Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Emotionele familie' sloopt verpleegkundige op IC

ezgif-2013929291.gifDit is nieuws van een paar dagen terug, maar hoe langer we het laten liggen, hoe bozer we er over worden. Woensdag 6 september werd er een patiënt de intensive care van ziekenhuis Rijnstate binnen gereden. Gevolgd door een complete "emotionele familie". Toen een mannelijke verpleegkundige vroeg of de familie terug gebracht kon worden tot maximaal twee personen, werd hij door een familielid keihard in zijn gezicht geslagen. Ah. Gelijk de mishandelaar opgepakt, natuurlijk. Nope. 'Om de rust te laten wederkeren en de situatie niet te laten escaleren' is de man niet ter plekke opgepakt. Ook na aangifte van de verpleegkundige is hij niet gearresteerd. En hij heeft ook geen ziekenhuisverbod gekregen. We moeten immers toegeven aan geweld van 'emotionele families' om nog meer geweld te voorkomen. Een ziekenhuismedewerker laat weten: 'het is erg om te constateren, maar onze verpleegkundigen zijn inmiddels wel wat gewend als het gaat om verbaal en fysiek geweld.' Dus? Moeten verpleegkundigen niet zo janken? En moeten we zo'n staatsdebiel gewoon lekker zijn emotionele gang laten gaan? Belachelijk, natuurlijk. Net als het eufemisme 'emotionele familie'. Er zijn heel veel families met nog veel grotere emoties die er niet op los slaan en gewoon in staat zijn normaal te communiceren met hulpverleners en ziekenhuispersoneel. Dit noemen we een 'agressieve familie', een 'narcistische familie' die weigert in te zien een intensive care niet om hun aanwezigheid draait of een 'psychopathische familie' die mishandeling een prima manier vindt om ongenoegen te uiten. Wij hopen vooral dat het uiteindelijk een 'veroordeelde familie' wordt. Met je dwangneurotische mishandelneigingen op basis van een totaal misplaatst rechtvaardigheidsgevoel. Gadverdamme.

Reaguursels

Inloggen

ik kan hier wel het hele verhaal opzetten maar het meerendeel heeft zijn mening toch al klaar en zit ik niet echt op te wachten.
Voor wie wel geïnteresseerd is in de kleine belangrijke feiten hier staan ze.

Familie lid komt op de IC en overlijdt kort erna!
Slachtoffer heeft 4 broers en zussen
En 5 kinderen.
Tuurlijk snappen ze dat ze niet allemaal tegelijk mochten gaan (op de kamer ).
Goed en iedereen heeft te luisteren naar een dokter. (Tot hoe ver?)
Dat werd ook gedaan...
Helaas vertelde de dokter nadat 2 personen terug kwamen van de ic dat niemand meer op bezoek mocht omdat 2 personen het maximale was voor die persoon.
Naja een klap keur ik niet goed en is ook nooit de oplossing maar waarom is niemand gearresteerd?
kijk is hoe je reageerd als je vader bijna dood is en zijn laatste adem uitblaast.

Dat kan heel frustrerend zijn als je weet dat de kans bestaat dat die persoon het echt niet gaat overleven
En kom nou niet zegge van die dokter weet wat goed is.
Dit was meer machtspositie uitoefenen.
Zo van ik bepaal wie wel of niet na binnen mag.
Mag jij als dokter bepalen wie zijn (patiënt ) als laatste mag zien?
Het laatste beetje eer word nu ook al bepaald.

Goed geweld is nooit de oplossing maar emoties kunnen je raar beïnvloeden. Niet iedereen kan ze elk moment in bedwang houden en dat is precies wat het is.

Ben zelf gewoon orthodox nu kan je lekker me geloof uitschelden interesseert me geen flipper ;) ik volg mijn hart en dat doen velen van jullie nog niet!

Gr

griekje | 14-09-15 | 10:48

Het volk moet zich zelf leren verdedigen.
Politie is selectief.
Deze asociale onderkruipsels zijn in een ziekenhuis een zeer kleine minderheid als al het personeel solidair is.
Ze kunnen deze mensen kleiner aftuigen wegzetten.
Allen moet er wat gebeuren...
Wakker worden dus.
We zijn een meerderheid, we zijn krachtiger, de aso's kunnen we aftuigen!
We moeten er wel eens mee beginnen!
Beter vooral effectiever dan 1000 rechterlijke zielige uitspraken!

Mega Mindie 2 | 14-09-15 | 00:10

10 jaar detentie...
geeft ook een heldere boodschap naar de rest van de emotionelen onder de familie

Crak-ho | 13-09-15 | 23:20

Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis en de afkomst van dit soort 'probleemfamilies' laat zich 9 van de 10 keer raden.

du Roi Soleil | 13-09-15 | 21:39

En maar roepen we gaan keihard optreden tegen mensen die onze hulpverleners lastigvallen of mishandelen. Zal wel weer geen Nederlandse familie zijn anders was hij wel opgepakt. Gewoon een verbod voor heel de familie en willen ze niet luisteren dan de patiënt maar naar het gevangenisziekenhuis in Scheveningen brengen.

henry4149 | 13-09-15 | 18:37

Twee opties:
1. Als personeel naar de directiekamer en een paar directieleden of managers op hun bek slaan, want geen dekking (x2), immers risico van het vak. Excuus: we waren beetje geëmotioneerd.
2. Dader komt ooit op de OK en als anesthesist maak ik de ongelofelijke domme fout dat meneer midden in een pijnlijke operatie ontwaakt, "doorzagen chirurg, meneer heeft een nare droom", hoor ik mezelf nog zeggen.

Bopje | 13-09-15 | 18:21

Kut-Eskimo's, altijd hetzelfde gezeik met die lui!

threewing | 13-09-15 | 16:52

Zoals gezegd, de famielje dacht dat de erflater langer dan gewenst in leven zou worden gehouden op die IC-afdeling, en dat wil je als erfgenamen toch liever niet.

mallekater | 13-09-15 | 16:12

Dit is zinloos geweld goedkeuren en dan als klap op de vuurpijl wordt gezegd dat verpleegkundigen wat gewend zijn kolder onzin is dit!!!. Dit gedrag noet biet getolereerd worden het moet gecorrigeerd worden ook als is de enotie nog zo intens
Dit niet corrigeren zegt iets over justitie en het ziekenhuis. Het welzijn en veiligheid van de hulpverlenende mens wordt hier verkwanseld door mensen die niet collectief voelen cq denken

rene4131366934868026 | 13-09-15 | 14:26

Ieder ziekenhuis heeft een juridische afdeling. Laat die ook eens wat doen voor de medewerkers ipv contracten controleren en claims tegen het ziekenhuis afhandelen.
Ze zouden aangifte moeten doen voor de medewerker en er een goede schadevergoeding moeten regelen.
De medewerkers van de IC redden levens en dat staat naar mijn idee niet gelijk aan het zijn van een boksbal...

Frits_v_Schuttingen | 13-09-15 | 12:27

Wat een zwak optreden van het ziekenhuis en de politie.
Van hulpverleners heb je af te blijven !
Ze hebben heus wel begrip voor de onmacht en het verdriet. Daar hoef je niet voor te matten.
Met dit halfslachtige optreden krijgen ze een vrijbrief.

Lampelul | 13-09-15 | 11:52

@destructief | 13-09-15 | 10:45
Zo gaat het ook hier in Den Haag MCH. Je mag geen geprepareerd voedsel meenemen naar het ziekenhuis, maar voor deze "groep" wordt uiteraard een uitzondering gemaakt, omdat het anders zou escaleren. Het is totaal van de gekke en de omgekeerde wereld!

Dhr. de Wit | 13-09-15 | 11:40

Volgende keer gewoon heel de familie binnenlaten als patient alleen op kamer ligt. Koffie erbij, koek, roken toestaan. Dan komt het bed snel vrij. Probleem opgelost.

PowPow | 13-09-15 | 11:39

Waarom deze topic?

Ik denk dat de politie en het ziekenhuis waarvoor hij werkt toch wel een duidelijk signaal afgeeft. Dit hoort bij de maatschappij, mensen mogen gerust door het lint gaan en geweld gebruiken jegens hulpverleners.

Niet zo miepen watje!

Omnitrack | 13-09-15 | 11:00

mmm , de hele familie mee , emotioneel geschreeuw met verbaal en fysiek geweld in combinatie met geen aangifte .
Alle seinen op groen voor de dekkende term allochtoon uit een islamitisch land. ja ,noem me maar een realist.
Toen dochterlief net geboren was en op de extra zorg afdeling lag mocht je met max 2 personen kijken. Echter er waren familie's die met zijn 8e naar binnenkwamen , gesluierd en al , en daar werd nooit wat van gezegd , ja om escalatie te voorkomen. denk je in dat de situatie per kind daar fragiel is en dat de familie van ieder kind die daar ligt zich zorgen maakt en steun wil geven en uit respect en normale omgangsvormen zich aan de regels houd en dan onderwijl zien en last hebben van gekakel van 8 gesluierde mensen die emotioneel zitten te doen. dan gaan je ogen open en krijg je vanzelf een hekel aan dat slag menschen, ik ook.

destructief | 13-09-15 | 10:45

Directie had patiënt moeten overplaatsen naar Friesland of zo, zal ze leren! Dan voldoe je aan de zorgplicht en de tokkies moeten een stukkie omrijden.

Poreknak | 13-09-15 | 10:35

Emotioneel is nu gelijk aan lichtgetint!?
PijlVader | 13-09-15 | 09:46

Wat dacht u van een Kampertje?

Poreknak | 13-09-15 | 10:27

Wedden dat de familie BEKENDE IS VAN DE POLITIE waardoor ze in hun broek schijten bij de naam alleen al?

Mr.Red | 13-09-15 | 10:04

Mozes Jeuk | 13-09-15 | 09:42

In welke wereld leef jij? Weet je wat een beetje advocaat per uur kost zonder BTW van 21%!. En welke straf er uiteindelijk wordt uitgedeeld door rechter voor een klap in het gezicht.

fikkieblijf! | 13-09-15 | 10:02

Rammstein | 13-09-15 | 04:46

'Ik weet dat het niet aan te bevelen is, maar wat zou het toch mooi zijn als zo'n verpleger een enorme rothoek terug geeft, zo een waar iedereen meteen rustig van wordt.'

En dan is die verpleger zijn baan en toekomst kwijt. Want hij wordt wel opgepakt, berecht en in het gevang gestopt want voor hem geen taakstrafje. Ergo, strafblad en nooit meer in de zorg want geen VOG meer voor een nieuwe baan. Als hulpverlener is er geen verdediging en dien je tegenwoordig ook als fysieke en geestelijke boksbal voor naasten. Het mag: voor rot gescholden worden, in elkaar getrapt, gemept, geschopt, gedreigd, verwenst, bespuugd etc etc Want emoties.
Mooi man dat beroep van zorgverlener. Zeker als je werkgever zorgt draagt voor een veilige (werk)omgeving om in te werken en dus altijd aangifte doet vanuit de eigen organisatie en dit in het agressie protocol heeft staan.
Zodat je niet met je eigen NAW gegevens in het 'lekke'politie ITC systeem komt te staan.

fikkieblijf! | 13-09-15 | 09:57

Zo te lezen wordt het tijd dat die beerput een keer open gaat. Of moeten we wachten tot een verpleegkundige het zat is en zo'n ic-marokkaan een spuitje geeft?
Jammer dat zo'n verpleegkundige dan vervolgens geen leven meer heeft.

sjoost | 13-09-15 | 09:47

Rammstein | 13-09-15 | 04:46
'Ik weet dat het niet aan te bevelen is, maar wat zou het toch mooi zijn als zo'n verpleger een enorme rothoek terug geeft, zo een waar iedereen meteen rustig van wordt.'

Dan is die verpleger zijn baan kwijt en komt in het gevang, want voor hem geen taakstraf. En is tevens daarna of tijdens zijn verdere leven en toekomst getekend. Ofwel strafblad ofwel nooit meer een baan in de zorg want geen VOG verklaring meer... etc etc etc.
Mooi man, het beroep van hulpverlener. Je kunt als hulpverlener zo fysiek of Geestelijk in de hoek worden gemept, getrapt, gescholden, gedreigd, gespuugd,verwenst,etc etc zonder je te kunnen verdedigen.
want emoties!
Je staat er namelijk uiteindelijk alleen voor.

fikkieblijf! | 13-09-15 | 09:46

Emotioneel is nu gelijk aan lichtgetint!?

PijlVader | 13-09-15 | 09:46

Gelukkig is het zo dat de verpleegkundige een advocaat in kan schakelen en die de politie en het OM te laten vertellen toch over te gaan tot vervolging, of ze dat nou willen of niet.

Mozes Jeuk | 13-09-15 | 09:42

Erflater zal trouwens"öp zaal"liggen na afloop van de IC, leuk voor de andere patienten op die kamer, zo'n partij triefelzooiop bezoek.....

mallekater | 13-09-15 | 09:37

Ik word hier ook zeer emotioneel van,mag ik nu ook ongestraft iemand op zijn bek slaan?
Ach het gaat steeds slechter het gaat zover komen dat emotionele mensen van een bepaalde afkomst niet worden gestraft waar wij wel voor worden gestraft,het gaat zover komen dat die emotionele mensen ongestraft onze vrouwen mogen verkrachten omdat het cultuur is kijk maar eens naar Zweden waar iedere vrouw statisch gezien minstens één keer in haar leven wordt verkracht,door deze emotionele mensen.

Wat is er toch aan de hand zijn we nu echt zo bang dat er niets gebeurd tegen dit volk

janmetdepet | 13-09-15 | 09:37

De familie was duidelijk uit op de erfenis van opa/oma/ma of pa, en probeerde door in de weg te lopen de genezingskans van de erflater te verkleinen.

mallekater | 13-09-15 | 09:35

De familie was duidelijk uit op de erfenis van opa/oma/ma of pa, en probeerde door in de weg te lopen de genezingskans van de erflater te verkleinen.

mallekater | 13-09-15 | 09:35

Het is de schuld van Nederland zelf. Men doet al decennia lang niets anders dan pamperen en alles voor deze emotionele families regelen. Dan krijg je dit.
Iedereen stemd vervolgens weer pvda, d66 etc. en het feest gaat gewoon door ipv een paar coreccte maatregelen te nehmen.

blanke pool | 13-09-15 | 09:31

Tja, Italianen spreken nu eenmaal met veel armbewegingen. Als je daar geen ervaring mee hebt dan heb je als snel een klap te pakken.

McMarx | 13-09-15 | 08:41

Schandalig dat die mensen echt denken dat ze zich alles kunnen permiteren .

brilletje1 | 13-09-15 | 08:16


ben kokhals | 13-09-15 | 03:54 Patient schaamt zich meestal verrot maar te ziek om zich er druk om te maken. Gewoon de persoon in kwestie buiten zetten (of de maas inpleuren), ziekehuisverbod en aangifte. Als ziekenhuis heb je niet alleen een verantwoordelijkheid naar je personeel, maar ook naar andere patienten (kwetsbaar) en bezoekers. Zulk tuig moet je gewoon niet binnen hebben.

bassio | 13-09-15 | 07:26

@
Eurotokkie | 12-09-15 | 20:25 klopt maar gaat hier over een familielid, niet een patient. Je moet hem dus niet zó hardhandig buiten de deur zetten, dat ie een patient wórdt XD.

bassio | 13-09-15 | 07:22

Gelukkig is het merendeel van de vluchtelingen goudzoeker en niet oorlogsslachtoffer anders zouden we er nog veel meer getraumatiseerden bij krijgen...

BarneyBoner | 13-09-15 | 06:08

Remi 1 | 13-09-15 | 01:39
..... welk leger ?

Rammstein | 13-09-15 | 04:46

Ik weet dat het niet aan te bevelen is, maar wat zou het toch mooi zijn als zo'n verpleger een enorme rothoek terug geeft, zo een waar iedereen meteen rustig van wordt.

Rammstein | 13-09-15 | 04:46

De houding van ruggengraatloos-links Nederland. Over je heen laten pissen en zeggen dat je het lekker vindt.

OR-lid | 13-09-15 | 04:20

Laat die agressieve familie de volgende keer kiezen: luisteren en instructies navolgen, of anders opdonderen met hun patient erbij. Zoek het maar uit dan.

ben kokhals | 13-09-15 | 03:54

treintrien: Dankjewel en Ben krijgt zijn welverdiende waardering! Dikke zoen voor jou ook!

Vaginakel | 13-09-15 | 03:46

Er staat een spelfout in het artikel. 'Emotioneel' moet zijn 'agressief' .

Worst_kaas_scenario | 13-09-15 | 02:25

-weggejorist-

treintrien | 13-09-15 | 02:08

Joris mij maar weg, ik heb er geen zin meer in...

Vaginakel | 13-09-15 | 01:49


Burgeroorlog in Nederland.
Duurt niet lang meer.

In Frankrijk gaan uitsluitend nog militairen de Parijse voorsteden in.
Politie durft niet meer, begrijpelijk ...

Gaat hier ook gebeuren.

Remi 1 | 13-09-15 | 01:39

mijn rare onderbuikgevoel zegt me iets. en geeft me aan dat als ik het mis mocht hebben dat dat dan maar zo is.!

verbanden | 13-09-15 | 01:23

Mijn vriend Ben is godzijdank op vakantie en was in dit geval niet het slachtoffer. (Atheneum en jarenlange ervaring, IC verpleegkundige met een Zeer respectabele staat van dienst) Ik hoop dat hij dit bericht niet leest.... Hij heeft dit soort verhalen al zooooo vaak meegemaakt en ons daar over vertelt, de treurigheid ten top. De afstand tussen 'ons, thuislanders' en anders/nauwelijks opgevoede (of noem het licht-getintiers) wordt alsmaar groter, wanneer houdt dit op??? Ik hoop niet (en Ben ook niet) dat het ooit gebeurt, maar Ben heeft een bloemkooloor vanwege een vroegere boxhobby, dus Ben zal zich niet laten ondersneeuwen. Ben heeft wel collega's die niet zo weerbaar zijn, beangstigend en zorgwekkend!!!!! Ik ben trots op Ben en blij dat ik Ben mijn vriend mag noemen,
persoonlijk had ik al een paar de pestpleuris geslagen, dat ook!

Vaginakel | 13-09-15 | 01:22

Donkersloot | 12-09-15 | 23:41
Die zouden als het inderdaad een "tokkie" geweest was zeker gevolgd hebben

de honden blaffen... | 13-09-15 | 00:56

-weggejorist-

Turambar | 13-09-15 | 00:26

UIt eigen ervaring in de "zorg", het zijn altijd de lichgetintiers die rotzooi veroorzaken door naar westerse begrippen ongehoorde agressie tot en met serieuze doodsbedreigingen naar die mensen die proberen te helpen.

Yeah73 | 13-09-15 | 00:18

Als de roverheid laf is moeten WIJ maar moedig zijn.
Als het geweldsmandaat wat WIJ door middel van de grondwet aan de roverheid hebben gegeven niet passend wordt gehanteerd, dan..................
Hoi AIVD, leest u even goed mee?

pennestront | 13-09-15 | 00:01

Minder, minder, minder emotionele families!

Professor Superhirn | 12-09-15 | 23:56

Wen er maar aan. Dit is al decennialang schering en inslag in ziekenhuizen. Iedereen die iemand kent die in een ziekenhuis werkt weet dit.

Het komt alleen niet vaak naar buiten uit angst voor represailles.

En iedereen zich maar afvragen waarom de integratie is mislukt.

Willianus Wortelus | 12-09-15 | 23:52

Oh de pliesie kiest blijkbaar voor De lafste optie: de eigen burgers laten doodverrotten ten faveure van idiote relidebielen uit Vrouwslanistan.
We houden er rekening mee, als het moment van afrekening daar is. Laffe Staatsleernichten!!

pennestront | 12-09-15 | 23:42

Ach, sluit de oud-hollandse tokkie ook niet uit, die kan er ook wat van.

Volgens mij is vooral de ziekenhuisDIRECTIE als leiddinggevend aan degene die letterlijk in de frontlinie staat verantwoordelijk en aansprakelijk.
Naam en toenaam van de patient en familie zijn bekend, aangifte en forse schadeclaims mogen volgen.

Donkersloot | 12-09-15 | 23:41

'idee' naar boven plaatst

Democrates | 12-09-15 | 23:39

Dat idee van die steenrijke Arabier, om een eiland te kopen en daar de vluchtelingen te plaatsen, was zo'n slecht nog niet.
Ik stel voor dat we Rottemerplaat van Groningen kopen, een stel roestige containers erop neerpleuren incl. afgedankte Heras hekwerken en daar dit soort lui naar toebrengen. Win-win situatie. beeldbank.rws.nl/Photos/2292/343912.j...

Democrates | 12-09-15 | 23:38

Schandalig dat de politie niets doet met die aangifte.... Shame on you Politie!

LanzVonLiebenfels | 12-09-15 | 23:34

Welke reden dan ook opgevoerd wordt om iets wel of niet te doen, zijn allemaal drogredenen.
Is er een strafbaar feit gepleegd: ja... Dus moet daar ook conform naar gehandeld worden. Ziet de pleger zijn familielid tijdje of helemaal niet meer...(overlijden fam.lid) dan lag dat aan hem.... niet aan iemand anders.... Die keuze maakte hij door te slaan.

Overigens, wordt door enkele lachgas gesuggereerd om aan pleger toe te dienen, ik stel voor om sevofluraan met een combinatie van etomidate toe te dienen...... maar heel even.... en dan antagoneren... en dan weer even toedienen, dan weer antagoneren... en dan weer toedienen....(en de kosten van deze bijzondere verrichtingen op hem te verhalen)

educator | 12-09-15 | 23:29

De volgende keer, als ik eens (per ongeluk of onbewust... of vanwege bewust te weinig parkeerplekken) fout parkeer, of sneller rijd dan toegestaan... hoop ik dat er ook de-escalerend wordt opgetreden. Ik vermoed echter...

De-escalerend optreden.... is dat eigenlijk hetzelfde als staken?

Oppakken in of nabij de IC is niet goed voor de patiënten aldaar. Maar wie zegt dat er buiten, op de parkeerplaats of bij de ingang geen mooi asfalt ligt waar deesch kanschenpaerels eens met het gezicht overheen gescrubd kunnen worden door een AT?

klimgek | 12-09-15 | 23:18

Dit soort berichten lees ik nu vrijwel dagelijks. Al jaren. en elke keer kookt mijn bloed van woede en frustratie en voel ik de adrenaline door mijn lijf gieren.

En ik heb iets opmerkelijks waargenomen:

De woede, de frustratie, het kokende bloed en de adrenaline gelden niet eens zozeer de stompzinnige en primitieve daders bij deze voorvallen. Maar steevast de reactie hierop van de politie, de justitie, andere overheden en de directies van instellingen die 'geen gedoe willen' zoals die van dit ziekenhuis.

Mijn woede en mijn adrenaline-explosie gelden bovendien iedereen er omheen die ook maar enigszins bezig is deze onverteerbare 'incidenten' te downplayen door er alle begrip voor op te brengen, of door 'olie op de golven' te gooien door het gebruik van dempende eufemismen of door het tonen van begrip. Zoals de politiewoordvoerder en de 'zegsvrouw' van het ziekenhuis.

Ik begin een pesthekel te krijgen aan 'zegsvrouwen' van instellingen, directies van instellingen en politiewoordvoerders met meel in hun bek.

Ze gooien geen 'olie op de golven' door hun gedrag en hun reacties.
Ze gooien olie op het vuur.
Méér nog dan daders, zijn zíj de oorzaak van de groeiende algemene woede.

Dat daardoor steeds groter en verzengender wordt.
Totdat blussen niet meer werkt.

Peter Emile | 12-09-15 | 23:10

*Ze naar boven gooit*

Ommezwaai | 12-09-15 | 23:04

De Psychiater | 12-09-15 | 22:11
Die cijfers gaan wij nooit zien.
Stel je voor dat Geert gelijk heeft en Alexandertje ongelijk.
.
Bijna heel Nederland weet inmiddels wel hoe het zit.
Nog even geduld, maar als de dag daar is, schoppen we allemaal keihard de grens over.

Ommezwaai | 12-09-15 | 23:02

Ging het hier om een Eurabiaan of een rifaap ? Van dat volk is bekend dat als je een probleem hebt, ze gelijk met 30 man komen om te informeren of ze je kunnen helpen.

vivaldi | 12-09-15 | 23:01

-weggejorist-

jonkofied | 12-09-15 | 23:00

026 .....

024 | 12-09-15 | 22:54

Ach joh straffen is zooo 2010! http://www.at5.nl/artikelen/147282/cocane-dealende-taxichauffeur-krijgt-taakstraf
In de UK had ie minstens 5 jaar vastgezeten.

PrinsesStoepje | 12-09-15 | 22:54

laf beleid om die klootzak te laten gaan. Aanpakken, niet accepteren slopen tot hij en die hele kutfamilie erbij nederig excuses aanbiedt en nooit meer de kans krijgt asociaal te handelen. Anders: de zee in.

langzullenweleven | 12-09-15 | 22:53

En er komen wekelijks duizenden "emotionele" mensen bij.

wooky | 12-09-15 | 22:46

Triest verhaal! Laat me raden... Licht getint... Het meest voorkomende woord bij "opsporing verzocht" en andere misdaad/crimefight programma's...

Slinkse Klerk | 12-09-15 | 22:37

Als er ooit een grote schoonmaak komt dan valt er heel wat op te ruimen.

wooky | 12-09-15 | 22:31

-weggejorist-

pabloijscobar | 12-09-15 | 22:19

@De Psychiater | 12-09-15 | 22:11
Daar heb ik geen tabelletje voor nodig..

Slipsnifter | 12-09-15 | 22:15

@Sliptong | 12-09-15 | 21:03
Gok meer hoop pijn in zijn kleine ego omdat zijn sprookjesfiguur het niet zelf kon oplossen. Moet weer van de kuffar komen. Ja dat steekt.

Vageling | 12-09-15 | 22:11

Ik zou wel eens een tabelletje willen zien van fysiek geweld tegen hulpverleners onderverdeeld naar etnische achtergrond.

De Psychiater | 12-09-15 | 22:11

@Pierrepoint | 12-09-15 | 21:53
Klopt. Maar als het sprookjesfiguur zo oppermachtig is... zwaaien zij toch met het boekje eromheen? Waarom hulpdiensten bellen? Vragen, vragen, vragen...

Vageling | 12-09-15 | 22:03

Die politie woordvoerder liegt alsof het gedrukt staat, ze hadden gewoon niet genoeg potige agenten om dat tuig op te sluiten.
Laffe honden zijn het anders niet.
En dat die dader niet opgepakt is bewijst het destemeer.
Het is echt tijd om zelf ons land te gaan verdedigen tegen afschuim en zakken pus.

Flipus | 12-09-15 | 22:02

@Slipsnifter | 12-09-15 | 21:39
Nee dat gebeurde toen niet omdat de hulpverleners altijd van de eigen stam waren. Dat is nu niet meer zo. Eigen stam eerst.... ouderwetsche stammenstrijd is wat ons geimporteerd is.

Pierrepoint | 12-09-15 | 21:53

politie, justitie en kabinet moeten ondertussen wel toegeven dat ze de veiligheid niet meer kunnen waarborgen, dat ze machteloos staan, dat Nederland verandert in een landje als Peru of Bolivia.
en dat alles door de LAFHEID van de overheid en wetshandhavers!

thepinkpainter | 12-09-15 | 21:51

en de grote leugenaar en de weg kijk artiest (D666) zagen dat het goed was en keken verder vooruit , daarom beste mede gluurders TEKEN dat ding A.U.B

witchmaster | 12-09-15 | 21:44

"Emotionele familie". Ik weet genoeg.

Boer in 020 | 12-09-15 | 21:39

@Eduardo- | 12-09-15 | 20:47
Bij dit soort zaken gaat het praktisch altijd om misloms.
In de jaren `80, voor de grote islam-import had ik nog nooit gehoord van geweld tegen hulpverleners.

Slipsnifter | 12-09-15 | 21:39

@DixitQuote | 12-09-15 | 20:32
Vreselijk! Juist daarom zou ik het er niet bij laten. U helpt nu hun om hun rug in te dekken. Ik ben anders dan u. Sla mijn schoonheid voor mijn snuffert en alle stoppen slaan door en ik wil bloed zien. Word zwart voor mijn ogen. Of dat correct is? Nee, weet ik ook wel. Politie doet aan 'positieve' discriminatie. Man maak hier officieel melding van. Weigeren mogen zij niet. Het heeft letsel tot gevolg. Een beetje rechter neemt dit mee.

Vageling | 12-09-15 | 21:35

Was dit in het Erasmus gebeurd, dan had de 010-pliesie gewacht tot de slagman in z'n auto zat en hem op straat gelokt in een GTA-race door de stad. Dit om ook meteen weer even een nietsvermoedende kudtburgert on the side te kunnen kapotdeaudijden...

F. von Zeikhoven | 12-09-15 | 21:15

Mijn vrouw zit thuis met schade aan de hersenstam (geslagen op de eerste hulp) door een .... (Als we dit zeggen zijn we meteen rechts-extremistisch)
Aanklachten mochten niet. Hulp van het ziekenhuis kregen we ook niet. Mijn vrouw heeft nog dagelijks ernstige lichamelijke klachten. Ik walg van de islam
DixitQuote | 12-09-15 | 20:32

Gewoon aangifte doen. Het ziekenhuis hoort voor een veilige omgeving te zorgen, krijgen ze genoeg geld voor. Kijk maar naar salaris bestuurder.
U kunt wellicht ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen.
Sterkte en beterschap!

Poreknak | 12-09-15 | 21:15

Fysieke compensatie voor verbale tekortkoming?

Sliptong | 12-09-15 | 21:03

Belachelijk, nee....schandalig dat hier niet tegen opgetreden wordt!

kositis | 12-09-15 | 21:02

Naffers. We hebben het geprobeerd. Het mochten niet baten. Laten we dr maar mee stoppen.

vaas klaak | 12-09-15 | 20:59

@Borrelende Boris | 12-09-15 | 19:56
Bepaalde categorieen zijn oververtegenwoordigd, vooral degenen die menen dat hun uitkering eigenlijk een belasting voor andersdenkenden is, godgegeven. Ik heb laatst weer wat zaken gezien van de afdeling werk&inkomen gemeente Amsterdam. Geloof me, dat waren wederom alleen aanhangers van een bepaalde levensovertuiging.

Pierrepoint | 12-09-15 | 20:58

Haal er nog meer het land binnen!
Veel meer!
What the hell: laat elke mongool hier maar heen komen.

MyCatIsDoingThis | 12-09-15 | 20:57

Aanklachten mochten niet. Hulp van het ziekenhuis kregen we ook niet. Mijn vrouw heeft nog dagelijks ernstige lichamelijke klachten.
DixitQuote | 12-09-15 | 20:32 |
Mocht niet? Ik zou dit juist aan de grote klok hangen en alles en iedereen inschakelen.
OT.
"ons" beleid was toch aangepast? Extra straf voor geweld tegen hulpverleners, handen-af beleid etc?
Ik neem wel aan de deze hele familie even een weekje in de bak zit? Dader poging tot doodslag op eigen familielid? (verstoren levensreddende handeling)

datzouzomaarkunnen | 12-09-15 | 20:52

En maar altijd voorop lopen dat we hier in Nederland zoveel doen tegen geweld tegen hulpverleners.

watismuziek | 12-09-15 | 20:52

Ik ben erg bang dat het te laat is. Europa gaat worden overlopen met gewelddadige moslims. Dat de EU de grenzen open heeft gegooid is niet het enige wat er gebeurt. Er zijn heel wat toespraken en bijeenkomsten van top zakenlui en politici gepland deze maand. Grote militaire oefeningen in de VS (jade helm) lopen deze maand af. Iemand hier wel eens gehoord van 'shemitah.' Jeff Berwick legt uit...

youtu.be/rkELgi6EkNo?t=6m10s

Bad Karma | 12-09-15 | 20:52

Wat een kolder! Gewoon verwijderen uit het ziekenhuis voor openbare geweldpleging. Was laatst als begeleider met een familielid mee. De bewaking is niet misselijk. Lopen genoeg beveiligers rond en overal camera. DaFuQ?! Het is een ziekenhuis. Bloed prikken was tegenover het gluurhokje. Jeetje mina zoveel schermen. En ja hoor. Ook hetzelfde verhaal. Drie keer raden uit welke paralell samenleving zij komen. Gewoon niet tolereren. Artsen kunnen straks samen met verpleegkundige hun werk niet meer doen. Emoties? Ok. Geweld? Ga eens deaud!

Vageling | 12-09-15 | 20:51

Het viel mij zo'n 15 jaar geleden al op; de importmensen keuren onze samenleving en waarden af maar de weg naar een gemiddeld stadsziekenhuis wisten ze probleemloos te vinden. Het leek toen Tunis al.

Piet Karbiet | 12-09-15 | 20:50

Woensdag 6 september?
Maak er maar een 9 van dan, of een zondag.

Jackanders | 12-09-15 | 20:49

'emotionele familie' Allochtonen? Of blanke tokkie kampers?

Eduardo- | 12-09-15 | 20:47

Maar o wee als ik eens een keer een verpleegkundige tegen de vlakte sla, je zult zien dat er dan binnen no time veertien politieagenten op de intensivecare staan, om mij tegen de grond te werken. (nekklem!)

VanBukkem | 12-09-15 | 20:46

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:18
Oplossingen zullen volgen maar niet voordat problemen eerst worden benoemd en dan gedeeld/bevestigd door de massa/rest van de politici.
Met wegkijken zal het zeker nooit worden opgelost worden right?
Donderpreek | 12-09-15 | 20:24
Ik hoef toch niet alle vergelijkbare acties hier te vermelden die gespeeld hebben bij andere politieke partijen toch ?
Elke andere bevolkingsgroep zal worden vervolgd voor dat gedrag, behalve als het die varkens zijn die deze medewerkers en hun families met de dood bedreigen.

prof Nice | 12-09-15 | 20:46

Hier in het verre Noorden is het toch een stuk rustiger, zo tussen de elanden. Ik wens jullie daar veel sterkte en hoop dat het goed komt.
Tot die tijd lees ik het allemaal wel.

Politicusincapabelus | 12-09-15 | 20:46

Zelfde meegemaakt in het WKZ. Mijn zoon lag op de IC.
Mijn vrouw en dochter waren bij hem, ik werd vriendelijk verzocht op de gang te wachten, want maximaal 2 personen

1 bed verder lag een kind van een ""emotionele"" familie
Je raad het al, die zaten met zijn 6en rond het bed

O ja, je hebt er een stilte ruimte, voor alle religies.
Behalve voor moslims, die hebben hun eigen ruimte

Zwiebert | 12-09-15 | 20:43

DixitQuote | 12-09-15 | 20:32
Wat vreselijk!
Maar als u aangifte wilt doen, mag noch het ziekenhuis, noch de politie u daarvan weerhouden. Er zijn diverse klacht/ hoger-beroep mogelijkheden. www.juridischkennisportaal.nl/wiki/str...

Ci Ty33 | 12-09-15 | 20:41

Dr. Dr. Bartholdy | 12-09-15 | 20:37
Als autochtoon wordt je gewoon gearresteerd , en krijg je een ziekenhuisverbod.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:41

@DixitQuote | 12-09-15 | 20:32
sterkte!

Zathras | 12-09-15 | 20:39

Desmoulins | 12-09-15 | 20:25

Lijkt me ook niet de oplossing. Als we allemaal weigeren de zorgpremie te betalen, betalen de zorgverzekeraars de ziekenhuizen niet meer, de ziekenhuizen het personeel niet meer, en blijft er niks meer over van onze gezondheidszorg. Kun je met je lekkende hartklep naar de Keurslager.

Borrelende Boris | 12-09-15 | 20:39

Aan: "DixitQuote | 12-09-15 | 20:32". Je zou kunnen overwegen dit verhaal te melden bij de Telegraaf. Kunnen zij het verifiëren en desgewenst er over publiceren. Natuurlijk nadat je vrouw het ziekenhuis heeft verlaten - anders is zij veel te kwaetsbaar.

Dr. Dr. Bartholdy | 12-09-15 | 20:39

-weggejorist-

treintrien | 12-09-15 | 20:38

Uit het bericht: "Ook na aangifte van de verpleegkundige is hij niet gearresteerd. En hij heeft ook geen ziekenhuisverbod gekregen."

"Deëscaleren" dus. Dat betekent dat uiteindelijk het recht van de sterkste, brutaalste en agressiefste in de openbare ruime wint. Nogal Job Cohen. Nogal PvdA. Blijkbaar kiest Nederland hiervoor......

Dr. Dr. Bartholdy | 12-09-15 | 20:37

De klapmeneer die heeft waarschijnlijk geen flauw benul dat die hulpverlener wel eens de persoon kan zijn dat zun familielid in leven houdt, en dat die kan sterven als de bewuste hulpverlener zun werk agv stress/ptss niet meer kan uitvoeren. Maarja je hebt de eer van de familie gered wees daar dan maar trots op.

Umberto die trotzoni | 12-09-15 | 20:36

@DixitQuote | 12-09-15 | 20:32
En zo worden we allemaal monddood gemaakt. Hoezo aanklachten mochten niet?! Gewoon doen!
Rijnstate heeft overigens op de deur staan dat discriminatie niet getolereerd wordt in het ziekenhuis. Positieve discriminatie dan weer wel. Daar walg ik ook van.

Maria.1 | 12-09-15 | 20:36

Joost Eerdmans in 2002: Nederland is een slap land.

Ruud5 | 12-09-15 | 20:36

Het is godverdomme te erg voor woorden. De hele familie naar buiten pleuren inclusief de patiënt.
Laat ze allemaal maar lekker verrekken en de pleuris krijgen en vervolgens ongezien de tyfus.

Het_Genie | 12-09-15 | 20:35

Mijn vrouw zit thuis met schade aan de hersenstam (geslagen op de eerste hulp) door een .... (Als we dit zeggen zijn we meteen rechts-extremistisch)
Aanklachten mochten niet. Hulp van het ziekenhuis kregen we ook niet. Mijn vrouw heeft nog dagelijks ernstige lichamelijke klachten. Ik walg van de islam

DixitQuote | 12-09-15 | 20:32

guido64654213 | 12-09-15 | 19:56

Mensen zullen niets doen. Mensen in Europa zijn massaal gesocialiseerd. Net als een puppy. Als er ook maar iets gebeurt kijken we, hier in Nederland, ogenblikkelijk richting Den Haag. Net zoals een hondje ogenblikkelijk naar zijn baasje kijkt. Het baasje bepaalt. En als het baasje goed zijn best doet met socialiseren heeft ie een geweldig lief hondje wat perfect luistert. En dat doen we. Met hijgende tong kijken we, elke keer weer, met grote ogen richting ons baasje Den Haag vragend om een koekje. Wij Puppy's hebben niet door dat ons baasje alleen maar neemt en dat desnoods doet met geweld. We blijven maar zwaaien met ons staartje. Grote puppy ogen. Zoete kalvende woordjes en we gaan weer ons mandje in. Ondertussen sluipen de wolven naar binnen en ons baasje geeft geen moer. Of we moeten op zoek naar een baasje wat goed is voor zijn puppy's of misschien moeten we gewoon ons eigen baasje worden.

www.dollarvigilante.com/

Bad Karma | 12-09-15 | 20:30

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 20:12
Het schijnt nodig te zijn om dit kenbaar te maken. Ik was ook verrast dat bepaalde mensen niet begrijpen dat als je in een ziekenhuis ligt, rust wil. Men denkt dat zieke mensen bezoek willen omdat ze alleen liggen of zo. Uit eigen ervaring blijkt wel dat elk bezoek vermoeiender was dan ik had voorzien, zelfs bij één persoon. Dat had ik dan weer niet gedacht.

Draaikont24 | 12-09-15 | 20:29

Nederlanders? Dacht het niet!

carel5014 | 12-09-15 | 20:29

Angstaanjagend. Lafheid regeert.

frisenfruitig | 12-09-15 | 20:26

Man, man, man. Menigmaal op een IC geweest voor mijn zieke ouwe. Kon die mensen wel omhelzen uit dankbaarheid wat ze allemaal voor hem deden. En natuurlijk was ik op dat soort momenten ook bang en gespannen. Maar agressief nooit.

brutus68 | 12-09-15 | 20:26

bassio | 12-09-15 | 20:22
Ja dat kan , je mag hem echter geen hulp weigeren , dit zijn artsen namelijk verplicht.
Ook als zijn het verkrachters of moordenaars .

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:25

@Borrelende Boris | 12-09-15 | 19:56

Zouden we en masse moeten doen.
Wij houden deze waanzin zelf in stand.

Desmoulins | 12-09-15 | 20:25

'Nog niet de link aangeklikt maar mijn onderbuik gevoel zegt dat het hier om een familie gaat die de economie van Nederland is komen versterken.
Ga ik nu even klikken. Bevestiging in 1.2.3.

hero_of_heaven | 12-09-15 | 20:25

@prof Nice: Nou ja, misschien omdat Greets fraktie werkelijk vol zit met mensen die er geen been in zien om anderen op hun bek te timmeren, door hun brievenbus te pissen, met alcohol op achter het stuur te kruipen, te bedreigen, door te rijden na aanrijdingen en ga zo maar door. Als je dat soort gedrag aan den lijve ondervindt, ga je niet snel stemmen op mensen die dat gedrag vertonen, lijkt me.

Ik denk ook dat Greet niet echt een oplossing formuleert. Hij zal zeggen: het komt door de moslims. Maarja, in werkelijkheid komt dit soort gedrag bij alle bevolkingsgroepen voor. Daar is Greets fraktie toch het bewijs van.

Donderpreek | 12-09-15 | 20:24

Het ziekenhuis lijkt me ook niet de meeste geschikte plek om geweld te plegen. Ze hebben daar een isoleer, een apotheek en een mortuarium. Ik zou het niet durven.

Borrelende Boris | 12-09-15 | 20:22

Het ziekenhuis waar ik werkte, gooiden we gewoon het ziekenhuis uit, werd er aangifte gedaan en een ziekenhuisverbod. Meer dan eens gebeurd. Bedreigingen... Ook zoiets...

bassio | 12-09-15 | 20:22

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 20:14,

Dit heeft niks met vrije markt te maken.

En zelfs niks met socialisme. Linkse mensen in de Westerse wereld roepen altijd dat de straffen voor geweldsdelicten zo laag mogelijk moeten zijn, en dat alleen gedachtedelicten echt bestraft moeten worden. Want straffen werkt niet, tenzij iemand de verkeerde mening heeft.
Maar in landen waar socialisten wèl de baas waren dachten ze daar heel anders over; criminaliteit werd daar traditioneel net zo hard bestraft als het hebben van een andere mening. Omdat men daar wist dat straffen wel degelijk helpt.

Dus nogmaals, wat is het plan hierachter?
Of kan decennialange Politieke Correctheid tot zo'n extreme domheid leiden?

Dandruff | 12-09-15 | 20:22

@ Eurotokkie | 12-09-15 | 20:14
Nee, dat ging per ongeluk omdat mijn computermuis onder een stapeltje papieren lag werd hij daardoor onbewust continu ingedrukt (STOM x3!!)

telelezer | 12-09-15 | 20:21

Dandruff | 12-09-15 | 20:11
Het grote plan?
De creatie van een "betere wereld".

de honden blaffen... | 12-09-15 | 20:21

Joris, kerel, ik wist niet dat er moet je te onderhandelen viel. Topgozer!

.11eurocentvanomeKOK | 12-09-15 | 20:20


BlowingBubbles | 12-09-15 | 19:46,
Het zelfde als met de Nederlandse taal; bedroevend achteruit gegaan.

Tjemig | 12-09-15 | 20:20

@telelezer: Dat zou kunnen inderdaad. Als je in elk geval zijn naam en adres hebt. Dat moet je dan eerst even vragen. Ik kan me voorstellen dat de verplegers daar niet echt mee bezig zijn. En ook dat het vragen van naam en adres aan deze man niet past in het kader van de de-escalatie die het personeel duidelijk op het oog had.

Mijn punt is niet dat dat gedrag gedoogd zou moeten worden. Helemaal niet, wat mij betreft wordt die man opgepakt en gestraft. Mijn punt is alleen maar dat er andere motieven ten grondslag liggen aan het de-escalerende gedrag van het ziekenhuis. En dat dat misschien best wel een goed idee is. Wie echt hart heeft voor de patiënten die daar liggen, snapt dat volgens mij gewoon.

Donderpreek | 12-09-15 | 20:20

prof Nice | 12-09-15 | 20:17
Omdat Greet geen oplossingen heeft , snap je.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:18

En toch begrijp ik het niet, al die werkende mensen bij alle hulpdiensten (politie,brandweer,ambulance,ziekenverzorgers,doktoren, deurwaarders,NLse Boa's,parkeercontroleurs,scheidsrechters,verkeersbeeleiders enz enz) Waarom hoor je deze haast nooit en waarom stemmen deze niet allen massaal op Greet ?? Zij weten uit eerste hand hoe deze dieren werkelijk reageren in real live.
Greet had allang 150+ zetels moeten hebben ?
OT, hier in de States had de hele familie op de IC gelegen met zulk prehistorisch "gedrag" of gelijk door naar de mort!

prof Nice | 12-09-15 | 20:17

De ouders van Pepijn en Merel weer aan het rellen?

gentle giant | 12-09-15 | 20:17

telelezer | 12-09-15 | 20:13,

Geeft niks, kan gebeuren.
En misschien leest er wel een D'66 rechter mee, dan kunnen je woorden niet vaak genoeg herhaald worden.

Dandruff | 12-09-15 | 20:16

telelezer | 12-09-15 | 20:13
Nu al dronken.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:14

Dandruff | 12-09-15 | 20:11
"En dan? Wat is het grote plan hierachter?"
Maak je geen zorgen, de vrije markt lost alles op.
Schijnt.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 20:14

excuses!! (plzz joris, haal er een paar weg anders staat het zo dom, (thanx!)

telelezer | 12-09-15 | 20:14

Ik dacht dat ik dit misselijke verhaal hier al lang had gelezen en me er al pissig om had gemaakt, helaas lees ik dus op andere plekken ook troep die mijn bloed doet koken en met een beetje mazzel pak ik het zelfde verhaal 2x mee. Joepie.
Is die hele familie niet al met naam en toenaam ergens geplakt dan? En de mepper zijn gezicht met een brandblusser helemaal tot pap geslagen?
Nee?
Jammer,,

.11eurocentvanomeKOK | 12-09-15 | 20:14

sorry !!!!
ik drukte per ongeluk op de knop zonder het te weten!

telelezer | 12-09-15 | 20:13

GoedenMorgenDezeMorg | 12-09-15 | 20:12
Zorg dat wel dat je 2 talen spreekt.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:13

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

-weggejorist-

telelezer | 12-09-15 | 20:12

Draaikont24 | 12-09-15 | 20:02
"Maar dat begrijp je pas als je zelf een keer in de kreukels hebt gelegen en misselijk aan de morfinepomp zweeft."
Blijkbaar is dat nodig. Raar. Terwijl er nu ook een familielid op de IZ ligt.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 20:12

Nederland wil gewoon niet beter. Ik spreek nederland over 50 jaar wel. (of wat er van over is.).

GoedenMorgenDezeMorg | 12-09-15 | 20:12

Mijn moeder is verpleegkundige. Het is werkelijk waar om te huilen wat zij en collega's over zich heen krijgen met tijden.
Mensen zijn asociaal, maken ze uit voor rotte vis, beschuldigen ze van misselijke streken en erger.
Oh, al verteld dat het thuiszorg betreft? Juist, er wordt dus tranen met tuiten gehuild als thuiszorg niet meer langs wilt komen omdat mensen hun valse honden niet opsluiten. Want dan zijn ze ineens zielig.

Verschrikkelijk ondankbaar werk en ook altijd de reden geweest dat ik niet de zorg in ben gegaan, bv als student Geneeskunde.

Draak uit Brabant | 12-09-15 | 20:11

"'Om de rust te laten wederkeren en de situatie niet te laten escaleren' is de man niet ter plekke opgepakt."

Hier had desnoods het leger opgezet moeten worden. Maar ja, D'66 cultuur, dan is klappen ontvangen kennelijk een must.

ProAsfalt | 12-09-15 | 20:11

Waar wil onze elite nou eigenlijk naar toe?

1. De politie mag niet optreden tegen geweld, want "provocatie".
2. Zelf mogen mensen zich ook niet beschermen, want "populisme".
3. Iedereen die met immigranten te maken krijgt moet dus maar accepteren dat hij regelmatig met extreem racisme en seksisme, zelfs met ernstige bedreigingen en grof geweld te maken zal krijgen.
4. Ondertussen worden de grenzen steeds verder opengezet, om het aantal geweldsdelicten zo hoog mogelijk te houden.

Maar dan; werkende mensen trekken weg uit de steeds zwartere steden, halen hun kinderen van zwarte scholen waar de holocaust wordt gevierd. Ondernemen wordt daar de criminaliteit onmogelijk in grote delen van de hierdoor steeds verder verarmende steden.
Juwelierszaken verdwijnen, op enkele gefortificeerde vestingen in goed beveiligde koopcentra na.

In die steden wordt het straks steeds moeilijker om leraren, ambulancepersoneel, brandweermensen, huisartsen, verpleegkundigen, politiemensen te vinden. Geen zinnig mens wil werken tussen die "emotionele" en gewelddadige racisten die de beschaving haten. Dan liever de artsenopleiding vaarwel zeggen, en een uitkering trekken.

Zo'n beetje alle overheidstaken worden straks onuitvoerbaar.
En dan?
Wat is het grote plan hierachter?

Dandruff | 12-09-15 | 20:11

elcidisback | 12-09-15 | 20:03
Ja deze mensen doen eerst en een paar dagen later komt het denken , als het überhaupt komt.
www.telegraaf.nl/binnenland/20404242/_...
Uit 2010 , we zijn nu 5 jaar verder en het is er niet beter op geworden.
De kop zegt genoeg "Marokkanen weer agressief in ziekenhuis "de nadruk op weer.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:10

ik vermoed dat het een licht/donker getintier is want als het een blanke is dan staat het er immers altijd met grote letters bij.

telelezer | 12-09-15 | 20:08

Het is toch godgeklaagd (of is het hier allah-geklaagd? want dat horen we natuurlijk weer niet) dat je als hulpverlener als dank in elkaar wordt geramd.

Dit soort proleten (emotioneel of niet) hoort onmiddellijk minimaal een jaar de bak in!

Waarom wordt die vent niet opgepakt? Dit land is zwaar ziek !

telelezer | 12-09-15 | 20:07

Slipsnifter | 12-09-15 | 19:58
Je kunt er wel een ander naamplaatje aanhangen maar weten dat het Moslims waren.

Eurotokkie | 12-09-15 | 20:04

Het lef ook he? Dat je op de IC, uitgerekend de IC, gaat vragen of de lading familie teruggebracht mag worden tot twee. Waar haal je als verpleegkundige ook het gore lef vandaan!

BeunDeHaas | 12-09-15 | 20:03

ieder weldenkend mens weet uit welke hoek deze mensen vandaan komen. genoeg gezegd.

elcidisback | 12-09-15 | 20:03

Het laatste wat je wilt als je op de IC ligt, is bezoek. Laat staan je hele jankende familie aan je nest. Maar dat begrijp je pas als je zelf een keer in de kreukels hebt gelegen en misselijk aan de morfinepomp zweeft. Mijn advies: minder, minder, minder!

Draaikont24 | 12-09-15 | 20:02

Wat een slappe hap de leiding van de ICU en de RvB.
Je hoort voor je personeel op te komen en van zorgpersoneel blijf je af.

Ze zoeken wel een verpleegkundige met aandacht huiselijk geweld.

Zorg eerst maar eens dat je eigen personeel het werk veilig kan doen.

Poreknak | 12-09-15 | 20:02

Lijkt me heerlijk als anderen excusses gaan bedenken voor mijn misdragingen.

noerg | 12-09-15 | 19:58

@Quid,
Niets aan toe te voegen, niets op af te dingen.
Hulde!

Chiant | 12-09-15 | 19:58

Emotionele families, verwarde mannen, incidenten, "vluchtelingen"...
Tja...

Slipsnifter | 12-09-15 | 19:58

Agressieve familie, narcistische familie, psychopatische familie, dwangneurotische mishandelneigingen. Goh Quid, heb je het DSM 5 net gelezen?

Temazepam60milligram | 12-09-15 | 19:58

We hebben in Nederland ook een mentaliteit om van te huilen.
Degene die hard werkt en zich een beetje kan gedragen is uiteindelijk de lul.
Asocialen, debielen en andere onaangepasten komen werkelijk overal mee weg.
Sinds de emancipatiegolf zijn mannen verworden tot truttebollen en bepraten we fijn alles met de gelijke vrouwtjes.
Het is ėėn grote naaiclub geworden, maar dan letterlijk figuurlijk.
we doen het echt allemaal zelf.

Politicusincapabelus | 12-09-15 | 19:57

@marcoplarco

Je krijgt gewoon weer het standaard NL-protocol... Komt nu een verplichting om in elk ziekenhuis een "centrum voor emotionele familie" in te richten á €15.000.000 en alle verpleegkundigen moeten verplicht op training... Daarna nog een toespraakje van K_tje Schippers op het NOS Journaal en iedereen weer blij.

Ouwe Zwitsal... | 12-09-15 | 19:57

Hoe halen ze in hun harses om op een IZ dat soort gedrag te vertonen? Dan heb je niet veel oog voor de ellende van andere mensen.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 19:57

Pierrepoint | 12-09-15 | 19:38

Andersdenkenden? Wij noemen dat hier gewoon wanbetalers. Die heb je in alle soorten, maten en huidskleuren.

Borrelende Boris | 12-09-15 | 19:56

Waneer gaat Nederland eens`REAGEREN `` ?? Ik woon buiten nederland.... maar kom graag terug als de pleuris uitbreekt daar.GVD... waar gaat dit eindigen. ??

guido64654213 | 12-09-15 | 19:56

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

de honden blaffen... | 12-09-15 | 19:55

Men vraagt zich af waar de verhuftering van de maatschappij toch vandaan komt. Nou, onder andere door dit soort reacties in de publiciteit. dat volk krijgt steeds meer door dat ze ongestoord hun gang kunnen gaan en de boel kunnen terroriseren met intimidatie en geweld. Als je 1 vinger op een verpleegkundige of enig ander hulpverlener dien je ter plekke te worden neergetaserd en een week celstraf te krijgen.

KevinBeun | 12-09-15 | 19:55

En er komen in 2015 nog zo'n 220.000 emotionele families via de grens Nederland binnen.

duitse herder | 12-09-15 | 19:54

Ik kan de woede van Johnny Quid hier navoelen, maar als iemand die de laatste maanden nogal eens een IC-unit van binnen heeft gezien (en de geweldige mensen die daar werken heeft ontmoet) zou ik zeggen dat hij ook niet zo veel begrijpt van de redenen waarom het op zo'n unit bijna altijd beter is om de-escalerend op te treden. Dat is niet omdat de verpleegkundigen hun bek moeten houden, namelijk. Sterker, ik voorspel je dat de verpleegkundigen dit zelf zo willen. Waarom? Omdat de patiënten die op de IC of de hartbewaking liggen erg gevoelig zijn voor reuring. Met andere woorden: een arrestatieteam oproepen is misschien terecht, en fijner voor de verpleegkundigen, maar het is niet gezond voor de andere patiënten. Die kunnen daar letterlijk aan sterven. Dat dat alleen een laatste redmiddel is, is dus goed te begrijpen, zeker vanuit de optiek van de verpleegkundigen, die daar dagelijks hun best doen om iedereen in leven te houden. Dat willen ze ook doen als het een beetje ten koste gaat van hun eigen welbevinden. Daarvoor verdienen ze een pluim, in dit geval.

Donderpreek | 12-09-15 | 19:54

BlowingBubbles | 12-09-15 | 19:46
Hulpverleners worden dagelijks geconfronteerd met agressieve patiënten en familieleden , dit is niet iets nieuws , meestal komt het niet naar buiten maar we weten allemaal welke groep het meest is betrokken bij dit soort agressie tegen hulpverleners.

Eurotokkie | 12-09-15 | 19:53

@domheid regeert | 12-09-15 | 19:47 "Doordat de overheid niet durft op te treden, wordt dit gedrag steeds 'normaler' op straat."

De overheid heeft op dit moment het geweldsmonopolie, om er voor te zorgen dat de burgers veilig zijn. Als de overheid verzuimt het geweldsmonopolie in te zetten, dan is het aan de burgers om het heft in eigen hand te nemen. Dat moment is dichtbij.

marcoplarco | 12-09-15 | 19:52

'We willen mensen niet bij hun naasten weghouden en bovendien is de veiligheid van ons personeel niet in het geding.' - wat een fantastische werkgever , echt zo eentje die vol achter zijn personeel gaat staan als het nodig is... jeezz

pontius | 12-09-15 | 19:52

Lachgas, heeel veel lachgas.
Maar dat mag natuurlijk weer niet.

squadra | 12-09-15 | 19:52

Als het zo doorgaat onstaat er binnenkort een vluchtelingenstroom van blanken richting Hongarije.

het zou mooi zijn als de Oost Europese landen eens uit de EU stappen.
laat die Duitsers maar hun eigen problemen oppakken

Progresievelng | 12-09-15 | 19:52

Zwichten voor tirannen gaat nog eens heel groot worden.

très cool | 12-09-15 | 19:51

@Willem van Rood | 12-09-15 | 19:50
En reken maar op dat ze hetzelfde gedrag niet accepteren van een Nederlander, de racisten.

smdyasc | 12-09-15 | 19:51

'emotionele familie' we hebben er weer een meme bij, en niet eens zelf verzonnen.

Draaikont24 | 12-09-15 | 19:50

De dader moet straf krijgen maar het is nog veel erger dat ziekenhuis Rijnstate en de politie zo dom reageren. Je zal er maar werken.

Willem van Rood | 12-09-15 | 19:50

En het hele vervelende is dat de verpleegkundige aangifte doet! niet het ziekenhuis nee, de verpleegkundige.

fikkieblijf! | 12-09-15 | 19:50

Als je het normaal vindt om ziekenhuis personeel te slopen heb je vanzelf recht op een ziekenhuis verbod. Ook als patient. Eigen schuld dikke bult.

Bolder | 12-09-15 | 19:47

Het is gewoon angst van de politie. Als de politie wil optreden krijgen ze opmerkingen als: "ik maak een hoer van je dochter, je dochter raakt verslaafd" en soortgelijke bedreigingen.
De politie weet dat ze nauwelijks worden gesteund door Justitie (ook daar capituleren ze voor bedreigingen, en al helemaal niet gesteund door de rechter.
Het makkelijkste is dan dat de overheid zegt: "weet je wat, je incasseert die klap maar, we doen niets."
Doordat de overheid niet durft op te treden, wordt dit gedrag steeds 'normaler' op straat.
Rutte kan ook zeggen: dit tolereren we niet. Er komen opvoedkampen en bij dergelijk geweld ga je, zonder tussenkomst van een rechter, rechtstreeks naar het opvoedkamp totdat je een aanvaardbaar gedrag vertoont.

domheid regeert | 12-09-15 | 19:47

Zijn er nu weer mensen die denken dat autochtone Nederlanders dit gedrag niet vertonen? Dit is typisch achterbuurt- en kampersgedrag.

fredflange | 12-09-15 | 19:47

Ik ga maar eens wat politici rammen met mijn honkbalknuppel. Tenslotte is dat godvergeten corrupte teringtuig ook wel wat gewend.

Bad Karma | 12-09-15 | 19:46

-weggejorist-

smdyasc | 12-09-15 | 19:46

Wat is er gebeurt met 'je blijft met je poten van onze mensen af'?

BlowingBubbles | 12-09-15 | 19:46

Die nekklem is zo gek nog niet.

marcoplarco | 12-09-15 | 19:43

@Eurotokkie | 19:39
Aha, familie?

hatari | 12-09-15 | 19:42

Een emotionele familie waar de politie niet tegen optreedt? Ik heb beeld.

Jan Passant mk2 | 12-09-15 | 19:41

Ook emotionele families: In Brabant, waar anders, zet Rijkswaterstaat hele snelwegen af zodat emotionele families en vrienden mensen kunnen gedenken op de plaats van dodelijke ongelukken:
www.omroepbrabant.nl/?news/233362712/H...
www.omroepbrabant.nl/?news/2338851193/...
Nederland is een land geworden waar elke emotionele maat zoek is. Mede door programma's als Hart van Nederland is Nederland één grote stille tocht geworden.

fredflange | 12-09-15 | 19:41

Dit heeft niets met emotie te maken. We hebben het hier over het ontbreken van hersenen. Mag hopen dat dit soort mensen geen stemrecht heeft.

bft | 12-09-15 | 19:41

Ik kom niet vaak in het ziekenhuis maar als ik er ben stomp ik de receptioniste altijd even op dr muil, kopstoot ik die gast van het winkeltje, gemoedelijk. Mn arts krijgt standaard een knietje in zn nutsack en mocht ik nog n verpleegstertje tegenkomen dan kan die ook tandjes tuffen. Tis een beetje n traditie aan het worden. Mot toch kunne.

perdelul | 12-09-15 | 19:41

Bah, schijtvolk

Superjaapie | 12-09-15 | 19:40

Zijn dat mensen die aan elke opwelling moeten toegeven of zo? Nooit thuis als kind gehoord; nee dat kan niet, jammer. Die moeten er dan heel erg aan wennen dat het soms wel tegen kan zitten.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 19:40

Heeft geen uitleg nodig we weten al genoeg , het zijn altijd de zelfde omdat ze iets niet begrijpen en er meteen op los slaan.

Eurotokkie | 12-09-15 | 19:39

Geweld tegen hulpverleners gewoon een ban op hulpverlening geven. Simpel toch?

HaagseSkieldah | 12-09-15 | 19:39

-weggejorist-

Zathras | 12-09-15 | 19:39

Spijtig dat er geen lik-op-stuk-beleid wordt toegepast waarbij die vent meteen het ziekenhuis uitgebonjourd wordt. Zo iemand heeft niks te zoeken op een plek waar er zorg wordt verleend, helemaal totaal niks.

GeefMijMaarKipSate | 12-09-15 | 19:39

Er is doorgaans een sterke correlatie tussen dit soort gedrag en lichtgetintiërs. Er is tevens een sterke correlatie tussen het niet vermelden van de etniciteit van daders en lichtgetintiërs. Ik heb een sterk vermoeden dat het om lichtgetintiërs gaat.

Wachtmeester R | 12-09-15 | 19:39

Behold and look at the future.
Snif

Zathras | 12-09-15 | 19:39

Spijtig dat er geen lik-op-stuk-beleid wordt toegepast waarbij die vent meteen het ziekenhuis uitgebonjourd wordt. Zo iemand heeft niks te zoeken op een plek waar er zorg wordt verleend, helemaal totaal niks.

GeefMijMaarKipSate | 12-09-15 | 19:38

@Borrelende Boris | 12-09-15 | 19:35
En vanwege de andersdenkenden die anders denken over het betalen van de premie.

Niet dat de uitkeringsinstantie hier iets aan doet, want men moet denken om de eigen mensen.

Het gaat de komende jaren hier heel gezellig worden met deze andersdenkenden...

Pierrepoint | 12-09-15 | 19:38

maar onze verpleegkundigen zijn inmiddels wel wat gewend als het gaat om verbaal en fysiek geweld.'

Pffff, ja je zal als ziekenhuis eens opkomen voor je personeel

robdeventer | 12-09-15 | 19:37

Iemand die medisch personeel slaat, verstoort de medische behandeling. Vooral op de IC of naast de Ambu kan dat levensgevaarlijk zijn. In grote steden zie je daarom al ervaren horecaportiers in ziekenhuizen met harde hand een weg banen voor dat personeel. Dan weet u ook weer waar uw premie achterblijft.

Feynman | 12-09-15 | 19:36

Geen ziekenhuisverbod, prima signaal ook. Persoonlijk had ik hem zo hard het ziekenhuis uitgeslagen (oh, wacht ...) dat hij er direct weer via de spoedeisende hulp in kon.

Kapitein Stijlvol | 12-09-15 | 19:36

Nu snap ik waarom de zorgpremie elk jaar stijgt. Dat is natuurlijk inclusief gevarentoeslag.

Borrelende Boris | 12-09-15 | 19:35

Geef je als verpleegkundige dan een keer een beuk terug dan is het land te klein....

chicago | 12-09-15 | 19:34

Zet een groep blanke mannen bij elkaar en er gebeurt weinig...(mits het geen voetbaltokkies zijn. Zet een groep Andersdenkende bij elkaar en ze worden boos...
www.youtube.com/watch?v=Jv7I-mR07OY

InfidelRevolution | 12-09-15 | 19:34

Dan heb je een IQ van 0 die mensen (verpleegkundige ) gaan je familielid beter maken
Dommer kan je ze niet krijgen in Nederland

indeklit | 12-09-15 | 19:34

Naam en rugnummer gaarne?

Pantheist | 12-09-15 | 19:32

Zand erover!

JohannesvanderPaalen | 12-09-15 | 19:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken