Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vara trekt Spijkerman van tv

tot ziens!Kopspijkers is niet meer. De Vara trekt het programma per direct van de buis uit ontevredenheid met de overstap van Jack Spijkerman naar Tien. De laatste vier uitzendingen van Kopspijkers vallen weg. Spijkerman heeft een contract met de Vara tot 2007 en wilde dit ontbinden, de Vara wilde dit uiteraard niet. Spijkerman tekende een contract van maar liefst 8 jaar bij Talpa. De 'officiele' reden is even hilarisch als triest: VARA-voorzitter Vera Keur wil de programmamakers niet in de problemen brengen, want ze zouden in het satirische linkse programma dat bovenop de actualiteit zit, op zichzelf hebben moeten reageren. Nou, poehpoeh dat is erg, op jezelf in de actualiteit reageren, dat doen we hier bij GeenStijl ook nooooit...

Reaguursels

Inloggen

@ZI: "Amen!"

@rn1970: Ik stem voor Bert Visscher 8ter de decoder

mmmmwwwhacardi | 29-04-05 | 10:23

Jack Spijkerman,ik kots van jou!

nummertje | 29-04-05 | 09:09

Vera Keur is gewoon jaloers!
www.radio.nl/2003/home/medianieuws/010...
Zij mocht niet en nou ziet ze die Spijkerman er met de centen en de vrijheid vandoor gaan.
Da's natuurlijk een hard gelag als je maar 1 balkenende per jaar krijgt.
Gelukkig kun je als omroep directeur daar een stokje voor steken. Ook voor een eventuele uitzending waarin je wellicht gepersifleerd kan worden steek je hetzelfde (stevige) stokje.
Ja, het leven an de top is geen lolletje...

chocolademelk | 29-04-05 | 08:33

@blawablawa: Inderdaad, veel buitenlanders. Daarom kan ik zien hoe de verzorgingstaat faalt en hoe echte welvaart (banen) alleen door kapitalisme word geregeld.

Qantrix | 29-04-05 | 06:55

van het komende overschot van belastinggeld die keihard werkende verzorgstertjes eindelijk eens een normaal loon uitbetalen.
-
maar echt, straks ook 'postcode loterij één tegen het ressie' naar Tien? (en dat zal dan wel "1 tegen 10" gaan heten...

pneumatix | 29-04-05 | 02:25

Dat is fijn, Qantrix. Veel buitenlanders in je wijk zeker? Mijn vriendin (lees ex) praat ook zo. Wat vind je van de relativistische natuurkunde? Theorie is ook al weer wat jaartjes oud. Afschaffen? Bij Star Trek (lees wilders en fortuyn) gaan ze ook sneller dan het licht.

blawablawa | 28-04-05 | 22:05

@blawawa: Hangt er helemaal vanaf, de libertarische beweging is vrij breed, je hebt de rechtse hippie kant en je hebt ook de paleo-conservatieven. Maar geloof mij nu maar, de makers van South Park zijn libertarisch...
-
Overigens blawablawa kom op zeg, de hele verzorgingstaat is ook belachelijk en zal ons ook de kop gaan kosten als de rest van de wereld (lees azie) beter gaat presteren en de vergrijzing toe zal slaan. We hebben hervormingen nodig want het keynesiaanse stelsel is niet meer van de tijd.

Qantrix | 28-04-05 | 21:37

Nou mensen,die graaierd Sijkerman vindt ik nog veeeeel erger dan Rudy Carell en Anton Mussert,in welk land leven we eigenlijk vandaag de dag

OmeJanus | 28-04-05 | 21:35

En ik maar denken dat zo onderhand alles wel gezegd was.

Cpt. Iglo | 28-04-05 | 19:18

Geen idee. Het is een wijf. En zoals je weet: alle wijven zijn hoeren. Meer wil ik er niet over kwijt.

blawablawa | 28-04-05 | 19:13

Die Vera Keur; da's toch zo'n beetje Hedy D'Ancona in 't kwadraat?

vanrechtsheeftvoorra | 28-04-05 | 18:18

@Qantrix: hmm, libertarisme klinkt mooi, maar is in de praktijk toch vooral rechts en conservatief. Ik denk niet dat humor over kontneuken, pedofilie, scheissesexmovies in dat gedachtengoed erg veel kans krijgt.

blawablawa | 28-04-05 | 18:09

> rechts zit constant in vochtige donkere kelders complotten te smeden
> om het leven van de arme medemens nog wat ongemakkelijker te maken.
-
Rechts is vooral heel druk bezig met jaloers te zijn op en het inperken van de rechten en het inkomen van mensen die geen nagel hebben om aan hun reet te krabben. Wees blij dat je zelf een goed inkomen hebt denk ik dan en dat je niet met een dakloze krant voor de deur van de supermarkt staat. Ik kan me nooit echt druk maken om het teveel aan inkomen van een uitkeringstrekker. Of het teveel aan tanden van een dakloze. Maar ja, dat ben ik.

blawablawa | 28-04-05 | 18:02

hmmm..... South Park is gemaakt door libertariers die vaak worden gezien als rechts... alleen zijn libertariers niet echt rechts maar meer een mix tussen links en rechts....

Qantrix | 28-04-05 | 18:01

@Qantrix: ik zit het me serieus af te vragen, maar kan niets bedenken... rechtse humor is een oxymoron.

blawablawa | 28-04-05 | 17:55

@Quantrix

gisteren in de 2e kamer het voorbeeld van rechtse humor. Donner die voor Pechtold het woord neemt en zegt dat ie het nog 1 keer voordoet hoe je de kamer toespreekt.

Man, man, man , pijn in mijn buik

Boomer | 28-04-05 | 17:55

@blawablawa: Die bestaat niet, rechts zit constant in vochtige donkere kelders complotten te smeden om het leven van de arme medemens nog wat ongemakkelijker te maken.

Qantrix | 28-04-05 | 17:44

hehe eeeeeindelijk spijkerman weg!

Dirk Dekbed | 28-04-05 | 17:40

@TM Heb je een voorbeeld van leuke rechtse humor? Of rechtse humor uberhaupt?

blawablawa | 28-04-05 | 17:35

semi OT
heeft LdLL een kouwes gedaan ofzow?

G-unite | 28-04-05 | 15:57

Probleem met humor is dat het een korte houdbaarheidsdatum heeft. Het kunstje van Andre van Duin, Mr. Bean, Koot & Bie, Jiskefet, Theo Maassen enz. enz. kan je een aantal jaren zien en dan slaat de voorspelbaarheid toe. Slechts bij kort & bondig opereren (Fawlty Towers) houdt de lach aan. Kopspijkers is weer een voorbeeld van het eindeloos uitmelken van een succesformule waar de Nederlandse televisie zo gek op is. Van leuk tot minder leuk tot voorspelbaar, slaapverwekkend, irriterend om via camp weer terug te komen.

BummBumm | 28-04-05 | 15:41

.TM: hear,hear!

Ksi-Ziks | 28-04-05 | 15:30

@ Ksi-Ziks : de laatste leuke linkse humor werd volgens mij zo'n beetje gemaakt in de 70-er jaren. O.K. Koot en Bie dan nog in de 80-ies maar dan heb je het ook wel gehad met de originaliteit.

TM | 28-04-05 | 15:25

> Ik vond dat programma eigenlijk nooit meer dan
> aardig. Het haalt het niet bij "Have I got news
> for you", om maar eens wat te noemen.
-
Whatever. Het haalt het ook niet bij een stevige zuigbeurt. Het enige wat om aan te zien is zijn de herhalingen van will en grace op net 5 en soms NOVA met die geile tuttebel Polak of hoe ze heet en JP. De rest is werkelijk helemaal niks.

blawablawa | 28-04-05 | 14:37

Alle linkse satirische grappen die ooit in het theater of op radio en TV zijn gemaakt, zijn variaties op de volgende keukenmeiden grap:
.
Vraag: Wat is het verschil tussen een vrouw en een koe?
Antwoord: Een dame schijt niet in de keuken.
.
Vervang vrouw en dame door twee willekeurige linkse broeders of zusters, vervang koe door elke willekeurige rechtse broeder of zuster, vervang schijt door elke willekeurige handeling of gebeurtenis en vervang keuken door elke willekeurige lokatie of situatie. Met een ad-random computer programma dat kiest uit ongeveer 100 variabelen kan je de hele dag dom lachen.
.
Er is werkelijk geen enkele intellectuele linkse grappenmaker die boven het keukenmeiden niveau van Ned 3 uitkomt. Sommige intellectuelen zijn echter van zichzelf al zo'n lullige of truttige verschijning dat er een extra dimensie van persoonlijke lulligheid wordt toegevoegd.
.
Ik ben benieuwd of Spijkerman zich kan ontworstelen aan dat truttige linkse Ned 3 niveau met z'n voorgeprogammeerde lachers en klappers, immers zijn theater optreden was een onvoorstelbare sof die al na twee try-outs roemloos afgevoerd werd.

Ksi-Ziks | 28-04-05 | 14:23

Dag Jack! Het was allang leuk geweest. Kopspijkers was afgezakt naar een SBS6 niveau. Lof voor Keur en de VARA. Nu nog Ned. 3 weg en met dat overgebleven geld knappe programma's maken plz.

DeRepubliekNL | 28-04-05 | 14:09

rooie kutrat

Toetelpikkel | 28-04-05 | 14:08

Een paar weken geleden werd er door het kabinet nog gezegd dat er op de publieke omroep geen entertainment hoorde. Kopspijkers - zo haastten de gepersifleerde ministers zich om te melden - was een fraai grensgeval en kon dus wel blijven. Nou, dat heeft zich dan mooi vanzelf opgelost.
Ik vond dat programma eigenlijk nooit meer dan aardig. Het haalt het niet bij "Have I got news for you", om maar eens wat te noemen.
Ach, er is wel wat beters te doen in het leven dan de godganselijke dag voor de buis te hangen.

TM | 28-04-05 | 13:54

De publieke omroep moet zich gaan vernieuwen. Niet de stoelen dans meer met al decenia dezelfde spelers laat die maar naar 10 gaan. Laat ze maar, geen TV show op reis, geen linda geen Spijkerman geen Barend en van Dorp meer. Geef 10 het imago wat ze willen, 10 is voor de babyboomers daar kijken je oudelui maar jij toch niet!

spooky | 28-04-05 | 13:51

Een Jack die het Keurmerk moet dragen. Is het nu de VARA of de VERA? Natuurlijk een beetje raar om Spijkerman te verbannen. Maar waarschijnlijk speelt er onderhuids nog een heleboel meer waarvan wij geen weet hebben.
Ik wacht in spanning af wat voor leuks deze cariereverandering ons zal brengen. Nog even en we zijn verlost van de publieke omroep die door regelneverij langzaam ten gronde wordt gericht: de tijd is er rijp voor.

QZNYWRLD | 28-04-05 | 13:29

Ik vind dat cabaret zo geforceerd de laatste tijd. Hele makkelijker grapjes, en dan ook nog zo'n spijkerman die er voor zorgt dat je de grap allang van te voren ziet aankomen.
Ik denk dat Claudia de Breij of Dolf Jansen het gaat overnemen. Die doen het nu aardig goed met vara live! (al zuigt dat programma best hard), dus die hebben sowieso al een voorkeursbehandeling bij de Vara.

n0sh | 28-04-05 | 13:29

Zit je in 1981 nog cassettebandjes in elkaar te klooien als wereldverbeterend aankomend radiomaker, kom je met wat geluk voor een minimumvergoeding op de radio.
Dat dat salaris exponentieel gestegen is, heeft volgens mij minder te maken met zakkenvullen dan met marktwaarde. (ongeacht wat een individuele reaguurder van Jack, de vara of wat dan ook vindt)
Is het al niet jarenlang zo dat contracten in het mediawereldje - of de voetbalwereld for that matter - geen fl*kker voorstellen?
En natuurlijk gaat het om het geld, een systeem dat door alle partijen in stand wordt gehouden. Daarmee maakt het nix uit of iemand van links of rechts signatuur is, we willen allemaal meer.
De hamvraag is, wat mag iets of iemand kosten, wie verdient er het meest aan en waar ligt een redelijke grens. (zie essent, nuon, kok, en zo'n beetje elke profvoetballer van boven de 16 jaar)
Resultaat van de Mols maffia buyout is nog meer versplintering, opdeling van reclamebudgetten, waarschijnlijk al vanaf 21.00 's avonds doodgegooid worden met 06 reclamesletjes en ga zo maar door.
Let wel, ook commerciële zenders worden betaald door de consument, dus vestzak, broekzak. (of worden reclamebudgetten niet doorberekend in de produktprijs?)
Ik ben blij dat er nog publieke zenders zijn, al wordt ook daar veel bagger vertoond, maar daarvoor is de zapknop...

slaghout | 28-04-05 | 13:26

Zucht... waar is van Kooten en de Bie, die waren nog leuk. Jack is
niet leuk, het cabaret in zn programma is leuk, maar de presentatie is echt Talpa

de Japanner | 28-04-05 | 13:17

@ Woud_aap

Daar heb je gelijk in. Maar wie moet dat dan zijn?

Het hoeft trouwens niet precies hetzelfde van opzet te zijn als Kopspijkers. Ze kunnen bijvoorbeeld ook sketches maken waar Van Hanegem, Donner tegen het lijf loopt in een kaffeeshop ofzow. Just thinking...

de Meelman | 28-04-05 | 13:16

@de bier, ik denk ook dat de publieken betere programmas maken, ik ben het er alleen niet mee eens dat het amusement geschrapt moet worden, maar dat is weer typisch zo'n D'66 geval.

Rest In Privacy | 28-04-05 | 13:02

Ik was zo traag dat toen KOEFNOEN op TV kwam ik pas doorhad dat deze lui in kopspijkers zaten voorheen. Ik had kopspijkers dus nog nooit gezien voorheen.

Rest In Privacy | 28-04-05 | 13:00

@mercy
Dat kan, smaken verschillen immers. Maar je bent toch wel met me eens dat de publieken zich behoren te onderscheiden van de commercielen. Desnoods met een zender minder. Ik moet er zelf niet aan denken dat alles versmelt tot een rtl/sbs/tmf-achtig iets.

de bier | 28-04-05 | 13:00

@Meelman

Juist: ze zijn sterk als ze immiteren, maar het zijn geen presentators. Zij hebben iemand nodig om de vragen te stellen en soms de voorzet te geven. Iemand als Henk Spaan of zoals bij kopspijkers Jack Spijkerman.

Woud_aap | 28-04-05 | 12:59

@de bier, ik luister bijna of nooit geen radio of het moet in de auto zijn. Maar de VPRO is nooit echt zo mijn zender geweest.

Rest In Privacy | 28-04-05 | 12:54

@spooky

Mijn veurkoor gaat uit naar Muiswinkel met Van Vleuten en eventueel nog een andere er bij (zolang het maar niet Wallis de Vries is). Ik vind Muiswinkel en Van Vleuten ijzersterk als zij Van Hanegem e.d. imiteren. Ik zou dan ook graag een programma zien waarin zij de sportweek en politieke week doornemen ofzow. Just thinking...

de Meelman | 28-04-05 | 12:51

@Spooky
Marcel van Dam is niet alleen een arrogante kardinaal van de linkse kerk, maar hij is ook niet leuk. Hij claimt de waarheid in pacht te hebben, maar ik heb hem nooit moeite zien doen om andere mensen aan het lachen te krijgen. Dus die valt af. Nee, ik verwacht eerder een schijnbeweging van Paul de Leeuw of zo. Die is ook niet leuk, maar een heleboel mensen, waaronder hijzelf, denken van wel.

Barbapoeppa | 28-04-05 | 12:49

@de Meelman: JUIST!

Dabbedoellik | 28-04-05 | 12:47

@ MAXIMO

Dat is slap gel*l van Jackieboy. Bij de Vara had hij ook altijd veel vrijheid en verdiende hij ook goed. Hij wil alleen meer... meer... meer. En zo hoort het natuurlijk ook.

de Meelman | 28-04-05 | 12:43

@n0sh > Fietsen?? De heer Spijkerman rijdt in een zilvergrijze BMW X5. Die fiets echt niet meer!!

Spargo | 28-04-05 | 12:43

Tja en Frits Bom (ex vara) was ooit ombudsman, met veel vertrouwen, en is nu een smerige hufter die mensen oplicht met spotjes voor zogenaamd goedkope leningen. Aldus misbruik makend van zijn vetrouwenwekkende hondekop.
Dat vind ik persoonlijk nog veel erger.
Meneer was consumentenman en bouwde zijn naam op om voor "gewone" mensen op te komen en nu smeert deze zelfde man op zijn zachtst gezegd "gewone" mensen zeer discutabele leningen aan.

Als er eentje ter plekke een nekschot verdient is het meneer Bom wel.
Zelden zo een hufterig stuk vreten gezien als die man. Verrader is nog een zachte uitdrukking voor die hond.

Dus laat Jackje maar lekker gaan.
Beter is het om frits Bom definitief van de buis te krijgen met zijn volksverlakkerij.
Wat een smerig ellendig laag bijdegronds figuur is dat.
Walgelijk
Hoe eerder hij sterft (wens doen mag van de rechter) hoe beter.

Return of the Beasjt | 28-04-05 | 12:42

Bij hoge uitzondering een dubbelpost.
Wie neemt de plek van Spijkerman over als hij weggaat, ik wil de mening van de Reaguurders wel eens weten dus een self made poll:
-Claudia
-het team van Koefnoen
-van Muiswinkel
-Marcel van Dam
-Dolf Jansen al dan niet met Lebbes of Claudia
-Prem Radhakishun
-Bert Visser
-Paul de Leeuw

Stand 2 Voor Jansen Lebbes en Claudia
1 tegen Lebes en Jansen.

Wat vindt u?

spooky | 28-04-05 | 12:41

Wel lullig van de Vara, en dat na al die trouwe dienstjaren.
En het gaat niet alleen om (meer) centjes volgens Jack, van John mag ie namelijk ook producen.
Wie zou er in zo'n situatie nou niet wisselen van werkgever?

MAXIMO | 28-04-05 | 12:40

@mercy
De vpro is nog steeds erg goed aanwezig op de radio. Dit breiden ze nu uit met hun digitale kanalen. Zie en hoor jij nog leuke bands, concerten en reportages op de reguliere zenders. Ik niet. Het is gewoon 1 grote brei geworden. Ik vind dat daar juist de kracht van de publieken hoort te liggen.
Alleen moeten ze daar niet denken dat "links" het patent heeft op kritische geluiden, muziek, cabaret en kunst.

de bier | 28-04-05 | 12:39

Alhoewel ik er geen reet mee kan zitten of ik nou op twee of op tien naar Kopspijkers kijk, vind ik wel dat contracten tegenwoordig te snel ontbonden worden.

Contracten betekenen schijnbaar geen ene fuck meer tegenwoordig, want ze worden net zo snel gebroken als getekend.

GoodspeeD | 28-04-05 | 12:38

@mercy: klopt, wij waren thuis altijd aan het zappen in de hoop dat we net weer inschakelden als het cabaret begon. Maar met die 'grappenmakers' van dit seizoen valt niet echt te lachen. Ik vond er in elk geval niks meer aan.

@redwatch: klopt ook, maar ik zeg dan ook eerlijk dat ik voor het geld werk en niet om mijn 'linkse boodschap' te verkondigen, zoals Spijkerkop doet...

de Meelman | 28-04-05 | 12:37

@Redwatch
Daar gaat het niet om. Jack spijkerman heeft te lang een grote mond gehad. De redenen die hij nu noemt slaan dan ook nergens op.

de bier | 28-04-05 | 12:33

@de bier, VPRO vind ik al helemaal niks, behalve op Zappelin voor de kids. Sinds van Kooten en de Bie er niet meer zijn is de VPRO ook zo goed als niet meer aanwezig.

Rest In Privacy | 28-04-05 | 12:33

Ik vond Jack toch nooit leuk, die caberatiers wel maar dat is ook waar hij het van moet hebben.

Rest In Privacy | 28-04-05 | 12:31

@romario: laatste komma is iets teveel.

mecano | 28-04-05 | 12:28

Iedereen hier zou bij zijn baas het contract "voor onbepaalde tijd" inleveren als hij bij de concurrent het dubbele kon verdienen. Wie zegt van niet die liegt dat ie barst.

Redwatch | 28-04-05 | 12:26

Waarom lukt het in Belgie wel om een zeer sterke Publieke omroep te houden, en dat voor 1/3 van het geld van wat de Nederlandse omroepen kosten. Wees blij dat JdM al die fossielen opkoopt. Nu nog het mes in de publieken en ze gaan daar weer eens wat beter nadenken hoe ze het beperkte budget het beste kunnen gebruiken. Verder is de VPRO nu al goed bezig met hun digitale thema-kanalen. Zo kan het dus ook.

de bier | 28-04-05 | 12:25

Oeps op een of andere manier werken niet al mijn linkjes, excuses moi...

Romario | 28-04-05 | 12:23

Krijgt Jack nu ook een face lift aangeboden van Talpa?
Naast Van Dam www.johnbukman.nl/upload/assets/Marcel..., Groenteman www.8weekly.nl/images/art/hannekegroen..., Witteman www.stichting7.nl/images/witteman.jpg en Keur www.ambassadeursnetwerkbesturen.nl/amb...

viel die lelijke harses van Spijkerman niet op maar naast

Linda www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/0..., Wilfred www.janvis.nl/images/artiesten/wilfred...
en de rest van dat de Mol tuig zal het nog aardig moeilijk voor hem worden om een schoonheidprijs te winnen..

Romario | 28-04-05 | 12:22

Nee, zijn vervanger moet Guzman zijn. Die mag ook altijd flink om zich heen slaan (letterlijk) en is ook niet leuk.

de bier | 28-04-05 | 12:21

We zijn met z,n allen ook niet een klein beetje verwend. Wat moet je tegenwoordig uitzenden om ook maar een gering deel van de kijkers aan je te kluisteren. En als ik de verhalen moet geloven komen er nog tig zenders bij. Leuk voor de VARA, straks zijn ze al blij met een paar honderd kijkers. Het wordt tijd om de camera in de wilgen te hangen.

tiswat | 28-04-05 | 12:21

Voordat iedereen Lebbes en Jansen begint te roepen... die zijn dus echt nog slapper dan spijkerman. Hyperactief, ja. Leuk, nee.

blawablawa | 28-04-05 | 12:06

zielig... Op zich begrijpelijk dat ze Jack Spijkerman niet laten gaan immers hij staat onder dat contract. Maar om nou die uitzendingen niet door te laten gaan is gewoon zielig en mensenpesterij

eureka18 | 28-04-05 | 12:06

> Kopspijkers was al jaren niet leuk meer, zeker niet
> na het vertrek van die twee top cabaretiers.
-
1 topcabaretier en een mislukte

blawablawa | 28-04-05 | 12:04

Zum Kotzen : Tsja... afgezien wat SPijkerman roept over geld enzovoort zou het de VARA sieren iemand met zoveel trouwe dienstjaren te huldigen, te vieren en hem uit te zwaaien...

Dit is ongekend kleinzielig en slecht voor het imago... VARA wees een vent.. !!

hans1970 | 28-04-05 | 12:01

@ Spooky
Mijn keus ter vervanging zou ook Dolf Jansen met Lebbes en Claudia. En snel opzouten met de Sanne Wallis de Vries. Die komt gelukkig dit jaar al niet in de theaters, nu de tv nog.

Sunnygirl | 28-04-05 | 12:00

Beste reaguurders, wat willen we nog meer: 4 weken lang geen hoofdtimmerman op de buis. Wat een genot!

Dat Jackieboy de hypocratie in eigen persoon is, was toch al jaren bekend. K, geef hem gelijk. Ik had ook voor het geld gekozen, maar ja ik stem dan ook op Jozias & Co. Misschien doet Jackieboy dat ook wel stiekem... zou wel precies een actie zijn voor die linkse rakker...

de Meelman | 28-04-05 | 11:59

Maar wij geven tenminste eerlijk toe dat wij elke kans zouden aangrijpen om rijk te worden en dus in feite zo rechts als de pest zijn. Spijkerman roept jaren lang dat hij nooit commercieel wil, dat ie schijt heeft aan commercieel gedoe (denk aan One day fly) en aan massaformules uit de stal van John de Mol (ook vaak genoeg te kakken gezet in Kopspijkers). Daar vallen we dus wel enigszins over en ik geef de VARA dan ook groot gelijk, al tekent ze haar eigen doodvonnis hiermee.

zum kotzen | 28-04-05 | 11:57

De enigen in omroepland die karakter hebben getoond waren Kooten en de Bie.
Dat waren echte kannonen.

bensi | 28-04-05 | 11:56

Mijn keuze uit de poll: Dolf Jansen en Claudia.

spooky | 28-04-05 | 11:53

Linda de Mol, Barend & van Dorp, Ivo Niehe, Jack Spijkerman, etc.

Zie vanaf Augustus uw Oude Meuk op Tien!

El Gouda | 28-04-05 | 11:53

Wie neemt de plek van Spijkerman over als hij weggaat, ik wil de mening van de Reaguurders wel eens weten dus een self made poll:
-Claudia
-het team van Koefnoen
-van Muiswinkel
-Marcel van Dam
-Dolf Jansen al dan niet met Lebbes of Claudia
-Prem Radhakishun
-Bert Visser
-Paul de Leeuw

spooky | 28-04-05 | 11:52

Radio TIEN: Spijkers met Koppen?

Eskimauh | 28-04-05 | 11:50

Aaaaah, wat jammer nou, Barend en Borrelnoot ook al weg. Nu blijven er geen leuke mensen over... Mwahahahaaaaa!!!

Boris Borsthaar | 28-04-05 | 11:48

De presentator is verbijsterd door het besluit van de VARA. "Ik ben zeer aangeslagen. Dit is het laatste dat ik had verwacht." Spijkerman was al druk bezig met de voorbereidingen voor de nieuwe aflevering. " Het cabaret zou mij flink gaan aanpakken, ze hadden al wereldgrappen bedacht. Ook wilden ze me nomineren voor Gouden Zwatelaar. Daar kan ik prima tegen, dit is juist de bedoeling van een satirisch programma."

Dabbedoellik | 28-04-05 | 11:48

Extra tv ruimte komt voor Rayman mooi op tijd. Kopspijkers was toch al voorbij. Die grindtegel denkt afspraken tot 2007 gewoon niet na te hoeven komen. Superzwatelaar, linkse zakkenvuller en graaier. Nou Talpa, gefeliciteerd met zo,n aanwinst. Dat wordt een kijkcijferkanon, grindtegel en 10 (10 staat voor kwaliteit).

mecano | 28-04-05 | 11:46

Heerlijk, eindelijk weer tijd en geld voor een echte, goede, nog geen 65 keer vertoonde speelfilm op prime time op tv.

gentle giant | 28-04-05 | 11:37

Programering van de Vara aanstaande zaterdag:
18:00 - 20:00 Lingo
20:00 - 22:00 Premtime
22:00 - 24:00 Marcel van Dam TV

SuperG | 28-04-05 | 11:31

Wat heeft de grenz schutz hiermee te maken Eskimauh?

superjan | 28-04-05 | 11:29

Laten we eindelijk het befaamde GSG-9 (voor de insiders) omzetten naar GS-TIEN. Waar één schaap met Acné ons voor is gegaan moet we met zijn allen over de dam hem achterna lopen

Eskimauh | 28-04-05 | 11:27

Kunnen Claudia de Breij, Paul Witteman en Paul de Leeuw ook achter een decoder? Alsjeblieft John!

SuperG | 28-04-05 | 11:26

Maar wat moet die arme Bert Visser nou... De leukste man van Nederland zit nu ook zonder werk. BWOEhaHAHAhaha...

superjan | 28-04-05 | 11:25

Sjon de Mol heeft nu zo onderhand het hele eerste- en tweederangs creatief uitgekakte geriatrische personeelsbestand van de publieke omroep weten binnen te lokken bij zijn gezellige familiezender. Met een doelgroep van prostaatlijders voor ogen is dat natuurlijk een goede zet. Ik hoop dat hij nu doorgaat en in èèn moeite door de derde en vierderangsgarnituur ook binnen gaat halen. Zoveel hoeft dat niet te kosten want dat tuig is voor een fooi te koop.
Dat schept een heleboel mogelijkheden voor de publieke omroep om met het uitgespaarde geld nieuw talent lekker zijn gang te kunnen laten gaan en zodoende een programmering neer te zetten die er toe doet. De ballast in de vorm van dat teringvoetbal zijn ze gelukkig ook al kwijt.

En wat Jack Spijkerman betreft: dat die met zijn fantasieloze winkel-van-sinkelprogramma zo hoog scoort zegt meer over het niveau van de guacamolebreinen die er naar kijken.

Flipsen | 28-04-05 | 11:25

Ik kan er niet wakker van liggen. De Vara staat compleet in zijn recht om Spijkerman tegen te werken. Sowieso zijn ze te lang doorgegaan met dezelfde grappen. Na 3000 keer weten we het wel dat er bij RTL van alles mis gaat.

En die spijkerman kan lekker de tering krijgen. Salonsocialist in hard en nieren, altijd een grote bek over topsalarissen van anderen, maar zelf kan hij iedere dag lachend naar de bank fietsen (met een linnen groenlinks tasje aan het stuur)

n0sh | 28-04-05 | 11:25

Dat scheelt weer een kanaal met zappen....

gjk4all | 28-04-05 | 11:25

Jack MC Spijkermac is een omhooggevallen leraartje die zelf nauwelijk talent heeft en het moet hebben van de typetjes om zich heen. Die formule is vijf jaar geleden al ruimschoots de houdbaarheidsdatum gepasseerd dus ik ben benieuwd met wat voor Ron Brandsteder-Laat ze maar lachen programma onze principiele IJmuidenaar aan komt zetten.

BummBumm | 28-04-05 | 11:24

haha geweldig, beter vermaak dan de laatste kopspijkers

Woud_aap | 28-04-05 | 11:24

Dat die spijkerman met die gigantisch lelijke smoel ooit bij de radio wegmocht heeft mij toen nog het meest verbaast. Dit verbaast me helemaal niets evenals de doorzichtige creativiteits eigen bedrijf smoes, socialisten zijn immers het sociaalst voor henzelf.

Lucifer | 28-04-05 | 11:23

@Mellorenz > Ze zal niet zonder reden de advocatuur hebben opgegeven om vervolgens bij de publieke omroep te gaan werken.

Overigens, goeie actie van de VARA kunnen ze eindelijk primetime de Exota filmpjes weer herhalen.

Pietje Bel | 28-04-05 | 11:23

En nou wel allemaal een decoder kopen, anders kunnen jullie Jack en Linda straks niet meer zien.

SuperG | 28-04-05 | 11:22

Welke reaguurder zou wel bij de VARA in dienstblijven? Precies niemand.

spooky | 28-04-05 | 11:21

Bijtekenen bij de VARA tot 2007? Dan moet je toch wel een royale black out hebben. Jack heeft dat op tijd ingezien en gaat zijn carriere een beetje opvijzelen. Zo hoort het ook, we kunnen er wel een grote bek over hebben. 100% van de reaguurders zou dat ook hebben gedaan. Welk programma Jack gaat maken hoor ik wel van mijn collega,s. Het zal mij aan m,n reet roesten.

tiswat | 28-04-05 | 11:15

Zeg nee tegen acne

Mellorenz | 28-04-05 | 11:15

En wie is er weer de lul? De kijkert...

gpsurfer | 28-04-05 | 11:14

"En wat is jouw nieuws van de dag Jack?"

Pietje Bel | 28-04-05 | 11:13

Vera Keur (1953) is voorzitter van de VARA. Zij studeerde rechten in Utrecht en werkte na haar studie enige tijd als advocaat in Amersfoort
Ik denk dat ze dit varkentje zelf wel gaat wassen

Mellorenz | 28-04-05 | 11:12

@Mellorenz:
Wat je nooit gehad hebt, kun je ook niet verliezen.

Cpt. Iglo | 28-04-05 | 11:10

Jack verliest wel zjin geloofwaardigheid
. [havana] Dat is de nieuwe trend, kijk maar naar de regering

Mellorenz | 28-04-05 | 11:09

Ik rekende er niet meer op maar uiteindelijk blijkt jack dus ook maar gewoon een mens te zijn

Mellorenz | 28-04-05 | 11:07

Ik gok erop dat zus Linda co-presentatrice wordt

SuperG | 28-04-05 | 11:07

Het einde van de publieke omroep is begonnen! (of in ieder geval: het einde van Nederland 3).

Groot gelijk dat Spijkerman bijtijds het zinkende schip verlaat. Bij de VARA zat hij "vast" tot 2007, bij Tien heeft hij een contract tot zijn pensioen en meer "toekomstperspectief".

Wel jammer dat Spijkerman zelf meehelpt om het schip te laten zinken. Wie volgt?

ISDN adapter | 28-04-05 | 11:06

Jack verliest wel zjin geloofwaardigheid. De hele tijd beweren dat je 'nooit en te nimmer' bij de VARA weggaat en wat doet ie vervolgens?....

[havana] | 28-04-05 | 11:05

@Brutus:
Bert Visscher RULESSSSsssss ;) die gaat toch wel mee naar 10 he??

VM | 28-04-05 | 11:04

Ja potdomme, ik had kaartjes voor die show die ze morgen op zouden nemen.

Dirruk | 28-04-05 | 11:03

Spijkerman die Sport gaat doen kan me der weer niks bij voorstellen

Mellorenz | 28-04-05 | 11:03

Ik ben nooit zo'n fan geweest van die knalrode Vara, maar dit keer kies ik hun kant.
Die Spijkerman heeft járenlang een gigántisch salaris opgestreken, waar Marcel van Dam -zeg maar de Stalin van de Vara- zelf nog jaloers op was.
Op zich mag dat nog, wil ik zelf ook wel, maar ík loop niet met een links smoelwerk alles af te zeiken dat naar rechts riekt en dat doet die geitenwollensok wél!!
Ik stel voor een speciaal belastingtarief in te voeren voor de Kokjes, van Dammetjes & Spijkermannetjes: iedereen die links lult maar rechts z'n zakken vult, een speciaal IB-tarief van 82%.

Nappert | 28-04-05 | 11:02

Ik snap er geen kont van, vanmorgen was Spijkerman bij Giel Beelen aan de telefoon. Daar gaf hij duidelijk aan dat hij _niet_ naar Talpa. En nu blijkt 't wel weer zo, wat een gezeik allemaal. Maar waar hebben we 't nog over..

DiXiE | 28-04-05 | 11:01

Hopelijk zijn we nu overigens nu definitief verlost van die schreeuwlelijk van een Bert Visser, wat een irritante gozer is dat....

brutus68 | 28-04-05 | 11:01

Het is Jack gegund, laat hem maar lekker doen waar 'ie zin in heeft!

Syn | 28-04-05 | 11:00

Wat een kleinzielig gedoe bij de VARA. Gun Spijkerman na 23 jaar trouwe dienst toch die kans. Loyaliteit mag ook van twee kanten komen.

Flierefluiter | 28-04-05 | 11:00

Leuk voor je Jack. Nu krijg je vast een programma dat twee uur gaat duren. Heb je er wel rekening mee gehouden dat er in die tijd 8 reclameblokken á 10 minuten ingeflikkerd worden. 40 minuten netto zendtijd. Gaat je uurloon lekker omhoog. Goed gedaan jongen.

Stuka | 28-04-05 | 11:00

De vara heeft gewoon slechte ervaringen met het cijfer 10, ooit ging peter holland ook al naar een 10 Radio 10 Gold

Mellorenz | 28-04-05 | 11:00

Als ik de Vara was zou ik gewoon P.Kouwes een talkshow laten doen ipv kopspijkers.
Dat wordt pas echt een kijkcijferkanon dus waar hebben we het over...

Specht | 28-04-05 | 10:59

Als dat de echte reden is, dan is Keur gek. Maar Keur is niet gek, want ze leidt de Vara, alhoewel dat deed Marcel van Dam ook en die was/is wel gek. In ieder geval een zeikerd.

Anyway, zowel Keur als Spijkerman lullen 'officieel' uit hun nek. Politiek gedoe waar de honden geen brood van lusten. Dus misschien maar goed ook dat ze ermee kappen.

Spoocy | 28-04-05 | 10:58

Terugkeer van de Pin Up Club met Femke H, ze maakt iedere paal weer glimmend

Mellorenz | 28-04-05 | 10:57

Je vraagt natuurlijk om dit soort dingen als je continue de Paus loopt af te zeiken in je derderangs programma.

BummBumm | 28-04-05 | 10:57

@Dabbedoellik:
Idd ;) Iedereen zou hetzelfde doen. Daarom snap ik niet dat de Vara zo moeilijk doet hoor...

VM | 28-04-05 | 10:57

Bert V had vorige week al een nieuw logo gemaakt.
Zal het zaterdag wel Kopvisschers heten ipv kopspijkers, is het toch van de buis....

dnuts | 28-04-05 | 10:57

ach die Van Muiswinkel blies iedereen van het scherm qua prestatie, ik gun Jack nog wel een lekker javaanse jongens daar in zijn kast aan het vondelpark

exarchos | 28-04-05 | 10:56

Is marcel van dam al benaderd

Mellorenz | 28-04-05 | 10:56

Wel jammer, hoewel Kopspijkers de laatste achteruit holde, had ik wel willen zien over hoeveel zelfreflectie Jack beschikt.., niet veel vrees ik..., en de motivatie van de opperhex van de VARA is natuurlijk onzin, hier spelen hele andere belangen...

brutus68 | 28-04-05 | 10:53

Kom mensen.. Niet zo schijnheilig... Jullie zouden stuk voor stuk ook gaan lopen voor een grote zak geld. Allemaal afgeven op Spijkerman is lekker makkelijk, maar jullie zouden jezelf net zo hard, zo niet harder, rondhoeren voor pegels.

Ik hoop alleen dat Spijkerman wel met een wat spannender programma komt want de kopspijkers formule boeit mij, en velen met mij, niet meer zo.

Maar jah, er zijn nog steeds miljoenen kijkers he :) na het vertrek van Kopspijkers houdt de VARA er waarschijnlijk nog 12 over.

Dabbedoellik | 28-04-05 | 10:53

@Mellorenz
En dan mis ik nog Wim Kok in de raad van commissarissen.

SuperG | 28-04-05 | 10:52

Heeft zeker het kunstje bij Kok afgekeken.

ultra-links | 28-04-05 | 10:52

@Mellorenz
NEEEEEEj... niet die BOS.. Shit man... ;) Als Bos naar Tien gaat mag 10 er met 2 weken weer mee stoppen ;)

VM | 28-04-05 | 10:50

Gaarne zou ik hier iemand een linkse lutser noemen, want ik heb begrepen dat 'lutser' geen positieve term is, maar ik weet niet wat het betekent, dus gebruik ik het toch maar niet.

Cpt. Iglo | 28-04-05 | 10:50

rood gaat overstag binnekort wouter bos naar tien, als voice over

Mellorenz | 28-04-05 | 10:49

@SuperG:
Laten we dat niet hopen zeg... met die loser van een ehh.. hoe heet die lul ook weer.. die linkse rakker..

VM | 28-04-05 | 10:47

@Cpt:
Wat jij wilt )

Rukkers.... rooie rakkers.. rooie rukkers.. LOSER dat zijn het bij de VARA

VM | 28-04-05 | 10:46

@mellorenz De vara?

rn1970 | 28-04-05 | 10:46

Nou hoop ik dat de zendtijd wordt opgevuld met 20 afleveringen met het beste van het Lagerhuis.

SuperG | 28-04-05 | 10:46

Het presentatie vermogen van Spijkerman is zoo jaren 70, wie zal hem missen

Mellorenz | 28-04-05 | 10:45

@VM:
Rooie rakkers of rooie rukkers?

Cpt. Iglo | 28-04-05 | 10:44

@cpt visstick. Mag geen naam hebben.

rn1970 | 28-04-05 | 10:44

Wat een losers daar bij de vara. typisch geval van rooie rakkers daar :(

VM | 28-04-05 | 10:43

Ik hoop wel dat ie die lul van een bert visscher meeneemt.

rn1970 | 28-04-05 | 10:42

Ik vond 't afgelopen zaterdag al zeau raar... Jack the Geek in een Ralph Lauren het programma zien presenteren: idd vóór het geld, die 'linkse'.

Nate Grey | 28-04-05 | 10:42

Links lullen, rechts vullen.

Baron | 28-04-05 | 10:41

geen kopspijkers dit weekend, dat is pas zelfbescherming ;)

contractor | 28-04-05 | 10:41

Er wordt hier de meeste tijd op de VARA afgegeven, maar wat die Spijkerbroek altijd heeft verkondigd daar begin je nu toch wel een beetje het misleidende van in te zien! en daarbij heeft die grindkop ook gewoon nog een contract tot 2007 en ik weet niet wat voor jullie een contract inhoud maar volgens mij dien je dat gewoon uit te zitten!! dan had hij maar na moeten denken toen hij dat ondertekende!
En hij doet zo uit de hoogte over zijn kwaliteit als creativeling maar als je die cabaratiers weglaat dan is aan het dat Kopspijkers ook geen reet meer aan!!

Ik zeg leve de VARA!!!!
(wordt immers door ons geld betaald & ik weet niet of jullie liever Kopspijkers zien dan een ander flut programma dat er voor in de plaats komt)

Mari van Huana | 28-04-05 | 10:41

Die klaplong was dat wel echt of was hij toen ook aan het onder handelen.

Mellorenz | 28-04-05 | 10:41

Ik vind het een scherpe opmerking van de Vara! Die jack "Ik geil op 16 jarige meisjes" Spijkerman moet je inderdaad tegen zichzelf in bescherming nemen. Ik zal blij zijn als hij helemaal van de buis vertrekt.
Daarnaast doet de VARA niet zielig over het vertrek van Jack ze staan immers in hun recht. Jack doet juist scheinheilig over zijn vertrek en iedereen speelt onterecht de VARA de zwarte piet toe.

CasaMan | 28-04-05 | 10:40

Kopspijkers... oh ik weet het al. Dat is dat kudt programma met dat leuke spel, dat kopspijkeren. Haha! En dan gaat Jack alles voorzeggen! Dat is toch leuk! Haha, ik moet alweer lachen als ik er aan denk. Of die 'bar'! 2 mislukte vrouwelijke cabaretiers die elke keer doen of ze Van Muiswinkel zijn! Die zijn toch grappig. Haha, je bedenkt het toch niet? Je doet of je bij een kardinaal in huis woont, 1 iemand vloekt en dan ga je het Onze Vader opzeggen, briljant! En zo intelligent! Van herhaling wordt de grap ook steeds leuker dus we doen dat gewoon 10 keer! Haha, leuk man! Of we gaan een zwatelaar uitreiken en de godganse wereld voor de 800e keer vertellen wat dat nou precies is. Nee, Kopspijkers is niet 'mijn ding'

ZI | 28-04-05 | 10:39

Zo zie je maar weer, satire is leuk bij links, zoalng het maar op rechts slaat.
Inderdaad zou het onmogelijk zijn dit 'nieuws'(alles is relatief, we hebben het hier wel over een uurtje slap treurbuis vermaak) niet belachelijk te maken.
Ai... zelfkritiek

@ Cpt. Iglo

Eenzame hooligan van Tonegido Den Haag?

zinvol geweld | 28-04-05 | 10:39

@capt iglo.Je bent wel erg blij met je hondelullen-vondst,of niet?

rn1970 | 28-04-05 | 10:37

Echt een stelletje flapdrollen bij mekaar!

Zalluf | 28-04-05 | 10:35

Kopspijkers was al jaren niet leuk meer, zeker niet na het vertrek van die twee top cabaretiers. Ik kan geen traan laten op het vertrek van Jack "links lullen rechts zakken vullen" Spijkerman.

christen | 28-04-05 | 10:35

Hahaha, de VARA neemt Spijkertje in bescherming tegen zichzelf. Geweldige opmerking van die Keur :-)

FriescheHengst | 28-04-05 | 10:34

Dan heeft VARA dus toegegeven aan de eisen van Spijkerman. Het is natuurlijk te triest voor woorden dat de omroep zo zielig doet maar dat terzijde. Dus vanaf augustus Jack op Tien! :D

zijns200 | 28-04-05 | 10:33

Ohhhhh, straks neemt Kopspijkers de VARA op de hak, en dàt kan natuurlijk niet worden toegelaten. *zucht*

Muxje | 28-04-05 | 10:33

Goh, zo vroeg op de dag, en dan alweer hondelulle moeten roepen. Wat een zielige vertoning dit. Spijkerman wil positieverbetering en de VARA gunt hem die niet. In plaats dat ze hem gewoon nog vier weken door laten gaan met zijn "kijkcijferkanon" gaan ze nu moeilijk doen. Kinderachtig is nog te positief.
home.wxs.nl/~a.kuijk/muziek/hondelul.h...

Cpt. Iglo | 28-04-05 | 10:32

Whahahahaha.

rennie b | 28-04-05 | 10:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken