hondenbegraafplaats is helemaal niet te betalen. Er zouden in elke plaats een paar honderd vierkante meter beschikbaar moeten worden gesteld als dierenbegraafplaats. Maar ja, dieren zijn geen "mensen" dus tellen ze niet mee.

Lupuslupus | 10-12-15 | 14:03

MarcS | 10-12-15 | 13:05
Uw tegel is mij uit het hart gegrepen! Altijd worden de aso-gevallen als leidend genomen. Terwijl er nu ontelbare mensen thuiszitten dankzij het faal beleid van het "kudtste kabinet ooit". En deze mensen hébben gewerkt(en willen nog steeds werken!), net als ondergetekende, maar komen niet meer aan de gang want; té oud al dan niet met WAO status. Want het zijn vaak, net als ik, gewone arbeiders die zwaar werk gedaan hebben en daardoor in meer of mindere mate versleten zijn. En als je dan al jaren een huisdier hebt zou je het als een wegwerpartikel moeten dumpen? Donder toch op zeg. Ik heb vogels, die allemaal oud zijn. Ze mogen hun leven fijn uitleiden bij mij en als ze overleden zijn komt er niets voor in de plaats. Die diertjes zouden het echt niet snappen als ik ze nu ineens aan een asiel of andere eigenaar zou over doen. Maar het is voor sommigen makkelijk lullen vanaf de zijlijn. Hebben nooit zonder werk gezeten, of in de tijd dat de boel hier nog een beetje normaal draaide. Nu liggen zaken heel anders en gaan de aannames van vroeger niet meer op. De kortzichtigheid en vooringenomenheid van sommigen is echt tenenkrommend!

Sjefke7807 | 10-12-15 | 14:02

@sher_khan | 10-12-15 | 12:39
Ah, mensen in de bijstand zijn slecht opgevoed. Duidelijk statement.
Mensen in de bijstand vallen andere mensen aan. Nog duidelijker.
Mensen in de bijstand zijn per definitie laag geschoolde ASO's, u gaat lekker!
Een Rasberry Pi injecteren, mijn god wat kunt u onzin verkopen zeg!

Ik heb een tip voor u, gratis en voor niets:
Het heeft niet zo heel veel zin om bij minima op bezoek te gaan voor werk hoor. De meeste minima hebben zelf geen werk of een baan die heel weinig oplevert. Waarom u denkt dat die mensen u aan een baan kunnen helpen is mij dan ook een raadsel. Probeert u het eens bij bedrijven, of anders via het UWV of zo.

MarcS | 10-12-15 | 13:59

Maar dat kan nog beter als die groep niet kunstmatig groot gehouden wordt!
@datzouzomaarkunnen | 10-12-15 | 12:56
.
Wat stelt u voor; net zoals DKS doet; alle 65plussers het ravijn in? De pil van Drion voor alle 65+? Uit te reiken op het moment dat iemand 65+ wordt?

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:52

Lupuslupus | 10-12-15 |
Wat een waanzinsreacties. Lees eerst eens goed. Het gaat over vergoeding van de DIERENGEDRAGSTHERAPEUT voor uitkeringsgerechtigden. Alles wat je tot nu toe roeptoeterde heeft hier niets mee te maken. Sodemieter op met je kosten. Het zijn keuzes. Hond? Ok geen auto. Je hebt keuzevrijheid, geen recht om alles te willen èn vergoed te krijgen.

ristretto | 10-12-15 | 13:52

@Lupuslupus | 10-12-15 | 13:35
Onzin, de fout ligt bij de Dierenbescherming, die konden gebruik maken van een specifieke verzekering voor asieldieren c.q. voor de minima, geen selectie alle beesten tot 10 jaar direct bij aankoop in het asiel met een betaalbare verzekering de deur uit.
Wil de Dierenbescherming niet, is commercie.
Overigens kan je als je in de Bijstand zit ook de premie terug krijgen, je hebt een dier nodig voor je geestelijk welzijn c.q. onderhouden van sociale contacten etc.

Uw Verzekeringsadvis | 10-12-15 | 13:50

@J. Jarig | 10-12-15 | 12:56
*Rijk genoeg* maar wel zeuren over een dierenartsrekening van 150 euro??
En een grote hond die voor 100 euro per maand eet? Kreeg hij biefstuk?
Mijn - middenslag - hond eet 1 bakje (400 gram) diepvries "vlees compleet". Kosten: 75 cent per dag.
Een grote hond zou hóógstens het dubbele eten: 800 gram = 1,50 per dag. (Mijn Dobermann at 400 gram kopvlees per dag) en is 13 jaar oud geworden.
1,50 diepvriesvlees per dag kost dus 45 euro per maand. Maar ja, als je allerlei dure meuk (want is zo lekker makkelijk) gaat voeren maar dat vol zit met allerlei toevoegingen en vooral vulsel (gezien de enorme hopen stront die zo'n dier uitscheidt) moet e niet janken om 150 euro per maand. Eigen schuld.

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:48

@XaleX_2 | 10-12-15 | 13:14
Daarom ga ik al sinds jaar en dag naar een dierenatsenpraktijk in een andere gemeente waar alleen 3 dierenartsen: vader, dochter en schoonzoon zijn. Scheelt al sowieso de helft in vergelijk met andere dierenartsen. Voor de allergie van mijn hond hoef ik nu nog maar 10 euro per bezoek te betalen omdat het een herhaal bezoek is - voor dezelfde kwaal -. Waar vind je dat nog??

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:40

@Petrus de Rewa | 10-12-15 | 12:12
Dat klopt en zou *landelijk* ingevoerd moeten worden. Je kunt je hond of kat alleen maar verzekeren tot een bepaalde leeftijd. Dus een ouder dier uit een asiel is al niet meer te verzekeren.
En dan nog, leer mij de verzekeraars kennen! Alleen maar graaien en als er uitbetaald moet worden zijn er tienduizenden kleine lettertjes en kun je aan het gas met je claim. *Oplichters* zijn het. Allemaal!!

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:35

wat een totale losers zijn dat toch die linksen. In Den Haag zit ook zo'n wethouder die overal megalomaan geld zit rond te strooien nadat hij het eerst bij anderen heeft afgeroomd. Idioten, allemaal

langzullenweleven | 10-12-15 | 13:34

Even wat onderzoek verricht. Ja het is mij bevestigd door een ook Münire Manissa zeer bekende dierengedragstherapeut.

Münire Manissa is door deze therapeut zelf pas net een week geleden op proefverlof gestuurd. Je kan haar dit niet kwalijk nemen. Haar hersens zijn slechts een heel klein beetje verder ontwikkeld dan die van een koe. Anders stond ze de hele dag te schijten. Niet serieus te nemen dus.

Sabotage | 10-12-15 | 13:33

Als een politieke partij iets gratis wil weggeven aan een bepaalde groep is dat natuurlijk gewoon stemmen kopen. Niks meer, niks minder.

martymcfly | 10-12-15 | 13:32

Wow, Lupuslupus, wat wat was dat voor hondje dan? Want mijn 55 kilo zware en 75 cm (schofthoogte) Rhodesian Ridgeback is voor nog geen €100 gecremeerd.

J. Jarig | 10-12-15 | 13:32

@MarcS | 10-12-15 | 13:05
Helemaal met uw tegel eens. 10 sterren!

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:31

Hoewel dit natuurlijk een krankzinnig idee is (maar ja, wat is er niet krankzinnig in Amsterdam) wordt in het artikel alweer - en zoals GEWOONLIJK! - voorbij gegaan aan de ouderen - met hun miserabele aow-tje, eventueel aangevuld met een minipensioentje. Voor wie een hondje of kat nog het enige is waarvan ze liefde krijgen en die hun familie is geworden. Omdat de rest van de "familie" het heeft laten afweten.!
.
Veel commentaren hier vind ik dan ook volkomen harteloos en hoop dat de schrijvers aan het eind van hun leven dan *ook* niets anders meer overhouden dan een huisdier. (Wat voor het huisdier niet te wensen is).
.
Géén hondenbelasting voor het 1e en 2e hondje, voedselbanken in heel Nederland voor de honden en katten van de minder-bedeelden, korting op dierenartskosten, geldig voor hen allen inclusief de aow-ers!
.
Gisteren met groot verdriet mijn hondje moeten laten inslapen maar kon hem niet laten cremeren omdat ik dan weer 4 maanden aan t afbetalen ben.! Want een simpele crematie kost 350 euro!!! En dan dit artikel en de reacties lezen, ik ben er *kotsmisselijk* van!

Lupuslupus | 10-12-15 | 13:26

Een dier is voor eenzame, vaak ouderen, mensen een houvast. Een huisdier brengt gezelschap, heet geeft iets te doen en iets om voor te zorgen. Een dier brengt geluk. Dus kan ik ergens wel begrijpen dat voor bepaalde mensen dit wordt betaald.

Mark_D_NL | 10-12-15 | 13:23

Help, m'n griffioen heeft een smaak voor magistraten ontwikkeld.
ik kan het beestje al niet eens meer met stoelen van het gebefte afslaan.

hallevvezool | 10-12-15 | 13:23

Eurotokkie 13:03

Vriendin van mij is drie dagen gaan werken in plaats van vijf. Het scheelt haar netto 100 euro per maand.
.
Soms vraag ik me ook wel eens af waar ik nou eigenlijk in godsnaam mee bezig ben. Helaas ben ik dan toch net iets teveel van 'werken met je donder' in plaats van leven op kosten van anderen.
.
Ik kan het u niet eens kwalijk nemen.

Randiaan | 10-12-15 | 13:16

Ze hebben te hoge kosten door personeel en vooral huur van hun pand (hypotheek, weer die banken) en ze betalen zelf natuurlijk ook belasting. En over die opgeklopte waarde rekent de overheid nog even doodleuk 21% BTW www.partijvoordedieren.nl... Zo gaat het toch bij alles tegenwoordig. BTW heffen over gebakken lucht en daarna weer uitdelen via het herverdelingscircus van politici ter compensatie van te hoge kosten.
Watching the Wheels | 10-12-15 | 12:48

Bullshit, 90% van die zogenaamde dierenarts praktijken zijn eigenlijk 'dierenklinieken' waar alleen maar goedkope assistentes en 1 arts in opleiding aanwezig is... maar je betaal wel het bedrag van een volwaardige dierenarts. Dierenpraktijken moeten eens grondig doorgelicht worden want het zit redelijk dicht tegen de zwendel aan zoals zij fungeren. Zoals in mijn voorbeeld heb ik iets van 600 Euro betaald om vervolgens zo'n arts in opleiding verkeerde diagnose te laten maken... waardoor dat beest alsnog dood ging.

Een dierenarts is niet hetzelfde als een 'mensen'arts die een eed heeft afgelegd en net boven kostprijs werkt. Dierenpraktijken is pure commercie die hun best doen om de rekening zo hoog mogelijk te laten oplopen.... zeker nu de gemeente betaalt.

XaleX_2 | 10-12-15 | 13:14

@yamahaha | 10-12-15 | 12:12
Ze kunnen zich ook geen asielzoekers veroorloven, die kosten zo maar 26.000 per jaar.

MarcS | 10-12-15 | 13:08

@yamahaha | 10-12-15 | 12:12
Kijk mama, zonder enige feitenkennis poneer ik mijn mening. Leuk he, zullen ze mij geloven? *vingertjes kruist*

MarcS | 10-12-15 | 13:07

@zeeman73 | 10-12-15 | 12:03
Ongeveer even ver van het padje af als mensen die vinden dat mensen met een uitkering hun hondje maar weg moeten doen. Of godbetert hun kinderen .......

Blijkbaar ben je, mocht je om wat voor reden dan ook in een uitkering terecht komen, opeens geen mens meer, maar een opvreter. Al die schreeuwers, ALLEMAAL, gaan straks een keer de AOW in. Ik kom niet meer bij, dat is ook gewoon een uitkering maar die hebben ze dan 'verdient'. Maar mensen die 40 jaar gewerkt hebben en door allerlei nieuwe regels niet meer aan de bak komen en een bijstandsuitkering krijgen, die dan weer niet .... die hebben nog nooit iets goeds gedaan.

Schoften zijn het, echt schoften.

MarcS | 10-12-15 | 13:05

We zullen ze later nodig hebben, die herdershonden en hangbuikzwijntjes.
prima idee dus van Adam. Een beetje tegengewicht tegen de halal wetten.

miko | 10-12-15 | 13:04

Randiaan | 10-12-15 | 13:02
Ik geef al jaren andermans geld uit en dit bevalt prima, moeten meer mensen doen.

Eurotokkie | 10-12-15 | 13:03

Haha, wat moet het toch heerlijk zijn om de hele dag met lalalala belastinggeld te kunnen smijten, in ruil voor extra publieke steun zodat je de volgende vier jaar met nog veel meer belastinggeld kunt smijten. Hoe gekker de besteding, hoe beter. Een fantastische job.. voor gewetenloze sociopathen tenminste.
.
Het Zwitserleven Gevoel voor de gewetenloze?

Randiaan | 10-12-15 | 13:02

@Godsammekraken | 10-12-15 | 12:01
Die mogen ook het huis van huizenbezitters op eten?
*verward nog een bak koggie inschenkt*

MarcS | 10-12-15 | 13:01

@kwark001 | 10-12-15 | 11:59
Nee hoor, die konden dat al jaren.

MarcS | 10-12-15 | 13:00

Kun je een beestje niet onderhouden? De vogeltjes (99% kutmeeuwen en kraaien) in 't park voeren... dat schept een band. Oh wacht nee dat staat dikke vette boete op in 020. MAG NIET.

GormSuil | 10-12-15 | 13:00

Hier in de schuur lopen wat mieren rond die het maar niet lukt om de 1e verdieping te bereiken en dat is natuurlijk hartstikke traumatisch, want vanaf verdieping 1 staan er ruim gevulde koelkasten klaar.
Hoe laat kan ik die mieren langsbrengen?

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 12:58

Waarom wordt zo iemand niet meteen op staande voet ontslagen eigenlijk?
Waarom tolereren we zo veel domheid?
Hoe meer rechten en privileges de onrendabelen krijgen, hoe lager de prikkel om echt eens wat van je leven te maken.
We creëren een generatie van werkloze, Kardashian kijkende bankhangers met een foutief gediagnosticeerd "bipolair" huisdier.
Politici zijn hier schuldig aan, ook zij leven steeds maar weer buiten hun budget en verwachten dat mensen die wel netto bijdragen hun gaten in de hand blijven vullen.
Wat een bizar gedrocht is de westerse democratie aan het worden eigenlijk.
Schaf partij politiek af. Voer een regel in dat politici minimaal 5 jaar ervaring in de particuliere sector moeten hebben. Maak een rekentoets onderdeel van de sollicitatie, net als een IQ test met veel "inzicht" vragen. Voer census kiesrecht in.
Maak Nederlanders weer enthousiast en beloon werklust en ambitie!
Ja, we moeten op onze zwaksten in de samenleving passen. Maar dat kan nog beter als die groep niet kunstmatig groot gehouden wordt!

datzouzomaarkunnen | 10-12-15 | 12:56

@Eurotokkie | 10-12-15 | 12:48
Nee joh, Eurotokkie, ik heb 'm niet ingeruild. Hij ging dood en deze is de opvolger.
En nee, mijn kind ruil ik nooit in. Hoeft ook niet, want ik ben rijk genoeg.

J. Jarig | 10-12-15 | 12:56

Kan Münire Manisa niet naar de dierenarts voor een spuitje?

Mastermattie | 10-12-15 | 12:55

Ah jaa, was ik maar als Manisaa,
nooit zorgen en altijd geld in de laa.
.
*plop* Helaas nu weer werken om belasting te kunnen betalen.

hotmint | 10-12-15 | 12:53

@G,I. Jane | 10-12-15 | 12:48
Heet hij Fred?

Watching the Wheels | 10-12-15 | 12:53

deepblue | 10-12-15 | 12:50
Omdat mensen om dieren geven?

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:51

G,I. Jane | 10-12-15 | 12:48
Gewoon je vriendje dumpen, klaar.

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:51

Dit land lijkt al verloren

deepblue | 10-12-15 | 12:50

@XaleX_2 | 10-12-15 | 12:40
Ze hebben te hoge kosten door personeel en vooral huur van hun pand (hypotheek, weer die banken) en ze betalen zelf natuurlijk ook belasting. En over die opgeklopte waarde rekent de overheid nog even doodleuk 21% BTW www.partijvoordedieren.nl/standpunt/b.... Zo gaat het toch bij alles tegenwoordig. BTW heffen over gebakken lucht en daarna weer uitdelen via het herverdelingscircus van politici ter compensatie van te hoge kosten.

Watching the Wheels | 10-12-15 | 12:48

J. Jarig | 10-12-15 | 12:47
Dus al je kind teveel eet dan ruil je deze ook in?

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:48

Mijn fret schijt demonstratief in de hoek van mijn kamer als mijn nieuwe vriendje is geweest. Hoeveel sessies heb ik nu met haar nodig?

G,I. Jane | 10-12-15 | 12:48

Voorheen had ik een grote hond. At me de oren van het hoofd (ruim 100 euro per maand). Werd me te dol. Nu weer een hond, dit maar een ukkepuk. Die eet nog geen 10e van wat die grote at. Da's mooi €1200 per jaar besparen.
Ukkepuk is nu bij de dierenarts. Een melktandje is niet uitgevallen na het wisselen, moest verwijderd. Mag ik mooi €150 voor aftikken.
Dat soort dingen kan je helemaal niet betalen als minima. Moet je ook helemaal niet willen. Neem als je dan toch persé wat wilt lekker een tamme rat. Of twee, want één is zielig. Net zo gezellig en aanhankelijk en het kost praktisch niets.

J. Jarig | 10-12-15 | 12:47

J. Jarig | 10-12-15 | 12:41
Ook als werkenden kun je gebruik maken van de voedselbank, bijzondere bijstand, subsidiepotjes en toeslagen.

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:46

Wat moeten gezelschapsdieren op een vliegdekschip? Is dat voor de bemanning? Geeft dat extra rust of zo in oorlogstijd? Of worden de dieren (mis)gebruikt ipv munitie?

fingers | 10-12-15 | 12:45

sher_khan | 10-12-15 | 12:39
"Ik kom voor werk bij veel 'minima' over de vloer"
Je bent inbreker van beroep?

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:44

Weet iemand waar het Break Even Point ligt tussen werkenden en minima? Bij welk salaris wordt het onvoordeliger om aan het werk te blijven ten opzichte en kan je beter uitkeringstrekker/minima worden met al die gratis extra dingen die zij toegeworpen krijgen? Volgens mij begint dat met dit soort grappen erbij aardig richting modaal op te kruipen.
Misschien een leuke voor Regenjas om eens te berekenen?

J. Jarig | 10-12-15 | 12:41

Dierenartsen zijn ook wel belachelijk duur natuurlijk, zelfs voor niet minima's. Een paar jaar geleden heeft 1 kat mij even €600,- gekost.. die vervolgens alsnog dood ging dankzij een verkeerde diagnose.

XaleX_2 | 10-12-15 | 12:40

IIk kom voor werk bij veel 'minima' over de vloer (alsnog dikke flatscreens, mooie lage-huur appartementen, uitgebreide telefoonabonnementen), en meestal tieren de huisdiertjes weeldig.

Probleem: net zoals de eigenaren, zijn de dieren asociaal en slecht opgevoed.
Gevolg: net zoals de eigenaren, vallen de dieren andere(n) aan en doen hun behoefte waar het ze uitkomt.
Oplossing: I.p.v de symptomen bestrijden, kunnen ze beter de eigenaren bij opvoeddeskundigen langs sturen. Ook zou verplicht castreren van de dieren voor iedereen goed werken. Het laaggeschoolde asovolk vindt het namelijk zielig en niet-mannelijk om de ballen van hun hond er af te kappen. Zo voorkom je agressieve bulldogs met idem baasje.

Wil je het nog gekker? Je kunt nu ook op vertoon van stadspas gratis je kat met een Rasberry Pi laten injecteren: www.doamsterdam.nl/intro_asiel_chippen...
Als je de chip er weer uit peutert, kun je die lekker op de zwarte markt verkopen: laat maar komen die nestjes.

sher_khan | 10-12-15 | 12:39


Cuyahoga | 10-12-15 | 11:57

Plempte het een aantal jaar geleden al eens: stond eens achter een dame bij de dierenspeciaalzaak en die vroeg de verkoper of hij ook iets goeds had wat hielp tegen vlooien bij honden. Ja, zei hij, dit produkt helpt prima en die kost € 39,- en ik heb ook nog iets voor €19,- maar dat werkt minder goed. Doe mij dan maar dat goedkopere produkt, zei ze, want ik heb drie honden en dat dure produkt kan ik niet betalen van mijn uitkerinkje...

eerstneukendanpraten | 10-12-15 | 12:39

@kwark001 | 10-12-15 | 12:03
Zes kinderen nemen en bieden ouders in de bijstand is een verdienmodel. Al dat geld dat voor de kinderen is bedoeld mag uitgegeven worden aan sigaretten, bier en grootbeeld TV en aan huisdieren.

Rest In Privacy | 10-12-15 | 12:38

gerrit5042 | 10-12-15 | 12:34
Ach het geld gaat naar een goed doel.

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:37

Valt daar ook psychiatrische hulp voor Halal te slachten dieren onder?

Frikanknul | 10-12-15 | 12:37

* investeert in pek, veren en hooivorken

Dhr. de Wit | 10-12-15 | 12:35

Via de belastingen betaal ik graag mee aan zaken van algemeen nut. De noodzaak ontgaat mij hier volkomen.

ristretto | 10-12-15 | 12:34

En de gemeente belastingen en parkeertarieven verhogen
Voor die onzin
Een voorstel van de PVDA dat zegt meer dan genoeg een partij van dwazen

gerrit5042 | 10-12-15 | 12:34

Wie geen huisdier kan onderhouden moet er dus geen een aanschaffen? maar wat als je al 10 jaar een huisdier hebt en je wordt werkloos, je huisdier dan maar wegdoen?
Je kinderen dan ook maar wegdoen?
Voor kinderen krijgt men zelfs nog vette subsidie, ook de rijken, terwijl het zo zou moeten zijn dat kinderen nemen ook zonder allerlei toeslagen te betalen zou zijn, ongeacht je inkomen, nu en in de toekomst.
Zelfde geldt voor een koophuis trouwens.

Boerin van Buuten | 10-12-15 | 12:33

Met je wegschimmelende p vd aard en vliegdekschip naar de gedragstherapeut op kosten van de kindertjes, maar ze mogen wel hun schoen zetten.

Watching the Wheels | 10-12-15 | 12:31

De Linkse subsidie industrie krijgt weer een "Stem PvdA" door de gemeenschap betaalde geldinjectioe

moitambien | 10-12-15 | 12:29

De schat weet nog niet dat ze op de GeenStijl staat. "zo zijn onze münieren neuriet"

Lewis Lewinsky | 10-12-15 | 12:28

Is uw dier in de war? Kom naar mij, de dierenfluisteraar, met mijn praktijk in huis. Ik zit in Rotterdam, dus dat korte reisje overleeft uw hond of kat wel. De adresgegevens kunt u krijgen bij de redactie@geenstijl.nl

tejootje | 10-12-15 | 12:26

Het PvdA-vrouwtje heeft waarschijnlijk de nodige dierenpsychiaters in haar kennissenkring die nog niet genoeg centen opstrijken.

sinar2 | 10-12-15 | 12:23

Na de gratis ijskasten, nu dus ook dierenverzorging én psychologische coaching voor de minderbedeelden. Betalen zij eigenlijk wel hondenbelasting of is dat ook gesubsidieerd?

salsaparilla | 10-12-15 | 12:23

Lewis Lewinsky | 10-12-15 | 12:20
Ja een poolhond met een kleding aan, dat beest heeft het zeker koud.

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:21

Werkende burger betaalt wel, dus wat maakt 't haar uit?

Vraag me steeds vaker af hoe erg losgekoppeld van de realiteit deze mensen zijn? Is de enige manier om politici een keer normaal na te laten denken door ze in een achterstandsbuurt te gooien voor een jaar? Misschien dat ze dan doorhebben dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is.

pantrofl | 10-12-15 | 12:21

Maakt niet uit joh, betaal ik toch gewoon 60,- voor een injectie ipv 40,- volgend jaar.

Mcfan | 10-12-15 | 12:20

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
Margaret Thatcher

Moonwarrior | 10-12-15 | 12:19

Lol Alquest, laat me raden, IJburg? Het sociale experiment.

ristretto | 10-12-15 | 12:18

Als iets geld kost is het niet gratis. Dat degene die er gebruik van maakt er niet voor betaalt doet daar niets aan af. Wij betalen er namelijk allemaal voor, althans degenen die werken en onder dreiging van geweld een aanzienlijk deel van hun zuurverdiende geld afstaan aan de overheid. Hoe meer 'gratis' diensten, hoe meer overvallen door de overheid op de werkende burger.

TheOneWhoKnocks | 10-12-15 | 12:18

Ik loop al jaren bij de dierengedragstherapie.

Eurotokkie | 10-12-15 | 12:17

Münire? Was daar niet een liedje over? Iets met "zo zijn onze münire"?

Lewis Lewinsky | 10-12-15 | 12:17

Ze moeten ze allemaal preventief ruimen ;-)

wilderst | 10-12-15 | 12:17

"Ja dokter, de poes van mijn vriendin gehoorzaamt niet. Volgens de PvdA kan ik hier terecht."

Kapitein Stijlvol | 10-12-15 | 12:16

Bij sommige rassen geen slecht idee

Bokito ergo sum | 10-12-15 | 12:15

Volgens Diederik Flapdrol zal het allemaal wel goed komen..

El Muñeco | 10-12-15 | 12:15

Mijn schaap heeft een halal slachting net overleefd, nu last van PTSS, waar kan ik een afspraak maken?

Mastermattie | 10-12-15 | 12:14

kwark001 | 10-12-15 | 12:07

Ben ik het helemaal mee eens.
Helaas wordt je in deze samenleving als werkende compleet uitgekleed om de minima van dit soort onzin te voorzien.

Hebben ze het nodig om te overleven vind ik het prima om voorzieningen te treffen om de zwakken van deze samenleving op te vangen, maar er zijn wel grenzen. En in dit geval zal er toch echt een grens getrokken moeten worden..

RisingGlorie | 10-12-15 | 12:14

Ah amsterdam... die stad die naast ons 1100 vrije sector huisje sociaal 'zwakkeren' a 420 pm neerzette. Met 2 herdershonden.. en vier marktplaatsaccounts.. twee auto's.. wegens vervangende woonruimte omdat na 30 jaar 'hun' huis gerenoveerd moest worden. Overigens krijgen de adamse minima ook een wasmachine.. en kent iedereen de stadspas?

Alquest | 10-12-15 | 12:12

Quid, je vergeet de voedselbank voor huisdieren. Die bestaat ook al.

Petrus de Rewa | 10-12-15 | 12:12

Minima kunnen helemaal geen kat of hond betalen. Een kat kost je zomaar 500 euro per jaar aan voer, vlooeien- en tekengif en inentingen. Een middelgrote hond kost je waarschijnlijk het dubbele. Nog afgezien van medische kosten als het beestje stuk gaat.

yamahaha | 10-12-15 | 12:12

Beste PvdA, mijn giraffe zeikt al om kwart over 7 om klontjes. Mvg. Dikkertje Dap

Bertie Wooster | 10-12-15 | 12:10

Ik wed dat deze Waku-Waku mevrouw een vriend(in) heeft die.... dierengedragstherapeut is.
Waar ik dat op baseer? PvdA = clientelisme.

ole guapa | 10-12-15 | 12:10

Geen moslim heeft een hond of een kat in zijn huis. De gemiddelde Surinamer ook niet op de zangvogels na. Degene die hier dus van profiteren zijn de tokkies met de pitbulls en de kuttenlikkertjes met roze strikjes in hun haar.

ristretto | 10-12-15 | 12:09

Als je dacht dat het niet debielier kon, dan maakt de PvdA het toch nog altijd weer iets achterlijker. Knap is dat.

De Psychiater | 10-12-15 | 12:09

Maar goed. Nu de hamvraag:

Wat doe ik met mijn vlooiencircus?

kwark001 | 10-12-15 | 12:09

Komt goed uit mijn goudvis is wat agressief.

onderbuikgevoel | 10-12-15 | 12:08

Minima met huisdieren...

Voor mijn hond.
100 euro belasting.
250 euro aan vreten.
200 euro verzekering.
100+ euro niet gedekte kosten.
50 euro speeltjes, riem ect.

Mensen die hun hond of kat niet kunnen verzekeren moeten verboden worden om het te nemen.

SchijtAan | 10-12-15 | 12:07

RisingGlorie | 10-12-15 | 12:06

Lijkt mij ook voor het nemen van kinderen. Zoals Godsammekraken al op doelde.

kwark001 | 10-12-15 | 12:07

Geen huisdier nemen als je er niet goed voor kunt zorgen. Da's diervriendelijker dan een beetje vaag gaan zitten liggen therapeuteren.

Dr.Dexter | 10-12-15 | 12:06

Knettergek, Misschien een verbod op het houden van dieren als je je eigen vreten niet eens kan betalen. in plaats van je hand op te houden...

Ja mensen een dier kost nu eenmaal geld. Dat moet eten. Dat wordt ziek, en die kosten moet je gewoon zelf betalen.

Kun je dat niet neem je geen dier.. lijkt me een simpele regel..

RisingGlorie | 10-12-15 | 12:06

Doe eens Windesheim-journalistiek onderzoek! Wie is die gedrachtstherapeut? Wat is de relatie met de lokale PvdA?

de Voorzittert | 10-12-15 | 12:05

Godsammekraken | 10-12-15 | 12:02

Heb ik ook nooit begrepen. Als je in een uitkering zit kun je toch geen zes kinderen nemen.

kwark001 | 10-12-15 | 12:03

Stel dat ik nou een groep lieve biggetjes als huisdieren heb en ik neem die aangelijnd mee door (h)Amsterdam naar die zielenknijper, wordt dat dan ook vergoed?

Mastermattie | 10-12-15 | 12:03

Mensen met dit soort voorstellen zijn alle realiteitszin en gevoel voor verhoudingen kwijt. Dat gaat richting ontoerekeningsvatbaar.

zeeman73 | 10-12-15 | 12:03

Vogelbeest | 10-12-15 | 12:01

Ja precies! Daar doelde ik eerder al op.

kwark001 | 10-12-15 | 12:02

".. maar wat dachten jullie in Amsterdam van het idee dat je gewoon pas een huisdier zou moeten (mogen) nemen als je zo'n beest (financieel) kunt onderhouden?.."

Een zelfde regeling voor kinderen ook graag. In plaats van fokpremies die vooral voor onrendabelen bijzonder gunstig uitpakken.

Godsammekraken | 10-12-15 | 12:02

"Mijn goudvis zwemt alleen linksom in zijn kom, is er een therapie om hem ook rechtom te laten zwemmen?"

Vogelbeest | 10-12-15 | 12:02

@Cuyahoga | 10-12-15 | 11:57
Huisdieren zijn goedkoper dan kinderen!

necrosis | 10-12-15 | 12:02

Ik weet nog wel wat goeperingen die gedragstherapie goed kunnen gebruiken.

Vogelbeest | 10-12-15 | 12:01

h/t reddit

Dean Moriarty | 10-12-15 | 12:01

Uitvreters en huisdieren. Meestal zijn die huisdieren ook niet maatje huiskat maar eerder vechthond tot heuphoogte. Huizenbezitters mogen hun huis opeten als ze zonder inkomen raken. Ik stel een vergelijkbare regeling voor voor de groep uit het artikel.

Godsammekraken | 10-12-15 | 12:01

Ah.. de werkenden zijn nog niet genoeg uitgeknepen...

WellusNietus | 10-12-15 | 12:00

Dus, al die moskeebezoekers kunnen straks ook gratis naar de die... Och, laat maar.

kwark001 | 10-12-15 | 11:59

De wereld weer een stuk onrechtvaardiger voor de 50 uur in de week werkende. Ach gelukkig heb ik de panelen van GS en PownNed voor gratis therapie.

Rest In Privacy | 10-12-15 | 11:57

Bij 'minima met een huisdier' was ik al afgehaakt.
Misschien moeten ze dat huisdier wegdoen, dan zijn ze geen minima meer.

Cuyahoga | 10-12-15 | 11:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl