Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen vulpen? Dan bent u kinderlokker!

Pssst, meisje. Wil jij mijn vulpen zien?Het verdwijnen van vul- en balpennen uit de colbertjes van hedendaagse mannen illustreert hun neergang. Ze schrijven alleen nog op de computer, binnen het bereik van lokkende decolletés en pornosites. Als ze willen kunnen ze, zonder dat iemand hun keelklanken hoort, zich op chatsites roeren met vijftienjarige meisjes, en het bezit van een mobieltje garandeert dat ze hun ongevraagde lustobjecten tot tussen de lakens toe kunnen stalken. En misschien is op een geheimzinnige manier het verdwijnen van de vulpen, en het opkomen van het porno-universum wel de reden dat in Nieuw-Buinen een geflipte echtgenoot en vader zijn camper pakte, een onschuldig meisje aanrandde en haar twee keer overreed, aldus zevendedags adventist Rob Schouten in het chistelijke dagblad Trouw vandaag. Eh... Begrijpen wij zijn verhaal niet, of is hier sprake van een wel heel ongepaste en misselijke vergelijking?

Reaguursels

Inloggen

Tsjongejonge... die ouwe Robbert vindt het tegenwoordig wel lastig zeker? De 'druk van de regelmatige columnverplichting'...

Ik dacht dat we het hoofdstuk 'het Internet' is eng nu wel zo'n beetje afgesloten hadden... dit soort shit gebeurde vroeger ook, maar toen hoorde je er gewoon niets van... koop je vulpen en ga hem vullen, lopend slaapmiddel!!

spoednik | 22-01-07 | 04:19

Jullie begrijpen (zoals wel vaker) zijn verhaal niet!

P.S.: En wanneer je citeert, is het niet fatsoenlijk om tekstgedeeltes over te slaan zonder dit aan te geven; dan valt het voor de lezer ook niet te begrijpen.

Flan | 20-01-07 | 16:05

Hij ziet er in ieder geval zelf uit als een enge kinderverkrachter (zo stel ik me die tenminste ongeveer voor). Grunberg is een stuk knapper.

Rosario | 20-01-07 | 09:45

Over de balpen, kutstift en lulschrift geen kwaad woord natuurlijk

Repperdeklepklepklep | 20-01-07 | 04:03

Heeft zeker aandelen in TBS klinieken, typisch een geval van goedpraten. Is bijzonder laag om Suzanne erbij te betrekken. Lijkt erop dat hij al die tijd dat hij zich niet druk maakte om zijn vulpen, hij ook geen beurt gehad heeft.

ALT130 | 19-01-07 | 23:23

soort kouwes... ook geen zin om te lezen...

Tommygunner | 19-01-07 | 22:47

schrijven doe je met een hand, typen met een hand gaat lastiger

mir | 19-01-07 | 22:36

Straks gaat ie nog aan de gang met viltstift, de viezerik

Heat | 19-01-07 | 22:10

Dus voordat er internet porn kwam, waren er geen verkachtingen? Dat zegt hij "en het opkomen van het porno-universum wel de reden dat in Nieuw-Buinen een geflipte echtgenoot en vader zijn camper pakte, een onschuldig meisje aanrandde en haar twee keer overreed". Ja, voor het internet gebeurde zoiets nooit, vooral niet in streng gristelijke kringen pfffffffffffff

ExtremeExtremist | 19-01-07 | 17:53

Beter hem vast te zetten. In ieder geval voordat hij de eerste is met vulpen en porno............... and who knows what else.

P. de Tarabuso | 19-01-07 | 17:31

Die schouten heeft een behoorlijk zieke geest..

FrAgFo0d | 19-01-07 | 16:19

syntax error... do not compute...

meijersan | 19-01-07 | 15:51

Wat de fap heeft fappen met brute moord te maken? Laat staan met vulpennen.

fap fapma | 19-01-07 | 15:51

Toen ik 15 was hebben ze mij weleens willen lokken met een Breezahhh.

wwwoman | 19-01-07 | 15:34

Prutser. Met z'n vulpen.. Dat artikel komt ook gewoon uit de computer. Kinderlokker!

fluh | 19-01-07 | 15:27

@borderlijntje 19-01-07 @ 14:49

Tja, wat is er mis met zuivel bij vlees? wat is er mis met varkens? Waarom zijn menstruerende vrouwen vies? ) ik zou het niet weten (maar ben dan ook een atheist).. vraag maar aan je rabbi ;)

zalwel | 19-01-07 | 14:55

@zalwel 19-01-07 @ 14:41
Oh. Maar wat is daar mis mee dan, ik bedoel toen ze die regel bedachten?

borderlijntje | 19-01-07 | 14:49

@borderlijntje - Dat is vis zonder schubben, zoals sushi

Paule | 19-01-07 | 14:49

@borderlijntje 19-01-07 @ 14:34

Ongeschubde vis: zouden ze daar niet schelp- en schaaldieren en andere niet-gewervelde zeedieren (inktvis bv.) mee bedoelen? Dat is ook volgens de joodse spijswetten verboden

zalwel | 19-01-07 | 14:41

ik heb 2 vulpennen; ik ben een heel goed mens

borderlijntje | 19-01-07 | 14:36

Die adventisten "weten" ook dat je pas in de hemel komt als je "geen ongeschubde vis" eet, lees ik op wikipedia. En zonder vulpen word je kleuterneuqer natuurlijk. Zeg maar 's dat die lui geen verbanden kunnen leggen. Wat is trouwens ongeschubde vis??

borderlijntje | 19-01-07 | 14:34

@Rooter
Je snapt de definitie van een groepering niet? Dat soort gedrag gebeurt eigenlijk in elke groepering. Kan natuurlijk zijn dat je geen vrienden hebt en een enorme individualist bent...

Autodrop1981 | 19-01-07 | 14:27

Lol, deze gast heeft issues.

Schizo | 19-01-07 | 14:17

Begrijpen wij zijn verhaal niet, of is hier sprake van een wel heel ongepaste en misselijke vergelijking? Stijlloos dus!

Hyppo Kriet | 19-01-07 | 14:12

wen er maar aan mensen dit wordt de nieuwe tendens in Nederland met het centrum gristelijk kabinet

calvin | 19-01-07 | 13:47

@dlseth, je hebt teveel naar de Da Vinci Code gekeken!

KarelJansen | 19-01-07 | 13:35

mooie vergelijking, inderdaad een interessante denkwijze...
maar ja, het is gristelijk en daarom natuuurlijk verwerpelijk voor GS!

GS gaat de moraalridder uithangen! jopie nu overwint het verstand!

KarelJansen | 19-01-07 | 13:33

Tsja, het is hetzelfde kerkelijke volk dat de moord op een stewardess in Putten probeerde goed te praten met "die jongens werden verleid door die onzedige vrouw -alle stewardessen zijn immers hoeren- en daarom helpen we die twee stakkers aan valse alibi's".

Terzijde: het zou me niet verbazen als Peter R de Vries ook een zevendedagsadventist is.

Rooter | 19-01-07 | 13:23

Don't fuck with the fountainpen GeenStijl! Vulpennen roeleren, zit hier net met die van mij te spelen, sorry, te *spellen*.

Zolang jullie Kouwes loslaten op GeenStijl moeten jullie het vooral niet gaan hebben over anderman's 'onbegrijpelijke' column.

Dus waar hebben we het over want dat hou je toch...

TM | 19-01-07 | 13:14

Het feit dat Rob Schouten zo denk iks angstaanjagend. Ik heb namelijk het idee dat hij zelf de vieze pedo is, en door dit soort belachelijke zwartmakingen de aandacht van zichzelf wil afhalen...
Rob ga dood!

RedScorpion | 19-01-07 | 13:14

De schrijver van dat stukje spoort niet helemaal. Het is een ranzig geschreven stukje.

Mrs X | 19-01-07 | 13:13

@Quacka 19-01-07 @ 12:34
In de middeleeuwen was je helemaal de sjaak als linkshandige. Daar werd je door de kerk verketterd want linkshandig zijn was duivels. Beetje zoals porno nu heidens en duivels is. Rare jongens, die refos...

dlseth | 19-01-07 | 12:46

"In een vlaag van restauratiedrift besloot ik een vulpen te kopen."

Heel verstandig. Zonder vulpen zou men je immers kunnen aanzien voor een gefreakte pornomaniak met een computer, die meisjes verkracht en vermoordt.

jimbrowski | 19-01-07 | 12:36

Ik als linkshandig schrijvend persoon heb nu nog nachtmerries van de vulpen, welke ik op school een tijd gedwongen moest gebruiken.
Elke dag je handen onder het inkt.
Wanneer je de vulpen de hemel in prijst, dan bewijs je maar 1 ding: je bent duidelijk rechtshandig.

Quacka | 19-01-07 | 12:34

@Teen 19-01-07 @ 11:06
Jochie toch... kan je niets beters verzinnen?
Ik word gewoon ziek van al dat excuus gelul. Het lijkt wel alsof er tegenwoordig overal een excuus voor verzonnen kan worden. En als mensen dit soort krom geouwehoer nog een beetje willen begrijpen slaan bij mij de stoppen door ja.

zure hond | 19-01-07 | 12:32

Tja, ranzig stukje. Maar blijft wel de vraag staan. Zijn er door hoeren nu meer of minder verkrachters? Zijn er door porno meer of minder zieke sexueel gestoorde geesten op de wereld? Of hebben die geesten juist een virtuele speelplaats waardoor er geen slachtoffers vallen? Of wordt de zieke geest juist gestimuleerd door al die porno waardoor iemand wel tot verkrachting komt? Ik weet het, het klinkt heel erg "opzij", maar ik ben er nog niet helemaal uit of porno en hoeren een goede zaak zijn.

Flodder | 19-01-07 | 12:21

Het IQ van een kind van 12 nu is hoger dan dat uit zijn tijd. Dat is logisch, spelen met een vulpen en knikkers, en je vervelen langs de sloot en in de kerk, is geen hersentraining. Dan kweek je mongolen met bedenkelijk moraal. Een kind en man van nu wordt gechallenged op manieren die deze fossiel nooit meer tot zich zal kunnen nemen. Mijnheer is inferieur, en slaat om zich heen. Een beetje intellectueel verheft zich boven de golfbeweging der generaties, maar deze simpleton verheft zich klassiek boven anderen. Een zwaktebod. Hij is bang, want de wereld waarin mensen groot waren met zijn beperkte skills breekt af, dus hij sterft langzaam af. Eingelijk een kwestie van biologie. 't pretendeert slim te zijn, maar het is een beestje in het nauw, en het is niet fraai.

Henk Hunk | 19-01-07 | 12:14

Als Schouten zijn column op papier schreef en niet meteen op op send kon drukken, was deze onzin ons wellicht bespaard gebleven. Dus er zit wat in!

John Muts | 19-01-07 | 12:11

De teruggang van de vulpen wordt veroorzaakt door de opkomst van porno. Jemig de pemig, hoe kom je erop.
Hoe lang 'rapporteert' de Trouw nou al over de definitieve ondergang van onze morele samenleving? Je moet ook een keer ophouden, wanneer het genoeg is.

T2000 | 19-01-07 | 11:58

Zal mij benieuwen wat hun antwoord is op mijn kontakt mail.

de 4e koning | 19-01-07 | 11:56

Toch zit er wat in, in deze theorie. Was laatst m'n pen kwijt en heb die avond porno gekeken. Geen toeval m.i., want ik kijk vaker porno en heb dan nooit een pen in mn hand. Hoop echter niet ooit op jonge meiden te vallen.

Heat | 19-01-07 | 11:55

Papier is voor losers en fossielen. Dus ben ik een pedo, een verkrachter en een moordenaar voor die losers. 't Is maar dat U het weet.

Henk Hunk | 19-01-07 | 11:54

Ik heb drie vulpennen. Verder heb ik nog een stuk of wat navullingspennen. En ook nog vulpotloden, ik heb ook nog vulpotloden. Hops. Groet de Heer!

De Officier | 19-01-07 | 11:48

[[2001]] - [[Herman Gorterprijs]] voor ''Infauste dienstprognose''

Gewoon Dr. Faustus der ook nog bij betrekken.Tsjonge jonge.

kutscheet | 19-01-07 | 11:46

Godsamme, die gast schrijft echt slecht; niet om door te komen, dat stukje.

John McClane | 19-01-07 | 11:46

Ik vind het niet lijken op Grunberg. Het is echt slecht geschreven, dit stuk. Denk meer wat zoiets als kruT zegt.
Denk dat mocht z'n nieuwe vulpen een keer uit z'n zak vallen, of meegewassen worden, dat ie het dan niet kan helpen het als een 'voorteken' te zien. Eng mannetje

Heat | 19-01-07 | 11:45

De socialisten gaan de gristenen helpen die de moslims helpen.
Ons land staat een grootse toekomst te wachten.

bidlip | 19-01-07 | 11:45

@de 4e koning
nee joh, niet direct slepen, das nie leuk. Eerst op de binnenweg met een km of 25 per uur hem achter de auto aan laten rennen. Pas na 'struikelen en niet meer op kunnen staan van vermoeidheid' de snelweg opzoeken...
Geheid groot succes.

Autodrop1981 | 19-01-07 | 11:43

@Joost Maghetweten @11:37
Waaruit maak je dat op? De ragfijne toonzetting van de gehele zin, of het abrupte contrast in de overschakeling van de enigszins weemoedig stemmende hoofdzin en hardstalen doch niet van emotie gespeende bijzin?

sjaakdeslinksesul | 19-01-07 | 11:41

@Teen 19-01-07 @ 11:29
Ik durf te wedden dat het aan 'wittemannen' ligt en dat mijn gebruik van een potlood een teken is van rechts-extremisme, xenofobie en een ongelukkig leven.

dlseth | 19-01-07 | 11:40

Hij heeft gelijk, allemaal de schuld van de moderne techniek. Campers afschaffen zeg ik!

Nerveuse Tienus | 19-01-07 | 11:38

Klinkt als iemand die heel binnenkort een iets heel raars gaat doen. Volgens mij is ie zelf een kinderneukert.

kruT | 19-01-07 | 11:38

SO, das de conculsie Rob Schouten, alsof iemand het verder iets intreseert: van internet surfen wordt je psychopaat.

me,myself and IK | 19-01-07 | 11:37

@superjan 19-01-07 @ 11:24

Hij lijkt wel wat op Grunberg inderdaad, maar die zou volgens mij nooit zo'n dom stukje schrijven...

zalwel | 19-01-07 | 11:37

@sjaakdeslinksesul 19-01-07 @ 11:28,
Dat klinkt verdacht veel alsof hij zijn eigen Wiki entry heeft geschreven.

Joost Maghetweten | 19-01-07 | 11:37


@LangeBerry 19-01-07 @ 11:35

"Trouw heeft ook allang geen zetters meer die handgeschreven kopij accepteren. Of heb je soms andere bedoelingen met die nieuwe pen? Gniffel."

kutscheet | 19-01-07 | 11:36

Die Trouw doet aan censuur.
Ik had nog wel een nette reactie gegeven.
Die vulpenmaniak ook maar vastbinden achter een wagen en km of 20 meeslepen zieke gast, proberen te scoren over het gruwelijke lot van Zusanne.

de 4e koning | 19-01-07 | 11:35

Vroeger was alles beter. Vraag maar aan de slachtoffers van de haagse portier Koos H. Toen bestond er geen internet, dus werden de meisjes alleen maar verkracht en niet door een camper overreden (daar hadden we er in 1982 in Nederland trouwens ook niet zo veel van). Het wordt tijd, dat Rob Schouten een verhaal schrijft over al die perverse mensen met Campers en trekhaken. Allemaal potentiele mobiele verkrachters en overrijders. Ik vraag me trouwens af, of Rob S. zijn betoog heeft geschreven op een PC met internet aansluiting (FapFapFap...) of met de vulpen. Ik heb trouwens nog wel een echte vertrouwde vulpen ergens in een kast liggen.... Wil je 'm misschien hebben Robbie?

LangeBerry | 19-01-07 | 11:35

Zijn vulpen is ongevuld en buitengwoon schetsend.

kutscheet | 19-01-07 | 11:34

Rob Schouten is pretentieus, ongeneerd en buitengewoon lutsend.

Dömper | 19-01-07 | 11:32

JudgeJuly 19-01-07 @ 11:31
Dan krijg je mij aan de lijn. Ze heeft de schouder al gevonden.

Boze Buur | 19-01-07 | 11:32

Armageddon 19-01-07 @ 11:17
Mag ik dan het telefoonnnummer van je eenzame achterblijvende op zoek naar een brede schouder om uit te huilen-vriendin?

JudgeJuly | 19-01-07 | 11:31

Dat hele stuk van Schouten hangt van los zand aan elkaar, de teloorgang van de vulpen gebruiken als metafoor voor de toename van zedenloosheid, kots.
Nog steeds 'De eeuwige bankzitter"

Don Quichote | 19-01-07 | 11:30

Rob Schouten ga eens naar een TBS kliniek, lutser...

da wizard | 19-01-07 | 11:30

Biertje erbij Rob? Of doen 7e dagsadventisten alleen dronken worden van wijn?

Granaatappel | 19-01-07 | 11:29

@Rechtse_Rukker 19-01-07 @ 11:25
Klopt, staat op 3. Na Bikkel en Mees.

kutscheet | 19-01-07 | 11:29

@ dlseth 19-01-07 @ 11:27
Als je even wacht zal Bijstandskoning je het antwoord geven!

Teen | 19-01-07 | 11:29

Uit Wiki: "De romantisch decadente elitaristische inslag van zijn (Schoutens) vroege werk evolueerde gestaag in de richting van een eigenaardig soort realisme, dat het midden houdt tussen ruwhartig en gevoelig." Was bagger en is nog steeds bagger voor al diegene die geen literaryspeak snapt.

sjaakdeslinksesul | 19-01-07 | 11:28

Wat nou als ik met potlood schrijf?

dlseth | 19-01-07 | 11:27

Helemaal met die man eens, porno kan een drastisch effect hebben op mensen.
Een van de populairste jongensnamen in opkomst is trouwens Rukker.

Rechtse_Rukker | 19-01-07 | 11:25

Er is maar 1 conclusie mogelijk: Rob krijgt hem al geruime tijd niet meer omhoog. Alleen in een dergelijke situatie gaat men immers stukjes tikken waarin de teloorgang van een fallisch symbool als de vulpen symbool staat voor het verdwijnen van een wereld. Als je er dan ook nog porno en kleine meisjes bij gaat slepen dan laat je je wel heel erg in de kaart kijken.

Lomp | 19-01-07 | 11:25

Marek van der Jagt?

superjan | 19-01-07 | 11:24

kutscheet 19-01-07 @ 11:22
da's door die Stellingwerf, zo'n schrijffout. Ons collectieve geheugen zit vol. Veel te veel gekken om te onthouden. Allemaal de schuld van internet natuurlijk

Heat | 19-01-07 | 11:24

Heeft die kerel niet ergens een weblogje of zo waar we lekker kunnen spammen?

tuut tuut | 19-01-07 | 11:23

sorry stellingname en categorie, ik wil wel serieus genomen worden, oeps wat zeg ik nou?

kutscheet | 19-01-07 | 11:22

@Autodrop1981 19-01-07 @ 11:16
Dat noem ik geen stellingnamen, dat valt eerder onder de catergorie stemmingmaken.

kutscheet | 19-01-07 | 11:21

Oei grappig om te zien hoe iedereen zich hier aangevallen voelt en blijkbaar dus ook aangesproken: kom niet aan mijn muis, Xbox, Wii, chat, fab & wat al niet voor pr0n rapalje. Maar het verhaal is al zo oud als de weg naar Rome: was er een ouder figuur die zich vergreep aan kinderen dan was het volgens de kerk niet de schuld van deze oudere figuur maar de schuld van het kind die zich verleidelijk had opgesteld. Zie de mantel der liefde die nog steeds hangt over priesters die zich vergrepen aan kinderen. Dat een kerk nu sneert naar moderne verworvenheden is dan ook logisch; ongrristelijken moeten immers gered worden.

Jan Boel | 19-01-07 | 11:21

porno daar heb je toch helemaal geen computer voor nodig?

naar het buurmeisje kijken is toch allang genoeg joh...

MuppetNL | 19-01-07 | 11:20

Ik ben even een uurtje weg met de camper mensen.

Armageddon | 19-01-07 | 11:17

@mezelf
Aan de andere kant: het is maar een stellingname van meneert. Dat die wel heel ver gezocht is lokt alleen maar meer reacties uit... is natuurlijk wel een beetje het doel van een column.
Verder blijft het gewoon een enorm links-draaiende lutserige kleautzak die rechtsdraaiend zijn zakken vult met onzinnige stukken proza. Eigenlijk gewoon een omgekeerde reaguurder. Met uitzondering van die onzinnige stukken proza natuurlijk.

Autodrop1981 | 19-01-07 | 11:16

De ellende is allemaal begonnen met de balpen-moord

Heat | 19-01-07 | 11:15

Hastur 19-01-07 @ 10:56
Ik geloof dat je de essentie van 'vrijheid van meningsuiting' helemaal niet pakt.
Meneer Vulpen mag zeggen wat-ie wil, en wij mogen dat ook. Dus mag de redactie hem hier als misselijkmakend mannetje kwalificeren, en mogen wij hier weer op reageren. Het staat meneer Vulpen ook vrij om zich te melden enons uit te leggen waar-ie het gore lef vandaan heeft gehaald om die vergelijking te trekken. Krijgt-ie van mij, en waarschijnlijk van veel anderen, een reactie. Etc. etc.
Vrijheid van meningsuiting betekent inmiddels voor velen helaas: zeggen wat je vindt en vervolgens vinden dat mensen die er anders over denken hun bek moeten houden. Dat heet dan godsdienst, respect, fatsoen en zo.

Schoorsteenveger | 19-01-07 | 11:15

Blijft stuitend te zien welk een laatste strohalm mensen grijpen om hun teloorgang te voorkomen.

kutscheet | 19-01-07 | 11:15

Wat een gelul idd.... alsof in de goeie ouwe vulpen-tijd geen moord en verkrachting plaatsvond (het werd alleen niet zo breed uitgemeten als tegenwoordig)

zalwel | 19-01-07 | 11:14

@Armageddon
Zoooo, volgens mij kun jij wel wat slagroomvulling is je taartpunt gebruiken!

sjaakdeslinksesul | 19-01-07 | 11:14

Armageddon 19-01-07 @ 11:11
De twee keer overreden negers zijn niet aan te slepen

Heat | 19-01-07 | 11:14

Bovendien, iedereen weet: "De vulpen is machtiger dan het zwaard!"
@tuut tuut 19-01-07 @ 11:08
Sinds de uitzending van Peterrrrrr R. de Vries hoor ik steeds Arend Langenberg bij het lezen van termen zoals 'hehehehe'.

Traag | 19-01-07 | 11:13

beetje gekunsteld taalgebruik van meneer schouten. verder is 't niet meer dan een mening. overigens niet de mijne. te veel spruitjeslucht.

baba4oog | 19-01-07 | 11:13

Misschien Rob Schouten, mag jij vandaag, van mij, kennismaken met het hellevuur.

Sonic Destroyer | 19-01-07 | 11:12

't Is net de saggerijnige broer van Spijkerman...

Gay Niaal | 19-01-07 | 11:12

kutscheet 19-01-07 @ 11:07

Ook dat ja, temeer een reden waarom die vulpen niet ter zake doet...

Jean Bal-zac | 19-01-07 | 11:11

@ Boze Buur: Klopt! En reken maar dat die negers hier in de buurt niet veilig zijn.

Armageddon | 19-01-07 | 11:11

@Traag 19-01-07 @ 11:06,
Nee, natuurlijk wilde die geen drankje. Die kwam voor de sex!

Joost Maghetweten | 19-01-07 | 11:11

Traag 19-01-07 @ 11:06
Jaaaa, dat ken ik!!!
Dat probeer ik altijd met die meisjes die aan de deur komen met kinderpostzegels en die dan aan me vragen of......


Laat maar, effe koffie pakken...

Boze Buur | 19-01-07 | 11:10

@ Daikan 19-01-07 @ 11:06
Daar slaat iemand de spijker op z'n kop

PietdePaljas | 19-01-07 | 11:10

Boze Buur 19-01-07 @ 11:06
lol. Deja-vu.
"Zo meneer Simplex, sorry dat was Uw slavennaam, meneer Van der Heat, dus U heeft zich niet bezig gehouden met cosinus en sinus? "
En dan uit z'n bek stinken he, zo hangend boven je schrift waar alleen tags in zijn getekend.

Heat | 19-01-07 | 11:10

Beste lachen een beetje reaguurders ophitsen. Dat ga ik vaken doen. \O/

Armageddon | 19-01-07 | 11:09

@ Teen 19-01-07 @ 11:06
Dat had dus @ zure hond 19-01-07 @ 10:53 moeten zijn, zucht.

Teen | 19-01-07 | 11:08

PinkPoodle 19-01-07 @ 11:04
Arma kijkt vooral naar grote negers op internet ;)

Boze Buur | 19-01-07 | 11:08

Ach, erotisch sjettten met minderjarige meisjes dat doen alleen politieagenten.. en vervolgens komen ze dan bij Peterr op de teevee. Dus als je ergens wil beginnen met wereldverbeteren, schop dan al die agenten eruit, en neem daar mensen aan met een hoger IQ. Wellicht gaan ze dan écht boeven vangen ipv flitsen.

tuut tuut | 19-01-07 | 11:08

Waarom doet zijn vulpen het niet meer? De laatste jaren alleen op sugababes gezeten?? Wat een mafkees zeg, ik wil kamervragen over gristelijke radicalisering!

Koekje-dr-bij? | 19-01-07 | 11:07

@Jean Bal-zac 19-01-07 @ 11:05
Gelukkig hoef je communicatief niet zo heel vaardig te zijn om je af te rukken op een plaatje, nietwaar?

kutscheet | 19-01-07 | 11:07

Ja, deze man heeft duidelijk een probleem met causaal redeneren. Eeeeeh even een voorbeeldje: brandstichting leidt tot brand. Maar niet alle branden zijn het gevolg van brandstichting. Om maar eens iets te noemen. NEXT!

Daikan | 19-01-07 | 11:06

Veel pron geeft ook wel een vertekend beeld. Zo duurde het eergisteren bijna een kwartier voordat die collectante me overtuigd had dat ze echt niet binnen wilde komen, voor een 'drankje'. (o)(o)

Traag | 19-01-07 | 11:06

Zo te zien heeft meneer Schouten best een links hoofd.
Zo`n vieze leraars- stinkende koffie adem harses.

Boze Buur | 19-01-07 | 11:06

@ Wat een buitenproportionele reactie! Probeer je soms je heimelijke verlangens te overschreeuwen?

Teen | 19-01-07 | 11:06

Als campers verboden waren was het ook niet gebeurd!

Corleone | 19-01-07 | 11:05

kutscheet 19-01-07 @ 11:01

Die conclusie trok die Trouw reaguurder ook:

"Als de ontwikkelingen binnen de westerse cultuur doorzetten en de islam niet meer is te stuiten, bestaat er een goede kans dat wij terugkeren naar een tijdperk waarin wij onze afgetakelde en sterk versimpelde communicatieve en religieuze vaardigheden weer in rotsblokken beitelen. Een tijdperk waar zelfs de ganzeveer volledig is gewist uit het volledig collectieve geheugen"

Jean Bal-zac | 19-01-07 | 11:05

@ Armageddon 19-01-07 @ 10:36

Wat een BELACHELIJK idee! Ik surf me suf naar pr0n. En reken maar van yes dat mijn buurkinderen veilig blijven.

Vraag me af hoe het in die kop van jou werkt.........."normale" mensen!

PinkPoodle | 19-01-07 | 11:04

"rukt zich af met nog rodere wangen dan voorheen"

kutscheet | 19-01-07 | 11:04

@OoO 19-01-07 @ 10:55,
Een balpen is geen vulpen, dat weet iedereen. Dat is weer een heel ander type crimineel.

Ik denk overigens dat er heel veel zieke geesten juist op het internet aan hun trekken kunnen komen en daardoor niet de straat op (hoeven te) gaan.

Joost Maghetweten | 19-01-07 | 11:04

Blague 19-01-07 @ 10:59
De essentie van het verhaal is een leugen. En bovendien slaat het nergens op. Zo van makkelijk, dus pedeau dus moord. Zoiets, maar dan echt slecht geschreven.

Heat | 19-01-07 | 11:04

en de verdwijning van de sleutelbos hoe komt dat ????

uchman | 19-01-07 | 11:04

Ik zal het wel niet goed begrepen hebben.
Want zoals ik het nu zie heeft *kuch* "meneer" Schouten besloten het levenloze kind nogmaals te overrijden met dit goedkope stukje "internet's schuld" propaganda.
Als "meneer" Schouten zo graag het kansloze generatieconflict wenst uit te vechten dat hij dergelijke ranzigheid zich uit zijn vuilpen meent te moeten wringen, dan heeft hij enig moreel overwicht reeds verloren.

Schaamt u, meneer Schouten, schaamt u.

X4I | 19-01-07 | 11:03

Schokkender dan de columns van de Gezonde Roker. Deze man gaat er nog een derde keer overheen!

silky | 19-01-07 | 11:01

De essentie is: Porno mag alleen met je vrouw, na het huwelijk.
Verislamisering heet dat.

kutscheet | 19-01-07 | 11:01

Hij zou speechschrijver moeten worden van het kabinet, lekker alles rechtpraten.

BroncO | 19-01-07 | 11:00

*gaat voor het lezen nog snel even een vulpen kopen*
Ja, je weet maar nooit met die staatspolitie tegenwoordig. Als ze erachter komen dat ik nog geen vulpen heb...

Autodrop1981 | 19-01-07 | 11:00

meer idioten hier dan waar je met een stok naar kan zwaaien.
de essentie van het verhaal gaat volkomen aan jullie voorbij.
hup naar school, de storm is gaan liggen.

Blague | 19-01-07 | 10:59

Een verhaal gebaseerd op eigen ervaring schat ik...

His Goofness | 19-01-07 | 10:58

Mijn fapgemiddelde is wel flink gestegen sinds internet. (steeds rukken op hetzelfde plaatje uit de "NouNou/Rooie oortjes" ging ook vervelen.
Maar tot nu toe laat ik kleine meisjes relatief vaak met rust.

Boze Buur | 19-01-07 | 10:58

Zo is GeenStijl dus ook vaak gebruikt met als doel de aandacht op zichzelf te vestigen. Beetje zielig, maar bovenal in-en intriest.

kutscheet | 19-01-07 | 10:58

Misselijke vergelijking?
Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend ?
Geef die vent een kollum op GS !

bwahaha | 19-01-07 | 10:57

De man is waarschijnlijk de perversheid zelve om op deze manier een link tussen een vulpen en "de hedendaagse man" te maken. Begrijp me goed, die p0rno kan ik goed "inkomen", maar om chatsites af te struinen om vijftienjarige meisjes mee tussen de lakens te krijgen, getuigt toch van een verdorven geest van deze gristenbroeder (evenals de connotatie naar arm meiske Suzanne)

De man is duidelijk geen potloodventer, maar (veel erger) een vulpenventer......

Jean Bal-zac | 19-01-07 | 10:57

Meneer heeft in zoverre gelijk dat wanneer je een paar draadjes verkeerd verbonden hebt het niet bevorderlijk is om veel op dubieuze site's te zitten.
(o)(o)

Traag | 19-01-07 | 10:57

Ik mag mij hier als vulpenventer niet mee bemoeien.

ffulpen | 19-01-07 | 10:56

@Fleischbaum

Beetje hypocriet om het label ongepast en misselijke vergelijking uit de mond van een GS redactielid te horen. Ik dacht dat de vrijheid van meningsuiting hier heilig was. Of geldt dat alleen voor jullie zelf en niet voor anderen?

Hastur | 19-01-07 | 10:56

Zevendedagsadventisten zijn extreem goedgelovig en volslagen wereldvreemd.

Dr. Faustus | 19-01-07 | 10:55

Wat een frust. Moest even denken aan de balpenmoordzaak.

OoO | 19-01-07 | 10:55

@ Armageddon 19-01-07 @ 10:36
Ik surf heeeeel veel naar porno. Het enige wat ik er na twee uur aan overhoudt is een pijnlijke piemel. Meisjes zijn dan redelijk veilig voor mij.
BTW: waarom staat mensen tussen aanhalingstekens? Ben je opeens geen mens maar als jij naar porno kijkt, meneer Rouvoet?

Teen | 19-01-07 | 10:54

En het vervelende is dat kritische reacties op zijn kutcolumn niet geaccordeerd worden door de scheitredactie. Losers.

kutscheet | 19-01-07 | 10:54

Armageddon, hou eens even je smerige smoel dicht met je hij heeft wel een punt. Hij heeft geen enkel punt. Je bent ziek als je zo denk. En zo jij ook, flikker op zak!

zure hond | 19-01-07 | 10:53

wat kan die gast ouwehoeren zeg!!

Wim Hood | 19-01-07 | 10:53

Ik heb geen vulpen, wel een lekker snoepje..... Thuis?

Aatje | 19-01-07 | 10:52

Nog een keer opblazen en dan wel raak

Djep Stem | 19-01-07 | 10:52

Stiekem fappen op pr0n en er dan complexen aan overhouden schijnt veel geiler te zijn dan op de normale manier.

sjaakdeslinksesul | 19-01-07 | 10:52

wil iemand mijn vulpenverzameling zien?

Sytze Vliegen | 19-01-07 | 10:51

Uit welke bloemkool komt heer Schouten... vulpennen zijn helemaal niet onschuldig en vrij van banden met prOn. Ik herinner mij de vorige conversatie;
heer; "mag ik mijn vulpen in jouw inktpotje dopen?"
dame; "thump-crash"
heer * zakt door knieen, grijpt ballen, kermt * .....

alfagrl | 19-01-07 | 10:51

Is de "vul"pen niet een oude literaire verwijzing naar de penis?

schuifpuzzle | 19-01-07 | 10:51

is de fabrikant van de camper al aansprakelijk gesteld?

dienstweigeraar... | 19-01-07 | 10:50

Ik geef meisjes altijd een balpen kado. Dan kunnen ze alvast oefenen met eraan te zuigen en zachtjes te knabbelen.

Teen | 19-01-07 | 10:50

Ik kan niet eens lezen!
Joehoe, wat betekent dat dan? Robbie ??

alpha_mannetje | 19-01-07 | 10:50

je ziet aan die kop al hoe verknipt (extremere vormen van) godsdiensten mensen maken, om over zijn verhaal nog maar te zwijgen.. enkeltje grote zwarte vulpen van bubba voor deze man

lovekila | 19-01-07 | 10:49

Hoe voelt dat fleisch, door Trouw voorbijgestreefd in stijlloosheid?

spooky | 19-01-07 | 10:49

@ Joost: Nee hoor! Hahaha! Maar nu ik het nog een op de site van Trouw heb zitten lezen, denk ik inderdaad dat de schrijver zijn eigen belevenissen heeft opgeschreven.

Armageddon | 19-01-07 | 10:49

Jack de Ripper had ook vast internet...

Frevo | 19-01-07 | 10:48

Kromme logica zijn we van geflipte gereformeerden wel gewend. Waarschijnlijk was het stuk echter te lang en heeft de eindredacteur eraan zitten kloten.

tegengas | 19-01-07 | 10:47

@Armageddon 19-01-07 @ 10:36,
Zeker? Of dacht je snel wat neerplempen (first post!) zonder het te lezen om daarna te denken: fuck, hoe lul ik dit weer recht! ;)

Joost Maghetweten | 19-01-07 | 10:47

@ Traag 19-01-07 @ 10:45
Hey, tieten!!

Teen | 19-01-07 | 10:47

Ik schrijf zo lang als ik mij kan herinneren met een vulpen. Ugh, ik gruw van balpennen met hun viskeuze inkt en de groeven die ze in het papier trekken.

Bijstandskoning | 19-01-07 | 10:46

Ik ga voor antwoord B Robbert.

GodfriedV.Bouillon | 19-01-07 | 10:46

Controleer deze man eens op pennen enzo? En zijn PC uitlichten? Hij zal zich zelf wal affappen bij 15 jarige meisjes! Deze vergelijking is nog zieker dan voor de grap een 6 jarig meisje uitwonen om op GS te komen... deze gristelijke loel moeten we dan maar kruisigen... Oudenbosch had nog een plekje dacht ik...

BeunDeHaas | 19-01-07 | 10:46

Misschien als ie wat meer porno had gedownload, had hij het onschuldige meisje wellicht met rust gelaten.

aa | 19-01-07 | 10:46

"Zevendedagsadventisten" Brrrr... sekte.

Dömper | 19-01-07 | 10:46

@ Archibald Hoogezand 19-01-07 @ 10:39: Ik geef internet heul niet de schuld. Ik wil alleen aangeven dat er ook mongolen zijn die op idee'en worden gebracht door internet.

Armageddon | 19-01-07 | 10:45

@mezelf @ 10:42
Mijn toetsenbord heeft het ook lichtelijk.
(.)(.) Sorry

Traag | 19-01-07 | 10:45

Blijkbaar is de schrijver de balpenmoord vergeten. Niet te vertrouwen die mannen met moordwapens op zak. (zie hier een geniale site waar standaard bicpennen als replica verkocht worden. Hoe bedenk je het?! www.rariteiten.nl/pen.htm

spooky | 19-01-07 | 10:44

Ik denk dat het feit dat er steeds minder groene vloerbedekking verkocht wordt, en het opkomen van het porno-universum wel de reden dat in Nieuw-Buinen een geflipte echtgenoot en vader zijn camper pakte, een onschuldig meisje aanrandde en haar twee keer overreed.

Klinkt heel logisch.

The Geus | 19-01-07 | 10:44

Die kerel spoort niet. Als hij denkt dat het campermoord een gevolg kan zijn van internetfapfap moeten we voor hem echt oppassen. Maar dan draaien we het om: Vroeger in de tijd van de kroontjespen werd er nog geslagen op school. Nu niet meer. Dus een ieder die een vulpen koopt verlangt terug naar die tijd en is dus eigenlijk een potentiele kindermishandelaar.
Die kerel spoort echt niet.

Joost Maghetweten | 19-01-07 | 10:43

Goedkope colum die misbruik maakt van de situatie van het slachtoffer en dier familie. Nu er een gristelijke meerderheid in het kabinet dreigt te komen, gebaseerd op `fatsoen'srakkers, durft ie wel. Fatsoen is mensen de vrijheid geven pr0n picca's te maken, p0n te laten surfen, te fappen en lekker te laten dansen. Fatsoen is ook een column schrijven over je schrijversblokkade en hoe een vulpen daartegen helpt. Fatsoen is niet zo'n kudtcolumn typen op je computer terwijl je hoogstwaarschijnlijk hypocriet naar tieten zit te ALT-TABben.

stijlloze laagvliege | 19-01-07 | 10:43

Als je zo begint te redeneren, dan is de verklaring voor het uitsterven van de neushoorn, het smelten van de Noordpool en zelfs het mooie weer zo gevonden; de vulpen (en dan wel een van maximaal €100 uiteraard).

Wat een quats.

Paule | 19-01-07 | 10:43

Overigens heb ik mijn vulpen de deur uitgedaan, die kon het niet nalaten om overal droedels op te zetten, van tieten.

Traag | 19-01-07 | 10:42

Waarschijnlijk schrijft deze smeerlap z'n eigen fantasiekronkels op.

Varreke | 19-01-07 | 10:41

Hoe komt ie erop.... :S Zijn et soms dingen die ie zelf ook beleefd of zo?

B.J. | 19-01-07 | 10:41

Rob Schouten get a life

de schopper | 19-01-07 | 10:41

Weggegooid geld. Voor € 1.35 heb je een fatsoenlijke rol alu-folie.
Overigens is meneer een schande voor fatsoenlijke Zevendedagsadventisten (?) als Marianne Thieme.

Traag | 19-01-07 | 10:39

@ Armageddon

Ja ja ja, internet heeft het weer eens gedaan? Dankzij die porno kunnen die geesteszieke mannetjes tenminste onschuldig fappen achter hun Dell. Hoe ging dat vroeger dan? Toen er geen internet was liepen er geen doorgedraaide kinderverkrachters en moordenaars rond?

Archibald Hoogezand | 19-01-07 | 10:39

Ik heb wel een vulpen, maar geen vullingen meer. Wat maakt dit mij?

Teen | 19-01-07 | 10:39

Of is meneer zich aan het indekken voor event. toekomstige acties van m???

Je®oen | 19-01-07 | 10:38

Inderdaad, misselijkmakend. Meneer tracht die camper voor zijn gggristelijke karretje te spannen.

Schoorsteenveger | 19-01-07 | 10:37

'De romantisch decadente elitaristische inslag van zijn vroege werk evolueerde gestaag in de richting van een eigenaardig soort realisme, dat het midden houdt tussen ruwhartig en gevoelig.'

* ademt diep in *

Geborneerde pantoffels die hun eigen wiki tikken zouden eigelijk niet over de overeenkomst tussen internet en vermoorde meisjes van 12 moeten beginnen.

Archibald Hoogezand | 19-01-07 | 10:37

Ik denk dat het meer gaat om een gedachtekronkel in bijv. bokkie's hoofdje dan het pornouniversum... Ik ken geen vrouwen die het lekker vinden om eerst verkracht te worden en dan overreden.. 2x!!!

Je®oen | 19-01-07 | 10:36

Ik bedoel er zijn natuurlijk "mensen" tegenwoordig die veel porno zitten te surfen en daar van doordraaien en iemand aan gaan randen.

Armageddon | 19-01-07 | 10:36

Marianne Thieme van de PvdD is ook een zevendedags adventist. Misschien gaat ze naar aanleiding hiervan een motie indienen? Verplichte vulpen voor alle mannen?

Regs Mndi | 19-01-07 | 10:36

Wat een zieke geest. Helemaal pervers gemaakt onder het mom van religie. Zeker lastig gevallen als koorknaapje. Zonder prono waren er helaas veel meer Suzanne's geweest denk ik.

Ruben Koene | 19-01-07 | 10:36

oke oke, ik zal voortaan mijn sexueel getinte teksten per papier en vulpen danig minderjarig meisje doen toekomen.... KOM NOU ZEG!

matjak | 19-01-07 | 10:36

Deze man heeft hulp nodig.

Lucifer | 19-01-07 | 10:36

Je kunt wel een balpen kopen @ hema..

vxY | 19-01-07 | 10:35

Porno-universum? Waar? Daar moet ik heen!

T-pot | 19-01-07 | 10:35

dus naast een gestrand huwelijk kan ook het boze internet als een verzachtende factor worden gebruikt. Ik voorzie een taakstrafje.

drijflijk | 19-01-07 | 10:34

Hij is zo scherp als een kroontjespen.

Deport | 19-01-07 | 10:34

Oh en dat meeliften heb ik voor mijn gemak maar even overheen gelezen.

..zapper | 19-01-07 | 10:34

Ik heb geen vulpen, maar wel een potlood ghehehe.

..zapper | 19-01-07 | 10:32

Hij heeft wel een punt.

Armageddon | 19-01-07 | 10:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken