Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#TTIPalarm: EU nu nog minder transparant

oie_Y3NgyzEX7PMP.gifDe EU gaat de TTIP-documenten alleen nog toegankelijk maken voor Tweede Kamerleden, Europarlementariërs en ministeries in een donkere kerker verstopt diep onder het Brusselse bastion. In een slecht verlicht en dompig kamertje, slechts toegankelijk voor één persoon tegelijk, mogen parlementariërs en regeringsleiders de TTIP-documenten inzien. Verder niemand. Dit is wat de EU verstaat onder transparantie. Omdat documenten uitlekten, zoals naar de Duitse site Correctiv (heel archief vol geheime TTIP-documenten), heeft de EU besloten de documenten nog maar beperkt toegankelijk te maken. Doodsbang als ze zijn dat het volk woest wordt op details uit het corporate onderhandelingsverdrag voordat het tot wet is gehouseofcards. Eén van de consequenties van TTIP is bijvoorbeeld dat goedkoop Amerikaans groente en fruit, volgespoten met hormoonverstorende chemicaliën die in de EU verboden zijn, de markt voor Europese boeren naar de kloten helpt. Europarlementariër Anne-Mineur (SP) laat aan RTL Z hoe de EU zo een open discussie over TTIP verstoort: "het aantal Europarlementariërs dat stukken mag inzien is heel beperkt. De stukken waarin zij inzage mogen hebben, is bovendien beperkt tot de Europese inbreng in de onderhandelingen. En ze mogen ook geen experts raadplegen om zich te laten adviseren over de inhoud." Belachelijk. Met TTIP creëren we een interne markt met de Verenigde Staten, waarbij corporaties meer zeggenschap krijgen over onze wetten dan onze eigen volksvertegenwoordiging. TTIP en de manier waarop het onze wetgeving binnen gefietst wordt, zonder enige transparantie, is een ranzig, walgelijk staaltje eurodictatuur in het voordeel van de (Amerikaanse) bedrijvenlobby. Voor wie zin heeft om met hooivorken te zwaaien, Milieudefensie organiseert op 10 oktober een manifestatie tegen TTIP. Ook kunt u nog online het Europees burgerinitiatief tegen TTIP ondertekenen. En als u toch bezig bent te pleiten voor meer democratie in Europa, neem TEKEN.GEENPEIL.NL dan ook even mee. Hieronder nog onze eigen Brusselse documentaire over TTIP.

Reaguursels

Inloggen

Kijk anders eens naar de film "The human experiment." dan zie je perfect hoe de US industrie met ongeteste chemicaliën omgaat. Ze willen niets testen en dumpen alle shit straks ook bij ons en we kunnen er niets tegen doen omdat het niet gelabeld hoeft te worden.
En de de US industrie mag een land aanklagen als ze geen formaldehyde in babyshampoo willen of BPA in heldere plastic flesjes. Dat gaat nog eens groot worden.
(film staat op NetflixUS en zal ook wel als torrentje rondzwerven gok ik)

Zathras | 25-08-15 | 22:37

@ Good Meuning | 25-08-15 | 10:32
.
WOW! Topreaguurselt heur!

fleischer | 25-08-15 | 21:48

En stem de volgende keer op een partij dit *tegen* TTIP is!

hotmint | 25-08-15 | 20:21

Heb de petitie ook getekend en gedeeld op Facebook.
Nog maar een keer de kern van het verhaal:
"Ik doe zelden mee naar petities e.d.. Maar deze heb ik getekend.
TTIP == uitlevering van onze vrijheid en gezondheid aan (Amerikaanse) multinationals.
Bedrijven kunnen dan beschermende wetten voor burgers tegenhouden en uitvoering ervan massaal beboeten.
Te gek voor woorden..."

hotmint | 25-08-15 | 20:18

@Zzzzooooffff | 25-08-15 | 09:52
Via snailmail:
stop-ttip.org/wp-content/uploads/2015...
Doe het, dat verdrag is heet meest verachtlijke ever.
De mogelijkheid dat er voedel in de supermarkt ligt wat aan andere voorwaarden voldoet dan nu het geval is etc.
Alleen al het simpele feit dat dit zo ongeloofelijk geheim is maar dat het straks ons leven wel zal beïnvloeden. Wat het brengt moeten we maar ongezien slikken?
De democratie die ons gegeven is, is dat we mogen stemmen op een persoon/club, en wat de winnaars uiteindelijk bekonkelen hebben we maar te slikken.
Daar houd het wel zo'n beetje mee op.
Dit TTIP gaat nog een stap verder dan de EU ... waar we zelf nog een klein beetje (schijn)invloed hadden/hebben.
Dit is recht in je gezicht zeggen dat het je geen flikker aan gaat.
En dat is de grens.

SyntaxError | 25-08-15 | 18:26

@sinar2 | 25-08-15 | 09:48
Rake fipo:
"Waarom denk je dat nu alle aandacht richting anti-Rusland word gestuurd? Puur om ongemerkt dit soort rotzooi er snel doorheen te kunnen drukken."
Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt ...

SyntaxError | 25-08-15 | 18:04

Hoe makkelijk of moeilijk is het om van TTIP af te komen ?
Kunnen we het verdrag gewoon opzeggen als de tegenstanders aan de macht komen, of moeten we gewoon uit de EUnie stappen om van TTIP verlost te zijn.
Kunnen we ons niet alvast gaan concentreren over hoe we ervan af kunnen komen, want dat TTIP er door gedrukt gaat worden staat al vast. Dat walgelijke dictatoriale EU regime in Brussel doet toch waar het zin in heeft.

RugOp81 | 25-08-15 | 16:42

Als de referendumactie tegen de associatieverdragen niet lukt, dan is dit misschien het perfecte onderwerp voor een volgende poging. Just sayin'.

Stormageddon | 25-08-15 | 16:11

@KlunsJohannus | 25-08-15 | 13:49
Net als de palies die op hun producten zetten dat het uit Israël komt. Beter voor de verkoop.


@KlunsJohannus | 25-08-15 | 13:49
Zeker niet ontdenkbaar, maar dan zal je dus betere research moeten doen voor je iets koopt.

Zal wel een App voor komen denk ik (Kan ik het idee verkopen?? Iemand??)

Zathras | 25-08-15 | 15:36

@KlunsJohannus | 25-08-15 | 13:45
Het interesseert me wel hoe je erover denkt, maar kan niet beloven dat we het eens gaan worden... :-)

Good Meuning | 25-08-15 | 14:14

Economische oorlogsvoering. Is al een tijdje aan de gang, maar daar op wijzen en je bent weer een complotgekkie. Een handelsboycot tegen Rusland eisen om een aanslag waarvan nog steeds niet duidelijk is wie verantwoordelijk is( het "Fuck Europe" even daarvoor van Victoria Nulland geeft wel een aanwijzing) en zelf doodleuk een mega deal om oorlogstuig te leveren maken; de hele regio destabiliseren en enorme volksverhuizingen triggeren, rascisme aan wakkeren en onrust creeren. Europa wordt compleet lam geslagen en Brussel werkt er aan mee. kinderfeestje( www.info-direkt.at/insider-die-usa-bez...

pfffft! | 25-08-15 | 14:02

van gummigalgen | 25-08-15 | 12:32
Ja, maar wat nou als (voedsel)producenten het voor elkaar krijgen dat het niet meer verplicht is om het land van herkomst op de verpakking te zetten? Is helemaal niet ondenkbaar. Los daarvan is er ook nog zoiets als de verplichting van overheden om hun bevolking te beschermen.

KlunsJohannus | 25-08-15 | 13:49

Good Meuning | 25-08-15 | 10:55
Als ik jouw lezing zou volgen, ben ik het in wezen wel eens met de elite. Maar naar mijn mening zit de vork compleet anders in de steel.

KlunsJohannus | 25-08-15 | 13:45

In Hawaii leven ze al tussen het gif van de grote TTIP lobbyisten zoals Dow, BASF, Syngenta and DuPont.
Er komen wel wat meer afwijkingen bij de geboorte, maar ja.
"De druk vanuit de EU, de VS en de corporaties was zo groot, dat ik wel mee moest stemmen, ook al was ik eigenlijk tegen"
zullen we straks nog regelmatig te horen krijgen.

domheid regeert | 25-08-15 | 13:26

@van gummigalgen | 25-08-15 | 12:32
Je kan trouwens sowieso beter geen rotzooi kopen:-) Zonde van je geld. Daarom kom ik ook nooit bij action, blokker en andere van die schijtwinkels omdat daar alleen maar goedkope Chinese meuk ligt.
Troep voor weinig is goedkoop maar het blijft troep:-)
En het Oettinger bier van de Lidl is GMO vrij :-) ook goed nieuws als je dat graag wil:-)

Zathras | 25-08-15 | 13:25

@van gummigalgen | 25-08-15 | 12:32
Dat is waar, maar dan moet het er wel op staan, in Amerika hoeven ze het niet te melden als iets GMO is, in Spanje en Duitsland bv doen ze dat wel. Zodra TTIP in werking is mogen de Spaanse en Duitse bedrijven dat niet meer doen omdat dat oneerlijke concurrentie is. Moet je dadelijk met een speciale App op je telefoon door de supermarkt om te kijken welk product waar vandaan komt, lastig, maar wel te doen. Stemmen met je voeten gaat nog eens heel groot worden.

Zathras | 25-08-15 | 13:22

Waar is Thieme, we krijgen nu ook een plof varken, plof koe, en nog meer gemanipuleerde voedsel. Het is een grof schandaal die TTIP overeenkomst. Dit kabinet bestaat uit de ergste landverraders uit de Nederlandse geschiedenis.

Plantje-1 | 25-08-15 | 13:17

@eerstneukendanpraten: scherp... heel scherp, haha (veegt koffie van pc)

Snautzie | 25-08-15 | 13:13

@domheid regeert | 25-08-15 | 12:29
Zou ook wel aardig zijn als er dan ook meteen een paar miljoen mensen bij Area51 aanbellen... want de geheimen die daarover bestaan moeten dan ook maar een keer op tafel komen, bibberdebibber...

Good Meuning | 25-08-15 | 12:38

We moeten alleen nog Nederlandse etenswaren kopen!

van gummigalgen | 25-08-15 | 12:35

De oplossing is simpel: Geen Amerikaanse rotzooi kopen!!!

van gummigalgen | 25-08-15 | 12:32

je suis bier | 25-08-15 | 10:13 |
Iedere regering is bang voor het volk. En terecht.
Als er honderdduizenden mensen de straat op gaan, niet voor een paar uur met gezellige muzikale ondersteuning en gratis broodjes, maar dagen- en desnoods wekenlang, dan kan de regering twee dingen doen.
Luisteren naar het volk en het beleid aanpassen of de bevolking met geweld onderdrukken.
De tijd van werkgroepjes is voorbij.
De regering kan duizend man oppakken en vervolgen maar geen miljoen mensen.
Zolang er nog geen Europees leger is om de bevolkingen te onderdrukken, zijn we waarschijnlijk nog redelijk veilig.
Ik neem tenminste aan dat er generaals zijn die nadenken aan welke kant ze willen staan en die toch zullen kiezen voor de burgers. Voor hun eigen families en hun eigen land.
Merkel heeft openlijk de oorlog verklaard aan de Duitse bevolking, al gebruikt ze daarvoor andere woorden.
Wat als het in Duitsland zo ver uit de hand loopt dat inzet van het leger nodig is. Aan welke kant gaat het leger staan?
Aan welke kant gaat onze regering staan? Onze politie en ons leger?
Ik hoop niet dat ze ooit voor die keuze komen te staan, maar het gaat hard die kant op.

domheid regeert | 25-08-15 | 12:29

Als we de EU voldoende gesloopt hebben is het tijd om maar uit de EU te stappen. Op basis van het verdrag van Montevideo stichten we onze eigen democratie. GeenLand.

deEik | 25-08-15 | 12:28

Wat maakt het uit of onze vertegenwoordigers inzage hebben of niet.
Ze tekenen toch wel bij het kruisje, als tenminste nog mogen tekenen.
De druk van de VS, de druk van de bedrijven, de druk van andere landen...
Onze regering kan niet tegen zoveel druk en capituleert zoals gebruikelijk bij de eerste tegendruk.
Meestemmen = mooie baantjes. Het blijkt de laatste jaren wel heel duidelijk dat er nog maar weinig politici zijn die het belang van de burger boven het eigenbelang stellen.

domheid regeert | 25-08-15 | 12:17

IG Farben 2.0

Plap | 25-08-15 | 12:16

... een interview waarin wordt gesteld dat Michael Hastings vlak voor zijn dood bekend wilde maken dat er 19.000 Zwitserse bankrekeningen gebruikt werden om terroristische groepringen te financieren.

beforeitsnews.com/alternative/2014/10/...

Good Meuning | 25-08-15 | 12:14

@Sano | 25-08-15 | 11:57
GMO's worden ook ingezet om onze of de komende generatie onvruchtbaar te maken, "soft-kill" noemen ze dat.

Good Meuning | 25-08-15 | 12:01

@Vogelbeest
Vanwege het bewezen kankerverwekkende aspartaam idd.
Amerikanen doen ALLES voor een quick buck, dat ze daarbij de volksgezondheid permanent beschadigen, het DNA beschadigen zal ze compleet aan hun reet roesten. Als de effecten maar over 20 jaar worden uitgesmeerd zodat ze niet aangeklaagd kunnen worden. Niet voor niets staat de US altijd in de top 10 als land met meest aantal kankerpatienten. Samen met ontwikkelingslanden dus...
STOP TTIP NU!

Sano | 25-08-15 | 11:57

F#ckingAwesome | 25-08-15 | 11:34
Ik volg die jongens al een tijdje. Zijn goed bezig. Het is een kleine club maar doen goed werk. Misschien 'linksig' maar dit raakt ons allen -link or rechts- en dan maakt het mij niet uit wie de kar trekt.
Goed van due crowd funding oproep. Ik zal wat geld naar ze overmaken.

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 11:53

@F#ckingAwesome | 25-08-15 | 11:34
Ja ik dacht al huh? De EO? Maar op de link klikken maakt alles duidelijk. :-)
.
Wat TTIP betreft: de VS wil wereldheerschappij, dit is er één voorbeeld van. Wèg met de VS want de huidige VS is geen schim meer van onze "bevrijders" in 1945.
Tot op de dag van vandaag overal in de wereld oorlogen *ontketenen* en dan de bek vol hebben over Rusland en daarmee een oorlog willen uitlokken. Natuurlijk *wel* op Europese grond! De hoogmoedige hufters! Velen van hun Vietnam-veteranen, waarvan vélen lichamelijk en geestelijk gehandicapt (!) leven daar letterlijk in de goot! In het land van "de onbegrensde mogelijkheden".

Lupuslupus | 25-08-15 | 11:49

Non verbaal zijn er bij Wim van de Camp micro expressies te zien na vragen van de interviewer over transparantie zoals lippen bevochtigen met tong, armen over elkaar doen, de vinger tegen de mond houden. Allemaal tekenen dat de geinterviewde niet het achterste van de tong laat zien.

HetOorAakel | 25-08-15 | 11:49

We kunnen natuurlijk ook ophouden met Amerikaanse producten te kopen.

je.pense | 25-08-15 | 11:43

Het Nederlandse Volk vindt TTIP geweldig, want zij stemt D'66, die laatste paar verkiezingen wint en een grote voorstander is van TTIP.

Welk lucratief baantje zal Peggold krijgen bij welke (USA) multinational?

Het lijkt verdomme wel een nieuwe vorm van corruptie!

ProAsfalt | 25-08-15 | 11:43

We moeten leren van de Franse revolutie.

Brainder | 25-08-15 | 11:41

-weggejorist-

F#ckingAwesome | 25-08-15 | 11:38

@(c)ZWITSUL | 25-08-15 | 10:46
revolutie.. nee. Gewoon voor jezelf zorgen. Laat dat Nederland toch lekker kapot gaan en zorg voor jezelf. Graai mee, steel mee, lieg je reet in 3-en om subsidie voor iets onzinnigs te krijgen en pot dat geld op. Nederland wordt leeg gestolen. En daar kun je nog maar weinig aan doen. Dus go with the flow. Ik heb mijn instelling 180 graden aangepast. Graaien en Stelen uit de Nederlandse ruif is mijn ding!

Mark_D_NL | 25-08-15 | 11:34

Lol, verspreking much, EO = CEO, zie link

F#ckingAwesome | 25-08-15 | 11:34

Dat EO gebeuren doet goed werk mensen.. misschien moeten we die jongens ff helpen met een crowdfundingkje op GS? Ze zijn een tikje linksig, maar wel de enigen die echt onderzoek doen naar de bestuurlijke rot in Brussel:
corporateeurope.org/

oh, en weinig verbazend: Timmermans zit er met z'n neppe kop midden in daar in volksverlakkerije, met zijn 'scrutiny board' voor better regulation (lees: Timmermans heeft een veto-recht op ieder commissievoorstel, waar hij ook van mening is dat het de belangen van grote ondernemingen schaadt doordat deze teveel lastig gevallen worden met regeltjes.

F#ckingAwesome | 25-08-15 | 11:34

Het oranjebilderbergbelang bestaat niet.
rechtsdwalendeautist | 25-08-15 | 09:53
-
Ik zou me meer zorgen maken over het Goldman Sachs circuit en het Brusselse lobby circuit.

Raider Twix | 25-08-15 | 11:23

@meneer Q | 25-08-15 | 09:52
Volkomen voorspelbaar en begrijpelijk van die partijen. Het zijn immers de partijen van het grote geld. Alleen vreemd dat de pvd aandeelhouders geen steun heeft verleend.

Jezus_Boeddha | 25-08-15 | 11:12

TIP! Misbruik, steel en graai Nederland leeg. Het is toch eindig . Ik ben het in ieder geval al aan het doen. lekker mee profiteren uit die grote pot belasting geld. Net als immigranten en hufterige nep politici. Laat iedereen in Nl maar lekker creperen over een paar jaar. Ik ga er met de poet vandoor. Tabee.

Mark_D_NL | 25-08-15 | 11:10

@krijghetheenenweer | 25-08-15 | 10:47
Het zal hier denk ik niet zo'n vaart lopen. Ben zelf nooit zo gecharmeerd geweest van het gemak waarmee in Amerika wapens worden gekocht door allerlei idioten maar aan de andere kant wil ik me zo langzamerhand wel gaan bewapenen. De kans dat het hier fout gaat wordt steeds groter en in de beschermende taak van de overheid heb ik geen enkel vertrouwen.

Nigel Garage | 25-08-15 | 11:07

Als het aan de Amerikanen ligt worden we massaal ziek van de chemische troep die ze in vlees en vis producten spuiten,alle diepvriesproducten uit de USA staan bol van de kankerverwekkende fosfaten. En krijgen we dan kanker moeten we dure medicijnen halen uit Amerika. Dus die verdienen twee keer aan de Europeanen.

Snotdolf | 25-08-15 | 11:07

@Bad Karma | 25-08-15 | 10:49
De buitenlanders kunnen er niks aan doen. Die komen hier naartoe omdat ze graag een beter leven willen. Bij hen bestaat het beeld dat wij allemaal een zwembad en een tennisbaan hebben en in luilekkerland leven. Geef ze eens ongelijk dat ze hier naartoe komen. Wat zou je zelf doen?
Daarnaast past het goed in de agenda van de NWO, waarbij de wereld van iedereen is (globalisering).
Maar de grote toestroom aan buitenlanders heeft ook als gevolg dat onze lonen lager moeten worden omdat er meer kapers uop de kust zijn. De mensen die zonder baan komen te zitten, zullen al snel in de cirminaliteit belanden en om die reden willen we allemaal graag meer blauw op straat = meer controle!

Good Meuning | 25-08-15 | 11:04

@(c)ZWITSUL | 25-08-15 | 10:53
het zou toch wel heel transparant zijn om te weten door wie er flink gelobbyd wordt in Brussel en welke politici daar heel gevoelig voor zijn.

Daar is zo'n NSA programma dan ook heel handig voor.

SapperDeFlap2166 | 25-08-15 | 11:02

@KlunsJohannus | 25-08-15 | 10:49
Geld interesseert hen werkelijk helemaal niks! Ze kunnen geld bijdrukken zo veel ze willen. Het gaat hen niet om geld, het gaat hen om totale controle over de mensheid en drastisch uitgedunde bevolkingsaantallen. Aan 500 miljoen slaven hebben ze genoeg, en bovendien is dat aantal beter onder controle te houden.

Daarnaast: wat moeten ze met zo veel "nutteloze eters" die de aarde vooral kapot maken?

Good Meuning | 25-08-15 | 10:55

(c)ZWITSUL | 25-08-15 | 10:53
Kijk hier maar eens:
corporateeurope.org/

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 10:55

het zou toch wel heel transparant zijn om te weten door wie er flink gelobbyd wordt in Brussel en welke politici daar heel gevoelig voor zijn.
- www.nu.nl/economie/4112530/obama-hekel...

(c)ZWITSUL | 25-08-15 | 10:53

-weggejorist-

Tukker | 25-08-15 | 10:50

Good Meuning | 25-08-15 | 10:32

Precies. Het is alleen een illusie om te denken dat het veranderen zal. Mensen doen niets! Ze zullen in de toekomst ook niets doen. Het land waar door de jaren heen vele voor zijn gestorven zijn wordt weggegeven door het meest laffe linkse tuig wat er bestaat onder de noemer van tolerantie. Nederlanders komen godverdomme niet eens meer in aanmerking voor een woning. Buitenlanders gaan voor. Wat voor godvergeten kutland houdt er zulke regels op na? Dat kunnen enkel en alleen maar levensgevaarlijke socialisten zijn. En daar hebben we er in dit land heel erg veel van. Nederlanders zijn een ongelooflijk fout volk met name het wereldvreemde linksvolk en onze extreem foute corrupte naïeve politici.

Bad Karma | 25-08-15 | 10:49

Good Meuning | 25-08-15 | 10:32
Nepaanslagen? Wat een flauwekul. Juist de huidige aanslagen en onrust rond immigratie zorgen ervoor dat de heersende elite op termijn aan macht verliest omdat "populistisch rechts" fors zal gaan opkomen. De elite heeft juist baat bij rust, zodat iedereen net tevreden genoeg is om niet kritisch te zijn op de machthebbers. Je overschat ze. Kortzichtigheid troef: eerst het geld, de rest zien we later wel weer.

KlunsJohannus | 25-08-15 | 10:49

dus binnenkort krijgt de NRA het hier ook voor het zeggen

krijghetheenenweer | 25-08-15 | 10:47

@Good Meuning | 25-08-15 | 10:32
Uw tegel is er een om in te lijsten! Hulde!

Lupuslupus | 25-08-15 | 10:47

Bestuur door politiek en bedrijven zonder invloed van burgers heeft een naam. Een fascistische staat. Tekstboek definitie.
.
Jammer dat Nederlanders vooral dingen vinden in plaats van dingen weten.

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 10:46

daar helpt geen raadgevend referendum meer tegen.. alleen nog een revolutie waarbij de verantwoordelijken aan de stadsmuren zullen bungelen.

(c)ZWITSUL | 25-08-15 | 10:46

@je suis bier | 25-08-15 | 10:29
Ik heb het weken geleden al getekend omdat het mij niets uitmaakt wie de kar trekt.

Lupuslupus | 25-08-15 | 10:44

Hier meer over hoe er gelobbied wordt voor TTIP (en lobbying en andere duisterse dingen in de EU in het algemeen):

corporateeurope.org/

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 10:40

sjoost | 25-08-15 | 10:33
Viel me ook al op maar ik wilde geen zeikerd zijn ;-)
Verder zowel TTIP petitie als GeenPeil petitie getekend. Zal wel geen reet uitmaken want: advies, dus wordt gewoon genegeerd door 'onze' bewindslieden, maar ik kan in elk geval zeggen dat ik een poging gewaagd heb om het tij te keren.

De waard zijn gast | 25-08-15 | 10:39

EU zuigt big time.. Groot gelijk dat er zoveel Engelsen eruit willen stappen! Nu wij nog!

Dhr. Flesjes | 25-08-15 | 10:39

je suis bier | 25-08-15 | 10:29
Hulde. Ik hoop het ook dat mensen blijven ondertekenen.

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 10:38

Had iets of iemand anders het georganiseerd dan had ik meedoen overwogen. Maar nu? Nee.
Als milieudefensie het organiseert doe ik er NIET aan mee.
Wat het ook organiseert btw.
In mijn zit geen linkse collaborateur. Wat mij betreft mag de links terroristische heimat van de moordenaar van pim fortuin worden verboden en opgeheven.

gaffelbaard | 25-08-15 | 10:38

Van partijen als de SP, PVV en (zelfs) GroenLinks verwacht ik véél meer als het gaat om TTIP. Nu komt men niet verder dan zeuren in de marge hoe intransparant het proces is. Ja, duh, dat weten de mensen ook wel. Vraag is: wat ga je er daadwerkelijk tegen ondernemen, als kritische politieke partij? Ik zou zeggen: vort, op de zeepkist, en snel een beetje! Wees ongehoorzaam en laat het volk, jullie kiezers, zien hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit, zodat de EU uiteindelijk wel met de billen bloot moet. Stop met dat brave gedoe. Jullie lijken wel collaborateurs onder de nazi's. Soms stribbelden ze misschien even tegen, maar uiteindelijk deden ze gewoon lafjes wat de bezetter ze opdroeg.

KlunsJohannus | 25-08-15 | 10:37

@F#ckingAwesome | 25-08-15 | 10:28

Er komt nog wel een equivalent van de verhoging van de theeprijzen in de Amerika's. Zoals de burger nu vol in val loopt door lessen uit het verleden niet te leren, zal de bestuurlijke elite uiteindelijk haar hand overspelen. Geschiedkundige wetmatigheden. Jammer genoeg.

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 10:37

Gehouseofcards... Doe er dan een t achter. Kan er maar een zijn die ik weer even geen warm hart 'toedraai'. Hè kwit?

sjoost | 25-08-15 | 10:33

TTIP. Omdat onze kinderen recht hebben op melaminemelk en rundvlees met fracking-chemicalieën, maar vooral het ontzorgen qua zelfbeschikking over dit soort beslissingen. Is allemaal zo complex...

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 10:33

@Kaas de Vies | 25-08-15 | 09:54
We doen niks omdat we bang gemaakt zijn. Daarvoor hebben onze (eind-)leiders alle middelen aangegrepen die ze voor handen hadden. Geld, Vaticaan, politiek, Hollywood, TV en andere media.

Daarnaast hebben dezelfde (eind-)leiders zelf aanslagen geënsceneerd, met behulp van geheime diensten en privélegers, waarmee ze ons bang hebben gemaakt voor elkaar. Zo hebben ze ons door de eeuwen heen uit elkaar gedreven zodat wij vooral elkaar niet meer zouden vertrouwen. Een ander effect van deze nepaanslagen is dat wij op grote schaal apatisch zijn geworden en niet meer weten wat wij moeten doen zonder onze "geweldige leiders" te blijven steunen in de hoop dat zij het wel voor ons zouden oplossen.

Het traditionele familieleven waarin de meesten van ons zijn opgegroeid proberen ze ook te ondermijnen door ons er vooral op te wijzen dat wij wel eens homo, transseksueel of bi zouden kunnen zijn en ook vooral niet bij elkaar zouden blijven om de kids een gebalanceerde thuishaven te bieden.

Vrouwen zijn aan het werk geholpen omdat er zo meer aan belastingen kon worden verdient. En omdat de zorg voor onze kinderen dan meer bij de overheid terecht zou komen.

Wij zijn ook bang gemaakt voor mensen die satanisme bedrijven, maar dat is de enige reden die hen in hun positie houdt. Onze angst. Maar vanaf het moment dat wij de "duvelaanbidders" confronteren met hun misdaden tegen de mensheid, maken zij geen schijn van kans meer!

Vraag je ook eens af waarom ze er al eeuwen werk van maken om het Christendom te ondermijnen terwijl er wel opzichtig veel plaats gemaakt wordt voor gayparades en niet voor mensen die het Christendom aanhangen. Wij zijn bang gemaakt voor het Christendom door de vele pedo-schandalen in het Vaticaan en de vele nieuwsberichten waaruit blijkt dat er niks aan wordt gedaan. En dit komt door die K..-stanisten die er al zo lang de dienst uitmaken en elkaar de hand boven het hoofd houden terwijl ze geen dag rusten om ons (schaapjes) richting de NWO te drijven. Hou 23 september in de gaten...

... en nee, ik heb niks tegen homo's, maar wel tegen de manier waarop het traditionele familieleven bewust kapot wordt gemaakt en de manier waarop wij allemaal uit elkaar worden gedreven.

Good Meuning | 25-08-15 | 10:32

@je suis bier | 25-08-15 | 10:13

Staken. Als onze havens en achterland verbindingen plat gaan, vergeet u niet wij controleren haven nr 1 en nr 3 van Europa, gaat Brussel op de knieën. De EU kan de accijnzen en belastingstromen niet missen, Duitsland de aan- en afvoer van goederen niet.
.
Het zou overigens best kunnen dat de EU die staking dan gaat neerslaan. Hebben we de ware aard van de Brusselse bureaucratie meteen vol in beeld.
.
Nederlanders moeten eens stoppen met die Calimero houding. Toen de geuzen naar Nieuwpoort voeren was het een relatief kleine groep mensen die het opnam tegen een koninkrijk van overweldigende proporties. A few stood against many. Het kostte 80 jaar, maar de beweging die zij mede begonnen zegevierde. Zij grepen zelfbeschikking en vrijheid, legde de hoeksteen voor het Nederland dat nu wordt afgebroken.
.
"It's time to stand and fight. We were born free men. We shall remain free men."

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 10:30

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 10:19
Ik heb hem al getekend. Hopelijk blijven mensen hem tekenen.

je suis bier | 25-08-15 | 10:29

De parlementariërs en regeringsmensen in Europa doen me aan de Joodse Raad denken.
Je zou bijna in complottheoriën gaan geloven...

squadra | 25-08-15 | 10:28

TTIP is te abstract en complex (niet te vergeten ondoorzichtig) om het symbool te worden dat we nodig hebben om de opstand tegen de corrupte politieke elite in europa definitef op gang te brengen.

Helaas, want het heeft op de middellange termijn (grofweg: tijdens jouw resterende leven) veel nadrukkelijker impact dan welke immigratiegolf dan ook.

Dag banen, dag gezondheid, dag democratie..

F#ckingAwesome | 25-08-15 | 10:28

Heeft die Anti-Democraat Kereltje al gereageerd ?

Kamervraag | 25-08-15 | 10:27

Dat de hele zooi maar zo snel mogelijk via wikileaks o.i.d. bekend mag raken.

SapperDeFlap2166 | 25-08-15 | 10:24

Nomnomnom!! Amerikaans hormoonvlees is echt superlekker en niet ongezonder dan scharrelvleesch. Amerikaanse groente en Amerikaans fruit zijn niet veel bijzonders, denk dat zij vooral onze meuk gaan kopen...

R. Ketelsteen | 25-08-15 | 10:24

Die efficiencyslagen kun je Big Pharma wel toevertrouwen wat die met medicijn onderzoek uitvreten kun je nalezen in het uitstekende boek Bad Pharma van Ben Goldacre overigens ook hoe tranparant EMA wel niet is.

bijna_raak | 25-08-15 | 10:23

Het is niet alleen voedsel uit de VS maar denk ook even aan grote multinationals die de regels op het gebied van milieuvriendelijk produceren of afvalverwerking hier in de EU maar lastig vinden en de Amerikaanse (veel lagere standaard) prefereren. Weg is het zg. Level playing field waar ze het zo graag over hebben. Probeer dan als bijv. Nederlands bedrijf maar eens te concurreren want dat wordt wel gehouden aan de bestaande regels.
Amerikaanse bedrijven kunnen wel EU landen dwingen wetgeving te veranderen maar andersom niet. De Amerikaanse wetgeving is onaantastbaar. Lachen voor de Yanken want zij zijn de enigen die er beter van worden. De EU consument blijft toch kiezen met zijn portemonnee en boycotten van op Amerikaanse leest geschoeide producten of diensten zit niet in de aard van het beestje. En dat weten de Amerikanen donders goed.

Jan van de Biertent | 25-08-15 | 10:22

De Amerikanen hebben de Declaration of Independence
Europa krijgt TTIP-documenten opgelegd. Mooi die eenrichtsdemocratie

toetanchamon | 25-08-15 | 10:21

De eerste paar jaar gaan Amerikaanse advocatenbureaus een ongekende slachting aanrichten. Die zitten klaar, het zou me niet verbazen als ze wel mee kunnen lezen in de conceptstukken, en ze hebben de middelen en ervaring met grote zaken. Europese rechtsystemen, zeker degenen die vanwege (het gebrek aan) centjes onder druk staan, of die gerund worden door D66/NRC-mensen die geen hol van internet en technologie snappen, zijn daar niet klaar voor.

Sjors W. | 25-08-15 | 10:20

je suis bier | 25-08-15 | 10:13
Het is een cliche maar "if you think you can, you can. If you think you can't, you are right".
Mondige burgers kunnen best wel wat uithalen. Kijk naar die Franse boeren. Misschien ben je het niet met ze eens maar het werkt wel wat ze doen. Burgelijke ongehoorzaamheid werkt. Het is iets wat we in NL kwijt zijn geraakt. We zijn gezapig en zelfgenoegzaam geworden en willen nergens meer voor vechten. Op z'n minst kun je politici wegstemmen. Hun houdbaarheiddatum is beperkt.

Dus teken die petitie nu: stop-ttip.org/
Op weg naar 3 miljoen ondertekenaars.

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 10:19

Geheime verdragen kunnen niet in een democratische rechtstaat. Nu ben ik de laatste die wil beweren dat de EU zoiets zou kunnen zijn, dat Nederland dat nog is. Immers bestuurlijke willekeur, selectief shoppen in welke regels wel en niet worden toegepast, en zonder grondwetswijzigingen soevereiniteitsoverdrachten uitvoeren en privacy wegnemen, is simpelweg strijdig met de definitie van een rechtstaat.
.
Zo langzamerhand zijn onze burgerrechten zo ongeveer gelijkgeschakeld met die van een Chinees. Dat zou te denken moeten geven. Dat doet het bij de fatsoenlijke stemmer kennelijk niet. Geeft er zelfs steun aan.
.
Feitelijk wordt dus iedereen geknecht door de kortzicht, kennistekort, en gebrek aan kritisch denken door het aanzienlijke smaldeel fatsoensstemmers in dit land. Die mensen verdienen het om onder een knoet te leven. Jammer dat ze de rest van de bevolking meeslepen.
.
Oh. Voor ik het vergeet. Zo komen dus de "ich habe es nicht gewusst's" tot stand. De moffen hadden een kunstschilder, wij een kunsthistoricus. Beiden overigens niet bijzonder succesvol in hun metier.

Parel van het Zuiden | 25-08-15 | 10:19

Intensieve menshouderij.

ecologiste | 25-08-15 | 10:18

@ Berthe | 25-08-15 | 10:03
@ kanon0503 | 25-08-15 | 10:05
@ r04drunn3r | 25-08-15 | 10:13
.
Komop, we gaan een feestje bouwen! :D

fleischer | 25-08-15 | 10:16

poeh, op het nippertje nog net even 'geenpeil' geplugd.

jimbo888 | 25-08-15 | 10:15

@je suis bier | 25-08-15 | 10:10
Volgens mij wel. De toelating tot de markt van medicijnen gaat daar via de FDA en hier via de EMA. Het zou misschien wel goed zijn als daar wel wat efficiencyslagen worden gemaakt want die aparte trajecten per territorium zijn schreeuwend duur.

Nigel Garage | 25-08-15 | 10:14

Kaas de Vies | 25-08-15 | 09:54
Wat wil je hier tegen doen? Al staat er 100.000 man op het Malieveld Brussel heeft daar schijt aan. Al wordt er een handtekeningenactie gehouden waar 1 miljoen handtekeningen worden opgehaald. TTIP moet en zal er komen. Hebben Merkel, Hollande, Rutte etc. al gezegd.

je suis bier | 25-08-15 | 10:13

EU en democratie gaan niet meer zo lekker samen en lijken elkaar wel in de weg te zitten. Goh, hoe zou dat toch komen?

SapperDeFlap2166 | 25-08-15 | 10:13

De 3 handelsverdragen hebben als doel de BRICS landen buiten te sluiten. Dat is politiek natuurlijk moeilijk uit te leggen, daarom is het allemaal zo geheimzinnig.
Er is een economische oorlog gaande daarbuiten. De petro dollar etc.

Mark_Pugner | 25-08-15 | 10:13

Gaat goed komen nu extreem links zich er mee bemoeid. Er zijn nu eenmaal meer naïeve hippies als realistische rechtse! En o wee als je aan hun "biologische" voer komt!

r04drunn3r | 25-08-15 | 10:13

Een echte vrije paling (vrij = libre en paling = aal)is als glasaaltje ook transparant en zo dient een democratie te zijn. Onze volksverlakkers bieden geeneens weerstand tegen Brussel, alleen vergeten zij dat schuin voor de regeringsgebouwen in Den Haag op de Plaats (het voormalige Groene Zoodje) een standbeeld staat van Johan de Wit die wijst naar de plaats waar hem iets is overkomen. Dat geeft toch te denken niet waar? In Parijs is de verfoeilijke Bastille nog steeds aanwezig, alleen in horizontale vorm als klinkers in de Place de la Bastille. Dat geeft toch te denken nietwaar?

Een vrije paling | 25-08-15 | 10:10

In Amerika worden toch ook andere eisen gesteld aan medicijnen? Die komen dam hier toch ook op de markt? Of heb ik doet dit nu verkeerd?

je suis bier | 25-08-15 | 10:10

Waar blijven de studenten die met auto en luidspreker door de straten voor Geenpeil en het referendum pleit?
Ik zie of hoor niks, moet wel gebeuren om die stemmen te halen.

lanexx | 25-08-15 | 10:10

Ik las pas ergens dat NAFTA (de MExicaanse versie van TTIP) een schadeclaim van 168.000.000.000,- had opgeleverd aan de mexicaanse staat omdat Mexico limonade met zoetstoffen had verboden.

Vogelbeest | 25-08-15 | 10:09

Zat ik me toch zonder dat ik 't door had ineens te vloeken op dat stel schofterige plucheverterende smerige parasieten. Omdat men transparantie eist, omdat men inzage wenst/eist over zaken die van invloed zijn op ónze eigen gezondheid, en omdat men eerlijkheid eist, gaan de dames en heren parasiet in Brussel de boel voor alle zekerheid de deur maar nóg verder dichttrekken?

Laat ons alsjeblieft niet 300.000 stemmen halen, maar minimaal 600.000 of zo. En laat ons dan met ouderwetse hooivorken dat hele tuig-infesterende gebouw in Brussel leegtrekken. Weet je hoeveel vieze smerige zooi er in een hoop van die Amerikaanse producten zitten? Vele malen meer dan wat we hier in Europa/Nederland hebben. En dankzij het TTIP krijg je dalijk hier ook de hele puinzooi je lijf in gepropt.

Ik heb schoon genoeg van dat stel minachtende smerige tuig wat daar de dienst uit maakt.

kanon0503 | 25-08-15 | 10:05

Bijkomend effect is dat wanneer Brussel binnenkort niets meer te zeggen heeft over volgespoten kromme gifkomkommers of hormoonvlees uit de USA
dat Brussel tijd overhoud zich met andere zooi bezig te houden,
en daar word je ook niet vrolijk van, vandaar ook opzouten met TTIP laat Brussel maar verzuipen in het werk dat is beter dan dat wij straks verzuipen in radioactieve smoothies uit de USA.

Berthe | 25-08-15 | 10:03

Met Milieudefensie meedoen is toch een beetje als PVV stemmen je moet flink wat weerzin overwinnen maar je ziet geen andere mogelijkheid dus toch maar petitie tekenen.

bijna_raak | 25-08-15 | 10:03

Waar gaat dit eindigen? Het begint wel een hele enge wereld te worden zo.
Soms denk ik laat de zon maar uitdoven, dan is het gelijk klaar met deze wereld.
De wereld heeft toch geen toekomst meer.
Over en uit, de koek is op.

Cultuur.Barbaar | 25-08-15 | 10:02

Het is altijd hetzelfde liedje. Alles en iedereen moet van die ranzige EU transparant zijn maar als het ons zelf niet uitkomt verzinnen we wel iets om het niet openbaar te maken. En zichzelf ondertussen maar op de borst slaan met het exporteren van die zogenaamde democratie en welvaart naar andere bananenrepublieken. Ze zijn de schaamte compleet voorbij, we worden openlijk geminacht.

Nigel Garage | 25-08-15 | 10:01

STOP TTIP!

fleischer | 25-08-15 | 09:59

De EU weet wat goed voor u is.... ik verwacht volgend jaar toch wel de eerste Europese wetten waarin kritiek op de EU verboden wordt.

deluiegriek | 25-08-15 | 09:57

Waar is Marinus van de Lubbe als je hem nodig hebt?

eerstneukendanpraten | 25-08-15 | 09:56

Alarmerend.
Gaan we gewoon niet mee akkoord!

Einde van de Domheid | 25-08-15 | 09:55

Onbegrijpelijk.
Hoe komt het in hun harses om alles geheim te maken, en hoe komt het dat de Europese bevolking hier NIETS tegen doet!

Democratie hoeft juist niets geheim gehouden te worden, althans zo min mogelijk.

Kaas de Vies | 25-08-15 | 09:54

Jammer dat die Volkerts van Milieudefensie nu juist de widerstand leiden. Nu kan ik niet meedoen.

accijnstoerist | 25-08-15 | 09:54

Het oranjebilderbergbelang bestaat niet.

rechtsdwalendeautist | 25-08-15 | 09:53

De Brusselse EU-kliek verdient hiervoor alleen de diepste minachting. Het europarlement verdient niet anders, omdat het met zich laat sollen. Het Nederlandse parlement idem dito. Volksverraad, corruptie en criminele nalatigheid; het vuurpeloton waardig.

Fijnstoffer | 25-08-15 | 09:52

TTIP is een corporate takeover van een continent. Het opent de deur voor Amerikaans groeihormonenvlees; groenten en fruit en ander produkten die verwerkt zijn met nu in de EU verboden chemicaliën; en GMO. Het zal leiden tot een complete erosie van sociaal-, arbeids- en milieurechten.
Kijk eens hier hoe het er in de EU aan toegaat wat betreft lobbyen voor TTIP en lobbyen in het algemeen:
corporateeurope.org/

oh, en teken de petitie inderdaad:
stop-ttip.org/
Nog 42 dagen om tot 3 miljoen handtekeningen te komen.

Zzzzooooffff | 25-08-15 | 09:52

CDA, VVD, en D66 die voor het verdrag stemden... schandalig!

meneer Q | 25-08-15 | 09:52

Oja, dat had je ook nog. TTIP. Weer een ander gedrocht. Weer een andere bedreiging.

Opmerkelijk: alle bedreigingen hebben iets met de EU te maken. En het enige wat we (kunnen) doen is petities tekenen.

Driewerf Hoezee | 25-08-15 | 09:51

Waarom denk je dat nu alle aandacht richting anti-Rusland word gestuurd? Puur om ongemerkt dit soort rotzooi er snel doorheen te kunnen drukken.

sinar2 | 25-08-15 | 09:48

REAGEER OOK