Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - ISLAM IS TERREUR

ebrupica100pix11.jpeg197 Retweets en 219 hartjes kreeg Wilders toen hij tweette ‘Islam is terreur – de islam hoort niet thuis in Nederland’. De Pavlov die erop volgde was voorspelbaar: Welles! Nietes! Volksstammen Wilders-adepten en haters met elkaar in discussie; respect voor Geert dat hij het volk laat vechten om een been dat hij niet eens heeft toegeworpen maar slechts benoemd. Elke moslim die in Nederland woont, weet: islam ís terreur. De islam is de reden waarom die moslim hier woont in plaats van in het land waar zijn roots liggen. In Nederland heeft namelijk iedereen de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn. Man - vrouw, jong - oud, wit - zwart, gelovig - atheïst. Ook die moslim. In Nederland heeft iedereen de kans op opleiding en ontwikkeling. Man - vrouw, jong - oud, wit - zwart, gelovig of atheïst. Ook die moslim. In islamitische landen, de Arabische voorop, is dat een utopie. Want de terreur die islam heet bestaat niet alleen uit bommen en granaten maar ook uit discriminatie en onderdrukking: van vrouwen, homo’s en minderheden. In de landen waar de roots van Nederlandse moslims liggen, heb je als vrouw, homo of andere minderheid een zwaar bestaan. In de landen waar de roots van Nederlandse moslims liggen, wordt alle terreur uit naam van de islam gepredikt. Waarom zou je dat niet toegeven? Waarom zou je niet blij zijn met de vrijheid die we in Nederland hebben, en dat gewoon hardop te zeggen? Waarom zou je niet gewoon erkennen dat de islam net zo min thuishoort in Nederland als het christendom in het land waar de roots van Nederlandse moslims liggen? En nee, niet elke moslim is een terrorist maar bijna elke terrorist is wél moslim. Dat je daarom als moslim afstand zou moeten nemen van de islam is net zo dom als BN’ers die hun afschuw over de aanslagen in Parijs twitteren. Je moet wel een gaatje in je hoofd hebben om te denken dat de Aboutaleb-achtigen (en daar zijn er zoveel meer van dan die amateur-terroristen) terrorisme steunen. Volksstammen Nederlandse moslims steunen terrorisme niet – wat niet wegneemt dat de islam wél terreur is. Volksstammen Nederlandse moslims willen liever vandaag dan morgen dat de overheid die broeihaarden van terreur, islamitische scholen en moskeeën sluit. Maar nee hoor, ook moslimextremisme dat uitmondt in terreur is tegenwoordig een recht. Een andere reden waarom onze politici dat deel van de islamitische bevolking dat terrorisme, islamisme en IS wél steunt niet oppakt en wegzet, kan ik niet bedenken. Ook niet waarom het de broeihaarden waarin steunbetuiging voor terrorisme plaatsvindt niet aanpakt en sluit. De vraag is waarom onze politici rustig doorgaan met het faciliteren van al deze gekkies, die terreur uit naam van de islam prediken. Zolang niet-PVV politici blijven ontkennen dat islam terreur is en de islam niet thuishoort maar wel thuis ís in Nederland, zal Geert Wilders met zijn PVV bovenaan in de peilingen staan. 219 hartjes. And counting.

Reaguursels

Inloggen

Even een correctie op dit stuk. Het christendom heeft zijn roots liggen in Israel en het is tijdens het romeinse rijk verspreidt naar het westen. Het hoort daar dus wel degelijk thuis.

Ik heb beter stukken van je gelezen Ebru.

anna81 | 23-11-15 | 21:55

Jammer genoeg is dit geen realiteit. IRA, ETA, hindoe fundamentalisme (trein vol met moslims in brand gestoken, veel doden in India). Neemt natuurlijk niet weg dat de moslim fundamentalisten dit gedachten goed uit de koran halen en het in de wereld van de islam min of meer wordt gezegd mens (moslim) dier (ongelovige) en vergeet de term koehoet ook niet :).

Het stuk bevat krachtige taal, maar is niet sterk geschreven. Teveel knikkers in de zak. Ik sluit me aan met een 7 op mavo niveau en de eerder genoemde kus van de meester. Geen hartje dus, maar wel een kus.

BrokenTipi | 23-11-15 | 15:57

"Elke moslim die in Nederland woont, weet: islam ís terreur."

Ebru het rechts schrijfmeisje bepaalt hoe iedere moslim denkt.
De enige reden dat ze hier mag schrijven is omdat zij een Moslim achtergrond heeft. Rechts vindt dat prachtig. Zij buit dat uit, het verdient goed, en de rekeningen moeten ook betaald worden. Alles voor een vergoeding.

spitsmang | 23-11-15 | 15:33

Voor Moslims is het gras altijd groener bij de buren. En als ze er eenmaal bezit van hebben genomen, dan trappen ze af. Het bijhouden of maaien, ho maar. De moslim komt hier inderdaad omdat het in het eigen land minder lekker gaat. En dus moet het hier ook kaal, achterlijk en Islamitisch worden. Ze misgunnen anderen het geluk omdat ze zelf niet weten hoe gelukkig te worden. Ja in de hemel met 100 maagden.

Radio Sydney | 23-11-15 | 15:30

religieuze (niet moslim) groepen zien de bui al hangen en beginnen dit soort filmpjes te verspreiden.
het heeft NIETS met religie te maken mensen.. doorlopen
- www.facebook.com/video.php?v=97675451...

(c)ZWITSUL | 23-11-15 | 15:06

Tsja Ebru, spijker-kop-raak inderdaad.

Het is zó maf, zo'n 80 jaar geleden maakte Charlie Chaplin het geniale "The Great Dictator". I.p.v. deze waarschuwing voor een inderdaad levensgevaarlijke en knettergekke dictator ter harte te nemen, werd de kunstenaar berispt wegens het "beledigen van een bevriend staatshoofd"...

Kennelijk heeft de vrije westerse wereld niets geleerd in die 80 jaar en worden vrolijk weer precies dezelfde fouten gemaakt. In-en-in triest.

EefjeWentelteefje | 23-11-15 | 13:06

Mooi... Ook mooi, ja die ook... Waar vind je dat... Niet bij Fonq.nl.... Maar bij GeenStijl.nl

LelyTekkel | 23-11-15 | 12:46

@ Rudsel255150727920 | 23-11-15 | 11:30
Gaat u toch nog maar even een tijdje oefenen op uw schrijfstijl en vermeende "expertise"

hij was wel grappig uw tegel , dat dan weer wel

De gezellige Syrier | 23-11-15 | 12:09

Alcor,

de meesten zijn hierheen gehaald om het werk te doen dat wij niet voor het minimumloon te doen, dat is iets anders. Overigens wilden de allochtonen dat zelf ook niet en verdwenen ze zo snel mogelijk de wao in.

Freija | 23-11-15 | 11:33

Ubra ik vind het wijs en vooral dapper van je.
Overweeg nu wel om beveiliging want je wordt nu als ongelovige van Alah en zijn profeet mohammed gezien.
Ik wens je veel sterkte voor het feit dat je afstand hebt durven nemen van dit ideologie, want zolang er gekken zijn in deze wereld (en die zullen er altijd zijn) die koste wat het koste bereid zijn om de moordopdrachten die in de Koran staan uit te voeren, ben je niet meer veilig.
Het probleem van de Islam is dat God op een verkeerde manier wordt geintirpreteerd. Bij de Islam staat God een explosie van kracht,(explosieve kracht) Dat bewijs ook waarom altijd na een moordaanslag de noodkreet: Allah Akbar hard op wordt uitgeroepen.
Persoonlijk gaat het dus bij Islam niet om het dienen van God maar het dienen van zijn kracht, een ingredient, een eigenschap of beter gezegd een iets van Hem en dus niet hemzelf. M.a.w. de Islam is erg onder de indruk van zijn explosieve kracht.
En door een iets van God te verheerlijken i.p.v God, verheerlijk je een Afgod. In dit geval een monster.

Rudsel255150727920 | 23-11-15 | 11:30

Waarom laten we toe, dat een land als Saudi Arabië, een moskee bouwt die gratis opleidingen geeft in salafisme/wahabisme. Als je dan gaat kijken op de websites van deze 'erkende' gebedshuizen en je hoeft niet eens diep te graven, stuit je op een hoop haatzaaierij.
Religies die strijdig zijn met de universele rechten van de mens of de grondwet negeren, die moet je behandelen als sektes, hit em where it hurts: Gebouwen in beslag nemen, rekeningen bevriezen, voorbeeldproces met strenge straffen voor de verantwoordelijken.
Dat zal initieel voor heel wat overlast zorgen want de brainwashed aanhang gaat luidkeels protesteren, maar het is de enige weg vooruit.

Ik weiger alleszins om alles te reduceren tot Islam of een links/rechts dichotomie.

Daar worden exact 1% mensen beter van: twee honden .. vechten ... been ...

defunct | 23-11-15 | 11:17

Dubbel paspoort Ebru,
hahahahaha

Over taqiyya gesproken ....

De gezellige Syrier | 23-11-15 | 11:13

De islam is hier om te blijven en de zaak nog verder te f*cken. Als dat echt goed doordringt bij de meerderheid is het te laat.

Rest In Privacy | 23-11-15 | 11:06

De Groot Mufti van Rusland , de heer Talqat Tadjoutdine heeft tijdens een ontmoeting met Poetin vorige week gevraagd en voorgesteld Israël door Rusland te annexeren gelijk de Krim.
Poetin moest glimlachen denkend aan een grap maar daar de mufti doorzette wees Poetin het van de hand. Toen de mufti één en ander meldde dagelijks erna in de stad Ufa zulks te hebben voorgesteld , klapte de aanwezige moslims zich de handen stuk. En Nederland? Nederland laat groepsgewijs tienduizenden Syriérs , de aartsvijanden van Israël , binnen. Al deze lieden hebben zonder uitzondering een militaire opleiding achter de rug en tallozen hebben daadwerkelijk gevochten al dan niet bij "gematigde" strijdgroepen. Judith Sargentini, (GL) de wandelende onnozelheid , geeft nu toe dat er wellicht toch "strijders" met de vluchtelingen meekomen ( JOOP). Daar waar landen als Japan, Korea, Canada , Nieuw Zeeland, Australië etc hun grenzen als bokken op de haverkist bewaken , geven wij carte blanche aan hele divisies angry young muslims alhier. De geschitfheid ten top.

Jan Boule | 23-11-15 | 11:05

Kan dit stuk morgen paginagroot in alle kranten?!!!

Rest In Privacy | 23-11-15 | 10:51

"De islam is de reden waarom die moslim hier woont in plaats van in het land waar zijn roots liggen".
Eh, nee. Het merendeel van de moslims is hier omdat hun (groot)ouders hier heen zijn gehaald vanwege de gasbel bij Slochteren. Omdat we geld teveel en arbeiders te weinig hadden.
alcor | 23-11-15 | 09:10
Wat een kul verhaal!!!

ET007 | 23-11-15 | 10:19

Ebru, mensen zoals jij geven mij een klein sprankje hoop dat er toch een toekomst voor Europa is!

Freija | 23-11-15 | 10:18

@Anjin mohammed:
Hafid Bouazza is zo iemand.

Carmelita | 23-11-15 | 10:15

Islam is iets ellendigs en moet verdwijnen

DixitQuote | 23-11-15 | 10:10

-weggejorist-

...punt... | 23-11-15 | 10:08

@Morgenhout:
En blijkbaar zijn onbedekte vrouwen losbandig.

Maar het zegt vooral dat ze niet Westers willen zijn.
Een soort provocatie.

Carmelita | 23-11-15 | 09:59

zo de ouden zongen piepten de jongen.
al die moslim knulletjes zijn ergens begonnen met dat rare geloof.de pinquins,mogen van mij ook een theemuts opzetten,we zijn er al aan gewend in het straatbeeld.
de jongens en soms ook meisjes die de aanslagen plegen,en bereid zijn zich er voor op te blazen,worden toch geestelijk geindoctrineerd,vanuit een moskee,of zijn ze daar thuis mee bezig.
nog meer moskeeën nog meer ellende.
de koran onder de loupe genomen door deskundigen,spreken er alleen maar kwaad van.
nog meer moslims nog meer ellende,dat drukt een stempel op ons vrijgevochten systeem.
wilders zal niet regeren,hij krijgt steeds meer stemmen,en de tijd komt dat de wind uit een andere hoek gaat waaien.

soledad | 23-11-15 | 09:42

"En nee, niet elke moslim is een terrorist maar bijna elke terrorist is wél moslim."
Het moderne terrorisme is uitgevonden door de Ieren, en er is nog altijd een zeer groot aantal communistische terroristen actief in de wereld. "Bijna elke" klopt dus niet, maar "relatief veel" of "buitenproportioneel" dat bekt niet zo lekker?

alcor | 23-11-15 | 09:34

Het is op zijn zachtst gezegd macaber en vreemd dat de mensen die verdreven zijn uit hun land door de Islam dagelijks wel 5x voor deze godsdienst bidden in de richting waar ze door deze godsdienst verdreven zijn.

Eurohater | 23-11-15 | 09:29

De marokkaan die toegeeft liever in nl te wonen dan in marokko moet nog geboren worden.

Anjin Mohammed | 23-11-15 | 09:26

Wederom een mooi staaltje van het Grote Goed der Ongezouten Waarheid.

Thomas333 | 23-11-15 | 09:18

"De islam is de reden waarom die moslim hier woont in plaats van in het land waar zijn roots liggen".
Eh, nee. Het merendeel van de moslims is hier omdat hun (groot)ouders hier heen zijn gehaald vanwege de gasbel bij Slochteren. Omdat we geld teveel en arbeiders te weinig hadden.

alcor | 23-11-15 | 09:10

Ebru. ik ben het roerend met je eens.

WatZalIkErvanZeggen | 23-11-15 | 09:03

Carmelita | 23-11-15

De kledingkeuze is ronduit beledigend voor het mannelijke deel van de bevolking. De kopvodden zijn bedoeld om zich te beschermen tegen vermeende geile blikken en ook om de vermeend oversekste man te beschermen tegen zijn vermeend ongewilde fysieke reacties. Alsof alle gezonde mannen, net als de ongeletterde profeet, haarfetisjisten zijn.

Morgenhout | 23-11-15 | 08:42

Excellente analyse!

_Fly66_ | 23-11-15 | 08:34

Ja, die hoofddoeken.
Eigenlijk vind ik dat kledingkeuze vrij moet zijn.
Toch kan ik niet laten me eraan te ergeren.
Je praat dan niet gewoon met een vrouw, maar met een Moslima.
Dat krijg ik niet uit mijn hoofd.

Vooral die strak ingepakte hoofden.

Carmelita | 23-11-15 | 08:15

Ik dacht dat je hier tendentieus en ongefundeerd commentaar mocht leveren, maar zodra het niet in het extreme Wilders adepten straatje past word ik weggejorist. Dat is niet echt een manier om veel diversiteit onder je gelederen te houden. Gewoon alles wegjorrissen wat je niet aanstaat: Dat is pas wegkijken.

Escovanity | 23-11-15 | 08:07

In een door mij beoogde regering van mensen die het beste voorhebben met Nederland (dus bij voorkeur zonder politici) zou Ebru Umar wat mij betreft een vooraanstaande positie in mogen nemen.

wooky | 23-11-15 | 08:00

Hee Ebru, 2 paragraaf, 2e zin: ik neem aan dat je afstand nemen van terreur bedoeld. Want een moslim die afstand neemt van de islam is een sitting duck......

Wamoje | 23-11-15 | 08:00

Fraaie column. Alle lof aan Ebru Umar. Het is ontluisterend inderdaad. De olifant is inmiddels zo groot dat de kamer bijna ontploft. Letterlijk en figuurlijk. De islam uit de wind blijven houden en net zoiets als communisten of nazi's zonder ideologie blijven voorstellen.

DeKadt | 23-11-15 | 07:50

zeefert | 23-11-15 | 07:28
Definieer linschmensch?

Escovanity | 23-11-15 | 07:46

Als er dan iets gebeurd laat het dan maar linkschmenschen overkomen please.

zeefert | 23-11-15 | 07:28

‘Limburgers bang voor aanslagen door instroom van vluchtelingen’

De aanslagen in Parijs hebben nauwelijks invloed gehad op de manier waarop Limburgers denken over de vluchtelingenproblematiek. Angstig zijn ze wel door de toename van vluchtelingen.

door Judith Janssen
‘Ik voel me minder veilig in eigen land. Onder de vluchtelingen schuilen vast IS-strijders die kwade bedoelingen hebben', schrijft een verontruste Limburger in de enquête die onderzoeksbureau Flycatcher hield in opdracht van deze krant en L1. ‘We moeten extreem goed opletten dat het kaf wordt gescheiden van het koren', schrijft een ander.
De angst voor aanslagen (ook in onze provincie) onder Limburgers is groot. Meer dan helft van de inwoners is er bang voor nu de instroom van vluchtelingen alleen maar lijkt te groeien. Opvallend is wel dat de aanslagen in Parijs die angstgevoelens niet hebben versterkt.
Achtergrond
Met het feit dat de meeste vluchtelingen een islamitische achtergrond hebben, heeft 44 procent moeite. Maar dat percentage ligt lager dan voor de aanslagen. Ook vinden de meeste Limburgers (68 procent) dat we oorlogsvluchtelingen moeten opvangen, maar wel zo sober mogelijk (55 procent). Daar heeft ‘Parijs' geen invloed op gehad, zo blijkt uit het onderzoek dat deels voor en deels na de aanslagen werd gehouden.
Asiel
Vorige maand vroegen zo'n 10.000 vluchtelingen voor het eerst asiel aan in ons land. In september waren dat er nog zo'n 6500. Limburg vangt momenteel ruim 3800 asielzoekers op in de acht reguliere opvangcentra.
De angst als gevolg van de vluchtelingenstroom richt zich overigens niet alleen op mogelijke aanslagen, zo blijkt. Meer dan helft van de ondervraagden denkt ook dat de criminaliteit in Limburg (55 procent) en in heel Nederland (57 procent) zal toenemen door de komst van vluchtelingen. Ruim 20 procent denkt dat dit niet zo zal zijn.
Zo'n 40 procent van de Limburgers is van mening dat vluchtelingen in het algemeen een bedreiging vormen voor onze veiligheid, maar ook die mening is niet veranderd door de aanslagen in Parijs. Een kwart vindt dat (helemaal) niet. De komst van de vluchtelingen bedreigt ook onze volksgezondheid, denkt ongeveer een derde van de ondervraagden. 39 procent ziet dat gevaar niet. Uit het onderzoek blijkt dat PVV-stemmers beduidend angstiger zijn dan Limburgers die PvdA of D66 stemmen.
Tijd Gepubliceerd op: 23.11.15 04:34, laatste update: 23.11.15 04:35
ECHT ONGELOFELIJK: Behalve racist en xenofoob ook nog eens bang!!!
Kijken wie er bij ellende het eerste vlucht: gegarandeerd PVDA en D66 mensen. Waar de mond van vol is ........
Limburger is net zo'n kut propaganda van Linkse Kerk als de NOS.

ET007 | 23-11-15 | 06:35

alshetware | 23-11-15 | 05:57
Ik betwijfel of het uitroeien van religie gewenste resultaten op gaat leveren. Als iedereen ineens zelf gaat nadenken is de wereld pas echt te klein.

Escovanity | 23-11-15 | 06:20

Alle religies hebben terroristische trekjes , Voorbeelden : gereformeerden volgen de winkelsluiting-terreur en anti vrouwen terreur , jehova getuigen hebben de isolatieterreur en voet-tussen-de-deurterreur , mormonen hebben zogenaamde gouden platen gelul-terreur.
In de middeleeuwen hadden de christenen de heidenen moeten-dood-terreur.
Joden hebben : wij zijn door god uitverkorenen-terreur ( het uitverkoren volk )
"Alle" religie-terreur moet verboden worden .

alshetware | 23-11-15 | 05:57

@miko | 23-11-15 | 04:33
Gezien haar nick nog te lui om te stelen, dus dan maar wachten tot de soos weer uitbetaald.

IJzervreter | 23-11-15 | 05:54

In Roermond hebben ze de oplossing voor dit vraagstuk. Ze hebben gedemonstreerd tegen terrorisme. Dat zal ze leren.

Ik word hier zo moe van, ga maar weer naar bed denk ik.

bergsbeklimmer | 23-11-15 | 05:39

-weggejorist-

Escovanity | 23-11-15 | 04:51

@turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:53
Je had even niks te doen?

miko | 23-11-15 | 04:33

Ook het Christendom was terreur. Duurde even voordat we een beetje orde op zaken konden stellen. En het karwei is eigenlijk nooit goed afgemaakt, we waren te lankmoedig. Dat blijkt nu wel. Islam toont ons waar we nog zwak waren, en dat beangstigt ons. Islam toont nauwelijks of niet waar we sterk in zijn.En dat zien we maar niet. We zijn verleerd om dat te tonen en daar trots op te zijn. We zijn decadent geworden.

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 03:37

-weggejorist-

NOMALI | 23-11-15 | 03:13

Rutte zegt dat NL in een oorlog is met ISIS, niet met de islam. Ik zeg: zolang de "goede" islamieten geen stelling, eb vooral actie, nemen tegen ISIS, is NL, nee de wereld, in oorlog met de islam!

Satertje | 23-11-15 | 02:55

janjanjanjan | 23-11-15 | 02:03

Bedankt voor de link.

hero_of_heaven | 23-11-15 | 02:30

@janjanjanjan | 23-11-15 | 02:03
Foute link, is enkel extractie van een paar jaar, volledige uitleg alhier, wel wat langer;
www.youtube.com/watch?v=-wugWj42pLI&a...

Ala Pat Condell maar rustig met feitjes.

janjanjanjan | 23-11-15 | 02:10

@turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:47
Je kunt ook gewoon stoppen met zuipen en jezelf hoereren zonder een fantasiewezen en een boekje vol leugens aan te hangen. Je hoeft je niet tot een bloed en geweldscultus te bekeren om de drank te laten staan en je niet meer door jan en allamen te laten neuken voor een pakje sigaretten of een pilletje xtc. Daar heb je echt geen Koran of Allah voor nodig.

Stormageddon | 23-11-15 | 02:09

Voor Nederlandse politici geldt nu een keer politieke correctheid tot het bittere einde.

Maria van den Braak5 | 23-11-15 | 02:05

turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:47
Egoist.. Draait het dan alleen om jou zelf? Moh zei tegen zijn slavin: nu je mijn pis heb opgedronken, ga je rechtstreeks naar de hemel. Als uw zou willen kan ik het riool omleiden waarin alle moh,s pissen in uw mond. Blijkt uit uw profeet die dit heeft overgeleverd in de hadith,s.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 01:59

Ikdachthetniet | 23-11-15 | 01:39
Verbieden werkt niet. Gewoon algemene eisen stellen, sancties invoeren en controleren.

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 01:58

turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:47
"Ik ben zelf bekeerd. Bepaalde mensen maken de Islam zwart. Of geven het verkeerde voorbeeld maar sinds ik bekeerd ben. Ben ik een veel beter mens geworden."
Even eerlijk antwoorden. Zijn moslims dus betere mensen?

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 01:56

Jaloerse hatende tattass

turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:53

Ebru, dat de politiek het niet weet snap ik. Maar waarom zwijgt de intelligentsia of wat daarvoor doorgaat? De schrijvers, maar vooral de filosofen, de lui die altijd haantje de voorste zijn om ons te leiden en te behoeden, zij zwijgen.
Er is alle aanleiding voor hen om eindelijk eens het woord te nemen, te klieven, te deconstrueren, te duiden, om te keren, te vernietigen, te scheppen. Maar we horen hen niet. En niet omdat ze volop schreeuwen maar overstemd worden door de huilende wind, nee, omdat ze niks zeggen, niks te zeggen hebben, of, nog erger, te bang zijn om nog iets te zeggen.
Waar zijn debatten als deze?
www.youtube.com/watch?v=5UKU7zJ_gmg
Dit was verdomme in 2011. Fienkielkraut vs. Ramadan, na, die achteraf gezien nog inschuldige brandstichting bij Charly Hebdo. Zelfs de moord op van Gogh komt voorbij. Kijk naar de mimiek alleen al. De rustige overtuiging bij Fienkielkraut en de aperte agressiviteit bij Ramadan.
Welke intellectueel -hebben wij die?- zou vandaag in debat willen gaan met duivels als Ramadan? Of gewoonweg willen publiceren en een debat uitlokken?
Debat, uitwisseling van argumenten, dat is vies geworden, mag niet meer.
O ja, het filosofisch kwintet zit onder leiding van die domme Polak te zwetsen over dingen die er niet meer toe doen. "Ad..." vraagt soppende Clairy na elke kwinkslag van een gesprekspartner, maar het gaat nergens over, althans niet over de zaken die er toe doen. En Ad Verbrugge gaat los en begint over hoe 'de burgerij' in een ver verleden onze wereld veranderd heeft. Terwijl verdomme vandaag de dag de wereld verandert waar ze bij staan, corrigeer, bij zitten.
En de broertjes Meester schrijven boeken, corrigeer, boekjes, voor de salontafel maar zijn verder ook volledig afwezig...
Heer, vergeef het hen, want ze weten niet wat ze doen.

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 01:52

Die link met de poll van oktober 2014 kan ik niet zo plaatsen
gevulde koek | 22-11-15 | 21:52
.
@gevulde koek: nee, al helemaal niet met de wetenschap dat de PVV in de peilingen inmiddels rond de 40 zetels zit en dit oude artikel het nog over 27 heeft. Maar iedereen slaapt denk ik op de GS redactie.

datdantochweerwel | 23-11-15 | 01:48

Ahjo bullshit!

De meeste Nederlanders hier zijn gewoon jaloerse racisten. Jaloers op de moslims. Kijk naar jullie eigen cultuur dan, veel mensen die met een kruisje om hun nek lopen maar wel alchol drinken. Seks hebben voor het huwelijk, en zondag staan zingen in de kerk. Ik ben zelf nederlands opgevoed weet precies hoe Tattas zijn. Hoe vies sommige zijn achterBaks en scheinheilig. Natuurlijk zitten er ook goeie bij. Maar de Islam is GEEN tereur. Ik ben zelf bekeerd. Bepaalde mensen maken de Islam zwart. Of geven het verkeerde voorbeeld maar sinds ik bekeerd ben. Ben ik een veel beter mens geworden. er is maar een god. Dat is Allah. Allahu Ahkbar!

turksesurinaamse | 23-11-15 | 01:47

Ik geef je drie kussen Ebru, je bent een pittig wijffie als je boos bent.
Nu de rest nog over de streep trekken.

hero_of_heaven | 23-11-15 | 01:46

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 01:15
Klopt, het wordt er met de paplepel ingegoten, zeg maar liever geramd. Juist om die reden dienen zouden islamitische scholen per onmiddellijk (liever gisteren al) verboden moeten worden. Helaas zal dat bij wishful thinking blijven ben ik bang..

Ikdachthetniet | 23-11-15 | 01:39

Ja hoe dom is het woord 'nuanceren' als een grote gedeelte van communicatief communiceren het woord nuanceren op deze aardbol niet in zijn taalvaardigheid heeft. Zoiets als D. van Dale maar dan in het arabisch vertaald. Lol.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 01:26

@ElChombo | 22-11-15 | 22:05
Niet waar. Althans, niet in deze zin. Je leest hem verkeerd.

Kameroudste | 23-11-15 | 01:20

En nuanceren is al helemaal niet doen alsof er niets aan de hand is, Mark. Weglachen van zoiets is doodeng als je de premier van nederland bent.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 01:20

Nuanceren is dus -niet- : IS is best aardig. Nuanceren is NIET: Westen schuld van alles! Nuanceren is WEL: Bombarderen van een idee gaat niet werken, hoe doen we dit beter? Want dat stel barbaren moet dood.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 01:18

Goed, serieuzer dan. Ik snap dondersgoed dat we (moi included) dingen als 'nuanceren' strontzat zijn. Terecht. Ik denk ook dat dat meer te maken heeft met het misbruiken (anaal nemen, meer) van dat woord door dove politici. Daar kan dat woord weinig aan doen. Arm woord. Nadenken is goed, toch?

felgrijsgetint | 23-11-15 | 01:17

Ikdachthetniet | 23-11-15 | 00:45
Zoiets heet overtuiging. Dat ram je er niet zo even uit met wat kwinkslagen over vrije samenleving en zo.

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 01:15

Zo lomp al die algemeenheden!
felgrijsgetint | 23-11-15 | 01:06

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 01:13

Ja daar is de aap/monkey met een duim. You speak dutch sire?

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 01:12

Inderdaad. Ze gebruiken allemaal hetzelfde boek en zien allemaal dezelfde meneer als voorbeeld. Dus "het heeft niks met Islam te maken" is gelul.

Rest In Privacy | 23-11-15 | 01:10

meneer is van mening dat zelfspot vaak een goed begin is voor een open discussie. meneer had het verkeerd.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 01:06

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:53
Scherp gezien..
Meneer begrijpt zijn eigen comments daardoor evenmin.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 01:00

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:57
Brede onderwerpen vereisen soms zowaar een boek of een hele trist deszelfden! Vraag het Lou de Jong, die was na umpteen delen eigenlijk nog niet klaar.

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:59

Ebru, waarom denk je dat de politiek hier het antwoord zou moeten geven? Politici zijn dor de bank genomen dom. Het antwoord komt van elders, en van elders zal de politiek gedwongen worden zich aan te passen en uiteindelijk zich te schikken.
Pechtold gaf vandaag in Buitenhof toe, ogenschijnlijk ruiterlijk maar met knarsende tanden, dat IS met Islam te maken heeft. Hij moet wel, want de druk op de politiek neemt toe.

Schoorsteenveger | 23-11-15 | 00:59

"klonk eens een debiel?" geh, ja dat is oud hollandsch voor 'klonk ik als een debiel". opletten nu.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:58

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:53: Yeah. Ik was bijzonder knap in een breed onderwerp te willen aansnijden zonder zwart/wit te zijn maar helaas vanwege het brede onderwerp klonk eens een debiel. pardon. lichte voordoordelen tov reaguurders + overestimating myself daar. oh nee ik was juist zo slim. ik kom er op terug

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:57

@vanvandaag: oh. shit. ik heb altijd een bloedhekel aan mensen die serieus reageren op sarcasme. eh. ik heb geen goed excuus. move along please ;-)

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:54

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:50
Wees zo to the point als mogelijk, op het scherp[st] van de snede, en waar mogelijk reaguur op andere tegels via een naam/tijd te quoten, i.p.v. algemeenheden in de ruimte te debiteren. And "engage brain before operating mouth".

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:53

sarcasme,sorry.

vanvandaag | 23-11-15 | 00:53

welke doorbraak ook alweer? ik snap mezelf ook nauwelijks hoor, maar eh

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:52

*terughoudendheid

vanvandaag | 23-11-15 | 00:52

persconferentie in België:
18 huiszoekingen. enige personen gearresteerd, geen spoor van abdeslam, ook geen wapens aangetroffen. Terughoudendhoud van pers / sociale media wordt gewaardeerd.
Eindelijk een doorbraak.

vanvandaag | 23-11-15 | 00:50

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:45
dat is niet genoeg. vertel me wat beter moet zodat ik kan leren ;-)

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:50

* klote Aivd heeft de invoerveld van GS gehackt. Elke keer tijp vouten. Om aan het overig publiek te tonen dat GS publiek half/vol analfabetis is of zo.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 00:50

i agree dus he, maar ik probeer op de een of andere manier ergens iets te fixen ipv hoe begrijpelijk ook kneejerk oplossingen te schreeuwen. ik denk echt dat ze niet werken :( natuurlijk HEB ik geen goede oplossing, dus daarom gebrand op een goede analyse om daar wat aan te doen

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:48

Laat de wetenschap eens in conclaaf gaan met de islam, zoals tijdens de Verlichting.
De politiek (wetjes) kan NIETS doen tegen de islam, as it is; achterhaalde idiote onzin uit een reeds eeuwenlang lang achterhaald boek.
De wetenschap wel, 'fakkel' die koran af met feiten.

Tyromancer | 23-11-15 | 00:47

Onze leiders zijn kleine kefhondjes die bij alles en nogwat hun acties moeten toetsen naar een wetboek waarvan de opstellers helaas geen rekening hebben gehouden met dictatoriale regimes die triljoenen aan olie hebben gevonden, en die dat gewoon niet doen.

Mr. Squits | 23-11-15 | 00:47

dat weten we toch? dat is toch niet de onderliggende oorzaak? dat zijn de fucking retards die wat voor ongefundeerde rotzooi als basis gebruiken voor hun barbaarsheid.

ik snap wat je zegt hoor, maar je doelt vooral op die rare stuip van de overheden om na te laten om te melden dat ze *begrijpen* wat mensen voelen ipv ze te vertellen hoe ze moeten voelen? of heb ik het mis? kan goed :)

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:46

Jan Dribbel | 23-11-15 | 00:33

bijt uw zelf niet vast aan woorden als 'salafisme' 'wahabisten' 'shit-isme'.
Nu live op Npo: Abdeslam niet aangetroffen?

Persoonlijk denk ik dat deze in NL is deze gezochte backpack terrorist.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 00:46

felgrijsgetint | 23-11-15
Keep on trying, you'll get there!

Qwrk_II | 23-11-15 | 00:45

Als ik weer eens een (jonge) vrouw zie lopen met een hoofddoek vraag ik me altijd af: Waarom toch? Waarom laat je je in hemelsnaam onderdrukken terwijl je in een vrij land woont? Zijn deze vrouwen nou zo naïef of zijn ze doodsbang voor hun mannen, zijn ze dermate murw gemaakt door familie dat ze dit van hun moeten op straffe van??? It's makes just no sense.

Alle negativiteit rond hun ideologie en alle narigheid die in hun boek de koran staat -vooral ten nadele van vrouwen- nogmaals, waarom, ja WAAROM? Waarom gaan die vrouwen er dan volledig in mee? Waarom laten ze zich inpakken, waarom laten ze zich hun waardigheid afnemen en zich laten onderdrukken en domineren en daarmee zich als vrouw discrimineren en beledigen door dit duidelijk door mannen bedachte en op zichzelf gerichte religie? Dat snap ik dus niet. Ik heb het meerdere keren geprobeerd te begrijpen, maar het lukt me maar niet. Daarom, vrouwen, STA OP EN VECHT VOOR JE BESTAAN! Stop met je te laten onderdrukken. Stop met het minder waard te zijn dan een man. Wordt wakker uit die bedompte nachtmerrie en kom voor je zelf op. Ga leven! Kom uit die gevangenis die islam heet! Bevrijd jezelf! Of ben je er alleen om kinderen te maken?

Oh ja Ebru, wil je met me trouwen? ;)

Ikdachthetniet | 23-11-15 | 00:45

islamisten zijn altijd zoekende om een excuus te verzinnen voor de agressie in dat klote boek. In de koran is niets positiefs te vinden. Er is geen vrijheid, gelijke rechten en zelfkritiek. Het ter discussie stellen van de islam in Brussel is zelfs strafbaar! Waar? In Brussel!! www.nu.nl/buitenland/4170006/politieac...

INH.30CL | 23-11-15 | 00:43

allemachtig wat een brij van goedbedoelde maar diarree kleurige reaguurderij van me. sorry folks. hoop dat het overkomt. als ik over m'n kater heen ben morgen kom ik weer terug om te zeuren over hoe ik simpelweg niet begrepen wordt vanwege mijn super intelegentsie.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:40

(om mezelf even preventief te -1'n: je vergat te melden dat je ebru heel goed snapt en dat je het hebt over het geheel en niet over ebru)

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:37

oh, verdorie, ik bedenk me net dat ik eigenlijk van plan was te zeggen over dat ebru een beetje meer moet nadenken en minder moet schreeuwen, ongeacht of haar punten wel/niet/beetjewel/beetjeniet terecht zijn - ik ben net zo klaar met linkse oogklep schreeuwlelijken als hun tegenstanders, ik eis verdomme dat we nadenken. nuanceren is geen vies concept - het wordt wel vaak verward met 'bagatelliseren' denk ik (de hoge opleiding variant van 'wegkijken' zonder frituur zeg maar).. wat wel degelijk een kwalijke zaak is. zeker voor mensen in een besturende rol.

shit ik zal iets meer gefocused ranten de volgende keer. promise.

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:36

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 00:20
Het geen Belgisch probleem meer.
Belgen tevreden.
De terrorist kan natuurlijk niet in Duitsland en in Friesland zitten.
Of heeft Stiens een grote salafistische gemeenschap net zoals in Keulen.

Jan Dribbel | 23-11-15 | 00:33

Verspreidt dit gerucht !

niks mis mee | 23-11-15 | 00:33

het analyseren van het hoe/waarom ipv te schreeuwen is niet altijd een teken van ontkenning van iets en al helemaal niet van apologistje spelen. het is noodzakelijk om iets op te lossen. ik weet dat ik een zwitsal ben, maar ik word zo kwaad/verdrietig van dat alles tegenwoordig zo zwart/wit wordt ervaren. 'of je bent met ons of je bent een vijand'.

:(

asielzoekers: natuurlijk moeten we mensen die vluchten uit een oorlogsgebied proberen te helpen (de anti-anti mensen zijn geen racisten, maar reageren logischerwijs op de omstandigheden, bezuinigingen, terreur etc). natuurlijk zijn daar grenzen aan (ineens 10k mensen per maand opvangen is voor elk systeem moeilijk). natuurlijk lopen we risico dat daar terorristen meeliften (waarom ontkent de regering dat uberhaupt? we zijn niet dom hoor). natuurlijk

de overheden lijken nog met een 14k4 modem te werken in een tijd van glasvezel. absoluut. ik denk dat een referendum voor van alles dom is, maar de vraag komt niet zozeer vanuit een democratisch ideaal als meer ingegeven door een waarin mensen (soms terecht, soms niet) het geloof in de overheid kwijt zijn en daar via internet een uitlaatklep hebben waarin al hun meningen (hoe weird ook) bevestigd kunnen worden. dat was voorheen niet zo makkelijk.

hm. wat een rant. ik weet vrij zeker dat ik een goed punt had maar ik ben het zelf ook kwijt. ik durf eigenlijk niet op post te drukken maar nouja, anders kom ik nooit van die zwitsal af

felgrijsgetint | 23-11-15 | 00:31

heten=haten

namensmijnhond | 23-11-15 | 00:25

Ik zie het probleem toch echt groter dan een handjevol islam fascisten wat dood en verderf zaait. De 1ste en wat meer de 2de en nog veel meer de 3de generatie moslim allochtonen heten ons Nederland vanuithun kleinste haarvaten. Ze minachten het land, de Nederlanders, de democratie, het gezag kortom ze spugen op alles (behalve dan de bijstand, ziektewet, ww etc). En daarom gaat het met die moslimallochtonen dan ook nooit iets worden hoeveel stageplaatsen of opleidingen je ze ook biedt.

namensmijnhond | 23-11-15 | 00:25

Beste bijdrage van Ebru dit jaar. Veel respect voor haar.

Lafayette | 23-11-15 | 00:22

Jan Dribbel | 23-11-15 | 00:09
De meest gezochte terroriste Abdeslam zit geborgen in een chalet in het noorden van NL. Tussen Stiens en Hallum. Echt waar. Net getwitterd.

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 00:20

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:53
Bijzonder is dat na jaren ontkennen en wegkijken de risico's van de islam nu serieus worden genomen. Sinds Parijs zijn zelfs linkse kranten en politici kritischer. Daarvoor was het alleen maar Israel dat bloedde. Nu kan Europa veel leren van de kennis van de Israeliers. Misschien wordt de haat tegen dat landje ook minder en begrijpen EU-politici het bouwen van de muur tegen terreur. Het heeft al veel joodse mensen het leven gered. Ook de houding naar Putin is aan het veranderen. Paris est un point tournant!

Angélica de Sancé | 23-11-15 | 00:19

Jan Dribbel | 23-11-15 | 00:09

Raar want ik dacht eigenlijk dat de meest gezochte terrorist al tien jaar in duitsland zit. Ook iets met de naam Merkel.De grote organisator van import van aanhangers van de wrede religie islam die tussen vluchtelingen zitten. Welkom t in europa.

tweetybird | 23-11-15 | 00:15

@Eurotokkie | 22-11-15 | 23:37
Ik fap niet, mag niet van de pastoor.
Ik ga elke ochtend ter kruisvaart.

miko | 23-11-15 | 00:12

De reden is de morele terreur die voorschrijft dat bestrijders van de uitwassen van de islam worden gezien als nazi's.

De Geus | 23-11-15 | 00:12

De Belgen mogen weer twitteren.
Twitter-stilte is opgeheven.
De meest gezochte terrorist is gevlucht naar Duitsland.
En bij de Duitse grens moet de Belgische politie natuurlijk stoppen.
Goedzo Belgen, wat een gepruts.
Nu mag Frau Merkel het weer "schaffen".

Jan Dribbel | 23-11-15 | 00:09

@Dirk III | 22-11-15 | 23:43
Mooi gesproken. Ik kan het gelukkig ook nog: minutenlang naar de sterren kijken en me afvragen wat voor geheimen daar allemaal nog liggen. Even vergeet je de ellende op deze wereld, en met een bokbiertje (die van Jopen moet u echt eens proberen) gaat dat nog gemakkelijker. Eigenlijk is het maar een nutteloos zootje hier op aarde.

Driewerf Hoezee | 23-11-15 | 00:08

Over Wilders gesproken, wat is er onlangs in de commissie stiekum besproken???

de honden blaffen... | 23-11-15 | 00:06

Mijn bokbier is op (nu al). De sterrenhemel is prachtig helder vanavond (koud) en de maan schijnt zijn felle licht. Ik wens u een fijne nachtrust toe en laat die moslims uw fijne leven niet te veel negatief beïnvloeden. Het leven is mooi, "Bis vivit qui bene vivit!".

Dirk III | 23-11-15 | 00:05

Qwrk_II | 22-11-15 | 23:57
Recht voor zijn raap islamic scumbags.

Eurotokkie | 23-11-15 | 00:03

D of T. achter vertel of zo..
*

Dr. Frambozenjam | 23-11-15 | 00:03

Ik lees telkens broeibaarden ipv broeihaarden.
Raar toch!

Rest In Privacy | 23-11-15 | 00:01

@Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:05
Volle kaart: BINGO!

wakkere_nederlander | 22-11-15 | 23:59

écht ♥ voor jou Ebru; geweldig stuk!

meneer Q | 22-11-15 | 23:59

Genavond. Prachtstuk. Kan dit soort columns alleen maar toejuichen.

Gaan we zo live over naar De Belg voor een persco over de politionele acties in Brussel-Gaza. Livestream: deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/l...

Driewerf Hoezee | 22-11-15 | 23:58

Watching the Wheels | 22-11-15 | 23:54
Normaal weet de moslimgemeenschap precies wie wat doet, ik vind het doen ook strek dat de broer niet weet wat er gaande was.

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:58

ridder pompompom | 22-11-15 | 21:56
Ja, in de supermarkt.

vanvandaag | 22-11-15 | 23:56

Aardig gezien maar strikt genomen was Turkije vroeger veel seculierder en zijn de Turken alleen vanwege de armoe naar Nederland gekomen. Niet vanwege religieuze onderdrukking of dwang. Een beetje jammer dat velen hier dan ineens zo religieus zijn geworden.

DreHa | 22-11-15 | 23:54

Mooi artikel. Toch een kanttekening bij al die vragen. Schrijfster heeft toch zeker wel eens van de ummah gehoord? Alle moslims ter wereld horen daarbij!
Ik wil best geloven dat niet alle moslims achter terrorisme staan en velen gewoon rustig willen leven.
Toch heeft *elke moslim* de opdracht om aan de beoogde wereldheerschappij van de islam bij te dragen. Goedschiks door "vreedzame" infiltratie in niet-moslimlanden en kwaadschiks door gewapende strijd tegen de "ongelovigen".
Van dat laatste wordt nu in Europa een tipje van de sluier opgelicht maar ik ben er zeker van dat dit slechts het begin is. De islam zal niet stoppen voordat hij gestopt wordt!

Lupuslupus | 22-11-15 | 23:54

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:50

Nou pizza wordt het ook niet. Ik houd niet zo van pizza. Het andere heb ik trouwens ook geen interesse in. Ik weet in het geheel niet hoe u er uit ziet dus dat laat ik aan ongebluste kalk. Die houd wel van een gokje.

tweetybird | 22-11-15 | 23:53

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:40
Ja misschien maandelijks een terreuroefening voor de burger,
of in ieder geval een cursus zodat mensen zich kunnen voorbereiden.
In de jaren 80 waren er spotjes wat te doen als er een atoomoorlog uitbreekt.

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:53

Effe een sarcasme:
Iedere keer dat iemand mij verteld dat ie dus moslim is, dus de koran en islam serieus neemt, hahahaha (ivm). Iedere keer dat een moslim zijn koran tevoorschijn haalt om mij wijze levenslessen te verkopen, hahahaha (ivm).
iedere keer dat een moslim zijn islam verdedigd uit de koran, hahahaha (ivm).
iedere keer dat een moslim vrede roept gebaseerd uit teksten van de koran, hahahaha (ivm). En verders doe lekker de komkommers snijden en op uw ogen zetten, tegen walletjes of grote wallen, want het is sleepingtime hahaha..

Lucky tv?

Dr. Frambozenjam | 22-11-15 | 23:52

tweetybird | 22-11-15 | 23:40
Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:42
Meer dan pizza wordt het niet en ik wens beide heren een onrustige nacht toe. Bij Pow hebben ze een slaapmuts Sofia Viagra voor u klaarliggen ;)

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:50

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:47

Ik sla effe over. Heb geen zin om in het sterretje van kabouter prop te kijken.

tweetybird | 22-11-15 | 23:49

@tweetybird | 22-11-15 | 23:44
kan het weer on topic? dank u.

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:49

@tweetybird | 22-11-15 | 23:40
Ik app je wel ff als ik haar neuk, dan kan je erop rukken.

van welke planeet kom jij, heb jij soms boodschap dakpannen op je huis?

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:47

Dirk III | 22-11-15 | 23:43

Als je toch aan het kijken bent mischien kun je dan ook effe kijken of je die god van die reliegekken ziet op een wolk.Hij schijnt daar boven ergens rond te hangen.

tweetybird | 22-11-15 | 23:46

Al moet ik maandag op tijd op, de zondagavond betrap ik me erop dat ik langer blijf zitten tot ik eindelijk met Ebru's stukje gelezen hebbende met een gerust hart te nest kan. Kudos!

Qwrk_II | 22-11-15 | 23:46

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:42

En ik maar denken dat ik op GS zit. Blijk ik op second love te zitten.Ik vond je reaguursel ook al zo vreemd.

tweetybird | 22-11-15 | 23:44

Lupuslupus | 22-11-15 | 23:36
Aboutaleb balanceert op de grens tussen de Islam en het westen, nu wordt hij door de 2 partijen uitgekotst.
Het is dan ook moeilijk voor Aboutaleb om partij te kiezen.

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:44

FF relaxen. Ik neem nog een lekker Bokbiertje nu het nog kan en mag. Ondertussen loop ik naar het raam en kijk naar de sterrenhemel boven ons en verwonder me maar weer eens over de onmetelijke uitgestrektheid van ons universum, de biljoenen sterren en andere hemellichamen. Zoek er een docu van Brian Cox bij en vergeet even alle aardse ellende en kijk naar het grotere geheel en kan weer even genieten. Welterusten allemaal! Vandaag is geweest.

Dirk III | 22-11-15 | 23:43

@Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:32
Krijs je als een speenvarken als je aan het spit geregen wordt? ;)

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:42

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:32

Raar ik had het idee dat de pizza maar bij zaak was. Dus dat andere is goed volgens jouw als hij bij het pizza eten zijn zonnebril maar afzet. Is mijn vraag mag hij hem dan weer op doen bij dat andere.

tweetybird | 22-11-15 | 23:40

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:35
Nee hoor, vanuit Engeland krijgen we tips hoe je kunt overleven bij aanslagen!
In NL krijgen we die tips niet omdat we hier ontkennen dat er een serieuze dreiging is.
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:40

miko | 22-11-15 | 23:34
1 x in de week fappen is zeker niet genoeg?

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:37

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:17
Wat een rare conclusies trek jij. Je kan toch ook op iemand willen lijken zonder daarbij al zijn kenmerken over te willen nemen?

Hoeveel Nederlandse moslims ken jij die hedendaagse pedofilie goedkeuren?

Roed | 22-11-15 | 23:36

Wie nu nog lid is van de islamclub heeft geen greintje fatsoen in zijn donder.

Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:36

@Peniskokertje | 22-11-15 | 23:21
Aboutaleb loopt thuis in een jurk rond en zijn dochters mogen onder geen enkele voorwaarde met een Nederlander (niet islamiet) thuiskomen. Ook u laat zich zand in de ogen strooien door deze wolf in schaapskleren.

Lupuslupus | 22-11-15 | 23:36

Goed stuk Ebru!

Balaverde | 22-11-15 | 23:35

ET007 | 22-11-15 | 23:31
Er zal ooit wel een verbod komen op de islam binnen Europa maar ik ben bang dat we dan duizenden doden verder zijn en
niemand op Geenstijl dit nog zal meemaken.

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:35

@Piet Karbiet | 22-11-15 | 23:24
En een lekkere nachtmuts op powned.

miko | 22-11-15 | 23:34

Islam is gemiddeld geen terrisme, maar als je kijkt naar wahabisme en salafisme, dat is wel 100% terrorisme: de denkbeelden, de geldstromen, het wegkijken/goedpraten.

Doe als Tunesie: sluit alle salsafistische en wahabistische moskeeen. tribune.com.pk/story/910696/tunisia-go...

En ook alle geldstromen van Saoudi Arabie, Koewit en Qatar, want dat zijn de wahabistische landen die Daesh/IS steunen.

KayakFun | 22-11-15 | 23:33

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:06
Als je met mij pizza wil eten, moet je wel je zonnebril afzetten!
www.google.nl/url?sa=i&rct=j&...

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 23:32

@frisenfruitig | 22-11-15 | 22:47
Mooi dat u het credo van Hans Jansen nog eens aanhaalt. Dank daarvoor! Opdat wij niet vergeten..

Lupuslupus | 22-11-15 | 23:31

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:21

Nee meer de manier waarop je het vraagt denk ik.

tweetybird | 22-11-15 | 23:31

Ik snap wel de mogelijke angst van Ebru.
Maar dat is het gevolg van een klote regering, die de Islam jarenlang geknuffeld heeft en de integratie aan de wens overgelaten heeft.
Om goedwillende te beschermen moet de Islam aangepakt worden.
Uiteraard in combinatie met veiligheid, dwz oa grenzen dicht.

ET007 | 22-11-15 | 23:31

@verbanden | 22-11-15 | 23:23
Diepgang????
Het is gotver Feyman niet of Quid,.. nu ja Quid en diepgang.

miko | 22-11-15 | 23:31

@Wim2127 | 22-11-15 | 23:13
Wat dacht jij? Wat Storm kan kan ik veel korter?
Kijk de draad eens na vriend.

miko | 22-11-15 | 23:30

Waarschijnlijk zullen er na deze gebeurtenissen, stemmen opgaan in het EU "parlement" om ons in de toekomst van terreur te vrijwaren, alvast het kalifaat in te voeren.

de honden blaffen... | 22-11-15 | 23:29

@Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:10
De D is van doden daar houd Allah zo van!
De E is van eerwraak dat vind Allah ook fijn

miko | 22-11-15 | 23:29

@Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:13
Goed zo Lewis. Je hebt helemaal gelijk. Staat die ander wel mooi voor lul door te roepen dat het "benoemt" moet zijn.

Het_Genie | 22-11-15 | 23:28

We zijn wel weer Wereldkampioen Darts. En Korfbal.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 23:24

Goed stuk.

svg | 22-11-15 | 23:23

Ebru, ik ben ervan overtuigd dat het verbod van de Islam en deelname het enige redmiddel is om oorlog te voorkomen.
Ik ken ook Turken en Marokkanen die goed functioneren en de Islam helemaal niet volgen.
Als we de rotte plekken niet verwijderen en de symptomen bestrijden, kan het zijn dat de hele appel weg moet.
Ik heb totaal niks tegen allochtonen van Arabische afkomst, maar de Islam zal altijd voor spanning zorgen.
Een eventuele andere oplossing zou zijn het herschrijven van de Koran. Mensen geloven nu eenmaal hun handboek. En als daar staat dat homo's kut zijn, dan is dat dan ook zo.
De grenzen moeten dicht. Want tijd kost nu geld en misschien wel bloed. Want Brussel ligt niet ver van NL, laat zwijgen Verviers dat haast om de hoek ligt.

ET007 | 22-11-15 | 23:23

Mager zesje. Kijk niet zo verontwaardigd dan maak ik er een vijf van. Volgende keer graag iets meer diepgang. Misschien leuk om eens uit te diepen waarom Syrische asielzoekers gewoon mogen zeggen dat aanslagen in hun eigen regio dichter bij lijken dan Parijs en als "wij" Parijs iets dichter bij vinden dat er hier op gewezen wordt door de fijne moslimjugend die daarom verdomme een minuut stilte "free palestina" gaan roepen? Palestina waarschijnlijk niet aan kunnen wijzen op de kaart want daar ligt toch Marokko? Misschien eens duidelijk maken waarom een moslim zo verkrampt als er ook maar iemand het woord islam in de mond neemt? Vertel ons nu eens waar de liefde en respect precies in het grote boek staan, maar dan graag niet de verzen waarin in het tweede deel afvalligen, anders denkenden en ongelovigen hun eerste huid mogen afbranden en deze vervangen zal worden door een nieuwe opdat etc etc etc. De vrijheid die moslims hier hebben gebruiken ze om anderen hun vrijheid in te perken. Was ook een leuke insteek geweest. Etc etc.

verbanden | 22-11-15 | 23:23

Jan Dribbel | 22-11-15 | 23:21
Dit is niet mijn islam vriend.

Eurotokkie | 22-11-15 | 23:22

Waarom kun je een moderne moslim niet vragen afstand te doen van de islam? Ik vind dat geen domme vraag. Je kunt het ook omdraaien... hoe is het mogelijk dat een moderne, democratische, nadenkende persoon nog een boek uit de 7 e eeuw heilig verklaart en serieus neemt. Een intelligent mens kan niet anders dan die ideologie verlaten. Net zoals Hirshi Ali. Ik denk dat de enige reden dat Aboutaleb zegt nog praktiserend moslim te zijn, een politieke is. Stop ermee, maak je niet langer belachelijk!

Rest In Privacy | 22-11-15 | 23:21

@tweetybird | 22-11-15 | 23:14
Wat is dat iets? Twitter?

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:21

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:05
Samengevat:
Islam=haat

Jan Dribbel | 22-11-15 | 23:21

@Feynman | 22-11-15 | 23:07
Dat bedoel ik! Wat een zieke, misselijkmakende gedachte is het toch ook dat het meerendel van moslim-mannen graag zo veel mogelijk op de profeet mohammed willen lijken en dus óók net zoals hun idool een zo jong mogelijke vrouw willen.
En dat je uitkijkt na je dood naar 72 meisjes van 8 jaar dat zegt ook heel veel over de zieke cult die islam is.
Daarom zou iedereen moslim-mannen dus ook zo moeten zien: als pedofiel.

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:17

@Aristotalloss | 22-11-15 | 22:39
Tja, het is al een onderdeel van ons sinds de invallen in zuid Europa.

miko | 22-11-15 | 23:15

@Dhr. de Wit | 22-11-15 | 22:53
,
Raak. Waarom werken of studeren als je ook gratis Yezidi meisjes kan verkrachten met toestemming van roverhoofdman Ali Baba.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 23:14

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:06

Iets zegt mij dat het bij pizza eten blijft en wel alleen.Waarvoor weet ik niet. Maar ik heb zo dat idee.hahaha.

tweetybird | 22-11-15 | 23:14

@Sparky79 | 22-11-15 | 23:10
Benoemd is goed. Want er staat *heeft ... benoemd*.
*teruggetaalnazied*

Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:13

appeltjesgroen | 22-11-15 | 23:00

Ach en de volgende onbenul die denkt dat hij kan zingen en bekend wil worden over de rug van ellende is al weer opgestaan met een lied voor de vluchtelingen onder het mom Welkom zielige vluchteling.Maar hij bedoelt eigenlijk welkom Euro's die mijn zak vullen. Tsja de gutmensch. Het slijk der natie.Ze leven op en van ellende.

tweetybird | 22-11-15 | 23:11

Haal wel even je column door de spellcheck aub. Het is benoemt en niet benoemd...

Sparky79 | 22-11-15 | 23:10

Het ABC van de islam.

De A is van Afvalligheid, waar de doodstraf op staat.
De B is van Beledigen van Allah, waar de doodstraf op staat.
De C is van Cartoon van Mohammed, waar de doodstraf op staat.

Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:10

Ebru Umar ziet de feiten scherp en roemt de PVV.
Steun dus Geert Wilders en help de PVV aan 76 zetels!

godverdegodverdomme | 22-11-15 | 23:10

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 22:53
Raden?!? Aïsha was acht.

Feynman | 22-11-15 | 23:07

Veel Islamieten zijn eerder trouw aan de Islam dan aan Nederland. Het is daarom naief te denken dat ook al tekenen ze een brief dat ze trouw zijn aan Nederlandse wetgeving: de Koran zal zeggen dat het doel de middelen heiligt.
Dus als Ebru de afstand van de Islam en ook Moskeeen niet ziet zitten, vraag ik me af welke mogelijkheden zij nog anders ziet dan oorlog.
En dan ben ik benieuwd welke kant de Moslims kiezen.
Islam mag geen excuus meer zijn en daarom moet het hier verboden worden.

ET007 | 22-11-15 | 23:06

@Angélica de Sancé | 22-11-15 | 22:43
Keertje pizza/bbq avond schat en daarna neuken?
;)

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:06

Islam = terrorisme.
Islam = pedofilie.
Islam = eerwraak.
Islam = incest.
Islam = maatschappelijke regressie.
Islam = gedwongen huwelijken.
Islam = vernietiging van niet-islamitische kunst.
Islam = onderdrukking van niet-islamieten.
Islam = genitale mutilatie.
Islam = vrouwenonderdrukking.
Islam = indoctrinatie van kinderen.
Islam = onderdrukking van sexualiteit.
Islam = fascisme.

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:05

@Mark_D_NL | 22-11-15 | 23:00
Dat geeft niks :)

Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 23:04

@atheïstisch stemvee | 22-11-15 | 22:57
Mijn tegel was meer figuurlijk dan letterlijk bedoeld.

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 23:03

@Angélica de Sancé | 22-11-15 | 22:43
Ik hoor een Rita Verdonk echo.

Ongeblustekalk | 22-11-15 | 23:03


tweetybird | 22-11-15 | 22:43

Eb en ik gebruiken geen lakens...... stuur je wel een foto met handtekening van mijn Eb..... tevreden nu?

Derealist! | 22-11-15 | 23:00

Wat ik nou weer niet snap is dat de goedpraters het probleem maar blijven ontkennen en blijven de komst van zg. vluchtelingen ondersteunen. Wat denken ze nou eigenlijk als je ziet wat de afgelopen week allemaal gebeurd? Dat het vanzelf weer overwaait ofzo? Zijn die mensen nou echt zo dwaas?

appeltjesgroen | 22-11-15 | 23:00

@Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 22:58
ik zat dus niet op te letten.

Mark_D_NL | 22-11-15 | 23:00

@Antitheïst | 22-11-15 | 22:48
.
Pre-cies. Heb ook een heerlijke religieloze puber- en studietijd gehad. Lege kerken. Nooit gedacht me nog eens tot in de puntjes in een andere haatideologie te moeten verdiepen op mijn oude dag. What a waste of time.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 23:00

@Dhr. de Wit | 22-11-15 | 22:53
Onzekere mannetjes met kleine piemeltjes? Het zal. Vooralsnog heb ik de indruk dat wij (grote piemels) meer en meer in het defensief gedwongen worden.

atheïstisch stemvee | 22-11-15 | 22:57

@wakkere_nederlander | 22-11-15 | 22:50
Is dit serieus? Nee, dit moet een hoax zijn.

Mark_D_NL | 22-11-15 | 22:55

-weggejorist-

Dhr. de Wit | 22-11-15 | 22:53

@eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 22:34
De tering inderdaad. Wat is die man de weg kwijt.

RobberenRukkie | 22-11-15 | 22:52

@Willianus Wortelus | 22-11-15 | 22:39
Alsof 38 zetels de absolute piek voor de PVV is in een 150 zetelig parlement na 2 weken volop moslim terreur ergo bewijs voor al hetgeen Geert Wilders voor gewaarschuwd heeft. En bovendien na de meest afschuwelijke anti Wilders propaganda in de vorm van een door subsidiezombies gezongen haatlied waarbij het gebrul en gebries van Adolf Hitler in het niet valt. www.youtube.com/watch?v=ZEZmFH-Exrg

Na deze muziekvideo zou Wilders op 160 zetels moeten staan.

wakkere_nederlander | 22-11-15 | 22:50

Het ging hier zo goed met minder en steeds minder godsdienst totdat er een tot dan toe vreemde woestijnreligie hier blatend en eisend ging lopen woekeren en afbreken zoals ze dat in de rest van de wereld en in de geschiedenis hebben gedaan.
We hebben gewoon en absolute scheiding tussen maatschappij en dwaasheid nodig.

Antitheïst | 22-11-15 | 22:48

Strijdt de goed strijd was het credo van Hans Jansen. Laten we dat doen met zijn allen op vreedzame wijze. Een fluwelen revolutie met onze stem en ruggengraat/vasthoudendheid.

frisenfruitig | 22-11-15 | 22:47

@Eurotokkie | 22-11-15 | 22:15
Islam hoort niet thuis op deze planeet, dit zonnestelsel en dit universum. De hele ideologie zou met wortel en tak moeten worden uitgeroeid. Weg ermee.
Nu zal de zon over 5 miljard jaar deze planeet verzwelgen, maar dat is me eigenlijk niet snel genoeg om van de islam af te komen. En dan nog is het te hopen dat er voor die tijd geen enkele moslim deze planeet heeft verlaten om die ideeën naar andere planeten te verspreiden. Er is 1 geluk, en dat is dat bidden naar Mekka erg lastig is op andere planeten dan deze. Dus ze moeten hier wel blijven, als ze goede moslims willen zijn. Dus het probleem perkt zichzelf in, maar eigenlijk moet je er op deze planeet dus ook vanaf.
Niemand heeft er wat aan.

Stormageddon | 22-11-15 | 22:45

Bedankt Ebru Umar voor het benoemen van de feiten en daarmee een bijdrage te leveren inzake vrijheid en democratie.

frisenfruitig | 22-11-15 | 22:44

Helaas zijn in elke religie fanatici en deze maken vele doden

TheNox | 22-11-15 | 22:44

Voor dit MAVO-opstel geef ik Ebru een 7, en een dikke kus van de meester.
King of the Oneliner | 22-11-15 | 21:51
Ik geef een dikverdiende tien en Ebru laat zien dat de islam niet thuis hoort in NL maar mensen zoals zij en Hirshi Ali een fantastische bijdrage leveren aan het Westen, dat de weg kwijt is, om weer fatsoenlijk te worden met eerlijke normen en waarden. Dank voor dit universitaire hoogstaaltje waar Fortuyn jaloers op zou zijn.

Angélica de Sancé | 22-11-15 | 22:43

Derealist! | 22-11-15 | 22:34

Hoe zo ik kan zelf wel de lakens over mij en ebru trekken. Dus doe geen moeite. Het is slecht weer.

tweetybird | 22-11-15 | 22:43

Beste Ebru, iedereen die de Koran omarmt, omarmt een boek dat de grondslag is voor terrorisme. Moslims lezen dat boek elke dag. Dus moslims.... (vul maar in).

potloodvent | 22-11-15 | 22:42

De terreurplegende moslim verkloot het voor de overige moslims.
En de Schtaat zag dat het goed was.
De meeliftende immigrant verkloot het voor de echte vluchtelingen.
En de Schtaat zag dat het goed was.
Rutte en zijn vrinden zijn onverkort verantwoordelijk voor de staat van stille oorlog waarin hij ons land manoevreert.
Hij overtreedt hierdoor Grondwet en andere wetten en hoort daarvoor verantwoording af te leggen.
Deze meneer en zijn valse vrinden spelen een smerig spel over de ruggen van alle inwoners van NL.
Autochtoon en allochtoon.

pennestront | 22-11-15 | 22:41

@Thunderbird | 22-11-15 | 21:49
Rutte liegt nooit als hij over de islam spreekt. Behalve als zijn lippen bewegen.

Jan-1986 | 22-11-15 | 22:40

"Islamischer terror gehört zu Europa!"

Aristotalloss | 22-11-15 | 22:39

@Margot2973: diep triest wordt ik na het lezen je link. Wir haben es nicht gewusst over 30 jaar: ( www.dbnl.org/tekst/raso001onde01_01/ra... )
We blijven maar 'de rust bewaren en de lieve vrede behouden' en hebben medelijden met de huilie huilie moslims over discriminatie en kansen. Het is genoeg! Islamofobie? 'We moeten een coalitie smeden tussen moslims en het westen' (in de volkskrant van de week) Wtf? welke naïeve gekken roepen dit soort dingen? Het houdt niet op hoeveel je ook smeedt, hoeveel je ook geeft, het is nooit genoeg voor de islam. Parasiterende etter op de samenleving. Ze haten ons om wie we zijn (Vrij, ongelovig, anders-gelovig, home, transgender of varken) Ik hoor het woord islam veel te vaak, ik luister vlak bij mijn werk naar arabisch door luidsprekers in de straat (!!!) van een moskee die oproept tot gebed. Hoofddoeken? ik kan ze niet meer zien inmiddels, kappen met die opgedrongen uitingen en niet nog meer toegeven aan deze 'cultuur' door het subsidiëren er van zoals de linkse oikofobische gutmenschen met stockholm syndoom in dit land doen. Verder ben ik niet boos hoor. (en bang was ik niet, en ben ik niet; ik wil de islam gewoon niet.

demdem | 22-11-15 | 22:36

Ebru heeft weer eens gelijk²...

Air van Boven Dorens | 22-11-15 | 22:36

Hoi Ebru, ik kom vanavond iets later, ga maar vast slapen. Tja medereaguurders... ze houd al van mij....

Derealist! | 22-11-15 | 22:34

RobberenRukkie | 22-11-15 | 22:19

Nog één keertje dan, opdat wij nooit vergeten: nadat islamitische terroristen dit voorjaar bij een Franse krant en een Joodse supermarkt een bloedbad aanrichtten zei Pechtold voor de radio dat wat hem betrof het allerergste van deze acties was dat dit zo slecht afstraalde op de islam. Als ik het niet zelf had gehoord zou ik het niet hebben geloofd. Die man is dus echt compleet de weg kwijt en niet meer serieus te nemen.

eerstneukendanpraten | 22-11-15 | 22:34

-weggejorist-

heilig varken | 22-11-15 | 22:26

Beste Ebru, goed stuk !
Het is echter nog erger dan je stelt.
De zoon van de Turkse buurman van mijn moeder wil graag piloot worden, dan kan hij de Amerikanen bombarderen.

Bolder | 22-11-15 | 22:26

Geef je medemens een hogere positie m.b.t RESPECT. En Allah/koran degradeert tot een donald duck boekje. Eens zei een wijze filosoof: 'God is te herkennen in de ogen van je medemens'

Sterk stuk Ebru.Thumbs up👍

Dr. Frambozenjam | 22-11-15 | 22:26

@Ebru umar, ik vond hier een speech van Brigitte Gabriël voor je, waar ze het allemaal nog eens stevig uitlegt. www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s
.
Mohammed is de jihad begonnen, iedereen anders de kop afhakken. Afgelopen 1400 jaar al meer dan 584 oorlogen tussen de islam en Europa (als je het oude Byzantium meetelt). Wat ISIS nu doet is gewoon doorgaan wat Mohammed is begonnen.
.
Bij de katholieken kunnen kinderen van 7 jaar al bidden en weten ze wie God is en Jezus en de Heilige Maagd Maris. Bij de moslims weten kinderen van 2 jaar al te zeggen dat de joden kapot moeten.
.
Alle moslims die naar Nederland komen blijven in de eerste plaats moslims. Onder die moslims is tot 20% die radicaliseert. Het zijn de radicalen die het doen. Net als de gewone Duitsers in WWII, die waren ook maar normale mensen net als de gematigde moslims nu hier. Het waren de nazi duitsers die 70 miljoen mensen dood maakten. ISIS heeft Frankrijk en België nu in de klem, ze spelen er gewoon mee.

Ik reaguur al 5 jaar | 22-11-15 | 22:25

Op een dag weet je het. Je begint een Belgische GS.
Steylloos.be.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 22:25

miko | 22-11-15 | 22:10
Eens! En ze hadden ook nog eens menselijke trekken. Als er dan toch per se Goden moeten zijn (omdat veel mensen het anders niet trekken), laten we dan terugkeren naar het polytheisme :).

De Psychiater | 22-11-15 | 22:24

@Piet Karbiet | 22-11-15 | 22:16
Ik dacht aan aart Staartjes.

miko | 22-11-15 | 22:24

@Eurotokkie
Aan het radicaliseren?

atheïstisch stemvee | 22-11-15 | 22:23

-weggejorist-

--neus-- | 22-11-15 | 22:20

@theteach | 22-11-15 | 21:53
"Gek dat we sinds Parijs geen nieuwe De Hond cijfers hebben gezien. Zou dat toevallig zijn?"
.
Valt mij ook op. Welke worst is Maurice de Hoax voorgehouden? En door wie? De PvdA die hem 10 nieuwe ipad-scholen heeft beloofd? Even 4 weken geen poll en dan Greet wekelijks een zeteltje of drie laten zakken. Doorzichtig!

de Voorzittert | 22-11-15 | 22:19

Tsja, en dan zag je APechdolf vanochtend bij Buitenhof doodleuk verkondigen dat de teruggekeerde IS-gangers niet preventief achter slot en grendel moeten. Gek. Knettergek.

RobberenRukkie | 22-11-15 | 22:19

@wakkere_nederlander | 22-11-15 | 22:03
Als de overheid in ieder geval eens zou beginnen met te stoppen om alles en nog wat door te geven aan de staat Marokko en als eerste het naamregister er uit.
verder alle overheidssteun al alle religie stoppen en geen enkel vergunning meer af te geven voor wat voor tempel dan ook in het centrum van een stad of dorp.

miko | 22-11-15 | 22:18

Het was Gerrit Komrij.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 22:16

Ja de islam hoort niet alleen thuis in Nederland maar in heel Europa.
Dit wil niet zeggen dat moslims moeten vertrekken uit Nederland,
ze kunnen hier gewoon blijven maar dan zonder de islam graag of
anders gewoon achter de voordeur zodat niemand er last van heeft.
Ook symbolen van de islam moeten uit het straatbeeld verdwijnen
en aangezien we in een christelijk Europa wonen mogen de christelijke symbolen natuurlijk gewoon blijven.
Alleen moet even artikel 6 worden aangepast dat is alles.

Eurotokkie | 22-11-15 | 22:15

President

kua | 22-11-15 | 22:15

een repost van een mede reaguurder van ruim voor de aanslagen, die goed aansluit op het geen Ebru zegt in haar stuk:
"Het paradoxale is dat de meerderheid van de moslims goede mensen zijn, maar zodra er een bepaald percentage wordt bereikt in een samenleving, ontwricht de politieke islam - die op een of andere manier er altijd weer doorheen sluipt - de maatschappij.
Wat doe je nu tegen een vijand die niet eenduidig te duiden is, die je niet met woorden kan overtuigen en die alleen maar één manier kent om jou te overtuigen: met terreur?
Het gaat uiteindelijk om de veiligheid van 90% van de Europese burgers. Veiligheid, vrijheid en vrijheid van meningsuiting is niet meer gratis, er dient voor opgekomen te worden. Met harde maatregelen. Dit aanpakken zal echter nooit gebeuren, ik voorzie dus geen goede uitkomst meer voor Europa. De Europese Intitfada is namelijk geboren, zeker als straks de 'experts' uit Syrië terugkeren.
Maar om een steentje bij te dragen:
-politieke islam verbieden;
- moskeeën sluiten;
- imams het land uitzetten;
- Syrië gangers opsluiten/deporteren;
- Kinderbijslag beperken tot het 3e kind;
- Riante remigratie regeling moslims;
- Streng immigratiebeleid (Australie model);
- Grenzen dicht, ook voor politieke vluchtelingen (opvang over de grens waar ze ook veilig zijn);
- Wet aannemen dat geloof nooit het maatschappelijke leven mag beïnvloeden, dus: terugdraaien gescheiden zwemtijden, geen aparte was/gebedsruimtes in universiteiten, overal alcohol drinken, geen openbare gebeden, geen hoofddoekjes in openbare ruimtes, geen kenmerken van religie bij openbare functies, geen halal-stickers in supermarkten op eten, geen minaretten meer, etc. etc. etc."

demdem | 22-11-15 | 22:14

Ebru for presedent

kua | 22-11-15 | 22:11

Syrie is inmiddels Judenrein. En we stonden erbij en keken ernaar.

Piet Karbiet | 22-11-15 | 22:11

@De Psychiater | 22-11-15 | 22:01
1500 jaar geleden hadden wij geen last van die woestijn godsdiensten en hadden we voor alles goden, voor drank,vechten liefde jacht.
da waar woarluk nun sgone tijd

miko | 22-11-15 | 22:10

In een discussie met een moslim barstte die ineens tegen me uit en schreeuwde in woede: wat weten jullie eigenlijk van vrijheid, niets, jullie denken dat die net zo vanzelfsprekend is als de lucht die jullie inademen.

Sindsdien begin ik te begrijpen wat vrijheid betekent.
Echter beweert dezelfde man nog iedere keer dat de loerende sociale controle binnen moslimgemeenschappen zijn vrijheid ernstig bedreigt

Islamofiel | 22-11-15 | 22:10

@Margot2973
Was een jaar geleden nog een docu over die Mohammed Rasoel op tv. Bleek een notoir serieverkrachter uit de regio Ijmuiden meen ik, die zelfs in een aflevering van Opsporing Verzocht zat. Hij was niet de auteur van het boek overigens, maar slechts het uithangbord.

Nanker Phelge | 22-11-15 | 22:08

accepteert ook

Datkanjenietmenen | 22-11-15 | 22:07

-weggejorist-

Glasgow Argus | 22-11-15 | 22:06

ridder pompompom | 22-11-15 | 21:56
de wortels van het christendom in turkije? nou ja, het geografisch gebied dat tegenwoordig bekend staat als turkije misschien. het toenmalige oost-romeinse rijk ook bekend als byzantium is in de 14e eeuw overlopen is door de centraal aziatische islamitische seltsjoeken. daarna zijn de christelijk orthodoxen op enkele uitzonderingen na uitgemoord of gedwongen opgegaan in het ottomaanse rijk. de wortels lagen er maar de bomen zijn gerooid.

Glasgow Argus | 22-11-15 | 22:06

219 hartjes voor Ebru nogmaals. Spijker en kop. En begrijp niet dat we dit niet hardop benoemen en maar wachten. Er is een probleem en het heet islam, iedereen die dat niet durft te benoemen, neem ik niet serieus. PUNT. En gaat Mark Rutte het anders benoemen, alsof de kiezer gek is. Nee Mark, het probleem bij de kern benoemen en vanaf daar komt de oplossing. +10 hartjes voor Ebru. Dus Mark voor de microfoon als leider van ons land, gewoon een speech maken: "Beste mensen, ik weet net als u blablabla islam homo's niet accepteerd, vrouwen minderwaardig vindt, etcetera, u kent het riedeltje wel.... door naar blablabla wat wil de islam eigenlijk in een vrij land als het intrinsiek niet vrij is en waarom wordt dat financieel ondersteund? allemaal vragen ....

Datkanjenietmenen | 22-11-15 | 22:05

Hoi Ebru. Benoemt is met een T.

ElChombo | 22-11-15 | 22:05

Maar wat ondertussen te denken van de volksstammen Nederturken die op de AKP van islamistensultan Erdogan hebben gestemd? Van de zwijgende of ook gewoon luidruchtige Marokkaanse gedoogsteun voor islamterreur? De verzamelde vijfde colonne in Nederland is in aantal niet te verwaarlozen. Begin maar eens met terrein heroveren en plaats de moskeeën en islamietenclubs onder toezicht.

De Vrijlansier | 22-11-15 | 22:05

Ebru, je wordt elke week nóg beter !

quisnix | 22-11-15 | 22:04

Duidelijk stuk. Iets met waarheid en koeien.. maar vooral de vinger op de zere plek leggen wat niemand durft uit angst. Een toevoeging: dat christendom zat voorheen natuurlijk ook in de genoemde islamitische landen. Nu bijna niet meer, klopt. We moeten onze lessen trekken na 35 jaar islam in de mislukte multi-cultuur. Islam is zeer giftig en zou niet zomaar verkocht mogen worden op een school of in een publiek gebouw. Verspreiding van dit gif hard aanpakken! Terrorisme, het begint met de ideologie genaamd islam.

demdem | 22-11-15 | 22:04

Goed verhaal weer maar blijft kip en ei. Benoemt 3/4 problemen, mis alleen steeds de toplaag van hoe de geopolitieke belanghebbers dit vuurtje enorm opstoken voor eigengewin en om actie/reactie vragen. Mind you alleen al bv inzake ISIS: twitter.com/maria_engstrom/status/668...
Wapens, olie, vrijheidsbeperkingen voor allen etc etc

opbokkennu | 22-11-15 | 22:04

'Volksstammen Nederlandse moslims willen liever vandaag dan morgen dat de overheid die broeihaarden van terreur, islamitische scholen en moskeeën sluit'

Juist! De meeste moslims HATEN de hun eigen geloof maar kunnen ONMOGELIJK van de islam afstappen vanwege de angst vóór de islam!

Onze overheid: die kan dat hun OPLEGGEN!
De overheid MOET hen dat opleggen:

-Een bevrijding voor goedwillende moslims
-Een welverdiende sanctie voor kwaadwillende moslims
-Een bevrijding voor HEEL NEDERLAND.

Ban de koran!
In naam van de menselijkheid en de vrijheid.

wakkere_nederlander | 22-11-15 | 22:03

watergeus | 22-11-15 | 21:54
600 jaar geleden was Turkije bijna geheel christelijk.

De Psychiater | 22-11-15 | 22:01

Elke maatregel die Nederland tegen godsdienstwaanzin en -terreur kan nemen wordt door de kleine kristelijke partijen met afschuw bestreden. Hakken in het zand, want voor je het weet hebben we een kiesdrempel en dan kunnen we het schudden. En ruzie met de kristenbroeders die de coalitie altijd steunen, dat wil toch niemand? Daar is het keuninghuis op tegen!

spuitje11 | 22-11-15 | 22:01

'Waarom zou je niet gewoon erkennen dat de islam net zo min thuishoort in Nederland als het christendom in het land waar de roots van Nederlandse moslims liggen'?
====
Het Midden-Oosten is de bakermat van het christendom, waarom zou het daar niet thuishoren???? Dat islam hier in NL niet past, daar ben ik het mee eens, waar past de islam trouwens wel?

malang | 22-11-15 | 22:00

Amen!!!!!

Knarf666 | 22-11-15 | 22:00

Omdat wij (Nl) er niets over te vertellen hebben.Dat doet Brussel.En daar heerst de wapenindustrie.

van stampij | 22-11-15 | 21:58

[Een andere reden waarom onze politici dat deel van de islamitische bevolking dat terrorisme, islamisme en IS wél steunt niet oppakt en wegzet, kan ik niet bedenken. Ook niet waarom het de broeihaarden waarin steunbetuiging voor terrorisme plaatsvindt niet aanpakt en sluit.]

(50) The Cause of Chrislam

sexualreligion.blogspot.nl/2015/08/50-...

Basic Dimension | 22-11-15 | 21:58

Het Midden Oosten en Klein Azië zijn nu precies de plaatsen waar de roots van het christendom liggen.

Peter_K | 22-11-15 | 21:58

Op het Mekka deeltje in de Koran na, is de islam (koran + hadith + sira) volkomen verrot. Een intolerante fascistische politieke doctrine met een (gestolen) religieuze basis. Zolang de islam in deze vorm bestaat zal het geweldadige jihadisme (terrorisme) niet stoppen. Nooit!

De Psychiater | 22-11-15 | 21:57

De wortels van het christendom liggen voor een groot deel in Turkije.

ridder pompompom | 22-11-15 | 21:56

-weggejorist-

Itgietoan | 22-11-15 | 21:55

219 hartjes voor jou Ebru <3

wakkere_nederlander | 22-11-15 | 21:54

goh, dat wist ik al langer.
De einige oplossing is er geeneen Meer in te laten en diegenen die de orde verstoren het land uit te zetten.

blanke pool | 22-11-15 | 21:54

Christendom hoort zeker wel in het Midden-Oosten thuis. Alleen door moordpartijen, onderdrukking en discriminatie zijn de Christenen practisch uitgeroeid.
Ook in Turkije. In 1914 waren er nog 19% Christenen in Turkije.
Islam hoort niet thuis in een wereld waar het vreedzaam is.

watergeus | 22-11-15 | 21:54

Gek dat we sinds Parijs geen nieuwe De Hond cijfers hebben gezien. Zou dat toevallig zijn?

theteach | 22-11-15 | 21:53

Niets aan toe te voegen.

droeveling | 22-11-15 | 21:53

Welles! Uit welke hoek komt de terreur?

Ommezwaai | 22-11-15 | 21:53

Ebru, jij krijgt van mij een hartje.

twasniks | 22-11-15 | 21:52

Great as always!

Homefront | 22-11-15 | 21:52

Die link met de poll van oktober 2014 kan ik niet zo plaatsen

gevulde koek | 22-11-15 | 21:52

Goeie titel!

Lewis Lewinsky | 22-11-15 | 21:52

En het ontkennen dat er door moslims gevlucht wordt omdat de islam in hun thuisland onderdrukt, is een bewijs dat het dus economische vluchtelingen zijn. IJzersterk stuk.

Hyloid | 22-11-15 | 21:52

Voor dit MAVO-opstel geef ik Ebru een 7, en een dikke kus van de meester.

King of the Oneliner | 22-11-15 | 21:51

Spijker / kop, etcetera...

Hethoogsthaalbare | 22-11-15 | 21:50

Goed stuk!

Bytemaster | 22-11-15 | 21:49

Volgens Rutte heeft terreur niets met de islam te maken dus dan is dat zo want Rutte liegt nooit.

Thunderbird | 22-11-15 | 21:49

Amen!

WinX | 22-11-15 | 21:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl