Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cabaret! Leuk! Geert Wilders onthoofd

ies humorrr Met Geert Wilders in de buurt is het altijd lachen, gieren en brullen geblazen. Of het nu in de 2de kamer is of in elk willekeurig ander theater. Ga maar eens kijken naar Amar El-Ajjouri, grappenmakende kaasmarokkaan uit Den Haag. Amar speelt de voorstelling ALI voor iedereen die conflict zoekt of er juist niet in gelooft. ALI is een hele samenleving in 1 persoon. ALI heeft genoeg van de polderstilte; Stille tochten, 4 mei alweer twee minuten stilte. ALI wil herrie maken. En dus overgiet Amar tijdens zijn voorstelling een Wilderspop met urine, wordt deze onthoofd en krijgt hij een piemol in zijn mond. Ies humorrr. En dat in het 6% BTW tarief. Ewout Jansen mag toch ook lachen om Allah? Nou dan. Die leraar die Wilders van de voorstelling op de hoogte bracht weet gewoon niet waar de gulle lach in Nederland op heden is gebleven. Joehoe Amar, al een roomblanke fatwa ontvangen? Wij weten nog wel een woordvoerder...

Reaguursels

Inloggen

stuffed.Animal 16-02-07 @ 10:55

Het belangrijkste bij cabaret is, dat het grappig moet zijn. Dat is het verschil tussen cabaret en een toneelstuk. Doordat humor ook de zwaarte ergens vanaf haalt en in staat is op een luchtige, leuke manier dingen kritisch te benaderen, is cabaret heel geschikt om 'gevoelige onderwerpen' mee bespreekbaar te maken is. Maar; Iets wat grappig en kwetsend is, is nog steeds cabaret. Iets wat kwetsend is, maar niet grappig, is geen cabaret meer. De reden dat het binnen cabaret allemaal wél kan, is juist dat humor de nodige nuance brengt in een eventueel zwaar onderwerp.
.
Kortom. De man slaat de plank gewoon heel erg mis. Najib Amhali doet het m.i. toch een heel stuk beter en veel grappiger.

Ohja | 17-02-07 | 17:17

gelijk vergassen die kudt

cobus1 | 17-02-07 | 12:48

Hij heeft het niet helemaal begrepen volgens mij. Cabaret hoort in de eerste plaats grappig te zijn en eventueel in een tweede of derde plaats satirisch of kwetsend. Dan iets gaan doen wat niet grappig is maar wel kwetsend slaat m.i. een beetje de plank mis en komt wat humorloos en gefrustreerd over. Ik denk niet dat cabaret bedoeld is voor persoonlijke reli-waanzin frustraties maar gewoon als lichtzinnige vorm van entertainment.
.
Moet ik ook maar tegenacties gaan verzinnen, omdat Hans Teeuwen soms wat vrouwonvriendelijk is? Misschien maar over een pop van hem heen zeiken en een *** in z'n mond (dat laatste vind ie misschien niet erg wat een verklaring voor zijn vrouwonvriendelijkheid zou zijn). Kom op zeg. Waar is dan nog je incasseringsvermogen, gevoel voor zelfspot? Het is toch niet zo dat het alleen maar over Allah gaat? Waarom dan meteen zo ongeloofelijk op je teentjes getrapt zijn?
.
Dit 'mag' natuurlijk wel. Maar ik heb mijn meningen over hoe professioneel ik iemand vind die persoonlijke frust wegens gebrek aan zelfspot en incasseringsvermogen dermate zwaar laat mee wegen bij de keuze van een cabaret onderwerp. Ga weer es gewoon grappig zijn dude. Dat is je werk, weet je nog?

Ohja | 17-02-07 | 09:44

-weggejorist-

zeeuwse babbelaar | 17-02-07 | 09:13

In het theater ok maar niet op een school. dat moet echt niet kunnen. Verder als wij geen grappen over de islam mogen maken dan zij niet over ons

mythar | 17-02-07 | 03:22

-weggejorist-

Pepper Paultje | 16-02-07 | 23:22

"Hoe heette die partij van Wilders ook al weer?"

Net als de VVD, maar dan zonder de Democratie.

Neauneauneauneau | 16-02-07 | 22:55

NEE NEE NEE!
MIJN LAND GAAT KAPUTT!
Ik ben zelf naar het buitenland gegaan uit 010 vanwege de coke en omdat ik de taal niet meer verstond.
Ik hoopte dat het hier beter zou zijn, versta de taal nog steeds niet en terugkeer bis op zijn minst onzeker.
Enne als Europeaan in een ander Europeaans land heb je maar 1 paspoort. Niet dat ik anders zou willen, maar zou wel willen dat we op houden ons land weg te geven aan mensen die niet 1 paspoort hebben.

Hoe kan mijn land waar ik heimwee aan heb, nou buitenlandse interim nederlanders aanstellen als minister? Ik kan binnen Europa niet eens bij de pliesie omdat ik uit een lidstaat kom en niet hier geboren ben. Het is on Europees en het is on Nederlands om buitenlanders in de regering te hebben.
Als volgende blijkt dat amahoelietjeb uit Iran een dubbel paspoort heeft en premier wordt?

Hallo deze regering is nu al ontspoord.
Hek aan de dam!
Wilders moet steun hebben voor zijn wetsvoorstel en die gasten moeten Nederlander worden anders is het in de toekomst vechten tegen de bierkaai als we democratie willen. Het is al moeilijk genoeg vrij te spreken zonder te worden onthoofd zeg.

trouwens raar dat mijn comments altijd verdwijnen.
nou ja gelukkig heb ik notepad.

W3a7herman | 16-02-07 | 19:52

Wat een drama! Het holt echt achteruit met het cabaret in Nederland. En alsof dat nog niet genoeg is heeft Geert besloten zich beledigd te voelen door een 'artiest' die niet verder komt dan een variant op de grappen van Najib Amhali (zie comment da wizard 16-02-07 @ 11:06) en het visualiseren van de ultieme natte droom van menig moslimextremist en het complete ledenbestand van Groen Links in Nederland.

Jeremia | 16-02-07 | 18:26

Boeddhi 16-02-07 @ 17:46

Wat zit je nou te eikelen man, denk je dat onze Beatrix niet beschermd word?
Laat dat maar aan de RVD etc. over.
Niet dat ik het goedkeur wat Teeuwen deed.

Maar, als een ali bom bali GW aanvalt, op een dergelijke manier, dan weet je dat er van die gestoorden zijn die het letterlijk gaan nemen zo'n sketch, you know? Dat is het verschil!

rosalie | 16-02-07 | 17:56

Partij voor de vrijheid. Je mag de meest stigmatiserende dingen zeggen over Moslims her Wilders! Teeuwen mag Beatrix in zijn show anaal bewerken, maar dit mag natuurlijk niet. Tadaaa!!! het is caberet en dan mag het. vraag maar aan Teeuwen en Maassen...

Boeddhi | 16-02-07 | 17:46

Ach het is flauwe humor, als ie dat nu met tekeningetjes doet, kan de hele wereld er nog om lachen. Echter nog altijd stukken beter dan die clown in de 2de kamer, met dat gekke kapsel ben zijn naam even kwijt.. iets met wezel of wilders zoiets...

Peking Eend | 16-02-07 | 17:44

LAMAAR, die AMAR.

ougie | 16-02-07 | 17:15

doe mij maar 2 cappucino's.

skafloc | 16-02-07 | 17:06

@WarheadNL 16-02-07 @ 16:41
Brugklassers -> Breezers -> Breezer voor een pijpbeurt -> Orale seks.

Framoes | 16-02-07 | 16:56

hakbar?

Borrelnootje | 16-02-07 | 16:42

Zoekt de link tussen orale seks en brugklassers...

WarheadNL | 16-02-07 | 16:41

@da wizard 16-02-07 @ 16:01

Toen wist Chiel natuurlijk niet dat het voorval zwaar overtrokken is.
Mensen die bij de voorstelling geweest zijn bevestigen dat er niets aanstootgevends of ranzigs gebeurt is. Maar ja Wilders moet de boel natuurlijk opblazen zoals een gefrustreerde domme moslim dat ook altijd doet..... dus

wie weet waar | 16-02-07 | 16:23

@da wizard 16-02-07 @ 16:01
Als zelfs een linkse betweter als Giel Beelen hem steunt dan is het dus blijkbaar echt erg.

Framoes | 16-02-07 | 16:04

Giel Beelen op de Radio vond dat GW een punt heeft.
Dat zegt meteen genoeg...

da wizard | 16-02-07 | 16:01

Om dit soort cabaret lach ik net zo hard als om die mohammed-spotprenten.

voorstoppert | 16-02-07 | 15:58

@Paolo Di Canio 16-02-07 @ 15:40
Ik heb de ballen verstand van fascisme maar weet dat zodra het woord valt iedereen compleet doorslaat en het lijk van Hitler wordt afgestoft om daar mee te kunnen zwaaien.
Het is natuurlijk ook een -op z'n aardigst gezegd- vreemde ideologie die racisme en nationalisme als broeder-idealen heeft en de regering meer macht geeft dan goed is.
Het positieve is dat ze iedereen (die mag blijven) gelijke kansen en inkomens willen geven.
Wat ik wil zeggen is dat mensen niet naar je luisteren als je de naam van een Italiaanse fascist aanneemt als nickname.

Framoes | 16-02-07 | 15:56

Ik kom hier geen lezing houden over de voor- en nadelen van het fascisme. Daar ging het mij ook helemaal niet om. Ik heb gewoon even wat meer informatie gegeven omtrent Paolo and that's it. Trek het je allemaal niet teveel aan. Het is bijna weekend, jongens. Nog ff en dan mag je vrouwlief weer een heel weekend lang volblaffen of je eigen 4 dagen de pleuris zuipen. Of beide...

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 15:55

@ Paolo Di Canio

Dus jij neemt Paolo Di Canio als nick om onwetende reaguurdertjes uit te kunnen leggen dat Paolo Di Canio geen fascistische uitgerangeerde voetballerm is die alleen maar met z'n rechterarm loopt te zwaaien?

Mooi die mensen met een missie.

Archibald Hoogezand | 16-02-07 | 15:55

@Paolo Di Canio 16-02-07 @ 15:40
Inderdaad, ik vind het ook heel normaal om af en toe eens het bejaardetehuis binnen te komen en iedereen even op de ouderwetse manier te groeten.
Moet toch kunnen ondertussen. Het is per slot van rekening al meer dan 50 jaar geleden...

da wizard | 16-02-07 | 15:50

Paolo Di Canio 16-02-07 @ 15:40

Ik denk dat jij je even wat meer moet verdiepen in de persoon Mussolini en in het Italiaanse fascisme. Je weet echt niet waar je het over hebt, lijkt het. Di Canio is een goede voetballer maar een erg foute gast. Daar hoef je niet schijnheilig over te doen. Dus zeg dat je het eens bent met zijn denkbeelden en ik blijf jou een vuile fascist noemen of neem een andere nickname.

Flodder | 16-02-07 | 15:49

Ik noem niet de voordelen van het fascisme op. Ik probeer slechts duidelijk te maken dat je je niet alles moet laten voorschotelen wat je leest. Zeker niet wanneer je je nooit in hem verdiept hebt (door bijv. zijn autobiografie te lezen) Hij moet zelf weten wat hij allemaal in zijn vrije tijd doet. Ik reageer alleen op al die flauwe weerwoorden als: "fascist, uitgerangeerde voetballer, of dat hij alleen maar met z'n rechterarm loopt te zwaaien". Daar word ik moe van. Dan heb je je duidelijk nooit in zijn persoon verdiept.

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 15:40

@ Paolo

Die hele Di Canio kan me eigenlijk aan me reet roesten. Begenadigd voetballer en volgens mij nog trotse bezitter van de FA Fair play Award ook.

Wat mij boeit is waarom jij zijn naam als nick neemt en koste noch moeite spaart om hier de voordelen van het fascisme uit te leggen.

Archibald Hoogezand | 16-02-07 | 15:33

@andriol 16-02-07 @ 15:00
btw: Alsof het normaal is om met geweld te reageren op humor.

Framoes | 16-02-07 | 15:32

Excuses voor het aantal taalfouten. Ik zal mij voortaan niet meer met meerdere zaken tegelijk bezighouden... Maar ik moet ook mijn baas nog tevreden houden.

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 15:29

@andriol 16-02-07 @ 15:00
Met discriminatie zal het je wel lukken. Oh nee, wacht... je bent niet blank dus mag je kaaskopjes zeggen. Dan ies geen dieskriemienasie.

Framoes | 16-02-07 | 15:29

Hij heb Paulo in z'n kruis getatoeerd met z'n armpje op z'n lul, krijgt'ie een stijve dan gaat dat armpie weer de lucht in..

Pannie | 16-02-07 | 15:27

@ Flodder 16-02-07, Archibald Hoogezand 16-02-07 @ 15:13

Met "my people" bedoeld hij, het Romeinse volk en zijn supporters. Ik weet ook wel dat hij Ill Duce als voorbeeld ziet. Maar jet weet niet half hoeveel die man nog altijd betekend voor een groot deel van de bevolking aldaar. Tuurlijk heeft hij ook slechte dingen gedaan, maar wordt hede ten dagen Che Guevara ook nog niet altijd bejubeld en zelfs gedragen op tassen en op t-shirt. Terwijl die idioot toch wel iets meer slachtoffers op zijn conto heeft staan. Mijn vraag dus, waarom geen aanhanger van Ill Duce mogen zijn en wel van zogenaamde "vrijheidsstrijders" als Che Guevara. En wat te denken van al die CCCP truien met communistische logo's die je op heel plaatsen kan kopen. Kortom; als dat toegestaan is dan heb ik er niks op tegen dat Paolo zich met fascist noemt. Fascisme is niet per definitie racistisch namelijk. Zie de foto o.a.

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 15:27

Fuck Allah
Fuck God
and Fuck GW

Zeau, en nu op vakantie.

Lt. Winters | 16-02-07 | 15:27

Ophef om niets. Zoals de meeste reageren, reageert ook de gemiddelde domme moslim. Ontwetendheid maakt mensen blind, blijkt maar eens weer...... dus!

wie weet waar | 16-02-07 | 15:14

@ Paulo di Canio

Waarom gebruik je zijn nick dan? Hij is zelfverklaard fascist nota bene. Loop je ook de hele dag door het winkelcentrum met de rechteram omhoog uit te leggen dat je het allemaal goed bedoeld?

Archibald Hoogezand | 16-02-07 | 15:13

Paolo Di Canio 16-02-07 @ 14:41

Misschien moet jij eens googelen.
en.wikipedia.org/wiki/Di_Canio
news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/euro...

'he stated: "I will always salute as I did yesterday because it gives me a sense of belonging to my people." Di Canio also has a tattoo on his arm which reads "DVX", which is the Latin appellative used for former Italian dictator Benito Mussolini, Duce'.

Omdat hij toevallig met een neger knuffelt doet niets af aan het feit dat hij een mussolini-fan is en wel degelijk een fascist. Mijn constatering dat jij je er graag mee identificeert en jouw betogen een zelfde inslag hebben, blijft overeind.

Flodder | 16-02-07 | 15:01

een beetje terugpakken, niet met geweld maar met cabaret is weer niet goed voor die kaaskopjes..

andriol | 16-02-07 | 15:00

humor is om te lachen.

ewout | 16-02-07 | 14:52

@ Alibombalie
Dat viel me ook op de laatste tijd! Iedereen reageerd té overdreven serieus bij posts van Wilders en alle andere zaken waarbij het Islam in een kwaad daglicht wordt gezet... Vindt je het gek dat GS en PVV zoveel hits krijgen. Sinds wanneer zijn de jongeren hier zo nauw betrokken in het Nederlandse politiek? Pas nadat Foruyn, Wilders, Verdonk, Smit enzo hun stem in kwijt wilden... lekker goedkoop ook!... en dat na 9/11 natuurlijk!
Het is té makkelijk gewoon: GS en NN zet een artikel en de rest gaat vanzelf!

Bodhi | 16-02-07 | 14:50

Wizard heeft'em gezien:
"Het gaat om de laatste 3 minuten van zijn show.
Daarin zit Wilders (fictief hoor mensen, voordat jullie denken dat het echt is. Het is namenlijk theater) in een kappersstoel. Je weet op dat moment nog niet dat het Wilders is.
Dan schuurt hij een keer met zijn broek tegen de kop aan en sprayt er met een bloemenspuit wat water op. (Die urine heb ik niet gezien, maar een grap over pissen in een bloemenspuit is zo gemaakt.)
Op het eind laat hij de man/vrouw in kwestie een spiegel zien en iedereen
ziet dat het Wilders is waar hij mee bezig is geweest.
.
Tijdens het knippen als kapper (homo geintje) even tegen iemand zijn hoofd aanschuren. Voor GW is dit waarschijnlijk dus al hard porno. Wilders moet niet lullen en gewoon die voorstelling gaan kijken, mag ie vast meedoen.
Tijdens het knippen scheert hij de paspop erg heftig zodat er stukjes piepschuim afvallen. ( Je weet op dat moment nog niet dat het Wilders is).
.
Trouwens, de gene die echt in zijn voorstelling door de zeik wordt gehaald is hij zelf (zelfspot).
Ook de Marokkaanse gemeenschap moet het ontgelden.
Voorbeeld: "Hé mensen pretigge avond nog. O, zijn er trouwens nog Marokkanen in de zaal? (In het publiek steken 3 jongens en meisjes hun hand op).
Mag ik dan mijn portomonee terug"..."
.
Kortom ik zie het probleem niet.
.

Pannie | 16-02-07 | 14:47

@ BaSJK 16-02-07 @ 14:16
Hebben mensen naar dit filmpje gekeken? Totaal onschuldig toch? Wat nou onthoofding, fellatio, urineren. Kom op zeg. In een gemiddelde clip op TMF is meer expliciete sex te zien. En wat betreft het te kakken zetten van Wilders zie ik het probleem ook niet. Ik vind het zelfs best grappig.
Laten we juist met zijn allen grappen maken over elkaars helden, goden, prominenten, gebruiken. Ik denk dat we dan verder komen dan elkaar continu in de haren te vliegen en dood te verklaren.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 14:47

Flodder 16-02-07 @ 14:09

Goed, dit stukje heb ik ooit eerder in een column gedopeneerd, maar bij deze nogmaals speciaal voor de onwetenden zoals jij, een stukje geschiedenis.

Die zogenaamde "Hitler-groet" van jou is gewoon een Romeinse groet waarmee hij zijn fans begroet (de Laziali -> Romeinen -> komen uit Rome, Paolo -> Romein, geboren en getogen in Rome) Paolo was en is nog altijd het boegbeeld van de fanatieke aanhang van Lazio; de Irriducibili. Hier hoorde hij vroeger zelf ook bij. Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken is dat hij via deze weg wil laten zien dat hij nog steeds een van hun is (in tegenstelling tot veel andere voetballers die liever hun zak ergens anders vullen dan dat ze bekend zijn met het fenomeen clubliefde).
Terugkomend op die google-site van je. Die foto is genomen nadat hij gewisseld werd in de wedstrijd van Lazio tegen Livorno (voor het geval je niet bekend bent met de tifosi van Livorno; zij staan o.a. bekend om hun communistische denkbeelden)
Goed, wat wil nu het geval? Paolo werd gedurende de hele wedstrijd uitgemaakt voor vanalles en nog wat. Er werden spreekkoren opgeheven als; "Paolo moet hangen net als Mussolini". De hele wedstrijd lang. Logisch dat hij vervolgens gefrustreerd raakt. Later verklaarde hij overigens in een radiointerview dat het fout was om zo te reageren en wees hij op het feit hoe de Livornesi hem de gehele wedstrijd bejegend hadden maar dat daar na de wedstrijd ook niks over te horen was in de media. Wel van zijn actie natuurlijk...
Ik heb het alweer veel te lang gemaakt zie ik. Zo te zien ben je een kei in het googlen dus als je behoefte hebt aan meer informatie dan houd ik je niet tegen. Tenslotte wil ik eindigen met een foto om het geheel nog wat op te vrolijken. news.bbc.co.uk/media/images/38874000/j...
Wat een vervelende jongen he, die Paolo...

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 14:41

Wat 'n drukte weer bij het Vrijmidaggeb. Waar halen al die mannen toch de tijd vandaan? Uiterst flexe werkgevers waarschijnlijk...

Nou, geen onvertogen woord gevallen over Geert. Wel een aansporing extrakritisch te zijn naar Hollandse gladpraters en een oproep ruimhartig te doneren aan de "Oprechten die hun door Allah (mdgw) gegeven moed en rechtvaardigheid inzetten de heidense Ongelovigen te bestrijden..."

Al met al een rustig middagje in de moskee. (Afrikaanderplein, 010)


widtvoet | 16-02-07 | 14:40

BaSJK 16-02-07 @ 14:16

Dat is hem blijkbaar. Nou, dat rechtvaardigt al die ophef wel. Wat een schandalige marteling en onthoofding, puur aanzetten tot moord. Het is overigens ook niet grappig, dat terzijde.

Flodder | 16-02-07 | 14:36

@ sterretje

* alibombalie vraagt zich af wat de gemiddelde leeftijd van de geenstijl bezoeker is die geconfronteerd wordt met alledaagse vunzigheid

Alibombalie | 16-02-07 | 14:27

Ëcht schandalig dat dit soort vuiligheid , onze jeugd gepresenteerd wordt, en daarbij nog gesubsidieerd, humor zou het pas zijn als hij de kleuterneuker Mohammed als slachtoffer zou gebruiken, even kijken hoe die middeleeuwse krankzinnigen zich dan uit laten.
Bij dit soort groeperingen verbleekt het nationaal-socialisme van Hitler.

sterretje | 16-02-07 | 14:24

@BaSJK 16-02-07 @ 14:16
Dat is hem...

da wizard | 16-02-07 | 14:19

Alibombalie 16-02-07 @ 14:16

waaaaattt.........................................?

dus het is een complot van de zionisten samen met gs en de pvv?

jargentttttttttttttttttttttttttttttttt kom er is in!

ja man | 16-02-07 | 14:18

Pannie 16-02-07 @ 14:04

t'Is goed Pannie, lees jij ook goed?
Je weet hoe de cultuur van moslims zijn...onthoofden, doodmaken is normaal en toegestaan als je tegen de islam of z'n profeet bent.
Daarom vind ik het ongepast en te ver gaan die "sketch" van die grapjurk.
Snap je?

rosalie | 16-02-07 | 14:18

Orale sex ies toch geyl?!

_xD_ | 16-02-07 | 14:17

@ Fackwa 16-02-07 @ 14:14
Wat dacht je van het marketingteam van GS en PVV. Tel de posts van alle Wilders posts van de laatste paar dagen er maar op na.

Alibombalie | 16-02-07 | 14:16

Fackwa 16-02-07 @ 14:14

shit man, jargentttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

weer een zionistisch complot ondekt!

ja man | 16-02-07 | 14:15

Zeurders 16-02-07 @ 14:04
Het lijkt verdorie wel een vooropgezette mediacampagne.

dan toch wel minimaal van de CIA & de Mossad.

Fackwa | 16-02-07 | 14:14

@Zeurders 16-02-07 @ 14:04
Het maakt niet uit wat ze over je zeggen, als ze je naam maar goed spellen.
Een soort guerilla marketing...

da wizard | 16-02-07 | 14:11

Paolo Di Canio 16-02-07 @ 13:56

Is niet zo 'vaag' hoor, zijn denkbeelden zijn algemeen bekend. Hij is een groot mussolini-aanhanger. Jij identificeert je blijkbaar graag met hem. Normaal val ik niet zo over nicknames, maar het viel me gewoon op dat jouw betogen wel goed overeenkwamen met je nick.

images.google.nl/images?hl=nl&q=pa...

Flodder | 16-02-07 | 14:09

osalie 16-02-07 @ 14:02
Niet aanstellen goed lezen.

Pannie | 16-02-07 | 14:04

Onze Kwebbelende Kwarkvlaai is al dagen lang enkel in het nieuws met bedreigingen via anonieme meldpunten, vermeende beledigingen en vergezochte moties. Het lijkt verdorie wel een vooropgezette mediacampagne.

Zeurders | 16-02-07 | 14:04

tsar 16-02-07 @ 13:55
Wij hebben ze nooit buitengesloten hoor, ze hebben zichzelf buitengesloten.
Of zoals Amar El a zelf zegt:
Hij lacht breed en begint te vertellen over zijn vader die in de jaren zeventig uit Marokko emigreerde en naar Nederland kwam. “Hij had prachtige zwarte krullen. Vrouwen vielen voor hem. Hij was exotisch en had de uitstraling van een Italiaan. Tegenwoordig staan Marokkanen in een iets ander daglicht.”

Pannie | 16-02-07 | 14:03

tsar 16-02-07 @ 13:55

Jij snapt er dus niets van.
Het gaat bij die Ali bom Bali niet om een geloof afzeiken, maar om een politiek persoon z'n hoofd af te hakken. Ies moslim humor?

rosalie | 16-02-07 | 14:02

@rosalie.
is lastig bij een chronisch paranoide grootheidswaanzinnige

maarja, je hebt wel gelijk, maar misschien word wilders er ooit hard van...

spockNroll | 16-02-07 | 14:00

@ rosalie 16-02-07 @ 13:53

Het is maar wat je grof vindt, Hans Teeuwen vingert een denkbeeldige Beatrix op het podium, dit wordt in sommige kringen ook als grof ervaren. Wie bepaalt waar de grenzen van humor liggen? Ik hoop toch niet Wilders.

Alibombalie | 16-02-07 | 14:00


En dan noemen ze mij een Islamofoob/Finnenhater.
Wees tenminste blij dat die gosert werkt voor z'n geld.

Pannie | 16-02-07 | 13:59

rosalie 16-02-07 @ 13:53

Heb je de sketch gezien? Volgens mij niet he. Lees de posts eens van da wizard. Er is helemaal geen sprake van een onthoofding. Oordeel eens niet zo blind. De sketch kan heel goed smakeloos zijn, maar dat kun je alleen weten als je het hebt gezien. Dus doe niet zo hysterisch en laat je toch niet ophitsen door een Telegraaf/GS.

Flodder | 16-02-07 | 13:58

@ Flodder 16-02-07 @ 13:47

Goh, ook af en toe een keer iets vaags uit de media opgepikt of is dat alles wat je uberhaupt kunt melden?

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 13:56

maar 6 % btw tering ik had met plezier 19 % betaald om dat te zien .. maar inderdaad het is in mijn oogpunt gewoon de anti islam hetze ..(nee ik ben geen moslim maar 100 % uit de klei getrokken hollander) .. die hele radicalisering is onze eigen schuld .. sluit bevolkingsgroepen buiten en dit is wat je krijgt .. waarom is een freek de jonge met een afgehakt jehova getuige handje leuk en wilders zonder koppie niet .. humor mag best scherp zijn die hele betutteling is gewoon idioot .. verbied cabaret wijzig de atlas (alles buiten het roomse rijk blanco) .. just ban everything..

tsar | 16-02-07 | 13:55

ssoass 16-02-07 @ 13:42

Ga eens even wat doen aan je aandoening.
Grappen over Turken, Marokkanen en Nederlanders klinkt algemeen...
Die grapjurk pikt er 1 Nederlander uit, die hem niet aanstaat, bezeikt hem en laat hem publiekelijk "onthoofden". Wie is er nu grof?
Wtf wat zo'n Maarten Hamel zegt, die al jaren zijn leerlingen het verkeerde voorbeeld geeft.
Hans Teeuwen onthoofd geen Turk, Marokkaan en public in z'n programma.

rosalie | 16-02-07 | 13:53

Jongens niet aanstellen volgens mij is dit gewoon een gerse gast en die Wildersscene humor.
www.netwerkcs.nl/?p=323

Pannie | 16-02-07 | 13:49

Paolo Di Canio 16-02-07 @ 13:40

De nickname van een fascist die regelmatig de hitlergroet doet, komt geheel overeen met je betogen.

Flodder | 16-02-07 | 13:47

@ssoass 13:42

Doe dat "jullie" eens specifiek maken.

En eh, Turken en Marokkanen zijn toch inwoners van Turkije resp. Marokko?

widtvoet | 16-02-07 | 13:45

Haha, hypocriete honden lutsers hiero.
Gelijk alle geloofwaardigheid van jullie weg, jullie zijn niet serieus te nemen, blijkbaar kunnen jullie niet omgaan met de vrijheid van meningsuiting.
Deze man maakt trouwens ook grappen over Moslims en iedereen.

"Ook kunstcoördinator van het City College uit Den Haag Maarten Hamel, die al jaren met zijn leerlingen shows van Amar El-Ajourri bezoekt, ziet er geen probleem in: ''Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig. Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan Amar.''

ssoass | 16-02-07 | 13:42

Vooral die leraren dienen allemaal uit hun functie geheven te worden. Het is toch ongelooflijk dat dit blijkbaar bij de hedendaagse scholen hoort? Kinderen van een jaar of 13 horen zoiets toch niet te zien? En nog niets, als de pedofiele niksnut Mohammed dit was overkomen dan hadden de islamietjes moord en brand geschreeuwd en hadden er vlaggen/ambassades etc. in de fik gevlogen. Het lijkt erop dat 0031 langzaam maar zeker klaargestoomd wordt voor een totalitaire islamitische staat. Wij zijn staan erbij en kijken ernaar. Ze zijn zelfs al doorgedrongen tot in de kamer en erger nog; in het kabinet.

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 13:40

Ik heb nog nooit een grappige drent meegemaakt.

Pannie | 16-02-07 | 13:39

Wilders is nu niet direct moeders mooiste, maar dit kan pas NA invoering van de sharia. Ali, nog een paar nachtjes geduld

De Pruis | 16-02-07 | 13:35

Heb nog nooit grappige Marokkanren meegemaakt en dat gaat dus ook op voor deze rifmongool.

simpele Drent | 16-02-07 | 13:29

Wanneer wordt dezelfde sketch uitgevoerd, maar dan met de profeet Mohammed als lijdend voorwerp?

Welke zichzelf respecterende linkse cabaretier durft het aan?

Bunt | 16-02-07 | 13:26

@Pannie 16-02-07 @ 13:21
Bedoel je die link naar 'vrouwenrechtenavond'? (is weer grap, is humor)

Framoes | 16-02-07 | 13:26

@da wizard 16-02-07 @ 13:03
Dat bedoel ik nou, zo erg is het al, ze bukken al voor de Moslims! (is grapje, is humor).
Nu even serieus: Brugklassers van het vmbo zullen dan blijkbaar geen kwaad hier in zien omdat ze in mindere mate op de hoogte zijn van de politiek.
De show valt inderdaad wel mee (heb je post gelezen), maar gaat toch een beetje te ver.
Wilders is een publiek figuur die in het openbaar zijn afkeer laat blijken van een hele grote groep. Hem de voor lul zetten om zijn uiterlijk, wat hij doet en/of zijn ideeen zou best komisch kunnen zijn, maar deze jongen maakt het naar mijn mening iets te fysiek.
Misschien wel ook typerend voor Moslims.

Framoes | 16-02-07 | 13:19

Klaboesterbeer 16-02-07 @ 12:59

Politiek correct zijn hier is net zo elastisch als de normen en waarden van Balk. Er zit een islamer aan de ene kant te trekken als het om z'n geloof gaat, maar laat het plots schieten als het hem niet aanstaat. De politieke correctheid is daaraan navenant.

rosalie | 16-02-07 | 13:12

Goed dat verhaal van Da Wizard.
Niks aan de handa dus, lijkt me zelfs wel grappig allemaal.

Pannie | 16-02-07 | 13:09

Krities fielm ies doodmaken!
Krities boek ies doodmaken!
Krities praten ies doodmaken!
Krtities ies doodmaken!
Krities doodmaken!
Doodmaken!

- Paul van Ostaijen 234553 februari 2007

Ed Cetera | 16-02-07 | 13:07

spockNroll 16-02-07 @ 13:00

Ok, spock, tuurlijk mogen ze ook op humoristische manier terugslaan. Maar laat het dan wel van 2 kanten geaccepteerd zijn.

rosalie | 16-02-07 | 13:05

srry, maar who the fuck is allah?
iemand hem al gezien?
ik wil hem graag is spreken, weet iemand waar die woont??
precies, wilders is een bestaand persoon, voor zover ik weet alah niet, dat is het verschil, een bestaand iemand onthoofden of grapjes maken over ÍETS "wat niemand heeft gezien of kan bewijzen!

TBS voor alle gelovigen!

ja man | 16-02-07 | 13:05

@da wizard 16-02-07 @ 13:03
VMBO... what else?

@mezelf
Trakteren dussss. Typen blijft een vak.

Murdockyoufool | 16-02-07 | 13:05

Goh, alweer 200 comments.
Gaat het weer over Moslims of zo :-)...

da wizard | 16-02-07 | 13:04

@Framoes 16-02-07 @ 12:33
Voor 90% blanke VMBO-ers...

da wizard | 16-02-07 | 13:03

Eigenlijk zou het goed zijn om een imam op zware bedreigingen te trakteteren. Ik noem een aanslag met explosieven. Vervolgens speelt Ewout Jansen na hoe de imam een voor een zijn ledematen verliest. Iesj lachen! O, niet...?

Murdockyoufool | 16-02-07 | 13:02

@Rosalie: ik vind dit eigenlijk alleen maar positief, omdat de normale (oerwoud)geluiden uit moslimland eigenlijk alleen maar uit fatwa's bedreigingen etc bestaat, dat ze nu humoristisch(of niet, meningen verschillen natuurlijk, maar het blijft luchtig bedoeld) terugslaan vind ik alleen maar positief, en t blijft leuk een rare geblondeerde aap op de kast te jagen.

spockNroll | 16-02-07 | 13:00

@ rosalie 16-02-07

We zijn hard op weg onzelf weg te censureren ten gunste van de nieuwe overheersende cultuur. Het feit dat zelfs theaters (hoeders van de culture waarden en normen) hieraan meedoen is heel veel zeggend. Dat er vervolgens kritiek komt uit de hoek van caberatiers (doorgaans links tot zeer-links georienteerd) is nog schrijnender. Humorloze hetzes van Lebber en jansen tegen verdonk mogen wel, een grap van teeuwen over moslims mag niet.... Ja, het moet toch verotte zwaar zijn om vandaag de dag nog politiek correct te kunnen zijn he?

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 12:59

Framoes 16-02-07 @ 12:49

Ja, die positieve discriminatie is dus gewoon het buigen voor moslims, geboren uit angst, omdat ze een wrede cultuur/geloof/maatschappij hebben en dat met verve hier dus mogen verkondigen.

rosalie | 16-02-07 | 12:56

Schop die leukerd meteen ons verotte land uit, zonder hoofd...

NahUnd? | 16-02-07 | 12:56

-weggejorist en opgerot-

Ed Cetera | 16-02-07 | 12:55

stuffed.Animal 16-02-07 @ 12:39

Wat je zegt is helemaal waar. Dacht iedereen in Nederland er maar zo over.....

rosalie | 16-02-07 | 12:50

@rosalie 16-02-07 @ 12:45
Weer een nieuwe vorm van positieve discriminatie.
Als je de Islam voor lul zet mag je niet komen, maar als je rechtse politici voor lul zet ben je meer dan welkom op een middelbare school.

Framoes | 16-02-07 | 12:49

Gastenboekje dicht. Amar heeft weinig gevoel voor humor.

Karel kwakbol | 16-02-07 | 12:48

Overigens lijkt het oud-christelijke gebruik van vierendelen op het marktplein mij ook wel humor, vooral wanneer Amar El-Ajjouri, grappenmakende kaasmarokkaan uit Den Haag, zich daarbij per strekkende meter wil cabareteren

Jan Passant | 16-02-07 | 12:45

Heelfijn 16-02-07 @ 12:34
Je ziet er scherp uit Donny!

kenny harder | 16-02-07 | 12:45

Eigenlijk zegt deze verzuchting van Teeuwen genoeg:
"Er is sprake van een patstelling’, concludeert Teeuwen somber. ‘Grappenmakers over de islam lopen het risico door theaters te worden gemeden. Het enige dat helpt, denk ik, is een protest uit de moslimgemeenschap zelf". Zie: woordvoerder link hierboven.

rosalie | 16-02-07 | 12:45

Zet de islamitische beschaving van Amar el-Ajjoeri nou eens tegenover de Nederlandse beschaving van Wim Kan, dan zie je dat de Marokkanen alles te winnen hebben en de Nederlanders alles te verliezen.

Hammar | 16-02-07 | 12:45

@ rosalie 16-02-07 @ 12:25
Er worden al eeuwen mensen te kakken gezet op allerlei manieren. Juist uit de politiek. Het is een soort van uitlaatklep van onvrede. Of dat nu in columns, cartoons of op het podium gebeurd maakt niet uit. En wat is daar mis mee? Ok, het is tegenwoordig behoorlijk hard en op de man gespeeld. Maar ook deze kunstvormen ontwikkelen zich. Dit is nu eenmaal de vorm die nu door iedereen het best gevroten wordt. Dit aanzet tot moord noemen is net zoals zeggen dat gewelddadige films of games aanzetten tot het lukraak neerknallen van mensen.
Zoals gezegd is humor subjectief. Wanneer je naar een cabaretvoorstelling gaat weet je waar je aan toe bent. Ook al vindt je het zelf niet grappig, andere mensen waarschijnlijk wel.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 12:39

Gelukkig hebben we nu een regering die zich niet zozeer met het beleid gaat bezighouden, maar vooral met de vorm waarin dat gegoten moet worden.
Liev zijn voor de islam wordt het leitmotief, want alleen daarmee vorm je de radicalen om tot belastingbetalende multi-paspoort koesterende kanshebbers

Natuurlijk moet wilders even door de zure appel heen. Per slot is onthoofden toch wat barbaars - wanneer het door christenen wordt gedaan - maar moslims hebben een speciale halal techniek die - in dit geval - met enige tact wel valt uit te leggen in deze kamer

Een offer brengen is een beproefde techniek om de goden gunstig te stemmen in cultuurrijke kringen

Jan Passant | 16-02-07 | 12:35

kenny harder 16-02-07 @ 12:31
Niemand vroeg om je oordeel hoor.

Heelfijn | 16-02-07 | 12:34

@Flodder 16-02-07 @ 12:14
Even de comments teruggelezen. Het blijkt dus om een scene bij de kapper te gaan waarbij Wilders 'iets te ruw' wordt geknipt en geschoren... All the same to me. Het blijft een verwijzing naar het martelen en doden van Wilders, iets waar haatbaardjes toe in staat zijn. Bovendien kan de cabaretier zijn sketch inmiddels hebben uitgebouwd. Kijk, een sluitende omschrijving geven van humor is hetzelfde als een allesomvattende definitie van kunst proberen op te stellen. Heeft te maken met plaats, tijd, omgeving, waarnemingsvermogen. Een schande is de sketch in mijn ogen dan ook niet, ze lijkt me gewoon niet smaakvol. En ik kan me voorstellen dat Wilders alleen van het horen erover misselijk wordt. That's all.

Murdockyoufool | 16-02-07 | 12:33

@da wizard 16-02-07 @ 12:24
Het is maar net wat voor publiek je voor je hebt. Deze jongen zou door zijn "grappen" met de Wilder-pop een gemiddeld publiek in de schouwburg zo shockeren dat ze niet eens meer naar de rest kijken.
Het feit dat deze kids het wel leuk vinden zegt meer over hun achtergrond dan over de mening of dit grappig is of niet.

Framoes | 16-02-07 | 12:33

De context van de grappen wordt uit het artikel niet duidelijk waardoor het voor mij moeilijk is een oordeel te geven. Geval van 'erbij geweest zijn'.

kenny harder | 16-02-07 | 12:31

@tuut tuut, ik ben (s)linkse mensen zoals jou moe. Kan er geen verbod op Links komen?

Rommie | 16-02-07 | 12:28

Niet echt super humoristisch, een beetje van het niveau Ewout Jansen.

MAXIMO | 16-02-07 | 12:26

de grote Anti 16-02-07 @ 12:05

Eigenlijk is het helemaal geen humor, maar wordt het zo gebracht, als die profeet "belachelijk" wordt gemaakt d.m.v. cartoons of cabaret.
Het is meer een vorm van verzet tegen de islam, wat alleen maar via de weg van vrijheid van meningsuiting tot uiting gebracht kan worden.

In Nederland was de islamgodsdienst een paar jaar geleden nog niet in zo'n mate aanwezig als nu. Mensen die zich verzetten tegen de opkomst van de islam kunnen dat via de politiek (GW) doen of via cabaret. Anders heet het al gauw discriminatie......

In moslimlanden zou het niet mogelijk zijn je op die manier te uiten tegen de islam.

En daar komt bij dat er "grappen" gemaakt worden over een levend persoon uit onze politiek en niet over een geloof in Nederland. Dit is niet grappig meer, maar eerder een aanzet tot moord i.p.v. een geloof belachelijk maken.

Inderdaad, gevoel voor nuance en humor moet nog in het integratiepakket komen.

rosalie | 16-02-07 | 12:25

Alle scholen die deze voorstelling hadden gezien die ik ken, hebben er erg positief op gereageerd.
Ook de leerlingen. Na de voorstellig kunnen de leerlingen nog in gesprek met de artiest.
De meeste daarvan weten wat humor is, de gemiddelde reaguurder kan daar wel eens moeite mee hebben. Die willen namenlijk zelf uitmaken wat leuk is en wat niet...

da wizard | 16-02-07 | 12:24

Al met al toch best 'n leuk uitje voor die leerlingen.
Als men ze maar "opleidt" tot kritische, zelfstandige burgers die weten hoe eea. er in 0031 aan toegaat.

En wanneer ze dan weer terug op de VMBO leerfabriek zijn kunnen ze gelijk aanschuiven bij de gekuiste geschiedenislessen waarbij de Holocaust in dienst van het handhaven van de lieve vrede maar niet behandeld wordt of bij de gedeformeerde biologielessen waar Darwin wordt verketterd en homoseksualiteit als een dodelijke ziekte wordt neergezet of bij aardijkskunde waar ze leren dat de zon nog immer om de aarde draait of bij maatschappijleer waar een portret van Alette J. ritueel wordt verscheurd of bij...

De jeugd heeft immers de toekomst.

widtvoet | 16-02-07 | 12:24

De Islamieten die uit de bergen van Marokko naar een ontwikkelend land als NL zijn gekomen, kunnen en willen zich helemaal niet aanpassen aan onze cultuur. Dus laten we kappen met die onzin aan onszelf wijs te maken. Het omgaan met deze cultuur, die qua denkwijzen, normen en waarden zóver van de onze ligt, is door de politiek de afgelopen 50 jaar zwaar onderschat. Het probleem is nu zo groot, dat in de grote steden vele wijken grotendeels bestaan uit Islamieten, zodat zelfs de 3e generatie nog met een arabisch accent praat en soms nog een radicalere Islam volgt, dan de 2e generatie...
Dit probleem is pas écht het grote gevaar voor de Nederlandse/ Europese cultuur/ normen en waarden... Het is de hoogste tijd dat de ontwikkelde moslims zich afzetten van de radicale! Dus Aboutaleb, laat je horen nu je in het kabinet zit!

Mister President | 16-02-07 | 12:24

Je laten pijpen is toch haram? Of is het juist daarom zo grappig voor islamietjes? Wel opvallend overigens, die fascinatie met onthoofdingen van die heidense maangod-vereerders. Wat exact de grap daarvan is ontgaat me, maar het zal wel... Het toont wel aan dat "moslim-humor" voornamelijk op dan wel tegen anderen gericht is en zelfspot niet echt hun sterkste kant is.

koerbagh | 16-02-07 | 12:23

@Murdockyoufool 16-02-07 @ 12:17
Dat had ik dus ook, en niet omdat het over Wilders ging, het was gewoon echt te ziek voor woorden.
Wat gaat er in je hoofd om als je dat schrijft en hoe lang duurt het dan nog voor je met een pistool je school binnenrent om je klasgenoten om te leggen?

Framoes | 16-02-07 | 12:20

@Flodder 16-02-07 @ 12:14
Het feit dat (een pop van) een publiek figuur op een podium als grap onthoofd en gemarteld wordt vind ik toch een beetje ver gaan.
Doe dat eens met een pop van Abu Jahjah en kijk hoe ze reageren.

Framoes | 16-02-07 | 12:18

@stuffed.Animal 16-02-07 @ 12:11

Ik gaf ook mijn mening over humor,niet de mening van een woordenboek.
Maar humor is idd uiterst subjectief,dat dan weer wel.

de grote Anti | 16-02-07 | 12:18

@Framoes 16-02-07 @ 12:12
Weet je dat ik werkelijk een rotgevoel aan dat verhaal overhield? Wat dat betreft heeft de hindoeschrijver het goed opgepend. Voor de rest geeft het een kijk in het zieke brein van de zelfbenoemde hindoe-auteur.

Murdockyoufool | 16-02-07 | 12:17

Onethisch, richting de slachtoffers en nabestaanden. Wordt datdalijk geaccepteerd, onthoofdingen ? Cabaret geldt toch als grens verleggend?

Krijgt die griezel daar nog subside voor ook.

Zeer smakeloos, dan nog voor kinderen vanaf 11 jaar.

Wat een land.

cor123 | 16-02-07 | 12:15

Murdockyoufool 16-02-07 @ 12:09

Heb je het betreffende stukje gezien? Het gaat allemaal om de context. Lees de posts van da Wizard eens. Ik betwijfel ook of het 'grappig' is, maar ik veroordeel het niet zo hysterisch omdat ik het niet heb gezien.

Flodder | 16-02-07 | 12:14

@ Murdockyoufool 16-02-07 @ 12:09
@ ZonderNaam 16-02-07 @ 12:10
Mee eens. Laten we dus blij zijn dat we in een land wonen waar dit gewoon geaccepteerd wordt. Wel slecht voor de vlaggenhandel.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 12:13

@Murdockyoufool 16-02-07 @ 11:45
Maar die tekst is voor zijn hindoeschrijverschap, dus dan mag het (dacht eerst dat het zieke homo-erotische snuff-fictie was).

Framoes | 16-02-07 | 12:12

@luldebehanger 16-02-07 @ 11:57
Fascisme is alleen toegestaan binnen de kunst...

da wizard | 16-02-07 | 12:12

Bunt 16-02-07 @ 12:02

Ja, daar staan ook achterlijke dingen in, net zoals in de bijbel. Het gaat erom hoe mensen met die teksten omgaan. Het goede lezen, het kwade negeren. Ik ben katholiek opgevoed. Ik heb echter geen hekel aan homo's. Hoewel ik me wel kan ergeren aan Goor&Geer. Ik ben voor geloofskritiek maar tegen het klakkeloos karikaturiseren van een miljoen mensen in Nederland aan de hand van een boek of aan de hand van een groep godsdienstwaanzinnigen.

Flodder | 16-02-07 | 12:11

@ de grote Anti 16-02-07 @ 12:05
Bijna goed:
hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
Aangezien dit uiterst subjectief is, raakt je comment kant noch wal. Het onderschrijft wel de subjectieve beleving van humor overigens.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 12:11

Van mij mogen de narren van Allah de meest harde en zieke grappen maken over wie en wat dan ook. Maar dan moeten ze wel eindelijk eens kappen met dat eeuwige geschreeuw om bloed zodra hun religie lijdend voorwerp van de humor is.
Zolang het bloed van de gemiddelde muzelman al gaat koken zodra hij een paar flauwe tekeningetjes van zijn profeet in een Deense krant ziet, hebben ze eigenlijk geen recht om waar dan ook nog grappig over proberen te zijn....

ZonderNaam | 16-02-07 | 12:10

@Last Tree standing 16-02-07 @ 11:56
De klagende eraar hoeft geen PVV-stemmer of Limbo te zijn, ben ik namelijk ook niet, om dit soort geintjes te treurig voor woorden te vinden. Als het aan bepaalde moslims -de rest zal er geen traan om laten- ligt, komt Wilders inderdaad op deze manier aan z'n einde. ALI maakt er ook nog even een gimmick van. Oké, moet kunnen, wie een dergelijke sketch wil verbieden, is geen haar beter dan een haatbaard, maar ze is allesbehalve smaakvol. Bovendien is er weer sprake van eenrichtingsverkeer. Even kijken of de zwarte schooltjes nog zo hard lachen als Aboutaleb in een voorstelling onder een luid 'daar ga je, kut-Marokkaan' wordt onthoofd.

Murdockyoufool | 16-02-07 | 12:09

Wat is dat toch met die grappenmakers tegenwoordig?
Ik heb Toon Hermans dit soort dingen nooit zien doen.

kuttekrap | 16-02-07 | 12:08

Humor is wanneer je iets op zo'n manier weet te brengen,dat de ontvanger op een gegeven moment door heeft dat het te belachelijk klinkt om waar te zijn.Deze Amar el-Ajjouri,samen met veel Islamieten,hebben daar nog geen kaas van gegeten.Wat hij doet,is iets je strot induwen en dan verwachten dat je dat grappig vindt.

de grote Anti | 16-02-07 | 12:05

Flodder 16-02-07 @ 11:54: Alleen hebben zij geen imams daarvoor nodig, maar de telegraaf en GS.

En jouw achterlijken de koran.

Bunt | 16-02-07 | 12:02

Massaal de straat op en de finse vlag vertrappelen en verbranden en fatwa's uitdelen... zijn er nog Armeniers die mee willen doen met de optocht?
.
Tijdens carnaval van vorig jaar was het verboten om als pedeaux-proleet (szmh) te lopen, alle baarden waren niet toegestaan, klinkt lekker islamofascisties.

TyfusLeijer | 16-02-07 | 12:02

ahahah zo grappig dat hij zich overal zoveel van aantrekt
hoop dat ie zich weer opsluit in de gevangenis, zijn wij ook weer van zn grootheidswaanzin/paranoia af, kunnen we lekker verder met loonsverhogingen en demonisering van homos en drugs :)

spockNroll | 16-02-07 | 12:02

Er is toch wel een klein verschil tussen grapjes maken en deze fysieke (en kinderachtige) vorm van humor.
Typisch gevalletje "jij mogen het does iek ook!" en het dan overdrijven om te kunnen roepen dat het racisme is dat Nederlanders er iets van zeggen.
Of het grappig is is trouwens ook nog onduidelijk.

Framoes | 16-02-07 | 12:00

@chinaski 16-02-07 @ 11:47
Hoewel ik niet zeker weet of ik het eens ben met de rest van je comment, is de de tweede helft van je laatste zin een hele ware: "... onze cabaretiers want die schijten in hun broek tegenwoordig."
Dit is precies waar dit om gaat. Wanneer we dit soort cabaret of iedere andere vorm van kritische kunst of uitlatingen gaan verbieden of veroordelen brengen we juist de democratie om zeep. De gemiddelde nederlander wordt al achterlijk gemaakt door 99% van de inhoudsloze programma's en rotzoo op TV. De moderne variant van geef ze brood en spelen. Houd de bevolking dom.
Een stukje gezonde opinie of cabaret zorgt ervoor dat mensen gaan nadenken en een eigen mening gaan vormen. De zaken van verschillende kanten belicht zien. Dat is wat de vrijjheids van meningsuiting inhoudt. Daardoor krijg je een gezonde balans in de samenleving. Maar kijk maar naar de afgelopen verkiezingen. Ons stemgedrag wijst al op een verstoorde balans. Geen chocolade van te maken. Geen weloverwogen keuze, maar onderbuik gevoelens en napraten van anderen. Maar dit is off-topic.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 11:59

Fascisme (in wat voor vorm dan ook) en humor gaan slecht samen, zoveel wordt hier wel duidelijk.

luldebehanger | 16-02-07 | 11:57

@mezelf 11:54

Beetje krom Nederlands. Maar ik heb een kater. Dus enig begrip aub.

Flodder | 16-02-07 | 11:57

Word @ Gifkikker 16-02-07 @ 11:51

Wie de bal kaats kan hem ook terug verwachten. Hij zou een echte man zijn geweest als hij het sportief had opgevat en naar de show zou gaan en een staande ovatie geven.

En de leraar die ontstemd was is zeker een PVV stemmer of Limbo (kan niet anders)

Last Tree standing | 16-02-07 | 11:56

Bunt 16-02-07 @ 11:45

Daar miste je sarcasme-detector een (matige) poging tot sarcasme van m,ijn kant. Hoewel, ik vind de moslims die de straat opgingen om vlaggen te verbranden en ambassades aan te vallen, wel degelijk achterlijk. Of je hen die achterlijkheid kan verwijten en in welke mate is een tweede. Echter, diegene die nu zonder ook maar de hoed noch rand te kennen van dit verhaal briesend hun afschuw laten blijken, komen in de buurt van dezelfde achterlijkheid van die analfabete moslims in het midden-oosten. Alleen hebben zij geen imams daarvoor nodig, maar de telegraaf en GS.

Flodder | 16-02-07 | 11:54

@ flodder

Yep feitenkennis is belangrijk. Alleen afgaan op sensatie-media als de telegraaf en GS is niet goed voor je geestelijke gezondheid. En gelukkig bespeur ik hier in de reacties ook een omslag. Beetje besides the point, maar als moslims nu eens net zo makkelijk omgaan met onderwerpen als mohammed/islam/enz. als wij met humor ten koste van politici/gierige volksaard/spruitjeslucht/enz dan zou de wereld er al een stuk fraaier uitzien. Ik denk dus niet dat de reaguursels hier model staan voor een net zo intolerante visie als van moslims, ik heb in elk geval nog geen brandende arabische ambassades gezien...

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 11:54

Is ons "Gekker Geertje" soms een Autist. Hij gedraagd zich ale een enigskind dat zijn zin niet krijgt.

Gifkikker | 16-02-07 | 11:51

Maaier 16-02-07 @ 11:45,

U voelt zich aangesproken?

Bunt | 16-02-07 | 11:50

a.von beverhaussen 16-02-07 @ 11:41
Gij zult niet: neuqen drinken roken blowen spuiten slikken schelden plagen masturberen aborteren euthaniseren pandaberen homosexueren of plezier maken in het algemeen. Vervelende dingen zijn uw eigen schuld, straf van god of onderdeel van een hoger plan wat u niet begrijpt. Leuke dingen zijn alleen en exclusief dankzij god almachtig. U hebt geen invloed op uw leven, u ontvangt geen respect of credit voor behaalde doelen. U bent niets, en dient alleen als vermaak verzet en verering voor god en jezus gristus.
Yupz, klinkt veel beter dan muslim zijn.

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 11:50

@ Klaboesterbeer 16-02-07 @ 11:31
We weten ondertussen toch dat de GS redactie bewust hun stukjes in hoge mate ongenuanceerd en subjectief schrijft? Dit komt namelijk ten goede aan de reaguursels en exposure. Anders zou GS vooral niet zijn wat het nu is en even interessant zijn als een Libelle blog. En zouden jij en ik er waarschijnlijk ook niet naar omkijken. Een flink pak zout en dosis humor om zelf de nuances aan te kunnen brengen is dus wel handig. Helaas ontbreekt dat bij veel reaguurders, maar dat maakt het nu wel juist zo leuk. Toch?

stuffed.Animal | 16-02-07 | 11:47

"Het enige dat helpt, denk ik, is een protest uit de moslimgemeenschap zelf.’ zegt Hans Teeuwen.
Nou, protesteren doen Moslims wel tegen die verschrikkelijke Deense cartoons maar zijn oorverdovend stil als in Irak met een raketwerper het plein van een meisjesschool wordt schoongeblazen met als gevolg tientallen onschuldige doden. Dan is er niet het minste protest en blijft de moslimwereld oorverdovend stil. Als de Daders en slachtoffers moslims zijn telt het blijkbaar niet. Maar owee als je een kwinkslag over Mohammed maakt, dan staan ze schuimbekkend hun kromzwaarden te slijpen.
Neen, op protest uit de moslimgemeenschap hoeft iemand die geen moslim is niet te rekenen. De moslims komen slechts op voor moslims en dat is meer dan je kunt zeggen over onze cabaretiers want die schijten in hun broek tegenwoordig.

chinaski | 16-02-07 | 11:47

Flodder 16-02-07 @ 11:42: "En dat verwijten ze dan keer op keer die achterlijke moslims."

Volgens jouw zienswijze zijn ze dus daadwerkelijk achterlijk.
The sweet irony.

Bunt | 16-02-07 | 11:45

Het vernederen en onthoofden van Wilders -iemand die ernstig wordt bedreigd- is natuurlijk zeer smaakvol... als je leerling aan het diep-, diep-, diepduistere Mondriaan College in Den Haag bent. Laten we lachen om de gruwelijke, en niet geheel ondenkbare, dood van een politicus en laten we wat begrip kweken voor de eventuele moord op Wilders! Doet me sterk denken aan de 'schrijfopdracht' van deze clown (Ali?): www.dewanand.nl/wfor1197.htm

Dat Amar el-Ajjourri voor eeuwig geweld mag worden door hevige darmkrampen.

Murdockyoufool | 16-02-07 | 11:45

Adamica 16-02-07 @ 11:27
Hoe komen gristenen toch aan de illusie dat zij lager op de shitlist staan?
Dat het vermelden van "ik als christen" enige meerwaarde heeft aan hun mening? Het is dat jullie geen bomaanslagen plegen, maar mentaal-technisch gezien staan jullie voor de gemiddelde atheïst precies tussen een aap en een mestkever. ( gedeelde plek met moslims )
Fijne dag verder!

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 11:45

Bunt 16-02-07 @ 11:35

U bent geen primaat? Wat dan wel?

Maaier | 16-02-07 | 11:45

@Flodder 16-02-07 @ 11:42
Blij dat iemand het ziet...

da wizard | 16-02-07 | 11:44

Maar nu verwacht ik ook, in het kader van humor een filmpje op GeenStijl waarin iemand op de Koran schijt.... dan wordt het pas echt leuk!

Een Soort Iets | 16-02-07 | 11:43

Klaboesterbeer 16-02-07 @ 11:31

Precies, je moet van de feiten bewust zijn, wil je een rechtvaardig oordeel kunnen vellen. Het grappige van dit topic is dat de meeste reaguurders op dezelfde manier moord en brand schreeuwen als de door de imam opgehitste analfabete moslims in het Midden-oosten na de Mohammedcartoons. Ze weten van hoed noch rand, maar hebben er wel al woede over. En dat verwijten ze dan keer op keer die achterlijke moslims. The sweet irony.

Flodder | 16-02-07 | 11:42

@Adamica 11.27

Ah.. gristelijk!
dat is toch dat je probeert zo te leven als J.C?
je weet wel.... heb uw naaste lief,u zult uw buurmans ezel niet begeren enzeau.

a.von beverhaussen | 16-02-07 | 11:41

Ja grappen over plas en poep zijn erg Moslim-extremistisch...

da wizard | 16-02-07 | 11:41

HP 16-02-07 @ 11:18
Pis/pijpen en langs scholen gaan kan inderdaad iets te veel van het goede gaan, mee eens. Maar dat het wilders betreft kan ik persoonlijk niet warm of koud van worden. Uiteraard kan de beste man het beter niet met mohammed(nsfw) proberen, maar dat is maakt toch juist "ons" zo nobel? Dat wij hier geen ruk om geven? Daarom zijn reacties als de uwe geen doorn in mijn ogen, maar de reflex-reacties: het is een moslim/ het betreft wilders, dus het is kudt gaat mij in dit geval iets te ver. Ook wilders is namelijk niet heilig.

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 11:40

Gewoon even aan de rechter vragen of het mag.

En kan iemand mij even een linkje doen waar ik Hans Teeuwen extremere dingen kan zien doen?

OpenDeur | 16-02-07 | 11:39

Maar Adamica, Amish people mogen toch helemaal geen computer hebben?

Marsnel | 16-02-07 | 11:38

@ Adamica 16-02-07 @ 11:27

aaaaahhh... verhelderend. Zo blijkt maar weer dat de islam geen exclusiviteit heeft op achtelijkheid.

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 11:38

Gastenboek kaputt

Apollo | 16-02-07 | 11:36

Primaten schijnen onthoofdingen blijkbaar als humor te zien.
Socialisten bedankt voor de import van jullie soortgenoten.

Bunt | 16-02-07 | 11:35

Ach, onthoofd `m maar dan. Vang zn kop maar op in een ouwe doos.
Als je daar mensen blij mee maakt.

Boze Buur | 16-02-07 | 11:33

@Klaboesterbeer 16-02-07 @ 11:31
Ik heb de show 3 x gezien maar kan me geen onthoofding herinneren.
Als GS het opschreef zoals ik het verwoord dan las toch niemand die site...

da wizard | 16-02-07 | 11:33

Moslimhumor? Dan moet je wel erg naief en wereldvreemd zijn om dat te geloven. Dit soort dingen gebeuren met regelmaat in islamitische landen en niet met poppen maar met andersdenkenden. De moord op Van Gogh alweer vergeten? En straks weer een feestje als het gevaar Wilders daadwerkelijk wordt opgeruimd? En dat noemt zich democraat... Churchill zei het al: de fascisten van de toekomst zullen de antifascisten zijn...

awas | 16-02-07 | 11:33

@Hodja 16-02-07 @ 11:12

Hear, hear. Misschien heeft die pedo nog niet eens bestaan. De volksvertegenwoordiger waar de "draak" mee wordt gestoken in deze wel.

Eddie Vedder | 16-02-07 | 11:33

@ da wizard 16-02-07 @ 11:23

Dank voor deze toelichting. Klinkt al een stuk minder spannend dan dat de GS redactie het ons doet vookomen.. En die onthoofding dan? Zit die er nog wel ergens in, of is dat ook een stukje dichterlijke vrijheid van de redactie. If so, lijkt me dit allemaal categorietje storm in een glas water.

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 11:31

@ Adamica 16-02-07 @ 11:27

Laten wij nou precies hetzelfde over types zoals jij denken.

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 11:31

Adamica 16-02-07 @ 11:27
Neuqen???

Aktivist | 16-02-07 | 11:31

@ Adamica 16-02-07 @ 11:27

achterlijke christenhond die je bent!

Mister President | 16-02-07 | 11:31

Adamica 16-02-07 @ 11:27
Ben je van het Leger van de Heer? Als je geen undercover moslim bent , ben je iig een niet westerse allochtoon.

Heelfijn | 16-02-07 | 11:30

Adamica 16-02-07 @ 11:27,
Verheffend. Doet u dat vaker, zo grimmig uit uw mond peopen?

HP-premium | 16-02-07 | 11:29

-weggejorist-

Adamica | 16-02-07 | 11:27

Gewoon grappen over de islam blijven maken, dan wennen ze er vanzelf wel aan.
Dit is Nederland en niet f*cking Afghanistan.

spelen | 16-02-07 | 11:26

@ Klaboesterbeer 16-02-07 @ 11:07
Daar heb je een punt. Al hangt dat af van de manier waarop het gebracht is. Nu is het lang geleden dat ik in de brugklas zat, dus ik weet niet wat die gewent zijn tegenwoordig. Daar kan ik dan ook niet over oordelen. Zoals Flodder zegt dus.
Mijn punt ging over Wilders die zich beledigd voelt. Ik ga zelf heel vaak naar cabaretvoorstellingen en daar worden toch regelmatig mensen of groeperingen flink te kakken gezet. Of het smakeloos is of beledigend laat ik in het midden. Feit is dat onze samenleving dit in verre mate toestaat in het kader van artistieke vrijheid. Hierbij worden regelmatig grenzen afgetast. Wel ben ik van mening dat iedereen dit moet accepteren. Dus als Mohammed, Jezus, God, Fortuyn, Balkenende of Wilders eraan moet geloven moet niemand moeilijk gaan doen.
Als Wilders vind dat er grenzen zijn overschreden die in strijd zijn met de wet moet hij er een zaak van maken. En anders moet hij niet zeuren. Hoge bomen vangen veel wind. Dat weet hij als geen ander.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 11:26

da wizard 16-02-07 @ 11:23

En de onthoofding en het orale sex-gedeelte? Hoe gaat dat dan in zijn werk?

Flodder | 16-02-07 | 11:25

@Paolo Di Canio 11:21

Veelwijverij.

widtvoet | 16-02-07 | 11:24

*staat op straat een marokkaanse vlag te verbranden, en schiet besjes in de lucht*

Marsnel | 16-02-07 | 11:23

da wizard 16-02-07 @ 11:14
Natuurlijk is hij niet grappig. Dat kan helemaal niet.

Heelfijn | 16-02-07 | 11:23

@Mister President:
Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt.
-
www.geenstijl.nl/mt/archieven/046016.h...

Rest In Privacy | 16-02-07 | 11:23

Orale seks voor brugklassers ..... voorstelling wordt zeer geschikt geacht door docenten Maaike Buis en Karin Söhngen die dan ook niets van de ophef begrijpen....

... Geert moet gewoon zijn mond dicht houden.

Fackwa | 16-02-07 | 11:23

Zolang die moslims niet kritisch kunnen zijn op hun eigen geloof maar wel anderen denken voor schut te kunnen zetten dan moeten zij ook de consequenties kunnen dragen als ze zelf te kijk worden gezet. Aangezien ze dat niet kunnen en daar nog minstens 500 jaar overheen zal gaan kunnen ze daar maar beter zelf de consequenties aan verbinden...

Die hele Islam heeft alleen maar ellende gebracht in 0031. Het gaat van kwaad naar erger. Ze zetten zichzelf op de politiek agenda en worden daarbij in het zetel geholpen door die gehele mulitkulgeilaards. Want die multikul moet en zal slagen. Eerder zullen zij niet rusten... Ja mensen het is een ware verrijking, die Islam. Heb je kritiek, dan ben je niet meer veilig IN JE EIGEN LAND.

Trouwens, ik word zelf ook een beetje triest van zoveel negativiteit in 1 comment. Ik zou het daarom fijn vinden als iemand mij kon vertellen wat de Islam aan "verrijking" heeft gebracht hier? 1 ding is al voldoende...

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 11:21

@Marc Rutte 16-02-07 @ 11:15 Kun je lang zoeken op de kieslijst......

kwarko01 | 16-02-07 | 11:19

Links voert op scholen propagande.......... na de schoolboeken nu ook gesubsidieerde allahtonen die de toch al verdorven en van teveel meuklim pubers voorziene VMBO verder programeren hoe het er over een paar jaar in NL echt aan toegaat. De weinige blanke kiddo's houden wijselijk hun mond, anders worden ze buiten de schoolpoort op traditionele lafhartige allahtonen methode door 30+ köt meuklims in elkaar geschopt. Waarbij de school de meuklims te samen met de politie gelijk geefts, want de blanke is een rascist.......

Aram A, zal na AliB die nieuwe knuffel allochtoon worden, je weet tog.......

cecotto | 16-02-07 | 11:18

Koekje-dr-bij? 16-02-07 @ 11:12,
Daar gaat u me iets te snel.
.
Deze handel met pis, en lullen in monden steken, gaat langs scholen. Ik heb er iets tegen dat hieraan gemeenschapsgeld wordt besteedt. Als een dergelijke voorstelling met mohammed in de hoofdrol langs de scholen was gegaan, dan had ik er ook iets op tegen gehad.
.
Dat lijkt me toch iets anders dan: "negatieve islamitische trekjes te vertonen", met uw welnemen.

HP-premium | 16-02-07 | 11:18

da wizard 16-02-07 @ 11:14

Jij hebt de voorstelling gezien? Kun je de scene even beschrijven waarin Wilders wordt ondergepist, onthoofd en een lul in zijn mond geduwd krijgt? De context en vorm van uitbeelding, enzo.

Flodder | 16-02-07 | 11:17

als regtgeaarde veevee-d-er:
ik stem in maart eens niet op onze Liebe raale Partei
maar op de pee vee vee
geblondeerde Greet een riem onder het hart stekend
en geen mes in de rug!!!

Marc Rutte | 16-02-07 | 11:15

@Hadjewat? 16-02-07 @ 11:05
Wat zit jij nou achterlijk te ouwehoeren? Ik vind dat Aboutaleb en Albayrak als leden van het kabinet geen dubbele nationaliteit mogen hebben. Hoe je erbij dat ik dat niet vind, is mij geheel een raadsel.
En als je wat negatiefs over de islam mag zeggen, mag een moslim wat mij betreft andersom negatieve dingen over Wilders zeggen. Ook volledig consequent dus. Nouja, je zult wel op een hele goede vmbo-school hebben gezeten.

sjaakdeslinksesul | 16-02-07 | 11:14

@Multikuli 16-02-07 @ 11:09
Rare school heb jij gehad?
@Heelfijn 16-02-07 @ 11:10
Hij is wel grappig, ik heb zijn voorstelling gezien.
En hij is cool omdat hij het is, niet omdat hij Marokkaan is.
Jij bent bevooroordeeld, doen we toch ook niet lullig over...

da wizard | 16-02-07 | 11:14

@ Willem Petersen 16-02-07 @ 11:13

Link?

Mister President | 16-02-07 | 11:14

Toch is verreweg de leukste moslim op de planken Orhan Kaya. Zoals de man gisteren weer 'n showtje weggaf in de Rotterdamse raadszaal... weer-ga-loos!

widtvoet | 16-02-07 | 11:14

Willem Petersen 16-02-07 @ 11:13
Link?

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 11:14

tjonge tjonge tjonge. moete wij nederlanders eens doen over een ali. nou dan vliegen de vlaggen in brand.

kaystijl123456 | 16-02-07 | 11:14

Leuk ter vergelijking: de column van Matty Verkamman over Fortuyn, 5 maanden voordat hij werd vermoord.

Willem Petersen | 16-02-07 | 11:13

Klaboesterbeer 16-02-07 @ 11:07

Ik ben het met je eens. Alleen jij hebt het betreffende stukje ook niet gezien. Dus enige terughoudendheid is op zijn plaats.

Flodder | 16-02-07 | 11:12

Ik vind dat er nogal een verschil is tussen het beledigen van een vroeg-Middeleeuwse pedo en zijn niet-bestaande god en het in scene zetten van een moord op een volksvertegenwoordiger.

Kortom: Ali, ga eens heel snel deaud!

Hodja | 16-02-07 | 11:12

Prima geïntegreerde persoon lijkt me zeau. Net zo min problemen met deze gast als Najib Amhali of Jörgen Rayman. Iedereen die hier over gaat zeiken moet maar eens bij zichzelf te raden gaan, want die begint dus negatieve islamitische trekjes te vertonen.

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 11:12

Wat Amar Al Ajouri vindt: lekker belangrijk.
Het echte nieuws: "De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan."
.
Moraal van het verhaal: als je maar zegt dat je "zorgvuldig" bent geweest kun je je veel, zoniet alles, veroorloven

Willem Petersen | 16-02-07 | 11:11

da wizard 16-02-07 @ 11:06
"mag ik mijn portemonnee terug" : dat is een alibi grapje, als het al grappig is.
trouwens zo'n amar/ali mag heus niet optreden omdat ie grappig is.
kindertjes op scholen lachen heus niet om hem omdat ie grappig is, ze lachen omdat hij een marokkaan is, en dan is het misschien wel cool om mee te lachen.

Heelfijn | 16-02-07 | 11:10

@Eddie Vedder 16-02-07 @ 11:05
Dit geeft alleen maar aan dat moslims in weze heel onzeker zijn over zichzelf en hun geloof. Globalisatie dwingt ze om de kritisch te denken maar een deel van de moslims stribbelt nog een beetje tegen. Het begin van het einde.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 11:09

@Nerveuse Tienus 16-02-07 @ 10:59
Cyberimam Shabazz el Shakur. Ik deel fatwa's uit, voorbeeld:
Karima uit 030 vroeg:"mijn vader wil dat ik hem pijp als ik ongesteld ben, is dat wel haram?"
Imam Shabazz zegt: soerah 23, vers 78 "Het is Hij die jouw oren, ogen, tastzin en verstand heeft gegeven, weinig dank is wat ge teruggeeft!" Is dus wel haram, kind!

sjaakdeslinksesul | 16-02-07 | 11:09

Iemand zou even een poll moeten opzetten.. ben benieuwd hoeveel van de reaguurders deze Ali ook doodwensen op het moment.

Nietzomaariemand | 16-02-07 | 11:09

Ja Wizard, vrijheid van meningsuiting moet kunnen, maar dit op een school? Waar ze ook leren dat Pim Fortuyn dood is omdat hij veel vijanden heeft gemaakt, en kogelbrieven een politiek middel zijn

Multikuli | 16-02-07 | 11:09

@ stuffed animal

Als het je niet bevalt, kijk je gewoon niet.

En da's nu precies waar het hier fout gaat. Hoewel je waarschijnlijk best wel een pittige rechtzaak over een voorstelling als deze zou kunnen houden (belediging, doodsbedreigingen enz...) blijft het vallen onder de vrijheid van meningsuiting (totdat iemand het verbied op grond van ieder genoemde redenen, wat bepaald niet uit te sluiten valt).

En als het een gewone voorstelling was zou elke nederlander zonder politiek-verstandelijke handicap (links) er gewoon aan voorbij lopen. Niets aan de hand dus. Maar we hebben het hier over brugklassers. Jeweetwel, kinders van 12 jaar! Die worden meegesleurd door de school naar een voorstelling die de school heeft uitgezocht. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat die kinderen gingen weigeren. Ofwel de situatie is dat een school, in het kader van 'culturele vorming' kinderen verplicht te kijken naar een stuk met een uiterst dubieze strekking. Dat klopt gewoon niet. Deze school zit ernstig fout en moet zich bedenken wat voor wereldbeeld ze de kinderen voorschotelen als ze kinderen laten kijken naar onthoofdingen van politici in het kader van 'is leuk, is lachuh'! Is namelijk niet leuk... is heel triest...

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 11:07

Ik word zoooooo moe van die Geert. Publiciteitsgeile limburger. Zelfs al in Maroq: www.metronieuws.nl/index.php?actie=nie...

Wat ik 'm wel moet meegeven is dat ie record na record breekt. Had ie al de meeste doodsbedreigingen op z'n naam, nu ook hard op weg om het record kamervragen te gaan VERPULVEREN!! Heul goed Geert!

onno noordijk | 16-02-07 | 11:06

Trouwens, de gene die echt in zijn voorstelling door de zeik wordt gehaald is hij zelf (zelfspot).
Ook de Marokkaanse gemeenschap moet het ontgelden.
Voorbeeld: "Hé mensen pretigge avond nog. O, zijn er trouwens nog Marokkanen in de zaal? (In het publiek steken 3 jongens en meisjes hun hand op).
Mag ik dan mijn portomonee terug"...

da wizard | 16-02-07 | 11:06

Mister President 16-02-07 @ 11:00

Gelukkig heb jij het nu gezegd, voordat het te laat was. Is toch geruststellend.

Flodder | 16-02-07 | 11:06

Lekker hypocriet van die Marokkanen: ze eisen respect voor hun achtehaalde cultuur maar zelf behandelen ze andersdenkenden respectloos.

Dr. Faustus | 16-02-07 | 11:06

Wilders is een grote prutser!!!! Uitdelen wel, maar incasseren????
Zielig figuur met een ontplofte cavia op z`n hoofd.

Gripzz | 16-02-07 | 11:06

Wat zou die voorstelling eigenlijk bij de Kijkwijzer scoren?
Wel opgevoerd voor nutijds wat labiele brugklassers maar niet voor tien uur 's avonds op televisie?

*zet de CV 'n graadje terug en trekt een Mo's hair vest aan*

widtvoet | 16-02-07 | 11:06

@sjaakdeslinksesul 16-02-07 @ 10:25
Dus jij vindt dat de een een dubbele nationaliteit mag hebben en de ander niet en dat noem jij gelijke monikken gelijke kappen? Op wat voor school heb jij gezeten?
Wilders heeft groot gelijk. Dit begint toch echt op een smerig spelletje uit te draaien. Gaan Aboutaleb c.s. nou straks eisen dat Turkije in de EU komt omdat ze daartoe door de Turkse regering verplicht worden? Nee, dit is nog krommer dan een hoepel. Geert heeft dus gelijk. Ik heb nog geen enkel tegenargument gezien dat hout snijdt.

En die klotemarokkaan met zijn ergerlijke denkbeelden moet optiefen naar het Riffgebergte! Ga maar geiten pesten!

Hadjewat? | 16-02-07 | 11:05

Die hele islam en aanhang is een wespennest en als je even iets doet tegen een wespennest worden ze wild. Idem de achterlijke achterban van een geloof dat alleen maar geweld oproept en gesticht is door een moordende pedo. Maar wij tolereren maar alles en bedekken alles met de mantel der liefde en als je iets er over zegt word je of met de dood bedreigt of je bent een racist. Binnen 25 jaar liggen we allemaal richting Mekka. Ik hoop het niet meer mee te maken.

Eddie Vedder | 16-02-07 | 11:05

Ik wil het stukje wel zien, misschien is het wel heel grappig gedaan. Bijvoorbeeld dat hij heel aardig wil doen tegen Wilders, maar dat alles fout loopt en het steeds erger wordt. Uiteindelijk eindigt hij met zijn lul in de mond van het onthoofde hoofd van Wilders. Zijn levenloze lichaam daaronder met urine besmeurt. Hahaha.. ahum, of zoiets. Kunnen we niet in de dump een gsmfilmpje krijgen met de desbetreffende sketch? Ik kan nu moeilijk oordelen.

Flodder | 16-02-07 | 11:04

Nerveuse Tienus 16-02-07 @ 10:59
Damn...

Boze Buur | 16-02-07 | 11:02

Hé, Amar is een toffe gozer.
Zijn act met het knippen van Geert Wilders zijn kapsel is ook erg grappig.
Vrijheid van meningsuiting heet dat...

da wizard | 16-02-07 | 11:00

ik ben die hele Islam-ellende in NL inmiddels behoorlijk zat! We hebben het al zo ver laten komen, dat in NL mensen worden vermoord die kritiek hebben op de Islam en mensen met de dood worden bedreigd die grappen maken over de Islam... En we gaan het zo langzamerhand ook nog eens 'gewoon' vinden... Fuck it, weg met die gasten! Het moet maar eens gezegd worden, voordat het echt te laat is.

Mister President | 16-02-07 | 11:00

@sjaakdeslinksesul 16-02-07 @ 10:52
Wat is jou nick op marokko.nl? Ik heet Karima en vraag altijd of het niet haram is om mijn vader te pijpen als ik ongesteld ben.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 10:59

Cabaret bestaat uit woordspelingen, anekdotes en choquerende effecten overgoten met het presenteertalent van de cabaretier.
De onderlinge verhouding tussen die zaken verschilt per cabaretier. Gebrek aan talent en inspiratie wordt vaak (heel vaak...) gecompenseerd met zoveel mogelijk schokeffecten.
Als Amar de goede balans heeft is de voorstelling de moeite waard, anders niet. Dan wordt het smakeloos.
Verbieden is onzin. Artistieke vrijheid, nietwaar.

Atheïst tot in de ki | 16-02-07 | 10:59

Nou kwarko, ik ben -met AHA- voor een recht op belediging. Er is geen enkele reden waarom ik mensen als jou of Geert niet zou beledigen.

TheCFO | 16-02-07 | 10:58

Ik vind het voor brugklassers toch wat aan de grove kant. Plasseks, orale seks, onthoofding. Jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen. Ik bewtwijfel of ik het op die leeftijd wel gewaardeerd zou hebben, maar het is 2007 enzo he?

knutsel | 16-02-07 | 10:58

Hebben 'ze' een keer ies weer nie goed, wáát?

Jan Boel | 16-02-07 | 10:57

Oef...

Oké, Ewout heeft grappen gemaakt maar hij heeft zeker niet over de kop van een imam gepiest en zo.
Ach ja, ik neem het deze fin niet kwalijk, Hij heeft gewoon niet begrepen wat we in 0031 bedoelen met: "iemand in de zeik zetten".

Sytze Vliegen | 16-02-07 | 10:56

Maar voor werkelijk onversneden humor over Wilders en de Geerten kun je vanmiddag weer terecht in de moskee bij jou in de buurt!

(Neem alleen wel 'n tolk mee en loop niet per ongeluk via de pinguiningang naar binnen.)

widtvoet | 16-02-07 | 10:56

Kansarme Conan(10:42), heeft Gekke Geert echt al de status van profeet voor je? Lang Leve limburg?

TheCFO | 16-02-07 | 10:56

Dit is volgens mij toch precies waar we het allemaal WEL over eens zijn? Vrijheid van meningsuiting. Dus dit moet kunnen. Of het smakeloos is, moet aan de kijker en toehoorder overgelaten worden.
Ik persoonlijk houd wel van een stevig potje cabaret. Maar dit geldt wel voor iedereen. Dus ook over grappen over Turken, Marokkanen, moslims, gristenen, yuppen, gehandicapten, politici, etc. moet niet moeilijk gedaan worden. Als het je niet bevalt, kijk je gewoon niet.
Daarom waren we terecht verontwaardig toen Pim en Theo vermoord werden.Jammer genoeg leidt dit de laatste tijd tot een hoop polarisering en generalisering in de samenleving. In plaats van de dialoog aan te gaan en er juist de humor van in te zien, slaan we liever elkaars hersens in. Spijtig.

stuffed.Animal | 16-02-07 | 10:55

Bij deze spreek ik een fatwa uit over deze parasiet en hoop ik dat hem snel hetzelfde overkomt als wat hij Wilders wenst.

Overigens, wanneer komt de eerste cabaretier over de brug die ditzelfde met een Mohammed pop doet?

Paolo Di Canio | 16-02-07 | 10:52

Leuke school

Multikuli | 16-02-07 | 10:52

@holistic river 16-02-07 @ 10:49
Maar de commenters op marokko.nl hebben totaal geen humor, die vullen het gewoon serieus in, ook al omdat ze denken dat ze daarmee prijzen kunnen winnen.

sjaakdeslinksesul | 16-02-07 | 10:52

Het moet wel kunnen, maar NIET op scholen.

Chiant | 16-02-07 | 10:52

Nietzomaariemand 16-02-07 @ 10:48

Er is geen hoop meer als mensen internetforumpolls serieus nemen. Iemand doodwensen met een klikje van de muis is wel erg verleidelijk voor menig mannetje achter het laptopje. Gebeurt ook regelmatig op GS.

Flodder | 16-02-07 | 10:52

Het gaat hier om de belediging van een persoon (wilders dus) en dat mag niet. Een fictieve maangod beledigen mag wel. Punt!

kwarko01 | 16-02-07 | 10:51

@ Nietzomaariemand 16-02-07 @ 10:48
Niet zo negatief, het gaat om 51% van de finse moslims.
Ies net puntje meer.

TyfusLeijer | 16-02-07 | 10:50

Tegen de achtergrond van de bedreigingen aan het adres van de heer Wilders is dit smakeloos en bovendien is het haram plas&peop humor. Ik ben er dan ook pertinent op tegen om belasting geld hiertegen aan te gooien.
.
Wellicht vinden de makers en gedogers het een goed idee dat een dergelijke voorstelling met mohammed in de hoofdrol, gesubsidieerd de ronde doet langs scholen?

HP-premium | 16-02-07 | 10:49

als hij lef heeft, onthoofd hij ook een keer mohammed in zijn voorstelling.

daskapitalist | 16-02-07 | 10:49

@sjaakdelinkselul
ja want internetpolls zijn altijd zeau waarheidsgetrouw !!

holistic river | 16-02-07 | 10:49

Oud Hollandsch gezegde: Wie de bal kaatst, kan de bal verwachten....

MorkieMork 16-02-07 @ 10:33

Geert gaat voor een nieuw Nederland, een beter Nederland. Dus niet oud Holland. Dat gezegde telt dus niet meer!

Helmonds eigen | 16-02-07 | 10:49

En waar blijven nu al die massademonstraties en volksopstanden, in brand gestoken ambassades etc? oh wacht dat is cultuur en opvoeding...

Behangdelul | 16-02-07 | 10:48

Als hij hier op ingaat meet hij met twee maten, als grappen over moslims moeten kunnen, moet je ook grappen over wilders kunnen maken. Dus laat het lekker gaan Wilders!

-=PyP=- | 16-02-07 | 10:48

Brrr Wilders die aan je lul zuigt... ik moet der nie aan denken..

yurp | 16-02-07 | 10:48

@Flodder
ja die is leuk

zuurkool | 16-02-07 | 10:48

50% van de moslims die gestemd hebben vinden toch nog dat Jansen mag blijven leven, kom op mensen troost jezelf met deze hoopgevende boodschap*kuch*

Nietzomaariemand | 16-02-07 | 10:48

@Klaboesterbeer 10:41

Als je 't linkje aanklikt kun je lezen dat Ali het vooralsnog zonder subsidie rooit. (Of hij gelden uit SA ontvangt staat er dan weer niet bij.)

widtvoet | 16-02-07 | 10:47

Hoe heette die partij van Wilders ook al weer?

luldebehanger | 16-02-07 | 10:47

Klinkt niet echt grappig. Maar ja, Wilders zal er wel blij mee zijn en tot in den treuren weer vertellen dat hij bedreigd wordt. Vind ik dit grappiger.
www.youtube.com/watch?v=nr-xiLKJFV4

Flodder | 16-02-07 | 10:45

Klaboesterbeer 16-02-07 @ 10:41

Ik weet niet op welke MAVO je hebt gezeten, maar op mijn Gym zaten niet alleen linkse geytenwollensokken...

Harige Bangmaker | 16-02-07 | 10:45

@ Pajero 16-02-07 @ 10:36
Van wat ik lees in de beschrijving van de act is hij uitstekend aangepast aan het nivo van 90% van de huidige cabaretiers in 0031...

Patrick Bateman | 16-02-07 | 10:44

Aanleiding geven tot moord in poging tot humor, wat is daar grappig aan?
Mohammend liet toch ook humor mensen, dichters en andere kunstenaars onthoofden.
Die leraren kunnen gelijk aan de bak bij CGB of zijn ze daar "te rechts" voor?

TyfusLeijer | 16-02-07 | 10:44

Geert, even door de zure appel heen bijten! Als je over 200 erkend bent als profeet, mag niemand meer grapjes over je maken!

Teen | 16-02-07 | 10:43

Maar ook dit moet kunnen uiteraard. Artistieke vrijheid etc.
Of je 't leuk vind... tja, over smaak valt slecht te twisten. Zelf vond ik zo de voorstelling "Mo, de paranoide kinderverkrachter met 'n wortel in z'n hol" ook tamelijk smakeloos.
Ieder het zijne.

widtvoet | 16-02-07 | 10:42

Ben benieuwd hoe de moslims zouden reageren als ik een mohammed pop in zijn kont zou neuken op de dam. En daarna afpissen op de Koran.

Conan | 16-02-07 | 10:42

klinkt als behoorlijk smakeloos, humor lijk me uit de beschrijving ver te zoeken. Maarja, lebber en janssen is ook nooit een zak aan en teeuwen is ook niet echt netjes. Wat dan wel weer misselijk is aan dit verhaal is dat een dergelijke voorstelling aan brugklassers vertoond wordt. Ofwel een (zonder enige twijfel) dik gesubsidieerde voorstelling met als onderwerp het 'afmaken van een politicus' wordt als 'cultureel evenement' vertoond aan scholieren. Ik weet dat het onderwijs een bolwerk van linkse geitenwollen sokken is, maar dat niemand inziet dat deze politieke indoctrinatie toch wel erg hard de plank misslaat... fucking unbelievable

Klaboesterbeer | 16-02-07 | 10:41

Tip voor grappige Ali: 15 analfabete Taliban strijders ontvoeren uit Afgahnistan en die dan slechts gekleed in een Amerikaans zwembroekje op een podium zetten in een gekraakte moskee. Terwijl ze daar staan op een groot scherm een vertaalde videotoespraak van Wilders over Mohammed laten horen.

wasbeerfan | 16-02-07 | 10:40

Geert ziet in alles een bedreiging.
Vanochtend bij Goedemorgen Nederland voelde ie zich ook weer aangevallen door Sven Kokkelman, terwijl die man een naar mijn idee gewoon wat normale kritische vragen stelde.

Wat deed ik eigenlijk zo vroeg op?

Boze Buur | 16-02-07 | 10:40

@pajero
En gelijk heb je.. dat gezeik elke keer...

scar in face | 16-02-07 | 10:39

Partij voor de Vrijheid, hoe misleidend kan een naam zijn?
Geert is helemaal blij met deze kans om ook vandaag weer de publiciteit te zoeken.

Zeurders | 16-02-07 | 10:39

Ik heb thuis ook een pop die ik met urine overgiet en een piemol in haar mond stop, hoor je Jenna Jameson toch ook niet over klagen.

sjaakdeslinksesul | 16-02-07 | 10:36

Ik ben Moslim moe.
Als ze zich niet aan kunnen (willen) passen aan de Nederlandse cultuur moeten ze maar opdonderen.

Pajero | 16-02-07 | 10:36

Dus als ik het goed begrijp wordt onze vrijheid een beetje ingeperkt?

Roy Orbitol | 16-02-07 | 10:35

Ik wil alle reaguurders vragen om zich een beetje in te houden op het gastenboek. Er zijn nog veel Marokkanen die naar Nederland kunnen komen en die willen we toch niet afschrikken?

Teen | 16-02-07 | 10:35

Is net als met de opera in Duitsland waar een onthoofde mohammed in voorkomt - maar dan duizendmaal slechter. Dramadocenten zijn vaak een beetje treurige cabaretiers. Maar zoals een groot Neerlandsch filosoof (en bovendien zelf acteur) eens zij. "Wat er ook gebeurt. Altijd blijve lache!"

dePadvinder | 16-02-07 | 10:34

Eerst wordt het cabaratier Jansen onmogelijk gemaakt om grappen over de islam te maken, hij mag op scholen niet meer optreden. Onze onderwijsvriendjes stemmen immers voor meer4 dan 90% op de SP en Pvda, maar ja, ze kunnen volgens recent onderzoek ook niet lezen of schrijven.
Stuur aub allemaal een bericht van afkeuren over dit gebeuren aan de idioten in Almere: info@demeergronden.nl

oude man | 16-02-07 | 10:34

En maar jammeren als Mohammed ter sprake komt, altijd hetzelfde met de koppensnellers van de Psychoot (vzmh)

Conan | 16-02-07 | 10:34

Deze 'grappenmaker' moet vooral lekker zijn gang blijven gaan.
Vrijheid van meningsuiting en zo...
Als het je niet bevalt ga je er niet naartoe, misschien dat hij dan een beter programma maakt volgende keer.

Patrick Bateman | 16-02-07 | 10:33

@ Frankoflavour 16-02-07 @ 10:32

*Een cartoon over Mohammed mag niet en dit wel*

@ Muffepeer 16-02-07 @ 10:29

I agree

Frankoflavour | 16-02-07 | 10:33

Oud Hollandsch gezegde: Wie de bal kaatst, kan de bal verwachten....

MorkieMork | 16-02-07 | 10:33

Ik zie Fatima "waarom zou je 'n toneelstuk (Aisha) niet kunnen verbieden" Elatik al van nattigheid van haar stoeltje glijden bij zoveel leuks.

widtvoet | 16-02-07 | 10:33

Is de 50 minuten variant al niet te lang voor het VMBO? Hoogstens 10 minuten nodig om de vlam in de pan te krijgen bij mij op school met moslimgrappen. Het is bij ons helemaal doorgeslagen, negerTs zijn Masters Of Hardcore, blanken luustert naar rap (als ze nog dommer zijn jumpen ze) en Finnen krijgen geen aandacht meer met hun "schoonheidskoningin" en "getjoeptjoep"-muziek. Een grap over moslims en je weet niet meer wie je in elkaar moet tikken.

Skeflau d'Bouterique | 16-02-07 | 10:32

Laat die grappige moezelman maar zijn grapjes maken. Niets mis mee.
Als hij het uit frustratie doet dan is het natuurlijk niet grappig, maar treurig.

wasbeerfan | 16-02-07 | 10:32

Volgens mij is dit het startsein dat we massaal grappen over de islam mogen maken!!!!!!
Toch aardig van ze..

Marsnel | 16-02-07 | 10:32

En cartoon over mohammed mag wel en dit niet ? raaaar

Frankoflavour | 16-02-07 | 10:32

Ali ga eens lekker dood

Muffepeer | 16-02-07 | 10:29

Ik ben Wildersmoe.

..zapper | 16-02-07 | 10:29

Tja, Wilders mag zich best beledigd voelen, maar ik verwacht verder dat hij er geen actie op onderneemt. Als hij aangifte gaat doen wegens belediging hierover, dan ben je een partij met de naam Partij voor de Vrijheid niet waardig. Dan laat hij zien dat hij net zo humorloos is als moslims met lange tenen.
Een interessante karaktertest voor Wilders.

Boer Harm uut Twente | 16-02-07 | 10:28

Vooral de 50 minuten variant zal vast hoge ogen gooien op de VMBO's. Als de voorstellingen nu maar niet overstemd worden door het barbaarse gejoel van de toehoorders...

widtvoet | 16-02-07 | 10:28

Is dat niet de jongen die zondags de tafelpoot weer vastzet?

Armageddon | 16-02-07 | 10:27

@De Regenjas 16-02-07 @ 10:22
Oh hier is tie. Nou duurde ff maar sneller dan de oude media hoop ik.

Nerveuse Tienus | 16-02-07 | 10:26

Gelijke monniken gelijke kappen, dus moet kunnen. Niet jammeren dus Wilders, hoort erbij. Wel aardig voor onze soepsidievertrekkers, een polletje op marokko.nl:
"De website Marokko.nl vroeg in een peiling of (Ewout) Jansen nu wel of niet moet worden gedood. De peiling, die inmiddels op aandringen van een deelraadbestuurder is verwijderd (te pijnlijk?), wees uit dat 30 procent vond dat de cabaretier dood moest. ‘Gelukkig vond een kleine meerderheid, 51 procent, dat ik mag blijven leven’, reageert Jansen."

sjaakdeslinksesul | 16-02-07 | 10:25

Tyische moslimi actie. Eerst over de zeik gaan over een paar ( aan waarheid getrouwe ) grappen, en vervolgens het zesduizendvoudige doen omdat "zij het ook doen".
Verder: moet kunnen natuurlijk...

Koekje-dr-bij? | 16-02-07 | 10:24

Een partij die vrijheid hoog in het vaandel staan heeft zou hier toch geen problemen mee hebben? Hij wordt tenslotte niet bekruimeld met een croissant.

Traag | 16-02-07 | 10:23

Geert wil zelf ook dat er grappen over hem gemaakt worden. Anders zou hij niet het hele jaar met die carnavalspruik lopen natuurlijk.

Helmonds eigen | 16-02-07 | 10:23

Dergelijke multikulturele kunst of Urban-culture past mi. prima bij de doelstellingen van het aanstaande cultuurbeleid.
Geef die knul een zak met subsidie en laat 'm exposeren.

Welk een verrijking...

widtvoet | 16-02-07 | 10:23

Vergis je niet, ik ben helemaal voor vrede en zo, maar het zou wel erg humoristisch zijn als een of andere doorgedraaide limbo z'n riek in de buik van ali zet. Dan heeft ali ook z'n zin (herrie maken).

Bern | 16-02-07 | 10:23

Ja die .
Wie? Wie? Wie?

Nerveuse Tienus 16-02-07 @ 09:06
Laat hem onder de tram een frans broodje eten.

De Regenjas | 16-02-07 | 10:22

Ha... ha... hatsjoe...

pringleshapedturd | 16-02-07 | 10:22

Fatwa zeg ik!

Tomatendoos | 16-02-07 | 10:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken