Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREKEND! DE BIJENKORF KRIJGT PREMIUM EXPERIENCE GOUDEN PIETEN!

zwartepietgoudenpiet.jpgBlaast den Batavenbazuin! Ze smelten de Pietjes! Bijenkorf heeft in het kader van maatschappelijke onrust nieuwe strategie dit jaar gekozen voor gouden pieten in plaats van zwarte pieten. Die passen beter bij de Premium Experience van luxe en welvaart die de al jaren dalende omzet- en winstcijfers presenterende Bijenkorf wil uitstralen. Ja, mensen. De kruidnoten liggen in de winkel, dan mag de Zwarte Piet-discussie ook weer. Voor we het weten is 5 december weer geweest en alle ophef weer voorbij. Hoe langer we er van kunnen genieten, hoe beter. Sowieso, Gouden Pieten, dan is Wilhelmus van Oranje-Nassau dus voor niks gestorven. Dan hebben we Brielle voor niks heroverd op de Spanjaarden. Dan was de campagne van Frederik Hendrik van Oranje begin 17e eeuw voor niks geweest. Waarom zou Leiden ontzet zijn als men had geweten dat er in 2015 Gouden Pieten zouden komen? Wie zou onderduikers in huis hebben genomen en in het verzet zijn gegaan als men had beseft dat het allemaal voor niks was geweest, want Premium Experience Gouden Pieten in de Bijenkorf. Nederland is Nederland niet meer. Haal de vlag maar binnen. De strijd is verloren. De Hollandse traditie teloor gegaan. Als Sinterklaas hoort dat de bekendste winkelketen van Nederland tegenwoordig Premium Experience Golden Pieten heeft, draait hij zich om in zijn graf. Update: Anti-Pieten alsnog boos op Bijenkorf.

Reaguursels

Inloggen

Die pietendiscussie gaat nog eens een hoofdingredient voor oorlog worden...

chrisc | 11-08-15 | 21:15

Ach, die antipietertjes toch.Alsof elk winkel "zijn verantwoordelijkheid moet nemen"vanwege een paar jankebroers die met alle geweld serieus willen worden genomen.
Laten we het anders formuleren: IK doe dit jaar geen inkopen bij de Bijenkorf.Dee ik toch al niet vanwege broekriem en aanhalen en zo, nu niet al krijg ik de rommel graties mee.

mallekater | 11-08-15 | 08:49

één keer in de Bijenkorf geweest. Stond op de hoogste étage en wilden naar beneden springen. Sindsdien kom ik er nooit meer.

McMarx | 11-08-15 | 03:53

Nu al de quote van het jaar:

"V&D laat vandaag in een reactie weten dat het de lijn van het Sinterklaasjournaal zal volgen, wat betreft reclame-uitingen rond Zwarte Piet."

Een winkelketen die zich voor moreel ethische vraagstukken moet wenden tot Diewertje Blok. Doe de deuren maar op slot.

A New Today | 11-08-15 | 00:49

Ik koop dus echt nooit meer bij die kut NSB winkel

Obamarama | 11-08-15 | 00:15

Wanneer komen wij Nederlanders nou GVD eens een keer echt uit onze luie stoel en in opstand? Ik word hier zo verdrietig van. Teringlijers! Alweer een traditie naar de kloten. Als je Nederland met onze tradities en gewoontes niet moet flikker dan een tyfus eind op. Laten we als NLers ons land terug eisen!

Obamarama | 11-08-15 | 00:14

Gaat de bijenkorf negeren. Oeps verkeerde woordkeus.

Tjemig | 10-08-15 | 23:52

-weggejorist-

SeeMore | 10-08-15 | 23:47

Ik hoorde dat Blokker zwarte Piet wel in ere houdt.

frisenfruitig | 10-08-15 | 23:33

Geen boodschappen doen.
Voor de integriteit van je land.
Klaar.
Bye Bye Bijenkorf

MyCatIsDoingThis | 10-08-15 | 23:27

Tijd voor boycot

Progresievelng | 10-08-15 | 22:22

Ken geen neger die Piet heet trouwens.
Draaikont24 | 10-08-15 | 13:55

er was jaaaaaaren geleden op de wallen een cokegorgelende aanwinst vd maatschappij te bewonderen die pietje heette! heeft daar jaren rond gesnoven. zal nu wel weer in de bijlmer bij zijn matties chillen na zoveelste dijkverbod. dit even in de categorie nutteloze en overbodige informatie. einde bericht.

verbanden | 10-08-15 | 21:08

dat wordt vanaf nu voorbijenkorf

Rijole | 10-08-15 | 20:52

Ik wil zilveren pieten. Of platina, mag ook. Al blijft blauw de mooiste kleur

zeiksmurf | 10-08-15 | 19:58

-weggejorist-

Piet Hein Döner | 10-08-15 | 19:55

De Bijenkorf een smeltkroes van de iets duurdere winkelketens van NL dus daar zal je een Anti zwarte pietje niet snel tegenkomen want ja levend van een uitkering kan de anti zwarte piet alleen maar winkelen bij wibra/zeeman/of ze moeten een heeeeeeeeeele groot zak hebben waar alles gratis in kan.Als je begrijpt wat ik bedoel.

brilletje1 | 10-08-15 | 19:47

Ze moeten dat blanke kindeke Jezus ook maar eens afschaffen, is racisme

CrapoTheGreat | 10-08-15 | 19:22

"De tegenstanders van Zwarte Piet vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar vinden het jammer dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. Dat zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter vandaag in een reactie. 'Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet.' Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die 'inspirerend is voor andere multinationals‘. ‘We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan ge|oven."

CrapoTheGreat | 10-08-15 | 19:14

.... we hebben ons land gratis weggegeven aan tegenstanders van onze cultuur. We hebben ze zelfs een lading geld erbij gegeven..........

en dan te bedenken dat de gemiddelde werkenden na de Nl belastingterreur nog amper geld heeft om iets in de bijenkorf te kopen...........

Tee Of Cup | 10-08-15 | 18:34

Pretzel Logic | 10-08-15 | 18:18
Dus als ik het goed begrijp passen negers niet bij de uitstraling van de Bijenkorf.

Anders dan de kansarme Befferton, begrijpt u precies waar het over gaat!

langzullenweleven | 10-08-15 | 18:22

Alsof het De Bijenkorf iets boeit dat een paar kansloze tokkies hun willen boycotten? Waarschijnlijk ben je zelf te pauper om daar te kunnen winkelen.
befferton | 10-08-15 | 17:36

Het is verbazingwekkend dat je deze zin geheel foutloos hebt geschreven Befferton! Zeker D66 stemmer? Quinsy-lover of zoiets? Kansloze drol.

langzullenweleven | 10-08-15 | 18:20

Dus als ik het goed begrijp passen negers niet bij de uitstraling van de Bijenkorf

Pretzel Logic | 10-08-15 | 18:18

Het antwoord van de B. die dus echt niet snappen waar het over gaat.:
Bedankt voor uw bericht. U geeft aan het niet eens te zijn met het ontwerp van onze nieuwe vergulde klimpieten en wij vinden het erg jammer dat u het vernieuwde ontwerp niet mooi vindt, maar uiteraard respecteren wij uw mening.
Overigens zijn de vergulde klimpieten een gevolg van de premium experience strategie van de Bijenkorf.
We investeren in een luxe uitstraling van onze winkels met luxe materialen. Daarom komt er nu een ‘gouden’ klimpiet.

Wij zien uit naar de feestelijke viering van de verjaardag van Sinterklaas zoals we dit al generaties lang vieren met onze klanten, hun kinderen en families.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,

Ankie Straathof
Manager Klant Contact Center

langzullenweleven | 10-08-15 | 18:18

Onze trouwe kindervriend Zwarte Piet zou een symbool zijn van "raassiesme" en slavenhandel?

KIJK HIER naar wie de ECHTE slavenhandelaren waren

ejbron.wordpress.com/2012/08/16/histo...

telelezer | 10-08-15 | 18:01

Zwarte Piet is raassiessme..???

In feite houdt de "racisme" beschuldiging simpelweg in dat autochtonen hun EIGEN normen en waarden willen behouden; en dat als ze de euvele moed hebben om dat te durven zeggen, en daarmee alleen maar met het simpelweg benoemen van de verschillen tussen de culturen, een ONDERSCHEID maken, dat ze dan smerige neonazistische fascistische xenofobe discriminerende raassiesten zijn; of nog erger: PVV-ers!
-
Dus onderscheid maken tusen oorspronkelijke bevolking en nieuwkomers met andere normen, gewoontes, tradities en waarden (cultuur) heet in het linkse denken racisme.

Een term die gretig misbruikt wordt door belanghebbenden om hun zin door te drammen, vaak in de hoop op compensatie betalingen. (in dit geval als voorbeeld de Zwarte Piet discussie).

Bovenstaande is (naast de economische neergang) een belangrijke reden voor de opkomst van anti-immigratie partijen, die tegelijk ook anti-EU partijen zijn, niet alleen wegens de dictatoriale opstelling van de negalomane EUSSR roversclub, maar voornamelijk wegens de immigranten uit andere culturen fasciliterende open grenzen EU dwangneurose

telelezer | 10-08-15 | 17:41

-weggejorist-

befferton | 10-08-15 | 17:36

"Voor we het weten is 5 december weer geweest en alle ophef weer voorbij."
Dat is dus niet zo. Quinsy en zijn zeurpieten (hee, een prachtige naam voor een popgroep!) zijn tegenwoordig het hele jaar door bezig.
Even een ouwe mop tussendoor. Iedere ochtend als de schooljuffrouw en haar klas zich verzamelen voor de dagelijkse kennisoverdracht, blijkt er een plasje voor het schoolbord te liggen, is het schoolbord nat en ruikt het lokaal naar urine. Iedere ochtend dreigt de juffrouw de klas met strenge maatregelen als ze te weten komt wie er 's nachts de school binnendringt om tegen het bord te plassen. Tevergeefs. Tot ze een keer dreigt om dan Jeugdzorg in te schakelen. Dat lijkt te helpen. Het plassen houdt op - voor een week. Dan is het bord weer nat, hangt er een penetrante urinelucht in het lokaal, en op het bord staat geschreven: "De onverbiddelijke zeiker slaat opnieuw toe!"
Iedere keer als Quinsy en zijn zeurpieten hun mond opendoen, moet ik aan deze mop denken. Gek, hè?

MAD1950 | 10-08-15 | 17:35

In Frankrijk klagen de Quinsies dat chocolade gebak zwart is:
www.thelocal.fr/20150304/french-baker-...

Alweer eisen. Steeds maar weer aanpassen aan provocaties en eisen is slechts het begin van de op sluimerende wijze groeiende invloed en terreinwinst ! (zie bv. ook alle eisen mbt. Charlie Hebdo, weg met de spaarvakentjes, halal eten invoeren in openbare organisaties, gescheiden zwemmen met boerkas aan in het water, weg met joden en homo’s, en ga zo maar door) Hoe lang kijken we nog de andere kant op en laten we ons provoceren? Wanneer beginnen we eens op te komen voor onze vrijheid?

Wanneer hebben we eindelijk de moed om te stellen: Het punt is bereikt waarbij we niet verder toegeven.

telelezer | 10-08-15 | 17:28

STOP de import van nog meer Quinsies die ons bevelen hoe wij in (hoe lang nog)EIGEN LAND moeten leven

telelezer | 10-08-15 | 17:23

Laten we massaal de laatste Bk's het laatste zetje geven en de afgrond in duwen door de winkels massaal te boycotten in de periode dat ze het juist verdienen moeten.
En alstjeblieft........ grenzen dicht en die eilanden in Caribean weggeven aan wie ze hebben wil!!!!!! Niet nog meer cultuur verpatsen aan gelukzoekers en opvreters als zo'n Quincy please! Dit soort types zijn nutteloos voor ons land en berokkenen alleen maar schade!

Thorolf | 10-08-15 | 17:06

Zojuist de B. geïnformeerd dat ze wat mij betreft het zonnedak op kunnen en dat ze mij er nooit meer zien uitzondering: het regent pijpenstelen en ik kan daar schuilen)

langzullenweleven | 10-08-15 | 16:53

angzullenweleven | 10-08-15 | 16:44
Het naoorlogse verzet groeit met het uur * derde verzetskruis aanvraagt *

Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 16:46

Ik stond op de maillist van een van de vele bedrijfjes die ruimte huren in het Bijenkorfpand (Den Haag). Heb mij zojuist met opgaaf van reden van die lijst laten afhalen. Ik heb namelijk besloten NOOIT MEER bij de B. te gaan winkelen, DUS ook niet meer bij een van die inpandige winkeltjes daar. IK ROEP U ALLEN OP MIJ DAARIN TE VOLGEN.

langzullenweleven | 10-08-15 | 16:44

michello | 10-08-15 | 16:41
* tweede Verzetskruis voor michello aanvraagt *

Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 16:42

Jongens denk nou toch eens na. De Bijenkorf is een bedrijf. bedrijven willen winstmaximalisatie. Dat bereik je onder andere door een goede reputatie te houden. De Bijenkorf zit in een duur marktsegment en richt zich de laatste tijd nadrukkelijk op vermogende toeristen. Daar zit namelijk het geld. "Het buitenland" vindt onze Zwarte Piet traditie doorgaans minimaal raar en wellicht racistisch. en dat is wat de Bijenkorf drijft. Niet het gezanik van Quinsy cum suis, maar de angst voor negatieve reakties van rijke buitenlandse toeristen en dus omzetverlies. Leer denken als je tegenstander als je wilt winnen. Oh ja, en reken linkse groepjes en Quincy's niet zo veel macht toe. Protesten van paupers die toch nooit een cent uitgeven in de Bijenkorf laat het management van dat bedrijf koud.

Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 16:42

NEDERLANDERS!
Koopt uw waren uitsluitend bij winkels mét Zwarte Piet!

michello | 10-08-15 | 16:41

De Bijenkorf kiest partij.
Ik ga niet meer naar de Bijenkorf.

michello | 10-08-15 | 16:40

Ras Amsterdammers puik volk maar wat hebben jullie allemaal in huis gehaald aan zeikerds.
Hoop dat die spelbedervers in Meppel zo de gracht ingegooid worden(ja hebben ze daar ook)tijdens de TV uitzending.

Simpele Drenth | 10-08-15 | 16:10

Binnenkort alleen nog maar negers als klant , Goed gedaan Bijenkorf !

ja,diedus! | 10-08-15 | 15:49

-weggejorist-

HeteBliksum | 10-08-15 | 15:48

Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Wanneer je de vermeende slaaf Piet goud verft blijft hij een slaaf.
Dus waar zit de winst?

mallekater | 10-08-15 | 15:47

De typhus voor die dure nepzaak! Het is nu al zo erg dat een stel van die zwarte raddraaiers de dienst uitmaken in dit land... Moet je eens aan hun koeltoer komen, dan kan je beter onderduiken want owee...
Ben zo f*cking klaar met dat Quinsie-gajes!

Ciprinus | 10-08-15 | 15:47

Inderdaad, Ik zal waarschijnlijk de meest waardeloze Piet ooit zijn. Maar ik ben het niet met je eens, dat zwarte Piet elke huidskleur zou kunnen hebben. De afbeeldingen op producten of in etalages, verwijzen toch duidelijk naar zwarte mensen. En de manier hoe zij daar worden afgebeeld, bevalt mij gewoon niet. Kroeshaar, dikke lippen... nou dat zijn duidelijk geen blanke mensen die door de schoorsteen naar beneden vallen. Niemand wil een zogenaamd onschuldig kinderfeest van jullie afpakken. Maar misschien moeten wij toch naar de mensen luisteren, die zich ongemakkelijk voelen. Nogmaals, ik vind het ontzettend spijtig hoe de tegenstanders op de actie van de Bijenkorf reageren. Men probeert je tegemoet te komen en dan deze reactie.
DeMof | 10-08-15 | 15:07

Geachte DeMof;
Ga eens deaud.

Kaposi_Sarcoom | 10-08-15 | 15:29

DeMof | 10-08-15 | 14:40
Ik snap het niet? Nee, dat is precies waar het over gaat. De niet-snappers zijn er tegen. Dit is geen feest dat blanke kinderen voorbereid op morele hegemonie over zwartjes. Als je een Duitser bent, moet je helemaal je waffel houden; in tegenstelling tot jouw land kennen wij geen institutioneel racisme dat constitutioneel geworden is, in jullie 3e rijk.
Het is ons vreemd, en word ons nu in de schoenen geschoven. Een verdediging formuleren tegen zwarte Piet bashing is een verdediging formuleren tegen iedere aanval op de Nederlandse cultuur en derhalve een doorbraak tegen de dictatuur van de tolerantie, want dat is van de cultuur van hippies. Onze tolerantie, geboren uit zakelijkheid om met 2-en door 1 deur te kunnen, heeft niets met de onvoorwaardelijke vernietiging te maken van het 'eigen', door hippies in het leven geroepen. Het behoud van zwarte Piet is DE testcase om zwaardere stormen te weerstaan uit het Midden-Oosten.

Zoltan | 10-08-15 | 15:27

Dus de Bijenkorf vindt dat figuren met een zwarte huidskleur niet goed passen bij hun "premium experience" van luxe en welvaart? Nou Quincy, weer tijd voor een aangifte dan, lijkt mij.

Schmalz | 10-08-15 | 15:27

Mail naar Bijenkorf:
Geachte Bijenkorf,
Uw voornemen om dit jaar gouden Pieten te gebruiken, in plaats van de traditionele Zwarte Pieten, stuit mij tegen de borst. U verkwanselt ons Nederlands erfgoed en verpest bovenal een leuk feest voor de kleintjes. Mijn kinderen snappen er geen sikkepit meer van en ik kan het niet meer uitleggen. Ik wordt hier erg droevig van.
Begrijp dat 90%+ van de Nederlanders Zwarte Piet een warm hart toedraagt. U jaagt uw trouwste klanten tegen u in het harnas. U graaft uw eigen economische graf.
Dat moet u toch beseffen? Of denkt u dat leiden als Quincy uw omzet uit de rode cijfers weten te houden?
De kleine groep schreeuwers wint het weer eens van de stille meerderheid. Jammer dat u als organisatie daarin meegaat.
Mij ziet u in elk geval nooit meer. Tabee.
<einde mail>
Ik wordt hier erg droevig en boos over en helaas veel te vroeg dit jaar.

Kaposi_Sarcoom | 10-08-15 | 15:26

@dutchdj | 10-08-15 | 14:16
het gaat niet om dat achterlijke kutkinderfeest, het gaat om de achterliggende zaken.
We vangen in dit land een paar mensen op, die kunnen hier hun leven opbouwen maar het enigste dat ze doen is ONZE cultuur slopen en ONS het normale leven onmogelijk maken.
Ik durf dan ook gerust te stellen dat juist WIJ de hollander worden gediscrimineerd!
Daarom lopen zoveel mensen zo hard te blerren dat zwarte piet moet blijven, juist doordat alles van ons verboden of verziekt wordt door een klein groepje ondankbare mensen, juist dat wordt niet gepikt, juist dat is waar het om gaat, niet om dat kutkinderfeest, had net zo goed 3de pinksterdag kunnen zijn.

Snaptsnappenniet | 10-08-15 | 15:18

@Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 14:51
Ja, daarom verbaast het mij dat ze nog bezig zijn met Zwarte Piet. Gehele maand kerst verkoopt veel beter lijkt mij.

Mark_D_NL | 10-08-15 | 15:18

Nederland is een een onaangename zeik maatschapij geworden voor kansarmen, losers, nietskunners, excusnegers, handophouwers, gratsgeldmensen, basisloners, dobbernegers, Molsim's en gelukszoekers. Weldenkende, hardwerkende Nederlanders hebben hier eigenlijk niets meer te zoeken. En dat is niet erg.
--
De geschidenis heeft bewezen dat we goed zonder Nederland kunnen. 100.000-en Nederlandders zijn ons al voorgegaan en hebben succes en een goed leven gebouwd in andere landen. Vaak op plekken waar nog niets was... Dus laat Nederland voor wat het is. Het zij zo. Laat all die mensen die zichzelf gekwetste en slecht behandeld voelen het maar lekker zelf gaan regelen in Nederland. Ik zal de ineenstorting met een zakje chips en nootjes met veel genoegen volgen..

Mark_D_NL | 10-08-15 | 15:12

swift1.6 | 10-08-15 | 14:53
Inderdaad, Ik zal waarschijnlijk de meest waardeloze Piet ooit zijn. Maar ik ben het niet met je eens, dat zwarte Piet elke huidskleur zou kunnen hebben. De afbeeldingen op producten of in etalages, verwijzen toch duidelijk naar zwarte mensen. En de manier hoe zij daar worden afgebeeld, bevalt mij gewoon niet. Kroeshaar, dikke lippen... nou dat zijn duidelijk geen blanke mensen die door de schoorsteen naar beneden vallen. Niemand wil een zogenaamd onschuldig kinderfeest van jullie afpakken. Maar misschien moeten wij toch naar de mensen luisteren, die zich ongemakkelijk voelen. Nogmaals, ik vind het ontzettend spijtig hoe de tegenstanders op de actie van de Bijenkorf reageren. Men probeert je tegemoet te komen en dan deze reactie.

DeMof | 10-08-15 | 15:07

Lupuslupus | 10-08-15 | 12:10
Ik zal je voordragen voor het Verzetskruis,

Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 15:05

De Bijenkorfvestiging in Amsterdam sieren, worden verguld.

VERGULD, ja u leest het goed.
Hoe lang zou het duren voor deze gejat zijn ?

En dan mag jij raden wie de schuld daarvan krijgen !

nashman | 10-08-15 | 14:59

DeMof | 10-08-15 | 14:40
daarom zou jij dan ook een slechte piet zijn. En wat nou gekleurde medelanders afbeelden? zwarte piet is zwarte piet. Die kan iedere huidskleur hebben, maar meestal zie je die niet door al dat roet.

swift1.6 | 10-08-15 | 14:53

Bijenkorf richt zich sinds enkele jaren steeds meer op vermogende toeristen en kan het zich daarom permiteren om het zich de bout te laten hachelen wat jullie er van vinden. Van die paar autochtone rijken en/of wannabees die er iets kopen kan de schoorsteen daar niet roken. En buitenlanders snappen niks van dat Zwarte Piet gedoe en vinden het aanstootgevend. Dat en niks anders is wat de Bijenkorf tot deze aktie heeft aangezet. Centjes verdienen, dat is het devies.

Bigi Bana Boy | 10-08-15 | 14:51

Ook al woon ik 24 jaar in Nederland, ik zal dat hele Sinterklaas feest nooit begrijpen. Als ik ergens toevallig via de schoorsteen bij iemand in de woonkamer beland, heb ik misschien wat zwarte strepen op mijn gezicht en gebroken been en een bloedneus. Maar dat gekleurde medelanders op zo een afschuwelijke manier worden afgebeeld, past niet meer in deze tijd. Ik vind het wel jammer, dat de tegenstanders op de actie van de Bijenkorf zo oneerbiedig reageren. Men komt jullie tegemoet en probeert jullie kwaadheid en frustratie te begrijpen. En dan zo een reactie. Jammer!

DeMof | 10-08-15 | 14:40

Ik kwam pas op YouTube een filmpje tegen van Sinterklaas in Rusland - mét een zwarte figuur erbij (beiden zagen er iets anders uit dan hier). Dus, niet eens een Nederlandse maar een Europese traditie die hier kapotgemaakt wordt.

Specy | 10-08-15 | 14:40

Dan zou je toch denken dat die negers hier verguld mee zouden zijn maar is het weer niet goed .

Castor12 | 10-08-15 | 14:23

Gouden pieten, clownspieten... het zijn allemaal buigingen naar de ons van racisme beschuldigende Afrikaanse immigranten. Zo ziet u maar weer, de Afrikanen die Europa binnen proberen te komen zorgen voor overlast, maar zij die al binnen de grenzen zijn zorgen voor nòg meer overlast.

CrapoTheGreat | 10-08-15 | 14:23

Ik ging al niet meer naar Hema en Albert Heijn, vanwege hun landverraad afgelopen Sinterklaar, daar kan nu de Bijenkorf bij. Succes met het verkopen van hoofddoekjes en suikerfeestrommel daar!

trac | 10-08-15 | 14:18

Ik begin de schreeuwers die voor dat achterlijke leugenachtige kut kinderfeest zijn eigenlijk nog irritanter dan de tegenstanders, want die hebben tenminste een punt, de voorstanders zijn allemaal jankerts, bang voor verandering.

dutchdj | 10-08-15 | 14:16

Als die winkels maar beseffen dat ik en andere Nederlanders er geen stap meer over de deur zetten als er geen ZWARTE Piet is.

Olieboer | 10-08-15 | 14:11

Op pow ook geplemt, nu ook hier:
Sodezak nou toch eens op met dat eeuwige gezeik!
Respecteer de normen en waarden van het land waar je woont en als je dat niet doet? Toedeledokie!
Wij hoeven het toch ook niet te flikken om in zwemkledij over een markt in een islamitisch land te lopen? Dat wordt gelijk groots in het nieuws gebracht, is not done maar dat eeuwige gezeik over onze holandse cultuur moeten we wel pikken? Oppleuren!

Snaptsnappenniet | 10-08-15 | 14:09

Byebye, Bijenkorf.
Toedeloe en tot in betere tijden.
Zwaaizwaai.

mallekater | 10-08-15 | 14:07

Zullen we het janken en zeuren overlaten aan de zeurpieten?

paddy | 10-08-15 | 14:04

Ik koop dus absoluut NIETS bij winkels die hun zwarte pieten aanpassen aan die zeurpieten. zwarte piet is zwart en dat moet zo blijven

BozeHenk | 10-08-15 | 13:56

Ken geen neger die Piet heet trouwens.

Draaikont24 | 10-08-15 | 13:55

-weggejorist-

His Lordship | 10-08-15 | 13:55

Als niemand er zijn inkopen meer doet worden de Pieten zo weer zwart hoor.

Maya de Blij | 10-08-15 | 13:37

ja maar, bijstandsnegers kunnen toch helegaar niks van de bijenkorf permiteren?

swift1.6 | 10-08-15 | 13:34

Werkelijk, wat zijn die winkel ketens toch zelf haters.
En waarom ze het doen is mij een raadsel
De Quincy's zijn zeldzaam daar als klant.
Als je het daar van moet hebben zijn ze zo failliet.
Wat dan wel weer een leuke straf is.

animalia | 10-08-15 | 13:30

Gouden Pieten? Gadverdamme wat een rasisties plan van de Bijenkorf. Een perverse verbinding leggen tussen negers met de Gouden Eeuw. De eeuw dat we vuistdiep in de slavernij zaten en scheepsladingen vol van hen naar de kolonieen stuurden om daar te werken tot ze erbij neervielen om van die eeuw onze Gouden Eeuw te maken. Bah.

MansEnGarde | 10-08-15 | 13:30

Bubsy | 10-08-15 | 13:26
Misschien zijn ze bang dat ze aan het beeld van de hardwerkende Zwarte Piet moeten voldoen? Wat betreft Gario snapt ik dat wel ;)

dosis | 10-08-15 | 13:27

Waarom hebben die lui het idee dat het om een stereotype gaat. Een piet is hardwerkend. 80% van de zwarten die ik zie, zijn te lui om voor de duvel te dansen.

Bubsy | 10-08-15 | 13:26

B.agger | 10-08-15 | 13:19

Nee ik denk het niet want de zeur pieten willen alle pieten weg. Het gaat ze er dus puur om een traditioneel kinderfeest te verzieken. Meer niet. Dat is nu wel duidelijk.

tweetybird | 10-08-15 | 13:23

Wat een goed idee. Ik vind een gouden zwarte piet echt prachtig. Het is ook heel toepasselijk want Sinterklaas is toch een feest waarbij het gaat om dure cadeau's, geld dus. Goud kan daar mooi symbool voor staan, als symbool voor rijkdom dus.

flub5 | 10-08-15 | 13:21

Ach nu maar hopen dat de Quincy's van deze maatschappij de omzet van de Bijenkorf omhoog gaan houden. Ondergetekende gaat zijn geld elders spenderen.

B.agger | 10-08-15 | 13:19

-weggejorist-

Digitaal Smoelwerk | 10-08-15 | 13:18

toetanchamon | 10-08-15 | 12:43

Een soort koningshuis zeg maar.

Bas1877 | 10-08-15 | 13:16

Raar mijn kinderen dachten altijd dat piet een fijne kindervriend was die kadootjes gaf. Nu roept quincy het zijn geen zwarte pieten maar negers. Mijn kinderen hebben dat nooit zo gezien. Hoe leg ik mijn kinderen nou weer uit dat dobbernegers dus eigenlijk volgens quincy zwarte pieten zijn met dat verschil dat ze geen kadootjes geven maar komen halen. Pff het wordt in nederland toch steeds moeilijker om je kinderen wat uit te leggen.

tweetybird | 10-08-15 | 13:15

CynicalBastard | 10-08-15 | 13:09
Dit dus. Misschien kan Johan Nijenhuis dáár een keer een blockbuster summermovie van maken;

een paar stelletjes die met een tijdmachine teruggaan naar de Costa del Sol in het jaar krijtje, om vervolgens door de Moren gekidnapped te worden. Allemaal moeilijkheden en drama, een ontluikende liefde, Georgina Verbaan, zonsondergangen vanaf het slavenschip (superromantisch!) en dan uiteindelijk gered worden door een ouwe grijze kerel.
Ze kunnen alleen niet meer terug, dus besluiten om baardmans te helpen met zijn levenswerk: schoorstenen vegen.

dosis | 10-08-15 | 13:15

Bijenkorf geeft dus aan dat negroïden in je winkel, de potentiële klanten wegjaagt. Geen gekke gedachte eigenlijk met al die janknegers (hi Quinsy) van tegenwoordig, dan taai ik ook af.

DeVrijDenker | 10-08-15 | 13:14

Ik heb een (zwart) gat in de markt gevonden.
Een webshop welke alle afgekeurde-naam-producten gaat verkopen:
Negerzoenen, Jode(n)koeken, Blanke Vla, (producten met) Zwarte Piet enzovoort.
Gewoon, omdat het kan en kennelijk ook nodig is.

Mastermattie | 10-08-15 | 13:10

Zwarte Piet als angstbeeld voor kinderen is juist op de Moorse en Barbarijse slavenhalers / handelaars gebaseerd.
nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_slav...
Die kwamen je halen en namen je mee ...
en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_t...
De associatie door Quinsy Gario en anderen van Zwarte Piet met slavernij is dus niet alleen misplaatst, maar zelfs nog eens zeer ironisch en wrang.

CynicalBastard | 10-08-15 | 13:09

De Bijenkorf zit op zwart zaad?

dosis | 10-08-15 | 13:06

Mark6374 | 10-08-15 | 12:35
Een soort Twix dus, alleen de wikkel is goudkleurig.

Mastermattie | 10-08-15 | 13:04

Naast de kansenparels nu ook nog Gouden Pieten het kan niet op in ons kikkerlandje.

blauwe zander | 10-08-15 | 12:59

Ik begrijp niet waarom men zo toegeeft. Het lijkt mij dat het aandeel blanke autochtone bevolking dat aan Sinterklaas doet en kadootjes daarvoor koopt, groter is dan het aandeel gekleurden/minderheden.
Uit onderzoek is gebleken dat men Zwarte Piet gewoon Zwarte Piet wilt laten blijven. Waarom respecteert de Bijenkorf zijn doelgroep niet?

Julia | 10-08-15 | 12:58

@Piet Karbiet | 10-08-15 | 12:49
Leuk! Dank u!

Lupuslupus | 10-08-15 | 12:56

Ik hoop dat de Wijvenkorf hiervan leert dat de jankerts nooit blij zijn, en dat het daarom ook onmogelijk is om ze tegemoet te komen. Zwarte Piet niet leuk? Verhuis dan maar lekker naar een ander land, waar je de cultuur wel kunt pruimen. Liberia, misschien, die zwarte utopie. Of één van die mooie Arabische Lente landen, waar democratie en gevoelspolitiek grote stappen maken. Of toch die enge, racistische VS, waar al deze onzin vandaan komt?

Piet van het Padje | 10-08-15 | 12:55

Ik ben hier wel klaar mee. Deja vu gevoel big time. Dwangneurotische racisme roepers vinden altijd wel weer iets nieuws om aan hun dwang te voldoen. Next!

doskabouter | 10-08-15 | 12:52

Ongezien de typhus voor de Bijenkorf.

Schietmijmaarlek | 10-08-15 | 12:51

Dus men geeft ze een andere kleur ipv zwart en dan nog steeds janken!? MOOIZO!!! Dan is het dus niet de kleur wat ze dwars zit (wat een verrassing!), maak maar weer zwart die koppen!

davimore | 10-08-15 | 12:49

Mastermattie | 10-08-15 | 12:43

Dus als ik het goed begrijp kunnen we een nieuwe mode verwachten . Die gouden tand is zo 2013. Het gouden gezicht is de bom anno 2015.Vroeger zei ik tegen mijn kinderen . Kijk dat is zwarte piet. Een lieve man die kadootje geeft. Nu als ik langs de bijenkorf loop zeg ik tegen mijn kinderen . Kijk dat is een neger met inplaats van een gouden tand een gouden gezicht. Maar onder dat goud zit nog steeds zwart. Of ze aardig zijn weet ik niet. Want ik weet dat zwarte piet aardig is en kadootjes geeft. Maar deze neger met gouden gezicht ken ik niet. Het is geen zwarte piet.

tweetybird | 10-08-15 | 12:49

Lui die hun geld moeten 'verdienen' met klagen zullen zich nooit tevreden tonen.

Morris Stockwood | 10-08-15 | 12:48

Dacht dat de retailers hun lesje wel geleerd hadden maar nu blijkt de Bijenkort ook anti-Hollands te zijn.

i-Wonder | 10-08-15 | 12:48

Nederland wordt pas beter als azijnzeikers als anti-pieten oprotten. Zo. Laatste woorden die ik hier aan vuil maak, ik ga mijn slaaf even zwepen.

Vrije Nator | 10-08-15 | 12:47

Eigenlijk het enige wat ik weet van de Bijenkorf is dat de verkoopsters notoire sletten zijn, en ze een soort cult-achtige ideeen hebben over hun werkgever. Verder blijf ik toch al zo ver mogelijk van dat rijke linkse-mensen warenhuis.

Ommie de HaatMoker | 10-08-15 | 12:47

Ik ben het zat, deze koloniale overheersing door zeurpieten en booslims.
Zelfs zou heel Nederland dagelijks een slavernijherdenking organiseren, met extra offers op de altaren van de beroepsnegers, dan zou het nog niet genoeg zijn.

Jan Passant mk2 | 10-08-15 | 12:47

Ik stel voor om alle winkels die zwichten voor de anti-pieten-maffia te boycotten, en de inkopen alleen in winkels te doen die wél ballen hebben en de traditie niet mee-verneukt.

Scheetje Beef | 10-08-15 | 12:45

zwarte pieten die voor bling bling gevallen zijn...

Zyprexa20mg | 10-08-15 | 12:44

Nu maken ze trouwens negers met gouden tanden jaloers omdat zij niet meer dan een paar tanden hebben en die pieten helemaal van goud zijn.

Mastermattie | 10-08-15 | 12:43

**Schrapt bijenkorf uit de lijst met leveranciers**

jan-lul-de-behanger | 10-08-15 | 12:43

`Tijdens de Tweede Wereldoorlog moest de Bijenkorf als joods bedrijf overgedragen worden aan vertrouwelingen[5] en kon de leiding vluchten, samen met een selectie van het personeel. Ruim 700 medewerkers werden door de nazi's vermoord.` nl.wikipedia.org/wiki/De_Bijenkorf_%2...
Vluchten en andere aan hun lot overlaten, zo Bijenkorf.

toetanchamon | 10-08-15 | 12:43

Dan kan ik Sint + Pieten alleen maar adviseren om die bijenkorf dan maar te boycotten dit jaar.

Mastermattie | 10-08-15 | 12:41

andalucia | 10-08-15 | 12:32

Tsja dat is mischien wel zo. Maar helaas heeft die minderheid ons er opgewezen dat zwart niet mag. Zeg maar niemand had het dan ook opgemerkt als hun ons er niet op hadden gewezen.Maxima zou gezegd hebben quincy is een beetje dom geweest.Nu haalt die minderheid bij ons meerderheid het bloed onder de nagels vandaan.Daar komt ook nog het feit bij dat die quincy zo gek als een deur is en het doet uit commerciele oogpunten. Zijn bagger in het voetlicht brengen zoals kunstprojecten waar 3 mensen op af komen en hij daar riant soepsidie voor int.Want dat is die lul zijn echte reden. Het is een walg pur sang.

tweetybird | 10-08-15 | 12:41

Lol @ update. Wat verwacht je dan? De anti-Pieten en racisme-roepers zijn ALTIJD boos. Immers zit achter alles dat de blanke man doet per definitie een racistisch motief.

Le Roi | 10-08-15 | 12:41

Met al die bezigheden hier in het land van hun slavenhouders hebben de actievoerders straks geen tijd over om hun land op te bouwen.

J.Slavink | 10-08-15 | 12:41

#boycotbijenkorf

FredPretRaket | 10-08-15 | 12:40

Is er iemand in de panelen die een mooie poster kan maken van de Sint met een aantal ZWARTE Pieten? Dan wil ik er meteen 2 bestellen om 1/2 november voor mijn ramen te hangen.

Lupuslupus | 10-08-15 | 12:40

Schaamharing | 10-08-15 | 12:34

Links liggen? Ben je helemaal bedonderd! Rechtsom is weer eens niet goed genoeg?

kwark001 | 10-08-15 | 12:38

Ik word zo moe van die zeurpieten.
Kunnen ze gewoon terug naar naar Spanje/Afrika/Antillen...

--sql error-- | 10-08-15 | 12:38

"deze neger buigt voor niemand" maar wij buigen wel voor de neger....

slikbek | 10-08-15 | 12:37

Kan ik de zwarte lijst, met o.a. AH, Hema en Blokker, uitbreiden met De Bijenkorf.

Steinway | 10-08-15 | 12:37

Kaan78 | 10-08-15 | 12:22
'We zijn geen wereldspeler meer.'
Hoe bedoel je, 'we'?

Professor Superhirn | 10-08-15 | 12:36

-weggejorist-

bArAbAts | 10-08-15 | 12:36

Een gouden zwarte Piet. Waren de kraaltjes en spiegeltjes op?

bergsbeklimmer | 10-08-15 | 12:35

Racisme is van alle tijd. Wij Nederlanders zijn een slecht en stout volk. Die miljo... miljarden aan lalala geld voor de bodemloze put Afrika zijn allemaal leugens.

Zelf ben ik ook een verderfelijke racist. Echt waar.

Ik kwam pas geleden uit de kroeg midden in de nacht.
Zie ik aan de overkant van de straat een nege... ik bedoel zwarte-net-zoveel-waard-zijnde-helemaal-okeeje-super-nuttige-cultuurverrijkende-medemens een fiets jatten.

Ik schrok en dacht misschien is het de mijne wel. Ik zag tenslotte niet veel in het donker.

Dus ik rennen naar huis om te checken.

Maar gelukkig: de mijne was aan het stofzuigen.

Realism Is All | 10-08-15 | 12:35

Ik kom straks niet in winkels die geen zwarte zwarte piet hebben!!! Ben nu al bijna een heel jaar niet in Hema en AH geweest door de acties van vorig jaar! Kom maar op, winkels met zwarte zwarte pieten genoeg.

recycledtoiletpaper | 10-08-15 | 12:35

Maar hoe dan ook....... onder dat goud zijn ze nog steeds zwart ;-)

Mark6374 | 10-08-15 | 12:35

Ik ging al niet meer naar de HEMA. Nu zal ik ook de Bijenkorf vermijden. En met mij mijn familie en vriendenkring.
Het rijtje van winkels waar niet geshopt zal worden omdat onze Zwarte Piet ontbreekt, zal nog wel langer worden.

onnosel | 10-08-15 | 12:34

OK. Ik laat de Bijenkorf dit jaar LINKS liggen.

Schaamharing | 10-08-15 | 12:34

-weggejorist-

befferton | 10-08-15 | 12:34

@kwark001 | 10-08-15 | 12:30

Exact! Zwart op wit, zwart zien van, zwart van de honger.

TempusEdaxRerum | 10-08-15 | 12:33

Doorgeslagen in het policor denken tegenwoordig. Dát is pas racisme, als je een onschuldige Klaas & Piet gaat associeren met een heel slavernijverleden. Hoe slachtofferig kun je je opstellen? Alleen racisten houden zich bezig met kleurtjes.

Daarbij, Sinterklaas en zijn pieten zijn notoire boeven: fronza.nl/blog/447/sinterklaas-de-waar...

Karin5 | 10-08-15 | 12:33

De kleur goud geeft wel mooi de huidige staat van dat hele feestje samen. De fanatieke strijd tussen ouders om hun kind minstens zo gelukkig te maken als hun vriendjes met steeds verder oplopende eisen met bijbehorende stijgende kosten.
.
December is de zwartste maand voor gezinnen die niet zoveel te besteden hebben en hun kinderen ieder jaar weer mogen uitleggen waarom Sint en Piet hun lieve kroost beloond met een tweedehands trui en een oude afgedankte spelcomputer en die twee irritante verwende huftertjes van een paar straten verderop met een PlayStation 4 en een set nieuwe Nikes. Kappen met die onzin, we zitten hier over die huidskleur te zeiken omdat een groepje "onze tradities kapot wil maken", maar dat hele feest heeft al lang niets meer met enige vorm van traditie te maken. Het is een steeds duurder commercieel kapitalistisch feestje geworden (niks tegen kapitalisme verder) aangezwengeld door de commercie. We trappen er allemaal in, laten ons steeds verder opjutten en worden letterlijk zelfs agressief als iemand er kanttekeningen bij gaat plaatsen. Kijk eens even van een afstandje naar de gekte rond te feestdagen of bij die dolle dwaze dagen van de Bijenkorf waar mensen elkaar in de haren vliegen om een koopje te kunnen scoren. Werkelijk om je kapot voor te schamen.
.
Zwart, goud, groen, paars of stroopwafel... het zal me allemaal een rotzorg zijn, ik doe er sowieso niet aan mee.

kicktherabbit | 10-08-15 | 12:33

Kaan78 | 10-08-15 | 12:22 Noem mij maar racist maar wat een miskleun om de ramp met MH-17 te vergelijken met het zognaamd belachelijk maken van negers... als een lul op een drumstel

gasboer | 10-08-15 | 12:32

So who cares. De Bijenkorf heeft een grote traditie op het gebied van etalages en speciale thema's. Daarom ook worden om de zoveel jaar alle uitingen gerestyled, in de geest van de tijd waarin we leven. Tuurlijk is het geen toeval dat zwart nu door goud wordt vervangen. Maar laten we wel zijn, al in de zestiger jaren waren de klimpieten niet kouter zwart, maar hadden ze alle kleuren van de regenboog. Geen mens echter, die daar een knieval voor andersdenkenden in zag. Deze discussie is zooo overrated en op de spits gedreven, dat ieder woord wat erover gezegd wordt (inclusief de mijne) eigenlijk overbodig is geworden.

andalucia | 10-08-15 | 12:32

Ben ik blij dat die winkels die kruidnoten niet al in february verkopen. Nu begint de discusie pas in juli of augustus. Dan hadden we die het hele jaar gehad. Een minderheid die zegt dat wij geen zwarte piet mogen. En een meerderheid die daar voor moeten buigen. Ach ja. Ik weet best een eiland waar ze naartoe kunnen ,die minderheid. O oeps daar kwamen ze vandaan maar ze waren liever hier. Vreemd toch een land dat zelfs zoals hun zeggen tegen hun gerichte kinderfeesten heeft. En dat al ver voordat ze hier naartoe kwamen. Ze wisten het dus al ver van tevoren.Zijn ze massochistisch ofzo. Hoe dom kun je dan wezen. Ik zeg pak je biezen en ga terug naar dat eiland,zaak opgelost.

tweetybird | 10-08-15 | 12:32

Wat erruggg; de gouden Pieten verwijzen natuurlijk direct naar de Gouden Eeuw! En we weten allemaal wat de witte mensch toen aangericht heeft. De Bijenkorf DISCRIMINEERT !!!!

flbs | 10-08-15 | 12:31

Ik vind overigens dat de Bijenkorf ook moet stoppen met het verkopen c.q. gebruiken van suiker, katoen en specerijen. Je hebt principes of je hebt ze niet.

Capt. Iglo | 10-08-15 | 12:31

Q.G. is het beste argument voor post-natale abortus.

marcoplarco | 10-08-15 | 12:31

Uh, gouden tanden dus.

stom schaap | 10-08-15 | 12:30

TempusEdaxRerum | 10-08-15 | 12:29

Zwarte schoolborden, zwartwerken.. Oh wacht!

kwark001 | 10-08-15 | 12:30

Schande! Alsof alle huilquinsies goeden tanden hebben, of genoeg kunstsubsidies slurpen om zich vol te hangen met gouden kettingen! Wat een stereotypering weer!

stom schaap | 10-08-15 | 12:30

Oh en de 'zwarte dood' kan natuurlijk ook niet meer!

TempusEdaxRerum | 10-08-15 | 12:29

-weggejorist-

befferton | 10-08-15 | 12:29

Het is wachten op de varianten van; zwartkijkers, zwartrijders, iemand zwart maken, etc.

TempusEdaxRerum | 10-08-15 | 12:29

-weggejorist-

franck7020 | 10-08-15 | 12:28

Oproep aan alle Media "uitgezonderde zeikende linkse media van Nederland die blijven berichten sturen over anti Pieten". Doodzwijgen en negeren die zeurkousen. Ze hebben hun punt gemaakt prima. Maar nu is klaar. Deze mensen beseffen zelf niet dat ze juist racisme aanwakkeren.

franck7020 | 10-08-15 | 12:28

WTF? die etalage is nu al te bezichtigen? Ik moet nog op zomervakantie man!

Sjaak Faal | 10-08-15 | 12:27

Het kan me niet meer bommen geloof ik.. Een x aantal jaren geleden toen deze discussie steeds heviger werd, wisten we eigenlijk al dat zwarte Piet dit uiteindelijk zou gaan verliezen. Of het nu één, twee, drie of 10 jaar ging duren, alles wat nog een beetje Nederlands is moet kapot.. Weer een stapje dichterbij, want wat @Slipsnifter | 10-08-15 | 12:16 verder zegt.....

Z800 | 10-08-15 | 12:27

@OpperGek | 10-08-15 | 12:10
-
Zeker. De Quincy is weer in de maand.

bisbisbis | 10-08-15 | 12:26

Weet je wie er ook vaak gouden tanden hebben?

Kapitein Stijlvol | 10-08-15 | 12:26

Zoals we op de Zwarte Cross al zeiden: 'Wat zwart is, moet zwart blijven!'

Mestboerke | 10-08-15 | 12:26

Wie is BIJENKORF eigenlijk?! Ik ben nog nooit in mijn hele leven bij BIJENKORF geweest, dat naam alleen al vond ik heel stom, na deze stomme actie van BIJENKORF ga ik dus natuurlijk helemaal nooit naar BIJENKORF.

Wonderful-Life | 10-08-15 | 12:26

Wat maakt het uit wat bedrijven doen, activisten zeggen etc. Vier gewoon Sinterklaas zoals je het wil vieren, het is niet dat er controleurs op 5 december huis aan huis gaan om te kijken hoe ieder individueel gezin invulling geeft aan Sinterklaas. Al deze aandacht en deze hele hype is volkomen nutteloos en houdt de "discussie" alleen maar levend terwijl niemand (op 250 mensen na) daar op zit te wachten.

Capt. Iglo | 10-08-15 | 12:26

Nederlandse Stichting Bijenkorf..

kwark001 | 10-08-15 | 12:25

Kunnen we niet zwarte pieten ipv stroopwafelpieten als slappe lul laten lopen? Dat komt wat dichter in de buurt van de waarheid. We moeten kinderen niet voorliegen.

Kaan78 | 10-08-15 | 12:25

Boycotten en acties. Elke nacht hun etalageramen beplakken/beschilderen met Zwarte Pieten.

paulvink | 10-08-15 | 12:22

-weggejorist-

Kaan78 | 10-08-15 | 12:22

Lekke Quid weer de discussie openen .......

TimAmsterdammerT | 10-08-15 | 12:21

... als de gouden Piet maar geen zwarte oorbellen draagt!!... rassiesme!!!!

gasboer | 10-08-15 | 12:21

Elk jaar hoop ik dat de zwarte pieten discussie buiten de media wordt gevoerd. Of alleen op dode bomen en televisie, dan merk ik er ook niks van. Elk jaar word ik een halve maand vroeger uit de droom geholpen.

kutsmurf | 10-08-15 | 12:21

@Cuyahoga | 10-08-15 | 12:14
.
Kleine correctie; het was volgens mij 'Braai een korf'.
Van de Skottelbraai. Kan mij ook vergissen.
Bij het oud-Duitse Schwenkdraaien werden overspelige slaven gezamelijk al draaiend langzaam geroosterd.

Piet Karbiet | 10-08-15 | 12:21

@CynicalBastard | 10-08-15 | 12:17
De PvdA had ze evengoed wel geimporteerd..

Slipsnifter | 10-08-15 | 12:21

Laat me raden. De Bijenkorf heeft net als de Hema last van te veel klanten.
Staat nu dus ook op de zwarte lijst.

Raider Twix | 10-08-15 | 12:20

IK kwam er al jaren niet meer, en kom er de komende jaren ook niet meer.
Piet = ZWART.

Lampelul | 10-08-15 | 12:19

Nou zelfs met een gouden piet wil ik in die bijenkorf niet gezien worden. Geen premium zaak maar gewoon een veel te dure zaak. Hun exclusiefe rotzooi koop je een week later bij de action voor 1 vijfde van de prijs die de bijenkorf ervoor vraagt. Al hadden ze gewoon zwarte pieten er staan ging ik er nog niet binnen. Maar ja ze maken met gouden pieten de reden wel groter om er nooit naar binnen te gaan.

tweetybird | 10-08-15 | 12:19

Wéér een reden om niet meer bij de Bijenkorf te kopen...

Marvin_NL | 10-08-15 | 12:19

Die zien mij niet meer.

meneer Q | 10-08-15 | 12:18

*Bijenkorf aan zwarte lijst toevoegt*

Apollo | 10-08-15 | 12:18

'Zwarte huidskleur'? Zwart is helegaar, geeneens niet nooit een kleur!

kwark001 | 10-08-15 | 12:18

*die dagelijks

jip_86 | 10-08-15 | 12:17

Zoveel kosten de negers ons, wil de Bijenkorf zeggen. Hun gewicht in goud.

Madame Poitiers | 10-08-15 | 12:17

De Bijenkorf is zuinig. Die hebben zelfs 75 jaar lang de bordjes bewaard met "Joden niet gewenscht", geschreven in sierlijk vergulde letters voor een premium experience. Ze zouden zo maar weer van pas kunnen komen in een land vol wegkijkers met zwakke knieën, ruggegraatlozen en zieke geesten.

Morgenhout | 10-08-15 | 12:17

In één ding ben ik het inmiddels wel met die "Zwarte piet ies rassies" zeikerds eens - we hadden al die negerts gewoon in Afrika moeten laten.

CynicalBastard | 10-08-15 | 12:17

Zeer kwetsend voor alle mensen dure dagelijks worden uitgebuit om al dat goud uit de grond te halen. Zelfs Quincy kan het hier gewoon niet mee eens zijn.

jip_86 | 10-08-15 | 12:17

Dussss.... niks meer kopen daar in die landverraderstoko.

Mijnheer Harmsen | 10-08-15 | 12:16

De stereotype associatie van Zwarte Pieten met Bijenkorf bling bling is natuurlijk ook buitengewoon RACISTIES!!!

Godsammekraken | 10-08-15 | 12:16

Zucht...... in welk land kan ik me aanmelden als vluchteling?
Ik ga zwaar gebukt onder de EU/euro/Griekenland/islam/multikul/wegmetons/zwartepietisrassiesme-terreur.
Het voelt alsof ik in een strafkamp zit..

Slipsnifter | 10-08-15 | 12:16

MOOOOIIIII

Die we gaan we dus ook boycotten

Na de Hema nu ook nooit meer naar de Bijenkorf

Mich2007 | 10-08-15 | 12:16

Dus nu ook de Bijenkorf massaal "links" laten liggen.
Welke winkelketen heeft nog meer van dit soort rare ideeen?

Leffe Blonde | 10-08-15 | 12:16

Al die warenhuizen en al die andere die geen Zwarte pieten meer willen zijn gewoon LAFBEKKEN. Mensen daar gewoon niet meer kopen en zeker met Sinterklaas feest niet. Dan gaan ze wel anders piepen.

Cees5630 | 10-08-15 | 12:15

Volgens Iwan Leeuwin van Groenliegt moet de naam Bijenkorf sowieso verboden worden.
Deze naam komt uit het Zuid-Afrikaans en luidde oorspronkelijk ' Bij een korf' en werd gebruikt als blanke Afrikanen gingen picknicken en een vuurkorf meenamen en daar ' s avonds als het af begon te koelen een negertje in op stookten.
Is echt waar hoor, Iwan weet zulke dingen en iedereen die daaraan twijfelt is een smerige racist.
Gratis doekoe iemand?

Cuyahoga | 10-08-15 | 12:14

De Bijenkorf is toch wel de Erwin Starrenburg van de warenhuizen. Hebben geen respect voor anderen. Een gouden piet of een gouden tand. Erwin Starrenburg, euh, Bijenkorf succes.

toetanchamon | 10-08-15 | 12:14

De lol is er al lang af voor mij.
Ik ben blij dat mijn kinderen nog het onaangetaste sinterklaasfeest hebben kunnen vieren.
Nu ze niet meer geloven (de jongste DANKZIJ kudtmongool Quinsy) doen we voortaan surprise met kerst American style.
Om ze voor te voor te bereiden op de toekomst.
In Amerika.

wakkere_nederlander | 10-08-15 | 12:14

Bijenkorf zelf is "goud-achtig" dus wat dat betreft is het wel goed gekozen. Maar wat racistisch zeg... een wit paard!

polt | 10-08-15 | 12:14

Zware discriminassie van de zwartmensch!
Nu wordt bij mij de suggestie gewekt dat negers alleen maar van blinkende dingen houden.

KarelMarks | 10-08-15 | 12:14

Hier Bijenkorf, een dikke gouden middelvinger, voor uw NSN mentaliteit, voor uw diepe bukken, voor uw verraad aan Hollandes tradities.. sterf !
Zo.. we zijn vroeg dit jaar.

(c)ZWITSUL | 10-08-15 | 12:13

Sinterklaas draait zich om in zijn graf? Wat?!? Is hij overleden? Wanneer dan? In december was hij nog blakend!

J. Jarig | 10-08-15 | 12:12

Boycot? Golden Shower teen de deuren? Aandeel verliest 90% van zijn waarde? Quincy premiu
Kortibgspas?

hakbarry | 10-08-15 | 12:11

De Bijenkorf stond voorop de boeken van Salman Rushdie uit de schappen te verbannen in de 'week van het verboden boek' dus het past goed in hun traditie.

Simon_GS | 10-08-15 | 12:10

Pieten!? Het is verdomme begin Augustus..

OpperGek | 10-08-15 | 12:10

Gewoon boycotten die laffe Bijenkorf. *En* èlke supermarkt waar geen zwarte Pieten-snoepgoed te koop is.
Dat laatste heb ik vorig jaar ook gedaan; er was alleen Sinterklaas als snoepgoed en geen zwarte Pieten. Heb de zak snoep bij de infobalie neergelegd en gezegd dat ik dit dus niet koop!. "O dat wist ik niet dat er geen zwarte Pieten in zitten". Dat geeft niet mevrouw, wilt u het wel even doorgeven aan de bedrijfsleider? Ik hou niet van zulke fratsen. Dank u.

Lupuslupus | 10-08-15 | 12:10

Zwarte huidskleur ongewenst in Nederlandse carnavaleske cultuur.

Feynman | 10-08-15 | 12:10

Met al die prachtmensen die elke dag ons land binnenstromen wordt de Bijenkorf vanzelf een wespennest.

kwark001 | 10-08-15 | 12:10

Zwarte Piet is zwart. Aldus Mark Rutte, die keer dat hij niet loog.

Fijnstoffer | 10-08-15 | 12:10

-weggejorist-

Maris v/d Hof5393 | 10-08-15 | 12:09

De "r" is in de maand dus Koewinsie barst weer los *Emigratiemodus aan*

Brulboei_61SB | 10-08-15 | 12:09

Is weer eens wat anders dan een paar gouden voortanden... Toch?

Ommezwaai | 10-08-15 | 12:08

Dat lijkt meer op een Chinees, kan niet de bedoeling zijn lijkt me.

Gaz21 | 10-08-15 | 12:08

Goud is toch een universeel betaalmiddel?
De Bijenkorf ziet Pieten dus als universele handelswaar.
Kijk, dat is tenminste weer die VOC-mentaliteit die we graag zien.
Benieuwd wat Koewinsie hiervan vindt.

Cuyahoga | 10-08-15 | 12:08

Wederom het gedicht van H.M van Randwijk leest en bittere tranen weent….

kommabijmebinnen | 10-08-15 | 12:05

Quinsy en Sylvana zijn een groter gevaar voor de samenleving dan Mohammed B., Volkert en alle latente IS-strijders bij elkaar.

Zo is het maar net! | 10-08-15 | 12:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken