Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wie herinnert Wouter aan zijn uitspraken?

tja, het waait nogalWe schrijven 29 oktober 2006. Tijdens het lijsttrekkersdebat op Radio 1 was het Wouter Bos die 100% expliciet en overduidelijk weigerde vice-premier te worden onder Balkenende. De PvdA-leider verklaarde te passen voor de rol van hulp-Sinterklaas. Sterker nog, Wouter zou gewoon in de Kamer zijn troepen blijven aanvoeren. Destijds zetten wij al onze vraagtekens. Sterker nog: wij voorspelden al direct dat Wouter, toch niet bepaald bekend om zijn rechte rug, als minister van Economische Zaken gewoon als vice-premier zitting zou nemen in het kabinet Balkenende 4. Maar eerlijk is eerlijk; ook wij zitten er wel eens naast. Zo wordt onze nationale windvaan minister van Financiën...

Reaguursels

Inloggen

wouter minister van windenergie

de schopper | 14-01-07 | 17:41

Liever dood dan rood.

Sater | 14-01-07 | 11:33

Als ík zeg dat ik de leider ben, dan BEN ik de leider. Daar zou meneer Bos misschien een voorbeeld aan moeten nemen. Voor de naar alle waarschijnlijkheid bij hem ontstane algehele staat van verwarring verwijs ik hem naar de films die over mij zin gemaakt. Sinds enige tijd te koop in luxe drie band, met bonusmateriaal. Moet hem als toekomstig Minister van Financiën wel aanspreken, meer voor minder geld.

De Peetvader | 13-01-07 | 09:53

Bos is niet alleen een meervoudig draaikont, hij blijkt ook nog eens zitvlees met voorkeur voor pluche te hebben. Gatverdamme, wat een onbetrouwbaar manneke is dat toch!

Reykjavik | 13-01-07 | 01:50

Ik kom ook eens kijken.
Wouter behaalde bij de vorige verkiezingen een nog grotere winst dan de SP dit keer. Dat gaf natuurlijk veel jaloezie en zette kwaad bloed. Het CDA besloot, als het niet met argumenten tegen Bos op kon, het dan maar met schelden te proberen. Met succes, zo te zien, want velen van jullie doen braaf mee. Vier jaar geleden bij de Algemene Beschouwingen beschuldigde Bos het CDA ervan dat het de koppeling van de sociale voorzieningen zou loslaten. “Leugens, leugens, leugens”, riep Verhagen vanuit de bankjes (vele malen voor TV herhaald). Wat deed het CDA vervolgens? Juist, afschaffen die koppeling. Wie loog er nou. Maar welke politicus, of -algemeen- wie heeft nooit eens een mening geuit die hij later na verworven inzicht niet herzien, aangepast of afgezwakt heeft. Zijn we dus niet allemaal (ja, jullie ook) draaikonten in de CDA terminologie. Kijk eens naar Jan Marijnissen, die van de ene op de andere dag zijn eisen dat het Koninklijk Huis verdwijnen en dat Nederland uit de Navo moet intrekt. Een draai van 180 graden! Grotere draaikont denkbaar? Geen haan die er naar kraait. Hij is nu eenmaal door de media op het schild geheven en omkranst met het aureool van onaantastbaarheid. Uit de commentaren maak ik op dat veel ratten achter de vals fluitende Verhagen en Balk (tu quoque) aanlopen, stelletje mee-, nee achterlopers. Meedoen aan de armzalige scheldpartijen van deze als heren met stropdassen verklede verleiders. Voor politici geldt overigens in ons land met een meerpartijenstelsel dat zij nooit hun wensen voor 100% kunnen verwezenlijken, dat zij altijd met wensen van anderen rekening moeten houden, zodat om wat te bereiken compromissen nodig zijn. Alleen voor Jan Marijnissen geldt dit niet, want hij heeft besloten niet mee te doen. Hij moet dan verder ook gewoon zijn mond maar houden. Stel: Jan vraagt 100, Wouter 90, Balk zegt: niet meer dan 20. Het compromis tussen Wouter en Balk wordt 50. Jan roept: slecht! Bij mij krijgen jullie 100. Nee Jan, als het aan jou ligt krijgen ze niks, gaan er in ieder geval niets op vooruit, en blijft het 20. ‘Díe stemmen zijn dus weggegooid’ (Hadjewat? 11.1; 22:32). Bij JP/Wouter gaan de mensen er 30 op vooruit. Beter drie vogels in de hand dan 10 in de lucht. Daar hebben de mensen tenminste wat aan. Chapeau Wouter! (Het moet natuurlijk nog wel gebeuren). Dlseth (12.1; 08:55): janneman, De Grote Tomatengooier, wil zelf niet. Hij is bang voor vuile handen, behalve dan als ze rood worden door het gooien van overrijpe tomaten naar Wouter Bos. Dat is zijn methode om te proberen de grootste te worden, het Partijbelang gaat hem boven alles. Aan zijn nieuwe gelovigen heeft Hij geen boodschap.
De grootste financiële ramp voor ons land is de regering van Agt/Wiegel van 1977 tot 1981 geweest. Zonder maatregelen lieten ze de tekorten torenhoog oplopen. 20 jaren waren nodig om de schade te herstellen. Tot Zalm – die bij het herstel van die schade overigens een grote rol heeft gespeeld - vlak voor de verkiezingen in 2002 de tijd gekomen achtte de schatkist op z’n kop te houden. Eerlijk is eerlijk: in de drie of vier volgende kabinetten Balk heeft hij steeds gezegd dat het hem speet, dat het fout van hem was, om daarna, vlak voor de laatste verkiezingen, wéér cadeautjes uit te delen. Waar - net als de vorige keer - vooral de hoogste inkomens van profiteerden. Het heeft de VVD terecht niet gebaat.
Le CorBeau

Cornelis Koppenaal | 12-01-07 | 23:42

Wat een zak hooi. Gatvurr.

vosje | 12-01-07 | 19:59

heeeel boeiend ! NOT !

Draaitafel Demagoog | 12-01-07 | 12:00

Hij omzijlt het gewoon, hij wordt gewoon een minister en schuift iemand anders naar voren om vice-premier te worden.

benter | 12-01-07 | 11:46

Is dat niet zoiets als de geit op de kool laten passen, de olifant de
porcelijnkast laten bewaken ?

DannyV | 12-01-07 | 11:40

Gewoon de juiste persoon op de juiste plek, ik zeg Bos Cheaupeau.... dus

wie weet waar | 12-01-07 | 11:27

@Maaier 12-01-07 @ 10:09
Klopt, maar het is wel degelijk een flinke overwinning tegenover het verlies dat de PvdA heeft geleden. In absolute termen spreekt de PvdA nog steeds voor een groter aantal mensen dan de SP en PvdV. Alleen als deze trend doorzet zal dat bij de volgende verkiezingen anders zijn. In de politiek is het vooruit denken; een groot zetelverlies is een hint dat steeds meer mensen vinden dat je het bagger doet. Je kan dan of aanpassen aan de wensen van de mensen (dus in het geval van de PvdA meer richting de SP qua standpunten en handelen) of stug volhouden. Maar dan niet raar opkijken als je weer verliest en je tegenstanders weer winnen de volgende keer.
.
Vanuit dit oogpunt is het wel van belang wie er wint of wie er verliest. Qua macht in deze kabinetsperiode maakt het geen drol uit. Maar het beinvloed wel de wijze waarop partijen te werk gaan, met het oog op de volgende verkiezingen. De SP heeft een grote overwinning behaalt en Janneman zal vrolijk Woutert's teleurgestelde achterban overnemen.

dlseth | 12-01-07 | 10:23

Wouter Bos, Wim Kok, Melkert, Joop den Uijl, etcetera, hadden en hebben hun propagandakanaal in de publieke omroep (kosten >1.000.000.000 per jaar en natuurlijk de gesubisieerde linkse kranten met als toplakei Folkert Jensma.
www.wouterwindvaan.nl/?aktie=leesverde...

Kees3382 | 12-01-07 | 10:19

@Yoop 12-01-07 @ 10:01
Overdrijven is ook een kunst. In het kabinet-Den Uijl is het wel uit de klauwen gelopen, dat klopt. In die tijd leerde iedereen nog op school, dat je in tijden van economische teruggang geld in de economie moest pompen (Keynes). Bovendien overschreed iedereen doorlopend zijn begroting. Achteraf blijkt, dat het zonder Duisenberg nog slechter was gelopen.
Onder Kok in Lubbers III is na 25 jaar (!) de aanzet gedaan tot herstel van de begroting. Dat wordt links en rechts erkend.

tegengas | 12-01-07 | 10:12

O.K. , Bos is een ruggegraatloze draai-bips . Maar die andere twee lutsers zijn reli-facisten ; tuig dat in een wreed en onmenselijk imaginair vriendje gelooft . Dat vind ik nog veel erger .

Amoebe | 12-01-07 | 10:11

dlseth 12-01-07 @ 10:01

verkiezingen kennen geen relatieve uitslagen. Het gaat om absolute aantallen. Leuk, als je van 1 naar 9 zetesl stijgt, maar de PvdA heeft nog altijd meer dan 3 keer de hoeveelheid zetels van Wilders. Dát is de kern van ons parlementaire stelsel.

Yoop 12-01-07 @ 10:01

zelf nadenken in plaats van Fleischbaum na te praten is nogal lastig blijkbaar.

Maaier | 12-01-07 | 10:09

@ Yoop 12-01-07 @ 10:02
Ben jij het kabinet van Agt-Wiegel al vergeten?
Toen liep het berotingstekort pas op...
Zie ook Patrick Bateman 11-01-07 @ 21:51

Patrick Bateman | 12-01-07 | 10:06

BALKJE had toch gelijk: DRAAIKONT!!!

Nog zo'n Azijnbode: Het Parool vandaag: "De PvdA heeft toch al een naam op te houden als het gaat om degelijke ministers van Financiën. Ze leverde na de oorlog illustere bewindslieden als Piet Lieftinck, Henk Hofstra en Wim Duisenberg voor deze functie. Overigens was Bos zelf staatssecretaris van Financiën in Paars-II."

Wat een B.S.!!!!!

Wim Kok die heeft de lastendruk flink opgevored en het tekort laten oplopen met z'n zure gezicht. Zogenaamd bezuinigen haha! Eerst beloven 'sociale vernieuwing' in te voren [what ever!!] door flink te potverteren en vervolgens dit gedeeltelijk in te trekken is niet bezuinigen!
Onder Wim Duisenberg is het allemaal mis gegaan, of zijn we het kabinet Den Uyl echt vergeten?

Yoop

Yoop | 12-01-07 | 10:02

BALKJE had toch gelijk: DRAAIKONT!!!

Nog zo'n Azijnbode: Het Parool vandaag: "De PvdA heeft toch al een naam op te houden als het gaat om degelijke ministers van Financiën. Ze leverde na de oorlog illustere bewindslieden als Piet Lieftinck, Henk Hofstra en Wim Duisenberg voor deze functie. Overigens was Bos zelf staatssecretaris van Financiën in Paars-II."

Wat een B.S.!!!!!

Wim Kok die heeft de lastendruk flink opgevored en het tekort laten oplopen met z'n zure gezicht. Zogenaamd bezuinigen haha! Eerst beloven 'sociale vernieuwing' in te voren [what ever!!] door flink te potverteren en vervolgens dit gedeeltelijk in te trekken is niet bezuinigen!
Onder Wim Duisenberg is het allemaal mis gegaan, of zijn we het kabinet Den Uyl echt vergeten?

Yoop | 12-01-07 | 10:01

@Maaier 12-01-07 @ 09:16
De PvdA is gewoon zwaar de lul. Nu moet Woutertje met z'n grote bek ("Nooit als CDA slaafje" & "Niet zonder de SP in het kabinet") toch eventjes tegenover Janneman verantwoording afleggen. Ik vind Janneman ook een lul maar in ieder geval wel een integere en consequente lul. Had toch liever Janneman in het kabinet gezien dan Woutertje. Maar goed...
.
De twee grootste winaars van de verkiezingen (SP en PvdV) staan in de oppositie klaar om het op te nemen tegen een irritante trekpop met een kudtkop, een suffe burgerlijke gristen die voor het eerst met de grote mensen mag meespelen en een vent met de ruggegraat van een slak. Tegen de tijd van de volgende verkiezingen hebben Janneman en Geertje samen Woutertje woest aan stukken gescheurdt, mede omdat het de CDA/CU geen moer interesseert als hun coalitie partner rechtstreeks het graf in zakt.
.
Neen, PvdA is hard bezig zichzelf te degraderen tot het niveau D66 en LPF ... Waar je alleen nog dient als voorbeeld bij VMBO maatschappijleer van hoe het duidelijk niet moet. Chapeau Woutert!

dlseth | 12-01-07 | 10:01

sja deze perfecte schoonzoon neukt niet alleen je dochter, maar ook je vrouw en kleindochter... om maar even ene vork in te slikken zodat je eigen kont ook nog veilig

lovekila | 12-01-07 | 09:46

"U bent niet eerlijk en u draait. Dat zijn de feiten."

Dr. Faustus | 12-01-07 | 09:44

Torquemada 12-01-07 @ 00:57

Vrij naar Conny Vink: Bos de foute NOVA boy

Bos de NOVA boy, Bos de foute NOVA boy
Poetst zijn domme praatjes weer glanzend mooi
Immers die Bos de NOVA boy
Buigt diep voor iedere nieuwsrubriek of krant
En leutert daar met dom verstand
Maar wel is hij dankbaar voor iedere politieke fooi
Dus pas dus maar op voor Bos de NOVA boy
Want in darkrooms droomt hij van een prachtig plan
Van een politieke gangbang met zichzelf, vele maanden lang
O zeker, Bos de foute NOVA boy
Vindt het leven bijzonder mooi
Die foute Bos de NOVA boy

Duizenden linkse dwazen stonden op 22-11 in een rij
Maar gingen via de SP aan z’n rode neus voorbij
Want al had hij toen een slechte dag
En nam hij zijn verlies met een satanische lach
Hij wist dat bij het grote JPB IV carnaval
Er geen mooie plaats zal zijn voor deze kwal
Dat zal blijken tijdens het groot bal demasqué
De functie van clown toch gaat naar de SP
Dus Bos de foute NOVA boy
Vindt het leven toch eigenlijk niet bijzonder mooi
Want de kiezer zei op 22-11: weg met Bos de NOVA boy
Laat hij opzouten met zijn typhus zooi
Weg dus met Wouter Bos de foute NOVA boy
La la la la etc

Hans Anders | 12-01-07 | 09:19

De lafheid van links....
- Femke zegt dat GL klaar is voor regeringsverantwoordelijkheid, maar het puntje bij paaltje komt haakt ze af. "Nee" roepen is namelijk gemakkelijker dan leiding nemen.
- Marijnissen belooft een beter NL voor hetzelfde geld, maar haakt ook af na een historische overwinning. Logisch, als je van alles roept dat je nooit zou kunnen waarmaken.
- Bos roept... Ja Bos roept en roept maar, zolang het uiteindelijk maar zijn CV ten goede komt.

Zeddegeizot | 12-01-07 | 09:16

stekelige 12-01-07 @ 02:04

wat denk je dan van \balekenendes houding over Afghanistan.

dlseth 12-01-07 @ 08:55

Gelukkig heb je niet zoveel verstand van politiek.

Maaier | 12-01-07 | 09:16

@stekelige 12-01-07 @ 00:46
Op je pik getrapt, Stekelige? Ik zal voor alle reaguurders hier mijn antwoord op NN aan jou hier nog eens op GS plaatsen:
---
@stekelige 11-01-07 @ 21:44
Ik ben absoluut geen fan van Bos of de PvdA. De rest van je verhaal is zo onvoorstelbaar dom, daar ga ik niet op in.
tegengas 11-01-07 @ 22:40
---
Dat domme was dezelfde opsomming als je nu brengt. Zo, nu weet iedereen die GeenStijl leest ook wat voor lutser jij bent. Donder op naar Fok of Stormfront!

tegengas | 12-01-07 | 09:10

Nou jongens, geniet er maar van... Dit is het laatste kabinet waarin we de PvdA kunnen bashen omdat na dit debacle de PvdA door de SP keihard gekontneuqdt wordt. Ik voorzie een leuke tijd tegemoet waarin Bos zwaar, zwaar de lul is. Denk erom Bosje, nadat je partij de vaderlandsche geschiedenis in verdwijnt en je bij ome Janneman aan de bak moet; veel spuug en geen tanden.

dlseth | 12-01-07 | 08:55

@ojazekerWel 11-01-07 @ 22:35: inderdaad, dat was nog erger geweest, Overigens verbaas ik mij over het feit dat men hier de hele nacht doorlult over die Bos uien.

Hadjewat? | 12-01-07 | 08:39

Allemaal leuk en aardig deze formatiesoap maarruh... wanneer krijgen we nu nieuwe verkiezingen?

commenteerdert | 12-01-07 | 08:39

Ja hallo... 't Is een EIS van het CDA dat hij in het kabinet stapt "als blijk van vertrouwen" en blablabla<br>
Uiterst smerig om zo'n eis te stellen want zoiets kun je namelijk niet weigeren. En koren op de molen van de mensen die sowieso anti-Bos waren.
<br>
*bedenkt opeens* Zou de PvdA niet kunnen eisen dat Balkenende in de Tweede Kamer gaat zitten, als blijk van vertrouwen? Dan hoeven wij ons tenminste niet meer te schamen als onze MP naar het buitenland gaat

Pharos | 12-01-07 | 08:35

schijnheilig mannetje die wouter

blaka-tara | 12-01-07 | 08:23

Het zou fijn zijn als de AIVD eens een uitgebreid antecedentenonderzoek op foute Woutert losliet en de burger daarmee helderheid verschafte over de mate van chanteerbaarheid van deze griezel.

Hans Anders | 12-01-07 | 07:37

@ Minister van Angst 12-01-07 @ 02:28
And life's a bitch
And then you die
Don't waste you're time
To wonder why
It's just a bitch yeah
And then you die

©Sophia

schele henk | 12-01-07 | 03:44

Had iemand al die Übermongeaul van W.Bos het graf in gewenst? Bij deze... Wouter gaat onmiddelijk hartstikkke deaud! Kleautzak!!!

schele henk | 12-01-07 | 03:38

Woutertje en consorten staan er nogal om bekend A te zeggen en als puntje bij paaltje komt B te doen, zoals met het vermakelijke 'Wij steunen leerrechten! Of, wacht, dat maakt ons impopulair hè? Okay, dan niet. Weg met leerrechten!' dat studerend Nederland nu langzaam op de hielen gaat zitten. Populisme is natuurlijk een logisch verschijnsel voor een partij die haar stemmen haalt uit de grootste en domste massa van ons self-proclaimed kennislandje. Hopelijk gaat deze massa Woutertje over vier jaar net zo fier eruit gooien. Wie op PvdA heeft gestemd zal tegen die tijd dan ook vroeg of laat de verradelijke vruchten hebben geplukt van hun beleid en mentaliteit, het gaat immers toch gewoon om wat het beste voor de partij uitkomt?

mengsel | 12-01-07 | 03:38

@Mocromania 12-01-07 @ 00:29
tja... life's a bitch..
.. but I fucked bitches before..

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:28

De rust

stekelige | 12-01-07 | 02:26

-weggejorist-

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:26

@stekelige
Los van het feit dat het een grappig artikel is, pleit die site nou niet echt voor de geloofwaardigheid. Weet eigenlijk niet eens waarom ik de link nog klikt.
Enniehoe, ik ga plat. De rust!

CoJoNes | 12-01-07 | 02:25

@bottehond 12-01-07 @ 02:18
Hoogste tijd Botte. Have a nice night.

stekelige | 12-01-07 | 02:21

@bottehond 12-01-07 @ 02:05
Herinner me dat debatje nog als de dag van gisteren.
Pim verwachtte en hoopte dat M. 'de komende weken nog wel zou ontdooien' .
Het noodlot bepaalde dat juist Fortuyn bevroor.

stekelige | 12-01-07 | 02:19

www.youtube.com/watch?v=d0sUg4f2cN4

Deze man was zo redelijk en eerlijk... beetje nichterig, maar hij was inhoudelijk zeer sterk.... Wattaf*k zegt deze man nou wat rechtvaardigt wat menig (steeds vaker aanwezig) sslinkss reaguurderT over Pin en zijn vrindjes alhier meent te kunnen beweren. Het ging die sslinkserTs tog over respect enzo? 0031 heeft nog (te) weinig geleerd.

bottehond | 12-01-07 | 02:18

bottehond 12-01-07 @ 02:05
ik heb 'n date met Minister van Dood.
Ik stel voor dat we er later over verder babbelen.
slaap zacht menneke..

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:15

Minister van Angst 12-01-07 @ 02:02

restecp....

* buigt veur zijne excellentie *

bottehond | 12-01-07 | 02:07

Minister van Angst 12-01-07 @ 01:54

Als Adc Melkert, cf. zijn seksueel/emotionele voorkeur door het stof zou gaan vanwege Pin

www.youtube.com/watch?v=8A84M11CjUY

www.youtube.com/watch?v=wy9Qsz9j2Zw

Dit van SStaatswege verzwegen interview says it all. Is deze man ministeriabel? Dat zou plat verraad aan Pin zijn.... de held van walter b.... tog?

bottehond | 12-01-07 | 02:05

=De manier waarop Wouter Bos zijn aanhang en de rest van Nederland misleidde en een onderdrukkingsmissie verkocht alsof het een vredesmissie betrof, trekt een zware wissel op zijn geloofwaardigheid=
www.ditkannietwaarzijn.nl/?p=291

stekelige | 12-01-07 | 02:04

desalniettemin bedankt voor het compliment.. zou ik haast vergeten zijn te zeggen.

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:03

o.. ik overschatte mezelf, excuseer.
er valt niets te onthullen.. het is heel duidelijk.

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:02

@bottehond 12-01-07 @ 01:54
je wijselijke achterwege blijven van een reactie vleit me..
maaruh.. 'Menten'?.. gaat ie lekker?

Minister van Angst | 12-01-07 | 02:00

Minister van Angst 12-01-07 @ 01:48

Diepzinniger dan ik dacht. Erudiet ook. Jammer dat je je beweegredenen niet onthult.

bottehond | 12-01-07 | 01:56

@bottehond 12-01-07 @ 01:47
Aha! Is dat nou Thieme?

stekelige | 12-01-07 | 01:55

@CoJoNes 12-01-07 @ 01:46
't blijft een socialist he..
Nederland was waarschijnlijk te klein voor 'em...(zou een opvatting kunnen zijn)

Minister van Angst | 12-01-07 | 01:54

@CoJoNes 12-01-07 @ 01:46
Ach getver........... ook dat nog. Ik zie 't somber in voor Woutertje. Nu al twijfels over Melkert? En hij zit er pas.

stekelige | 12-01-07 | 01:52

@bottehond 12-01-07 @ 01:40
verklaren? .. ik zit hier toch wel op gs of vergis ik mij..
ik herinner mij de tumulteuze toestand rondom het publiceren van Meurders' dood en de al dan niet serieus te nemen rol van gs in de media.. ik meen dat jij daar het recht op bullsjit verdedigde met hand en tand..
ik geloof niet dat ik mij hier erg geroepen ga voel om mezelf te verklaren..
Ik zal je gerust stellen.. je kunt gaan slapen.

Minister van Angst | 12-01-07 | 01:48

@stekelige 12-01-07 @ 01:39
tja... Melkert.. wat horen we toch verdacht weinig van hem... in al het tumult.

Minister van Angst | 12-01-07 | 01:41

@Bijstandskoning 11-01-07 @ 22:14
Wat verwacht nu? M'n handtekening?

dlseth | 12-01-07 | 01:41

Minister van Angst 12-01-07 @ 01:38

Hoi, Magere Hein.... verklaar je nick eerst eens bij wijze van voorstellen?

bottehond | 12-01-07 | 01:40

@Minister van Angst 12-01-07 @ 01:34
Dat is wat ik bedoelde te zeggen. Alleen denk ik dat ze bij ING de krant van wakker Nederland ook lezen. Geen kans voor Bos. Misschien als klerk van die andere lutser, Melkert.

stekelige | 12-01-07 | 01:39

@bottehond 12-01-07 @ 01:37
flauw..

Minister van Angst | 12-01-07 | 01:38

@ stekelige 12-01-07 @ 01:00
je bedoelt waarschijnlijk "dat dan weer wel" of '"zo is 't ook nog 'es".. iets in die geest.. dat terzijde.
mm.. als je stelt dat het kabinet voortijdig valt.. Bos dat nu al weet en eieren voor z'n geld kiest in het kader van z'n cv, om -na 2 x 't premierschap misgeschoten te hebben- voor 'n kamersalaris ten derde male te gaan solliciteren voor die functie.. in een sfeer van ongeloofwaadigheid...?.
die gaat terug 't bedrijfsleven in..
Misschien kan Kok een goed woordje doen voor 'em bij de ING...

Minister van Angst | 12-01-07 | 01:34

Verrek Botte dat is dat mens van Dijkdinges van de partij van de Windvaan.

stekelige | 12-01-07 | 01:30

Prima zaak, laat Bos het begrotingstekort maar opvoeren! Zo zal hij als weldoener te boek staan. Rechtse politici mogen illegalen uitzetten en zo blijven de clichés gehandhaafd.

Ed Cetera | 12-01-07 | 01:29

CoJoNes 12-01-07 @ 01:22

Door.... euh.... dinges.... euh...... euh...... mij? Bij Bush is het dan nog uit overtuiging, bij Bos uit zelfzucht of egomanie... wat een narcist is die lutser.... Maar goed: de vraag is wie gevaarlijker is... ik gok op Bush, maar ik twijfel......

bottehond | 12-01-07 | 01:29

DeOphokker 12-01-07 @ 01:12

uk.geocities.com/david_jgregory/tennis...

Dude, die thieme heeft een reet.... echt HUGE! Leuk veur de feauteaufok of veur de feauteaujagerTs van de GS Dump.... De meest onthullende feauteau wint... heheheheh....

bottehond | 12-01-07 | 01:26

@DeOphokker 12-01-07 @ 01:12
Zo je dat nou wel doen? Er lopen er veel beter en met een meer betrouwbare achterban.

stekelige | 12-01-07 | 01:23

Door wie wordt dat gezegd, botte?

CoJoNes | 12-01-07 | 01:22

Van Bos en Bush wordt gezegd dat ze voor derden schadelijke ego's hebben. Wie zal het zeggen?

bottehond | 12-01-07 | 01:20

Ik zou zeggen: ophokken al die gasten en Mariane Thieme gewoon 150 keer klonen. Allemaal lekkere wijven in de kamer !

DeOphokker | 12-01-07 | 01:12

In mijn 01:00 staat een 'dat' . Het moet een 'door' zijn.

stekelige | 12-01-07 | 01:06

@Torquemada 12-01-07 @ 00:57
Nog zo'n mooie:

Tussen Keulen en Parijs
Ligt de weg naar Rome
Al wie met ons mee wil gaan
Die moet onze manieren verstaan

Zo zijn onze manieren
Zo zijn onze manieren

CoJoNes | 12-01-07 | 01:00

@Minister van Angst 12-01-07 @ 00:51
Laten we wel zijn. Als Bos nu genoegen neemt met een vice-premierschap, dan heeft ie zelf al door dat zijn rol binnen de partij is uitgespeeld. Hij kiest nu eieren voor z'n geld dat nog even iets aan z'n CV toe te voegen, om zich, na het vallen van dit kabinet, een betere sollicitatiepositie te verschaffen.
Zo is 't dan weer wel. (om maar een cliche te jatten)

stekelige | 12-01-07 | 01:00

Bos op finance ?!? wie heeft DAT nou weer bedacht?

]V[ | 12-01-07 | 00:58

Alhier n oude hit van conny vink,zeer toepassend;

Conny Vink - Bossa nova boy

Bossa nova boy, Bossa nova boy
Poets de schoenen weer glanzend mooi
Die kleine bossa nova boy
Buigt voor iedere klant
Poetst met rappe hand
En is dankbaar voor iedere fooi
Die kleine bossa nova boy

In de Siesta droomt hij van z n prachtig plan
Van een fiesta met zichzelf al weken lang

Bossa nova boy, Bossa nova boy
Vindt het leven bijzonder mooi
Die kleine bossa nova boy
La la la la etc
Duizend schoenen staan op een rij
En gaan z n kleine neus voorbij
La la la la etc
Ook al heeft hij een slechte dag
Hij neemt het met een lach

Straks op 't Carnaval
't Groot bal masque
Gaat hij als koning of als clown
Dan doet hij mee

Bossa nova boy, Bossa nova boy
Vindt 't leven bijzonder mooi
Die kleine bossa nova boy
Die kleine bossa nova boy
Die kleine bossa nova boy
La la la la etc

Torquemada | 12-01-07 | 00:57

Minister van Angst 12-01-07 @ 00:51

je bedoelt Maxime...

Maaier | 12-01-07 | 00:56

CoJoNes 12-01-07 @ 00:50

Ja, en dan zouden de mensen aan de ontvangende kant gaan klagen over enorme instroom van mensen met andere gewoontes, die hun vrouwen niet fatsoenlijk behandelen etc. Die bovendien zich niet aanpassen en niet het plaatselijke dialect praten....

Maargoed, de overheid houdt geen mensen arm. Misschien wel iets minder irjk. Maar dat komt dus juist, omdat, zoals je zelf ook toegeeft, er verschillende taken zijn die beter in algemeenheid gedaan kunnen worden. Ieder voor zich werkt niet m.i. Maargoed, gek genoeg heb ik het vermoeden dat ik vanavond je daar net meer van ga overtuigen .. Dus, fijne nacht en tabeee.

Maaier | 12-01-07 | 00:55

@Maaier 12-01-07 @ 00:50
Misschien heb je daar een punt. Maar je zult 't met me eens zijn dat de een zich in dat opzicht nadrukkelijker onderscheidt dan de ander.
Tegengas is er 1 van.

stekelige | 12-01-07 | 00:54

als het CDA aandringt op het innemen van deze positie door Bos, zou ik eerder gaan denken dat Balkenende hem hiermee willens en wetens een portie ongeloofwaardigheid op de mouw speld dat hem op de lange termijn nog wel eens goed uit zal komen..
Balk is niet gek heren...

Minister van Angst | 12-01-07 | 00:51

@Maaier
Je zou je zelfs kunnen afvragen, of de overheid door het aanleggen van riolering en het verstrekken van uitkeringen niet mede verantwoordelijk is voor de hoge werkloosheid in Oost-Groningen. Als ze niks te vreten hadden gehad, waren veel Oost Groningers waarschijnlijk verhuisd naar gebieden waar ze wel hun hoofd boven water konden houden. Zo'n gebied ligt al 50 kilometer verderop.

CoJoNes | 12-01-07 | 00:50

CoJoNes 12-01-07 @ 00:47

Ja, ook toen de riolering werd aangelegd, was er weinig bewijs dat de demografische transitie en daardoor een groot deel van de huidige welvaart, mogelijk werd door die riolering.

stekelige 12-01-07 @ 00:46

zijn hier niet allemaal quasi interessante bralapen?

Maaier | 12-01-07 | 00:50

@Torquemada 12-01-07 @ 00:44
So damned right!

stekelige | 12-01-07 | 00:49

ik dacht al waarom waait het zo.... PVDA is natuurlijk aan het onderhandelen.

Mossad.il | 12-01-07 | 00:48

@Maaier
In de 19e eeuw werd hygiëne pas een issue. Daarvoor wist niemand dat sterfte en ziekte veroorzaakt werden door slechte hygiënische omstandigheden. Bedrijven hebben geen belang bij sterfte en ziekte.

CoJoNes | 12-01-07 | 00:47

@tegengas
Heb eens even gekeken. Krijg de induk dat je niet meer voorstellt dan een quasi interessante bralaap. Nietszeggend, alleszeggend, verkeerde been, je mening; vertel 'ns rare mafkees wat bedoel je nou wel dan? Bij NN was ik niet de enige die op jou reaguurde, er waren er meer. Allen hadden dezelfde indruk: dat je de Boslim zelf was. Doe even normaal. wil je?

stekelige | 12-01-07 | 00:46

CoJoNes 12-01-07 @ 00:36

Ik vraag me ten zeerste af of bedrijven -waarschijnlijk niet eens op de hoogte van de enorme voordelen die riolering biedt- daarin zouden investeren. Sterker nog, ik weet welhaast zeker dat ze dat niet zouden doen. Als bedrijven álle sgoed doen, dan is het wel toevallig dat pas bij een sterke staat, zoals die in de 19e eeuw tot stand kwam, pas op grote schaal begonnen werd met rioolering, en niet in de o zo rijke en liberale 17e eeuw...

Maaier | 12-01-07 | 00:45

Nee met Bos zat t nooit wat worden,hij mist de daadkracht van n Karremans,en de sociale vaardigheden van Marcel van Dam.

Torquemada | 12-01-07 | 00:44

@Mocromania 12-01-07 @ 00:29
Waar komt toch die termijn van 4 jaar vandaan?
Mijns inziens zou het slimmer zijn om die termijn te verruimen tot 6 jaar. 4 jaar is erg kort om beleid te maken, uit te voeren en te toetsen. Zeker als je een half jaar formatie en een half jaar 'campagne' van die 4 jaar aftrekt.

CoJoNes | 12-01-07 | 00:40

Bos op financiën? Zullen we maar vast het faillissement voor ons landje gaan aanvragen dan?

Hilversumse | 12-01-07 | 00:39

@tegengas 12-01-07 @ 00:12
Zal gaan kijken. Maar dat bij hoge uitzondering. Jij was de degene die op dat moment langdurig wegbleef, niet ik.

stekelige | 12-01-07 | 00:38

@Maaier
Inkomensnivellering is noodzakelijk om overheidsregulering te financieren.
Wat is sociale rust? Serieus, ik begrijp echt niet wat dat betekent.
De Anarchie in Afghanistan, Somalië en Albanië is geen anarchie, immers tribale en religieuze leiders hadden de touwtjes in handen.
Wat is het algemeen belang? Als iets in jouw belang is en niet het mijne, kun je al niet meer van een algemeen belang spreken. Het Algemeen belang is een eufemisme voor dwang.
Er zou niet alleen riolering gekomen zijn zonder overheid, maar goedkopere en betere, daar ben ik van overtuigd.
Algemeen onderwijs is geen zegen, maar een noodzakelijk kwaad. het feit dat de overheid verantwoordelijk is voor het onderwijs, is er de oorzaak van dat de kenniseconomie in nederland niet van de griond komt.

CoJoNes | 12-01-07 | 00:36

Ik geef het toe... ik was er vroeger ook een, een zogenaamde stemmer. Sinds jaren doe ik het niet meer en ik kan zeggen het lucht op. Temeer ook omdat ik me niet druk meer hoef te maken om welke clown er nu weer plaats mag nemen in DenHaag.
Wellicht klinkt dit wat melancholisch maar als je nu eens een aantal zaken op een rij zet zoals:
Wil je voor jezelf kunnen zorgen dan ga je keihard studeren en een goede baan zoeken en met promotie je toekomst veilig stellen. Of je wordt ondernemer en dan moet je wellicht een stapje harder lopen om ook binnen te lopen.
Want als je nu werkelijk op een AOW gaat zitten wachten dan wordt je 1) genaaid door de overheid want ze verzinnen onderweg altijd leuke dingen en 2) de volgende die je naait is de inflatie want later zijn al die spaarcentjes niet zoveel meer waard (ondanks alle mooie berekeningen)
Daarbij is het hele stelsel in Nederland 1 grote farce. 150 kamerleden!!! wat doen ze de godganse dag, in ieder geval niet regeren want er gebeurt al jaren geen flikker meer in dit land. We staan stil en het enige waar we goed in zijn is lullen, ouwehoeren en klessebessen. Oh ja, tussendoor de burger nog een paar keer uitmelken en dan verder lullen.
Tel daar al die ambtenaren bij op en 3 x raden waar een groot deel van het belastinggeld heen gaat!? Tegenwoordig hebben we ook al raamambtenaren maar niemand die ik in DenHaag heb gehoord over het feit dat dit onderzocht moet worden en dat er dus gesneden kan worden in het ambtenaren bestand. Sterker nog, wat schetst mijn verbazing?? Die tering ambtenaren(parasieten) halen het nog in hoofd ook om te gaan demonstreren om meer geld, 13e maand en weet ik wat nog meer.
Maar even terug naar de politiek.................
Laten we in godesnaam een 2 partijen stelsel introduceren om dit land iets daadkrachtiger te maken en minder bureaucratisch. Als 1 van de 2 partijen wint dan heb je of pech of geluk de komende 4 jaar maar dan doen we tenminste iets in die periode, anders dan lullen, kletsen en ouwhoeren tot de 4 jaar wee voorbij zijn om dan vervolgens weer op zeepkisten te staan en het land in te gaan.

Let maar weer op hoe vaak we Wouter Bos of Mao jan de komende tijd in het land zien.... eerst stemmen stelen en dan lekker de vinger naar de burger, alsjeblieft sukkels, tot over 4 jaar!

Wat ook moet gebeuren is dat er een grote bezem door DenHaag gehaald moet worden om Femke tyfusHalsema naar huis te vegen en dan ook diep onder het kleed... lekker aanstampen en we zijn dan hopelijk definitief van die shag rokende pseudo aristocratische antieke rotkop af. Zodra er maar de suggestie gewekt werd tijdens deze formaties dat GroenLinks of SP moesten regeren haakten ze af. Nee, dan wel lekker vanaf de zijlijnlopen kankeren op iedereen maar zelf regeren, nee dank u!

De echte macht in Nederland ligt niet bij het volk, hoe braaf de meesten ook hun stembiljet aankruisen, het helpt niets. De macht ligt bij grote ondernemingen en hun netwerken. Nederland wordt feitelijk geregeerd door een select gezelschap van hooguit enkele mensen die met hun multinationals miljarden op tafel kunnen leggen. Money talks en dat is in het echte leven niet anders.

Dus zorg voor een tweepartijenstelsel waarin je duidelijk maakt dit is rood en dit is blauw (dus niet rechts/links). Vervolgens uitleggen waar je voor staat en gaan met de banaan. Dit voorkomt in ieder geval rare toestanden zoals eenmansfracties (idiote Gonny), partijen die regeren terwijl ze gelet op de uitslag slechts als opvulling fungeren (D66) en een onmogelijke formatie.

Wat dat betreft verbaas ik me regelmatig over de gelatenheid van veel mensen.... leven in een veel te duur koophuis met een tuin van enkele meters, rijden in een auto die maximaal de helft had moeten kosten door die kut BPM. De helft van je salaris wegbrengen naar de blauwe enveloppen maffia die dit geld vervolgens innen voor een overheid die het net zo makkelijk weer verspild en niet gericht uitgeeft aan zaken waar de burger echt op zit te wachten. En tot slot leven in een land die het onmogelijk maakt om iets voor jezelf op te bouwen want god verhoedde dat je per ongeluk financieel onafhankelijk wordt en geen werkpaard meer bent. Dus neem die 2e baan maar dan zullen wij je nog hoger aanslaan, gewoon voor straf omdat je teveel werkt! Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker....

Dat mensen dit allemaal zo gelaten accepteren verbaast me werkelijk.

Het erge is... heb je na al die jaren hard werken en belasting betalen eindelijk je pensioen bereikt dan wordt je door je kinderen in een verzorgingstehuis gedumpt om recht te hebben op 1 of 2 x douchen. En daarna ga je lekker dood...... zo dat was lekker leven in NL.

Mocromania | 12-01-07 | 00:29

Pesten op het werk topic helezen? De overheid maakt uiteindelijk een einde aan de collectief in stand gehouden domheid.

gevallenverstand | 12-01-07 | 00:27

CoJoNes 12-01-07 @ 00:15

Ik heb het uitdrukkelijk niet over inkomensnivellering. Ik heb het niet over topinkomens, die haal jij erbij. Ik heb het over 1 het doel én de oorsprong van zowel socialisme als liberalisme, 2 de manie rom doelen te verwezenlijken.
een overheid levert heel erg veel op: namelijk sociale rust. Wat voor regime er ook is, het is altijd beter dan geen regime. De afgelopen 15 jaar zijn er op enkele plekken in de wereld echt anarchistische situaties geweest: Afghanistan, Somalie, Albanie. Ging het daar lekke rmet d eeconomie, dmet d ebedrijvigheid? Bovendien, nog veel belangrijker, een overheid is juist vanwege het algemene karakter meer dan een bedrijf. Misschien minder efficient, maar dat is ook niet het doel. Een overheid doet dingen voor het algemeen belang, waardoor er dingen gebeuren die niet persé gebeuren als er alleen bedrijven zijn. Zou er riolering gekomen zijn zonder de bemoeienis van overheden? Ik vraag het me ten zeerste af. De enorme kosten van riolering op korte termijn zullen bij bedrijven niet zo snel leiden tot diezelfde investeringen. Zou er algemeen onderwijs zijn, voor iedereen? Ik vraag het me af.

Maaier | 12-01-07 | 00:26

Een overheid kan beter zorgen en busjes in oostgroningen laten rijden. Er is zoveel wat de markt niet kan en wil.

gevallenverstand | 12-01-07 | 00:25

hear,hear@daskapitalist 12-01-07 @ 00:17

CoJoNes | 12-01-07 | 00:18

@Maaier 12-01-07 @ 00:07
er is geen algemeen belang.

daskapitalist | 12-01-07 | 00:17

@Maaier 12-01-07 @ 00:07
De overheid kost alleen maar geld en levert niets op. Er is niets te bedenken, dat een overheid efficiënter kan dan een commercieel bedrijf. Niets.
Juist door regulering krijg je inkomens verschillen, omdat regulering een inproductieve ambtenaar vraagt, leert een simpele rekensom, dat het verminderen van de kosten (overhead=overheid) meer besteedbaar inkomen oplevert. Júist voor de mensen die minder verdienen.
De inkomensverschillen worden misschien wel groter, maar de lage inkimens houden meer over dan nu. Dat is een simpele rekensom. Dat de topinkomens ook meer overhouden, is dan toch geen issue? Tenzij afgunst een drijfveer is, natuurlijk.

CoJoNes | 12-01-07 | 00:15

@stekelige 12-01-07 @ 00:05
Je hebt een net antwoord van mij gekregen, maar je denkt toch niet dat ik dat hier aan jou ga geven als jij niet het fatsoen hebt om zelf de respons op jouw onzinpost te bekijken. Post dan niet!

tegengas | 12-01-07 | 00:12

Bos, is die goed in rekenen dan? Ik dacht alleen in slap ouwehoeren.
Nee, ik geef hem 5 maanden (in het midden van het zomerreces breekt de pleuris uit n.a.v. één of ander allochtonendingetje, en Balkie moet terugkomen van de camping) en dan spat Kabinet Balkenende zoveel wederom uit elkaar.
Daarna nog effe vakantie vieren tot september, verkiezingen met Sinterklaas 2007.
Gelukkig verdien ik niet zoveel (klus wat bij als gigolo voor MILF Vinex-Vaginisme-Syndroom administratieve medewerksters met IKEA-kutjes, maar het mag geen naam hebben, maar dit geheel terzijde by the way haakje sluiten.
Neem me niet kwalijk, mijn serotonine-levelshebben een dipje,

Bisschop Gijsen | 12-01-07 | 00:07

stekelige 11-01-07 @ 23:54

daar zit best een tussen weg in, dat weet je ook best.

HP de Tijd lezer! 11-01-07 @ 23:55

zoals ik aan het begin van dit topic heb uitgelegd, zul je straks zien dat het CDA daar straks ook van te beschuldigen is. Maar dat is maar goed ook. Naast ideologie is een zeker pragmatisme toch wel heel belangrijk als politicus, net als de bereidheid tot compromis (daarom is Verdonk een slechte politica)

CoJoNes 11-01-07 @ 23:52

Beiden komen voort uit het idee van een maakbare samenleving, van een geloof in het goed evan de mens. Markx ging bijvoorbeeld uit van een eind van de geschiedenis zonder klassetegenstellingen en zonder regering en goed voor allen. Hetzelfde doel dus van het liberalisme. Dat die doelstellingen niet te verwezenlijken zijn en dat er dus een gezag nodig is om de ondanks alles schaarse goederen te verdelen, of de verdleing te begeleiden, is het logische gevolg. De rol van de overheid, dat is natuurlijk waar modern liberalisme en sociaal-demcratie botst. Maar zo groot hoeft het verschil helemaal niet te zijn. Mijns inziens is een samenleving waar bronnen relatief eerlijk worden verdeeld, al is het maar om rust in de samenleving te houden (aangezien gebrek aan dingen de voornaamste oorzaak is van geweld-daarin had Markx gelijk), wat weer nodig is voor economische groei, zeker te prefereren boven een samenleving met een zeer ongelijke inkomensverdeling . Ik dnek dat die eerlijke verdeling (ik zeg niet iedereen even rijk)het best tot stand gebracht kan worden door een sterke overheid, die -anders dan de markt- bestaat bij de gratie van het algemeen belang ook het best garant kan staan voor dat algemeen belang.

Maaier | 12-01-07 | 00:07

Spijt me heren. Moet even de hond uitlaten. Ben met een half uurtje terug. Echt.

stekelige | 12-01-07 | 00:06

@tegengas 11-01-07 @ 23:53
Vertel 'gas'. Ik ga niet weer terug. Was 't schokkend?

stekelige | 12-01-07 | 00:05

@Traag 11-01-07 @ 23:54
Dat zal ik ook nooit iemand opdringen. Het enige wat jezelf kunt en mag doen is je mening ventileren met kracht van argumenten. Vervolgens houdt het op.

stekelige | 12-01-07 | 00:02

@CoJo, held. Ik lees jou altijd. Ik 'Ctrl-F' zelfs op op CoJo, als ik geen zin heb alle reacties te lezen. Ik kom net binnenvallen en ben mijn leesachterstand aan het bijwerken. Maar dat is lastig, want ik ben afgeleid omdat mijn dushi zo komt en er zojuist een topkip in de sauna zat. Wat denk je? Helemaal naakt!

Traag | 12-01-07 | 00:01

@Traag 11-01-07 @ 23:54
Lees mijn stukjes dan eens een keer, toe nou eens. Voor één keer. Voorzetje: Ja Traag, dat is heel verschrikkelijk.

CoJoNes | 11-01-07 | 23:57

Is die windvaan aan te klagen wegens kiezersbedrog? Door een groepje mensen die zich in hun kondt genaait voelen aangezien hij aantoonbaar en overduidelijk een mondelinge overeenkomst niet is nagekomen? ( gaan we geoon van uit )

HP de Tijd lezer! | 11-01-07 | 23:55

@CoJoNes 11-01-07 @ 23:48
Socialer zien ze daar als beschermend en verzorgend, dus: zelf niet hoeven nadenken en zelf geen verantwoordelijkheid dragen.

stekelige | 11-01-07 | 23:54

Maar dat we voor de rest een gereformeerd kabinet gaan krijgen vindt niemand bezwaarlijk?
-
@stekelige 11-01-07 @ 23:47
Inzicht kun je niet opdringen....

Traag | 11-01-07 | 23:54

@stekelige 11-01-07 @ 23:49
Hé Stekelige, zit jij hier. Ik heb op NieuwNieuws nog een antwoord achtergelaten op jouw onzinstukje aan mij van donderdagavond.

tegengas | 11-01-07 | 23:53

@stekelige
Niet mee eens. Het grote verschil tussen klassiek liberalisme en socialisme is de rol van de overheid. Aangezien het socialisme een regulerende overheid nodig heeft, krijg je dus machtsconcentraties. Machtsconcentraties en individuele vrijheden bijten elkaar.

CoJoNes | 11-01-07 | 23:52

@CoJoNes 11-01-07 @ 23:44
Kijk de geschiedenis er maar op na. Kijk en verwonder je: liberalisme en socialisme liggen heel veel dichter bij elkaar dan je waar wilt hebben.

stekelige | 11-01-07 | 23:49

Ook hoorde het gisteren die kwal ook zeggen bij 'Den Haag vandaag':
"na jaren van liberaal beleid, zal het nu wel socialer worden."

Niets socialer dan een liberaal beleid, niets socialer dan mensen hun vrijheiod en zelfbeschikkingsrecht gunnen. Waarom wordt 'Sociaal Beleid' toch zo vaak verwart met een dwingende en regelende overheid? Ik vind daar niets sociaals aan.

CoJoNes | 11-01-07 | 23:48

Zeg Fleischbaum, kon je niet wachten met dat stukje voordat Bos echt minister is? Nu zijn het alleen nog maar geruchten. De besprekingen zijn bovendien nog in de informatiefase.
Ik heb jouw redacteur bij NieuwNieuws ook al berispt vanavond (donderdag). www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/01/bo...
(ff scrollen naar 20.37 uur) Of had jij dat stuk ook geschreven?

tegengas | 11-01-07 | 23:47

@Traag 11-01-07 @ 23:42
Kun je nou wel zeggen, maar als je dat allemaal vantevoren al ziet aankomen, maar je bent een roepende in de woestijn, dan is dat later allemaal erg frustrerend.

stekelige | 11-01-07 | 23:47

ROFL@liberaal socialist
da's hetzelfde als een monogame hoer.

CoJoNes | 11-01-07 | 23:44

@Ookami 11-01-07 @ 23:40
Omdat mensen geen vaste werktijden hebben (lees 9 tot 5). iedereen moet dus altijd de mogelijkheid hebben om boodschappen te doen. (gok ik).

CoJoNes | 11-01-07 | 23:43

@Ookami 11-01-07 @ 23:31
Kok was een liberaal socialist. Die hoor je ook met geen woord meer over de huidige gang van zaken binnen z'n partij. Hetzelfde geldt ook een beetje voor Bolkestein in relatie tot de VVD. Binnen het CDA doen ze het nu heel knap door Wijffels en Balkenende samen op de koers te prikken.

stekelige | 11-01-07 | 23:43

Mooi dat voortschrijdend inzicht, toch?

Traag | 11-01-07 | 23:42

CoJoNes 11-01-07 @ 23:29

Daar maak je zeker een punt, om het heel simpel te stellen, als ik in japan om 3 uur s'nachts een pak peuken wil hebben dan kan ik die kopen in een winkel. Zo simpel zo ongecompliceerd maar er is een reden waarom de winkels daar open zijn en hier niet. Rara wat is dat?

Ookami | 11-01-07 | 23:40

@Ookami 11-01-07 @ 23:31
Met alle respect, maar hoe waardig ben je, als je eerst vakbondsleider bent bij de FNV om vervolgens commissaris te worden bij Shell, KPN, ING, TPG en KLM?

CoJoNes | 11-01-07 | 23:36

@ CoJoNes 11-01-07 @ 23:13

Tja daar zeg je wat! Lijkt me stug hoor, zeker Kok vond ik altijd een waardige man. Maar het is niet onmogelijk.

Ookami | 11-01-07 | 23:31

In Nederland hebben we een kenniseconomie met een winkeltijdenwet en een vreselijk machtige vakbeweging. Twee elementen die haaks staan op een kenniseconomie. Je kunt een kenniseconomie niet draaien binnen de Nederlandse kantooruren, dat lijkt me ntoch geen verrassing.
Met de twwe gristenpartijen in een nieuw kabinet, zal religieuze regulering een vlucht gaan nemen. Tradities en vooruitgang staan op gespannen voet, je moet keuzes maken. Op de één of andere manier zijn religieuze en ideologische tradities in nederland heilig, maar laten dat nou net de tradities zijn die vooruitgang (dus ook innovatie) in de weg staan.
Have the cake and eat it too. Zelfs in China weten ze dat dat dus niet werkt,

CoJoNes | 11-01-07 | 23:29

CoJoNes 11-01-07 @ 23:13
Het grote manco bij onze overheid is dat men geen donder doet aan innovatiestimulering. Daarnaast is het doen sponseren van scholen door het bedrijfsleven als 'vies' ervaren. Het gevolg is dat het onderwijs nog steeds niet is afgestemd op wat onze economie nodig heeft. Herinner de felle discussies die hebben plaatsgevonden alleen al over het gratis beschikbaar stellen van internet aan scholen door KPN. Laat staan dat het bedrijfsleven invloed zou mogen hebben op wat zij nodig hebben aan wat afstudeert.

stekelige | 11-01-07 | 23:22

-edit ban -

Benson212 | 11-01-07 | 23:18

wouter is net een draaitol. een misselijk mannetje dat het alleen van zijn uiterlijk moet hebben net zoals die hielelikker van hem: samson.
laat hem maar lekker meeregeren, dan kan de sp straks alleen maar groter worden
en dan kan wouter eindelijk na 3 x misgekluund te hebben meeregeren als schoothondje van balkenende en het homohuwelijk, de euthanisiewet en de abortuswetgeving terug naaar de jaren 50 terugbrengen. ijdeltuit bos.

islamietje | 11-01-07 | 23:18

@Ookami 11-01-07 @ 23:08
Ik ben een objectivist, ik geef slechts wat feiten, de conclusies heb ik nog niet getrokken.
Dat het frapant is, dat de PvdA, zoals stekelige het zo mooi verwoord, betrokken is geweest bij alle verkopen van het Dietsch Tafelzilver is op z'n zachtst gezegd frappant.
Ik breng Fokker en DAF ook nog maar even in herinnering.

CoJoNes | 11-01-07 | 23:13

ojazekerWel 11-01-07 @ 23:05
Gelijk heb je.

stekelige | 11-01-07 | 23:11

@ CoJoNes 11-01-07 @ 22:58

Bedoel je nu te zeggen dat de partij van de Arbeid een verfoeilijke partij is die de banen van arme proleten naar buitenlandse ondernemingen te plaatsen? Of dat Kok en Bos (alle twee maar drie letters) ... hmm .... infiltranten zijn die ons land verkopen aan de hoogste bieder!

Ookami | 11-01-07 | 23:08

@CoJoNes 11-01-07 @ 22:58
Inderdaad, 't tafelzilver van 0031 is al aardig te gelde gemaakt.
Jaren terug werd dat als zaligmakend verkocht. De bedoeling was echter om in 0031 geljktijdig de switch te maken richting kenniseconomie. Dat laatste is jammerlijk mislukt. Het opleidingsniveau van docenten en daarmee dus van de studenten bleef ver achter bij recente ontwikkelingen in andere EU-landen.
Sneue bak.

stekelige | 11-01-07 | 23:08

Een stekelige egel loopt over het gras. Een grasMaaier doet wat hij doet. De stekelige egel ontwijkt hem echter handig, maar hij rijdt daarbij over John Dick zijn Cojones. Het zal Bos een zorg zijn. Die heeft toch geen ballen. OjazekerWel.

ojazekerWel | 11-01-07 | 23:05

-weggejorist-

de grote boze wolf | 11-01-07 | 23:03

Epifyse 11-01-07 @ 22:16

Voordeel? Hogere uitkeringen zijn helemaal niet nodig. Getuige het feit dat ik hier op het wereldwijde web post. Zelf ben ik ook niet zo'n PvdA'er. Het is toch vooral de partij van de gefrustreerde loonslaven die geld willen wegschrapen bij de krijtstreeploonslaven (VVD'ers.) Hangouderen die jammeren dat ze van €1200 in de maand (een vermogen n.b.) niet kunnen rondkomen.

Maar dat betekent niet dat ik uitentreuren op hem ga zeiken dat hij een draaikont is. En nog altijd liever een draaikont dan een glasharde leugenaar, zoals gristenproleet Balkenende (debat-Hirsi Ali, over dat politieke motieven voor Verdonk niet zouden meespelen.) Jullie draaikontenhetze is toch wel het ultieme bewijs dat rechts geen zinnig argument tegen de linkse 'terreur' van Bos kan bedenken.

Nog een genoeglijke pruilsessie toegewenst voor de rest van de nacht, dan zoek ik nu mijn doos onder het tochtige bruggetje aan het einde van de straat op.

Bijstandskoning | 11-01-07 | 23:03

@daskapitalist

De russische toestanden baart Shell inderdaad zorgen. Ze hebben voor gas een nieuwe ingang gevonden in Midden en Zuid Amerika. Een fusie Shell en BP zie ik niet zo zitten. Ondanks Neelie Kroes is daar toch al sprake van een kartel. In dat opzicht kunnen ze maar beter los van elkaar blijven opereren. Kunnen ze om beurten aanvallen openen op Gazprom en consorten. Vergeet niet dat op dit moment Bolkestein als adviseur ook bij Gazprom opereert. De blik naar binnen is er dus al.

stekelige | 11-01-07 | 23:01

-weggejorist-

de grote boze wolf | 11-01-07 | 22:58

Nota Bene: Wim Kok heeft TPG Post en KLM ook al feilloos onder buitenlandse vlag weten te krijgen.

CoJoNes | 11-01-07 | 22:58

Deed die Wouter ooit niets eens iets met geld bij Shell? Hoe ging dat? Is ie ontslagen en toen de politiek in gegaan?
-
Overigens ben ik er van overtuigt dat het toch niets uitmaakt, het is toch meer van hetzelfde maakt niet uit wie er wat doet, ik heb persoonlijk er nooit iets van gemerkt dat er verandering was, noch negatief noch positief. Misschien ben ik te jong?
-
Desalniettemin had ik liever de VVD gehad... Maarja...

Ookami | 11-01-07 | 22:58

Een Hoogovens strategie, zal het ongetwijfeld in de wandelgangen bij Shell genoemd worden. Met 'friends in high places'. Zit vriend Kok al niet bij de Koninklijke?

CoJoNes | 11-01-07 | 22:56

jullie moeten ook niet vergeten dat onzer joop wijn ook bij shell gewerkt heeft. hij is het die straks op minez goedkeuring zal verlenen aan een fusie van shell met bp.

daskapitalist | 11-01-07 | 22:55

@ojazekerWel 11-01-07 @ 22:48
Shell zal d'r gek zijn. Laat het nieuwe kabinet dat maar doen. Zij nemen de opgewekte energie wel af tegen chantageprijzen en verzorgen de distributie. Houden ze meteen ook de handen vrij om het energiepark te gelegenertijd de doodsteek te geven.
Alhoewel Shell al eerder in de stroomdistributie heeft gezeten, maar dit omwille van vastgelopen communicatie heeft moeten overdoen aan Eneco.

stekelige | 11-01-07 | 22:55

@stekelige 11-01-07 @ 22:46
van der veer verwacht natuurlijk russische toestanden in nederland. dan kun je maar beter de schijn op houden met wat windmolens hier en daar.

daskapitalist | 11-01-07 | 22:51

@stekelige 11-01-07 @ 22:46

Ach ja Jeroen, ik denk de slimste man van Nederland. Dat wordt een mooie catch 22 voor de PvdA:
Investeren in het verachte grootkapitaal en de hoon van de wereldvreemde socialisten, of niet investeren , Shell vertrekt met bijbehorende ontslagen en de hoon van de wereldvreemde socialisten.

CoJoNes | 11-01-07 | 22:49

@ stekelige 11-01-07 @ 22:46

Of Shell koopt friesland op, gooit het plat en plant daar ontzettend veel windmolens neer. Kan ook natuurlijk...

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:48

@CoJoNes 11-01-07 @ 22:40

Kan zijn, maar ik denk dat Jeroen van der Veer nog even afwacht of het nieuwe kabinet in zijn oproep stinkt. Hij heeft nadrukkelijk gevraagd om een financiele injectie van de nieuwe regering om, godbetere, meer te innvesteren in milieumaatregelen en zoeken naar alternatieve, schonere energiebronnnen.
En dan....... wegwezen.

stekelige | 11-01-07 | 22:46

@ Cojones @22:40
Shell zal er wel baat bij hebben om in een bananenrepubliek groot & machtig te zijn. Wat dat betreft is 0031 al aardig op weg, zo niet is 0031 al, een land met veel kenmerken van een bananenrepubliek.

John Dick | 11-01-07 | 22:43

@ CoJoNes 11-01-07 @ 22:40

Dat die vent blind is wisten we al. Dat je het zo mooi kan verwoorden heb jij net bewezen.

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:41

/aluhoedje
Wouter Bos is een mol. Let op mijn woorden. Hij is door Shell in de PvdA geplant,met als enige doel een instabiel land. De aandeelhouders zullen aandringen op terugtrekking uit Nederland, om zo het kapitaal veilig te stellen.
En zo is Shell dus eindelijk van het overregulerende Nederland velost.
/aluhoedje off

CoJoNes | 11-01-07 | 22:40

@Patrick Bateman 11-01-07 @ 22:35
Katoen, of hout, geschept, watermerk. pfff. Makkelijk lulllen jij.

CoJoNes | 11-01-07 | 22:37

CoJoNes 11-01-07 @ 22:32
"@Maaier
Ik zit een nieuwe A4 te configureren op audi.de. Bijna hetzelfde."

Dat het stuur links zit, of wat ?....

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:36

Shake and turn that ass, Bos! Hij kan zo op MTV.

Polonium 210 | 11-01-07 | 22:36

@ Hadjewat? 11-01-07 @ 22:32

Ies niet zonde. Die stemmen waren anders voornamelijk naar de SP gegaan namelijk.
En toen ?

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:35

@ CoJoNes 11-01-07 @ 22:32
A4 configureren ies eenvoudig, gewoon kiezen landscape of portrait...

Patrick Bateman | 11-01-07 | 22:35

@Baron Zuivelstein 11-01-07 @ 22:29
Kleine nuance: Wouter, 't kan niet fouter.

stekelige | 11-01-07 | 22:34

@Bijstandskoning
Een auto die straks betaald gaat worden, door een ranzige commerciële onderneming, die ernstige plannen heeft een ouderwetse kapitaalvlucht uit te gaan voeren. Courtesy: Wouter Bos

CoJoNes | 11-01-07 | 22:34

Er moest en zou een ander beleid komen. Nou, we zien weer wat dat waard was. Wouter is gewoon na deze periode uitgespeeld. Zielig voor wie op hem gestemd heeft, Maar ja, men wist het beter, WANT men was links. Zonde eigenlijk van al die weggegooide stemmen.

Hadjewat? | 11-01-07 | 22:32

@Maaier
Ik zit een nieuwe A4 te configureren op audi.de. Bijna hetzelfde.

CoJoNes | 11-01-07 | 22:32

@ Maaier 11-01-07 @ 22:23

Ik zit al dagen te draaikonten of ik nou RTL 4 moet kijken of de kempingzenderT...
Tijd voor bindend stempadvies.

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:31

CoJoNes
Pikt uw de handschoen op van Maaier 11-01-07 @ 22:23??

*wrijft in zijn handen*

miko | 11-01-07 | 22:31

Bos gaat ervan uit dat de PvdA bij de volgende verkiezingen niet meer bestaat. Dus hij wil er nog even nog van genieten nu het nog kan, de hypocriet.

Rechtse_Rukker | 11-01-07 | 22:30

Laat hem dat maar doen dan bewijst hij wederom en zeer overtuigend zijn onbetrouwbaarheid. Rekenen kan hij wel maar de eindafrekening ligt straks bij de kiezers. De groep Jan Marijnissen ook wel bekend als de SP kan zich als het werkelijk allemaal doorgaat rijk rekenen.

nadenkeniseenkunst | 11-01-07 | 22:30

Wouter, het kan altijd fouter!

Baron Zuivelstein | 11-01-07 | 22:29

Bos heeft tijdens de campagne voor TK 2006 wel te kennen gegeven het meest begaan te zijn met de minst werkende en derhalve minst welvarende mensch. mocht hij dus die post daadwerkelijk gaan beklieden, herstel : bekladden, herstel, bekleden, dan weet ik het zo net nog niet...

ojazekerWel | 11-01-07 | 22:27

*kijkt om het hoekje*Ah hier zit iedereen!!
Ach Bos zal het wel aardig doenuiteindelijkis het helemaal geen linksert.hoe kan dat als je bij de Schelp gewerkt hebt.

en aan die gierigaard 22.00
het is toch wat moet ik me daar bij voorstellen??
En de Verhofstad groep komt zeker uit Belgie??Met dat vignet krijgt de Verhofstad groep veel meer dan 6 miljoen.

miko | 11-01-07 | 22:26

CoJoNes 11-01-07 @ 22:16

klaar met ijsdansen kijken? we zitten te wachten op wat serieuze tegenstand.....

Maaier | 11-01-07 | 22:23

@bijstandskoning

alleen mensen met een werkende hypofyse zouden mogen reageren.

Farouk | 11-01-07 | 22:22

Politiek is opportunisme.
Dat doet Bos dus goed.
MinVanFin is niet slecht voor een rode non-premier...
onder het motto "als ik het niet voor het zeggen heb, dan wil ik over het geld gaan".
Heeft mijn ex ook zo geprobeerd.

winshots | 11-01-07 | 22:21

Patrick Bateman 11-01-07 @ 22:15

haha, ik hoop voor hun dan wel indoor, anders loopt zo driekwart van de kiezers weer weg door het weer...

Maaier | 11-01-07 | 22:19

@ Powermetal 21.59
Bedankt voor de tip, heb gestemd op B. Schonfeldt-Bax.
Lutser

kneuterzak | 11-01-07 | 22:17

Bijstandskoning 11-01-07 @ 22:14: jij hebt zeker wel voordeel bij tuig

Epifyse | 11-01-07 | 22:16

LOL@Bijstandskoning
De überproleet noemt de werkenden proletariërs.

CoJoNes | 11-01-07 | 22:16

@ Maaier 11-01-07 @ 22:09
Zou er ergens een PVV landdag zijn of zo?

Patrick Bateman | 11-01-07 | 22:15

Aldus het gezever van de pruilende proleten die de hamer en sikkel al voelen beuken op hun teder geliefde belastingvoordeeltjes. Dachten jullie echt dat de PvdA zomaar de helft groter zou zijn dan de VVD, o.l.v. 'windvaan' Bos? Moehahah.

Nee, had hij maar zo'n rechte rug als Rita, om het land keer op keer in een kabinetscrisis te storten...

Spot en microfoon voor aristocratische überliberaal dlseth graag...

Bijstandskoning | 11-01-07 | 22:14

Bos... Rekenen? Laat mij niet gek maken....

Sganullekke | 11-01-07 | 22:12

Wouter Bos is een draaikont!

Lesbeau's4ever | 11-01-07 | 22:12

Epifyse 11-01-07 @ 22:11
Chears! en NEEN ik ben geen PvdA'ert! Ik zit in de blauwe hoek...

powermetal | 11-01-07 | 22:12

El Lissitzky 11-01-07 @ 22:05
Beetje jammer Maurice... Helaas ben je zelf niet zo trouw als een hond! Kom op mensen!!!

powermetal | 11-01-07 | 22:11

powermetal 11-01-07 @ 21:59: Bedankt! Uw stem is verwerkt

als je maar geen pvda'ert bent

Epifyse | 11-01-07 | 22:11

Patrick Bateman 11-01-07 @ 22:05

OP elke minister van Financiën is wat externe druk om alles binnen redelijke kaders te houden verstandig. Wanneer is dat "IJssterren dansen het op" afglopen? Dit zijn we niet gewend, geen tegenstand van iets inhoudelijker rechtse reaguurders. Of zou diot de dag zijn dat verstand over hard roepen zegeviert, Lijkt me sterk....

Maaier | 11-01-07 | 22:09

wat een uber zwakzinnig figuur

FrAgFo0d | 11-01-07 | 22:08

Ik had gehoopt dat Wouterrrrrrwindvaan wel weg zou waaien met die storm van vandaag.....

Morgen maar alvast ontslag nemen en snel een uitkering aanvragen, hoor ik ook fijn bij het kansloze pvda volk en is woutertje mijn beste vriend... *fap*

Specht! | 11-01-07 | 22:08

@ Maaier 11-01-07 @ 22:00
Eerste quootje was uiteraard om te stoken.
Wat wél zo is, is dat linksche ministers van financiën zich extra moeten bewijzen, mede door simpel volk dat hier ook loopt te huilen over handen in de koektrommel etc.
Daardoor doen juist zij extra hun best om het tekort binnen de perken te houden.

Patrick Bateman | 11-01-07 | 22:05

powermetal 11-01-07 @ 21:59

sorry hoor... maar ik heb op de hond gestemd. Maurice...

El Lissitzky | 11-01-07 | 22:05

Farouk 11-01-07 @ 21:50

Its a dirty job but someone's gotta do it..

Maar uh.. Bos sabelt zichzelf wel neer hoor, maak je maar geen zorgen.

Captain Orange | 11-01-07 | 22:04

Boslim als Minister van Financiele Zaken, wat moet ik me daar bij indenken?

Eind 2007 economie ingestort?
Eind 2007 Verhofstadgroep krijg 6 miljoen euro subsidie?
etc
etc etc

OomScrooge | 11-01-07 | 22:00

Patrick Bateman 11-01-07 @ 21:51

Mooi stuk overigens; Hans W. "ik ben helemaal niet conservatief", LOL

Overigens excuuus, ik begreep uw ironie weer hier. Ik geloof dat de "bange Vinex-burgers"/rechtse reaguurders hier, naar "Sterren op het ijsdansen" in drie versies aan het kijken zijn.

Maaier | 11-01-07 | 22:00

Geachte mede Geenstijlers,

Zou u zo vriendelijk willen zijn om een poll lichtelijk te beinvloeden? Ga naar:

www.mooiflevoland.nl/index.php?fuseact...

en druk op 'stem op deze feauteau'

Mijn dank is groot!

powermetal | 11-01-07 | 21:59

ojazekerWel 11-01-07 @ 21:49

nee hoor... niet als je het geleidelijk doet. Zweden heeft de aftrek in één keer afgeschaft. En dan krijg je hele grote problemen. Half Nederland zal dan gebruik moeten maken van de voedselbank

El Lissitzky | 11-01-07 | 21:59

@ de grote boze wolf 11-01-07 @ 21:56

.. nog meer van die intelligente toevoegingen aan t debat, Wolfman? Godverdomme. Blijf dan thuis.

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:58

@ Patrick Bateman 11-01-07 @ 21:51

... die uitspraak van Wiegel doet me erg denken aan die obers die, als je wat bij ze wilt bestellen, roepen dat ze dr aankomen, en ondertussen van je weglopen!

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:57

-weggejorist-

de grote boze wolf | 11-01-07 | 21:56

Welke 12 jarige is daar aan het werk bij nu.nl?! Wat een bagger..

CasaMan | 11-01-07 | 21:55

Helemaal zoals surrogaat vader Kok het wil. Wouter is een stroman.

Shareholder | 11-01-07 | 21:55

@ Maaier 11-01-07 @ 21:36
Wellicht leuk in deze context, een interview met Wiegel:
Vraag:
"Nooit is het financieringstekort zo gierend uit de klauwen gelopen als tijdens het kabinet-Van Agt/Wiegel, zeggen de deskundigen. Toen dacht men echt dat er een nul te veel stond."
Wiegel:
'Dat valt niet te ontkennen. Ik loop daar ook niet voor weg.'
www.groene.nl/1995/03_01/wiegel.html

Patrick Bateman | 11-01-07 | 21:51

wat leuk, vleesboom neemt gewoon een anp-bericht en veranderd een paar woorden, gooit er iets anti-links in en dan heb je weer een leuk stukje. Kan waarschijnlijk niet meer zelf iets creatiefs bedenken. Jammer weer, want het is natuurlijk maar een beetje 'ins blaue hinein' lullen. De ministersposten zijn namelijk nog niet verdeeld. Maar goed, geen kans onbenut laten om iets anti-links te kunnen zeggen. Dan hoef je ook niet meer na te denken vleesboom. Ik heb zelfs zo het vermoeden dat als Bos iets uiterst rechts zou roepen, dat je het vervolgens nog onderuit zou halen (het gaat je immers om het neersabelen van links, en niet om de inhoud).

Farouk | 11-01-07 | 21:50

@ Maaier 11-01-07 @ 21:47

Weet ik. Vandaar mn toevoeging: Jij Weet Beter. Met die NeoCons hier moeten we het wel erg letterlijk uitspellen...

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:50

Is er al een kabinet dan?

Helmonds eigen | 11-01-07 | 21:49

@El Lissitzky 11-01-07 @ 21:11

Maakt niet uit hoe ze het doen. De markt raakt gestresst en gaat dus over de rooie. Zie google en dan Zweden+hypotheekrenteaftrek.
resultaat :
"Veertien jaar geleden werd in Zweden de hypotheekrenteaftrek drastisch beperkt. De woningmarkt stortte toen volledig in."

* blijft hopen in recent aangekocht appartement *

ojazekerWel | 11-01-07 | 21:49

Comrade Enver Hoxha 11-01-07 @ 21:43

mijn reactie om 21:36, waarde kameraad, was sarcasme, ik praatte maar alvast voor mensen die hier allemaal domme dingen plegen te roepen. Zie mijn reactie om 21:08

Maaier | 11-01-07 | 21:47

.. en wat betreft de hypotheekrente-aftrek: ik profiteer daar ook al 17 jaar van, maar ik heb nog nooit begrepen hoe al die PRO-Europartijen opeens in dit geval een uniek en eigen beleid willen blijven voeren... As t maar niet uit je portomonnee mot kommuh, heuj!

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:47

gevallenverstand 11-01-07 @ 21:39

nee, want daar komt een startersbonus voor in de plaats, zoals CDa en PvdA beiden voorstellen in hun partijprogramma's. Je kan je voorstellen dat bijv. de eerste 5 jaar bij je eerste woning de volledige aftrek nog geldt. Maar daar zijn nog tig andere fiscale trucs voor te bedenken.

Maar dit is wat ik logisch zou vinden, en gebaseerd op de partijprogramma's van de partijen. Ik weet niet of het CDEA al een trapsgewijze afbouw van de H-aftrek aandurft, maar zo'n plafond lijkt me zeker reeël. De startersbonus lijkt me ook zeer reëel, zeker met d ehuidige huizenprijzen (www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Conte...) daar kan dan ook weer op aangepast worden naargelang de totale H_aftrek wordt veranderd.

Maaier | 11-01-07 | 21:44

@ Maaier 11-01-07 @ 21:36

Jij weet beter. MAAANDEN geleden heeft er al n X hier op GS een sommetje gestaan over het oplopen of teruglopen van de staatschuld onder PvdA- tov andere MinFin's.
Bos op Financieen: laat maar gebeuren. Ik zie dat wel zitten.

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:43

Neen! Windvaan op financien? Nu kan hij dus zijn achterban gaan spekken, met allerlei lekkernijen. Hypotheek-rente afrek weg, allochtonen-toeslag kom dr maar in!!

Stijlloos Superieur | 11-01-07 | 21:41

Ach, hetzelfde kan gezegd worden over Balkenende.
Balkie vond Bos en de PvdA een gevaar voor het land en nu gaat ie met ze regeren.
Gelukkig vinden ze beiden het besturen v/h land belangrijker.

MAXIMO | 11-01-07 | 21:39

Maaier 11-01-07 @ 21:30
Je bedoelt dus dat de starter de pineut is?

gevallenverstand | 11-01-07 | 21:39

Die die pijpleiding voor het geld richting de "kansenwijken" al gelegd?

Tommygunner | 11-01-07 | 21:38

@kruisridder 11-01-07 @ 21:23. Dus heeft hij waarschijnlijk vandaag de dag van zijn leven met de storm!

corvanderlaak | 11-01-07 | 21:37

Mjaah, hoor een zekere Jan M. en Geert W. al hun bijltjes slijpen, om daar lachend het Bos van de PvdA(lochtonen) mee om te kappen. Heren, vergeet niet opnieuw te zaaien voordat u alles omkapt, denk aan het milieu

ouwe seun | 11-01-07 | 21:36

Patrick Bateman 11-01-07 @ 21:35

PvdA-lutsers gooien al het geld naar werklozen! Kwarje van Kok! Den Uyl + dDuisenberg hebben ons in het financiele verderf gestort!

Dit hoort men hier nu toch te roepen, of niet!

Maaier | 11-01-07 | 21:36

jajaja, beetje bos bashen. Doe gewoon de dump eens aan. Lutsers

Miggerd | 11-01-07 | 21:36

Woutor gaat schatkist kapoet maken!

Durian Gray | 11-01-07 | 21:35

Uit het artikel:
"De PvdA heeft toch al een naam op te houden als het gaat om degelijke ministers van Financiën. Ze leverde na de oorlog illustere bewindslieden als Piet Lieftinck, Henk Hofstra en Wim Duisenberg voor deze functie."
Kommaar,kommaar,kommaar...

Patrick Bateman | 11-01-07 | 21:35

Kan Zalm niet een veto uitspreken?

Lobo | 11-01-07 | 21:34

gevallenverstand 11-01-07 @ 21:18

IN het geval van hypotheekrente is het natuurlijk logisch dat alle veranderingen steeds gelden die een nieuwe hypotheek aanschaffen, zodat de overheid aan z'n verwachtingen voldoet. Als bijvoorbeeld in 2008 de H-aftrek met 3% wordt verlaagd, merkt niemand die voor die tijd een hypotheek is aangegaan daar iets van. OOk bij het verlagen van de drempel waar je H-aftrek voor krijgt, bijvoorbeeld 3.5 ton, geldt alleen voor nieuwe geavllen. Als je al een huis hebt, en hje wilt je hypotheek veranderen, gelden wel de nieuwe regels.

Maaier | 11-01-07 | 21:30

@sir_roderik: VVD moet deaud.

Neko Koneko | 11-01-07 | 21:25

Stuur Rutger dr maar s een keer op af, met zn cameraploeg *kuch*
Laat m eens wat primeurtjes scoren daar......

Big Ern | 11-01-07 | 21:24

Niet janken, Bos is over een half jaar gewoon burgemeester in Oost Knollendam.

Conan de Rabarber | 11-01-07 | 21:23

Lekker verrassend ook van Wouter.Die vent heeft geen mening en draait met alle winden mee.

kruisridder | 11-01-07 | 21:23

ja lekkur dan, daar heeft ik op gestemdt..
ik wil mn stem intrekken :<

New_Utero | 11-01-07 | 21:22

Het zal naar 's Neerlands politiek gebruik wel volkomen logisch zijn dat de grootste verliezer gewoon de dikst mogelijke troostprijs krijgt?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-01-07 | 21:21

ja, in het 'landsbelang' kan wouter bos natuurlijk alles doen. zucht.

daskapitalist | 11-01-07 | 21:19

Maaier 11-01-07 @ 21:16
Waar is jouw hypotheek-aftrekvoorstel op gebaseerd. Is dat bedacht voor mensen die al een huis hebben, of richt je je op de jongeren die er nog een moeten kopen?

gevallenverstand | 11-01-07 | 21:18

Bos is een inhoudelijke sterke en integere politicus die in weerwil van zijn imago onhandig is in campagnevoeren en imago zaken. Hij wordt een hele goede minister van financien, in een regering die eindelijk weer eens wat voor elkaar gaat krijgen. Politici zijn zonder uitzondering per opportunisten, trouwens.

@sir_roderik: niets eniger dan enig, roderik!

losse flodder | 11-01-07 | 21:17

Big Ern 11-01-07 @ 21:09

bedankt, wacht maar af...;)

El Lissitzky 11-01-07 @ 21:11

precies, maar Balkenende heeft dan ook een (goede) negatieve, afwachtende campagne gevoerd. Wachten op fouten van Bos, vervolgens het tegenovergestelde zeggen. Dat terwijl er talloze compromissen mogelijk zijn rondom H-aftrek die voor het CDA heel wel acceptabel zijn. Voor de (klassieke) VVD zou dat wat anders zijn natuurlijk. Ik zou zelf ook heel erg voor een geleidelijke afbouw zijn, beginnen met aftoppen, en dan per jaar, of per x jaar enkele procenten eraf. Kan makkelijk, ook op een manier dat iederene volledige zekerheid heeft wat betreft z'n hypotheek. Dat zeiden de linkse partijen ook al, alleen kwam dat niet zo goed over en heeft het CDA daar goed gebruik van gemaakt.

Maaier | 11-01-07 | 21:16

@ sir_roderik 11-01-07 @ 21:03

Onze Zalm? Gretver... Speak for yourself, sir. Het enige ons aan zalm is dat onsje gerookt als voorgerecht bij mn kerstdiner.

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:12

Maaier 11-01-07 @ 21:06

haha... ik hoor die JP nog zeggen dat er ABSOLUUT niets gebeurd met de aftrek zoals hij nu is. Politiek is compromissen sluiten. Ik weet het. O.k., laten ze de aftrek gelijk maar helemaal afschaffen dan. In stappen van 3% per jaar. Daar kan ik meeleven.

El Lissitzky | 11-01-07 | 21:11

@Maaier 11-01-07 @ 21:08

Goh, jij zou iets met de politiek moeten gaan doen....;P

Big Ern | 11-01-07 | 21:09

Wouter minister van Financien? Oh My F#cking God! Alsof je de vos op het kippenhok laat passen.

Breinstein | 11-01-07 | 21:09

... jongens, het is gewoon de Route-Kok!!! Ook eerst Vice-premier onder CDA-er Lubbers, en daarna: Das Grosse Sterben...

Comrade Enver Hoxha | 11-01-07 | 21:09

sir_roderik 11-01-07 @ 21:03

*zucht* moet er hier wéér ene geschiedenisles worden gegeven? Kok, Duisenberg, Lieftinck, allemaal geslaagde PvdA financienministers. Als het CDA de premier levert, is het logisch dat de PvdA financien mag leveren. Of eventueel een heel goed ekandidaat van het CU, die vervolgens alleen nog een staatsevretariaatje op onderwijs krijgen.

Maaier | 11-01-07 | 21:08

In een campagne tegen het kabinet Verdonk/Balkenende past het stategisch om dit als geheel te verwerpen. Tijdens het vormen van een kabinet word het belang van het land vooropgesteld. Dat Bos in aanmerking komt voor financien is helder, na 12 jaar Zalm moet er eens een andere wind waaien. Het is krom om dan te zeggen, ok dan word ik geen reserveMP maar dat gaat dan Scheffer doen. Nou heeft de PcdA wel het talent om in de positie te zijn altijd de foute stropdas te kiezen. (Als in, Asjeblief, hier twee stropdassen, welke vind je het mooist?... Vind je die andere dan niet mooi....)

gevallenverstand | 11-01-07 | 21:07

Ach Fleischbaum, jongen toch. Laat de frustratie toch niet zo opspelen... politici zijn waren en zullen altijd hetzelfde zijn: machtswellustige engerds die in hun eigen leugens gaan geloven. Dat jij toevallig een waas voor je ogen krijgt bij alles dat zo eng - en ook nog links is mag dat toch niet erger maken? Ook Balkie denkt alleen aan zijn portemonnee en zijn machtswellust hoor...

WillemIII | 11-01-07 | 21:07

Ik vertrouwde hem een jaar of 10 geleden al niet, en hij heeft in de afgelopen 10 jaar mijn mening alleen maar bevestigd......

Volgens mij zit hij, net als die prinsen in de gouden koets, zichtbaar te zwaaien en te lachen, en als je ff niet oplet, steekt ie het mes in je flikker...

Big Ern | 11-01-07 | 21:06

El Lissitzky 11-01-07 @ 21:02

dat komt nog wel. Cu én de PvdA zijn daarvoor, en het CDA is helemaal niet tegen zo'n regeling die alleen de hele hoge inkomens treft. Vervolgens kunnen ze allemaal veilig afblijven van de AOW. (want vergrijzing is helemaal geen probleem natuurlijk, des te meer kiezers voor het CDA) Logisch compromis. Gewoon, die grens voor de hypotheekrenteaftrek wordt gesteld bij 3.5 ton of iets dergelijks, daarboven moet je gewoon belasting betalen. Bovendien zal dat in stappen gebeuren.

Maaier | 11-01-07 | 21:06

dit is absurd! een bos op finacien? waarom moest onze zalm nou weg, reden genoeg om de vvd te houden, enigste gekwalificeerde econoom in de hele politiek, snapt hoe een balans werkt, en houd die linkse geld-strooiers onder controle, zalm, kom terug!!

sir_roderik | 11-01-07 | 21:03

Maaier 11-01-07 @ 21:00

morrelen aan hyphoteekrente aftrek...??? Heb ik iets gemist??

El Lissitzky | 11-01-07 | 21:02

Ons Wouter houdt duidelijk een D'66 traditie hoog: Het draaien met de kont; het liegen uit de mond en het volgen als een hond.
Voorwaar een prestatie! Vrind Boris van Draaikonten 66 deed er langer over dan 10 weken om zijn 'draai' in het regeringspluche te vinden.
Wouter, succes! En loop niet al teveel regeeraambeien op!

pennestront | 11-01-07 | 21:01

Woutertje, Woutertje, wat doe je toch allemaal met ons landje. Jij bent de burgers stelselmatig in de kondt aan het neuken...

BloedZuiger | 11-01-07 | 21:01

WOW major shock politici en dan met name onze moderne Blair adepten, doen waar ze zin in hebben. Vind je het gek, niemand houdt ze tegen.
Zoek het uit allemaal. Maar niet piepen wanneer niemand meer in de politiek is geïnteresseerd. Hoe triest moet een natie ervoor staan als een rechtlijnige CU-nerd de einge normale van het stel lijkt?

Amsterdammer | 11-01-07 | 21:00

en het CDA zou niet ab-so-luut niet morrelen aan de hypotheekaftrek. Hoh, zou er iets aan de hypotheekaftrek veranderen? Mooi he, Nederland, compromissenland.

Maaier | 11-01-07 | 21:00

-edit hier offtopic linken naar fok!.. jij durft. -

dvanduijn | 11-01-07 | 20:59

Altijd maar dat gezeur over Wouter Bos. Zo gaap.

Neko Koneko | 11-01-07 | 20:58

Die laatste zin van de inleiding is gewoon TE cliche, wouter bos heeft nog geen besluit genomen...

Jellert | 11-01-07 | 20:58

En daar gaat het geld...

reuzenkind | 11-01-07 | 20:58

dat dan weer wel !

mr mojo | 11-01-07 | 20:58

Met de hand in de koekjespot.

G-unite | 11-01-07 | 20:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland