Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan Roos bij NOS Journaal over #GeenPeil

Dingdong, dit is het zes uur journaal met... sterreporter JAN ROOS! Als enige echte officiële woordvoerder van GeenPeil heeft Jan Roos vandaag onze Staatsomroep te woord gestaan. Logisch, hij heeft van ons allemaal hier op de redactie het beste NPO-hoofd. Nu concurrent RTL de GeenPeil-campagne volgt, kon de NOS niet langer achterblijven. Kijk, er is zelfs een heel artikel aan gewijd. Met als belangrijkste nieuws: GeenPeil heeft nu al VIER BANEN gecreëerd bij de Kiesraad. Dus u ziet het, Nederland wordt er nu al beter van. Ongeacht wat die zure hoogleraar van de Erasmus aan noodzakelijk anti-democratisch tegengeluid produceert. Zelfs een grote gemeente als Den Haag bereid zich al voor op de organisatie van het referendum. Daarvoor zijn nog wel heel veel handtekeningen nodig. Teken en deel dus ook teken.geenpeil.nl. Ook is er promotiemateriaal te downloaden, zodat u kunt posteren en flyeren in uw buurt, op uw werk of gewoon via uw Facebook. Leuk! En dan nu, Jan Roos bij het journaal op NPO2.

Reaguursels

Inloggen

Beveiligingsvraag werkt niet (blanco) ...!!

ikmaar | 26-08-15 | 14:59

Dat laatste zinnetje "de tweede kamer kan de uitslag dan alsnog naast zich neerleggen", voorspelt de uitkomst al. Maar desalnietemin toch mijn digiP ingestuurd.

Tjemig | 26-08-15 | 13:03

Jammer, door Jan Roos ben ik (bijna) geneigd niet te tekenen.

massaal | 26-08-15 | 11:56

Krabbel opgestuurd, inmiddels. Per postduif.

Raider Twix | 26-08-15 | 11:39

Wanneer ik hoor dat er geen referendum gehouden mag worden over de grondwet en het koningshuis, dan vraag ik mij af hoe democratisch deze voorwaarden wel zijn.

Moet de volgende stap, indien we de 300k stemmen halen, niet zijn een referendum over het aanpassen van de voorwaarden van het referendum?

salonsocialist | 26-08-15 | 09:56

Ongelofelijk dat zo'n hoogleraar zegt dat noemt men dan democratie. Het bijzondere is men praat niet over de inhoud. Ik heb idee, het verdrag brengt Europa alleen maar verder in problemen. In de Oekraïne is oorlog lijkt wel of niemand dit iets boeit. Oorlog kan zo overslaan naar andere landen. Bevolking in oost Europese landen zijn zeer ontevreden. brussel is hoogmoedig. Ze beseffen niet dat er nog talloze problemen liggen zoals Griekenland, Spanje, Italië. En bemoeien met binnenlandse politiek is uiteindelijk op de blaren zitten. Mensen maak er een succes van. Politici moeten wakker geschud worden

franck7020 | 26-08-15 | 08:52

Ongelofelijk dat zo'n hoogleraar zegt dat noemt men dan democratie. Het bijzondere is men praat niet over de inhoud. Ik heb idee, het verdrag brengt Europa alleen maar verder in problemen. In de Oekraïne is oorlog lijkt wel of niemand dit iets boeit. Oorlog kan zo overslaan naar andere landen. Bevolking in oost Europese landen zijn zeer ontevreden. brussel is hoogmoedig. Ze beseffen niet dat er nog talloze problemen liggen zoals Griekenland, Spanje, Italië. En bemoeien met binnenlandse politiek is uiteindelijk op de blaren zitten. Mensen maak er een succes van. Politici moeten wakker geschud worden

franck7020 | 26-08-15 | 08:52


Het wordt tijd voor reclamespotjes op tv en radio.... op een serieuze toon!!

Ouwe Jood | 26-08-15 | 08:36

@ Klier van Bartholin | 25-08-15 | 19:56
En zo is het. De mening van het volk zal weer achteloos terzijde worden geschoven door het clubje uitverkorenen.

prins_flip_da_luxe | 26-08-15 | 02:01

Gewoon allemaal delen via facebook. Mét goede uitleg. De meeste mensen begrijpen niet waarover het gaat. Namelijk ons recht op vrijheid en zelfbestuur.

Patatter | 26-08-15 | 00:00

@Feynman | 25-08-15 | 19:58
THANKS Feynman. Wederom veel knippen en plakken gebeuren. Dierenpoes heb ik weer oog voor. Ja ik zie je. Beetje mijn stukje vlees van mijn bord jatten? Ik vreet sla. Komt door vrouwen. Kom niet aan mijn vis en vlees! Gevolgen zijn niet te overzien!

Ja Dierenpoes, heb mijn zalm en vlees. Als ik er zelf op jaag ben ik oke? Of opeens een moordenaar? Desondanks ex misje (nog steeds mooi om te zien en heeft inhoud) Vooruit dan maar. Zolang ik maar tonijn, zalm, kip en gehakt kan vreten. Geen fout woord van mij dan

Vageling | 25-08-15 | 23:58

Ga eens bij wat voetbalstadions formulieren uitdelen en weer in ontvangst nemen, bij concerten, bij festivals, bij pretparken. Moet toch te doen zijn?

Speertjespunt | 25-08-15 | 23:20

denk wel dat ze het gaan halen.

Zou dit zeker digitaal doen, via digid.

Gemakkelijk te doen overheid!

nononse | 25-08-15 | 22:30

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:13

De staatsomroep die na dekkers zijn plannen even geen staatsomroep meer is. Ik denk dat ze daar de bemoeienis van dr politiek met hun even helemaal zat zijn. Wat denk jij..

tweetybird | 25-08-15 | 22:25

En dan te bedenken dat D66 ooit als populistische partij is begonnen: het 'opblazen' van de gevestigde orde. Als dat niet meer nodig is, dan ben je als D66 klaar. Verander je naam naar E15 (Elite of Europa 2015, maak dat zelf maar uit) en iedereen weet weer waar je voor staat. Voor de VVD geldt eenzelfde advies: vervang die D maar door een E. De PvdA hoeft niets te wijzigen. De A staat al voor Armoede. En vergeet ons aller CDA niet. Weer die verdomde D zonder inhoud. Sinds het debacle met het raadgevend referendum over de Europese Grondwet (2005) is de gevestigde orde panisch als het R woord valt. Dixit Brinkhorst (D66): "Het licht gaat uit als u tegen stemt'. No more questions your Honor.

rarity | 25-08-15 | 22:04

SyntaxError | 25-08-15 | 21:21
Dank voor je link.

Ramsesz | 25-08-15 | 21:29
Ik denk ook wel dat je hierin gelijk hebt maar het hoeft ook niet direct iemand te zijn die heel serieus over komt, maar wel wat meer 'meanstream'. Zelf denk ik dat iemand als van Van Leeuwen meer geschikt zou zijn geweest als reporter voor het GeenPeil 'project'. Maar goed, dat is iets voor GS zelf..

En ja, GS neemt bijna een unieke positie in. Waar de pers traditioneel de hoeder was van de democratie, laat die het teveel afweten. In dat gat springt GS nu. Gelukkig maar.

druipsmurf | 25-08-15 | 22:03

@druipsmurf | 25-08-15 | 21:12
Ja misschien is het verstandig om Thierry Baudet even voor de camera te halen. Die legt het iets zakelijker uit.

Mastermattie | 25-08-15 | 21:59

Nu HvNL ook nog even want "GeenPeil" levert "Geen resultaten" op, op hun website.
Allemaal even mailen naar [email protected]?

Mastermattie | 25-08-15 | 21:40

druipsmurf | 25-08-15 | 21:12 Ik snap wel wat je bedoelt, maar - en dit is voor iedereen die zeikt over Jan Roos - dat is nu eenmaal geenstijl. Die kan als "tendentieus" shockblog niet ineens met een "verschillige" maar peopsaaie woordvoerder op de proppen komen. Hoe scherp en actueel GS in feite ook vaak is. Het jammere is dan ook niet zozeer de wijze waarop GS het aanpakt, want die verdient alleen lof, maar meer het treurige feit dat GS de enige club is die dit soort initiatieven uberhaupt met enig succes weet (durft) te ondernemen.

Ramsesz | 25-08-15 | 21:29

Jongens, als jullie dit serieus willen laten slagen dan zul je toch écht betere mensen dan Jan Roos aan moeten trekken. Het gevaar bestaat dat mensen die niet zo bekend zijn met GS het direct laten afweten als men deze puberaal schreeuwende reporter aan het werk zien. En de website van geenPeil.nl ziet er ook al niet bepaald gelikt uit. Amateuristisch zelfs...

Ik hem daarom niet doormailen aan vrienden, familie en kennissen, hoezeer ik achter dit initiatief sta. Zelf heb ik al getekend. Het risico is dat ik dan de hele tijd moet uitleggen dat het toch écht een serieus initiatief is en geen puberale actie. Jammer dit.

druipsmurf | 25-08-15 | 21:12

-weggejorist-

Pieter Breydel | 25-08-15 | 21:06

Jan Roos, nu met gratis teiltje.

ik bin ein berliner8 | 25-08-15 | 21:06

-weggejorist-

Pieter Breydel | 25-08-15 | 21:06

Artikel gekopieerd:

Nederland
Versterk de democratie, steun het raadgevend referendum PREMIUM
GeenStijl zet zich in voor een raadgevend referendum over een associatieverdrag met Oekraïne
GeenStijl zet zich in voor een raadgevend referendum over een associatieverdrag met Oekraïne - Foto:AFP
Gerry door Gerry van der List 25 aug 2015

Een volksraadpleging kan een debat stimuleren over de expansie van de Europese Unie. Daarbij kan worden uitgelegd dat expansie van de omvang van de Unie en van de bevoegdheden van Brussel niet per se in het voordeel van Nederland is.

De sympathie ging vanzelf uit naar Ard van der Steur. De VVD-minister van Veiligheid en Justitie was vorige week de enige die zijn gevoel voor decorum had behouden tijdens het kabinetsdagje op het strand van Wassenaar en met zijn pak en das aangenaam afstak bij zijn collega's in hun vale spijkeroutfit.

De premier zelf had gekozen voor een hoodie, een vest met capuchon dat vooral geliefd is bij rappers, boksers en overvallers van supermarkten. Toen hij partijgenoot Van der Steur aan zijn das trok, moest hij heel hard lachen. Zoals zo vaak.

Een stuk minder goedlachs was Mark Rutte de dag erna. Toen moest hij ten overstaan van de Tweede Kamer uitleggen dat hij weer eens een verkiezingsbelofte had gebroken. Het ging deze keer om de stellige mededeling tijdens de verkiezingscampagne dat de VVD geen geld meer zou geven aan de Grieken. Toch ging het kabinet onder leiding van Rutte akkoord met een nieuw steunpakket.

Het was een moment van de waarheid voor de VVD-fractie. Zij had laten weten eigenlijk niets te zien in extra hulp voor een Griekse regering die zich zelden aan afspraken houdt. Maar het steunen van het kabinet kreeg prioriteit boven het volgen van de eigen inzichten.

Slechts één liberaal Kamerlid, Joost Taverne, durfde vast te houden aan zijn principes. De beginselvaste eenling zal bij de volgende verkiezingen vast op een lage plek op de kandidatenlijst belanden.

Wapens

De afgang van de VVD liet zien dat de stoere praatjes van Halbe Zijlstra, die bij het debat over Griekenland angstig ondergedoken was, in de praktijk weinig om het lijf hebben. Duidelijk werd ook weer dat het, in Nederland wijdverbreide, besef dat Brussel vaak domme, onnodige en schadelijke dingen doet, zelden inspireert tot verzet van (een meerderheid van) de Tweede Kamer tegen Europese maatregelen. Daarom groeit de behoefte aan alternatieve wapens in het democratische arsenaal.

Zoals het raadgevend referendum. Toen de Eerste Kamer vorig jaar akkoord ging met de invoering van een niet-bindende volksraadpleging, was daar niet zoveel belangstelling voor. Maar het is een interessante mogelijkheid voor burgers om hun wensen en ongenoegen te uiten.

Sinds 1 juli dit jaar kunnen zij zo'n referendum aanvragen over een aangenomen, maar nog niet in werking getreden wet of verdrag. Binnen vier weken moet de Kiesraad dan 10.000 geldige handtekeningen ontvangen en daarna binnen zes weken nog eens 300.000. Er zijn wel beperkingen. Over bepaalde onderwerpen, zoals de Grondwet en het Koninklijk Huis, mag het volk zich niet uitspreken.

Het is, naast het Burgercomité-EU, in het bijzonder weblog GeenStijl dat zich, onder de naam GeenPeil, nu erg inzet voor een raadgevend referendum over een associatieverdrag met Oekraïne. Nauwere banden met zo'n onguur land in oorlog zouden niet in het Nederlands belang zijn.

Bovendien dreigt in de toekomst een uitbreiding van de Europese Unie met dergelijke gebieden die ons veel kosten en niets opleveren. Zoals in het permanente kolonisatiestreven van Brussel op termijn semi­­dictaturen als 'Straatarmenië, Azerbedelzjan en Maffioldavië' passen. Behalve geestig zijn ze bij GeenStijl creatief met taal.

Machtsmiddel

Het raadgevend referendum is enigszins een machtsmiddel van de machtelozen. Het effect ervan kan minimaal zijn; het trekken aan de noodrem leidt zeker niet automatisch tot een noodstop. Niets let Mark Rutte om een duidelijke uitspraak van de bevolking met een luide lach te negeren, in de wetenschap dat Halbe Zijlstra hem uiteindelijk met een zuur lachje zal volgen.

Maar zo'n raadgevend referendum kan wel een interessante en waardevolle discussie stimuleren. In dit geval over de grenzen aan de groei van de Europese Unie. Waarbij helder kan worden uitgelegd dat expansie van de omvang van de Unie en van de bevoegdheden van Brussel niet per se in het voordeel van Europa en van Nederland is.

De 10.000 handtekeningen voor de eerste stap bij het aanvragen van een referendum zijn binnen. Nu wordt gezocht naar de 300.000 handtekeningen die ervoor kunnen zorgen dat dit democratische wapen echt kan worden ingezet. Het is een mooi initiatief. De democratie versterken door een krabbeltje te zetten: je zou het bijna een burgerplicht kunnen noemen.

Elsevier nummer 35, 29 augustus 2015

Pieter Breydel | 25-08-15 | 21:05

>SyntaxError | 25-08-15 | 20:29
Ook niet dus gvd.

SyntaxError | 25-08-15 | 20:32

Eerlijk gezegd, om jan roos hiervoor in te zetten, maakt de zaak er niet geloofwaardiger op. En zo kijkt onze (r)overheid ook tegen ons aan. Zelf onze protesten doe we op een lollige manier. Dat gaat natuurlijk niet werken. Dit is een ZEER serieus aangelegenheid, en daar maak je geen komedie van
keke | 25-08-15 | 19:46

By the way, ik heb niks tegen Jan Roos hoor!
Heel plastisch gezien, je zet ook geen metselaar in als voorganger, bij een begrafenis of crematie.

keke | 25-08-15 | 20:28

In dit geval veel kuddo's voor de NOS. Een zeer heldere uitleg hoe de kiesraad werkt, door wie en waarvoor een referendum kan worden aangevraagd en bovenal een duidelijke uitleg waarover het referendum dat geenpeil wenst te houden gaat. Ik zou zeggen copy en pasten die handel want deze simpele info zie ik niet zo hier op de site. Overigens compleet belachelijk, dat er GEEN mogelijkheid is een referendum aan te vragen als het gaat om het Koninklijk Huis en de Grondwet.

deechteprins | 25-08-15 | 20:25

@datzouzomaarkunnen | 25-08-15 | 20:07
Zie TTIP .. daar heb je echt helemaaaaal niets over te zeggen. Compleet geheim en zelfbenoemd legitiem.
Gaat tegen elke grondwet in, maar dat doet er niet toe.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...

SyntaxError | 25-08-15 | 20:13

Frans T. is op CNN!

ElMatadero | 25-08-15 | 20:07

Ooit heeft iemand natuurlijk gedacht:
"Dit willen we niet, maar we doen net alsof het kan. Weet je wat! We doen eerst een grens van 10K. Mocht dat dan lukken (hahaha) doen we nog een tweede drempel er achteraan van 300K" hahaha.
"Mark, zorg jij ff dat het gehamerd wordt?"
Eigenlijk wordt je als volk gewoon al als plebs behandeld in de hele procedure.
En inderdaad dan nog even achter het item "maar ze kunnen de uitslag alsnog naast zich neerleggen".
Gatver.

datzouzomaarkunnen | 25-08-15 | 20:07

@johoost | 25-08-15 | 19:56
*klopt Joost broederlijk op de schouder en zegt: "nee Joost, dit was het grote mensen journaal".
En zucht diep.

SyntaxError | 25-08-15 | 20:04

@Feynman | 25-08-15 | 19:58
Wat een goede video van Jan Roos Engs een beetje)! +1. Dit overtuigt er weer 100k. Op naar de 500.000 Stemmen.

Mark_D_NL | 25-08-15 | 20:04

Jongelui, ik heb, zoals al eerder geschreven, nog een spandoek liggen (geenpeil.nl 200x50) voor diegene met een mooie plek ervoor, in de openbaarheid welteverstaan. [email protected] voor geïnteresseerden.

ddwur | 25-08-15 | 20:03

Het zit in het 8 uur. Hoera!

vier_zeven_vijf_drie | 25-08-15 | 20:01

Filmpje is zo belachelijk ( dank Jantje Roos) dat dit meer kwaad dan goed doet. Overigens, dit is het jeugdjournaal toch? Zeg me aub dat dit het jeugdjournaal is....

johoost | 25-08-15 | 19:56

Een raadgevend referendum.
Waar ken ik dat van?

Klier van Bartholin | 25-08-15 | 19:56

Goh! Staatspropeganda kan het niet ontwijken. Meehelpen is dit niet. Gewoon een krampachtige poging te ridiculiseren. Als het volk inspraak krijgt gaat dat zooitje echt op de schop. Geen eigen regie meer over hoe zognaamd het publieke bestel op de schop gaat. Wat muppets die een Arrogander 'Mussert' Pechvoorons naspelen. Tjah...

Vageling | 25-08-15 | 19:54

Nadat de ruim 300.000 handtekeningen zijn ingediend volgt er een referendum wat men uiteindelijk naast zich neer legt en weer over gaat tot de orde van de dag. Bedankt voor alle moeite maar een dikke middelvinger voor de burger.

Mask | 25-08-15 | 19:52

Je mag best wel stinkend trots op jezelf zijn, GS, ik ben dat als reaguurder stiekem ook wel een beetje. Potverdorie zeg, als dit lukt dan is dat goud...

Draaikont24 | 25-08-15 | 19:51

@SyntaxError | 25-08-15 | 19:42
De aantallen kunnen helemaal niet zomaar gewijzigd worden. Het is een WET.

Lupuslupus | 25-08-15 | 19:49

@DaeHanMinGuk2 | 25-08-15 | 19:41
Hou toch eens op met dat negatieve *gezeur*

Lupuslupus | 25-08-15 | 19:47

@Mastermattie | 25-08-15 | 19:44
Op zijn minst bedenkelijk.

SyntaxError | 25-08-15 | 19:47

Eerlijk gezegd, om jan roos hiervoor in te zetten, maakt de zaak er niet geloofwaardiger op. En zo kijkt onze (r)overheid ook tegen ons aan. Zelf onze protesten doe we op een lollige manier. Dat gaat natuurlijk niet werken. Dit is een ZEER serieus aangelegenheid, en daar maak je geen komedie van

keke | 25-08-15 | 19:46

@SyntaxError | 25-08-15 | 19:42
OK, dat zou wel spijtig zijn maar verklaart ook de angst welke men heeft dan men echt de aantallen haalt. Ziek eigenlijk als je erover nadenkt.

Mastermattie | 25-08-15 | 19:44

"De kosten van zo'n referendum zijn minimaal dertig miljoen euro," zegt Bakker. "Als er verkiezingen gepland staan kunnen we het referendum daaraan koppelen, maar als dat niet zo is moet het zelfstandig."
Nou, doe er dan ook maar meteen tweede kamer verkiezingen bij

Mastermattie | 25-08-15 | 19:43

@Mastermattie | 25-08-15 | 19:38
Voorzover ik begrepen heb zou een dergelijke digitalisering van deze procedure leiden tot een hogere drempel; er zijn veel meer stemmen nodig.
Heb het volgens mij gelezen op een website van de overheid .. kan het niet meer vinden .. iemand?

SyntaxError | 25-08-15 | 19:42

De regering gaat de referendum keihard negeren, let maar op!

DaeHanMinGuk2 | 25-08-15 | 19:41

Redactie, back in the days deden jullie dit: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2006/08/... .
Voor herhaling vatbaar?

Misschien deze ronde het darten sponsoren en dan een blauw dartbord met gele sterren leveren?

Mastermattie | 25-08-15 | 19:40

"We zijn bezig met het ontwikkelen van een applicatie om dat proces te digitaliseren."
Misschien kan de Joris van de kiesraad dan eens om de tafel gaan zitten met de Joris van GeenStijl.
Dan kan er een mooie API gebouwd worden zodat het formulier van GS / GP direct in het systeem van de KR terechtkomt.

Mastermattie | 25-08-15 | 19:38

@lanexx | 25-08-15 | 19:28

De vraag is of ie er door komt. Naar schijnt meent in ieder geval de NPO te kunnen bepalen of bepaalde reclame content wel geschikt is voor ons. Aangezien een Geenpeil campagne nou niet bepaald strookt met de door de NPO uit te dragen propaganda voor oa de Brusselse antidemocratie kan zo'n reclame wel eens op de snijtafel blijven liggen... Henkie weet ervan.

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 19:36

Sabotage! Ziggo ligt er uit in Appingedam, Delfzijl en omstreken ligt er uit. De prognose is dat de storing pas om 21:30 uur opgelost is. Dus beide journaals kunnen hier niet bekeken worden.

WitteGrunneger | 25-08-15 | 19:35

@Baron Clappique | 25-08-15 | 19:27
De overheid weet al lang *alles* van u. Wat ze niet weet is welk vakje u in het stemhokje rood maakt. Maar dat is dan wel meteen het enige.

Lupuslupus | 25-08-15 | 19:34

@Inf. | 25-08-15 | 19:25
Dat wordt interessant als die 300k verzoeken digitaal binnen komen. Die zullen dan ook wel handmatig gecontroleerd worden. De Kiesraad heeft vacatures!

Mark_D_NL | 25-08-15 | 19:31

De ivoren toren legt de lat te hoog met 300.000 handtekeningen, daarbij is het een raadgevend referendum, dus de 'koekenbakkers' kunnen het wederom negeren. Ik ben blij getekend te hebben om zo - hopende op een overwinning - onze democratie terug te krijgen. Als het lukt een voorstel voor een volgende referendum: het Jorissen van Jihadi's, Dobbernegers en Calaiscruisers.

Vies Droefvink | 25-08-15 | 19:31

Is er geen rijke Nederlander die een halve minuut zendtijd zou willen kopen om deze af te dwingen referendum te promoten, eentje die zich bloot wil geven, die moed heeft?
GS, jullie wedden op het verkeerde paard met Jan Roos, hij kan de tokkies ronselen, voor de rest van het volk moet er een ander ingezet worden.

lanexx | 25-08-15 | 19:28

Laten we deze NOS reportage opdragen voor een Emmy Award... :)

alphabert | 25-08-15 | 19:27

Niet anoniem kunnen stemmen is het probleem. Iedereen weet, de Overheid kijkt met u mee.

Baron Clappique | 25-08-15 | 19:27

"We hebben vier extra mensen aangenomen om de verzoeken te verwerken," zegt Melle Bakker, directeur van de Kiesraad. Bakker had niet verwacht dat de wetsverandering tot zo veel reacties zou leiden. De tienduizend verzoeken die binnenkwamen om het het initiatief GeenPeil te ondersteunen, moesten handmatig worden gecontroleerd. "We zijn bezig met het ontwikkelen van een applicatie om dat proces te digitaliseren." (nos.nl/artikel/2053938-kiesraad-veel-e...)

Haha, de Kiesraad moet 4 postbodes aannemen en gaan meteen digitaliseren omdat GeenPeil 10.000 brieven door de brievenbus douwt. Is vast geen budget voor 4 postbodes.

Inf. | 25-08-15 | 19:25

-weggejorist-

Toetsiemonster | 25-08-15 | 19:25

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:43
Als we dan toch op de Doors toer gaan, deze voor Pechtold en zijn huwelijk en zijn Europese droom?
youtu.be/SLdvnQD_eio

Toetsiemonster | 25-08-15 | 19:25

Kunt u ook het geenpeil logo hosten opdat ik dat als avatar op den internet kan gebruiken?

psychonaut | 25-08-15 | 19:25

@80 | 25-08-15 | 19:10

Geld is onbelangrijk als het gaat om Democratie! We geven een miljardtriljard uit aan Asielzoekers, Subsidie Onzin en andere truttigheid. Laten we dan niet malen om 30m voor eigenlijk het belangrijkste wat wij hebben... vrijheid en "Democratie"..

Mark_D_NL | 25-08-15 | 19:25

@jimbo888 | 25-08-15 | 19:23

Voor tieten zijn er toch genoeg andere sites?
Of heeft je papa die geblokkeerd?

QBert | 25-08-15 | 19:25

-weggejorist-

Mark_D_NL | 25-08-15 | 19:25

jimbo888 | 25-08-15 | 19:23 Nog een paar weekjes volhouden joh

Ramsesz | 25-08-15 | 19:24

Laten we het nog eens over geen peil hebben !!

jimbo888 | 25-08-15 | 19:23

@Meeroever | 25-08-15 | 19:05
Wat een gezeik over de campagne activiteiten van GS... Net begonnen al bijna 50k stemmen. En je zet never al je wapens in aan het begin! Wacht dus rustig af. Nog maar 275.000 Stemmen, en het begint net. Zwaartepunt zal in week 4 en 5 liggen. Volgende week zal medium zijn.

Mark_D_NL | 25-08-15 | 19:22

Le Roi | 25-08-15 | 19:10
Oké. Dank.

MasterMind99 | 25-08-15 | 19:19

@Godsammekraken | 25-08-15 | 17:54
Bijna 50k stemmen (dus + eerste ronde 60k!!!), niet slecht, best goed zelfs. Net begonnen. Nog weinig echte promotie, groepjes met flyers gaan deze week, dit weekeinde pas de straat op. Dus... trek nog geen conclusie. Als je te vroeg schiet heb je niets aan een pistool!

Mark_D_NL | 25-08-15 | 19:19

Ik zeg: we crowdfunden een reclamecampagne. Sterblokje voor en na elk 8 uur journaal.

Ramsesz | 25-08-15 | 19:19

Op npo 24 scrollt dit bericht door de nieuwsbalk onder in beeld; "veel werk aan referendumverzoeken". Men is wakker. Op naar de 300.000 handtekeningen. Oh, ja; f*ck Apple! Bij iedere bezitter van een Apple device die ik overhaalde om te tekenen bevroor de app na het zetten van de handtekening. Zo ben ik al een aantal handtekeningen misgelopen. Een dezer dagen toch maar weer eens de printer aanslingeren om wat papieren handtekeningen te scoren.

van gulder | 25-08-15 | 19:17

@QBert | 25-08-15 | 19:13
lol

Lupuslupus | 25-08-15 | 19:14

@Lupuslupus | 25-08-15 | 19:11

Kan wat mij betreft ook prima, maar Meeroever denkt dat die allemaal weggejaagd worden. Of zo.

QBert | 25-08-15 | 19:13

Overigens kwam het wel erg duidelijk naar voren waar het referendum over gaat:
" OEKRAÏNE !11!!"
Man man man.

MasterMind99 | 25-08-15 | 19:12

@QBert | 25-08-15 | 19:06

Je kunt principieel voor referenda zijn okk al is de uitkomst anders dan je eigen mening. En hoezo twee referenda? De vraag is toch hetzelfde? Een anti-EU campagne is prima, maar doe dat dan zodra het referendum een feit is.

Meeroever | 25-08-15 | 19:11

@QBert | 25-08-15 | 19:06
Nee dat hoeft niet eens. Die pro EU-ers kunnen de aanvraag voor dit referendum gewoon steunen en tijdens de verkiezingen vóór stemmen.

Lupuslupus | 25-08-15 | 19:11

@Kaas de Vies | 25-08-15 | 18:48
Há, we hebben onze eigen Tamagotchi ;)

toetanchamon | 25-08-15 | 19:10

@MasterMind99 | 25-08-15 | 19:07
Nee, op vijf wetten zijn wel verzoeken binnen gekomen, maar die hebben die eerste fase (= 10K handtekeningen) niet gehaald.

Le Roi | 25-08-15 | 19:10

30 miljoen euro kosten om een referendum te organiseren. WTF?

80 | 25-08-15 | 19:10

Begreep ik nu goed dat er voor 5 andere wetten wel een referendum is gehaald?

MasterMind99 | 25-08-15 | 19:07

@Meeroever | 25-08-15 | 19:05

De 'talloze pro-EU democraten' kunnen toch ook gewoon hun eigen referendum aanvragen ?

QBert | 25-08-15 | 19:06

Mocht de poging tot een referendum falen dan ligt dat volledig aan de misplaatste anti-EU retoriek in de campagne van GeenPeil. Hiermee worden talloze pro-EU democraten weggejaagd.

Meeroever | 25-08-15 | 19:05

Inderdaad wel een gemiste kans dat Jan Roos weer als een kleuter moet staan schreeuwen. Dat, en het niveau van de website van Geenpeil werkt niet echt in jullie voordeel, jongens. Niet iedereen is reaguurder en/of kan reaguurdershumor waarderen...
.
Van veel mensen die ik heb willen laten tekenen kreeg ik te horen dat het er nogal amateuristisch en onbetrouwbaar uit zag. Ik kon ze geen ongelijk geven.

Le Roi | 25-08-15 | 19:05

@Agrajag | 25-08-15 | 18:41
Of driehonderdduizend handtekeningen haalbaar zijn hangt natuurlijk helemaal af van het onderwerp. Dit referendum gaat over Europa en onze toekomst, dus waarschijnlijk zal het een hele kluif worden om die driehonderdduizend handtekeningen bij elkaar te sprokkelen. Als dit referendum daarentegen over (bijvoorbeeld) wel of geen kerstpakket zou gaan, dan zou je het een stuk makkelijker hebben; dan hark je die driehonderdduizend handtekeningen waarschijnlijk binnen no time bij mekaar. Plus Henk&Ingrid op de barricaden.

VanBukkem | 25-08-15 | 19:02

@Karin5 | 25-08-15 | 18:48
Dat mag gewoon niet. Punt.
Maar dat maak niet uit want Willem is een gezellige goezak ...
Of maakt het wel uit, want Willem is immers staatshoofd?
"Onze democratie" ..

SyntaxError | 25-08-15 | 19:02

Okee, nu dus niet meer zeuren. Maar laat eens weten wat de tussenstand is.En wat moeten we met die tussenstand bij het burgercomite (40.000). Is dat all in?

FlamingPie | 25-08-15 | 19:01

Blij met alle aandacht. Dat de NOS met een links ondertoontje en vol arrogantie verslag doet, daar kon je je vingers op natellen. Het sesamstraat niveau promo'tje van Roos maakt het ze dan ook wel erg makkelijk. Hoop dat we de 300k aantikken, daar heeft met name van Rossem zn stinkende best voor gedaan.

vaas klaak | 25-08-15 | 18:59

@TuurlijkNiet | 25-08-15 | 18:20

Nou ja, het was natuurlijk ook niet heel erg veel moeite geweest om het even te vermelden in het artikel, als je toch al een artikel schrijft.

Het wordt gigantisch gepromoot, maar het lijk wel een beetje alsof de uitkomst een beetje verstopt wordt.

Voor alle andere dingen hebben ze toch ook in no time een tellertje op de site staan?

QBert | 25-08-15 | 18:58

-weggejorist-

vier_zeven_vijf_drie | 25-08-15 | 18:58

Wauw, zelfs een infographic dingetje. Ik zie het wel terug komen bij het 8 uur journaal.

vier_zeven_vijf_drie | 25-08-15 | 18:58

@Agrajag | 25-08-15 | 18:41

"Waar is dat getal van 300.000 eigen op gebaseerd, de hoop dat het daardoor meestal onhaalbaar wordt?"

Er zijn in Nederland minder dan 300.000 mensen lid van een politieke partij en ca. 10,000 daarvan maken in dit land op alle vlakken de dienst uit. Dus ze hebben in Den Haag gedacht: als er maar 300.000 mensen de moeite nemen om lid te worden van een partij dan is dat getal ook hoog genoeg om GEEN referendum af te kunnen dwingen. Laten we ze bewijzen dat ze het mis hebben. Allemaal tekenen en nog belangrijker: regel allemaal 3 handtekeningen bij je familie, vrienden en kennissen, want dan zijn we er al.

Overzicht van de (dalende) leden-aantallen van Nederlandse Politieke Partijen:

pbs.twimg.com/media/CM8EienUEAUJLb0.p...

Outsider-Inside | 25-08-15 | 18:56

Goddomme, besteedt men eindelijk aandacht aan jullie mooie plan, staat die Roos weer te krijsen. Iets later komt ie wel redelijk normaal over maar dan is het kwaad al geschied.
Ik vrees dat men(Nederland) hun mening over geen stijl/Peil weer eens bevestigd ziet. En geef ze eens ongelijk. Gemiste kans!

drastic | 25-08-15 | 18:56

o.k. Ik heb meegedaan uiteraard. Gestemd op Geenpeil en Pechtold zwaar teleurgesteld daarmee dus 2 goede redenen om dat te doen.
Maar laat één ding duidelijk zijn!: Jean Rose heeft niet bijgedragen aan de motivatie. Sterker...

Zwitsallevengevoel | 25-08-15 | 18:55

Heeft de Geen Peil flyer weer een onjuist formaat om te kunnen uploaden op Facebook. Gvd ook Facebook is tegen ons.

mr. Quispel | 25-08-15 | 18:55

@Karin5 | 25-08-15 | 18:50

Dat is gewoon zo gedefinieerd in een wet. En omdat deze wet voor 1 juli is aangenomen, mogen we dus over deze wet ook geen referendum aanvragen.

QBert | 25-08-15 | 18:54

@Agrajag | 25-08-15 | 18:41
Dat is een opgelegde drempel idd.
Sterker nog, officieel moeten er 300.000 op papier bij de kiesraad terecht komen.
GS probeert dit te omzeilen door de digitaal ondertekende formulieren af te drukken en ze vervolgens op papier bij de kiesraad te bezorgen.

SyntaxError | 25-08-15 | 18:53

Denk dat ik maar stukken land ga kopen in rhodesie of andere koloniale landen.... punt is wel dat wij Nederlanders overal ter wereld kunnen landen en er een succes verhaal van kunnen maken.... iets dat onze nieuwe nederlanders totaal niet in zich hebben, merendeel heeft een parasiterende en criminele houding evenals ze simpelweg niet succesvol zijn behalve het vol krijgen van een aflevering "opsporing verzocht"

Dutchmen32 | 25-08-15 | 18:52

ik schrok wel een beetje dat de tweede kamer de uitkomst van dit eventuele referendum gewoon naast zich neer kan leggen. gezien de clowns die we in de regering hebben zitten zal dat natuurlijk ook gebeuren om zo de mensen moe te maken om hun stem te laten horen en zo gewoon hun uitgestippelde koers vast te houden.

memyzelfandai | 25-08-15 | 18:51

Ze hadden bij de NOS ff nodig... Beter laat dan nooit.
.
Van Duyvenbode | 25-08-15 | 18:46
Ze brengen het een beetje op jeugdjournaal niveau, maar ik had niet direct het gevoel dat de neus ervoor wordt opgehaald.

Bubsy | 25-08-15 | 18:51

@QBert | 25-08-15 | 18:49
Hebben ze er ook een bepaalde argumentatie voor? Waarom staan het koningshuis en de grondwet boven de wet?

Karin5 | 25-08-15 | 18:50

@Karin5 | 25-08-15 | 18:48

Dat zijn dingen die boven de wet staan.
Ja hoor, dat kan gewoon in Nederland.

QBert | 25-08-15 | 18:49

Marketingtechnisch is de stelregel 'Het maakt niet uit hoe ze je noemen, als ze je maar noemen!' Natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen. En zolang JR niet gaat raaskallen en rustig blijft is hij zelfs in staat het verhaal helder in Jip&Janneke taal uit te leggen.
Nu alleen nog dat beloofde tellertje www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...

Klik_hier | 25-08-15 | 18:49

Leuk, die gratis aandacht. Alleen minder dat Geenpeil een beetje als nutteloos wordt neergezet door meneer van Schendelen, maar het blijft de publieke omroep hé. Stel je voor, je zou mensen voor democratie/een referendum stimuleren...

Le Roi | 25-08-15 | 18:49

Waarom mag men over het koningshuis of de grondwet geen referendum aanvragen?

Karin5 | 25-08-15 | 18:48

@toetanchamon | 25-08-15 | 18:15
Ja.

Kaas de Vies | 25-08-15 | 18:48

@ GS / Schietmijmaarlek | 25-08-15 | 18:14
-
Leuk zo'n flyer maar ik denk niet dat Oekraïne het Nederlandsche volk de reet kan roesten.
-
Kunnen we er niet bij vermelden dat het een dikke middelvinger is voor EU-sturmbahnführers Schulz en Juncker?
-
Dat Rutte de boom in kan met zijn miljarden voor Griekenland?
Dat we dat geld in eigen land hard nodig hebben voor de zorg, politie en defensie?

Eduardo- | 25-08-15 | 18:47

Wat m.i. waardeloos is, is dat het gebracht werd als iets dat niet serieus is.
Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:35

Inderdaad, er wordt neerbuigend over gerapporteerd. Maar ja, ik had ook niks anders verwacht van het staatsjournaal. Gelukkig heb ik het NOS staatsjournaal al minstens 20 jaar niet meer bekeken, met uitzondering van dit ene fragment dan.

Van Duyvenbode | 25-08-15 | 18:46

@Optelsommetje | 25-08-15 | 18:18
OK, ik geloof je en zal volgende keer de ondertiteling aanzetten en de muziek uit.

Guy Veropzoudten | 25-08-15 | 18:45

@Juriaan Schraamhaar | 25-08-15 | 18:41

Slechte bips ?

Is dat een compliment ?

QBert | 25-08-15 | 18:44

@koeberg | 25-08-15 | 18:36
Zou jij je dochter in de buurt van Jan Roos laten, na dat filmpje gezien te hebben?

SyntaxError | 25-08-15 | 18:44

Uw FB Quid?
Hahahaha,vorige topic al gelezen Quid?
Jezus man doeisnormaal.

swassannuf | 25-08-15 | 18:43

Jan Roos brengt het op een popie jopie-manier, luchtig, met een kwinkslag. Dat staat bekend als "populistisch", wat staat voor onderbuikgevoelens. Toch is "populistisch" een stuk minder "erg" dan extreem-rechts. Het is goed dat GeenStijl en Powned een populistische toon aanslaan. Hierdoor zijn ze door de goedmens niet te brandmerken als extreem-rechts. En populisme heeft ook iets joviaals, iets simpels, iets recht uit het hart. En dan af en toe een paar leuke meiden in beeld, en hup de angel is eruit, en je wordt door gevestigd linkskijkend Nederland weliswaar veracht, maar getolereerd.

Van Duyvenbode | 25-08-15 | 18:43

>SyntaxError | 25-08-15 | 18:41
Oh ja, en Free Tarik

SyntaxError | 25-08-15 | 18:41

Ik vind niet alles even goed, maar wat geenpeil betreft zijn jullie echt badass.

Juriaan Schraamhaar | 25-08-15 | 18:41

-weggejorist-

Agrajag | 25-08-15 | 18:41

@Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:18
Dat is een juiste observatie.
+ die "malloot" van een JR.
Bij de gemiddelde kijker zal de gedachte om het op te gaan zoeken en tekenen niet zijn opgekomen.
Dat kunnen ze goed bij de NOS en geenstijl heeft ze ook prima bronmateriaal verschaft. :)

SyntaxError | 25-08-15 | 18:41

Grappig dat het Geenpeil promomeisje via de zij-ingang stilletjes is afgevoerd.

koeberg | 25-08-15 | 18:36

NOS ïedereen kun de een referendum starten vanaf 1 juli, maar het kabinet mag dat naast haar leggen'. Das heel wat anders dan GeenPeil. Gewoon in een verpakking gestopt.

Kamervraag | 25-08-15 | 18:35

@Schietmijmaarlek | 25-08-15 | 18:21
Even opnieuw bekeken. De VoiceOver zei helemaal in het begin inderdaad dat een initiatief bij GeenPeil ligt en in de laatste zinnen werd het nog een keer gezegd, maar niet duidelijk werd dat mensen naar www.geenpeil.nl kunnen gaan als ze het initiatief willen steunen, niet duidelijk werd om welke wet het precies gaat en de suggestie werd gewekt dat het één van meerdere referenda is die voor veel werk bij de Kiesraad zorgen (terwijl het natuurlijk de enige is die écht voor veel werk zorgt momenteel). Wat m.i. waardeloos is, is dat het gebracht werd als iets dat niet serieus is.

Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:35


Eurotokkie | 25-08-15 |

LOL, touche.

Het Vijfde Wiel | 25-08-15 | 18:34

@deministerpresident | 25-08-15 | 18:29

Grappig dat de vijf miljard naar Griekenland niet als verspilling beschouwd wordt in die kringen. We krijgen het terug, echt. Met rente vanzelfsprekend....

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 18:34

GifKikkert | 25-08-15 | 18:25
Totdat het mensen wel iets kan schelen , maar ja dan is het meestal te laat.

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:34

-weggejorist-

Aucapone1619 | 25-08-15 | 18:32

Zie (dankzij VPN en een NL IP adres) alleen VARA boegbeeld en salonsocialist Cees 3Huis, die voor >€100k per jaar een dom spelletje mag presenteren.

Xirdalan | 25-08-15 | 18:31

Sneaky tegencampagne. 4 FTE bij de kiesraad en ik hoorde ze op radio 1 ook al zeuren dat zo'n referendum ons wel 40 miljoen euro gaat kosten. Poeh poeh... zo veel geld, daar doe ik niet aan mee hoor, al die verkwisting.

deministerpresident | 25-08-15 | 18:29

Het Vijfde Wiel | 25-08-15 | 18:28
Dan heeft die in ieder geval meer dan Rutte.

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:29

Eensch, heb mijn krabbel ook al gezet.

Apollo | 25-08-15 | 18:28

Pablo.Paparazzi | 25-08-15 | 18:25
Achter de voordeur vinden heel wat meer mensen dat politici koekenbakkers zijn , maar niet iedereen komt hier openlijk vooruit .

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:28


Eurotokkie | 25-08-15 |

En dat is ook het enige wat hij heeft.

Het Vijfde Wiel | 25-08-15 | 18:28

nogmaals ik wil hier in dordrecht best van deur tot deur met een stapel formulieren maar het blijft ook uit die hoek stil.

sander koekkoek4745 | 25-08-15 | 18:26

Ik weet niet of het verstandig is om nou uitgerekend Jan Roos het woord te laten doen. Het aantal handtekeningen per dag neemt sterk af (als ik de geruchten van de tussenstand van 50k mag geloven). Dat is niet omdat iedereen die niet tekent tegen is, maar dat ze niet op de hoogte zijn of omdat het ze gewoonweg niet kan schelen. Die mensen moet je bereiken en overtuigen. Dat doe je het best door je verhaal te laten vertellen door iemand die het goed doet bij het grote publiek, die wordt vertrouwd, en rustig en genuanceerd nut en noodzaak van het tekenen van de petitie kan uitdragen. Een schreeuwert als Jan "koekenbakker" Roos, die vooral wordt gezien als een soort boze clown met een kapmes die politici flauwe vragen stelt om te zien of ze gaan blozen (als men m al kent, zoveel kijkers had PowNews nou ook weer niet) zou nog wel eens averechts kunnen werken.

GifKikkert | 25-08-15 | 18:25

Ik weet niet of politici koekenbakkers noemen Geenpeil veel gaat helpen..

Pablo.Paparazzi | 25-08-15 | 18:25

@VanBukkem | 25-08-15 | 18:19
Ja, inderdaad, het begint lachwekkend te worden die NOS. Dat doen ze bewust zo 'slim', kan bijna niet anders.

Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:24

Het Vijfde Wiel | 25-08-15 | 18:20
Jan Roos heeft wel ballen .

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:24

Apollo | 25-08-15 | 18:19
Het gaat dan ook meer om een signaal , en daar zijn de heren in Den Haag best wel gevoelig voor.

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:21

Guy Veropzoudten | 25-08-15 | 18:16

GeenPeil was het eerste wat ze zei, hoor.

Schietmijmaarlek | 25-08-15 | 18:21

Is er niet een soort referendum ja register, waarbij je stem gerechtigde burger gewoon automatisch kan aangeven dat je elke verzoek om referendum steunt. Scheelt een hoop gedoe met formulieren en 300k haal je met gemak.

Bertus Brulbroek | 25-08-15 | 18:21

Jan Roos met zijn irritante rotkop is HET gezicht van GeenPeil? Die vent kan alleen maar schofferen! Het beste NPO hoofd? Die kop is niet om aan te zien.

Het Vijfde Wiel | 25-08-15 | 18:20

Heel goed om te zien dat er nu een professionaliseringsslag gemaakt wordt. Goed bezig! Vandaag veel mensen gesproken en heb de indruk dat het nu toch wel begint te leven bij de mensen. Support van Bekende Nederlanders wordt nu essentieel, dat moet de volgende stap zijn, die zijn nu eenmaal nodig om de massa te mobiliseren.

Outsider-Inside | 25-08-15 | 18:20

Woehoe onze Jan bij de NPO!
*ff terugkijken doet want ja net gemist *

G,I. Jane | 25-08-15 | 18:20

@Jimmy5214: Volg de links in het artikel en je weet het antwoord! Luie mensen zoals jij zijn de reden dat de PVDA en VVD nog steeds aan de macht zijn. Als je maar een vinger moet uitsteken is het al teveel werk en hebben andere zaken zoals TV kijken een hogere prioriteit..

TuurlijkNiet | 25-08-15 | 18:20

@VanBukkem | 25-08-15 | 18:09
Wat zei ik?

VanBukkem | 25-08-15 | 18:19

Optelsommetje | 25-08-15 | 18:16
Ja de DDR zal ook nooit vallen .

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:19

300.000 Handtekeningen, dan nog hopen op een nee bij het referendum. En dan een kabinet die zich dat naast zich gaat leggen, want een referendum is niet bindend, toch Balkenende, schoft die je er bent.

Apollo | 25-08-15 | 18:19

We kunnen beter een iets serieuzere toon kiezen. In het journaal werd niet erg duidelijk waar de mensen hun handtekening kunnen zetten. In het journaal werd 'GeenPeil.nl' niet genoemd. Ook werd niet duidelijk gemaakt dat www.burgercomite-eu.nl/ ook achter het initiatief staat. En niet duidelijk werd om welke wet het ging en waarom. Kortom ... ging weer lekker bij de NOS.

Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:18

Guy Veropzoudten | 25-08-15 | 18:16
Dan heb je niet goed geluisterd. Zelfs op het laatst werd het nog genoemd.

Optelsommetje | 25-08-15 | 18:18

.. en de NOS heeft het neergzet als een grap, daar hebben jullie ze dan ook alle munitie voor gegeven.

Panos88 | 25-08-15 | 18:17

Geenpeil werd niet genoemd. Die NOS heb je echt niets aan.

Guy Veropzoudten | 25-08-15 | 18:16

Volgens Rinus van Schendelen, hoogleraar politicologie aan de Erasmus Universiteit, is de kans dat er een referendum komt heel klein. "300.000 handtekeningen is heel veel", zegt hij.
.
Nou kom maar op met de challenge :)

Optelsommetje | 25-08-15 | 18:16

Pat1982 | 25-08-15 | 18:14

Alleen als Astrid Kersseboom er
zit kijk ik nog naar de NPO.

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:16

Prima hoor. Het 18 uur journaal heeft dagelijks bijna een miljoen kijkers. En iedere Joop reaguurder zal zojuist vloekend voor de buis hebben gezeten?

Optelsommetje | 25-08-15 | 18:16

❤️ NOS

Klik_hier | 25-08-15 | 18:16

O/T
wat voor account heeft Kaas? hij komt niet voor in de reaguuderstool. Kaas zeg eens eerlijk ben jij een Bot?

toetanchamon | 25-08-15 | 18:15

En daar komen weer meer handtekeningen op naar de 300.000. Is het niet om de eu te sarren dan is het wel om pechtold en rutte te sarren.

sander koekkoek4745 | 25-08-15 | 18:15

volgens de nos staat de teller nu op 50k

naraga | 25-08-15 | 18:15

Top dat promotiemateriaal, dat we maar nooit die grafkoppen mogen vergeten met de daarbij behorende uitspraken.

Rest In Privacy | 25-08-15 | 18:15

Wat een waardeloos topic.. natuurlijk ook meteen met vooral veel beeldmateriaal van dat ene slechte filmpje en ochwee al zou het woord geenpeil laatstaan de website genoemd worden.

Leyolm | 25-08-15 | 18:14

Ik val van mijn krukje terwijl mijn klomp breekt.

Stormageddon | 25-08-15 | 18:14

-weggejorist-

Agrajag | 25-08-15 | 18:14

Eindelijk landelijke aandacht. Voor wie er nog naar de NPO kijkt....

Pat1982 | 25-08-15 | 18:14

Koekebakkers!!

Xilvero | 25-08-15 | 18:13

Lekker dan. Echt inhoudelijk gingen ze er niet op in. En het 6 uur journaal is niks. Je moet bij het 8 uur journaL zitten

je suis bier | 25-08-15 | 18:13

lol... NOS says NO

Zookrates | 25-08-15 | 18:13

Ja ik heb getekend. Nu maar hopen dat na 100 jaar toch niet alle gegevens op tafel komen en dat mijn nazaten voor nazi's of landveraders worden uitgemaakt door links die toch wel aan de macht blijft, en zelfs zijn kiezers gretig ophaalt uit Syrie en Afrika.

Patje2011 | 25-08-15 | 18:13

Toch even hulp nodig van de staatsomroep.

Eurotokkie | 25-08-15 | 18:13

-weggejorist-

Agrajag | 25-08-15 | 18:13

"die koekenbakkers" zegt Jan Roos! Goed!

appelboor | 25-08-15 | 18:12

jongens, lees die linkjes nou eens bij GS: Jan Roos dixit: vandaag tikken we de 50k aan

Hemmenaar7 | 25-08-15 | 18:12

We hebben beeld!

appelboor | 25-08-15 | 18:12

Zit ik toch voor eerst in 10 jaar toch het NOS-journaal te kijken.
Oftewel: Geenpeil helpt de NOS.

Guy Veropzoudten | 25-08-15 | 18:11

Gaarne Erasmus niet in dit verband noemen, hoe droeg dan wel een jurk, achterlijk was hij niet.

Kaas de Vies | 25-08-15 | 18:10

"het probleem is juist dat de politiek niet leert" is de eerste zin die ik mevrouw Weimans hoor uitspreken op NPO2 www.npo.nl/live/npo-2 ...

Watching the Wheels | 25-08-15 | 18:10

Waarom zit ik daar niet?

Oh ja dat is waar als het niet in 8k wordt uitgezonden komt mijn ego niet tot haar recht.

Kaas de Vies | 25-08-15 | 18:09

Waarschijnlijk ergens weggemoffeld het 'grappig nieuws'-blokje, vlak voor het weerbericht.

VanBukkem | 25-08-15 | 18:09

-weggejorist en opgerot-

TabeFinkers | 25-08-15 | 18:07

Geenstijl heeft zich door pechtold laten omkopen? Of waarom wordt Jan Roos hier anders voor gestuurd?

Panos88 | 25-08-15 | 18:07

Nu nog het 6 uur journaal, straks het 8 uur journaal!

Swarte Piet | 25-08-15 | 18:03

"Overheid heeft handen vol aan referenda." De insteek is weer duidelijk.

harbi | 25-08-15 | 18:03

Godzijdank mogen we van Dekker niet meer lachen bij NPO.
Om de NPO lachen.... mag dat nog wel?

Schietmijmaarlek | 25-08-15 | 18:02

Ik ben benieuwd wat voor draai eraan gegeven gaat worden.. Als het juiste wordt overgebracht staan we deze week nog op 100k.

Leyolm | 25-08-15 | 18:02

Tering, gaat het wonder geschieden?

ProAsfalt | 25-08-15 | 18:01

Psssst: het moet zijn bereidt zich al voor. DT (3e persoon ev).

t.zeefje | 25-08-15 | 18:01

Tussenstad zal vandaag net wel of net niet 50k zijn.

Mesmer | 25-08-15 | 18:01

Den Haag bereidT zich voor.

Lupuslupus | 25-08-15 | 18:00

Dikke vinger naar de gevestigde politiek.

ecologiste | 25-08-15 | 17:58

Een tussenstand zou cool zijn, of het liefst zelfs een grafiekje met een rechte lijn van 0 aan het begin tot 300k op de deadline, en hoe we zitten ten opzichte van die lijn.

Al die coverage moet toch merkbaar zijn.

OxiFoxy | 25-08-15 | 17:58

Tsjakka! We krijgen traction, air time, coverage en meer van dat soort hippe termen. Op naar de 300k!

Eduardo- | 25-08-15 | 17:55

De enige conclusie die ik kan trekken uit het na herhaald verzoek niet ophoesten van een tussenstand is dat die niet vrolijk stemmend is....

Godsammekraken | 25-08-15 | 17:54

Wat is de tussenstand?

Jimmy5214 | 25-08-15 | 17:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken