Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Compilatie! Man corrigeert stoepfietsers

Een onontdekt pareltje van het internet, daar houden we van. Ene DutchRednas heeft een tijdje filmpjes gemaakt van stoepfietsers, maar is daar helaas mee opgehouden. Jammer, want dit land heeft meer correctieburgers nodig. Niks zo zalig irritant als een irritante gelijkhebbert die gelijk heeft. Sowieso. Elkaar aanspreken op laakbaar gedrag (en dat filmen om je moreel correcte inborst te cashen voor likes) is wat dit land nodig heeft om er weer bovenop te komen. Wij doen niks anders hier, de hele dag. Stukje Calvinistische foeiwapperij naar de mensen toe. Heerlijk. Maar Dutchrednas doet het gewoon IRL, op straat, face2face. Wat zou er eigenlijk met het universum gebeuren als de stoepfietsneuroot en de Groningse fietsautist elkaar tegenkomen op straat? En natuurlijk samen op excursie naar de Stop A Douchebagboys in Rusland.

Reaguursels

Inloggen

Wat een randdebiel zeg. Die is niet helemaal 100% aanwezig in z'n eigen hoofd volgens mij.

OmdayZ | 13-08-15 | 11:46

Wat een irritant mannetje. Ik heb niet één voetganger gezien, overigens. Maar ik heb het filmpje dan ook erg vroeg uitgezet, want dit soort sneue vigilantes krijg ik het Spaans benauwd van. Een tijdje geleden kwam ik er ook één tegen. Loopt te zaniken dat ik over de stoep voor mij eigen huis fiets, maar heeft ondertussen zelf wel een popi-jopie vechthond aan de lijn die hij op de stoep laat kakken.

Piet van het Padje | 12-08-15 | 15:53

"jij kent echt de verkeersregels niet he, maar dit gaat mooi op facebook. Doei!"
Kansloos.

Cultuur.Barbaar | 12-08-15 | 11:19

Triest figuur. "Deze gaat op facebook" nou je doet maar, geloof niet dat je veel vrienden hebt die dit zullen zien. Enne... je loopt over het gras.. er is een voetpad zodat je niet over het gras hoeft te lopen. Het is wachten tot ie de verkeerde tegenkomt die hem helemaal in elkaar beukt.

FinFucker | 12-08-15 | 09:44

Hij maakt wel iedereen voor dom uit, maar dat iemand schijt aan hem heeft maakt ze niet dom, overigens mensen uitschelden omdat ze op de stoep fietsen, ik vind het spann0nd...

Aertheron | 12-08-15 | 09:32

Waarom wordt dit gepubliceerd terwijl deze meneer verticaal filmt?

Komkommertijd zeker...

aadvandernaat | 12-08-15 | 09:13

tjonge tjonge, de verloedering begint als je er zelf niets van zegt. Belastingcenten worden gebruikt om kilometers fietspad te maken en wat doen we. Juist we gebruiken ze niet. Hulde voor iemand die er wel van zegt. Staan genoeg filmpjes op youtube over die klote fietsers.

santadomenica | 12-08-15 | 07:33

Je zou bijna als stunt dat voetpad in een nacht rood verven met een blik latex. Met zon wit fietsertje er op. Gewoon om dat het kan, kijken hoe ie reageert.

fredjuhh | 12-08-15 | 07:03

Wat een droeftoetert die filmer

TimAmsterdammerT | 12-08-15 | 05:39

Och, ik woon op de route van middelbare scholieren tussen hun schoolgebouw en de dichtsbijzijnde supermarkt. Op die route zijn er 3 openbare vuilnisbakken. Ik denk dat hoogstens 5% van de passerende leerlingen daar gebruik van maken. Je kan gewoon het spoor volgen van de verpakkingen van de frikandelbroodjes en de blikjes energy drank. Daar ik een andere opvoeding gehad heb, (ik zat in de jaren 70 op het middelbaar onderwijs), spreek ik ze er wel eens op aan. Ik vind het bedroevend om het weerwoord van die snotneuzen aan te horen.

artie | 12-08-15 | 05:00

Is het nodig om een geestelijk gehandicapte te gebruiken voor je topics?
*Uitzondering maakt voor islamgekkies*

McMarx | 12-08-15 | 04:40

Gevalletje Asperger. Die obsessie voor fietsers op het trottoir vind ik nog wel vermakelijk. De manier van filmen niet!
palingdroom | 12-08-15 | 02:10

Een mogelijk is natuurlijk om de camera op het fietspad te plaatsen. De beelden behoeven dan geen uitleg meer, glasbreuk monteer je met Aftereffects. En het geld voor een Steadycam spaar je uit voor een eventuele nieuwe camera :)

waragainstclimate | 12-08-15 | 02:56

Gevalletje Asperger. Die obsessie voor fietsers op het trottoir vind ik nog wel vermakelijk. De manier van filmen niet!

palingdroom | 12-08-15 | 02:10

rednas? Da's dus gewoon sander dan he...

prakkie | 12-08-15 | 01:51

-weggejorist-

met zn zessen | 12-08-15 | 01:47

@stegestijp | 11-08-15 | 19:56
dom element.Jij begrijpt het ZELFS niet na mijn linkje.

miko | 12-08-15 | 01:45

Beetje schelden en tieren. Net een BOA, alleen zonder LOI diploma en bijbehorend salaris.

Toch ben ik blij dat er nog plekken in Nederland zijn waar er weinig andere dingen zijn om je druk over te maken.

waragainstclimate | 12-08-15 | 00:46

Laten we met z'n allen vooral niet vergeten dat deze jongen
Best wel eens geweigerd zou kunnen zijn als klaar-over oid.
Of dat hij misschien nog nooit serieus genomen is (wat ik me
Overigens ook best kan voorstellen).
Hoedannook ik hoop van harte dat hij niet ineens een groep
Fietsers tegen komt of iets in die gooi want dat zou wellicht het einde kunnen betekenen van deze praktijken.

Ian420 | 12-08-15 | 00:26

Je zou zeggen dat hij vroeger zo vaak geslagen had moeten zijn. Zo'n beetje Brilsmurf maar dan zonder bril, wel met petje.

ET007 | 12-08-15 | 00:16

Dit is letterlijk bij mij om de hoek, en het scheelt een heel stuk als je over de stoep gaat inplaats over het fietspad, iedereen doet het hier in de buurt.
Is ook niet in groningen maar in den helder

robin29 | 11-08-15 | 23:57

haha best triest. In 9 vd 10 gevallen kon je er best prima fietsen zonder mensen lastig te vallen...

Dhr. Flesjes | 11-08-15 | 23:39

Jebus wat moet die man het een en ander te kort komen tussen de lakens zeg! Wat een gefrustreerd mannetjes gedrag op weinig tot niets af. Dat hij iets zegt van gedrag dat afwijkt van de norm ofwel asociaal is prima maar doe dat dan ook met een fatsoenlijke en vriendelijke houding naar de ander toe. Dat je iemand een domme doos noemt als ze je nog net niet voor de sokken rijdt kan ik me iets bij voorstellen maar deze pipo reageert zo gewoon al zijn frustraties af op mensen die dat niet verdienen. Terwijl hij zijn eigen gedrag schoon praat onder de noemer maar ik heb gelijk dus mag het. Treurig mannetje hoor.

saidnowomanever | 11-08-15 | 23:36

Je moet ergens je CV mee kunnen vullen.

MyCatIsDoingThis | 11-08-15 | 23:19

Je mag niet fietsen op de stoep. Punt uit. Hij behoedt mensen van een boete, want de popo geeft je gewoon een bekeuring als ze je betrappen.
Trekvogel12 | 11-08-15 | 20:43

De popo is toch aan het staken?
Anyway, als er verder niemand loopt is het sneu van de popo. Net als een boete geven voor door rood fietsen als er nergens helemaal niemand aankomt. Je gaat toch niet wachten voor jan zak. Gezond verstand moet beloond worden, niet afgestraft.

gangster | 11-08-15 | 23:03

In Groningen fiets ik over stoepjes, zebrapaden, grasvelden, vierbaans-snelwegen, op- en afritten en dwars door fröbelende wijkcentra. Omdat het kan. En, omdat het moet. Voetgangers in Groningen lopen namelijk ook overal waar ze willen. Over straat, het fietspad, zonder uit te kijken en overstekend, vijf meter voor het zebrapad. Moet allemaal kunnen, zolang iedereen goed blijft opletten is er niks aan de hand. Maar als deze meneer, met zijn arrogante, doorgesnoven inteeltkop, het waagt mij daarom een 'domme doos' te noemen, dan.. Goed, ik wil niet worden weggejorist, dat laat ik dus even in het midden.

His Lordship | 11-08-15 | 23:02

Wat sneu. Als er nu mensen lopen dan stap je af. Maar er is helemaal niemand. De wet is ook maar een afspiegeling van wat wij met z'n allen vinden, om elkaar er bij onenigheid op te wijzen. Als er maar één persoon op die hele stoep is, dan is zijn (m/v) mening, als niemand er last van heeft, gewoon de wet.

Dat DutchRednas|sandeR er dan heen loopt om er last te van gaan lopen hebben vind ik sneu.

gangster | 11-08-15 | 22:58

Afgewezen bij de academie, zelfs geen stadswacht .. krijg je dit. Waarom stopt de opname soms? Die muilpeer mag ook in beeld.

michelr | 11-08-15 | 22:47

"Op een voetpad moet je lopuh"
Wat is lopuh?

TDB | 11-08-15 | 22:37

Zelfs afgewezen worden als BOA. Sneu..

marcoplarco | 11-08-15 | 22:25

'bij elke afslag die hij neemt op de fiets steekt hij als een bezetene zijn hand uit.'

Kijk, en dat zouden meer mensen moeten doen.

Ik blijf het zeggen: stop met onzinboetes voor 5 km/u te hard, en bekeur iedereen die in het verkeer geen richting aangeeft.

WernerT | 11-08-15 | 21:56

Stop een douchebag... ik mis de sticker :-D

Dop in Osaka | 11-08-15 | 21:41

Ik ken deze jongen inmiddels door een soortgelijke confrontatie. Hij heeft zijn aandacht wel verlegd van voetgangers naar mensen die honden uitlaten die niet aangelijnd zijn. Hij loopt nu hard te schreeuwen vanaf zijn fiets dat je je hond moet aanlijnen omdat er een aanlijnplicht is. Ongeacht of je hond wild losloopt of naast je zit overigens.

Sander is zelf overigens zeer bedreven in het navolgen van de geldende regels want ook al is er geen ander verkeer, bij elke afslag die hij neemt op de fiets steekt hij als een bezetene zijn hand uit. Het oogt als een parodie op 12-jarige die verkeersexamen aflegt.

Goedgeinformeerde mensen uit de buurt wisten mij te vertellen dat deze Sander Klok inderdaad een werkloze thuiszitter is die de diagnose "borderline" heeft en daarvoor in therapie zit/zat.

Daar mogen nog wel wat consults van plaatsvinden want deze jongen is er kennelijk nog lang niet.

JBijker | 11-08-15 | 21:11

Hopen dat hij gauw een Badr Hari-achtige treft.

De Geus | 11-08-15 | 20:49

Dit soort mensen ging vroeger bij de NSB. Geen twijfel over.

Karin5 | 11-08-15 | 20:46

-weggejorist-

freekyfilter | 11-08-15 | 20:44

"Je moet lowpen". Wat een lutser zeg. Enige excuus hier is een verstandelijke beperking.

freekyfilter | 11-08-15 | 20:44

Je mag niet fietsen op de stoep. Punt uit. Hij behoedt mensen van een boete, want de popo geeft je gewoon een bekeuring als ze je betrappen.

Trekvogel12 | 11-08-15 | 20:43

@MaisNon | 11-08-15 | 19:26
Mensen aanspreken op gedrag mag best, maar dit filmpje zet ik in de categorie zelfpijperij icm randstedelijke misplaatste suprematie met een vleugje treurige scoringsdrang en een toefje regelnazisme.

pluk-87 | 11-08-15 | 20:42

'Deze gaat mooi op Facebook.' Wat een sneue klootviool.

Vergeetput | 11-08-15 | 20:39

e ziet denk ik iets over het hoofd.
Ik heb het over aanspreken op gedrag, bovendien zegt ik toch duidelijk dat de uitvoering niet vlekkeloos is.
Gezien de verschillende reacties stellen veel reaguurders dus helemaal geen prijs op een fatsoenlijke samenleving, mag je elkaar dus niet aanspreken, moet iedereen het recht hebben om met de pet naar de regels te gooien.
Teleurstellend!
Skunk57 | 11-08-15 | 18:56

Nee beste Skunk57, als je iemand aanspreekt op zijn gedrag dan kan je dat niet doen met ongepast gedrag. Als de pot de ketel verwijt dan sterft de dialoog een snelle dood.
Hoe je iemand aanspreekt is wel degelijk van belang in een 'fatsoenlijke' samenleving.

HG_BB | 11-08-15 | 20:38

Jemig, je zou er maar de tijd voor hebben.

Ruud-i | 11-08-15 | 20:38

@blafmeneer | 11-08-15 | 18:05
En hij loopt door het gras om een bochtje te snijden, wat een vandaal.

Inferi0r | 11-08-15 | 20:34

Moet die man niet naar zijn werk?
Zielig gewoon.

Long tall Ernie | 11-08-15 | 20:32

Voor die jongens van stop a douchebag in Rusland heb ik dik respect
Ze worden door automobilisten met stalen pijpen, pistolen en ak47 bedreigd maar ze blijven voor de auto op het fietspad staan en plakken een dikke stikker op de voorruit van de meest bizarre verzameling Russen die je ooit gezien hebt. Aanrader

Goatboy2014 | 11-08-15 | 20:31

wat een gejank, als je niemand omverfiets is er niks aan de hand, ik fiets ook vaak op een stoep of voetpad en zorg dat ik niemand tot last ben

Russo | 11-08-15 | 20:29

@TheGuy123 | 11-08-15 | 19:03

Ja! Laten we autisten gaan slaan! Dan leren ze het vast wel!

Plaat voor je kop?

Maline Genie | 11-08-15 | 20:25

Hier in Leiden heb je ontzettend veel fietsers die het nodig vinden om tegen de richting in te fietsen. Dan nog commentaar heb als ik naast iemand fiets en niet voor zo'n halve aan de kant ga.

CopyCat | 11-08-15 | 20:15

Halve mongool denk ik, ga werken.

Cuminyourmum | 11-08-15 | 19:56

En door dit soort streken vind ik dat gefilm en op internet zetten in totale vrijheid ook niet zo'n fijne gedachtegang.

Overheid volgt je al de gehele dag en dan gaat deze tsjap en welke nietsnutten nog meer het nog eens fijntjes overdoen.

En ohwee als je in discussie gaat: "ik zet het allemaal op facebook'.

ikeethetbeter | 11-08-15 | 19:56

miko | 11-08-15 | 18:36
Dus u heeft zelf nog nooit op een fiets gezeten? Anders kan je net zo goed je mond dichthouden.

stegestijp | 11-08-15 | 19:56

Het zal je vent maar zijn. Of je vader. Of je zoon. Of je schoonvader. Wát een irritante vent zeg. Maar volgens mij spoort die ook niet helemaal anders zou je daar niet de tijd voor nemen.

stegestijp | 11-08-15 | 19:53

Heb even tussen al die fotootjes geloerd. Die komt vanzelf de juiste een keer tegen. Jammer van die hond want dat arme beest kan er absoluut niets aan doen dat hij zo een ongelooflijk zielig stuk droeftoetert van een baas heeft. Hopelijk hangt bullie 'm een keer in z'n noten...

Kapunter Boutmuts | 11-08-15 | 19:47

Ben blij dat ze niet met de auto over het voetpad gaan.

Ronnie uit Helmond | 11-08-15 | 19:44


Die man moet gelukszoekers gaan terechtwijzen. En dat Filmen. Dat levert wel wat leuke minuten video op.

Mark_D_NL | 11-08-15 | 19:36

Met dit soort figuren mag je Facebook rustig Fecesbook gaan noemen...

Mark_D_NL | 11-08-15 | 19:30

Ik zeg: Koot en Bie.
www.youtube.com...
nelson | 11-08-15 | 19:23
LOL, hulde nelson zoooo toepasselijk!

Berbaar | 11-08-15 | 19:28

Hehe wat een kansloos figuur. Maar gekkies hebben we ook nodig in ons vredige landje.

kicktherabbit | 11-08-15 | 19:28

komt dit filmpje ook op dumpert?

MikeyMo | 11-08-15 | 19:28

@pluk-87 | 11-08-15 | 19:22
Hier in het hoge noorden ook niet, dat geblaf klinkt randstedelijk. Echter ben ik in principe wel voorstander van het aanspreken van mensen op gedrag.

MaisNon | 11-08-15 | 19:26

Maar gelukkig zijn dit soort mensen niet in mijn prachtige krachtige zuidelijke provincie.
pluk-87 | 11-08-15 | 19:22
Mensen die op Vuurland wonen, die kom je hier niet vaak tegen.

Kapitein Stijlvol | 11-08-15 | 19:26

Gaaaaaap

Deed ik vroeger ook wel eens, stoepfietsers terecht wijzen.
Doe ik nooit meer, heeft geen effect......

Bolder | 11-08-15 | 19:25

Tsja, Sander het houdt je van de straat zou je zeggen, alleen hij is juist op straat.
Goeie incognito naam trouwens.....

Gele Beer | 11-08-15 | 19:24

@HG_BB | 11-08-15 | 18:24
Je ziet denk ik iets over het hoofd.
Ik heb het over aanspreken op gedrag, bovendien zegt ik toch duidelijk dat de uitvoering niet vlekkeloos is.
Gezien de verschillende reacties stellen veel reaguurders dus helemaal geen prijs op een fatsoenlijke samenleving, mag je elkaar dus niet aanspreken, moet iedereen het recht hebben om met de pet naar de regels te gooien.
Teleurstellend!
Skunk57 | 11-08-15 | 18:56

Het wachten is totdat er iemand op het idee komt om eens een dag lang achter die BOA-Nazi's aan te rijden met en camera. Die lui rijden de hele dag rond om bekeuringen uit te delen, waarbij zijzelf ook schijt hebben aan de regels zoals dubbel parkeren, op de stoep parkeren parkeren en ga zo maar verder!

Er lopen overigens in Nederland bejaarden de hele dag rond in hun pis/stront luier, die wordt 1 x verschoond, douchen zit er misschien 1 x per week in en ga zomaar verder, en dan durf jij het te hebben over een fatsoenlijke samenleving?

JI-HAAT | 11-08-15 | 19:24

Ik ben niet agressief aangelegd, maar als iemand mij met zo'n toontje 'terecht' denkt te wijzen wanneer ik rustig en beheerst op een stoepje fiets waar 0 mensen zijn, dan kunnen er problemen ontstaan. Maar gelukkig zijn dit soort mensen niet in mijn prachtige krachtige zuidelijke provincie.

pluk-87 | 11-08-15 | 19:22

Ik ken mensen die in het bestemmingsplan van hun Gemeente officieel een zog. olifantenpaadje in een parkje op willen laten nemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Olifantenpad
Want dan is dat ook geregeld.

Piet Karbiet | 11-08-15 | 19:19

Wat een zielig figuur. Hij zal wel helemaal doordraaien op het nieuwe fiets/voetpad achter het CS in Amsterdam. Daar is de situatie wel gevaarlijk en hinderlijk, in tegenstelling tot wat ik op de filmpjes zie.

Thunderbird | 11-08-15 | 19:17

Een scootmobiel mag bijvoorbeeld wel op de stoep en op het fietspad, en zelfs op de weg.
Dus regels zijn een beetje krom wat dat betreft.

Eurotokkie | 11-08-15 | 19:12

Mensen hier zeggen dat deze man een zielige vent is zonder leven. Ik denk het tegenovergestelde. Kunt u zich voorstellen dat fietsen op voetpad uw grootste zorg is?

FatEx | 11-08-15 | 19:07

Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:51
Ja misschien heb je gelijk. Maar aan de andere kant: het grote geheel niet begrijpen en de context totaal missen is dan weer typisch iets voor links.

klön | 11-08-15 | 19:05

Skunk57 | 11-08-15 | 18:56
Onzin , ik spreek mensen ook aan op hun gedrag maar ik ga dit niet filmen of dreigen dat het op facebook komt.

Eurotokkie | 11-08-15 | 19:04

Werkloze autist die de hele dag door zijn buurtje heenloopt om mensen aan te spreken op hun onacceptabele gedrag! En ze nog uitschelden ook... Zo'n figuur mag van mij wel eens een corrigerende tik krijgen.

TheGuy123 | 11-08-15 | 19:03

WTF? Een trendsetter want toen al verward.

hero_of_heaven | 11-08-15 | 19:03

Volgens mij was zijn baardje enigszins allochtoon...

rambito | 11-08-15 | 19:02

@Sander (ongevraagd advies):
Gooi je Facebook dicht. Nu.
Over een paar weken is 't overgewaaid.

Ars Vivendi | 11-08-15 | 19:02

Nooit geleerd hoe je moet filmen, sukkel?

Binnenbaan | 11-08-15 | 19:01

swassannuf | 11-08-15 | 18:57
Klopt , echter gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen ,en zeker niet op deze manier .

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:59

Komt mooi op Facebook!!

brutus68 | 11-08-15 | 18:59

Nog eentje die niet weet dat je gewoon moet werken. Als hij de hele dag daar mee bezig is, dan weet ik bijna zeker dat deze beste man geen leven heeft.

Redrooster75 | 11-08-15 | 18:59

De man heeft gewoon gelijk.

swassannuf | 11-08-15 | 18:57

Zijn hele facebook staat vol met aanvaringen met anderen...
@MikeyMo | 11-08-15 | 18:54
Dat verbaast me nou weer niks!

Ars Vivendi | 11-08-15 | 18:56

@HG_BB | 11-08-15 | 18:24

Je ziet denk ik iets over het hoofd.
Ik heb het over aanspreken op gedrag, bovendien zegt ik toch duidelijk dat de uitvoering niet vlekkeloos is.

Gezien de verschillende reacties stellen veel reaguurders dus helemaal geen prijs op een fatsoenlijke samenleving, mag je elkaar dus niet aanspreken, moet iedereen het recht hebben om met de pet naar de regels te gooien.
Teleurstellend!

Skunk57 | 11-08-15 | 18:56

Een lul met telefoon

Klik_hier | 11-08-15 | 18:55

@Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:51
Links dude! hij geeft aan goede doelen met een management.

toetanchamon | 11-08-15 | 18:55

toetanchamon | 11-08-15 | 18:53
Hey, nou niet zo snel opgeven, kom op! Iedere zwakzinnige maakt kans op een baan als BOA, dus daar zou jij dan toch prima tussen passen.

Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:55

-weggejorist-

MikeyMo | 11-08-15 | 18:54

@Polky | 11-08-15 | 18:48
Als blanke maak je in Den Haag bijna helemaal geen kans om BOA te kunnen worden. Je moet daarvoor niet van hier komen, de Nederlandse taal en wet niet meester zijn. Daarnaast moet je jaren ervaring hebben met een Melkertbaan, pas dan ben je geschikt om andere de maat te nemen en hem/haar op fouten aan te spreken.

toetanchamon | 11-08-15 | 18:53

Het lijkt erop dat Sander vrolijk minnetjes aan het uitdelen is alhier.
@Sander: Maakt niet uit, de hele wereld draait tegenwoordig om het krijgen van aandacht. Negatieve aandacht is ook aandacht. Hele volksstammen zijn op dit moment met jouw dingetje bezig!
En dat is wat je wilde toch?

Ars Vivendi | 11-08-15 | 18:52

Even een tip DutchRednas: wacht tot er daadwerkelijk mensen lopen die er last van hebben...

knutsel | 11-08-15 | 18:52

Op zich heeft hij gelijk maar ik erger mij vooral aan scooters in mijn buurt die dit doen.

Simon_GS | 11-08-15 | 18:52

klön | 11-08-15 | 18:49
Rechts natuurlijk, je ziet toch hier ook die typische rechtse "befehl ist befehl"-reaguurders positief reageren op de maatschappelijk bijdrage die deze voetpad-nsb-er levert?

Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:51

Ach, volgens z'n facebook is ie liefhebber van Marco Borsato en 3fm luisteraar... dat zegt wel genoeg.

shibalnom | 11-08-15 | 18:50

Maarrre.. zou die nou links of rechts stemmen?

klön | 11-08-15 | 18:49

Ik zie het al..
Een afgekeurde BOA.
Kansloze.

Polky | 11-08-15 | 18:48

miko | 11-08-15 | 18:36
Echt waar joh, je woont in Nederland en hebt een hekel aan alle fietsers. Oftewel, aan iedereen behalve jijzelf?
Wat je hier soms leest zeg...

Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:48

Lasius | 11-08-15 | 18:27
Dank.

Freddie Stobart | 11-08-15 | 18:46

Jongens toch, deze loopautist pakt het niet echt handig aan maar hij heeft natuurlijk wel gelijk en het is goed dat hij er iets van zegt. Dit soort reacties verwacht je op Marokko.nl en niet van keurige geenstijl reaguurders.

naraga | 11-08-15 | 18:45

Doei!

Lenny H | 11-08-15 | 18:43

Meneer Aart, dat is...

F. von Zeikhoven | 11-08-15 | 18:43

Man, man, man wat een sneue sukkel.
Je zou er bijna voor op zo'n kleaute fiets stappen in de hoop die lutser tegen te komen.
Dan kan ie gelijk een VVS filmpje van zijn endeldarm maken.

Berbaar | 11-08-15 | 18:43

@Grob E. Boll | 11-08-15 | 18:39
Schreef hij veilig op zijn zolderkamer in het ouderlijk huis. Held!

toetanchamon | 11-08-15 | 18:43

Het is Meneet Aart...

F. von Zeikhoven | 11-08-15 | 18:42

Zo herkenbaar totaal Nederlands: de Regeltjesreligieuze. Krijgt een klein stijfje van zijn wappervingertje.

klön | 11-08-15 | 18:42

-weggejorist-

NOMALI | 11-08-15 | 18:41

Waar is de nekklem brigade als ze nodig hebt!?

Balletje Mayo | 11-08-15 | 18:41

miko | 11-08-15 | 18:36
Nog nooit op een fiets gezeten zeker met je dikke kont ?

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:40

Ik zie het probleem niet zo. Kijk, je moet als stoepfietser wel extra goed uitkijken EN rustig rijden. En als er een voetganger loopt, vind ik wel dat je als stoepfietser gewoon even moet stoppen en dat je de voetganger de ruimte moet geven zodat deze je zonder gevaar je kan passeren. Kleine moeite, groot gebaar.
.
En als het wel druk is op de stoep, gewoon even afstappen en lopen met de fiets aan de hand, als je geen zin hebt om om te rijden.

kweethetooknietbeter | 11-08-15 | 18:40

Die kerel waartegen hij zegt "ga jij eens heel snel stoppen en lopen", om hem vervolgens van dichtbij in het gezicht te filmen, dat ben ik niet. Als ik dat wel was geweest was dit filmpje hier niet te zien geweest, omdat maagzuur de geheugenchips van je telefoon aantast.

Grob E. Boll | 11-08-15 | 18:39

Als je uit een portiekwoning komt is het altijd schrikken als dat fietstuig langs scheert. Die rijden rakelings langs de muren.

Zweberstein2612 | 11-08-15 | 18:38

Ik zeg er nooit wat van, maar als ze te dichtbij komen even goed je schouder er indraaien en helder is het verhaal.

toetanchamon | 11-08-15 | 18:37

Ron Burgundy jr. | 11-08-15 | 18:20
Hondenbezitter? Leg uit.

kenny harder | 11-08-15 | 18:37

De fietsers kunnen ook sorry zeggen omdat hij er last van heeft en een stukje met hem meelopen. Niet dat ik zo'n fan ben van regels maar als iemand last heeft van je illegale gedrag mag je dat best aanpassen vind ik.

sufkut | 11-08-15 | 18:37

Fietsers zijn over het algemeen de grootste sneuneuzen in het verkeer. eisen alles van de ijzeren apexverkeersdeelnemers ,de auto's maar parasiteren op de voorzieningen van de voetgangers.
rednas volgende keer niet filmen maar meteen hoeken. Voor je het weet hebben we chaotische toestanden en glijden we af naar het niveau Irak

miko | 11-08-15 | 18:36

Cor van der Laak, en wel hierom

klön | 11-08-15 | 18:35

Calvinistische foeiwapperij... Heerlijk! Daarom kom ik hier, niet voor dat Ayn Rand-gelul.

QuelleFromage | 11-08-15 | 18:32

Gestaakt? +1 voor zijn therapeut.

* | 11-08-15 | 18:31

Gefrustreerde Frank de patatboer?

Mertom | 11-08-15 | 18:30

Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen.
Dit is zo'n geval vrees ik.

Ars Vivendi | 11-08-15 | 18:30

Pfffffr, en zelf banjert hij door het gras, wat een aanstellert.

Jan de Hoop | 11-08-15 | 18:30

VVS -1
Geen HD -1
Niet Russisch -1
En zegt hij nou "trut" tegen die eerste jongen?

Abject en Infaam | 11-08-15 | 18:29

@Eurotokkie | 11-08-15 | 18:20
Als ik me aan alle regels zou moeten houden dan zou ik niet eens mijn werk kunnen doen.
Gelukkig begrijpen veel -smerissen- politieagenten dat ook wel, en knijpen een oogje dicht.

VanBukkem | 11-08-15 | 18:27

Freddie Stobart | 11-08-15 | 18:21

* akties

Lasius | 11-08-15 | 18:27

Mooi ook hoe niemand zich een ruk aantrekt van die droeftoeter.
Ik ben normaal gesproken tegen geweld maar sommige mensen gun ik gewoon een gebroken neus en een rectaal ingebracht mobieltje.

Ron Burgundy jr. | 11-08-15 | 18:26

SneuFilmert kan misschien beter energie steken in de aanleg van enkele meters fietspad, waar zo te zien duidelijk behoefte aan is.

WernerT | 11-08-15 | 18:25

Waarom is er niet meteen een fietspad van gemaakt? Zo te zien moet je een heel stuk omrijden om in die wijk te komen.
Aan de andere kant heb ik een pleurishekel aan mensen die fietsend een zebrapad oversteken en denken dat ze dan nog voorrang hebben.
Zebrapad: "oversteekplaats voor voetgangers en bestuurders van invalidenvoertuigen"

hier openen | 11-08-15 | 18:25

Skunk57 | 11-08-15 | 18:12

Dus het goede voorbeeld geven is mensen domme doos noemen als ze niet meteen doen wat je zegt?
Schelden als je niet je zin krijgt vind ik bepaald geen goed voorbeeld.

HG_BB | 11-08-15 | 18:24

@Eurotokkie | 11-08-15 | 18:20

???

Skunk57 | 11-08-15 | 18:24

Freddie Stobart | 11-08-15 | 18:20
Met je staart tussen de benen het land uitgevlucht , cool.

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:23

*terecht *aktes
Zucht

Freddie Stobart | 11-08-15 | 18:21

Skunk57 | 11-08-15 | 18:18
Probeer je maar een dag aan de regels te houden , dit lukt echt niet.

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:20

En opeens weet ik weer waarom ik 20 jaar geleden geëmigreerd ben. Wat een zielig kutvolk. Je zou hem toch op zijn vervelende bek timmeren.
Gajij eens heel snel lopen. Waar ik nu woon slaan je ze geheel recht een blauw oog voor dat soort aktes.

Freddie Stobart | 11-08-15 | 18:20

@Skunk57 | 11-08-15 | 18:18
Als daar een oma en een peuter liepen, en die fietsers knallen er met 30 km/uur bij langs, dan heeft meneer een punt. Nu niet. Nu is ie gewoon aan het zeiken.

VanBukkem | 11-08-15 | 18:20

Amateurscheidsrechter, verkeersregelaar, hondenbezitter en veelteaguurder bij een regionale krant en raadsvergaderingbezoeker.
Het type waar niemand naast wil zitten op een verjaardag, dat leraren doodgooit met mailtjes en op of rond zijn 50e getroffen wordt door een hartinfarct vanwege niet aflatende stress door constante ergernis.

Ron Burgundy jr. | 11-08-15 | 18:20

@VanBukkem | 11-08-15 | 18:16

Totdat een fietser een oma of kind tegen de vlakte fiets.
Regels zijn regels, voor jou, voor mij en voor fietsers.

Skunk57 | 11-08-15 | 18:18

Valt me wel op dat hij het alleen maar tegen mensen durft waarvan hij zeker weet dat hij geen klappen krijgt.
Hij moet het eens doen in een kansenwijk waar de exoten op scootertjes over de stoep racen, dat durft hij denk ik niet.

van Nootegem | 11-08-15 | 18:17

@Skunk57 | 11-08-15 | 18:12
Aanspreken op asociaal hinderlijk gedrag ja. Maar de enige die in dit verhaal vervelend is, is meneer de hulpsheriff.
Laten we het godverdomme een beetje leefbaar houden met elkaar.

VanBukkem | 11-08-15 | 18:16

Als zo'n figuur zo tegen mij begon te zeiken, dan deed ik het nog dunnetjes over met de auto. De zeikstraal.

Als iedereen zich altijd aan alle regeltjes zou houden, dan zou het hier totaal onleefbaar worden. En dan kunnen we ook wel ophouden met onze economie, want die zou dan ook helemaal vastlopen.

Af en toe moet je een oogje dichtknijpen.

VanBukkem | 11-08-15 | 18:14

Gelijk heeft ie. Bij ons ook genoeg voetpaden waar terrormoeders je van de sokken rijden met hun koters en je een grote bek krijgt als je er wat van zegt. De mentaliteit van de gemm. Nederlanders is hier ook ver te zoeken. Dus: prima actie dit.

Rest In Privacy | 11-08-15 | 18:14

Teveel vrije tijd, te weinig stikkers. En ook echt boos worden als er iemand fietst op een voetpad waar niemand loopt.
En dan nog het ergste: mensen verbeteren terwijl jezelf niet eens weet hoe je moet filmen, tsjonge jonge.

Digitaal Smoelwerk | 11-08-15 | 18:13

ik trek dit slecht

sj_aakie | 11-08-15 | 18:13

holtordevrschrkklke | 11-08-15 | 18:10
Ja goed als het gaat om een drukke winkelstraat is het wat anders maar ik zie verder geen hond lopen alleen die dude die verder toch niets te doen heeft.

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:12

Misschien is de uitvoering niet helemaal vlekkeloos toch willen wij als fatsoenlijke Nederlanders dat wij elkaar aanspreken op gedrag.
Dus? DutchRednas, Dank je voor het goede voorbeeld.

Skunk57 | 11-08-15 | 18:12

Ik zie ook echt levensgevaarlijke situaties ontstaan hier!

tjawatmoetjeermee | 11-08-15 | 18:11

Irony | 11-08-15 | 18:02
Zo te zien gebruiken fietsers deze stoep als afkorting , dus maak er een fietspad van.

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:10

Regels zijn er zodat je kunt handhaven op het moment dat er een vervelende of gevaarlijke situatie onstaat. Het hele idee dat regels altijd gehandhaafd moeten worden is gewoon fascistisch.

holtordevrschrkklke | 11-08-15 | 18:10

Ja je bent 18 en werkeloos , wat ga je dan doen he .

Eurotokkie | 11-08-15 | 18:08

Ik word altijd een beetje moe van die zelfverklaarde hulpsheriffs. Als er nou echt wat aan de hand was dan zeg ik: ja. Maar dit is kromme spijkers op laag water zoeken. Mijn advies aan meneer de hulpsheriff is dan ook: Get a life!

VanBukkem | 11-08-15 | 18:08

Doet ´ie dat ook bij de uitgang van de MacDonalds in Amsterdam ZuidOost, even lekker z'n gelijk halen bij kansenjongeren die hun papiertje op de grond gooien ?

wild geraas | 11-08-15 | 18:07

Loopautist?

Vredige libertariër | 11-08-15 | 18:06

Wat een kneus, zelf zie je hem midden over straat lopen en tegen een fietser zeggen dat hij op een voetpad moet lopen.

Reebensteeltje | 11-08-15 | 18:06

Hee Rednas, je filmt verticaal; mag niet he!

SyntaxError | 11-08-15 | 18:06

Wat een sneu filmpje zeg, je loopt zelf ook dwars over straat. Wel eens van een zebrapad gehoord?

blafmeneer | 11-08-15 | 18:05

Mag niet he.
Wat een sukkel en je dan.

SyntaxError | 11-08-15 | 18:05

Afgekeurd voor de politie. Nooit hoger dan eenstreper mogen reiken in de beveiliging. En nu dit.

Godsammekraken | 11-08-15 | 18:03

Het is maar je je druk om maakt he

Irony | 11-08-15 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken