Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mensenhandelaren delen folders Resort Holland uit

ezgif-2768686080.gifNederland, Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken staan er goed op in de laatste vakantiebrochures voor vluchtelingen. Europese grensgestapo Frontex heeft een reisfolder voor onbeperkt gratis overnachtingen onderschept, die door mensenhandelaren werd uitgedeeld aan Syrische vluchtelingen. Zodra je Nederland binnenkomt, krijg je een sleutel van je luxe villa in je handen gedrukt, worden er wekelijks emmers met geld over je hoofd uitgestrooid en mag je Doutzen Kroes aan je harem toevoegen. En een gratis wasmachine. Miele, niet die plastic troep van Whirlpool. Er worden uitkeringen van 220 tot 1600 euro beloofd en een verblijf in een stenen huis met ramen van glas + overal opladers voor je smartphone. Staatssecretaris Klaas Dijkhoff sust de #ophef door te stellen dat de folder de boel schromelijk overdrijft. Zo zou je als asielzoeker geen 'uitkering' krijgen, maar 'leefgeld'. Nou, dat zal een teleurstelling zijn. Dat je gratis geld een ander naampje heeft dan in de folder. Zaken mooier voorstellen is de essentie van reclame, Klaas. Maar het feit dat je nooit de verrukkelijk hamburger van de TV-reclames krijgt bij McDonalds, wil niet zeggen dat je er geen hamburger kunt krijgen. Bovendien gokken we dat Syrische vluchtelingen nooit de "NRC Checkt" over deze folder lezen. Mensenhandelaren lokken mensen in niet al te rooskleurige positie om te investeren in een doe-het-zelf-migratie, met de Nederlandse verzorgingsstaat als gegarandeerd rendement. Dat is een probleem voor zowel de vluchtelingen als Nederland en dikke winst voor de mensenhandelaar. Noem het cynisch, maar met elke watje dat wij als Noord-Europa toevoegen aan het bed om vluchtelingen in te leggen subsidiëren we de bedrijfsvoering van mensenhandelaren. Een eerste stap in de goede richting zou zijn om de teleurstelling in All-In Resort Holland bij aankomst een stuk groter te maken en dan hopen op slechte reviews op AsielTripAdvisor. Update: Nu met de reisbrochure uit het (nogal beperkte en weinig diepgravende) Frontex Smokkel Rapport (pdf).

Reaguursels

Inloggen

WTF te rooskleurig want de wachttijden voor huizen zijn eigenlijk fors langer???? Dat en niet leuk bedacht maar er klopt geen jota van is het beste wat ze kunnen vinden als verweer? Want "die 250,- euro is geen uitkering nee wij noemen het leef geld", is eigenlijk helemaal niets. En dat de overheid de huur niet betaalt weet iedereen en z'n moeder, dat doen wij namelijk... de burgers. Maar voor de rest klopt de informatie over Nederland dus gewoon... wisten wij wel hoor. De Nederlandse overheid haat negers dat moet wel, en lokt ze hun dood in ergens ver op zee met de hoop op een schijnleven (je bent er wel maar kan niet mee doen) in 't verschiet want lijstje. Wat een hersenscheet is dat zeg, wie dat overheidsbeleid bedacht heeft is ziek in z'n hoofd... dat moet haast wel iemand met idealen geweest zijn.

Opportunist | 28-07-15 | 23:48

@theo-is-dood Ik ben het direct met je eens dat opvang van asielzoekers niet gaat leiden tot een oplossing. Ik ben het ook met je eens als een soort van braindrain plaats heeft dat dat zelfs schadelijk is. Maar ik heb slechts willen nuanceren dat mensen die vluchten voor geweld en uitzichtloosheid niet moeten worden weggezet als halve criminelen en "dobber negers". Het zijn mensen op drift. De oplossing voor Afrikaanse problemen zo bijvoorbeeld kunnen beginnen met een afbouw van landbouwsubsidies in Europa, dit geld stoppen in innovatie (waar we goed in zijn) en het opheffen van import heffingen van landbouw producten. Hierdoor krijgen de normale mensen uit Afrika een kans met vrijwel het enige export product, kunnen wij voorop blijven lopen.

Everest4939 | 28-07-15 | 19:53

@ Everest4939 | 28-07-15 | 12:30
We hebben het inderdaad redelijk goed voor elkaar in Nederland. Vergeet niet dat onze vaders en grootvaders daar nog zes dagen per week voor gewerkt hebben. We doen echter Afrika en de Afrikanen er geen plezier mee om hier uitkeringen uit te delen aan immigranten uit Ghana, Liberia, Nigeria, Ivoorkust en Gabon. De meest actieven zijn daar hard nodig om hun samenlevingen op te bouwen. Daar moet energie in worden gestoken in plaats van in gesubsidieerde asielprocedures, uitkeringen en tot mislukken gedoemde integratietrajecten.

theo-is-dood | 28-07-15 | 18:48

Lees Thilo Sarazzin!
In 'Deutschland schafft sich ab' schetste hij een somber toekomstbeeld. Duitsers krijgen steeds minder kinderen maar worden wel steeds ouder. Ondertussen groeit de islamitische migrantengemeenschap dankzij een veel hoger geboortencijfer. Doordat deze bevolkingsgroep lager opgeleid is en vaker werkloos, wordt Duitsland over het geheel genomen dommer.
Met racisme heeft die conclusie volgens Sarrazin niets van doen, wel met statistiek. En dat politici de verontrustende feiten niet willen zien, ligt aan het politiek correcte denken dat elk debat in de kiem smoort, meent hij.In 1990, na vijftien jaar trouwe dienst, verliet hij het ministerie om mee te helpen met het privatiseren van staatsbedrijven van de voormalige DDR. Hij werd staatssecretaris in het ministerie van financiën van Rijnland-Palts, werkte enige tijd voor de Duitse spoorwegen en maakte in 2002 zijn entree in Berlijn, als 'senator' van financiën.

Daar ontpopte hij zich als eigenzinnig denker. Hij begon op te vallen als iemand die niet bang is te zeggen wat hij denkt, ook al strijkt dat iedereen tegen de haren in. Want met Berlijn was het geen liefde op het eerste gezicht. Sarrazin vond de stad maar kleinburgerlijk, en dan had je ook nog eens die mild anarchistische cultuur van - in zijn ogen - luie en louter op subsidies vegeterende kunstenaars. In Berlijn werd geen geld verdiend, maar er waren wel coole feestjes.

Zorgelijk vond hij wijken als Kreuzberg en Neukölln, gedomineerd als ze werden door een arme Turkse bevolking die bereid noch in staat bleek te integreren in de Duitse cultuur. Gedetailleerd becijferde hij dat een werkloze in Berlijn van minder dan vier euro per dag rond kan komen (los van de huur). Werklozen zitten de hele dag thuis, aldus Sarrazin, met een kachel die maar staat te loeien. Dat kost energie.

Laat ze een extra trui aandoen. Sarrazin, zelf woonachtig in een rijke wijk in West-Berlijn, is trots op zijn reputatie van strenge saneerder: onder zijn leiding kreeg Berlijn voor het eerst te maken met een begrotingsoverschot.
In 2009 legde hij zijn ambt neer en trad hij toe tot de directie van Bundesbank, de Duitse centrale bank. Veel hoger kun je je als econoom niet opwerken. En juist toen schreef hij 'Deutschland schafft sich ab', waarvan meer dan 1,4 miljoen exemplaren werden verkocht: het best verkochte non-fictieboek in naoorlogs Duitsland. In één klap werd de stoffige, besnorde econoom met zijn ronde brilletje en korte grijze haren, flegmatiek en stroef in de omgang, het middelpunt van een landelijke rel. En verloor hij zijn baan bij de Bundesbank.

theo-is-dood | 28-07-15 | 18:37

Het is tijd voor een opstand (momenteel helaas in woorden), tegen de malloten en de levensgevaarlijke elite mongolen in Brussel. De EU moet afgeschaft worden en wij moeten de grenzen van Europa onmiddellijk versterken! Anders zullen wij geen toekomst meer hebben, onze kinderen zullen worden opgezogen in de hel van de EU en wij als Europees volk zullen vervangen worden door afrikanen en Aziaten zoals de EU (ja de EU zelf) dat heeft verspeld (en uitvoert)! WORDT WAKKER MENSEN! De vijanden van Europa hebben zich al eeuwen lang diep gevestigd om ons heen en wij worden vanuit binnenuit vernietigd...
.
*Pakt koffie en gaat achter de buis naar het NOS journaal kijken* Dit hierboven is volgens het NOS journaal TOTALE onzin, scrol maar door...

De*correcte*kerstman | 28-07-15 | 18:19

In de natuur reageren dieren altijd erg agressief op ongewenste indringers in hun territorium. Er komt een moment dat deze zeer natuurlijke instincten ook bij de mens alhier de kop op steken, zeker als eigen levenswijze of familie echt in het geding gaan komen. Zover is het nog niet, maar met deze massale instroom van "vluchtelingen" komt dit punt zeer snel dichterbij. Zeker in dit al overbevolkte land. Vanaf dat moment wordt het werkelijk onaangenaam hier en vervelend.. Een soort voortdurende oikofobe indoctrinatie en hersenmassage van onderwijs en media kan dit instinct lange tijd onderdrukken.
.
Tot het moment daar is.. Een verschrikkelijke terroristische aanslag of een moord op een populaire politicus kan een aanleiding zijn tot grote maatschappelijke onrust en het zoeken naar een zondebok. Een moord kan leiden tot een wereldoorlog zelfs.(WO1)
Geen Gütmensch of linkse fabeltjes over maakbare samenlevingen kan vanaf dat moment dit oerinstinct nog stoppen. Het meest ironische is dat ze het zelf nog gefaciliteerd hebben ook met hun linkse drammerige waanideeën.(De wereld is van iedereen!) En ook zullen deze volksverlakkers als eerste Wir haben es nicht gewusst gaan preken als de beer eenmaal los is. Voorbodes van dit gebeuren ziet men al in Italië en Oost-Duistland de kop op steken. Er wordt de bevolking gewoon iets opgedrongen wat men structureel hier niet wil! Ondermijning van sociale cohesie, afbraak sociale systemen en desintegratie van eigen cultuur en inrichting van vrije levenswijze. Behalve dan degenen die werkzaam zijn in de zieligheidsindustrie, die varen er voorlopig wel bij.

Gaul Shaarad | 28-07-15 | 17:13

@pane mmm ik denk niet dat het zo ligt. Libanon is behoorlijk arm en zeer gesegegreerd: moslim, maroniet, etc. Het is een land met een derde van Nederland dat 1,2 miljoen Syriërs moet verstouwen, naast veel Palestijnse vluchtelingen. In NL leven nu ongeveer 225duizend vluchtelingen. Als we dezelfde aantallen zouden opnemen moeten we dus 3,6 miljoen mensen absorberen. Dat is simpelweg niet te doen, al zijn we een stuk rijker, beter georganiseerd en beschikken we over een veel betere infrastructuur. Probeer je dat eens voor te stellen 3,6 miljoen. Kortom ons gekrakeel bij 24 duizend vluchtelingen in 2014 is bijzonder treurig. Te meer we continu roepen dat de opvang in de regio moet plaats vinden: dat gebeurt allang.

Everest4939 | 28-07-15 | 15:49

Ik denk dat Mastermattie | 28-07-15 | 09:02 gelijk heeft.
Frontex vormt de ziel van de asielzoekers-industrie.

PrinsesStoepje | 28-07-15 | 14:31

@Everest4939 13:54
Dat zijn regio landen met dezelfde cultuur en hetzelfde geloof, dat klinkt toch al veel logischer.
Ik denk ook dat als 90% van huidige vluchtelingen stroom geen moslim was, men hier ook veel minder heftig zou reageren. Veel mensen zijn tegenwoordig angstig hiervoor. Wellicht ook niet vreemd kijkend naar alle brandhaarden in veel MO landen.

pane | 28-07-15 | 14:09

@Dawassiknie Ik heb helemaal niet gepleit voor meer vluchtelingen. Ik stel alleen vast dat de ongelijkheid en veiligheid situatie een exodus heeft teweeg gebracht. Het stoort me dat er over die mensen termen als gelukzoekers gebruikt wordt. Ik weet niet waar de grens ligt, wat ik wel weet is dat in een land als Libanon, dat kleiner is en waar 5.9 miljoen mensen wonen op het moment 1.2 miljoen Syrische vluchtelingen zitten. Is dat een wenselijke situatie, nee uiteraard niet. Turkije, Jordanië en god beterend Irak vangen er op dit moment nog eens 2.8 miljoen op. Maar ik hoor in Nederland ontzettend veel mensen steen en been klagen en je zou haast denken dat de Nederlander hier het slachtoffer is. Oplossingen zoals een platitude als "grenzen dicht" zijn geen oplossingen en slechts een uiterste simplificatie van een heel groot menselijk drama.

Everest4939 | 28-07-15 | 13:54

@Dugo Maleisie liet de bootvluchtelingen niet binnen maar stuurde ze terug.
Moeten ze hier ook doen is het probleem zo opgelost.
Ben zelf gister net terug uit Maleisie en als de moslims hier net zo tolerant zijn als daar zou ik geen moeite hebben.
Ben vaker in Islamitische landen geweest maar de Malay is zeer tolerant en zachtaardig.
Met alcohol geen probleem,openbaar strand gewoon in je bikini.
Schouders hoeven niet bedekt... behalve als je moskee wil bezichtigen natuurlijk.
Niemand die je een blik geeft van ik ben moslim dus superieur.
Moslima's die als kamermeisje werkt.
Iedereen werkt en leeft naast elkaar.
Moskee wordt afgewisseld met kerk en hindoe tempel.
De enige burka die je er ziet komt uit het midden oosten maar aan de reactie te merken van de Maleisier hebben ze daar niks met het extremisme.
En de Arabier gedraagt zich daar dus ook normaal en zit dus tussen schaars geklede gasten en past zich aan.
Zou er zelf niet willen wonen blijft een derde wereldland met open riolen.Maar de bevolking is niet boos zoals in Afrika,Midden oosten en hier waar ze overal om klagen.

Lilia2 | 28-07-15 | 13:52

Everest4939, waar ligt voor jou de grens dan? 1 miljoen vluchtelingen binnen halen? 5 miljoen? Waar ligt de grens voor jou?

Dawassiknie | 28-07-15 | 13:44

Everest4939 | 28-07-15 | 12:30

Dat men wel de belastingdruk verhoogt maar geen rekening houdt met de verwachte verbetering is toch wel een teken aan de wand.
Bijvoorbeeld, ga eens na bij hoeveel zaken de vermogenstoets een rol speelt waar dat voorheen niet het geval was. Dat betekent dat sluipenderwijs je spaargeld vermengd wordt met je inkomen. Dat spaargeld heb je hard nodig om de Onbetrouwbare Overheid te kunnen overleven. Zonder buffer redt je het niet om bijvoorbeeld twee jaar zonder inkomsten te overbruggen of om stijdende ziektekosten en scholing voor je kinderen te kunnen betalen.

De overheid is bezig het land te kannibaliseren, de maatschappij is opzettelijk zo ingewikkeld mogelijk ingericht zodat de meerderheid van de kiezers de grote lijn niet meer kan volgen. Allerlei statistieken dienen om je in slaap te laten vallen.

Zodra onze reserves op zijn ontstaat een sociaal laboratorium dat zijn weerga in de geschiedenis niet kent: 17 miljoen behoeftigen op een piepklein stukje land, het merendeel op elkaar gepakt in de steden.

Laat Griekenland tot voorbeeld dienen, word wakker!

kindapaas | 28-07-15 | 13:43

Nederland verkansieland.

Schietmijmaarlek | 28-07-15 | 13:21

Maya de Blij | 28-07-15 | 11:13
De waarheid kan ook simpel zijn. Ik neem er dan ook geen woord van terug!

The7thGuest | 28-07-15 | 13:20

@Mark_D_NL | 28-07-15 | 12:50
verkeerde topic. sorry.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 13:05

Everest4939 | 28-07-15 | 12:30
Nuchterheid is ver bij jou te zoeken.

Sovy | 28-07-15 | 13:03

-weggejorist-

Mark_D_NL | 28-07-15 | 12:50

"Staatssecretaris Klaas Dijkhoff sust de #ophef door te stellen dat de folder de boel schromelijk overdrijft." Zo'n uitspraak verwacht je van iemand van de PVDA, maar niet van de VVD. Ze halen echt het beste in elkaar naar boven..... NOT!

ley007 | 28-07-15 | 12:43

Daarom, Everest4939, precies DAAROM komt dat spullie hierheen gedobberd.
Omdat het ons hier iets beter lijkt te gaan en er volgens lachebolletje Trutte 5 miljard over is.
Kijk eens aan, de dobberaars weten daar wel raad mee.
Alklemaal richting luilekkerland, Walhalla en eeuwige jachtvelden.

mallekater | 28-07-15 | 12:35

"Advocaat Wil Eikelboom van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang"
.
Geen verder commentaar nodig.

naraga | 28-07-15 | 12:35

@Everest4939, U had masseur moeten worden.

topsporter | 28-07-15 | 12:34

@Kievit voor zover ik weet trekt de economie aan. Komt er vijf miljard lasten verlichting en staan we op de zevende plaats van de gelukkigste landen ter wereld. We staan ook zevende qua hoogste inkomen per hoofd van de bevolking. Criminaliteit cijfers dalen. Kortom we hebben een hoop te verliezen en dat is denk ik de crux; angst. Het is volgens mij toch echt niet heel slecht in Nederland en de bedreiging vooral een subjectieve angst. Laten we toch vooral een beetje nuchter blijven, wat ooit een kern kwaliteit was. Beeldspraak als tsunami's, gelukzoekers, overspoelen, etc dragen niet bij aan een inhoudelijke discussie gebaseerd op feiten in plaats van gekrakeel.

Everest4939 | 28-07-15 | 12:30

@Everest4939 | 28-07-15 | 11:50

Leuk zo'n filosofische vraag over wat je zou hebben gedaan in hun plaats, de vraag is eigenlijk met de situatie zoals het is 'wat te doen in onze plaats.'

Het betere leven zoals wij het hebben kunnen wij die mensen simpelweg niet geven, niet op de manier zoals dat jaren is geprobeerd. Het importeren van een onderklasse die altijd onderklasse zal blijven omdat het gat niet meer te dichten is tussen een geitenhoeder en een kind van vier dat achter de laptop zit, in een land dat niet meer in opbouw is en er dus ook niet meer mee kan worden gegaan in de flow van vooruitgaan.

Sterker nog, toen het land in opbouw was konden we het al niet. We hebben die mensen niets te bieden, ook al lijken we zo rijk.

Bruno Alaska | 28-07-15 | 12:24

@vanhetvarken | 28-07-15 | 10:54
Het Europees parlement heeft werkelijk geen zak te vertellen waar het om relevante zaken gaat en houdt zich derhalve met stofzuigers en pindakaas bezig. De echte beslissingen worden onderhandeld door regeringsleiders in achterkamers.

koeberg | 28-07-15 | 12:04

En de asielmafia zag dat het goed was...

Ik hoop dat alle lui die nu binnen komen onder zachte, linkse maatregelen even flink onder de loep worden genomen door een toekomstige overheid. En doei, terug naar huis.

Piet van het Padje | 28-07-15 | 12:03

@Everest4939 | 28-07-15 | 11:50
Kunnen inwoners van Eritrea mensensmokkelaars betalen???

koeberg | 28-07-15 | 12:00

Beste Everest. In hun (de asielzoekers) plaats zijnde, zou ik hetzelfde doen. Ik neem de asielzoekende mens ook niks kwalijk.
Waar het om gaat, is dat onze regering, de mensen, die primair de belangen van de Nederlanders moeten behartigen, ervoor kiest, geld, huisvesting en ruimte liever te doen toekomen aan vreemdelingen, die nimmer iets aan de Nederlandse samenleving hebben bijgedragen dan aan de eigen bevolking, waarvan de meesten (en zeker de ouderen) jarenlang wél hun steentje hebben bijgedragen aan het bestaande systeem van sociale zekerheid.

Kievit | 28-07-15 | 11:56

Het is duidelijk dat dit onderwerp altijd een hoop emotie oproept. Maar ik wil toch even een aantal feiten kwijt: eindeloos veel reacties gaan over dat ze terug moeten naar Afrika, en dat de bevolkingsgroei van Afrika het probleem is. Allereerst komen verre weg het grootste deel van de huidige vluchtelingen uit Syrië. Dat ligt (ten overvloede) niet in Afrika maar Azië. Daarnaast is er ook een instroom van asiel zoekers uit Eritrea. Eritrea is zelfs voor Afrikaanse begrippen straat arm en uitzichtloos. De VN schat in dat 70% niet genoeg eten tot zich kan nemen. Syrië ligt volledig in puin, talloze strijdende partijen van regering tot Is en bombarderende coalitie troepen gaan er dagelijks los. De mensen die dit soort oorden ontvluchten noemen wij nu voor het gemak "gelukzoekers". Maar is geluk niet iets wat we allen nastreven? Denk aan de piramide van Maslov. Liggen we niet massaal op de bank bij de zielenknijper over onze jeugd te debiteren? Staan we niet in dikke rijen bij een nieuwe attractie van de Efteling? Reizen we niet als kuddes uit naar Zuid Frankrijk om te genieten? Snuiven en zuipen niet hele hordes zich te pletter in het weekend? Zijn er niet honderden festivals om de zomer te vieren? Waarom? Om gelukkig te zijn, al is het maar voor even. Hoe krom, klein denkend en angstig is het dan om mensen die opzoek zijn naar veiligheid en eten gelukzoekers te noemen. Zolang er zulke extreme verschillen zijn op de wereld in rijkdom en veilheid zullen er migratiestromen zijn, daar kunnen jullie boos om zijn, maar wat had u gedaan in hun plaats?

Everest4939 | 28-07-15 | 11:50

Aan het strand van Noordwijk, Zandvoort en Callantsoog.
All Inclusive!
Wie wil dat nu niet?
(Alleen in de zomer als het warm is hé, maar dat geldt voor mij)
Alleen ik heb er de tijd niet voor, ik werk me de pleuris.
Zoals ze willen.

Hyperventilator | 28-07-15 | 11:49

Gaat Dijkhoff nu een Eigen folder uitgeven met wel klopppende dingen? .
TheseDays00 | 28-07-15 | 09:05
.
Met kloppende dingen? Dan wordt NL nog aantrekkelijker voor de calculerende gelukzoeker. Wat een uitkering van 1.600 euro per maand is laag hoor, voor een gezin. Ouderpaar met twee kinderen (en meestal hebben ze er meer) komt met toeslagen en kinderbijslag uit rond de 2.100 euro uitkeringen. En wat ze ook vergeten, als je van een uitkering leeft is onderwijs geheel gratis. Net als sowieso de zorg voor de kinderen natuurlijk. En ze krijgen voorrang bij sociale huisvesting hm.

Hans Hillen | 28-07-15 | 11:45

EU belooft asiezoekers:
- gezinshereniging na 3-5 maanden in DE, NL 6-12 maanden na verblijfsvergunning
- 220 euro direct, na verblijfsvergunning: 1400 - 1600 euro
- permanent verblijf als oorlog langer dan 5 jaar duurt (welke duurt nog korter? NAVO blijft stoken daar.)
- Gratis huurhuis.
-
Dus ik ben aan het werk voor 1400-1600 euro voor asielzoekers!!11!!!
Maar je eigen familie kan verrekken met 1000 euro bijstand, of niks!!!!!

Raider Twix | 28-07-15 | 11:45

Laurent Muschel is de Europese Director for Migration and Protection at European Commission volgens zijn LinkedIn. Een Fransman. Een bureaucraat. Mag 400 miljoen Euro stuk slaan per jaar, althans, dat is het budget. En krijgt niets voor elkaar, zo te zien. En dat onderzoek ook. Jezus, dat doet een leerling van de Havo beter. Wat een wassen neus. Ik had veeeeeeeeeeeeeeel meer verwacht van Frontex. Maar dat is wss erg dom van mij.

Hans Hillen | 28-07-15 | 11:37

Laat mij raden. Hebben zij gekregen van D66?

Vageling | 28-07-15 | 11:33

Toch kan ik me niet voorstellen, dat de gemiddelde VVD-stemmende kiezer blij is hiermee en met de reactie van stas Van Dijk. Zou er in die partij nou helemaal geen tegengas komen? Blunder op leugen op blunder in de Griekenland-kwestie en nu weer onstuitbaar groeiende asielstromen en je ziet nauwelijks verandering in het stemgedrag van de Nederlander. Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik zou het prima vinden als er eens een sterke leider opstaat die aan al deze ongein een krachtig einde maakt en ervoor zorgt dat Nederland weer een land wordt waar de belangen van de Nederlanders op de eerste plaats komen.

Kievit | 28-07-15 | 11:28

Advocaat Wil Eikelboom van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang.
.
Ja, logisch, het is erg goed voor Wil z'n werkgelegenheid.

Hans Hillen | 28-07-15 | 11:26

"Dat Nederland als het beloofde land wordt afgeschilderd, kan een aanzuigende werking hebben op de toestroom van vluchtelingen, erkent de staatssecretaris. Toch is hij niet van plan om de opvang te versoberen, zoals nu het geval is in Denemarken. De slagingskans van een asielaanvraag speelt mee als mensen voor Nederland kiezen."
.
Heeft ongeschikte hipster Dijkhof ook nog vertelt WAAROM hij de opvang niet versobert? En wat die slagingskans betreft. Nederland laat 60% van de vluchtelingen toe, Belgie en Denemarken 30%. Ook niet duidelijk waarom dat is.

Hans Hillen | 28-07-15 | 11:25

Bedankt voor de update GS want het leek er nu op dat Frontex een folder 'onderschept' had terwijl uit de link dus duidelijk blijkt dat zij die folder zelf geproduceerd hebben! Wel niet de folder, maar het document dat door de mensensmokkelaars gewoon gekopiëerd kan worden.
Helaas blijft de overige mainstream media weer leugens verspreiden en legt niet de schuld neer bij Frontex zelf en de overige zieligheidsindustrie. Gaan jullie die Wim EIKELboom ook nog verder doorlichten? Ben wel benieuwd hoeveel subsidie die vent opstrijkt.

dalskog | 28-07-15 | 11:24

Maya de Blij | 28-07-15 | 08:59

Ik ben blij voor je dat je je huis en inkomen ter beschikking stelt.
De menselijke warmte zal je de daarna hard nodig hebben.
Niemand met een toekomst heeft namelijk tijd, ruimte, wil of geld voor het zelfingenomen (pleonasme-alarm) altruïstisme.

Oktoberfest | 28-07-15 | 11:24

"Europese grensgestapo Frontex heeft een reisfolder voor onbeperkt gratis overnachtingen onderschept, die door mensenhandelaren werd uitgedeeld aan Syrische vluchtelingen."

Dit is onjuist! Deze folder is gemaakt door Frontex en (bewust?) gelekt, zodat de mensenhandelaren deze documenten in bezit kregen.

Een wezenlijk verschil met hetgeen jullie melden en zal derhalve aangepast of aangevuld moeten worden om een juiste weergave te schetsen van de situatie. Of mag dit niet van de moedermaatschappij?

GaatDeGoedeKantOp | 28-07-15 | 11:22

De Deense minister van integratie gebruikte het interne document al om aan te geven dat Denemarken de uitkering aan asielzoekers moet halveren. Politici uit België zijn juist verheugd dat hun land níet op het lijstje voorkomt.
.
Kijk, zo blij zijn alle landen nou met asielzoekers. Asielzoekers die blijkbaar zo voor hun leven moeten vrezen dat ze toch nog even het land met de hoogste uitkering uitkiezen. Niet het meest veilige land of het land met de meeste arbeidskansen, maar het land met de hoogste uitkering. Hypocriete, leugenachtige bende die ons heel veel geld kost. En de EU blijft maar de andere kant op kijken.

Hans Hillen | 28-07-15 | 11:20

Een gespreid bedje voor de asielzoekers, een inktzwarte toekomst voor onze kinderen voor wie alles professioneel gesloopt wordt door Rutte.

miss error | 28-07-15 | 11:19

Tijd voor een tegenfoldertje met heftige godwins over hoe het volk er hier over denkt. Er is vast nog wel een transavia piloot en een Argentijnse MDD 80 die deze willen gaan bezorgen terplekke
. Tijd voor tegengeluid

voedselbankier | 28-07-15 | 11:19

Peter_K | 28-07-15 | 11:09

De bevolkingsgroei in Afrika is voorlopig nog niet afgetopt, maar dat gaat komen. Want alfabetisering gaat door. Er is een revolutie nodig, en dat zou permaculuur kunnen zijn. Doe in heel Afrika permacultuur, en de bevolkingsgroei is geen probleem meer, de geboortebeperking kom vanzelf met alfabetisering. Internet is mondiaal, kennis verspreidt zich.

Van Duyvenbode | 28-07-15 | 11:17

En de aloude media ? "Die-Wilders wordt vervolgd in Oostenrijk voor discrimineerde uitspraken"
(werkelijk: aangifte door pro-islam clubjes).
Maar het leidt zo lekker af.

Kamervraag | 28-07-15 | 11:13

@The7thGuest | 28-07-15 | 09:25
Ga eens kijken in Syrië voordat je zoiets simpels zegt.
Of durf je dat wellicht niet?
Ik zou je groot gelijk geven, ik zou er ook niet heengaan.
Begin je het te begrijpen?

Maya de Blij | 28-07-15 | 11:13

@Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:04
Toen die grote hongersnood in Ethiopië was (ten gevolge van het doelbewuste beleid van een communistische dictator) leefden er zo'n 20 miljoen mensen in dat land.
.
Op dit moment nadert de bevolking van Ethiopië reeds de 100 miljoen.
.
En dat is de trend voor heel Afrika.
.
De productie verhogen biedt geen enkel soelaas. Iedere vooruitgang wordt volledig geabsorbeerd door de bevolkingsexplosie. Het enige wat helpt is geboortebeperking.

Peter_K | 28-07-15 | 11:09

Nederlandse burgers maak de borst maar nat, u moet dit ongevraagd betalen, dus:
- duurdere huisvesting
- minder toegang tot huisvesting, ook al zit u in nood
- als u niet meer kunt betalen; huisuitzetting
- geen verblijfsvergunningen meer voor bejaardentehuis
- hogere ziektekosten, beperking medische hulp
- hogere eigen bijdrage ziektekosten, waarvoor voor u geen kwijtschelding kunt krijgen
- verlaging van al uw uitkeringen en uiteraard hogere belastingen
En geen uitzondering voor zieken, ouderen, kleine ondernemers, gehandicapten en andere Nederlandse behoeftigen

Kan Rutte daar ook een folder over maken, voor zover het nog niet duidelijk is?

miss error | 28-07-15 | 11:03

@martinspire. Fout! Dit kun je wel degelijk tegen gaan, door namelijk deze hele Asielindustrie per ommegaande te ontmantelen. Lucratieve baantjes ter faveure van Linkse Goegemeentes en ten koste van de inheemse bevolking! Alles dat hier met valse, niet bestaande danwel zeer verdacht riekende papieren binnenkomt, gelijk terug, niks 1e aanvraag. Ook asielzoekers die zich in de AZC's al misdragen, per DIRECT het land uit. Geen discussie. En deze staatssecretaris kon geen groter brevet van onvermogen afgeven met zijn antwoord. Direct de laan uit, wegwezen, en géén wachtgeld! Hetgeen dat mijn bloeddruk door het plafond laat gaan is dat ik een zondag moest zien hoe in het verzorgingshuis waar de moeder van een goede vriendin zit, geen tijd/geld was om die mensjes een menswaardig uiteinde te geven na een leven van hard werken en zuinig leven! Ik ga proberen niet te vloeken in dit luikje, meevallen zal dit echter niet. Wat wórden wij als inheemse bevolking toch in de bek gepist! En "Den Haag" ziet dat het goed is. Nog een oplossing; alle Linkse Gutmenschen verplícht asielzoekers in huis, en op eigen kosten! Eens kijken hoelang het duurt voordat de lol eraf is. Ik ben er namelijk klaar mee om te blijven betalen voor lieden die hier maar met 1 gedachte komen, profiteren. En en passant ook nog eens de boel onleefbaar maken met hun onverkwikkelijke rotgeloof. Mijn Lakota familie gaat zooo gelijk krijgen, en het ergste is nog dat we er als domme schapen bij staan te kijken. En ieder die er wat van durft te zeggen wordt als Tokkie, Xenofoob, racist, etc. aangemerkt...

Sjefke7807 | 28-07-15 | 10:55

Zelfs de zuigkracht van stofzuigers wordt geregeld door Brussel, maar overal dezelfde condities voor immigranten is te moeilijk kennelijk.

vanhetvarken | 28-07-15 | 10:54

Gekleurde mensen zijn zielig, en dat racistische blanke kut volk moet maar tot zijn dood door blijven werken om ze te blijven bekostigen!

Peter_K | 28-07-15 | 10:50

koeberg | 28-07-15 | 10:40
flat out | 28-07-15 | 10:42

Ik deel jullie negatieve gevoelens. Maar de vraag is: willen we daarmee verder leven? tuurlijk, er zijn talrijke gegronde redenen voor negativiteit, en geloof, ik zwelg zelf geregeld in negativiteit, ik lijk een ingeboren neiging tot pessimisme te hebben.
Maar: er is één argument dat het pessimisme in ieder geval tussen haakjes zet. En dat is: scepticisme. Scepitcisme houdt in dat je eigen gedachten, hoezeer je ze ook koestert en hoezeer ze je ook bevestigd ziet, toch onwaar kunnen zijn.
Die mogelijkheid kan niemand ontkennen. En dat zet pessimise tussen haakjes.

Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:48

Alles wat in die folder staat is de waarheid. Daar kan de NOS en de Telegraaf en de Volkskrant nog veel van leren. Trouwens Rutte ook.

Lichtstadfan | 28-07-15 | 10:44

Geniaal in zn eenvoud. Daar maken de militante moslims rotzooi. Hele volken op de vlucht. Westen neemt zo enorm veel lui op die zich niet willen aanpassen en als het eeop aankomt de gastheer als minderwaardig beschouwen. Uitputtingsslag begonnen. Sociale onrust (want het naieve deel van de bevolking maakt realisten uit voor neonazi's, gespaarde geld voor eigen ouderen wordt aan nieuwelingen uitgedeeld). Ondertussen manifesteren de nieuwel8ngen zich steeds meer op basis van een intolerante religie die onderwerping van ongelovigen nastreeft, want dan vrede. Enige wat men hoeft te doen is vuur blijven opstoken en kijken hoe het westen niet meer kan dealen met alle shit. De handleiding vooe dit scenario staat al 1300 jaar vast en mag nog bekritiseert nog gerelativeerd worden. Iedereen die niet luistert mag dood en extra kudo's voor de lui die moorden.

De enige hoop is dat de haat zich ook onderling manifesteert (wij geloven goddomme beter dan jullie) dus ze het ook geen probleem vinden om elkaar af te maken met hetzelfde boek in de hand. Laat ze dat in godsnaam daar doen! Open je ogen westen het gaat al decennia de verkeerde kant op. 0,5 graad opwarming van de aarde zal het kalifaat de komende 900 jaar worst wezen. Alles moet sowieso kapot in die doodscultus.

flat out | 28-07-15 | 10:42

@Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:30
Dan heb jij meer geloof in de mensen daar dan ik. Vasthouden. De wereld heeft mensen zoals jij nodig!

koeberg | 28-07-15 | 10:40

Mastermattie | 28-07-15 | 10:25
Ssssst, niet te hard roepen, niet verder vertellen.
De instanties 'doen er alles aan' om mensenhandelaren op te sporen.
Met een half uurtje googelen en FB speuren heb je er tientallen.
Moet mogelijk zijn om ze binnen twee dagen te lokaliseren en op te pakken.
Maar iets zegt mij dat ze niet erg hun best doen.
Waarom zou dat zijn?

Cuyahoga | 28-07-15 | 10:32

koeberg | 28-07-15 | 10:25

Het hoeven geen westerlingen te zijn, kunnen ook mensen van daar zijn. Internet is mondiaal.

Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:30

Aristotalloss | 28-07-15 | 10:15
Het gaat gebeuren, die pleuris breekt uit. In sommige kringen wordt dat als 'overdreven' gezien, iets wat in Europa 'nooit zal gebeuren'. Helemaal in de lijn van Juncker & Co. Maar wat die mensen niet zien is dat er +100.000 vluchtelingen' nu per jaar, met een opmerkelijk zwarte kleur voor een Syrier, of een opmerkelijk Roma accent, in landen als Hongarije belanden (om er daarna als de sodemieter naar het Noordwesten te vertrekken). Tel daarbij op de rovende Oost Europeanen bendes die zich met alle liefde zelfs in de cel laten stoppen, en hoppa: een kruitvat. Een kruitvat in de polder. Je kunt wat zeggen over de Marokkanen als het schapen of geiten betreft, maar de echte schapen zijn de Noord-Europese politici. Ezels.

chicago river | 28-07-15 | 10:30

En de arbeiders maar kromliggen om die shit allemaal op te hoesten. Waar zijn de socialisten eigenlijk als je ze nodig hebt? Oh, die zijn ook al de arbeiders aan het uitbuiten om hun zakken te vullen. Wat een land.

ben kokhals | 28-07-15 | 10:29

@Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:04
Daarvoor moet er in zo'n land wel vrede, stabiliteit en hoop in de toekomst zijn. Pas dan kan een volk gezamenlijk ergens de schouders onder zetten. Ik zie dat niet gebeuren.
En ervaring heeft keer op keer laten zien dat je een dergelijke 'can do' mentaliteit niet als westerling even kunt komen brengen. Dat werkt niet.

koeberg | 28-07-15 | 10:25

En alles is te koop, deze FB pagina: https://www.prod.facebook.com/pages/%D8%A7%D9%84%D9%84%D8%AC%D9%88%D8%A1-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%88%D9%8A%D8%AF/808009622582029 heeft een post met de volgende inhoud (automatisch vertaald):

En de syriërs ???????? ????????
We hebben speciaal papier voor een reünie.
En voor iedereen die het nodig hebben illegaal degene waarvoor buiten of ??????? systeem...
- output in-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een familie-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een huwelijk-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een huwelijk-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- om te oordelen. / ter-niet veroordeeld / $ 100
- een geboorte-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- verklaring van de dood van-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- we laten instellen-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- log-goedkeuring van een externe 200 $
- een familie-mijn systeem 250 $
- te krijgen in een palestijnse suri-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- verklaring van de palestijnse suri-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een huwelijk palestijnse suri-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- een huwelijk palestijnse suri-goedkeuring van buitenlandse zaken 100 $
- het certificaat / privé-globale-internationaal / $ 150
- id 150 $
- certificaten ????????-goedkeuring van buitenlandse zaken 300 $
- een doos ????????-goedgekeurd door externe 300 $
- certificaten prep-goedkeuring van buitenlandse zaken 300 $
- gecertificeerd af-goedkeuring van buitenlandse zaken 300 $
- te-sporen van goedkeuring van buitenlandse zaken 300 $
- certificaten een studente zijn $ 500
- traduza geen document van syrië met te geloven van buitenlandse zaken 100 $
.-uitbreiding paspoort / gestickerd? $ 250-gestickerd 150 $/.
- een nieuw paspoort 1500 $
" voor de duidelijkheid.
Deze papieren makelij gewerkt, maar er is geen haar, ik heb geen beperkingen het systeem kan niet haar binnen ??????? systeem..
Om te communiceren en onderzoek wordt uitsluitend via bellen.
Goed 905383832277 + | tel-viper-en kandidaat-lane.

Mastermattie | 28-07-15 | 10:25

Die Hulpverlenings/ Asiel Organisaties zijn gewoon Reisburo geworden alles halen Ze hier heen . Dit hele Land helpen Ze naar de kalote toe die Hippies . De kolerezooi en ellende van Ze ,is voor Jou en MIj . Die hele problematiek van daar importeren Ze hier heen .

liegende lippen | 28-07-15 | 10:21

Dit soort volk doet me ook altijd denken aan die Nurten Albayrak. Voormalig COA directrice/tje. Met dr bovenmodaal autootje. Berucht was haar heksen policy onder de werknemers. In een organisatie die zogenaamd moederlijk alle zielige lieden uit alle 4 de windstreken op wil vangen. Maar de core business is gewoon GELD. Lalala Geld. Subsidietje hier, subsidietje daar. En klaar.

chicago river | 28-07-15 | 10:19

We zijn hier toch goed voor vluchtelingen? Dan mag je daar best reclame voor maken.

Maaiveld | 28-07-15 | 10:19

We zijn hier toch goed voor vluchtelingen? Dan mag je daar best reclame voor maken.

Maaiveld | 28-07-15 | 10:19

@Mastermattie | 28-07-15 | 10:15
Oh, sorry voor het spammen maar hier nog wat meer resultaten:

https://www.google.nl/search?q=%2B905378687296 .
https://www.google.nl/search?q=%2B905316550300 .
https://www.google.nl/search?q=%2B905383832277 .
https://www.google.nl/search?q=%2B905387669998 .

Hoe moeilijk kan het zien die knakkers op te sporen en op te hokken?

Mastermattie | 28-07-15 | 10:19

Als je het document van FRONTEX download ( http://www.eeas.europa.eu/delegations/un_geneva/documents/press_corner/news/20141210_protection_at_sea_-_presentation_accompanying_speech.pdf ) , zijn de nummers wat beter leesbaar. Als je deze nummers vervolgens Googled, nlijkt dat er nogal wat Facebookpagina's bestaan: https://www.google.nl/search?q=%2B905378687296 .

Vluchtelingen met Facebook noem ik toch echt gelukszoekers.

Mastermattie | 28-07-15 | 10:15

De afgelopen decennia hebben opeenvolgende kabinetten door de bank genomen bezuinigd op zo'n beetje alles: defensie, onderwijs, gezondheidszorg, cultuur, veiligheid, wetenschap, enz., enz., enz., Alleen voor 'vluchtelingen' en 'gelukzoekers' wordt er s-t-e-e-d-s m-a-a-r w-e-e-r meer geld vrijgemaakt.
NO WAY you gonna make Europe home!

Aristotalloss | 28-07-15 | 10:15

Wij,Europese bevolkingen worden bespeeld om de chaos in stand te houden die Brussel nodig heeft om hun plannen te verwezenlijken.Dat is de reden dat de overheden niet ingrijpen ter bescherming van de eigen cultuur en opgebouwde hogere levensstandaard.

deraderendraaien | 28-07-15 | 10:13

Die reactie van het ministerie spreekt overigens boekdelen. Het probleem wordt helemaal niet benoemd. Idioten.

Sovy | 28-07-15 | 10:11

@Dhr. Flesjes | 28-07-15 | 10:06

Nope. Die zijn er dus niet. Een grens die niet gehandhaafd wordt is een fictieve grens.

Parel van het Zuiden | 28-07-15 | 10:11

Wat is het artikel waard zonder link naar de brochure?

droomwerker | 28-07-15 | 10:10

Ad.NL: 'Advocaat Wil Eikelboom van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang. Ik zou mij schamen als...'

Hele probleem in een notedop. Nederlandse/Noord-Europese asieladvocaten, die Wil Eikelboom heten. What's in a name.

chicago river | 28-07-15 | 10:09

Als fervent geschiedenisliefhebber ben ik de Nederlandse politiek en de Nederlandse samenleving dankbaar voor demonstreren hoe een decadente maatschappij er uitziet.
.
Ik denk nu wel te begrijpen welke geestesziekte(n) eerdere leidende beschavingen ten val wisten te brengen. Het heeft voor mij ook een gezicht gekregen. Alexander Pechtold.
.
Enfin. Het wordt dus oorlog. In den vreemde EN op eigen grondgebied.
.
Dank daarvoor mensen!!!

Parel van het Zuiden | 28-07-15 | 10:09

Ik zou ook uit die landen ontvluchten.. Maaareh om hier nou een gratis allin resort van te maken bij het laten zien van je zielligheidspasje gaat wel echt te ver!

Er zijn grenzen..!

Dhr. Flesjes | 28-07-15 | 10:06

Het spreekt vanzelf dat een aanzuigende werking contraproductief werkt. Wie dat niet begrijpt, mag nergens een functie vervullen anders dan vakkenvullen.
Maar dan gaat het alleen nog over het eind van de immigratieketen. De kern van de zaak is dat de voedselproductie in de verdroogde landen van het Midden-oosten drastisch omhoog moet. Momenteel importeren deze de bulk van hun voedsel, een situatie die niet houdbaar is en dat is ook gebleken; toen de graanprijs op de wereldmarkt door het dak schoot, brak de Arabische herfst uit. Er moet dus een landbouwrevolutie plaatsvinden in die landen, waardoor zij in staat hun eigen bevolking te voeden. De stress op de economie is dan weg.
Hoe dit moet, weet ik ook niet, ik ben geen landbouwdeskundige.
Misschien moeten ze het zoeken in de zgn. permacultuur.
Wanneer het voedseltekort in deze gebieden is opgelost, moet de trend van alfabetisering worden voortgezet, want dat zorgt voor een daling van de bevolkingsgroei.
Momenteel echter is de economische situatie rampzalig, niet als gevolg van oorlog, maar andersom: oorlog is het gevolg van economisch wanfunctioneren.
De leefomstandigheden in het M.-O. en N-Afrika moeten sterk verbeteren als gevolg van een landbouwrevolutie die leidt tot zelfvoorziening qua voedsel. Permacultuur zou die oplossing kunnen zijn. Het moet wel, en dat is ook in ons belang. Want een constante immigratiestroom betekent voor ons in Europa rampspoed en burgeroorlog. Je kunt een hek bouwen, je kunt het leger inzetten en grootschalige opvang regelen in Libië zelf bijvoorbeeld, maar dat is een maatregel die hooguit tijdelijk verlichting in houdt voor Europa. Uiteindelijk is het niet meer vol te houden.

Van Duyvenbode | 28-07-15 | 10:04

@koeberg | 28-07-15 | 09:56

U begrijpt het volgens mij niet helemaal....
De instructie die zo'n advocaat meegeeft omtrent uitkering. Direct alles van de bankrekening halen want dan kunnen bijv. de zorgverzekeraar en energieleverancier niet meer incasseren. Immers dat ga je toch niet van je zuur gekregen geld doen. Ook daar kunnen Nederlanders toch gewoon voor opdraaien. De buidel kan zo naar eigen inzicht worden uitgegeven. Netto.
.
Maar goed, "we" willen dit. VVD, CDA, PvdA, D66 stemmen betekent precies dat.

Parel van het Zuiden | 28-07-15 | 10:03

Grenzen... dicht... nu ...

Sovy | 28-07-15 | 10:01

Nee, dan de reactie van het ministerie van Justitie: "Staatssecretaris Dijkhoff van het ministerie van Veiligheid en Justitie is op de hoogte, laat zijn woordvoerster weten. De informatie die de mensensmokkelaars aan vluchtelingen geven, is volgens het ministerie niet correct".

Dit illustreert exact wat er mis is aan de politiek: men maakt zich drukker om de gevolgen in plaats van de oorzaak van het probleem weg te nemen. Wat wil het ministerie nu eigenlijk? Een rectificatie?

hxl | 28-07-15 | 10:01

Het lijkt mij een vrij menselijke eigenschap om op zoek te gaan naar het beste voor jezelf, daar kan ik ze moeilijk ongelijk in geven.

Het probleem is en blijft dat er zo verdomd weinig van ze wordt gevraagd. Ze in een luxe flat flikkeren en ze laten zijn wie ze zijn, laten doen wat ze doen dat is in feite niets meer dan ze levenslang opvangen in een veredeld tentenkamp totaal vervreemd van de maatschappij om zich heen.

Het kost wat,zowel financieel als menselijk, voor hunzelf en de rest van de omgeving maar dan heb je ook werkelijk niks.

Het is het complete gebrek aan inventiviteit en ideeën te denken alles op te kunnen lossen met belastinggeld. Geen enkel beeld te hebben van hoe een maatschappij er uit zou moeten zien, niets te vragen, niets te verwachten, nergens een grens te trekken en te zeggen dit is wie wij zijn en dit is wat wij verwachten.

Het is het geestelijke failliet van een samenleving dat maar doet en denkt dar het vanzelf wel overgaat.

Bruno Alaska | 28-07-15 | 10:00

Gelukzoekers vermijden Frankrijk, omdat de Fransen weigeren Engels te spreken (What's new?). De oplossing is dus om de gelukzoekers in het Nederlands aan te spreken. Als je wil integreren spreek je deze taal en anders ga je lekker terug.

Zweberstein2612 | 28-07-15 | 10:00

Dit is trouwens het betreffende FRONTEX document: http://www.eeas.europa.eu/delegations/un_geneva/documents/press_corner/news/20141210_protection_at_sea_-_presentation_accompanying_speech.pdf .

Mastermattie | 28-07-15 | 09:56

@Gary Gallstone | 28-07-15 | 09:45
"heel veel allochtonen bij Ikea"
Ik was begin dit jaar bij de IKEA. Voor me rekent een allochtoon gezin 500 euro cash af. Ik zeg tegen die kassiere "Dat zie je niet vaak meer he, dat zulke bedragen cash worden afgerekend"
O jawel hoor. Dat komt daar regelmatig voor zij ze. Vooral bij allochtonen heel gebruikelijk.
Ik keek er van op. Ik doe alles met pin.

koeberg | 28-07-15 | 09:56

Advocaat Wil Vermeulen was alleen geschikt voor het vak van "gratis geld advocaat". Hij was niet goed genoeg om een echte advocaat te worden. Dan maar de makkelijk zieligheidsindustrie in moet deze Wil de Advocaat gedacht hebben. Lekker uurtje factuurtje over de rug van al die mensen die verzuipen en worden misbruikt door mens handelaren.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 09:54

Wat is "elke watje" ?

doskabouter | 28-07-15 | 09:54

Op een dag verandert de zienswijze van de burgerij en beseffen ze wat ze aangedaan wordt door de hele asielmaffia.
Op een dag zijn ze geen gutmenschen meer, maar landverraders.
Op een dag zullen ze zich moeten verantwoorden.
De gelukszoekers snappen wel dat ze hier niet horen en op een dag ook weer eg moeten.
Ieder volk heeft een land. Dat begrijpt iedere asielzoeker.
Nederland is ons land. Eritreeërs horen in hun land.
De Job Cohens die doelbewust onze cultuur proberen te slopen, horen in de gevangenis.
De sloop van de witmens is een wereldwijd vooropgezet plan en wij staan erbij en kijken er naar.
In Zuid-Afrika zit de witmens in hetzelfde schuitje, maar daar weten ze tenminste de oorzaak en zien ze het grotere plan.
Een zeer verhelderende docu op youtube www.youtube.com/watch?v=0oJwOrsh8oA
Mijn aanrader van het jaar. De film die het kwartje laat vallen. Het is allemaal geen toeval. Het is destructie. Kijken!

domheid regeert | 28-07-15 | 09:52

Zet ze meteen aan het werk in de kassen en bloembollen industrie geef die € 1600 aan de mensen die nu in de kassen werken en ook die gratis miele,eens kijken hoeveel "vluchtelingen" hiet willen blijven als ze moeten werken voor hun "leefgeld"
Het is te gek voor woorden dat vluchtelingen meer hebben te besteden als iemand die dagelijks vroeg zijn bed uitgaat om voor een minimum loon zich af te beulen.
Vervolgens zijn baan kwijt raakt en door het UWV als een crimineel wordt behandeld aleen maar dreigende taal komt daar namelijk vandaan ze strooien met woorden als korten en boetes als je niet precies doet wat ze verlangen.wie wordt hier gediscrimineerd verdomme nog aan toe.

janmetdepet | 28-07-15 | 09:50

@markruttos | 28-07-15 | 09:49
Wordt aan gewerkt: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/06/geenstijl_presenteert_geenstij.html

Eigenaar_IJsland | 28-07-15 | 09:50

Die Klaas Dijkhof, dat is een schoolvoorbeeld van een dwalende in de woestijn. Die 'vluchtelingen' zijn dat duidelijk niet, die snappen de ANWB (Asiel Nemende Woestijn Bewoners) borden in de woestijn prima.

MarcS | 28-07-15 | 09:50

-weggejorist-

markruttos | 28-07-15 | 09:49

De fuck heej:
.
"Advocaat Wil Vermeulen van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang. ,,Ik zou mij schamen als we op lijstjes staan van landen waar Syriërs absoluut géén asiel willen aanvragen.''
.
Lekker he werken voor een "weg met ons" organisatie of niet lulhannes

fifi23 | 28-07-15 | 09:48

Martinspire | 28-07-15 | 09:38
U bent een mooie wensdenker!
Er zijn genoeg landen in de regio waar het rustiger is, maar geen uitkeringen en gratis huizen natuurlijk. Het lijkt mij als vluchteling, vooral islamieten dat je bij je geloofsgenoten een onderkomen wil. Maar ja, ze weten dat de islam olievlek wat nu over Europa uitbreidt een betere gok is op instant "geluk" en financieel gewin.

lanexx | 28-07-15 | 09:47

He GS stukje tekst vergeten.
Maar vooruit dan maar zie onder.
.
.
,
Advocaat Wil Vermeulen van de vereniging Asieladvocaten Nederland vindt juist dat Nederland trots moet zijn dat het op een lijstje staat met goede opvang. ,,Ik zou mij schamen als we op lijstjes staan van landen waar Syriërs absoluut géén asiel willen aanvragen.''

Alt | 28-07-15 | 09:47

@Martinspire | 28-07-15 | 09:38

Ja, die vluchtelingen zullen wel allemaal naar de TdF kijken en denken wat voor volk is dat. Nee, die zien we voorlopig niet in Nederland. Ik ga voorlopig nog even door met headdesken.

roze_bril | 28-07-15 | 09:47

Het wordt nog mooier. Is het U niet opgevallen dat er de laatste tijd wel heel veel allochtonen bij Ikea rondlopen. Iedere asielzoeker met tijdelijke verblijfsvergunning wordt inderdaad gehuisvest, per gemeente wordt er een verschillend budget voor inrichting gefourneerd, dit varieert tussen 3000-7000 euro per gezin. In veel gevallen loopt iemand van Vluchtelingenwerk tijdens dit proces van beheer en aankoop van spullen mee. Vluchtelingenwerk wijst iedere binnenkomer op alle rechten die zij hebben. Vaak rechten waar de " native " Nederlander nog niet eens van op hoogte is. Zoals belastingteruggaaf zelfs bij uitkering bijvoorbeeld. Verder is niet bekend dat vele migranten een individueel " educatie rugzakje" een soort pgb meekrijgen waar ze zelf cursussen/mbo/Hbo/ uni van mogen betalen. Dat bedrag kan oplopen tot 20.000 per persoon. Leuk voor al die gezinnen die het zonder studiefinanciering mogen doen. Als migranten echt zouden weten wat er verder nog mogelijk is, ik houd mijn hart vast. Ik voorspel dat de bevolking door immigratie en gezinshereniging binnen nu en 5 jaar met ca. 300.000-400.000 groeit. Dat kan dit land in alle opzichten niet meer aan en zal de maatschappij zodanig ontwrichten dat draagvlak voor echte vluchtelingen niet meer voorhanden is. Waar dit toe gaat leiden kunnen jullie zelf wel invullen.

Gary Gallstone | 28-07-15 | 09:45

Zou me niks verbazen als IS die folders zelf drukt in een poging een islam meerderheid in geheel west europa te forceren. Invasion by refugees.

Mr.Red | 28-07-15 | 09:44

Hoe is het eigenlijk met die ruim 30.000 generaal pardonners..... na een paar jaar zat nog 90 procent aan de uitkeringstiet en deze mensen waren toch al heel lang in ons land...... dankzij Femke, Alexander en Wouter!
.
Wat is de nu de stand van zaken?

Fatwabuster | 28-07-15 | 09:42

@VuileGoreRat | 28-07-15 | 08:59
.
De afbraak is al veel langer gaande, maar is pas echt doorgebroken op 06-05-2002.

[x] Ongeschikt | 28-07-15 | 09:41

Grenzen dicht en terugsturen aub

Obamarama | 28-07-15 | 09:41

Alsof er ook nergens websites zijn die asielzoekers gebruiken om informatie te delen.
Alsof asielzoekers die al in Nederland zijn, niet naar huis bellen om te laten weten hoe het verliep.
Alsof het hun uitmaakt waar geld vandaan komt, als het maar gratis is.
Aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat het uitgebuit gaat worden. Aan de andere kant hou je dit niet tegen. Ook al klopt er niks van, als zo'n handelaar zulke dingen zegt, wat mooie foto's weet te regelen en op zijn blauwe ogen wat mooie dingen belooft, waarom zou iemand dat dan niet geloven om te komen?
We kunnen natuurlijk zorgen dat we in het buitenland een slechtere naam krijgen. Daar helpen de alpe d'huez fans wel aan mee overigens. Maar beter is het om te zorgen dat ze de stap nooit hoeven/moeten maken. Zorgen dat er genoeg opvang in de regio is. Zorgen dat ze daar hun bestaan kunnen opzetten. En vooral pleiten dat ze het in eigen land beter kunnen krijgen dan ze ooit in Nederland (na een dure reis) kunnen behalen.

Martinspire | 28-07-15 | 09:38

Ga er maar vanuit dat de Nederlandse "vluchtelingen" industrie er alles aan gedaan zullen hebben om Nederland in die folder te krijgen.
Hoe meer "vluchtelingen" naar NL komen hoe meer subsidiegeld deze walgelijke egoïstische subsidieparasieten krijgen.

Moi2 | 28-07-15 | 09:37

Het NL beleid trekt dus een hele georganiseerde schare handophouders aan. Vervolgens zie je dat ze de afbraakcultuur die ze “ontvlucht” zijn gewoon uit mogen blijven oefenen.

Als je die afbraak er niet rigoureus uithaalt dan bloeit het hier op. De wegmetons legt de afbraak geen strobreed in de weg vanwege de irrationale angst uitgemaakt te worden voor racist. Policor koerst naar groeiende segregatie; die burgeroorlog komt er wel. Misschien is het wel de bedoeling.

Antitheïst | 28-07-15 | 09:36

De echte mensenhandelaren wonen in Nederland. De asielindustrie met als faciliteerders de linkse clubs/partijen.

Stilleven | 28-07-15 | 09:35

portugal krijgt nauwelijks vluchtelingen, en dat terwijl het er erg veilig is!? Reden, te weinig gratis geld, de zogenaamde vluchtelingen laten dit land liever links liggen.

denoorman | 28-07-15 | 09:35

Ciprinus | 28-07-15 | 09:22
Helaas, burgemeesters zitten in het complot, zeker als de PvdA, Groenlinks, en/of D66 de overhand hebben.
Er wordt gesjoemeld met grond.
Om het even simpel voor te stellen:
De gemeente koopt een stuk grond wat 100 euro waard is voor 200 euro. De verkopende partij betaalt wat smeergeld of regelt wat in natura voor de burgemeester of wethouder.
Vervolgens wordt de komst van een AZC erdoor gedrukt, en wordt de grond op de balans gezet voor 400 euro.
Als het AZC er komt, betaalt het COA de prijs, want het geld klotst bij daar op de eerste verdieping door de ramen.
Komt het er voorlopig niet, dan heeft de gemeente 200 euro extra op zijn balans om andere leuke dingen mee te doen, cq hun nepotistische hobby's en wachtgeld voor wethouders te betalen.

Cuyahoga | 28-07-15 | 09:33

Asielzoekers zijn calculerende wereldburgers allemaal. En Den Haag heeft miljarden voor ze over. Geen wonder dat ze het komen halen. Ja heb je in Nederland, Nee laat je door je gratis advocaat aanvechten.

Graaier | 28-07-15 | 09:33

Natuurlijk zijn 90% van de instroom geen echte vluchtelingen, maar het zijn uitkeringsmigranten. Als ze het beloofde land binnenkomen en een gratis huis en uitkering krijgen dan hebben ze het gemaakt. Ze sturen enthousiast berichten naar hun familie met foto's van hun nieuwe iphone, nieuwe kleren en nieuwe scooter. De investering voor de reis is snel terugverdiend. Het is gewoon een economisch model en niet alleen de mensensmokkelaars zijn schuldig, maar ook de vluchtelingen zelf. Ze liegen en bedriegen bewust om nederland binnen te komen en worden desondanks beloond met gratis geld.

denoorman | 28-07-15 | 09:32

@Biersmurf | 28-07-15 | 09:01
Als ze alleen maar op zoek waren naar een veilig land, zouden ze niet massaal naar bepaalde landen willen, dan zou het eerste beste veilige land in Europa volstaan. Maar ze zijn allemaal op zoek naar een luilekker leventje met gratis geld. En dat toont deze folder heel duidelijk aan.

Cultuur.Barbaar | 28-07-15 | 09:31

Kan die knakker van undercover in Nederland / Het buiteland niet eens een rapportage maken over de mensensmokkel en dan de focus leggen op de beerput welke wij COA noemen?

Mastermattie | 28-07-15 | 09:29

Het land van de reizende zon ligt daar waar de zon opkomt.

Dus waar vandaan je ook vertrekt reisdoel is die kant op.

Alt | 28-07-15 | 09:29

@swassannuf | 28-07-15 | 09:21
Als we maar ver weg blijven bij het Zweedse model. Dat werkt overduidelijk niet.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 09:26

Vluchtelingenopvang maakt meer kapot dan je lief is.

McMarx | 28-07-15 | 09:26

Maya de Blij | 28-07-15 | 08:59
Beste Maya, zodra Syriërs Ethiopiërs, Ghanezen of whatever voor nationaliteit uit die streken hier met voldoende gelijkgestemden zijn gaan ze er hier ook een teringbende van maken. Dat zit hen in het bloed, Optieften dus. Niemand meer er in.
En daar komt nog bij, hoewel daar bijna altijd aan voorbij wordt gegaan: Nederland is vol. Overvol. Kan niemand meer bij!!

The7thGuest | 28-07-15 | 09:25

Als Geert die folder in zijn verkiezingsposter integreert verkrijgt hij een absolute meerderheid.

Bad Ass Justice | 28-07-15 | 09:24

En die zuidelijke landen maar schreeuwen over solidariteit. Dat wij ook ons deel moeten opvangen. Volgens mij zit 90% van al die vluchtelingen binnen een jaar na aankomst in Europa in NL, DE, UK. Volstrekt billijk dat wij ons deel van de resterende 10% ook opvangen natuurlijk. Het gaat immers al zo goed met de immigratie, integratie, en niet de vergeten de financiele situatie.,
.
Ik kan nieuws over dit soort vruchten van Den Haag en de EU echt niet meer lezen zonder in canon "landverraad, landverraad, landverraad." te denken.
.
Jammer dat Nederland en Europa rond mijn erf liggen. Ik had graag betere buren gehad.

Parel van het Zuiden | 28-07-15 | 09:24

Syriërs zijn dat moslims?? Daar zitten we op te springen. Nog meer haat importeren.

Cochisejicarilla | 28-07-15 | 09:23

En de geitenwollen sokjes van het coa lachen in hun linkse vuistjes.... Yesss, nog meer geld van al die domme NL-ers die zich de tandjes werken voor ons en die gelukszoekers. De advocaatjes staan in rijen van 4 opgesteld om vooral maar te zorgen dat al die gasten hier kunnen blijven.
En dan zegt zo'n overheidshupoek dat het ietsssss te rooskleurig wordt aangegeven in die folder...
Ik hoop echt dat al die burgemeesters dit soort dingen ook lezen die zo'n azc willen bouwen! Of zouden die ook in het complot zitten om zoveel mogelijk overheidssubsidie te incasseren? Word vervolgd....

Ciprinus | 28-07-15 | 09:22

Mijn advies: volg het Deense model.
Dat werkt.

swassannuf | 28-07-15 | 09:21

Mensensmokkel gaat groter worden dan drugsmokkel.

Feynman | 28-07-15 | 09:18

Wat een ongelofelijke naïeve en domme Klaas! Je bent niet geschikt pik. Ander naampie en het probleem is er niet meer. Ach ach ach...

Ach ach ach | 28-07-15 | 09:17

De aan waanzin grenzende domheid van linksmensen kent geen grenzen helaas. Haal bergen boze mannen binnen, het liefst ook nog even als het kan voorzien van een krankzinnig geloof en ideologie. Daarna iedereen die het er niet mee eens is een "racist" noemen en klaar ben je.

Wat voor zaagsel zit er in die hoofdjes, willen ze de teloorgang van de samenleving, of is het deze keer echt een complot en gebruiken ze de moslims om de samenleving te destabiliseren om daarna het communisme van de oude slag als oplossing aan te bieden ?

GerMonster | 28-07-15 | 09:16

Mensenhandelaren springen alleen maar in het warme bad dat onze overheid klaar zet.
Stop met de opvang en de mensenhandelaren verdwijnen vanzelf.
De mensenhandelaren zijn niet het probleem. Onze overheden zijn het probleem.
Als mensenhandelaren schuldig zijn, dan zijn in eerste plaats onze politici schuldig.
Zet ze dus maar samen in een gevangenis.
Iedere politicus niet die tegen de massale import is, is automatisch voor.
Iedere politicus (en iedere burger) die voor massale import is, is medeplichtig aan de teloorgang van Nederland en moet als zodanig ook aangeklaagd en bestraft worden.

domheid regeert | 28-07-15 | 09:16

Dit wordt allemaal mogelijk gemaakt door de Nederlandse burger die drie keer harder werkt dan nodig om zijn gezin te onderhouden. Het surplus verdwijnt grotendeels in handen van de staat, die zo de middelen heeft om enorme aantallen immigranten te onderhouden.
Zonder 'hardwerkende' Nederlanders zou het immigratiecircus nooit bestaan hebben. Want deze asielzoekers kunnen enkel bestaan in een land met enorme overschotten. Zelf consumeren ze meer dan dat ze produceren.

du Roi Soleil | 28-07-15 | 09:15

De asieladvocaten zijn blij dat NL op dat lijstje staat. Natuurlijk, riante inkomsten voor hen gegarandeerd en de Nederlander betaalt het gelag. We kunnen best elk jaar een beperkt contingent echte vluchtelingen opvangen, maar dat moet het dan ook zijn. En al die economische vluchtelingen, terugsturen, er zijn al iets van 25 miljoen werklozen in Europa. Die Spohie in t Veld van D'66 zei onlangs nog dat we die ruimhartig moeten opvangen, bespottelijk, zeker zolang onze ouderen nog pyamadagen hebben, er steeds meer verwarde mensen op straat lopen door de bezuinigingen en er zat mensen al jaren wachten op een betere woning. Wat is dat een vreselijke partij dat D'66, ze leveren ons uit aan een ondemocratisch Europa en laten ons betalen voor zoveel mogelijk zieligers in de wereld, de noden in het eigen land vergetend.

Ruud5 | 28-07-15 | 09:15

Klaas Dijkhoff - wereldberoemd in Syrie. NOT.

Rico den Hollander | 28-07-15 | 09:15

@koeberg | 28-07-15 | 09:11

Nee, meer Europa is niet de oplossing maar het probleem en vluchtelingenkampen heb je al.

roze_bril | 28-07-15 | 09:14

In de folder staat ook een grote foto van Samsom met een rode roos afgebeeld.
Stem PvdA staat er onder de foto.

Leentje v/d Melkboer | 28-07-15 | 09:12

@koeberg | 28-07-15 | 09:11
Vloeken in de kerk is de uitdrukking

koeberg | 28-07-15 | 09:12

De nederlandse staat betaalt wel degelijk de huur, ja ze maken het nog net niet voor je over naar de woningbouw, maar het geld komt wel degelijk van de staat, zeker met de huursubsidies.
Maar volgens vluchtelingenwerk komt het allemaal door die vieze blanke racisten die hoge muurtjes bouwen dat deze handel bestaat. Heeft vooral niks te maken met het feit dat ze hier alles krijgen.
En de asieladvocaten zijn zelfs trots, ja want als je niet op het lijstje staat zou je zomaar gouden negertjes kunnen mislopen waarop je geld kan verdienen.
Man man man , dit gaat nooit meer goedkomen, het tij valt niet meer te keren.

Cultuur.Barbaar | 28-07-15 | 09:11

Mag ik hier even vloeken en pleiten voor meer EU in deze? Wat we nodig hebben is een centraal Europees immigratiebeleid zodat asielzoekers überhaupt niet kunnen shoppen.
En als je toch bezig bent, zet dan een groot EU asielzoekerscentrum in Noord Afrika neer. Dan scheiden we daar de echte vluchtelingen wel van de gelukzoekers. Scheelt weer een gevaarlijke overtocht.

koeberg | 28-07-15 | 09:11

Een echte win-win situatie! Islamitische kolonisten krijgen alles waar zij als islamitische kolonist recht op hebben en zorgen en passant ook nog eens voor werkgelegenheid in de linkse economie.

De Tweede Gouden Eeuw kan aanbreken.
Hoezee kameraden.

Jan Passant mk2 | 28-07-15 | 09:11

Het beste ontmoedigingsbeleid is de mensen linea extatisch retour te sturen. Geld kwijt, illusie armer, laat ze dan maar daar hun verhaal doen. Scheelt iedereen een iel geld.

Sadomassochristus | 28-07-15 | 09:11


roze_bril | 28-07-15 | 09:02

Werken, welnee! Er staat in de folder uitdrukkelijk dat ze absoluut heen poot hoeven uit te steken hier, het moet ook niet gekker worden zeg!

eerstneukendanpraten | 28-07-15 | 09:06

Dus hoe meer het goedvolk hun best doet om het ze het hier naar hun zin te maken, hoe beter de beoordeling bij Gelukszoekersreiswijzer.com.
Hoe beter de beoordeling, des te meer stappen er op die boten.
Hoe meer mensen op een boot, des te meer verdrinken er.

Dus wederom het bewijs dat het COA, Anja Meulenbelt, Tineke Bennema, het Journaal, Joop.nl, asieladvocaten en Jesse Klaver schuldig zijn aan dood door schuld.

Ik zou er niet mee kunnen leven, maar goed, ik ben dan ook geen goedvolk.

Cuyahoga | 28-07-15 | 09:06

> mag je Doutzen Kroes aan je harem toevoegen
Mooi koppie maar veel te mager. Niettemin, die Miele daar gaan we voor!

koeberg | 28-07-15 | 09:06

Dit moet in stand gehouden worden. Anders stort de hele asielindustrie in NL in elkaar. Er zal dus geen policor mens zijn die hier wat aan gaat doen. Je denkt toch niet dat ze hun eigen salaris en baantje op het spel gaan zetten. Levenslange baan garantie voor links Nederland wordt gegarandeerd door mensensmokkel. Heb je geen vakbond voor nodig!

Mark_D_NL | 28-07-15 | 09:05

Er wordt in zo'n rap tempo naar onze ondergang gewerkt dat ik het nog gewoon mee zal maken. Dat had ik 20 jaar geleden niet verwacht. Toen dacht ik dat het een kwestie van generaties zou zijn voordat het Avondland vernietigd zou zijn. Maar het tempo wordt wekelijks opgevoerd. Het is ongelofelijk dat het Europese volk zijn eigen vernietiging en vervanging door Ersatzbevolking alleen maar met lede ogen toeziet.

du Roi Soleil | 28-07-15 | 09:05

Gaat Dijkhoff nu een Eigen folder uitgeven met wel klopppende dingen? Je broek zakt toch af bij een reactive van "het is te rooskleurig" in plaats van "dit geeft aan dat het georganiseerd is, inderdaad ook berust op aanzuigende werking en laten we hier iets aan doen".

TheseDays00 | 28-07-15 | 09:05

Ja we moeten die mensen stoppen volgens Timmermans, maar een hek bouwen, da's nou ook zo iets. En grenscontroles... tja da's dan ook weer niet de bedoeling. Ach weet je wat, we vissen ze zelf binnen met de marine. Maar terug is terug, echt waar hoor!

holtordevrschrkklke | 28-07-15 | 09:05

TweetyV6 | 28-07-15 | 08:59
Typisch Nederlands... Als we de inhoud niet kunnen ontkrachten, gaan we zeiken over "de vorm"

Mastermattie | 28-07-15 | 09:04

Van beloofd land naar beroofd land.

Petrus de Rewa | 28-07-15 | 09:04

Links denkt dat die zwartjes behoeftige onvermogende stumpers zijn. Rechts weet dat het calculerende wereldburgers betreft.

Ook het racisme komt van links.

Godsammekraken | 28-07-15 | 09:03

Logisch, ze betalen fors voor de overtocht en willen dan ook rendement op hun investering.

Petrus de Rewa | 28-07-15 | 09:03

Kunnen we niet ook van die folders gaan drukken over .. Maleisie ofzo?

dugo | 28-07-15 | 09:03

Is dat niet de brochure van Frontex zelf?
http://www.geennieuws.com/2015/07/eu-belooft-asielzoekers-in-brochure-gouden-bergen-bewijs/

Mastermattie | 28-07-15 | 09:02

Ik denk dat de grootste klap nog zal komen als ze hier zijn. Deze mensen (en dat heb ik uit betruiwbare bronnen) zullen hier komen te werken en zo bloei geven aan onze economie. Dat wordt hun ook niet in de folder verteld!

roze_bril | 28-07-15 | 09:02

U dacht dat die vluchtelingen zonder die folders niet kwamen? Toen de grenzen nog "dicht" zaten kropen de Tamils ook bij bosjes door het struikgewas, op zoek naar het beloofde land. Vluchtelingen zijn van alle tijden. Het is nu alleen een grotere puinhoop in de wereld, dus komen er meer...

Biersmurf | 28-07-15 | 09:01

De calculerende burger krijgt een nieuwe betekenis...

merel veld | 28-07-15 | 09:00

Meteen terug zetten op transport en precies daar uitzetten waar ze in Afrika aan boord zijn gegaan. Laat ze daar hun verhaal maar doen.
Wel zorgen dat hele kermis ook echt koud is voor ze.

Andersdenkend | 28-07-15 | 09:00

Geeft de naïviteit van onze beleidmakers maar weer eens aan. Nee het is geen uitkering, maar leefgeld.
Where's the fucking difference??
(nee, 't is geen allochtoon, 't is een medelander... ook zo mooi)

TweetyV6 | 28-07-15 | 08:59

Ik geef de Syriërs die hun land willen ontvluchten groot gelijk.
Je zal er maar wonen.

Maya de Blij | 28-07-15 | 08:59

Godgloeiende. Wat een rotland is Nederland geworden en het gaat nog meer naar de kl*ten. Afbraak is zo'n 10 jaar geleden begonnen en gaat nog verder.

VuileGoreRat | 28-07-15 | 08:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken