Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goedemorgen. Alexander Pechtold wil een EU regering (en u mag niet in een kramp schieten)

Goedemorgen. Alexander Pechtold van het reactionair populistische partijtje D66 wil graag een Europese EU-regering en is blij dat zijn socialistische vriend Hollande het blauwe balletje opgooit. Maar pas op! U mag daarvan niet 'in een kramp schieten'. Dat ging helemaal mis gisterenavond natuurlijk. Het Europese ideaal ligt aan barrels. Griekenland stevent af op een Grexit als straks blijkt dat de derde bailout wel geld kost maar niks oplevert (en sowieso geen rente). 62 procent van Nederland zegt Fuck the EU. Maar het zal de eurofielen worst wezen. Die grijpen de deplorabele Staat van de Unie aan om te doen waar iedereen voor vreesde: nog meer EU. Mentaal gezonde mensen zien de Verhofstadtiaanse drammerigheid van Brussel juist als aanleiding voor de crisis. Maar dat is dus 'kramp', volgens Pechtold. Gelukkig kunnen mensen die hun democratische Nederlandse hart nog wél op de juiste plek hebben bij GeenPeil terecht. Wij willen een EU referendum. Omdat we meer democratie en meer inspraak willen tegen het idealistische opportinisme van Alexander de EUlitaire. Doe mee. Steun GeenPeil en win meer democratie! Opdat Peggold zelf krampjes krijgt...
Ach, 1 ding moet je de europopulistische Pechtold wel nageven: hij is tenminste eerlijk over z'n Europese Droom. MinPres Mark huichelt zich een weg door z'n premierschap door net te doen of ie eurokritisch is. Zoals in dit fragmentje uit z'n VPRO verkiezingscommercial uit februari. Daar krijgt een mens pas echt kramp van.

Reaguursels

Inloggen

Vorige week was de potentaat Pechtold met zijn smurf op tv . Goed wat heeft die vent enge priemende schelvis schoteltjes op zijn kop . In ieder geval zei hij met droge ogen dat hij niet in de politiek was voor ons te plezieren maar voor zijn eigen ideeën . Dus gewoon dictatortje spelen en democratie moet ten dienste staan van zijn dictatuur . Als je van je persoonlijke vrijheid houd dan weet je dat je stem bij D66 verkeerd is .

Dijzzelbloem | 20-07-15 | 20:17

Ze denderen gewoon door, als u het ermee eens bent of niet. Het grootste deel van het volk gelooft nog in de NOS, Nieuwsuur, telegraaf etc. en vinden belangrijker wat er in GTST gebeurd. M.a.w. het in slaap gesuste/domme volk is reddeloos verloren, holt zonder het zelf door te hebben de afgrond in en totaal niet denkend aan de toekomst van hun kinderen.
Het is triest. Truste.

forcone | 20-07-15 | 19:10

De gladjanus! Eens was het referendum een van D66 kroonjuwelen! Nu wil kereltje Pechtold er niet meer van weten! Alexander over mijn lijk!

Lexus01 | 20-07-15 | 17:40

Prominente Amerikaanse economen vinden dat Duitsland en Nederland uit de euro moeten
-
Een aantal prominente Amerikaanse economen zien niet Griekenland, maar Duitsland als het grootste probleem van de eurozone, en vinden daarom dat Berlijn de Deutsche Mark weer moet invoeren. Duitsland zou simpelweg te sterk zijn voor de economisch en financieel zwakkere rest, die zeer gebaat zouden zijn bij een (veel) zwakkere euro. Daarom zou het Duitse blok, met ook Nederland, Oostenrijk, België en Finland, uit de eurozone moeten treden.

Raider Twix | 20-07-15 | 17:19

EU-president Donald Tusk zegt bang te zijn voor revoluties als Europa niet één wordt
-
Voor zover u er nog aan twijfelde of het ooit echt zover zou komen: de Franse socialistische president Francois Hollande heeft gisteren in een ingezonden artikel in de Journal du Dimanche de 19 eurolanden opgeroepen om al hun financiële en politieke macht over te dragen aan een euroregering. ‘Wat ons bedreigt is niet teveel Europa, te weinig.’ Dat komt ongeveer neer op een arts die tegen een heroïne verslaafde zegt: ‘Uw leven is in gevaar, niet door teveel heroïne, maar door te weinig.’ Hoe dan ook, nu staatsleiders openlijk een federaal Europa beginnen te eisen, is het definitieve einde van de laatste resten van onze democratie, vrijheid en ons zelfbeschikkingsrecht in zicht gekomen.

Raider Twix | 20-07-15 | 17:18

@necrosis | 20-07-15 | 09:26
ejbron en xandernieuws links worden wel vaker weggejorist, zou u toch moeten weten.
-
Van mij is ook een xandernieuws weggejorist. Nou was de rest ook niet echt vleiend, maar dat gebeurt wel vaker.

Raider Twix | 20-07-15 | 17:18

@necrosis | 20-07-15 | 09:26
ejbron en xandernieuws links worden wel vaker weggejorist, zou u toch moeten weten.

@funkyd | 20-07-15 | 13:16
Niet meer sinds Balkenende nog vrij rondloopt.

VerenigingVanDieven | 20-07-15 | 16:23

Maar Pechtold wilt geen discussie. Hij zal nooit zijn standpunt veranderen in de discussie, noch zal hij zijn idealen opgeven als de meerderheid in de discussie aangeeft klaar te zijn met Europa.

naraga | 20-07-15 | 15:46

Precies hetgeen waar Griekenland aan kapot is gegaan, dat wil D66 alle EU-landen aandoen. Een enorme overkill aan ambtenaren die allemaal 6 keer overbetaald worden. Tot alles verrot en kapot en verkankert is. No way Alexander !

Rest In Privacy | 20-07-15 | 15:28

Meer van dit soort uitlating Peggie. Zo openlijk je kontje aanbieden aan Brussel... Al waardeer ik je eerlijkheid.

Lief GeenPeil: Hoe kunnen we nog stemmen op personen terwijl je moet kiezen voor standpunten? De standpunten waarop je jouw stem afgeeft worden in het eerste coalitiegesprek aan de kant gegooid.

Echt hervormen is stemmen op standpunten en een kiesdrempel op IQ om de mening van tokkies te negeren.

A la snackbar | 20-07-15 | 15:08

Principes inruilen voor het kansloze compromis, met de PvdA voorop, die daarvoor een zware prijs betaalt.
Als onze politici niet in staat zijn het politieke klimaat te veranderen en niet in staat zijn aan de burger uit te leggen wat Europa voor hen betekent en waarom het belangrijk is, dan doet de burger niet mee. Ook niet met Europa.
Met grote verbazing constateer ik dat de lessen van Fortuyn door sommigen erg snel zijn vergeten. Wie wel een visie heeft en een duidelijk verhaal, haalt de burger snel weer bij de les. Aan hem – de burger – ligt het niet. Aan het ontbreken van goed leiderschap wél.

jaydie | 20-07-15 | 13:56

Ja, Hollande wil wel. Ziet Frans voordeel in geld van noord naar zuid, net als in Nederland van oud naar jong.Fail D66!!

jaydie | 20-07-15 | 13:53

Juppé | 20-07-15 | 12:59
Veel mensen leven liever met een probleem dat ze niet kunnen oplossen, dan met een oplossing die ze niet kunnen begrijpen.

2_amazing | 20-07-15 | 13:39

Hulde dat pechtold er in ieder geval achter staat. al ben ik het er niet mee eens. ik denk zeker dat het wel de kant is die we op moeten gaan, maar pechold wil een echt verenigd Europa in zijn leven nog meemaken. gaat niet gebeuren en is ook ronduit gevaarlijk om dat nu te proberen.

maar goed het zijn inderdaad de ruttes van de politiek die het grootste probleem zijn. wat heb je nou aan rutte die constant A zegt(verkiezingspraat) en dan B doet.

trenthopper | 20-07-15 | 13:24

Staat er geen straf meer op land verraad? Dat Pechold dit niet anoniem plempt?

funkyd | 20-07-15 | 13:16

2_amazing | 20-07-15 | 11:19
Wel als het probleem opzettelijk is gecreeerd of het de bedoeling is dat er een ander probleem ontstaat.

Je suis dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 12:59

Kereltje Pechtold heeft zijn grenzen verlegd. Hij wil nu baas van Europa worden.

Zaniker | 20-07-15 | 12:31

Het volk vindt het goed daar D'66 de laatste aantal verkiezingen fors heeft gewonnen.

ProAsfalt | 20-07-15 | 12:27

EU = bankroet.
Meer EU = meer bankroet. Terug naar de gulden.

Raider Twix | 20-07-15 | 12:05

Ik ben persoonlijk niet tegen een verdergaande EU.. Maar doe het dan goed: 1 politie, 1 leger, 1 parlement, etc etc etc..
Maar ik zie dat niet gebeuren. Er blijven landen en dan ook nog een aantal met veto rechten..

Dus ontbinden van dat gepruts wat er nu is lijkt me beter..!

Dhr. Flesjes | 20-07-15 | 12:03

Ik word altijd zo agressief als ik die vieze gluiperige droopykop van die gladjanus zie.

Nilfisk | 20-07-15 | 12:02

OMG, Pechtold doet een Hollande...

Reykjavik | 20-07-15 | 12:01

Bilderbergers willen Brussel en de euro enkel als tussenstap. In werkelijkheid willen ze een wereldregering en één mondiale munt. Die menschheit zu eins, heil !

Angel_eyes | 20-07-15 | 11:59

Pechthold behoort samen met iemand als van Baalen tot de gevaarlijkste mensen uit de Nederlandse politiek.

Veel gevaarlijker dan dat rechts populisitsch vangnet Wilders.

Pechthold vertegenwoordigd een soort van neo-liberaal EU-fascisme dat op een uitermate sinistere manier democratie wegknabbeld

Dop in Osaka | 20-07-15 | 11:54

Heel eng.

Rico den Hollander | 20-07-15 | 11:54

Willem van Rood.
Dat is dus meer dan je aan rente vangt, of kan ik nu ineens niet meer rekenen?

mallekater | 20-07-15 | 11:43

Vraag hem eens of Nederland er beter van zou worden?
Hij zal dan zeggen: natuurlijk en als het dan later een keer slechter met Nederland gaat, dan komen de Grieken ons helpen...........

Ko Ranzig | 20-07-15 | 11:38

beetjemoe | 20-07-15 | 08:40

En dat denkt u echt na 2 jaar onze eigen regering aan de gang gezien hebbende. Waar zeg maar het democratische waarde zo ver weg is dat zelfs de tweede kamer, de oppositie geen antwoorden meer krijgt. Ga u schamen.

tweetybird | 20-07-15 | 11:36

Nou nou rutte klinkt spannend hoor dat telefoon gesprek.
Je zou bijna denken dat Rutte daadwerkelijk wat te zeggen heeft in de EU.

Maar iedereen weet wel beter...
Eigenlijk was je gewoon in gesprek met de lokale pizzeria.

J.T | 20-07-15 | 11:28

Een samenwerkend Europa is leuk en aardig, en kan zeker goed zijn voor NL. Maar de totaalidioten in Brussel slaan weer compleet door en beseffen niet dat landen in Europa te verschillend zijn op ongeveer alle vlakken. Ik hoop dat de linkse lievverds dat nog een keer gaan beseffen voor het te laat is, maar ik ben er bang voor...

amerikaas | 20-07-15 | 11:26

Er is zoveel weerstand tegen de EU.
Nu is het moment om te demonstreren tegen de EU, de plannen voor één EU regering en het feitelijk verdwijnen van de NL as we know it.

Als dat gebeurt zal het het weghalen van gas uit Groningen in het groot worden overgedaan maar dan is heel NL een Groningen wat leeggeroofd zal worden.
En het zal zeker gebeuren aangezien onze regering alle zeggenschap over het land heeft overgedragen. We worden een provincie en de politici hopend op een lucratief baantje in de EU zullen alles doen om het Brussel naar de zin te maken.

Nu is eigenlijk het moment om in actie te komen. Als we het nu niet doen is het denk ik gewoon te laat. Dus demonstreren met velen. Niet 100, niet duizend, niet honderdduizend maar met miljoenen. Geen de weerzin tegen de EU een gezicht en eis een Nexit om niet helemaal kapot te gaan.
En pechdrol als je het zo fijn vindt die EU, vertrek dan gewoon uit NL alsjeblieft en ga in Brussel wonen, lekker dicht tegen de aanbeden macht aan.

Zaken die nog staan te gebeuren op korte termijn met dank aan Brussel:
TTIP
Nog meer asielzoekers
Nog meer naheffingen
Nog steeds de grootste netto betaler aan de EU schatkist zijn (met een begrotingstekort van bijna 500 miljard!!!)
Privatisering van het NL grondwater - wordt aan gewerkt door een speciaal team in Brussel!!!

Gewoon kappen nu met de EU!

Dirk III | 20-07-15 | 11:21

Kan iemand even tegen Julian Lambermon ( @JLambermon ) zeggen dat ie moet oppassen dat 'ie z'n kop niet stoot tegen de onderkant van Pechtold's bureau?

Mastermattie | 20-07-15 | 11:19

Een wijze les voor Eurofielen, van iemand die wel verstand heeft.

"We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
Albert Einstein

2_amazing | 20-07-15 | 11:19

Ik schiet sowiezo in een kramp als ik dat ellendig stuk vreten zie of hoor. Die Pechlol denkt echt dat europa de oplossing is??? Veel gestoorder als dat kun je niet denken. Eerste klas lutser die mafklapper!

Ciprinus | 20-07-15 | 11:11

Cuyahoga | 20-07-15 | 08:55
Bij mijn schoonmoeder thuis hadden ze vroeger een hond die luisterde naar de naam Peggie.
Dat was wel leuk.

swassannuf | 20-07-15 | 11:10

Een volksvertegenwoordiger is iemand die opkomt voor de belangen van t volk...... de huidige volksvertegenwoordigers kun je beter landverraders en volksverlakkers noemen. Zitten er alleen voor zichzelf en de o zo belangrijke baantjes caroussel

robdeventer | 20-07-15 | 11:09

@zwartzondersuiker | 20-07-15 | 10:48
Ludwig van Beethoven kan erg mooie volksliederen componeren.
O wacht, je wilde een GOEDE reden.

koeberg | 20-07-15 | 11:02

Zo'n regering komt er zeker, en sneller dan velen denken. Fransoos Hollande roept dat niet zomaar; zijn holmatin vriendin Merkel moet het er wel mee eens zijn. En het is conform de Juncker-doctrine (we roepen wat; er breekt geen opstand uit; dus kunnen we het doordrukken).
Wat er gebeurt macht auch kein flaus aus. Het antwoord en de 'oplossing' van de eurofielen zal altijd zijn: het wordt pas beter als er meer macht naar Brussel gaat. De mantra's en doctrines zijn onveranderlijk en heilig. Verder het moeras in; de weg der gelovigen en volgzamen.

Fijnstoffer | 20-07-15 | 10:56

Ach ja Pechtold is zijn hele leven al gek op grootschaligheid en begon dus met veilingen.Wat zal die gesmuld hebben toen hij hoorde dat Griekenland 50 miljard onderpand bij opbod moet verkopen.Mensen ? Daar heeft ie geen verstand van hoor,wel van bieders.Alles heeft hij immers allang in getallen vertaald.

dolfi | 20-07-15 | 10:56

Gooit een t naar boven. En wisselt stiekem een i voor een t.

zwartzondersuiker | 20-07-15 | 10:49

Geef mij één goede reden waarom wij in de EU zouden moeten blijven. Eentje maar.

En kom alstublieft nie aan met het argument met die ene munt, niei meer omrekenen enz. Daar hebben we computers voor.

zwartzondersuiker | 20-07-15 | 10:48

Maar ter aanvulling: geef Alexander dat baantje in Brussel nou maar, dan kunnen we vervolgens uit de EU stappen en hem de middelvinger geven.

Mastermattie | 20-07-15 | 10:44

Pechtold is helemaal niet zo eerlijk.
Het is een smerige glibberaal welke als wethouder in Leiden aardig wat rottigheid heeft uitgevreten en dat heel (s)links onder het tapijt heeft weten te krijgen.

Mastermattie | 20-07-15 | 10:43

Sartre heeft eens gezegd "Duitsland is zoo mooi,daar moeten er gewoon twee van blijven". Op dat punt is het misgegaan.

Je suis dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 10:39

O, wat Statler dus zegt. :)

guurderdanguur | 20-07-15 | 10:36

Ja, Das Vierte Reich is een droom van velen.

Afgelopen week op Radio 1 hoorde ik een andere politieke pipo al oreren dat het wegvallen van Griekenland uit de EU dramatisch zou zijn. Geen enkel weerwoord van de presentator.

Terwijl ik in de Drachme tijden toch ook heerlijke weken heb doorgebracht in een prachtig land met vriendelijke tevreden mensen. Maar tegenwoordig wordt het niet aansluiten bij de EUSSR al klakkeloos gepromoot tot hel en verdoemenis.

guurderdanguur | 20-07-15 | 10:34

Pechtold doet niet aan debateren of argumenteren. Hij houdt, net als zoveel eurofielen, monologen. Om de schijn op te houden mogen tegenstanders iets terugzeggen, een toneelspel. Maar werkelijk argumenten worden categorisch doodgezwegen of afgedaan met slogans en standaardzinnen, die worden opgedramt op een wijze waaruit de geldigheid van de argumentie moet komen uit de stelligheid waarmee men ze worden opgelepeld. Er zit namelijk weinig waarheid in dit wensdenken. De EU, de monotaire unie... zij brengen geen vrede, geen democratie en ook geen welvaart. Die zaken kenden we al 20 jaar geleden. Er is niets toegevoegd door het huidige monstreuze project.

Mensen mogen meer zeggen dan ooit, maar hebben steeds minder invloed dan ooit, de getalen van kiezers zijn te groot en door propaganda en eigenbelang zijn uitkomsten vaak al vastgesteld. Wanneer uitkomsten onduidelijk of onzeker zijn dan wordt dit steevast omzeild door juridische trucjes of andersoortig gegoochel met regels van de staatinrichting, en dat noemt men dan democratie. Het is een schijndemocratie. Over werkelijk belangrijke zaken beslist de elite.

De welvaart is beter en heeft betere vooruitzicht in die landen waar er geen euro is ingevoerd. En wie de sociale gevolgen van de massa-immigratie onder ogen wil zien, komt tot de conclusie dat grote groepen Europeanen te maken hebben met toenemende criminaliteit, onveiligheid en verminderde vooruitzichten voor zichzelf en hun kinderen. Dat alles, terwijl schuldenlasten steeds hoger worden, belastingen worden hoger, rentes op spaargelden kunnnen niet meer lager, er is grote druk op pensioengelden en dat allemaal in het zicht van structureel verminderde economische groei. Het hele systeem staat op knappen.

Maar volgens het mantra der eurofielen zullen al deze problemen overwonnen worden door door te gaan op dezelfde wijze die ons juist in deze problemen heeft gebracht. U betaald met uw toekomst en met die van uw kinderen door mee te werken aan het grootste vereenigingsproject ooit. Geen schot wordt gelost, maar uiteindelijk is er een knechtiging van alle Europese volken, onder het mom van democratie, terwijl het systeem totalitairiteit uitademt. Wanneer dit gebeurt is de unificatie van Europa uiteindelijk toch een feit. Maar vrijheid... dat zal niemand kennen. Je bent vrij... zolang je doet wat de eurofiel doet en denkt wat de eurofiel denkt.

Vroeger was tenminste duidelijk wie je vijand was. Hij had wapens in zijn handen en een groen uniform aan. Tegenwoordig zijn het bureaucraten met pen en papier... maar de gevolgen zijn in staatrechtelijke zin hetzelfde. Uitkleding van het zelfbeschikkingsrecht van volken, zonder dat deze volken daar over mee mogen praten.

Statler en Waldorf | 20-07-15 | 10:32

@remlof 10:13
Ja, want IJsland, Turkije en Zwitserland kunnen het ook zonder de EU stellen. Dus kan Griekenland ook zonder de EU (beter zelfs, met een eigen monetair beleid, met zowel interne als externe devaluatie)

tipo | 20-07-15 | 10:31

als wij burgers nu eens leren fatsoenlijk te stemmen wanneer het land er om vraagt , in plaats van op de bank te blijven hangen .
we zijn schuld aan deze malaise , we hadden enkele maanden geleden een waarschuwing kunnen geven maar helaas we maken D666 + VVD tot de grootste partij.

witchmaster | 20-07-15 | 10:27

Pechtold wordt steeds meer een vervelend mannetje, weer zijn bakkes opentrekken over een EU regering terwijl het grootste gedeelte van de massa er niks van wil weten.
Luisteren naar het volk is is dan ook iets geheel wat niet meer van toepassing is tegenwoordig in de politiek, en met partijen als D666 en de PvdAlbijnanulzetels is er dan ook weinig rooskleurigs te verwachten in de nabije toekomst.

Wout Strooizout | 20-07-15 | 10:26

i-Wonder | 20-07-15 | 10:22
Die beginselen zijn met Van Mierlo begraven.

Je suis dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 10:24

Wat ik niet begrijp is dat D66 met Pechtold haar democratisch beginsel verraad. Waarom niet meer op de bres voor de gekozen burgemeester. Of meer democratie in Brussel voordat er meer macht overgedragen wordt. Want getrapte democratie is geen democratie.

i-Wonder | 20-07-15 | 10:22

Volks vertegenwoordiging, HAHAHAHAHAHAHAHAaaaah .

Castor12 | 20-07-15 | 10:21

@beetjemoe | 20-07-15 | 08:40
Ik word een beetje moe van figuren zoals jij. De EU wordt nooit democratisch. De EU is de voortzetting van de bouw aan het Duitse vierde rijk. Het is het onvermoeibare Duitsland dat met zijn tentakels opnieuw / nog steeds probeert Europa te overheersen.
Dus, vergeet de democratie. Het meeste daarvan zijn we al kwijt. Het is Duitsland dat de scepter zwaait, en als we in de EU blijven dan kan ons parlement naar huis en ook het koningshuis moet een andere baan gaan zoeken. Wat dit laatste betreft: elk nadeel heb se foordeel.

Frans Bierings | 20-07-15 | 10:20

@F#ckingAwesome | 20-07-15 | 08:48
Mooi verhaal,maar wat het mist is de realistische constatering dat de EU droom,gebracht als ideaalbeeld voor vrede en veiligheid,maar in het echt een niet ondenkbare geheimzinnige zweem van Bilderberg en consorten achter zich aan heeft,geen draagvlak heeft onder de burgers van de lidstaten.

deraderendraaien | 20-07-15 | 10:19

Die pechtold zijn fantasie slaat wel op hol na weer een avondje doorhalen. Pechtold, de drank stijgt je naar de kop, kerel!

Mark_D_NL | 20-07-15 | 10:19

'Democraten" '66 - ... de ironie...

chosenignorance | 20-07-15 | 10:17

Ik schiet in een heel andere kramp. Ik wil wel een Europese federatie. Maar dan een goede, sociale. Zonder MOE-landen en zonder Peggold en Verhofstadt-types. Maar dat kan alleen met een "Coup Europa":
onrust.2fd.eu/2012/10/coup-europa-3/

Graaiende Teddybeer | 20-07-15 | 10:16

Vitiligo | 20-07-15 | 10:10

Net voor dat moment heeft hij de draairichting van de ventilatoren omgedraaid : EU-wet 14533456445655

Je suis dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 10:14

@koeberg 10:03
De PvdA, SP, VVD, CDA en GL kiezen net zo goed voor die 'grote sprong voorwaarts' en discussieren vervolgens enkel over het tempo en juiste moment van die sprong.

Er is geen serieuze discussie in de politiek over die stap terug, omdat de mainstream politici juist bij die gedachte in de kramp schieten (oorlog en onheil zal over ons hoofd uitgegoten worden als je enkel de onvermijdelijkheid van een fiscale unie in twijfel trekt.)

tipo | 20-07-15 | 10:13

Prima, alleen met een centrale Europese regering zijn problemen als die met Griekenland goed aan te pakken.

Of dacht je soms dat Florida het ook zonder de USA zou redden?

remlof | 20-07-15 | 10:13

Groot gelijk Pechtold! De volgende stap is dat de E-commissie zeggenschap over de euro en ECB wordt ontnomen omdat ze bij het Griekse, Spaanse, Ierse en Portugese dossier al jaren in de weg lopen en niks bijdragen. Zelfs Schauble werd afgewimpeld door de E-commissie met het voorstel om een paar duizend europese ambtenaren naar Griekenland te sturen om te helpen de boel op de been te krijgen.

Een goed deel van de massale Brusselse parlementaire lobbies worden met verdere verzelfstandiging van de euro uitgeschakeld en kan Europese samenwerking misschien wel redden.

Spastcommando | 20-07-15 | 10:12

Heeft peggold soms te lang in de zon gezeten? Hij wauwelt zulk een nonsens dat ik het idee heb dat hij een zonnesteek heeft opgelopen.....

Geitenwollensokjuhz | 20-07-15 | 10:12

-weggejorist-

Vitiligo | 20-07-15 | 10:10

@koeberg | 20-07-15 | 10:03
Ik stem niet op D'66, ook een duidelijke keuze!

necrosis | 20-07-15 | 10:06

Tja, de analyse klopt natuurlijk. Een gezamenlijke munt werkt niet zonder een gezamenlijk politiek beleid. De Euro in z'n huidige staat is erg slecht houdbaar.
Dan kun je dus twee dingen doen: terug op je schreden en de euro afschaffen of voorwaarts naar een politieke unie.
De meeste mensen kiezen dan de weg terug. D66 kiest vol voor een politieke unie. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar het is wel eerlijk, een duidelijke keuze.

koeberg | 20-07-15 | 10:03

L. Rijk | 20-07-15 | 09:58

Ja je doet me het woord democratie beter begrijpen; dan mag je kiezen wat voor soort dictatuur je krijgt.
Merci

Je suis dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 10:02

Ik krijg altijd al de krampen (het liefst in de darmen) als ik dat enge jongetje voorbij zie komen.

gerrie de perrie | 20-07-15 | 10:01

Leve de socialistische dictatuur!

L. Rijk | 20-07-15 | 09:58

Eigenlijk best een goed idee van Alexander -Mussert- Pechtold.
Als we alle nationale macht overdragen aan een Europese regering dan is de complete regering en ambtenarij in Den Haag overbodig geworden inclusief de heer Pechtold zelf natuurlijk. Dat scheelt een hoop bloedvergieten en nare beelden op bijltjesdag.

En aangezien alle politieke en financiële zaken dan ook overgedragen worden aan de Eurogroep regering dragen wij ook onze staatsschuld van €470.446.675.345 over aan Brussel/Straatsburg.

Win-win toch?

Oké cynisme mode uit en de waarheid: dit nazistische plan zal voor NOG meer ambtenarij zorgen en NOG hogere belastingen en NOG meer armoede.
Waarom godverdomme NOG een overbodige peperdure bestuurslaag erbij als het volk prima kan functioneren zonder die exorbitante regelzucht van politici & ambtenaren?!

Want DAT is het hele probleem in Nederland en Europa en daarom loopt het financieel op kapot: geldverslindende overbodige bureaucratie en ambtenarij.

wakkere_nederlander | 20-07-15 | 09:49

@Willem van Rood | 20-07-15 | 09:42
Je moet 30% betalen over de FICTIEVE 4% rente.
Je betaalt dus belasting over geld wat je niet hebt gekregen.
Maar ik ben de lulligste niet, ik betaal gewoon in natura:
i250.photobucket.com/albums/gg273/ikkn...

necrosis | 20-07-15 | 09:48

necrosis | 20-07-15 | 09:26

Gewoon, omdat het kan! En verder omdat Joris het moreel besef van een dronken pinda heeft.

eerstneukendanpraten | 20-07-15 | 09:48

@eerstneukendanpraten | 20-07-15 | 09:38
Ananas?

Fart Fader | 20-07-15 | 09:47

-weggejorist-

hetvolkspreek | 20-07-15 | 09:45

@mallekater | 20-07-15 | 09:22

Je moet 30% betalen van 4% over je vermogen dus 1.2%.

Willem van Rood | 20-07-15 | 09:42

Ik vind de EU en de niet bestaande eurogoep ook een ramp. Maar er is geen weg terug uit de EU en de euro al je enigszins reeel bent. Alles wat dat zootje dus iets democratischer maakt is meegenomen. Ook kan daarmee het eenzijdig monetaire beleid van Merkel dat nu over Europa heerst minder worden. Dat heeft al teveel kapot gemaakt. In jongetje Pechthold heb ik in deze geen enkel vertrouwen;

Je suis Dikke-ik

Juppé | 20-07-15 | 09:40

Wanneer stopt iemand eens een complete voederbiet in de r**t van Pechtold, gewoon omdat het kan?

eerstneukendanpraten | 20-07-15 | 09:38

FD vandaag: Crisis bij Franse veehouders. Duizenden bedrijven staan op omvallen.

LanzVonLiebenfels | 20-07-15 | 09:37

De vuige leugens die Pechtold en zijn leger vazallen rondstrooien gaan er goed in bij de domme gutmensch, de kleine groep stupide correcten, en zijn achterban de islam, groot. Hij wil graag laten geloven dat hij een grote schare hoog opgeleide kiezers heeft, niets is minder waar, ik wens hem een enkeltje Brussel!

lanexx | 20-07-15 | 09:37

De transferunie moet stoppen. 1 interne markt is goed. Misschien een gezamelijk leger. Maar alla landen onder Vlaanderen moeten uit de Euro, en 1 regering is al helemaal bullshit. Je kan Spanje niet vergelijken met Finland.

Vogelbeest | 20-07-15 | 09:37

Naomi Klein: the shockdoctrine.

In 'de shockdoctrine, de opkomst van rampenkapitalisme' stelt Naomi Klein dat de neoliberale ideologie, oorspronkelijk van Milton Friedman, wordt opgedrongen aan bevolkingen na 'shocks', dit zijn gebeurtenissen zoals natuurrampen en oorlogen. De bevolking is verward en niet in staat zich te verzetten tegen economische hervormingen en zich bezig te houden met politiek, overleven heeft al haar energie nodig. Terwijl de bevolking nog in verwarring is worden publieke voorzieningen snel geprivatiseerd. Kijk hoe Griekenland thans wordt uitverkocht. Hoe de moord op de natiestaten gangsters van d66 van nieuwe banen in de Brusselse carrousel voorziet.

Basic Dimension | 20-07-15 | 09:36

Al sinds de speech van Winston Churchill in Zürich, 1946, leeft de Nederlandse regering in een euforisch delirium waar ze niet uit lijkt te komen. De vier partijen (D66, CDA, VVD, PvdA) hebben zich in Europa maar één ding afgevraagd en dat is waar het lijntje was om te tekenen. Het probleem is dat wij, het volk, ze daarin ook een redelijke vrijbrief hebben gegeven door sinds jaar en dag op de partijen te stemmen die al een stijve plasser krijgen als ze het woord Europa horen. Dat begon al met de PvdA-KVP combinatie en heeft nu vorm in eerstgenoemde vier met 104 zetels in de TK. Alleen LPF en SP/PVV heeft ze in afgelopen jaren onder de 100 zetels weten te krijgen. Pas als ze onder de 75 zetels komen gaat er misschien wat veranderen in de stelling van het Nederlandse Parlement tegen Europa.

Bart de Gelovige | 20-07-15 | 09:34

@mallekater | 20-07-15 | 09:22
Schijnbaar is het meer lonend om diep in de schulden te zitten en niets terug te betalen.
En die hoofdletter vergeef ik je, eenmalig...

necrosis | 20-07-15 | 09:34

@necrosis | 20-07-15 | 09:12

Marijke Vos.

Willem van Rood | 20-07-15 | 09:33

en dat komt van de man die spontaan in een kramp schiet als hij de naam Wilders hoort?

ik krijg geen kramp van Peggold hoor.... ik krijg gewoon poepvette diarree van die man.

carenza | 20-07-15 | 09:31

EU-welvaart = gedeelde armoe!

starry | 20-07-15 | 09:30

Het enige voordeel is dat we dan van Pechtold af zijn.

doskabouter | 20-07-15 | 09:30

Waar ik helemaal van in een kramp schiet is het angstaanjagend hoog percentage van 38% landverraders die Nederland as-we-knew-it zomaar in de uitverkoop doet aan de EU.

wakkere_nederlander | 20-07-15 | 09:29

Broodje NSB.
Komt op TV.

wakkere_nederlander | 20-07-15 | 09:27

@necrosis | 20-07-15 | 09:08
Waarom werd ik precies weggejorist?
Als kenner van de huisregels heb ik recht op een verklaring!

necrosis | 20-07-15 | 09:26

@Feynman 09:14
Door politici wordt niet op basis van economische, financiële of monetaire argumenten gediscussieerd, maar enkel op basis van politieke argumenten. De oplossing is dus de oplossing die de grootste macht wenst.

De oplossing in Griekenland is permanente crisis, omdat de EU dat wilt. Een permanente crisis is namelijk een prima basis om nationale soevereiniteit en democratie buiten de orde te stellen.

De EU heeft twee manieren om permanente crises te houden: De Euro als eenheidsmunt en Poetin als grote zondebok.

tipo | 20-07-15 | 09:25

Die eurofielen zijn een stel megalomane ego's. Pechtold is doodeng.

PollekePot | 20-07-15 | 09:24

Necrosis. Ze kunnen nog steeds belasting heffen over je spaargeld. Er wordt belasting geheven alsof je op je spaargeld 4 % rente vangt.
Dus 50.000 op de bank, 2000 veronderstelde rente en daarover betaal je gewoon belasting.... dat die rente in feite nog maar 400 Euro is interesseert ze niet.

mallekater | 20-07-15 | 09:22

@tipo | 20-07-15 | 09:10

"Want als Pechtold het woord 'democratie' hoort, dan zegt hij automatisch woorden als 'sentiment', 'gevoelens van', 'onderbuik' en 'populisme'".

Spijker, kop, raak. Helaas is dit de harde Pechtoldiaanse realiteit.

Reinaert | 20-07-15 | 09:22

Pechtold heeft gelijk. Voor de EU presteerde Nederland op her niveau van een 3e wereldland. Gelukkig heeft de EU ons weer welvaart en vrede gebracht. Pechtold kan het jullie zo voor rekenen.

mindless | 20-07-15 | 09:20

@Pierre Tombal | 20-07-15 | 09:07
" Pan-Europe... with English serving as world language, spoken by everyone in addition to his native tongue."

Afgeschminkte Bassie | 20-07-15 | 09:20

Ik wil het liefst twee parlementen. In twee verschillende landen.

subsidistan | 20-07-15 | 09:19

Tip.
Je weet wat de Democraten doen met referenda die niet zo uitpakken als ze hadden gewild, hé?
Weet je nog?

mallekater | 20-07-15 | 09:19

De EU is als de explosie/zuigermotor:
De explosiemotor met zuigersysteem waarvoor men ooit gekozen heeft , is gedateerd en is eigenlijk achterhaald omdat hij nog steeds te veel energie gebruikt en vervuiling veroorzaakt.

Maar omdat de industrie er al vele jaren en heel veel geld in heeft geïnvesteerd kan ze het idee/principe van de zuigermotor niet meer loslaten.
Gevolg is dat men met allerlei kunst en vliegwerk steeds probeert om dit principe van d'n zuiger motor te 'vervolmaken' en zodoende vooral in leven te houden.
Op termijn zullen er alternatieven voor komen.

De EU is ook gestart vanuit een fout uitgangspunt namelijk vrede en welvaart door eenheid(sworst) waardoor men nu met kunst en vliegwerk de boel bij elkaar moet houden.

donjon | 20-07-15 | 09:19

Er is een ongrijpbare macht, die er voor zorgt dat het één en ander gewoon loopt zoals gepland is. En wij, het klootjesvolk, staan te ver weg om een reactie te geven. Een nee wordt ook hier ja. Een poging kan nooit kwaad. Dus ook de brief opgestuurd, maar de echte machthebbers lachen het gewoon weg.

Kamervraag | 20-07-15 | 09:18

Dat optreden van Verhofstadt en Van Baalen in Kiev - dat was niks minder dan het Sarajevo moment van WO III. Kereltje zal daarnaast ook één van de eersten worden die kan aansluiten bij het Neurenberg gerecht voor het straffen van de misdadig populistische opruiing van de bevolking.

de Voorzittert | 20-07-15 | 09:18

.. maar goed. Democratie heeft blijkbaar een ingebouwd zelfvernietigingsmechanisme. Uiteindelijk kiest een afdoende meerderheid voor zo'n Quisling als Alexander Pechtold, gewoon om er maar een einde aan te maken want nu toch voldoende stuk.

Ook dat is niets nieuws.

Jan Passant mk2 | 20-07-15 | 09:17

bij Peggs heb ik alleen maar een fotootje nodig om in een kramp te schieten.

mallekater | 20-07-15 | 09:15

Als je geen argumenten hebt, demoniseer je de tegenstander. Simpel.

In Griekenland zal niet alleen blijken dat de bailout niet werkt en het geld dus niet terugkomt.

Het tijdperk van oplopende staatsschulden, begrotingstekorten en overheden die de helft van de economie vormen is gewoon voorbij. Met vrijhandelsverdragen is de race naar de bodem ingezet. De arbeiders worden al werkloos, fabrieken verlaten de eurozone, maar overheden leven nog in hun sprookje.

Er zal blijken dat de Eurofielen geen antwoord hebben op de globalisatie van handel, het vertrek van productie, dalende consumptie en de bijbehorende val van vraag naar arbeid in de Westerse wereld. Omdat Griekenland geen spek op de botten had, sterven zij als eerste af, maar de oorzaak is fundamenteel, niet alleen fraude. Ze zullen niet de laatste zijn.

Max 60% BBP staatsschuld en max 3% BBP begrotingstekort is namelijk een politiek compromis, géén economisch gegeven. Zeker niet bij gebrek aan stabiele economische groei van minimaal 1% en gebrek aan structureel 2% inflatie. Een norm voor de grootte van de overheid, nu boven 50% BBP ontbreekt.

De groei van de staatsschuld in koopkracht is begrotingstekort minus inflatie, minus groei. Bij gebrek aan inflatie en redenen tot structurele krimp in plaats van groei, heeft de eurozone dus staatsschulden die al opzwellen, vóórdat het begrotingstekort in beeld komt.

Er zal blijken dat het monetaire en fiscale beleid van de eurozone alleen lijkt te werken in Duitsland. Lijkt, niet blijkt. De twee braafste jongetjes van de klas, Nederland en Finland, slopen hun economie tijdens een recessie om te voldoen aan regeltjes, waar zelfs Zalm van gezegd heeft dat de intellectuele basis daaronder volledig ontbreekt.

Het is dus niet heel vreemd of verrassend dat de hervormingen die Griekenland kreeg opgelegd niet werken. Ze werken namelijk ook niet in de rest van de eurozone. Deze democraten, of het nu liberalen of socialisten zijn, moeten terug naar de tekentafel.

Dat Duitsland wel economische groei kan zien betekent nog niet dat het daar wel werkt. Leeft die economie door centrale ligging parasitair op de rest? Komt die groei door de ruimte die het onbeschreven blad van de DDR bied?

Wat buitengewoon schokkend is, is het gebrek aan voortschrijdend inzicht. Of überhaupt inhoudelijk in debat te gaan. Landen naast de eurozone met een eigen munt lieten sinds de kredietcrisis 30% economische groei zin. Landen in de eurozone met meer dan 10 miljoen inwoners zitten rond de nullijn of negatief.

Het beleid werkt gewoon niet. De blinde ideologie heeft als een religie de realiteit verlaten.

Feynman | 20-07-15 | 09:14

Waarom zou je dat willen? Dit moeten we koste wat het kost zien te voorkomen. We zijn nu al genoeg benadeeld door dit gekke euro-project. Nederland wordt afgebroken en uitgekleed. Meer niet.

Repetitive Beats | 20-07-15 | 09:13

Een dictatuur nastreven en iedereen die daar kanttekening bij plaatst behandelen alsof patiënt. Of misdadiger.

Het is geen nieuw concept. Hoe dat afloopt is ook geen raadsel.

Jan Passant mk2 | 20-07-15 | 09:13

@Willem van Rood | 20-07-15 | 09:07
Cees Veerman was destijds Nederlands minister van landbouw en fel tegenstander van het korten op landbouwsubsidies.
En hoe heet die trut van GroenLinks ook alweer met haar Franse wijnboederij?

necrosis | 20-07-15 | 09:12

die EU fielen ,pakken een EU regel als het hun uitkomt als verplicht ,en als het niet uitkomt geld het niet ,zo komen ze steeds meer in het zadel.democratisch en vrijheid is altijd een utopie geweest/.

pedro300 | 20-07-15 | 09:11

Ik weet nog dat D66 bij het referendum zei dat we absoluut niet naar een Verenigde Staten van Europa zouden gaan. We weten allemaal hoe het is afgelopen met dat referendum.
Afgelopen zaterdag Geert Mak over Europa.... Het is bittere noodzaak om nog meer samen te werken etc, net zoals bovenstaande tweet van Pechtold.
Nu het ideaal van de eurofielen (een groot Europa) is mislukt en het volk dat niet wilt, moeten we blijkbaar dat zien te bereiken door termen als 'bittere noodzaak'. Is het niet via de ene weg dan wel via de andere weg blijkbaar.
Met andere woorden, ze willen hun wil opleggen terwijl het volk daar helemaal niet op zit te wachten.
En dat noemt zich een democraat!

Julia | 20-07-15 | 09:11

@Reinaert 09:01
Hopelijk schiet Pechtold voor 1x in zijn leven niet in de kramp bij het horen van het woord 'democratie'.

Want als Pechtold het woord 'democratie' hoort, dan zegt hij automatisch woorden als 'sentiment', 'gevoelens van', 'onderbuik' en 'populisme'.

Pechtold leidt namelijk aan de afwijking waarin democratie gelijk wordt gesteld aan emotie en dictatuur gelijk wordt gesteld een ratio. Telkens weer schiet hij in die kramp en met hem de meerderheid der politici. Het is een vreselijke kwaal.

tipo | 20-07-15 | 09:10

@LanzVonLiebenfels | 20-07-15 | 09:01
Hollande leeft al van de transferunie, de Fransen hebben dat echter wat omslachtiger geregeld waardoor het niet zo op valt.
Trek echter de stekker uit de landbouw- en visserij-subsidies, en Frankrijk is morgen failliet.

TheEgg | 20-07-15 | 09:09

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 20-07-15 | 09:08

Dit wisten de EU-adepten zoals Pechold en z'n politieke handlangers al veel langer. En dat ook gewoon vastgelegd:
ECB-verslag uit 2010:
"De architecten van de euro hebben een monetaire unie opgebouwd hoewel zij zich bewust waren van de instabiliteit die een gemeenschappelijke munt zou teweegbrengen in landen met een zo breed scala van uiteenlopende economische en productiestructuren. Misschien gingen de architecten er wel van uit dat, van zodra de behoefte aan stappen in de richting van een hechtere politieke unie maar groot genoeg werd, die stappen vanzelf wel zouden volgen. Nu de schuldencrisis in de eurozone inmiddels in volle hevigheid is losgebarsten, is het moment daarvoor eindelijk aangebroken."
www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do...
Het ergste is nog wel dat die politieke misdadigers er zo mee weg denken te komen. Zo van we maken er één grote puinzooi van -bewust!-, en vervolgens is dan een Europees parlement met vergroot mandaat dé oplossing daarvoor. Je steekt nog net geen parlement in de fik, maar plaatst de bevolking wel voor zogenaamd voldongen feiten. Weet je wie dat ook ...?
Overigens is het heel eenvoudig op te lossen; er moet gewoon wat accountants door de EU naar die zuidelijke apenlanden gestuurd worden om te zorgen dat hun begroting klopt. Bonnetjes opvragen en controleren is het enige wat nodig is, en zeker géén grotere politieke integratie.

Taggart | 20-07-15 | 09:08

-weggejorist-

necrosis | 20-07-15 | 09:08

@LanzVonLiebenfels | 20-07-15 | 09:01

Het is nog veel erger.
De Nederlandse beleidsmakers zorgen goed voor zichzelf.

2005
Voor Veermans 400 hectare tellende, deels gepachte boerenbedrijf in de Dordogne (Frankrijk) is de EU-subsidie ongeveer 150.000 euro.

Willem van Rood | 20-07-15 | 09:07

Dat was toch het hele idee van de uniemunt? De situatie dusdanig onhoudbaar maken dat mensen vanzelf wel gaan roepen om een politieke (en fiscale!) unie en de facto het opheffen van de eigen soevereiniteit. Weten we al wat voor taal we gaan spreken in de VSEU?

Pierre Tombal | 20-07-15 | 09:07

@Maria.1 | 20-07-15 | 09:04

Betalen doe ik braaf, met tegenzin weliswaar, maar zwijgen? Neuh. Never.

Reinaert | 20-07-15 | 09:06

eu führer Alexander Musser.. ehh Pechtold moet nodig opgenomen worden in een psychiatrische inrichting. Daar kunnen ze hem misschien van z'n waandenkbeelden afhelpen.

eu killer | 20-07-15 | 09:05

@Reinaert | 20-07-15 | 09:01
Wij snappen het allemaal niet volgens onze overheid. Dus is een referendum niet verstandig voor het domme gepeupel. Betalen en zwijgen s.v.p.

Maria.1 | 20-07-15 | 09:04

Als zo'n parlement een Schultz,Verhofstadt en hun vieze vriendjes naar huis zou kunnen maar vooral WILLEN sturen,zou het misschien zo'n gek idee nog niet zijn.

zwellevertje | 20-07-15 | 09:03

Reden om Nederland te verlaten_
-beter netto inkomen
-ontbreken sociale cohesie
-regelsvoorschriftenbepalingen
-baan vinden
-hoge belastingen
-criminaliteit
-NIEUW: niet meer wonen in een EU land

duitse herder | 20-07-15 | 09:03

Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat d66 na het door hen, voornamelijk door hen, geïnitieerde referendum over Europa toch zo vóór Europa blijft.
Er is dus helemaal niets democratisch aan d66. Waar ze zich altijd tegen afgezet hebben, de regentenmentaliteit, daarmee zijn ze zelf tot op het bot toe mee besmet. "Wij weten wel wat goed voor u is".

FCDenBosch | 20-07-15 | 09:02

@tipo | 20-07-15 | 08:56

Ach, we hebben nog steeds een referendum - over het verdrag van Lissabon - 'tegoed'. Ons ooit beloofd door ene J.P. Balkenende, maar het is er - in tegenstelling tot dat zelfde verdrag - nooit van gekomen.

Democratie? Kennelijk viesbah in de ogen van Nederlandse politici.

Reinaert | 20-07-15 | 09:01

Hollande staat de transferunie voor, waar de productieve en financieel gezonde landen een permanente geldstroom onderhouden richting de zuidelijke landen. Wat heeft Frankrijk gedaan aan hervormingen? De economie van la douce France is zwak en het enige wat Hollande zou moeten doen is zijn economie herstructureren. Franse wijnboeren krijgen miljoenen van de EU.
Frankrijk kan op zijn best de Zeurolanden aanvoeren. Bij de Neuro is geen plasts voor hen.

LanzVonLiebenfels | 20-07-15 | 09:01

Wat Adolf niet gelukt is gaan ze er nu toch doordrukken. De bevolkingen willen dit niet, maar de regeringen bepalen dat dit beter voor ze is. Meer welvaart en zo hahaha, ja maar voor wie?!

Maria.1 | 20-07-15 | 08:58

@Vrije Nator | 20-07-15 | 08:52
Bekijk het positief, nu kunnen Rutte en Dijsseldinges geen belasting heffen op de rente over je spaargeld....

necrosis | 20-07-15 | 08:58

Te wapen!

Dima Beeline | 20-07-15 | 08:57

Dictator Pechtold schiet zelf in een kramp als hij het woord "referendum" leest.

Willem van Rood | 20-07-15 | 08:56

Pechtold heeft groot gelijk dat er een discussie moet komen. Willen we als Nederland een soevereine (liefst directe) democratie zijn, of willen we als Nederland een lidstaat van de Verenigde Staten van de EMU zijn?

Stel nu dat Pechtold ook werkelijk die discussie aan wil gaan, wat let hem dan om er een referendum over te houden:

-A- Nederland als soevereine democratische natiestaat.
-B- Nederland als provincie van Euroland als soevereine democratische natiestaat.

Referenda leiden altijd tot de gewenste discussies, dus Alexander Pechtold: Schrijf een referendum uit of laat je luchtballonnetjes lekker in je eigen badkamer vliegen en val ons er verder niet mee lastig.

tipo | 20-07-15 | 08:56

D66 heeft wel een duidelijk verhaal, als er niet meer EU is is er minder.

Bokito ergo sum | 20-07-15 | 08:56

Ik heb de schurft aan griesmeelpap.
Vind ik smerig jonguh, echt kotsneigingen krijg ik er van.
Zeker als er veel brokken in zitten. En als hij koud is, gatverdamme.
Mijn collega’s bij de koffie-automaat trouwens ook, moeten niks hebben van griesmeelpap.
Ja, malle Freek van financiën, maar die is 45 en woont nog bij zijn ouders en hij spoort ook niet helemaal.
Bij de voetbalclub ook trouwens, en op verjaardagen, er zijn maar heel weinig mensen die van griesmeelpap houden.

Zo één keer in de 4 weken gaan we uit eten, soms vaker bij een speciale gelegenheid.
Je hebt hier bijvoorbeeld de Vette geVulde Duif, Delicieus Soixantesix en Café de Apostel.
Je hebt ook nog de Prakschuur voor de A-culinairen, voor mensen die een hekel hebben aan eten.
Dat zijn zo de meest bezochte restaurantjes.
Morgen is het trouwens weer zover, gaan we uit eten.
Bij Delicieux Soixantesix, onbeperkt griesmeelpap eten, met brokken.
Net als de meeste van mijn collega’s en familie trouwens, kunnen we daarna weer klagen hoe vies het eigenlijk is.

Cuyahoga | 20-07-15 | 08:55

Gewoon weer ouderwets het deel boven de rivieren samen met Duitsland en het deel onder de rivieren samen met de Fransen.
De enige functie van Nederland (en België) is dat we een buffer zijn tussen de drie grootmachten Engeland, Frankrijk en Duitsland. Vanwege deze reden is de kaart van Europa toen in 1815 zo getekend. Verder denken we dat we wat voorstellen omdat we soms kunnen voetballen.

Rest In Privacy | 20-07-15 | 08:55

Dan kunnen eindelijk de 1200 miljard uit de pensioen-potten (waar Hollande en de EU al steeds begerig naar gekeken hebben)
verdeeld worden over de rest van Europa.
Pauperlanden gaan hiervan profiteren ten koste van "rijkere" landen.

meneer Q | 20-07-15 | 08:54

Eerst hun eigen land in puin geholpen en dan verder met Europa.

van stampij | 20-07-15 | 08:53

Ik bekijk net even een berichtje van mijn bank. Let op: uw rente is veranderd. Ja, weer met 0,10% verlaagd. Je kan toch gvd net zo goed niets op de bank hebben staan zo? Tig jaar geleden was het nog 4%. Nu 0,80%. En dat is dan mijn noodvoorziening. Geweldig, dit kutland.

Vrije Nator | 20-07-15 | 08:52

Ik krijg ook altijd kramp van Pechtold, hartkramp wel te verstaan..

TuurlijkNiet | 20-07-15 | 08:51

Kunnen de nooreuropese landen ( provincies) de te korten van de zuideuropese landen(provincies)structureel betalen.

jaap932057795966 | 20-07-15 | 08:48

Prima dat 'de discussie' gestart wordt. Maar ik vraag me af wanneer Alexander naast de politieke ook ruimte gaat maken voor de wetenschappelijke inhoud daarin.

Willen wij ooit een succesvolle unie realiseren, bijvoorbeeld met een modern federaal model passend voor deze tijd (en de toekomst), dan zullen we alle zeilen bij moeten zetten om eerst dat model uit te werken. En dat gebeurt momenteel helemaal nergens. Geen enkele arena is zo verouderd en vergeven van achterlijkheid als de politieke.

Het huidige organisatiemodel van de EU is kapot en hopeloos ouderwets. Er gebeuren meer slechte dan goede dingen binnen de EU bureaucratie, en de democratie is ver te zoeken. De wetenschappelijke basis voor politieke keuzes ontbreekt vaak, wat resulteert in de huidige bestuurscrisis (want dat is het, er is geen financiële crisis in Europa, er is een bestuurlijk/bedrijfskundige crisis). En tot slot is er geen enkele visie op culturele verbinding te bekennen, terwijl dat hét knelpunt op lange termijn is richting een succesvolle unie, zeker wanneer die groot moet zijn en ook oost europa, turkije en kaukasische landen moet bevatten.

Culturele eenheid komt niet tot stand door een compromis, maar door herijking van de verschillende normen langs gezamenlijke waarden. Er is geen enkele beweging te zien op dit vlak, en momenteel worden de EU landen sterk uit elkaar gedreven door een gebrek aan visie op culturele gemeenschappelijkheid. Voor mij staat persoonlijk daarin ook één ding vast: Europa moet zich opwerpen als een Unie van Verlichting, en niet langer bang zijn om die identiteit ook tot uitsluiting van conflicterende waarden te laten leiden. Zonder identiteit is de EU gedoemd.

F#ckingAwesome | 20-07-15 | 08:48

Wat ik maar niet kan bevatten is dat duidelijk is dat de Europeaan niet zit te wachten op een federaal Europa.
Samenwerken is ok maar daar moet het bij blijven.
Inmiddels stapelen de problemen zich op en als er eentje krampachtig reageert zonder een doel te stellen dan is het Brussel wel, want wat is nu het plan met de Grieken?
Gaan we bijna 90 Miljard storten zonder dat er een plan van aanpak is en een einddatum is wanneer het plan voltooid moet zijn?
Ze blijven maar aanmodderen en dit heeft niets te maken met dat Brussel niet voldoende mandaat heeft het heeft alles te maken met de visie van de Eurogroep.

Griekenland kan en zal nooit herstellen als ze in de zone blijven met de euro, dit zal hoe dan ook mislukken omdat we veels te lang geleefd hebben op onze tenen en nu een natuurlijke correctie plaatsgevonden heeft.
Griekenland kan en zal zonder kwijtschelding nooit van zijn schulden afkomen, alleen als je de rente negatief maakt zullen ze langzaam uit het dal komen.
Tegen zo'n lage rente je schulden niet eens kunnen afbetalen geeft aan dat dit land compleet failliet is, je kan dit niet neerleggen bij de burgers, wat heeft mijn kind gedaan dat zij de rekening gepresenteerd krijgt voor wanbestuur!!!

De euro en het europese project zijn vreselijk mislukt en dreigt nu ook nog eens uit de hand te lopen.
Brussel moet zijn/haar excusses aanbieden aan iedereen die zij in de moeilijkheden hebben gebracht, dit project kent alleen verliezers!
Laat er alsjeblieft iemand zijn die een wijs besluit durft te nemen en de bal aan het rollen brengt.
D66 moet echt stoppen met onzin verkopen, je kan blijven roepen dat er meer europa moet komen en de gevolgen blijven negeren, D66 mag dan als een wijze partij overkomen, maar als je ziet hoe krampachtig europa functioneert de laatste jaren hoe kan je dan dit beleid promoten, idealen nastreven is wat anders dan omgaan met de feiten.
Wakker worden D66, de euro en de EU zijn doorgeslagen en veroorzaken grote schade aan de samenleving.

pickalilly | 20-07-15 | 08:46

Hij is eerlijk en gek,dit mag en kan niet gebeuren!Liever gisteren dan vandaag nog uit die eu!Aan al mijn mede steuners nog een fijne dag en we gaan tot het gaatje WEG EU WEG EURO!!!!

Pempy Boludo | 20-07-15 | 08:46

@mallekater | 20-07-15 | 08:40
Wat mij betreft smijten we alle landen ten zuiden van de Vlamingen de EU uit.

necrosis | 20-07-15 | 08:44

Een referendum hebben ze toch lak aan. Ze gaan net zo lang door tot er bruinhemden door de straat marcheren die iedereen in elkaar meppen als je niet voor het groot multicultureel socialistische gutmench ideaal bent. Onbeschofte mensen mag je best in elkaar trimmen namelijk. Dat is wel zo sociaal.

omwenteling | 20-07-15 | 08:43

Overigens: stuk staat ruim tien minuten online en nog geen Godwin gezien.

Hetgeen maar weer eens aantoont hoe beschaafd het reaguurdersvolk eigenlijk is.

Reinaert | 20-07-15 | 08:43

En wat het volk wil is niet van toepassing. De democraten hebben het niet zo op democratie. En als u zich afvraagt waarom we te maken hebben met massa immigratie, lees even de wikipedia van een van de grondleggers van de EU en eerste winnaar van de Karlspreis (check ook even de latere winnaars). Als het u dan nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer. Men verschuilt zich achter een facade van anti-racisme, homorechten en milieubehoud, maar wees op uw hoede.
en.wikipedia.org/wiki/Richard_Nikolau...

Afgeschminkte Bassie | 20-07-15 | 08:42

Zou Hollande dit luchtballonnetje van Miezerig Mannetje hebben gelezen?
www.nu.nl/economie/3775173/d66-wil-for...
Zonder landbouwsubsidie (en verboden staatssteun aan PSA) gaat Frankrijk kapot!

necrosis | 20-07-15 | 08:41

Wat erger is: Peggy is niet de enige, de roep op een Europese regering en een europees parlement( hádden we dat al niet, eigenlijk??)wordt steeds luider.
Hou je vast, daar gaat onze sociale wetgeving, onze WW, onze AOW, onze zorg, en ons onderwijs. We kunnen er naar fliuiten, er komt een noord-zuid geldstroom richting Zeurolanden aanzetten.
Maak je borst maar nat.

mallekater | 20-07-15 | 08:40

Wel in een stuip?

Kaas de Vies | 20-07-15 | 08:40

Wellicht dat we met meer Europa, met regeringen en ministers die direct gekozen worden juist een democratischer Europa krijgen..

beetjemoe | 20-07-15 | 08:40

Nou dat is dan ook weer het einde van de opmars van D66. Zijn achterban is dan misschien niet zo tegen de EU als die van andere partijen, maar een Verenigde Staten van Europa wensen zij ook niet.

Zodra Pechtolt dit door krijgt kiest hij eieren voor zijn geld en gaat hij eisen stellen aan het democratisch gehalte. Dat is echter onmogelijk zoals nobelprijswinnaar Olson decennia geledem al stelde. De VS bewijzen zijn gelijk dagelijks.

kleuterleider | 20-07-15 | 08:39

Ik wil ook meer regering in NL, en minder veel minder in de EU.
Wat een landverrader.

Sjaak uit Dordt | 20-07-15 | 08:39

Inmiddels is zelfs schuimbekkende totaalmalloot Verhofstadt verder met zijn terugkeer naar de werkelijkheid en realistische opties voor de toekomst.

www.standaard.be/cnt/dmf20150719_01782...

Godsammekraken | 20-07-15 | 08:36

Als geenpeil faalt en leuke stukjes schrijven ook niet werkt... hoe gaan we dit een halt toe roepen?

Aantastelijk | 20-07-15 | 08:36

Dit is de beste man zijn mening, dat ik het er totaal mee oneens ben en denk dat het slecht is mag natuurlijk nu maar hopen dat iedereen dat denkt. En inderdaad het probleem in de Nederlandse politiek zijn figuren als rutte,samson,dijsselbloem en de rest van de vvd en pvda.

Keeper2 | 20-07-15 | 08:35

"In een kramp schieten". Lees: er een van de Eurorabiate heilsleer afwijkende opvatting op nahouden.

Dit door de leider van een ooit frisjong en vooral democraties partijtje. Houdbaarheid ruimschoots overschreden.

Godsammekraken | 20-07-15 | 08:34

Liever chronische kramp dan Pechtold, Hollande, Verhofstadt of van Baalen.

Iets met soevereiniteit of zo. Daar moet je zuinig op zijn!

Reinaert | 20-07-15 | 08:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken