Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Matige rapper wil Zwarte Pieten stompen

zwartepietenstompenscreenshot.png Het moment dat "hoor wie klopt daar kinderen" wel eens een hele andere betekenis zou kunnen krijgen, komt ieder jaar dichterbij. Een event pagina gaat op Facebook rond met bovenstaande oproep om 'Zwarte Pieten te stompen' en eigenlijk wilden we er eens gewoon géén aandacht aan schenken. Maar Facebook, waar tepels en zoenende homo's weggejorist worden voor je 'twee kaatseballen in een net' hebt kunnen zeggen, laat deze geweldoproep ondanks diverse meldingen toch doodleuk staan. Dan willen we dus toch maar even op de risico's wijzen die Zwarte Pieten in de regio Rotjeknor kennelijk lopen bij de aankomende donkere dagen sorry, racisme: dagen waarop de zon eerder ondergaat en later opkomt dan in andere jaargetijden. De maker van de oproep (waarvan hier een mirror) is dit heerschap en dat is een soort zwarte Rapper Sjors zoals u hier kunt horen in een matig liedje over blowen en niggahs en bitches. Zulke figuren nemen we inderdaad het liefst met een korrel zout.

Reaguursels

Inloggen

Zwarte Piet is niet racistisch..... de discussie die er over gevoerd wordt wel!
Dus die de schoen past trekke hem maar aan.

van gummigalgen | 10-11-15 | 16:51

Facebook doet er dus niets aan, want dit zat er in mijn Support-Inbox:

Je hebt het evenement van Elijah F Thompson anoniem gerapporteerd vanwege een geloofwaardige geweldsdreiging.
RAPPORT BEOORDEELD

One update
Bedankt dat je de tijd hebt genomen iets te rapporteren waarvan jij denkt dat het wellicht in strijd is met de richtlijnen voor de Facebook-community. Rapporten zoals die van jou zijn belangrijk om Facebook een veilige en prettige omgeving te maken. We hebben het evenement beoordeeld dat je hebt gerapporteerd vanwege een serieuze geweldsdreiging en zijn van mening dat dit niet in strijd is met onze Richtlijnen voor de community.

Frits_v_Schuttingen | 10-11-15 | 14:24

Ze zijn te dom om te poepen aangezien er jarenlang in de verkeerde bloedlijn (lees: binnen de familie) is doorgefokt, ze zijn volledig mislukt in het leven en uit pure frustratie halen ze er Zwarte Piet bij als oorzaak en schuldige......... Dit soort kansloze idioten zijn werkelijk te triest voor woorden en je vraagt je af, wat moeten we hiermee? Dit zijn nu figuren die nooit maar dan ook nooit een zinnige bijdrage zullen leveren aan onze maatschappij.

SenorPaprika | 10-11-15 | 10:46

telelezer | 09-11-15 | 11:49
Ja. Dat klopt. In grote lijnen. De legende is deze:

One of the oldest stories showing St. Nicholas as a protector of children takes place long after his death. The townspeople of Myra were celebrating the good saint on the eve of his feast day when a band of Arab pirates from Crete came into the district. They stole treasures from the Church of Saint Nicholas to take away as booty. As they were leaving town, they snatched a young boy, Basilios, to make into a slave. The emir, or ruler, selected Basilios to be his personal cupbearer, as not knowing the language, Basilios would not understand what the king said to those around him. So, for the next year Basilios waited on the king, bringing his wine in a beautiful golden cup. For Basilios' parents, devastated at the loss of their only child, the year passed slowly, filled with grief. As the next St. Nicholas' feast day approached, Basilios' mother would not join in the festivity, as it was now a day of tragedy. However, she was persuaded to have a simple observance at home—with quiet prayers for Basilios' safekeeping. Meanwhile, as Basilios was fulfilling his tasks serving the emir, he was suddenly whisked up and away. St. Nicholas appeared to the terrified boy, blessed him, and set him down at his home back in Myra. Imagine the joy and wonderment when Basilios amazingly appeared before his parents, still holding the king's golden cup. This is the first story told of St. Nicholas protecting children—which became his primary role in the West.'
www.stnicholascenter.org/pages/who-is-...

Het verhaal kent nog een versie: www.stnicholascenter.org/pages/the-gol...

Meer info en bronnen via bovenstaande sites.

gaffelbaard | 09-11-15 | 13:48

ik hoop dat de sint dit jaar een hele hoop stouterikken meeneemt met de boot terug richting spanje. een hele hoop

eruitflapper | 09-11-15 | 12:16

@ bisbisbis | 09-11-15 | 01:31
gezien uw schrijven waren de echte slaven dus de blanke(..!) jongeren die werden ontvoerd door de zwarte(..!) pieten en tewerkgesteld werden.

telelezer | 09-11-15 | 11:49

Waarom is het woord zwart discriminerend en het woord wit niet, althans niet in een land waar een minderheid telkens weer tracht hun wil op te leggen aan die (witte) mensen die er voor gezorgd hebben, en dat nog steeds doen, dat die minderheid zich ongestoord haast full time bezig kan houden met beledigd en verongelijkt te zijn..?

telelezer | 09-11-15 | 11:36

Dan moet je niet gek staan kijken als er ook tegenacties zullen volgen. Want zoals je zelf schrijft, werkt het ook andersom> als jullie niet ophouden zullen we er alles aan doen totdat jullie weggaan, en tot die dag zullen we niet ophouden.

Faragefan | 09-11-15 | 08:05

En dan te bedenken dat juist de werkende man momenteel juist de slaaf is....... Wij maar werken voor dat uitkeringtrekkend volk >:-(

Krielkip83 | 09-11-15 | 06:02

Vroegâh hadden Pieten ROEDEN en ZAKKEN. In die zakken werden -vaak ernstig tegenstribbelende- stoute jongelieden gepropt (na eerst bewerkt te zijn met de roede). Vervolgens werden deze belhamels afgevoerd naar Spanje in het ruim van een zeegaande sleepboot, om te werk gesteld te worden in de magazijnen van de Goedheiligman. Een taakstraf avant la lettre. De zwarte pieten wisten er wel raad mee (katholieke internaatomgeving) Na een jaartje werden de inmiddels gedomesticeerde jongelieden geheel dociel en gelouterd in de sleepboot terug getransporteerd en bij aankomst op de kade bij de overgelukkige ouders afgeleverd.
-
Dat zou in het licht van de huidige tijd geen slechte remedie zijn.
-

bisbisbis | 09-11-15 | 01:31

Aangifte doen jegens Elijah F Thompson​ kan gedaan worden op grond van artikelen 137d (aanzetten tot discriminatie, haat, geweld) en 137e (openbaarmaking uitlating van discriminatie, haat, geweld) kost u maar een paar minuten van uw tijd.

www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/meldf...

Stephan Bijzitter | 08-11-15 | 23:55

@druipsmurf | 08-11-15 | 13:36
Die is klaar, maar wordt weer tegengehouden door de zendcoördinator, o.i.d. Scheer houdt geloof ik deze week in Amsterdam voor de pers en voor anderen besloten vertoningen.

Pieter Breydel | 08-11-15 | 23:29

Rotterdam ligt aan 't water, de "opiniemaker" mag gelijk mee in de boot terug naar Spanje

waragainstclimate | 08-11-15 | 22:56

Steve Bico, Nelson Mandela, Malcom X, Ghandi, Martin L. King en vele anderen draaien zich inmiddels om in hun graf. We hebben het gewoon te goed in dit land dat we ons druk maken over dit soort ongein...

Peethee | 08-11-15 | 22:42

Prof. D.A.H. Vintik | 08-11-15 | 13:33
Deze gast lijkt zoveel op Piet, dat zijn oproep tot stompen weleens nadelig voor hemzelf zou kunnen uitpakken.

crk | 08-11-15 | 22:32

Gewoon alle zwarte Pieten bewapenen met een spuitbus met zwarte verf. Worden ze dan aangevallen dan gewoon op het witte knopje drukken van de spuitbus en tussen de ogen van de aanvaller richten.

gratias | 08-11-15 | 22:30

Gewoon alle zwarte Pieten bewapenen met een spuitbus met zwarte verf. Worden ze dan aangevallen dan gewoon op het witte knopje drukken van de spuitbus en tussen de ogen van de aanvaller richten.

gratias | 08-11-15 | 22:30

Mompelpiet zei: ""Vroegah..."

Dr. Blechtrummel | 08-11-15 | 20:30

Over 50 jaar zullen de gekleurde medenederlanders protesteren dat alleen de witte Piet de leuke lieve kindervrind is naast de Sint is en dat de zwarte niet mee mag doen....

gasboer | 08-11-15 | 20:22

zodra ze mij klappen,heb ik een antwoord
de california curb stomp.

btw is het nu Cartoon of katoen waar ze een hekel aan hebben?
een van de 2 pikken ze niet meer

Triple2K8 | 08-11-15 | 20:20

Even Facebook pagina door mailen naar Leefbaar Rotterdam.
Die maken er wel werk van.

Lilia2 | 08-11-15 | 20:16

Wie joint me facebook pagina: 'zwarte piet haters stompen'?

robin5496 | 08-11-15 | 19:33

Ik ga m'n profiel foto op facebook veranderen in een foto van een zwarte piet.
Lekker stangen

clockandhammergame | 08-11-15 | 19:03

Quincy de halve gare zwartepiet mag dus van een van zijn zwarte maatjes door iedere willekeurige voorbijganger op zijn snuit getimmerd worden? Of snap ik het niet helemaal?

Pieter V | 08-11-15 | 18:52

Pvv-lul | 08-11-15 | 17:57,

De meerderheid van de Nederlandse mensen is weldenkend.
Maar een kleine minderheid van allochtonen en autochtone parasieten bepalen de "discussie". Niet met argumenten, maar met schijnprocessen, lastercampagnes, intimidatie, oproepen tot censuur, en zelfs grof geweld.
In die omstandigheden is de zoveelste oproep tot geweld (nadat er vorig jaar al kinderen zijn mishandeld) gewoon hufterig.
Punt uit.

Ook al zegt rapper "talentloos" dat hij een laffe hypocriet is, hij weet heel goed dat er onder zijn drugs gebruikende aanhang zat gekken zijn die zo'n oproep tot geweld serieus nemen.
Al was het maar omdat de hele anti-Piet discussie toch al wordt geleid door activisten. Of beter extremisten; die openlijk streven naar het opzetten van kinderbordelen, slavenjachten, massa-onthoofdingen en genocides (Arnoud van Doorn, Abou Jahjah, Sunny Bergman, etc).

Waarom zou ik met voorstanders van slavernij en genocide in discussie moeten gaan?
En hoe kom je er bij dat dit onderwerp door de media wordt genegeerd?
Al in Februari begon dit gezeik.

Hooguit kun je stellen dat de media onevenwichtig zijn. Tegenstanders van kinderfeesten mogen keer op keer herhalen dat ze niet weten wat racisme is, niet weten wat slavernij is, en niet weten waar het sinterklaasfeest vandaan komt; en daarom dit kinderfeest willen verbieden.
Mensen die wèl weten wat racisme is, wat slavernij is en waar het sinterklaasfeest vandaan komt, komen nauwelijks aan bod.

Dandruff | 08-11-15 | 18:41

Denk dat deze bezorgde PapaPiet dan ook even wat rake klappen uit gaat delen..

TheKenpachiNL | 08-11-15 | 18:36

Zucht een rapper... een persoon die vrouwen ziet als bezit en zijn persoonlijke hoeren.
Samen met zijn pitbull, joint, bling en pipa de jeugd verpest.
Daarom wil ik rap muziek verbieden, want het is racistisch jegens vrouwen en crimineel gedrag wordt verheerlijkt.

I.P standing up | 08-11-15 | 18:32

Ik heb zjn facebook bekeken en kwam al gauw uit bij zijn bijdrage op 2 oktober. Een foto deelt hij en schrijft er zelf bij:

More afrikan wunderkinds.

Je gelooft het niet maar meneer wil internationaal overkomen en in een zin van slechts 3 woorden maakt hij vele fouten zoals African (hoofdletter en c); wunderkinds (bestaat niet eens en moet zijn wonderchildren) - Wunderkind is duits en meervoud zou dan ook nog eens Wunderkinder moeten zijn.

Wat een ongelofelijke loser is die vent........

Graaf Monte Cristo | 08-11-15 | 18:23

-weggejorist-

Oer Hollands | 08-11-15 | 18:22

Laten we nog meer andere culturen hier binnen halen , misschien mogen we dan over 10 jaar ook geen andere feesten meer vieren ...

Bestwel | 08-11-15 | 18:06

Zijn doel is dus bereikt, hij heeft iets losgemaakt bij verschillende lui. Je verlaagt je toch wel tot een dusdanig niveau door zulke domme racistische bedreigingen zonder enig goede onderbouwing. Deze jongen wordt onderuit gehaald ondanks hij vermeld dat men hun korrel zout niet moet vergeten. Zo blijkt maar weer hoe weinig weldenkende mensen in dit o zo "tolerante" land leven. Het gaat er niet om aan welke kant ik of jij staat. Dit is het bewijs dat men niet normaal met elkaar in gesprek kan gaan, in de media wordt dit onderwerp volledig genegeerd.

Pvv-lul | 08-11-15 | 17:57

Zaniksmurf | 08-11-15 | 17:23

Euh... Sorry.

EEnzame SchizofrEEN | 08-11-15 | 17:57

EEnzame SchizofrEEN | 08-11-15 | 16:38
... best betoog, lekker kort ook. Verexcuseren zet uw 'argumenten' geen kracht bij.

Zaniksmurf | 08-11-15 | 17:23

Hoog tijd om de roe weer in te voeren!

palingdroom | 08-11-15 | 17:13

Dit is letterlijk oproepen tot geweld. Wat is de reactie van D66, PvdA en Groen Links? En wie gaan er aangifte doen?

Chief-mate | 08-11-15 | 17:09

De schrijfstijl alleen al :')...

Arie_R | 08-11-15 | 16:55

Noemen ze dit nou zwarte humor??

rietpetiet | 08-11-15 | 16:54

Ik zou dit soort lieden niet met een korrel zout nemen, maar met een fikse politieknuppel, aanklacht en aanvullende langdurige celstraf.

Wie zich gedraagd als een terrorist moet ook behandeld worden als een terrorist.

KayakFun | 08-11-15 | 16:51

Tenenkrommend. Ik heb er even geen ander woord voor.
Ik kom uit het verre '68 en ben geboren en getogen in Rotterdam centrum, waar ik ooit de eerste donkere medemens bij het stoplicht tegen kwam. Ik schijn (ik was nog jong) hem over zijn hand te hebben geaaid met een vinger en hem gevraagd 'of het vewuf was'. De man moest er hartelijk om lachen. Ik heb nog een oude foto uit dezelfde tijd; deze EENzame SchizofrEEN, samen met Zwarte Piet en Sint. Opvallend was de blik naar de goedheiligman; ik had meer angst voor de vaalwitte baard die enigszins scheef zat met de stalen bril erboven dan voor de opvallend glimmend zwarte man met overduidelijk polyester krullen.
Zappen we door naar het heden. Mijn jongste weet sinds twee jaar dat het feest niet echt is; die kwam er al vlot mee doordat een aantal turkse en marrokaanse kinderen in de klas duidelijk hadden gemaakt dat dit feest onzin was, want Sint is 'niet echt'. Dat hun eigen feesten op fabels berust zijn, daar mocht de juf uiteraard niet over beginnen. Dat mijn kind een feest werd afgenomen, tja, dan had ik maar niet in Rotterdam moeten blijven wonen.
En eigenlijk neem ik het die knul op facebook niet echt kwalijk. Hij is, net als velen van ons, het slachtoffer van mijn leeftijdsgenoten.
Waar mijn ouders nog hebben moeten werken tot ze krom lagen, blij waren dat ze überhaubt een gulden overhielden om te sparen en ze inzagen dat je met respect en hard werken een land kan opbouwen, heeft een groot deel van mijn generatie (en echt niet allemaal hoor) het altijd 'niet slecht' of 'goed' gehad. Helaas waren er een groot aantal dat opgevoed werd met de gedachte dat je moet delen, want delen is goed. Dit trokken ze door tot in het extreme; laten we het niet alleen goed hebben, laten we van heinde en verre mensen vragen of zij het ook goed willen hebben en hen gewoon geld geven om niet. Dit werd gefaciliteerd door een snel groeiende economie, dus de bergen geld groeiden tot in de hemel. Mijn generatie had het breed en kon het breed laten hangen. Dat er miljoenen guldens naar dictators gingen gaf niet, want ons geluksgevoel werd telkens groter.Kijk ons eens genereus de Sint uithangen.
En wat is er nu van over?
Onze ouders worden inmiddels steeds slechter verzorgd. Waar mijn oma nog netjes werd verzorgd (alhoewel dat ook al minder werd), zijn de ouderen die nu geen appeltje voor de dorst hebben, gedoemd om in hun eigen huis weg te kwijnen. Verzorgingstehuizen zijn er enkel nog voor de ouderen die geld hebben. Zodra dat op is... Jammer dan. En anders zit je maar in je eigen uitwerpselen.
Gelijktijdig hebben een groot aantal van mijn leeftijdsgenoten een steeds grotere kloof gemaakt tussen arm en rijk; ik heb in mijn directe kringen zowel (straat)arme als puissant rijke personen. De arme leeftijdsgenoot krijgt, als er gemopperd wordt, meestal een standje in de vorm van een waarschuwing of een korting. De rijke is alleen bezig met zijn jacht óf zit vooral in het buitenland met 'de kids'.

De jongeman die het fb event heeft aangemaakt is een product van onze generatie. Hij is boos op alles en iedereen. Hij behoort waarschijnlijk tot de arme laag, zijn ouders (mijn generatie) zullen hier zijn opgegroeid en zullen vast nog net de goede periode hebben meegekregen en hun kind(eren) hebben meegegeven dat ze hun sterke punten moeten gebruiken om dan toch de volgende 'rijke' in de familie te worden.
Helaas heeft deze jongen geen arbeidersethos; ik ken genoeg donkere jongens die dat wel hebben en die zouden nimmer dit soort acties starten. Deze jongen echter maakt gewoon gebruik van wat hij kan, wat waarschijnlijk niet veel is, en weet (of denkt te weten). Gevoed door figuren als Q. Gario en Sunny (kom, hoe heet ze) probeert hij, naast rappen, een volgende actie te starten die in zijn ogen een mogelijkheid is om dan toch maar beroemd te worden (en zijn ouders gelukkig); laat ik ook eens iets van zwarte Piet vinden en er iets over schrijven. Hij heeft vast geen flauw idee wat hij teweeg brengt.
Dat hij volgende week op zijn school heel wat uit te leggen zal hebben.
Dat hij waarschijnlijk de rest van zijn leven bij geen enkele (Nederlandse, overwegend blanke) werkgever meer aan de bak zal kunnen komen.
Dat in het meest ongunstige geval hij zelf tegen geweld aan loopt.
En dat alles kan ik hem niet kwalijk nemen. Ik neem het mijn generatie, maar vooral ook zijn ouders kwalijk.

En verder zal Sinterklaas me gestolen worden, Piet inclusief. Het is enkel een commercieel feest zonder aandacht voor de kinderen. Als we dan toch naar de geschiedenis kijken, dan ook naar de redenen voor het vieren van Sint. Maar da's een ander verhaal ;)

EEnzame SchizofrEEN | 08-11-15 | 16:38

Dus deze oproep tot geweld jegens Sint & Pieten houd in dat we nu bescherming moeten vragen voor het hebben van een vaderlandse cultuur..? Dat er mogelijk een 'blijf van mijn pieten huizen' of opvang voor 'pietenslachtoffers' geregeld mag gaan worden? Of komen er speciale bewapende bescherm-pieten met de Sint mee..? Waar gaat dit naar toe en zal dit eindigen als een marginale minderheid de wil aan de meerderheid kan opleggen?

afdankert | 08-11-15 | 16:38

Mensen in elkaar slaan omdat ze op een neger zouden lijken. Oh ironie.

mr. coffee | 08-11-15 | 16:26

Marokkanen stompen de Sint want die is christelijk, negers stompen Piet want die is kwetsend.
.
Ondertussen zijn gesubsidieerde zwarte trutjes gekwetst door de white power.
.
:-)
.
Ik zie een discrepantie.

Madame Poitiers | 08-11-15 | 16:24

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:55
Matig voorbeeld, vind ik, want verschil met dit hier is dat het niet om 1 enkele oproep gaat, die je misschien nog verkeerd kan begrijpen.
Het zit hem in de bedoeling, zoals je terecht aansnijdt.
Die bedoeling is overduidelijk als je zo'n oproep op 3 verschillende mediums plaatst.
Jammer genoeg is dat aangeven (dat naast de FB oproepen dit figuur er nog 3 andere plaatst waaruit dus overduidelijk het oproepen tot geweld tegen blanke mensen - want dat zijn zwarte pieten vrijwel zonder uitzondering - blijkt) bij FB niet mogelijk.

gaffelbaard | 08-11-15 | 16:21

MEER MEER MEER politie om dit soort cultuurterroristen preventief te arresteren en het land uit te flikkeren... Ohw wacht...

wij-van-wc-eend | 08-11-15 | 16:03

Zeker gezakt voor zijn Voodoo cursus.

McMarx | 08-11-15 | 15:58

Zolang Zwarte Piet geen bomgordel draagt ben ik voorstander om eerst de terroristen het land uit te werken.

* | 08-11-15 | 15:56

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:47
Inderdaad, die haatbaard had onlangs eenzelfde smoesje. Hij riep wel op om joden in mekaar te rammen, maar 'eigenlijk' bedoelde hij dat niet zo letterlijk want hij was tenslotte opiniemaker. En enige tijd geleden wrong ene Theo Maassen zich in allerlei bochten om aannemelijk te maken dat hij weliswaar in zijn show glashard had beweerd dat Wilders 'er zelf om gevraagd had', het open doekje van het publiek ook zichtbaar welwillend in ontvangst had genomen, maar 'eigenlijk' het tegendeel had willen beweren, want ja hij was toch cabaretier en dan ligt dat anders.

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:55

henkie270 | 08-11-15 | 15:33

Wat lees ik nu? FB verwijdert het niet?
Gelukkig hebben de politie en anti-discriminatie bureau's andere richtlijnen dan FB.

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:54

Hij is heel blij met alle aandacht die hij nu krijgt, lees ik net. Er is immers geen 'Bad Publicity"... Tja...

Sinster | 08-11-15 | 15:53

En weer komt de kogel, in dit geval de vuist, van links... De politiek keek er na en zag dat het goed was...

WellusNietus | 08-11-15 | 15:48

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:25

Ik vermoed dat hij met zo'n smoesje niet wegkomt.
Korrel zout gezegde = iets niet helemaal voor waar aannemen, maar daarbij past NIET het aanmaken van een event EN op Facebook EN bij Worldevent EN bij HeyEvent (net gevonden) heyevent.com/event/4uvwdvyzvrqfga/zwar...

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:47

Waar koop ik een beetje stevige taser? Eentje waar ook andere varkens mee geneutraliseerd worden graag.

marcoplarco | 08-11-15 | 15:45

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:13,

Er zitten inderdaad wel puberale hooligans tussen, maar dat is helaas een kleine minderheid. De meesten zijn veel gevaarlijker.

Al die gasten van de is "internationale socialisten" bijvoorbeeld, zijn ook betrokken bij geweld tegen joden, geweld tegen de politie, een aantal is-ers zijn veroordeeld vanwege hun rol bij rellen in de Schilderswijk.
En daarbij staan ze zij aan zij met de isis-aanhangers in die wijk.
Zij aan zij met mensen die niet-islamitische kinderen in bordelen op willen sluiten, en de ongelovige ouders op zo gruwelijk mogelijke wijze willen ombrengen.
Zij aan zij met mensen die "hamas, de joden aan het gas" schreeuwen.

Dat zijn de mensen die zich storen aan een kinderfeest.
Die kleine groep gewelddadige hooligans is nog het beschaafdste.

Dandruff | 08-11-15 | 15:45

KlaasGoudsekaas | 08-11-15 | 15:30
En er is ook sprake van 'de goede herder'.
Niet van een herder die die be-e-e-esten dronken de kooi inschopt. Of de zwarte schaapjes voor zwarte piet laat spelen.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:38

In de bijbel staat het al: schaapjes met hun herder. Het is van alle tijden, een hele meute mensen kan niet zelf denken, en heeft een geblondeerde leider nodig.

KlaasGoudsekaas | 08-11-15 | 15:30

Waarom moeten zwarte mensen nou hun eigen negatieve raciale stereotypen blijven bevestigen? Nu weer een beetje de gewelddadige neger uithangen op facebook. Zo komen we natuurlijk nooit van racisme af!

Myrkie | 08-11-15 | 15:29

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:25
Demagogie heet dat.
Niet letterlijk foute dingen zeggen maar wel mensen aanzetten tot. Wordt ook een issue in de Wilders-zaak waarschijnlijk. Het verschil met dat wat iemand letterlijk zegt en dat wat het beoogde effect is. Gaan ze vast over zeuren.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:29

@mezelf, Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:08
Nou, da's ook alweer jaren geleden dat ik ben weggejorist. Begrijp het werkelijk niet, Joris, hoe je hier gewogen hebt.

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:28

Dat "en vergeet je korrel zout niet" is om zich in te dekken. Kan-ie bij Jeroen Pauw beweren dat hij niet oproept tot geweld maar een "opiniemaker" is. Opinie maken gaat het helemaal worden. Een mening verkondigen die geen mening is, een oproep doen die geen oproep is, haat zaaien maar dat eigenlijk niet doen, beschuldigen maar die beschuldiging niet doen, aanwijzen maar dan zonder aan te wijzen.
Precies zoals in al die raps. Je voordoen als een pooier maar gewoon een zielig negertje zijn die zich minderwaardig voelt, en dat heeft leren wijten aan de boze blanke buitenwereld. Geen korreltje zout nodig om deze dappere dodo te duiden, om te zien hoe hij verteerd wordt door gevoelens van wrok, wraak, jalouzie en afgunst. Blingbling, blingbling, blingbling gaat het in zijn hoofdje, elke dag vanaf het moment dat hij wakker wordt en opnieuw beseft in een wereld te zijn geworpen die hem niet zomaar lust maar iets van hem verwacht, anders dan een grote bek. Blingbling.

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:25

enorme sukkelzak | 08-11-15 | 15:20
5. een blank geschilderende Surinamer die Sinterklaas moet spelen. In Suriname. Met pieten.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:23

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:16
Aanvulling..
Ah.. ik zie dat GS al een mirror van de FB-geweld-oproep heeft geplaatst. En een link naar de oproeper zelf. Dat was dus nogal dubbelop van mij. Maar nog geen mirror ook van de geweldsoproeper zelf.
En ook nog geen link naar dezelfde oproep ergens anders op het net, en waar ik hiervoor net een linkje van gaf.

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:22

Even praktisch ;
1. Is er een eind datum voor het stompen of gewoon hele jaar door ?
2. Hoe zien we het verschil tussen een echte zwarte Piet en een neppert ?
3. Wat te doen met ;
een zwarte Piet in burger ?
met een zwarte zwarte Piet ?
een zwarte Piet met b.v. gele grondverf ?
een zwarte Piet in het buitenland ?
een zwarte Piet die niet meer in St KLaas geloofd .
4. Wat te doen in geval van twijfel - maar even stompen voor alle zekerheid ?

Ik wordt een beetje confuus zo langzamerhand

enorme sukkelzak | 08-11-15 | 15:20

Waar zwarte pieten zijn, zijn kinderen. Je oproep is dus indirect om moedwillig geweld toe te passen in het bijzijn van kinderen. Dan ben je gewoon een gore klootzak. Politie oppakken die gozer voor aanzetten tot geweld en haat. Maak er er juridisch maar iets moois van maar deze gozer heeft een knuppel van de lange arm nodig.

nenny | 08-11-15 | 15:19

MarcS | 08-11-15 | 14:54

Bij nader inzien ben ik dat wel een beetje met je eens, maar het doel was de verschillende mogelijkheden van melden even neerplempen hier. Met de hoop dat anderen ook even de moeite willen nemen. Wat jij schrijft had ik nog niet aan gedacht.
Maar goed, hier in het topic staat iig een schermplaatje van de oorspronkelijke oproep. Wat er niet bij staat is de FB-naam van degene die de geweldoproep plaatste. Dus is deze voor de popo. FB-naam geweldsoproeper = Elijah F Thompson
Ik gok dat hij uit Rotterdam komt.

Deze is voor GS (voor een update ofzo).
Er slingert eenzelfde oproep rond op internet. Hiero: www.worldeventer.com/event/zwarte-piet...

Graag gedaan!

gaffelbaard | 08-11-15 | 15:16

Dandruff | 08-11-15 | 15:05
Het lijken me meer zwarte hooligans met puberaal ik-ben-speciaal egootje. Het gaat helemaal nergens over. Nederland ziet de slavernij als een zwarte bladzijde, iets genants. Iets van vroeger, een gepasseerd station. Dus kunnen we nu waardenvrij en ongedwongen zwarte pieten hebben. ja ze zijn zwart. Nou en. Dat zou mooi zijn. Nee dus. Er zijn blijkbaar mensen die nog op die oude chocoladedrol moeten kauwen omdat omdat daarom niemand snapt waarom.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:13

@Fluitsmurf | 08-11-15 | 15:10
Alles is tegenwoordig racisme, want dat is zo heerlijk "wegmetons".

Slipsnifter | 08-11-15 | 15:11

toch heeft rappert zijn qua rijmelarij wel zijn voordelen rond sinterklaas. mooi rijmpje over bitches is nooit weg, vindt sinterklaas best leuk.

verbanden | 08-11-15 | 15:11

Blijft apart. Als een baas te weinig gekleurde werknemers heeft, is het racisme. Sinterklaas heeft er honderden en dat is... racisme?

Fluitsmurf | 08-11-15 | 15:10

-weggejorist-

Schoorsteenveger | 08-11-15 | 15:08

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 14:58,

Het gaat er niet eens om wie er nu knecht is.
We hebben het over een samenraapsel van extremisten; zowel aanhangers van isis (Arnoud van Doorn) als aanhangers van Mao (Suny Bergman), en nog wat gesubsidieerde gewelddadige gekken (rappers, krakers).

Die geweldspredikers zijn niet tegen racisme, en zeker niet tegen slavernij, want zwel de islam als het socialisme streven juist naar het tot slaaf maken van hele bevolkingsgroepen.
Ze zijn gewoon tegen een gezellig kinderfeest.
Omdat ze weten dat hun radicale ideeën meer kans maken als dit land zoveel mogelijk polariseert. In een land waar blanken en zwarten gezellig samen sinterklaas vieren is het lastiger om mensen aan te zetten tot volkerenmoord.

Dandruff | 08-11-15 | 15:05

MarcS | 08-11-15 | 15:01
Oprappen tot geweld bedoel je zeker. Maar de rappers lopen wel vaker stoer met hun armen te zwaaien en met hun handjes te wapperen. Waarom weet niemand, want het ziet er best raar uit. Maar schijnt erbij te horen en dan moet het he.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 15:04

@Havenwerker | 08-11-15 | 14:36
Begrijpelijk maar toch vraag ik jou je in te houden waar jouw klein kinderen bij zijn. Ze schrikken nergens voor terug, dus de veiligheid van uw (klein)kinderen in het oog houden.

MarcS | 08-11-15 | 15:04

Waar zijn de voorgedrukte aangifte formulieren tegen ECHTE haatzaaierij en oproep tot geweld? of geldt dat alleen maar voor Wilders als hij een simpele vraag stelt.

telelezer | 08-11-15 | 15:03

@deraderendraaien | 08-11-15 | 14:36
Kom eens uit die slachtofferrol wil je 'als vrouw' .....
GRAPJE!

MarcS | 08-11-15 | 15:02

Oproepen tot geweld is strafbaar. Ik ben benieuwd of ze op de politiebureaus al voor-ingevulde aangifteformulieren klaar hebben liggen.

MultiPlex | 08-11-15 | 15:01

@sinar2 | 08-11-15 | 14:34
Ja je hebt helemaal gelijk, maar toch is het oproepen tot geweld en dat mag niet. Hebben wij zo afgesproken met zijn allen toch?

MarcS | 08-11-15 | 15:01

Gelukkig heeft Rapper Sjors, excuus, Rapper George ook z'n antwoord op de hele discussie al klaar...

youtu.be/oafprtb4w6M

Baz1982 | 08-11-15 | 15:00

lekker ongezouten geheel. de politie kan wel een touringcar huren om die hele bende eens aan te pakken. wat zijn wij hier ontiegelijk netjes vergeleken bij de losgaande facebookmensjes. oproep ook aanpakken; ondanks de slappe nuance "korreltje zout"; rest van die idioten ook graag. moeten die mensen nooit solliciteren of whatever. simpel google en je staat er mooi op. wat een meuk allemaal. sukkel van de oproep -1; reacties ook -1. laat je niet zo kennen zeg.

verbanden | 08-11-15 | 15:00

Zwarte piet gaat nog heel groot worden en staat symbool voor de onderdrukking van de blanke medemens.

Real Dutch Meat | 08-11-15 | 14:59

Zwarte piet gaat nog heel groot worden en staat symbool voor de onderdrukking van de blanke medemens.

Real Dutch Meat | 08-11-15 | 14:59

Dus, als een negroide een knecht is, is dat fout, als een blanke een knecht is, is dat ok.
Snap er geen reedt van. Dat is onderscheid maken op basis van huidskleur.

kloopindeslootjijook | 08-11-15 | 14:58

Het wordt steeds droeviger in dit land. Totdat de zwijgende meerderheid de pratende meerderheid is.

Zathras | 08-11-15 | 14:55

@gaffelbaard | 08-11-15 | 14:27
Puntje 2 moet weg! Anders is facebook sneller met opschonen dan de politie of wie dan ook bewijs kan vergaren.

MarcS | 08-11-15 | 14:54

De eerste zwarte piet wie een aanvaller in elkaar trapt hoort te worden bevorderd tot ridder van Oranje Nassau.

Real Dutch Meat | 08-11-15 | 14:52

maar als we allochtonen gaan stompen gaat iedereen opeens weer racisme en fascisme roepen

R van Perzie | 08-11-15 | 14:50

Geweld oproepen tegen blanken mag wél. Leer dat nou toch eens, GS!

Boer in 020 | 08-11-15 | 14:50

Rapper sjors hoort in het rijtje n.w.a,beastie boys,jeugd van tegenwoordig.
Deze opvreter is een soort mc hammer met downsyndroom.
Schande dat Sjors zijn naam word misbruikt in een artikel dat weer linkt aan discussie die zo kansloos is dat we er snel mee moeten stoppen,ZWARTE PIET is een gesminkte blanke!! Snap dat dan domme eikels.

beukjedemoeder | 08-11-15 | 14:46

Ik .. helemaal klaar met zwarte piet ...
net als met negers ...

Long Horn | 08-11-15 | 14:44

@zed is dead | 08-11-15 | 13:50
Ze zijn niggah als geuzennaam gaan zien (niet dat ze weten wat een geus is). Net als wij steeds trotser worden op de termen racist en xenofoob.

MarcS | 08-11-15 | 14:44

Dat moet ik niet zien gebeuren en ik denk een hele hoop mensen niet. Er kan wel eens terug gestompt worden en vooral door de omstanders.

Bas1877 | 08-11-15 | 14:44

Weer zo'n aandachtsgeile zwarte racist van het gario niveau, ben die hele zwartepieten discussie sowieso zat.

de uitbater | 08-11-15 | 14:43

Het intellect gutst van m'n beeldscherm. Nog nooit zoiets stompzinnings gezien. Maargoed. Dat is geloof ik standaard bij rappers van niet westerse afkomst welke hun zegje mogen doen aan de tafel bij Pauw.

Detail: Dit is overduidelijk aanzetten tot geweld en dat is strafbaar. Dus wat mij betreft oppakken dat jongetje.

Die FAZ | 08-11-15 | 14:41

Poepus | 08-11-15 | 14:35

Maar WAT doe je?
Blijven janken in een hokje. En erover blijven moppperen?
Of neem je even die 1-2 minuten de moeite om het te melden bij een, of meer, van de meldpunten waar ik de link van gaf in mijn tegel van 14:27 hierboven?

Vraag me af wat erger is.
De mensen die dit soort geweldsoproepen doen...
Of de mensen die het laten gebeuren, maar er niets tegen ondernemen..
Ben jij een van de mensen die tot de laatste behoren? Of misschien toch niet?
Kies maar wie je wil zijn. De links heb ik alvast gegeven hierboven en ik hoop dat jij en velen anderen vinden dat dit niet kan toch even de moeite willen nemen het te melden.

gaffelbaard | 08-11-15 | 14:40

@Godsammekraken | 08-11-15 | 13:33
Uiteraard, hij is gewezen op het feit dat dit oproepen tot geweld is.

MarcS | 08-11-15 | 14:39

Het is nog geeneens sint Maarten. Zullen we niet eerst een paar kinderen van hun snoep beroven voordat we alweer gaan zeuren over zwarte Piet?

VanBukkem | 08-11-15 | 14:38

Als er ooit een dag in mijn bestaan als vrouw is geweest dat ik me bedreigt heb gevoeld,dan is dat wel vandaag zeg!
Eerst die gekke Sait die me wil afknallen.
Dan Buma,die aangeeft niet samen te willen regeren met de partij die mij wil beschermen tegen Sait-achtige personen.
En dan nu weer dit heerschap die mij in mijn hobby wil neerslaan.

Hé Rutte!.. hoe gaat het met jouw moeder?

deraderendraaien | 08-11-15 | 14:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 08-11-15 | 13:33
Laat mij raden 2 turfen hoog en een grote bek ..... heeft die jongen wel eens gekeken hoe groot de gemiddelde zwarte piet liefhebber is? Ja ja meneer heeft een vechtsport geleerd, denk ik, maar een ros van een boer die gemakkelijk een stier door zijn hoeven dwingt kan zo'n vlieggewichtje helemaal niet handelen.

Doe maar incluis het korreltje zout idd.

MarcS | 08-11-15 | 14:35

Ja ik ben de discussie zat, en vooral van de kant van de zeurpieten. Ben al zo ver dat ik de tv uitzet dan wel naar een ander kanaal overzap zodra er ook maar iets over de discussie in beeld komt.

Dit lijkt mij een oproep tot geweld en op basis daarvan strafbaar. Dat dit soort holbewoners een zwart geschminkt persoon die cadeautjes uitdeelt aan kinderen aanleiding vinden om iemand in het gezicht te stompen geeft wel aan met wat voor tuig we te maken hebben.

En het ergste van alles, allemaal over de rug van de kinderen!

Maar dit hoort er allemaal bij in een slachtoffercultuur waar de minderheid zijn wil oplegt aan de meerderheid.

Poepus | 08-11-15 | 14:35

Ach, niets meer dan stoer gepraat, dat doen al die rappertjes in Nederland. Uiteindelijk allemaal papkindjes die ook nog wel eens met een speelgoedpistool en namaakgeld een foto van zichzelf op facebook zetten. En als de politie dan aan de deur komt spontaan in hun broek pissen omdat mama boos op ze word.

sinar2 | 08-11-15 | 14:34

@Mastermattie | 08-11-15 | 14:22
En de joodse vlag niet getoond bij de Kristallnacht herdenking.
keesjemaduraatje.blogspot.com/

miko | 08-11-15 | 14:34

De nek klem Pieten zullen er ook zijn !

Castor12 | 08-11-15 | 14:34

Voor de rest zal piet me trouwens aan mijn reedt roesten.
Domme traditie.
Laat die seniele sinterklaas eens gewoon ups, dhl of zo inschakelen. Krijgen mijn kinderen gewoon wat ze vragen in plaats dat de helft van het verlanglijstje gejat word en bij de buren beland!

miko | 08-11-15 | 14:31

De slavernij valt niet goed te praten. Dat kan ook niet meer, en heeft geen zin. Iedereen is het er over eens dat het verschrikkelijk was en nooit meer mag gebeuren. Maar een feitje. Weet je wie de slaven in de dorpen ronselden destijds? En weet je wie de slaven aan de Holanders en anderen verkochten op de stranden? JUIST!!! Andere zwarten!!! Net als nu is ellende van anderen handel. Destijds slaven, nu dobbernegers. Iedereen is het er over eens dat het nooit meer mag gebeuren. Behalve in Afrika! Dus als deze 'berokken' echt iets aan slavernij en discriminatie willen doen, gaan ze NU naar Afrika en gaan ze NU actie voeren tegen die honderdduizenden zwarten die honderdduizenden andere zwarten als slaaf gebruiken. En dan gaan ze NU naar Afrika om de miljoenen zwarten die door miljoenen andere zwarten worden gediscrimineerd en met hetzelfde gemak vermoord, omdat ze net iets anders zwart zijn. Maar ja, dan moet je uit je veilige grachtenpandje waar je uitkering elke maand, zonder tegenprestatie, braaf binnenkomt. Ik heb gezegd!

Satertje | 08-11-15 | 14:30

Melden!
Oproepen tot geweld = fout.

1.
Voor melden bij Meldpunt Discriminatie Internet.
www.meldpunt.nl/site/page.php en dan boven in de balk bij 'Melden!'

2.
Voor melden bij Facebook.
Ga naar de pagina (wel even inloggen bij Facebook). Klik op de pagina naast 'Uitnodigingen' op de button met de drie puntjes. Kies voor 'Evenement rapporteren' in de dropdown lijst die verschijnt en volg de instructies.

3. Nog een internetmeldpunt: Meldpunt Internet Discriminatie.
Klik op deze link voor hun aanmeldformulier: www.mindnederland.nl/melden/

4. Discriminatie.nl
www.discriminatie.nl/#/meld_discrimina...

5. Melden van extremisme.
www.meldmisdaadanoniem.nl/

6. Politie
www.politie.nl/aangifte-of-melding-do...

Alstublieft. Heb mijn steentje alvast bijgedragen aan de bestrijding van oproepen tot geweld.
Hoop dat anderen volgen.

gaffelbaard | 08-11-15 | 14:27

Ik wens hem succes in dat boerendorp waar ik vandaan kom.
Ze slaan hem de touwtyphus. De meeste pieten zijn jongens en meisjes van een jaar of vijftien.
Lafaard kindermepper.

miko | 08-11-15 | 14:24

de Voorzittert | 08-11-15 | 14:16

Dus jij denkt dat besluit traditioneel te blijven uit praktische overwegingen is gedaan, dat het tijd kost andere producten te produceren? Klinkt logisch, maar dat maakt het wel alleen nog maar hypocrieter. Volgend jaar zou het dus gedaan moeten zijn met zwarte Piet. We zullen moeten afwachten. Mij persoonlijk boeit het niet zo, maar ik vermoed zo dat hoogtepunt zwarte Piet discussie nog moet komen.

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 14:24

(En vergeet je uitkering niet)

Tikkie Terug | 08-11-15 | 14:24

IK BEN MOTHERFUCKING WANNABEE RAPPERS ZAT!

(Zo, dat is er uit)

Tikkie Terug | 08-11-15 | 14:22

@Mastermattie | 08-11-15 | 14:15
Oh... natuurlijk bijna vergeten... meten met twee maten: https://twitter.com/ANanninga/status/663344252919914497 .

Mastermattie | 08-11-15 | 14:22

och, gut, weer zo'n aandachtsgeile dommerd!
en we geven 'm nog aandacht ook. zielig figuur met z'n racisme, hij weet niet eens waar het vandaan komt, de lul. maar goed, we mogen hem dus stompen, als we 'm tegen komen.

ALone | 08-11-15 | 14:21

Stormfront van de anti-pieten, charmant.

deepblue | 08-11-15 | 14:19

@Maria.1 | 08-11-15 | 14:13
Het wordt hoog tijd dat Plasterk weer teruggaat naar Buitenhof.

necrosis | 08-11-15 | 14:18

Wat voor figuren zijn dat eigenlijk, die zo tegen dat sinterklaasfeest protesteren?
We zetten ze even op een rijtje;
- de isis en hamas lobby van Abou Jahjah en van Doorn, voorstanders van slavernij en genocide dus;
- de Stalin en Mao lobby van Sunny Bergman en Frank van der Linde, voorstanders van slavernij en genocide dus;
- rappers die normaal gesproken aanzetten tot criminaliteit, verkrachting, racisme en moord, hebben ook iets tegen zwarte Piet, al weten ze niet wat.

Tuig van de richel dus.
Dat zegt zich "zorgen te maken" over het stereotype van zwarte Piet; een vriendelijk lachende neger die werkt, daarbij een bejaarde man helpt en kinderen blij maakt. Volgens bovenstaande pro-genocidelobbies van zowel islamisten als socialisten voldoet geen enkele neger aan die beschrijving. En ook rappers vinden dat een neger die cadeautjes uitdeelt aan kinderen zonder hen vervolgens te prostitueren, zoals rapper Kempi, eigenlijk een slecht voorbeeld is voor andere negers.

Tuig van de richel dus, plus nog wat gesubsidieerde talentlozen.
Maar ze gaan gewoon winnen.
- Omdat ze steeds zeggen niet te weten wat racisme is;
- omdat ze steeds zeggen niet te weten wat slavernij is;
- omdat ze steeds zeggen niks te weten van de herkomst van het sinterklaasfeest;
- en omdat de Nederlandse politici en media steeds zeggen dat mensen die niks weten altijd gelijk hebben;
- zeker als ze ook nog aanzetten tot geweld.

Dus over 15 jaar denkt de helft van de Nederlanders echt dat sinterklaas een racistisch feest is.
Om met een beruchte socialist te spreken; "de vaak herhaalde leugen wordt vanzelf een waarheid".

Dandruff | 08-11-15 | 14:18

@Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 14:11
Vermoed dat het eerder te maken heeft met aanpassing productielijnen. Denk dat het terreur en de invloed daarvan sneller gaat dan de techniek en de bestellingen aangepast kunnen worden. Qua marketing kan je echter direct beginnen met jorissen en dat is wat ze per direct doen. Schaamteloos het terreur faciliterend.

de Voorzittert | 08-11-15 | 14:16

63116114 | 08-11-15 | 14:08

Nee, dit mannetje deed een poging een disclaimer in te bouwen. Het is geen grap, hij wil het echt. Hij wil alleen achteraf kunnen zeggen (als het lukt) dat het niet serieus bedoeld was, "ik zei toch over die korrel zout, kan ik er wat aan doen dat mensen het serieus namen".

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 14:16

Waarom deze malloot aandacht geven? laat hem eerst maar daad bij het woord voegen. Dan kunnen we tenminste nog echt ergens over hebben.

Panos88 | 08-11-15 | 14:15

Ondertussen wordt de VVMU in Utrecht ook even de hoek ingeschopt: https://twitter.com/Pritt/status/663343234068910080

Mastermattie | 08-11-15 | 14:15

Weet Je wie er ook zo van stompen hield?

lustkapper | 08-11-15 | 14:15

Mijn ervaring uit de tijd dat wij in 036 een buurtwacht hadden opgezet, is dat zowel licht als donker getint gajes nogal bang is voor grote honden. Ik had destijds een Tervuerense herder en een Duitse dog en ook mijn buurtgenoten hadden viervoeters die flink aan de maat waren.
In die periode ging het aantal inbraken en vernielingen naar vrijwel nul. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om vrijwillge hondengeleiders op te trommelen bij de diverse intochten. Gepast geweld is immers wettelijk toegestaan, wanneer men een Pietenstomper moet overmeesteren. Ik weet 100% zeker dat die linkse schreeuwers geen klap durven uit te delen, wanneer er een paar honden binnen bijtafstand staan.
Het is dat ik weiger aan Facebook te doen, maar anders zou ik zelf een event page maken.

McPhart | 08-11-15 | 14:13

Plasterk gaat het nog druk krijgen met de haatzaaierij op Facebook. Eerst die Sait en nu dit weer.

Maria.1 | 08-11-15 | 14:13

@63116114 | 08-11-15 | 14:08
Natuurlijk is het geen grap.
Dit is gewoon een oproep tot geweld, met als afsluiting een "disclaimer" zodat hij niet vervolgd kan worden.
Want dan was het natuurlijk een "grapje".
Deze lieden weten EXACT hoe ons "rechtssysteem" werkt, beter dan jij en ik.

Slipsnifter | 08-11-15 | 14:13

„We moeten knokken voor een samenleving waarin iedereen zich welkom voelt”
@(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 14:07
Waarbij PVV-ers niet onder 'iedereen' vallen? Zoiets?

La Bailaora | 08-11-15 | 14:12

@(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 14:07
Ik zie duidelijk een adamsappel, da's een vent met lang haar.
*ieuw*

necrosis | 08-11-15 | 14:12

Mooi om te weten. Ik zal als zwarte piet dit jaar rondlopen met een wapen voor zelfverdediging.

GateKeeperNL | 08-11-15 | 14:12

de Voorzittert | 08-11-15 | 14:04

Dat is vreemd. Albert Heyn heeft geen wijzigingen in assortiment doorgevoerd. Bol.com heeft ook gewoon zwarte Pieten artikelen. Dat is dan wel hypocriet hoor. Wel de keuze maken traditioneel te blijven, maar niet waar het PR betreft. Houdt dan beide hakken in het zand en niet eentje.

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 14:11

@(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 14:07
Oh, het kan geen kwaad om die man wat cosmetisch bij te werken.

Mastermattie | 08-11-15 | 14:11

@Banana008 | 08-11-15 | 14:06
Morgen? Binnen nu en een kwartier... zwaai maar vast naar dat zwarte busje aan de overkant met die grote antennes op het dak.

Mastermattie | 08-11-15 | 14:10

@NLvoorwat | 08-11-15 | 14:07
Waar is 'hier'?
*Met autosleutels in de hand staat te wachten*

necrosis | 08-11-15 | 14:09

Dat laatste zinnetje tussen haakjes bracht me lichtjes aan het twijfelen. Zou het een provocatieve grap kunnen zijn? De 'discussie' daaronder is echter van zo'n tranentrekkend niveau dat ik vermoed van niet.

63116114 | 08-11-15 | 14:08

als je deze 'iedereen is welkom en mag mee eten Piet' tegenkomt vandaag in Utrecht..

'Utrecht Bekent Kleur, een samenraapsel van de lokale SP, PvdA, GroenLinks, kerken en de Internationale Socialisten, laat een tegengeluid horen tegen de anti-immigratie beweging. „We moeten knokken voor een samenleving waarin iedereen zich welkom voelt”, riep SP’er Michel Eggermont in het Hogelandsepark.'
- www.utrecht.nl/uploads/pics/Eggermont-...

(c)ZWITSUL | 08-11-15 | 14:07

@DanDatDus | 08-11-15 | 14:01
*steekt vinger op*
Appa is rapperT...
*gnehehe*

necrosis | 08-11-15 | 14:07

Verreweg de meeste pieten hier zijn sexy vrouwen. Cosplay! En niet alleen jonge vrouwen hoor, ook de heerlijk iets oudere voor necrosis.

NLvoorwat | 08-11-15 | 14:07

Als ik hetzelfde zou schrijven over allochtonen stompen, dan staan er morgen drie agenten voor mijn deur.

Banana008 | 08-11-15 | 14:06

De eerste de beste die ik een zwarte piet zie meppen kan nog wat verwachten, ik zoek n.l. nog een weg om mijn opgebouwde woede te uiten dus..... je mag die zelfde pot met zout meenemen!

BigShow | 08-11-15 | 14:05

@Barani517 | 08-11-15 | 13:55
Een onderbouwing is er natuurlijk wel degelijk.
De vaderlandsliefde en sociale cohesie zijn totaal verdwenen.
Gingen in de jaren `80 de mensen nog eensgezind de straat op om te protesteren tegen alles wat ze niet zinde, nu zal dat niet meer gebeuren.
Wat er tegenwoordig allemaal van overheidswege wordt geflikt zou 30 jaar geleden echt niet mogelijk zijn geweest, dan stond de halve bevolking op straat.
Deze versplinterde samenleving moet een verademing voor ze zijn.

Slipsnifter | 08-11-15 | 14:05

@de Voorzittert | 08-11-15 | 13:53
"Ik heb "Sinterklaas" als zoekopdracht gedaan en ik ben het niet met je eens hoor.
Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 13:56"
.
Heb het boekje hier thuis liggen. Een gratis tijdschrift van Albert Heijn en Bol.com. Het is niks anders dan 68 pagina's lang om het de woorden Zwarte Piet heendraaien. Hemeltergend stukje proza van de marketingafdeling. Her en der staat nog een Zwarte Piet chocolaatje in beeld maar die zijn volgend jaar ook gejorist vrees ik.
.
Mooie zet van de zwijgende meerderheid.

de Voorzittert | 08-11-15 | 14:04

Gewoon alle Pieten weer met een roe uitrusten. Stuk ijzer erin, klaar.

MacMiep.nl | 08-11-15 | 14:03

Wilde hier een heel verhaal neer plempen, maar ik denk dat - weggejorist en opgerot - de lading wel aardig dekt.

alexbl | 08-11-15 | 14:02

Kop, spijker ....
Het is niet je kleur, maar je verrotte karakter waar we schijtziek van worden.

BenHetZoZat | 08-11-15 | 14:02

@Barani517 | 08-11-15 | 13:55
Nog gefeliciteerd, Abraham.

necrosis | 08-11-15 | 14:01

Ach, er gebeurt toch niks, zo wel gaan we toch gewoon willekeurige "rappers" en ander gespuis stompen als tegenreactie. Ze vinden het blijkbaar okee, dus waarom ook niet?

DanDatDus | 08-11-15 | 14:01

De eencellige blik in de ogen van dit soort heerschappen laat zich het best omschrijven als 'tranen van Darwin'.
.
Op dit moment zijn er zo'n 1.8 miljoen medelanders binnen de grenzen die hier niet geboren zijn. Ruim 200 nationaliteiten. Dan tel ik de 2e en 3e generatie pareltjes niet eens mee. Van die 200 nationaliteiten hoor je bijna uitsluitend turkse, marokkaanse, surinaamse en antilliaanse boe en foei roepen jegens de hand die ze voedt. Tegelijkertijd zijn het juist dié minderheden die oververtegenwoordigd zijn in alle criminaliteitsstatistieken.
.
Zijn die stomme hollanders dan zo selectief racistisch? Of zou het wel eens zo kunnen zijn dan het cultureel en of religieuze opportunisme de daadwerkelijke oorzaak is van het achterblijven van deze groepen? Sterker nog, wie zorgt er nou eigenlijk feitenlijk voor die tweedeling?
.
Ik word er kotsmisselijk van dat we hedentendage achterlijkheid niet eens meer mogen benoemen voor wat het is. Een blowen, hosselen, ho's & bitches, fight the power mentaliteit gaat geen gelukkig medelander van je maken. Je cv wordt er -behoudens je streetcred- niet beter op, je kansen op de arbeidsmarkt worden er niet groter op. We zitter er niet op te wachten. Het voegt niets toe. En eigenlijk zijn we het, na 40 jaar naïef knuffelen eigenlijk ook wel beu.
.
Mijn grootouders en die van hen voor hen hebben dit land gemaakt zoals het is door een mentaliteit van niet lullen maar poetsen, innoveren en religie relativeren. Dát is waardoor dit verzorgingsstaatje in de top van meest welvarende landen ter wererld staat. Je bent van harte welkom om daar op mee te teren, zolang je het fatsoen hebt om in ieder geval je beste poging te doen daar een steentje aan bij te dragen. Het schoppen tegen volstrekt onschuldige tradities en erger, oproepen tot geweld, helpt bepaalt niet. Flikker een eind op wannabe 50 cent en ga iemand anders de zwarte piet van je gebrekkige ruggegraat toespelen. Het is niet je kleur, maar je verrotte karakter waar we schijtziek van worden.

vaas klaak | 08-11-15 | 14:00

@Barani517 | 08-11-15 | 13:55
Amen

BenHetZoZat | 08-11-15 | 14:00

@Barani517 | 08-11-15 | 13:55
Stuur even een mailtje naar de redactie, GS kan wel een paar goede columns gebruiken.
Maar idd, gelukkig zien steeds meer mensen in waartoe we verworden zijn. Hopelijk kan het tij nog keren alhoewel het in 2002 al "vijf voor twaalf" was.

Mastermattie | 08-11-15 | 13:59

Ik dacht dat ritmische mensen gevoel voor ritme hadden. Weer een vooroordeel door de plee..

NACademicus | 08-11-15 | 13:59

Laten we nog een paar miljoen niet-westerlingen die ons haten naar nederland halen, lachen man, lekker prrrrrogrrrrressief.
O wacht, daar zijn we al druk mee bezig...

Slipsnifter | 08-11-15 | 13:59

Nu wil men ook de Sint zwart maken, onder het mom; dan zien kindertjes met een kleurtje dat ze 'alles kunnen worden ze willen'.
Ik ben nog NOOIT 1 kind tegengekomen die Sint wilde worden later.
"En knul, wat wil jij worden later?"
A)Piloot B)brandweerman C)dokter D)Sint??
Mooi niet :)
Ik vraag me echt af in welke kinderlijke waanwereld die volwassen kleurlingen leven.

Gargravarr | 08-11-15 | 13:57

Dus een stereotype neger klaagt over een stereotype neger. Kneus. Vooral de opmerking "terwijl het gewoon overduidelijk racistisch is". Het maakt niet uit wat de meerderheid denkt, als er 1 op zijn tenen getrapt is en zich gekwetst voelt, moet de meerderheid zich aanpassen.

Sadomassochristus | 08-11-15 | 13:57

'.... zwarte Piet zal nooit verdwijnen dus makkers staakt uw wild geraas'

Volksheld, Harry Pater over zwarte Piet; www.youtube.com/watch?v=KajdqktDS0Q

Zaniksmurf | 08-11-15 | 13:57

ik heb het ook maar gerapporteerd aan Facebook. Ergens hoop ik dat dit helemaal mis gaat om de echte racisten, deze oproepers tot geweld, eens goed in het daglicht te krijgen

Mesmer | 08-11-15 | 13:57

*uit pure nijd 'Bullshit Propaganda' van ENT opzetten doet*

necrosis | 08-11-15 | 13:56

de Voorzittert | 08-11-15 | 13:53

Ik heb "Sinterklaas" als zoekopdracht gedaan en ik ben het niet met je eens hoor.

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 13:56

Ik ben inmiddels 50 en stam nog uit de tijd dat Nederland grotendeels blank was, op enkele Indonesiërs na. Ik heb bewust de instroom van Surinamers en gastarbeiders meegemaakt. Heb hele wijken zien afglijden, gezien hoe de islam een steeds prominentere plaats kreeg, hoe onze normen keer op keer aan de kant werden verschoven ten gunste van andere culturen, heb de maatschappij crimineler zien worden en meegemaakt hoe alles wat in eeuwen is opgebouwd (godsdienstvrijheid, vrouwenrechten, rechten voor homo's) langzaam aan de kant wordt geschoven.
En dat allemaal ten gunste van hordes nieuwkomers die 4 tot 6 keer vaker uitkeringsafhankelijk zijn, 2 keer zo vaak gebruik maken van de gezondheidszorg en uitblinken in crimineel gedrag.
De politiek stond erbij en liet het gebeuren of stimuleerde het actief met ons belastinggeld.

Een onderbouwing voor dit alles? Helemaal niet.
Economisch kost het al 50 jaar geld.
Culturele verrijking? Die paar eettentje en verder uithuwelijken, neef en nicht huwelijken, meisjesbesnijdenis, vrouwenonderdrukking, afname vrijheid van meningsuiting, toename antisemitisme, enz.

En dan is de frontale aanval op een van onze laatste Nederlandse tradities gewoon de druppel.

Ik ben een oppassende burger die netjes zijn belasting betaalt, geeft aan goede doelen en maatschappelijk betrokken is. Maar op een moment houdt het op.

Van mij mag er morgen een staatsgreep komen. Waarna het leger schoon schip in dit land maakt en alles wat zich niet wenst aan te passen aan ons land en onze normen en waarden direct het land uit knikkert.

Barani517 | 08-11-15 | 13:55

FF wat anders er bestaat ook zoiets als kickboxpiet !! he !! Denk dat jij degene bent die dit niet snel zal vergeten !!

WegmetdeEU | 08-11-15 | 13:54

Dit oproepen tot geweld en dat is strafbaar. IP nummer achterhalen en oppakken die racist.

sportingact | 08-11-15 | 13:54

Van de jongeman zijn facebook:
'Zal ik een nieuwe track 'releasen',5 vind ik leuks moehaha.

Misschien gewoon eens een betaalde baan gaan zoeken.

ska ska ska | 08-11-15 | 13:53

Het fascisme is weer springlevend, dat zie je ook in Utrecht waar vreedzame demonstranten alleen maar per 3 over straat mogen zodat ze nog gemakkelijker aangevallen kunnen worden door de bruine hordes.

Morgenhout | 08-11-15 | 13:53

Hulde telelezer !! Je heb het goed verwoord !

WegmetdeEU | 08-11-15 | 13:52

Grappig is natuurlijk wel het effect wat hij bereikt bij de voorstanders van zwarte Piet.
En dat door iemand die niets toevoegt aan de samenleving, alleen geweld.
Gaat er weer een zetel naar Wilders.

Gargravarr | 08-11-15 | 13:51

Klinkt als een goede oplossing voor de migratie-problematiek. Ben benieuwd hoe leuk meneer het nog vindt in Nederland als hij door random voorbijgangers in elkaar wordt gestompt...

Piet van het Padje | 08-11-15 | 13:51

Hoor deze negert eens "rappen" over niggahs. Zolang het woord niggah door zwarte mensen mag worden gebruikt zonder dat iemand hier iets van vindt en de wereld op zijn kop staat wanneer een blank persoon dit woord gebruikt (niggahbitch Rihanna, weten we nog?), zijn de inconsequente huilers de grootste racisten, maar dat wist iedereen hier al lang.

zed is dead | 08-11-15 | 13:50

@jack and friends | 08-11-15 | 13:46
*boks & slok JD uit platvink nemen doet*

Conan de Rabarber | 08-11-15 | 13:50

Sneu ventje.

Vrije Nator | 08-11-15 | 13:49

Als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze "stompen" en vergeten ook vooral niet om hun toverwoordjes "discriminatie" en "racisme" tevoorschijn te halen, en ruggegraatloos links Nederland buigt onmiddellijk diep in het stof.
-
Zwarte Piet weg, kerstliedjes weg, alcohol weg, spaarvarkens weg, kerstbomen weg, je mag niet meer zeggen wat je denkt, korte rokken mag ook niet meer, en ga zo maar door.

Wij slappe naieve Nederlanders integreren al aardig! De "nieuwe medelanders" oefenen steeds meer invloed en dwang uit.
Maar als ze het zo oneens zijn met onze leefstijl en cultuur dan is het misschien beter om terug te gaan naar hun land van herkomst. Maar ja, onze uitkeringen zijn immers wel aantrekkelijk.
-
Maar het gaat niet alleen om het geschop tegen de Pieten op zich; Het gaat om een veel grotere en belangrijkere situatie: langzaam maar heel zeker met hun salamitactiek proberen ze stapje voor stapje hun(..!) normen en waarden aan ons in ons (hoe lang nog)eigen land op te dringen met als wapen hun toverwoordje "racisme"
Maar owee als men (Wilders) er iets van durft te zeggen en de waarheid durft te belichten dan wordt hij op TV uitgemaakt voor haatzaaier, xenofoob en nog meer moois en een hoop mensen trappen weer blind in de linkse kiezersval

telelezer | 08-11-15 | 13:48

De roe erover en in de zak ermee!

Ommezwaai | 08-11-15 | 13:48

Zwarte Piet is niet racistisch. Hij liep al in de Middeleeuwen naast de Sint en heette toen Pietje Pek. Hij stond als voorbeeld voor het ondeugende kind en zat aan een ketting. Hij was zwart vanwege de roet uit de schoorstenen waar hij – in opdracht van de Sint – cadeautjes in moest stoppen voor de lieve kinderen.
Later, in de 15e eeuw veranderde hij in een Moorse edelman. De Moren hadden al sinds de vroege Middeleeuwen een groot stuk van Spanje (!) veroverd en waren daar de baas. Je kunt aan zijn kleren zien (maillot, pofbroek, witte kraag, muts met veer en alles met goud en zilver versierd) dat hij geen slaaf is. Kijk op schilderijen uit die tijd en vergelijk. Hollandse zeelui van toen – terug van een lange reis – brachten vaak voor hun familie (incl. kinderen) cadeautjes mee. Op de vraag: ‘Waar ben je geweest, Pa?’ werd meestal ‘Spanje’ als antwoord gegeven, want dat was toen erg ver weg. Vandaar Madrid en de ‘appeltjes van Oranje’. Die laatste pasten ook zo mooi bij ons Willem van …
Here endeth the lesson.

Chupacubra | 08-11-15 | 13:48

Links kan nog altijd gewoon zijn gaan gaan. Momenteel worden Pegida aanhangers in Utrecht door de politie gemicromanaged en bedreigd met aanhoudingen. En ze vragen Pegida om weg te gaan voor hun eigen veiligheid omdat "de AFA eraan komt." Kortom, links gaat zijn goddelijke gewelddadige gang en rechts wordt door de politie kort gehouden. Walgelijk. De laffe, luie lijntrekkers van de politie die naar de pijpen dansen van de linkse gevestigde orde. Niets dan minachting voor die gasten.

très cool | 08-11-15 | 13:47

@Mastermattie | 08-11-15 | 13:41
LOL ja dat zou mooi zijn, mag hij zijn geweldsdaad bij het woord voegen. Kijken wat Pauw dan doet, ik denk zwarte Piet laten arresteren wegens uitlokking.

Gargravarr | 08-11-15 | 13:47

@Pater Henk | 08-11-15 | 13:44
Die griet was al gestoord maar nu ze ook nog eens een beschermende hand over Benno Larue heeft gehouden mag ze van mij ook afgescheept worden (Zie TV-West docu: Benno Tapes)

Mastermattie | 08-11-15 | 13:46

Conan de Rabarber | 08-11-15 | 13:42
U snapt het niet, het is niet het gebrek aan talent waardoor meneer niet doorbreekt, het is het racisme in Nederland waardoor hij niets bereikt.
Dat de hitlijsten vol staan met negers, homo's, vrouwen met baard en ga zo maar door is niet relevant.
Nederland is racies en hij slachtoffer.
En daarom mag hij oproepen om iedere mens met kleur een boks te geven. dat is respect je weet toch.
*boks*

jack and friends | 08-11-15 | 13:46

Lekker even de politie laten langs gaan om meneer op te halen. Op weg naar het bureau even de Zwarte Pieten behandeling geven.

Janloel7282 | 08-11-15 | 13:46

-weggejorist-

WegmetdeEU | 08-11-15 | 13:45

Diep, diep triest. Het hoort gewoon een gezellig kinderfeest te zijn. Vieren ze ook gewoon in Suriname hoor. En er zijn ook feestjes met zwart-geschminkte mensen in Iran, misschien een idee om ook daar te gaan stompen... of durf je dan niet?

LaatmaarLu? | 08-11-15 | 13:45

De interpunctie van dit essay laat te wensen over.

dulcinea | 08-11-15 | 13:45

Dit soort uitspraken, doet zijn "soort" natuurlijk niet heel erg geliefd maken in Nederland, vandaar dat ze met de nek aangekeken worden. Maar dat snappen ze kennelijk niet. Zwarte piet is zo over de top, dat je serieus moet afvragen of ze wel eens in de spiegel kijken hoe ze er uitziet. Is als Pino naast een struisvogel. En die steekt tenminste nog zijn kop in het zand

verlegenmaarlief | 08-11-15 | 13:45

Morgen vanaf 18:00 het SinterklaasHoernaal. eens zien of ze bij de NPO de Nederlandse cultuur nog vertegenwoordigen.

Mastermattie | 08-11-15 | 13:45

Zal me niets verbazen als dit een zogenaamd kunst project van Tinkerbel is...

Pater Henk | 08-11-15 | 13:44

Door gasten zo als dit, heb ik echt zin om voor het eerst sinds mijn 6e jaar weer verkleed te gaan als zwarte piet.

M_ams | 08-11-15 | 13:44

@Conan de Rabarber | 08-11-15 | 13:42
Laat Bubba maar even met deze meneer afrekenen.

Mastermattie | 08-11-15 | 13:43

En ik maar denken dat oproepen tot haat en geweld strafbaar is. Maar hier hoor je de linkse media niet over.

telelezer | 08-11-15 | 13:42

Hij is slachtoffer, vooral van zijn eigen lage IQ.

Boemibol | 08-11-15 | 13:42

Weer zo'n Kan-niks/weet-niks/wil-niks en ben te stom om voor de duvel te dansen lamstraal. Loopt 'r bij alsof 'ie Snoop Dog zelf is maar maar heeft niet eens genoeg talent om door de voorrondes van de Pats-Boem Show te komen. Amerikaanse rappers lachen zich de ballen uit hun broek om deze doe-alsofjes zonder ritmegevoel.
De verkeerde Zwarte Piet met een paar stevige harde knuisten zullen ze op deze manier ook nog wel tegen komen.

Conan de Rabarber | 08-11-15 | 13:42

@Gargravarr | 08-11-15 | 13:38
Lijkt me schitterend, live in de studio en dan even wat corrigerende tikken incasseren zodat heel Nederland (dat handjevol kijkers) kan zien wat er nu eigenlijk van dit soort kneuzen gevonden wordt.

En zoals ik gisteren al zei:
Ik heb geen problemen met mensen met een andere huidskleur,
Wél met mensen welke daar maar eindeloos over moeten zeiken.

Mastermattie | 08-11-15 | 13:41

De eerste de beste die ik een zwarte piet zie stompen, die krijgt van mij een paar stompen. Doen op eigen risico dus!

OpperGek | 08-11-15 | 13:41

Vorige week werd geweld van rechts hier nog goedgepraat, en nu is geweld ineens weer fout. Ik snap er niks van.

DouweDabbert | 08-11-15 | 13:40

Ey gast kom maar,.Tyf nou ff gauw op !!Hoe durf je !Je ben een gast gedraag je ernaar !

WegmetdeEU | 08-11-15 | 13:40

Maar waarom niet gewoon eerst deze echter zwarte piet in elkaar gestompt dan?

BananaMonarchy | 08-11-15 | 13:40

Vanavond podium twee, bij Pauw.

Gargravarr | 08-11-15 | 13:38

Maar je mag toch helemaal geen mensen van kleur mishandelen?
Als deze meneer van kleur zo op sm staat dan zijn daar gewoon speciale gelegenheden voor.
we hadden hier zelfs een 'meesteres belgie' die daar haar brood mee verdiende.

jack and friends | 08-11-15 | 13:38

Aan zijn FB pagina te zien is hij helemaal "into slavery"

BigShow | 08-11-15 | 13:38

Ik hoop maar dat niemand erachter komt dat de pensioenbelangen van de bv Sinterklaas (welzijnssector) bij PGGM zitten...

F. von Zeikhoven | 08-11-15 | 13:37

De kwaliteit van de Pieten is wel gedaald de laatste jaren. Vorig jaar waren het allemaal hangjongeren met een strafblad. Mijn collega kende ze toevallig. Lijkt mij overigens niet verstandig om ze te stompen. Dit soort kansenjongeren wil nog wel eens terug slaan.

Osdorpertje | 08-11-15 | 13:37

-weggejorist-

Gebleekte | 08-11-15 | 13:37

Gesponsord door de PvdA die zijn rapmuziek subsidieert

Gebleekte | 08-11-15 | 13:37

Ik ben benieuwd of deze documentaire inmiddels gereed is. De NPO zal het wel weer boycotten.

cinecrowd.com/nl/zwartgemaakt

druipsmurf | 08-11-15 | 13:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 08-11-15 | 13:33
.
Is dat jouw plaatselijke drugsdealerT? Mijn god, wat een sneu figuur is dat....

Fatwabuster | 08-11-15 | 13:36


Prof. D.A.H. Vintik | 08-11-15 | 13:33

Die is enige tijd geleden uit zijn domicilie gevallen, te weten de klapperboom.

eerstneukendanpraten | 08-11-15 | 13:36

Waarom plaatst GS/Van Rossem niet gewoon de foto van dat schuim op de FP? Toch een beetje schijterig?

Trutkip | 08-11-15 | 13:36

@Godsammekraken | 08-11-15 | 13:28

Incidentje, doorlopen a.u.b.

Acidbrain | 08-11-15 | 13:36

Ehm... ziet deze rapper er zelf ook niet een beetje uit als "zwarte piet"? Vraagt om random gestompt te worden?

Glorious Bastard | 08-11-15 | 13:36

Maar ik stomp terug en hard ook!

eerstneukendanpraten | 08-11-15 | 13:34

Waarom houdt Quid zich eigenlijk niet meer bezig met dit onderwerp? Hij had er een hele duidelijke mening over als ik het me goed herinner. Maar die mening is momenteel wat te controversieel voor GS wellicht...

Het Vijfde Wiel | 08-11-15 | 13:34

Welja joh, geef het vooral een podium. Straks gaat-ie zich nog serieus genomen voelen.

jemagookniksmeer | 08-11-15 | 13:34

Gauw in de zak met deze nietsnut!

Godsammekraken | 08-11-15 | 13:34

We got a badass over here. Meneer heeft het over smoken terwijl er toch overduidelijk een "Niet Roken" sticker op de deur achter hem staat. In de zak mee naar Spanje.

JamesD | 08-11-15 | 13:34

Ik vind rapper Sjors veel leuker dan deze haarbal, maar kom me maar stompen jonguh, en het is het laatste wat je doet.

Knut Knudsen | 08-11-15 | 13:34

Zwarte pieten dan maar gaan bewapenen en hen toestemming verlenen om te schieten op degene die dit in zijn domme hoofd haalt. Gezellig is het geworden met al die nieuwe invloeden.

kommabijmebinnen | 08-11-15 | 13:33

"..(en vergeet je korrel zout niet).."

Is dit een hele laffe manier om op te roepen tot geweld en als daar een reactie op komt te zeggen: "Het was maar een grapje. Zie laatste regel."?

Godsammekraken | 08-11-15 | 13:33

Zwarte Piet wordt binnenkort dus naast pepernoten en taaitaai standaard uitgerust met een mes om zichzelf te beschermen.

je suis bier | 08-11-15 | 13:33

Misschien moeten de mensen die de kar trekken en één keer per jaar als zwarte piet willen verkleden, maar eens stoppen met de kar trekken. Eens zien hoeveel van die racisme roepers in de kar zelf dan ineens poeslief pro zwarte piet zijn.

heldheino | 08-11-15 | 13:33

Rapper Sjors is een groot artiest vergeleken met het gebrabbel wat dit figuur voortbrengt.

brutus68 | 08-11-15 | 13:32

Mijn haat tegen dit soort gajes groei met de dag. Het wordt tijd om in verzet te komen.

DeVrijDenker | 08-11-15 | 13:32

Mijn haat tegen dit soort gajes groei met de dag. Het wordt tijd om in verzet te komen.

DeVrijDenker | 08-11-15 | 13:32

Dat vindt karate-piet vast niet fijn.

deaandacht | 08-11-15 | 13:32

Vast een linkse "opiniemaker".

Prof. D.A.H. Vintik | 08-11-15 | 13:31

-weggejorist-

From here Till Burg | 08-11-15 | 13:30

dus ook kleine kind pieten meppen....

daddys hatchet | 08-11-15 | 13:30

".. geweldoproep.."

Hoho, het komt van links dus wel graag netjes "activisme" zeggen. Racist!

Godsammekraken | 08-11-15 | 13:28

Moi, dan wil ik graag de "Militair Piet", "ME Piet", "Politiepiet" en "Beveiligingspiet" introduceren.
Eens zien of die racisten dan nog zo stoer zijn.

Mastermattie | 08-11-15 | 13:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken