Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is hier fantastisch!

Ja hier schele Tonnie, doe mij een cursus Arabierisch...“Echt, het was beter dan een hotel. Ik kwam er dikker uit dan ik er in ging, want elke dag maakten mijn Surinaamse afdelingsgenoten het heerlijkste eten. Door de extra inkomsten van de studiefinanciering hadden de 24 gedetineerden het goed. Onze koelkasten puilden uit. Elke week bestelden we zo vijf kippen en soms kocht ik een slof shag.’’ Ja, de LOI is zo gek nog niet. Gewoon als gevangene even een taal-pakketje aanvragen en je hebt maandelijks recht op studiefinanciering. En omdat je tijdelijk uitwonend bent ontvang je al snel maandelijks 752 euri. Netto welteverstaan. En vergeet die OV-jaarkaart niet. Handig tijdens je proefverlof...

Reaguursels

Inloggen

had ik dit de afgelopen 5 jaar ook even geweten :|

woopie01 | 06-02-07 | 00:01

@Ja! 04-02-07 @ 01:02
Wat een vertrouwen in onze maatschappij. Ben geen zwartkijker maar omdat dit verhaal te stom woorden is geloof ik elk woord. Juist omdat het toch algemeen bekend is dat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van alle subsidies, toelages en andere onzin in onze kansloze zorgstaat. Waarom zouden de gedetineerden dan niet hun graantje meepikken?

HeartlessBitch | 05-02-07 | 13:13

Shit... waarom ben ik daar nooit op gekomen?

das_kleaute | 04-02-07 | 19:45

@Haaimans: "en meneer wat heeft u voor referenties? uhh de Bijlmerbajes..
die komt er dus echt niet in.

Tzakje | 04-02-07 | 14:27

Kunnen ze wel gelijk aan de slag bij een werkgever als ze vrij komen, da's dan wel weer mooi.

Haaimans | 04-02-07 | 09:08

MOEHAHAHAHAHA! dit is weer typisch Nederland anno 2007 hoor! Die debiele mongolen in de politiek kunnen nog niet eens een gevangene van een normale burger onderscheiden! Ga vooral zo door! Stomme idioten!

poktor | 04-02-07 | 03:48

Pff. Dit is natuurlijk een onzinverhaal. Er is een krimitje die groot doet en een opgeklopt verhaal verteld. Gooi daar een GS sausje overheen en ja hoor! Heel het Stijlloze publiek laat zich weer uit de tent lokken. Wel mooie reacties overigens. Helaas erg voorspelbaar.

Ja! | 04-02-07 | 01:02

Nou moet het niet gekker worden; moordenaars die van hun WAO een villa bij elkaar spren, gevangenissen met internet en abonneetv nog even en ik word of rechts of heel crimineel; kan ik ook verder leren; als je dat nu doet krijg je geen rooie cent van de stufi.

Tzakje | 03-02-07 | 23:21

tering parasieten... En de overheid zorgt ervoor dat iedereen die vast zit het beter heeft dan de "gemiddelde" burger!

Aatje | 03-02-07 | 22:39

Ik probeer me niet meer te verbazen.

bad to the bone | 03-02-07 | 21:30

Ik denk dat ik ook maar weer ga leren.Wie zei er ook al weer dat misdaad niet loont?!

Nik neem | 03-02-07 | 20:32

"want elke dag maakten mijn Surinaamse afdelingsgenoten het heerlijkste eten..." nu over etnische achtergronden beginnen zo meer dan een inkopper zijn...

Tommygunner | 03-02-07 | 19:33

Doe es Sociale Rekening Courant!

widtvoet | 03-02-07 | 19:02

Als je nou slachtoffer bent van iemand die je oogkas zodanig zomaar heeft verbrijzeld dat je de rest van je leven altijd halfslachtig naar beneden staart en deze krijgt in de bajes zijn studie gefinancierd, zou je dan in redelijkheid mogen rekenen op wat klementie bij de SVB wanneer je je omscholingsstudiekostenschuld plus rente aan het inlossen bent?

widtvoet | 03-02-07 | 19:02

Misschien wat voor jargent, MAXIMA, bilo en de bijstandskoning. Maar dan geen internet aansluiten.

Zo jammer! | 03-02-07 | 18:52

De Geerdtmans 9 hebben onlangs toch een wetsvoorstel kamerbreedgenoeg bejubeld gekregen mbt. dat er onderzocht dient te worden naar het eenvoudiger maken van het opeisen van kost en inwoning voor brommenden?
Ipv. "loon", uitkering, rente of stufi gewoon medebijdragen aan je opsluiting.

Tuurlijk moet eenieder toegang hebben tot dergelijk zelfverrijkingsmateriaal... mis- en oneigenlijk gebruik daarvan binnen de groep van resocialisatiewachtlijsters verdient danook dubbele afkeuring. Deze groep is dalijk als eerste de lul wanneer misfits eea. hebben weten te misbruiken.

widtvoet | 03-02-07 | 18:50

Heel slim van ze! Respect voor deze mensen, een fout zien en er gebruik van maken, 't zijn toch al criminelen, en zitten al vast, waarom dan niet heh!

101 | 03-02-07 | 18:22

Bij god en in NL is alles mogelijk

mijnstijl | 03-02-07 | 18:22

Als iemand zich nog afvraagt waarom die klompendansers een begrotingstekort hebben… Dat heeft er mee te maken dat ze niet met centen kunnen omgaan, kan zalm wel met een grote smile op een feauteau preiken maar dat doet er niets aan af.

..Whatever | 03-02-07 | 17:14

Dat bajesklanten de mogelijkheid krijgen te studeren, alla, maar de studiefinanciering hoort daarbij aangepast te worden. Levensonderhoud, huur en een lening is volkomen overbodig in de bak. Dus blijft over het studiegeld. De ib-groep is hierin de schuldige partij.

rosalie | 03-02-07 | 16:34

(De verzieren van vandaag waren de vizieren van gisteren.)

*vraagt zich nog immer in gemoede af waarom er voor voor 't strafrechtelijk recht gesleepte burgers meer extragratis door de overhead betaalde bijstand betaald wordt dan voor hen die zich voor de civiele rechter getrokken weten*

widtvoet | 03-02-07 | 16:25

Seth 03-02-07 @ 15:41

het is gewoon weer een maas in het net, ordt vanzelf opgelost... Ik vind het wel creatief van die jongens. Wanneer een of andere vette rechtse VVD-er een maas in het net vindt en daar gebruik van maakt, wordt hij op handen gedragen de de rechtse kliek van GS (dan is het standaart argument hij betaald al genoeg belasting)...

Boeddhi | 03-02-07 | 16:23

@Seth 15:41
Beetje belachelijk eigenlijk dat alleen mensen die strafrechtelijke rechtsstrijd in 't verzier weten aanspraak kunnen maken op een pro-deo advocaat of niet?

De wereld draait zo scheef om z'n as...

widtvoet | 03-02-07 | 15:46

Zoals AE al zei; 750+ studifi krijg je alleen als je de basisbeurs, aanvullende beurs (afhankelijk van 't inkomen van je ouders) en de volledige lening aanvraagt. Ze moeten wel binnen tien jaar hun diploma halen (genoeg tijd :')), en alleen de eerste vier jaar wordt vergoed. Die €275 lening is en blijft een lening, die ze na hun studie moeten terugbetalen. Dus 't hele €750 bedrag is goed te verklaren.. Waarom echter criminelen er recht op hebben, is totaal niet te verklaren. Maar altijd leuk om te weten dat het sociale stelsel nog prima voor je geldt als je iemand neersteekt...

Seth | 03-02-07 | 15:41

Al met al weinig sop in de kool... Alleen de onterecht als thuiswonenden ontvangen uitwonendenstufi terugvorderen dus.

(De nodige "reclasseringstoeslagen" zijn of waren ook niet van de lucht -beetje domme bezuiniging de afgelopen jaren Balk- gun mensen hun opleiding en -maar- volg dit!)

widtvoet | 03-02-07 | 15:26

Stijlloos Superieur 03-02-07 @ 14:02

Ook goed, zolang ze er maar bij kunnen studeren.

Boeddhi | 03-02-07 | 15:18

echt heel mooi dit

Tha Dazzler | 03-02-07 | 14:38

U woont in het meest hypocriete land van deze verwarmde aardkloot. En toch mag U kiezen: welk bijzondere eigenschap van 0031 schuift in nog in 2007 door naar uw zuiderburen?
1) Pedofiele wetenschappert begeleid homoboot onder de 16
2) Vroegtijdige gepensioneerden in 0031 betalen mee aan AOW
3) Justitite zet zoon Hirsch Balin op GS-dump-controller
4) Hollandsche Studiefinanciering maakt bajesklanten dik
5) Polderbevoling gebukt onder moslimopkomst.

Indien u maar moeilijk kunt kiezen, is er ook een Bonnie-versie:
a) Oud-politicus Van Oudenhallen zakt verder af met carnavalskraker
b) Zangeres levenslied dommer dan aap
c) Geer en Goor toch wel of niet weer terug op TV
d) Talpa experimenttert met nacht-tv
e) Gary Glitter vraagt Dutchies politiek asiel

Succes!

JudgeJuly | 03-02-07 | 14:12

@Bijstandskoning 03-02-07 @ 13:21

leef lekker verder in je perfecte wereld. de meeste van die lutsers vallen na verloop van tijd weer terug in hun oude gedrag, opleiding of niet. uitzonderling op de regel daar gelaten. en dat brommen is hier in nederland niet zo erg. het is een samenleving opzich waar alles te doen is.

@Boeddhi 03-02-07 @ 13:32

mijn ervaring is dan totaal tegen overgesteld aan die van jou. het gemak waarmee je letterlijk de voordeur uitloopt is te belachelijk voor woorden. ik denk niet in rancune, dat is wel erg kort door de bocht van je. het enige wat ik aangeef is dat de verhoudingen niet kloppen. mij heb je niet horen zeggen dat t tuig geen stufi hoort te krijgen.

Esc0bar | 03-02-07 | 14:04

iemand al stilgestaan bij de mogelijkheid dat deze ex-gedetineerde gewoon een zeer rijkelijke fantasie heeft?

LoudAndProud | 03-02-07 | 14:02

@Boeddhi 03-02-07 @ 13:45
Euhm, nee! Gewoon aan de dwangarbeid, laat ze maar eens voelen dat ''zitten'' niet stoer is. In ruil voor die arbeid krijgen ze een beperkte vergoeding. Halve dag werken, halve dag studeren, als ze in dat ritme terecht komen, gaat het waarschijnlijk tijdens de rehabilitatie zeer goed. Iedereen happy.

Stijlloos Superieur | 03-02-07 | 14:02

mistere 03-02-07 @ 13:37

Stufi is bedoeld voor studenten die daarvan hun kamerhuur moeten betalen en ook hun koelkast mee moeten vullen. Ik vind dat stufi niet voor zitters is. Zij moeten uit een andere pot gefinancierd worden. Net zoals AOW, (R)WW en andere sociale uitkeringen, horen zitters deze niet te krijgen. Zakgeld, meer niet. Laat ze studeren, geef ze de middelen. Wanneer ze vrijkomen, moet de reclassering zorgen voor een goede start (huisvesting en uitkering en een begeleidingstraject die niet vrijblijvend is)

Boeddhi | 03-02-07 | 13:45

En het word maar gekker en gekker hier in dit butland,whats next?

Fennek | 03-02-07 | 13:41

Boeddhi 03-02-07 @ 13:34
Die stufi is bedoeld voor opleiding en dat is prima. Als gedetineerden die stufi gebruiken om de koelkast te laten uitpuilen en zelf niet daadwerkelijk een serieuze opleiding volgen, dan zou je dat misbruik kunnen noemen. Of niet natuurlijk, wat jij wilt.

mistere | 03-02-07 | 13:37

koyt 03-02-07 @ 13:26

Dat keur ik dus ook af. Gewoon studeren, daar moet gewoon een pot voor zijn die niet naar de gedetineerde zelf gaat maar naar de inrichting die daaruit de boel financiert

Boeddhi | 03-02-07 | 13:36

Leuk voor die jongens.
Studeren oke, maar dat moeten ze mar doen zonder studiefinanciering.Cursusje ontsnappen tijdens proefverlof misschien?
Wel ideaal met die gratis OV kaart.

sterrenonder hetijs | 03-02-07 | 13:36

mistere 03-02-07 @ 13:28

Het was geen misbruik van voorzieningen! Het was gebruik maken van een krankzinnige regeling of het gebrek aan regelgeving. Ik had het zelfde gedaan. Nu men dit weet moet je dit gewoon even oplossen

Boeddhi | 03-02-07 | 13:34

Bijstandskoning 03-02-07 @ 13:21

Helemaal mee eens, Zoals ik al zei, de verhalen die ik in Zutphen hoorde waren anders dan die van Esc0bar. Traditioneel rechts denkt alleen in termen van rancune, niet met het idee dat iemand later weer moet functioneren in de samenleving

Boeddhi | 03-02-07 | 13:32

Werner Beinhart 03-02-07 @ 12:17
Ik zeg alleen dat het niet verkeerd is om gedetineerden een kans te geven zich op te leiden. Dat er misbruik gemaakt wordt van voorzieningen moet keihard worden aangepakt. Ik bedoelde alleen te zeggen dat het nu eenmaal een wetmatigheid is dat er mensen misbruik maken van welke publieke voorziening dan ook. Zoals het ook een wetmatigheid is er altijd criminelen zullen zijn, helaas.

mistere | 03-02-07 | 13:28

@Boeddhi 03-02-07 @ 11:37:

Dat bajestuig een opleiding kan genieten, alla. Maar waarom for fucks sake een uitwonenende beurs? Ze maken helemaal niet de kosten van een uitwonende... En dat kan niemand bedenken?!! Dit land is ziek, zwaar ziek...

koyt | 03-02-07 | 13:26

Esc0bar 03-02-07 @ 12:08
Absolute nonsens. Het feit dat je je vrijheid verliest is voor ieder gezond persoon de grootst mogelijke vorm van armoede. Die cyberzuil met flutgames kan je dan gestolen worden. De meeste mensen worden al gierend gek als ze hun baan kwijtraken en in hun Vinex-kampement een weekje achter de geraniums moeten zitten. 24/7 brommen in een sober betonnen kot zal dan niet veel beter gaan.

Bijstandskoning | 03-02-07 | 13:21

752 euro is dus inclusief rentedragende lening van 276-...

AE | 03-02-07 | 13:14

En zou het ontvangen van zeg een WAO-uitkering door bep. gedetineerden nog iets betekenen voor de hoogte van de stufi?

widtvoet | 03-02-07 | 12:57

€752,- stufi? Waar regelen ze dat???

Pon | 03-02-07 | 12:51

waarom zo weinig reacties dan? dit is tog fuckin niet te geloven??? BELACHTELOOS!!!! elke gevangene koste toch al een tonnetje euries ofzo???

dePool | 03-02-07 | 12:46

Achtertuyn 03-02-07 @ 10:56
Ik heb er helemaal geen problemen mee dat gedetineerden gaan studeren, dat is tenslotte alleen maar goed voor de maatschappij als hij weer uit de lik komt. Maar waarom mag hij 752 euro's vangen die hij eigenlijk helemaal nergens aan uit hoeft te geven. Die studie zal vast wel wat kosten, maar 752 euro vind ik veel te veel.

Tomatenketchup | 03-02-07 | 12:46

@spruitjesvreter 11:40
Imho de spijker op z'n kop!
Deze studenten zijn toch gewoon "in- of thuiswonend"... (zouden mi. iig. wel onder die definitie horen te vallen)

widtvoet | 03-02-07 | 12:43

Woordvoerder Hans Janssens:
"Of de regels voor studiefinanciering wordt misbruikt, is volgens hem niet geen zaak van Justitie"

Het is oplichting LUL, fraude weet je wel... Wat een bananen republiek!

Appie Snappie | 03-02-07 | 12:41

@werner beinhart

"ik ken familie's met kinderen, die rond moeten komen met 900 Euri's per maand, en die geen recht hebben op vrije kost en inwoning"

Dan adviseer je de ouders toch om iemand af te knallen? Of die kids om een paar miljard spammails te versturen. Dan krijgen ze al die privileges waar gedetineerden over beschikken ook. Iedereen blij.

Er is niets gemakkelijkers dan in de bajes terecht komen als je dat graag wilt.

Naja, behalve dan het blijven zeiken hoe goed het daar toeven is als je buiten bent.

Rabarberke | 03-02-07 | 12:23

Bruins reageert geschokt, dit voor de zoveelste keer.
Dit is in den haag een normaal verschijnsel geworden.
Ik blijf erbij dat onze regering alleen nog maar bestaat uit een grote bende lutsers. Opzouten die hele hap.

@mistere.
Je kletst uit je nek, ik ken familie's met kinderen, die rond moeten komen met 900 Euri's per maand, en die geen recht hebben op vrije kost en inwoning.
Geloof je ook nog dat die bajesklanten, echt een opleiding volgen?
p.s. je praat nogal gemakkelijk over misbruik van publieke voorzieningen, zeker vaak zelf (mis) gebruik van gemaakt.

Werner Beinhart | 03-02-07 | 12:17

@sytze

Nee hoor, IBG voert gewoon de wet op de studiefinanciering uit. Bij reguliere studies ziet zij bovendien toe op periodieke prestaties, maar bij een opleiding bij de LOI, die prestaties juist loskoppelt van tijd, is dit toezicht irrelevant.

In feite legt het studiemodel van de LOI de controlemogelijkheid van de IBG lam.

Ik heb nooit gestudeerd, ik wist voldoende.

Rabarberke | 03-02-07 | 12:13

Nergens integreren allochtonen zo goed als in de bajes.

Ed Cetera | 03-02-07 | 12:11

@boeddhi 11:57
ik heb ook wel eens een week moeten zitten( was wel is waar een proefweek om een nieuwe gevangenis te testen) nou het personeel is om te janken.
ik was 2 maande geleden bij een oude vriend op bezoek. hij vermaakt zich prima. beetje sporten. beetje ideeen uitwisselen over hoe je nog meer de staat plus burgers kan naaien.
daarbij, de nieuwe gevangenissen tegenwoordig hoef je niet eens meer naar buiten. alles wordt prima voor je geregeld, dan je LOI'tje erbij en je staat er beter voor dan de gemiddelde inwoner van nederland.

www.ad.nl/binnenland/article852434.ece...

Esc0bar | 03-02-07 | 12:08

Gedetineerden een kans geven om zich op te leiden is geen slecht idee. Bovendien moet een iedere die van IBG geld krijgt en geen diploma haalt het geld weer terugbetalen. Dat er misbruik van gemaakt wordt, what's new, dat geldt voor elke publieke voorziening. Ophef om niets dus.

mistere | 03-02-07 | 12:02

Boeddhi 03-02-07 @ 11:22
Mee eens, je ziet nu al te vaak dat gedetineerden met alleen een plastic zak zonder uitkering buiten de poort gedumpt worden, nadat ze hun tijd hebben uitgezeten. En dan ziet 'ie ineens een fonkelend Tomtommetje achter de voorruit van een BMW met bullbar... what to do?

Detentietijd kan beter worden ingevuld door ontspoorde zielen te repareren dan verder af te breken, zoals rechts traditioneel bepleit. Scholing in de bak is een goed initiatief, dan kunnen die mensen zich sneller weer nuttig maken. Een lagere studiefinanciering is wel wenselijk om bourgondische maaltijden te voorkomen.

Bijstandskoning | 03-02-07 | 12:02

Ach ja.... Criminaliteit loont...... Prachtig he mensen die linkse politiek (ja, de VVD is dat ook).

Hakbarrr | 03-02-07 | 12:01

Esc0bar 03-02-07 @ 11:48

Klopt, en vier jaar lang 1 of 2 keer per dag luchten in een met beton en prikkeldraad omgeven pleintje, niet ff lekker je cel uit kunnen. Joh wat een populistisch gelul. Ik heb ook gesproken met een cipier vorige week, hij gaf aan dat mensen die voor de grap eens een proefzitje willen maken, het binnen een dag al spuugzat zijn en met de staart tussen de benen afdruipen. Vier jaar zelf niets meer mogen bepalen, vaak met z´n tweeën op een cel, wanneer je celmaat zit te schijten, mag jij meegenieten van het geluid en de lucht. Maargoed, sommige mensen denken dat de wereld er beter van wordt wanneer je mensen alle rechten ontneemt.

Boeddhi | 03-02-07 | 11:57

De Landelijke Gedetineerdencommissie vindt het ‘fantastisch’ dat gedetineerden een beroep kunnen doen op een studiebeurs. ,,Dit is een geweldige motivatie. Ook is het fijn dat ze wat geld overhouden voor als ze vrijkomen,’’
Dat is dus een achtelijke commissie. Voortaan maar alle gedetineerden geld geven zodat ze voortaan niet meer stelen, verkrachten, moorden etc. Een soort van Pre beloning.

Lesbeau's4ever | 03-02-07 | 11:54

Wat een losers, als ze die OV-jaarkaart nou niet hadden aangevraagd dan hadden ze nog is 60 euro extra gekregen per maand. Als je het doet, doe het dan goed.

GodfriedV.Bouillon | 03-02-07 | 11:51

@meerdere reaguurders: Als ex-gedetineerde sprekende: het in de bak belanden betekend niet automatisch dat er sprake is van slachtoffers / danwel het recht in eigen had genomen hebben ooit. ;)

@ de 4e koning : internet is er al helemaal niet in de bak.

Het is echt geen feestje daarbinnen, vergis je niet.

Daarbij zit er toch ergens een fout in het systeem, je kunt namelijk het adres van de P.I. niet als woonadres laten registreren. Toch tamelijk noodzakelijk lijkt mij qua het "uitwonend" zijn.

Fumando | 03-02-07 | 11:50

@mezelf
ga ook meteen maar LOI typcursus volgen. maybe krijg ik dan ook die 750 inplaats van 470 in de maand

Esc0bar | 03-02-07 | 11:49

ik ga me studie ook uit de bak volgen. scheelt me 350 euro aan vaste lasten en nog eens 200 aan eten en drinken in de maand. lange leven holland!

Esc0bar | 03-02-07 | 11:48

Tis allemaal de schuld van de SP.

Kerrie Krent | 03-02-07 | 11:43

@boeddhi,
volkomen mee eens. Je kunt je echter wel afvragen of het nodig is dat gevangenen zoveel st-fi ontvangen. Dat geld is ervoor om behalve voor om studiekosten ook voor kost en inwoning te betalen, volgens mij hoeven zij dat niet te doen.

spruitjesvreter | 03-02-07 | 11:40

Matisha 03-02-07 @ 11:36

Heb jij nooit iets gedaan dat van de wetgever niet mocht?

Boeddhi | 03-02-07 | 11:39

Tinnef 03-02-07 @ 11:35

hoe bedoel u?

Boeddhi | 03-02-07 | 11:38

mr. Rugje 03-02-07 @ 11:32

Natuurlijk moet je elk geval op zich zelf bekijken. Maar ik blijf er bij dat, wanneer je door studie de recidivekans kan verkleinen, dit een goede zaak is. Alleen die vergoeding slaat nergens op, dat heeft te maken met bureaucratie

Boeddhi | 03-02-07 | 11:37

Het is toch gvd te gek voor woorden!!! Nederland Luilekkerland ten voeten uit!!

Theo Braakspijkers | 03-02-07 | 11:37

Recht op dit, recht op dat. Toen ze de fout ingingen, hadden ze ook het recht in eigen handen genomen, wat tot resultaat heeft dat je nu dus nergens recht op hebt. Maar ach, hier in NL túúrlijk wel.

Matisha | 03-02-07 | 11:36

@Boeddhi. En dat werkt, toch?

Tinnef | 03-02-07 | 11:35

Boeddhi 03-02-07 @ 11:31
Iemand die voor oplicting zit heeft volgens mij een iets kleinere recidivekans dan een kinderverkrachter, en van mij mag je ze ook wel een ietsiepietsie anders behandelen.

mr. Rugje | 03-02-07 | 11:32

Mister 10 03-02-07 @ 11:18

Buiten genoegdoening voor de slachtoffers, is het de bedoeling dat de persoon er als beter mens uitkomt dan toen hij er in ging. Dus straffen moet je combineren met het verkleinen van de kans dat men weer op het foute pad gaat...

Boeddhi | 03-02-07 | 11:31

@Mister 10 03-02-07 @ 11:18

Hoe naar ook, maar zelfs kinderverkrachters en loverboys hebben rechten in Nederland

talibanus | 03-02-07 | 11:27

@Sytze Vliegen 03-02-07 @ 11:04

Toen ik studeerde bestond dat hele ibg nie eensch!

talibanus | 03-02-07 | 11:24

Die 752 euri haal je alleen als je verder echt geen ene ruk hebt en je ouders geen bal verdienen. Dit wordt ondermeer in de gaten gehouden door de belastingdienst. Ik krijg uitwonend 250 euri, en om nu te zeggen dat je daar rond van kunt komen, neej.

mr. Rugje | 03-02-07 | 11:24

752 Euri? Wat heb ik fout gedaan tijdens mijn studie?

DJW | 03-02-07 | 11:23

spruitjesvreter 03-02-07 @ 11:04

Ik was een vorige week in de penitentiaire inrichting te Zutphen (voor werkzaamheden). Daar heb gesproken met een man die 4 jaar moest zitten. Hij studeerde, was actief in verschillende zaken binnen de instelling. Ik vond dat positief. Waarom niet met een goede opleiding de bak uit komen, dat verkleint de kans op recidive en men doet ook nog eens iets nuttigs tijdens het uitzitten van de straf. Wat mij betreft wordt er veel meer de nadruk op gelegd.

Boeddhi | 03-02-07 | 11:22

ff off topic:
Carnaval met Gonny van Oudenallen
2-2-2007 "Hans, waar is mijn leesbril" is de titel van het carnavalsliedje dat Gonny van Oudenhallen vrijdag in het televisieprogramma De Wereld Draait Door (DWDD) zal presenteren.
De melodie is hetzelfde als die van Mien, waar is m'n feestneus? Naar zeggen van de oud-politica bestaat het achtergrondkoor uit een van haar medewerkers en een bijna uitgeprocedeerde asielzoeker.
De titel verwijst naar de uitglijer die Van Oudenallen als Kamerlid maakte. Ze wilde een vraag stellen aan minister Hoogervorst, maar herkende de minister niet, want "ze had haar bril niet op. "

de schopper | 03-02-07 | 11:20

@Achtertuyn: Een gedetineerde heeft helemaal nergens recht op. Dus ook niet op studiefinanciering.

Mister 10 | 03-02-07 | 11:18

@Specht! En ga op kamers, lúl...

Wat kan je wel? | 03-02-07 | 11:14

befke 03-02-07 @ 10:44
Een incident dat gretig wordt uitvergroot, niets meer dan dat. Het vrije volk zit gevangen in haar eigen verveling, als detentie via demagogie geromantiseerd moet worden.

Overigens is de studiefinanciering dik in orde, dat ben ik met de ex-gedetineerde in kwestie eens. Van mijn standaardbeurs met maximale toelage kon gewoon huur, collegegeld en levensonderhoud worden betaald zonder bijbaantjes. Pas als je je klem wilt drinken en een slag in de rondte blowen en spuiten moet je wel bloeden, uiteraard.

Bijstandskoning | 03-02-07 | 11:12

fouten zijn er om gemaakt te worden, nu nog oplossen...
alleen maar hier reazuren maakt je niet beter dan een vk-journalist.
alsof het elders 100% goed geregeld is
alsof het elders 100% goed geregeld is
alsof het elders 100% goed geregeld is

Kerby | 03-02-07 | 11:08

Rabarberke 03-02-07 @ 11:00

Opletten zeun, het probleem zit hem bij de studiefinancieringuitkeringsinstantie IBG. Zeker nooit gestudeerd?

Sytze Vliegen | 03-02-07 | 11:04

As ze dan ook daadwerkelijk afstuderen is er geen bezwaar.
Dus: met de neus in de boeken, schobbejakken!

spruitjesvreter | 03-02-07 | 11:04

Met Jan Maorijnissen en Femke Kotsema aan het bewind zou deze uitkering al gauw verdubbeld zijn. Tis toch gewoon zielig?

Dundunbanza | 03-02-07 | 11:03

@de 4e koning

Betaal jij die 75 ruggen nou maar gewoon en dan zien we straks wel weer of je het internet op mag.

Rabarberke | 03-02-07 | 11:03

het kan altijd stouter...

Sytze Vliegen | 03-02-07 | 11:01

Dat is toch "normaal"en het internet wordt ook betaald door de bajes, die klootzakken willen mij geen breedband geven.

de 4e koning | 03-02-07 | 11:00

Waarom zou een gedetineerde die studiefinanciering krijgt bij de LOI wel moeten studeren terwijl niet-gedetineerden die bij de LOI ingeschreven staan maar niet studeren gewoon de financiering betaald krijgen.

Het probleem zit 'm niet bij de gedetineerden, het probleem zit 'm bij de LOI.

De LOI boeit het niet of je studeert of niet, als ze maar geld vangen. Er is dus geen enkele controle of sanctie vanuit de opleiding waardoor je dus jarenlang kunt cashen, of je nou in de bak zit of niet.

Rabarberke | 03-02-07 | 11:00

Waarom zou een gedetineerde geen recht op studiefinanciering hebben? (aangenomen dat de gedetineerde ook echt studeert)

Achtertuyn | 03-02-07 | 10:56

Prachtig.. mooi gevonden peeepz ;)

hang in there

]V[ | 03-02-07 | 10:55

HAHAHAHHAA schitterend weer

kutchris | 03-02-07 | 10:55

heeee eeen tbs topic ! het zou eens niet zo zijn !

Draaitafel Demagoog | 03-02-07 | 10:52

Tsja...
Waarom verbaast dit me ook niet meer?

Weeraanmelden | 03-02-07 | 10:47

@den heaupeleauze

Die moeder krijgt die studiefinanciering ook wel overgemaakt vanuit de bajes hoor.

En anders ga je d'r toch een beetje helpen. Misschien kun je samen anti-moslimpamfletjes drukken en garnalen pellen.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:45

Heerlijk dit soort berichten.

befke | 03-02-07 | 10:44

@mentaal verzuim

Ik ben het met je eens dat het onderwijs naar de kloten is, maar volgens mij is dat al ingezet in de tijd van Van Agt en Lubbers en niet pas bij Kok. Bovendien, wat is er mis met links zijn en je zakken vullen? Het verschil tussen links vullen en rechts vullen is dat je als je links bent het oke vindt dat er een hoop van jouw vulling in de algemene middelen gaat.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:40

@specht

Jij krijgt maar EUR 80 per maand omdat je een onopgevoede imbeciele redneck bent die niet eens een derde persoon enkelvoud van een voltooid deelwoord kan onderscheiden.

Ik zou als ik jou was eerst wat extra opvoeding gaan halen bij mijn ouders alvorens ik om meer geld zou zeiken.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:38

Uiteraard is het treurig dat dit hier gewoon kan. Terwijl een kilometer verderop een Nederlandse moeder niet rond weet te komen met haar twee kinderen viert een zekere achmed de onwelriekende zweetmoslim zonder maatschappelijke toekomst feest. Hoop dat hij nu ook eens door zijn LOI cursusje Nederlands zal bladeren!

Den Heaupeleauze | 03-02-07 | 10:37

@rabarberke: je hebt linksen en linksen. De oude heer Drees was een respectabel politicus, ook de heer Suurhof, de toenmalige minister van sociale zaken. Drees werd later door de door mij genoemde sjoemelaars verketterd, hij is zelfs uit de PvdA gestapt.
Ik vergat Kok nog, die kort geleden aan zijn 4e commissariaat begonnen is, alweer een afschrikwekkend voorbeeld. Van der Louw, Nieuw Links, met hun schuivende panelen enz.enz. Zelfs Felix Rottenberg geeft openlijk op TV toe, dat de PvdA het Nederlandse onderwijs naar de kloten geholpen heeft, wat is dan de zegen voor NL van deze politieke groepering ?

Mentaal verzuim | 03-02-07 | 10:37

Dus, als ik op mijn 60e beslis om vervroegd te stoppen met werken, dan doe ik gewoon moorden of overvallen?

Eagle_Eye | 03-02-07 | 10:34

@Specht!
Blijf goed studeren jongen, dan wordt alles misschien wat beter verdeelD. Misschien is een trimester 'Argumenteren kun je leren' ook aanbevelenswaardig, want wat de arme Afrikaanse negertjes er mee te maken is mij een volkomen raadsel.

CoJoNes | 03-02-07 | 10:33

Studiefinanciering is geen uitkering. Het is een financiering van een studie die aan bepaalde eisen is onderworpen. Als aan die eisen voldaan wordt, wordt er uitgekeerd. Period.

Als je je dus als wel of niet-gedetineerde inschrijft voor een studie en je voldoet aan alle eisen, krijg je die financiering.

Ook bij de LOI moet je terugbetalen als je je studie niet afmaakt. Er zijn dus wel degelijk sancties.

Gedetineerden laten studeren is trouwens het beste wat je kunt doen om die knakkers zich te laten voorbereiden op terugkeer in de maatschappij.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:32

Prachtig! Ik als arme thuiswonende en hardwerkende student die een echte opleiding doet krijg 80 euri per maand, en een paar stinkende bajesnegers krijgen 700 euri.
Hier in Nederland is tenminste alles eerlijk verdeelt..... kom laten we nog wat miljarden in afrika pompen, daar zijn nog genoeg arme negertjes.

Specht! | 03-02-07 | 10:25

Het is gewoon slim en niet illegaal. Dus dit en dat en zus en zo, maar dat hou je toch.

CoJoNes | 03-02-07 | 10:21

Geert Wilders, doe er wat aan.

Het word tijd dat er politiek gemaakt word op dit soort toestanden. Het is te gek voor woorden dat gedetineerden ten eerste al gratis wonen, en ten tweede ook nog eens extra poen kunnen vangen door bepaalde mazen in de wet.

Afkappen die zooi.

Mister 10 | 03-02-07 | 10:21

En dan lees je dat de bond van gedetineerden het wel positief vindt, want ze hebben dan wat geld als ze vrijkomen. Over de slachtoffers geen woord.

Hadjewat? | 03-02-07 | 10:20

ja jongens wat is dit voor een bericht ??? is hier iets vreemds aan de hand ofzo ?? .. kan iemand mij de clou even uit leggen ????

Kwatz | 03-02-07 | 10:20

Tahiri in een collumn zegt dat veelplegers de bak helemaal niet als hotel zien...
www.gedeco.nl/?page=columns
Oh nee.. Tahiri? Ken je doelgroep..
www.gedeco.nl/images/krant5.jpg
De kosten van onderwijs in de bak dienen volgens Tahiri zelfs door de pen.inrichting betaald te worden:
www.gedeco.nl/?page=onderwijs
Als je dan uit de bak komt kan je nog altijd met je centjes die je overgehouden hebt op reis met de beste man:
www.2dehands.nl/listuser/1110727/?star...
En trouwens familie van die van die moskee in Den Haag?

Cryptocheilus | 03-02-07 | 10:20

Ik neem ze niks kwalijk, zeker als ze de studie hebben afgerond. Het is wel een rare regeling...

Boeddhi | 03-02-07 | 10:17

En tja .. lees je dit terwijl de rekening van het afbetalen van de studieschuld net in de bus valt .. hoe krom is deze fucked up mentaliteit van dit land..

Matisha | 03-02-07 | 10:17

@mentaal verzuim

Volgens mij is jouw AOW ook door links bedacht ouwe jankerd.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:16

Ah nou begrijp ik waar Lucasdelinkselul uithangt.

Rabarberke | 03-02-07 | 10:14

Dat is g.v.d. meer, veel meer dan mijn AOW waar ik 40 jaar voor betaald heb !!!!!!!!!!!!!!!!
Zo te zien is volgens Hermelijnen Rev. Balkenende weer de schuldige.
Tikkie onnozel en wel erg kort door de bocht.
B. kan niet in zo'n kort tijdsbestek alle door LINKS aangerichte rotzooi opruimen. Vergeet niet het linkse ambtenarenapparaat, justitie, media. Praat eens met ene Marcel van Dam, Wallage, van Kemenade, Netelenbos c.s. en huiver.
Maar die hebben hun schaapjes al lang op het droge.

Mentaal verzuim | 03-02-07 | 10:12

Dus als ik het dan even nareken... 752+52=804.
Dan werk ik dus voor 300 per maand EN heb ik geen surinaams voer.

sok | 03-02-07 | 10:11

"De man, die voor oplichting vastzat, kreeg acht weken voor zijn vrijlating speciaal begeleid verlof om bij het postkantoor zijn OV-jaarkaart af te halen."
Die mogen de verantwoordelijke bewakers of hun meerderen mij eens uitleggen.

Schoorsteenveger | 03-02-07 | 10:09

Wat is dat trouwens met al die AD-links ?

Fumando | 03-02-07 | 10:08

Ach dat gelul altijd over misstanden. Heb je toevallig ook die foto van de Audi R8 gezien in de link naar het AD? Hoe lang moet je zitten om die te kunnen kopen?

OzitdatzO | 03-02-07 | 10:06

-weggejorist-

Hermelijnen Rev. | 03-02-07 | 10:02

ik kreeg voor 2 jaar geleden 700 euri WW toen de polen mijn werk kwamen afpakken, en daar moest ik met een gezin van leven, man ik had beter in de bak kunnen zitten

Redneck | 03-02-07 | 10:00

Dus omdat je vast zit heb je opeens nergens meer recht op? In principe zou een gedetineerde toch een opleiding mogen en kunnen volgen? Natuurlijk wordt er misbruik van gemaakt. Maar gebeurt dat ook niet buiten de gevangenismuren?

Mokum Kosher | 03-02-07 | 09:58

*zucht* ik verbaas me al nergens meer over wat betreft de domheid van de overheid. En eigenlijk is dat erg.
Wel slim die gevangenen.

middleoftheroad | 03-02-07 | 09:58

Dit is geen rechtvaardig bericht.

colonnecinco | 03-02-07 | 09:58

Verbazend dat we hier nog verbaasd over zijn. Nederland is al lang aan het afglijden naar een bananenrepubliek. De domheid van het linkse ambtenarentuig is werkelijk stuitend. En nu met die walgelijke PvdA in het kabinet zal het alleen nog maar erger worden. Rest ons nog maar 1 ding: Graaien graaien graaien en zo snel mogelijk vertrekken. Laat het land maar over aan 020-West volk gesubsidieerd door links ambtenaren tuig. De mazzal.

ErachterKijkerd | 03-02-07 | 09:56

@xtraluts 03-02-07 @ 09:44

Jij en ik en iedereen behalve de studentjes zijn hier de dupe van!!!!!
Wij betalen ons scheel aan belasting, en daar wordt op deze schofterige manier mee om gegaan.....

talibanus | 03-02-07 | 09:55

In mijn persoonlijke ervaring (jaja) kun je per maand slechts 300 euro ontvangen op een gedetineerden-rekening en is het niet mogelijk om naar servicenummers te bellen om geld over te boeken, want geblokkeerd. Daarbij kun je alleen maar beschikken over een electrisch 1 persoons-pannetje, dus het zal allemaal zo een vaart wel niet lopen. Hoe dan ook, als het ze inderdaad zo gelukt is: respect !

Fumando | 03-02-07 | 09:54

Surinaams eten is idd wel lekker

Zoiets | 03-02-07 | 09:54

@ Boze Buur @09:45
En gie geleuft-et, dat de staat hier ooit nog een cent van terugziet?
Laten we dan liever geloven dat deze meneer van al het studeren zo verstandig wordt dat hij nog veel gaat betekenen voor de samenleving...

Dr. Mabuse | 03-02-07 | 09:53

Geweldig toch, die V.O.C. mentaliteit onder jeugdige gedetineerden ?
Pakken wat je pakken kan. Zo is Nederland "groot(s)" geworden.

CynicalBastard | 03-02-07 | 09:53

Ik verbaas me niet meer.
Ik verbaas me niet meer.
Ik verbaas me niet meer.

Dr. Mabuse | 03-02-07 | 09:51

Nederland is knettergek.

Aussie | 03-02-07 | 09:50

Daar mogen de studenten jaloers op zijn!

bartus maximus | 03-02-07 | 09:45

Wanneer je er niet in slaagt binnen 10 jaar na aanvang van je studie een getuigschrift van het Hoger Onderwijs te behalen, moet je de verstrekte studiefinanciering volledig terugbetalen. Als je van plan bent studiefinanciering aan te vragen, dien je hiermee rekening te houden.

bron: /www.loi.nl

Flink blokken dus, heren boefjes!

Boze Buur | 03-02-07 | 09:45

Die stu-fi had onraad moeten ruiken. Hoeveel aanvragen kunnen er nl nou op 1 adres wonen?
Echte studenten zijn hier de dupe van

xtraluts | 03-02-07 | 09:44

Haha prachtig.Heerlijk dat dit gewoon kan in NL.

papa lima | 03-02-07 | 09:42

@Poedelewoepsie 03-02-07 @ 09:40

Nee.... Anatomie voor gevorderden!

Big Ern | 03-02-07 | 09:41

En hij zat... waarom verbaast mij dit niet... voor oplichting...

Cryptocheilus | 03-02-07 | 09:40

Studierichting Scheikunde meest populair?

Poedelewoepsie | 03-02-07 | 09:40

de systemen in nederland zouden natuurlijk niet goed kunnen zijn want dat is te veel gevraagd.

tbs-patient | 03-02-07 | 09:38

wist niet dat je voor zo'n pauper op de bank LOI studie financiering kon aanvragen.

stelletje mongolen.

Bluto Blutarsky | 03-02-07 | 09:35

wie hoor ik daar zeggen dat criminelen dom zijn?

Big Ern | 03-02-07 | 09:35

OV-kaartje in inderdaad wel handig.

Qun | 03-02-07 | 09:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken