achtergrond

Geenstijl

VIDEO! Jongens faken Koran met Bijbelteksten

Geinig experiment. Twee gasten gaan de straat op met een Bijbel, wikkelen hem in een Koran-omslag en lezen een paar heftige teksten uit de Bijbel op aan voorbijgangers. Die dan denken dat ze uit de Koran komen. U raadt nooit wat er toen gebeurde! Oh, jawel, mensen vinden de uitspraken walgelijk. Maar wat wordt hier mee verder bewezen? Nou, er wordt in ieder geval helder aangetoond dat alle heilige boeken van voor de Verlichting vol met achterlijke uitspraken, waanideeën en geweldsoproepen staan, waarbij homo's, ongelovigen en vrouwen er altijd bekaaid afkomen. Gefeliciteerd, jullie hebben ontdekt dat de Bijbel net zo'n wanstaltige verzameling teksten op basis van een verzonnen God is als de Koran. Wat wij hier ook wel eens aankaarten. Maar dat verklaart natuurlijk niet waarom zelfs de meest orthodoxe christenen (shout out naar Staphorst!) niet de neiging hebben zichzelf op te blazen, willekeurige uitgaansgebieden overhoop te schieten in Parijs of geweldsorgies in staatsvorm aan te richten met als rechtvaardiging hun heilige boek, zoals moslims. In het ergste geval wordt homofilie afgekeurd dan wel genezen en hebben vrouwen niks te vertellen -wat op zichzelf al vrij obstinaat is. Ligt de radicalisatie dan toch niet aan de islam, maar aan andere factoren? Of neemt een veel groter segment van de moslims de kwaadaardige teksten van hun heilige boek letterlijk en serieus dan momenteel nog bij de christenen gebeurt? Of is de genade, vergeving en liefde van Jezus in het Nieuwe Testament bijvoorbeeld datgene wat christenen tegenhoudt om massaal de wapens op te nemen tegen anders gelovigen? Is de genadevolle bekeringsdrang van het Nieuwe Testament dus wat het verschil maakt met de oproep tot Jihad van de Koran en aanhangselige teksten? Genoeg opties om te verklaren waarom een grote kudde moslims wel ontzettend debiel gaat op hun achterlijke heilige boek en dit bij de christenen vrij miniem is momenteel. Dus wat dat aan gaat zegt bovenstaand filmpje helemaal niks. Verder zijn wij van mening dat alle religie achter de voordeur moet blijven en vooral geen invloed mag uitoefenen op het openbare leven, wetgeving en onderwijs. Of als legitieme rechtvaardiging van bloeddorstig geweld geldt.
UPDATE: Volgens betrouwbare bronnen blokkeert Facebook de URL van het filmpje. En ondanks dat het een top 3 video op Reddit was, is het ook daar verwijderd door de redactie van de site. Vreemd, zo kwetsend is de video toch niet.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.