Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kopje thee, mijnheer de Taliban?

ies lekkürNiets van geloven. Al die heldhaftige verhalen van Nederlandse militairen in Afghanistan. Ja, ze kunnen het mooi vertellen. Beukende zon. Zwiepende zandstormen. Kameelspinnen in je onderbroek. Volwassen kerels zo van hun brommer afspuiten. F-16 piloten die bergruggen cleansweepen, Van Heutsz-boys die een Afghaanse discoclub securen door de portier af te blaffen. Combat Units die Taliban-facties uitschakelen, al dan niet met behulp van journalisten. Welnu. Dat is dus FUBAR en niets van waar. Onze Jongens opereren op een heel ander niveau. Ons drinken thee met de Taliban. Check dan de Britse pers eens jaloers zijn op: Operatie KOEKJE ERBIJ? Update: Kijk, zo drink je nou thee...

Reaguursels

Inloggen

Operatie Koekje erbij is wel een sterke

sanspareille | 08-01-07 | 19:34

heh tja... erhm... wat moet je er van zeggen?
Operation Rooibos is in full swing.

petjesman | 08-01-07 | 12:44

jeemig, ligt de dump er alweer uit. doe eens aanslingeren die handel

figuursma | 07-01-07 | 21:42

Wat een stel helden hier in in de comments. Jullie zouden tot de nek in de schijt zitten als jullie een geweerschot horen! Alsof de aanpak van de Amerikanen en de Britten zo succesvol is.

Mielepiel | 07-01-07 | 19:17

En moet dit negatief zijn dat ze thee drinken? Het is toch geweldig hoe vreedzaam ons leger het aanpakt.

Guantanamo Airways | 07-01-07 | 17:50

@ hemaworstje

Breng dat worstje maar hier, zullen we van smullen met z'n allen! Ik hoop dat je lekker comfortabel zit, nerd, achter dat schermpje met je muispols en je toetsenbordelleboogjes! Oordeel maar lekker van over alles en nog wat in je veilige kamertje bij je mammie thuis en denk maar dat je de hele wereld bezit met je comments............. pathetic little piece of s*** Van mensen zoals jij moeten we het hebben, daar wordt het allemaal beter van! Voor al die anderen die dit wel respecteren, THANX! Doet ons goed om te weten dat er mensen zijn die het wel begrijpen en ons wel steunen in deze missie, ongeacht of wij het er zelf mee eens zijn of niet!

Neftah | 07-01-07 | 17:03

en ja ik ben ongesteld ,shid happens.

hemaworstje | 07-01-07 | 01:32

heb geen bewondering voor die lui , waarom zou ik ik geef de slager toch ook geen applaus, ze doen hun werk.
een soldaat heeft maar 1 functie , bek houden en schieten.

slabbekakken met hun bruggen bouwen en een howizter 3 kilometer verderop een bergtop eraf rammen. i saw something moving behehe.

nederlandse soldaten die cowboy spelen in een godvergeven land als afghanistan.Onze helden , onze boys.
Ik ben nederlander , maar hun behoren niet tot mij.
Meelopers van de regering ( de bevolking ws tegen remember? )
opgejut door hun steroïds die ze straks wel kwijt raken
als de ballen eraf vriezen in de barre winters.

oooee brrr snel terug in de geisoleerde bunker met mp3 en nintento.
salaris dikke 5000 per maand.inclusief gratis lintje vooraf
al af te halen a/d balie. 3 kilo in de plunjezak op weg naar location X.

Operation Hopeless missie: 440 miljoen Euri down the drain a.s.a.p.
we roken nog steeds afghaanse hash toch?
productie is gestegen naar pffr 6800 ton , dat gaat lekker.
Wie zijn de grootste verbruikers van Dope, juuust Den Amerikaan.
Bizniz as usual.

hemaworstje | 07-01-07 | 01:31

Wow... Voel ik nou opeens trots voor de Nederlandsche aanpak? Ze verdiepen zich in de lokale cultuur, manier van communiceren, gewoontes... Positieve gevolgen lees ik zo. En als tegenbericht 'britse aanpak schaadt Afghanistan'. Is het niet mooi dat ons kikkerlandje aan de big bad motherfuckers van de Nato laat zien hoe het ook kan?

Dol op Post | 07-01-07 | 01:29

Ik heb veel bewondering voor onze jongens in Afganistan.. maar doorgaans nog meer bewondering voor onze meisjes in Afganistan. Je schijnt binnen een paar minuten zeiknat te worden met zo'n kogelwerend vest aan. Daar komt geen vinger aan te pas. Zie je dan maar eens staande te houden.

ojédiaré | 07-01-07 | 00:53

Shareholder 06-01-07 @ 13:10

als jij in 1970 dienstplichtig bent geweest of alleen de geluidseffecten van Rambo 1 tm 5 kent zeker. maar men heeft headsets tegenwoordig en dat de geweren niet harder klinken zal niks met de gebruikte opname apparatuur te maken kunnen hebben ?

fanta | 06-01-07 | 23:28

Eek-A-Turk
;) precies

LeyLa_52 | 06-01-07 | 23:03

het hollandsch leger rules

8"shlong | 06-01-07 | 22:43

We gaan toch niet Van Heutsz afzeiken. Zelf 426 IBC lichting 85-1.

kroopsel | 06-01-07 | 22:27

hmmm moesten we lachen??

erg!

LeyLa_52 | 06-01-07 | 22:08

Ben wel blij dat de Engelsen er in WO II anders over dachten. En niet met de Duitsers biertjes zijn gaan drinken om de lokale cultuur te begrijpen. Maar gewoon hebben gevochten om Europa te bevrijden, zakmasegge.

stem des volks | 06-01-07 | 21:12

Het klinkt allemaal mooi hoor. Zeker. Maar ben benieuwd naar het resultaat over een jaar of 2. Nederlanders die denken slim te zijn ... pakt meestal verkeerd uit.

stem des volks | 06-01-07 | 21:09

Kom net van een marokaanse bruiloft maar waar die mannen met baarden zijn gebleven is me echt een raadsel !

Draaitafel Demagoog | 06-01-07 | 21:06

@ Bijstandskoning 06-01-07 @ 12:17

Knulletje toch....... ik zie het al, het valt niet mee om jou te zijn.

PinkPoodle | 06-01-07 | 20:07

Ik denk inderdaad dat op onschuldige burgers schieten en het niet kweken van wederzijds begrip beter werkt. Het is een vredesmissie, oorlog voeren doen ze in Somalie.

JohandeWit | 06-01-07 | 18:06

wat een stelletje gevulde koeken.

q18 | 06-01-07 | 16:51

knap werk Hoxa.... je bent in één klap wereldberoemd...

css | 06-01-07 | 16:25

-weggejorist-

cisco | 06-01-07 | 16:01

Wij nederlanders zijn zulke goede soldaten:D

wertyuio | 06-01-07 | 15:23

zo, goed artikel van die engelsen. Niks dan lof over Holland :)

stijlvolle kansloze | 06-01-07 | 15:21

Leuk die theekransjes, gezellig.

Zo jammer! | 06-01-07 | 15:15

Je moet geen appels met meloenen vergelijken

Eek-A-Turk | 06-01-07 | 15:14

'Ons drinken thee met de Taliban.'

zeker weer een stagiaire

prozaq | 06-01-07 | 15:08

Wat zouden ze gedacht hebben. Het werkt in 020-GAZA niet, dus hier misschien wel?

DiagnosisTyphus | 06-01-07 | 15:03

en ik quote: "Dutch commanders display an understanding of Afghan society that is rare among their Nato partners."

“Everything has been done with great respect for local culture, traditions and tribal leaders — that has had a positive impact,” Mr Munib said."

Steek maar in je pocket, NL! En ga zo door!

j0b | 06-01-07 | 14:17

da wizard 06-01-07 @ 13:48
nee, cohen is een slecht 4gw voorbeeld. de indringers zijn degen die de theeconcessies moeten maken, nooit de ingedrongenen

Jan Passant | 06-01-07 | 13:54

Zodra Jan, Jeffrey, Wesley, Bart, Henk en overste Piet weer aan de geroosterde amandelen zitten in KLM 897, President Babboe Bab 06-01-07 @ 12:14 Gingen die naar China? KL897 AMS/PVG volgens de dienstregeling KLM.

Zo jammer! | 06-01-07 | 13:48

*Bied excuses aan aan Job Cohen, dank U o groot voorbeeld*...

da wizard | 06-01-07 | 13:48

Shareholder 06-01-07 @ 13:10

U heeft duidelijk niet echt veel verstand van militair optreden en het gebruik en uitwerking van vuurwapens. ( een simpel voorbeeld; wanneer een kogel niet direct in uw richting word afgeschoten en u dus ook niet passeert, zult u deze dus ook niet horen suizen of horen inslaan.)
Deze scene was totaal niet in scene gezet. Dit valt oa af te lezen aan de wijze waarop het team van het KCT reageert Deze mannen hebben ook heel weinig bevelvoering nodig als het goed is. En je hoort wel duidelijk het commandantje roepen dat ze op linie moeten en het vuur moeten openen.
Die gasten waarvan jij zei dat het 'schietende Taliban' is, zijn Afghaanse politie agenten die met de heren KCTers mee op stap waren.

CumGranoSalis | 06-01-07 | 13:47

Jan, Ik zei niet dat het een slechte film was. Anywho.. Kadi Powerr !

Shareholder | 06-01-07 | 13:39

Shareholder 06-01-07 @ 13:29
nee das waar. vermoedelijk was het dus toch geen simulatiespelletje, die slechte film waar je eerder over sprak

Jan Passant | 06-01-07 | 13:35

ROTFL!
Aandelen SaraLee en Unilever zijn goud waard in deze tijden.

kapotte_stofzuiger | 06-01-07 | 13:29

@Jan daar heb ik in BF2 anders geen last van

Shareholder | 06-01-07 | 13:29

Shareholder 06-01-07 @ 13:10
heb jij wel eens geschoten naast een microfoon? klappen die dingen van dicht, weetjewel

Jan Passant | 06-01-07 | 13:23

Geenstijl is compleet de Telegraaf geworden: auto's, naakt en klapperpistolen.
Overigens is de video geensceneerd. Klappers klonken als losse flodders. Daarbij hoorde je geen kogels suizen of inslaan. Nota bene een videoshot op schietende Taliban? Of was dat de lokale bevoking die een robbertje kwam meeschieten? Je hoort ook amper bevelvoering. I don't buy it. Ideetje van Henk Kamp om deze video vrij te geven?

Shareholder | 06-01-07 | 13:10

een voortdurende bron van vermaak dat Afghanistan, als de war on terror ooit al afkomt begint de war on drugs. Of gaan ze daar straks spruitjes verbouwen?

bejaarde op brommer | 06-01-07 | 13:05

ah logisch .. nu snap ik ook wrm ze zo macho doen zodra ze weer thuis zijn ..

Draaitafel Demagoog | 06-01-07 | 12:31

@Hellsmurfje 06-01-07 @ 11:36
De vraag op zich is idd. niet stom, maar wel om hem op deze site te stellen.
Door even te googlen, of nog beter, wikipedia te raadplgen, had baarlap een pasklaar antwoord gekregen. Iemand die dat niet weet is behoorlijk stom.

Odysseus | 06-01-07 | 12:25

Thee is lekker en OK

magic mike | 06-01-07 | 12:24

we hebben toch iets gemeen met die afghanen vooral de landmacht:
www.nato.int/docu/review/2006/issue1/g...
Ze maken coke en de landmacht snuift het op!
Dus denk niet dat ze hun eigen klanten gaan afschieten zo dom zijn ze niet.

Haas82 | 06-01-07 | 12:20

@PinkPoodle 06-01-07 @ 11:01

Beetje dom om een ander flauwigheid te verwijten, als je zelf met niets beters dan een achterlijke dooddoener op de proppen kunt komen. Bovendien is het niet míjn schuld dat jij je aangesproken voelt...

Bijstandskoning | 06-01-07 | 12:17

Wat een kopje rustgevende thee niet kan doen! Goed werk, speciale hakbarthee van DE!!

hrimthurs | 06-01-07 | 12:16

Wat een bijval voor onze jongens toch weer. Terwijl de Britten, Amerikanen, Canadezen etc. zich kapotvechten staan onze jongens chonelly's uit te delen aan gasten die echt niet van plan zijn ook maar een fuck te veranderen in dat kudtland. En maar knikken en glimlachen en oh wat zijn wij heden blij..
Zodra Jan, Jeffrey, Wesley, Bart, Henk en overste Piet weer aan de geroosterde amandelen zitten in KLM 897, gaan de versgemetselde schooltjes tegen de grond. Wat willen we dat daar nou eigenlijk gebeurt? Hebben we daar überhaupt wel een voorstelling van?

President Babboe Bab | 06-01-07 | 12:14

CynicalBastard 06-01-07 @ 10:55

' de score van de Nederlandse missie tot nu toe 60+ tegen 1'

Hoe het nederlandse leger met behulp van de modernste bewapening en de nu eindelijk beschikbare luchtsteun een paar inboorlingen wist af te knallen. Chapeau. De opium-oogst heeft er in ieder geval niet onder geleden. Succes met deze belangrijke missie.

nonono | 06-01-07 | 12:14

Odysseus 06-01-07 @ 12:06

Ik vind het niet echt een stomme vraag, in mijn ogen is het ook algemene kennis, maar wat voor mij duidelijk en algemene kennis is hoeft dat niet te zijn voor een ander persoon.
Maar ik neem aan dat als je het in Google ingeeft dat je dan inderdaad wel enkele hits terug zult krijgen ja.

CumGranoSalis | 06-01-07 | 12:12

Zoals bekend zijn de Afghanen over het algemeen mensen met "wisselende loyaliteiten". Dit betekent dat thee met een koekje (lees: geld) een uitstekende manier is om op de hoogte te blijven van de verblijfplaats van de hakbar's. Informatie is essentieel op alle slagvelden en als je dat op informele wijze kunt verkrijgen, dan denk ik dat onze jongens het daar goed doen. In ieder geval worden ze niet zo vaak verrast als de Yankees, die al meer dan 3000 doden en zo'n 20.000 gewonden te betreuren hebben in Irak.

MonteCristo | 06-01-07 | 12:11

Mooi gefotosoept plaatje!

Ruubse dinsdag | 06-01-07 | 12:09

@CumGranoSalis 06-01-07 @ 11:34
@Hellsmurfje 06-01-07 @ 11:36
Waarom vertellen jullie hem niet *waar* je die info kunt vinden?
Baardlap et al. hoeven dan nooit meer van die domme vragen te stellen.

Odysseus | 06-01-07 | 12:06

Ies knap van ieslamtaliban: Een theezakje plonzen met westerse knorrevarkens! Denk je in hoe wij dat zouden ervaren... Met kont in modder met van knorrestein een theetje wegslobberen en daarna een harige natte snuit in je nek!

RESPECT!

Den Heaupeleauze | 06-01-07 | 12:02

generation, dus

Jan Passant | 06-01-07 | 11:49

De Engelsen hebben in het artikel alleen de verliezen genoemd, volgens mij hebben onze troepen een aardig aantal hakbar's martelaar gemaakt, maar daar hoor je die Engelsen niet over. Als je met thee drinken het aantal doden aan eigen zijde kunt beperken en je missie uitvoeren, dan moet je dat gewoon doen.

MonteCristo | 06-01-07 | 11:49

Lekker..

Stolker | 06-01-07 | 11:48

We zitten in iets wat een "fourth-generatation war" wordt genoemd door lieden die daarvoor doorleerden.
Dat is een bijzonder ongelijk gevecht tussen een sterke partij en een zwakke partij, waarin de kant die de "4gw" het best beheerst zal winnen. Niet door de tegenstander ouderwets te verslaan op het slagveld, maar politiek - door de wil om te vechten te ondermijnen bij diens troepen en vooral bij zijn burgerbevolking.
Een goed voorbeeld was de aanslag in Madrid, die Spanje in 1 klap uit Irak verwijderde.
Maar ook de sterke partij kan dat 4gw spelletje spelen. Niet het dorp platschieten waarvandaan geschoten is, maar de volgende dag op de thee te gaan bij het opperhoofd om er eens over te praten is een goede poging daartoe.
Minder stoer, dus niet zo fotogeniek voor de slechtnieuwsmedia, maar wel zo effectief - blijkbaar.

Jan Passant | 06-01-07 | 11:48

"En toen kwam er het moment dat we de explosie hoorden en mekaar aankeken van "God, wat was dat?"
Moeder Overste liet haar theepot uit d'r klauwen flikkeren! Verder nog vragen?

Bouwfraudeur | 06-01-07 | 11:47

Oud filmpje hoor was al weken geleden op de tv ( nova).
Zolang die baard finnen daar nog naar harten lust papaver kunnen maken en verwerken tot lekkers is het allemaal verloren energie en ik hoop ook dat onze jongens er weer snel en veilig weg zijn.
Vraag maar aan de Sowjet soldaatjes hoe lekker het daar is.

befke | 06-01-07 | 11:46

CumGranoSalis 06-01-07 @ 11:34

Excuses stamt uit WWII niet vietnam.

CumGranoSalis | 06-01-07 | 11:39

filter 06-01-07 @ 10:55

DUS WAT ZOU NEDERLAND IN JOU OGEN DAN MOETEN DOEN?

Boeddhi | 06-01-07 | 11:37

@braadlap 06-01-07 @ 11:31
Fuck Up Beyond All Recognition

Hellsmurfje | 06-01-07 | 11:36

ik vind dat ze het daar dan juist supergoed doen........ het is makkelijk om alles neer te schieten met een tulband op...... maar zo zal het nooit veilig worden...... dan doet nederland eht een stuk beter

rainier | 06-01-07 | 11:35

Fucked up beyond all recognition. Is een kreet die de US troops gebruikten in Vietnam. Zie ook SNAFU (Situation normal, all fucked up) ook veel gebruikt in oorlogs films.

CumGranoSalis | 06-01-07 | 11:34

En dan nog watjes kwalificeren als ONGESCHIKT voor het 't leger... nu blijkt dat je erbij kunt komen als je thee kunt zetten! No sandbags but teebags

Hyppo Kriet | 06-01-07 | 11:34

FUBAR? Wat is dat?

braadlap | 06-01-07 | 11:31

filter, je maakte een domme opmerking en neem nu je verlies.

Jan Passant | 06-01-07 | 11:18

Iedereen die het artikel heeft gelezen moet toegeven dat het wederom de Nederlanders als lafbekken neerzet, iedereen die het artikel niet heeft gelezen zal hier dus neerzetten dat dat positief is.
Leve de geesteloosheid ?

filter | 06-01-07 | 11:17

Iedereen die het artikel heeft gelezen moet toegeven dat het positief is, iedereen die het artikel niet heeft gelezen zal hier dus neerzetten dat ie zich schaamt om Nederlander te zijn. Leve het analfabetisme?

Sorry? | 06-01-07 | 11:12

Toch is het bijzonder dat zulke inhoudelijke informatie over het goede werk van NL troepen alleen terug te vinden is in wat buitenlandse media en militaire vakbladen.
De Nederlandse media vinden het om een of andere reden alleen maar relevant om misdragingen van militairen en de hoge kosten van defensiemateriaal breed uit te meten.

Om de onderbuikjes rond te houden?

Jan Passant | 06-01-07 | 11:04

@ Bijstandskoning 06-01-07 @ 10:49

Niets beters te bedenken dan dit?

PinkPoodle | 06-01-07 | 11:01

Ik vind het een mooi artikel.
Het enige dat de Britten nog even vergeten te vermelden is dat er bij die Amerikaanse special forces in het zuiden OOK een stuk of 50 Nederlandse special forces manschappen ingezet (geweest) zijn, dat de score van de Nederlandse missie tot nu toe 60+ tegen 1 is in het nadeel van de Taliban, en dat die Nederlandse Apaches en F16s regelmatig vastgepinde Canadese en Britse troepen in de regio's Uruzgan en Helmand te hulp zijn geschoten. Maar ja, dan zouden ze wel eens HEEL jaloers kunnen worden. Nu wekken ze nog de suggestie dat die Nederlanders verder weinig aan vechten doen.

CynicalBastard | 06-01-07 | 10:55

kijk wel eerst even wat voor soorten heroine er allemaal in je koekjes zit he

J_n | 06-01-07 | 10:51

@PinkPoodle 06-01-07 @ 10:43

Tenzij er reaguurders onder de wapens zijn gegaan?

Bijstandskoning | 06-01-07 | 10:49

Geschikt

lamlul007 | 06-01-07 | 10:48

Ik zou er ook liever theedrinken dan oorlogje spelen. Dat is toch meer iets voor de zandbak.
Oops, is het daar geen zandbak?

Natte Bever | 06-01-07 | 10:46

Ik ben trots op ze!
Uit het artikel: "The Dutch have studied closely the the complex tribal, political, family and financial ties that govern Afghan society. Each soldier has a course in Afghan culture, including a visit to a mosque and dinner in a Dutch Afghan’s home. Dutch commanders display an understanding of Afghan society that is rare among their Nato partners."

Eva75 | 06-01-07 | 10:46

Lekker bijdehand doen met de commentaren hier. De benadering van de Nederlanders blijkt wel een bijzonder goede oplossing te zijn. Hulde voor die mannen! Er zit er vast niet één bij die de dienst is ingegaan om voor z'n flikker geschoten te worden.

PinkPoodle | 06-01-07 | 10:43

hmm, nu even niet cynisch: ik vind het wel stoer wat ze/we doen. een unieke aanpak met respect voor lokale mensen. en waarempel, dat werkt! USA en GB: doet eens snel nadenken?

dr. tikshit | 06-01-07 | 10:43

Moet dat niet 'Operatie Cohen' zijn?
Die heeft dat theedrinken met tegenstanders tenslotte uitgevonden.

Louis van Delden | 06-01-07 | 10:40

He wat hebben we toch een gezellig leger. Lekker vroeg opstaan, beetje sporten, beetje oefenen met schieten, beetje vliegen, beetje rondjesrijden in grote auto's. Gezellig mixen met de locals. Alleen een beetje erg veelste duur voor weer een supervage missie. Als ze nou maar niet met stoflongen of als opiumjunks of nog erger depressief terugkomen want het moet wel gezellig blijven. Zo ik ga nu lekker een kopje thee bij mijn afghaanse buurman drinken. Vragen wat hij ervan vindt.

nonono | 06-01-07 | 10:39

zo zie je maar weer, dat onze jongens (kuch)
toch weer de dapperste zijn.
nogal lef hebben om de vijand uit te nodigen voor een bakkie thee..

teringtubbie | 06-01-07 | 10:38

Ik zie een paar goede punten; alleen heb ik uit de praktijk geleerd (en op schooltje ook trouwens) dat het niet om de inzet gaat, maar om het resultaat. Als over 1 of 2 jaar blijkt dat dit de enige stabiele regio in Afghanistan is, dan hebben de mannen goed werk geleverd. Anders is het gewoon weer verspilling van belastinggeld.
Hadden die slome Amerikanen nou ff wat meer marines naar Afghanistan gestuurd ipv Irak, dan was dit hele verhaal niet meer nodig geweest....

pwman | 06-01-07 | 10:37

Je kunt er grappig over doen, maar hun benadering is wel de beste. Begrijp me god, ik ben voorstander van een harde aanpak van vervelende Finnen etc.
Maar als wij daarheen gaan (Afghanistan) en een beetje gaan rondschieten om Taliban te raken maar per ongeluk een paar burgers, ook al is het er maar een, doodschieten. Dan worden die Afghanen er niet blij van. Dan gaan zij geen thee met ons drinken maar knallen ze terug. Gericht schieten op alle Nederlanders/NAVo-lui.
Dat gebeurt hier in NL ook! Als buitenlanders hier naartoe komen om vervelende Hollanders neer te knallen (stel...) maar bij de dingen die ze doen worden onschuldige Hollanders de dupe, gaan wij ook hard terugslaan. Dat is logisch want je wilt je eigen volk en land verdedigen. Dan gaan wij ook geen thee met hun drinken (... oeps).

Maar als die buitenlanders hier naartoe komen en ze gebruiken geen geweld, mar nodigen ons uit om te praten over wat ons hier bezighoudt, bakkie leut erbij. Dan wordt het heel wat anders! Een beetje de Chinese manier. Lekker eten, koppie koffie. Lollie voor de dochter. Zulke dingen. Daar worden we als Hollanders wel vrolijk van.

Dus van die Afghaanse missie kunnen de buitenlanders in NL nog een hoop leren!

borgmonster | 06-01-07 | 10:37

Sinterklaaz?

rxbbx | 06-01-07 | 10:37

Als de taliban idd losgeweekt kan worden van de lokale bevolking met thee, dan is dat beter voor de gezondheid van iedereen. En verdiend de aanpak respect.
Het is niet 020 daar, Nederlanders hoeven er niet te gaan wonen en overleven.

Jan Passant | 06-01-07 | 10:35

Gain Style 06-01-07 @ 10:28

Het betrof hiet jammerlijk een Sergeant (ploeg commandant) van de Genie die het om andere redenen niet meer zag zitten. Maar het klopt inderdaad dat sommige eenheden (oa KCT) zich enorm frustreren omdat zij niet mogen doen waarvoor ze bedoeld en opgeleid zijn en niet mogen ingrijpen ook al weten zij de exacte locactie en bedoelingen van subversieve elementen aldaar.

CumGranoSalis | 06-01-07 | 10:34

Klopt dat nou als ik het Brits artikel mag geloven, zijn onze jongens operatief in Helmond????

geert trilders | 06-01-07 | 10:33

Die foto met de rooibos is gefotosoept.

Tapu | 06-01-07 | 10:33

en eten samen macaronie met (varkens-)gehaktballetjes. En om 16.00 uur... Nu even niet!!!

Z.K.H.Prins Carnaval | 06-01-07 | 10:32

@Gain Style 06-01-07 @ 10:28

Heb jij internet in je schuttersputje voor de moskee?

Bijstandskoning | 06-01-07 | 10:31

Theedrinken met moslims werkt stukken beter dan ze overhoop te schieten of plat te bombarderen. Kijk toch eens hoe succesvol het rechtse Amerikaanse beleid in Irak is geweest! De Nederlanders zijn daar bovendien op wederopbouwmissie. Geen vechtmissie zoals jullie leunstoelislamofoben van het internet zouden willen.

En Pritt Stift: je schrijft F-16-piloten, leer je koppeltekens gebruiken.

Bijstandskoning | 06-01-07 | 10:30

Since August, the Dutch have carried out more than 400 patrols. They have lost one soldier, who committed suicide.

Zou ik ook doen. Ga je het leger in voor een mooi potje oorlogvoeren; wordt er thee geschonken.

Gain Style | 06-01-07 | 10:28

Misschien gaat het werken. Vind het in ieder geval een initiatief dat de moeite van hget proberen waard is.
Bevolkingsgroepen komen in opstand omdat ze ontevreden zijn over dingen. Als je ze op deze manier tegemoet komt of hun in elk geval duidelijk kan maken dat ze meetellen kan dat best een heel positive uitwerking hebben.
De geschiedenis zal bepalen of het geniaal of naief is geweest. Ik wacht vol spanning af.

DickieDick | 06-01-07 | 10:26

@Shani 06-01-07 @ 10:10
Ja, je hebt denk ik gelijk. Naief om te veronderstellen dat de Taliban onze jongens wel laten zitten omdat ze zo lief zijn.

Heinzz | 06-01-07 | 10:22

@Neon 06-01-07 @ 10:15
precies! de jaloersheid druipt er vanaf bij die Britten en de rest van de NAVO. Of deze methode uiteindelijk helpt geen flauw idee, maar dat iedereen overhoop knallen zeker niet werkt is inmiddels wel duidelijk... In ieder geval staat Arnold Karskens op dit moment met z'n bek vol tanden, want die voorspelde hel en verdoemenis *zoekend naar stuk hout om af te kloppen*

Simsalabim | 06-01-07 | 10:21

Het probleem in sebrenica was dat ze daar geen thee lustten...

Flapuit.nl | 06-01-07 | 10:19

Als ik het Briste artikel lees, kom ik tot de conclusie dat de Nederlanders het daar ontzettend goed doen.

Neon | 06-01-07 | 10:15

Neerlands nieuwste streng geheime wapen: het poldermodel.

noorderling | 06-01-07 | 10:14

koekje d'r bij?

jododio | 06-01-07 | 10:13

nou hier kunnen we toch *kuch* trots op zijn ...

Vitamine C | 06-01-07 | 10:12

whahaha ja goede zaak el gringo

Epifyse | 06-01-07 | 10:11

De methode Job Cohen.

krommeteen | 06-01-07 | 10:11

De volgende stap is het opzetten van een coffeeshop (Nederlands model uiteraard, geen Starbucks). Als je gezellig samen stoned geworden bent, is de neiging om elkaar de volgende dag af te knallen al een stuk minder. Afghanistan wordt relaxed, man!

El Gringo | 06-01-07 | 10:10

@NeefSteef 06-01-07 @ 10:04 Ja, zwaar bewapende troepen die thee drinken hoef je je niet druk over te maken. Slapende honden en zo. Dan eerst de Britten en Amerikanen maar aanpakken, als die verslagen zijn komen de theedrinkers wel aan de beurt.

Shani | 06-01-07 | 10:10

Het werkt wel; uit afgeluisterd radio-verkeer blijkt dat de Talibansluipschutters NL-ers laten lopen omdat het NL-ers zijn, Amerikanen, Britten, etc. worden afgeschoten.

NeefSteef | 06-01-07 | 10:04

Problemen? Loos ze op men thee van DE. Goed man, een soort trefpunt.. Wij zijn echt goed... Holland is the best peace builder or keeper in the world...

Boeddhi | 06-01-07 | 10:01

Ga je er zelf heen en Rambo spelen?

bloke | 06-01-07 | 10:01

Reclamestunt van Senseo Thee Pads neem ik aan

etiquette | 06-01-07 | 10:00

en als het uit de hand loopt dan gooien ze gewoon bruut met hete thee! *zucht*

Tommygunner | 06-01-07 | 10:00

Niet vergeten dat dit een PEACE-mission is en niet een COMBAT-mission!
Goed werk jongens! Alleen op deze manier kun je iets betekenen voor de regio.

IJzervreter | 06-01-07 | 09:58

Zeker meegebracht door die linkse kraker van de SP (of toch PVDA??) op de foto.

OT VDM | 06-01-07 | 09:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken