Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#GEENPEIL WANTS YOU

geenpeiltekendan.gifNog twee nachtjes slapen. Dan barst de GeenPeil Referendum Road to the 300.000 Campagne los. Het kan ons niet snel genoeg beginnen. Het liefst zouden we het momentum van de 10k handtekeningen voor het inleidend verzoek, die wij met uw hulp glansrijk binnen sleepten, meteen omzetten in een call to action voor het binnen halen van de 300.000 handtekeningen. Maar de Kiesraad maakt de formulieren pas per 18 augustus beschikbaar. Geeft ons mooi de tijd om voorbereidend werk te doen (#FF @theuniszen) en het ondertekenen van het formulier zo laagdrempelig mogelijk te maken. We willen een referendum over het associatieverdrag met de/het Oekraïne. Om te laten zien dat wij in staat zijn om King Leonidas en zijn 300 Spartanen te gaan op de Europese Unie. En daar hebben we u hulp bij nodig. Hoe groter uw netwerk, hoe massaler uw bereik, hoe warmhartiger uw hart voor democratie, hoe harder we u nodig hebben. Lees de FAQ. Meldt u aan met ideeën, handjes of andere constructieve bijdragen via democratie@geenstijl.nl. Bent u oude media, dode bomencourant of hypermoderne digitale social media, dat voor de verandering eens wel actieve democratie wil beoefenen? Hypocriete edoch authentieke hartjes voor u! U kunt zich ook melden voor al uw vragen, interviewverzoeken en assistentie op bovenstaand adres. En dat geldt ook voor iedereen met ruimte op reclamemasten, vrachtwagens met bestickeringsopties of de behoefte om een GeenPeil-tatoeage te zetten. Onze dozijn redactiemeisjes zitten klaar om alle mails te beantwoorden. GeenPeil wants you!

Reaguursels

Inloggen

De EU geeft Nederland een open markt en welvaart en tevens geopolitieke invloed. Met name dat laatste is veel meer dan waar we op basis van grootte en slagkracht op mogen bogen.
Naïef ben je wanneer je denkt dat Nederland een soort introspectief inteelt bergdorp aan de Noordzee kan worden en zonder Nazi goud alleen koekoeksklokken en chocola kan verkopen.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 19:14

-weggejorist-

hetvolkspreek | 17-08-15 | 19:13

tipo | 17-08-15 | 18:42

Nee, historici die het vrijwel allemaal eens zijn dat Nederland anderhalve eeuw geleden maar heel even neutraal was omdat het niet bij machte was allianties te smeden of interessant was genoeg om te bezetten.
Ook economisch niet bepaald de meest succesvolle periode in onze geschiedenis.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 18:52

@Mike Oxlong 18:34
U wilt dus beweren dat de EU aan Nederland vermogen toevoegt en aan Nederland macht geeft? Dat doet de EU nu net niet. Dat is het hele punt. We hebben geen eens een stem.

Je snapt er echt niets van. Treurig.

Zonder de EU is Nederland ook machteloos en heeft het niet het vermogen om zich te laten gelden, net als in de EU. Het enige verschil is, dat Nederland buiten de EU minder geld kwijtraakt aan Oekraine en niets te maken heeft met rancune van de BRICS of de VS tegen de EU. Zwitserland speelt zo een positie handig uit en betaalt veel minder en je weet dat.

tipo | 17-08-15 | 18:52

Mike Oxlong 18:34
Historici zoals Mark Rutte? Sorry maar die neem ik niet serieus.

tipo | 17-08-15 | 18:42

tipo | 17-08-15 | 17:41

Dus we moeten terug naar een situatie van anderhalve eeuw geleden? Waarvan historici het eens zijn dat dit niet eens een keuze was maar een gevolg van onvermogen en machteloosheid.
Sorry dat ik deze geopolitieke nitwitterij niet serieus ga nemen.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 18:34

@Mike Oxlong | 17-08-15 | 17:09
@Mike Oxlong | 17-08-15 | 17:21

"zieke en masochistische Poetin"
De oorlogshitsers in Brussel en Washinton spuien hun propaganda en de MSM-schapen blaten het gehoorzaam na.

ADVIZEUR | 17-08-15 | 16:54
ADVIZEUR | 17-08-15 | 17:04

Spijkers op laag water zoeken, zelf niet kunnen spellen (betekend, verzuimd) en dan nog een Godwin erachteraan. Goed bezig.

Gootbalkoning | 17-08-15 | 18:15

Mike Oxlong 17:09
Tussen 1839 en 1939 heeft de Nederlandse neutraliteitspolitiek een eeuw lang oorlog buiten de deur gehouden en de internationale Nederlandse handel en industrie laten floreren.

Zwitserland profiteert nog steeds van zo een soort Neutraliteitspolitiek. Nederland heeft overigens altijd een trans-atlantische band naast de Europese band gehouden. Maar nu moet Nederland ook een neutrale positie tov de BRICS innemen, waar de D66 liever oorlog voert met de BRICS om de Eu kunstmatig een zondebok te geven voor eigen propaganda.

Timmermans is overigens nooit democratisch verkozen tot zijn huidige functie als secretaresse van Juncker.

tipo | 17-08-15 | 17:41

Gootbalkoning | 17-08-15 | 15:15

Shill?
Jij leest echt te veel blogs.
Pak eens een krant.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 17:21

tipo | 17-08-15 | 16:41

Werkelijk? Wanneer was Nederland voor het laatst in een internationale neutrale positie?
En hoe zou zo'n positie er dan nu in 2015 er uit moeten zien volgens jou?
.
Weet je wat een doorzichtige truc is? Pechtold, Saudi Arabië en koopmansgeest te betrekken om niet te hoeven ingaan op de zieke en masochistische Poetin verering om eigen ongerief over democratisch gekozen leiders als Rutte en Timmermans te ventileren.
En die werkt niet nee.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 17:09

-weggejorist-

ADVIZEUR | 17-08-15 | 17:04

-weggejorist-

ADVIZEUR | 17-08-15 | 16:54

@Mike Oxlong 14:19
De Nederlandse economische groei wordt geremd door de Russische recessie. De Nederlandse varkensbranche, machinebranche en tuinbouw voelt dat als geen ander. Maar als de olieprijs stijgt, dan is Rusland niet meer zo erg in recessie als nu. En dan wil je niet dat Russen hun spullen dan maar in China kopen en niet in NL, enkel omdat de Pechtolds van deze wereld opeens de dominee lopen te spelen tegenover Poetin (wat ie tegenover Saudi-Arabie dan weer niet durft, gek he?). Dus dat Poetin niet deugt, dat zal wel. Dat het Pechtold ook maar iets interesseert is hypocriete nonsense, want anders was ie wel net zo belerend tegenover de Saudi familie.

Ik geloof dat enkel vrijhandel leidt tot zo veel mogelijk vrede en welvaart in NL en dat de geopolitieke machtstrijd tussen de EU, VS en Brics uiteindelijk voor iedereen nadelig uitpakt, maar zeker NL hard raakt. Nederland kan beter weer terug naar haar neutrale internationale reputatie ipv te kiezen voor Rusland of de EU of de VS.

U moet de Nederlandse koopmansgeest niet verwarren met 'weg met ons'-mentaliteit. Die doorzichtige truuc werkt hier niet.

tipo | 17-08-15 | 16:41

Mike Oxlong | 17-08-15 | 14:14

Een MSM-shill, die claimt dat hij weet waarover hij het heeft, en vervolgens anderen de les leert omdat ze "teveel blogs lezen".
Dolkomisch.

Gootbalkoning | 17-08-15 | 15:15

tipo | 17-08-15 | 11:20

Maar de Nederlandse economie groeit (tenzij je PVVer bent, schijnbaar) en de Russische krimpt.
Maar triest genoeg verdedigen sommige dwalende lieden hier liever de Russische moord en maffia praktijken zolang ze maar stevig anti-EU of VS zijn.
En hakken we liever in op Timmermans en van Balen dan Aleksandr Borodaj of Poetin.
Over weg-met-ons gesproken.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 14:19

Gootbalkoning | 17-08-15 | 12:15

Niet zomaar aannames maar gebaseerd op het aanmatigende toontje van nitwits die teveel blogs lezen en vervolgens een opener houding vraagt van diegenen die wel weten waar ze het over hebben.
Google nu Yushchenko maar.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 14:14

@Mike Oxlong | 17-08-15 | 02:45

Op niets gebaseerde aannames, grofheden, de bekende "aluhoedjes" dooddoener... man, wat een niveau.

Gootbalkoning | 17-08-15 | 12:15

Ook al hebben wij gisteren in Volendam verloren, ik teken!

FCDenBosch | 17-08-15 | 11:23

@Mike Oxlong 23:10
Als de EU de duimschroeven van Poetin aanhaalt, dan vallen er 200 Nederlanders uit de lucht. Dan vermindert de Nederlandse export naar Rusland met 800 miljoen per jaar. Die duimschroeven doen ons Nederlanders net zo goed pijn. En dan heeft Rusland nog niet eens Shell aangepakt, want die troef hebben de Russen nog in handen.

Vrijhandel tussen Nederland en Rusland betekent vrede. Spierballenpolitiek van de EU richting Nederland betekent oorlog.

Ik ben geen pacifist. Ik vind Poetin een engerd. Maar ik zie geen enkel Nederlands voordeel in een koude oorlog met Rusland, waarbij Nederlandse gezinnen van de aardbodem verdwijnen en ook nog een hoop Nederlandse werkgelegenheid voorgoed verdwijnt.

De EU heeft geen koopmansgeest, maar enkel grootheidswaanzin. Die on-Nederlandse mentaliteit gaat ons land opbreken als we onze stem niet terug pakken.

tipo | 17-08-15 | 11:20

@Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:26
Ik ben al een aantal keren weggejorist vanwege keurig geformuleerd kritiek op GeenStijl. Daar zijn ze echt heel gevoelig voor.
Maar @ShoveASockinit, daar gaat deze actie helemaal niet over. Je doet niet mee om GeenStijl te steunen maar om ons land te redden uit de machtige klauwen van de EU.
Of je GeenStijl leest of reaguurt mag je zelf weten maar (betalen aan) EU wordt ons opgedrongen terwijl niemand het wil.

Haatgenerator | 17-08-15 | 10:51

Leg vooraf ingevulde formulieren klaar. Dat wordt wel vaker toegepast om de drempel te verlagen.

Haatgenerator | 17-08-15 | 10:46

@witchmaster | 16-08-15 | 22:23
Als we deze slag winnen gaat dat inderdaad doorsijpelen naar ons omringende landen.
Waar de burger zich net zo hard als wij zonder spuug anaal genomen voelt.

Burgers van Duitsland, België, Engeland, Frankrijk, Spanje, join the revolution!

Botte Hork | 17-08-15 | 07:40

@Temazepam60milligram | 16-08-15 | 20:42
Het hele leven wordt saai als je iedere dag 60milligram Temazepam slikt.
Zit je dan als een zombie je tijd te verdoen. Maar hey, ieder zijn ding.

Botte Hork | 17-08-15 | 07:29

@libidoos | 16-08-15 | 19:49
De campagne zou eigenlijk feestelijk afgetrapt moeten worden met een cameraploeg en 150 stembillietten op het Binnenhof. Te beginnen met miezerig mannetje, Rutte, Samson, Asscher, Koenders, die Schoevers trut, etc. etc.

Zij die niet tekenen beschouwen we maar direct als NSB-er / landverrader.
Tegen stemmen mag uiteraard, daarvoor leven we in een *kuch* democratie.
Maar het zou een vast een mooie lijst opleveren met namen & rugnummers.

Even wat transparantie, wel zo duidelijk.

Botte Hork | 17-08-15 | 06:36

@Eurotokkie | 16-08-15 | 19:26
Er zou in Nederland een referendum moeten komen over bindende referendums.
De huidige schijndemocratie heeft bewezen niet te werken.

Het roer moet om!

Botte Hork | 17-08-15 | 05:52

@Amsterdamsko | 16-08-15 | 19:18
Eerst content dan actie? Op welke planeet heb jij gezeten de afgelopen maanden?

Zucht.. Kort samen gevat strijden we tegen Nazi-Brussel met hun volslagen krankzinnige plannen waar ene Adolf H. in de jaren 40 vorige eeuw een natte droom van kreeg.

Hier is je huiswerk:
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=geen...

Zodra het kwartje gevallen is hoop ik dat je je aansluit bij het verzet!

Botte Hork | 17-08-15 | 05:44

@ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:15
Er zijn maar weinig weblogs waar je zo tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend je mening kan ventileren. En de huisregels, ja die zijn er uiteraard.
Het is heus niet zo dat je gelijk een ban krijgt als je die eens (per ongelijk) overtreed.

En wat betreft een repost, herhalio's zijn saai. Aan de andere kant, veel 'trending' topics zoals bijvoorbeeld over EU, Islam, onze -dictatuur- politiek, daarmee is het soms ook lastig om niet in herhaling te vallen.

Maar de uitdaging en de lol is toch om even na te denken en je 'repost' in een ander jasje te gieten. Ik lach me dagelijks kapot op GS om de rake, creatieve en grappige reaguursels die voorbij trekken. Vaak zijn die lekker op het randje ook.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken. We worden (bijna) allemaal wel eens weggejorist, en wanneer dat gebeurd is daar ook meestal wel een goede reden voor.

Dus stop met janken, zeg gewoon wat je te zeggen hebt en verder ongezien de typhus.

Botte Hork | 17-08-15 | 05:09

Gootbalkoning | 17-08-15 | 02:12

Gelukkig dat open-geesten als jij de publieke opinie bijsturen tegen betonnen muren zoals ik. Maar inhoudelijk reaguren doe je niet. En ik weet zeker dat je net Yushchenko even gegoogled hebt.
Maar while at it, gooi Big Farma en Bilderberg er ook nog even bij en waar je het best alurollen koopt met hoedjevouw instructies en we zijn klaar! Yay!
Of nee wacht, we zijn al klaar. Nitwit.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 02:45

@VanBukkem | 16-08-15 | 19:10
Probeer eens op je plasser.

K. Loothommel | 17-08-15 | 02:19

@Mike Oxlong | 17-08-15 | 00:23
@Mike Oxlong | 17-08-15 | 00:38

Je zit er werkelijk volkomen naast, maar gezien je standpunt dat de kritische geesten die vraagtekens stellen bij de oorlogshitserij van de VS, NATO en Brussel alleen voor shit en giggles zitten te reaguren, lijkt het me niet zinnig om hier een discussie over aan te zwengelen. Ik praat niet graag tegen betonnen muren.
Mocht je bereid zijn een openere houding aan te nemen, dan kunnen we alsnog een poging wagen. (Hint: lees eerst eens het een en ander op zerohedge over globale economie, de bankenwereld en de petrodollar. Heel leerzaam.)

Gootbalkoning | 17-08-15 | 02:12

het zal immers vanuit de overheid (overheden/EU) bezien niet de bedoeling zijn dat mensen met een paar klikjes op hun telefoon kunnen stemmen voor een referendum.. #JustThinking

Interpoolbal | 17-08-15 | 01:31

het valt me steeds op dat de 'geenpeil topics' hier op GS minder reacties krijgen dan gemiddeld.. des te mooier dat het gelukt is om die 10K handtekeningen te krijgen, die 300K gaat ook lukken mits er voldoende mooie promomeisjes rondhuppelen e/o die app simpel wordt en officieel goedgekeurd..

Interpoolbal | 17-08-15 | 01:29

Gootbalkoning | 16-08-15 | 23:42

Sinds haar onafhankelijkheid probeert Rusland elke Oekrainse toenadering tot de EU te saboteren. Niets nieuws. Poetin liet Yushchenko vergiftigen en Gazprom zijn maffia praktijken uitvoeren. Inmiddels is de Krim geannexeerd en is Rusland een nieuwe koude oorlog begonnen.
Moldavië is next.
GeenStijl doet dit misschien uit jeugdige baldadigheid of misschien gewoon shits and giggles. Inhoudelijk is het in ieder geval allemaal niet. Maar ik weet zeker dat als er een referendum komt ik mijn uiterste best ga doen om zo veel mogelijk voor stemmers te mobiliseren.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 00:38

Energya | 16-08-15 | 23:57

Rusland wilde onderzoeken of de luchtverkeersleiding van Oekraïne hun taken wel naar behoren uitvoerde. Dat is iets anders. Wereld leiders o.l.v Abbot wilden een echt tribunaal maar dat wilde Poetin uiteraard niet.
Alleen lees je dat niet op Poetins's blog Russia Today.
www.standard.co.uk/news/world/malaysia...
Op zich al raar dat een land dat bij hoog en bij laag beweert niets met MH17 van doen te hebben en nu nog steeds cheapo KGB praktijken probeert om desinformatie te verspreiden toen zo'n tribunaal voorstelde.
Inmiddels blaft het westen niet meer maar bijt het met sancties.
Alleen jammer dat de Russische bevolking de dupe is van weer een Tsaar, dictator, machtswellusteling. Maar ergens zit dit blijkbaar in de russisce slaafse aard. Blijkbaar houden russen van onderwerping en niet van open en democratie. Anders was een gnoom als Poetin al naar zijn eerste rondje weggestemd. Nu blijft hij zitten en krijgt niemand hem meer weg.
Met kans op nieuwe rijen voor de bakker en slager.

Mike Oxlong | 17-08-15 | 00:23

@Gootbalkoning | 16-08-15 | 23:42
Helaas zijn sommige mensen niet in staat het grote geheel te zien, klagen is altijd het makkelijst.

Maar dit is helaas het enige signaal wat we kunnen geven, we moeten er 1000% voor gaan want zelfs hier bij geenstijl moet je vechten tegen dit soort negatieve en empathische geluiden.

Energya | 16-08-15 | 23:59

@Mike Oxlong | 16-08-15 | 23:10

Rusland vroeg vorig jaar al om een internationaal tribunaal, maar toen werkte het westen niet mee.

www.rt.com/news/173972-churkin-malaysi...

Maar nu hebben zij het wel gedaan, Rutte ik haal de onderste steen boven had toen gelijk moeten toe happen! Het geblaf dat het westen nu doet is echt triest om aan te zien.

Energya | 16-08-15 | 23:57

@Mike Oxlong | 16-08-15 | 23:10

1. Je ziet het grote verband niet. In de Oekraine is nu juist de pleuris uitgebroken vanwege de expansiepolitiek van Brussel en de zoveelste vuile CIA-infiltratie van de VS. MH-17 was een direct gevolg van de resulterende chaos. Vandaar dat hier (terecht) gesteld is dat van Baalen cs. bloed aan hun handen hebben.
Je vraagt je dan nog af waarom Rusland mordicus tegen een tribunaal is, dat feitelijk niet meer of minder is dan een politiek wapen in de handen van de westerse provocateurs?

2. In plaats van blij zijn, een klein, willoos radertje te zijn in een voortdenderende oorlogsmachine, zou ik eerder mijn eigen vrijheid willen koesteren en ervoor kiezen, geen deel uit te maken van een steeds ondemocratischer wordend machtsblok.

Gootbalkoning | 16-08-15 | 23:42

Europa ontmantelen. Alle landen weer de eigen grenzen. Gewoon weer terug naar de vroegere EEG.

gratias | 16-08-15 | 23:32

Het is zo stil bij de gesubsidieerde Staatsleugenaars van de NOS/NPO.

ad melkert | 16-08-15 | 23:31

tipo | 16-08-15 | 22:43

Nee. De-weg-met-ons nitwits proberen je met alle macht te doen geloven dat MH17 de schuld is van van Baalen, de KLM en Rutte, alleen maar omdat Timmermans een nieuw baantje wil.
Zo diep zijn ze -vooral hier- gezonken.
Misschien vind jij het een prettige situatie dat Rusland om non-reden een verzoek tot tribunaal kan afwijzen en ons vervolgens een boycot op te leggen. Ik niet.
Ik vind het prettig dat wanneer de EU de duimschroeven aanhaalt Rusland dit voelt.
En dat wij hier onderdeel van zijn en inspraak in hebben is veel meer dan we op basis van grootte en macht op mogen bogen.

Mike Oxlong | 16-08-15 | 23:10

@Mike Oxlong 22:34
MH17 is linksom of rechtsom een gevolg van het EU-associatieverdrag met Oekraine. De EU is groot, ja, maar de gevolgen zijn ook groter.

Nederland kan inderdaad niet veel meer dan een conflicht over beestjes in de sla veroorzaken. Dat is een prettige situatie. De EU kan een reactie uitlokken, waarbij honderden, zo niet duizenden doden vallen. Ik ben daar niet gerust op. Zeker niet, omdat Nederlanders helemaal geen stem hebben in dit grootschalige gebeuren. Dat maakt de EU zo veel gevaarlijker.

tipo | 16-08-15 | 22:43

Als Rusland verbolgen is omdat wij de gore moed hebben om bij de VN om een tribunaal over MH17 te verzoeken zitten er volgens Poetin opeens allerlei vieze beestjes in onze sla en bloemen en volgt een boycot.
Tot zover onze soevereiniteit.
Maar als de EU een paar sancties oplegt krimpt de Russische economie acuut.
Iets wat wij als Nederland alleen never nooit niet voor elkaar krijgen.
Alleen daarom al ben ik groot voorstander van de EU.
Dat de EU tevens een log en bureaucratisch gedrocht is ben ik met iedereen eens. En dat dit moet veranderen ook. Dus meer democratie en misschien referenda zijn welkom.
Maar dit slappe GeenPeil gaat alleen nog maar meer frustratie opleveren. Al was het maar dat ergens in het GeenPeil opstart-topic in een bijzinnetje staat dat GeenStijl de EU eigenlijk wel ziet zitten. Lauwe zeik dus.

Mike Oxlong | 16-08-15 | 22:34

goed voorbeeld doet vaak volgen

witchmaster | 16-08-15 | 22:23

Dat verdrag wordt heus wel doorgedrukt, het referendum is immers raadgevend. Toch moeten we er vol voor gaan; hopelijk creëren we wat meer bewustzijn bij de mensen. Ten eerste wat betreft EU, dat blijkbaar graag een gezamenlijke vijand ziet in Rusland om zo de eenheid te behouden/versterken tussen de lidstaten. Gezien de huidige spanningen binnen de EU een gevaarlijke ontwikkeling.
Ten tweede referenda zelf, de bevolking kan nu duidelijk een signaal naar de machthebbers geven zonder dat echte actiebereidheid vereist is. De regering zal deze opzij zetten maar de argumenten zullen minder geloofwaardig zijn, wanneer het vertrouwen verder afbrokkeld zou dit alleen maar terecht zijn! Aangezien er in andere landen ook steeds meer over referenda te horen is (over diverse onderwerpen), komt er wellicht ook een grotere wens tot meer directe democratie. Het liefst natuurlijk a la Zwitserland!

Pierke Smulders | 16-08-15 | 21:43

@Parelvanhetzuiden en anderen.
Even serieus: dacht je nou echt dat al die honderdduizenden mensen (alle topics op) GS lezen?
No way, dude.
Als je 300.000 stemmers wilt halen, zul je hen echt het verhaal moeten vertellen.
En vergis je niet: lang niet iedereen stemt ongeinformeerd conform het advies van een GS-lezer.
Bovendien: als ik de discussies onder dit topic leest, is het maar zeer de vraag of zelfs de doorgewinterde GS-lezers weten wat er op het spel staat.
Nogmaals: ik zou dolgraag willen dat het referendum het haalt maar dan moet de inhoud veel duidelijker worden.
Dus GS: komop met het verhaal!

Amsterdamsko | 16-08-15 | 21:38

Posters, posters... (Hint)

wiener mit pommes | 16-08-15 | 21:32

ikben er klaar voor!

Hunt505 | 16-08-15 | 21:31

@henkdekanarie 21:14
Is het niet veel verstandiger om vrijhandel met Rusland te stimuleren?
Er zijn 3,2x zo veel Russen als Oekrainiers en die Russen verdienen per persoon 2,8x zo veel als Oekrainiers, dus is Rusland 9x aantrekkelijker dan dat kleine armoedige Ukraine om handel mee te drijven.

Rusland: 143 miljoen inwoners, 23,3 duizend USD BNP per capita PPP

Oekraine: 45 miljoen inwoners, 8,3 duizend USD BNP per capita PPP.

bron: da.tradingeconomics.com/russia/gdp-per...

tipo | 16-08-15 | 21:28

Ik ben tegen de machtsuitbreiding van de EU als instituut. Maar dat associatieverdrag met Oekraïne is eigenlijk best prima. Het is weinig meer dan een verdrag tot economische samenwerking tussen de EU en Oekraïne, en dat is verstandig als je Rusland op afstand wil houden.

henkdekanarie | 16-08-15 | 21:14

@telelezer | 16-08-15 | 20:55
Zo is het. Beschaafd democratisch 'verzet'. Dat behoort serieus genomen te worden in een democratie. Daar kan men niet zomaar omheen. Want was het niet president Kennedy die ooit zei: "Those who make peaceful revolution impossible will make violent revolution inevitable"?

ben kokhals | 16-08-15 | 21:10

Verder @GeenPeil. De gevestigde orde met hun eurofiel gedoe een signaal geven. Stelletje muppets denken echt dat zij de naakte zijn die de blinde begelijden. Niet dus! Te complex aldus een simpele zeurpiet Peggy. Man kan beter zelf eens een Van Dale pakken. Snapt hij misschien de bosjesmannen op de Veluwe. Als die Pang Pang idioot uitgelachen is daarop.

Stom stuk uitvreten. Zolang ik leef vecht ik tegen dit sooet bagger capitulerende muppets.

Vageling | 16-08-15 | 20:56

Grootbalkoning (20:14) goed gezegd! Het is inderdaad een PRINCIPEDAAD.
Maar een principedaad die het steeds machtelozer wordende Nederlandse volk MOET stellen..!

Een principedaad die helaas inderdaad weggewuifd zal worden door de Haagse trawanten van Brussel en waarmee (net als toen Balkenende) de arrogante "elite" hun democratische achterwerk schaterlachend zal afvegen met intens leedvermaak om dat domme naieve achterlijke kiesvolk, dat nou werkelijk denkt dat zij daar zitten om hen te vertegenwoordigen.

Maar het gaat er om dat we LATEN ZIEN dat het Nederlandse volk ER TEGEN is om nog meer armoedzaaiers (en in dit geval ook nog eens een belligerent land!) erbij te halen en ons ook daarvoor weer verrot moeten dokken en doorwerken tot we 80 zijn of eerder doodvallen.

Zodat de Haagse landverraders later tenminste NIET kunnen zeggen: "Maar was Nederland dan tegen?" "Wir Haben Es Nicht Gewusst"

telelezer | 16-08-15 | 20:55

@Gootbalkoning | 16-08-15 | 20:14 "Het gaat erom dat een principe-daad wordt gesteld"
.
Goed gezegd. Dat is de hoofdreden waarom ik meedoe.

ben kokhals | 16-08-15 | 20:52

@koeberg 20:33
Het asssociatieverdrag kost exporteurs naar Rusland geld. Varkensboeren die levende varkens exporteerden en nu niet meer, bloementelers die nu met vliegjes om de oren worden geslagen, Groente- en fruittelers, machinebouwers: De directeuren van die bedrijven moet Geenstijl voor de microfoon krijgen om hun verhaal te tonen en het nadeel van de assocatieovereenkomst met Oekraine te tonen.

Tussen 2012 en 2014 daalde de NL-se export naar Rusland met 0,8 miljard Euro. De Oekraine-crisis (vanwege die vermaledijde associatieovereenkomst) is daar de belangrijkste oorzaak van: statline.cbs.nl/Statweb/publication/?V...

tipo | 16-08-15 | 20:50

@ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:30
Beslecht dumpert shit däar uit. De rest? Ach gossie. Ik beb ook Joris tegengekomen. Shit happens. Men kan veel 'ventileren' alleen er is een grens. Die wordt door Joris bepaaldt.

Vageling | 16-08-15 | 20:46

@BeunDeHaas | 16-08-15 | 20:25
"en dan is niemand te porren..."
Defaitistische onzin. Als dit referendum een succes wordt, zal het inspirerend werken, en mensen activeren die de moed al opgegeven hebben. En zo niet, dan kunnen we leren van onze fouten en het de volgende keer beter doen. In beide gevallen zal er een positieve invloed van uitgaan.

Gootbalkoning | 16-08-15 | 20:45

Dit ondewerp is nog saaier dan VPRO Zomergasten.

Temazepam60milligram | 16-08-15 | 20:42

... en daar hebben we u hulp bij nodig...

U hulp??

U hulp??

Jan Toeternuitje | 16-08-15 | 20:41

Kortom: De EU heeft exclusieve bevoegdheden van Nederland als natiestaat afgepakt, zoals het aangaan handelsovereenkomst (dit keer: wel met Oekraine en nadrukkelijk niet met Rusland, terwijl NL daar veel meer naar toe exporteert. Dat is geldvernietiging)

Vervolgens is Nederland verplicht om loyaal te zijn aan de rest van de EU-lidstaten. Die verplichte loyaliteit kost kost het Nederlandse bedrijfsleven geld en Nederlanders banen. Nederlanders zijn de dupe van dit associatieverdrag, omdat het tot Russische sancties leidt.

Democratie zou hier normaal gesproken uitkomst bieden, maar die is door de verplichte loyaliteit met de EU volledig uitgeschakeld.

Deze poging tot raadgevend referendum volgens het boekje, maakt dit voor iedereen duidelijk. Het helpt verder helaas niet, behalve om het bewustzijn te vergroten, van datgene wat Nederland kwijtraakt door de EU: democratie en geld. Heel veel geld.

tipo | 16-08-15 | 20:39

Kom maar op met het formulier.

TouchSmart | 16-08-15 | 20:37

@tipo | 16-08-15 | 20:25
Nou dan hebben we nog wat te doen: een gegronde reden vinden om geen associatieverdrag aan te gaan met Oekraine.

koeberg | 16-08-15 | 20:33

Het Associatieverdrag tussen Oekraïne aan de ene kant en de EU en haar lidstaten aan de andere kant is een "gemengde overeenkomst". Voor zover het als handelsovereenkomst wordt gezien, heeft de EU daarover exclusieve bevoegdheid (en NL dus niet), maar het associatieverdrag gaat over meer dan enkel handel. Ook over zaken waarover Nederland nog enige bevoegdheid heeft.

Nederland is niet verplicht het associatieverdrag te ratificeren. Nederland is echter wel gehouden aan een 'vereiste van loyale samenwerking' met de EU en andere lidstaten die het associatieverdrag met Oekraine wel willen. Een verplichting ja,

Citaat BuZa: "Interdepartementaal is in 2008 geconcludeerd
dat de lidstaten zich daarom op grond van de loyaliteitsverplichting zullen moeten inspannen om
het de EU mogelijk te maken partij te worden bij (het EU deel van) de gemengde overeenkomst. In beginsel heeft een lidstaat echter de vrijheid om af te zien van deelname aan een verdrag, wanneer het goede gronden heeft om zich niet te willen binden aan de onderdelen van een verdrag die nog binnen de eigen bevoegdheid vallen."
Bron: www.minbuza.nl/binaries/content/assets...

onderstreept in dat citaat is: "wanneer het goede gronden heeft om zich niet te willen binden".

Democratie (en zeker een raadgevend referendum) is natuurlijk geen goede reden in de EU, dus geldt er de plicht om loyaal te zijn aan de EU en de meerderheid der lidstaten.

Dat verplichte loyaliteitsprincipe is de bijl aan de wortel der Neerlandsche democratie, zo begrijpt u allen. Tekent dus terstond voor een raadgevend referendum, om verplichte loyaliteit te bevechten en democratie te herwinnen van de EUrocratie.

tipo | 16-08-15 | 20:25

@ Gootbalkoning | 16-08-15 | 20:14
Keiharde bullshit. Waarom wil GeenStijl over een associatieverdrag, waar NIKS in staat over toetreding, al als referendum hebben? Straks wil je een referendum over een ECHT urgente zaak, en dan is niemand te porren...

BeunDeHaas | 16-08-15 | 20:25

@ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:15
Ik ventileer hier al ongeveer 11 jaar uitgesproken meningen (en soms ook meninkjes), maar heb in al die jaren nog nooit een ban gehad.

Chiant | 16-08-15 | 20:22

Een PostCodePrintService
Dan hoef je alleen nog maar te tekenen, te likken en te posten. Haal je een miljoen stemmen.

pennestront | 16-08-15 | 20:14

@BeunDeHaas | 16-08-15 | 19:54

Als je daadwerkelijk resultaat over urgente zaken wilt zien, is dit niet jouw project. Alleen al vanwege het feit dat de definitie van een "raadgevend referendum" een luchtballonnetje is dat op een dinsdagmiddag in de Tweede Kamer door de vijf aanwezige kamerleden afgeschoten wordt, al dan niet meesmuilend (D'66) or schaterlachend (VVD).

Het gaat erom dat een principe-daad wordt gesteld. Dit is het enige legale wapen dat we als burgers van Nederland hebben, en al is het niet veel, het laat in ieder geval duidelijk merken dat we veel meer hadden willen en kunnen den als we niet gemuilkorfd en gedwangbuisd waren door dit farcicaal systeem dat zich democratie durft te noemen.

Gootbalkoning | 16-08-15 | 20:14

Kom maar op met dat formulier.
.
@Mike Oxlong | 16-08-15 | 19:45
Als Moldavie onafhankelijk wil zijn moet het onafhankelijk blijven. Maar dat is een andere kwestie. Er is geen reden voor de EU om maar uit te blijven breiden (zeker niet met landen die al nagenoeg bankroet zijn) en conflicten te veroorzaken. Al helemaal niet zonder eerst de burgers, ons dus, te consulteren (referenda). Cameron bijvoorbeeld, wil zelfs dat het EU-'empire' zich strekt "from the Atlantic to the Urals". Wie hebben we dat eerder horen zeggen... Als de geschiedenis zich niet zomaar herhaalt, maar wel rijmt, dan lopen bij deze en gene de rillingen over de rug bij het horen van zo'n imperialistische klodder.

ben kokhals | 16-08-15 | 20:07

@Draaikont24 | 16-08-15 | 20:01
Ik hoop dat Wilders zijn achterban oproept om te tekenen. Dat zijn er zomaar 1 miljoen dus als de helft daarvan tekent zijn we er al.

Lupuslupus | 16-08-15 | 20:05

@buran_nl | 16-08-15 | 19:38

Dit dus.
Ik heb alleen een oude zwartwit HP Laserjet 5MP, en zo'n poster moet qua kleur natuurlijk stijlloos en in ya face zijn.
Kunnen we propagandamateriaal ergens bestellen? Ik hang de buurt wel vol, geen probleem.

Gootbalkoning | 16-08-15 | 20:04

BeunDeHaas | 16-08-15 | 19:54

Blijkbaar is GS er van overtuigd dat de associatieverdragen uiteindelijk zeker zullen leiden tot toetreding. Zoiets maak ik op uit hun FAQ. Ik vind het ook een wat overdreven reactie.

Chow | 16-08-15 | 20:04

Heb ik al gezegd hoe veel, 300K is? Nee? Nou, veel.

Draaikont24 | 16-08-15 | 20:01

Europa te complex.... daar kon hij best gelijk in hebben.
Waarmee ik wil zeggen dat die simpele politici het zeker nooit hebben begrepen.
Of dachten ze dat tekenen bij het kruisje de enige gewenste vaardigheid was.
Pang pang eh en nu?

weer.zin.in | 16-08-15 | 20:01

Komen de Posters en andere uitigen ook in het Arabisch, Turks, Servisch en nog wat andere gelukszoekers talen? Ook voor een gelukkige gelukszoeker met dubbel paspoort is een beetje democratie best belangrijk. Denk ik...

Mark_D_NL | 16-08-15 | 19:58

@je suis bier | 16-08-15 | 19:13
Ik neem aan dat die mensen hun hart hebben willen luchten op het formulier.
"Fuck Pechtold" erop of zo. Zonde van je postzegel.

koeberg | 16-08-15 | 19:55

Maar GeenStijl! Het gaat hier om associatieverdragen, en bij lange na niet over toetredingsverdragen (dat speelt helemaal niet).
En hoezo wordt een land als Moldavië de EU ingerommeld, als jullie niet eens verslag deden van de stemming over dit associatieverdrag? Noch in de EU, noch in de vaderlandse politiek?

Ohja, mijn belofte staat. Als jullie die 300K handtekeningen halen muil ik Bakito.

BeunDeHaas | 16-08-15 | 19:54

Pech, told you so!

NACademicus | 16-08-15 | 19:50

Ik heb de beste redactie om autoreclame gevraagd. Wil wel met Stijlloze roze reclameletters rondrijden!!

libidoos | 16-08-15 | 19:49

Moldavië heeft sinds lang een sterke drang om onafhankelijk te zijn en wil liever bij Europa horen dan bij Rusland.
Aan Stalin hebben ze nog bare herinneringen daar. Misschien zijn duidelijke grenzen tussen de EU en Rusland wel noodzakelijk. Economisch maar ook strategisch.
Ik neig er naar voor het associatie verdrag te stemmen.
Ik vrees alleen dat wanneer dit referendum er echt komt, geen hond zich voor Moldavië interesseert en dus dit referendum nietig maakt.

Mike Oxlong | 16-08-15 | 19:45

als een ieder die het laatst bij de staten verkiezingen thuis op zijn reet is blijven zitten nu voor straf en vooral voor het redden van onze democratie ff tekent is alles vergeten en vergeven en als beloning z,n mooie vergulde butplug van 40 cm in de bips van die landverrader slaan alias piggold pechold alexander de kleine ect ect

witchmaster | 16-08-15 | 19:45

PEchtold heeft verder maar weinig te zeggen op het moment, maar dat terzijde; het geldt net zo goed voor Rutte en Samsom.

Panos88 | 16-08-15 | 19:43

@Amsterdamsko | 16-08-15 | 19:18
Heeft natuurlijk wel een beetje gelijk, het is wel allemaal heel erg vaag, met dat wel of niet een associatieverdrag met Moldavië en/of de Oekraïne. Is het niet beter om het referendum gewoon een beetje simpel te houden? Met een duidelijke vraagstelling, één die iedereen begrijpt? Bijvoorbeeld:

Moldavië?
[ ] Ja.
[x] NEEEE!

VanBukkem | 16-08-15 | 19:43

@Eurotokkie | 16-08-15 | 19:26, hij kan het negeren maar het is een niet te missen signaal dat de situatie in Europa verder op scherp zet en zijn politieke beweegruimte sterk zal verkleinen.

Panos88 | 16-08-15 | 19:41

Wat een kansloos project is dit, man man hou toch op

Gestrekt been | 16-08-15 | 19:40

@ Zeepvrij 19:33
Buitenlanders op de GeenStijl. Altijd jammer...
/ H. Janmaat

F. von Zeikhoven | 16-08-15 | 19:39

@deraderendraaien | 16-08-15 | 19:36
R naar boven gooien doet!

deraderendraaien | 16-08-15 | 19:38

Ik wil best wat posters plakken op openbare plakzuilen in de regio, maar ik heb geen A1 plotter om posters af te drukken. Worden er dus nog posters beschikbaar gesteld?

buran_nl | 16-08-15 | 19:38

@Amsterdamsko | 16-08-15 | 19:18
Het gaat niet om het F*cken van de EU,het gaat erom dat wij niet door de EU gef*ckt worden met nog mee Griekenland klonen.

deraderendraaien | 16-08-15 | 19:36

Waar zijn de autostickers te koop?Geenpeilpromotieteam.Geenpeireclamedrones.Geenpeilpieten.Poetin inschakelen.

van stampij | 16-08-15 | 19:36

Als we dat referendum winnen, claimen we vervolgens de Oekraïne als Lebensraum im Osten voor GeenStijlland...

F. von Zeikhoven | 16-08-15 | 19:35

@Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:21

Aha... het wijzende vingertje....
Heeft je broertje vrij af??

Skunk57 | 16-08-15 | 19:34

Aaah jammer dat ik in het buitenland woon, maar zal zeker gaan lobbyen bij de lokale Nederlandse club.

Rest In Privacy | 16-08-15 | 19:33

Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:26

Het kan wel voorkomen dat een recalcitrant reaguursel als trollen gezien wordt terwijl dit niet zo is bedoelt. Dat is meestal wel vlot rechtgezet.

Chow | 16-08-15 | 19:32

-weggejorist-

Oetiohnegentechnik | 16-08-15 | 19:31

Wijze uit het Oosten | 16-08-15 | 19:26
Wat moet ik nou met een zaklamp?

Ommezwaai | 16-08-15 | 19:30

Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:26
Ging niet om mijn persona. Omdat ik de laatste tijd een enorme aantal wegejorist en ban zag staan, louter vanwege het zinnetje "dit is een repost". maar oké ik ga dit topic niet verder vervuilen. sorry sorry.

ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:30

ik steun deze aktie maar zal het de bilderberg-elite stoppen?

rechtsdwalendeautist | 16-08-15 | 19:27

@ Amsterdamsko 19:15
Bekijk de Oekraïne als jullie NoordZuidlijn. Niemand zat erop te wachten, het levert jarenlang alleen maar hel en verdoemenis op en het kost tot in de zevende generatie klauwen met geld...

F. von Zeikhoven | 16-08-15 | 19:27

Wat heb je aan een referendum wat niet bindend is , dan lacht Pechtold je alsnog uit.

Eurotokkie | 16-08-15 | 19:26

@ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:15

Je wordt hier niet gejorist voor een uitgesproken mening. Er zijn een aantal specifieke redenen waarom je gejorist kan worden. Zie huisregels. Een uitgesproken mening is daar niet een van. Ik ben nou niet bepaald een timide reaguurder maar wordt slechts sporadisch gejorist.
.
Wellicht moet u eens bij uzelf te rade gaan?

Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:26

@VanBukkem | 16-08-15 | 19:25
GeenPeil "FlashLight.."
Sluit beter aan bij de reaguurders.

Wijze uit het Oosten | 16-08-15 | 19:26

F. von Zeikhoven | 16-08-15 | 19:19
pff je hebt nog gelijk ook :( echt slecht.

ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:26

@1+1 | 16-08-15 | 19:22
GeenPeil-buttplugs...

VanBukkem | 16-08-15 | 19:25

Wanneer kunnen wij de GeenPijl merchandise verwachten? Een mok of bv het GeenPijl logo op cocosmacronen. Ik noem maar een dwarsstraat.

1+1 | 16-08-15 | 19:22

@Amsterdamsko | 16-08-15 | 19:18

Seriously dude. Er is al een topic of dertig aan gewijd. Met uitvoerige uitleg en duiding. Ook dit topic is voorzien van linkjes met achtergrondinformatie.
.
Dus krom dat vingertje en klik.

Parel van het Zuiden | 16-08-15 | 19:21

Alleen al om die geyle Pechtold te narren doe ik mee!

Ommezwaai | 16-08-15 | 19:21

Die afgekeurde forms waren van @ShovASock...
/ spellingnazi

F. von Zeikhoven | 16-08-15 | 19:19

Hey GS, is het een idee om z.s m. duidelijk in jip- en janneketaal aan te geven waar jullie actie over gaat?
Ik behoor niet tot de 10.000 ondertekenaars maar ik zou jullie nu wel graag willen steunen.
Echter: ik weet niet waar jullie actie over gaat.
Teksten als 'Fuck the EU' zijn mij te mager.
Ik hoor ook vage verhalen over de Oekraine.
Wtf, waar gaat dit over?
Graag wat meer inhoud en ik weet zeker dat veel meer mensen als ik jullie gaan steunen.
Komop: eerst content dan actie!

Amsterdamsko | 16-08-15 | 19:18

ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:15

Je krijgt alleen een ban als je je niet aan de huisregels houd. En die vind je onderin.

Chow | 16-08-15 | 19:17

Bring it on !

Wijze uit het Oosten | 16-08-15 | 19:17

Heerlijk! Ik sta al op de vrijwilligerslijst :) Kom maar op.

Mr_Pikibelly | 16-08-15 | 19:16

Men wilt hier dat we meedoen om onze stem te laten horen.
maar men hier geeft wel jan en alleman een ban als we zeggen dat A: iets een repost is : of B iemand een uitgesproken eigen mening hebt. wat is Geenstijl dan anders als de EU en of Brussel? beide leggen ons dingen op die we niet willen. waarom zou ik dan uberhaupt meedoen? #wegkwijt

ShoveASockinit | 16-08-15 | 19:15

Is de app al klaar? En is het al duidelijk waarom er zoveel handtekeningen waren afgekeurd de vorige keer?

je suis bier | 16-08-15 | 19:13

Waar kan ik zo'n GeenPeil-tatoeage laten zetten?

VanBukkem | 16-08-15 | 19:10

ok, ik sta stanby om te tekenen.

toerbaas | 16-08-15 | 19:08

Dit gaat alleen maar werken als de MSM mee gaat doen. Of in ieder geval dit als nieuws gaat verslaan. Dus Joop kom maar op! :)

Optelsommetje | 16-08-15 | 19:07

Keizer Pechtold heeft geen kleren aan!

Ars Vivendi | 16-08-15 | 19:07

Mail verstuurd, kom maar op met die reactie!

malawi | 16-08-15 | 19:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl