
Het doel van de OV-chipkaart is niet een zo groot mogelijke gebruikersvriendelijkheid. Het doel van de OV-chipkaart is enerzijds inkomsten voor OV-bedrijven optimaliseren en anderzijds zoveel mogelijk persoonlijke gegevens van haar reizigers opslaan. Dat laatste om het eerste weer te vergemakkelijken, onder andere. We zetten wat nieuws van de afgelopen week op een rij. Het is blijkbaar niet meer mogelijk om je in- en uitchecklocaties
af te schermen. Dat was het altijd wel, vooral interessant voor mensen die hun gegevens graag privé houden, maar zonder mededeling is deze optie ongezien verwijderd, blijkt uit bovenstaande Twitterconversatie. Nu blijkt de NS ook met
een proef te starten die uw incheckgegevens koppelt aan uw naam, zodat de NS "extra service" aan kan bieden. Zoals waarschuwen voor uitchecken, tijdelijke upgrade naar Eerste Klas en vertraging op uw vaste traject. Right. Nog meer koppeling van gegevens die u niet langer alleen voor uzelf kunt houden. Combineer dat met het feit dat de NS
weigert om klanten terug te betalen als ze vergeten uit te checken (inmiddels 32 miljoen euro extra winst) en dat een handige app waarmee je alsnog kon uitchecken
vakkundig gesloopt is door de vervoersbedrijven. Minder privacy, meer gegevenskoppeling en uitcheckdementie corrigeren zo moeilijk mogelijk maken, zodat er zoveel mogelijk geld aan de bovenleiding blijft hangen. Privatisering. Wat een weelde voor de consument is het toch.
Reaguursels
InloggenNaast het oppotten van niet teruggevraagde van het vergeten uit te checken kan het nog asocialer.
Ik kwam er recent achter dat de HTM mij regelmatig een halte later uitcheckt dan dat ik daadwerkelijk ben uitgecheckt.
Ook collega's ondervinden dit fenomeen.
Uitgerekend komt dit neer op een miljoen euro per jaar aan onterecht ontvangen inkomsten.
.
Kan er na #GeenPeil geen actie opgezet worden om die OV kaart te slopen?
@Dhr. de Wit | 02-09-15 | 10:29
Komt door andere routes, truc is om de tram met de kortste route te pakken.
Sowieso nooit op Den Haag Centraal opstappen, maar even rechts om het hoekje doen, scheelt al gauw 50 cent.
Johnny Quid wat maak je toch een domme fout. De NS is nooit geprivatiseerd, het is een staatsbedrijf. Evenals Prorail en bij dat OV chip gedrocht zal de staat ook wel een meerderheidsbelang hebben.
.
Wanneer het OV echt geprivatiseerd was dan hadden we deze problemen niet
Johnny Quid wat maak je toch een domme fout. De NS is nooit geprivatiseerd, het is een staatsbedrijf. Evenals Prorail en bij dat OV chip gedrocht zal de staat ook wel een meerderheidsbelang hebben.
.
Wanneer het OV echt geprivatiseerd was dan hadden we deze problemen niet
Ik begrijp best dat je zo afgescheept wordt als je via tw@tter om privacy gaat huilen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat dit fantastische voorbeeld van 'marktwerking' wederom gewoon kudt is.
Ook een mooie trouwens: wanneer je een anonieme OV chipkaart koopt en je je geld eraf wil halen, kost dat niet alleen 2.50 euro om je geld terug te krijgen, je moet ook nog eens een formulier invullen met daarop je NAW gegevens... lekker anoniem zo'n kaart...
www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/ze...
Over het in en uitchecken, op sommige stations moet je daadwerkelijk door een poortje waarbij je dus moet uitchecken, maar op andere stations staan de paaltjes op de meest onlogische plekken op het station en moet je echt zoeken om ergens te kunnen uitchecken.
Nog zo'n mooi voorbeeld is station Geldermalsen, het probleem is inmiddels grotendeels opgelost, maar voorheen moest je daar (met enkele minuten overstaptijd van NS naar arriva) eerst naar de ene kant van het station om uit te checken bij NS en vervolgens terug naar de andere kant om in te checken bij arriva, en vervolgens weer rennen om je trein te halen...
Enige wat je kan doen is met muntgeld een OV kaartje uit de automaat trekken betaal je met pas ben je ook niet meer anoniem.
@keizeradmiraal4 | 02-09-15 | 09:16
Buiten Rotterdam zijn ze ook dicht. Ik geloof dat ze ook dicht zijn in Roosendaal en Amsterdam.
Probeer eens, als iemand van buiten Rotterdam, via de site van de RET de reisplanner te gebruiken. Een probleem om van Hoogstraat 81 Rotterdam (hotel) naar tramhalte W.Ruijslaan te komen. Gewoon OV9292 werkt overigens wel. Vreemd; RET minder klantvriendelijk? Het is allemaal te groot en de eerste (de beste?)klojo noemt zich al manager terwijl de betekenis van dat woord vaak niet bekend is. Het is net als met veel andere zaken, de burger wordt misbruikt en mag niets zeggen.
Ik heb, sinds papieren kaartjes strippenkaart zijn afgeschaft, geen gebruik meer gemaakt van het OV. Ik heb dus geen idee waar dit over gaat. Wil ik ook graag zo houden.
Driewerf Hoezee | 02-09-15 | 09:22
Dat "andere scherm" is helemaal niet openbaar. Moet je inloggen en mijn codes kennen - die ik zelf niet eens weet want ik ben er niet voor aangemeld. Controleurs kunnen uit de kaart wel de vervoersgeschiedenis aflezen (tot een paar weken terug want meer kan er niet op). Vroeger kocht je een kaartje naar een bestemming; wist ook elke controleur waar je heen ging, dus hoezo privacy? En dat een chipkaart gekoppeld is aan persoonsgegevens is logisch; hoe moet je anders automatisch opladen voor elkaar krijgen? Van elke reageerder met een smartphone op zak zijn elk moment van de dag meer privé gegevens te vinden dan van een trein- of buskaartje.
Zo'n bedrijf moet gewoon kapot.
@Dhr. de Wit | 02-09-15 | 10:29
Je betaalt een opstap tegoed + kosten per kilometer. De kosten per KM is relatief laag tov het opstaptegoed.
Verder wordt de prijs bepaalt op het moment dat je in/uitcheckt naar de volgende halte.
@B.agger | 02-09-15 | 10:12
Dan maar de goede oude met pedaal aangedreven tweewieler (oftewel: fiets)?
dit soort gezeik is toch niet gecorreleerd aan privatisering meneer squid. Het is juist een monopolist die alles kan maken zonder keuze voor de reiziger die dit veroorzaakt.
Piet Karbiet | 02-09-15 | 10:07
Maar dat staat er niet he! 2x3 uur per week ja.
Wie reist er nog met dat openbare datagraaibank vervoer?
Maar verder is het reuze handig hoor, die OV-sjipkaart. Echt hoor! Heus!
je kan in dit kudtlandje zoveel sjoemelen en oplichten als je wil en als het misloopt gewoon dementie veinzen
Maak in Den Haag wel eens gebruik van de tram en bij de HTM moet je in het voertuig inchecken. Nu is het zo dat ik iedere keer voor hetzelfde ritje een ANDERE prijs betaal!
Of ik nu heen- of weer ga tussen twee haltes, het is NOOIT hetzelfde bedrag!
De ene keer is het 1,38, de andere keer 1,45 en een andere keer 1,20. Voor DEZELFDE RIT. Hoe de fuck is dat toch mogelijk?!?
Als je in Utrecht de sneltram neemt kun je op de halte in- en uit-checken en is het bedrag WEL altijd het zelfde.
En breek me de bek niet open hoe duur een kort ritje is van drie haltes. Dat kost ongeveer 1,-. Terwijl ik naar de andere kant van de stad reis voor 2,-
Er klopt geen FUCK van dat hele OV chipkaart systeem!
Oh ja, het OV, dat bestaat ook nog...
@Yellow_Fever | 02-09-15 | 10:08
Gewoon te voet, te paard of met een roeibootje. Geen electronica, net als in de middeleeuwen.
Ik ging nog wel eens met het ov .... Tot de ov faalkaart. Geen idee hoe het werkt, nooit meer in het ov. En lang leve de leaseauto
@ ron78 | 02-09-15 | 10:04
Niet vergeten eens per week te pinnen en alle boodschappen cash af te rekenen.
necrosis | 02-09-15 | 09:11
Sommige stations hebben dit, waar je standaard zowel heen en weer door een poortje moet met aan de poortjes van die chipkaart lezers, Houten is een voorbeeld. Soms staan ze gewoon open zonder in of uit te checken maar het maakt het vergeten wel heel moeilijk als je door die poortjes moet.
Zou eigenlijk overal moeten idd.
Achterlijke totalitaire staat waar we in leven. Je kan niet eens meer onopgemerkt reizen.
- Auto (kenteken registratie)
- Mobiel (netwerkpuntregistratie)
- Wandelen (camera's met gezichtsherkenning)
- Vliegtuig (te veel om op te noemen)
- OV (chipkaart + camera's)
Ik krijg vast van de aivd een extra roze vinkje achter me naam vanwege deze post.
@Brulboei_61SB
goh, ook eens in Seoel gebruik gemaakt van het OV? Daar werkt het namelijk wel.
Sinds ik geen student meer ben heb ik ook nooit meer zo'n OV pasje aangevraagd. Ik betaal ook gewoon losse kaartjes als ik met 't OV moet, dan maar een euro extra bij de trein, voor die 3 keer in het jaar dat ik er gebruik van maak...
Piet Karbiet | 02-09-15 | 09:38
Alsof die ooit in zicht was, dit is damage control "ja sorry we wouden het goed doen.., echt waar"
Privacy reis-checklist:
- Niet met OV gaan;
- Snelwegen mijden;
- Smartphone uit (of thuislaten)
Begint wel een hoop gedoe te worden...
Nog meer mooi nieuws: Sinterklaas Asscher gaat iedereen gratis kinderopvang geven. Baan of niet. Is toevallig uitgelekt uit de Miljoenennota. En dit kost hem maar 60 miljoen. nos.nl/artikel/2055418-kabinet-wil-kin...
.
Toen talent Sharon Dijksma nog over de kinderopvang ging liet ze 1,2 Miljard extra wegvloeien via de toeslagen. Want met een beetje inkomen had je er anders geen recht op.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article... Maar Asscher doet het nu gratis, voor maar 5% van dit bedrag. Echt waar.
ik pak wel de fiets,ze gaan steeds verder met "wat gaat u doen en heeft u gedaan en waar bent u geweest" zodat dat dat lekker in een data base komt.
@Brulboei_61SB | 02-09-15 | 09:58
Sommige treinstations fungeren als kortste weg tussen twee delen van de stad.
Mensen die dus NIET met het OV gaan, en nu?
Deze hele NS onzin kan vrij eenvoudig opgelost worden:
- Op alle (en dan bedoel ik ook ALLE) NS Stations poortjes plaatsen en sluiten zodat je gedwongen wordt om in en uit te checken. Daarmee voorkom je de administratieve rompslomp en heeft NS z'n zin daar waar het de zwartrijders buiten de deur houden betreft
- De poortjes allemaal geschikt maken voor QR codes, zodat door buitenlandse maatschappijen afgegeven tickets en NS E-tickets als sleutel (met QR code) voor de poortjes gebruikt kunnen worden.
- De systemen dusdanig inrichten dat je alleen aan het begin en aan het einde van de treinreis moet inchecken.
Door bovenstaande vervalt alle noodzaak om persoonlijke gegevens aan het in- en uitchecken te koppelen, immers, je wordt gedwongen om in en uit te checken, onafhankelijk van wie of wat je bent!
Ik heb nog wel eens vrienden uit het buitenland, die graag eens "ons" OV willen proberen, omdat "ons" OV in het buitenland zo'n goede naam heeft. En als je "ons" OV vergelijkt met 't OV in veel (zelfs eu landen) , dan mogen we niet klagen. Feit is overigens wel, dat voor touristen "ons" OV een draak blijft.
@ Pieleke.
Ten eerste ben ik geen proleet want ik betaal volle prijs voor het gebruik van het OV. Dus ik ben een van die brave burgers die gewoon betaalt voor het gebruik van dit soort bedrijven ipv die hufterige zwart rijders.
En ten tweede ben ik fel tegen dit klote systeem: eerst minimaal 27 euro voorschieten voordat je uberhaupt in de trein kan stappen. En als je een los kaartje wilt kopen, moet je nog 1 euro extra betalen bij de NS. En 200 % toeslag bij de bus.
Ten derde heeft de NS of enkel andere OV bedrijf of het bedrijf die die kaarten uitgeeft, geen moer te maken met waar ik naar toe gaat en waar ik vandaan kom. Waarschijnlijk ben jij zo'n sukkel die het prima vindt dat iedereen alles van je weet. Maar ik houd graag van mijn privacy. En ja, ik heb niets te verbergen. Dus voordat je weer een moeilijk woord gaat gebruiken, trek eerst de juiste conclusie voordat je uit je nek gaat zwetsen. Ik zei niets over alles voor niets willen hebben, alleen maar dat ik het aankoopbedrag terug wilt hebben. Als dat in jouw krom begrip van de Nederlandse taal, proletisme is, het zij zo.
Ik ken mensen die aan het OV zijn overleden.
Meh, ben blij dat ik niet afhankelijk ben van de gele rups of de rest van het OV. Ik heb het te doen met de forensen die het wel moeten .. sterkte. Ik sta liever in de file.
Het zijn dieven, de vervoersbedrijven. Onlangs kwam ik er bij toeval achter dat ik bij het uitchecken in dezelfde seconde ook weer had ingecheckt bij de HTM (wat technisch gezien niet eens mogelijk moet zijn). Aangekaart bij de HTM en de onterecht afgeschreven EUR 4,- zonder probleem teruggekregen. Maar toen ik opmerkte dat ik me afvroeg of dit niet vaker gebeurde keek de medewerkster van de HTM mij zwijgend aan. Sindsdien houd ik nog beter mijn in- en uitchecken bij. Toch slecht voor de naam van NS, HTM en dergelijke, dat ze geassocieerd worden met geldklopperij.
ter aanvulling. de zogenaamde voor de bühne "privatisatie" maakt het wel handig voor de overheid om haar handen in onschuld te wassen alsof zij al die privacy aan het schenden zou zijn... dat doen "private" partijen, ja duh.
loser | 02-09-15 | 09:39
Je doet je naam eer aan. Wellicht hebbenze daar die 32 miljoen voor gereserveerd? Voor proleten die alles voor niets willen hebben.
DIT IS GEEN PRIVATISATIE GEENSTIJL
sjonge, met de overheid als enige aandeelhouder van de NS kun je dit geen privatisatie noemen. Bij de Fira heeft ook de minister eigenhandig de stekker uit het project getrokken, niks NS-directie! Dus nu ophouden met op dat privatisatie-orgel.
@klevert | 02-09-15 | 09:37
Heeft niks met Florijnen te maken.
1 zonestrip + 100% = 2 strippen.
2 zonestrips + 50% = 3 strippen.
3 zonestrips + 33% = 4 strippen.
etc.
En over het nieuws van deze week gesproken: De Kerstzegel wordt ook weer 5% duurder. En vorig jaar al 37.5%.
www.rtlnieuws.nl/economie/home/decembe...
De geprivatiseerde monopolist TNT Post heeft ze eerder '1' genoemd. Of '2'. Weten die bejaarden die nog kerstkaarten sturen veel. De ACM keurt het allemaal goed. Want het blijft 1. Er er staan toch maar mooi 3 Pampakids op.
.
Je verwacht het wel.
Hadden we nog maar gewoon een strippenkaart, en de Gulden...
En ondertussen, het is inmiddels dik over half tien, zien we rustig aan de dames en heren volksvertegenwoordigers -pompidompidom- rustig aan het gebouw binnen wandelen. Als je net 8 weken vakantie hebt gehad moet je niet al te vroeg en al te hard aan het werk gaan, het is tenslotten maar een luizig eurotonnetje wat je er per jaar voor krijgt en je weet nooit wanneer de boel klapt. De NS? Ja, die kennen we wel, hebben we een 1e klas abootje op van de baas. En bovendien maakt het bij ons werk niet zoveel uit hoe laat we er zijn. En als we vergeten uit te checken? Tja, dat betaalt de baas ook wel. En niet niet meer zeuren en belasting betalen!
En daarom heb ik een anonieme OV kaart cash gekocht. En die 2 maal per maand dat ik met de trein moet, laad ik die kaart op met munten. Knap zal de NS of andere OV die kaart terug kan traceren naar mijn persoontje. Gelukkig kan je in Amsterdam met biljetten je kaart opladen.
En als die kaart straks verloopt, ga ik een treinreis maken van boven de 30 euro. check in met 20 euro en check niet uit. Krijg uiteindelijk toch mijn aankoopbedrag terug. screw het OV-systeem
En over nieuws van deze week gesproken: Bij alle veranderingen rond het PGB heeft de overheid de belangen van de burger ernstig uit het oog verloren. Het systeem was heilig.
www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/nieu...
.
Je verwacht het niet.
Iemand wel eens een 'reisproduct' aangevraagd via Translink? OMFG!!!
@koeberg
U rekent vast alles nog om naar guldens. Florijnen, sorry.
De tariefopbouw van de strippenkaart was nou eenmaal zo. Niemand dwingt je in het OV. En even omdenken: ipv een hoger tarief op korte ritten, had je ook kunnen zeggen: oh fijn, korting op langere ritten.
De NS neigen niet naar cooperatief, klantgericht werken. Ze lijken wel een beetje hun best te doen met de mailservice; beter zetten ze de poorten open voor derde partijen. Moet je zien wat er dan voor moois kan ontstaan. NS: zet anderen aan het werk.
@koeberg
U rekent vast alles nog om naar guldens. Florijnen, sorry.
De tariefopbouw van de strippenkaart was nou eenmaal zo. Niemand dwingt je in het OV. En even omdenken: ipv een hoger tarief op korte ritten, had je ook kunnen zeggen: oh fijn, korting op langere ritten.
De NS neigen niet naar cooperatief, klantgericht werken. Ze lijken wel een beetje hun best te doen met de mailservice; beter zetten ze de poorten open voor derde partijen. Moet je zien wat er dan voor moois kan ontstaan. NS: zet anderen aan het werk.
@ necrosis | 02-09-15 | 09:30
De kans dat er mensen werken waar ik werk en wonen waar ik woon is nihil.
Wonen in Rozenburg (ZH) werken in Rijswijk.
Ik ben driedubbel genaaid :)
Maar hopelijk eind van het jaar zo een Upje of auto van dien aard onder mn kont gezien het alleen woon/werk verkeer is, en zwaaiend naar die OV'ers
Hulde voor het roeren ondanks de stank. Het pijnlijke van dit verhaal is de gebruiker, de stinkende massa. Probeer het met de gemiddelde Nederlander maar eens te hebben over privacy en zaken als gegevenskoppeling en je wordt voor aluhoed uitgemaakt. Mensen zien de implicaties niet en waarom zou de NS dan een probleem zien?
Het woord "privatisering" heeft ook helegaar niets met de NS of Prorail te maken. Ze zijn 100% eigendom van de overheid (hee wacht, van ons dus?) en gedragen zich op alle vlakken nét als onze overheid. Hell, zelfs financiële constructies ten bate van belastingvoordeel waartegen de TK nu zo in het geweer is zijn zo ongeveer uitgevonden door deze bedrijven.
We betalen nota bene 5 tientjes voor netwerkbeheer. Weet u wat dat is? Dat zijn die 60 jaar oude stroomkabels in de grond onder uw straat, dames en heren! En nog eens wat: Die OV chipkaart was gewoon de volgende prijsopdrijving. Waar zijn onze prachtige treinstations met verwarmde wachtkamers gebleven? Het zijn tochtige aquariums op een stoeptegel in het weiland geworden. En dan mag je blij zijn áls de trein al komt.
.
(Prof. Frik, juni 2013)
@Super Grover | 02-09-15 | 09:26
Carpoolen geen optie?
Ik kan niet het hele Televaag artikel lezen, maar ik zie nergens dat de NS weigert om individuen terug te betalen. Er staat alleen dat de NS en andere vervoerders het geld niet investeren in de reiziger an sich. Dat is toch echt wat anders. Wederom suggestieve koppen van Nederlandsch best verkopende krant - Kuch-
Overigens, de proef van de NS is vrijwillig en ook niet lopen zeiken dat er gegevens worden verzameld. Veel reaguurders hier hebben een gmail en browsen via chrome en laten we het dus maar niet over de grootste data stofzuiger van deze wereld hebben, google om er maar een te noemen.
@necrosis | 02-09-15 | 09:22
Sterker nog. Op een rit van 1 zone is dat zelfs 100% extra.
Als OV slaaf kan ik weinig doen tegen dit soort praktijken.
Er is geen alternatief voor de NS of de bus/metro maatschappij in mijn regio (Connexxion en de RET) omdat er geen concurrentie is.
Ik hoop snel mijn rijbewijs te hebben want naast het gemak en comfort is de auto, volgens 9292OV.nl, nog beter voor het milieu ook.
OV-chipkaart. Dit is de zoveelste door de overheid georganiseerde misdaad.
Het tuig, alle bij dit "project" betrokkenen dus, hoort wegens deelname aan een criminele organisatie tot langdurige gevangenisstraffen met dwangarbeid te worden veroordeeld.
En de top van monopolist Translink pist weer in zijn broek van het lachen.
Synecdoche | 02-09-15 | 09:18
Melanie Schultz van Haegen, jij hier????
Voor een succesvolle privatisering heb je tenminste 2 partijen nodig. Anders krijg je een overheids-monopolie en in het geval van de NS een privaat-monopolie. Het opknippen van het net en veilen aan derden creerd meer private-monopolies.
@Synecdoche | 02-09-15 | 09:18
Gaat om dat andere schermpje, die waar u nu naar kijkt. Dat het openbaar lijkt te zijn waar je heenreist. Net zoals je Bonuskaart aan iedereen vertelt wat je in je kar gooit.
Met die sloten geld die de overheid aan de NS betaalt is het ook alleen maar privatisering te noemen als het ze goed uitkomt om het zo te noemen.
@Vloberto | 02-09-15 | 09:14
Die strippenkaart was destijds ook je reinste oplichting.
Je moest altijd een basisstrip afstempelen.
Op een rit van 10 zones is dat 10% extra, op een rit van 1 zone maar liefst 50%.
Zelf heb ik wel die gekleurde papieren kaartjes meegemaakt.
Maar toen was de NS nog een echt nutsbedrijf....
LOL OV.
En dan hebben we het nog niet over de rente die ze van je pakken als je je kaart opwaardeerd! vind het prima dat ze veel verdienen maar zorg dan ook dat ik kan schijten in zon sprinter!
rechtszaak aanspannen?
Even stomme vraag, maar "niet meer mogelijk om je in- en uitchecklocaties af te schermen"? Staan ze nu op Facebook of zo? Is er ergens een pagina waar ik de reisgegevens van alle reizigers in kan zien? Lijkt me toch sterk.
@Afvalzak | 02-09-15 | 09:17
Dat kunnen wij niet zijn. Ik wed dat de gemiddelde reaguurder gewoon echte koffie drinkt.
en daarom rijd ik liever auto
Snap het probleem niet. Op het schermpje staat toch alleen "ingecheckt + kaartsoort" respectievelijk "uitgecheckt + bedrag"? Het gaat bovendien zo snel dat je er bovenop moet staan om het te lezen. Zit niets persoonlijks bij. En wat het terugbetalen betreft: als mensen nu eens leerden dat je aan het eind van de rit ook even je kaart langs een paal haalt? Ik kan me nog herinneren dat je vroeger je gebruikte kaartje moest inleveren, en als je geen kaartje kon laten zien had je dus zwart gereden. Dezelfde functie als de poortjes van nu. Mensen zeiken vaak omwille van het kunnen zeiken.
Privatiseren naar een verplichte monopolie is geen marktwerking maar corporatisme.
Kaas de Vies | 02-09-15 | 09:14
Spijker => kop!
Het gebeurt niet vaak maar als het dan gebeurt mag het ook wel eens gezegd worden.
Zeiken over privacy maar wel op Twitter zetten op welk station je nu weer een frappucino aan het slobberen bent.
En vergeet niet dat de NS volledig tegen afspraken in de 32 miljoen vergeten uitcheckgeld niet gebruikt om de reiservaring te verbeteren.
necrosis | 02-09-15 | 09:11
Je gaat door dezelfde poortjes uit jet station. Helaas zijn deze poortjes nog niet op elke station (lees alleen rotterdam) dicht. En gezien het feit je altijd moet rennen voor je aansluitende arbeidersbus omdat de ns weer besloten heeft om langzamer te rijden omdat stoptreinen voorrang hebben, vergeet je wel eens uit te checken ja
De combinatie Nederlandse bestuurlijke elite, privacyschendingen, en de Nederlandse spoorwegen is in het verleden ook al eens ongelukkig uitgepakt.
.
Ik dacht, trap eens even af deze ochtend.
Goedemorgen.
Als we het er toch over hebben: 7,50 moet je lappen voor een nieuwe OV-Chipkaart. Als de vorige 'verlopen' is. Verlopen ja: ik zie er op de foto hetzelfde uit, nog steeds dezelfde geboortedatum en de pas in onbeschadigd. Maar nee: 7,50. Boelsjit.
Privatiseren naar een verplichte monopolie is geen marktwerking maar corporatisme. Een soort fascisme maar in plaats van een uniform draagt men een pak.
@necrosis | 02-09-15 | 09:11 Omdat dit geen miljoenen aan extra inkomsten oplevert voor de vervoersbedrijven. Vroeger bleven stripkaarten ongebruikt en dat was pure winst, nu compenseren ze dat met het niet uitchecken.
En we staan erbij en kijken ernaar. Ik ga twee broodjes smeren, moet nog ontbijten maar heb eigenlijk alweer gegeten en gedronken. De top van Nederland bestaat uit gajes 1e klas. Een net pak, groot huis, dure auto en een hete aardappel in je keel doen daar echt niet aan af. Van binnen zijn die lui zo rot als een mispel.
Ik snap iets niet:
Er zijn poortjes waar je doorheen moet om in te checken, waarom geen poortjes waar je moet uitchecken voordat die opengaat?
*Ondergetekende gaat nooit met OV*
Ze zeggen toch dat de service beter wordt. Geloof dat nou eens!
REAGEER OOK