Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD: 'Pleur op Obama, met je Gitmo'

biebgitmo.gifLet op. Hier volgt een verontrustend bericht. Het lijkt er op, heeft er althans ernstig de schijn van, dat de VVD ergens in haar tenen nog een piepklein beetje ruggengraat gevonden heeft. De partij blijkt namelijk mordicus tegen het opvangen van gevangenen uit Obama's gevangenis Guantanamo Bay te Cuba. De Amerikaanse president heeft beloofd om de gevangenis, wereldwijd berucht wegens het tamelijk onvriendelijk huisvesten van een aantal volstrekt onschuldige gevangenen, te sluiten. In 2008. Het is zeven jaar later en het lukt de Amerikanen maar niet om woorden in daden om te zetten. Er zitten nog 115 mensen vast waarvan er 53 naar het buitenland kunnen, maar daar heeft Nederland dus voorlopig in ieder geval geen trek in. De Republikeinen willen niet dat de gevangenen voet zetten op Amerikaans grondgebied. Daarop stelt de VVD dat "de Amerikanen eerst zelf gevangenen moeten opnemen" en de VVD "wil de garantie dat de gevangenis echt gaat sluiten." Lijkt ons niet meer dan redelijk ja toch niet dan. Hotemetoten Timmermans en Koenders (beiden PvdA) hadden wel oren naar de Yanks, maar die denken uiteraard eerst aan hun eigen carrière en pas daarna aan onbenullige zaken zoals Nederland of haar bevolking. De weigering van het Amerikaanse verzoek zou een vlek zijn in de betrekkingen tussen de VS en NL. "In een bondgenootschap verwachten de VS solidariteit. Wij stellen het bondgenootschap op de proef." Nederland schijnt graag een tijdelijke plek in de VN-Veiligheidsraad te willen en die komt nu in gevaar. Maar ach, alsof de Russen en Chinezen zich ineens anders gaan opstellen als Nederlandje in de V-Raad mee mag spelen. Right. Gelukkig zijn WimLex en Maximá dit weekend in de VS, kan de koningin het allemaal even fiksen. Komt goed.

Reaguursels

Inloggen

Anders vallen die Amerikanen even gewoon lekker deaud. Arrogante hufters zonder geschiedenis.

derwilliemeister | 23-09-15 | 07:09

-weggejorist-

Freba47 | 22-09-15 | 21:31

-weggejorist-

Freba47 | 22-09-15 | 21:24

Timmermans en Koenders stonden al gebukt met de broek op de enkels, wie gaat hun nu blij maken? Gaat een VVD'er zich opofferen voor 't thuisland?

Mike Gaatjeniksaan | 22-09-15 | 20:55

Als ze onschuldig zijn laat ze terug keren naar hyn eigen land met een schade vergoeding waar ze een leuk huis voor kunnen kopen.

Zodat ze er dan toch iets positiefs aan hun onterechte opsluiting over houden

Yeah sure | 22-09-15 | 20:47

@achingatumadre | 22-09-15 | 16:45


"Wanneer de yanks er geen probleem mee hebben dat deze jongens in Nederland vastgezet worden, dan kunnen ze, ze toch ook gewoon vrijlaten?"


Het gaat over mensen die MOETEN worden vrijgelaten, maar die vrezen naar het land van herkomst terug te gaan. De VS wil ze niet omdat ze bang is voor wraak. En nu is de gedachte dat wij ze MOETEN opnemen.


Uit de volkskrant-link: "Het gaat om gevangenen tegen wie geen bewijs is dat ze terreurdaden hebben gepleegd."


Het zijn overigens vrijwel allemaal salafisten. Muenchen heeft er een aantal opgenomen.

omanders | 22-09-15 | 18:50

-weggejorist en opgerot-
-edit mail maar -

telelezer | 22-09-15 | 17:07

Rutte en woordhouden ! Ga ik ook doen vanaf de eerstkomende verkiezingen. Van altijd VVD kiezen, nu nooit meer.

EvertsNL | 22-09-15 | 16:47

-weggejorist-

achingatumadre | 22-09-15 | 16:45

ach ja die VVD.. wat roeptoeteren om in beeld te komen en ondertussen gaat Alex pech voor ons glimlachend met grote vriendelijke hondenogen de zaak rechttrekken. Holland het afvalputje van de V.S. Al wat ongewenst is kan hier naar dat overvolle kikkerland. Omdat we het beste kabinet van na WOII hebben.

fikkieblijf! | 22-09-15 | 15:57

De afdeling krompraat. Nu is de VVD de held terwijl ze normaal de laffe zakken op veiligheidsgebied zijn. Men weet niet hoe hard ze kwispelen moeten naar de gewaande broeders der Republikeinen die hier juist de grote probleemmaker zijn.

DreHa | 22-09-15 | 15:39

Als je niet doet wat Obama zegt, stel je het bondgenootshap op de proef. Als je niet doet wat Merkel zegt, hoor je niet bij de EU.

Dat is geen bondgenootshap, dat is slavernij en dat mag niet van Koewinsie en de VN

bergsbeklimmer | 22-09-15 | 15:07

Eerst die 1000 euro, dan ontstaat er weer een begin van vertrouwen in de VVD. Tot die tijd praten ze peop voor mij.

watergeus | 22-09-15 | 14:45

Pik er een paar Syriërs uit en schuif ze door naar Duitsland?
Zo, opgelost!

CynicalBastard | 22-09-15 | 14:39

@Nigel Garage | 22-09-15 | 12:10
Waarom 'we' een plaatsje willen? Omdat dan één Nederlandse baantjesjager trots kan vertellen dat'ie in die Veiligheidsraad heeft gezeten.
En waarom 'we' een baantjesjager blij willen maken"? Omdat er een mooi koehandeltje aan vooraf gaat tussen de 'grote politieke partijen'. Dat ene stoeltje levert heel veel te verdelen andere mooie lapjes pluche op voor de andere partijen.

Guido | 22-09-15 | 14:36

Op het ogenblik krijgen we er al 100den die op Guantanamo thuishoren. Neemt de VS die dan over?

watergeus | 22-09-15 | 14:31

Nederland is nog altijd, tot dit moment, as we speak, want je weet het maar nooit hier, géén dependance van de US of A.
Zij moeten hun eigen gitmo figuren vooral dáár houden.
Die kunnen niet onder druk worden getransfereerd naar dit land , dat al een soort van filiaal status van de imaginaire EU heeft met als staatshoofd to be Merkel & buddy Hollande.en de arrogante engnekken daarmee "verbonden".
Dus, nee US of A.
Verzin zelf waar je ze laat, maar niet hier, wij hebben onze handen en levens al vol van door Merkel "wir schaffen es", als goedkope imitatie van Obama's "yes we can", naar deze regionen gehaalde "naar beter leven zoekers",
die nu al het land ontwrichten, en waar geen enkel (screen) systeem ( bewust) op is aangepast.
Kortom niemand weet wíe er binnen werden gereden, en zal dit ook niet weten, omdat "de systemen"die Justitie, COA,AIVD,GGD etc.etc. met elkaar moeten verbinden, om "zicht"te houden op de "betere levens zoekers" niet verbonden zijn met elkaar.
Vreemd, want van elke Nederlandse burger sluit de GBA feilloos en rimpelloos aan op dat van de fiscus,uwv, etc etc.
Gitmo gevangenen moeten zeker de heel ver van onze bedden show blijven.

puck&bully | 22-09-15 | 14:25

Zet ze in een rubberboot richting Nederland. Als ze het al halen passen ze precies in de aai-factor doelgroep.

Poreknak | 22-09-15 | 14:13

Ha ha ha, die komen echt wel naar Nederland, alleen zullen we daar pas over twintig jaar achter komen als het reeds een lang voldongen feit is.
De good ol' usa kan de nederlandse overheid laten poepen op commando.

miff | 22-09-15 | 13:17

Poot stijf houden. Siedemieter op met die Gitmo en Amerika.

je suis bier | 22-09-15 | 13:11

-weggejorist-

Bert Veenstra | 22-09-15 | 13:07

-weggejorist-

Bert Veenstra | 22-09-15 | 13:06

De geschiedenis leert dat de VVD het tegenovergestelde doet van wat ze beloven. Die gevangenen zullen we dus gewoon hier op gaan vangen.

Steinway | 22-09-15 | 12:43

@Wonderful-Life | 22-09-15 | 12:21

Die zullen niet meer komen. Ik denk niet dat u zich kunt voorstellen hoeveel minachting er onder de Amerikaanse bevolking leeft voor Europa.
.
Amerikanen houden nou eenmaal niet van naast de zijlijn gepositioneerde beterweters, laffe nietskunners, en zelfislamiseerders. Nog even daargelaten dat Europa zich op meerdere terreinen een onbetrouwbaar bondgenoot heeft getoond en geen moment onbenut heeft gelaten de VS te schofferen.
.
Of al die beelden van Amerikanen exact kloppen is weer een tweede, maar de minachting is er.

Parel van het Zuiden | 22-09-15 | 12:42

-weggejorist-

telelezer | 22-09-15 | 12:40

Betaald Obama dan wel de NS kosten naar Ter Apel?

johoost | 22-09-15 | 12:35

@Brulboei_61SB | 22-09-15 | 12:30

De VS zorgen vooral voor de burgers van de VS. Niet zo vreemd natuurlijk, dat was de premisse voor het oprichten van een staat.
.
Wat veel vreemder is, is dat een land als Nederland juist vooral niet voor Nederlanders wil zorgen en prioriteiten bij anderen, vaak ook nog eens vijandig jegens ons, legt.
.
Misschien iets minder janken om wat de VS doen en wat meer over wat onze eigen regering en volksvertegenwoordiging nalaten?
.
Heeft u de referendumaanvraag al de deur uit gedaan?

Parel van het Zuiden | 22-09-15 | 12:35

Als er in Guantanamo Bay mensen vast zatten die niks met terrorisme te maken hadden, zijn die na de jarenlane behandeling van de Amerikanen alsnog wel geworden, zou ik me zo kunnen voorstellen.

Rest In Privacy | 22-09-15 | 12:31

De Yanks zijn uitmuntend in het bestieren van alle landen naar hun eigen ideeën en naar wat hun goed uitkomt. Krijgen ze in eerste instantie niet hun zin, dan halen ze het chantagemodel van stal (voral de IRS is daar heel goed in).
Daar Europa geen enkele ruggengraat heeft, laten we het dus gewoon toe dat EU burgers eerst USD 12,- pp aan ESTA kosten moeten betalen om uberhaupt Amerika binnen te komen (oké, via de weg en Canada betaal je half geld), zonder dat de Yanks ook maar één (euro)cent hoeven te betalen als ze Europa in willen, sterker nog: ze hebben geen eens een visum nodig!

Brulboei_61SB | 22-09-15 | 12:30

Stel je hebt de keuze tot voorwaardelijke invrijheidstelling na 75 procent van straf uit zitten, 900 euro uitkering en marathons kunnen lopen of in de US 200 jaar levenslang met kettingen, forcefeeding en oranje overal?

HetOorAakel | 22-09-15 | 12:28

De VVD haalt liever de terroristen met tientallen tegelijk zelf binnen...

LJBrinkhorst | 22-09-15 | 12:25

Ach, wat zijn een stuk of 50 volledig gescreende vermeende terroristen als je via de achterdeur enkele tienduizenden mannen met identieke achtergrond maar totaal onbekend verleden binnenlaat.

marcoplarco | 22-09-15 | 12:24

@Martinspire | 22-09-15 | 12:13
Het is in de eerste plaats een Amerikaans probleem. De wens van vele landen om GB te sluiten werd ingegeven vanuit en de onmenselijke behandeling/marteling plus het achterwege blijven van een fatsoenlijke rechtsgang. Ik zie niet in hoe en waarom Nederland die rechtsgang over kan nemen, mede omdat de Amerikanen ongetwijfeld geen informatie met ons gaan delen. Daarbovenop kost rechtsgang plus opvang en permanente monitoring van deze potentiele tijdbommen ons ook weer geld.

Rest In Privacy | 22-09-15 | 12:23

De woorden VVD en ruggengraat in één zin. Je moet maar durven Geenstijl.

EdjeGrolsch | 22-09-15 | 12:22

Maak de Amerikanen niet boos, Europa zal Amerika binnen paar decennia weer hard nodig hebben, om ons weer te komen bevrijden, deze keer van het islamitische fascisme.

Wonderful-Life | 22-09-15 | 12:21

-weggejorist-

Bert Veenstra | 22-09-15 | 12:18

Zoals gewoonlijk: de VS gaat als een olifant door de porseleinkast (Syrië, Afghanistan, Libië, Oekraïne/ruzie zoeken met Rusland) en Europa mag voor de gevolgen opdraaien.

Xirdalan | 22-09-15 | 12:17

Hahaha, eerst het hele Midden Oosten in vuur en vlam zetten en nu bezig het Europese continent in totale chaos te laten storten en dan vragen om al die moslim terroristen op te nemen, donder op joh!
Nee, ik ben geen fan van de agressieve Amerikaanse politiek, die ze al dan niet in het 'geheim' (CIA) uitvoeren.

BadLieutenant | 22-09-15 | 12:16

Aangezien het Kabinet de grenzen open laat staan, actief nog meer vijfde colonne binnenhaalt, en niets doet aan veiligheid (hoewel wij dus IS bombarderen) maakt een handvol meer of minder ook niet uit.
.
Er moeten Nederlandse burgers gedood of verminkt worden. Zoveel is wel duidelijk.
.
Maar zo fatsoenlijk, hé. Die constructieve partijen.

Parel van het Zuiden | 22-09-15 | 12:15

Dus eerst ga je je hard maken om aan te dringen dat Gitmo moet sluiten. Vervolgens zegt de VS "ok, maar dan moet je ook wat gevangenen opnemen" en dan doet NL dat ineens niet meer? Kom op, je hebt principes of niet. Dan moet je ook niet gaan mekkeren dat Gitmo nog open is.

Overigens snap ik niet dat Den Haag nog niet heeft opgemerkt dat we de gevangenen ook gewoon een rechtzaak kunnen bieden (wat ze tenslotte nog niet gehad hebben) en dat daar ook wordt bepaald waar de gevangene heen gaat. Op die manier kan NL nog regelen dat ze geen permanente opvang van die gevangenen hoeven te doen, maar ook nog eens in beeld komen voor het opkomen van mensenrechten. Want laten we wel wezen: dit is natuurlijk volk wat geheid fout is en waar altijd nog wel wat bewijs tegen te vinden is, maar zij hebben net zoveel recht op eerlijke rechtsgang als jij en ik.

En natuurlijk zie ik ook liever niet dat we hier dergelijke gevangenen opnemen, maar dan hebben we in ieder geval de controle op de manier waarop ze behandeld worden en komen we gewoon onze beloftes na. Want de politici moeten eens begrijpen dat als ze zich gaan hardmaken voor iets, ze ook moeten beseffen dat dit kan terugslaan en moet dus klaar staan voor deze gevolgen.

Martinspire | 22-09-15 | 12:13

www.omroepbrabant.nl/?news/236301442/M... waren je bondgenoot toen je de regio moest ontwrichten waardoor wij nu met al die Syrië bay gangers zitten hier. Waar ben je om je verantwoordelijkheid te nemen vriend ? Herinneren jullie medeguurders het bericht nog van dat meissie dat van de week werd omgeduwd met kinderwagen en kind, door iemand die in Gilze verbleef ? En hoe ze door eigen cordaat handelen dankzij haar vriendje ontzet kon worden ? 2 dagen later gebeurt gewoon precies hetzelfde. Het is zo n ontheemdierdie hier zit dankzij jullie. Echt lees die url, met name de reactie van de ontheemdier en die van de politie en denk goed na wat zo n centrum bij jou in de buurt betekend.

netniet | 22-09-15 | 12:12

Waarom zouden we een plaatsje in de VN-veiligheidsraad willen dan? Uiteindelijk hebben de 5 permanente leden het voor het zeggen gezien hun vetorecht, hebben we pas weer gezien met de MH17-discussie. Maar die hele VN is gebakken lucht en totaal overbodig, nog meer zelfs dan de EU.

Rest In Privacy | 22-09-15 | 12:10

@wapster | 22-09-15 | 11:36
Klopt. Maar de republikeinen wilden ook niet van Gitmo af, dus die kunnen eisen stellen.

Martinspire | 22-09-15 | 12:09

Maak van Rottummerplaat maar wat moois...

F. von Zeikhoven | 22-09-15 | 12:07

TTIP
JSF
NSA
Mali
Onderhand hebben we recht op een permanente zetel in de veiligheidsraad. Niet dat je er wat aan hebt verder, maar ik zie graag Begtje K met een paal rondlopen, gun die vent ook wat.

orca | 22-09-15 | 12:07

Op zich normaal gesproken een land waar je loyaal aan wil zijn maar in dit geval hebben ze deze ellende volledig aan zichzelf te danken en als ze ze zelf al niet willen opnemen waarom wij dan wel? Bovendien, waarom door andere landen dan hun thuisland laten opnemen? Waarom niet gewoon terug naar land van herkomst?

WatZalIkErvanZeggen | 22-09-15 | 12:06

We hebben toch stukjes van Oranje in Argentinië, Griekenland, Italië, Oostenrijk en misschien ook nog wel Angola?

Guido | 22-09-15 | 12:06

@Ommezwaai | 22-09-15 | 11:46
Nee, het tekort aan gevangenissen lost men hier op met fopstraffen en knuffelcursussen.

Mastermattie | 22-09-15 | 12:06

Mag ik even zeuren. Wel tigduizenden van die gasten binnenlaten via een andere weg, maar als de VS wat vraagt stoer gaan lopen doen over een paar van die mafketels.

Vindefin | 22-09-15 | 12:05

Sure, alleen omdat ze geen baantje kunnen krijgen in de USA. Mijn hele leven VVD gestemd, maar ik sta kokhalzend te kijken naar hun gepruts.

Dizzydent | 22-09-15 | 12:04

@frank87

Goeie. Toch heb ik de uitspraak vaak gehoord, de interpretatie is natuurlijk dat Nederland een schoothondje is van het Witte Huis. En van de EU. Wat dat betreft heeft Wilders ergens een punt, als hij zegt dat het parlement een nep parlement is. Dat is in zekere zin ook zo, gezien het wegvallen van de soevereiniteit en het schoothondje gedrag richting Brussel en Washington.

martymcfly | 22-09-15 | 12:03

Is toch niet zo moeilijk. Stuur ze het Volkert van de Graaf dossier op, met de mededeling: "Zo rollen we in Nederland."
En geheid dat we er nooit meer iets van horen.

Palmares0 | 22-09-15 | 11:59

De Paus is in Cuba. Kan hij ze niet meenemen naar Vaticaanstad? Ze hebben al jurken aan.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 11:57

@Kaas de Vies | 22-09-15 | 11:38
Klopt, is ook een gevaarlijke redenatie, maar als de Amerikanen ze niet op hun eigen grondgebied willen waarom zouden wij dat dan wel moeten? Die gevangenen zijn waarschijnlijk ook behoorlijk "feral" na meer dan 13 jaar voornamelijk buiten te hebben geleefd.

Dhr. de Wit | 22-09-15 | 11:55

-weggejorist-

Bolletjee | 22-09-15 | 11:54

@martymcfly | 22-09-15 | 11:38
Klopt niet: Amerikaanse staten hebben invloed.

frank87 | 22-09-15 | 11:53

Dit heet gewoon onderhandelen, misschien krijgen we nu wel korting op de JFS.

heldheino | 22-09-15 | 11:52

Er zijn vast een paar BN'ers die hun zolder beschikbaar willen stellen.

De Psychiater | 22-09-15 | 11:51

Wil je zeggen dat de Nederlandse regering een verzoek van de VS kan weigeren?
Dat zou je na al die militaire missies in opdracht van de VS niet zeggen.

frank87 | 22-09-15 | 11:51

wat een gelul. Laat die Amerikaan zijn eigen poep opruimen en alles lekker daar onderbrengen. wat een gekkenhuis. waarom moeten die hersenspoelde en gesloopte mensen hier naartoe komen. dat zijn helden voor sommigen en dat belooft problemen. denk er nou niemand na?

.11eurocentvanomeKOK | 22-09-15 | 11:49

mirvink3478 | 22-09-15 | 11:44
En er zijn er nog veel meer onderweg. Zoveel zelfs dat we over een aantal jaren een ernstig tekort hebben aan gevangenissen. Let maar op.

Ommezwaai | 22-09-15 | 11:46

Jullie probleem. En dankzij jullie desastreuze MO beleid zitten wij hier opgescheept met duizenden vluchtelingen en mogelijke terroristen.

En weet je wat pas een vlek op NL-VS betrekkingen zijn? Die geheime afspraken die de VS hadden met het VK en FR om Dutchbat geen airsupport te geven tijdens de val van Srebrenica. NL is de oudste bondgenoot van de VS maar werd daar toen mooi in de steek gelaten.

Heeft Koenders de Amerikanen daar nog eens over gepolst?

Zzzzooooffff | 22-09-15 | 11:46

zelfs 100 religekkies willen ze nog niet op eigen grondgebied .. terwijl er honderduizend de EU binnendrijven.
En BTW.. betalen die yanks dan ook de huisvesting en uitkeringen de rest van hun leven ? daar lees ik niets over.
Met dat soort 'bondgenoten' die de EU een oorlog intrekt en iedereen afluisterd, belazert, heb je geen vijanden meer nodig.

(c)ZWITSUL | 22-09-15 | 11:45

Ik zeg 3 dingen:
1 bankencrisis
2 vluchtelingencrisis bombardementen Irak Libie, Syrie
3 bedrijfsspionage NSA VW

Ze zijn bezig de EU onderuit te halen omdat het niet meer zo goed mt ze gaat sinds van vóór JFK

ecologiste | 22-09-15 | 11:44

Oja, het overgrote deel van deze ex-gevangenen komen uit Afghanistan, Saoedi-Arabië, Jemen, Pakistan en Algerije - en die willen hun eigen onderdanen niet terug. Dat zegt alles over het volk wat de Amerikanen naar de rest van de wereld wil sturen (behalve zichzelf).

mirvink3478 | 22-09-15 | 11:44

Ik hoop dat ze zo kwaad worden en van dat hele TTIP afzien. Zo!

Vout | 22-09-15 | 11:44

De V.S. mogen dan wel onze bondgenoten zijn, maar dit soort gevangen-schuiven welke door één of andere debiele beleidsmaker is verzonnen kunnen ze lekker ergens steken waar de zon niet schijnt. Voorlopig nemen we die schijt JSF al af, steunen we ook de bombardementen in Irak/Syrië. Die paar haatbaarden die ze illegaal vasthouden kunnen ze vast wel in één of andere supermax in het mid-westen kwijt; wat die rare politici ook verzinnenlm goed weer voor de kiezers daar te spelen.

HaatAth3ist | 22-09-15 | 11:41

Valt me toch echt mee van die Amerikanen dat ze die gevangenen niet op die opblaasboten naar Italië droppen.

dolfi | 22-09-15 | 11:41

Gitmo is een onderwerp dat al lang loopt.
Voor het geval dat deze agenda dropping moet afleiden van grotere zaken hetvolgende:
Interessant is van Halbe Zijlsra over TTIP zei onlangs. Hij vindt het een schitterend plan en verwacht er veel extra inkomsten door. Ik verwacht dat het een grotere ramp is dan de invoering van de EU!

Einde van de Domheid | 22-09-15 | 11:41

Amerika en solidariteit: max 2 ex-gevangenen in de VS (land van 300 miljoen), nu al 48 in de EU (en dan zijn er nog landen als Nederland die niet gechanteerd willen worden door de VS om een Amerikaans veiligheidsprobleem op te lossen)

mirvink3478 | 22-09-15 | 11:41

The_Black_Knight | 22-09-15 | 11:37
We zijn er uit. Hulde.

Freddie Stobart | 22-09-15 | 11:40

wedden dat het een bilderbertje wordt?

rechtsdwalendeautist | 22-09-15 | 11:40

VVD. Prima partij. Voor mensen die het land willen laten volstromen met miljoenen asielzoekers.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 11:38

@Dhr. de Wit | 22-09-15 | 11:34
Gevaarlijke redenatie.

Kaas de Vies | 22-09-15 | 11:38

George W. had het al bij het rechte eind. Dat tuig wat daar zit, zit daar goed. Prima oplossing, niets meer aan doen.

Freddie Stobart | 22-09-15 | 11:38

Nederland wordt ook wel eens de 51ste staat van Amerika genoemd.

martymcfly | 22-09-15 | 11:38

Misschien kan de koningin een vliegtuig regelen, waar ze dan per ongeluk uitvallen onderweg.

The_Black_Knight | 22-09-15 | 11:37

Dus die gevangenen hebben we voor april binnen.

Mesmer | 22-09-15 | 11:37

"De Republikeinen willen niet dat de gevangenen voet zetten op Amerikaans grondgebied."
Ahh. Maar andermans grondgebied is geen enkel bezwaar voor de Republikeinen.

wapster | 22-09-15 | 11:36

Zionisten en neocons zijn geen bondgenoten maar parasieten.

deEik | 22-09-15 | 11:35

-weggejorist-

moi3 | 22-09-15 | 11:35

TTIP staat op losse schroeven? Oh niet. Gelul voor de buhne dus.

Rest In Privacy | 22-09-15 | 11:35

Ik weet wel iemand die ik naar Guantanamo Bay zou willen sturen.
Hij doet aan marathon lopen/ Meer verklap ik niet.

Rest In Privacy | 22-09-15 | 11:35

Nederland is niet het afvalputje van de wereld, opzouten! Drop ze ergens in Amazone gebied ofzo. "Jamaar" die mensen zijn onschuldig. Niemand die dat zeker weet, ze zaten niet in Gitmo vanwege zweetvoeten.

Dhr. de Wit | 22-09-15 | 11:34

"Het is zeven jaar later en het lukt de Amerikanen maar niet om woorden in daden om te zetten. "
Dat sluit dan wel weer aan op de VVD

Maar misschien kunnen de VVD en PvdA zelf even op bezoek gaan in Gitmo alvorens er over te oordelen.

PS, hier kunnen we ook wel een eiland opsluiten, in sommige gevallen zou een lokale Gitmo helemaal geen verkeerd idee zijn.

Mastermattie | 22-09-15 | 11:33

Aan het einde van de dag worden de gevangenen allemaal in Nederland gedumpt omdat de Nederlandse politici een ruggengraat van spons hebben.

Min-of-meer | 22-09-15 | 11:33

"In een bondgenootschap verwachten de VS solidariteit. Wij stellen het bondgenootschap op de proef."

En dan TTIP door onze strot duwen, kan me ook nog een wet herinneren waar USA Den Haag mag binnenvallen.
Rare jongens die Amerikanen.

Kaas de Vies | 22-09-15 | 11:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland