
Een soort van Anders Breivikje, maar dan met een zwaard. De man die als Darth Vader verkleed in Trollhättan op een school een leraar en een leerlinge heeft
doodgeslagen met een zwaard, en twee leerlingen heeft verwond, heeft dat volgens de Zweedse politie gedaan vanuit
racistische motieven. Dit baseren ze op vondsten in het appartement, de manier waarop hij zijn daad uitvoerde en het feit dat hij zijn slachtoffers op basis van
huidskleur selecteerde. Een blanke, racistische terrorist dus. Het gaat om de 21-jarige
Anton Lundin-Pettersson, die niet begreep dat de "strijd" tegen immigratie en asielzoekers nooit een fysieke strijd moet zijn, maar enkel een verbale. Met argumenten in plaats van zwaarden en kogels. Ondanks de tragedie van de terroristische aanslag is er ook een held te benoemen. De leraar die omkwam is de 20-jarige
Lavin Eskandar, die zich opofferde om leerlingen te redden. Niks dan respect voor
deze man. Intussen lezen we dat in Duitsland een aanslag van
extreem-rechts is voorkomen en dat in Nederland de gestrekte rechterarmpjes ook inspreekavonden over vluchtelingenopvang
afstruinen om te verstoren met hun achterlijke cultuur van haat en agressie. We hopen dat de politie bovenop deze gevaarlijke haatbrigade zit. Geen onschuldige slachtoffers door blanke, racistische terroristen in Nederland, zoals in Scandinavië.
Reaguursels
InloggenDe linkse media maakt er graag spannende verhalen van ,zo werd de woordvoerder van pegida NL ook al neergezet als wapenhandelaar .
Goh ... hij verkoopt paintball en airsoft markers .
de duitse politie maakt er een potje van ,grote wapenvondst ,helemaal niet meeste is gewoon vrij te koop ,want het is speelgoed.Als ze zo die rechte scene in een kwaad daglicht willen stellen ,zijn het volksverlakkers.
Haatblankerd
DeZitzak | 23-10-15 | 13:49
Dat zag je dan dus verkeerd.
hipocritisch | 23-10-15 | 14:42
De nuance was al weg jarenlang voordat GeenStijl bestond, dus slaat je vergelijking daarmee nergens op.
Dacht eindelijk eens wat verfrissends te horen (intergalatic UFO gekkie van het Zweedse Niburu filiaal) is het weer een racist. De vraag is natuurlijk wat de rol is van de media over and over again. Het is de "U-factor" sinds Ted Kaczynski zijn manifesto gepubliceerd kreeg in de krant. Sindsdien is het hek van de dam. Zum kotzen!
.
@dontworrybehappy | 23-10-15 | 12:46
"Zweden staat 2e op de wereldranglijst als het om verkrachtingen gaat."
.
Allemaal volgelingen van Assange, zelfde motief, andere looks. Overigens zo aantrekkelijk zijn die Zweedse vrouwen ook niet. Allemaal trollen. Deense, daarintegen.....! Try Denmark
He een Tippmann ! ,die heb ik ook ,maar dan nog iets beter gemod .
Leuk hoor paintball ,maar je heb geen flikker aan een Duitse helm hoor ,beter is het om een masker te dragen .
HartstikkeAllochtoon | 23-10-15 | 20:15
Nou het migrantenprobleem is nu (terecht) hot item. Het speelt natuurlijk al langer. Maar de shitstorm die we nu n over ons heen krijgen is wel op zijn zachtst gezegd zorgwekkend. Het doet, denk ik, met weldenkende mensen die geen idiote en/of waan-ideologie aanhangen al uit de slaap houden. Laat staan als je leeft in een fantasiewereld met geheime boodschappen, denkt dat je de Messias bent of vatbaar bent voor stemmetjes.
Maar het bestaat waarschijnlijk al zolang als de mens. En een trigger kan natuurlijk van alles zijn. Drugs,trauma,religie, stress. Maar een dreigende Derde Wereldoorlog is er wel eentje. Het is algemeen bekend dat ten tijden van ingrijpende gebeurtenissen psychisch wankele mensen doordraaien. Moslims krijgen dan een vervelende Djinn, hebben we vandaag geleerd en westerse mensen een psychose of waan.
Daarmee praat ik niets goed, want ik vind het echt tragisch. Maar zo zijn de feiten. En met zoveel megalomane politici, propaganda in de media, PTSS-ers uit oorlogsgebieden, godsdienst waanzinnigen, en NAZI- hobbyisten die allemaal vrij rondlopen kan ik alleen maar concluderen dat de wereld goed ziek is. En als ouder zou ik dat graag heel anders zien.
Hij zal wel teveel armoede hebben gehad en in een slechte wijk hebben gewoond. Of hij werd gediscrimineerd.
Had hem een buurthuis gegeven, wijk opgeknapt en een wijk hulpverlener en dan had dit voorkomen kunnen worden.
Als we willen zorgen dat dit niet uit de hand loopt, dan moeten nu snel alle racisten bij de burgermeester van Amsterdam op de thee, dan wordt erger voorkomen.
Frau Holle | 23-10-15 | 15:36
Of voor hen ook geldt dat "deze koortsachtige tijden" hen zouden triggeren. De vluchtelingen komen pas sinds een half jaar of zo, Van der Vlis en Breivik begingen hun wandaden al jaren geleden.
Sigarenwinkelier Hartman werd in 1993 in Amsterdam Oost overvallen en vermoord.
In 2013 werd deze sigarenzaak weer overvallen door een Pakistaanse koeltoerverrijker...
In 2010 werd juwelier Hund in de Jan Evertsenstraat in Amsterdam door twee Marokkanen overvallen en vermoord.
In 2013 werd zijn opvolger ook overvallen.
In 2004 werd de eigenaar van een sierbestratingsbedrijf in Zwanenburg overvallen en vermoord voor de ogen van zijn dochter. Daders twee Marokkanen.
Dit waren alleen nog maar zaakjes in Amsterdam en omgeving. Elders in dit land vonden ik weet niet hoeveel van dergelijke gevallen plaats. Daders: allochtonen. Slachtoffers: autochtonen.
De tussenstand valt inmiddels wel in het nadeel van autochtonen uit als het om slachtoffers gaat.
Maar zo gauw een gek in Zweden of elsewhere slachtoffers maakt is er sprake van een racistische moord.
En al die autochtone slachtoffers van allochtoon geweld door berovingen, overvallen, moordpartijen en aanrandingen dan? Incidentjes, maar waarom waren de slachtoffers dan altijd autochtoon en meestal vrouw, jonge man, homo of bejaard......?
Dat geweer is iig gewoon een paintball marker, Tippmann X7. In Nederland illegaal maar in Duitsland niet. Kan alleen verfballetjes afschieten, gaat nooit dodelijk zijn .... pijnlijk at best.
ikzalhandhaven | 23-10-15 | 14:12
Nee, het aantal aangiftes loopt terug... Borstklopperij van politie en justitie over teruglopende criminalitiet is al jaren gaande. Maar je hoort die luitjes niet over minder aangiftes of verplaatsing van criminaliteit naar andere sectoren.
Gewoon niet alles geloven wat je door de propaganda van de overheid krijgt voorgeschoteld....
Tot 5% islam in een samenleving => sociale onrust, intolerantie en bedreigingen.
5% tot 10% islam => vrijheid van meningsuiting wordt aangetast, oorspronkelijke bewoners weggejaagd, segregatie en politieke onrust.
10% tot 25% islam => verregaande onlusten en destabiliteit van de samenleving.
25% tot 50% islam => zie Kosovo en voormalig Joegoslavië.
50% of meer islam => totale dictatuur, verval van wetenschap, onderwijs, gezondheidszorg en welvaart. Andersdenkenden worden vervolgd, geïsoleerd of gedood. Zie IS, Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan etc.
Dankzij links ben ik rechts geworden. En ik zie die linkschen nog liever horizontaal liggen dan die fascistische geloofsgekken uit zandbakië.
Erg jammer van de media dat ze alles wat 'blank' doet uitvergroten.
De meerderheid die tegen al die migranten zijn die binnen komen hollen zijn gewone nederlanders zonder tattoos van hakenkruizen.
De gewone nederlander die zich grote zorgen maakt.
Maar zolang links maar blijft volhouden dat iedereen die zich zorgen maakt gelijk neo nazi is en alles wat er gebeurt zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen kweken ze alleen maar meer extreem rechts.
-weggejorist-
Al die incidenten komen toch voort uit de groep autochtonen.
Wat een nuance op eens.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Probleem met neo nazi's is dat ze totaal niemand anders willen. Heel veel normale mensen willen ook geen islam in hun laden maar omdat neo nazi's dat ook niet willen is iedereen die geen islam wilt gelijk een neo nazi. Als een banaan geel is en een neo nazi zegt dat dat geel is dan betekent niet ineens omdat het een neo nazi is dat die banaan niet geel is. En dat is gelijk een groot probleem want als je anti-islam bent wordt je daar gelijk mee op de grote extreem rechtse hoop gegooid terwijl je er niets mee te maken wilt hebben. Links volk die springt een gat in de lucht als islam tegenstanders nazi's blijken te zijn want dan is het gelijk zie je wel! Ze zijn allemaal hetzelfde! Net zoals die muts van gister met dr toespraak waar 1 gast "daar moet een piemel in!" riep. En hoppa de trend bij dat volk is dan gelijk zie je wel! Vluchtelingen zijn wel welkom omdat er 1 halve zool dat roept.
@HartstikkeAllochtoon | 23-10-15 | 12:03
Ik snap je vraag niet.
Tristan v d. Vlist en Anders Breivik zijn ook gevaarlijke individuen die hun vreselijke sporen hebben nagelaten.
Ik heb veel kritiek op religie en de Islam in het bijzonder. Ook heb ik grote problemen met het Nederlandse en EU-beleid aangaande de migranten. Maar met extreem-rechts wil ik niets te maken hebben en wil er ook niet mee geassocieerd worden. Ik neem aan dat mensen die staan te juichen bij de asielzoekers ook voor het overgrote deel niet bij de gewelddadige Internationale Socialisten of Antifa horen. Wat enorm stoort is dat de media links terrorisme verzwijgt/vergoelijkt en rechts terrorisme volop aandacht geeft en veroordeelt. Beide zijn even kwalijk!
-weggejorist-
Neo nazi's met paintball geweren (Twitter foto)
Tippmann phenom
www.tippmann.com/k/search?q=Phenom&...
Op microniveau is dit een ontoelaatbare, afschuwelijke daad die ik als persoon op de meest krachtig manier veroordeel. Op macroniveau is dit helaas een logisch gevolg van de ondemocratische immigratiepolitiek van de EU waardoor Europeanen zich begrijpelijkerwijs bedreigd voelen. Wanneer de EU doorgaat op de ingeslagen weg, zullen we dit soort incidenten vaker gaan meemaken, naast fors toenemende problemen veroorzaakt door moslim-immigranten.
@--sql error-- | 23-10-15 | 12:05
Totdat leger en politie een volksvijandig systeem moeten verdedigen. Wat gebeurd er dan, een junta?
ALLE kritische mensen die achterbleven in die zaal zijn [..] in een klap collectief over een kam gescheerd met extreem-rechts en als NVU-lid bestempeld. Dat is te belachelijk voor woorden!
gaffelbaard | 23-10-15 | 10:48
.
zo ziet u wat er gebeurt als de nuance weg is
u reaguurt zelf op een blog dat zich 'tendentieus en ongefundeerd' noemt, en dat ongenuanceerd boeroepen bijna eigenhandig heeft uitgevonden
raar dat u dan nu zelf uw beklag daarover doet, of niet?
@Dr. Plofkop | 23-10-15
Lijkt me toch dat dit soort daden, alsmede die van Breivik, eerder te verwachten zijn in landen met een socialistisch wanbeleid. Waarmee eea niet goed te praten valt; slechts een constatering.
caspert79 | 23-10-15 | 14:23
Natuurlijk niet. In Amerika zijn regelmatig shootings. Het valt juist meer op in landen die veel welvarender zijn. Je kunt zeggen wat je wilt, maar de levenskwaliteit, geluksgevoelens en gemiddeld inkomen liggen in scandinavische landen het hoogst.
@Hè Bah | 23-10-15 | 11:39
Linkse arm.. :)
@Dr. Plofkop | 23-10-15
Lijkt me toch dat dit soort daden, alsmede die van Breivik, eerder te verwachten zijn in landen met een socialistisch wanbeleid. Waarmee eea niet goed te praten valt; slechts een constatering.
pennestront | 23-10-15 | 14:10
Harde keuzes zijn vaak de domste keuzes. Daarmee wek je namelijk veel weerstand. Harde maatregelen zorgen voor harde tegenmaatregelen. Dat is geen oplossing, dat is vechten en kijken wie de sterkste is. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Je moet duidelijke voorwaarden scheppen, waarin iedereen zijn vrijheden kan uitoefenen, zonder dat ze iemands anders vrijheden aantasten. Dat is de belangrijkste regel. Mensen het recht ontnemen om hun geloof uit te oefenen, of ergens te wonen druist daar keihard tegen in.
Dr. Plofkop | 23-10-15 | 14:05
Noem eens wat voorbeelden, graag ook met een tekening erbij van islamitische landen waar je liever naar toe zou willen, tss.
Vrije Nator | 23-10-15 | 13:59
De euro was en is goed geweest voor de economie. Niet meedoen zou een veel slechtere beslissing zijn geweest. Overigens is dit niet een initiatief geweest dat alleen door links werd ondersteund.
.
Wilders brengt gekleurde informatie over de Islam en over immigranten. Ik heb hem nooit iets horen zeggen over de al jaren teruglopende criminaliteitscijfers. Hij heeft nu geen grof geschut dus leest hij nu constant individuele gevallen voor van mensen die overlast hebben ervaren en hem een brief schrijven (waarvan je niet eens kunt controleren of het echt gebeurd is) en pretendeert generaliseert dit op een complete groep.
@Hè Bah | 23-10-15 | 11:39
Ja, die lui lijken mij teveel op de AFA om op je protestbijeenkomst te vragen. Misschien zijn ze het ook wel.
@ikzalhandhaven | 23-10-15 | 13:49
Iedereen wil gematigde, realistische leiders aan het roer zijn.
Helaas zien we ons geconfronteerd met laffe, liegende leiders die al veel kwaad hebben aangericht.
Om alle scheefgroei en de enorme kloof in onze maatschappij te repareren zal er een periode van keihard beleid aanbreken. Harde woorden zullen vallen en snoeiharde keuzes zullen worden gemaakt. Valse leiders zullen door de mand vallen. Want dit proces van uitlevering aan barbarij is niet onomkeerbaar. Waar WIJ dat willen, zal onze wil geschieden.
Linksom of rechtsom.
Jammer van de onnodige slachtoffers die zullen vallen, collateral damage.
Vrije Nator | 23-10-15 | 13:34
Droom verder! Net zoals Joop niet politiek georiënteerd is? Daar hoeft GS zich uiteraard niet voor te schamen, maar doen alsof het niet zo is, is lachwekkend.
Mbt je eerste opmerking. Geen idee hoe je dat verhaal uit mijn stukje haalt. Dat verband leg ik in ieder geval niet.
Verbazingwekkend hoe sommige reaguurders deze laffe daad via allerlei u-bochten denken te moeten koppelen aan links of rechts. Dit is gewoon gebeurd door een smerig blank onderkruipsel. Niet meer en niet minder. Heeft niks met policor of guur rechts te maken. Voorlopig moeten we helaas wel constateren dat degenen die de maatschappij werkelijk ontwrichten, uit de eigen autochtone gelederen komen.
"... die niet begreep dat de "strijd" tegen immigratie en asielzoekers nooit een fysieke strijd moet zijn, maar enkel een verbale."
Hier ga ik de rest van het jaar eens flink op kauwen. Ben nu al benieuwd naar mijn eigen conclusie.
Vrije Nator | 23-10-15 | 13:59
Mensen hebben er zelf voor gekozen te gaan tweeverdienen en zich gek laten maken door banken om grotere huizen te kopen e.d. Gewoon vrije markt, dus de rotzooi van nu is ook een correctie van diezelfde vrije markt. Niks mee mis vrije markt, je moet alleen blijven controleren of het echt in ieders belang blijft. Soms vliegt het uit de bocht. Zie huidige crisis, Griekenland e.d.
ikzalhandhaven | 23-10-15 | 13:49
"de ouderenzorg"
Het moet zo goedkoop mogelijk. En het gaat over iemand anders. Dus saneren maar. Totdat de mensen zelf oud zijn natuurlijk.
@ikzalhandhaven | 23-10-15 | 13:49
Als je feiten die de islam voortbrengt benoemen ophitserij noemt, ja dan doet Wilders aan ophitserij.
En dan zeggen dat de mensen hun ouders in verzorgingstehuizen dumpen... Tja, dat komt ook door links. De puinhopen die links heeft gemaakt, waaronder de euro bijvoorbeeld, dragen er allemaal bij aan het feit dat een gezin wel tweeverdiener MOET zijn. Dan hebben ze geen tijd om op hun bejaarde ouders te passen. Veel rotzooi van nu is terug te voeren op links.
Je zag m niet aankomen. Goedpratende rechtsreaguurders. Zoals links de schuld bij rechts neerlegt zonder enige zelfkritiek, zo gebeurt dan andersom natuurlijk net zo hard. En ja hoor, het halve reaguurderspaneel legt de schuld bij de spoor van verkrachtingen en plunderingen van woestijnratten en het politieke klimaat dat door links is gecreëerd, die een arme zwakke ziel zijn verstand heeft doen verliezen, alwaar hij gewapend met een zwaard een school binnenviel.
.
Want kritiek binnen eigen gelederen is uit den boze. Links moet uit zijn ivoren toren komen en terugkeren naar de realiteit, en Wildersrechts moet eens inzien dat er gevolgen zijn aan ophitserij en bangmakerij.
.
Het beeld dat gecreëerd wordt is ontstaan uit angst en niet uit feiten. Polariseren, het ophitsen van bevolkingsgroeperingen met doemscenario's.
.
Ik zie hier heel vaak plempsels staan, waarin mensen denken dat Nederland over 5 jaar een soort Islamitisch land is geworden. Complete onzin. Door de hyperfocus op alles wat immigrant en moslim is, is de realiteit compleet uit het oog verloren. Ja, er zijn problemen en die moeten aangepakt worden. Maar dat doe je door een oplossing te zoeken en niet door een groep mensen weg te zetten als schuldigen.
.
Wilders heeft het in zijn betogen vaak over de ouderenzorg. Het geld dat Nederland in immigratie steekt (en waarvan het budget al een stuk minder is geworden) is een druppel op de gloeiende plaat voor de ouderenzorg. Dat probleem ligt meer in de cultuur, waar mensen ouderen willen dumpen in verzorgingstehuizen, maar die verzorgingstehuizen moeten wel vol luxe zitten. En dan 1 keer in de maand bij dementerende opa of oma met de kids langskomen. Zo werkt het natuurlijk niet.
.
Ik wil verdomme gematigden aan het roer zien. Mensen die werken vanuit beleid dat op feiten is gebaseerd. Maar die wens is volgens mij niet meer reëel. Er is alleen nog oog voor extreme opinies, niet meer voor een gefundeerde mening.
@gaffelbaard | 23-10-15 | 13:28
Ik zie nergens nuance in het bericht waar ik op reageerde. Ik zag een debiel die een terrorist aanprees en hem veren in zijn reet stak.
Mja, en hoeveel blanken zijn er inmiddels wel niet doodgeprikt wanwege racistische motieven? Dat staat dan nooit zo breed uitgemeten in de krant/op het internet. Kan zijn dat het mensen pakt omdat hij een school is binnengelopen, maar zolang je Rotherham en Oxford niet kan noemen zonder dat een linkse rakker met zijn ogen rolt, ga ik echt niet meteen links worden omdat er in mijn gelederen OOK idioten zitten.
Said it before, saying it again.
De multiculti samenleving is aan het barsten. De balans tussen tolerantie van en door immigranten is al jaren zoek. Rechts, en extreem rechts zijn in opkomst in geheel Europa. Verstandige reactie zou zijn om de wens van de inheemsen (IE in Nederland, de Nederlandse bevolking - IE iedereen met een Nederlands paspoort onafhankelijk van wat dan ook) meer prioriteit te geven. Dat er dan erbarmelijke omstandigheden ontstaan voor "vluchtelingen"? Prima, dat Facebooken ze elkaar en dan blijven ze thuis... Probleem opgelost. Ik lees hier en daar dat zelfs de wachttijden in NL ze al te veel zijn. Zo wanhopig zijn ze dus ook niet.
En zelfs als er een aantal keihard geweigerd moet worden en daardoor krepeert - dat is beter dan het alternatief waar we hard naar op weg zijn: Het wegvallen van de tolerantie met een enorme geweldsgolf als resultaat. Zie Duitsland 1925 - 1939, willen we echt aansturen op een Europa-brede kristalnacht over pak 'm beet 10 jaar?
zorgan | 23-10-15 | 11:56
"Trots op mijn volk!"
Trots op je volk zijn, dat is niet meer van deze tijd, alles crosst doorelkaar heen qua hardware. Je kunt beter trots zijn op je software, je opvattingen over de moderniteit, zoals Fortuyn dat noemde. Daar is hard voor gevochten eeuwen lang, denk aan scheiding kerk en staat, humanisme ,verlichting, liberalisme, een beetje socialisme zelfs, en dat is wat op het spel staat. Helaas zijn veel Nederlanders daar niet goed van op de hoogte, hoewel ze wel onbewust in de gaten hebben dat er iets te verliezen valt. We zouden ons meer moeten verdiepen in wat onze cultuur de onze maakt en daar een scherp beeld van proberen te krijgen.
Waarom worden links extremisten zo ondergewaardeerd. Ze zijn door de geschiedenis heen , de meest geweldadige groep ooit.
@jawor36 | 23-10-15 | 12:14
Hoppatee! En gelijk gooi jij tuig zoals dit ventje op heen hoop met kritische, geweldloze burgers als ik.
En GS ZELF heeft geen binding. Dat zegt niets over de reaguurders. Jai niet shnap? Iek jou baishoolen?
Hahaha "Tippmann", is een Airsoft replica...
Gaan ze het presenteren als 'echte wapens'. lol.
Gualtiero | 23-10-15 | 12:16
Opvoeding, verkeerde vrienden, slachtoffer-daderschap? Ja, dezelfde vragen kunnen ook gesteld worden m.b.t. Mohammed B. Zeg eens, wat is er verkeerd aan om zulke vragen te stellen? Want het lijken mij terecht vragen nl.
mr. coffee | 23-10-15 | 12:19
Inzicht (proberen te) krijgen in het motief van een dader en het goedpraten van daden. Daar zit een heel groot verschil tussen. Ik krijg de indruk dat jij dat verschil niet ziet. Jammer.
DeZitzak | 23-10-15 | 12:22
Reageer je zo op iedereen met een andere/genuanceerde mening?
Bicycle_Repairman | 23-10-15 | 12:27
Dat kapotstuk NL begon 50-60 jaar geleden al, alleen zien een hoop mensen het helaas nu pas in.
zorgan | 23-10-15 | 12:59
Thnx voor de link. Informatief, maar eh... ik heb al moeite met de sms-taal van de generatie na mij, dus aan Aramees leren zal ik denk ik nooit toekomen. :D
In de media is "blank" en "racist" dubbel op. Ze zullen immers van een niet-blanke helemaal never nooit niet zeggen dat het een racist is. Als de dader niet roomblank is, dan is ie "verward" en waarschijnlijk gediscrimineerd door een blanke en terecht boos. Dat soort media creëren wel het klimaat waarin deze racist (niet te verwarren met verwarde man) tot zijn daad kwam. Dank u, policor media.
caspert79 | 23-10-15 | 13:19
"Oftewel: extreem links voedt extreem rechts."
En andersom, zie moord op Fortuyn en zo -die volgens sommige linksmenschen te rechts was. Met andere woorden; laat je niet voor een haatkarretje spannen door welke leider, vlag, groep, wij en hullie dan ook en geef jezelf niet weg.
Voordat je zoiets kan doen moeten de mensen om je heen geen mensen meer voor je zijn -ofwel untermenschen of een wilekeurig object zoals een baksteen- of een directe bedreiging.
Dat eerste is een kwestie van eindeloos op je in laten praten en/of boosheid als hobby hebben. Maar war dat 2e betreft; laten nou steeds meer mensen zich bedreigd voelen...
Of je bent gewoon een psychopaatje, dat kan natuurlijk ook. Je weet wel, die lui dat alleen andere mensen zien als een middel of hindernis voor hun eigen doel en geen moer geven of daarvoor die anderen moeten creperen. Je ziet ze ook in de top van het bedrijfsleven en banken en zo.
We kunnen concluderen dat politiek correct Europa, landen als Zweden voorop, met hun zelfdestructieve beleid een voedingsbodem zijn voor dit soort extremisten. Oftewel: extreem links voedt extreem rechts.
Interessant dat iemand met zo'n uiterlijk zoiets gruwelijks kan doen.
De grootste racist in woord en daden heeft de vredesprijs gewonnen. Zijn naam ? Mugabe. Schiet mij maar lek.
Voordat je zoiets kan doen moeten de mensen om je heen geen mensen meer voor je zijn -ofwel untermenschen of een wilekeurig object zoals een baksteen- of een directe bedreiging.
Dat eerste is een kwestie van eindeloos op je in laten praten en/of boosheid als hobby hebben. Maar war dat 2e betreft; laten nou steeds meer mensen zich bedreigd voelen...
@dontworrybehappy | 23-10-15 | 13:07
Ja, maar het is niet eens wegkijken, het is het moedwillig onder het tapijt vegen.
Volksvertegenwoordigers dienen vandaag de dag het belang van de EU; meer immigratie en niet meer van het volk wat hen gekozen heeft, dat volk zetten ze weg als xenofoob en zo creëren ze zelf de reden die ze vervolgens aanvoeren om de nationaliteit achter te houden.
Ik denk dat er vrijwel geen Zweed te vinden is die deze moorden goedkeurt trouwens, dit soort idioterie lost niets op.
Pralite Monk | 23-10-15 | 12:58
Zie ook vrij onverdachte site: www.nieuwreligieuspeil.net/node/4973
Ter info, niet om de moorden door die gek goed te praten, maar wel om aan te geven waar wegkijkerij toe kan leiden en in Zweden al toe heeft geleid. TWINTIG keer zo vaak, kun je het geloven?
"Marokkaanse en Irakese immigranten verkrachten twintig keer vaker dan Zweedse mannen.
In 2003 vonden 9.24 verkrachtingen plaats per 100.000 inwoners, in 2005 was dat aantal 36.8 en in 2008 was dat 53.2. Op de eerste plaats staat Lesotho.. De stijging in het aantal verkrachtingen loopt parallel aan de groei van de bevolking van 9 miljoen naar 9,5 miljoen in de jaren tussen 2004 en 2012. De meeste immigranten zijn afkomstig uit landen als Afghanistan, Irak en Somalië."
Allemaal al jaren bekend en onder de mat geschoven. Nogmaals, ik heb niks met die psycho, maar met wegkijkerij kweek je dat soort types wel.
@DerUnterMensch | 23-10-15 | 12:56
Het duurt nog even, maar in de toekomst komen er alleen nog maar wapens die persoonlijk geactiveerd kunnen worden, moeten ze wel al die ouwe meuk op gaan ruimen, en dan is het een stuk lastiger in t ondergrondse circuit of via roof om aan een bruikbaar wapen te komen.
Zwaarden daarentegen en messen.. tja.. dan maar steekproof kleding aan ,dat is er al.
Die slachtpartijen op scholen en onder kinderen worden consistent door blanke jonge gasten gepleegd. Elke! keer! weer! En de politiek maar aanpappen en nathouden. Aanpakken dit!
@gaffelbaard | 23-10-15 | 12:51
De taal is aramees :D nl.wikipedia.org/wiki/Aramees
@dontworrybehappy | 23-10-15 | 12:46
ja zo gaat het in zweden, dan zet kwaad bloed, je zou je bijna schamen voor je volk.. en dat is wat de gutmenschen van links allooi willen, een schaamtecultuur omdat men de feiten niet hoort.
Benoemen mag niet en zo kun je direct het Zweedse volk (of welk volk dan ook, dit niet benoemen van etniciteit willen ze in elk land in de EU doorvoeren) zich nederig laten voelen, want kijk eens hoe slecht zij óók kunnen zijn.
Allemaal deel van het plannetje; gebaseerd op plaatsvervangende schuld en schaamte.
Dus het zwaard komt ook al van links. Wat is het socialisme toch een verderfelijke stroming. Maar eerst maar eens alle feiten afwachten, dat hij wat spullen van de tweede wereldoorlog heeft maakt het nog geen (extreem) nationale socialist. Ook wordt de term racist nogal snel geroepen. Dus nog even afwachten totdat we de details kennen.
Oow en niet vergeten even nogmaals onder te aandacht te brengen dat 1 zon aanvallen dus niet alleen in de VS voorkomen en 2 je er geen vuurwapens voor nodig hebt dus het ook niet als een vuurwapen probleem kunt definiëren.
@ja,diedus! | 23-10-15 | 11:10
Dat is de medische variant van "links lullen, rechts zakkenvullen". In de oorspronkelijke betekenis van het gezegde zullen Abbas en de zijnen ook een kei zijn, trouwens. Voorganger Arafat had van zijn gestolen geld heel Jordanië kunnen kopen voor zijn "palestijnen".
@Boer Kini | 23-10-15 | 10:27 > Amen!
zorgan | 23-10-15 | 12:08
O.k. Nou... fijn dat ik dat dan ook weer weet. Weer iets geleerd vandaag.
1 tip/verzoek voor/aan je: zet in de toekomst gelijk even de vertaling erbij wil je? Dank u.
Wij NLers zijn namelijk nogal dom want we zijn niet alle talen van alle 195 landen(!!) op deze aardbol machtig. Helemaal onze schuld natuurlijk! Schande!
:p ;)
ps... welke taal is dat eigenlijk?
Niemand, ik ook niet, zal deze moorden goedkeuren.
Dat zo iemand van het padje raakt is evenwel niet helemaal onverklaarbaar als je kijkt naar de werkelijk bizarre stijging van het aantal verkrachtingen in Zweden en hoe de policor-goegemeente daarmee omgaat.
Niet te geloven. nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden-...
Zweden staat 2e op de wereldranglijst als het om verkrachtingen gaat.
Alleen al onderstaand citaat:
"Deze maand berichtte elke grote Zweedse media-outlet over de groepsverkrachting aan boord van de Finse veerboot Amorella, tussen Stockholm en Åbo in Finland. De nieuwskoppen vertelden de lezers dat de daders Zweden waren:
"Meerdere Zweedse mannen verdacht van verkrachting op Finland veerboot." (Dagens Nyheter).
"Zes Zweedse mannen verkrachten vrouw in kombuis" (Aftonbladet).
"Zes Zweden gearresteerd voor verkrachting" (Expressen).
"Acht Zweden verdacht van verkrachting op veerboot" (TT the Swedish News Agency).
Bij nadere inspectie bleek dat zeven van de acht verdachten Somaliërs waren, en een Irakees. Geen van hen had het Zweedse staatsburgerschap, dus zelfs in die zin waren zij niet Zweeds. Volgens getuigen struinden de groep mannen de veerboot af, op zoek naar seks. De politie liet vier mannen vrij, ook al zijn zij nog steeds verdachten. Vier anderen, allemaal Somaliërs, zitten nog in hechtenis."
Dat is waar policor-geneuzel (allemaal incidenten) toe kan leiden. In elk land heb je genoeg mensen die daar genoeg van krijgen, hoezeer ik ook de daad van deze idioot afkeur, zoals elk normaal mens zou doen.
Ik vrees met grote vreze dat we in NL niet op een wezenlijk ander traject zitten en wij het ook nog wel voor onze kiezen krijgen met politici als Pechtold, Rutte en andere wegkijkers. Kijk alleen maar naar het enthousiasme waarmee de komst van elk nieuw AZC wordt begroet.
-weggejorist-
Debielen als deze dader worden zowel bij de Booslims als de rednecks gekweekt. Beide groepen gebruiken en voeden haat.
Bij beide groepen moet er dan ook worden gekeken wie het haat verspreidt en hoe die kan worden gestopt.
Jan Passant mk2 | 23-10-15 | 12:18
Spannende cliffhanger! Ik ben benieuwd, wie is verantwoordelijk?
Niet dat ik dit soort walgelijke daden ook maar enigszins goed wil praten of relativeren, integendeel. Maar dit soort gruwelstreken krijg je steeds vaker naarmate politieke correctheid, 'positieve' discriminatie en multikul door mensen hun strotten ramt. Mensen pikken het op een gegeven moment gewoon niet meer, voelen zich machteloos en in de steek gelaten door de overheid die hen juist zou moeten beschermen en het voor hen op zou moeten nemen, en gaan uit pure wanhoop zulke fratsen uit halen. Dit was zéér zeker niet de laatste (racistische) seriemoordenaar, er gaan er nog veel meer volgen, ook in Nederland. We zijn immers net zo hard op weg om een multiculturele, politiek correcte hel op Aarde als Zweden te worden.
Henk de Vries2074 | 23-10-15 | 12:22
Hij had ook een sterke daad kunnen verrichten door zichzelf bijvoorbeeld op een drukke openbare plaats in brand te steken. boeddhisten doen dit ook..
Zweedse media noemen iedere blanke man bij voorbaat al een racist. Dit is gewoon een doorgedraaide idioot geweest
-weggejorist-
@gaffelbaard | 23-10-15 | 12:11
@Jan Passant mk2 | 23-10-15 | 12:18
Dit geeft aan hoe kapotstuk Nederland al is. Geen vluchtelingenstroom, sprinkhanenplaag of voor mijn part een invasie van kaboutertjes kan het nog stukker maken dan dit.
Wel lekker overzichtelijk dat het zwarte balkje op de foto ontbreekt, en de achternaam zich niet tot één letter beperkt. Zodra we redelijkerwijs van een "dader" kunnen spreken in plaats van een "verdachte", zou zulke duiding de norm moeten zijn binnen de journalistiek (ook bij daders met een andere huidskleur).
drs. P | 23-10-15 | 12:21
Zoals je kunt lezen @behangtafel | 23-10-15 | 11:42 ("Prima jonge, kwam voor zijn vaderland op en oogst respect."), krijgt zo een daad en zo een dader ook respect van de zelfverklaarde voorvechters van onze cultuur.
Ik ga voor ontoerekeningsvatbaar door Sinusitis..
@gaffelbaard | 23-10-15 | 12:11
Ik kan m'n ogen niet geloven. Godverdomme man, genoeg internet voor vandaag. Ik word heel, heel erg cynisch van mensen zoals jij.
Verbaal een weerwoord bieden lid alleen tot niets, overheid trekt zich niets aan van een referendum bijv. Dus ik kan me wel voorstellen dat op Den duur er mensen zijn die zich tot geweld laten verleiden.
In veel culturen waar wij ons mee moeten gaan mengen is dit gewoon een jihadist waar je respect voor moet hebben.
gaffelbaard | 23-10-15 | 12:11
Ga jij lekker een slachtpartij op o.a. een 11-jarig kind goedpraten met je 'hij heeft misschien wel een rotjeugd gehad'. Man man man. Hoe banaal kan het worden.
@jawor36 | 23-10-15 | 12:14
Wishful thinking. Vooralsnog en al vele jaren kwam politiek geweld van links. Hoewel de atmosfeer nu wel zodanig verpest is dat een verandering in die trend niet valt uit te sluiten. Betreurenswaardig, maar ik weet wie daar verantwoordelijk voor zijn.
Jullie weten alletwee niets over waarom die jongen tot z'n daad kwam. Niemand wordt als rechts of extreem-rechts geboren. Hoe is die jongen zo geworden? Was het opvoeding? Verkeerde vrienden? Misschien was hij zelf ooit slachtoffer van geweld oid door allochtonen, een slachtoffer dat uiteindelijk dader werd?
gaffelbaard | 23-10-15 | 12:11
Praat je ook zo over Mohammed B.? Ongeloolijk...
Er zullen altijd mensen blijven die doordraaien en zulke gestoorde daden blijven plegen, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen kritiek meer mag hebben op de huidige "kolonisatie" van Europa.
De immigratie moet gewoon stoppen en gasten als "darth vader" moet je als ze het overleven voor heel lang opsluiten.
Extreem rechts gedijt enkel bij onrust, frustratie en woede van het volk. Ongeacht natie, geloof of ras. Haal de onrust, frustratie en woede weg en extreem rechts zal weer in de donkere krochten verdwijnen. Daar ligt een taak voor de politiek. Indien de politiek weigert naar het volk te luisteren en blijft wegkijken zal dit helaas meer en meer de kop opsteken. Rust in vrede dappere Lavin.
Vrije Nator | 23-10-15 | 11:33
Haha, niet links of rechts? Vandaar dat het merendeel van de reaguurders meteen Quid kapot maakt als hij zijn zorgen uit over rechtse idioten die met geschreeuw en geweld hun standpunt proberen duidelijk te maken.
Die zorgen zijn meer dan terecht. De Nederlandse politie heeft het op dit moment drukker om rechtse gekkies in de gaten te houden dan de levensgevaarlijke vluchtelingen te weerhouden van het verkrachten van onze dochters. Als ik zou moeten gokken waar het volgende geweldincident vandaan zal komen in deze discussie, dan zet ik mijn geld op het nee-azc kamp.
Bah. Net dat "racist" hier steeds meer een nobele betekenis begint te krijgen, dankzij de hypocriete en agressieve inzet van een verdacht deel van onze bevolking!
Doet zo'n idiote eenling van een *buitenlander* dit!
behangtafel | 23-10-15 | 11:42
DeZitzak | 23-10-15 | 11:48
Ik denk dat de overheidsdiensten in de EU beter hun tijd kunnen besteden aan de oorzaken van waarom er mensen zijn die dit soort dingen doen.
Jullie weten alletwee niets over waarom die jongen tot z'n daad kwam. Niemand wordt als rechts of extreem-rechts geboren. Hoe is die jongen zo geworden? Was het opvoeding? Verkeerde vrienden? Misschien was hij zelf ooit slachtoffer van geweld oid door allochtonen, een slachtoffer dat uiteindelijk dader werd?
De dader kunnen we het niet meer vragen. Die is dood. We zullen het antwoord op die vragen waarschijnlijk nooit weten.
@Gualtiero | 23-10-15 | 12:05
Wij zijn gewend om als moslims aangezien te worden, ongeacht onze afkomst ongeacht dat onze levens kapot is gemaakt door voornamelijk moslims en koerden, Lavin is een held in onze ogen. Wat zijn ras dan ook maar had mogen zijn toevallig is hij 1 van ons dat maakt me trots.
Dit goed praten, of er begrip voor hebben, op wat voor een manier dan ook, is geen haar beter dan het 'ja maren' van moslims.
Een stille burgeroorlog is gaande met incidenteel geweld. Dit zal alleen maar toenemen. Links- of rechtsom, geweld is niet het antwoord. Voor mijn part is het of verlichting of uitdrijving. Hun keuze.
@gaffelbaard | 23-10-15 | 12:04
Dat hij een held is en dat dat hij moge rusten in vrede.
Als je glashard tegen de wil van de meerderheid van je bevolking massa immigratie doordrukt kun je dit soort dingen verwachten. Hoofdschuldigen zijn de politici die dat immigratiebeleid doorduwen en ieder nogmaal debat er over proberen te smoren.
meneer Q | 23-10-15 | 11:49
geweld is noodzakelijk en prima als je iets moet verdedigen.
(daarom hebben we ook een leger en politie).
zorgan | 23-10-15 | 11:56
Suryoye zijn Arameeërs? Dat maakt het eigenlijk nog treuriger. Als uitstervende volk, minderheid waarschijnlijk zijn land van herkomst ontvlucht voor terreur en dan vermoord worden door een randdebiel die hem waarschijnlijk aanzag voor moslim. Niet dat het minder erg was als Eskander moslim was, maar het maakt het nog tragischer.
zorgan | 23-10-15 | 11:56
En dat betekent ....?????
Dit was een gek. Maar wat heeft dit met Nederland te maken? Helemaal niets!
Mij bekruipt het gevoel dat sommige mensen zo'n daad aangrijpen om het debat over de immigrantenproblematiek lam te leggen.(lees: monddood maken van de mening dat de toestroom van migranten gestopt moet worden)
Frau Holle | 23-10-15 | 11:31
Anders Breivik en Tristan van der Vlis ook?
bakoenin | 23-10-15 | 10:59
Juist opgemerkt. Dat is denk ik ook de reden waarom steeds geprobeerd wordt de verbinding met extreem rechts te legen, men is nog niet zeker van volledige dominantie over de publieke opinie. Dat betekent dat de andere partij (voor het gemak zeg ik maar "wij") daar ook belang bij heeft, alleen met minder publieke middelen tot haar beschikking.
Het op juiste wijze bespelen van de publieke opinie levert mogelijk de sleutel op tot het bereiken van grotere middengroepen die kennelijk nog kunnen omslaan.
Als de overheid haar macht niet gebruikt om de asielstroom te stoppen, is zij zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Zo'n gevolg is ook dat burgers zich genoodzaakt voelen het heft in eigen hand te nemen, waar de overheid verstek laat gaan. Er zijn burgers die zich zielsongelukkig voelen door het machteloos moeten aanschouwen dat hun land wordt overgenomen door vluchtelingen en gelukzoekers. Die burgers voelen haarscherp aan dat de maatschappij op kantelen staat door de vestiging van mensen met een andere religie en cultuur. Dat Zweedse joch zal niet de laatste zijn die uit wanhoop voor geweld kiest.
google says Did you mean: Aloha music bar
Alpha Runner | 23-10-15 | 11:54
En maar zeuren over beeldvorming...
Lavin Eskandar was een Suryoyo (tihe tihe!!) Trots op mijn volk! Aloho mhasele gaboro
DeZitzak | 23-10-15 | 11:47
Ben het met u eens. Een gedeelte hier maakt het Joop-verwijt dat bij GS alleen kaalkopjes reageren helemaal waar.
Tijd dat de overheidsdiensten jou eens even goed in de gaten gaan houden, jongeman.
DeZitzak | 23-10-15 | 11:48
.
Dat doet de overheid al lang met ons, dus jouw bijdrage is mosterd na de maaltijd.
Geweld mag nooit gebruikt worden.
Toen van Gogh werd vermoord ging bea een kopje thee drinken bij een moslim-"geestelijke".
Boer Kini | 23-10-15 | 10:42
U gebruikt nogal wat bestrijdingsmiddelen zonder adembescherming merk ik
Walgelijk. Dan ben je toch geen haar beter dan een moslimterrorist.
Voor de tokkie's nogmaals, Wilders had over democratisch verzet, met je stem dus, niet met geweld, mensen die geweld gebruiken zijn ontzettend dom, want dan maak je het nog erger en dan geef je links juist het valse bewijs dat rechtse stemmers stelletje haatdragende tokkie's zijn en op deze manier zullen er dan veel mensen weer links gaan stemmen, want de meerderheid van de mensen die op rechts gaat stemmen, doen ze dat omdat ze geen geweld wensen, zodat Europa vredig en stabiel blijft door haatdragende ideologieën zoals islam en nazi keihard aan te pakken.
@behangtafel | 23-10-15 | 11:42
Tijd dat de overheidsdiensten jou eens even goed in de gaten gaan houden, jongeman.
Idiots! Blank, donker, getint, gelovig, ongelovig, het maakt niets uit maar blijf met je handen van elkaar af! Woorden zijn soms al erg genoeg meer hebben we echt niet nodig.
-weggejorist-
@Min-of-meer | 23-10-15 | 10:36
Een paar dagen geleden heb ik Frank van der Linde tot schreien gebracht nadat hij aan het sputteren was geraakt over zijn gekorte bijstandsuitkering. Sindsdien heb ik de mintrolletjes aan mijn kont hangen dat het een aard heeft. Do the math.
World war in the making, gaat helemaal uit de klauwen lopen helaas.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist en opgerot-
"en dat in Nederland de gestrekte rechterarmpjes ook inspreekavonden over vluchtelingenopvang afstruinen om te verstoren met hun achterlijke cultuur van haat en agressie"
dat heet anders toch de voetbalcompetitie vanuit feinoort perspectief?
images.nrc.nl/-Mk4uG7273mluNw_G5N1CKzL...
-weggejorist-
Boer Kini | 23-10-15 | 10:42
Als je goed had gelezen had je begrepen dat JQ vindt dat er slechts verbaal gestreden moet worden en dat hij bedoelt dat het tegengeluid niet gekaapt moet worden door extreemrechtse gekkies. Want dat gebeurt zo wel en dat gebeurt ook als je raar petjesvolk toelaat tijdens serieuze spreekavonden. Dat jij die oproep van Johnny niet snapt en dat je er klaarblijkelijk niet tegen kunt, zegt eigenlijk veel meer dan de oproep zelf.
Het is zo dat deze koortsachtige tijden "lone wolves" triggeren, uit wat voor radicale of psychotische hoek ze ook komen.
Het is verdrietig dat ze zo vaak scholen pakken. Zinloze slachtoffers. Weer littekens op mensen die de toekomst moeten zijn.
youtu.be/uzgBD2wysuI
Keurig Quid.
-weggejorist-
Een verwarde jongeman. Diep triest.
In iedere samenleving heb je gekken rond lopen. Of je hierin een bepaalde politieke stroming kan ontdekken is volgens mij niet wetenschappelijk onderzocht.
Morgenhout | 23-10-15 | 10:58
Ongelooflijk hoe deze daad door sommigen wordt gebagatelliseerd. Als het andersom gebeurt zijn we er als de kippen bij om mensen te veroordelen, nu het een blanke jongen betreft is het vooral de schuld van een ander. Kappen daarmee, gedraag je niet als die fucking moslims die je zo verafschuwt. Kruip uit die slachtofferrol.
Praten heeft geen zin, en al helemaal niet in Zweden..
Mooie bijdrage. Helemaal mee eens.
Verbaal moet wel alles kunnen vind ik.
Fysiek niets.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Boer Kini | 23-10-15 | 10:42
Oei!
Scherp.
-weggejorist-
En in het huidige nieuws "Rechts propaganda in beslag genomen".
Dus links nieuws gaat het geen "Extreem rechts" meer noemen, maar gewoon "rechts". Daarnaast zijn anti-immigratie mensen geen links of rechts, maar gewoon anti-immigratie. Heeft niets met links of rechts te maken... Welke fucking randdebiel heeft er de sticker 'rechts' op geplakt???
Als ze toch zo graag de link met Hitler willen maken... Als je Hitlers motieven bekijkt met hedendaags links/rechts stellingen, was hitler zo links als de pest. Maar goed, dat mag niet gezegd worden.
En dan in Zweden nog wel, walgelijk en belachelijk want daar is echt helemaal, helemaal, helemaal niks aan de hand om zoveel haat op te roepen .
Toch ?
-weggejorist-
Wat een lul zeg. *gaat voortaan elke dag Joop lezen*
Prima om een discussie over politiek extremisme te hebben, maar dit figuur was overduidelijk compleet van het padje af, om in zo'n kostuum met een zwaard in het rond te slaan.. hier zou de omschrijving "verward" een keer WEL op z'n plek zijn.. maar helaas is dat excuus alleen van toepassing op minderheden...
www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Skole... Is Guus Hiddink hier ook al bij betrokken ? Zie filmpje.
Schrijf liever een stukje over de TBS moordende gek die vanwege bezuinigingen weer was losgelaten in de maatschappij.
Er lopen dus steeds meer verwarde mensen rond zoals deze idioten maar ook dementerende mensen vanwege overheidsbeleid met alle gevaren voor hen en de samenleving.
Gas vergeten, pilletje vergeten, stemmen in iemands hoofd. Je leest het steeds meer.
Maar ondertussen wel 7 miljard naar Brussel pompen.
Maar ondertussen wel miljarden in migranten stoppen.
Dit land is stuk.
frisenfruitig | 23-10-15 | 10:13
Verbaal moet alles kunnen?
Eh, ja. Maar liefst met enige beschaving. Mensen monddood maken met idiote spreekkoren is ook weer zowat.
trenthopper | 23-10-15 | 10:12 Over het meten met twee maten gesproken : www.telegraaf.nl/buitenland/24651712/_...
bakoenin | 23-10-15 | 10:59
We zitten in een unie met 20+ landen, in verreweg de meeste landen zit een mainstream pro-EU/pro-immigratie partij. Al het andere dan mainstream partijen zijn mede door het Europese fractiesysteem daarnaast gedoemd te mislukken. De EU gesteund door deze partijen in de nationale parlementen zullen deze asielstroom dus gewoon door laten gaan. Ik vrees dus dat enkel discussiëren geen effect zal hebben. Wil men dit nog stoppen dan zal er flink van het recht om te demonstreren gebruikt gemaakt moeten worden.
-weggejorist-
heb je dat shirt gezien van de held die school kids beschermde?
vooruitziende blik?
inspiratie
www.youtube.com/watch?v=sGbxmsDFVnE
vanaf 0:50
@jawor36
Gemiddeld gezien moet u beter leren lezen. Immigranten zijn nog steeds geen bedreigde diersoorten, en er mag dus -ontheemd en getraumatiseerd als zeker 25% is- best wel iets worden terugverwacht van ze. Een wat nederiger, dankbaarder opstelling bijvoorbeeld.
Ga er ook maar rustig van uit dat, wanneer deze mensen mogen voordringen op de sociale huurwoningmarkt, ze weinig lol zullen hebben van die onterecht verkregen woning.
Nooit vergeten: het VOLK wint altijd. Liefst netjes, maar dat is geen noodzaak......
Succes met leesles!
-weggejorist-
prov1nciaal | 23-10-15 | 10:37
Het gonst van alle discussies. Over een ander onderwerp krijgen we zelfs een referendum.
En als je gewoon blijft praten met elkaar, discussiëren zou er wel eens een kans kunnen bestaan dat we nog maar één grote partij in Nederland overhouden. Namelijk de PVV.
Maar gebeurd niet als lieden van de NVU de discussie gaan kapen.
Dan ben je af en uitgespeeld.
We kennen de achtergronden niet eens, er is alleen nog maar voorbarige stemmingmakende berichtgeving. Misschien is zijn zusje van twaalf wel verkracht en zijn de stoppen bij hem doorgeslagen toen ze geen aangifte mocht doen.
Hoewel nobel & respect voor Lavin Eskandar, is zijn shirt op deze foto nou ook weer niet het je-van-het, met die AK47...
imgur.com/gallery/IszqBP2
Het is allemaal de schuld van Bill Kristol, een held van rechts, anti-immigratie-Amerika, die een paar dagen geleden de Dark Side omarmde.
observer.com/2015/10/bill-kristol-trie...
@Boer Kini | 23-10-15 | 10:42
Dat heeft u zeer correct uiteengezet, dat noemen ze nu boerenslimheid! Doordacht en de spijker op zijn kop.
Opletten dus met dergelijke opruiende artikeltjes van Quid. Op een slinkse manier worden tegenstanders van de asiel invasie gelijk getrokken met rechtsextremisten en geweldsplegers, heel geniepig en geraffineerd.
De kern van de dreiging komt maar van 1 kant.
Maar het debat hierover kent nog twee kanten, met ieder hun getokkificeerde werkelijkheid en geweldsneiging. Tot nu toe zijn die in de praktijk even eng.
RIP leraar en leerlingen.
Het is wel een heel snelle conclusie.
De daad is nooit goed te praten maar het motief is wel erg snel en makkelijk gevonden.
Ervan uitgaande dat de politie altijd fouten maakt kan ik me ook zomaar voorstellen dat er wellicht een ander motief was.
Liefdesverdriet mbt een van de slachtoffers.
Pesten. Misschien waren het kennissen/ medescholieren van hem en is hij veelvuldig gepest waarna hij tot deze daad is overgegaan.
Zodra 100% racisme en 100% toerekeningsvatbaarheid bewezen is moet men zich ook afvragen hoe zo'n jonge gozer zover gekomen is in het Zweden van nu en niet alleen maar wijzen.
Voetnoot.
In het Zweden van nu worden misdaden begaan door blanken breed uitgemeten en misdaden door "minderheden" bewust niet als zodanig benoemd om ze niet in een negatief licht te plaatsen. Een beetje het NOS beleid van NL.
Geweld is nooit goed te praten. Stop daarmee.
Wat heeft dit stukje een schoolmeester-achtige toon.
"die niet begreep dat de "strijd" tegen immigratie en asielzoekers nooit een fysieke strijd moet zijn, maar enkel een verbale"
No shit...
"Geen onschuldige slachtoffers door blanke, racistische terroristen in Nederland, zoals in Scandinavië"
Dankjewel Quid. Een diepe buiging.
Nu maar hopen dat niet alleen ik maar ook alle andere reageerders lering trekken uit dit stukje.
Jan roos is een slecht voorbeeld geweest met zijn Zwaard...
nuff said | 23-10-15 | 10:46
Het was geloof ik een negentiende eeuwer die zei dat in iedere gezonde samenleving, af en toe bloed door de straten spoelt.
Aan de ene kant een Breivik, ver voor deze asieltsunami begon al aanvallen in Duitsland op allcohtonen, nu weer deze Zweedse jongen.
Aan de andere kant onthoofdingen in Frankrijk, Engeland, Duitsland en Zweden, los van alle verkrachtingen, mishandelingen en andere hate-crimes van moslims die niet-moslims haten.
Sla de kranten open, iedere dag lezen we de berichten erover.
Dat extreem-rechts inspreekavonden afgaat was te verwachten. Net als andere groepen willen ook zij hun stem laten horen.
De uitzending van de inspreekavond in Purmerend heb ik gezien. Ik ben geen NVU-fan, en distantieer me daarvan, maar dit wil ik toch wel even zeggen:
Toen een bepaalde club uit de zaal was weggelopen, zat die zaal nog steeds vol met een meerderheid aan mensen die niet extreem-rechts zijn maar wel heel kritisch/zeer kritisch staan tegenover de huidige asielkwestie.
ALLE kritische mensen die achterbleven in die zaal zijn met het bericht ' Extreemrechts reist inspraakavonden af' in een klap collectief over een kam gescheerd met extreem-rechts en als NVU-lid bestempeld. Dat is te belachelijk voor woorden!
Kap toch eens gewoon met iedereen kritisch is steeds in hetzelfde extreem-rechtse hokje te stoppen en het als excuus te gebruiken om te doen van 'lalalalala, ik hoor je lekker niet want ik heb m'n vingers in m'n oren gestopt'.
Zolang 'rechts' denken in dit ontspoorde land nog steeds wordt betiteld als neonazisme, vreemdelingenhaat, moslimhaat enz. zal er altijd een voedingsbodem zijn voor dit soort gestoorde figuren.
pennestront | 23-10-15 | 10:40
Slachtofferrol gebruiken om geweld goed te praten... Gestoorde figuren hebben geen voedingsbodem nodig om gestoorde dingen te doen.
@RichardBandler | 23-10-15 | 10:20
Zonder een burgeroorlog zijn we straks vreemden in ons eigen land. Het is inmiddels afwachten wanneer het klapt, voorbereiden is het enige wat je kunt doen.
Het succes van de Europese cultuur en zijn inwoners lokt jaloezie uit van alle volken, ontkennen maakt het alleen erger. Deze geïmporteerde haat zal de Europeaan louteren, wakker worden naar wie hij werkelijk is.
De marxistische droom ziet over het hoofd dat we gewoon dieren zijn met een collectief survival instinct, dit geldt bij uitstek voor de rationele westerse mens.
Elke hond is vals te maken, ook een golden retriever. :)
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom steeds gezegd wordt dat hij verkleed was als Darth Vader of een Darth Vader masker droeg? Ik heb 2 foto's gezien waarop hij te zien is met een masker maar dit masker (zelfde in beide foto's) lijkt nauwelijks op een Dart Vader masker? If anything dan is het een Duitse (WWII)legerhelm met een (gedeelte van een) gasmasker.
bakoenin | 23-10-15 | 10:35
Ik ben mij bewust van dit geweldsmonopolie. De middelen van de overheid zijn echter zeer beperkt. Verdiept u zich bijvoorbeeld maar eens in de ''London riots'', de Engelse politie had simpelweg te weinig manschappen om alle buurten weer onder controle te krijgen. Gevolg was dat in delen van Londen geplunderd en gevochten werd zonder dat er politie in de buurt was om de burgers te ontzetten, dit heeft dagen aangehouden. Ik denk dat het naïef is om te denken dat de Nederlandse staat ten alle tijden in staat is om tien en tienduizenden voornamelijk jonge mannen te bedwingen. Vooral wanneer deze ook echt bereid zullen zijn te vechten. Het gaat in mijn ogen enkel nog goed omdat ze tot nu toe in alles hun zin krijgen...
Zolang kritiek wordt weggewuifd en de kritische burger voor racist wordt uitgemaakt zal het geweld denk ik alleen maar toenemen.
-weggejorist-
Beste medereaguurders, nu moeten we ook de hand in eigen boezem steken. Dit moet massaal afgekeurd worden en met de grootst mogelijke woorden worden verafschuwd, net zoals we van de moslimgemeenschap verwachten bij een jihadistische aanslag. Geen 'maar policor links zegt ook altijd...' of 'moslims praten ook altijd goed dat...' Maatschappelijke verantwoordelijkheid is hier op zijn plaats.
-weggejorist-
Zolang 'rechts' denken in dit ontspoorde land nog steeds wordt betiteld als neonazisme, vreemdelingenhaat, moslimhaat enz. zal er altijd een voedingsbodem zijn voor dit soort gestoorde figuren.
Ook hier is dus een overheid verantwoordelijk voor. Als de tegengeluiden hier slechts geridiculiseerd en zelfs gedemoniseerd worden, zal men -is een natuurlijke menselijke reactie- volharden in zijn denkwijze en zelfs daarin extremiseren.
Een overvol land als NL kan slechts verantwoord bestuurd worden als er met alle denkwijzen eerlijk rekening wordt gehouden.
Daarvoor zijn visionaire politici nodig, en niet het laffe tuigh zoals in NL, die slechts corruptici als titel verdienen.
Excuseer, verkeerde topic...
-weggejorist-
Duidelijk een negatief effect van die Starwarsflauwekul!
Er vinden op de wereld iedere dag moorden plaats en een behoorlijk aantal daarvan zal helaas op basis van racistische gronden zijn (niet dat de andere moorden wel zijn toe te juichen) alleen wordt zodra een blanke dit doet het 10 x zo groot uitgemeten.
Dat gebeurt sowieso wel in de linkse media, daar hebben ze echt Johnny Quid niet voor nodig.
Maar het blijft triest natuurlijk.
Lupuslupus | 23-10-15 | 10:21
Links blaast alles graag op, wist u dat nog niet?
Straalt slecht af op de onschuldige blankmens die niets racistisch in zich heeft maar desondanks toch tegen alle krankzinnige onzin is die ons heden ten dage overvalt zoals de anti-Zwarte Pieten NSB-ers, Eurabië en de onstopbare import van asielzoekers waar aantoonbaar een subtantiëel percentage haatdragende Islam-barbaren tussen zit.
Tevens zal de Linkse-Honden Brigade dit in hun voordeel gebruiken:
"Een blanke racist heeft deze aanslag gepleegd, dus hebben wij gelijk met ons standpunt."
Dat soort logica waar niets zinnigs in te ontdekken is.
-weggejorist-
bakoenin | 23-10-15 | 10:31
Er word geen discussie gevoerd, de EU bepaald. Als u denkt dat nationale parlementen hier nog invloed op hebben heeft u het waarschijnlijk mis.
-weggejorist-
Dit kan ook in Nederland gebeuren als het klimaat richting vluchtelingen doorgaat met opwarmen. Goed dat GS afstand neemt maar ik zou toch wel wat krachtigere taal willen zien. Die asopetjes die stenen door de ruit gooien bij een mevrouw die gewoon rustig haar zeer genuanceerde mening geeft zullen binnenkort net zo makkelijk ook overgaan tot grof geweld, geinspireerd door deze gek.
@Godsammekraken | 23-10-15 | 10:26
Ik zie eerder Van Jole inbreken in GSHQ om alles wat hem niet zint wegtevanjolissen mocht de VARA eindelijk de stekker uit zijn ophitsende opiniepagina trekken.
prov1nciaal | 23-10-15 | 10:32
In onze samenleving heeft alleen de overheid het monopolie op geweld.
Laten we dat maar zo houden.
Op naar de volledige desintegratie van een door burgeroorlogen verscheurd Europa. Met dank aan de EU. En ook de Nederlandse politieke elite natuurlijk.
Maar .......
mensen vermoorden is dieptriest. Het meten met 2 maten ook.
Op het moment dat Europa zou besluiten om de kolonisten terug te sturen naar opvangkampen in de regio zal de vlam in de pan slaan. In mijn ogen is de enige reden dat ze zich in onze landen nog gedragen is omdat ze tot nu toe hun zin krijgen. We kunnen op de Balkan momenteel zien wat er gebeurd als ze hun zin niet krijgen, dan forceren ze zich desnoods met geweld een weg het land in. Dus met veronderstelling dat ''strijd'' enkel met woorden gevoerd dient te worden ben ik het uiteraard eens. De werkelijkheid zal echter weerbarstiger blijken te zijn, geweld en chaos zal onvermijdelijk zijn. Bedenk dat we het hier over inmiddels honderdduizenden mensen/mannen hebben...
Zoals al eerder aangegeven, je verliest iedere discussie als extreem rechts zich ermee gaat bemoeien. Dan heeft de gutmensch een stok om de hond te slaan.
En een goede stok want extreem rechts bestaat net zo als extreem links uit walgelijke figuren.
Dus ten alle tijde afstand nemen van dit soort idioten.
Het woord en de discussie daarmee wordt de strijd gevoerd.
Ik zou er wel voor zijn om die inspreekavonden alleen toegankelijk te maken voor bewoners van de gemeente die het betreft. Demonstreren doe je maar elders.
Godsammekraken | 23-10-15 | 10:25
Misschien omdat we iets meer ervaring hebben met de gekkies van de linker kant? Weinig mensen die die lutsers nog serieus nemen...
@Godsammekraken | 23-10-15 | 10:15
.
Ik heb het stuk in de Televaag niet gelezen maar als deze bewering slechts gestoeld is op de uitspraken van de burgemeester van Steenbergen dan is dat gisteren in Pauw ontkracht door een aanwezige spreekster.... zij gaf aan dat zij haar hele leven al in Steenbergen woonde en dat van 700 aanwezigen naar haar inschatting 95 procent uit de plaats zelf kwam.... en zij kan het weten, de burgemeester is slechts een passant die maat wat roept omdat het hem goed uit komt
Het land overstromen met honderdduizenden moslims die de maatschappij ontwrichten en dan verwachten dat iedereen kalm blijft 'praten'. Ik snap nu ook beter waarom Nederland zo kort stand hield tegen de Duitsers: de troepen stonden natuurlijk onder bevel van Quid die vond dat we moesten blijven 'praten'.
.
Opmerkelijk dat ook Quid zich overgeeft aan haat en aggressie, net als 'de gestrekte rechterarmpjes', maar dan tegen gereformeerden. Want die zijn natuurlijk levensgevaarlijk.
Dit soort beesten zorgen met dit soort daden alleen maar voor nóg meer immigratie.
@Godsammekraken | 23-10-15 | 10:12
Is Joris vervangen door Frank van der Linde. Srsly WTF!
Gisteren ook al.
Wel typisch dat in Zweden onthoofdingen door islamitische migranten in de doofpot verdwijnen en hier meteen de diagnose RACISME is vastgesteld.
Natuurlijk knapt er af en toe een vaderlandslievende Zweed. Juist DANKZIJ de wegkijkende overheid/media dunkt mij!
Maar dat is een INCIDENT!
Het islamitische geweld is systematisch en chronisch.
Is dit dan niet ook een op zichzelf staand incident van een verwarde man die geen stageplaats kon krijgen?
@jawor36 | 23-10-15 | 10:21
Mijn punt is dat het nu opeens *wel* vermeld wordt. Niet als je voor de zoveelste keer dezelfde beroepsoprooerkraaiers ziet. Dezelfde AFA en Internationale Socialisten rattekoppies.
JdeHAAI | 23-10-15 | 10:17
Misschien is dat nog niet zo'n gekke conclusie. Voorlopig concentreren de incidenten zich rondom het rechtse geluid en gedragen onze 'nieuwe landgenoten' zich nog niet als verkrachtende testosteronbommen.
Of misschien dat hij niet wilde wachten tot de premiere in december?
Triest
Ik zou jullie willen aanraden om te proberen dat Jan Roos vanavond bij Pauw aanschuift om duidelijk te maken hoe zeer GS deze daad verafschuwt. Helaas zijn er nog teveel lieden in NL die denke dat de Tijl Uylenspiegel onder de blogs een racistisch fenomeen is.
Darth Trollious.
Dit straalt hoe dan ook weer slecht af op Darth Vader.
Psychopaten heb je helaas in alle culturen. Dit doet het debat absoluut niet goed.
Rip kinderen.
Wanneer je je bezorgdheid uitspreekt word je in dit land gewoon *uitgelachen* en "gekkies" genoemd, zoals het filmpje van de mensen bij de rechtbank in Amsterdam waar Wilders terecht stond. Terwijl de mensen in de bittere kou daar stonden en sommigen uren hadden gereisd.
.
Verder zijn die zogenaamde "rechts-extremisten" in Nederland volkomen geweldloos. Verder dan een beetje schreeuwen en een vlaggetje plaatsen bij een moskee,in.aanbouw komen ze niet. Ze doen niemand fysiek kwaad. Dus waarom hen vergelijken met die moordenaar in Zweden?
Godsammekraken | 23-10-15 | 10:15
Het sneue tegenargument "maar zij doen het ook"... Het is gewoon een trieste gewaarwording dat de enige tekenen van democratie die we nog hebben (inspraakavonden) hiermee volledig verkracht worden.
Maar dit heeft verder helemaal niets met het linkse beleid te maken hoor. Net zo lang de autochtone bevolking sarren, treiteren en achterstellen tot er een aantal zwakke broeders doordraaien en tot dit soort acties overgaan. Dit gaat nog veel meer gebeuren, het kantelpunt is bereikt. Met dank aan onze gutmenschen die de wereld willen verbeteren verzinkt Europa in een burgeroorlog.
En ik maar denken dat ie onder invloed gekomen was van de dark side of the force.
Een voorproefje van de burgeroorlog die er onvermijdelijk aankomt :'(
Het is bijna een natuurwet te noemen dat bij grote langdurige misstanden in de samenleving de meest extreme krachten voorop gaan in de strijd ertegen.
Dat was in het Zuid-Afrika van de apartheid zo. Dat was in het Cuba van Batista zo. Dat is bij het verraad van de Europese politici aan hun eigen burgers zo.
De erfenissen waar Cuba en Zuid-Afrika mee zitten zijn een waarschuwing.
"is een incident, een eenling." .. ownee wacht, dat geldt natuurlijk niet als ze wit zijn...
Johnny Quid wilt dit dan weer gebruiken om aan te geven dat het gevaar vanuit eigen land komt, niet vanuit de islam, walgelijk.
Verschrikkelijke aanslag en oliedom. Op deze manier help de moslimknuffelaars. Gelukkig is deze persoon neergeschoten, helaas heeft niemand daar achteraf nog wat aan...
Wat sneu.. Een basisschool.. Te laf om volwassen te pakken dus
Arm Zweden. En arme West-Europese landen. Het leven was hier goed en rechtvaardig. Sommige inwoners kunnen het verlies daarvan amper verwerken.
-weggejorist-
Volgens mij een incident van een verwarde man als we met 1 maat blijven meten en niet met 2.
Zowel extreem rechts als extreem links gaan steeds verder met dit als dieptepunt. Hoelang nog tot dit helemaal uit de hand gaat lopen, wanneer opent Brussel zijn ogen en gaat daadwerkelijk wat doen.
Nu rest alleen heel veel sterkte voor de nabestaande, diep triest dit, van een land waar nauwelijks criminaliteit was of iets naars gebeurde naar een land wat vol "incidenten" zit.
Televaag: "Inspraakavonden over de komst van asielzoekers, worden regelmatig bijgewoond door demonstranten van buitenaf."
Van wie zouden die rechtse oproerkraaiers dat nou geleerd hebben?
Mooie bijdrage. Helemaal mee eens. Verbaal moet wel alles kunnen vind ik. Fysiek niets.
-weggejorist en opgerot-
Wist je nog toen er twee mensen werden onthoofd in de Ikea? Premier van zweden deed niets.. Hij heeft nu bij dit ongeval al direct spijt betuigd..
Walgelijke daad van die jongen, maar het niveau van policor gedrag begint mij ook de strot uit te komen.
-weggejorist-
Maja, linksom of rechtsom gaat het toch weer over migranten... Lone wolves worden gecreëerd.
REAGEER OOK