Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ivoorkust wil centjes zien

paars van ellendeLeuk hoor, GroenLinks in het college van B&W, maar het kost wel klauwen met geld. Want dankzij wethouder Marijke Vos, dreigt de gemeente Amsterdam nu voor miljoenen het schip in te gaan. Deze zomer liet de ecologe de chemo-schuit uit 020 vertrekken richting Ivoorkust. Resultaat: tien stijve negers en een paar duizend ziekmeldingen. En laatstgenoemden willen nu doekoe zien. "Mijn clienten vinden het echt onbegrijpelijk dat zo’n wethouder nog aan de macht is in een bananenrepubliek beschaafd land als Nederland," aldus de door de slachtoffers ingeschakelde letselschadeadvocaat Bob van der Groen. "Onder haar verantwoordelijkheid is het gif terug het schip ingepompt. Onder haar verantwoordelijkheid is het schip uiteindelijk ook vertrokken uit Amsterdam. Zij is notabene van GroenLinks." Ja en? Het mag zo langzamerhand toch bekend zijn dat die club haar verantwoordelijkheid graag uit de weg gaat...

Reaguursels

Inloggen

de hele affaire met het koala schip was met vragen omgeven. zoals de claim dat er 10 mensen waren omgekomen. dit zijn dus mensen met een naam, familie en een stoffelijk overschot dus. als je claimt dat er mensen aan een vergelijkbare oorzaak zijn overleden moeten ze dus vergelijkbare symptomen hebben, klinkt logisch he. Nu, die 10 lijken waren onvindbaar volgens de commissies. men sprak over een tienduizend gewonden, waar zijn die allemaal gebleven. geen overvolle ziekenhuizen, geen honderden die kreperen langs de kant van de weg. noppes. zelfs greenpeace concludeerde in hun rapport dat het niet bewijsbaar was en evenmin onaannemelijk dat een dergelijke lading dergelijke effecten zou hebben. dit kwam indertijd ook ter sprake in een aflevering van "de leugen regeert" van de vara (off all people) waar degene die dit zei (met de rapporten voor zich) werd overschreeuwd en weggehoond volgens beproefde methode. zoals men ook al deed na de affaire met de google "documentaire" die letterlijk van a tot z uit de duim gezogen was. een stukje toneelspel op vmbo niveau zogezegd. enkel de verantwoordelijke wethouder in deze koala zaak was van groen links. oops, foutje, bedankt.

ikhier | 06-02-07 | 14:47

@bijstandskoning, en nu hup, aan het werk

popo | 06-02-07 | 08:23

Zooo en nu even over de slachtoffers?? die zal het een worst wezen wie er hoofdelijk verantwoordelijk voor is zij zijn een familielid kwijt;Nederland is verantwoordelijk en dient de schade zoveel mogelijk te compenseren.

Tzakje | 05-02-07 | 21:02

Correcties, volgens mij moet de naam van de advokaat zijn: Bob van der Goen. Bekend van de schadeclaims inzake Bijlmerramp, Enschedé, enz. Ook wel, de Rampvokaat.

campion | 05-02-07 | 19:39

Hadjewat? 05-02-07 @ 15:17
Werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Heb volgens mij de naam verdonk nergens gebruikt alleen maar gewezen op wie de verantwoordelijk is voor dit drama.

Ze zoeken trouwens nog nieuwe mensen bij de jostiband lutser.

befke | 05-02-07 | 18:16

Die doos van een Marijke Vos is ook nog niet afgetreden.
Het zou wel eens tijd worden...

Misschien moeten we eens e-mails sturen aan het college van B&W

FrAgFo0d | 05-02-07 | 17:34

Het grote verschil tussen Verdonk en Vos is dat Vos als linkse griezel de onvoorwaardelijke wegkijksteun van het links journalistiek geteisem heeft en dat Verdonk gewoon het werk doet waarvoor zij aangenomen is.

Als het CDA, PvdAchterlijken en CU kabinet echt een feit geworden is, dan gaat denk ik 92% van het links journalistiek geteisem de WW in, want afgeven op links mogen die 'objectieve' engerds natuurlijk niet van de NVJ. De verdere ineenstorting van de bagger'kwaliteit'media is dan nog slechts een kwestie van tijd.

Hans Anders | 05-02-07 | 17:00

Vos lappen! En niet met belastingcenten! Je gaat maar daar achter de ramen zitten. Kudthoer.

schele henk | 05-02-07 | 16:34

@befke 05-02-07 @ 09:51
Geweldig hoe jij weer het allemaal weet te verontschuldigen. Rita Verdonk is voor veel minder aan de schandpaal genageld. En toen wist links van alles om er tegen te doen. Ook tegen dit schip overigens, maar toen Vos er over ging, werd het ineens muisstil.

En het zal me godverdomme een zorg zijn op welke manier die mensen aan hun einde kwamen! Dood is dood, gek! Denk daar eens aan voordat je weer aan het raaskallen slaat!

Hadjewat? | 05-02-07 | 15:17

Bij de Schipholbrand zijn er uiteindelijk 2 ministers geweest die verantwoording namen voor hetgeen was gebeurt: De ministers van VROM (Dekker) en Justitie (Donner).
Links Nederland was zwaar teleurgesteld, want door het aftreden van deze twee ministers zou de zaak zijn afgedaan en dát was nou net niet de bedoeling: Men wilde het hoofd van Verdonk op een presenteerblaadje. Met name GL had veel tijd en energie gestoken in het plaatsen van de vallen en het lobbyen onder gelijkgestemden. Tijdens het kamerdebat zou Femke in persoon de hendel overhalen om het valluik onder Verdonks voeten te laten wegklappen. Echter de beide andere ministers haalden het debat niet en er was geen reden meer om Verdonk naar huis te sturen.

Moraal van het verhaal is dat het lang niet altijd over waarheidsvinding gaat. In geval van de Schipholbrand was men uit op de huid van Verdonk. Bij de vermeende martelpraktijken op de huid van Kamp. Puur om deze bewindslieden te beschadigen en daarmee hun partij. Puur uit eigenbelang. En van een partij als de SP kan ik dat nog wel begrijpen en zelfs waarderen. Die zijn tenminste consequent en halstarrig in hun onhaalbare nonsens. Maar Wouter Windvaan heet niet voor niets zo. Kroonprins Aboutaleb liegt en hoaxt er inmiddels ook al flink op los (Wouter & Etiënne) en om over Ton Heerts nog maar te zwijgen. Femke Kaakklem, akela van de zakkenvullende gewetensbezwaarde elitaire pseudo-intellectuele rijken onder ons, geeft ook steeds het verkeerde voorbeeld. Kenmerkend is dat als ze het in een debat niet kunnen winnen op basis van argumenten, zij altijd met onzin komen waar je het beschaafd gezien onmogelijk mee oneens kan zijn, maar veelal klinkklare onzin is. Ik zal een mooi voorbeeld geven:
In een debat tussen Jan Marijnissen en Jan Peter Balkenende ging het over armoede. Balkenende gaf aan dat er in de afgelopen jaren veel gedaan is, maar dat de klus nog niet af was en bla bla bla. Marijnissen vroeg toen hoe het dan moest met al die tienduizenden kinderen die iedere dag zonder brood naar school moeten.
Geen hond die weet waar die tienduizenden kinderen zijn. Ik ken ze niet. Ik ken ook niemand anders die ze kent. Maar ze schijnen er te zijn. En dat is natuurlijk schandalig, daar zijn wij het ronduit over eens. En dus verstomde het debat in een luid applaus voor Marijnissen.
Femkes favoriete tactiek is een uiterst verontwaardigd smoelwerk trekken en hier met stijgende toonhoogte proclameren dat de opponent "gevaarlijk" gedachtengoed erop nahoudt. Daarmee de deur dichtflikkerend voor ieder vervolgdebat, want wederom geldt dat je het er beschaafd gezien onmogelijk mee eens kunt zijn dat Femke serieus in discussie gaat met Mussert, of Hitler, of die andere vreselijke schurk: Wilders
Tja en Wouter... Dit land kan zoveel beter. En: het gaat om de inhoud! Dat behoeft geen verdere toelichting.

Wat ze ter linker zijde uiterst goed begrepen hebben is het gezegde "wie geschoren wordt moet stilzitten" en dat zal ook nu wel weer gebeuren.

Chiant | 05-02-07 | 14:31

schijt en schijt ziek wordt ik van die groen-links figuren....
Heb je die reklame gezien dat Halsema in haar cabriolet wegrijdt met een sticker achterop: Welkom 26000!!
Het enige wat ze konden was dit land vergiftigen,maar zoals je ziet kunnen ze dat ook ergens anders... BAH eng volk

BLOODYBIGBADBULL | 05-02-07 | 14:28

Maar o wee toen er iets met de zwartjes gebeurde op Schiphol... toen schreeuwde Groen Links moord en brand. Nu het eigen volk de zaak aan het besodemieteren is hoor je niets.

Masturwasbeer | 05-02-07 | 14:27

tomba 05-02-07 @ 14:09

ik bedoelde het ook sarcastisch.

Maaier | 05-02-07 | 14:25

@ Maaier
Hahaha, het aftreden voor Srebrenica? Dat was een leugenachtige actie zodat de regeringspartijen elkaar niet meer de hand boven het hoofd moesten houden voor het wanbeleid van Paars :). Door het aftreden konden zij zich eindelijk 'profileren' ten koste van Pim Fortuyn. Kansloos dus.

Allemaal perfect georchestreerd door Heinrich Himmler, euhm ik bedoel Wim Kok. Het was zo gemeend als Hitler die zijn excuses aan zou bieden voor de Holocaust.

Je bent slecht geinformeerd.

tomba | 05-02-07 | 14:09

OpenDeur 05-02-07 @ 13:56

alle partijen en zeker GL in die raad doen hun werk niet goed imho.

Maaier | 05-02-07 | 13:59

@Maaier De Amsterdamse gemeenteraad is politiek verantwoordelijk voor de zaak gifschip. Of op zijn minst is er genoeg reden het door derden te laten onderzoeken, zoals ook bij schiphol is gebeurt. Groen links laat zich van een smerige kant zien door niet even daadkrachtig onderzoek te eisen.

OpenDeur | 05-02-07 | 13:56

Vos bloed aan haar handen. Enkel negers in Nederland tellen, dus ze blijft voorlopig nog even zitten.

Lafayette | 05-02-07 | 13:42

tomba 05-02-07 @ 13:36

als je m zelf pakt zeker. *denkt even terug naar de geste van Wim Kok die 5 jaar na dato z'n verantwoordelijkheid pakt voor Srebrenica*

Maaier | 05-02-07 | 13:38

Politieke verantwoordelijkheid is alleen voor momenten dat je er geen zin meer in hebt en het toch niet meer uitmaakt omsat de verkiezingen eraan komen.

tomba | 05-02-07 | 13:36

Zeg Fleish, leer het nu eens, het zou dan nog altijd een 'bananen monarchie' zijn...

Achtertuyn | 05-02-07 | 13:35

OpenDeur 05-02-07 @ 13:24

Donner en Dekker stapten uit zichzelf op, omdat onder hen resorterende diensten gefaald hadden. Heeft niets met persoonlijk falen te maken, wel met politieke verantwoordelijkheid. Die ligt natuurlijk soms krom. Als Verdonk een beetje solidairr was geweest was ze ook opgestapt, aangezien ook zij een politieke verantwoordleijkheid had. Daar kon zij persoonlijk natuurlijk helemaal niks aan doen, maargoed.

NOgmaals: ik weet niet precies hoe de politieke verantwoordelijkheid voor Vos ligt. Maar het wordt wel tijd dat de Amsterdamse gemeenteraad daar eens goed uitspraak over doet.

Maaier | 05-02-07 | 13:30

@edet Er is domweg geen oorzakelijk verband tussen het al dan niet falen Rita Verdonk en het afbranden van illegalen op schiphol. Je moet bij de directeur van die opvang zijn, of bij de brandstichter. Dat weet Groenlinks ook wel, maar die beffers zoeken altijd de makkelijkste route.
Vreemd maar bij blijkbaar is voor 1 van de twee zaken wel een grote reden tot onderzoek, maar de andere zaak niet..... zou het iets te maken hebben met de echte reden achter het gezeik van GL? Politiek gewin over lijken noem ik dat, smerig.

OpenDeur | 05-02-07 | 13:24

ha ha ha, als je het stukje "verantwoordelijkheden" opent kom je op de site van het parool. . . . . .daar staat het stukje dat de werstermoskee in duitse handen komt....... klik je dat aan, KRIJG JE EEN POPUP VAN AIR-BERLIN ! WOEHAHAHAAAA! DIKKE LOL!

DutchXXL | 05-02-07 | 13:22

CoJoNes 05-02-07 @ 11:54

Nee, de meeste malariamuggen hadden reeds resistentie tegen DDT ontwikkeld, itt. tot mensen en andere sooorten hoog in de voedselketen.

@Chiant: GL zou inderdaad veel serieuzer naar kernenergie moeten kijken. Jammer dat ze dat niet doen. Tuurlijk, dat lvert andere problemen op, maar het is wel ongeveer de enige manier om heel snel iets aan CO2 uitstoot te doen. Enige probleem is dat het naast de westerse wereld natuurlijk vooral India en China zijn die nu beteugeld moeten wordne in hun expansiedrift en dat GL, Nederland of zelfs de EU weinig te vertellen heeft in dezen. Maargoed, zelf de eerste stap zetten zou nuttig zijn.

Rondom Marijke Vos: ik weet echt niet of Vos enigszins verantwoordleijk was vor het uitvaren van dat schip. Mocht er een verantwoordelijkheid liggen, dient de Amsterdamse gemeenteraad onverwijld actie te nemen en Vos weg te sturen, als dat niet zo is, jammer voor de GL-haters, maar dan is Vos niet weg te krijgen.

Breinstein 05-02-07 @ 10:59

het ligt inderdaad aan je verstandelijke vermogens, omdat het hier over een wethouder gaat, die op een andere manier over de onder haar resorterende diensten gaat dan een minister.

Maaier | 05-02-07 | 13:19

Er is domweg geen oorzakelijk verband tussen het al dan niet falen van Marijke Vos en het dumpen van smurrie in de rimboe. Je moet bij de kapitein van de smurrieboot zijn, of bij de eigenaar. Dat weet Goen ook wel, maar die beffers zoeken altijd de makkelijkste route.

edet | 05-02-07 | 13:13

@Multikuli 05-02-07 @ 09:42
@Chiant 05-02-07 @ 09:48
@Jan Passant 05-02-07 @ 09:59
@OpenDeur 05-02-07 @ 10:47
@befke 05-02-07 @ 09:42
Julie kunnen beter niet ingaan op die idioot van een bijstandskoning. Hij is een trol en loopt hier uit verveling maar een beetje te raaskallen. Vergeet een zinvolle discussie maar. Verder heeft ie nergens verstand van, laat staan over kernergie. Niet zo verwonderlijk dus dat dat stuk genetisch afval van de bedeling moet leven. Niemand wil toch zo'n irritante mafkees in dienst nemen.

Qubth ut Allah | 05-02-07 | 12:56

@Fleischbaum 05-02-07 | 09:02
@corvanderlaak 05-02-07 @ 09:18
@befke 05-02-07 @ 09:30
Wat nou Groen?
Die man heet Bob van der Goen, bijgenaamd Bob van der Poen.
(aardige vent overigens, maar wel dol op gelly)

Qubth ut Allah | 05-02-07 | 12:35

E is het niet greenpies dat zo tegen gen. voedesel is? terwijl dat DE oplossing zou wezen voor hongerend afrika.

baggerboer | 05-02-07 | 12:22

Er wordt ook weer een SP-er aangeklaagd voor fraude:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article394133.ece/Friesland_klaagt_SPer_aan_voor_fraude

Patrick Bateman | 05-02-07 | 12:21

@CoJoNes 05-02-07 @ 11:54
Gelijk hebt u. Wanneer krijgen we de eerste luchtaanvallen op Greenpeace kantoren? Waar kan ik me aanmelden voor het 'opruimen' van Greenpeace restanten?

dlseth | 05-02-07 | 12:08

Greenpeace... hmmmmm... hebben die niet aangedrongen op een verbod van DDT? Heeft Greenpeace daarmee niet het bloed van miljoenen mensen aan haar handen?
Brent Spar? Hoe zat dat ook alweer?
Greenpeace is een terroristische organisatie met een regenbooglogo.

CoJoNes | 05-02-07 | 11:54

Marijke Vos en Femke Halsema op de tjoekietjoekieboot naar takkietakkieland, toedeledokie.

Jaegermeister | 05-02-07 | 11:27

@Mr.Fantastic 05-02-07 @ 11:01
Over meer belasting betalen zal je geen enkele GL-er horen mauwen EN ze hebben de MACHT in adam. Dat is dus geen argument.
En het gaat niet over de hele wereld, het gaat om die "TBS-er die met pistool" in jouw straat was, die je hebt gezien en wegstuurt omdat die in JOUW straat een gevaar was/is.
Je praat dus niet over "over de hele wereld gaan kijken". we hebben het alleen over een boot die in a'dam aanmeert en wordt weggestuurd.
Als je van mening blijft dat de "wereldproblemen" ons niet aangaan (omdat die te duur zijn) dan is het ASIELZOEKERSPROBLEEM ook direct opgelost. Die mensen komen hun "oorlogen" en 'problemen" hier gesubsidieerd voortzetten.

Pigha Lal | 05-02-07 | 11:25

Ik schat in dat Vos gewoon blijft zitten en dat dit gifwolkje vanzelf weer wegdrijft. Zoals gifwolkjes altijd doen

GL weet dat de traditionele media geen missers in de linkerhoek willen opsporen. Of nader zullen uitpluizen, wanneer de peop vanzelf naar buiten komt.

Tot slot zijn de rechtse menschen nooit vasthoudend genoeg om effectief door te drammen over zeikonderwerpen

Jan Passant | 05-02-07 | 11:15

Pigha Lal 05-02-07 @ 10:55

Ik snap je punt ook wel. Maar als er straks wordt aangekondigd: "Werkende mensen van NL, u moet komend jaar meer belasting gaan betalen, want NL gaat de milieuschade die Rusland en China de wereld berokkenen oplossen." Ben je dan nog zo blij dat Nederland het goede voorbeeld (tevergeefs) geeft in de wereld? Je moet een grens trekken en blijkbaar ligt mijn grens net ergens anders dan die van jou.

Mr.Fantastic | 05-02-07 | 11:01

Ik begrijp niet zo goed waarom je als rechtse minister het veld moet ruimen als 1 of andere illegale zwartjoekel z'n matrasje in de fik zet, maar waarom je dan als linkse minister gewoon mag blijven zitten als je een compleet gifschip ten onrechte wegstuurt. Volgens mij kon je aan dat laatste ook meer doen dan aan het eerste. Maar goed, het zal allemaal wel weer aan mijn blijkbaar uiterst beperkte verstandelijke vermogens liggen...

Breinstein | 05-02-07 | 10:59

@Mr.Fantastic 05-02-07 @ 10:51
"MAAR: De hamvraag in deze: Moet A'dam voor internationale politieagent spelen, met alle kosten van dien? Mijn antwoord daarop is NEE"
.
Precies mijn punt, nl en GL kunnen hun ogen dichtdoen. Ze hadden "de TBS man het pistool af kunnen pakken" maar ze zijn geen agent voor straat B. Laat de man zijn gang maar gaan zolang het niet in "ons straatje" is.

Pigha Lal | 05-02-07 | 10:55

@OpenDeur @10:47
Ik kan het niet treffender verwoorden. Voor de volle 100% mee eens!

Chiant | 05-02-07 | 10:52

Pigha Lal 05-02-07 @ 10:47

MAAR: De hamvraag in deze: Moet A'dam voor internationale politieagent spelen, met alle kosten van dien? Mijn antwoord daarop is NEE

bovendien:
Het leegpompen had veel geld gekost.
Het was geen Nederlands bedrijf.
Niemand zou ons weggegooide belastinggeld gecompenseerd hebben

Mr.Fantastic | 05-02-07 | 10:51

Mr.Fantastic 05-02-07 @ 10:42
Je hebt helemaal gelijk maar dat standpunt hadden de mensen ook moeten aannemen met de kwestie Verdonk. Helaas is er een hysterische media hype tegen Verdonk. Waar ik vroeger nog wel begrip kon opbrengen voor linkse standpunten begin ik me nu steeds meer te irriteren aan de eenzijdige benadering. Nog erger is de publieke omroep waar we allen voor moeten betalen en die dan ook nog eens puur links georienteerd nieuws brengen ( zie Nova ). Daarom is mijn afkeer tegen links steeds groter geworden.

Wormen en Naarden | 05-02-07 | 10:51

@Mr.Fantastic 05-02-07 @ 10:34
Je begrijpt het niet goed.
-TBS-er komt met pistool om kind dood te schieten en te neuqen.
-Agent ziet het en vraagt of de TBS man met pistool een straat verder kan gaan neuqen (niet jurisdictie van wijk-agent)
-Probleem is opgelost voor straat A
-In straat B worden mensen door TBS man met pistool doodgeschoten en af en toe geneuqt.
.
Dat lijkt er meer op de gisschip situatie.

Pigha Lal | 05-02-07 | 10:47

@Bijstandskoning blij dat u even laat zien niets te weten over milieu en techniek.
Neem aan dat je net als de rest van links Nederland geen woord wil spreken over het bloed aan de handen van GL. Meer doden en meer schuld dan de hele schipholbrand, maar tja je gaat natuurlijk niet links aanspreken, dat is heiligschennis.
Even terug over milieu, de beste oplossing voor het probleem is redelijk eenvoudig, de consument moet zijn daad (lees koopkracht) eens laten aansluiten bij zijn woord. En niet luisteren naar de lulpraat uit de politiek en ambtenaren (zoals milieu defensie). Openbaarvervoer is niet de oplossing. Belasting is niet de oplossing. Kernenergie is wel een mogelijke oplossing, eens dat we goed moeten nadenken over de schadelijke stoffen, maar u hebt blijkbaar minder probleem met schadelijke stoffen de lucht in spuiten waar het heerlijk onbehandelbaar is, dan het als vaste stof ergens kunnen aanpakken. Verder moet er vooral ruimte zijn voor grote bedijven om onderzoek te doen, overheid moet daar belastingvoordeel generen en niet zoals links wil extra belasten. 1 vliegtuig is nog altijd beter voor het milieu dan 500 autos in de file. Kortom extra belasting schiphol is dom, extra belasting caravan is goed. www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp...

OpenDeur | 05-02-07 | 10:47

synchronicity 05-02-07 @ 10:39

Op zich is het wel logisch dat mensen pissed off zijn als iemand gif dumpt voor de kust met zulke gevolgen. Maar ik snap niet wat A'dam hiermee te maken heeft. Als ik tegen een boom aanpis geef ik de boete ook niet aan de kastelein. Toch?

Mr.Fantastic | 05-02-07 | 10:42

Jsees man... tegenwoordig willen ze al geld zien als je de het ventieldopje van de fiets van de dienstbode van de oom van een moordenaar hebt geleverd...

synchronicity | 05-02-07 | 10:39

Ik heb niks met de SP maar wat geloofwaardigheid betreft kan onze Femke niet tippen aan Jan. Als je ergens voor staat dan moet je er ook echt voor staan. Wat dat betreft hulde aan Jan. Ik zal echter nooit op hem stemmen.

Wormen en Naarden | 05-02-07 | 10:37

@ mezelf:
Helamaal = Helemaal

TyfusLeijer | 05-02-07 | 10:37

@ befke 05-02-07 @ 10:20
.
Helamaal juist:
Diegene die het Connossement (Bill of Lading, Zeevrachtbrief) heeft is de eigenaar van de lading en derhalve verantwoordelijk voor die lading totdat de lading met de ladingsbrief is overgedragen aan de consignee (ontvanger / agent).

TyfusLeijer | 05-02-07 | 10:36

Bedrijp ik het niet goed of begrijpt de rest het niet goed?

Schip vol gif komt in A'dam
Daar willen ze het (logischerwijs) niet
Zij sturen het dus weg
Schip dumpt gif ergens anders
Amsterdam = schuldig

Is dat niet zoiets als: Iemand breekt in bij mij thuis, ik word wakker en jaag dief weg. Dief gaat 2 straten verderop inbreken. Politie pakt mij op omdat het mijn schuld is dat de dief ergens anders inbrak.

Mr.Fantastic | 05-02-07 | 10:34

Niks drijfjacht, doofpot.

Multikuli | 05-02-07 | 10:31

CoJoNes 05-02-07 @ 10:25

Ik moet er nu vantussen maar daar kun je wel eens heel erg gelijk in hebben.

befke | 05-02-07 | 10:31

Chiant 05-02-07 @ 10:24

Wederom Hulde.

Ook ik ben bepaald geen suporter van haar club ( hoewel ik best wel eens met Femke haar stembusje wil spelen ) maar het gaat inderdaad om de drijfjacht.
Isseniegoe he.

befke | 05-02-07 | 10:29

In Belgie hebben ze een cordon sanitair om het Vlaams Belang en niet zonder goede reden. Desondanks vind ik het zeer anti-democratisch om dergelijke methoden toe te passen. Tevens werkt het averechts, want dan blijven die partijen maar groeien en groeien. Wat dat betreft kunnen de Belgen een voorbeeld nemen aan Nederland. Wij maken onze radicale(re) partijen gewoon regeringsverantwoordelijk en wat blijkt? Ze falen dan jammerlijk of durven niet.
Dat blijkt wel weer uit de coalitie deelname van GL in het Amsterdamse college. Het veel-te-gretig-op-de-macht-uitzijnde, voormalige 2de kamerlid Vos wist niet hoe snel ze naar A'dam moest verhuizen om daar wethouder te worden. Het resultaat is duidelijk niet best. Vos stuurde of uit onbekwaamheid of uit de "eigen milieu eerst!" doctrine een gifschip weg van de Amsterdanse haven naar de door haar zo geliefde 3de wereld. Gevolg: ramp.
Gelukkig heeft Halsema geleerd van haar wethouder Vos. De zijlijn van de politieke arena is de beste plek voor radicale partijen als GL en SP. Halsema en Marijnissen kunnen dan toch lekker blijven klagen en zeuren. Dat is voor het wel werkende deel van Nederland irritant, maar op die wijze berekenen de (in dit geval links-) radicale partijen het land geen schade toe. Dat is uiteindelijk voor iedereen beter. Radicale partijen overleven alleen in de oppositie en dat weten Halsema en Marijnissen heel goed. Halsema en Marijnissen zijn heus niet dom. Net als dat Dewinter van het Vlaams Belang dat heel goed weet.

jimmy | 05-02-07 | 10:28

Mw. Vos riep in de Kamer doorgaans steeds hetzelfde op de immer verontwaardigde en bestraffende linkse toon a la Klemkaak: De minister heeft de Kamer verkeerd of onjuist geinformeerd...
Nou, dat was dan altijd nog meer dan Mevrouwtje Vos tot nu toe heeft laten weten. En inderdaad, het is al eerder geroepen: waar blijven de posters met teksten als Gifshop Vos voor Doden per Gros etc.?

Vigil | 05-02-07 | 10:27

Het is maar de vraag of alle ellende in Ivoorkust wel is veroorzaakt door de Proba Koala. Lijkt me handig om daar eerst uitsluitsel over te krijgen.

CoJoNes | 05-02-07 | 10:25

@Befke @10:20
Opmerking mijnerzijds was ook sarcastisch bedoeld, omdat het in dit geval (maar ook in geval Verdonk, Donner en Kamp) gewoon een politieke drijfjacht gaande is, waarbij wel erg gemakkelijk over de rollen van daadwerkelijke daders en slachtoffers gestapt wordt.

Chiant | 05-02-07 | 10:24

En wie was dan de ware schuldige bij de schipholbrand befke? Toch die pyrosyrier? Of zit dat weer anders?

Multikuli | 05-02-07 | 10:24

Mekker 05-02-07 @ 10:17
De opdracht geven eigenaar van de lading.

befke | 05-02-07 | 10:22

Chiant 05-02-07 @ 10:14
Sorry ik dacht dat het ging om de claim en wie die moet betalen.

Lijkt mij dus dat dat niet Marijke Vos is of 020 of wij met z'n allen.
Voormeel is de rederij ( Bill of Loading ) de eigenaar met alle rechten en plichten easy does it.

befke | 05-02-07 | 10:20

@Befke:

En wie zullen dit dan zijn?

Mekker | 05-02-07 | 10:17

Mekker 05-02-07 @ 10:12

Gewoon de werkelijke schuldigen aan pakken.

befke | 05-02-07 | 10:14

Wormen en Naarden:
De Femster woont natuurlijk in een milieuvriendelijke plaggenhut in een wijk vol met progressieve moslims en lesbische gehandicapten.

Dr. Faustus | 05-02-07 | 10:14

@Befke @10:11
Ja, maar dat is een hele andere discussie. We hebben het hier nu even niet over de onschuldige slachtoffers of de schuldige daders. Wel even on-topic blijven hè!

Chiant | 05-02-07 | 10:14

@Befke:

Dus?

Mekker | 05-02-07 | 10:12

Blijkbaar heeft GL al net zo weinig zelfreiningend vermogen als Wilders met hun rotte appel Graus. Uiteraard is Marijke Vos nog steeds een kopstuk binnen GL, dat verklaart wel weer waarom haar de hand boven het hoofd wordt gehouden.
.
Het onderzoek dat is gedaan vermijd angstvallig de vraag wie van overheidszijde er nu verantwoordelijk was, dat lijkt mij ook geen toeval.
http://www.amsterdam.nl/?ActItmIdt=23874
.
Kans gemist voor Femke om zich te profileren op leiderschap. Zelf initiatief tonen en een prominente wethouder eruit schoppen had een sterke indruk gemaakt. En eigenlijk had Marijke Vos natuurlijk de eer aan zichzelf moeten houden.

Zeurders | 05-02-07 | 10:11

@Wormen en Naarden:

Mijn broer woont tegenover haar. Ze woont inderdaad in een flink huis, rijdt een prachtige auto en leeft als een echte kak madam.

Mekker | 05-02-07 | 10:11

Inderdaad het doet mij denken aan Sebrenita, Schiphol brand en het scheepje.
Slacht gewoon maar een bewindman/vrouw af en dan is het schuld gevoel weer op peil.
De werkelijke schuldigen gewoon laten zakken vullen geen probleem hoor.

befke | 05-02-07 | 10:11

Ivoorkust is min of meer onder frans bestuur,ik vermoed dus dat evt claims en zo rechtstreeks uit Parijs komen.

baggerboer | 05-02-07 | 10:10

@Dr. Faustus 05-02-07 @ 09:56
Ja Duh! Het heeft weinig zin om een neger dood te vergiftigen.

Nerveuse Tienus | 05-02-07 | 10:05

Kan iemand me trouwens eens wat meer informatie geven over de leefstijl van mevr. Halsema? Ik heb zo'n sterk gevoel dat ze zelf helemaal niet zo groen en zo links leeft. Ergens opgevangen dat ze een huisje heeft van 7 ton.
Daarbij heb ik ook sterk het gevoel dat ze gewoon niet wil regeren. Ze wil gewoon een beetje vanaf de zijlijn stennis trappen. Zij weet ook wel dat ze met de eisen die ze nu stelt nooit hoeft te regeren. Gewoon niet willen onderhandelen en de poot stijf houden. Dan kom je er zeker nooit in. Dat wil ze ook niet want dan moet ze echt gaan werken en ze zit liever bij haar gezin. Dit is overigens haar goed recht maar ga dan niet de politiek in.

Wormen en Naarden | 05-02-07 | 10:04

Hahahaha het is heel erg stil aan de groene zijde des lands.

Proost

Veldwebel | 05-02-07 | 10:03

Zo zie je maar. Incapabele wereldverbeteraars horen op de zijlijn.
Prima koekenbakkers om mee te zeiken over het miljeu enzo, maar zodra ze verantwoording krijgen over iets ingewikkelders dan pamfletjes drukken en boeh roepen - dan loopt het lelijk mis

Dus: bijstandskoning: doorgaan met boe roepen en niet zelf die vuilniszak naar straat brengen. Te zwaar, te moeilijk, te riskant

Jan Passant | 05-02-07 | 09:59

@Special Patrol Group 05-02-07 @ 09:52

Helaas voor u! Vanaf de kant waar de kogel vandaan kwam en waar men het kromzwaard hanteert, is en zal het oorverdovend stil blijven...

Ahasveros | 05-02-07 | 09:58

Marijke Vos bedankt:
Tien negerts levend vergiftigd.

Dr. Faustus | 05-02-07 | 09:56

Dit is wat de mensen willen. Dit is links, midden en rechts. Dit is democratie. Hypocriet, arrogant, leugenachtig. Veel mensen voelen zich tot deze kwaliteiten aangetrokken, kennelijk.

Antidemocraat | 05-02-07 | 09:55

Zou de Nederlandse pers hier nou wel eens dieper op in gaan?

Ik heb met de beste zin van de wereld hier nog nauwelijks de grote opiniemakers in NL over gehoord... Linkse kerk? Doe maar een linkse zerk.

Dirk Tang | 05-02-07 | 09:55

Groen links is helemaal geen partij om op te stemmen. GL is een politiek accessoire voor kakkers die het denken te weten wat goed is voor het plebs, en met een GL button op correct lopen te wezen.
De leden staan volledig buiten de realiteit en zouden eigenelijk nooit en te nimmer regeringsverantwoordelijk willen dragen en dat is maar goed ook want dan krijgen we nog veel meer van die akkefietjes als nu met die lange hysterische Marijke.

chinaski | 05-02-07 | 09:53

Marijke Vos
Molenaar!

Dr. Faustus | 05-02-07 | 09:53

Waar zijn jullie nou, al die betaalde boe-roepers? Met Verdonk stonden jullie allemaal vooraan in de rij om haar aan de schandpaal te nagelen, maar nu hoor ik jullie niet. Of liggen jullie, zoals ongewassen links tuig betaamt, nog te slapen? Joehoe, Abos, Jargent, Maximo, toe laat eens wat horen!

Special Patrol Group | 05-02-07 | 09:52

Reisbureau Groen Links
Adequaat tot het bittere eind

Dr. Faustus | 05-02-07 | 09:51

Hadjewat? 05-02-07 @ 09:39

Nee dat rest product ( mercaptanen en natronloog ) geeft bij directe inhalering verstikking.
Op langere termijn worden de longblaasjes aangetast ( emfyseem ).
Verder dat andere landen het wel kunnen is niet boeiend indeze omdat wij met ons scheepvaart recht hebben te maken.
En achteraf kijk ja altijd een koe in haar kont.

befke | 05-02-07 | 09:51

@Bijstandskoning
Zonder mij te laten overhalen tot het uiten van wederzijdse bedreigingen en scheldkanonnades (ik hou het er maar op dat dat komt uit gebrek aan inhoudelijke en zinnige argumenten), toch nog even het volgende:

Alternatieve energiebronnen die jij noemt moeten we vooral ook blijven benutten en zelfs uitbreiden. Maar iedereen weet dat dat de energiebehoefte slechts voor een fractie zal afdekken. Er zal dus altijd een grote meerbehoefte blijven bestaan.

Kernfusie levert verreweg de meeste energie op en slechts zeer weinig afval (bijna geen). De wetenschap is echter nog niet zover dat dit proces veilig en rendabel op grote schaal kan worden toegepast. Ik ben wel van mening dat er veel meer in onderzoek zou moeten worden geinvesteerd.

De huidige mate van vervuiling neemt echter zo snel toe dat je NU drastisch moet ingrijpen. De enige manier waarop dat kan is met de huidige rendabele kernenergie. En ook daar heeft de wetenschap niet stilgestaan, want de hoeveelheid kernafval die zo'n reactor produceert is nog slechts een fractie van de hoeveelheden die jij waarschijnlijk nog vanuit de jaren 70 op je netvlies hebt staan.

Naast idealen bestaat er helaas ook nog de realiteit, mijn beste bijstandsmeneer.

Chiant | 05-02-07 | 09:48

020. nuff said.

daskapitalist | 05-02-07 | 09:44

Bijstandskoning 05-02-07 @ 09:37

Hulde!!!

befke | 05-02-07 | 09:42

@ Mekker 05-02-07 @ 09:37
Zo ben ik. Als ik er geen mening over heb, dan lul ik gewoon niet met de meute mee. Raar he?

Traag | 05-02-07 | 09:42

jaja bijstandskoning, groen lullen, schip vullen

Multikuli | 05-02-07 | 09:42

Wat moeten we hier nog aan toevoegen? Mevrouw Fleischbaum heeft het helemaal verwoord zoals ik het ook gezegd zou hebben.

@OpenDeur 05-02-07 @ 09:10
Het blijft wel ijzig stil nou he? Waar is de grote bek van mevrouw Klemkaak? Waar zijn de tomatenprotesten? Waar zijn hier de linkserts die anders altijd zo'n grote snavel weten open te zetten?

@GoedemorgenDezeMorge 05-02-07 @ 09:29
Geen haar beter? Zeg maar gerust: een hele pruik slechter!

@befke 05-02-07 @ 09:30
Als jij dat denkt, dan kijk je wel door een heel erg gekleurde bril. Andere landen kunnen zoiets wel. Amsterdam ook. Maar Marijke zat te slapen of iets anders te doen. Een Vos verliest wel haar haren, maar niet haar streken. Bedenk maar eens wat ze in de kamer gezegd zou hebben als de VVD dit had geflikt.

Maar ach, het zal allemaal wel weer de schuld van Rita Verdonk zijn.

Hadjewat? | 05-02-07 | 09:39

@Mekker 05-02-07 @ 09:25

Even dimmen n00wb!!

Traag een beetje sommeren!! WTF!!!

* de jeugd van tegenwoordig *

Big Ern | 05-02-07 | 09:38

@befke @09:30
Op zich heb je natuurlijk volkomen gelijk. Dit is hetzelfde als een cellencomplex dat afbrandt, waarbij enkele asielzoekers het leven laten en zekere maatschappelijke stromingen de schuld in de schoenen van één minister willen schuiven.

Het is gewoon payback time! Niets meer, niets minder.

* Googelt maar weer eens op "Ton Heerts" *

Chiant | 05-02-07 | 09:38

Chiant 05-02-07 @ 09:28
Werkelijk SCHANDALIG welke nonsens zo vroeg op de ochtend wordt geproduceerd. Mensen die milieuproblematiek aan notabene de enige groene partij van Nederland wijten wil ik persoonlijk een klap voor hun kop geven. Vind jij het wel fijn om radioactieve rotzooi in de grond te dumpen en het probleem door te schuiven naar vele toekomstige generaties? Wees er gerust op dat jouw nageslacht dan nog onvolmaakter dan jij ter wereld zal komen.

Er zijn tal van alternatieve projecten om energie op te wekken, maar rechtts heeft er een handje van groene subsidies stop te zetten (zonnecellen, biogas) en accijnzen op biobrandstoffen te hanteren. En op windmolens wordt vooral afgegeven omdat het niet mooi staat. Balkenende schrijft leuk een briefje naar Blair over het milieu, maar laat grootvervuilers als de luchtvaart (Schiphol) zich ongebreideld uitbreiden.

Heerlijk, rechtse achterlijkheid. De schone energie ligt voor het grijpen in wind, water en licht maar niemand wil zich fatsoenlijk inspannen om die te winnen. Nee, we gaan eerst netjes de vuile brandstoffen opsouperen. Wel zo goedkoop en kunnen we maximaal consumeren en nog meer vervuilen. AARS die je bent.

Bijstandskoning | 05-02-07 | 09:37

@Traag

Fijn dat u empathie toont!

Mekker | 05-02-07 | 09:37

Heel dat gif schip is een hoax. Het gif wat in dat schip zat vervliegt nl. helegaar niet. Die dode ivoorkustianen zijn de pijp uitgegaan omdat er waarschijnlijk door een ivoorkustiaans bedrijf / overheidsdienst gif gedumpt is. De overheid is als de dood voor een opstand, dus snel vingertje wijzen naar 0031. Die durven toch nooit te ontkennen.
Laat onverlet uiteraard dat GL-ers uit reflex verantwoordelijkheden uit de weg gaan.

44000 ivoorkustianen hebben zich gemeld voor een medische behandeling...
Ingegroeide teennagels en aambeien worden niet door gif veroorzaakt...

vergruizer3 | 05-02-07 | 09:34

@ Mekker 05-02-07 @ 09:25
Ik heb geen mening, ik weet hier te weinig vanaf.

Traag | 05-02-07 | 09:33

Ik denk dat dhr. Bob van der Groen beter bij de rederij en de aflader ( Trafigura ) kan zijn omdat die namelijk de verwerking in 020 te duur vonden.
Een gezagvoerder van een schip is dan helemaal vrij om weer te vertrekken en daar doet geen gemeente of wethouder iets tegen.
De jurist moet eens goed naar de Bill of Loading kijken.
Het is dan ook niet juist dat het collectieve en hypocriete klootjesvolk schuld gevoel mentaliteit bij èèn wethouder neer te leggen omdat die er eigenlijk niets aan doen kan.
Het schip heeft gewoon op zee een weekje liggen wassen ( extraheren van de mercaptanen uit de napthe ) en dit was het rest product en dus deel uitmakend van de lading.
Dus Marijke ( niet mijn club ) laat ze het zelf maar een slokje nemen.

befke | 05-02-07 | 09:30

@Chiant: Geheel met u eens!
@Bijstandskoning: Werkt u wel/niet?

Mekker | 05-02-07 | 09:30

*schudt meewarig het hoofd en realiseert zich dat GroenLinks geen haar beter is dan 'de anderen'.

GoedemorgenDezeMorge | 05-02-07 | 09:29

TyfusLeijer 05-02-07 @ 09:17
GroenLinks is ook genadig voor mensen die door hun kortzichtigheid en paranoia beperkingen in het dagelijks leven ondervinden.

Bijstandskoning | 05-02-07 | 09:28

@Tyfusleijer @09:17
Mee eens.
Het is aan partijen als GL te wijten dat er klimaatverandering optreedt. Immers, deze partijen zijn zwaar tegen kernenergie, het enige serieuze alternatief voor fossiele brandstoffen. Daarom wordt er dus maar weinig kernenergie opgewekt en héél veel fossiele brandstoffen verstookt.

Ook is GL tegen auto's. Automobilisten moeten hard en vaak gepest worden, dus worden alle woonwijken en kernen "autoluw" gemaakt. Drempels, éénrichtingwegen, inrijverboden en verkeerslichten. Het gevolg is dat je ver moet omrijden en veel stilstaat voordat je op de plaats van bestemming bent. Het gevolg is dus dat er juist méér brandstof wordt verstookt in plaats van minder. Bijkomend gevolg is dat de automobilist zich dermate irriteert dat hij opgefokt in de auto zit met dito rijstijl. Ook nog eens minder veilig dus.

Boeren houden hun vee tegenwoordig op stal omdat partijen als GL naar de pijpen van Brussel dansen. Indien het vee buitenloopt, dan peopt het in de wei. En dat is zwaar milieubelastend vindt GL. Dus moet de koe in de stal blijven en op de roosters peopen. Dan zit er immers minder ammoniak in de peop. Toch? Ook nog iets met dierenwelzijn en GL.

Enfin, zo kan je nog wel even doorgaan met voorbeelden over waarom GL inconsequent is en steeds het tegenovergestelde bereikt van hetgeen de partij pretendeert voor te staan. En dat geldt niet alleen voor het onderwerp milieu, want dit soort voorbeelden kun je ook op andere gebeiden legio aanvoeren.

En nou rap van die stoel af Marijke!

Chiant | 05-02-07 | 09:28

@Traag

Geeft u even uw mening dan over deze gebeurtenis?

Mekker | 05-02-07 | 09:25

Wie is er nog meer blij dat GL niet in de regering zit? Je ziet maar weer wat er van bestuursverantwoordelijkheid komt van dat soort amateurs. Misschien was Halsema helemaal niet zo onverantwoordelijk door niet mee te willen regeren.

enver | 05-02-07 | 09:24

Eis van SV. volkomen terecht!

wááát? | 05-02-07 | 09:22

Tja zolang de media geen volkswoede cultiveren zoals bij die gevangenis gebeurt er niks omdat we het gewoonweg niet weten. Komt er eigenlijk nog van dat onderzoek van krullebol Samson of is er ondertussen een gentlemen's agreement?

Multikuli | 05-02-07 | 09:22

Een leuke promotie naar een burgemeestersfunctie in Yamoussoukro of Adidjan. Ik gun het haar wel! Knap hoor, Groen Links!

050 | 05-02-07 | 09:22

Letselschadeadvocaat Bob van der Groen! What's in a name?

corvanderlaak | 05-02-07 | 09:18

En ze heeft gelijk het is schandalig hoe dit spelletje gespeeld is.

de 4e koning | 05-02-07 | 09:17

Groen Links is de grootste aanslag op het milieu, de natuur en de normale mensen.
Groen Links is goed voor kankah gevallen en oud terorristen die het liefst nog nooit gewerkt hebben in hun leven.
Groen Links is verder ook nog heel erg liev tegen pedeaux.

TyfusLeijer | 05-02-07 | 09:17

Ik ben echt ontroerd door alle empathie hier.

Traag | 05-02-07 | 09:16

Zusje van Gonny?

Captain Orange | 05-02-07 | 09:16

Altijd gezellig, hypocriete, schijnheilige en inconsequente linkse politici beschadigen. Koffie, iemand?
* Laat de doos met negerzoenen rondgaan *

Chiant | 05-02-07 | 09:16

Trekken ze dit bedrag ook af van de shitload "ontwikkelingshulp" die toch nergens toe leidt? Daar hoor ik zulke landen nooit over klagen! En maar Malibu zuipen met z'n allen van mijn poen!!!

Tommygunner | 05-02-07 | 09:12

Ach het zal wel weer een gouden handdruk worden met een burgermeesters baan.

kotszak | 05-02-07 | 09:12

Gaan we nu dan toch kamervragen krijgen? Komop links, net zoals jullie rita aanvielen, nu is deze mevrouw de lul. Iemand al protesten gezien, spandoeken, taartgooiers en hondsdolle NOVA verslaggevers?

OpenDeur | 05-02-07 | 09:10

Ik wil ook centjes zien. Danzkij deze actie heeft het aanzien Van Nederland in de wereld schade opgelopen en heb ik als Nederlander dus imago schade opgelopen. Mag ik ff vangen ?

krommeteen | 05-02-07 | 09:07

Eerst bewijs dat de doden en gewonden zijn gevallen naar aanleiding van de lading van betreffend schip, dan zien we wel weer verder.

Zippy | 05-02-07 | 09:07

Groenlinks moet zich houden bij het zichzelf vastketenen aan rails voor chemische transporten en het mans rondcirkelen met een rubberboot om walvisvaarders. Als ze gaan denken en "grote mensen dingen gaan doen" krijg je dit dus...

Tommygunner | 05-02-07 | 09:06

ze zuigt...
ongezien de tievus met haar.

DasDude | 05-02-07 | 09:05

Valt dit ook onder eco-terrorisme? Ik denk dat die Ivorianen de A'dams havendienst hebben omgekocht om dit zo te regelen.

Nerveuse Tienus | 05-02-07 | 09:05

Ik zou ze zeepjes sturen

Spherix | 05-02-07 | 09:04

Mijn dag kan niet meer stuk, mijn gebeden zijn verhoord. Er is dus toch een barmhartig opperwezen!

* Propt laken in de printer en typt "Marijke Molenaar!" *

Chiant | 05-02-07 | 09:03

Hebben ze in Ivoorkust geen advocaten, of heeft die gladjanus zelf even wat Ivoorkusters gerecruteerd?

Auke | 05-02-07 | 09:03

45.000 x kralen en spiegeltjes.
Moet te doen zijn, zelfs voor GL...

da wizard | 05-02-07 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken