Politie hartjes crowdfundactie van GeenStijl

Geeft toch een warm gevoel. *hartje* @geenstijl ^MM https://t.co/N5TL2DZ1OZ
— Team Paraatheid Rdam (@teamparaatheid) July 15, 2015
@geenstijl ik heb er nog wel wat voor jullie! #bobsleutelhangers! Voor een #goedeactie hoort wat he! :-)
— Myrna Sepers (@M_Sepers) July 15, 2015
@RobbertMill @M_Sepers @TribbleSlayer_1 @politieVeghel @geenstijl 👍🏼😊
— Jeugdagent Sylvia (@JA_Ettenleur) July 15, 2015
Top actie van @geenstijl #crowdfunding http://t.co/AbrPU52MgH
— Rein Hendriks (@RA_Hendriks) July 15, 2015
Niet altijd de grootste vrienden maar dit is toch wel een keigoeie actie! https://t.co/go7dERh1qY
— Karin de Groen (@KdeGroen) July 15, 2015
GeenStijl: Politie schiet op boef, boef wint schadevergoeding - http://t.co/3sHS4elTXx Eens? Doe dan mee! #wereldopzijnkop
— Alex Gijsbers (@Politie_OVDAG) July 15, 2015
Complimenten voor voor #geenstijl voor deze actie. Ik zeg RT dit bericht!! #crowdfund
http://t.co/aLvr4Xh30p
— Remy Hartog (@POL_Hartog) July 15, 2015
@geenstijl Grote klasse, respect! Nog een Bob sleutelhanger nodig? ^JS
— Politie Maarssen (@PolitieMaarssen) July 15, 2015
Ben ook niet altijd dol op GeenStijl. Maar dit initiatief....TOP!! https://t.co/nanb5mx3yd
— Henri Spaan (@wijkagentMenRap) July 15, 2015
TOP, fantastisch resultaat bij een triest verhaal. https://t.co/NbevpNqkVY
— Politiebond ANPV (@ANPV_nl) July 15, 2015
@geenstijl Strakke actie
— Politiebond ANPV (@ANPV_nl) July 15, 2015
Toch mooi die steunbetuiging van @geenstijl aan de veroordeelde collega, door crowdfunding toe te passen. Dat is zeer te waarderen.
— Ruud van Beek (@R_vBeek) July 15, 2015
Ik mag dat wel, dat onorthodoxe. +1 voor @geenstijl https://t.co/8qC9sRTGGO
— Maurits (@maurits1) July 15, 2015
Reaguursels
InloggenPolitie agent en korps geven aan geen behoefte te hebben aan het geld.
Lekkere communicatie is dit Geen Stijl nu gaat mijn 5 euro naar een nog te bepalen goed doel. Wat voor zover ik het niet weet ook dobbernegers of ander import tuig kan zijn. Ik ben echt helemaal klaar met jullie. Wat is dit voor een waardeloze inzameling zonder doel.
Tyfuszooi !!! Joris deel dit aub even met de Crew alvorens je me een ban geeft.
@XaleX_2
Ja dat is waar, en het is een mooi statement. Maar dit is gewoon geen oplossing van het onderliggende probleem en daarom heb ik hier toch iets tegen. Het is net als geld overmaken voor slechte ontwikkelings"samenwerking" (vissen uitdelen in plaats van mensen leren vissen).
Kan men hier niet een paar kamervragen over stellen dinsdag? Het is toch duidelijk dat veel mensen niet achter deze beslissing staan. Misschien eens tijd om de wet aan te passen. Dat zou pas een mooie structurele oplossing zijn.
@Feynman
Je aanpak van het vraagstuk is op zich niet verkeerd hoor, want zo kun je de verwachte eindsnelheid aardig schatten.
Alleen heet het dan geen vrije val, want daarin is per definitie geen wrijving(skracht).
En merk wel op dat al de snelheid zo`n 3,4 keer zo groot wordt, de kinetische energie bijna 11,5 keer zo groot wordt.
Je zocht het eerst in een groter kaliber, maar dat zou wel een hele grote kogel moeten zijn.
Groet.
Walgelijk die tweets van agenten erbij, normaal niet zo blij met geenstijl maar nu wel? Oh dus als een van je collega's betrapt word op ernstig misplaats gedrag (13 jarige jongens achter moters laten rennen), of als er bijv een video opduikt van moordende haagse agentjes, waardoor hun verklaring in de knel komt, dan is geenstijl maar niks. maar zodra er wat euro's worden opgehaald voor een collega, staan ze in de rij om veren in de reet te steken!
BAH WALGELIJK!
En dan is er natuurlijk Joop.nl.......
www.donotlink.com...
Whitehouse | 16-07-15 | 01:24
Was te verwachten van die zure linkse mensen. Toont vooral aan dat deze actie keihard nodig is, links houdt niet van hardwerkende dienders die het land veilig houden.
Van mij krijgen jullie GEEN CENT. En weet je waarom? Dit geld gaat naar een FUKKING INBREKER. Ik ben het er volledig mee eens dat deze agent geen boete maar een lintje moet krijgen, maar ik ga mijn zuur verdiende geld toch niet aan criminelen geven zeker. Ook niet via-via. Sorry agent.
bashghost | 16-07-15 | 11:20
Er is 14.000 opgehaald tot nu toe. Slechts een klein deel daarvan is de schadevergoeding, de rest is voor een grote BBQ of een ander leuk feestje. Ongetwijfeld zal de redactie wel wat leuks verzinnen voor de dienders. Deze actie is meer dan het betalen van die schadevergoeding, het is een statement.
Misschien idee om een goede jurist in de arm te nemen en hoger beroep aan te gaan tekenen.
Blijf het belachelijk vinden dat een rechter zoiets doet. Weet niet wat ze tegenwoordig snuiven maar erg lekker in hun hoofd zijn ze niet.
Eindelijk weer eens een geval van:
Wie goed doet goed ontmoet.
Van mij krijgen jullie GEEN CENT. En weet je waarom? Dit geld gaat naar een FUKKING INBREKER. Ik ben het er volledig mee eens dat deze agent geen boete maar een lintje moet krijgen, maar ik ga mijn zuur verdiende geld toch niet aan criminelen geven zeker. Ook niet via-via. Sorry agent.
Is mijn gift aftrekbaar van de berg kulboetes die ik hier heb liggen. Allemaal snelweg en allemaal tussen de 1 en 6 km te hard.
Mentaal verkeer ik in een spagaat wel of niet geven aan de sympathieke boevenvanger die wellicht morgen mij weer stat te flitsen. 2 km te hard 40 euro Geendank !
Tss, een boef vangen. En zijn privacy dan? Ik hoop dat die lieve crimineel wel een flinke schadevergoeding krijgt. Wat denken ze wel. Zomaar mensen oppakken die inbreken. Alsof politie niets beters te doen heeft.
Zo, eindelijk een tientje over kunnen maken
De Nederlandse politie hoort de beschikking te krijgen over dit: youtu.be/ZfKWVrXKbn0
Je schakelt iemand zonder verder letsel uit.
Yes! Ik heb eindelijk kunnen doneren. + wat (Feynman | 15-07-15 | 12:51) zegt. Bij mij is er anderhalf jaar geleden ook ingebroken en ik kan bevestigen dat dat een extreme aantasting is van je persoonlijke levenssfeer (uiteraard nooit meer van van de politie gehoord, maar dat is een ander verhaal).
fysicus | 15-07-15 | 23:44
Bad Karma | 16-07-15 | 00:21
fysicus | 16-07-15 | 00:29
Als die twee krachten aan elkaar gelijk zijn, wordt de kogel niet verder versneld, en heb je dus de eindsnelheid in vrije val. Kogel is sowieso met een veel hogere snelheid omhoog gegaan, dus er is genoeg hoogte beschikbaar om die eindsnelheid te halen.
Ik heb hier gisteravond inderdaad een nul te weinig onderin de breuk gezet. Natuurlijk kan je netjes een Cw gaan opzoeken voor een tollend cilindertje of kijken wat de exacte gravitatieconstante te Hoek van Holland is, maar het ging even om de schatting.
Dan kom je op 33.55 m/s bijna 120 km/h.
@Rotvoorje laatste reactie 15-07-15.21.41 uur.
Je was ooit zelf popo laat je weten ,dat OOIT mag je omvormen naar recent.Als ik me niet vergis heb ik hier te maken met een oude buurman van 2 huizen verder 2 jaar geleden hier komen wonen met vriendin popo had 1 streepje dus aspirant in opleiding (stage) inmiddels al weer verhuisd want vriendin trok het niet meer.Popo had zijn garage omgebouwd tot fitnes kamer lekker garagepoort open zodat voorbijgangers konden zien hoe popo aan zijn spiermassa werkte .Mensen deze ex popo vergeet even voor de duidelijkheid er bij te vertellen dat hij zijn schietcursus niet heeft gehaald en als 2streepjes popo dus ook niet bevoegd was om een wapen te dragen daar ligt dus de clou dat meneer is ontslagen en dat meneer popo meer alcohol verbruikte dan menig ander mens gezien het aantal legen bakken bier gemiddeld 3 per weekend heeft ook niet in zijn voordeel gewerkt .Terecht dat zo,n popo het veld mag ruimen.
Bij deze nog even een compliment voor Vaak Klaas .Uw reactie getuigd van van enig normale inzicht .
Ik ga U verlaten deze reaguurder heeft er een nachtdienst op zitten .
Opvallende stilte bij de politiek correcte media (alle media)
Wat zouden de andere lezertjes ervan vinden als ik een volmondig compliment plaats over GS, weet je wat ik schrijf erbij dat ik niet altijd blij ben met GS, maar nu wel... Stelletje sukkelagenten op twitter vallen zelfs nu GS nog af, schrijf dan niets. Onderbetaalde slaven van de staat.
Wat zouden de andere lezertjes ervan vinden als ik een volmondig compliment plaats over GS, weet je wat ik schrijf erbij dat ik niet altijd blij ben met GS, maar nu wel... Stelletje sukkelagenten op twitter vallen zelfs nu GS nog af, schrijf dan niets. Onderbetaalde slaven van de staat.
Let wel FF op aan wie en hoe dit geld uitgekeerd wordt ivm de BELASTINGDIENST.
@befferton | 15-07-15 | 19:58
Is dit een gedeelte uit jouw sollicitatiebrief waar jij solliciteert als rechter? je maakt een goede kans!
Mooie actie geen stijl.
Passen jullie wel op met de rest van het geld?
Een agent mag geen gift aan nemen.
Dat kan worden gezien als omkoping.
Misschien beter om het te doneren voor een hoger beroep.
Joop is al aan het uitzoeken blijkbaar of jullie actie niet strafbaar is.
Minpunten zijn het ook.
Grote bek over alles en komen op voor elke kakkerlak in de wereld.
Zodra een agent wordt neergestoken zijn ze muisstil.
Blijkbaar vinden ze geweld naar politie toe normaal.
Dit vinden ze erg omdat een politie agent dus blijkbaar liever een inbreker moet laten lopen ipv te stoppen met een nette actie.
Op het marokkoforum schreeuwen ze ook weer moord en brand.
Noemen iedereen hier racisten,als je de reacties daar leest hebben ze een ijzerenplaat voor hun kop.
Het zijn zelf ontzettende racisten.Niet alleen tegen Nederlanders maar alles wat anders is dan hun eigen vastgebakken groepje.
Er dreigt er zelfs een met geweld wegens een leraar die volgens hem zijn nichtje wegens racisme niet heeft laten slagen.Hij roept daar werkelijk op om Nederlanders in elkaar te slaan als ze niet handelen zoals deze achtergebleven in alles racisme ziende groep wil.
En dan klagen ze over Geert Wilders.
Ik zit lekker in Kuala Lumpur nu.
Reis morgen door naar Borneo.
Misschien kunnen we onze agressieve zich altijd achtergestelde moslims ruilen met de moslims van hier.
Je wordt hier in je waarde gelaten namelijk.
Ze voelen zich hier niet bijzonder en verheven omdat ze moslim zijn.
Hebben alle respect voor je en zelfs tijdens de ramadan moedigen ze je aan om gewoon te eten en drinken.Ik let namelijk goed op dat ik ze niet kwets.Gister in het hotel een iftar buffet.Waarin ze ons tot vijf keer toe hebben verzocht om gewoon te eten en drinken.Niet een van de honderden moslims was hierover gekrenkt of vondt dat we ons moesten aanpassen.De moslims hier zijn zachtaardig en lachen veel.
Hebben geen turbogezinnen met 10 kinderen maar normaal.
In het hotel werken mannen en vrouwen samen.Zelfs vrouwelijke moslimkamermeisjes met hoofddoek hier.Geen mannen in jurken.En slechts een burka gezien en dat zijn ook vakantiegangers uit het midden oosten.Vrouwen lopen hier ook niet zo achterlijk ingepakt als bij ons.Wat een verademing met de zich verheven voelende groep moslims in ons land.
Ok agent financieel gered waarvoor hulde GS! Maar de rechtstaat blijft failliet wat gaan we daar aan doen?
@Geenstijl
Houd eens op met dat gekots op "D66-rechters". Lees de uitspraak eens hier uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocume... en zie wat de overwegingen zijn.
Rechtbank erkent ook dat Pliesie-agent zelf open en transparant is geweest naar Rijksrecherche.
Rechterts hebben zich aan wetgeving te houden en te dezen is die glashelder.
Agent in kwestie was tijdens aanrijden geïnformeerd dat bewoners op vakantie waren!
-
Jullie (en ook de Politie) moeten kritiek uiten op de wetgevende macht/Tweede & Eerste Kamer/vaste Kamercommissie Justitie & Veiligheid die alle broddelwerk hebben geleverd.
Ambtsinstructie staat dus bol van uitzonderingen dat een menselijke vergissing gemaakt kan worden, en dat heeft die agent meegemaakt.
Wat ik nog mis in de ambtsinstructie is dat er alleen geschoten mag worden op oneven data, met afgaande maan en indien er binnen 14 etmalen geen nachtvorst wordt verwacht.
-
Kritiek komt de wetgevende macht toe, zij leveren broddelwerk en lopen achter op de realiteit in de samenleving.
Verder hulde voor jullie actie, ik doneer.
Het surplus van de crowdfunding kan m.i. in een fonds om Politieagenten te steunen die slachtoffer zijn geworden tijdens de uitoefening van hun functie.
Daarmee laat Geenstijl zien dat er draagvlak is voor de uitvoerende politieagenten.
Met groet
Ow wacht. Het is in Brabant. Maaskantje toevallig? Dan ligt het natuurlijk anders. Daar zijn dit soort dingen wel normaal ja.
Die agent hoeft maar verkeerd te mikken en die kogel raakt een nek, hoofd of ander vitaal deel. Of hij raakt een knieschijf en de betreffende persoon is voor de rest van z'n leven arbeidsongeschikt. Hoe ziek ben je als je die schietende agent gaat ophemelen. Hij kon ook gewoon achter die inbreker aanrennen. Of gaan ze nu iedereen neerschieten die niet wil luisteren?
befferton | 15-07-15 | 19:58
Helemaal mee eens. Ik vind dit echt niet kunnen. Die agent is een fokking cowboy!. Dit kan echt niet. Prima wanneer iemand met een kogel staande wordt gehouden indien het om een zwaar misdrijf zou gaan maar een diefstal?? Kom op, dat gaat echt een aantal bruggen tever. Shame on you, geenstijl, voor het enablen van deze cowboy.
En dan is er natuurlijk Joop.nl.......
www.donotlink.com/fxmp
De Dagelijkse Standaard besteedt er ook aandacht aan:
www.dagelijksestandaard.nl/2015/07/cro...
De Droit | 16-07-15 | 00:14
Gelukkig heb ik vrijwilligheid hoog in het vaandel staan en je geeft maar wat je wilt. Imho is er anders dan voor zelfverdediging geen excuus voor geweld! Ook niet als je agent bent! Maar goed... over ethiek kun je kennelijk twisten... (Jammer dat je reactie begint met "sukkel", doet een beetje af aan de rest van inhoud).
-weggejorist-
GS rulez
zo zie je maar weer, je kan beter mikken op een schedel dan op een been... Dan krijg je geen proces aan je broek van een crimineel wat niet luistert naar de politie.
@Bad Karma
Inderdaad: heerlijke man. Ken je ook zijn Lectures of Physics ?
Geeft me bijna dagelijks inspiratie voor m'n colleges ! Neem bijv.: "Heeft licht haast ?"
Jammer dat de roeptoeter Feynman op deze site zo slecht is in rekenen.
"1/2.rho.v^2.A.Cw=m.g leidt tot v=wortel((2.m.g)/(rho.A.Cw)) invullen voor de politiekogel geeft m=6gram, g=10 m/s^2, rho = 1,3 kg/m3, A=81mm2, Cw=1 geeft ongeveer 10 m/s. 36 km/h."
Mijn God Feynman. Hierbij nog maar een keer uw flowchart. Wanneer brengt u eens wat ten gehore?
41.media.tumblr.com/tumblr_lss6ssZA39...
Deze is voor iedere éénstreper en meer:
Jullie komen mij regelmatig tegen. Mijn dagelijkse rondgang blijkt een magneet voor alcoholfuiken, grotere controles etc.
.
Ik vind het prima. Drink niet, wegenbelasting en verzekering immer in orde, ruitenwisser vloeistof op peil. Rijd iedere controle met een glimlach tegemoet. And you know what, 9 van de 10 keer is die glimlach wederzijds. Doen gewoon hun werk. Zwaar onderbetaald. En die ene keer dat mijn vrolijke assertiviteit niet op waarde wordt geschat kan ik, zeker gezien het feit wat jullie dagelijks naar je hoofd krijgen, daar prima begrip voor opbrengen.
.
Sterker nog; ik bel sporadisch wel eens met 0900-pliesie. Met de vooringenomenheid dat ik hondser behandeld ga worden dan bij de gemiddelde helpdesk. Niets van dat. Aardig, communicatief vaardig, resultaat en servicegericht.
.
In de nadagen van de recente aanslagen in Frankrijk, Belgie en hedendaagse wild west taferelen in Amsterdam en den Haag kan ik me niet indenken hoe het moet voelen om de eerste te zijn in de line of fire, terwijl een overheid en een gedeelte van de samenleving die jij beschermt je tegelijkertijd zo door het slijk halen. Mijn petje af. Voor wat het waard is, uit het hart van een marginale reaguurder: ik ben apetrots op de boys & girls in blue/black.
.
Ik hoop van harte dat jullie de waardering gaan krijgen die jullie zo toekomt. Mijn bijdrage als eenling is beperkt; een donatie aan wat voorafging aan deze GS aktie. En iedere keer dat onze paden kruisen hetzelfde ritueel: Ik zal me, nadat jij je werk gedaan hebt, de hand toereiken. Mijn voornaam geven en de jouwe vragen. Om je daarna persoonlijk te danken voor het werk dat je doet. Voor de risico's die je loopt. Om dat jij aan het einde van ieder dag er was voor mijn veiligheid. Dat begrip zou breder gedragen moeten worden. En die toegereikte hand zou je dagelijks mogen krijgen. Opdat één ieder die dit leest dat in het vervolg gewoon eens doet.
13.000
Heerlijke actie
synchronicity | 16-07-15 | 00:02
Sukkel die je daar bent!
Systemisch heb je misschien gelijk, maar verplaats je eens in de schoenen van Bas de Bromsnor...
Die wordt er niet vrolijk van als -ie gepakt wordt omdat -ie zijn werk gedaan heeft. Jij zou er in zijn schoenen ook niet vrolijk van worden.
Dus: niet zeuren; we zorgen ervoor dat Bas de Bromsnor zijn centjes krijgt - en een paar extra voor de fun.
Wat Ommezwaai suggereert is helemaal geen slecht idee: reserveer het overschot voor de juridische strijd rond het opvragen van IP-nummers van reaguurders. Als korps Veghel een megabbq wil kunnen ze zelf de plaatselijke Sligro leegkopen.
Prima actie overigens tegen een overheid die willens en wetens zijn eigen volk laat stikken. Een dikke middelvinger naar Den Haag vooral!
Helemaal top, GS!
Super gedaan en kudos voor de donateurs!
(Vanuit Frankrijk duurt zoiets twee weken, dus dat schiet niet op).
Even voor de goede orde: als wij Nederlanders voortaan altijd zo met elkaar omspringen, dan komt 't goed met Nederland.
Om dat tot een succes te brengen, zou het wellicht beter zijn om wat minder, minder, minder....
Ah, ok, ik weet 't. Dit is mijn IP, meneer AIVD:
86.221.73.249
Hoe... kun je in godsnaam sympathie opbrengen voor de politie? Het moet toch wel een ernstige vorm van het Stockholm syndroom zijn om nog geld te geven ook. De overheid neemt (onder dwang=geweld) al meer dan de helft van uw geld! En het uitvoerend orgaan van al dat geweld is, jawel: de politie (en in mindere mate de krijgsmacht en nog wat kleinere overheidsorganen). Geloof je werkelijk dat de overheid deugdzaam en noodzakelijk is en het echt niet anders kan dan door toepassing van geweld iets voor elkaar te krijgen. Ik zeg niet dat een stevige hand soms niet nodig is, maar dit soort kruimelwerk is niks vergeleken met de honderden miljarden die de overheid u en mij jaarlijks afperst (en het lijden dat dat veroorzaakt)... Stelletje schapen...
Zo, gelukkig de donatie met PayPal kunnen voldoen, hier kennen ze Ideal en dergelijke niet.
Hulde aan Agent Bromsnor en @Feynman, je hebt dus wel gelijk dat we zo die liefe jongen zitten te spekken, is waar maar met het overige geld moeten ze aan Bromsnor een fijne Dessert Eagle .50 cadeau doen. Lijkt mij zeer passend.
Prachtig land dat Nederland. Land vol imbecielen en idioten, waarvan er vooral veel in de politiek en de rechterlijke macht terecht zijn gekomen. Ik denk dat universiteiten toch iets fout doen.
Thunderbird | 15-07-15 | 20:05
=
Jammer genoeg zijn er ook veel idioten die op deze idioten (blijven) stemmen.
Overigens wel een vermakelijke draad verder. Ik begrijp CoJoNes wel en ik vind ook principieel verkeerd dat de overheid het geweldsmonopolie bij grondwet naar zich heeft toegetrokken en in hand heeft gegeven van de politie (en leger, maar dat is een ander verhaal.) Ik vind ook dat de burgers het recht hebben zichzelf en hun bezit met geweld te mogen verdedigen.
Maar, nu komt het: in dit geval waren de bewoners niet thuis. Er was dus niemand om het particulier bezit te beschermen, anders dan de (ook door die afwezige particulier) betaalde ordedienst van de samenleving: de politie. Als samenleving betalen we een ordedienst die de rust en orde in de openbare ruimte, de burgers en particulier bezit beschermt en bewaakt. Daar heb ik principieel niet zoveel moeite mee.
Ik heb er met CoJo wél moeite mee dat de overheid het geweldmonopolie heeft, ik heb er ook moeite mee dat de politie meer bevoegdheden heeft tegen criminelen dan gewone burgers. Waar ik principieel géén moeite mee heb is geweld tegen hen die zelf geweld plegen op persoonlijke lijf en leden, particulier en publiek bezit, vervolgens op heterdaad betrapt worden en vluchten. Daar horen inbrekers bij. Dat is hun gekozen beroepsrisico. Waar ik ook geen moeite mee heb is dat in mijn afwezigheid mijn bezittingen (hoe passief ook) namens mij (want ik betaal er belasting voor) door een onafhankelijke dienst wordt bewaakt.
En naar mijn stellige overtuiging moet elke geweldpleging (door een particulier of de overheid) achteraf door een rechter getoetst worden op rechtmatigheid. Dat is hier ook gebeurd. Wat ik van het vonnis vind doet er niet zoveel toe.
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:27
Dan heb je niet goed zitten opletten....
Een waarschuwingsschot kan vervangen worden door het luid aanroepen van de verdachte, zoals deze agent (of vmbo'er zoals u hem noemt) ook gedaan heeft.
Rest mij de vraag... heeft u werkelijk in dienst gezeten of was u
1: [X] ongeschikt ivm S5
of
2: dienstweigeraar ivm gevaarlijke linksche gedachten?
Afgaande op uw tegels neig ik naar beide eigenlijk ;-)
Feynman
Je doet interessant met formules en berekeningen. Vanuit mijn vakgebied constateer ik dat je ervan uitgaat dat de (lucht)wrijvingskracht gelijk wordt aan de zwaartekracht. (Verder stel je de cw gelijk aan 1 en g gelijk aan 10, maar dat zijn details.)
Als je je berekening nu eens overdeed, zou het mij niet verbazen dat de snelheid op ongeveer 33,8 m/s (dus ca. 122 km/h) komt.
Vriendelijke groet.
Ik word ook inbreker en dan ren ik iedere keer als ik een agent zie weg. Is altijd win win. Of ik ga er met de buit vandoor, of ik krijg een schadevergoeding. Prachtig land dat Nederland. Land vol imbecielen en idioten, waarvan er vooral veel in de politiek en de rechterlijke macht terecht zijn gekomen. Ik denk dat universiteiten toch iets fout doen.
Thunderbird | 15-07-15 | 20:05
<br>
<br>
Heerlijke analyse :'). Tja, het brengt wereldvreemd links tuig voor met namen als Jozias, Sybrandt, Lodewijk, Alexander etc. die het voor het zeggen krijgen
@befferton | 15-07-15 | 20:00
Nee, politieagenten die doen waar ze voor betaald worden, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Neem mijn woorden terug dat GeenStijl geen ballen hebben om een rekening te openen en maak netjes de beloofde 20 euros over.
Hulde aan GeenStijl.
Een duidelijk protest = in de vorm van geld = tegen onze laffe bestuurders die weigeren de politie te steunen!
Ik mag aannemen dat rechters, agenten en boeven hieruit geconcludeerd hebben dat het dus toegestaan is te schieten als een voortvluchtige weg probeert te komen, dat lijkt me duidelijk
Quid. Vuile bruinhemd. Beetje lopen inzamelen voor die club matennaaiers. Bah.
@befferton | 15-07-15 | 19:58
"Of hij raakt een knieschijf en de betreffende persoon is voor de rest van z'n leven arbeidsongeschikt."
In het geval van mensen die inbreken als hun beroep hebben gekozen vind ik het niet zo heel erg als die arbeidsongeschikt raken. Heb ik niet zo veel moeite mee.
Respect moet je verdienen.
F. von Zeikhoven | 15-07-15 | 22:37
1/2.rho.v^2.A.Cw=m.g leidt tot v=wortel((2.m.g)/(rho.A.Cw)) invullen voor de politiekogel geeft m=6gram, g=10 m/s^2, rho = 1,3 kg/m3, A=81mm2, Cw=1 geeft ongeveer 10 m/s. 36 km/h. Onvoldoende voor schedelpenetratie. Toch zijn de slachtoffers er, dus wordt daar met een zwaarder kaliber geschoten.
Wat je ook nog kan bedoelen, de kans dat als je omhoog vuurt, de kogel precies op de 100 vierkante centimeter komt waar een hoofd is, terwijl er een volledig voetbalveld beschikbaar is.
Ik pas effe.
Ik doneer namelijk al genoeg aan het CJIB.
Misschien was het dezelfde agent wel...
@ Feynman 22:14
Ik heb de aflevering niet paraat, maar het ging dacht ik over de toevalstrefkans van één afgevuurde kogel op een objekt in de nabijheid van de omhoogschietert. Feestelijke dooien door hallelujaschietsels is een heel ander verhaal, en daar heb ik ook wel van gehoord natuurlijk.
Verder altijd leuk om een KIJK-tegel in de comments te zien verschijnen. Tnx!
*ijverig met zaklamp onder de dekens Feynmans Faqts nalezen doen gaat*
4x best knullig
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Al die mensen die bang zijn voor een politiestaat: zolang we dit type rechters houden komt het niet zover.
Persoonlijk vind ik de reden waarom hij/zij niet mocht schieten ronduit belachelijk. Als het bij mij thuis was geweest had ik de agent persoonlijk het geld geschonken..
Was die veroordelende rechter eigenlijk wel deskundig in deze materie? Iedereen kan een wetsartikel lezen, en menigeen denkt dat ook nog even te kunnen interpreteren. Onzin natuurlijk, anders zouden we allemaal gekwalificeerde rechtswetenschappers of -filosofen zijn. Maar hetzelfde gaat op voor rechters. Ergo, de term 'rechterlijke dwaling'. Het zou interessant zijn als de president van de veroordeelrechtbank een openbare reactie geeft op deze zaak. Het is immers allang geen geheim meer dat complete vonnissen in de Raadkamer door griffiemedewerkers worden gemaakt en dat een rechter er alleen nog een krabbel op zet. Want werkdruk blablabla...
SyntaxError | 15-07-15 | 22:03
Ja voorbeeldje: www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...
F. von Zeikhoven | 15-07-15 | 22:02
Ik heb even drie bronnen bekeken, en Politie en OM melden netjes eerste uur dat er eerst waarschuwingsschoten zijn gelost, en er daarna gericht op de menigte is geschoten. Toen pas is Robby geraakt.
Daarbij is alleen de theorie geopperd dat de politie op benen mikte en Robby net bukte om iets op te rapen om te kunnen gooien. www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...
Zelf hang ik de theorie aan dat de duinen hoogte verschillen kennen en de agenten in het donker een verkeerde inschatting hebben gemaakt op welke hoogte hun belagers waren.
Die aflevering van Myth Busters had beter wat literatuuronderzoek kunnen doen, of de eindsnelheid van een kogel in vrije val kunnen uitrekenen. ( 1/2.rho.v^2.A.Cw=m.g oplossen voor v)
In Puerto Rico, about two people die and about 25 more are injured each year from celebratory gunfire on New Year's Eve, the CDC says.[5] Between the years 1985 and 1992, doctors at the King/Drew Medical Center in Los Angeles, California, treated some 118 people for random falling-bullet injuries. Thirty-eight of them died.[6]
Firearms expert Julian Hatcher studied falling bullets in the 1920s and calculated that .30 caliber rounds reach terminal velocities of 90 m/s (300 feet per second).[7] A bullet traveling at only 61 m/s (200 feet per second) to 100 m/s (330 feet per second) can penetrate human skin.[8] en.wikipedia.org/wiki/Celebratory_gun...
@Rimmer | 15-07-15 | 21:34
Vooral criminelen haten politie, dusssss... Wat is Joop?!
@Feynman | 15-07-15 | 21:41
Sunset Grooves .. dat was ik alweer vergeten.
"ernstige wanordelijkheden" :
Noodverordening:
www.burgemeesters.nl/files/File/Bevoeg...
Noodbevel:
nl.wikipedia.org/wiki/Noodbevel
-
"Wanneer een groep zich fysiek, offensief tegen de overheid keert mag er geschoten worden ... ?"
@ Feynman 21:41
Het OM beweerde over het paniekschot op Robby van der Leede dat het een omlaaggevallen kogel van een waarschuwingsschot in de lucht was. In dezelfde periode was op Discovery een aflevering van Mythbusters waarin precies zo'n vallende kogelmythe werd onderzocht. Uitslag: Busted. Het gaat er niet om dat deze Hoek van Hollandse Schietsma onrechtmatig geschoten heeft, want dit was absoluut gerechtvaardigde zelfverdediging. Een opdringende mensenmassa wordt een levensgevaarlijk organisme onder bepaalde omstandigheden. Daarom moeten ophitsers ook keihard aangepakt worden door het OM. Alleen moet het OM niet steeds liegen over gebruikt geweld. De Crowd begrijpt het nut en de noodzaak echt wel. Ook als het uitdraaide op een collecte van Magere Hein. Vertel het zoals het is. Het is niet anders...
Heilige koe al 11.800 voor agent! Die kerel gaat een geweldig weekend tegemoet volgens mij. Boete betaalt, BBQ-pakket betaalt, en hij heeft z'n bonus voor de komende jaar alvast binnen. En allemaal vanwege een uitstekend handelen bij het vangen van tuig. Ongeacht of het volgens de wet "rechtvaardig" is. Boeven vangen = rechtvaardig. Simpel.
Gefeliciteer meneer agent! U bent zojuist gepromoveerd tot held!
O.T. II (>SyntaxError | 15-07-15 | 21:31)
De vertaling van ons _EU volkslied" staat op wiki:
nl.wikipedia.org/wiki/Europees_volksl...
-
Wie kent het verhaal achter de "symbolen"; Dochter uit Elysium, Geuzen worden prinsenvrinden, En de hel gaat overboord, en alles daartussen.
Ik vind het maar een vreemde text en het geheel nogal eigenpijperig over komen.
Sorry .. ik sta hier niet achter .. waar kan ik me uitschrijven?
Onbegrijpelijk dan een ambtenaar in functie aangeklaagd kan worden door een crimineel. In Enschede kun je met vuurwerk een hele woonwijk kunt opblazen zonder dat er een ambtenaar verantwoordelijk is.
Overigens zou ik een agent met zulke goeie oog-hand reflexen niet inzetten langs het parcours van de komende 010-marathon. Dat dan weer niet...
CoJoNes | 15-07-15 | 20:27
Punt is niet of de agent in kwestie juist handelde. Punt is dat hij als handhaver een geldbedrag moet betalen aan een inbreker. Hoe krom wil je het hebben. Agenten die moeten uitkijken bij het uitoefenen van hun functie anders moeten ze bedragen gaan ophoesten voor criminelen. Ook bij aanhoudingen gaat het soms mis en al verdient dit geen schoonheidsprijs, het komt zelden voor. Je opmerking dat we zijn overgeleverd zijn aan losgeslagen agenten gaat compleet mank. Risico van het inbrekersgilde. Hulde voor de politie die het echte werk doet.
Prachtig gebaar, maar ik geniet nog veel meer van het power to the people gehalte. Niet dat het collectief altijd gelijk heeft, maar er zijn soms zulke duidelijke missers, zelfs als ze raak zijn.
Vin ik ook, GeenStijl rulez the internetz, ook dankzij mij :-))!
SyntaxError | 15-07-15 | 20:56
1c) is meer Sunset Grooves en de negentienjarige Robby van der Leeden. Met zijn alle de politie gaan lynchen, 150 meter naar achter dwingen en dan een kogel koppen.
@deraderendraaien | 15-07-15 | 21:08
Ik begrijp uit jouw post dat je het met me eens bent dat die agent de ambtsinstructie niet goed is gevolgd? Top!
Het overschot naar munitie en schietlessen voor de politie. Of een fonds ter ondersteuning van ´verdachte´ agenten. Zoals die motormuis uit Almere nu.
Daarnaast is het nog steeds een verdachte en onschuldig tot na de uitspraak van een rechter, dan is het een dader bij veroordeling. Verder heb ik in dit geval weinig meelij met verdachte (inbreker).
@ Joris
Suffe dubbelpost @21:23. Sorry...
Top! En nu iets verzinnen om te voorkomen dat de boef in kwestie zijn onverdiende schadevergoeding - dus feitelijk (een deel van) dit geld - krijgen. Idee iemand?
Ramsesz | 15-07-15 | 20:41
Beter mikken.
Paar aanvullingen op reacties van reageerders. Een compleet uniform met koppel, schoenen en winterjas weegt ruim 12 kilo.Haal voor de zomer de winterjas eraf met 2 kilo. Dan vervolgens een spint inzetten achter een crimineel welke met adrenaline vol zit en een stuk lichter van gewicht. Menig reageerder wil ik wel eens zien sprinten met een rugzak van 10 kilo op zijn rug. Tweede puntje mbt waarschuwingsschot, dit is alleen verplicht als de situatie het toelaat, indien de situatie het niet toelaat is een waarschuwing vooraf niet nodig. Dit geldt voor al het geweld wat politie toepast, vooraf waarschuwen indien de situatie dit toelaat.
Joop doet ondertussen what Joop does best en dat is politieagenten haten.
@CoJoNes | 15-07-15 | 21:25
Mevr. CoJoNes: Doe je wel voorzichtig schat.
@CoJoNes | 15-07-15 | 21:22
Ontwijken dus. U schrijft een mening, een zekere mentaliteit op die een redelijk (groot) deel van onze bevolking deelt. Dus zo vreemd is die zinssnede niet. Kinderachtig.
.
U schildert mensen (politieagenten) af als moordenaars. Gaat u nou niet probren de moral highground te claimen hier. Heeft verder ook niets met hyperbolen of generalisaties te maken. Dat is gewoon laag bij de gronds.
O.T.
Trouwens ... waar maken jullie je druk om;
"Alle Menschen werden Brüder"
Dit is ons volkslied .. luister het als je het nog niet kent ... ook ambtenaren die mee lezen. (Het is natuurlijk in het Duits maar er zijn vertalingen te vinden op google.):
Europahymne:
www.youtube.com/watch?v=jF_WA9eOjTk
_
Wordt je daar nu niet vrolijk van .. alles komt goed !!!
Wat meer respect voor de hulpverleners op de ambu, pliesie, brandweer, douane, rijkswaterstaat, etc etc is broodnodig, zal aan het eind van de week eens kijken wat de verdiensten van me zijn deze week en pro-rata afdragen hieraan, op naar de 100K !
Of naar een nieuwe megafoon voor de pliesie Veghel. Großvati von Zeikhoven riep ook nog iets over een Abzeichen. Maar die had net met CoJoNes gebeld en is weer helemaal hyper nu...
En nu hou ik er mee op. Eens kijken of ik nog even snel 2500 kan verdienen door ergens in te breken. Want zeg nou zelf, zo'n kogel in je been is niet iets om om je zorgen over te maken.
-weggejorist-
Agent Schietsma zal er waarschijnlijk ook zijn baan bij inschieten. Weg pensioen, arbeidszekerheid en meer leuks. Dus wat na de bbq overblijft, mag eigenlijk wel in een studiefonds voor zijn kids...
Thunderbird | 15-07-15 | 21:11
Volgens mij gaan ze het totale bedrag als één donatie zien. Geen enkele leidinggevende van de politie gaat zijn baantje op het spel zetten door toestemming geven om dat geld te accepteren. Lijkt mij dus onmogelijk om dit geld aan deze agent te overhandigen zonder dat hij in de problemen komt. Overigens denk ik dat zelfs de agenten die zo enthousiast reageren op Twitter op hun woorden mogen letten. Vind het wel een goed idee om het geld te doneren aan een goed doel: extra hulp voor agenten met PTSS bijvoorbeeld!
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 21:14
Ach die nick, die moest ik 10 jaar geleden snel verzinnen. Maar goed, u stelt dat 'mensen zoals ik' en 'figuren zoals ik' complete klimaten scheppen. Ernstige en bizarre generalisaties in een discussie zijn voor mij vaak directe aanleiding om niet te reageren.
Een generalisatie is overigens geen stijlfiguur. Een hyperbool is dat wel.
CoJoNes | 15-07-15 |
Maar politie heeft wel monopolie op geweld. Dat is wettelijk. Man werd gesommeerd te stoppen op dreigement van gebruik vuurwapen. Man negeerde eis en verzette zich. Man kreeg kogel in been. Ik heb er werkelijk geen probleem mee. Die man was wettelijk verplicht te stoppen.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 21:03
Dat is het riscio van het vak Inbreken. Dat je gepakt wordt. Ieder vak beng risico's met zich mee. Ik hoop dat die inbreker zijn vak risico begrijpt en heeft ingecalculeerd. Die past de volgende keer wel op vermoed ik.
Politie be like..
youtu.be/8XFBUM8dMqw
@CoJoNes | 15-07-15 | 21:04
Je kan er in elk geval nooit meer mee bij iemand door een bovenlichtje klimmen om de boel weg te stelen dat niet van jou is.En dat is winst zeg ik dan!
@dedwarsligger | 15-07-15 | 21:10
Natuurlijk.. Jolo? die heeft net zolang gezocht tot hij iemand vond die iets wilde negatiefs wilde zeggen. Bestaat die Advocaat trouwens wel, vriend van Jolo...? Trek dat eerst maar eens na. Jolo is best wel een jokkenbrokje. En ik denk dat Jolo fucking jaloers is op de GS redactie.
@Het Vijfde Wiel | 15-07-15 | 21:13
Hear hear!
Dat noemen wij in Nederland "Boontje komt om zijn loontje".
@CoJoNes | 15-07-15 | 21:08
Die zinsnede gebruik ik volgens mij slechts een keer. Zwaktebod uwer zijde om daar op GeenStijl over te gaan miepen.
.
Daarnaast qua inhoud een stuk milder dan u bijvoorbeeld over politieagenten in het algemeen spreekt dus een beetje vreemd dat u daardoor zo dichtslaat. Wel uitdelen maar niet kunnen ontvangen, zoiets?
.
Meh. Die nick moeten we denk maar als overcompensatie zien, kennelijk...
@Het Vijfde Wiel | 15-07-15 | 21:13
De politie is wettelijk gezien nog steeds geen rechter, daarom hebben criminelen rechten. Met dit soort acties vervaagt die grens wel snel, dat ben ik met u eens.
Pas maar op bij het aanbieden. Er is een protocol voor giften... Zelfs flessen wijn van een kerstpakket moeten via dat protocol.
Dat geld gaat anders niet en never nooit bij die agent aankomen dan. Beter proberen jullie hem persoonlijk te benaderen.
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 21:04
Het zijn gewoon mensen.
Zij heben ook te maken met alle kutregels uit Brussel.
Zullen we van het overige geld een actie beginnen richting de politie: "De burger is uw beste vriend"
Met stickers enzo. Kunnen we mooi inhaken op de ontevredenheid van het personeel en samen een blok vormen.
Eurotokkie | 15-07-15 |
Hij heeft waarschuwingsschot gehad. In zijn been. Jij maakt je druk om "rechten van criminelen". Ik niet. Risico van het boevenvak. Als je erop gaat anderen schade te berokkenen, interesseert het mij geen fuck als het jezelf overkomt. Wij gaan er niet samen uitkomen, softie.
Wanneer worden grootgraaiers bij (semi-)overheid, banken, pensioenfondsen en andere instellingen aangepakt? Regelmatig lees je hier over dat soort non-valeurs maar nooit eens een mooie follow-up over hoe ze een boete moeten ophoesten of moeten brommen.
Het is echt te schandalig voor woorden!
Misschien kunnen jullie de crowdfunding actie ook nog iets uitbreiden met de aanschaf van een aan deze rechter uit te reiken trofee voor de Oetlul van 2015!!!!
@Grote Joop | 15-07-15 | 20:42
Alle bedragen tot een bedrag van 50,- zijn in de meeste integriteits-regelingen geen probleem. De agent mag dus heel wat donaties in zijn zak steken. Voor alle donatie boven dat bedrag zal de leidinggevende dan per geval toestemming moeten geven. Ben benieuwd of hij daar zin in heeft. Stort het overige geld anders in een fonds voor slachtofferhulp voor agenten die gedesillusioneerd raken door de schandalige houding van rechterlijke macht en het Openbaar Ministerie dat hen straft voor het beschermen van de samenleving. Of stop het in een pot om een campagne te starten die deze schandelijke de houding.
Ondertussen op JOOP.NL Advocaat Sydney Smeets denkt dat GeenStijl-campagne wel eens strafbaar zou kunnen . Wie bedenkt dit jolo?
Ommezwaai | 15-07-15 | 20:55
LOL
Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 21:04
Klopt ze staan niet op van we gaan vandaag eens lekker een inbreker neerschieten , maar als je niet opgewassen bent tegen dit werk moet je ook niet doen .
Er lopen heel wat politiemensen rond die niet alleen een gevaar zijn zijn voor zichzelf maar ook voor de samenleving.
En natuurlijk weer een advocaat:
twitter.com/BaburBeg/status/621336598...
Gewoon een stapel twintigjes in een roze envelopje door de brievenbus doen. Briefje erbij: "en nog een fijne bbq toegewenst". Klaar.
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 21:04
Reageren op een post die zwanger is van de 'mensen zoals u' zinsnedes? U leefde werkelijk in de veronderstelling dat ik daarop zou reageren?
Uw leven moet bol staan van de teleurstellingen.
@rotvoorje | 15-07-15 | 20:53
" Was iemands leven in gevaar doordat die vent ging rennen?"
Theoretisch gezien zou het leven van zijn volgende slachtoffer in gevaar kunnen zijn. ;)
En vergeet niet dat het heerschap het bevel tot aanhouding heeft genegeerd door weg te rennen.
Tel daarbij even de kans van recidiven bij op als oom agent hem had laten ontsnappen.
Daarbij is die ambtsinstructie ondertussen misschien wel een beetje achterhaalde onbruikbare ouwe koek.
Maar ik begrijp dat jij het vak van popo heééél goed onder de knie had voor je ermee stopte.Wat ben je nu?... D666 advocaat?
Ik ben het weer eens volmondig met Parel eens.
@CoJoNes | 15-07-15 | 21:01
Die agent was een goede schutter blijkt maar weer. Goede training gehad. En een agent die weet hoe je een vluchtende verdachte die op heterdaad betrapt is tot stilstand weet te brengen. Uitstekende agent dus.
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:58
Ah. Deze post beantwoordt u dan wel. Ik had dat liever bij een van mijn voorgaande gezien. Wist u trouwens dat politieagenten net mensen zijn? Met een familie, gezin, vrienden- en kennissenkring, werk, huis, hypotheek of huur. Net zoals u. Die gaan niet op pad om mensen te doden, te traumatiseren, te verwonden. Oh ja, er lopen ook corrupte of zieke klootzakken tussen. Die zijn er overal. Zoveel mogelijk bestrijden. Hier geen sprake van volgens mij.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 21:03
Precies. En een versplinterd dijbeen is ook erg ongezond.
CoJoNes | 15-07-15 | 21:01
Lopen wat slagaders in je bovenbeen , dus het kan zo misgaan.
Ik ga er voetstoots van uit dat hij als een dolleman op de agent af rende.
Waar blijven de kamervragen Geert
deraderendraaien | 15-07-15 | 20:47 Van het extra geld kunnen we ook een hele goede advocaat kopen die in hoger beroep de eis tot schadevergoeding gaat laten vernietigen. Ofzo. Of gewoon www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:55
Jij bent vaak zo slecht geïnformeerd... Maar ik help je gewoon af en toe, goed? www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/...
Een schot in je bovenbeen is niet ongevaarlijker dan een schot in buik, trouwens. De makkelijkste manier om dood te bloeden.
Prima resultaat van deze actie.
Doe van het wisselgeld ook maar een fruitmand of iets dergelijks naar de neergestoken agent uit Leerdam als het mag.
Ommezwaai | 15-07-15 | 20:50
"En dat nichterige gezeik over burgerrechten ben ik nu ook wel eens goed zat."
Die mening deel ik niet met u en zou u misschien ergens anders willen gaan zeuren om een politiestaat? Mensen zijn nu eenmaal geboren met universele rechten. Deze rechten gelden ten alle tijde en zijn bij ons van onze geboorte tot onze dood.
Ommezwaai | 15-07-15 | 20:57
10 Eurocent op de rommelmarkt .
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 20:55
Tsja, de kans is niet ondenkbeeldig dat de agent eigenlijk tussen de ogen van inbreker mikte.
SyntaxError | 15-07-15 | 20:47
"Rijksrecherche onderzoekt mogelijke integriteitskwestie politie Veghel, halve korps op non actief gesteld" acht ik meer plausibel. Als het halve korps aan de BBQ zit omdat het neerschieten van een inbreker geld oplevert... tja, lastig...
Eurotokkie | 15-07-15 | 20:55
Dat moet wel een verhaal zijn uit een hele slechte detective!
Overigens mag ginger met een camera wel even langskomen op die BBQ toch?
@Old_Spice | 15-07-15 | 20:16
Het vervelende is dat een verkeerd afgevuurde kogel niet meer om kan draaien.
En ik ken genoeg lui die in hun jeugd baldadig zijn geweest en nu goede participanten zijn van de maatschappij.
Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 20:55
Ja daar was ik al bang voor.
@Feynman | 15-07-15 | 20:46
Art. 7, 1b, 2° & 3° lijken mij iid ook vrijspraak te ondersteunen.
1c vind ik trouwens erg vaag ... mogen "ze" subversieve bewegingen "neerknallen" .. of valt dat dan weer net niet binnen deze vage stelling?
Mark_D_NL | 15-07-15 | 20:52
Muziek!
www.youtube.com/watch?v=nlGclIZV5JQ
Ommezwaai | 15-07-15 | 20:53
Ach in Engeland hebben ze nog een fluitje en dan staan de inbrekers meteen stil , kijk dat is nog eens gezag hebben.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:50
www.volkskrant.nl/politiek/schietvaard...
.
Wellicht was dit het waarschuwingsschot...
Heerlijk dit. Wat kan internet toch mooi en verbindend zijn! Er waren zelfs gulle gevers die 100,- gaven!
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 20:47
Geen D66, laat dat duidelijk zijn. Geen VVD ook en al helemaal geen PvdA. En ik heb ze gezien, agenten die op een niet doorlopende weg, op een dag met prachtig weer, belden met handhaving om te vragen of ze mochten gaan bekeuren. Daarmee de dag van vele dagjesmensen met hun kindertjes te verzieken met een belachelijk hoge bekeuring voor verkeerd parkeren. Op een plek, laat dat duidelijk zijn, waar dat geen enkele hinder of gevaar opleverde. Ze hadden dat telefoontje ook niet kunnen plegen. Ze hadden ook niet op dat moment op die locatie hoeven zijn om te gaan bekijken hoeveel geld ze die dag konden gaan verdienen aan dagjesmensen. Ik ben blij dat er politie is, heb veel respect oor ze maar niet wanneer ze hardwerkende mensen die eigenlijk niet werkelijk wat fouts doen en die gedwongen worden door omstandigheden, gaan bekeuren. Op die manier maakt de politie geen vrienden en dat is heel erg jammer. Politie hoort redelijk te zijn en rekening te houden met bijzondere omstandigheden. Als je dat niet doet, ontbreekt er een stukje menselijkheid in je.
@Mathijs van Oudkerk | 15-07-15 | 19:55
Wat is de sharia een mooie wet,wat jij?
Lekker kansloos, GS. Ik was zelf ooit popo, en ik kan uit het verhaal opmaken dat de agent zijn ambtsinstructie niet goed heeft gevolgd. Was iemands leven in gevaar doordat die vent ging rennen? Nee, dus waarom zijn leven riskeren door te schieten?
We zijn er allemaal niet bij geweest, maar gebaseerd op de feiten vind ik dat de agent best mag schieten in zo'n situatie. Mede omdat de politie geen ander middelen heeft zoals een taser. Daarmee had hij zonder letsel de dief uit kunnen schakelen.
De regel dat hij niet had mogen schieten omdat er geen bewoner was vind ik raar en onlogisch. Als agent een goede reden heeft om zijn wapen te gebruiken, dan moet hij die dus kunnen gebruiken. Dat vergelijken met kapotgeschoten banden voor 5km te hard is dus onzin. Daarbij vlucht je niet en hier is ook eerst nog gewaarschuwd.
Eurotokkie | 15-07-15 | 20:50
Niet zoveel detectives meer lezen.
Die tijd is al een tijdje voorbij, aangezien veel criminelen zelf een pipa op zak hebben.
@--sql error-- | 15-07-15 | 20:29
Mag ik er dan uitspringen in mijn leren tangaslip met politie pet op... en dan natuurlijk mijn stevig "slagwapen" in de aanslag...
Goed dat GS dit doet, goed dat GS ook de agent aanhaalt die in zijn hand is gestoken, gewoon goed. En mijn 5 euro zit er bij. En de volgende keer doen we dit weer. Wat is 5 euro per persoon voor HET goede doel? De volgende haatimam kan ook een bacontaart krijgen, daar stort ik een tientje voor.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:44
Die inbreker moet niet vluchten als hij op heterdaad gepakt wordt. Simpel.
Het Vijfde Wiel | 15-07-15 | 20:47
En waar was het waarschuwingsschot ?
Feynman | 15-07-15 | 20:46
Zo, dat kan een aantal reaguurders hier in de zak steken.
Deze agent heeft dus volgens de wet gehandeld. Niet meer en niet minder.
.
En dat nichterige gezeik over burgerrechten ben ik nu ook wel eens goed zat.
Gedraag je, ander loop je het op.
Nou jullie hebben er weer +/- 20.000 vrienden bij sinds vandaag.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:27
En hoe vaak gebeurt het in NL dat er een schot wordt gelost? Niet al te vaak vriendelijke vriend. Dus de politie is al 95% van de tijd een echte kerel of vrouw.
@Feynman | 15-07-15 | 20:46
Oh mooi .. ff je post lezen :)
Het is toch niet zo ,dat die rat in hoger beroep kan en dan door deze actie meer kan vragen.Of is dit een "echte" schadevergoeding voor materieel leed.
@Grote Joop | 15-07-15 | 20:42
"Geenstijl verdacht van omkoping politiekorps Veghel."
Dat zou wat zijn ja :P
@Ramsesz | 15-07-15 | 20:41
Uitzoeken waar zijn huis woont en 1 van zijn collega's een tip geven?
Eurotokkie | 15-07-15 |
Agent riep: stop, of ik schiet.
Arrestant stopte niet en verzette zich. Wat had agent anders gemoeten? Arrestant was gewaarschuwd. Voor zowel boef als politie zou moeten gelden: risico van het vak.
@Thunderbird | 15-07-15 | 20:43
Ik heb geen hekel aan dat soort agent. Die wordt aangestuurd door hogerhand. Beleid. Politiek. Het soort waar u een stem op uitbrengt. Gewoon nieuwsgierig. Wat stemt u?
@Erik3293 | 15-07-15 | 20:00
Alle criminelen zijn zielig. Helemaal met u eens hoor. Ze kunnen er niets aan doen. Laten we ze allemaal een basisinkomen geven. Dat zal ze leren!
SyntaxError | 15-07-15 | 20:41
Dat heb ik al gedaan, inclusief commentaar. Hopelijk gaat een serieuze advocaat even het hof uitleggen hoe de wet in elkaar steekt.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...
@Thunderbird | 15-07-15 | 20:41
Zeker al lang geleden dat jij een discussie bent aangegaan zonder idiote argumenten in te brengen? Een ad hominem, dan ben je gewoon af en mag je in je been geschoten worden.
Zou weleens een webcam gericht willen hebben op het groepje hoofdschuddende D66-rechters bij de evalutie van de veroordelingen deze week.
Hans Hillen | 15-07-15 | 20:41
Ja het heeft altijd zo een bittere bijsmaak een inbreker op de vlucht neerschieten .
Muxje | 15-07-15 | 20:41
Die lijfstraf (schotwond) heeft hij over zichzelf uitgeroepen.
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:38
Als er een reaguurder is die geen teringhekel heeft aan het soort agent in bovengenoemde situaties mag die zich nu melden.
Jongens, niet dat ik het feestje wil verzieken, maar denken jullie ook aan de ambtseed of ambtsbelofte die elke agent heeft moeten afleggen? Lijkt me namelijk een heel goed plan als de agent even schriftelijk toestemming vraagt aan zijn leidinggevende voordat hij het geld aan neemt.
CoJoNes | 15-07-15 | 20:05|||Niet zo naïef/recalcitrant doen aub. Als je de wet niet overtreedt zul je nooit neer worden geschoten door de polizei. Wij zijn bedolven onder allochtonen die een kwade inslag hebben en niet in dit land thuis horen. Geweld is het enige communicatiemiddel dat werkt. Respect zit er van nature niet bij ze in en dat zal nooit veranderen.
Ik ben geen fan van de politie en heb daar goede redenen voor. Mijn aversie jegens de overheid die dit land conditioneert omwille van dat maatschappelijk kankergezwel is vele malen groter.
Meer dan, met tegenzin, stemmen op de PVV kan ik niet doen. En de volgende crowdfunding wil ik in het leven roepen voor Wouter Bos en andere elitaire stelende bestuurders. Sneeuwkettingen van platina.
11.208,-
youtu.be/AEZ0O9lakwY
Kan er van deze bijdrage ook nog een ijsje af voor de motoragent die nu binnendienst heeft omdat wegloop meneertje.
@CoJoNes 20:27: Een agent heeft meer middelen, maar mag die niet gebruiken? Lekker dan.
Ik vind overigens dat die agent fout zat: hij had in die situatie niet moeten schieten. Niet volgens de wet, en niet volgens het gezond verstand. En als hij met zijn schot een onschuldig burger geraakt zou hebben, dan zou een forse straf en een genereuze schadevergoeding op zijn plaats zijn. Maar het ging om een inbreker. En in dat geval is een reprimande een passende straf. En geen schadevergoeding voor die inbreker; ik ben tegen lijf- of doodstraffen voor gewone misdadigers, maar dit is een bedrijfsongeval voor eigen rekening, geen straf.
-weggejorist-
Top! En nu iets verzinnen om te voorkomen dat de boef in kwestie zijn onverdiende schadevergoeding - dus feitelijk (een deel van) dit geld - krijgen. Idee iemand?
Iemand arresteren zonder een schot te lossen dan ben je pas een echte kerel.
Eurotokkie | 15-07-15 | 20:27
.
En dan? Wachten tot de inbreker zich verzet en dan écht goed raak schieten. Ik vind het prima opgelost zo.
We pakken § 2. Vuurwapens,Artikel 7, Ambtsinstructie voor de politie, de Koninklijke marechaussee en andere opsporingsambtenaren er even bij:
wetten.overheid.nl/BWBR0006589/geldigh...
(ff doorscrollen)
Dit is geen mening, het is bedoeld ter onersteuning van de discussie.
--sql error-- | 15-07-15 | 20:29
.
Ha ja, een spacecake, dan gaat ze misschien het licht nog zien...
Mooie axie GS! Ik heb niet gedoneerd omdat
1. niet meer nodig, al 3x over de target
2. zoals hier terecht al eerder opgemerkt: dit is in feite boefje sponsoren (want geld gaat uiteindelijk naar de arme dief met gat in been)
Ander puntje:
Juridies is deze agent over de schreef gegaan enkel en alleen *OMDAT DE BEWONERS NIET THUIS WAREN* volgens de rechtbank. Ik sluit me aan bij eerdere reaguurders die (a) voortaan een in te vullen checklist voorzien voordat geschoten mag worden of (b) inbraak ook bij afwezigheid van bewoners een ernstige inbreuk op de privesfeer vinden of (c) meer van dat soort argumenten.
Nog een ander puntje:
WTF! politici/politiebazen/bestuurders worden *nooit* veroordeeld voor wat voor faalaxie dan ook, maar de onderknuppels die op straat/in de achtertuin het vuile werk opknappen wel??!! Ook dit is vandaag al eerder opgemerkt op deze pagina's en mag nog wel een paar keer herhaald.
Tot slot:
GS checken jullie wel ff de geloofsovertuiging van den diender? Van mij mag halal-BBQ met Buckler ook (na het suikerfeest dan).
Het surplus gedeeltelijk aanwenden aan het jongetje dat naar de VS moet voor een behandeling omdat hij anders deaud gaat wellicht?
Het Vijfde Wiel | 15-07-15 | 20:37
Het laatste in de rij is je wapen trekken en niet het eerste .
"De politie is geen burger."
-Het Vijfde Wiel | 15-07-15 | 20:37
Kijk! En dat is nou juist het probleem. Spot on!
@Rico den Hollander | 15-07-15 | 20:36
Pas maar op, voor je het weet schoppen ze je vriendin met kind of verpatsen ze je spullen aan de bezetter.
@Thunderbird | 15-07-15 | 20:34
Ah, jij kent ze allemaal? Of hebben ze je toestemming gegeven namens hen te spreken?
Weet je hoe je zoiets noemt, beste Thunderbird? De waan van de dag.
Eurotokkie | 15-07-15 | 20:31
Heb jij last van een autoriteitenprobleem of hoe zit het?
Eurotokkie | 15-07-15 |
Ugh. Wat een onzin. Door mensen als jij kan, mag en durft onze politie niets meer. "Een echte man", zout toch een end op zeg. De politie is geen burger.
Geenstijl stapt in de leegte die Prins Bernhard achterliet.
En het NOS-Journaal? Duh... geen woord over deze terechte actie. Ik was even zo naïef te denken dat er een nieuwsflitsje over kwam.
Het was weer eens 'Ach, arm Gaza'.
@dwar | 15-07-15 | 20:23
Ik dacht hou me in. De politie kijkt immers mee en u heeft vast wel meegekregen dat reaguurders al onder een vergrootglas liggen. Onderdeel van een stukje "beleid" waar ze zoals eerder gezegd wel wat afstand van mogen nemen, wat mij betreft. Meningenpolitie zit niet niemand op te wachten. Gevaarlijk. Bovendien. Het fonds blijft vollopen. Er moeten inbrekers gepopt worden!
;-)
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:00
Laat duidelijk zijn dat alle reaguurders een heel terechte tering hekel hebben aan politieagenten die geen medemenselijkheid tonen naar brave burgers die ongevaarlijke kleine overtredingen begaan. Hen zelfs in de val lokken op plekken waar het geen gevaar oplevert om wat te hard te rijden maar waar het heel lucratief is om te gaan flitsen. Brave werkende burgers opzadelen met torenhoge bekeuringen. Ook op feestdagen en aan het eind van het jaar met de kerstdagen als al het geld toch al op is. Bekeuren op plaatsen waar met de beste wil van de wereld geen parkeerplaats is te vinden omdat iedereen tegelijk die ene dag in het jaar dat het mooi weer is op het strand of aan dat ene meertje wil liggen waar maar beperkte parkeergelegenheid is. Waardoor je genoodzaakt bent om je auto in de berm te parkeren met twee wielen op de weg, zonder dat je hulpdiensten hindert. Agenten die auto's op zulke dagen gaan bekeuren, gewoon omdat ze weten dat dat kassa is, die agenten dat zijn klootzakken zonder enige medemenselijkheid en begrip. Dat soort roept agressie op en terecht. Laat dit ok even duidelijk zijn.
@--sql error-- | 15-07-15 | 20:29
Wel een hele vieze dan? Een spruitjestaart ozfo?
Hans Hillen | 15-07-15 | 20:26
Het wapen is er om je te verdedigen dacht ik , en niet een inbreken neer te schieten , of heeft de inbreker gericht geschoten op de politieagent ?
Geef je hem wel het dubbele? De belastingdienst leest mee.
@Tukker69 | 15-07-15 | 20:28
Door mijn soort?
Gast... met een nick als de jouwe geef jij aan dat je graag tot een soort behoort. Ik geef de voorkeur aan staatskritisch denken.
Cryptofascist.
met dat bedrag is het misschien ook wel leuk om een taart te bezorgen bij de mevrouw van de Rechtbank Oost-Brabant die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt
:P
O.T.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:22
Ik heb hier ooit echt een politie dame en heer over een omheining van een speelplaats, 1,1m, zien klimmen ... dat duurde zeker 1 minuut.
En ik vond het een rare en zorgwekkende (meelijwekkende ook) vertoning.
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:00
Het bekende D66 achteraf-geouwehoer. Door jouw soort gaat dit land naar de CoJoNes.
@MaisNon | 15-07-15 | 20:23
Begrijp me goed. De bewoner van dat huis en de eigenaar van de spullen had wat mij betreft die inbreker lens mogen schoppen. Een agent is een ander verhaal, omdat een agent een geweldsmonopolie heeft. Bovendien heeft een politieagent meer middelen om een inbreker staande te houden dan een ontwapende burger.
Heeft de agent trouwens ook een waarschuwingsschot afgevuurd? Ik heb in dienst geleerd dat dat stap 3 is van de geweldsinstructie, tenzij er accuut levensgevaar is.
Mark_D_NL | 15-07-15 | 20:23
Iemand arresteren zonder een schot te lossen dan ben je pas een echte kerel.
Maar achter de inbreker aanrennen daar was de conditie niet goed genoeg voor ?
Eurotokkie | 15-07-15 | 20:22
.
En dan? Een robbertje vechten? Inbreker had 1. niet in moeten breken en 2. gewoon moeten stoppen toen de politie dat zei. Een kogel in z'n been = risico vak. Hij is niet doodgeschoten hè of ernstig gewond geraakt.
befferton | 15-07-15 | 19:58
Die agent hoeft maar verkeerd te mikken en die kogel raakt een nek, hoofd of ander vitaal deel.
Ja dat had gekunnen, in dat geval had ik 50 gedoneerd. Weer een crimi minder. Hij had overigens(de inbreker)beter kunnen stoppen en zich overgeven, dan was er niks aan de hand geweest.
Verder top aktie GS.
@Eurotokkie | 15-07-15 | 20:22
Rennen? Waarom stopt die man niet als hem dat meermaals gevraagd wordt?
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:05
Een ongewapende burger die inbreekt, andere ongewapende burgers berooft en vervolgens doorrent als een agent hem tot stilstaan maant. Ik vind het niet zorgwekkend. Als ik boef was, waar ook ter wereld, zou ik naar NL gaan. En me heerlijk voelen in NL, vol met softies die voorzichtig met inbrekers om (willen) gaan. Ik moet wel zeggen; misschien was het beter als de agent in kwestie een tazer had. Boef nog heel, maar wel uitgeschakeld.
Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 20:07
Keurige reactie op een de post van CoJoNes | 15-07-15 | 20:00 ter aanvulling;
Is meer een kwestie van normen, waarden, opvoeding etc. wat ontbreekt niet alleen bij die inbreker blijkt wel.
Maar achter de inbreker aanrennen daar was de conditie niet goed genoeg voor ?
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:19
www.fotomatic.nl/data/media/18/schapen...
Ik snap er ook geen bal van. In NL mag je geen valse ID opgeven of die verzwijgen (is immers meewerken aan je eigen veroordeling), want dan ben je strafbaar en wordt je gearresteerd. Maar als je vervolgens wegrent en niet stopt nadat je daartoe gemaand bent, mag de agent je niet stoppen in je vlucht?
.
Moet je in de USA eens proberen...
SyntaxError | 15-07-15 | 20:15
Uw laatste zin geeft eigenlijk wel weer hoe ik er ook over denk.
Gelijk het gespuis wat in de Tweede Kamer zetelt, overal blind voor en continu de gutmensch uit willen hangen.
Misselijkmakend.
@Lupuslupus | 15-07-15 | 20:19
Als ze die 2 neerschieten, in het been natuurlijk, stort ik nog een keer.
mardec.e-monsite.com/medias/album/imag...
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 19:50
Eensch.. !
Plusje voor u.
@Cuyahoga LOL, dat kan natuurlijk ook!
@Cuyahoga | 15-07-15 | 20:15
Er zijn 250 inbraken per dag in Nederland. Wordt een duur geintje... www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/250...
@Cuyahoga | 15-07-15 | 20:15
Bewoners door tuig (2 getinte mannen) vastgebonden.
www.telegraaf.nl/binnenland/24271697/_...
Of gaan ze nu iedereen neerschieten die niet wil luisteren?
befferton | 15-07-15 | 19:58
.
Tuurlijk. Dat lijkt mij ontzettend logisch.
Na de compensatie van de boete en kosten BBQ mag wat mij betreft deze agent met zijn vrouw en eventuele kids lekker op vakantie. Wel dan een kaartje sturen en dan posten wij wel een kaartje met opgestoken vinger naar die roze koek rechter
-weggejorist-
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:05
Absoluut en zou het morgen weer doen. Jazeker, de wet is de wet en de rechter heeft de zaak dus getoetst aan de wet (al vind ik de schadevergoeding voor een inbreker een grof schandaal). De agent heeft zich duidelijk kenbaar gemaakt, ook dat hij eventueel zal gaan schieten als inbreker niet meewerkt. Wat is daar onduidelijk aan? De inbreker was ook nog eens op heterdaad betrapt. Agent heeft rustig en weloverwogen gehandeld en verdachte met een welgemikt schot in een been geraakt, dus niet in het wilde weg geschoten.
Dus je kunt op je kop gaan staan, maar ik heb met volle overtuiging gedoneerd. Niet om die paar centen, maar om een signaal af te geven. Maakt me niet uit met hoeveel hysterische vergelijkingen jij komt, op stoep fietsende peuters of 5 km te hard rijden. En nu vooruit!
@befferton | 15-07-15 | 19:58
Die inbreker was misschien tevens een doorgedraaie junk die misschien raar gaat doen en een mes uit zijn zak tovert. Gewoon maar een mogelijkheid.
@befferton | 15-07-15 | 19:58
Ten eerste, dat is het risico van een inbreker zijn. Of je wordt door een burger het ziekenhuis ingeslagen, of de politie mikt verkeerd. Wat overigens in dit geval niet zo was. Oftewel, nam de politieagent een risico? Ja, maar was er onnodige schade tot gevolg? Nee. De man is in zijn been geschoten, verhindert tot vluchten. Dat moet gewoon kunnen in Nederland. Besides, je gaat zo iemand niet een boete geven van 3000 euro. Dat is ontzettend veel geld voor politieagenten, want ze worden nog onderbetaalt ook. En dan de crimineel in kwestie vrijuit laten gaan zeker? Eigenlijk Befferton, zijn de mensen zoals jij de reden dat Nederland langzaamaan gewelddadiger wordt, intoleranter, minder sociaal. Simpelweg, omdat rechters en gutmenschen in dit land systematisch de goede burger straft en de criminele burger laat gaan. Met vaak een schandalig hoog geldbedrag. Misdaad loont in Nederland, en dat zijn de hardwerkende belastingbetalende, kromliggende mensen in Nederland SPUUGZAT.
@Erik3293 | 15-07-15 | 20:00
Volgens mij betrof deze casus geen verkeerscontrole. Grappig die willekeurige toepassing van nuance. Agent maakte ook geen headshot, naar ik meen.
.
Het zal je maar gebeuren. Dat je 's nachts een doorgewinterde inbreker in je huiskamer aantreft die eigenlijk al een keer of wat opgepakt en opgesloten had kunnen worden. Z'n straf is in mijn ogen dan ook veel te laag.
@Ommezwaai | 15-07-15 | 20:08
Ik zou hier toch een kanttekening willen plaatsen; een inbreker zou grote kans hebben een ijzeren pijp tegen zijn smoelwerk te krijgen als hij/zij bij mij binnen zou zijn .. en dt mag dan eigenlijk weer niet. Liever nog zou ik een vuurwapen achter de hand hebben, en dat mag al helemaal niet ... je moet wachten tot de politie het voor je oplost.
Over het handelen van deze diender in deze situatie wil ik geen uitspraken doen, want ik heb me er verder niet in verdiept.
Hetgeen @CoJoNes hier schetst, even los van dit specifieke geval, baart mij ook wel eens zorgen.
Hey, heau heau eens even met die BBQ.
Ik ging ervan uit dat voor iedere 2500 euro een inbreker in zijn been geschoten ging worden.
Zodat we over een tijdje misschien wat minder inbraken zouden hebben.
En sommige mensen die slachtoffer zijn van een inbraak niet levenslang trauma's en slaapstoornissen hebben.
Hah, ook wat bijgedragen. Dat voelt goed.
10.000+ euro nu!
Na het voldoen van de boete kan meneer lekker nog ff op vakantie om van al het goedoe te bekomen.
Cheers.
Erik3293 | 15-07-15 | 20:00
Ja echt zielig deze inbreker , kon zeker zijn zorgkosten niet betalen voor zijn gezin en heeft als nood moeten inbreken , snik.
Als deze actie er voor zorgt dat de agent op straat minder " schietvrees" heeft, dan stel ik voor om een permanent fonds te crowdfunden.
Je suis donateur
@Nacho_Vidal | 15-07-15 | 19:44
oh nee nou begrijp ik het
Wonderful-Life | 15-07-15 | 20:02
Je die boef kan nu niet meer inbreken , is dus arbeidshandicap.
En een inbreker met een arbeidshandicap nemen ze niet zo snel aan dus vind ik deze compensatie meer dan terecht.
CoJoNes | 15-07-15 | 20:00
Eigenlijk hoop ik stiekem dat uw huis vandaag of morgen eens wordt leeggetrokken door zo'n "ongewapende burger".
Eens kijken wat dan uw standpunt is.
Zure....
BAM tienduizend euro
Een heerlijke middelvinger naar die vreselijke rechtbank die de beste agent veroordeeld heeft. Dit soort rechtspraak zorgt ervoor dat onze politie niets meer mag, kan en durft. Schande. Wanneer ontarmen die D66 rechters nu eindelijk eens: risico van het vak. Voor zowel politie als de boeven.
@CoJoNes | 15-07-15 | 20:00
Waarom vragen figuren zoals u zich niet af waarom die boef vlucht terwijl een politieagent hem maant te stoppen?
.
Tipje van de sluier. Omdat mensen zoals u een klimaat hebben geschapen waarin criminelen er juist op speculeren dat een agent niets durft te doen vanwege exact het gelul dat u debiteurt.
.
Deze schietpartij was inderdaad te vermijden. Het enige wat het boefje moest doen was stoppen. Niets meer, niets minder. Overigens maakt deze reaguurder zich geen zorgen. Ben eigenlijk nooit aan het inbreken.
.
PS integriteit en ethiek komen niet mee met diploma's. zoals u nog even demonstreert.
-weggejorist-
CoJoNes | 15-07-15 | 20:00
Volgens mij gaat het daar ook niet om maar over het feit dat de agent veroordeeld is tot het betalen van het slachtoffer.
Wat ik echt zorgwekkend vind aan dit hele verhaal, is dat als er een rechter bestaat die de proportionaliteit van het geweldsmonopolie toetst, er mensen zijn die vinden dat het geweldsmonopolie veel verder moet gaan en ongewapende burgers neergeschoten mogen worden.
Dat is het duidelijkste signaal dat deze crowdfundactie afgeeft.
Ik word ook inbreker en dan ren ik iedere keer als ik een agent zie weg. Is altijd win win. Of ik ga er met de buit vandoor, of ik krijg een schadevergoeding. Prachtig land dat Nederland. Land vol imbecielen en idioten, waarvan er vooral veel in de politiek en de rechterlijke macht terecht zijn gekomen. Ik denk dat universiteiten toch iets fout doen.
befferton | 15-07-15 | 19:58
Voor de zekerheid kan je dus beter stilstaan als de politie zegt: "stop of ik schiet".
Het is maar een tip.
Voor dit bedrag moet de agent eerst zijn andere poot raken!
Grapje natuurlijk, een verhaal met alleen maar winnaars (als de rechters niet wereldvreemd zouden zijn)
En Koen is de lachende derde, die heeft de komende 25 jaar 'n gratis website.
En dan zeggen ze weleens dat Belgen dom zijn..
(c)ZWITSUL | 15-07-15 | 20:01
Als het een mannelijke rechter betreft, dan zou er vast wel een knappe opblaaspop vanaf kunnen....
@hakbarry | 15-07-15 | 19:58
Idd .. het "samen" is toch vaak ver te zoeken, zeker tussen burgers en overheid.
Respect voor GS en alle donateurs.
Schandalig dat een agent wordt gestraft, omdat hij zijn werk deed.
Ook bedankt aan de reaguurders dan maar. :)
Hebben we toch leuk gedaan.
Blij dat ik ook bij de gulle gevers hoor..
Uiteraard verwacht ik iets dergelijks als bij mij de Gesstapo op de stoep staat.
U weet toch wel dat ik nog steeds gezocht wordt?
naam en adres van de betreffende rechter(s) voor het geval er geld over is van de aktie .. project X rechter / gratis bier
-weggejorist-
-weggejorist-
mooi
Over een poosje niet lopen zeiken als de politie je banden lek schiet als je 5 kilometer te hard rijdt. U wilt de totale politiestaat?U krijgt de totale politiestaat en u financiert hem vrijwillig.
Waarom vraagt niemand zich af waarom die agent niet de achtervolging heeft ingezet over die schutting en de inbreker met proportioneel geweld heeft gevloerd?
Of is dit een vrijbrief voor vadsige ambtenaren zonder conditie om gewoon het pistool te mogen trekken tegen ongewapende burgers?
Waarom mag een burger die persoonlijk bedreigd wordt geen geweld gebruiken en een VMBO-er met een badge meteen tot de grofste vorm overgaan?
Veel plezier met jullie SS, reaguurders. Jullie wilden het zelf.
Schandelijke actie van die politieman, schieten op een ongewapende verdachte. Die hoeft dus helemaal niks gedaan te hebben.
Het zal je maar gebeuren, zie je een diende niet bij een verkeerscontrole, krijg je een blauwe boon tussen de oren.
Straf, boete + schadevergoeding in mijn ogen veel te laag.
-weggejorist-
Na het zomerreces een spoeddebat in de Tweede Kamer over deze actie en een wet die het verbied dat derden de schadevergoeding gaan betalen op straffe van looninhouding van de veroordeelde agent. Hij mag het wel bij elkaar verdienen door meer boetes uit te schrijven.
Leuk zo'n link om te storten. Maar ik zie geen rekeningnummer etc.om het op over te maken. Opa heeft wel een brilletje maar kan het niet vinden. Mogelijk dat het anders gaat tegenwoordig, opa stamt nog af van de acceptgirokaart.
Die eikel van een rechter ook uitnodigen op de BBQ, en dan even met de bips op de BBQ zetten............. nee niet extra spiritus erbij dan hahahaha
Een hele welverdiende hele dikke middelvinger voor achterlijke rechters die daders beschermen en niet de slachtoffers. En die hen die de moed hebben de samenleving te beschermen en daarbij iedere dag met tuig, criminelen en dreigementen te maken te hebben, een mes in de rug steken. Waardoor ze de samenleving een paradijs voor criminelen maken en de burgers sitting ducks. Met een politioneel apparaat dat evenals de burgers met de handen is gebonden. Ik blijf altijd maar stilletjes hopen dat de rechters zelf te maken krijgen met het tuig dat ze laten lopen. Er zijn teveel wereldvreemde rechters in Nederland. Zij zijn de handlangers van tuig en criminelen met hun fopstraffen die alleen maar aanmoedigen om crimineel te zijn, want de pakkans is klein en als je wordt gepakt kom je er veel te vaak met een taakstraf of veel te lage straf vanaf. En dat vinden de heren en dames rechters dan al heel wat. Ohw ohw ohw, zielige jongen denken ze. Nee, laten we vooral de agent veroordelen. Achterlijken!
Ik zeg bbq voor alle reaguurders en agenten in Veghel!
-weggejorist-
SyntaxError | 15-07-15 | 19:54
Het is de essentie van het woord samenleving.
www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&...
www.biernet.nl/bier/aanbiedingen/palm/...
www.bobwinkel.nl/gele-bob-sleutelhange...
Hoger beroep zal niks opßleveren. Hoe onbegrijpelijk het ook is, de rechter heeft feitelijk juist geoordeeld.
Het OM valt hier imo veel meer te verwijten, zij had immers kunnen besluiten tot sepot!
Overigens een goede actie met een fatastisch resultaat.
Ik heb nog 2 bekeuringen die zal ik even storten.
CoJoNes | 15-07-15 | 19:48
Domme zeur. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Justitie heeft zijn eigen "toeleverancier" voor schut gezet.
Kan die voor het overige geld niet zijn andere knieschijf...... of gaat dat iets te ver ?
CoJoNes | 15-07-15 | 19:48
Zeikwijf.
@General Dripple | 15-07-15 | 19:49
Neuh, gewoon op straat gegooid.
@Parel van het Zuiden | 15-07-15 | 19:50
"Bent u er voor ons. Dan zijn wij er voor u."
Mooi gesproken.
CoJoNes | 15-07-15 | 19:48
Dit gaat denk ik allang niet over dit specifieke verhaal, het zal meer een uiting zijn van algemene frustratie over pakkans, strafmaat en recidive cijfers zijn. En daarom heb ik ook gestort.
Dat de dief maar de rest van z'n leven 'Hé manke!' wordt genoemd.
Beste dienders (u leest mee, op zeker),
.
U ziet. Wij willen best achter u gaan staan. Als u doet waar u voor bedoeld bent, waar u ongetwijfeld ooit voor bij de politie bent gegaan. Neem wat meer afstand van "beleid" dat u tot belastinginner reduceert u tot inhouden maant wanneer tuigh onze straten bezet.
.
Bent u er voor ons. Dan zijn wij er voor u.
Een algemeen Steunpakket van het restbedrag? Zieke kindjes, nog meer pliesies die verneukt worden etc. etc.
Episch!
Nacho_Vidal | 15-07-15 | 19:45
Het is halverwege de maand... alles alweer opgezopen?
Mooi precedent wel. Iemand die iets steelt neerschieten. Volgende keer niet raar opkijken als de politie een op de stoep fietsende peuter peppersprayt. Dat is ongeveer dezelfde verhouding qua geweld door de monopoliehouders.
Goed bezig, en mooi die inbreker in hun poten blijven schieten.
@miko | 15-07-15 | 19:46
We hebben in ieder geval een duidelijk signaal afgegeven. En dat is ook wat waard.
Fijn dat dit de msm haalt en dat belachelijke besluit ter discussie wordt gesteld. Nu nog de goede naam zuiveren, de "schadevergoeding" aan het tuig is in ieder geval niet voor de rekening van een diender die wel optreedt tegen tuig.
Aardige facepalm voor die rechter.
Maar het trieste van dit geval is dat je uiteindelijk de inbreker betaalt. die zal het geen moer uitmaken van wie hij het geld krijgt.
Is er geen zwearte kip die een hoger beroep of iets dergelijks aan kan spannen?
Prima actie. Punt. Uit.
Mooi resultaat. Mag hopen dat die inbreker nog 2351 dagen en 5 minuten last heeft van z'n been.
Top dit! POWAH TO THE PEOPLE!
@OpperGek | 15-07-15 | 19:42
die alweer terecht is...
Vind het tof. Tis dat ik aan het eind van de maand zit. Anders had ik ook geld overgemaakt.
Heel goed gedaan van Geenstijl!
@Zwijneveld | 15-07-15 | 19:42
Is toch grappig. Hij stapt zijn auto te snel uit omdat hij zo enthousiast is over het goede nieuws!
Toch weer een paar goed gespendeerd!
kenne aardig mee bbq-en, 7.5000 euris
Gebruik de rest dan ff voor die knakker met die gestolen cabrio...
@Nacho_Vidal | 15-07-15 | 19:40
Wat moeten we hier nou weer mee? Rare nacho...
Dit toont wel weer ballen, van Leeuwen mag wel even mee met die barbecue, lijkt me :)
img3.owned.com/media/images/1/0/0/4/10...
Geenstijl, proficiat met de behaalde overwining, u rulez the internetz...
REAGEER OOK