Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland heerste

moeslim uit Guinee OverflakeeZooohoo, kunnen wij er nog wel tien! De Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid (WRR) steekt ons een hart onder de riem. Nederland is erg goed geweest in Moslim! Eeuwenlang was Nederland de allergrootste moslimstaat ter wereld. Ja, dankzij Nederlandsch-Indië natuurlijk. Zo is Nederland ook eeuwenlang de grootste negerhandelaar geweest. We hadden een Starfleet die rulede over de zeven zeeën. De VOC had al vijf sterren resorts in de 16de eeuw. We roeiden al vogels uit nog voor er sprake was van milieuproblemen. En recentelijk had Nederland per hoofd van de bevolking het grootste aantal landverraders ter wereld. We zijn de grootste xtc-producent ter wereld en we zijn het allerliefst voor de hoeren. En als je Bush bezig ziet, bedenk dan; New York was vroeger Nieuw Amsterdam. De boodschap van deze Wetenschappelijke Raad: "Boys, doe niet alsof moslims nieuw zijn. We kennen ze al eeuwen, alleen komen ze nu bij ons op bezoek ". Oh ja, wil iedereen die ervaring heeft met koloniale moslims zich even melden, want we doen nu te weinig met onze opgedane kennis.

Reaguursels

Inloggen

@Chiant 19-12-06 @ 13:36
Je hebt de bel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. De VOC deed wel degelijk aan slavenhandel, maar die werden niet tewerk gesteld op plantages, maar in de huishoudens (waar ze het vaak beter hadden, dan de gewone man in de straat, maar dat terzijde). En die slaven werden verder gewoon verhandeld. De WIC opereerde in dezelfde tijd als de VOC, maar in de 18e eeuw hebben ze hun slavenhandelmonopolie (voor Nederland) opgeheven, en sindsdien konden alle Nederlandse entrepeneurs hun kans nemen. Een van de beste was de Middelburgse Commercie Compagnie.

batvoca | 21-12-06 | 00:19

Nederland is nooit, never nooit niet, de grootste slavenhandelaar geweest. Was het maar zo. De Engelsen, Fransen en Portugezen waren toch een tandje beter. Net als bij voetbal.
We hadden wel (we are the champions!) de eerste moslim-minister en eerste moslim-kamerlid, maar wie weet dat nog? En wie weet nog de namen. De eerste is gesneefd in het koude Engelse klimaat, de andere heeft zich toch bedacht na de Politionele Acties en heeft toen nog in Indonesia carríere gemaakt!

batvoca | 21-12-06 | 00:01

Wij zijn uit indionesie vertrokken, nu is het tijd dat de moslims uit Europa vertrekken.

Winter | 20-12-06 | 18:48

Ion Susai 19-12-06 @ 23:53
Je vergeet erbij te vermelden dat dit plaatsvond in Aceh. De vader van Amat Leupon was vermoord door de Nederlanders. Amat Leupon koos nog zijn slachtoffer met zorg uit, dat kan je niet zeggen van overste van Daalen die in Aceh in 1904 een terreur uitoefende waarbij hele dorpen (ongeveer 2900 slachtoffers, inclusief vrouwen en kinderen) werden uitgemoord.

Bedoel je dat laatste ook met veel ervaring opdoen met moslims?

Mas Rob | 20-12-06 | 08:51

Tijdens de koloniale overheersing van Indonesië heeft Nederland veel ervaring opgedaan met Moslims. Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid opgelet! Sommige dingen houden nooit op. Lees en huiver. 'In 1933 verliet KNIL-kapitein Schmid zijn woning in Lhoksukon. Hij werd kalm en rustig gepasseerd door Amat Leupon die hem vriendelijk groette en vervolgens neerstak met zijn dolk. Schmid stierf onmiddellijk. Amat werd door toegesnelde militairen met de klewang neergehouwen. Amat Leupon had zich nooit openlijk laten kennen als een vijand van de Nederlanders. Toen zijn leven misliep (moeder dood / ongelukkig huwelijk / ongelukkig tweede huwelijk / geldgebrek) besloot hij, net als zijn vader, als martelaar te sterven en het aardse tranendal te verruilen voor de zegeningen van Allah's paradijs. Zorgvuldig koos hij een slachtoffer uit, de plaats van de aanslag, het moordwapen en hij verzekerde zich ervan dat hij zelf ook om het leven zou komen. De dag van de aanslag vertrok hij vroeg van huis en omstreeks negen uur pleegde hij kalm en rustig zijn daad.'

Bron:gregoriusnekschot.nl

Ion Susai | 19-12-06 | 23:53

de grote boze wolf 19-12-06 @ 18:36

We motten de fakkel van de Rede nog even brandend houden, Bro.

BigBoobedBlondeBitch | 19-12-06 | 22:42

server45 19-12-06 @ 17:45:

"slag om gallipolli ( en.wikipedia.org.. ) ... oorlog tegen imperialisme"

Niet oorlog tegen imperialisme, maar oorlog tussen imperialisten, Frans en Engels imperium tegen Osmaans imperium.

theedrinker | 19-12-06 | 19:32

goed verhaal, lekker kort

Kamaya | 19-12-06 | 18:50

-weggejorist-

de grote boze wolf | 19-12-06 | 18:36

"" Volgens islamitische traditie werd de Ka'ba in Mekka gebouwd door Abraham en Ishmaël, maar onze landsman en geleerde Snouck Hurgronje heeft aangetoond dat Mohammed dit verhaal verzonnen heeft om zijn godsdienst een Arabische afkomst te geven. ""

Nuf said. De man zou anno 2006 in stukjes gehakt worden deur zijn geloofsgenoten.

Wie selectief naar de geschiedenis kijkt en daar zijn mening over de islam anno nu baseert doet aan wishfull thinking. Tot 2 jaar terug waren de surinaamsche moslims zogenaamd een baken van verdraagzaamheid, dat door de polikor gehoereerd werd om islam- watchers het zwijgen op te leggen. Men verzuimt dan te vertellen dat dat over een klein deel van die groep gaat, de club van Hikmat Khan en dat andere moslims hen haten. De rest van de surinaamse moslims is ernstig geradicaliseerd. Doe maar eens goegelen op taibah- moskeeT.
In dit geval zou ik voorstellen die term te laten vallen en voortaan niet meer over radicalisering maar over islamisering van de moslims te spreken. Sussers en kopindekontstekerTs over dit thema krijgen van Botte stuk voor stuk een neqschot wegens hardnekkige zelfbegoocheling.

bottehond | 19-12-06 | 18:15

@Behaard smaalkopje
Mensen die in Turkije wonen zijn Turken. Koerdisch is geen nationaliteit. Er hoort namelijk geen land bij, dus waar heb je het over? Limburgers zijn toch ook, naast dat ze Limburger zijn, Nederlanders?

kruT | 19-12-06 | 18:15

@ vander f. inderdaad bij ons al lang niet meer. maar buiten europa is religie de basis van de cultuur. dat is zowel in indonesie als in bv marokko t geval. natuurlijk zijn er onderlinge verschillen tussen 2 continenten. dat verklaart nog niet waarom er zo'n groot verschil zit tussen noord-afrikaanse jongeren en suri/indo jongeren in nederland.

schijtbak | 19-12-06 | 18:08

Gewoon het Van Heutz Regiment weer activeren.

Beasjt 669 | 19-12-06 | 17:52

Kijk al die moslim aarsjes moeten ter beschikking worden gestelt aan nederlandse homo's

Mulatin Rome | 19-12-06 | 17:44

Nog even wat oude journaals doorgelezen van mijn opa,Raymond Westerling,en die had wel wat ervaring.Maar volgens hem zijn ze niet te vreten en alleen te bereiden door ze urenlang te stoven.Niet te zuinig met de kruiden,en pas op,ze zijn niet goed houdbaar.Het goede nieuws is dat er genoeg rondlopen.
Als de chinees om de hoek erachter komt dat ze naar kip smaken,zal de pret wel zo over zijn.

dukeone | 19-12-06 | 17:27

@kruT 19-12-06 @ 15:37 Inwoners van Diyarbakir beschouwen zichzelf niet bepaald als Turken, ook niet qua lynchen: Het zijn Koerden.

Behaard smaalkopje | 19-12-06 | 17:11

Vroegah toen de gulden nog van hout was en je poep nog met lange oe schreef.

willem ruis | 19-12-06 | 16:56

Uiteraard hebben we ervaring opgedaan met koloniale moslims, Van Heutsz iig.

sjaakdeslinksesul | 19-12-06 | 16:35

@schijtbak 19-12-06 @ 15:51,
culturele verschillen hè.
cultuur heeft niet perse iets met religie te maken.

Als het aan Islamisten ligt weer wel, een grote happy Ummah.
Maar goed, dergelijke utopieen liggen in het verlengde van Communisme en Fascisme, wordt nooit wat, dus waar hebben we over.

vander F | 19-12-06 | 16:05

Halal in 020 diamantbuurt? Graag met extra geit!

De Pruis | 19-12-06 | 16:03

@kruT
Als je hier geboren bent wat kan je dan Turkije schelen?

BASinnic | 19-12-06 | 15:58

@kruT Je komt uit een prachtig mooi land. Wij ook. That's it

LibertasSimplex | 19-12-06 | 15:56

@schijtbak 19-12-06 @ 15:51
Het zijn Berbers, een onderontwikkeld volk uit de bergen van Marokko.
Een deel van deze mensen leeft met complete families in hutjes, grotten, e.d.
Deze Berber families krijgen te horen dat Nederland geld uitdeelt en iedereen er rijk is.
Zij leven in armoede en kunnen vaak niet lezen en schrijven. Geld is voor hen dan ook het allergrootste statussymbool.

Framoes | 19-12-06 | 15:55

@BASinnic
Ik ben hier geboiren en de laatste keer dat ik keek zijn er hier geen bergen.

@Herman
Ja een kinderverkrachter vrij rond laten lopen, dat is tenslotte beschaving. Sucker

kruT | 19-12-06 | 15:54

@BASinnic , ik kom ook regelamatig in turkije en heb er veel goede vrienden, ik baal nu als een stekker dat ik op turken af zit te geven,maar zoals jij al aangeeft dat zooitje wat we in nl hebben is geen knip voor de neus waard.

baggerboer | 19-12-06 | 15:53

kan iemand mij vertellen waarom moslimjongeren van indische/molukse en surinaamse afkomst vele malen relaxter zijn dan onze noord-afrikaanse vrienden? als we toch van de geschiedenis uit moeten gaan hebben mensen met deze background tenminste enige reden om zich tegen de nederlandse maatschappij af te zetten. noord-afrikanen mogen alleen maar blij zijn. de taal misschien? ouders?

schijtbak | 19-12-06 | 15:51

@baggerboer 19-12-06 @ 15:39
dat was geen moord, vergelijk het maar met de vierdaagse...
die mensen zijn gewoon verdwaald in de woestijn en de Turkse organisatie was (opzettelijk) vergeten om voor eten en drinken te zorgen, maar moord...
@kruT 19-12-06 @ 15:37
"In Turkije werd laatst nog iemand gelyncht omdat ie een kind had verkracht."
Nou, ik zou ook erg trots zijn op die ultieme uiting van beschaving!

Herman Flipsen | 19-12-06 | 15:51

koerbagh 19-12-06 @ 15:42

De andere helft gebruikte nog geen wc's, maar poepte nog ouderwets gezellig in een gat in de grond. Daar viel simpelweg niks schoon te maken.

LibertasSimplex | 19-12-06 | 15:51

@kruT. Tijdens de lunches met mijn Turkse projectgenoten hadden we het wel eens over de Turken in Duitsland en Nederland. Tsja, dan konden ze een meewarige lach niet onderdrukken. "Dat zijn allemaal boeren uit het oosten, weten die veel.."
Lachen he, kruT, dan hebben jouw eigen landgenoten het dus over jouw en je familie hier. Altijd leuk zo'n dolkstoot in de rug.

BASinnic | 19-12-06 | 15:44

@kruT 19-12-06 @ 15:37
In Turkije werd ook laatst een meisje met een dubbelloops om het leven gebracht omdat ze zelf een man uitkoos en niet met haar neef wilde trouwen.

Framoes | 19-12-06 | 15:42

@baggerboer 19-12-06 @ 15:39:
En vergeet niet de succevolle verovering van Cyprus. (Nou ja... de helft dan... Werk afmaken ies moeilijk...)

koerbagh | 19-12-06 | 15:42

alles heeft zijn verleden:

Kabanjahe is een plaats in Noord-Sumatra, Indonesië. Het heeft 56.500 inwoners. De bevolking is overwegend rooms-katholiek en deels moslim.

Kabanjahe ligt op circa twee uur van Medan. Het ligt in het hooggebergte, nabij het Tobameer en ten zuiden van Berastagi. De busverbinding tussen beide plaatsen duurt ongeveer 45 minuten. Op acht kilometer van Kabanjahe ligt Lau Simomo, een melaatsen-kolonie die is gesticht door een Nederlandse missionaris.

De plaatselijke bevolking behoort tot de Karo Bataks.

Een populair gerecht uit de plaatselijke keuken is babi panggang.

finnish humor | 19-12-06 | 15:40

@krut,versta jij onder turkse militaire successen wellicht de moord op die miljoen ongewapende armenieers?

baggerboer | 19-12-06 | 15:39

@BASinnic 19-12-06 @ 15:33
Dat is misschien ook wel een idee voor Nederland.
Dat we de kansloze mongeaulen stimuleren om in Turkije en Marokko te gaan wonen.

Framoes | 19-12-06 | 15:38

@baggerboer
Ah, ik zie dat ik een gevoelige snaar heb geraakt.

In Turkije werd laatst nog iemand gelyncht omdat ie een kind had verkracht. In Nederland wordt zo iemand gewoon weer vrijgelaten, of hij ontsnapt tijdens TBS-verlof, en gaat gewoon weer verder met waar hij mee bezig was. Zelfde met de katholieke priesters. Als er acher wordt gekomen dat ze al die kinderen misbruiken worden ze herplaatst en gaan daar gewoon door met waar ze mee bezig zijn.

Nogmaals kom eens met bewijs en loopo niet zo stom achterlijk dingen na te roepen, waar je niks van afweet. Komt erg dom over..

kruT | 19-12-06 | 15:37

@finnish humor 19-12-06 @ 15:24:
90% van Sumatra is muzelman...

koerbagh | 19-12-06 | 15:36

@kruT, Ik had vorig voorjaar een project van een week of 6 in Istanboel bij een groot Turks bedrijf. Ik heb echt een hele leuke tijd gehad. Hele enthousiaste professionele mensen. Veel vrouwen in hoge en professionele functies. Soms waande ik mij in Barcelona.
Ik begrijp nu waarom ze de losers als jij naar ons gestuurd hebben

BASinnic | 19-12-06 | 15:33

@kruT 19-12-06 @ 15:24:
Tsja, in turkse geschiedenis-boekjes staat het natuurlijk allemaal anders en wordt er nogal selectief gequote uit de bronnen. "de rampzaligste gebeurtenis uit de geschiedenis van het Britse Rijk", daar hebben ze er nog al veel van... de Engelse burgeroorlog, de Amerikaanse onafhankelijkheid, de slag bij Isandlwana in de Zoeloe-oorlogen...

Voor het winnen van de 1e wereldoorlog maakte de slag om de Dardanellen geen ene fuck uit.

koerbagh | 19-12-06 | 15:32

finnish humor 19-12-06 @ 14:36

Nog overeen te komen. Alles eens proberen nietwaar

LibertasSimplex | 19-12-06 | 15:30

@kruT , vreemd dat jullie moslims, vaak anderen betichten van "kinderverkrachten" terwijl het in jullie cultuur zo gewoon is.

baggerboer | 19-12-06 | 15:27

@baggerboer
Graag gedaan hoor. Was geen enkele moeite. Ik wist wel dat ik je met die woorden kan vleien. We weten weer wat voor vlees we in de kuip hebben.

kruT | 19-12-06 | 15:25

koerbagh

babi panggang is sumatra en daar zijn ze katholiek. Verder heerste er traditioneel religieuze tolerantie in indonesie, vreedzame coexistentie: burubudur tempel (boedism) en hindutempel en islam allemaal in zelfde gebied (jokja). Is helaas nu niet meer zo.

finnish humor | 19-12-06 | 15:24

@koerbagh
Natuurlijk jongen. Kun je dat onderbouwen? Ik kan het tegengestelde wel onderbouwen:
De Engelsen noemden dit namelijk:"de terugtrekking de rampzaligste gebeurtenis uit de geschiedenis van het Britse Rijk zou zijn.

Zwak tegenstand hier op GS, was vroeger wel een stuk beter, maar ja toen was het nog niet het weblog van het gepeupelte.

kruT | 19-12-06 | 15:24

@kruT , dank voor u complimenten.... een gevoel van trots bekruipt me nu.

baggerboer | 19-12-06 | 15:24

@Mas Rob 19-12-06 @ 15:17:
Ja, de linkse wereldverbeteraars... die zijn er ook nog steeds. Naar de dessa-school en als je heel goed je best doet dan mag misschien wel naar5 de HBS en gaan studeren in Holland! Nou, dat hebben we geweten, met die knakker Soekarno en Hatta.

koerbagh | 19-12-06 | 15:22

@baggerboer
Oh leg es uit dan. Waaruit concludeer je dat Turken geassocieerd worden met w.c. schoonmakers?

Oh nee sorry, dat hoeft bij jou natuurlijk niet uitgelegd te worden.

Kun jij mij dan misschien uitleggen hoe het voelt om gezien te worden als landverrader (oftewel NSB'er, bruinhemd, ja ik ken mijn geschiedenis wel), kinderverkrachter, xtc-slikker en cokesnuivert? Is dat niet frustrerend?

kruT | 19-12-06 | 15:21

@Mas Rob 19-12-06 @ 15:17
Het probleem was dat de "inlander" als dom werd gezien en dus -of mensen nou goed of slecht met ze voor hadden- de "inlanders" hun ideeen opdrongen.

Framoes | 19-12-06 | 15:20

@kruT 19-12-06 @ 15:11:
De slag bij Gallipoli was geen koloniale oorlog, geen oorlog om Turkije te bezetten, maar om een tweede front te openen. Het was strategisch en tactisch nogal knullig uitgevoerd. Het leek het heel wat, maar in het geheel van de eerste wereldoorlog was het niet meer dan een achterhoede gevecht.

koerbagh | 19-12-06 | 15:18

koerbagh 19-12-06 @ 15:09
Ja, zo dachten de 'particulieren' (voornamelijk planters). Zij konden zich wat woordgebruik goed meten met reaguurders. Het woord perdom (verdomme) heeft de koloniale tijd overleefd.

Maar er waren ook idealistische jonge bestuursambtenaren die met Multatuli onder de arm vers van de boot stapten om 'eene eereschuld' te voldoen en 'den inlander' op te heffen, of die het nou leuk vond of niet.

Mas Rob | 19-12-06 | 15:17

@kruT, Ik snap je frustraties hoor! ik zou ook balen als mijn land enkel zou worden geasocieerd met goedkope arbeidskrachten die in het westen de wc,s schoon (mochten) maken.

baggerboer | 19-12-06 | 15:15

@Mas Rob, dank u voor deze info, hoe kon ik zuid-afrika vergeten he! nu nog iemand die me een ex kolonie kan noemen waar het goed gaat.

baggerboer | 19-12-06 | 15:12

@baggerboer
Quote:
Op de krijgsraad van 22 maart 1915, aan boord van de HMS Elisabeth, spreken vice-admiraal Boue de Lapeyrère, commandant van de Franse Middellandse Zeevloot, generaal Hamilton, vice-admiraal De Robeck en de Franse generaal Baillard, af om op 14 april 1915 op Gallipoli te landen. De 29° divisie zal op Helles landen, de Anzacs bij Caba Tebe, de Royal Naval Division bij Bulais, een Franse eenheid bij Kum Kale en de Basika Baai en een Brits bataljon bij Morto Baai. Bij Krithia zal 2000 man worden afgezet. Men verwacht weinig of geen tegenstand.
---unquote----

In dat stukje staat: Frankrijk, Groot-Britannie, Australie en Nieuw-Zeeland.
Jammer he dat je toch wel bronnen nodig hebt om dingen aan te tonen.

Ik begrijp dat dat in jouw wereldje niet nodig is. Als je daar iets roept is het tenslotte waar. Maar blijf dan alsjeblieft in dat wereldje zitten!

kruT | 19-12-06 | 15:11

@kruT 19-12-06 @ 14:39
Nederland was groot in de gouden eeuw. De gouden eeuw was de 17e eeuw en de 2e WO was in de 20e eeuw. In 300 jaar kan best veel veranderen.
Zorg wel dat je even de feiten bekijkt.

Framoes | 19-12-06 | 15:11

Turken zoals kruT worden van kinds af aan geindoctrineerd dat Turkije een superieure natie is. Hij kan er dus niks aan doen.

Rechtse_Rukker | 19-12-06 | 15:10

@Mas Rob 19-12-06 @ 15:05:
Op z'n geenstijls: Het geloof van die indische apen kon ons geen kudt schelen zolang ze hun bek maar dicht hielden en aan 't werk gingen.

koerbagh | 19-12-06 | 15:09

@kruT , niemand heeft een bron nodig om te snappen dat het geen zin heeft om turkije te bezetten, het is zo,n een waardeloos land dat ze op hun knieen gaan om maar bij de eu te mogen horen.

baggerboer | 19-12-06 | 15:07

correctie
penhulu=penghulu

Mas Rob | 19-12-06 | 15:06

baggerboer 19-12-06 @ 14:28
Kaapkolonie?

Tot aan het einde van de negentiende eeuw bestond er geen echt Islambeleid in voormalig Nederlands-Indië. Regelgeving werd ingegeven door angst en onkunde. Dit veranderde door het optreden van Snouck Hurgronje, een in Leiden geschoold Islamdeskundige. Hij adviseerde Nederland in de oorlog tegen Aceh en was daarnaast werkzaam als adviseur van het koloniale bestuur.

Snouck Hurgronje formuleerde voor Nederlands-Indië een coherent Islambeleid dat neerkwam op het volgende. Wat betreft zuiver godsdienstige aangelegenheden dienden moslims met rust gelaten te worden. Politieke aspiraties moesten hard de kop worden ingedrukt. Wat betreft maatschappelijke uitingen van de Islam moest terughoudendheid worden betracht. Regelgeving rond de bedevaart en Islamitisch onderwijs diende dit niet tegen te werken, maar slechts een 'ordelijk verloop' te garanderen. De koloniale overheid zag zich de taak de 'inlanders' (zo heette dat toen nog) door onderwijs op te heffen naar het superieur geachte Nederlandse niveau.

Het koloniale bestuur kende voor zaken als advies rond uitvoering van de Islamitische wet mbt huwen en erfrecht ed. een Kantor Agama (een kantoor voor godsdienstige aangelegenheden). Verder had het bestuur een eigen gecreëerde stand van Islamitische ambtenaren, de penhulu's, in dienst.

Mas Rob | 19-12-06 | 15:05

@rechtse rukker:
Jaloers dat wij wel de basisschool hebben afgemaakt?

sok | 19-12-06 | 15:04

@baggerboer
Blaataap zonder boodschap. Doe es een linkje naar de bron? Heb je niet he? Hou dan gewoon je kop dicht, als je niks toe te voegen hebt,

kruT | 19-12-06 | 15:03

Behalve de turken zelf dan he baggerboer.

Multikuli | 19-12-06 | 15:03

@kruT ,waarschijnlijk had niemand behoefte om turkije te bezetten.

baggerboer | 19-12-06 | 15:00

@Rechtse_Rukkert
Dat zie je mij nergens zeggen. Je ziet me wel zeggen dat er geen een land is waar Turkije voor gezwicht is op eigen grondgebied. Turkije is nooit lang bezet geweest door andere naties, terwijl er vele pogingen daartoe zijn geweest, zelfs door de geallieerden, een van de vele voorbeelden:
nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipol...

kruT | 19-12-06 | 14:58

Babi Pangang is toch echt een indoneschisch gerecht met varkensvlees... en Arak met 80% alcohol komt ook uit die wereld... Zo nauw nemen ze het daar dus niet met hun moslimisme.

koerbagh | 19-12-06 | 14:53

Juist grote gay, moslims zijn geimporteerd zodat de joden niet meer opvallen.

Rechtse_Rukker | 19-12-06 | 14:51

Zo'n koloniale moslim doet het net zo goed op de plantage als een negert.

Witte de With | 19-12-06 | 14:43

Nee kruT oftwel geimporteerde gastarbeider (gs taal voor Turk).
Turkije met Atta Turk is alleen groot, toch?

Rechtse_Rukker | 19-12-06 | 14:43

Wat mij opvalt is dat het meerendeel van de GS reageerders nu definitef uit debiele, infantiele vmbo'ers bestaat. Beetje jammer.

Rechtse_Rukker | 19-12-06 | 14:40

@Framoes 19-12-06 @ 14:09
Dan niet zo lopen lullen hoe groot en blabla bla Nederland was....

kruT | 19-12-06 | 14:39

Ik woon naast een moskee en wat mij opvalt is dat de heren pinguins best lang hier voor mijn raam blijven staan als ik op een zonnige zaterdag een geyle neuquefilm opp heb staan met het geluid op 1k...
Dan moet ik wel toegeven dat ik t erom doe maar ik had nieet verwacht dat ze iedere week zouden blijven staan.
Verder zwaaien ze wel altijd als ze langslopen hoor, en ik vind het ook niet erg dat ze even komen gluren naar wat ze zelf eigenlijk moeten missen.

sok | 19-12-06 | 14:37

libertas

ballen: dat wijf of de boom?

finnish humor | 19-12-06 | 14:36

Iemand een lekker arabisch wijf te ruil aangeboden voor een kerstboom? Met ballen

LibertasSimplex | 19-12-06 | 14:33

Misschien moeten we de VOC, de slavernij, WOII en de Romeinen er eens buiten laten. Het gaat om het nu. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor wat er nu gebeurd. Daarbij heeft iedereen in Nederland genoeg kansen om er iets van te maken. Het ligt vooral aan de mensen zelf als ze die kansen niet grijpen.

jimmy | 19-12-06 | 14:31

-weggejorist-

lim180 | 19-12-06 | 14:30

In Indonesië werden ze toch door ons behandeld als werklui en slaven? Lijkt me niks mis mee :P

Utopiad | 19-12-06 | 14:28

-weggejorist-

lim180 | 19-12-06 | 14:28

@BoerKoekoek , ik ben benieuwd welke afrikaanse kolonieen wij hadden dan die wel succesvol zijn nu? haden we eigenlijk wel kolonieen in afrika?

baggerboer | 19-12-06 | 14:28

VOC is ook tekenend voor onderdrukking door Holland van oa Limburg en Brabant... alhoewel dat tegenwoordig nog altijd zo is dus het is niet terug naar de VOC mentsliteit maar deze is nooit weg geweest.

salonsocialist | 19-12-06 | 14:25

-weggejorist-

de grote boze wolf | 19-12-06 | 14:25

@Holland Heerscht! Altijd al geweten. Nou nog een eigen kernbom ontwikkelen

Hebben we gehad.
Helaas gejat door de Paki's

viezehetero | 19-12-06 | 14:25

Helemaal met WRR eens. Historisch besef ontbreekt bij vele reageerders en kaal kopjes, daar moet je tenslotte hersencellen voor hebben. Kaalkopjes c.s. laten zich maar al te makkelijk spannen voor het vijand denken van Bush. Gister waren het de Russen, vandaag de moslim en morgen? Wie zal het zeggen. Ze zullen als een kip zonder kop erachter aan lopen, want zelf nadenken dat is te moeilijk.

Rechtse_Rukker | 19-12-06 | 14:24

@PeterDeGrote 19-12-06 @ 14:15

Goed idee, maar eigenlijk wil ik nog eenstapje verder gaan. Alle afrikaanse ex-kolonieen zijn nu al een tijdje zelfstandig en overal (op een enkele uitzondering na) is het een grote teringzooi. Corruptie, drugshandel, aids noem het maar op. Ik stel voor dat alle ex-koloniale machten weer gewoon eigenaar worden van hun voormalige kolonies.
Laten we eerlijk zijn, we hebben het ze zelf laten proberen en het is niet gelukt. Nou, niet getreurd, wij nemend e zaak weer over en over 100 jaar proberen we het nog een keer.
Ik durf te wedden dat de levensverwachting en levensstandaard vand e gemiddelde afrikaan aanzienlijk zou stijgen, en daarmee neemt meteen de reden tot emigratie behoorlijk af.

BoerKoekoek | 19-12-06 | 14:21

dat van die dodo is wel jammer inderdaad

Demonische Eend | 19-12-06 | 14:20

Op foto's uit Indië ziet men nooit hoofddoeken. De islam kende toen haar plaats nog.

vinque | 19-12-06 | 14:18

Heb alleen ervaring met Suri-moslims.
Over het algemeen nemen die het geloof niet zo serieus.
Ze eten geen varkensvlees, gaan zo af en toe eens naar de moskee en drinken soms geen alcohol (en dan nog vaak alleen als de familie het kan zien) maar verder nergens geen last van...
Eigenlijk niet eens zo verschillend van moslims in 0031.

Patrick Bateman | 19-12-06 | 14:18

ff offtopic:

Qua stijlloze poll: "sex met mijn nichtje"
Ik ga er dus wel vanuit dat dat 't nichtje betreft van de opsteller van deze poll.
Anders ga ik toch maar voor 't warme bier.

don"no soul"simmons | 19-12-06 | 14:15

johnmclane

hisotrisch perspectief kan aardig zijn als er mensen over tsunamis beginnen, daarmee suggererend dat we nu met historisch uniek grote hoeveelheid migranten te maken hebben, quod non. In de gouden eeuw was 50% van Haarlem Vlaams (en bespaar me het verhaal dat vlamingen geen finnen zijn).

finnish humor | 19-12-06 | 14:15

Kan dat gezeur over de moslims eens ophouden. We hoeven niet alle in de voetsporen van die Somalische leugenaarster H.A. te treden. Met NL-ers, Duitsers en Belgen is ook wat mis. Als er 30.000 NL-ers naar Lyon verhuizen, zullen de Fransen ook wel hun bloed willen drinken. Gisteren kwam ik de bibliotheek binnen, pakte en krant en werd begroet door 2 hoofddoekdragende meisjes die perfect NL spraken. Helaas niet goed ingeburgerd, want NL-ers groeten (meestal) niet. Dus moeten deze dames nog op herhaling, want hun gedrag kan echt niet door de beugel. Verdonk: stuur deze mensen met dubbele nationaliteit terug naar waar elkaar wederzijds groeten een gewoonte is. Nee, dit soort kunnen we missen. Hier bouw je een land niet mee op.

Weet u wat de VOC is: ruecktsichtloos handel drijven. Geen scrupules, tegenstand uitroeien. Neem een voorbeeld aan de Chinezen. Zij sluiten contracten met landen die zij wegen of spoorlijnen beloven te bouwen en kunnen in ruil daarvoor het land ontdoen van grondstoffen en hout. Dat kunnen wij ook. Wij huren Chinese en Indiase arbeiders in en trekken vervolgens naar Afrika. Zolang een paar staten over een groot arsenaal 'weggooi' mensen beschikken, maken wij in de toekomst geen enkele kans. Dus gewoon meedoen.

PeterDeGrote | 19-12-06 | 14:15

@finnish humor 19-12-06 @ 14:08: niks is op ieder moment historisch vreemd, da's een kenmerk van historie: het gebeurde gewoon. Zo is WO2 achteraf goed uit te leggen, WO1, en iedere willekeurige gebeurtenis dan ook. Maar mosterd is al smerig, laat staan na de maaltijd.

John McClane | 19-12-06 | 14:10

@kruT 19-12-06 @ 14:02
Nou scheelt dat het Nederlandse leger bestond uit 3 paarden en 1 tank uit de 1e wereldoorlog, en de duitsers een grote hoeveelheid tanks.
Er is een verschil tussen heldenmoed en zelfmoordneigingen.

Framoes | 19-12-06 | 14:09

Indonesische Moslims uit 17-19e eeuw was wel heel anders dan huidige finse generatie, maar historisch perspectief kan nooit kwaad. Zo realiseren zich maar weinig mensen dat # migratie op dit moment historisch helemaal niet vreemd is.

finnish humor | 19-12-06 | 14:08

grootste moslimstaat en meeste aantal landsverraders. iemand al een causaal verband kunnen leggen?
:-0

manna | 19-12-06 | 14:07

Dus de zweep erover? Dat heeft altijd prima gewerkt.

Koekje-dr-bij? | 19-12-06 | 14:07

Hitler was een linkse lul!

LoL @ Sévèke | 19-12-06 | 14:06

Indonesische Moslims uit 17-19e eeuw was wel heel anders da

finnish humor | 19-12-06 | 14:06

@053
Inderdaad, die niet-handenschuddende miep lijkt me goed voor een Update bij dit artikeltje.

broomstick | 19-12-06 | 14:05

deStugge 19-12-06 @ 13:48

Fantastisch!

LibertasSimplex | 19-12-06 | 14:05

Ja en in 40-45 bezet door trieste Duitsers omdat ze een bom op Rotterdam hadden gegooid. Woehoe wat een helden die Nederlanders zeg

kruT | 19-12-06 | 14:02

Moslims zijn inderdaad niet nieuw. NL regering heeft jarenlang in islam geinvesteerd. ja ja. Tijdens de koude oorlog hebben wij, samen met de US, miljarden geinvesteerd in muslim-terrorists (o.a. in Afghanistan) om communisme tegen te houden. Nu vechten wij tegen diezelfde groep in Afghanistan.

alla | 19-12-06 | 14:02

Brekend nieuws op het integratiefront binnen dit kader is dat ons aller niet-handenschuddende hoofddoek uit 030 ongezien ontslag heeft gekregen.

053 | 19-12-06 | 14:01

@BASinnic 19-12-06 @ 13:45
Don't feed the Trolls!!!

Odysseus | 19-12-06 | 14:01

De WRR is op zich een kundig instituut met interessante ideeen en rapporten. Wat betreft islam, integratie, multicultiraliteit, verleden van NL zijn ze echter erg veroordelend naar Nederlanders zelf toe. Spijtig, de WRR handelt dan niet wetenschappelijk maar opinierend. Ik zou de WRR op dit vlak dan ook behandelen, zoals ze zich voordoen. Een mening, meer niet. NEXT.

jimmy | 19-12-06 | 14:00

Ook was de VOC jarenlang de grootste drugshandelaar (opium) ter wereld...

Patrick Bateman | 19-12-06 | 13:59

@da wizard 19-12-06 @ 13:41
Zonder VOC, was er geen internationale afzetmarkt voor Indonesië geweest, op een internationale markt, zijn gewoon de regels van vraag en aanbod aan de orde.
Tja, dat de VOC jongens er niet bij wilde vertellen, wat de europese waarde van de goederen was, kan je hen niet verwijten.

Herman Flipsen | 19-12-06 | 13:59

@Da wizard, ah die goede oude Max Havelaar ik lees niks anders. Zeg niet dat we schatjes waren, maar het schuldcomplex dat WRR ons weer naar binnen probeerd te fistfucken gaat me wat te ver. Erg onwetenschappelijk ook nog eens, WRR moet eens een geschiednisboekje erbij pakken, ze lullen maar wat en presenteren aannames als feiten.

Multikuli | 19-12-06 | 13:59

Nederland wist ook heel goed om te gaan met de moslims in die tijd. Geloof maar fijn wat je wilt, zolang je je fucking poten thuis houdt, geen bommen gaat leggen en van de vrouwen afblijft. Wat denk je dat ze in 1850 deden met een paar kansenjongeren die rondhangend stelen en aanranden? Kopje thee geven zeker?

Eigenlijk best goed die VOC mentaliteit. Gewoon geen gezeik over geloof, je doet maar zolang wij er geen last van hebben. Ik wou dat er een politicus was die dit streven nu zou herintroduceren. Tenslotte, alle straffen die er in de ogen van de bevolking te weinig worden gegeven tegen slechte moslims, wordt uiteindelijk dubbel en dwars tegen alle moslims betaald gezet in de vorm van deurbeleid, arbeidsmarkt en rochels tegen hoofddoekjes.

geytennöker | 19-12-06 | 13:58

Die andere tijden uitzending geeft een hele andere kijk op de televaag; best leuke krant eigenlijk en goed idee die volkssolidariteit. Is niet het clichematige van auschweiss biss endlosung en zes en een kwartje maar een goed beeld op die tijd en de gevolgen van de grote crisis. NSB is nu genuanceerd fout en ik zal in mijn hart wel een D66-iger zijn.

spooky | 19-12-06 | 13:57

@destugge: geweldig :) !
Ook dat stukje met airwolf/chinook/statue of liberty/kaasmeisje is geweldig :)

bwahaha | 19-12-06 | 13:57

Waarom wordt alles wat 'fout' was door links standaard ultra/extreem/revolutionair rechts genoemd? Wat heeft dit te maken met links/rechts als we de uitgangspunten van links danwel rechts ernaast leggen? Of heb ik iets gemist vroeger op school bij de uitleg van het verschil tussen links en rechts?

Autodrop1981 | 19-12-06 | 13:54

Ik heb toch liever een xtc-pil dan een moslim.

Framoes | 19-12-06 | 13:54

Bush kan optyfen
http://www.giveusbacknewyork.com/

deStugge | 19-12-06 | 13:48

Zoals ik al gisteren riep in een nieuwsstukkie. New York dat New Amsterdam en New Holland heette... Dat was ook hoe de Kerstman in de VS werd geïntroduceerd. Rechtstreeks via Holland. En zo kwam hij (mede dankzij Coca Cola) weer terug naar Nederland in een andere gedaante op een andere dag in het jaar.

bwahaha | 19-12-06 | 13:47

Ja ho, maar ondertussen zuchten we onder de scheiding van Jan Smit en Ellemieke.

Dr. Mabuse | 19-12-06 | 13:45

@ Traag 19-12-06 @ 13:43
Kijken hoe lang het duurt voordat een reaguurder het op één of andere manier toch op een ander onderwerp weet te brengen zoals het ook altijd met de finnen gebeurd.

Teen | 19-12-06 | 13:45

@Bijstandskoning. De meeste Indo's hebben gelukkig meer trots dan jij

BASinnic | 19-12-06 | 13:45

Hey leuk, eindelijk een keertje een topic over de Islam

Traag | 19-12-06 | 13:43

En je weet het: AZ heerst nog steeds.

Theo Braakspijkers | 19-12-06 | 13:43

Hoxha, praat voor jezelf! Zo lief ben ik niet voor hoeren!

Teen | 19-12-06 | 13:42

Mijn oude heer was uit Indonesië getrapt, als rechtsstreekse afstammeling van Hollandse kolonisten. Godzijdank trouwens, de sociale dienst is hier 100x beter dan in die bananenrepubliek. Holland heerscht!

Bijstandskoning | 19-12-06 | 13:41

Ja, in den goeden ouden tijd, toen den negerts nog hard (moesten) werken voor een schamel maal. Maar dan is het nu toch heel anders, de moslimextremisten en gelukszoekers in dit land zijn niet te vergelijken met de nijvere en beleefde Javanen en Molukkers uit NOI.
Nu hebben we alleen nog den drugsnegerts uit den carribean en zuid-amerika over.
Ach was het nog maar zoals vroger, toen je voor 10 florijnen per jaar een legertje personeel in de west kon huren om je gouveneurswoning in de kampong te laten schoonmaken en onderhouden.
De goede oude VOC tijd van JP !

BoerKoekoek | 19-12-06 | 13:41

Ja, laten we eens iets terugdoen ;-)

Sytze Vliegen | 19-12-06 | 13:41

Onze wiet heerscht over de 7 zeeen en ook nog over het land. We blijven heerschen gewoon. Moeten we dat niet kapot gaan maken, die kuch verworvenheden. Ja toch niet dan. Wallen, wiet, een koningin, houden die zooi

LibertasSimplex | 19-12-06 | 13:40

@Chiant. Alleen negerts beweren nog dat de VOC in slaven handelde. Bovenstaande tekst moet je 's goed lezen...

Miggerd | 19-12-06 | 13:39

Eh, James Kennedy, een van die gasten in het gelinkte artikel, is nu niet echt een linkse rakker, maar huisdeskundoloog bij Elsevier: www.google.com/search?q=%22james+kenne...

Woefwoefgrrr | 19-12-06 | 13:39

Kom nou da wizard, nederland is voornamelijk rijk door de specerijenhandel, slavenhandel was er wel maar het was het vermelden amper waard vergeleken met Spanje en Portugal en de arabische landen. kun je je het vorige gedrocht van deze wereldvreemde indoctrinatiebende herinneren?

Multikuli | 19-12-06 | 13:38

die wiki :') "uitgestorven omdat ie lelijk is"

Alcoholic | 19-12-06 | 13:36

Holland Heerscht! Altijd al geweten. Nou nog een eigen kernbom ontwikkelen

Miggerd | 19-12-06 | 13:36

VOC heeft NIETS met slavenhandel te maken. Dat was de WIC en daar zit globaal ook nog eens honderd jaar tussen. Maar ja, dat krijg je hè, als die rooien laat bepalen hoe het onderwijs eruit moet zien. Wereldoriëntatie was het toch hè?

Chiant | 19-12-06 | 13:36

Geert heeft weer een dankbaar onderwerp voor zijn volgende column. Hij heeft het GS-idiooom al aardig onder de knie, las ik zojuis, dus dat moet wel lukken.
Deze politiek-correcte prietpraat doet me denken aan een kinderboek dat ik mijn zoontje eens voorlas, waarin mama de auto aan het repareren was en vader Achmed bankdirecteur was.
U begrijpt dat ik al voorlezende de rolverdeling in het boekje wat meer naar de werkelijkheid heb geplooid.

Onbevlekt blazoen | 19-12-06 | 13:36

waar is prof. Barrabas en zijn teletijdmachine als je hem nodig hebt!!! heerlijk die VOC snoepreisjes!!

HuubWarriorprincess | 19-12-06 | 13:36

Belangrijkste les:
Zelfs toen we het voor het zeggen hadden zijn we uiteindelijk, "in goed overleg", na wat strijd en zonder langlopende procedure Indonesie uitgezet. Zonder pardon.

hekkesluiter | 19-12-06 | 13:36

"Zij herinneren er onder meer aan dat de arabist en islamkenner Christiaan Snouck Hurgronje (1857-1936) als adviseur van de Nederlandse overheid meer dan 1400 rapporten heeft opgesteld, waarvan er vele over de islam gingen en de mogelijkheden om de islam in bedwang te houden.".
En hoeveel mogelijkheden heeft deze meneer gevonden om de Islam in bedwang te houden? Oh wacht eens natuurlijk niet er zijn nog steeds moslims in Nederland en het worden er steeds meer.

Antinl | 19-12-06 | 13:35

Maw: payback is a bitch ?

bwahaha | 19-12-06 | 13:35

Waarom toen zo doortastend en nu zo bang?

Schoorsteenveger | 19-12-06 | 13:34

Inderdaad, Amerika is eigenlijk van Nederland.

Dikke tieten | 19-12-06 | 13:34

Ik meld me. De meeste zijn echt toplui. Overal heb je een paar rotte appels, bij de moslims misschien iets meer, maar goed dat heeft ook weer zo zn redenen. Verder niet veel op aan te merken.

nolaatje | 19-12-06 | 13:33

Tijd dus om de prijs van onze rijkdom eens te betalen...

da wizard | 19-12-06 | 13:33

Laat Nederland dan maar lekker over zee islamiseren... en niet hier!

DopeFish | 19-12-06 | 13:31

Mis ik best wel, die goede oude tijd met bijbehorende VOC-mentaliteit.........

African Postman | 19-12-06 | 13:31

Neemt iemand die lui nog serieus?

Multikuli | 19-12-06 | 13:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl