Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

020: kwart miljoen voor EU-propagandafeestje

lalalaGELD.jpgJeuj, feest! Begin 2016 is Nederland een half jaar lang voorzitter van de EU. Dat wil zeggen dat alle EU-baasjes een keertje onze kant op komen voor wat belangwekkend ambtenarenoverleg, waarbij wij dan aan het hoofd van de tafel mogen zitten. Huisfeestje van de MinPres op kosten van de belastingbetaler. En om deze heugelijke gelegenheid groots te vieren heeft de gemeente Amsterdam alvast €250.000 soepsidie opzij gelegd voor 'activiteiten die Amsterdammers bij de EU betrekken.' Dat worden dus toeters, bellen en slingers op de grachten. Gratis taart voor iedereen. Paleis op de Dam hijst Europese vlag. Een fanfare speelt in de Kalverstraat drie weken lang non-stop het Europese volkslied. Juncker landt in een blauwe luchtballon op het Museumplein. Wordt in de tunnel van het Rijksmuseum warm onthaald door een glunderende Wim Pijbes met blauw feesthoedje op, terwijl een diverse groep ex-gedetineerden, studenten en bejaarden ze de Internationale toezingt. Stripboeken over dappere MOE-landertjes op avontuur in Europa uitgedeeld op alle scholen. Televisieschermen op het Rembrandtplein - waarvoor een speciale windmolen aan het IJ de energie aanlevert - tonen live marathonuitzending van Alexander Pechtold die in de Stadsschouwburg de Europese grondwet voorleest. Xtc met het EU-logo erop. Twee keer zoveel handhavers ingezet om kinderen uit te leggen aan welke EU-regels ze moeten voldoen om op straat limonade te mogen verkopen. Van Baalen en Verhofstadt dronken op een waterfiets, lallend dat ze iets gewonnen hebben. Hé psssst gemeente Amsterdam, weet je met welke activiteit je Amsterdammers pas écht bij de EU kunt betrekken? Een referendum!

Reaguursels

Inloggen

Ja maar.. dames en heren waarom doet u dit dan over de koppen van de burger ?
Nou, gewoon omdat het kan.
En nu verder bek houden en doorlopen aub, niets aan de hand mensen !

wattenstaafje | 27-08-15 | 22:27

Claudia M. | 27-08-15 | 17:26

Eensch!

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 18:48

De enige activiteit inzake de EU die ik wil doen, is om er zo snel mogelijk uit te geraken!

Claudia M. | 27-08-15 | 17:26

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 12:12

Filmpje gevonden, is de zoveelste flauwe persiflage op "Der Untergang". Niet serieus meer te nemen dus.

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 14:28

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 12:12

Er staat as we speak een doos originele Enkhuizer Jodekoeken bij mij in de kast. Die N is dus niet aan mij besteed.

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 14:24

@eerstneukendanpraten,
Doet u nogmaals een poging op google en schrijf dan jodeNkoeken en richt uw zoekopdracht op youtube. Ik ga de link zelf niet hier neerzetten.

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 12:12

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 08:43

Mag ik daar dan een linkje van? Zoeken op Google heeft in ieder geval niets opgeleverd. En waar had ik dan naar moeten luisteren?

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 11:11

'Jeuj, feest! Begin 2016 is Nederland een half jaar lang voorzitter van de EU. Dat wil zeggen dat alle EU-baasjes een keertje onze kant op komen voor wat ''''belangwekkend ambtenarenoverleg'''', waarbij wij dan aan het hoofd van de tafel mogen zitten.'
De vijanden van Europa (kort en simpel gezegd) komen bijeen om Europa verder in chaos te brengen. De Europese unie gebruikt ONS geld daarbij. Diezelfde mensen hebben onder andere ook de massa-immigratie naar Europa in kaart gespeeld EN gesteund. Ze weten daarna zich volledig onschuldig op te stellen en haat en nijd zaaien via de media en alle schuld af te schuiven op ons of de zogenaamde vluchtelingen zelf. De EU weet zelf dondergoed dat bijna iedereen hierin tuint en langzamerhand weet de EU Europa verder onder haar macht te brengen. Wie heeft de EU onder haar macht? Wat is de reden hierachter? Waarom worden wij zo kapot gemaakt en door wie? Ik weet het wel, en u?

De*correcte*kerstman | 27-08-15 | 11:07

Zo'n feestje werkt alleen maar averechts, net zoals het gejammer over asielzoekers, zwarte piet en nog ander ongemak gaat het mensen op de zenuwen werken, ze worden er dwars van.

mallekater | 27-08-15 | 10:33

-weggejorist-

het zonnetje in huis | 27-08-15 | 09:38

sinar2 | 27-08-15 | 07:40
Ook voor deze schandalige EU propaganda lang van tevoren gaan voorbereiden hoe zoveel mogelijk tegenstanders op de been te krijgen. Dit volk moet nu echt van de bank komen.
Buitenland moet ook weten van deze Geenpeil actie, ik heb al diverse keren dit aangeroerd in de Guardian!

lanexx | 27-08-15 | 09:34

Alleen in ambtenaren/Politici land betaald de feestgever de reis, overnachtings en vervoers kosten. In normaal plebsland geef je een feestje, je zorgt dat er voedsel is en je nodigt mensen uit die zelf maar zien hoe ze er komen.

Tsja...

LangeTijdGeleden | 27-08-15 | 08:54

@neukendanpraten
Die meneer met bloksnor was juist dol op de door u genoemde koeken. Beter kunt u eerst luisteren alvorens zich te mastursmeren.

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 08:43

necrosis | 27-08-15 | 07:52

Dat was de man met de kleine bloksnor. En hij hield niet van Jodekoeken...

eerstneukendanpraten | 27-08-15 | 08:28

Och, als 300.000 mensen die Remax 2-in-1 topkwalteit oplaadkabel met ingebouwde Led kopen, dan verdienen we dat geld makkelijk terug.

McMarx | 27-08-15 | 08:04

In Noord-Korea hebben ze ook vaak feestjes waar de bevolking niet blij mee is, waar de bevolking niets over te zeggen heeft,maar die het volk wel betalen mag.

Vogelbeest | 27-08-15 | 08:00

@Sliptong | 27-08-15 | 07:36
Mao?
Pol Pot?
Stalin?
Vertel!

necrosis | 27-08-15 | 07:52

@GOEM | 27-08-15 | 06:25
Niet vergeten om die sticker (tijdelijk) te verwijderen tijdens APK, dat is namelijk een punt van afkeur.

necrosis | 27-08-15 | 07:50

Hoe mooi zou het zijn dat op het moment dat Europa hier naartoe kijkt vanwege het voorzitterschap we dan een referendum hebben waarbij de bevolking massaal aangeeft de EU niet te zien zitten.
Vele vooral noord-europese landen zullen ons dan volgen.

sinar2 | 27-08-15 | 07:40

Weet je wie er ook veel geld pompte in propaganda? En dat hij er zelfs een minister voor had aangewezen?

Sliptong | 27-08-15 | 07:36

Voor 250k zou je ook een heleboel stickers kunnen laten drukken. Bijvoorbeeld nederlandse vlaggetjes om de gele sterren van het 4e rijk op de kentekenplaat af te plakken.

GOEM | 27-08-15 | 06:25

@loekiekoch + 5.000.000.000 kudos en veel succes!

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 06:21

Noorwegen lacht.

duitse herder | 27-08-15 | 06:03

-weggejorist-

loekiekoch | 27-08-15 | 05:06

@necrosis | 27-08-15 | 02:15
Moet je ook niet zo laat reaguren. Spookuur,dat moet je weten als reaguurdersbot.

miko | 27-08-15 | 04:42

Dat is bijna het dubbele aan wat de nationale regering uitgeeft aan kwaliteitsverbetering van onze ziekenhuizen. Godverdomme.

Boer in 020 | 27-08-15 | 02:57

-weggejorist-

Boer in 020 | 27-08-15 | 02:57

WTF, alweer een internal server error?
Poging nummer zoveel:
Ik wil terug naar de EEG, vrije handel met de keuze om rot fruit NIET te importeren!

necrosis | 27-08-15 | 02:15

@Anoguurder | 27-08-15 | 01:58
Wat ik, zie mijn eerdere post... INH.30CL | 27-08-15 | 01:26 Lezen!

INH.30CL | 27-08-15 | 02:04

-weggejorist-

INH.30CL | 27-08-15 | 02:04


Verder vind ik 250.000 euri nou niet echt een heel hoog bedrag, dat is namelijk maar een fractie van wat al die EU ambtenaren gaan spenderen aan club- en hoerenbezoek en poedersuiker.
Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 01:05
.
Wat eventuele feestjes of verblijven kosten, geen idee, echt geen twijfel dat dit niet uit eigen zak wordt betaald maar die van u en nog erger van mij!

NB-Stb | 27-08-15 | 01:59

Weet je wat ook toevallig op hetzelfde moment gevallen is.. De nucleare iran deal en waarbij 56 (!) biljoen dollar in de economie gepompt is door verschillende landen. Iran staat er bekend om terrorisme linksom of rechtsom te financieren en komt ook openlijk hiervoor uit. Zo steunt het hamas en hezbollah welk beide een terroristische groepering zijn die zo'n beetje grenzen aan wat Isis voor dagelijks kost doet.

Ik denk dat wereldleiders een soort deal hebben getroffen waarbij europa op vredige wijze gemanifesteerd worden moet met een shitload aan vluchtingen. Het is zo ondenkbaar WAAROM het westen nu ineens miljoenen vluchtelingen op moet nemen. Alsof men de tweede wereld oorlog, de normen en waarden alweer vergeten is en de geschiedenis zichzelf opnieuw herhalen gaat.

Overal in de media poppen nu berichten uit met Oh we moeten dit en dat doen voor vluchtelingen en nederland heeft plek, duitsland ook, belgie ook, KOM ER MAAR ALLEMAAL IN alsof het geen drol kost allemaal.

De splijtzwam die we nu zien kan gewoon niet snel genoeg gaan. Er moet en zal de huidige cultuur worden overspoeld met wereldvreemde mensen die lopen te schreeuwen ALLAH AKBAR bij grensposten en erin willen, die ondankbaar zijn als de pest omdat het VOEDSEL wat ze gratis krijgen aangeboden niet confirm halal standaard is.

Echt, jongens, wordt aub wakker. Er gaat iets komen in de toekomst dat niemand wilt of wenst. Dit soort dingen zijn de afgelopen jaren volop in gang gezet en staan mensen in de politiek allang al niet meer voor ons.

Anoguurder | 27-08-15 | 01:58

John Ewbank pakt al die K 250 voor z'n welkomslied, zelf bier meenemen

(Behind)Doors | 27-08-15 | 01:50

Hoi Marie, schrijf hier eens wat over wanneer je de tijd hebt! Volledig doorlezen kost wat van je vrije tijd maar is goedkoper dan dat kwart miljoen. inbijbelsperspectief.weebly.com/de-isl...

INH.30CL | 27-08-15 | 01:26

Activiteiten om Amsterdammers bij de EU betrekken?
Laten we eerst proberen grote delen van die stad bij Nederland te betrekken. Kleine hint: welke taal zou er in Nederland gesproken moeten worden?
Verder vind ik 250.000 euri nou niet echt een heel hoog bedrag, dat is namelijk maar een fractie van wat al die EU ambtenaren gaan spenderen aan club- en hoerenbezoek en poedersuiker. Zou het overigens wel op prijs stellen als de parkeerbrigade van Amsterdam net zo fanatiek hun functie blijft uitoefenen als op normale dagen.
Gele ster vind ik overigens smakeloos in combinatie met Amsterdam, maar goed dat is persoonlijk.

Chrisz Chrasz | 27-08-15 | 01:05

Alles wat de eu criminelen doen wordt gefinancierd met ons belastinggeld, betaald onder onvoorwaardelijke condities door onze "volksvertegenwoordigers" welke nog maar een zeer klein percentage van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigd.
.
Vergeleken met brussel zijn organisaties als de maffia kleuterscholen.

NB-Stb | 27-08-15 | 00:53

Cuyahoga | 26-08-15 | 20:56
-
Was destijds al een briljante uitspraak van jou en nu weer: "Hoofd Lege Flessen, (ophalen!) Zimmerfrans!"

Laagopg,dramnegertd | 27-08-15 | 00:32

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:18

If you can't stand the heat...

Het is vrij simpel; u bent voor een Europese superstaat
-wat kleiner weliswaar, maar nog steeds top-down, federaal en anti Nederlandse soevereiniteit. Dat de grenzen open zijn, betekent niet dat ze er niet zijn.
Fijn dat u duidelijk bent.
U bent niet voor Europa maar voor EU-light, 2.0 etc.
Kunt u het hypothetische gebruiken als maskerade maar het masker is af;)
En nu vooruit!

Desmoulins | 26-08-15 | 23:49

@Graaf van Egmont | 26-08-15 | 23:18
Ik denk dat ze inderdaad familie is van de statisticus professor Hemelrijk.

Lewis Lewinsky | 26-08-15 | 23:36

Dat geld wordt door de politieke partijen (PvdA, D66 en GroenLinks) verdeeld over de baantjescarrousel. Allemaal vage subsidiesponzen die met dat geld gewichtig gaan lopen doen. En uiteindelijk komen ze tot een conclusie waar het volk (de stemgerechtigden) niet achter staat en worden er een aantal beslissingen tegen onze wil toch doorgevoerd.

Osdorpertje | 26-08-15 | 23:28

Nu snap ik waarom D66 met dat achterlijke idee is aangekomen om studenten, 'vluchtelingen' en mensen in verpleegtehuizen bij elkaar te zetten. Die willen natuurlijk alvast gaan besparen om deze poppenkast te financieren, want dat is hun stokpaardje.

mom van avezaath | 26-08-15 | 23:23

Ik geloof je Lewinsky. Zouhet familie zijn van?

Graaf van Egmont | 26-08-15 | 23:18

reken maar dat de beveiliging schrikbarend zal zijn .. have fun Amsterdam en Den Haag, vergeet je pasje niet !

(c)ZWITSUL | 26-08-15 | 23:01

@Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:41
ik heb bij Nanninga anders ook lang getwijfeld hoor,..

miko | 26-08-15 | 23:00

Het is trouwens fantastisch wanneer het grote NEEN samenvalt met de EU top.

sprx | 26-08-15 | 23:00

@Graaf van Egmont | 26-08-15 | 22:40
Geloof me. De schrijfster van het topic is Marie Hemelrijk.

Lewis Lewinsky | 26-08-15 | 22:46

@MasterMind99 | 26-08-15 | 22:26
Ik denk dat je een hypothetisch antwoord krijgt, als dat al komt.

"out"

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:43

@Graaf van Egmont | 26-08-15 | 22:24
Nee, die M klopt en is van een vrouw. Zie twitter.

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:41

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:10
Inderdaad, ETA waarschuwde vaak voor aanslagen.
Moslimterroristen zijn zo vaag als hun godsdienst. Een bus opblazen in Londen die waarschijnlijk voor de helft vol zit met moslims.
Wanneer zouden ze die zwarte steen eens opblazen?

miko | 26-08-15 | 22:40

De gemeente Amsterdam heeft een geschiedenis van collaboreren met de vijand. Dat deed zij reeds in de 17e eeuw waarin zij aan de kant van de Spanjaarden stond in plaats van aan de kant van De Geuzen. Amsterdam kwam Haarlem niet helpen toen Haarlem belegerd werd, toen blonk de gemeente Amsterdam al uit in lafheid.

Tarak | 26-08-15 | 22:40

@Lewis Lewinsky
Profielfotootje en naam zeggen niets. Ik bewoog me hier vroeger ook als een wijf door de panelen met mijn nick.

Graaf van Egmont | 26-08-15 | 22:40

Je zou denken dat je de burger in de eerste plaats bij de EU betrekt door als EU transparant en democratisch te zijn. Nu wordt de burger zogenaamd betrokken door ordinaire leugenachtige propagandacampagnes. Europa onwaardig en dat zal zonder meer vroeg of laat zeker blijken.

De Psychiater | 26-08-15 | 22:36

@de honden blaffen... | 26-08-15 | 22:26
Een half miljard om misinformatie en propaganda uit te zenden.
Mooie pica inderdaad. Het Europa van 2019...

Dhr. de Wit | 26-08-15 | 22:31

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:18
Dan kunnen we net zo goed terug gaan naar de EEG, toch? Hypothetisch geleuter heeft niemand wat aan en is niet uitvoerbaar cq gelul.

Soevereine staten, dat is het kerel.

En omdat ik niet de flauwste ben, een witregel krijg je door de spatie en enter tegelijk in te drukken.

Dus morgen geen puntjes meer, ook niet aan het einde van een zin.....

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:27

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:18
En hoe ziet u dan besluitvorming ontstaan in die democratische superstaat?

MasterMind99 | 26-08-15 | 22:26

Ach de publieke omroep krijgt per jaar een half miljard.
Maar dan moeten ze wel lofzangen over de EU produceren.
www-assets.npo.nl/uploads/media_item/m...
Let bij de link op de openingspica.
Het nieuwe Europa...

de honden blaffen... | 26-08-15 | 22:26

Mag ik een bescheiden suggestie doen voor de viering? Een Junckerlied! "Daar sta je dan met je glaasje in je hand." Dan begroten we de kosten op 150.000 euro en achteraf blijkt het een half miljoen te hebben gekost!

MAD1950 | 26-08-15 | 22:24

@ ongebluste kalk
Misschien staat die M wel voor Mathieu. Een vrouw zou geen topic zo schrijven. Ik denk dat de achternaam je op het verkeerde been zet.

Graaf van Egmont | 26-08-15 | 22:24

@Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:02

Dat ligt er helemaal aan hoe je die superstaat vorm geeft. Een kwestie van scherp stellen van autonomie.
.
Overigens leest u nogal over het predikaat hypothetisch heen.
.
Ik ben zeker niet tegen Nederland.
.
Beetje flauw wel, manneke. Een keer is leuk, een tweede keer.....

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:18

@Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:12
^Maria moet zijn Marie, ik ben niet zo goed in vrouwen namen, ik weet niet hoe dat kompt.

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:16

Aux armes, citoyens!

Stijlicoon | 26-08-15 | 22:15

@M. Hemelrijk | 26-08-15 | 20:54
Maria, ik denk dat er wellicht mensen uit het amsterdamse stadsbestuur meelezen en die fantasie van je willen gaan uitvoeren. Dan gaat de soepsidie naar 250 miljoen.

Wat heb je gedaan!!! ;)

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:12

@miko | 26-08-15 | 21:47

Gebeurt niet. Om en of andere reden richten Moslimterroristen zich altijd op burgers en vrij zelden op overheidsdoelen. Dat deden bijvoorbeeld veel Europese terroristen in het verleden wel.
.
Die Eurodespoten moeten gewoon weg uit hun machtspositie. Laat Verhofstadt zich maar te pletter zuipen in een van zijn villa's.
.
Probleem. Democratisch verzet is nogal moeilijk in een antidemocratie. Zo noem ik het dan maar want ze zijn er nog niet helemaal, die dictatuur. Dus ik hoop nog op een last minute save qua hervormingen, maar zie het somber in.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 22:10

@SyntaxError | 26-08-15 | 21:10
Tuurlijk stem en ben ik tegen TTIP. Straks kunnen Amerikaanse bedrijven onze overheid aanklagen als hun commerciële belangen om wat voor reden dan ook "aangetast" worden door Nederland. Heb geen zin om als burger een melkkoe te worden die indirect de TTIP sancties ophoest.

Dhr. de Wit | 26-08-15 | 22:06

Geld van ons is er om weg te pissen door ambtenaren blijkbaar :-((

Zathras | 26-08-15 | 22:04

@VanBukkem | 26-08-15 | 21:59
*heel stilletjes tikt*
Of dat ze gewoon een tijdje gegijzeld worden door zo een haatbaard,niet te lang, een jaar of vijfentwintig.
*stiekum door spleet in de gordijnen kijkt*

miko | 26-08-15 | 22:03

In Amsterdam heeft Dictatuur'66 glansrijk gewonnen dus als de EUSSR-tanks Amsterdam binnenrollen zullen zij allen wel langs de kant van de weg staan om ze hartelijk welkom te heten.

ProAsfalt | 26-08-15 | 22:02

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:50
In de democratische superstaat is de stem van nederland volledig weg, jij bent dus tegen nederland en voor onderwerping.

Als conservatief liberaal, met sociale trekjes, kan ik niet goed tegen dit soort gedraai. Neg even en je bent in de één of andere vorm ook nog een pro-islam pleiter.

We wachten rustig af hier in de panelen.

Stempt U soms d66?

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 22:02

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:51
Volgens mij is Jan Peter zelf ook weer online; je kreeg zojuist een minkudo.
Hier een pluskudo van mij om het weer recht te trekken.

VanBukkem | 26-08-15 | 22:02

@miko | 26-08-15 | 21:47
Het hoeft voor mij niet eens per se iemand met een baard te zijn. Gewoon een verwarde man is wat mij betreft ook goed. En okee, slachtoffers hoeven er niet te vallen, maar het zou wel goed zijn als ze eens een keertje goed schrikken. Alleen de gevel eruit ofzo.
*nog eens zwaait naar busje met geblindeerde ramen aan overkant straat*

VanBukkem | 26-08-15 | 21:59

Is de subsidie voor Geenpeil al aangevraagd?

The_Black_Knight | 26-08-15 | 21:53

@VanBukkem | 26-08-15 | 21:44

*kreun*
.
Dat Bush moment... Our darkest hour indeed.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:51

@Rico den Hollander | 26-08-15 | 21:45
hehe, dat zou wat zijn, dat je als Nederlander een gracht over wil om het onveilige deel van A'dam te ontvluchten om naar de veiligheidszone van de EU gecontroleerde binnenstad te willen.
Wedden dat ze je dan wel terug kunnen sturen? :)
moehahhahahaha

miko | 26-08-15 | 21:50

@Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:44

Zoals u ziet in mijn tegel is de casus nogal hypothetisch. Maar in zekere zin ben ik ook voor een Europese superstaat. Een DEMOCRATISCHE superstaat. Een competente kleine effectieve superstaat. Een diverse superstaat. Ik denk ook dat het wel had kunnen lukken als deze principes waren toegepast.
.
Dit alles is deze EU niet. Daarom ben ik er fel tegen gekant. Ik zie de EU als het grootste gevaar voor vrijheid sinds de Nazi's. Het zijn geen nazi's maar wel zeer bedreigend door hun ambities.
.
Ik heb mijzelf nimmer tegengesproken.
.
Voor Europa, tegen de EU.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:50

Mmm gratis feesje we komen met zn allen

benikookalgek? | 26-08-15 | 21:50

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:21
Je zou bijna willen dat zo een baard een aanslag pleegt op die dag. Bijna, want ook deze eurodespoten gun ik hun leven.

miko | 26-08-15 | 21:47

@Jan Boule | 26-08-15 | 21:39
The Coudenhove-Kalergi plan ..
Aluhoedje opzetten.
Bbc heeft een (gelieerd)artikel:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
"EU should 'undermine national homogeneity"

SyntaxError | 26-08-15 | 21:46

@De Treinende Rechter | 26-08-15 | 21:11
Zolang dat geld rechtstreeks terug de Nederlandse economie ingaat levert dat meer op dan dat er straks legbatterij eieren van inferieure kwaliteit onze kant opkomen vergezeld van oostblokiaanse zakkenrollers uit dat kudtland Oekraïne.
Ook als het niet bindend is en men de eventuele negatieve uitkomst aan zijn laars lapt zullen misschien de schellen bij mensen van hun ogen vallen dat het jarenlang stemmen geen zin heeft gehad.

miko | 26-08-15 | 21:45

Het is ziek. Ze zijn in staat een paar dobbernegers in te vliegen om door de grachten dobberen. Bah Bah Bah.

Rico den Hollander | 26-08-15 | 21:45

6 maanden lag al die EU uitvreters over de vloer. Ze kunnen beter gewoon in Brussel blijven. Wat een geldverspilling weer.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:45

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:31
Jan Peter Balkenende, in het buitenland beter bekend als Harry Potter. De man die bijna flauw viel van opwinding toen ie president Bush een hand mocht geven tijdens zijn bezoek aan het Witte Huis.
Inderdaad. Ook toen sloegen we al een pleefiguur.
'Dieper kunnen we niet zinken' dachten we toen nog.

VanBukkem | 26-08-15 | 21:44

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:13
'Geleidelijk gelijktrekken, vanzelfsprekend naar ons nivo, niet dat van het zuiden.'
Ghaha, heb je het over jezelf?

Onder bepaalde voorwaarden ben je dus voor de EU. Geleidelijk gelijktrekken?? Hoe wil je dat bereiken met de enorme economische verschillen die er zijn?

Je lult echt uit je nek en spreekt jezelf tegen en praat anderen naar de mond.
Pro EU? WTF!

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:44

Mark my words, gedurende dat half jaar krijgen we toestemming tot verscherpte grensbewaking. Mooi hè dat Schengen?

Graaf van Egmont | 26-08-15 | 21:41

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:28
Alle stemmen Moeten met de hand geteld worden. Dus dan heb je nog niets aan je ssl, eas, des whatever triple layer at the node authenticated beveiligde platform.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:41

Arm Europa, arme Europeaan.
Van hoog tot laag is men bezig Europa te ontwrichten lijkt het wel.
De Paus die zegt dat wij de broeder-moslims met open armen dienen te ontvangen.De Bisschoppen die hun mond houden terwijl aan de toegangspoorten van de volkswijken moskeeën verrijzen en hun kerken gesloten dan wel gesloopt worden. De Navo die aan de ene kant een F16 ( à 19.000 euro per vlieguur) een bom laat gooien op Isis maar tegelijkertijd een veerdienst openhoudt voor tienduizenden moslims waar tussenin talloze adepten van Isis zitten dan wel potentiële adepten( De Italiaanse Veiligheidsdiensten en de Sûreté bevestigen zulks) . Juncker, afkomstig uit het fiscale paradijs Luxemburg en technocraat als hij is, lak heeft aan de gewone burger.De wereldwijde knechten van het grote geld die ook hier( Europa) weer de gewone man knevelen al weer jaren lang. De media door diezelfde belastingbetaler in stand gehouden en een gekleurd beeld geven van de werkelijkheid. De eveneens door de belastingbetaler vetgemeste NGOs en mensenrechtenorganisaties die goud garen spinnen bij de door Qatar en Saoudie-Arabië opgezette en uitgespinde invasie van honderdduizenden geloofsgenoten. Aldus houdt de morrende Fransman, Duitser, Zweed en Nederlander die moet zien te overleven, zich koest maar wel zijn vrijheden op welk gebied dan ook teniet ziet gaan en zijn buurten ziet veranderen met de moskee aan de ingang ten teken van veroverd gebied gelijk een kasteel in de Middeleeuwen. En als hij daar wat van zegt steevast wordt weggezet als bekrompen, racist en islamofoob. Er komt een islamitische apartheid met nog meer jodenhaat , christenhaat, atheïstenhaat sowieso. Nu al kleden vrouwen zich in Zweden en Frankrijk zich onbewust minder 'zomers". De Saoudies en Qataries hoeven geen schot te lossen , hun doel , een islamitisch Europa staat voor de deur wijd open gehouden door de EU.Decadentie tiert welig.Defensie heeft geen enkele prioriteit anders zet je er geen secretaresse op met de looks van een Oost-Europese X-ster. We hebben een leger dat al niet meer in staat is te helpen een bosbrand te blussen zo meldde deze week de opperbevelhebber.

Jan Boule | 26-08-15 | 21:39

Goed moment voor een tegen demonstratie.

Thunderbird | 26-08-15 | 21:39

@A3an | 26-08-15 | 21:33
Sommigen zijn daar helemaal bezeten vn.

SyntaxError | 26-08-15 | 21:35

@Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:31
Met zijn "het zout komt het zoet" bezwering .. de charlatan.
Deze Rutte is trouwens geen haar beter.
"leugenaars, ik zou ze .... "

SyntaxError | 26-08-15 | 21:33

Volgend jaar is het 333 jaar geleden dat de mossels voor de poorten van Wenen stonden. Komen die Illuminati-gasten hier vieren, wetende dat het nu wel gaat lukken. Dit soort getallen zijn ze gek op !

A3an | 26-08-15 | 21:33

BasBr | 26-08-15 | 21:07

Hahahaha, zo leuk. Ik heb de chips en cola er al bij..

Chow | 26-08-15 | 21:31

@VanBukkem | 26-08-15 | 21:29

Waar maakt u zich nog druk over... Hoeveel Kabinetten Balkenende hebben we ook alweer gehad?

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:31

@BlitzFlicker | 26-08-15 | 21:01
Democratie is nu eenmaal duur.

Corruptie ook trouwens.

Min-of-meer | 26-08-15 | 21:29

Mark Rutte een half jaar lang in de spotlights van de wereldpers.
@Frits Bolkestein
En jij dacht dat we met Pim Fortuyn een pleefiguur zouden slaan...

VanBukkem | 26-08-15 | 21:29

@Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:05

30? Voor 15 miljoen zorg ik voor een state-of-art goed beveiligd internetplatform met sluitende gebruikersverificatie & privacymaatregelen, eerste bemande pilot (dit ref.) inbegrepen. Ik ben bereid de opdracht tegen fixed price te realiseren. OMG!

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:28

@WaarDeWindWaait | 26-08-15 | 21:25
Je kunt ook je tegen stem laten geleden bij een referendum.

SyntaxError | 26-08-15 | 21:26

@De Treinende Rechter | 26-08-15 | 21:11

"weet je wat pas geldverspillen is? een referendum over een onderwerp waar de regering toch de uitkomst niet zal respecteren."

Aha.. daar is meneer de Treinende D66-Rechter weer met z'n "referendum is geldverspilling" argument. Kan het blijkbaar niet verkroppen dat z'n favoriete partij (ooit opgericht voor referenda zo omstreeks 1966) zo enorm voor lul staat momenteel.

Als de "wisdom of the crowd" die idioterie in Den Haag had kunnen tegenhouden met een referendum dat een paar miljoen kost, dan waren we nu heel wat goedkoper af geweest: Geen EUR 25 miljard naar Griekenland, Geen Euro maar nog steeds de Gulden in de portemonnee en Geen EUR 200 miljard Rutte-garanties voor de Euro reddingsfondsen en Nederland niet in een uitzichtloze transferunie waar we de komende 40 jaar voor krom mogen liggen.

De Grieken regelden ook binnen een week een referendum (en die hebben honderden eilanden). Kom op zeg zo moeilijk en kostbaar kan dat allemaal toch niet zijn in een klein landje als NL. De kosten worden schromelijk overdreven door de referendum-tegenstanders om op die manier te trachten de animo voor een referendum bij de bevolking in de kiem te smoren. Allemaal drogredenen. Trap er niet in.

Outsider-Inside | 26-08-15 | 21:26

Voor de balans der idealen, op kosten van de belastingbetaler, verwacht ik ook een feestje tégen de EU a 250.000 euri.
Aangezien ik zelf meebetaal, wil ik ook wat inspraak hebben.

Allitnil | 26-08-15 | 21:26

De nieuwe staat Europa heeft meer weg van een uitgewoonde hoer dan iets waar je nog toekomst in ziet.
Sla de propaganda over en begin maar meteen met onderdrukken, daar komt het vroeger of later toch wel van.

MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 21:26

@peterdh | 26-08-15 | 21:19
Dure Potloden??
--
http://politiek.tpo.nl/kort-nieuws/2013/04/10/referendum-kost-30-miljoen-per-keer/

Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:25

Met dit REFERENDUM betrek je geen Amsterdammers, maar Russen bij de EU. Alhoewel er onder de Amsterdamse krakers, communisten, socialisten en wat al niet meer er vast wel een hoop oude fans van de USSR zitten die stiekem hopen dat het groot Sovjet communistische rijk er nog steeds komt. Dat dan weer wel.

WaarDeWindWaait | 26-08-15 | 21:25

Pechtold doet dat gewoon gratis

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:23

*Blaast ballonnen op voor dit feest ..
"Deze mensen zij zo ongeloofelijk competent, ik leg met alle liefde en plezier het leven van mij en mijn nakomelingen in hun handen. Ongezien."

SyntaxError | 26-08-15 | 21:22

@Ofzo2 | 26-08-15 | 21:13

Het werkt tegenwoordig ongeveer zo.
Je laat de buitengrenzen volledig lek en je bevolking de problemen die ervan komen maar zelf oplossen of dempt de put als het kalf verdronken is. Criminaliteit, overlast, of terrorisme & geweld.
.
Maar als je met je politieke vrienden samenkomt gaan alle registers los ten behoeve van de veiligheid. Steden worden in forten veranderd, drones, militairen, hi tech materieel. The whole shabam! Elementaire burgerrechten worden met een pennenstreek weggevaagd.
.
En als er weer wat van die zeikerige burgers omkomen moet je niet vergeten het allemaal "heel, heel erg" en "schokkend" te vinden als er publiek is. Daarna weer tot de orde van de dag.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:21

Laat ze die EU bobo's eens een rondleiding geven langs de Amsterdamse voedselbanken
en de verzorgingshuizen,
kunnen ze erbij vertellen dat we dankzij de EU ( gekke Henkie ) bijdrages zo dapper bezuinigd hebben dat dit de gevolgen zijn van open grenzen en andere brusselse brainfarts

Berthe | 26-08-15 | 21:19

Als het in die 6 maanden bij 250k blijft zijn we spekkoper. Vrees dat het zeker 10 mln gaat kosten qua feestjes, veiligheid, propaganda én kekke EU-projectjes om kinderen vanaf 3 jaar te leren wegkijken en goedpraten.

de Voorzittert | 26-08-15 | 21:19

@De Treinende Rechter | 26-08-15 | 21:11
Het referendum heeft als einddoel dat we een heel stuk onkosten aan het gedrocht dat de EU is zullen besparen.
Het referendum is uiteindelijk dus spot goedkoop en zelfs als de uitslag genegeerd word geld goed besteed.

Energya | 26-08-15 | 21:19

@Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:05

mmm 30 miljoen? Dat is dus voor de 3,75 miljoen mensen die ze er voor die ene dag extra voor moeten inhuren (gerekend 80 euro per dag)??

Of zouden dat de schromelijk overdreven kosten zijn?

peterdh | 26-08-15 | 21:19

Wel even die grenscontroles tijdelijk invoeren voor die belangrijke politici he?

Ofzo2 | 26-08-15 | 21:13

@Feynman | 26-08-15 | 21:01

Twaalf sterren. Bij dat aantal hadden we het qua landen ook moeten laten. Geleidelijk gelijktrekken, vanzelfsprekend naar ons nivo, niet dat van het zuiden. Een effectieve, wat mij betreft democratische rechtstaat, regeringsvorm opzetten in dialoog met de volkeren en dan pas uitbreidingen. Op het moment dat we het aankunnen, tot een goed succes kunnen brengen. Die uitbreidingen dan natuurlijk op een enkele voorwaarde. U treedt toe, u komt naar ons, u gaat over x tijd 100% voldoen aan de vereisten. Ook rustig. Ik zou er minimaal een halve eeuw voor nemen. Er zijn ook nog wel wat andere zaken nodig, maar da's een ander topic.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:13

Het is altijd kwistig strooien met andermans belastinggeld voor het eigen ideaal.

Allitnil | 26-08-15 | 21:12

weet je wat pas geldverspillen is? een referendum over een onderwerp waar de regering toch de uitkomst niet zal respecteren.

De Treinende Rechter | 26-08-15 | 21:11

Dhr. de Wit | 26-08-15 | 21:07
Stem je tegen TTIP?

SyntaxError | 26-08-15 | 21:10

Donder al de "vluchtelingen" ook maar in Amsterdam neer. Plaats er een hek omheen en voer daar de paspoortcontrole maar in. Zoek het maar lekker zelf uit.
#multiculreservaat

Sjaak uit Dordt | 26-08-15 | 21:09

Waar halen die malloten het idee vandaan om burgers te betrekken en voorlichten over de EU.
We willen helemaal geen afgewogen mening bij burgers, want we proberen hier een referendum te verkopen.

BasBr | 26-08-15 | 21:07

De regelgeving uit Brussel en die van individuele landen spreken elkaar ook heel erg vaak tegen.
De meest legendarische is wel dat in de horeca in keukens gladde tegels moeten worden gebruikt om het makkelijk schoon te houden. De EU schrijft echter voor om ruwe tegels te gebruiken, zodat je niet op je bakkes kunt gaan want de kans bestaat dat ze glad worden.
Koek Koek!

Dhr. de Wit | 26-08-15 | 21:07

Toch nog eens naar de psych .. deze medicijnen werken niet meer ..

SyntaxError | 26-08-15 | 21:06

@BlitzFlicker | 26-08-15 | 21:01
30 Miljoen wordt gezegd. En 2.5k is 2500 Euro. Jij bedoelt 250k

Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:05

Kijk, ik begrijp dat een EU zelf de portomonnee trekt om zichzelf te promoten. Iedere organisatie vecht voor bestaansrecht, dat is haar natuur. Als ze goed werk zou verrichten zou extra promotie niet hoeven, maar dat terzijde.
.
Ik begrijp echter niet dat een NEDERLANDSE gemeente, NEDERLANDS belastinggeld uitgeeft, om ook de EU te promoten.
Nogal een beetje dubbelop. We dragen bij aan het EU budget waarin ongetwijfeld prop..eh..motie kosten zijn opgenomen en dan gaan gemeenten dat nog eens overdoen? Dezelfde gemeenten die klagen over budgettekorten voor hun zorgtaken, hun dienstverlening afbouwen, en belastingen omhoog gooien?
.
Lijkt me sowieso niet wenselijk dat de overheid stelling neemt in de EU discussie. Dit is immers een politieke discussie. Overheden dienen slechts uit te voeren.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 21:04

Ik heb er goede hoop op dat tegen 2016 Nederland het meest EU kritische land is geworden in de EU. En dat dit voorzitterschap gebruikt word om de EU in zijn huidige vorm te stoppen en terug te brengen tot een Europese samenwerking tussen volkeren. Die discussie sluit mooi aan op http://geenpeil.nl/.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 21:04

*Zich maar weer eens beseffen doet waarom emigratie naar het Oosten wenselijk was..*
Mijn god, wat was het verlaten van die #@%%@$ Randstedelijke ellende een goede beslissing..

Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 21:04

@Driewerf Hoezee | 26-08-15 | 20:58
En dan de Z van Zuigkracht vergeten. Driewerf schande!

Driewerf Hoezee | 26-08-15 | 21:02

Wat is "de EU" nou eigenlijk voor de gemiddelde mens? Niet meer dan een blauwe vlag met gele sterretjes. Wat er écht achter de schermen gebeurt weet niemand behalve dan dat er een hoop regeltjes uit Brussel komen en dat er af een toe een zak "extra" geld op tafel moet worden gelegd.
En als de burger dan eindelijk iets wil weten van de EU, bijvoorbeeld over TTIP, dan mogen we dat niet horen, want "handelsbelangen".
Met de EU hebben wij als land soevereiniteit ingeleverd die wij nooit meer terug krijgen, zoals de beschikking over onze eigen munteenheid en grens.
De EU is er niet voor de burger, de EU is er voor de EU. Wat dat dan ook mag zijn.

Dhr. de Wit | 26-08-15 | 21:02

Hoe duur is zo'n referendum eigenlijk? Waarschijnlijk meer dan die 2.5k voor een evenement.

BlitzFlicker | 26-08-15 | 21:01

tweeënhalve ton, miljoen Amsterdammers, dus allemaal een blauw Mariakaakje met twaalf sterren erop.

Feynman | 26-08-15 | 21:01

Dan is 250k nog een koopje voor een heel feest. Amsterdam was al een ton kwijt aan alleen al een nieuw logo..

Chow | 26-08-15 | 21:00

Ik hoop dat onze licht-zedige vrouwen op de Wallen massaal hun uigkracht terugschroeven als dat EU-gajes er een personeelsfeestje komt houden. Net zoals onze stofzuigers.

Voor wat hoort wat. Denk daar maar is over na...

Driewerf Hoezee | 26-08-15 | 20:58

Amsterdam is ook echt zo'n bolwerk voor gekke d66 studenten en korpsballetjes.

Anoguurder | 26-08-15 | 20:58

Het houdt niet op. Niet vanzelf..

Mesmer | 26-08-15 | 20:56

Niet overdrijven Marie, als Hoofd Lege Flessen, Zimmerfranz het statiegeld heeft teruggebracht is het nog maar 245K.
Of mag hij dat geld ook zelf houden?

Cuyahoga | 26-08-15 | 20:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken