Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#GeenPeil: ook als u JA! zegt tegen de EU

legerdespeils1010.jpgU drinkt tijdens het pijproken onder het NRC-lezen gedurende het opladen van uw elektrische auto tussen het afschaffen van de landsgrenzen door terwijl u een fanvideo voor Alexander Pechtold monteert op hetzelfde moment dat u uw Joop-comment plaatst graag een bakje thee? Ook dan is #GeenPeil helemaal geschikt voor u! Want u raadt het wel: bij een referendum kunt u ook gewoon bunkerhard JA! voor Europa schreeuwen. Omdat wij vooral en in de eerste plaats een lans willen breken voor de democratie willen we uw Eurofiele handtekening dus ook maar wat graag op DIT FORMULIER hebben. Liever een referendum met een pro-EU uitslag dan geen referendum. Wist u dat het tekenen en vooral ook publiek maken van uw ondertekening van #GeenPeil u daarnaast resistent maakt tegen (al dan niet online en anonieme) zeiktrollen die roepen dat u een anti-democraat bent omdat u van D66/PvdA/GroenLinks/Whatever en dus tegen referenda bent? Kunt u hen gewoon in het gezicht wapperen met uw handtekening en patsboem zo lossen we uw imago-problemen helemaal gratis voor u op. Doen we gewoon, geen probleem, als u maar ff HIERR uw duurzame deftige links-progressieve multicultiknuffelende handtekening zet. Weet u wat wij zouden doen als we Alexander Pechtold waren? Een andere baan zoeken natuurlijk maar niet voordat er een handtekening op dat formulier zou staan. Hup Alexander, u kunt het!

Reaguursels

Inloggen

Done! Goed bezig geenstijl

Wonka | 21-08-15 | 12:51

Roer,
Je bent een flapdrol, mag ik dit schrijven? Ja dat mag ik ga tekenen en snel.

roodborstje1 | 21-08-15 | 12:42

necrosis | 21-08-15 | 08:42
Ben nog steeds niet over de schok heen van de referendum-uitslag-weigering van 2005, de euro en meer arrogant gerommel van topbestuurders die doorrammen als het gaat om EU-power. Rampzalig dat we in zo'n belangenspel zitten waar democratie het aflegt tegen lobby en persoonlijke motieven.
Dat er een referendum komt door burgerinitiatief juich ik toe.
Maar het zichzelf zo belangrijk maken en geweldig vinden van GeenStijl vind ik irritant. Die maken zichzelf net zo te groot, waardoor ik de motieven niet meer vertrouw.

Roer | 21-08-15 | 11:59

Chow kan ik als 70 jarige weduwe daar in Suriname een leuk huisje huren en mijn AOW en Pensioen mee nemen zonder dat mijn strot afgesneden gaat worden?
Het trekt me wel de zon en het hoeft maar een klein huisje te zijn.
Graag antwoord als je tijd hebt dit is een serieuze vraag

roodborstje1 | 21-08-15 | 11:12

@necrosis: Hij stond inderdaad in de spam box. Had ik al een paar keer gekeken maar doordat het zo lang duurde ben ik vergeten daar later nogmaals te kijken.

trauma | 21-08-15 | 11:00

@Chow

Misschien in je spambox? Ik kreeg hem echt gelijk.
Chow | 20-08-15 | 21:54

Ja inderdaad, daar zattie. Ik maar denken dat ik geen spambox had... Thanks!

@Wasabi92 | 21-08-15 | 08:59
Het wordt tijd dat je een e-paspoort kunt krijgen en daarmee documenten als deze 100% rechtsgeldig kunt ondertekenen als Nederlands staatsburger

Je bedoelt Digid? Alleen denk ik dat de overheid misschien (nog) niet enthousiast is om Digid voor initiatieven als deze te gaan gebruiken.

bluurgh | 21-08-15 | 10:06

Het wordt tijd dat je een e-paspoort kunt krijgen en daarmee documenten als deze 100% rechtsgeldig kunt ondertekenen als Nederlands staatsburger (volgend initiatief GS?). Als een fucking Estland een werkend systeem kan bedenken en invoeren moet ons dat ook wel lukken. Kwestie van copy/paste.

Ik heb deze poep verder ook wel ondertekend. Het wordt tijd dat de EU democratischer wordt. De meest ingrijpende beslissingen worden genomen door mensen die op geen enkele manier democratisch verkozen zijn. Bovendien zijn deze figuren totaal onbekend voor de gemiddelde Europeaan. Hoe controleren we die despoten (in de dop)? Niet.

Als Alexje van de DEMOCRATEN '66 iets te moeilijk vindt om uit te leggen, kunnen er twee dingen aan de hand zijn of je minacht je eigen kiezer (of eigenlijk iedereen die niet voor je kiest want te dom) of de EU is te moeilijk uit te leggen omdat er zaken zijn die niet fatsoenlijk uit te leggen zijn en dat weet Alexje ook best wel. Beide zaken zullen meespelen en alleen dat toont de bittere noodzaak van dit referendum aan. Deze EU moet beter gecontroleerd, gereguleerd en vooral transparanter (en daarmee democratischer) worden. Dat is geen discussie tussen rechts, links en het laffe elitaire midden (D66), maar een discussie die moet worden gevoerd om te bepalen in hoeverre wij in de toekomst nog van democratie kunnen spreken.

Ik hoop dat GS hun doel haalt en de discussie op gang kan komen. Hopelijk europabreed en geen nichediscussie blijft van een online medium.

Wasabi92 | 21-08-15 | 08:59

Ik had via een android tablet ingevuld maar blijkbaar ging er iets niet goed en ik had geen mail ontvangen.
Nu net via de PC gedaan en direct een bevestigingsmail...

Onderbuik2 | 21-08-15 | 08:51

@trauma | 21-08-15 | 08:36
Volgens sommige reaguurders gaat die bevestigingsmail naar je 'spambox'.
Ga daar eens kijken.

necrosis | 21-08-15 | 08:43

@Roer | 21-08-15 | 08:25
Ben jij soms abonnee van de azijnbode?
*luchtverfrisser ophangen doet*

necrosis | 21-08-15 | 08:42

Ik heb nog steeds geen bevestigingsmail gehad (woensdag avond ingevuld)! Kan dat op een of andere manier opnieuw getriggered worden?

trauma | 21-08-15 | 08:36

@necrosis | 21-08-15 | 08:14
Depressiefmakend inderdaad. En door het meest incompetente kabinet sinds adam en eva zal het niet beter worden.
Ik heb gelijk geen zin meer in werken :-(

Zathras | 21-08-15 | 08:36

Zeg nou gewoon dat he het voor eigen er en glorie doet. De quasi-leuk-naar-de-mensen-toe borstklopperij gaat inmiddels irriteren

Roer | 21-08-15 | 08:25

@Cultuur.Barbaar | 21-08-15 | 06:56
Ik heb hier een andere teller voor je, ééntje die harder loopt dan de teller van GeenPeil:
www.destaatsschuldmeter.nl/

necrosis | 21-08-15 | 08:14

@BraboManneke | 21-08-15 | 00:10
Gracias. Copy / paste doet.

Botte Hork | 21-08-15 | 07:51

@Cultuur.Barbaar | 21-08-15 | 06:56
Denk niet dat een stemmenteller een goed idee is. Hoewel ook ik best benieuwd ben naar het aantal dat tot nu toe getekend heeft, daar niet van.
Maar een teller zou de mensen er ook vanaf kunnen houden om zich in te *blijven* zetten: "o, al zóveel, nou dan hoef ik geen moeite meer te doen".

Lupuslupus | 21-08-15 | 07:20

Mevrouw Cultuur.Barbaar heeft ook getekend. Viva la democratie.
We kunnen het!
Overigens zou een stemmenteller op de site leuk zijn.

Cultuur.Barbaar | 21-08-15 | 06:56

Veritas | 20-08-15 | 23:05
Dan zijn er mogelijk meerdere Machus Picchu, op rondreis door Zuid Amerika ben ik er al wandelend eentje tegengekomen in Peru. Was best indrukwekkend, de resten van een hoogwaardige verloren beschaving te kunen aanschouwen. Het hoog ontwikkelde Inca-rijk is destijds ingelijfd door een groter bestuurlijk geheel geleid vanuit Europa. Het had voor iedereen voordelen, behalve achteraf voor de oorspronkelijke bewoners.

kindapaas | 21-08-15 | 03:48

Heb getekend... Maaruh, krijgen we nog een fake tussenstand zoals bij PowNed???

Kevin666 | 21-08-15 | 02:34

Over anderhalve week (31 aug) begint DWDD weer, kan iemand van GS/GP of het Burgerforum zich daar tussen worstelen (of is Teletekst niet te hacken)?

300.000 handtekeningen is best wel veel voor een lamgeslagen (of lamlendig) / murw volkje als het Nederlandse, alle media-inzet is niet alleen welkom, maar ook absoluut noodzakelijk!

mortier | 21-08-15 | 01:40

Heb vanavond zowel de PVV als de PvdD aangeschreven om hun achterbannen te mobiliseren m.b.t. dit initiatief via hun nieuwsbrieven en andere partij-organen.

mortier | 21-08-15 | 01:35

@vivaldi | 21-08-15 | 00:21
Hier een formulier dat je kan printen, invullen en opsturen naar GeenPeil, postbus 37743 1030 BG Amsterdam. Postzegel opplakken!
www.referendumovereenwet.nl/publicati...

Lewis Lewinsky | 21-08-15 | 01:26

@vivaldi | 21-08-15 | 00:21
Even met de muis een lettertje tekenen. Of, in jouw geval, een muzieknoot. *doe maar een bes. of gis*

Lewis Lewinsky | 21-08-15 | 01:04

@vonLeuwen
Geniale insteek, immers, democratie.

SyntaxError | 21-08-15 | 00:48

@storm op komst | 21-08-15 | 00:18
Hoe was de dessert, storm?

Piet Karbiet | 21-08-15 | 00:48

Mark_D_NL | 21-08-15 | 00:20
.
Goed om te weten

Piet Karbiet | 21-08-15 | 00:45

Laatst was er een interessant topic ("Oude mannen biechten") met een fragment uit EenVandaag. Zouden jullie de personen die hierin aan het woord komen niet eens kunnen interviewen voor een topic op GS? Of wellicht een debat organiseren en dit live streamen.

Eierkopf | 21-08-15 | 00:42

vivaldi00:21 als het gelukt is krijg je bevestiging mail,als je bevestigt krijg je een treurig gezicht van arrogater pechthold.

storm op komst | 21-08-15 | 00:29

Hrmz... Gelinkt aan CloudFlare... Not sure if happy about that.

Liroy | 21-08-15 | 00:25

Hallo redactie van GS. Het is volkomen onduidelijk hoe je dat digitale formulier moet ondertekenen.
En wanneer weet je of alles gelukt is ?

Ik heb toen maar gezocht naar een formulier wat ik kon afdrukken en dan ergens naar toe kon sturen. Dat is echter weer niet te vinden.
Dus hier komt mijn raadgeving :

Maak een duidelijke, eenduidige verwijzing naar één website. Zet vervolgens op die website een tweesprong op :
Eén voor mensen die een formulier per post willen doen, en één voor de digitale liefhebbers.

Overigens: " Drukken op een vakje " : Wat is dat voor godvergeten imbeciele achterlijke aanwijzing om je handtekening te moeten zetten. Van zoiets heb ik nog nooit eerder gehoord. Maak een handtekeningvakje, waarin 'akkoord' staat. Je klikt vervolgens op "akkoord" als zijnde je handtekening. Zo moet je dat verwoorden en uitleggen aan het publiek.

vivaldi | 21-08-15 | 00:21

done

disolve | 21-08-15 | 00:19

Puntadres?GBA?

storm op komst | 21-08-15 | 00:18

Maar wat als je een puntadres heb bij het GBA?

Piet Karbiet | 21-08-15 | 00:13

Nachtploeg meldt zich

Piet Karbiet | 21-08-15 | 00:10

JeWeetToch, ik heb onderstaand bericht op mijn FB-pagina geplaatst. Kijk maar of je er iets mee kunt.
---------------

Beste FB-vrienden,
Tussen al het luchtige nieuws een serieus bericht. Zoals de meesten wel weten, is er nogal wat te doen rond Rusland en Oekraïne. De reden hiervoor is een associatieverdrag dat de EU met Oekraïne heeft gesloten. Het is in eerste instantie voor meer economische samenwerking maar zal op termijn leiden tot toetreding van Oekraïne tot de EU. Lees meer hierover op de site van GeenPeil.

Om meerdere redenen is dat helemaal fout, met name:
- Oekraïne is een corrupt, failliet land in burgeroorlog waar de EU niets te zoeken heeft.
- Oekraïne behoort tot de invloedssfeer van Rusland en Putin is niet echt blij dat Europa over die grenzen gaat.
- De EU moet opkomen voor de belangen van eigen inwoners en geen geld pompen in failliete landen, zeker niet als ze niet eens bij de EU horen.
- De EU ontpopt zich steeds meer als het Vierde Rijk: het is ondemocratisch, wil met alle geweld uitbreiden met landen die niet eens Europees zijn (als Turkije lid wordt, zijn Syrië, Iran en Irak onze nieuwe buitengrenzen) en rommelt ons een oorlog met Rusland in.

De uitbreiding met Oekraïne gaat op dezelfde manier zoals eerder de Euro en de uitbreiding naar het oosten erdoor zijn gedrukt (en achteraf blijkt veel te snel zonder de consequenties te kennen). Iedereen die zich tegen de acties van de EU verzet, wordt door onze bestuurders afgeschilderd als on-democraat, extreem-rechts of erger.

Er is een mogelijkheid de EU tegen te houden, via een referendum. Daarvoor moeten 300.000 handtekeningen worden verzameld. Ga naar de site GeenPeil.nl en vul je gegevens in. Doe het voor de veiligheid en welzijn van je kinderen en kleinkinderen. Of toch in ieder geval om die EU een hele dikke middelvinger te geven!

BraboManneke | 21-08-15 | 00:10

Elke seconde dat Kereltje de kans zag stond hij aan de microfoon te fulmineren tegen Rutte. Oh, zo erg, zo hypocriet. Terwijl die pisvlek dolblij was mn et beslissing kabinet. Dit was gewoon een een-tweetje. "Mark, ik steun je. Maar voorwaarde is; ik val je aan als geen ander. Je moet moeilijk doen, alsof ik uitdaging ben. Ik heb mijn achterban tenslotte. Die trappen er wel in. Het zal beetje raar zijn dat ik jou gewoon steun als puntje bij paaltje komt, maar niemand zal ook anders verwachten. Ik ben tenslotte de grootste eurofiel hier. Mijn amandement maakt het af". Zo geschiedde...

Het Vijfde Wiel | 21-08-15 | 00:05

Samen met mijn vrouw online getekend.

miereneukert | 21-08-15 | 00:02

@storm op komst
Klopt. En vroeger had je ook linkse partijen die zich wilden bevrijden van het religieuze juk.

De Psychiater | 21-08-15 | 00:02

Qua moeilijk tekenen, ik heb dat gewoon met mijn monogram gedaan. Klinkt lekker decadent, en dat is het natuurlijk ook, maar ja, die heb ik al sinds mijn twaalfde ofzeau, dus het mag... monogram is al eeuwenlang een wettige signatuur.

F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 23:57

De Psychiater 23:46 vroeger had men ook een Partij van de Arbeid, helaas alles vergane glorie.

storm op komst | 20-08-15 | 23:54

Geert is beter. Hij is tenminste straight-forward over zijn motieven. Alexander konkelt en glijdt op elk moment met als enig doel ons zand in de ogen te strooien. Geen wonder dat Pechtold Wilders haat. Ze zijn hetzelfde.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:53

Probleem is dat mensen bij een dergelijk referendum ook voor maar vooral tegen de huidige regering zullen stemmen.

Meeroever | 20-08-15 | 23:52

Zo, net mijn vader die vandaag 73 is geworden ook laten tekenen. Mijn moeder volgt nog, die was nog druk met de visite. Ze zou de link wel via Facebook oppakken. Toch fijn van die ouders die meegaan met de tijd. Op naar de 300.000!

dubbelq | 20-08-15 | 23:50

Ooit was het uitgangspunt van d66 meer directe democratie. Nu is geen partij zo gretig als d66 om de democratie definitief om zeep te helpen. Bizar.

De Psychiater | 20-08-15 | 23:46

Met het formulier invullen was ik zo klaar. Over het tekenen van de handtekening heb ik bijna een uur gedaan en dan nog lijkt ie alleen heel in de verte een beetje op mijn echte handtekening. Jammer dat er geen mogelijkheid is om een gescande handtekening up te loaden..

Peyronie | 20-08-15 | 23:45

Geen wonder dat Alexander zo'n pesthekel heeft aan Geert. Herkenning.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:44

Desmoulins | 20-08-15 | 23:29

Pechtold is geen D66. Hij weet zich echter heel goed voor te doen als eentje. Hij is de meest briljante ouwehoerder die ik ken. Ik vind hem ergens vrij geniaal. Hij weet als geen ander iemand een loer te draaien. Met zijn "Nee, tenzij" en "ja, mits". Balkenende kan nog veel van hem leren. Hij is de koning van logica. Als geen ander weet hij het te vervormen, verdraaien en te verkrachten. En zijn semi-intellectuele achterban volgt hem op de voet! Stelletje schapen. Ze denken dat ze een mening hebben, maar Pechtold bepaald die. De meest intelligente mensen zitten hier.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:40

Hoogste tijd om eindelijk een account aan te maken. Nu gaat het gebeuren, GS redt de 300.000 geldige stemmen wel. Heb zelf getekend, drie anderen ook en nu gaan we ervoor. Het gaat lukken. Moedig initiatief van GS.

hoogstetijd | 20-08-15 | 23:36

@henkdekanarie | 20-08-15 | 23:20
Wellicht ben je vergeten dat de EU een flink deel van de gasrekening van Oekraïne aan Gazprom betaald heeft en dus door belastingplichtige mensen als ik?
Hun infrastructuur is ouderwets en moet opgeknapt, wie gaat dat betalen, denk je?
Griekenland heeft een schuld van plm. 240 miljard aan IMF/ ECB, hoe groot denk je dat die schuld van Oekraïne aan de EU gaat worden?
Je denkt toch niet dat ik blijf betalen voor landen die geen fuck toevoegen aan de EU?
Doe eens een linkje wat de toegevoegde waarde van Oekraïne is, afgezet tegen de voordelen die 'we' als EU kunnen behalen.
Onder de streep blijkt gewoon dat er miljarden aan Eypo's geëxporteerd gaan worden door Brussel en waar het klootjesvolk geen cent wijzer van wordt.
Kijk maar naar Griekenland.
Zelfs Tsipras neemt de benen en daardoor staan de afspraken met de EU op losse schroeven.
Kereltje opperde een vierde steunpakket aan Griekenland.
Ik opper een gedwongen Grexit!

necrosis | 20-08-15 | 23:34

@Desmoulins | 20-08-15 | 23:29

+heeft

Desmoulins | 20-08-15 | 23:30

Eurofielen geven niets om democratie.
Het huidige systeem en de wijze waarop men in allerlei vaagheden spreekt over democratie binnen Europa door altijd te pleiten voor zogenaamde 'hervormingen' geeft wel aan dat onze parlementaire democratie een middel is geworden om het uiteindelijke doel te kunnen bereiken: een federaal Europa met aan het roer een supranationale regering die de scepter zal zwaaien over 500 miljoen Europese onderdanen.

Pechtold klopt zich dikwijls op de borst dat D'66 in tegenstelling tot de andere Eurofiele machtspartijen (VVD,PVDA,CDA,GL,SP,CU) een duidelijk verhaal heeft over de noodzakelijkheid van een politieke unie, want nodig in dit tijdperk van de continenten; de wereld als een globaal dorp. Ook heeft hij het altijd over democratische ''hervormingen''.
Niemand weet wat deze hervormingen zullen betekenen noch weet iemand of politieke schaalvergroting noodzakelijk is voor Nederland met het oog op de toekomst, tevens weet niemand of er daadwerkelijk sprake is van een tijdperk waarin continenten met elkaar wedijveren en het economisch noodzakelijk is voor Nederland om deze koers kritiekloos te blijven volgen. Toch ondanks dit compleet onduidelijke, populistische verhaal van Pechtold nemen hele volksstammen klakkeloos aan dat D'66 een duidelijk verhaal betreft Europa.

Desmoulins | 20-08-15 | 23:29

Jeetjekreetje | 20-08-15 |

Op mijn Android met Chrome werkt het. Al twee keer.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:29

Niet alle velden zijn geldig. Kijk bij het veld wat er mis is met de invoer.

Dat is wat ik te zien krijg, maar ik heb alle velden goed ingevuld met de juiste en relevante gegevens.
Ik heb het geprobeerd met Safari en met Firefox.
Ik heb een Mac.

GeenTheeDrinker | 20-08-15 | 23:29

-weggejorist-

Jeetjekreetje | 20-08-15 | 23:23

Uitbreiding van de EU als instituut: NEE
Maar dat associatieverdrag met Oekraïne gaat om afspraken over economische samenwerking en handel en is prima, zo voorkom je ook dat Rusland in het aldaar ontstane gat schuift.
Ze hadden beter een ander onderwerp kunnen nemen voor een referendum.

henkdekanarie | 20-08-15 | 23:20

necrosis | 20-08-15 |

Ik heb het online gedaan. Daar krijg je de eis dat je niet vaker mag insturen. Dus ook niet via papier lijkt me. Een maat van me is itt tot mij totaal a-politiek. Ik heb zijn gegevens ingevuld voor eerste pagina's en hem de handtekening laten zetten. En laten confirmeren via email. Over laagdrempelig gesproken. Kun je wellicht je collega's het simpeler maken?

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:20

@ CoJoNes | 20-08-15 | 23:03
Eensch.
:-)

Lewis | 20-08-15 | 23:15

Chow | 20-08-15 | 23:03

Hihi, nee ok sorry. Klonk alsof ik afscheid nam. Blijf vooral lekker actief hier :-) Bloed blijft toch kruipen waar het niet gaan kan.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:14

CoJoNes | 20-08-15 |

Het is pionierswerk. GeenStijl zijn beroepsprovocateurs en hebben zich nog niet eerder met dergelijk serieus onderwerp beziggehouden. Ik en aantal andere reaguurders hebben in vorige topic zware kritiek geuit op de wijze van aanpak. Ik ben erg blij dat redactie lijkt te luisteren naar haar lezers. Blijkbaar moet FAQ nog aangepakt worden. Dit artikel duidt echt op nieuwe koers.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:10

Veritas | 20-08-15 | 23:07

Ik snap het :)

Chow | 20-08-15 | 23:08

Nee daar was geen tijd voor, haf 5 dagen. daarom zeg ik: bouw een B&B en dan doe ik dat wel!

Veritas | 20-08-15 | 23:07

@Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:49
Ik heb geen online-inschrijving gedaan.
Mijn papieren inzending is volstrekt legaal, helaas maar één krabbel wegens geen mevr. necrosis
En op mijn werk krijg ik ook nauwelijks iemand mee, met name de jongeren zitten alleen maar te 'appen' en spelletjes te spelen op hun mobieltjes.

necrosis | 20-08-15 | 23:06

Veritas | 20-08-15 | 23:05

Je bent niet echt het binnenland in geweest? Dat is namelijk best spectaculair. Ik kom daar heel graag.

Chow | 20-08-15 | 23:06

Ja, 3 jaar geleden Paramaribo en Brownsberg gedaan, daarna doorgegaan naar Chili om Machu Pichu te bekijken.

Veritas | 20-08-15 | 23:05

@Mesmer en interpoolbal

Goed dan 2x ondertekend betekend door vrouwlief (ze leest mee) en mijzelf... Speel netjes binnen de regels hoor...

bruine_anjer | 20-08-15 | 23:04

Waarom mag ik als stemgerechtigde Nederlander die in het buitenland woont dit formulier niet invullen???

namensmijnhond | 20-08-15 | 23:04

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:02

Dank je. Maar ik ben niet weg uit de panelen hoor :)

Chow | 20-08-15 | 23:03

Als je behalve Geenstijl-lezers ook andere Nederlanders wilt overhalen de referendumaanvraag te steunen, dan is het vrij achterlijk om in de FAQ met termen als 'zuigt' aan te komen. Juist dit is het moment om even de 8 jaar geleden hippe GS lingo los te laten.

CoJoNes | 20-08-15 | 23:03

Chow | 20-08-15 | 22:57

Nou ja, verandert niets aan mijn groet. Het is een prachtig land met een heerlijk klimaat. Ik wens je een goed leven toe met je partner.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 23:02

Veritas | 20-08-15 | 22:58

Al eens daar geweest?

Chow | 20-08-15 | 23:01

@Chow | 20-08-15 | 22:57
"In Suriname is vreemdgaan een onderdeel van de cultuur. Dat wil echter niet zeggen dat het door iedereen geaccepteerd wordt, dan wel gedaan wordt. Toch zullen er maar weinig mensen zijn die kunnen zeggen dat ze nooit vreemd zijn gegaan. Ook maakt het hierbij de eigen culturele achtergrond weinig tot niets uit. Vreemdgaan is in Suriname een onderdeel van de cultuur. Om dit te begrijpen moet teruggegaan worden in de tijd, de tijd van de slavernij..."
plazilla.com/page/4295043974/vreemdgaa...

Mark_D_NL | 20-08-15 | 23:00

Nee, Gutmenschen zijn de meest onbetrouwbare regenten die je bedenken kan.
- De regenten van de Partij van de Arbeid haten arbeid in het algemeen - en arbeiders in het bijzonder.
- De regenten van D66 (partij van het referendum) vinden EUropa veel te complex om de stomme burgers van dit land via een referendum daar hun mening over te laten geven.
- De regenten van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie moeten eveneens niks van dat volk hebben - en van democratie al helemaal niet. "Vrijheid" lijkt ze te veel op de PVV, die zij haten.

Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 22:59

Lewis | 20-08-15 | 22:57

Thnx. T'is een meerjaren project geworden. We zijn 6 jaar geleden begonnen met het bouwen van een woning. Dat gaat op z'n Surinaams. We zijn inmiddels in de eindfase. We gaan nu concreet plannen wanneer we vertrekken. Dat is al op korte termijn.

Chow | 20-08-15 | 22:59

Chow, mocht je een B&B beginnen dan kom ik graag bij je langs! ;-)

Veritas | 20-08-15 | 22:58

@ Chow
Maar veel geluk gewenst daar, uiteraard.

Lewis | 20-08-15 | 22:57

@Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:51
Daar kan ik toch niks aan doen?

Veritas | 20-08-15 | 22:57

vanavond bij de familie-bbq met de tablet bij iedereen langsgegaan. toch weer 9 handtekeningen erbij!

Haatzaaier | 20-08-15 | 22:57

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:52

Ik ben getrouwd.

Chow | 20-08-15 | 22:57

Veritas | 20-08-15 | 22:53

Het gaat heel goed met Suriname. Ze hebben geen centjes meer nodig van Nederland. Vooral sinds Bouterse er zit zie je een enorme boost in welvaart. Het blijft een land in ontwikkeling met z'n voors en z'n tegens maar ik voel me er op m'n gemak. Ik ga niet weg omdat Nederland klote is. Ik ga weg omdat ik het daar meer naar m'n zin heb.

Chow | 20-08-15 | 22:56

@Chow | 20-08-15 | 22:51
Heb ik, hoezo? Ik antwoordde op je vraag.

Lewis | 20-08-15 | 22:56

Suriname is booming qua economie. Drugsgeld of niet, Desi sleept het landje wel naar de 21ste eeuw. Kunnen onze Antilliaanse vrienden/medelanders nog wel wat van leren. Die klagen alleen maar over die boottochtjes van 300 jaar geleden en dat ik me daar nog schuldig over moet voelen.

Veritas | 20-08-15 | 22:53

necrosis | 20-08-15 | 22:28
Hahaha ja hoor maar dat is niet wat ik bedoel. Het is ook niet voor mij maar voor mensen die ik over de streep wil trekken met een goed verhaal. Mensen die dit alles niks boeit en dat zijn er veel. En als ik al het woord associatieverdrag gebruik kijken ze me aan alsof ze water zien branden snapt u?!

JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:52

Chow | 20-08-15 | 22:47

Suriname, cool. Het interesseert mij overigens geen hol of jij Surinamer bent of niet. Ik wens je veel succes en hoop dat je er gelukkig wordt. Surinaamse vrouwen schijnen overigens wel gewillig te zijn. Lucky bastard.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:52

Lewis | 20-08-15 | 22:50

Bij deze heb ik dus geantwoord als je even terugleest.

Chow | 20-08-15 | 22:51

@Veritas | 20-08-15 | 22:49
Uriname nooit van gehoord.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:51

Veritas | 20-08-15 | 22:49

Ik was niet ongelukkig met de uitslag van de verkiezingen. Ik ben overigens net weer terug. Maar ben vlot weer weg.

Chow | 20-08-15 | 22:50

@ Chow | 20-08-15 | 22:38
Jij laat doorschemeren dat je vertrekt of bent vertrokken. Dan reageren mensen daar op.
Natuurlijk staat het je vrij niet te antwoorden, ik vond het alleen geen onlogische vraag.

Lewis | 20-08-15 | 22:50

necrosis | 20-08-15 | 22:44

I know mijn waarde. Maar ik heb de belofte gemaakt bij mijn online inzending dat ik me niet vaker zou inschrijven. Ik zou het bijzonder kudt vinden als kort voor het einde blijkt dat het toch niet rechtsgeldig is. Ik hoop maar dat GS een bruut juridisch team geraadpleegd heeft.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:49

@Chow | 20-08-15 | 22:47 S

uriname, mooi land, weinig mensen en veel potentieel. Een groot pluspunt: Desi mag nog weer een termijntje vol maken! Mooi man!

Veritas | 20-08-15 | 22:49

@Chow | 20-08-15 | 22:36
Je kan die papegaai loslaten op dat Eiland. het is daar altijd +32. Overleeft dat beest wel.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:48

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:43

Ik verhuis naar Suriname. En nee ik ben geen Surinamer.

Chow | 20-08-15 | 22:47

Eagle_Eye | 20-08-15 | 22:25
En daarna werd democratisch besloten dat de zes in het openbaar gecastreerd werden...

de honden blaffen... | 20-08-15 | 22:47

-weggejorist-

ik2! | 20-08-15 | 22:46

-weggejorist-

ik2! | 20-08-15 | 22:45

@Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:37
Je kan gewoon de 'papieren' versie downloaden.
Even uitprinten, invullen, in een envelopje doen, frankeren en in zo'n oranje gleuf (nee, niet Máxima) stoppen.

necrosis | 20-08-15 | 22:44

Chow | 20-08-15 |

Ik woon in Groningen. Aan de Meerpaal. Kan ik best zeggen, er staan honderden huizen. Kun jij wel zeggen in welk land je je gevestigd hebt. Of is het een controversieel land ofzo?

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:43

Omkoal | 20-08-15 | 22:41

Het heeft altijd zin. Als de kiesraad het afwijst moeten ze uitleggen waarom 300.000 digitale handtekeningen niet geaccepteerd worden en is dat de discussie.

Chow | 20-08-15 | 22:42

@Kaas de Vies | 20-08-15 | 21:37
Zittend flyeren? Vanuit uw scootmobiel zeker

oxigan | 20-08-15 | 22:42

Vandaag een post op Linkedin gemaakt (124 connecties), m'n 30 collega's via de company email gespamt, een whatsapp groep aangemaakt om al die mensen die ik toch al jaren echt weer eens moest bellen vrijblijvend op de hoogte te stellen, m'n auto bestickerd, komende weken flyeren en mensen aanspreken. O ja, en de plaatselijke bejaardenhuizen bezoeken. Dat moet toch goed gaan zijn voor honderden handtekeningen.

Yellow_Fever | 20-08-15 | 22:42

Is dat online kriebelen nou echt helemaal waterdicht? Lijkt me ronduit kut als twee weken vantevoren blijkt dat dit niet door de beugel kan.

Omkoal | 20-08-15 | 22:41

@koeberg | 20-08-15 | 22:37 Toch heeft Eagle Eye een punt. Strafbaar stellen van dergelijke zaken kan best nog wel even duren. Democratie is veel ouder dan een verbod op slavernij, verkrachting of kinderarbeid.

Mike Oxlong | 20-08-15 | 22:41

Vraag:wat moet ingevuld? De eerste letters van alle namen, of enkel van de eerste voornaam? (Wordt gevraagd om eerste letter van initialen)

unclebob | 20-08-15 | 22:41

@Chow | 20-08-15 | 22:36
En je buurvrouw in dat tropische oord zich maar afvragen waarom jouw papegaai "6 reten!" blijft roepen.

koeberg | 20-08-15 | 22:39

Lewis | 20-08-15 | 22:36

Leg eens uit hoe relevant het is waar ik mij ga vestigen? Ik vraag toch ook niet waar jullie wonen?

Chow | 20-08-15 | 22:38

PowPow | 20-08-15 | 22:20

Dat is bij ook nog beetje twijfel. Het is best moeilijk krabbel te zetten met touchscreen. Laat staan een muis.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 22:37

@Veritas | 20-08-15 | 22:30
Dan sturen we Hans van Baalen en Guy Verhofstadt, dan schijt Putin vast en zeker in zijn broek....
*moehahaha*

necrosis | 20-08-15 | 22:37

Getekend.!

Eshek | 20-08-15 | 22:37

@Eagle_Eye | 20-08-15 | 22:25
Zo jammer voor die mannen dat ze in een land wonen met aanzienlijk meer dan 10 inwoners die in meerderheid besloten hebben verkrachting strafbaar te stellen.

koeberg | 20-08-15 | 22:37

@ Chow | 20-08-15 | 22:15
Ik vind het een heel logische vraag van hem.

Lewis | 20-08-15 | 22:36

Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:23

Nee maar mijn stokoude en zeer chagrijnige papegaai zal wel mee moeten.. Dat kreng schijnt 50 te kunnen worden dus daar ben ik voorlopig nog niet vanaf.

Chow | 20-08-15 | 22:36

zijn de mense niet te stom om om dit soort dingen te beslissen? de meeste kunnen hun gezin niet eens uit de vinex houden..

henniebal | 20-08-15 | 22:35

@JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:06
Nou het is vrij simpel. De EU regelgeving maakt het aanvragen en uitvoeren van een referendum zo dusdanig lastig en organisatorisch moeilijk dat je eigenlijk wel kunt concluderen dat het praktisch onhaalbaar is. Is natuurlijk logisch, die Brusselse proleten willen vooral niet dat al dei vervelende volkjes ineens over van alles en nog wat een mening gaan hebben en nog belangrijker, de plannen van deze proleten kunnen dwarsbomen.

Dat onze roze goeroes kiezen voor het associatieverdrag met Oekraïne (en die twee andere landjes die bijzonder weinig met Europa te maken hebben) is meer vanuit het oogpunt dat het nu wel eens zou kunnen lukken.

Een associatieverdrag betekent dat dit land (hoe dan ook, wat ze ook beweren)UITEINDELIJK lid kan/gaat worden van de EU. En met de epische clusterfuck die Oekraïne nu is, is een land binnen de EU met haar open grenzen binnenhalen waar ome Vladimir op loopt te geilen nu eenmaal niet erg handig. Als we onze militairen al niet willen laten sneuvelen bij het veiligstellen van een crashzone van een vliegtuig vol met Nederlanders dan wil je toch niet eens weten wat we zouden doen als ome Poetin Oekraïne binnenvalt en we met de NAVO op kunnen komen draven? HAHAHA

Veritas | 20-08-15 | 22:30

Ik zeg volmondig JA tegen Europa. Dus nee tegen de EU.

His Lordship | 20-08-15 | 22:30

@JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:22
-GeenPeil gaat over het associatieverdrag met Oekraïne.
-Oekraïne is straatarm en corrupt.
-een associatieverdrag kan met unanieme stemmen omgezet worden in 'lid van de EU'
-vul voor Oekraïne 'Griekenland' in, en mensen weten niet hoe snel ze hun handtekening moeten zetten.
Griekenland kostte de EU slechts 240 Miljard.....

Kort en bondig genoeg?

necrosis | 20-08-15 | 22:28

Mensen die vóór democratie zijn, zijn dus vóór de tirannie van de meerderheid. Kom, laten we Jolanda verkrachten, zeiden 6 van de tien mannen. En zo geschiedde.....

Eagle_Eye | 20-08-15 | 22:25

necrosis | 20-08-15 | 22:21

Nah, ik weet gewoon dat het echt offtopic discussies gaat geven daarom ga ik dat nu niet rond lopen bazuinen ;)

Chow | 20-08-15 | 22:23

@Chow | 20-08-15 | 22:15
Neem je je honden mee?

Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:23

Botte Hork | 20-08-15 | 22:14
Ja dat snap ik wel maar daar trek je geen mensen mee over de streep om mee te doen. Dan kun je zeggen'dan niet' maar dat vindt ik jammer, weet zeker dat heel veel mensen best willen meedoen maar het moet goed worden gebracht met een goede treffende tekst. Ik denk dat ik met een goed verhaal veel meer mensen kan overhalen, maar voor je het weet zit je in discussies waar niemand meer uitkomt over Oekraïne en waarom en Rusland en Amerika en goldman en sachs banken dit dat zus en zo. Daarom.

JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:22

Dit wordt tot eind september het avondtopic begrijp ik?

Lewis | 20-08-15 | 22:21

@Chow | 20-08-15 | 22:15
*pakt passer, geodriehoek en temperatuurstatistieken ende grinnik*

necrosis | 20-08-15 | 22:21

necrosis | 20-08-15 | 22:18

Geen NGO. Ik heb gewoon een bedrijf in Nederland sinds 1997 wat zijn centen met name in Europa verdiend. Alleen hoef ik daarvoor niet in Nederland te wonen. Dat zijn de geneugten van een Internetbedrijf. En zo zijn er steeds meer hoor.

Chow | 20-08-15 | 22:20

Beste GS, weten jullie zeker dat zo'n mismaakt krabbeltje wordt goedgekeurd?

PowPow | 20-08-15 | 22:20

2x ondertekend en de gehele familie opgedragen hetzelfde te doen (of ze het nu leuk vinden of niet)
bruine_anjer | 20-08-15 | 21:54
waarop je neefje van 10 zei 'ik mag dat niet want ben nog geen 18 en jij mag het maar 1 keer ondertekenen oom bruine anjer, anders telt het niet'

Interpoolbal | 20-08-15 | 22:19

@Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:13
Nope, hij blijft Nederlands staatsburger (zegt hij zelf, 22:09).
Dus Brussel, of een NGO in een vaag land waar je geen belasting betaalt en je salaris door Nederland of EU (dus Nederland) betaald wordt.
Ik wacht op zijn/ haar antwoord.

necrosis | 20-08-15 | 22:18

necrosis | 20-08-15 | 22:10

Waar ik ga wonen gaat je weinig aan. Het is ongeveer 9 uur vliegen en het is er gemiddeld 32 graden. Maar ik blijf belastingplichtig in Nederland want ik blijf hier mijn inkomsten genereren. Ik mag dus lekker blijven meezeiken met jullie. Sterker nog. Ik betaal straks belasting voor voorzieningen waar ik niet eens gebruik van maak.

Chow | 20-08-15 | 22:15

2x ondertekend en de gehele familie opgedragen hetzelfde te doen (of ze het nu leuk vinden of niet)
bruine_anjer | 20-08-15 | 21:54
-----
Twee keer ondertekenen maakt al je stemmen ongeldig of geeft Geenstijl enorm veel extra werk.

Mesmer | 20-08-15 | 22:15

@Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:13
Of Noord-Korea

Botte Hork | 20-08-15 | 22:15

@JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:06
Voor democratie. Je weet wel, datgene wat ze het allermeest HATEN en verafschuwen in Brussel. En verder is het tegen een associatieverdrag met Oekraïne.

Reden genoeg me dunkt.

Botte Hork | 20-08-15 | 22:14

Waarom een associatie verdrag met Georgië, Moldavië en de Oekraïne belangrijk is.
Christopher Hitchens on Russia and it's neigbours.
www.youtube.com/watch?v=IS_tjw5psUE

Mike Oxlong | 20-08-15 | 22:13

@necrosis | 20-08-15 | 22:10
Ik denk China.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 22:13

Dat met die handtekening werkt niet helemaal lekker.
Wel gelukt, maar pas na paar keer.
Denk dat de tekst om aan te geven hoe het moet duidelijker kan. ( als je met een muis werkt ).
Maar ja, ik ben dan ook een blanke domme mannelijke racist.
En kan niks, begrijp niks.
Dus, ik ben al blij dat ik heb kunnen tekenen....

helaas nederlander | 20-08-15 | 22:10

@Chow | 20-08-15 | 22:05
Ik meen dat Kroatië destijds ook een associatieverdrag met de EU had, en kijk nu eens.....
Naar welk land ga je trouwens verhuizen, ben ik gewoon nieuwsgierig naar.

necrosis | 20-08-15 | 22:10

necrosis | 20-08-15 | 22:08

Ook buiten Nederland ben ik gewoon Nederlands staatsburger. Daar ga jij helemaal niets aan kunnen veranderen..

Chow | 20-08-15 | 22:09

@Botte Hork | 20-08-15 | 22:02
Nu geeft hij af op referenda en straks zit hij (of zij) in een andere land.
Doet me denken aan de uitspraak 'Après moi, le déluge'.

necrosis | 20-08-15 | 22:08

Kan GS of een van de reaguurders niet even een beknopte uitleg geven van ongeveer een halve pagina waarin helder en duidelijk wordt omschreven waarom dit zo belangrijk is, dan kan ik of missch ook wel meerdere medestrijders dit uitprinten en aan potentiële tekenkandidaten laten lezen om ze te motiveren. Nu hoor ik u al vragen kun je dat zelf niet? Ja dat zou wel kunnen maar er zijn er hier een paar die dat 100 x beter zouden kunnen. Gewoon een korte treffende en pakkende tekst van een halve pagina. Die kan ik dan uitprinten en laten lezen. Gr JWT

JeWeetToch!? | 20-08-15 | 22:06

Botte Hork | 20-08-15 | 22:02

Het gaat om een associatieverdrag. Dat is al tig keer uitgelegd. Heeft niets te maken met toetreding. Ik ga die discussie niet nog een keer voeren. Daar zijn inmiddels al panelen vol mee geschreven. Ik ben voor associatieverdragen met die landen. Ik ben tegen toetreding. Ik ben voor een discussie over een meer democratisch Europa.

Chow | 20-08-15 | 22:05

@Chow | 20-08-15 | 21:59
En daarom is het meest democratische land, Bondsstaat Zwitserland, het armste land ter wereld en is het meest dictatoriale staat het welvarendste land ter wereld.

ProAsfalt | 20-08-15 | 22:05

Ik heb er al 7 binnengesleept. :)

Insan3 | 20-08-15 | 22:04

@Chow | 20-08-15 | 21:59
Wel ja, noem de Oekraïne maar een wissewasje..

Botte Hork | 20-08-15 | 22:02

Ik ben tegen de EU maar voor Europa.

Eurotokkie | 20-08-15 | 22:01

Mark_D_NL | 20-08-15 | 21:54

Whatever... Wil je elke dag een referendum op SBS6 tussen het shownieuws en Geer en Goor? Lijkt me een goed plan. Lekker de onderbuik laten stemmen op issues zonder enige dossierkennis. Tegen de tijd dat het zover is ben ik gelukkig dit land al uit. Ik doe nu mee met dit initiatief omdat ik het een mooie testcase vind maar ik ben tegen referenda voor elk wissewasje en voor een parlementaire democratie.

Chow | 20-08-15 | 21:59

n naar boven gooit...

Eagle_Eye | 20-08-15 | 21:57

Dit is het mooiste promo artikel van allemaal. Met deze lijn maken we een kans. Ik hoop dat Spartacus zich buiten GeenPeil houdt.

Net nog een a-politiek maatje van me overgehaald te stemmen trouwens. Mijn werkplek volgt nog.

Het Vijfde Wiel | 20-08-15 | 21:57

Mijn handtekeing is gezet!

Eagle_Eye | 20-08-15 | 21:57

...met de muis je handtekening zetten is net een draad door het oog van een naald halen tijdens een hersenbloeding...

bruine_anjer | 20-08-15 | 21:56

Done

Sjaak uit Dordt | 20-08-15 | 21:56

Zitten we al op de 1000 stemmen?

Mesmer | 20-08-15 | 21:55

@Chow | 20-08-15 | 21:45
Er is niet democratisch aan de EU of aan Nederland. Je mag 1x per 4 jaar je stem uit brengen op een groepje vol idioten. Die je daarmee het mandaat geeft om all macht naar zich toe te trekken.

Mark_D_NL | 20-08-15 | 21:54

bluurgh | 20-08-15 | 21:49

Misschien in je spambox? Ik kreeg hem echt gelijk.

Chow | 20-08-15 | 21:54

2x ondertekend en de gehele familie opgedragen hetzelfde te doen (of ze het nu leuk vinden of niet)

bruine_anjer | 20-08-15 | 21:54

@Botte Hork | 20-08-15 | 21:35
Ik denk dat ze die sowieso niet gaan plaatsen.
Of pas nadat ze 300.000 + 10% = 330.000 hebben gehaald, gewoon om te zorgen dat ze er iig genoeg hebben (die 10% voor de foutmarge)

Mastermattie | 20-08-15 | 21:53

SELECT COUNT(DISTINCT digitale_handtekeningen) FROM geenpeil

Snap je!? | 20-08-15 | 21:51

Ja leuk (en vooral nuttig) dit allemaal, maar waar blijft dat bevestigings-mailtje? Of moet ik opnieuw wafels gaan tellen?

bluurgh | 20-08-15 | 21:49

@Wijze uit het Oosten | 20-08-15 | 21:41
Met wat geklungel gelukt. Tnx!

Godsammekraken | 20-08-15 | 21:46

Prima ik doe wel mee want er mag best over gediscussieerd worden en ik ben voor de democratie. Maar ik stem wel voor de EU.

Chow | 20-08-15 | 21:45

Alexander Pechtold vindt democratie maar vervelend zo heeft hij gisteren in de Tweede Kamer staan te verkondigen.
Pechtold vindt dat de Grieken nu nog een grotere puinzooi maken daar zij geheel op democratische wijze in september naar het stemlokaal mogen gaan om te beslissen of zij instemmen met het derde wurgpakket in tegenstelling tot ons daar wij onze handtekening al hebben gezet en over twee jaren pas Rutte en Pechtold mogen straffen.

ProAsfalt | 20-08-15 | 21:45

Koeberg ik mag jou wel ... ergens

vanlinknaarrecht | 20-08-15 | 21:45

youtu.be/Wa80bT4LbxI Grenzen weer sluiten lijkt me redelijk evident nowadays

deministerpresident | 20-08-15 | 21:44

@Godsammekraken | 20-08-15 | 21:37
Kan ook met je muis. Mijn handtekening ziet er ook uit als die van een 3 jarig kind.

Botte Hork | 20-08-15 | 21:43

Hebben jullie me toch aardig getypeerd, waarvoor dank. Maar de Joop heb ik nog niet bezocht.
Ik heb wel jullie Geenpeil formulier ingevuld.

koeberg | 20-08-15 | 21:41

@Godsammekraken | 20-08-15 | 21:37
Nee, het kan met een muis ook !
Gewoon krabbelen in dat vakje..

Wijze uit het Oosten | 20-08-15 | 21:41

Sturen we VanLeeuwen weer naar Urk?

DonSwami e.v. | 20-08-15 | 21:40

Ik heb als nrc-lezende progressieve theedrinker ook mijn handtekening gezet.

ImmanuelKant | 20-08-15 | 21:40

Heeft Geenpeil al een FB pagina?

pluskukel | 20-08-15 | 21:39

@Dhr. Flesjes | 20-08-15 | 21:35
Jawel. Kent u het gezegde 'keep your friends close, but keep your enemies closer' ?

Botte Hork | 20-08-15 | 21:39

Ik heb geprobeerd online te tekenen maar heb kennelijk een touchpad oid nodig. Onduidelijk verhaal. Jammer.

Godsammekraken | 20-08-15 | 21:37

@Botte Hork | 20-08-15 | 21:35
Heb jij al 50.000 euro overgemaakt?
Nee?! Oh. Ik heb al in Sittard zitten flyeren.

Kaas de Vies | 20-08-15 | 21:37

Bovenaan staat 266.444 leden..
Als we nou allemaal nog één iemand overhalen, we kunnnen het !
Kom op StijlLoos Roze leger, denk aan de kop van Arrogander Peggoldt..

Wijze uit het Oosten | 20-08-15 | 21:36

Haha.

Maare, die linkse lui lezen vaak geen GS... Dus preken voor eigen parochie?

Dhr. Flesjes | 20-08-15 | 21:35

Maar waar blijft de online stemmen teller?

Botte Hork | 20-08-15 | 21:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken