Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NAHEFFINGALERT! Brussel eist 446 miljoen euro

brusselseworstmachine.gifWeer een acceptgiro uit Brussel met een naheffing van 446 miljoen euro. Waarbij de 'accept' in acceptgiro geen vrije keuze insinueert. Braaf als hij is, heeft Dijsselbleuro al 612 miljoen euro gereserveerd, omdat hij blijkbaar vermoedde dat Nederland een naheffing zou krijgen dit jaar. Logisch, dat heeft GeenStijl namelijk al voorspeld. Maar u kunt hem er geen vragen over stellen, want het is heel handig reces en sinds het debacle van de naheffing vorig jaar, weigert Dijsselbloem nog langer het volk uit te leggen waarom we steeds maar weer een hogere rekening krijgen vanuit de EU dan vooraf afgesproken. En dan noemt men het propaganda als wij middels GeenPeil meer democratie afdwingen over de EU. Enfin, dan leggen wij het maar uit. Dit is de officiële bullshit hoaxreden (de echte reden is namelijk dat de EU een Mr. Creosote is geworden die inhalig geld blijft vreten van de lidstaten): Er heeft een nacalculatie plaats gevonden van de btw-afdrachten en de omvang van de economie is opnieuw berekend. Conclusie van de Ali Abacus en de veertig EU-rovers: ons bruto nationaal inkomen was tussen 2011 en 2014 groter dan vooraf berekend. Geen vergissing van de bank in ons voordeel, lappen zullen we. De naheffing is verder zo transparant als de Berlijnse Muur. Het kan zijn dat Juncker gewoon drie puppies van een flat heeft gesmeten op een cijferveld en de drie cijfers waar ze uit elkaar zijn gespat achter elkaar heeft gezet, keer een miljoen. Weten doen we het nooit, want er komt geen volksvertegenwoordiging meer bij kijken. De EU is van oorsprong bedoeld om de economie van lidstaten te stimuleren, maar als je economie het nu beter doet dan verwacht, komen ze je geld halen. En dan nu de punchline. In totaal draagt Nederland dit jaar 7,8 miljard euro af aan de EU. Fijne avond.

Reaguursels

Inloggen

Nogmaals als England tegen de EU stemt dan moeten wij ook een bindend referendum houden of we er in willen blijven of niet. De deal die Merkel op eigen houtje maakt met Turkije voor de hele EU, NL niet uitgenodigd bij overleg over de vluchtelingenstroom, steeds meer geld naar GR en ga zo nog maar even door. Ik zeg kappen met die ondemocratische EU.

johnelec | 21-10-15 | 14:45

@TheStef | 21-10-15 | 08:33
Erboverop we betalen al een "tweede" penning aan belasting.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 12:39

@Nivelleermarionet , gewoon de regels volgen is zoals het hoort.... wat de anderen doen daar hebben wij geen boodschap aan... en terecht! als er iemand anders in de sloot springt, doe jij dat toch niet alleen omdat ie dat doet!

bArAbAts | 21-10-15 | 11:38

Het Europees parlement is te verdeeld en te slap, heel veel geld gaat naar het mislukte landbouwbeleid en naar corrupte landen in Zuid-Europa.

F Cobben | 21-10-15 | 09:14

@bArAbAts | 21-10-15 | 08:45
Je was me net een paar minuten voor. Ik kwam tot dezelfde conclusie als jij. Maar die teruggave waar jij het over hebt, dat gaat dus nooit gebeuren. Niet voor Nederland tenminste, want de Trut en de Dijs willen dat niet. Geld terugkrijgen door inkomsten te verzwijgen zoals de rest doet, daar zijn ze te eerlijk voor. Of te dom natuurlijk.

Nivelleermarionet | 21-10-15 | 08:57

Het duurde even voor ik het doorhad, maar ik denk dat ik het nu weet. De EU is gewoon de Belastingdienst. De naheffing is gewoon inkomstenbelasting. Ik had zo'n moeite om dit te begrijpen omdat het zo simpel is dat ik de waarheid nooit kon vermoeden. Ik vermoedde namelijk iets constructiefs voor heel Europa. Maar het blijkt dus iets destructiefs te zijn, iets wat alleen de EU-graaiers te goede komt. De toplaag koopt er drank van en geeft luxe etentjes met mooie auto's en snelle vrouwen. Overigens is een deel van de EU-heffing een soort BPM, dus eenmalig dokken en dan nog elke drie maanden wegenbelasting erbovenop. Waar kan ik stemmen om uit de EU te gaan? Want die GeenPeil waar ik op gestemd heb, schijnt toch weer voor iets anders te zijn. Oh, ik heb geen keuze. Ik ben zelf de EU. Hè shit nou weer.

Nivelleermarionet | 21-10-15 | 08:52

wat een onzin bericht weer... als je niet WIL snappen waarom de naheffing komt... is dat prima maar ga niet net doen alsof het weer iets nieuws is... elk jaar wordt het allemaal naberekend... en dan volgt er een teruggave of naheffing.... ad hand van de echte cijfers ipv de begrote cijfers.... het is echt heel simpel.... zo werkt t zelfs ook in NL met de belastingen die je betaald terugkrijgt... precies hetzelfde!

bArAbAts | 21-10-15 | 08:45

Wow dat is wel 3 hele procenten EU belasting.

@InAnumPerRegimine

We betalen ook nog lang geen "tiende penning", het is eerder en dertigste penning

TheStef | 21-10-15 | 08:33

@Takki Yah | 21-10-15 | 05:21
Dat ging ten slotte maar om 10% (tiende penning).
Op dit moment bekleden we ongeveer (slechts) de 4e plaats in de lijst met landen met de hoogste inkomstenbelasting www.cnbc.com/2012/05/07/Countries-With...
Griekenland, je weet wel waar wij de rekenig van betalen), komt in dergelijke lijstjes nooit voor. Ook is opvallend dat rond de 50% belasting op personen gewonnen wordt (de rest op bedrijven) en we voor bedrijven een belastingparadijs zijn... Ironisch genoeg

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 08:08

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?
Maakt Merckel een afspraak of komt ze gewoon langs (op het werk ofzo)?
.
Waarom ik dat vraag? Normaal wordt ik eerst gekust voor ik genaaid wordt, dus nu ik genaaid ben dacht ik dat een zoen toch wel op zijn plaats was.
Als het uiteindelijk zover is heb ik nog een aars over waar ze haar zoen mag zetten

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 07:57

@peterdh | 20-10-15 | 19:18
Nog frustrerender: Het is juist door die bezuinigingen dat we meer af moeten dragen. Ofwel wurg de laatste cent uit de burgers. Mangel de economie (doordat de burgers geen cent meer te makken hebben). Vier feest omdat je dan nog meer mag bijdragen aan Griekenland, Portugal, Spanje en Italie. Roep Hoera omdat je als "economisch sterk" (want veel afdracht) lekker veel vluchtelingen op mag vangen.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 07:54

@lsimon | 20-10-15 | 19:15
Nee hoor, dat het miljarden kost roest hem de reet. Hij heeft er een prachtig baantje aan overgehouden met een nog fantastischer loon en minder verantwoordelijkheid. Daarnaast hoeft hij alleen maar te tekenen voor extra gratis bonusgeld zonder die oersaaie vergaderingen bij te wonen (waar oa beslist wordt dat er NOG meer moet worden afgedragen)

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 07:51

Nederland rekent en betaalt braaf in de hoop dat ze dan wat in de pap te brokkelen hebben. Hoe naief.

McMarx | 21-10-15 | 07:24

Philips II is destijds om minder de Lage Landen uitgeflikkerd. Tijd voor revolte al duurt het weer 80 jaar.

Takki Yah | 21-10-15 | 05:21

@DrakenEi | 21-10-15 | 01:35
Ik kan er al geeneens meer boos om worden, ieder beetje energie verspild aan die landverraders is teveel.

Slipsnifter | 21-10-15 | 01:38

Bij elke naheffing worden we weer boos (en terecht).
Maar toch voel ik me zo machteloos...

DrakenEi | 21-10-15 | 01:35

@Argugraag | 21-10-15 | 01:25
Mooie beelden krijgen wij voorgespiegeld. Meer banen door de asielzoekerscentra bijvoorbeeld. Door wie worden die banen betaald? Niet door de asielzoekers. Daarnaast is er maar een beperkte groep die er aan verdient; veel wordt gedraaid op vrijwilligers!
In de bouw idem dito. Meer banen omdat er meer huizen nodig zijn. Wie betaalt die nieuwe huizen? Niet de asielzoekers!
Als je geen verstand van economie hebt, trap je er uiteraard met open ogen in. Ook diegenen die ons dit voorhouden hebben òf geen verstand van economie, òf proberen ons wat wijs te maken.

Maria.1 | 21-10-15 | 01:33

@Argugraag | 21-10-15 | 01:25
Ha, ha, ha. Ja. Daarom moeten er ook steeds meer mensen naar de voedselbank. En kunnen veel mensen de peperdure zorgkosten niet meer betalen en zien maar van zorg af. Er zijn er maar een paar die beter worden van de EU en dat is niet het gewone volk.

Maria.1 | 21-10-15 | 01:30

Nieuws voor alle angsthazen van Geenstijl: Een hoge naheffing betekent GOED NIEUWS aangezien er dus MEER is verdiend dan aan Brussel is vermeld. DANKZIJ de Europese Unie die gemakkelijke handel mogelijk maakt.

Argugraag | 21-10-15 | 01:25

Volgens VNO ~propaganda~ rapportage uit 2012 verdienden we (toen) 120 miljard door handel in Europa. Was 20% van ons BNP wat daar mee gemoeid was.

liggend_streepje | 21-10-15 | 00:46

Eew, net eens de creditkant van de balns van de EU bekeken en werd een beetje misselijk. Zo'n 58 miljard aan pensioenverplichtingen en dan staat er nog eenzelfde bedrag uit aan leningen de kapitaalmarkt. *KOTS*

dugo | 21-10-15 | 00:41

Het komisch duo van Europa: de seniele, oude dronkaard Juncker die iedereen te pas en te onpas zoent en omhelst en zijn hulpje de autistische Tusk die in zeer matig Engels briefjes voorleest, geen oogcontact maakt met zijn toehoorders en na het voorlezen weer snel verdwijnt achter de Brusselse coulissen. Wat een feest die EU! Maak maar snel weer een half miljard euro extra over naar dit circus van uitvreters dan kan ook Hansje Van Balen zijn Brusselse en Straatsburgse lunches en diners blijven declareren.

stutz | 21-10-15 | 00:08

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:23

Grote onzin: nederland is tot 1992 zelfs netto ontvanger geweest van de eeg !

Ook de gemeenschappelijke markt was er al tijdens de EG en EEG periode.

De EU heeft juist de politieke component toegevoegd icm een misplaatste uitbreidingsambitie. Het verdrag van Lissabon is er zonder voldoende democratische steun gekomen. Rechtsgeldig moeten we terug naar de Eg/eeg verdrag van Rome en Maastricht

Wil de Eu overleven moeten ze eerst weer terug naar de afspraken van 1958 en eventueel 1993.

Nieuw aan te stelle Eeg politici kunnen dan op hun knietjes bij de bevolkingen terecht voor welke bevoegdheden en welke Eu vorm wel door de kiezer wordt geaccepteerd.

Tot die tijd heet Brussel geen kans van bestaan. Momenteel is het feitelijk een niet-democratische tax-ponzi.

De ambtenaren/bureaucraten zijn 's avonds dronken in de kroegen van geld en drank, in sommige kroegen betalen ze al €12 tot €15 voor een biertje, "Brussel betaald toch" en ze lallen "vraag niet hoe het kan, profiteer ervan " , en wij tot onze 70e krom liggen zeker......

Tee Of Cup | 20-10-15 | 23:53

Ze nemen daar een dobbelsteen,[verzwaard natuurlijk]gooien er drie keer mee ,en tot ons geluk gooiden ze niet eerst gelijk een zes, maar eerst twee vieren en toen pas een zes . Mensen,wat laten we ons bestelen door dat tuig .

fleurtje | 20-10-15 | 23:08

Alles werd al duidelijk met het "scheefwonen beleid" van Blok. Mensen met een bepaald inkomen moeten in een duurdere woning. De staat bepaald waar de burger zijn geld aan moet uitgeven. Dit is tegen de grondwet waarin staat dat je recht hebt op vrije vestiging. Ja maar dat is asociaal zullen sommigen denken. Heel niet! Dan moeten er meer goedkopere woningen komen. De huurwoningen gaan meerdere keren over de kop, dus die huren kunnen best lager.

Maria.1 | 20-10-15 | 23:01

-weggejorist-

Lucky77 | 20-10-15 | 22:49

Rutte: "Het ging dus beter met ons land dan vooraf gedacht, dat is toch positief?"

dopinie | 20-10-15 | 22:45

@harry21 | 20-10-15 | 20:01

ok je zegt het zelf al, 'strenge selectie'... is niet mogelijk nu. Als er per dag 500 tot 1000 mensen op je stoep staan is het niet mogelijk om een strenge selectie te voeren.

Je kunt niet dwijlen met de kraan open.

En die staat open. Die kraan moet dicht. Eerst he-le-maal dicht. Tot het ophoud met stromen. Dan pas kun je een streng selectiebeleid gaan voeren.

Er is een grote misrekening gemaakt door onze regering. Die is *fout* bezig gewest. Een miskleun.

Moeten er echt perse een aantal mensen in? Vanwege morele verplichting/d66-pijperij/whatever dan heb je hier enkele vooorwaarden:

Voor mij part gaan we ze halen, nadat ze *daar* *streng* zijn geselecteerd. Per stuk. Antecedenten onderzoek, ook al duurt het maanden. Geen oeverloze stroom mensen meer die god mag weten waar vandaan komen, met een volledig ontraceerbare achtergrond, volledig vage motieven, volledig niet in staat om zich aan te passen, geen enkele *wil* om zich aan te passen.

Vervolgens met de ijzeren garantie en *verplichting*, met bloed getekend, dat ze na 5 jaar weer weggestuurd worden. Desnoods gaan ze schreeuwend het vliegtuig weer in, maar weg gaan ze.

Geen smoejes over 'we zijn hier nu geintegreerd', 'We hebben nu kinderen gekregen' enzovoorts. Allemaal keuzes die ze zelf bewust maken. Je weet van te voren, kom je hier, dan ga je weer weg. Bij de eerste de beste overtreding, hoppa het vliegtuig weer in. Binnen redelijke tijd geen baan of substantiele bijdrage aan de samenleving (onbetaald , ook goed), zoals de somaliers met 80% uitkeringen, hoppa het vliegtuig in.

Geen stroom asielzoekers meer. Die is onhoudbaar. Dat is een bende, dat gaat nog een grotere bende geven.

peterdh | 20-10-15 | 22:43

Godverdegodverdomme. Kunnen wij Brussel niet eens een naheffing sturen?
GeenPeil referendum voor uittreding EU!!!

Ikdachthetniet | 20-10-15 | 22:42

Terecht. Dit land is steenrijk. Er zijn mensen die van gekkegeit niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Met name de hardste schreeuwers zouden eigenlijk in een hoger belastingstarief moeten komen, want al die praatjes dragen geen yota bij aan de wereld.

arie181818 | 20-10-15 | 22:38

Een vertrek uit de EU van Nederland biedt een kans om de welvaart te laten toenemen in een mate die alleen lang geleden kon worden bereikt. De groei is mogelijk omdat regels en verplichtingen van de EU wegvallen, zo zeggen de onderzoekers. Nederland zou vrijer handelsbetrekkingen kunnen aangaan met andere landen.

speculoos | 20-10-15 | 22:34

En ondertussen roept meneer de feyenoordert pang op de schietbaan omdat de kogels op zijn en kan ik mijn patiënten niet de zorg geven die ze nodig zijn omdat zij zich niet voldoende kunnen verzekeren...

feyenoordert1908 | 20-10-15 | 22:28

Het wordt helemaal zwart voor mijn ogen.

Van Duyvenbode | 20-10-15 | 22:16

Nu staat er nog 67 (voorlopig) bij mijn pensioenleeftijd. Als die geldverbranding zo door blijft gaan dan wordt het 70+ voor ik van mijn ondertussen verdampte pensioen kan gaan leven.

De finale eindbaas | 20-10-15 | 22:15

Zó rolt de EU.
-
WIJ mogen het voor anderen lekker een leven lang bij elkaar buffelen, de hoogste belastingen betalen en als laatsten met pensioen.
-
En de rest van de wereld loopt de vruchten van onze noeste arbeid op te souperen.
-
Dit land is geen souvereine natie, dit land is een pinautomaat.

bisbisbis | 20-10-15 | 22:14

@ Max Headroom | 20-10-15 | 22:02
Maar dat gebeurt immers allang: de meerderheid beslist in Brussel; echter niet de meerderheid van het (gekozen) EU Parlement maar van de (ongekozen) EU Commissie;

Dit is dan ook de reden waarom we steeds meer moeten dokken (en onze grenzen verplicht moeten openhouden)
Balkenende heeft, toen hij ons de EU inluizde via het Lissabon verdrag, tevens ons Veto-recht verkwanseld.
-
Dus dokken, dokken, dokken!!
Want als je economie het weer een beetje begint te doen, dan "schnell" inleveren bij Brussel om de rest van Europa te onderhouden.
Verkapt communisme dus.
Nu begrijp ik het, want Merkel en Barosso (en nog meer) zijn immers ex communisten..!

telelezer | 20-10-15 | 22:12

D66, AK47, het kan me wat, één pot nat,

Pretzel Logic | 20-10-15 | 22:09

Als je economie het weer een beetje begint te doen, dan "schnell" inleveren bij Brussel om de rest van Europa te onderhouden.
Verkapt communisme dus.
Nu begrijp ik het, want Merkel en Barosso (en nog meer) zijn ex communisten..!

telelezer | 20-10-15 | 22:08

matrixbluepill | 20-10-15 | 21:54
Ik zit zelfs niet te wachten op een democratische EU. Dan gaat straks 51% van de landen bepalen dat ze het geld van de andere 49% krijgen. Europa moet gestoeld worden op wederzijds voordeel. Dat betekent de afwezigheid van dwang, de afwezigheid van een regering, ook een democratische.

Europese samenwerking op win-win basis is prima mogelijk, ook op het gebied van defensie en buitengrensbewaking.

Max Headroom | 20-10-15 | 22:02

Als die "vluchtelingen" in spe er maar niet achter komen dat NL zo maar geld weggeeft, want anders komen er .... oh wacht, laat maar.

Acidbrain | 20-10-15 | 22:00

Nedexit

bisbisbis | 20-10-15 | 22:00

Een economie draaiende houden en je zaken op orde hebben wordt gestrafd door de EU. Mooi hoor. Den Haag knikt instemmend en wacht op een baantje aldaar.

kenny harder | 20-10-15 | 21:58

Ja maar, wij hebben toch allemaal vóór meer EU-Brussel gestemd, "strategisch" VVD/PvdA/D66/GL enz.
Iedereen kon dit zien aankomen.

Gags Beasley | 20-10-15 | 21:57

Geweldig toch, dat Wilders daar tegen is?

doskabouter | 20-10-15 | 21:56

Wanneer het intellect binnenkort aan de macht komt: onmiddellijk uit de EU en aansluitend in de leer bij een echte democratie als Zwitserland.Het kan nog steeds. Die parasiterende uitdijende
poliep EU zal steeds meer de lidstaten uitzuigen en is toekomstloos. Een verlies-verlies situatie.
Wegwezen jongens!

Bestond Pruisen nog maar. .........

Kaiser Wilhelm XV | 20-10-15 | 21:55

En maar kafferen tegen Wilders. De man heeft ook op dit punt al jaren gelijk. Wilders is misschien een onhandige politicus maar onze regeerders plegen kiezersbedrog en kiezersverraad door zich zonder slag of stoot ons land te verkwanselen aan ondemocratisch Europa. Kom, laten we hier ook eens een referendum over houden.

matrixbluepill | 20-10-15 | 21:54

En onze Jeroen weet niet hoe snel hij het naar zijn vriendjes over moet maken.

Spare Rib | 20-10-15 | 21:49

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:21
het enige wat voor vrijhandel nodig is, is de afwezigheid van een roverheid, voor een eerlijke markt hebben we dus minder roverheid nodig, niet meer (de eussr)

rode peper | 20-10-15 | 21:48

Wat moet je er nog van zeggen... ik weet het niet meer.

Slipsnifter | 20-10-15 | 21:47

En nu graag poen uit Brussel voor de opvang van al die vluchtelingen. In ieder rampgebied en voor elke ellendekwestie wordt geld gegeven door de VN, EU, SHO etc. Nu wij graag. Of zadelen we onze kinderen lekker weer op met die extra schuld?
Laat Luxemburg ons maar eens betalen, die (gut gut) waarschijnlijk 400 mensen opvangen in dat lege lelijke teringland van ze.

jewegoesgrey | 20-10-15 | 21:47

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:21

Ik zou het eerder omdraaien: in de lobbycratie genaamd EU is eerlijke concurrentie onmogelijk. Grote partijen dwingen gunstige regels af ten koste van kleine.

En export is overrated. In nulde orde is export zinloos. Het is per definitie goederen weggeven voor geld. Dat laatste kun je niet eten. Het doel is import: je wilt als land goederen hebben. Export is een noodzakelijke activiteit om te kunnen importeren, niets meer en niets minder.

Max Headroom | 20-10-15 | 21:45

Maaaarr dan krijgen we er wel een heleboel hoogopgeleide vluchtelingen voor terug.

Jhonny-Bravo | 20-10-15 | 21:44

@Dirk III | 20-10-15 | 21:39
Je kunt niet ignorant zijn, want je krijgt het straks keihard in je face als niemand het stopt. Enne, het is donker buiten ;)

Maria.1 | 20-10-15 | 21:42

Man man man.. Ik stop ermee... ik word ook ignorand... dat is fijner leven. Gewoon kop in het zand. Vingers in de oren en doen of je neus bloedt.
Asieltsunami? Naheffingen? Criminaliteit? Islam? Haatbaarden? IS? Nieuwe Koude oorlog? NS?
Ik weet van niets maar en wat zou het me nog langer ene biet zijn. Het zonnetje schijnt.

Dirk III | 20-10-15 | 21:39

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:27
Dan hadden we niet verplicht een aantal moeten opnemen (God weet waar het stopt...) en dan werden we nu niet gechanteerd door Erdogan.

Maria.1 | 20-10-15 | 21:39

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:2
De migrantenstroom was er niet, als alle Schengen-landen de eigen landsgrenzen herstelden.
Dan hoef je niet je grenzen 'dicht genoeg' te houden.
Die 'vluchtelingenstroom' van jou gaat namelijk ergens heen. Naar Noord West Europa. Dat is het probleem op zich. Daarnaast is het vluchtelingenprobleem van Syrië een ander probleem.

Je moet niet zoveel liegen.

LibertasSimplex | 20-10-15 | 21:32

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:17
Het maakt geen reet uit hoeveel ze handelen. Singapore handelt met heel de wereld, de VS, China, Australië, en dat zonder deel uit te maken van een monster. Waar het om gaat is dat je helemaal geen onderdeel hoeft uit te maken van afpersers om te handelen.

Nederland handelde vroeger net zoveel, toen het gewoon nog EEG heette.

Zoals je al zelf prachtig hebt aangetoond is de huidige EU een afpersers mafia bende.

La Bailaora | 20-10-15 | 21:29

@Maria.1 | 20-10-15 | 20:53
En je denkt dat de vluchtelingencrisis opeens is opgelost als we uit de EU stappen? We hebben nooit grenzen gehad die 'dicht genoeg' waren om vluchtelingen buiten te houden. Geen enkele van de redenen om uit de EU te stappen houdt stand. De bijdrages blijven hetzelfde (maar dan zonder inbreng), de vluchtelingenstroom blijft hetzelfde (maar dan zonder de mogelijkheid samen te werken om de stroom te stoppen), de regelgeving blijft hetzelfde (maar dan zonder inbreng om de regelgeving voor ons gunstig te maken).

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:27

therealbraindump | 20-10-15 | 21:07

Regeringen hebben PER DEFINITIE niets met wederzijds voordeel te maken. Vrijhandel heeft alleen plaats als er wederzijds voordeel is. Een regering daarentegen eist een geweldsmonopolie op en doet zaken op basis van dwang, door het uitvaardigen van bevelen (wetten) en het afnemen van bezit (belasting). Wederzijds voordeel en regeren zijn daardoor elkaar uitsluitende begrippen: als er wederzijds voordeel is is er geen dwang en dus geen regeren, als er daarentegen geregeerd wordt is er dwang nodig en dus geen wederzijds voordeel.

Volgens mij moet een europese samenwerking daarom altijd op vrijwilligheid gebaseerd zijn ten aanzien van elk thema. Een Unie gaat niet werken. Sterker nog, het gaat in oorlog resulteren.

Max Headroom | 20-10-15 | 21:27

Als je 600 miljoen reserveert, lijkt een half miljard natuurlijk ineens niet meer zoveel.

wapster | 20-10-15 | 21:27

@therealbraindump | 20-10-15 | 21:07
De EEG had veel meer handelsbarrieres dan de EU dat heeft, juist omdat er nog minder toezicht nodig was. Bovendien betaalden we ook fors mee aan de EEG, juist doordat in die tijd er nog veel waanzinnig spilzuchtige landbouwsubsidies deel waren van het EEG pakket. De EU heeft die verspilling inmiddels grotendeels weggewerkt.

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:23

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28
serieus snap jij niet dat als in een land van 11 mensen 10 mensen 10 moeten betalen aan de EU en 1 105 ontvangt dat de EU dan nog voor de meeste mensen in het land ongelovelijk slecht is, hoewel de netto balans positief is, dat soort macro-economische bullshit , die de EU als gunstig voor dat land verkoopt, is niet meer dan bullshit

rode peper | 20-10-15 | 21:23

Kobus werd een aantal jaren geleden, vanuit zijn Nederlandse bestuursfunctie, uitgenodigd in Brussel plaats te nemen in een Technische-commissie CEN TC 69,geloof ik, en voor een daagje leuteren werd toen al bijna 3000 Euri, belastingvrij uitgekeerd, Zogenaamd zaten hier inbegrepen: reiskosten ,overnachting en secretariaats ?? -kosten. Kobus vond dit schandalig en heeft er voor bedankt.
Dit is wat dan al op kleine schaal gebeurt; men kan wel nagaan wat in het groot gebeurt. Een grote verzameling van inhalige smeerlappen. Huilend goeienavond snikt.............

mevr.Kribo | 20-10-15 | 21:22

@Max Headroom | 20-10-15 | 21:05
Ten eerste is het niet 'gewoon afperserij', een markt zonder handelsbarrieres vergt toezicht (anders kan je geen eerlijke concurrentie garanderen), en toezicht kost geld. Daar dragen de gebruikers van de markt dus aan bij. Ten tweede: zelfs al was het wel afperserij, uit de EU stappen lost dat niet op. Als we 20% van ons GDP en 20% van onze banen, allemaal afhankelijk van export naar de EU, wilt zeker stellen, dan zal je dit moeten blijven betalen. Ook als je geen lid meer bent van de EU.

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:21

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28
kijk hier hebben we zo'n goochemerd

(@rode peper | 20-10-15 | 19:14)

rode peper | 20-10-15 | 21:18

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:17
Excuses, NL exporteert 385 miljard naar de EU, versus Singapore 17 miljard naar de EU.

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:18

@La Bailaora | 20-10-15 | 21:04
Singapore exporteert per jaar ongeveer 17 miljard naar de hele EU. Nederland exporteert 140 miljard per jaar naar de EU. We zijn dus voor onze welvaart iets meer afhankelijk van handelsrelaties met de EU dan Singapore dat is. Dat ze 'rotterdam hebben ingehaald' hangt natuurlijk van erg veel factoren af, waaronder de gunstige ligging in een periode waarin opkomende markten in zuidoost azie nogal ethousiast grondstoffen aan het importeren waren. Uit de EU stappen zal Rotterdam daar niet mee helpen.

Suubi Musajja | 20-10-15 | 21:17

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50
In de EEG hadden we prima handel met gewone normale grenscontroles.

De megalomane EU(SSR) heeft totaal niets met handel te maken. Het is slecht een arrogante politieke dictatoriale roversclub die we niet willen, noch nodig hebben.
-
Ceterum censeo EU esse delendam..!
Overigens ben ik van mening dat Carthago (de EU dus) moet worden vernietigd

telelezer | 20-10-15 | 21:14

612 miljoen gereserveerd, 446 miljoen moeten betalen.
Dit gaat als een meevaller van 166 miljoen gepresenteerd worden door Den Haag.

mr. coffee | 20-10-15 | 21:14

Obainmarie | 20-10-15 | 20:17

Hell, om Oekraine te verdedigen hebben wij toch niet zo'n uitgebreid associatieverdrag nodig? Maak Rusland gewoon duidelijk dat wanneer ze verder gaan wij militaire en/of financiële steun gaan bieden aan Oekraine. Waarom zouden we Oekraïners visumverlichtingen moeten gaan geven? Of welke verdere steun dan ook?

Ik blijf een tegenstander van wat vele mensen vinden, dat we onze handen moeten aftrekken van Oekraine, dat we vooral Rusland te vriend moeten houden. Fuck Rusland! Maar zo'n associatieverdrag hebben we daarvoor niet nodig. Dit is gewoon een onacceptabel, onredelijk en gevaarlijk excuus tot uitbreiding EU. Geeft wat mij betreft des meer aan hoe de staat van onze eurovertegenwoordigers zijn.

Het wordt een duidelijk NEE van mijn kant.

Het Vijfde Wiel | 20-10-15 | 21:12

We kunnen beter een hek om Brussel zetten.

Harry Turtle | 20-10-15 | 21:10

Het is evident dat wij Nederlanders allang geen eigen regering meer hebben maar worden geregeerd door Haagse trawanten van Brussel.
Hoe lang pikken we de uitzuigerij van deze smerige roversbende nog..?

telelezer | 20-10-15 | 21:07

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28
Even voor de goede orde, tijdens de EEG handelden de diverse landen op dit continent ook gewoon met elkaar. Ik word een beetje moe van het simpele frame van of Nederland trekt zich terug achter de dijken of we marcheren gewoon rücksichtsloos verder richting een Verenigde Staten van Europa. De Europese samenwerking zou gebaseerd moeten zijn op wederzijds voordeel. En de Euro en het Schengenverdrag zijn nou typische voorbeelden waarbij dit niet het geval is omdat men gewoon categorisch weigert om gemaakte afspraken te handhaven en te sanctioneren. Ik heb hier al eerder gepost, met het idee van een Europese Unie is niets mis maar de uitvoering is volkomen ***. Goed georganiseerde belangengroepen runnen de show en de burger heeft gewoon het nakijken.

therealbraindump | 20-10-15 | 21:07

7,8 Miljard is bizar, maar om het even te relativeren, wat krijgen we terug? Ik vraag me af of dat uberhaupt meer is dan 1 miljard euro.. maar toch zou ik het wel even in perspectief willen zien.

SuperRogier | 20-10-15 | 21:06

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50

Dus is de EU bijdrage gewoon afperserij. Een europese gemeenschap zonder interne handelsbarrieres is namelijk prima mogelijk. Evt marktfalen kan op andere manieren worden opgelost, dat vereist geen EU. Aan het feit dat de EU niet een vaste begroting heeft maar proportioneel meer geld opeist zodra ons BNP stijgt kun je zien dat de EU akelig veel meer is dan louter een toezichthouder.

Max Headroom | 20-10-15 | 21:05

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50
Singapore heeft al die afspraken niet, ook niet bij de EU, en toch doen ze handelen met heel de wereld. En laten die nou juist net Rotterdam de laatste 25 jaar hard hebben ingehaald... Gek he?

La Bailaora | 20-10-15 | 21:04

onderwerpen aan EU toezichthouders
@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50
Ja, dat is een eufemisme voor 'onderwerpen aan EU afpersers'

La Bailaora | 20-10-15 | 21:03

Gevaarlijker dan iedere vluchteling die al binnen is en nog binnen gaat komen, dat hele zooitje daar in Brussel.

Jackanders | 20-10-15 | 21:00

De bedragen zijn gebaseerd op BTW afdrachten.
Oplossing voor het omlaag brengen van de afdracht, zwart werken, zwart betalen!

Jan van de Biertent | 20-10-15 | 20:58

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50
Uit de EU stappen is het verstandigst wat we kunnen doen.

Maria.1 | 20-10-15 | 20:53

@Max Headroom | 20-10-15 | 20:39
Ik zeg niet dat uit de euro stappen moeilijk is. Ik zeg dat uit de EU stappen onverstandig is. En ja, een wereld zonder handelsbarrieres zo mooi zijn, maar geen realiteit. De 'toegang tot de europese markt' betekent onderwerpen aan EU toezichthouders, en daar betaal je voor. Ook als je geen EU lid bent (Zwitserland, Noorwegen).

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:50

Obainmarie | 20-10-15 | 20:17

Nope. Dat is inderdaad niet leuk. Het enige wat Brussel ons toewenst is de rekening. Hoe beter wij het doen, hoe meer wij mogen betalen. Hoe beter wij het doen, hoe slechter wij het doen. Onze groei moet worden afgeroomd naar de minder EU bedeelden.

Ik geloof dat ik net mijn keus heb gemaakt wat ik ga stemmen hij het referendum. Het Westen bedenkt maar een andere oplossing hoe onze belangen wat betreft Oekraine te verdedigen. Mijn land gaat voor EU belangen.

Het Vijfde Wiel | 20-10-15 | 20:49

BTW gewoon terug draaien naar 17.5 % want dat scheelt enorm op de afdracht naar Brussel en de ondernemers krijgen hierdoor weer meer lucht.

mente aperta | 20-10-15 | 20:49

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28
Hou eens op met je democratisch gekozen regering. We mogen 1x in de vier jaar stemmen. Verder moeten we betalen en onze mond houden. We mogen onze eigen ondergang meefinancieren. En die van onze kinderen. Meebetalen aan de gratis cursussen van de LOI o.a. En onze kinderen starten straks met een studieschuld.
Uit de EU en zo snel mogelijk! In 2017 is het al veel te laat!

Maria.1 | 20-10-15 | 20:47

Dat wordt dus nog Euro 446 miljoen extra schuld voor onze (achterklein)kinderen,

Want omdat Nederland zelfs geen geld meer heeft voor onze oudjes, ons leger, ons onderwijs, onze gehandicapten, onze chronisch zieken, one politie of onze zorg moet dit geld worden geleend(..!) op de internationale geldmarkt;
net als de extra miljarden die de immigratie waanzin ons gaat kosten,
-
En wij naief en gehoorzaam schapenvolk maar dokken.

Ik ben Nederlander; ik ben gek..!

telelezer | 20-10-15 | 20:47

Wordt van die 446 miljoen euro soms de verkiezingscampagne van Erdogan binnen de EU-lidstaten betaald?

MAD1950 | 20-10-15 | 20:41

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28

Waarom zou je voor 'toegang tot de europese markt' moeten betalen? Handelen moet je DOEN. Dat lukt vooral goed als er weinig barrieres zijn. Dus als politici NIETS DOEN. Waarom zou je moeten betalen voor NIETS DOEN?

Voor iedereen die roept dat uit de euro stappen moeilijk is: denk terug aan de tijd van de euro introductie. Toen hadden we twee parallelle valuta: een chartale gulden en een girale euro. Door dat principe weer in te voeren kunnen we kinderlijk eenvoudig uit de euro door precies het omgekeerde te doen van wat we bij de invoering gedaan hebben.

Max Headroom | 20-10-15 | 20:39

@swagmachine | 20-10-15 | 20:34

Zucht.

Bezorgde_Burger | 20-10-15 | 20:38

Dat was wel te verwachten, als je instemt met allerlei opvang en subsidies enzo, dan zal dat geld niet aan een boom groeien.

* | 20-10-15 | 20:38

NExit!!!!!

C-town | 20-10-15 | 20:38

Mag ik ff een teiltje...

telelezer | 20-10-15 | 20:37

Wanneer komt Geenstijl eens met een politieke partij? Ik word zo moe van dit land, het zijn echt de hielenlikkers van Brussel, lekker betalen volk voor de rest muil houden.

swagmachine | 20-10-15 | 20:34

@Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:32
Yep. Voor 1 euro koop je nu minder dan voor 1 gulden. Terwijl de euro ons verkocht werd voor 2,20371 gulden.

Jan Passant mk2 | 20-10-15 | 20:34

Ja maar er heeft net een TBs-er een prostituee met een fles doodgeslagen in Friesland. Die werkt dus voorlopig niet meer. Is dit al meegenacalculeerd?

Piet Karbiet | 20-10-15 | 20:32

@Jan Passant mk2 | 20-10-15 | 20:23
'De huidige inflatie'? Jaaaaja.

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:32

Tja, als wij nu maar een Farage hadden of dat Pim Fortuyn nog leefde dan kwam het wel allemaal goed. Of misschien wel die VNL? Die verschrikkelijke Geert met zijn PVV wil uit de EU en grenzen dicht. Maar die toon van die vent dat kan toch echt niet? Stel je eens voor ons imago in het buitenland?

Sukkelaars!

Bezorgde_Burger | 20-10-15 | 20:30

NLexit. Nu. Uit naam van komende generaties.

Jan Passant mk2 | 20-10-15 | 20:30

De naheffing is wel degelijk transparant, wordt door het Nederlandse CBS berekend, en de methodologie is door een democratisch gekozen regering geratificeerd. Noorwegen en Zwitserland betalen overigens ook gewoon mee aan de EU begroting, terwijl ze geen leden zijn. Zoveel is de toegang tot de grootste markt op aarde ze waard. Voor een overzicht van waarom het zo compleet onzinnig is om uit de EU te stappen zie hier een fantastisch artikel www.economist.com/news/special-report/...

Suubi Musajja | 20-10-15 | 20:28

Met 7.8m had je heel wat oude mensen een mooie oude dag kunnen bezorgen.

simpel_vruchtje | 20-10-15 | 20:26

@ommezwaai
En een hele harde trap!

FCDenBosch | 20-10-15 | 20:24

Ach als het binnenhof afbrandt besparen we weer 500.000.000 euris aan opknapkosten win win situatie

aderkalkballenbroek | 20-10-15 | 20:23

Ach als het binnenhof afbrandt besparen we weer 500.000.000 euris aan opknapkosten win win situatie

aderkalkballenbroek | 20-10-15 | 20:23

@Obainmarie | 20-10-15 | 20:17
Griekenland krijgt dat geld niet hoor, dat gaat naar de grote banken, via Brussel. De grote banken weet je wel, die ook weer een grote vinger in de politiek hebben. Denk aan Draghi. Ons kent ons, een kleine kliek die zich de assets van Griekenland toeeigent en dat doet met de belastingcenten van de rest en dat ook nog eens in de zak steekt. Haha, het zit mooi in elkaar die ponzi handel. En de meesten hebben het spel niet eens door.

La Bailaora | 20-10-15 | 20:23

Goed, we moeten ieder jaar misschien wel 7,8 miljard betalen aan de EU, maar daar krijgen we toch iedere week zo'n 22 duizend islamitische krachtmannen voor terug. Denk eens aan de cultuur vrede en welvaart die dat voor ons gaat veroorzaken.

Ook de gouden wasbakken en kranen in het paleis te Brussel, voor de varkens van George Orwell kunnen daarvan betaald worden. Wat zullen zij ons dankbaar zijn.

7,8 miljard is ook niet overdreven veel geld. Het is maar 7800 keer een miljoen. Wat is een miljoen Euro tegenwoordig nog, met de huidige inflatie?

Jan Passant mk2 | 20-10-15 | 20:23

Ik
Pik
Dit
Niet

Piet Karbiet | 20-10-15 | 20:22

'We kunnnen niet zonder de EU', 'Zonder de EU oorlog en armoede', 'Er nu uitstappen zou het domste zijn wat je kunt doen', 'Ja ok, als we toen hadden geweten wat we nu weten ...', 'Wees gerust, geen cent meer naar Brussel', 'Nee hoor, we hebben genoeg inbreng', 'Wees gerust, we hebben dit in het verdrag staan, die moeten nageleefd worden, komt helemaal goed met de financien en de grenzen'.

Sergeant_Peper | 20-10-15 | 20:21

@Van Duyvenbode | 20-10-15 | 20:19
Ja maar ook nog dat de inspraak voor Nederland, om bv. de begroting af te keuren en te bewaken verdwenen is.

La Bailaora | 20-10-15 | 20:20

Als de mensen nou eens zouden begrijpen dat met het ESM verdrag er een einde is gekomen aan de inbreng van de lidstaten over het geld in Brussel, maar dat het nu dus andersom is: Brussel gaat nu over het geld van de lidstaten...

La Bailaora | 20-10-15 | 20:20

446 x Godverdetiephus !!
.

Zeau.

Piet Karbiet | 20-10-15 | 20:19

@La Bailaora | 20-10-15 | 20:13
Met het ESM heeft Nederland vrijwel een blanco cheque ondertekend, waar Brussel naar gelieven een bedrag mag invullen tot 200 miljard euri. Als dit geen hoogverraad is, dan weet ik het niet meer.

Van Duyvenbode | 20-10-15 | 20:19

Uw en mijn buren.....

BlowingBubbles | 20-10-15 | 20:18

Wat PowPow zegt.

funkyd | 20-10-15 | 20:18

@Het Vijfde Wiel | 20-10-15 | 20:09
Het maakt mij zo boos. Landen als Griekenland gaan er met onze centen vandoor. Nivelleren is duidelijk geen feest als je degene bent die de rekening mag betalen. Wij als Nederland dus. Leeg gezogen, uitgemolken.... "cries a river" ...

Obainmarie | 20-10-15 | 20:17

Eigenlijk is die Dijsselbloem maar een mislukte accountant. Had ik zo'n slechte rekenaar gehad, dan was ie lange tijd geleden met een harde schop onder z'n kloten de laan uitgegaan.
Niet in Den Haag, daar klotst het geld immers tegen het behang op. Ons zuurverdiende geld welteverstaan.

Ommezwaai | 20-10-15 | 20:17

De tandjes, alsof t niks is.... En ondertussen gaat de frame dat de instroom van vluchtelingen zo'n fijne stimulans voor de bouw is verder. Maar ja, check de peilings. U en mijn buren willen dit allemaal en masse.

BlowingBubbles | 20-10-15 | 20:17

PVV Johnny ... PVV.

PowPow | 20-10-15 | 20:16

@faz | 20-10-15 | 20:00
Via het ESM kunnen ze het gewoon opeisen. En Nederland kan geen nee zeggen, vandaar dat dat ook niet gebeurt. Begrotingsgaten moeten eerst door allerlei rompslomp in Brussel, bv. de ministers van de landen moeten er akkoord mee zijn, bij het ESM niet, sterker nog, daar heeft een minister niets meer in te brengen. Documenten zijn ook geheim, dus je kunt niet eens meer zien of het nodig is. Kortom, natuurlijk gaat dit via de ESM weg. Vandaar dat je ook geen minister nee meer hoort zeggen. Kan namelijk niet meer.

La Bailaora | 20-10-15 | 20:13

@peterdh
Helemaal mee eens peterdh.
De grens sluiten is een simpele oplossing en die bestaan niet, volgens de rode hordes. Maar een simpele oplossing is verbluffend eenvoudig uit te voeren. Je moet het alleen wel willen doen.

FCDenBosch | 20-10-15 | 20:13

Khad liever een referendum gezien over die naheffingen

miknic | 20-10-15 | 20:12

Haha, eigen schuld.. Dit is dus net alsof je met je werkgever je werkgeversverklaring vervalst om meer hypotheek te kunnen krijgen en vervolgens een naheffing loonbelasting krijgt. Eigen schuld, dikke bult.

dugo | 20-10-15 | 20:12

Het lidmaatschap van de Europeesche Unie is niet geheel gratis , maar je krijgt er hééél vééél voor terug : duizenden armoedzaaiers en godsdienstwaanzinnigen , gezellig hé ?!

alshetware | 20-10-15 | 20:11

Iedere dag levert minstens één goede reden op om uit de EU te stappen. Vandaag is weer geen uitzondering.

Cor Netto | 20-10-15 | 20:11

Betalen voor de eigen onderwerping.
Weet u, wat zijn we een ongelofelijk goed land.

Rätselhaft | 20-10-15 | 20:09

Obainmarie | 20-10-15 | 19:53

Er zit een fout in die uitspraak. Verdien je, betaal je inderdaad afdracht. Meer of minder naar mate de winst. Wat er niet bij gezegd wordt is dat wanneer je verlies draait je gewoon geld terug krijgt! Oftewel, wie presteert wordt belast en wie faalt wordt beloond. Ik roep het nog eens, nivelleringsproces is gaande en wij, als 6de op wereldlandenlijst zullen moeten bloeden als geen ander.

Het Vijfde Wiel | 20-10-15 | 20:09

Gelukkig staan er ook nog eens 74 miljoen Turken aan de Europese deur te kloppen die ook allemaal Europees geld willen straks.
Bijna net zoveel Turken als Duitsers trouwens, 74 vs 80 miljoen.
Ik ben klaar met Europa en hun valse democratie.

Maya de Blij | 20-10-15 | 20:09

Ik denk dat een rigoureus lik-op-stuk uitzetbeleid wel eens de redding van KLM kan betekenen.

Graag ook de asiel-advocaten en andere pionnen van de zieligheids industrie mee laten vliegen. Als het je zo aan het hart gaat, dan help je ze dáár maar. Niet hier.

marcoplarco | 20-10-15 | 20:08

De brusselse bureaucraten en ambtenaren zijn de roofridders van de moderne tijd.

Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:13

De maffia is er niets bij.

koosnaam | 20-10-15 | 20:05

Hebben de andere landen die naheffingen kregen trouwens inmiddels al betaald, of zijn alleen wij zo gek?

ZonderNaam | 20-10-15 | 20:04

Duizend euro voor elke werkloze per meter gracht. Is nog binnen het door Dijsselbloem gereserveerde naheffingsbedrag.

LibertasSimplex | 20-10-15 | 20:04

Verder zijn die miljoenen extra natoerlijk voor de Vrede In Evropa...

F. von Zeikhoven | 20-10-15 | 20:04

Er zullen nog heel wat naheffingen volgen want er moet nog veel geld naar Turkije en Oekraïne. Wie nu nog op de gevestigde partijen blijft stemmen trekt daar kennelijk graag zijn portemonnee voor.

miss error | 20-10-15 | 20:04

Pak ze Geert!

caspert79 | 20-10-15 | 20:04

Er was er eens een debiele politicus die zei dat het licht uit ging als we uit het europeese kalifaat zouden stappen.
Wie kan het licht fff uitdoen?

Steenrijk | 20-10-15 | 20:03

Dat wordt nog wat: Dit gaat over de periode dat het crisis was. Daar zijn we nu net wel/niet doorheen. De afdracht zal ieder jaar dus steeds hoger worden, tot aan miljarden extra aan toe ! En ondertussen maar alle lasten verhogen en voorzieningen uitkleden. Stelletje dieven.

dr.andus | 20-10-15 | 20:03

Weet je wat ook best erg is? Dat de ex- van Kim K zijn nieren het niet meer goed doen. Want vorige week uit een bordeel gevist. Waar hij ook DRUGS had gebruikt... Was net nog een bericht op het radionieuws van het Algemeen Niemandallig Persburo. Wordt óók met taxpoet betaald, dat ANP...

F. von Zeikhoven | 20-10-15 | 20:03

zijn wij dan de enigen met een naheffing? of zijn er nog andere landen die ook nog eens moeten nabetalen?

carenza | 20-10-15 | 20:02

@harry21 | 20-10-15 | 19:30 Die wetten zijn er ooit gekomen door beslissingen van een regering. Die kunnen dus ook aangepast worden aan de realiteit door een regering. Als het Nederlandse volk en masse pleit voor een Nexit en een heel groot hek om Nederland, dan kan dat. Zo niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

marcoplarco | 20-10-15 | 20:02

De EU is net een overheid. Verslaafd aan groter worden en meer geld van de burgers stelen. Het lullige is alleen dat wij al een overheid hebben en dus nu dubbel genaaid worden. Er zit maar 1 ding op en dat is zo snel mogelijk de EU uit. Deze bureaucraten willen alleen maar meer en meer.
.
Gewoon tegelijk met Engeland wegwezen. Dan verliezen ze meteen 2 van hun 6 grootste economieën en moeten ze wel verkleinen. Doen we meteen Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk een gunst.

heldheino | 20-10-15 | 20:02

De EU is net een overheid. Verslaafd aan groter worden en meer geld van de burgers stelen. Het lullige is alleen dat wij al een overheid hebben en dus nu dubbel genaaid worden. Er zit maar 1 ding op en dat is zo snel mogelijk de EU uit. Deze bureaucraten willen alleen maar meer en meer.
.
Gewoon tegelijk met Engeland wegwezen. Dan verliezen ze meteen 2 van hun 6 grootste economieën en moeten ze wel verkleinen. Doen we meteen Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk een gunst.

heldheino | 20-10-15 | 20:02

De EU is net een overheid. Verslaafd aan groter worden en meer geld van de burgers stelen. Het lullige is alleen dat wij al een overheid hebben en dus nu dubbel genaaid worden. Er zit maar 1 ding op en dat is zo snel mogelijk de EU uit. Deze bureaucraten willen alleen maar meer en meer.
.
Gewoon tegelijk met Engeland wegwezen. Dan verliezen ze meteen 2 van hun 6 grootste economieën en moeten ze wel verkleinen. Doen we meteen Duitsland, Denemarken, Zweden en Oostenrijk een gunst.

heldheino | 20-10-15 | 20:02

Hoe moeilijk kan het toch zijn gewoon uit de EU stappen en we hadden dit jaar al 7.8m kunnen besparen.

simpel_vruchtje | 20-10-15 | 20:02

@peterdh | 20-10-15 | 19:48

Oplossing? Toegeven dat we een probleem hebben. Een gigantisch probleem, wat nog minstens 10 jaar (of langer) zal duren. En het zal erger worden als je pleisters blijven plakken. Maar "grenzen dicht" roepen zonder invulling gaat het niet worden.
.
Misschien zoiets: Australië om hulp vragen, ze hebben 10-tallen jaren ervaring met het probleem wat we nu hebben. Strenge selectie onder vluchtelingen en opvang in (dit zullen we moeten bouwen) degelijke opvanglocaties. Niet dat mutserige gedoe met tenten en al helemaal niet de samenleving ontwrichten door het totaal onbeheersbaar te maken door het tussen de bevolking te proppen. Gaat niet werken.
.
Daarna heel duidelijk communiceren - u bent alleen welkom als uw land van afkomst onveilig is. Tijdelijk. U krijgt geen miljoen-miljard of gratis huis. Het is hier geen land van melk & honing. U komt in een opvanglocatie waar het wel veilig is (ZORG DAAR WEL VOOR, die aanrandingen van nu kunnen echt niet) maar niet bijzonder luxe.
.
De mensen die nu vluchten naar ons land zijn 50% niet eens uit een oorlogsgebied afkomstig. Tenminste, dat lijk ik uit onofficiele bronnen te moeten concluderen, het tegendeel (ze zijn allemaal Syiers) kan ook niet beamen.

harry21 | 20-10-15 | 20:01

@La Bailaora | 20-10-15 | 19:36,

eigenlijk zo het koninkrijk der nederlanden moeten op houden te bestaan en alle verdragen die het koninkrijk heeft afgesloten als ongeldig te worden verklaard

rode peper | 20-10-15 | 20:01

@Arnold9638 | 20-10-15 | 19:29
Merkel komt Nederland wat mij betreft nooit meer in. Er verdrinken immers nog iedere dag mensen in de Middellandse Zee. En velen van deze arme zielen zijn verdronken omdat Merkel hen uitnodigde. Hen aanmoedigde om met onbetrouwbare mensenhandelaren in zee te gaan. En met een gammel plastic opblaasbootje de Middellandse Zee over te steken.

Mark_D_NL | 20-10-15 | 20:00

Ongezien de t[afgeplakt]

holy.pig | 20-10-15 | 20:00

Zeshonderdduizend werklozen. Zeshonderdduizend meter gracht.

LibertasSimplex | 20-10-15 | 20:00

La Bailaora | 20-10-15 | 19:11
Heeft niets te maken met het ESM, dit is puur om de gapende gaten in de begroting van de EU te dichten. Los van dit is het ESM niet minder schandalig en kost de Nederlander ook miljoenen per jaar (alleen al aan rente).

faz | 20-10-15 | 20:00

@harry |20-10-15| 19.30
Deze regering schreeuwt "kom allemaal maar binnen, zonder uitzondering". Is dat niet ernstig??? Door bij voorbaat niet iedereen een riant leven in het vooruitzicht te stellen kan er ook een heel duidelijke grens worden getrokken. Stuur gelukszoekers direct terug en blijf dat herhalen.

miss error | 20-10-15 | 19:58

@La Bailaora | 20-10-15 | 19:37 ,
"Wetten kun je ook aan de kant schuiven hoor. Als het water maar hoog genoeg aan de lippen staat."

behalve natuurwetten dan natuurlijk, alhoewel er volgens mij genoeg krankzinnige leiders zijn geweest in het verleden die dachten dat ze het wel konden.

(nu zijn onze leiders zo krankzinnig om het omgekeerde te geloven en denken ze dat wetten en verdragen niet meer aangepast/opgezegd kunnen worden)

rode peper | 20-10-15 | 19:58

Als we, na een referendum, uit de EU stappen, krijgen we nooit een naheffing meer. En ook geen enkele heffing meer. Maar dat moeten we dan wel willen met elkaar.
En als we NIETS doen met elkaar? Tja, dan verdienen we niet beter. SUKKELS!!!

rijk | 20-10-15 | 19:56

Overigens het hek rond Hongarije lijkt toch redelijk te werken, Australie doet het ook niet zo slecht wat immigratie betreft. Dus dat grens dicht kan echt wel en snel ook, maar dat mag natuurlijk niet gezegd worden want dat is xenofobe, populistische PVVpropaganda.

bijna_raak | 20-10-15 | 19:56

Stuur de rekening maar door naar Starbucks.

kicktherabbit | 20-10-15 | 19:55

@Claudia M. | 20-10-15 | 19:49
Er is maar één politieke partij die uit de EU wil. Dus zorg ervoor dat deze partij 76 zetels krijgt. Een andere optie hebben we gewoon niet.

Lupuslupus | 20-10-15 | 19:55

Wat besparen we wel niet als we lekker uit die hele puinzooi stappen? Denk niet dat de mensen weten dat 1 miljard 1000 miljoen is. en we hebben het over euro's, vroeger had men het over n paar miljoen gulden ,en dat was al heel wat.

fleurtje | 20-10-15 | 19:55

@rowe | 20-10-15 | 19:32

Vergeet nooit dat de EU geen enkele autoriteit heeft. De autoriteit zit slechts in de hoofden van de mensen die zich eraan onderwerpen.

Max Headroom | 20-10-15 | 19:54

Ik las de reactie van de SP en was verbouwereerd. Verder ben ik sprakeloos. Weer een naheffing :( Het houdt niet op....

"SP-Kamerlid Arnold Merkies reageert met begrip. "Dit is nou eenmaal de consequentie van de methode waarbij je de afdracht aan de EU koppelt aan de omvang van je economie. Als je economie harder groeit, betaal je meer. Als je minder groeit, betaal je minder. Ik heb met die methodiek geen problemen. Zolang de naheffing er maar niet is omdat wij ons strakker aan regels houden dan andere EU-landen."? "

Obainmarie | 20-10-15 | 19:53

Westheimer 2.0 | 20-10-15 | 19:48
Mijn principegevoel mag wat kosten

Politicusincapabelus | 20-10-15 | 19:53

Een stem op een pro-eu partij is de komende verkiezingen echt niet meer te verantwoorden. De eu heeft zijn eigen graf gegraven.

accijnstoerist | 20-10-15 | 19:53

Misschien mis ik e.e.a, maar ik hoor nooit iets van andere landen die zo'n idioot hoge naheffing moeten betalen. Rekenen ze daar beter of is het zo dat die EU despoten gewoon die imbeciele Hollanders jaarlijks een poot uitrukken.
Als Jeroen ballen heeft steekt hij zijn middelvinger op naar Brussel.

Von Stallhaussen | 20-10-15 | 19:51

Kan hierover een referendum worden aangevraagd? Het moet een fluitje van een cent zijn om 1 miljoen handtekeningen te verzamelen.

Lupuslupus | 20-10-15 | 19:51

446 Miljoen. De werkzame beroepsbevolking telt 8,3 miljoen personen. Dus ongeveer 60 euro per persoon.

Niet echt heel schokkend, toch?
harry21 | 20-10-15 | 19:12

Je vergeet even dat we een begrotingstekort van miljarden hebben, we voor een kwart van de 446 miljoen geld een hele rits ouderen uit de poepluiers kunnen halen, dat we met een leger zitten dat munitie nogal tekort heeft, en we bakken met geld tegen de "Syrische" asielzoekers aan het smijten zijn. Je kunt ieder bedrag kapot relativeren als je wilt, maar het punt is gewoon dat de 446 miljoen geld is dat we niet hebben.

Het klinkt leuk: "Jullie doen het economisch heel goed, betaal maar wat meer." Mensen denken namelijk dat we het dan wel kunnen missen. Alleen moeten we het geld gaan lenen. Snap je dat? Me gaan de naheffing van onze economische meevaller betalen met geld dat we moeten lenen omdat de portemonnee leeg is. Natuurlijk kunnen we met potjes gaan schuiven zodat deze specifieke betaling niet met geleend geld gedaan is, maar ergens, of onder meerdere posten, in het huishoudboekje zal er 446 miljoen aan schuld bijgeschreven worden om deze naheffing te gaan betalen.

Ter Correctie | 20-10-15 | 19:51

We moeten pijlsnel uit de EU! De nivellering gaat onafgebroken door terwijl er miljarden letterlijk over de balk gesmeten worden! Hoelang nog mensen, hoelang kan dit in moedersnaam nog goed gaan?

Claudia M. | 20-10-15 | 19:49

@Politicusincapabelus | 20-10-15 | 19:40
Als je dat de aankomende jaren overschuift blijft er niet veel van over met een Nokkie van dikke 9. Dan kun je daarna voor 48% aan tante Erna overdragen zodat die weer geld heeft om 28% hypotheekrente aftrek te gaan verhogen om de aanstaande Noorse huizenmarkt instorting te dempen.

Westheimer 2.0 | 20-10-15 | 19:48

-weggejorist-

Ella | 20-10-15 | 19:48

@harry21 | 20-10-15 | 19:30

"Wilders kan schreeuwen "grenzen dicht", maar de invulling hier van heeft hij ook niet."

Jij kan wel schreeuwen "grenzen niet dicht" maar de oplossing bied je ook niet.

Daarnaast grijp je het moment wel mooi aan om Wilders nog even een trap te geven.

Daarnaast, servie gooit de grenzen anders gewoon dicht hoor.

Daarnaast 'grenzen dicht' betekend niet zozeer een hek, maar bijvoorbeeld: geen huis, verblijfvergunning, uitkering, miele, ziektewet en overbrengen van familie na twee en een halve maand zodra iemand de landsgrens over stapt. Geen recht op onze volledige sociale voorzieningen, geen uitkeringen naar thuisland, geen pensioenopbouw, geen niks niet. nada. nul. Kijken hoeveel er dan nog komen.....

Dat kan bijvoorbeeld betekenen: opvang, bed bad *en* brood in een gesloten inrichting totdat het vliegtuig terug gaat. Werkt ook in Australie. Geen visum. Verblijf in het celletje op de luchthaven totdat het vliegtuig terug vliegt.

Is dat moeilijk (omdat de linkse gutmensch er zo'n gigantische *puinhoop* van gemaakt heeft)? Ja. Maar het kan wel. Geduld, veel werk en een lange adem. Maar het kan.

Dus: 'kan niet'-scheeuwert, wat is jouw oplossing?

peterdh | 20-10-15 | 19:48

De EU heeft alleen ellende gebracht met hun pooierbeleid.

Nederland uit de EU net als straks de UK na hun referendum.

hunny | 20-10-15 | 19:47

We hebben duidelijk meer EU nodig want als klein land kan NL natuurlijk niet de hedendaagse problemen te lijf; dat Noorwegen, Zwitserland, IJsland!! en Singapore laten zien dat dat wel heel goed kan is kwalijke xenofobe populistische propaganda, die terecht verboden gaat worden. Drie miljard naar Turkije, dat zal vast net zo goed helpen als het daverende succes van het miljard naar de versterking van de Turkse rechtstaat.

bijna_raak | 20-10-15 | 19:47

@Arnold9638 | 20-10-15 | 19:29
Hou a.u.b. eens op over dat mens.

Lupuslupus | 20-10-15 | 19:47

Maar hoeveel jaar mogen ze dan terugkijken? Op een bepaald moment is het toch 'verjaard'?
Net als bij de belastingen, 5 jaar terug voor correcties en niet verder.

Jan Toeternuitje | 20-10-15 | 19:46

@harry21 | 20-10-15 | 19:30
Wilders kan schreeuwen "grenzen dicht", maar de invulling hier van heeft hij ook niet.
.
U weet net zo goed als ieder ander dat Wilders *geen* deel uitmaakt van de regering. Dus hij *kan* helemaal niets invullen. *Nog niet*. Uw opmerking is alleen maar bedoeld om tegen Wilders aan te trappen. Succes ermee.

Lupuslupus | 20-10-15 | 19:44

Waar is de Hollandse creatieve geest. Hekken dit prikkeldraad dat.
Graaf gewoon zeshonderd kilometer gracht! Met dijken. Kun je lachen.

LibertasSimplex | 20-10-15 | 19:44

@rowe | 20-10-15 | 19:32
Machiavelli

rechtsdwalendeautist | 20-10-15 | 19:44

@ harry21 | 20-10-15 | 19:30
Je hoeft ze niet allemaal op te pakken.
Al was het maar de helft.
Natuurlijk helpen grenzen.
Waarom zijn ze anders uitgevonden.
Ja, er waren smokkelaars maar die kostten lang geen 7,8 miljard per jaar.

minik | 20-10-15 | 19:42

er staat nog wat pensioen van mij in Nederland en ik voorzie al dat ik dat moet gaan delen met de rest van de EU.
Zodra ik door heb hoe en wanneer ik dat overgesmurft krijg naar Noorwegen, trek ik mijn handen van Nederland af. Dat is het laatste stukje navelstreng nameljk.
Ik hoop alleen dat Noorwegen zich nooit bij de EU aan gaat sluiten.
Voorlopig lijken ze slim genoeg....

Politicusincapabelus | 20-10-15 | 19:40

La Bailaora | 20-10-15 | 19:37

Juist, nood breekt wet...

Max Headroom | 20-10-15 | 19:40

Maak anders gewoon 466 miljard over, dan zijn we de komende jaren ook van die nare berichten af.

ElMatadero | 20-10-15 | 19:39

@harry21 | 20-10-15 | 19:30
Nederland heeft maar een korte grens. 1027km, waarvan 426km aan de zee ligt. Dat is due een kleine 600km hek. Dat is geen enkel probleem. Kijk naar het mooie Hek in Israel, 700km!
--
Dat hek is geen probleem. Alleen de politieke wil is er, nog, niet. Die komt vanzelf wanneer de ellende niet meer weg te moffelen is.
--
Een hek is tevens goed voor de Nederlandse economie. Wij moeten voorop lopen in het ontwikkelen van Hekken. Dat wordt namelijk nog eens een grote business.

Mark_D_NL | 20-10-15 | 19:39

Zolang er geen woedende menigte door de straten van Den Haag trekt, gaat dit feestje gewoon door. Stilzwijgen is toestemmen. En nu vroeg naar bed zodat je morgen weer fris aan het werk kan, de volgende rekening ligt namelijk al klaar, stelletje imbecielen!

Fuck-a-duck | 20-10-15 | 19:38

@Max Headroom | 20-10-15 | 19:35
Wetten kun je ook aan de kant schuiven hoor. Als het water maar hoog genoeg aan de lippen staat.

La Bailaora | 20-10-15 | 19:37

-weggejorist-

Liefenaardig | 20-10-15 | 19:37

@harry21 | 20-10-15 | 19:30
Alles kán, als je maar wilt. Orban had in een maand een hek in elkaar langs de grens met Servië. Dat is niet de beste oplossing, maar is wel één. De beste oplossing is niets meer te geven aan gelukszoekers. Dan gaan ze vanzelf weg. En gaan ze niet, uitzetten.

Mensen die roepen 'kan niet', 'wetgeving', blablabla, zijn onder deel van het probleem.

Niet gek natuurlijk, want het stikt in Europa van de oplichters die die gelukszoekers helpen binnen te komen:
themolesite.wordpress.com/nl-migrants-to-europe-is-a-setup/

La Bailaora | 20-10-15 | 19:36

harry21 | 20-10-15 | 19:30

Een verdrag is geen wet. Kun je zo opzeggen. Dat is het mooie aan soevereiniteit.

Max Headroom | 20-10-15 | 19:35

De regering heeft een paar jaar terug besloten illegaliteit in de BBP cijfers mee te nemen. Zo lijkt de schuld lager t.o.v. de omvang van onze economie. (investeerders foppen)

Het bbp nieuwe stijl – is nu inclusief illegale prostitutie, ecstasyproductie en gekopieerde muziek – deze bedroeg in 2013 bijna 643 miljard euro.

Nou lijkt onze economie groter maar zijn ook onze afdrachten daardoor gestegen. Elke keer dat een hoertje een wip maakt gaat er in feite geld naar de EU.

www.elsevier.nl/Economie/achtergrond/2...

mysteryposter | 20-10-15 | 19:33

De Nederlandse belastingbetaler wordt door de EU geknipt en geschoren. En wat veel mensen niet doorhebben is dat het de kunstmatig lage rente van de ECB het Nederlandse pensioenvermogen langzaam aan het opvreten is (1% van 1 biljoen is ook 10 miljard..).

therealbraindump | 20-10-15 | 19:33

Zonder EU en zonder MOSLIMS zouden we nu met z'n allen stinkend rijk zijn geweest.

rijk | 20-10-15 | 19:33

De naheffing gaat over de jaren 2011 tot en met 2014 en heeft voornamelijk te maken met aangepaste definities die De Nederlandsche Bank (DNB) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) hanteren om de omvang van de economie te bepalen.
.
Regeltjes veranderen om aan de 3% norm van Brussel te voldoen en er dan achter komen dat je zelf rijk rekenen erg veel geld kost.

CoffeePatch | 20-10-15 | 19:32

Ieder goed artikel sluit af met een goede punchline. Hoewel in dit geval het wel een trieste boodschap heeft. Nivellering EU staten. Wij moeten armer worden tbv zuid-Europa tot we even arm zijn en dan ontkurkt Brussel de champagne.

Het Vijfde Wiel | 20-10-15 | 19:32

Als de roverheid er niet meer namens het volk zit, hoe lang accepteert het volk hen dan nog?

Ps. dit is niet alleen de huidige regering, dit is een project/traject van vele voorgangers geweest!

De vroegere macht (koning) heeft nooit echt deze macht aan het volk overgedragen in tegenstelling tot wat de meeste denken! Het schijn democratisch systeem is niets meer of minder dan een farce. Links vrijt met rechts en andersom, zo bezorgen ze elkaar de baantjes en worden gestuurd door de industriëlen van deze wereld.

Hoe lang laten we hen hun gang gaan?

rowe | 20-10-15 | 19:32

@La Bailaora | 20-10-15 | 19:11
Geert. Als enige.

Lupuslupus | 20-10-15 | 19:32

Geplande afdracht 2014 - 2020 meer dan 48 miljard.

In de zeven jaar ervoor hebben we bijna 50 miljard afgedragen.

We dragen dus eventjes 100 miljard af in 14 jaar, er komt maximaal 30 miljard terug in 14 jaar.

Wat krijgt U verder ervoor terug:

Een voor eeld: Guy Verhoffstadt die namens de belgische miljardair families Boël, Saverys en Frère zoveel mogelijk landen bij de Eu wil en zoveel mogelijk handels associaties om de rijkdom van de families te vergroten.

Een Merkel: die zoveel mogelijk consumenten en cuktuurnivelleerders importeerd zodat uniforme eu gecertificeerde producten kunnen worden verkocht zonder hinder van streekgebonden consumentenwensen.

Of gewoon een stelletje Eu debielen die zelf oorlog willen riskeren en pensioenstelsels beroven om extra belastinggebieden er bij te kopen.........

Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:30

-weggejorist-

Klik_hier | 20-10-15 | 19:30

@marcoplarco | 20-10-15 | 19:24

Grenzen dicht? Hoe dan? Hek er om? Laatste keer dat ik wandelde door onze mooie oostelijke natuurgebieden was er weinig van een fysieke grens over.

De wetgeving zegt dat we verplicht zijn een ieder die onze landgrens bereikt op te nemen, indien gewenst.

wetten.overheid.nl/BWBV0001002/geldigh...

Derhalve, de enige manier zou zijn een noodwet. Maar dat is wel erg draconisch. Wilders kan schreeuwen "grenzen dicht", maar de invulling hier van heeft hij ook niet.

harry21 | 20-10-15 | 19:30

Maar is er dan geen Nederlands orgaan dat die naheffing controleert/toetst?

Paljas | 20-10-15 | 19:30

De EU maakt het de stemmers op het komende referendum wel moeilijk...

paost712 | 20-10-15 | 19:29

Bijna 8 miljard te ziek voor woorden

Bokito ergo sum | 20-10-15 | 19:29

Kan mutti Merkel er nog een paar uitnodigen.

Arnold9638 | 20-10-15 | 19:29

Hoog tijd voor een jaar vol referenda. Ik zal elke keer tekenen. Net zolang totdat de huidige regering gevallen is en we uit de EU zijn gestapt.

Mesmer | 20-10-15 | 19:29

@Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 19:16
Kusje...?

Mark_D_NL | 20-10-15 | 19:28

De naheffing die je wist dat ging komen

Snap je!? | 20-10-15 | 19:28

Voor alle duidelijkheid. Jan Roos wilde geen champagne voeren voor ja of nee, maar als je voor het associatieverdag met Oekraine stemt wordt de naheffing alleen maar hoger.

IndoFortuyn | 20-10-15 | 19:27

Falende buitengrenscontroles kosten ons 50k vluchtelingen x 30k / jaar = 1,5 miljard per jaar.

De regering kan dus meteen een rekening van 1054 miljoen naar Brussel sturen.

Max Headroom | 20-10-15 | 19:27

Proctalgia fugax duidt op krampende pijn in de anus of het rectum.

Mike2054 | 20-10-15 | 19:26

Excuses, sorry, mea culpa, neem me niet kwalijk, maar ik heb ooit begrepen dat de EU ons geld zou opleveren. Ben er mooi ingestonken.

roosvrij | 20-10-15 | 19:25

De stille armoede zal nog verder oplopen.

Een schandalige pooier-regering

hunny | 20-10-15 | 19:25

Ook daarom: Grenzen dicht. Voor gelukszoekparasieten die er in willen, en voor geld dat er uit gejat wordt. Nu.

marcoplarco | 20-10-15 | 19:24

@peterdh | 20-10-15 | 19:18
BTW belasting gaat sowieso naar Brussel...

La Bailaora | 20-10-15 | 19:24

''De EU is van oorsprong bedoeld om de economie van lidstaten te stimuleren ...''

Natuurlijk...

Desmoulins | 20-10-15 | 19:24

-weggejorist-

Greet Kachelmans | 20-10-15 | 19:23

Geen wonder dat de pensioenleeftijd steeds verder omhoog gaat.

Stonecity | 20-10-15 | 19:23

Gewoon 1000 maanden geen Jackpot uitkeren bij de Staatsloterij, dan hebben ze het zo weer terug.

Watching the Wheels | 20-10-15 | 19:22

Kan een eurofiel me aub uitleggen wat voor voordelen de EU brengt voor de gewone burger en waarom dat grapje jaarlijks 8 miljard moet kosten?

Willianus Wortelus | 20-10-15 | 19:22

@Anoguurder | 20-10-15 | 19:19 ,

De FED gaat zeer binnenkort voor het eerst sinds 2006 de rente weer verhogen, de ECB zal dan waarschijnlijk moeten volgen en dan is het gedaan met de goedkope leningen.

rode peper | 20-10-15 | 19:22

De eerste rekening waarvan je wist dat die zou komen. Maak de borst maar nat, velen zullen nog volgen.

Fuck-a-duck | 20-10-15 | 19:22

PS

Oh het is iets meer.
.
www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/...
.
26k per vluchteling. Toch een flink dure hobby, maar wij wij mannen zijn wel een beetje gewend toch om geld voor een hobby een beetje weg te moffelen in de maandelijkse boekhouding?

harry21 | 20-10-15 | 19:21

Het. Houdt. Niet. Op....

Niet vanzelf in ieder geval.

Rooddraakje | 20-10-15 | 19:20

@Sano | 20-10-15 | 19:17
Dat bedoel ik. Geld er naar toe is een ding wat ze er mee doen is belangrijker.

miko | 20-10-15 | 19:20

Kan er niet een GeenPeil komen met de vraag of men nog wel in de EU wenst te blijven? Ik ga wederom flyeren!

Haatzaaier | 20-10-15 | 19:20

Zagen die PVV tokkies bij de TK2012 het toch goed. Dat begint toch wel een beetje een trend te worden.
.
Of die oh zo intelligente fatsoensmensen die nu lopen te klagen even hun bek willen houden? U koos hiervoor, u krijgt.
.
Voorts wil ik mijn medeleven uitspreken naar alle verstandige mensen die dit wel staande wilden brengen maar nu meegesleept worden in de ellende waar fatsoenmensen voor kozen. Onderwijl die verstandige mensen beschimpend, belasterend, en besmeurend mind you.

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 19:20

Daar krijgen we vast veel voor terug.. Toch..

Mesmer | 20-10-15 | 19:20

Het rekenplaatje is vrij simpel. Zolang dijsselbloem onbeperkt kan lenen tegen negatieve rente zal dit gewoon erdoorheen gejast worden. Nederland staat in zekere zin ook garant samen met het pensioenfonds dat wij hebben opgebouwd in de laatste 60 jaar.

Het zijn een stel schoften daar in den haag.

Anoguurder | 20-10-15 | 19:19

Het aardige is wel dat de VVD niet meer aan kan komen met 'geen cent naar Brussel'. Door leugen op leugen te stapelen is de partij volslagen ongeloofwaardig geworden.

De Geus | 20-10-15 | 19:19

We zijn genaaid!

De bobo's van de EU lachen zich de ballen uit hun broek.

een gedwee volkje die kaaskoppen

hunny | 20-10-15 | 19:19

Het aardige is wel dat de VVD niet meer aan kan komen met 'geen cent naar Brussel'. Door leugen op leugen te stapelen is de partij volslagen ongeloofwaardig geworden.

De Geus | 20-10-15 | 19:19

Wtf!!! 466.000.000 !! en wat als we dat nou niet betalen... wat dan... Kom maaar op mn hooivork zitten eu gluiperds.

dobberfries | 20-10-15 | 19:18

Weer plus drie zetels voor Geert!!!!!

A&A | 20-10-15 | 19:18

@krasse karel | 20-10-15 | 19:13
Belgie lacht zich rot, een hoop van die centen gaan naar werkverschaffing voor Belgen in de catering van Brussel.
Zonder EU de helft minder restaurants daar!

miko | 20-10-15 | 19:18

7,8 miljard. Per jaar. Per jaar. Laat dat even op je inwerken. Dat was dus dus de besparing van de:

- BTW verhoging naar 21% te weten 5 miljard
- De invoering van het leenstelser tov basisbeurs 1,5 miljard
- De hele invoering van het PGB drama te weten 1 miljard

En dan nog een paar honderdmiljoen aan losgeld.

Dat had dus niet gehoeven.

Dan hadden we nu niet een hele werkende bevolking startend in de schulden gehad, geen rijst-met-ei taferelen voor zorgontvangers en verleners en die hele schandalig hoge BTW er nog eens overheen.

peterdh | 20-10-15 | 19:18

" In totaal draagt Nederland dit jaar 7,8 miljard euro af aan de EU."

Volgens Pechtold & Co levert de EU bergen met geld op voor Koninkrijk der Nederlanden.
Pechtold & VVD & Co hebben ook getekend voor het associatieverdrag met Oekraine omdat dat heel heel veel veel geld op zou leveren voor Koninkrijk der Nederlanden.

Ik geloof hen op hun woord. Geen twijfel over mogelijk.

ProAsfalt | 20-10-15 | 19:18

We krijgen er dan wel een hele hoop graties vluchtelingen voor terug!

Bertus Balhaar | 20-10-15 | 19:18

Joh, hadden we anders verwacht dan? Valt nog mee dat ze niet openlijk banen eisen voor MOE-landers. De geldkraan gaat nooit dicht voor de EU, maar alles in dit land wordt wel duurder.

Digitaal Smoelwerk | 20-10-15 | 19:17

@faz | 20-10-15 | 19:15
Het is vooral de schuld van diegenen die het ESM verdrag hebben geaccepteerd.

La Bailaora | 20-10-15 | 19:17

@miko
Dat weten ze niet, ze hebben gvd nog NOOIT hun begroting goedgekeurd gekregen door een boekhouder... Moet je hetzelfde doen als bedrijf, heb je gelijk een miljoenmiljard boetes van de fiscus. Brussel is en blijft een corrupte apenrots.

Rest In Privacy | 20-10-15 | 19:17

@Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:13
7.800.000.000.000.000 ?

miko | 20-10-15 | 19:17

Veel schokkender vind ik het feit dat NL mensen uit het buitenland huisvest als een Kattenvrouwtje zonder grenzen.

2000 per dag, gemiddeld. Deze kosten, qua noodopvang, zakgeld, gratis dingen en spullenboel, en straks huis, huurtoeslag, zorg, enz.... ongeveer 15k per persoon per jaar. Das 30 MILJOEN per dag. Dus krap in 15 dagen jagen deze mensen er bijna een half miljard doorheen. Elke maand dus een miljardje ongeveer.

Verborgen kosten, enzo. Mag ik de business case even zien *plop*. Proost.

harry21 | 20-10-15 | 19:16

@Mark_D_NL | 20-10-15 | 19:14

En de wereld is toch sowieso van iedereen.

Parel van het Zuiden | 20-10-15 | 19:16

Dit kabinet dwingt mij om PVV te gaan stemmen. Ik begin echt woest te worden.

Dizzydent | 20-10-15 | 19:16

De schuld van Balkenende, die tegen het besluit van de Nederlandse bevolking het verraad van Lissabon (EU grondwet) erdoor duwde. Het verdrag dat dit soort roofbouw heeft geformaliseerd.

faz | 20-10-15 | 19:15

Voor die 7,8 miljard hadden we onze bejaarden een menswaardige oude dag kunnen geven, hadden we uitstekend onderwijs kunnen hebben en hadden we op ons 60e met pensioen kunnen gaan.
En bovenal hadden we zelf ons land kunnen besturen en inrichten zoals wij dat willen.

sinar2 | 20-10-15 | 19:15

Ach, het geld klotst tegen de plinten aan.

Het meest democratische parlement ter wereld onder aanvoering van de heer Pechtold, die stelt dat dit parlement het volk in optima forma vertegenwoordigt, vindt het goed.

ProAsfalt | 20-10-15 | 19:15

Ik ben enkel naar de vakantieschool geweest toen het geen vakantie was:Maar wanneer gaat dit stoppen?Volgens mijn onderontwikkelde brein zijn wij de melkkoe van europa.

Pempy Boludo | 20-10-15 | 19:15

Wat een enorme fout van Dijsselbloem om de BBP te verhogen om onder de 3%-schuld-grens te komen.
Dat heeft miljarden gekost. En toch mag hij blijven zitten. Bizar en ongelofelijk.

lsimon | 20-10-15 | 19:15

@Larevenge | 20-10-15 | 19:09 ,

Dan zijn er natuurlijk altijd goochemerd die gaan vertellen dat de EUSSR dan wel 7.8 mrd kost maar we ook weer een deel terugkrijgen. Wat ze dan niet snappen is dat wat terugkomt voor een kleine selecte groep bovenonsgestelden is terwijl we allemaal moeten betalen. Kortom de EU kost ons alleen maar geld, het levert helemaal NIETS op.

rode peper | 20-10-15 | 19:14

Maar wanneer je op vakantie gaat naar griekenland kan je tenminste met de Euro betalen dat is echt super makkelijk! Hoef je niet meer te wisselen. . .

Mark_D_NL | 20-10-15 | 19:14

@Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:13
Daarom hebben ze ook riante salarissen. Dat moet ergens vandaan komen natuurlijk.

La Bailaora | 20-10-15 | 19:14

Hebben ze de herberekening herberekend? En volgend jaar weer, zeker?

Muggenmepper | 20-10-15 | 19:14

7,8 miljard = is ca. 1 netto maandloon per gezin.

Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:14

Vergeet niet de vele miljarden die we indirect jaarlijks moeten ophoesten omdat we lid zijn van de EU en daarom worden overspoeld door reguliere migranten omdat we niets meer over onze grenzen te zeggen hebben. Brussel bepaalt ons leven en beheert onze portemonnee. En dat merken we. We zijn er ruim 20 procent of meer aan koopkracht op achteruit gegaan sinds we in de EU zitten en daar hebben we veel multiculturele haat en ellende voor terug gekregen.

Thunderbird | 20-10-15 | 19:14

Van mij mogen ze dat hele EU afschaffen, want het is niet meer leuk, veel gedoe en ellende. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik dit ooit ga zeggen, want ik was altijd pro EU. Toch knap van die EU-faalpolitici, dat ik zover ben. Weg met de EU, want dat wordt niks.

Wonderful-Life | 20-10-15 | 19:14

Iedere cent wordt zeer goed besteed. Niet zeuren hup betalen. ff schrapen bij de oudjes, zieken en afgekeurden etc. al die arme EU ambtenaartjes moeten ook een boterham hebben. Dijssie heeft na de verkiezingen een nieuw baantje nodig. DOKKEN

krasse karel | 20-10-15 | 19:13

@sparxx | 20-10-15 | 19:08
Dat zou best kunnen, alleen ben je er daarna vanaf. Bij de EU gaat dit een jaarlijkse afdracht worden.

La Bailaora | 20-10-15 | 19:13

Gaat rechtstreeks naar Turkije om Merkels hobby's te bekostigen.

Fijnstoffer | 20-10-15 | 19:13

Het is één groot feest in het eu-carousel, alleen betaal jezelf je drankjes en ook nog voor een heleboel andere leeghoofden

deEerlijkeLeugenaar | 20-10-15 | 19:13

Maar de belangrijkste vraag:Wat gaat de EU met dit geld doen?

miko | 20-10-15 | 19:13

We dragen 7.800 miljard af per jaar, dat is netto ongeveer 1 maand netto loon per gezin. Dus we leveren gewoon 8,4 % per jaar van het gezinsinkomen in.

En dat voor de grootste tax-ponzi ooit opgezet.

De brusselse bureaucraten en ambtenaren zijn de roofridders van de moderne tijd.

Tee Of Cup | 20-10-15 | 19:13

!Hier kan dus wel acuut over beslist worden maar de illegale roofsprinkhanen zijn een brug te ver?

Kan die regering ALSJEBLIEFT gewoon eens opgedoekt worden zodat wij de regie weer in eigen handen krijgen als volk?
Als dit zo doorgaat heb je voor de kerst oorlog!

StormRunner | 20-10-15 | 19:13

Dit zijn perverse prikkels.
Ik raak daarvan in de war.

lustkapper | 20-10-15 | 19:12

@Ebert de R | 20-10-15 | 19:08
Dat is geen nivelleren. De 1% elite wordt daar heel blij van namelijk.

La Bailaora | 20-10-15 | 19:12

446 Miljoen. De werkzame beroepsbevolking telt 8,3 miljoen personen. Dus ongeveer 60 euro per persoon.

Niet echt heel schokkend, toch?

harry21 | 20-10-15 | 19:12

Ik zeg doe maar dat referendum of we wel of niet uit de Idiote Eurozone moeten stappen... Ik zeg ja.... Zouden de zakkenvullers in Den Haag ook luisteren naar de uitslag van dat referendum...

Is die jaarrekening van de EU nu eindelijk al eens goedgekeurd?!

027 | 20-10-15 | 19:11

ESM in actie.

Wie probeerde dat ook al weer nog tegen te houden? Zelfs via de rechter?

La Bailaora | 20-10-15 | 19:11

Hoppa, vooroverbukken en de centjes inleveren Dijsselplant, doe waar je goed in bent 'volks vertegenwoordiger'

Gezwelgje | 20-10-15 | 19:10

Dus eerst een naheffing over de totale economie 2002 t/m 2013 of 2014. 643 miljoen. En nu alleen over de BTW van overlappende jaren (2011 t/m 2014) ook nog eens een bijna net zo groot bedrag?
www.nu.nl/selectie/3911612/moet-u-wete...

Geen01 | 20-10-15 | 19:10

De EU "malus weken" zijn weer begonnen. En zoals het beste jongetje van de klas betaamd, we zijn erbij, we zijn erbij.

padbuffel | 20-10-15 | 19:10

7,8 miljard, net iets minder dan de begroting van defensie voor 2015. Moet je nagaan als er 7,8 miljard minder belasting wordt geheven in Nederland wat dit doet voor de economie. Dat zou de 1000 euro per werkende Nederlander zijn die Rutte ooit beloofd had :)

Larevenge | 20-10-15 | 19:09

Nivelleren is een feest.

Heeft een lidstaat veel verdiend? Inleveren in Brussel!

Ebert de R | 20-10-15 | 19:08

Zouden we werkelijk 7,6 miljard achteruit gaan als we uit de EU stappen?

sparxx | 20-10-15 | 19:08

466 mlj minder aan asielzoekers dan maar?

luukeeeeeert | 20-10-15 | 19:07

Gekke Henkie gaat wel weer betalen. Dat baantje
van Dijsselbloem kost ons een vermogen.

dirty dirk | 20-10-15 | 19:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken