Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Pastafari eisen erkenning bij Pauw

Nice. Vriend van de show @Bas_Taart was gisteren samen met de voorzitter van de fonkelnieuwe Nederlandse tak van Kerk van het Vliegende Spaghettimonster te zien bij Pauw. Dirk Jan Dijkstra, zo heet meneer de voorzitter, heeft uw hulp nodig bij het oprichten van de kerk. Waarom? Weten wij ook niet precies maar o hoi Georgina dus prima. Probleem is dat de KvK dwars ligt. Daar moeten de pastafari zich inschrijven als kerk maar zij zeggen vooralsnog 'nee' want er zijn niet genoeg leden. Dus of u even lid wilt worden. Kost niets en u kotst er andere religies mee in de bek, dus waar wacht u op. Hierrr!

Reaguursels

Inloggen

Pastafari zijn noch religie noch stellig atheist. Een kerk oprichten is per definitie onzin omdat het inrichten ervan organisatie vereist, regels en mogelijk attributen (een trechter op je kop?). Al datgene wat dus een zekere dogmatiek weergeeft als duiding dat je pastafari bent. Een atheistische hoax op georganiseerde religie moet natuurlijk zelf geen kerk willen zijn, hooguit voor het debat voor vrijheid van denken en creatieve uitspattingen maar probeer ze s.v.p. niet te materialiseren. Mijn steun hebben ze sinds ze voor de lol een website hebben gebouwd maar ik hoop dat institutionair Nederland geen geld of energie gaat verspillen aan een uit de hand gelopen grap, die zoals het ernaar uit ziet, ook nog eens gekaapt is.

waragainstclimate | 02-11-15 | 14:26

Geen woorden maar daden. Ik zou als ik jou was maar eens gaan opzoeken hoeveel Christelijke vrijwilligers organisaties die mensen helpen en dat vergelijken met de Atheïstische organisaties die mensen helpen. Het Atheïsme is puur gericht op een individu, dat je het zelf maar goed hebt. Dat de ander het goed heeft kan de Atheïst niks schelen. Zolang religies die mensen gelukkig maken maar verdwijnen en niemand de Atheïst maar lastig valt. Die zijn geluk en liefde in geld denkt te vinden en niet in vredig en liefdevol samenleven met elkaar en of God. Als ik meer liefde bij het Atheïsme kan vinden, dan pas ben ik overtuigd van de goedheid van het Atheïsme. Maar nu zie ik het als een haatzaaiende organisatie tegen religies en de mensen die religieus zijn. Gelovigen worden zo simpel weg niet getolereerd door Atheïsten. Niet tolerant zijn past niet binnen een Nederlandse samenleving(die btw nog voortkomt uit waarden en normen van het Christendom).

Houdvanjou | 02-11-15 | 09:40

@houdvanjou De kerk van het VSM predikt liefde en verdraagzaamheid. De vroege Christenen werden ook bespot er erger..........

Empty Quivers | 02-11-15 | 01:58

@Houdvanjou zit je ons nou in de zeik te nemen?

dklootwijk | 02-11-15 | 00:05

Probeer maar eens 2,1 miljard leden te krijgen

Houdvanjou | 01-11-15 | 21:13

Vliegend Spaghetti monster kerk?! Wat een lachertje! Meer leden dan het Christendom zullen ze nooit krijgen. Zelfs niet meer dan de grootste stroming ter wereld de Rooms-Katholieke Kerk die wereldwijd harder groeit dan het aantal niet gelovigen. Hoe kan Nederland zo naïeve zijn, het enige land waar meer niet gelovigen zijn dan wel. Jullie voelen je in de meerderheid, maar het Atheïsme zal nooit een wereldreligie zijn of worden, nooit datgene dat aanspraak mag maken op een mogelijke waarheid. Ik geloof pas in het Atheïsme als zij het grootste is in de liefde, maar dit zal nooit gebeuren. Kom maar op met je haatreacties, zonder liefde zul je niet gelukkig zijn.

Houdvanjou | 01-11-15 | 21:09

@CoJoNes | 01-11-15 | 00:46
Met alle respect hoor, de eeuwige zoektocht van mensen naar iets wat er niet is, doet hem op vreemde ideeën komen.
Wat is het een bizarre wereld aan het worden. De mens vervreemd van zich zelf.

Radijsje | 01-11-15 | 12:45

Trio Rimba | 01-11-15 | 10:56,

Ik neem het niet graag op voor de Vara, maar eerlijk is eerlijk, zo werkt televisie. In een programma van minder dan een uur komen 6 of meer gasten langs, die allemaal hun ei kwijt willen; en allemaal willen ze ook op elkaar reageren. Dan is een uur zo om.
Mensen met wat meer ervaring op TV weten dat, en zorgen dat ze hun boodschap in zo weinig mogelijk woorden verpakken.
Korte, heldere slogans, zoals; "u bent een minderwaardig mens".

Dat Groenteman en Barend zich niet hadden voorbereid zal best niet, ik weet ook niet of ze van tevoren wisten met wie ze aan tafel zouden zitten.
Wel beschamend is dat ze jaren later nog steeds niet echt afstand nemen van "uitglijers" zoals die van van Dam. De gedachte dat het voeren van kwaadaardige hetzes tegen andersdenkenden "nodig zijn" binnen de Vara, zal er bij die generatie stalinisten nooit meer uit gaan.

Dandruff | 01-11-15 | 11:28

Let ook op de opkomst van Dolf Jansen. Ze begrepen er aan tafel helemaal niets meer van, en gaven toen maar de cue aan Jansen: opkomen, nu! Ze breken gewoon het gesprek af met de twee gasten.

Je kunt wel zeggen dat hun verhaal wat warrig was -- helemaal mee eens -- maar een echte kans kregen ze ook niet.

Die twee jongens gingen er vanuit dat de tafelheren en -dames zich alvast wat hadden voorbereid. Nee dus. Haatoma en het Barendlijk hadden geen flauw benul van de achtergronden van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster.

Trio Rimba | 01-11-15 | 10:56

Jammer dat het verhaal van beide missionarissen wat onduidelijk was, beetje warrig zelfs. Daardoor bleef ook een beetje onderbelicht waarom het pastafarisme zo hard nodig is.

In de VS moest op gegeven moment op veel scholen het christelijke creationisme worden onderwezen, als zijnde "een reëel alternatief voor de wetenschappelijke evolutie theorie".
Dat is natuurlijk volstrekt idioot.
Een paar idiote verhalen uit boeken waarin de aarde nog plat is, en die aantoonbaar onjuiste verhaaltjes zouden dan net zo geloofwaardig zijn als alle wetenschappelijke ontdekkingen van de 2000 jaar daarna, met name de afgelopen 2 eeuwen.
Pastafarisme was een antwoord; bedenk iets dat bijna half zo idioot klinkt als de bijbel, en kijk of dat dan ook onderwezen kan worden als zijnde "een reëel alternatief voor de evolutietheorie".

Alle idiote eisen die de gangbare religieuzen claimen, claimt het pastafarisme ook. Denk aan die "verkracht-mij-niet-doekjes", oftewel hoofddoeken (de koran zegt dat moslims vrouwen met hoofddoek NIET mogen lastig vallen, vandaar). Aan pasfoto's voor paspoorten worden bepaalde eisen gesteld, om logische redenen. Maar moslims eisen dat hun vrouwen onherkenbaar op hun paspoort staan, omdat herkenbare vrouwen volgens de koran mogen worden verkracht.
In Oostenrijk eiste een pastafari daarom om met vergiet op het hoofd op zijn paspoort te staan. Is hem nog gelukt ook trouwens.
Kinderachtig?
Misschien, maar hij maakt wel een punt.

Pastafari's stemmen tot nadenken.
Gelovigen vinden dat "trollen".
Maar dat is alleen maar omdat ze zichzelf veel te veel herkennen in de spiegel die hen wordt voorgehouden.

Dandruff | 01-11-15 | 10:15

Wanneer je nog nooit van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster hebt gehoord, leef je in een parallel universum -- zoals die Haatoma en dat andere opgegraven lijk in dit filmpie. Wat een zure reacties. En wat een provinciale houding weer. Hun parallelle universum is geschapen door Marcel van Dam, a.k.a. Mr. Exota. Die is hun Allah. Ik ben lid geworden van Kerk van het Vliegende Spaghettimonster, want tegenwicht tegen alle Ware Religies van deze wereld is hard, hard nodig.

Trio Rimba | 01-11-15 | 09:41

Het is weer geheel links met die gasten + een paar idioten!

Laten we hier maar eens in geloven, dat zou mooi zijn!

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Steinmeier is na de Syrië-conferentie in Wenen weer hoopvol dat er een einde komt aan de strijd in Syrië. "Voor het eerst sinds jaren is er nu reden tot hoop voor de mensen in Syrië dat ze binnen niet al te lange tijd weer vreedzaam in hun eigen land kunnen leven", zei Steinmeier zaterdagavond.

old shaterhand | 01-11-15 | 09:26

De vrouwen aan de gasttafel lachen deze mannen uit vanwege hun hoofddeksel en verklaren ze voor gek want er is geen touw aan vast te knopen. Ik vond het vrij helder, wat deze jongens hier neerzetten is PRECIES hetzelfde voor mij als elk ander geloof. Alsof ik hoofddoeken waarin vrouwen verborgen worden en geloven waar honderden leefregeltjes opgeschreven zijn niet zou kunnen uitlachen. Het probleem met veel gelovigen is ook dat ze hun geloof uiterst serieus nemen, omdat het simpelweg hun sterkste houvast is en het vaak een sociaal bindend element is.

Wybe Wabes Abbema | 01-11-15 | 09:17

Voor mij is het alternatief atheïsme. Dat is natuurlijk niet accepteerbaar, zodat ik mij een minuut geleden heb bekeerd tot pastafarian. Natuurlijk waren omstanders geschokt toen ik een vergiet ter hand nam en op mijn hoofd plaatste.

Ramen

wegrenner | 01-11-15 | 05:35

Komt er ook een speciale feestdag? Met een boom vol pasta ofzo

mysteryposter | 01-11-15 | 02:05

Als wedergeboren pastafarian (sinds enkele minuten) vind ik de reactie van Mevr. Barend en Mevr. Groenteman nog al ongepast ze nemen ons geloof niet echt serieus.

Pier_penspien | 01-11-15 | 01:49

Hoeveel "leden" heeft de kerk nodig om wel serieus genomen te worden door de KvK? Wel vreemd dat de KVK bepaalt of een organisatie een kerk is of niet, bestaat de KvK uit theologen?

Empty Quivers | 01-11-15 | 01:46

@FailingHumanity | 01-11-15 | 01:10

Misschien een idee om een organisatie erboven te zetten, de spagetilinatie, de pastanizt, of de free noodles

mysteryposter | 01-11-15 | 01:25

Ik start hierbij de orde van de lasagne.

in de naam van de heilige keuken.

laat uwe pasta bladen al dente zijn en uwe saus vol van smaak en kleur.

in de naam van het geruld gehakt, het gesneden uitje en de magere kaas..

eet ze.

FailingHumanity | 01-11-15 | 01:10

Iedereen is atheïstisch voor de vele geloven die er bestaan of bestaan hebben. Vele huidige ongelovige stromingen, waaronder spagnosten met pastafaristisch geloof hebben echter besloten 1 uitzondering te maken.

RAmen

mysteryposter | 01-11-15 | 01:02

Sorry ,ik kan niet zoveel met religieuzen.

iopeth | 01-11-15 | 00:58

@Radijsje | 01-11-15 | 00:17
Wij zijn daar heel raar in, inderdaad. Wij als pastafarians hebben bijvoorbeeld moeite met pratende bramenstruiken en mannen van in de 60 die seks hebben met meisjes van negen. Wij begrijpen dat voornoemde voorbeelden bij veel mensen aanzienlijk meer tot de verbeelding spreken en tóch zijn ze welkom bij His Noodly Appendage. Wij veroordelen niet en geweld en repressie vinden we vervelend.

CoJoNes | 01-11-15 | 00:46

CoJoNes | 01-11-15 | 00:04
Het lijkt me duidelijk dat dit "geloof" en de mensen die dit aanhangen de weg volledig kwijt zijn. Een vergiet als hoofddeksel gebruiken, geeft aan, hoe absurd het is.

Radijsje | 01-11-15 | 00:17

Al jaren overtuigd pastafarian. Ik praktiseer niet en daarom praktiseer ik juist wel. Soms vier ik mijn pastafarianisme op donderdag, maar als het beter uit komt net zo makkelijk op zaterdag. FSM is heer en meester en duidelijk de beste en enige god die er is. En de grap is vooral dat het geen grap is. De kerk van het vliegende spaghetti monster is de enige kerk waar een weldenkend mens lid van zou willen zijn.
Pasta la vista en Ramen!

CoJoNes | 01-11-15 | 00:04

-weggejorist en opgerot-

Walthor | 31-10-15 | 22:37

Alles wat bijdraagt om het geloof van welk pluimage dan ook te kakken zet is mijn vriend.

equal to condell | 31-10-15 | 22:37

@RepubliekNederland | 31-10-15 | 20:47
Bas had twitterfittie met syllie66 aka goldensyl!
Hylarisch!

prince | 31-10-15 | 22:23

Ik denk vaak, de mensheid zit aan z,n eind, er is geen vooruitgang meer, alleen maar achteruitgang. De mensheid vervalt in krankzinnigheid. Het is tijd voor de bom.
www.youtube.com/watch?v=RXWdQGtl6qs

Radijsje | 31-10-15 | 22:01

Zo ik ben dr bij. RAmen

Buthead | 31-10-15 | 21:48

smoelwerk | 31-10-15 | 20:43
Nee, ze snappen het niet. Ze weren af, ze bezweren, ze voelen zich ongemakkelijk omdat aan het taboe geraakt wordt, de voorhang die het heilige onttrekt aan de waarneming dreigt te scheuren of opzij te worden getrokken, en dat schept onbehagen.
Deze ridiculisering is de keerzijde van het zich beledigd voelen, gaat terug op dezelfde emoties.
Was overigens grappig geweest als de heren zich diep beledigd hadden getoond.

Schoorsteenveger | 31-10-15 | 21:06

Vanwege die zure varakutten is het hele gezin meteen pastafarian geworden. Nu nog een pastaschool zoeken voor de kleinste.

Pieter Breydel | 31-10-15 | 20:50

Wat was die rel ook alweer, een paar jaar geleden, met Bas Taart, bij Retecool. Kan iemand me even helpen, mijn geheugen laat me in de steek.

RepubliekNederland | 31-10-15 | 20:47

@Schoorsteenveger | 31-10-15 | 20:34

Het is nog erger: die torrebakken snappen het wel degelijk, maar ze voelen zich niet zo comfortabel met deze parodie. Je kon trouwens goed zien hoe vals die Groenteman is - du moment dat ze die jongens belachelijk probeerde te maken met dat "geen touw aan vastknopen" zocht ze steun bij dat andere deerniswekkene fossiel.

smoelwerk | 31-10-15 | 20:43

Alle argumenten die het pastafarianisme als ongeldig geloof verklaren maken automatisch andere geloven ook ongeldig.

Alle argumenten die verklaren dat de uitingen van het geloof (zoals een spaghetti vergiet als hoofdbedekking) belachelijk zijn, maakt automatisch gelijkwaardige uitingen van andere geloven (zoals kapelletje of hoofddoek) ook belachelijk.

mysteryposter | 31-10-15 | 20:42

@KingStannisBaratheon | 31-10-15

Ha! Een echt kerkgenootschap: het eerste schisma is een feit!

smoelwerk | 31-10-15 | 20:39

Die twee ouwe taarten snappen het dus niet. Git gaat om de vraag wanneer een religie als religie erkend wordt. En dan blijkt dat eigenlijk niemand daar goed over nagedacht heeft. Waarom is Allah wél een god en The Flying Spaghetti Monster niet?
Het schijnt dat de wetgever zegt dat een religie 'gevestigd' moet zijn om erkend te worden. Dat is een hele rare eis als je er wat dieper over nadenkt. Want dan kom je tot de conclusie dat kennelijk historische feiten, dus bijvoorbeeld hoe lang een religie al bestaat, het ctiterium zijn om een vermeende God als Absolute God, dus als entiteit die aan de geschiedenis vooraf gaat, te erkennen. Had Mohammed gisteren pas al die onzin van De Verhevene doorgekregen en opgepend, dan was de Islam vandaag dus géén erkende godsdienst, want niet gevestigd. Niemand kan vandaag vaststellen of over enige eeuwen The Flying Soaghetti Monster wellicht door honderden miljoenen mensen aanbeden zal worden. Ik acht de kans gering, maar het gaat hier om de criteria die worden gehanteerd om vandaag te bepalen welke god een echte god is en welk geloof een echt geloof.
Die twee ouwe taarten zitten alleen maar te ginnegappen, blind als ze zijn voor de absurditeit van om het even welk geloof.

Schoorsteenveger | 31-10-15 | 20:34

Heal me wonderpasta!! RAmen.

Death By Luchtbed | 31-10-15 | 20:22

Ik was al een zelfstandige Pastafari. Had geen idee dat er een kerkgenootschap was.

KingStannisBaratheon | 31-10-15 | 20:10

nenny | 31-10-15 | 19:16
Alleen al om die zure tuthola's dwars te zitten, zou ik me aanmelden!

nemoj me jebat | 31-10-15 | 20:09

Op aanraden van Michiel de Kater ben ik meteen lid geworden. Op naar de 300.000! Ofzo.

Liroy | 31-10-15 | 20:08

smoelwerk | 31-10-15 | 19:12
Jammer hoor!

nemoj me jebat | 31-10-15 | 20:07

Gebeden worden afgesloten met het woord 'RAmen' in plaats van Amen (ramen is een van oorsprong Japanse noedelsoort; gewoonlijk wordt deze 'heilige' bezwering gespeld met twee hoofdletters aan het begin).
nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghe...

Ella | 31-10-15 | 19:55

Heb me gisteren gelijk aangemeld.
Ga maandag een mooie vergiet kopen!
RAmen

Ella | 31-10-15 | 19:53

Pastafarians Voh Evah!

Empty Quivers | 31-10-15 | 19:27

Die groenteman, wat een walgelijke linkse k*t is dat ook. De zurigheid spat er van af. "Ze kan er geen touw aan vast knopen" Ze bedoeld eigenlijk " ik sta hier boven, ik wens me niet te identificeren met dit kinderachtige gedoe"

Deze gasten maken een heel valide punt: iedereen kan een religie starten over wat dan ook. Elke ambtenaar die ze nee verkoopt kan dat niet onderbouwen. Is overduidelijke onderbuik (aan alles lijkt het een parodie / grap) maar er is geen wettelijke grond om nee te zeggen.

nenny | 31-10-15 | 19:16

nemoj me jebat | 31-10-15

:-) Necu.

smoelwerk | 31-10-15 | 19:12

flats 34 | 31-10-15 | 16:05
Zoveel domheid in zo weinig tekst, dat is ook een talent.
En dan later ook nog beweren dat evolutie nooit bewezen is!! De theorie bestaat al meer dan 150 jaar en het is de meest bekritiseerde theorie. Ondanks alles is er nog NOOIT een wetenchapper geweest die de theorie onderuit heeft kunnen halen. Zowel, biologisch, genetisch, geologisch als paleantologisch is de theorie tot nu toe onweerlegbaar.

Hank Nozemans | 31-10-15 | 19:07

Doet me hieraan denken: heavy.com/social/2014/01/funny-best-ba...
Als de Kerk van Het Vliegend Spaghettimonster voor elkaar krijgt dat ik met een vergiet op mijn hoofd op de foto mag voor mijn rijbewijs: Helemaal voor!

theo-is-dood | 31-10-15 | 19:06

En een vergiet is nog best een goede helm ook, ten tijde van religieuze oorlogen.

Dionah Carlinton Hou | 31-10-15 | 19:00

@Meeroever | 31-10-15 | 15:31,

+ veel.

Zouden Groenteman en Barends zo ook reageren als er haatdoekjes of haatbaarden aan tafel zitten? Pas dan tonen ze lef maar dat hebben ze niet. Dom links..

basweetutwel | 31-10-15 | 18:55

Getverdemme wat een walgelijk nare en bovenal oliedomme vrouwen, die twee zelfvoldane arrogante linkskippen Barend en kom-hoe-heet-ze-ook-weer. "Geen touw aan vast te knopen", ze liegen dat ze barsten want natuurlijk snappen ze het wel (inclusief de parodie die erin schuilt). Maar ze voelen zich kennelijk te hoog verheven om hetzij er iets zinnigs over te zeggen, hetzij hun zure kunstgebittenbek erover te houden.

smoelwerk | 31-10-15 | 18:42

Geweldig dit. Ik kende deze kerk al. Het neemt religie commpleet in de zeik, terwijl ze zelf een kerk zijn. Grappig is dat leden in optredens als deze wel volledig in hun rol moeten blijven, anders is de grap min of meer verpest. Maar ze leggen hiermee wel een voor mij zeer interessant punt bloot: vrijheid van religie. Vrijheid van religie vind ik inherent achterlijk en paradoxaal. Ik vind dat die zgn vrijheid verder ingeperkt mag worden. Want nu is het zo dat je nagenoeg alles mag verkondigen zolang de wet niet is overtreden. Klinkt prima? Wel, wat zou je er van vinden als in het reglement van een nieuwe voetbal vereniging staat dat "homos een gruwel zijn" (staat in de bijbel, -feit) of dat jezelf uitschrijven uit de voetbalvereniging "met de dood bestraft moet worden" (staat in de koran-feit) en dat je dat dan afdoet met "ja maar dat gebeurd niet hoor"' "onze voetbal spelers zijn gematigde mensen. ". Vreemd? Ja! Leg maar eens uit hoe een bijbel of een koran anders is dan een reglement van een vereniging. Los van alle verhalen die in die boekjes staan is het exact dat: een reglement hoe je moet leven. En dat maakt vrijheid van religie paradoxaal als het direct indruist tegen de normen waarop de wetgeving in ons land is gebaseerd. Lang verhaal kort: de grens van de vrijheid van religie is wat mij betreft strikter dan alleen de wet. Het gaat ook over inhoud. En om dat te beoordelen: hebben we genoeg opgeleide theologen.

nenny | 31-10-15 | 18:39

En weer een Pastafarian erbij.

unspiek | 31-10-15 | 18:35

Het verschil aan dit geloof is dat ze er zelf niet in geloven maar als een statement neerzetten en er grappig over doen.

Grzl-II | 31-10-15 | 18:23

flats 34 | 31-10-15 | 16:26
"Ja ja voor te geloven in de evolutie is nog meer geloof nodig dan enig andere religie. "
Men gelooft niet in de evolutie, men gebruikt het als best passende uitleg. En je bent bereid het aan te passen waar nodig, omdat het een verzameling ontdekkingen en redeneringen is, soms hele ingewikkelde. Dat is anders dan een geloof aannemen zonder enige onderbouwing en dan beweren dat dat de waarheid moet zijn. Nog sterker, je kunt beweren dat alles geschapen is door een god, inclusief evolutie.

kloopindeslootjijook | 31-10-15 | 18:23

Gelovigen kunnen niet goed uitleggen waarom ze een specifiek geloof hebben, tenzij ze er op volwassen leeftijd voor hebben gekozen. En dan nog. Meestal komt het er op neer dat ze op een bepaald moment op een bepaalde plek in een bepaalde familie of omgeving als kind geacht worden er aan mee te doen. Dat iemand ergens anders in een andere familie dan een ander geloof heeft een ook de unieke waarheid claimt, wordt niet gezien als een begin van een probleem met de waarheidsvinding. Vreemd genoeg.

kloopindeslootjijook | 31-10-15 | 18:16

-weggejorist en opgerot-

flats 34 | 31-10-15 | 18:12

-weggejorist-

Gramsci | 31-10-15 | 17:53

@Godsammekraken | 31-10-15 | 14:45

Inderdaad, ze hebben nou niet echt twee gasten neergezet die het verhaal duidelijk weten te vertellen. Ik bedoel, er is best een goed verhaal van te maken. En het is eigenlijk bijzonder raar, en misschien wel wettelijk gezien niet in orde als ik wel een RK kerk bij de kamer v koophandel mag inschrijven, maar geen Pastafaari-kerk.

"Want god bestaat niet" als argument geldt voor *iedereen* of voor niemand. Anders gaat het volgens mij in helemaal samen met 'geen onderscheid maken tussen geloof'... is in de grondwet geregeld of zoiets.

peterdh | 31-10-15 | 17:52

RAmen.

Qwrk_II | 31-10-15 | 17:47

Ik geloof dat mijn vriendin vergeten is koffie te maken.

ET007 | 31-10-15 | 17:47

Binnenkort wordt het Nederlandse landschap dus verrijkt met kop-teilen in plaats van kop-vodden.
Interessant detail : Als de KvK-inschrijving geregeld is, mogen we dan ook met vergiet op de pasfoto ?
Dat mogen die kopvodden immers ook ?

vivaldi | 31-10-15 | 17:44

Done.

Piet Karbiet | 31-10-15 | 17:12

Pedante babyboomers die Astrid Joosten, Hanneke Groenteman en Sonja Barend. De wereld verandert! Geweldig dat er een - hoe absurd ook - tegengeluid is voor de zichzelf immer serieus nemende gelovige, die zijn geloof (hetgeen al impliceert dat het een hersenspinsel betreft) ook nog eens moet opdringen op verjaardagen en partijen.

Vies Droefvink | 31-10-15 | 16:59

@dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:34

Dat is juist het mooie ervan. En ik denk dat die bejaarde hem er ook even op ging wijzen. Jammer dat die maar 00:37 lang is. Het punt is juist inderdaad dat hierdoor de Europese wereld ook in de zandbak veranderd binnen 10-20 jaar.

Een schijnheilige motherfucker inderdaad.

Balaverde | 31-10-15 | 16:58

@ Sovy | 31-10-15 | 16:41

Dr Richard carrier is een goede geloofswetenschapper. Hij heeft ook meegewerkt aan de documentaire "exevating the empty tomb" ... ps alleen kijken als je jouw geloof op de proef wil stellen.

www.youtube.com/watch?v=4jOzCMy9e5E

mysteryposter | 31-10-15 | 16:57

Je kunt wel merken dat atheïsten, islamieten, humanisten en andere onzingeloven dezelfde heer hebben.lol

Jesaja | 31-10-15 | 16:56

Vanavond pasta op tafel!

BekiekUtMoar | 31-10-15 | 16:54

Het schijnt dat het godsbewijs van Emanuel Rutten ook toepasbaar is op het vliegende spaghetti monster. Wellicht hadden de heren dit even moeten vermelden bij hun inschrijving bij de KvK.

Eierkopf | 31-10-15 | 16:50

Retecool... Één linkje van GeenStijl en ze roken.

jeanmondo | 31-10-15 | 16:50

@Sovy | 31-10-15 | 16:41
Ik beweer ook niet dat er geen serieuze wetenschap over is. Ik zeg alleen dat er ook zonder serieus te zijn (FSM) niet serieuze kritiek gegeven kan worden,slechts om het belachelijke van het geloof (en vnl. het opdringen daarvan aan niet gelovigen) aan te tonen.

Mini Me | 31-10-15 | 16:50

Sovy | 31-10-15 | 16:41
Vergelijkende godsdienstwetenschap ja, iets anders kan het niet zijn.

Waarbij de ene religie de andere uitsluit.
Wat je maar 'wetenschap' noemt, LOL. Meer dan verveling is het niet. Nou ja, je zou het als subvak kunnen behandelen onder de benaming 'bijzondere pathologie'.

Heb je drie studenten in je collegezaal.

dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:48

Mafkezen!
Doch, de ondertoon is geweldig.

Rest In Privacy | 31-10-15 | 16:42

Mini Me | 31-10-15 | 16:01
Serieuze kritiek en serieuze literatuur over geloof is er binnen wetenschappelijke kringen genoeg, zowel vanuit theïstische als atheïstische zijde. Hint: religiewetenschappen is een vak aan de universiteit.

Sovy | 31-10-15 | 16:41

flats 34 | 31-10-15 | 16:26
Uit je comment blijkt dat je je op geen enkele manier hebt ingelezen hoe evolutie werkt en wat het is. Ga dat eerst eens doen.

Uifeltje Gnuiffeltje | 31-10-15 | 16:38

LibertarianTeacher | 31-10-15 | 16:24
Zoek de taalfout.. :/ Sorry mensen, het is zaterdag.

LibertarianTeacher | 31-10-15 | 16:36

Balaverde | 31-10-15 | 16:29
Had je misbegrepen. Vermoed dat het in NL binnen een jaar of 20-30 richting burgeroorlog zal gaan, als dat niet al eerder in andere Europese landen zal gaan gebeuren.

Die baardaap probeert het ook nog te vergoelijken door te zeggen dat de doodstraf op het verlaten van de islam alleen van toepassing is in landen waar de Sharia van toepassing is.
Diezelfde Sharia die hij het liefst morgen in het VK zou willen invoeren.

De fucking schijnheilige leugenaar, gatverdamme.

dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:34

Uifeltje Gnuiffeltje | 31-10-15 | 16:27
Idd ,ik geloof namelijk dat de mestkever de wereld heeft gemaakt ,als je ziet hoe hard deze werkt dan kan het niet anders.

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:31

@dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:13

Ik was gewoon meer aan het lachen om die hackbar die het aan het verdedigen was. Deze meneer stelde 'I fail to see the connection'. Ik kan hier alleen om lachen inderdaad. Ik zie veel liever het vliegende spaghetti monster als religie dan de islam in het Westen natuurlijk.

Balaverde | 31-10-15 | 16:29

uitbreiding =uitbreiden of zoiets

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:28

Ik zie ook niet waarom het ene verzinsel wel een speciale status krijgt en het andere niet. Alle verzinsels zijn wat mij betreft gelijk. Of je nou gelooft in Jezus, Spaghetti, de Kerstman of andere onzin.

Uifeltje Gnuiffeltje | 31-10-15 | 16:27

Ze mogen de Efteling wel uitbreiding, er komen steeds meer sprookjes.

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:27

-weggejorist-

flats 34 | 31-10-15 | 16:26

Zoals een echte kerk betaamt zullen er afsplitsingen komen op grond van principiële, doch smakelijke verschillen. En ik zal de eerste zijn die overstapt naar de 'afvalligen', want ik weet wel wie de échte Pastafari zijn, mensen die denken zoals ik ;) Verschil met traditionele geloven is dat we daar geen oorlogen over voeren, maar dat zal toch geen eis van echtheid zijn hoop ik?

Doper | 31-10-15 | 15:11
Er zijn zeer zeker afsplitsingen! Ik ben vrijgemaakt verde, maar ik koester geen haat en nijd naar andere pastafarians. Ik geloof alleen niet in een hemel vol strippers en bier. Ik geloof dat er in de hemel fonteinen met wijn zijn. En leuke mannen, mét kleding aan.

LibertarianTeacher | 31-10-15 | 16:24

Krijgen we nu ook een pastafarian gebedsruimte in ziekenhuizen?

mysteryposter | 31-10-15 | 16:24

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01
Stel je godverdomme niet aan gek, met je sadistische zandgod.
Blech.

Zathras | 31-10-15 | 16:23

Maak er de "moskee" in plaats van "kerk" van in dat vliegende Spagettimonster. Een minarretje op de aanvraag, en het is zo in kannen en kruiken.

Mantisomantis | 31-10-15 | 16:22

flats 34 | 31-10-15 | 16:05
Dat je dom bent en geen idee hebt wat de evolutietheorie inhoudt (blijkt uit al je regels) is nog tot daar aan toe.

Maar ik zou daar niet zo mee te koop gaan lopen - je maakt jezelf nogal bespottelijk.

dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:16

retecool kan beter retetraag heten, maar we blijven proberen, count me in

(Behind)Doors | 31-10-15 | 16:15

Sonja Barend ging vertellen "dat die vluchtelingen hun dan zien en dan denken waar zijn wij in hemelsnaam terecht gekomen". Ze had moeten zeggen: "dat die vluchtelingen hun dan zien en denken wat hebben wij ook inderdaad voor ridicuul geloof.
Maar natuurlijk zei ze dat niet, ik had haar weer te hoog ingeschat, walgelijk arrogant hoerewijf dat het is. En dan die Groenteman, tja, laat ook maar.

pluk-87 | 31-10-15 | 16:15

Ik dacht even aan Hans Teeuwen.

Eurotokkie | 31-10-15 | 16:14

Balaverde | 31-10-15 | 15:54
Je hoeft geen 'algemene voorwaarden' van de islam te lezen om te weten dat op geloofsverlating de doodstraf staat (wat Dawkins in die link te horen krijgt van die mafkees).
Dat alleen al maakt de islam tot een door en door zieke ideologie (ik noem het geen religie, meer dan een Jemenitische maangodsdienst of veroveringsideologie is het niet - zo ontbreekt bijvoorbeeld elke vorm van werkelijke ethiek en is er in feite niet meer dan een soort van lokaal tribalisme).

Kortom, doe mij maar het FSM. Nog wat te lachen ook en, belangrijker, minstens zo geloofwaardig als de gevestigde religies. Iets wordt niet waar als het langer bestaat. Het enige wat er gebeurt is dat kinderen vrij klakkeloos het geloof van hun ouders overnemen en vervolgens hun ouders en andere dorpsbewoners niet teleur willen stellen en dan dus ook gelovig gaan worden.

Dat laatste is in elke religie het geval. Je zou het psychische mishandeling of verwaarlozing kunnen noemen. Of 'noemen' - denk eigenlijk dat het domweg zo is. Vandaar ook dat ik tegen bijzonder onderwijs ben, of het nu christelijk, islamitisch, joods etc. is.


dontworrybehappy | 31-10-15 | 16:13

Maar even zonder dollen, is er een kerk voor Q? Die vent uit Star Trek? Dat lijkt me wel een toffe god, en hij voldoet aan alle karakteristieken van een god.
Piet van het Padje | 31-10-15 | 14:55
=
Uw wens is hiermede in vervulling gegaan...
Gij hebt nog twee wensen over.

meneer Q | 31-10-15 | 16:12

Anna Blazer | 31-10-15 | 16:06
Dank! Moge het Spaghettimonster je rijkelijk belonen met gehaktballen, vergetarisch danwel van halfom-gehakt.

Vega Mindy | 31-10-15 | 16:09

-weggejorist-

bambampiew | 31-10-15 | 16:05

-weggejorist-

flats 34 | 31-10-15 | 16:05

Dit geloof kan in Engeland erg groot worden, daar zijn ze dol op lauw bier.

mysteryposter | 31-10-15 | 16:01

@Sovy | 31-10-15 | 15:42
Serieuze kritiek op geloof? Om serieuze kritiek op geloof te hebben moet je eerst geloof serieus nemen. Mensen die dat niet doen/willen, waarom zouden die geen kritiek mogen uiten in de vorm van satire/cynisme? Moeten ze er serieus op in gaan?
En verder, wie bepaalt dat een geloof niet nu zou mogen ontstaan? Kon dat alleen in de oudheid? Is geloof alleen geloof als het heel lang bestaat?
De ‘onzin’ die FSM uit is dezelfde als de onzin (voor niet gelovigen) van God en Allah.

Mini Me | 31-10-15 | 16:01

Echt een gevalletje van tarten van de reputatie van drie linkse kerk feministen emeritus Sonja Barend, emeritus Hanneke Groentenman en pensionada Astrid Joosten, dat hun aanwezigheid gezien wordt bij zulke artikel-1-grondwet-kletskoek-koekwausen met een vergiet op hun kop. Ik zou bij sollicitaties ook niet aangenomen worden als ik gezien was met zulke gasten.

Ik reaguur al 5 jaar | 31-10-15 | 16:00

Ik ben niet zo van de pasta. Als het nu pizzafarian zou zijn.......

Gele Beer | 31-10-15 | 15:59

De link naar het inschrijfformulier is dood. God ook, trouwens.

Vega Mindy | 31-10-15 | 15:58

@swift1.6 en @Sovy

Ze zitten daar met een vergiet op hun hoofd en jullie deduceren even haarscherp dat ze zitten te trollen. Dat is indrukwekkend op een verrassend hoog aantal niveaus.

très cool | 31-10-15 | 15:58

Ben net gedoopt in de spaghetti en als "pastafarian" herboren

Empty Quivers | 31-10-15 | 15:56

@dontworrybehappy | 31-10-15 | 15:42

I fail to see the connection. Wat denk je, dat dit binnen 20 jaar hier ook gebeurd???

Balaverde | 31-10-15 | 15:54

Yehuda Ashlag
What a terrible wrong inflict those nations that force their reign on minorities, depriving them of freedom without allowing them to live their lives by the tendencies they have inherited from their ancestors (...)

For we can see how all the nations that ever fell, throughout the generations, came to it only due to their oppression of minorities and individuals, which had therefore rebelled against them and ruined them.

Hence, it is clear to all that peace cannot exist in the world if we do not take into consideration the freedom of the individual.

Without it, peace will not be sustainable and ruin shall prevail.

Rest In Privacy | 31-10-15 | 15:54

Als dit geen aanklacht is tegen het geloof van vrede en geweld, schiet mijn vergiet dan maar lek.

Ramen,.. and laught out silent (Los)

bodemloos | 31-10-15 | 15:54

@Doper | 31-10-15 | 15:02

Ik ga sowieso wel rondlopen met een vergiet in de openbare ruimte zodra dit een mogelijkheid is. Gewoon lekker in het gemeentehuis gaan zitten, samen met het pakhuis en de keppeltjes.

Balaverde | 31-10-15 | 15:45

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01

Er zijn nog wel wat mensen waar een Force Choke bij gedaan mag worden in de Tweede Kamer. Maar dit zal die vast niet doen op verzoek.

Balaverde | 31-10-15 | 15:43

swift1.6 | 31-10-15 | 15:16
Spijker, kop. Het niveau van dit soort atheïsme 'initiatieven' ligt inderdaad op het niveau van trollen. Heeft niets met serieuze kritiek op geloof te maken, nog daargelaten dat de analogie reeds ontspoort op de gronden die jij hebt aangegeven.

Sovy | 31-10-15 | 15:42

Belasting technisch wel interessant zo'n nieuw geloof.

Bijvoorbeeld geen btw:

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect...

En als de geestelijke instelling een maatschappelijk doel dient dan komt het in aanmerking voor anbi, met veel meer belasting voordelen voor zowel de schenker als de geloofsinstelling. Als anbi niet toegekend wordt kan er alsnog een goed doel opgericht worden voor de belasting voordelen, een goed doel wat natuurlijk alleen andere pastafarians helpt.

mysteryposter | 31-10-15 | 15:42

Pimp my Voortuin | 31-10-15 | 15:33
Je hoeft alleen maar onderstaand fragmentje te bekijken om die algemene voorwaarden, als die er al zijn;), ongelezen te laten. Die vent, moslim, heeft niet eens door hoe door en door verrot zijn religie is.

www.youtube.com/watch?v=7XRCYlZ4XOQ

dontworrybehappy | 31-10-15 | 15:42

Balaverde | 31-10-15 | 15:32

Wat haar betreft neem ik de gok, ook gezien het feit dat de meeste reaguurders i.m.h.o. man zijn.

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:36

Heeft iemand het kvk nummer van mohammed-kerk voor me? Ik ben benieuwd naar hun deponering van de algemene voorwaarden.

Pimp my Voortuin | 31-10-15 | 15:33

@eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:29

Ik doe zeker mee in zo'n uitzending. Alleen ik zou liever niet naar Halina willen kijken in een bikini. Liever Halina helemaal niet in de studio als we onze aflevering maken. Maar ja, wat je zegt zwijgend is het misschien nog net te doen.

Balaverde | 31-10-15 | 15:32

Hanneke Groenteman is werkelijk een ontzettend misselijk mens. Eigenlijk totaal incompetent. Het zijn vooral haar trucjes waar ik me vreselijk aan erger. Dat dedain, dat lacherige, constant anderen in een hoek proberen te zetten. Zowel Groenteman als Sonja Barends zijn afgeschreven. Van een andere generatie. Enig liberalisme is hen vreemd. Vrijheid enkel voor gelijkgestemden, ieder ander dient af te worden geschilderd als paria. Walgelijk mens die Groenteman. Laag bij de grond bij zo'n beetje iedere opmerking.

Meeroever | 31-10-15 | 15:31

@Watching the Wheels | 31-10-15 | 15:27

Had eigenlijk wel verwacht dat die vrouw meteen om zou zijn. Aangezien ze zelf ook haar religie over Nederland uitspreid.

Balaverde | 31-10-15 | 15:30

houtvlot | 31-10-15 | 15:24
vegatarische gehaktballetjes. Dat is net zoiets als vrij china.

swift1.6 | 31-10-15 | 15:30

Een religie met de optie 30 dagen op zicht, kan niet anders dan veel vertrouwen wekken.

bodemloos | 31-10-15 | 15:29

swift1.6 | 31-10-15 | 15:24
Maakt het enig verschil of je laaiende onzin begint als grap, waanidee of volslagen kolder?

Mo ging met z'n paard naar de hemel, ja hoor. Christus nam de wolk. Dagelijks tientallen raptures in de VS. Bij de joden kwam er manna uit de hemel rollen, naast dat het hele oude testament wemelt van de idiotie.

Religies hebben helemaal geen Kerk van het Flying Spaghettimonster nodig om zichzelf belachelijk te maken. Doen ze namelijk zelf al, qed.

dontworrybehappy | 31-10-15 | 15:29

Balaverde | 31-10-15 | 15:25

Zal de redactie een mailtje sturen met het voorstel eens een uitzending met reaguurders te vullen maar dan moet Halina Reijn wel in haar binkini erbij gaan zitten. En het liefst zwijgend.

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:29

Al vanaf jongs af aan denk ik soms aan spaghetti met gehaktballen, als ik honger heb. Dus op geestelijk niveau bestaat deze god wel degelijk. .. de vader is de gedachte van de geest.

mysteryposter | 31-10-15 | 15:28

@swift1.6

Gaan verhalen rond dat ene Mo al qat kauwend en
blowend zijn geschriften heeft gedicteerd
Eigen zo'n beetje als het heilige Spaghetti Monster.
(Ramen).

houtvlot | 31-10-15 | 15:28

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:27

Whahahaaaa..

kwark001 | 31-10-15 | 15:28

Sonjhanneke Groentebarend konden er niet om lachen wegens zelf nog erg vast in een cultuur van ritueel slachten? Ik had verwacht dat ze inmiddels wel ruimdenkend genoeg zouden zijn geweest, maar ze maakten zich zorgen om de gevoelens van de vluchtelingen die een omgekeerde vergiet op hun netvlies zouden kunnen krijgen. Alsof die mensen geen ergere dingen gezien hebben. Wat de leden van de Kerk van het Vliegende Spaghettimonster dagelijks aan gruwelen van andere geloven moeten accepteren is wel normaal en zoals altijd geen probleem. Leuk gedaan van die jongens, maar het zet ze niet aan het denken. #beetjedom of #beetjeVARA?

Watching the Wheels | 31-10-15 | 15:27

necrosis | 31-10-15 | 15:20
kwark001 | 31-10-15 | 15:24

Net even gekeken, ook tekstueel erg melodieus.


*oordopjes weer uitdoet*

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:27

Wat een top items toch bij Pauw de laatste tijd.

Balaverde | 31-10-15 | 15:25

@swift1.6

Bal gehakt! Nooit van vegetarische gehaktballetjes gehoord? Gehaktbal!

houtvlot | 31-10-15 | 15:24

houtvlot | 31-10-15 | 15:21
rijk | 31-10-15 | 15:22
ze zijn iig niet aantboonbaar als grap begonnen (tenminste, ik ben nog geen bronnen tegengekomen waar dat in vermeld staat).

swift1.6 | 31-10-15 | 15:24

Ik ben op 1.05 minuut afgehaakt en laat het graag hierbij.

Claudia M. | 31-10-15 | 15:24

necrosis | 31-10-15 | 15:20

Welke? Homage for Satan?

kwark001 | 31-10-15 | 15:24

rijk | 31-10-15 | 15:22
Goed punt, kunnen we de islam daar niet keihard op aanpakken?

harbi | 31-10-15 | 15:23

verbaan weet trouwens helemaal niet wara ze het over heeft. Een vega die bij een gehaktbalaanhang wil horen.

swift1.6 | 31-10-15 | 15:22

@swift1.6
gezien het vliegende spaghettimonster aantoonbaar als verzinsel begonnen is, is het dan ook on ogelijk om die kerk serieus te nemen. Trollen om te trollen.

-
De islam is óók aantoonbaar als verzinsel begonnen. Toch worden zij serieus genomen.
En ze staan niet eens ingeschreven bij de K.v.K.

rijk | 31-10-15 | 15:22

@swift1.6

En al die andere geloven zijn dan wel met aantoonbare
godjes gestart?

houtvlot | 31-10-15 | 15:21

@eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:14
Misschien moet ik weer eens een linkje van Deicide plempen, uiteraard in overleg met Joris....

necrosis | 31-10-15 | 15:20

@ houtvlot,

Was inderdaad een piraat, lol.

In het Evangelie van het Vliegend Spaghettimonster wordt verhaald dat deze godheid op een berg advies gaf aan Mosey, de eerste piraat, in de vorm van tien stenen tabletten. Op de weg naar beneden liet Mosey twee van de stenen tabletten vallen, zodat er nog maar acht over zijn (de lage morele standaard van pastafari wordt verklaard door de twee ontbrekende tabletten):

Apollo | 31-10-15 | 15:20

Verder vind ik pasta alleen maar te vreten als er meer dan de helft Parmezaanse kaas op zit maar dan wel de originele en niet die namaak die je hier in de supermarkt kunt kopen.

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:19

En wanneer gaan ze dat spaghettimonster of z'n familielid kruisigen dan? Tussen Sint en Kerst ergens?

Watching the Wheels | 31-10-15 | 15:19

Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01
Die Godt van jou was te beroerd om je te leren spellen of heeft hij je gezegend met een IQ van rond de 80?

Succes in je zelfgeschapen hel trouwens.

dontworrybehappy | 31-10-15 | 15:19

@Doper

Gehaktballetjes met ei en paneermeel of zonder?

houtvlot | 31-10-15 | 15:17

Ik geloof in het Vliegend Spaghettimonster.
Amen

rijk | 31-10-15 | 15:17

Pastafarisme heeft gelukkig niet veel doden op z'n geweten

MootiedaChau | 31-10-15 | 15:16

gezien het vliegende spaghettimonster aantoonbaar als verzinsel begonnen is, is het dan ook on ogelijk om die kerk serieus te nemen. Trollen om te trollen.

swift1.6 | 31-10-15 | 15:16

Ohja, ik zelf ben atheïst maar ik geloof wel in dimensies, en als je steeds slimmer wordt of iets in die zin dan kan je alles beter. Ja het is moeilijk uit te leggen maar het staat een klein beetje paralel met budha. Geloven jullie ook in dit?

.

In films als inception of fight club zie je ook hoe het misschien werkt ookal is dat fictie.

Hazekush | 31-10-15 | 15:15

Meestal moet je maar geloven dat er een Godt is (als je religieus bent). Dat is bij het FSM wel anders.
Kijk maar eens op onderstaand linkje, Hij is er gewoon, geen twijfel mogelijk.

Overigens al jaren pastafarian en mijn gezin met mij. We're all happy, zo zit dat.

www.venganza.org/about/

dontworrybehappy | 31-10-15 | 15:15

macaroni&kaas | 31-10-15 | 14:45
Je hebt anders wel een pastafarische naam!

harbi | 31-10-15 | 15:15

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01
Een God die een hel nodig heeft om zichzelf geloofwaardig te maken, die verdient het om als slaaf te dienen voor het Vliegende Spaghettimonster. De volgelingen van zo'n boze God zouden als dwazen bezien kunnen, ware het niet dat ze het geweld nooit schuwen om vrijere geesten te knechten.

Jan Passant mk2 | 31-10-15 | 15:14

Sonja gaf trots en ruiterlijk toe dat anders denkenden geen podium zouden moeten krijgen bij BNNVARA / NPO. Tot zover de objectieviteit en 'Vertelt het hele verhaal'.
Mits binnen het betamelijke zou iedereen uitgenodigd moeten worden om kritisch geïnterviewd te worden door het dienstdoende praathoofd.
Helaas moet tegenwoordig alles 'positief' zijn, dit resulteert in 'Ik-vind-jou-geweldig-hoe-geweldig-vind-je-mij-televisie'... (Hoi Humberto)

Klik_hier | 31-10-15 | 15:14

necrosis | 31-10-15 | 15:06

Als zijn plempsels hebben ook maar één thema en het lijkt me ook niet het zonnetje in huis.

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 15:14

@Digitaal Smoelwerk | 31-10-15 | 14:48
Veel moslims zijn blij met hun religie omdat ze kinderen en vrouwen mogen misbruiken. Een petje lijkt me onschuldig.

deluiegriek | 31-10-15 | 15:13

Zoals een echte kerk betaamt zullen er afsplitsingen komen op grond van principiële, doch smakelijke verschillen. En ik zal de eerste zijn die overstapt naar de 'afvalligen', want ik weet wel wie de échte Pastafari zijn, mensen die denken zoals ik ;) Verschil met traditionele geloven is dat we daar geen oorlogen over voeren, maar dat zal toch geen eis van echtheid zijn hoop ik?

Doper | 31-10-15 | 15:11

Link is dood.

mental K | 31-10-15 | 15:11

Halal gehaktbal | 31-10-15 | 15:09

Don't worry, ies religieus gehandicapt.

kwark001 | 31-10-15 | 15:10

Haha ga ik meteen doen, als de site laadt.

Dionah Carlinton Hou | 31-10-15 | 15:10

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01
Aan je plempsel te zien is jouw god niet bepaald goed in het uitkiezen van verspreiders van het woord. Godverdomme, wat een verkrachting van de Nederlandse taal.

DeZitzak | 31-10-15 | 15:09

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01 Als god nu zou besluiten dat iemand niet meer ademt dan gebeurd dat en is er niks wat je er tegen kan doen.

Ik vind dat hIJ zich wel behoorlijk lang afzijdig houdt dan. Ik zou als ik hEM was toch wel behoorlijk wat mensen laten stoppen met ademen.

Halal gehaktbal | 31-10-15 | 15:09

@Jezusismijnheer

Zendingswerk is zooo vorige eeuw.

houtvlot | 31-10-15 | 15:07

Ik heb het ware geloof. Uitleg overbodig, de rest is bagger. Wel zal iedereen in mijn omgeving zich dienen aan te passen aan mijn geloofseisen. Die kan ik nu niet neertypen, daar de dikke van Dale er een notitieboekje bij vergeleken is.

kwark001 | 31-10-15 | 15:07

zucht.

eenKAA | 31-10-15 | 15:07

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01
Ik weet niet wat je drinkt, maar het lijkt me slecht voor je geestelijke gezondheid.....

necrosis | 31-10-15 | 15:06

Alex/Bas heeft zo te merken iets gezelligs geslikt
zou ik ook doen wanneer ik 1 ruimte met Barends en 'toverkol' Groenteman zou zitten

Tobi | 31-10-15 | 15:06

@Apollo
Zullen wij samen virtueel de horlepiep ter
ere van de grote gehaktbal met slierten.

talklikeapirate.com/

houtvlot | 31-10-15 | 15:05

@neemjemoederindemali | 31-10-15 | 14:57
Doe mij maar erwtensoep uit een blik....
*gnehehe*

necrosis | 31-10-15 | 15:04

KvK? Meer last dan gemak van!

Kweethet | 31-10-15 | 15:04

we hebben het stuk gemaakt?

Bomba23 | 31-10-15 | 15:04

@Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01

O, nu ben ik bang zeg. Hoeveel kost lidmaatschap?

BenBinnen | 31-10-15 | 15:02

Ja, eindelijk! Wordt straks mijn vergiet niet meer geweigerd terwijl de veel achterlijker keppeltjes, hoofddoeken, voorhoofd stippen en noem maar op wel mogen. Tot zover de paspoort foto'. Laat staan de maatschappelijke achterlijkheid, die een nieuwe impuls krijgt met alle tokkie migranten. Noedelige groeten, ex-atheïst Doper.

Doper | 31-10-15 | 15:02

-weggejorist-

Jezusismijnheer | 31-10-15 | 15:01

''Fout bij het maken van de databaseconnectie''. De servers van Retecool roken wel erg snel zeg.

DeZitzak | 31-10-15 | 15:00

Als zelfs sientogoly herkent wordt waarom dit geloof dan niet, en die vrouwen die er zitten snappen natuurlijk de achter geliggende gedachten niet.

Hazekush | 31-10-15 | 14:59

Waarom mag de slaapkamer van Koophandel besluiten wie een kerk mag zijn?

Min-of-meer | 31-10-15 | 14:58

Die link is stuk VanLeeuwen.

eRenKa | 31-10-15 | 14:57

Gekookte spaghetti zij met u, in vrede zult u eten en drinken.

Mvg, pastafarian NJMIDM.

neemjemoederindemali | 31-10-15 | 14:57

Lid geworden. Gaat al 10 jaar los op de internets overigens.

Wiki: Ofschoon aanhangers van het pastafarianisme zich met publicaties en symboliek als echte gelovigen presenteren, wordt het meestal als een parodie op het geloof in een god of een 'intelligent design' beschouwd

Apollo, Pastafarian.

Apollo | 31-10-15 | 14:57

Waarom mag de slaapkamer van Koophandel besluiten wie een kerk mag zijn?

Min-of-meer | 31-10-15 | 14:56

De server rookt alvast witte rook

GoneFishing | 31-10-15 | 14:56

@Digitaal Smoelwerk | 31-10-15 | 14:48
Wat is er mis met het Engelse schooluniform waarin niemand kan pronken met duurdere sportschoenen dan zijn klasgenootjes?
Het klinkt misschien communistisch, maar dan heb jij waarschijnlijk nog nooit begrepen hoe wreed minderjarigen onderling kunnen zijn.

necrosis | 31-10-15 | 14:56

Wat een nare heidenen, die twee zure ouwe tangen. Zo ga je niet met de Godsbeleving van een ander om.
Tegen een paar religieuzen met een vergiet op hun kop durven ze wel. Ik weet zeker dat ze zulke Godslastering wel uit hun benepen linkse hoofd zouden laten bij een religieus figuur in een jurk en een gehaakt bidmuntsje op.

Jan Passant mk2 | 31-10-15 | 14:56

Hoe zit dat met die gehaktballen? Die zijn vast niet halal en/of kosher.

Halal gehaktbal | 31-10-15 | 14:55

Wel mooi dat Barend aangaf dat Fortuyn (daar is hij weer) DE ENIGE gast was, die ooit tijdens een discussie terugkwam op een eerder ingenomen standpunt.
Klassevent.

Carmelita | 31-10-15 | 14:55

JAREN heb ik niet over Mvr. Groenteboer nagedacht, en dan zit ze er weer, hoor! En nog steeds even achterlijk en vervelend!

Nee, Mvr. Groenteneukert, we weten precies waarom u er met een scheef oog tegenaan kijkt. U vindt het namelijk beledigend voor die "echte" gelovigen, omdat Pastafarianisme gewoon he-le-maal niet serieus is. Want zeg nou zelf, hoe kun je nog serieus beweren dat je dagelijkse handelingen onder invloed staan van een onzichtbaar wezen, als er mensen naast je zitten die dat ook met een stalen gezicht beweren terwijl hun gebeuren gewoon niet serieus te nemen valt. Voor je het weet sluipt er nog twijfel in bij de religieuze koppensnellers en verbodsdenkers in de wereld!

Maar even zonder dollen, is er een kerk voor Q? Die vent uit Star Trek? Dat lijkt me wel een toffe god, en hij voldoet aan alle karakteristieken van een god.

Piet van het Padje | 31-10-15 | 14:55

Kan bijna niet wachten tot 19 september volgend jaar.
Arhh, Arhh.

houtvlot | 31-10-15 | 14:53

Hanneke Groenteman, sonja barend, en Dolf Jansen. Ik gaf net een beetje over in mijn mond...

Slim Pickens | 31-10-15 | 14:53

@roze_bril | 31-10-15 | 14:48
Tot zover het niveau van links opinievormend Nederland.

Godsammekraken | 31-10-15 | 14:52

Digitaal Smoelwerk | 31-10-15 | 14:48

Jij hebt het begrepen!

ultraman | 31-10-15 | 14:51

Dhr. de Wit | 31-10-15 | 14:43
Het juiste sluitwoord in deze is RAmen...

Gezwelgje | 31-10-15 | 14:50

Ja leuk hoor, maar volgens mij zitten scholieren vooral te wachten op een religie waar je een pet op moet houden in de klas.

Digitaal Smoelwerk | 31-10-15 | 14:48

@Godsammekraken

Varaizeeërs

roze_bril | 31-10-15 | 14:48

Hulde. Als god en Allah mogen, dan mag het Vliegend Spaghettimonster ook.
.
Of je doet alle religies of je doet niets.

deluiegriek | 31-10-15 | 14:47

"ze vinden zichzelf vooral grappig" op basis waarvan oordeelt dat lijk?

roze_bril | 31-10-15 | 14:47

Die ongemakkelijke blikken van de "tafeldames" onbetaalbaar.

De nieuwe burgerman | 31-10-15 | 14:45

De twee vrouwelijke Varasauriers weten er "geen touw aan vast te knopen". Dat snap ik dan weer wel.

Godsammekraken | 31-10-15 | 14:45

Kinderachtig hoor.

macaroni&kaas | 31-10-15 | 14:45

Die kunnen zo meedoen aan "Daar komen de schutters"...

eerstneukendanpraten | 31-10-15 | 14:43

Uw gekruide gehaktballetjes zijt geprezen, oh grote Noedelgod. Dank dat wij ons mogen wentelen in de tomatensaus van uw goedentierenheid. Wij vragen u onze dagelijkse slierten te zegenen. Oh grote God, geeft u alstublieft hen die het niet breed hebben een blik ravioli.
Amen.

Dhr. de Wit | 31-10-15 | 14:43

@centre pompidoe | 31-10-15 | 14:38
Hij noemde Fortuyn een 'buitengewoon minderwaardig mens'...

necrosis | 31-10-15 | 14:43

Alle religies zijn achterlijk...

De hersenloze | 31-10-15 | 14:43

Servertje rookt al.

TheWriter | 31-10-15 | 14:42

And he touched me with his noodly appendage

ElChombo | 31-10-15 | 14:41

Ondergetekende is per definitie tegen elke religie. Amen.

Tuborg øl | 31-10-15 | 14:39

Ik vind het een geweldig initiatief, maar man man man, neem alsjeblieft een andere voorzitter, hier win je geen veldslag, laat staan de oorlog mee...

Allemamachie | 31-10-15 | 14:39

Site is overloaded, laadt niet. Dit is een goede manier om de waanzin van religie te tonen. Jullie een opperwezen? Dan wij ook.

Sergeant_Peper | 31-10-15 | 14:39

En maar weer een fragment van de VARA, GS... kunnen we die ballentent niet gewoon slopen door men aan te sporen hun abonnement daar gewoon op te zeggen?

Mastermattie | 31-10-15 | 14:38

Marcel van Dam maakte volgens de extreem linkse Vara dames slechts een uitglijder toen hij Fortuyn een minderwaardig mens noemde.

Links tuig is 't. Gadverdamme!

centre pompidoe | 31-10-15 | 14:38

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com