Politieman neergestoken door 17-jarige knul
Vannacht is een collega ernstig gewond geraakt. Hij deed gewoon zijn werk. Media en samenleving zijn stil. pic.twitter.com/G4GA3LcgXt #politie
— Martine Vis (@Martine_Vis) July 12, 2015
Dat ziet er smerig uit. Omdat het smerig is. En het gevolg van smerige klusjes. Die de politie voor ons opknapt. Groep jongeren trekt door Leerdam als een roedel hondsdolle wolven. Agenten in burger observeren de boel. Logisch, er is de laatste tijd sprake van veel brandstichting in Leerdam. Er volgt een woordenwisseling tussen agent in burger en het groepje tuig. De agent wordt neergestoken. Pas na het trekken van een vuurwapen door zijn collega's gaf de 17-jarige messentrekker zich over. Achteraf bleek er op de route van de groep straatschoften diverse auto's vernield te zijn. Kortom, correcte analyse van de agenten om deze kudde klootzakken te volgen. En dapper, zo blijkt maar weer. Neergestoken worden omdat je de buurt veilig probeert te houden en dan nog uitgekotst worden door een deel van de samenleving. Het zal je baan maar zijn. Nu hopen dat deze Leerdamse popo-prikker er niet afkomt met tachtig uur schoffelen.
Reaguursels
InloggenDe agenten die ik ken zijn laf, leugenachtig en alleen uit op geld stelen. Fijn dat er ook nog zijn die hun werk doen, en zelfs risico durven lopen.
Messenstekers mogen van mij 10+ jaar de gevangenis is. Maar daar zullen "rechters" wel heel anders over denken. Vast ook geen motivator om boeven te vangen als ze niet gestraft worden.
Tja moet je ze nog minder straf geven en nog meer beschermen. Wat mij betreft mogen ze dit tuig meteen levenslang opsluiten.
20 jaar gevangenis en een goed pak slaag 3 x per week.
Knetterhard aanpakken dit asociale tuig. Tja dat is wat men graag zou willen. Maar dat kan hier niet.
Gek dat er weinig ontzag is. Of besef voordat deze asos een agent of wie dan ook neersteken dat een straf op dit bezopen gedrag niet gering zal zijn.
Nu zal het wel weer 12 uur schoffelen zijn.
Sterkte agent. Hoop dat je er gauw weer bovenop bent.
Zie je het al voor je, een Amerikaanse agent die word aangevallen door iemand met een mes?
Die dader zou zoveel kogels in z'n lijf krijgen dat hij meteen 10 kilo zwaarder is, maar hier kan dat natuurlijk weer niet, want dan gaan er weer allemaal mensen met een "justice for ........." shirtje lopen, en staat links NL weer vooraan om te rellen en spullen te vernielen van mensen die wel hard werken voor hun centen.
@Lewis | 12-07-15 | 23:54
www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgeving/ti...
Deze hebben 16 uur werkstraf opgelopen....
ik weet dit uit zéééééér betrouwbare bron.......
@MarcS | 13-07-15 | 08:53
dat maakt ons "two of a kind"
Gewoon stilletjes van achter benaderen (of opwachten om de hoek) en ze net zo laf als ze zelf zijn een giga knal voor dr harses geven bij voorkeur met een ongeveer een meter lang sporthulpmiddel.......
Je blijft met je poten van onze kinderen af!
@Feynman | 12-07-15 | 22:36
Ik dacht dat de consignes waren: Als jijzelf of je colega in levensgevaar verkeert, mag men gericht schieten......
Mes is een levensbedreigend wapen dus....... BAM!
Goh, als het slachtoffer een agent is, blijkt niemand het gefilmd te hebben?
...
Supermarkt in São Paulo overvallen, agent in burger ook in supermarkt - Agent is niet van de-escaleren Bron ThePostOnline youtu.be/9Ph-J9qQbRY
Wat een mietje die agent. 17-jarige met een telefoon worden in den haag gewoon doodgeschoten en hij laat zich steken door een mes, de sukkel.
@Kat van T | 13-07-15 | 13:58
Vaak werkt het averechts als dit uitschot een opvallend politievoertuig zien rijden. De meeste van dit tuig herkennen zelfs de onopvallende voertuigen van de politie. De personen kennen ze vaak niet of vergeten ze hoe zo'n politieagent eruit ziet. Dan is zo'n agent 'in burger' vaak een optie in bepaalde wijken of diensten, zodat het niet te snel opvalt. Niet alleen in deze wijken hoor, ook bij evenementen zie ik ze wel eens lopen (met een oortje in, dan).
.
Maar waarom deze beste man dan geen vest gedragen heeft, snap ik niet. Ik dacht dat die nieuwe veiligheidsvesten een stuk comfortabeler waren. Misschien was het idee van de man wel: "is niet nodig".
Het is een beetje offtopic wellicht maar vraag het me toch af..
Jaren en jaren is er geroepen "meer blauw op straat", omdat daar een preventieve werking van uit gaat EN het de burger een veiliger gevoel geeft. En steeds meer en meer lees ik / zie ik "politie in burger".
WAAROM is dit? Zijn die uniformen te duur geworden of zo? Ik vind het raar. Wanneer is dit besloten dat dat beter werkt?
Tijd voor salarisverhoging, mijn sympathie heb je.
@Vageling | 13-07-15 | 00:56
Schalkwijk klopt maar de problemen liggen voornamelijk in Boerhavewijk, Meerwijk (en Parkwijk).
Toen ik daar vroeger kwam wonen liepen er 10 Finnen in het winkelcentrum. Nu lopen er bij wijze van spreken in verhouding 10 kaaskoppen en de rest is kansuitbreiding.
Wanneer beginnen we nou eindelijk eens met een uitzettingsbeleid?
Dit soort ongein uithalen dien bestraft te worden met deportatie van de gehele familie!
Ik mis eigenlijk een foto van een knie van de dader, waar een 9mm gaatje inzit.
Het maakt niet uit waar dit tuig vandaan komt, voordat ze kunnen steken, afschieten, zonder pardon.
Als zo'n figuur een politieambtenaar bedreigd meteen neerknallen. Als dit een paar keer gebeurt is zullen ze misschien eens proberen na te denken voor ze iets doen.....
-weggejorist-
80 uur schoffelen? Kan dat tuig wel dood wurgen. :)
Zachte heelmeesters... We hebben ze decénnia gehad, maken stinkende wonden.
Pak dat zooitje tuig dan gewoon eens op z'n oud-hollandSCH keihard aan!
Dit zal er toch niets mee te maken hebben?
"Er is sprake van een pluriforme gemeenschap in onze wijk. Leerdam heeft een percentage van 23% allochtone bewoners, waarvan er ± 85% in wijk West wonen.
Dit betekent: van de ± 6400 inwoners van wijk West wonen er ruim 3800 allochtonen in de wijk."
MarcS | 13-07-15 | 09:02
Situatie loopt compleet uit de hand. Agent wordt doodgeschopt, collega's zijn onderweg maar kan nog 10 minuten duren ivm weinig blauw op straat. Ja op de hoek is een politiebureau maar daar zitten geen dienders alleen maar korpsleiding en die gaan niet de straat op.
---
Realistisch geschreven.
Ik wil er nog bij vermelden dat de volgende dag de korpsleiding het schietincident met veel woorden afkeurt en niet begrijpt hoe zo'n agent door de selectie heeft kunnen heenkomen.
@barry010 | 13-07-15 | 02:18
Blijf maar wegkijken hoor en als je hard genoeg racisme roept, hoef je de naakte waarheid niet te zien.
Ubertata- yeah right.
Je bent zeker tig jaar niet in Leerdam geweest.
De provincies zijn al tientallen jaren ook "gezegend" met allerlei aggressieve import.
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/articl...
Sneu hoor, maar alsof het die agenten wat kan schelen als ik zo'n snee oploop.
Tja, wanneer die agenten hem hadden afgeknald dan waren er waarschijnlijk weer rellen uitgebroken. En waren de agenten vervolgd door het OM.
Ik verbaas me erover dat die steker geen lood in zijn lichaam heeft. Als ik agent zou zijn en iemand zou mijn collega voor mijn neus neersteken dan zou ik hem vol met lood pompen. Misschien is dat ook wel de reden dat ik geen agent ben.
test <br> <br>
test
De aanpak is al 20 jaar te soft en de politiek blijft wegkijken.
Niet om het even, maar wat als ik deze persoon was tegengekomen en er iets van zei? Dan was ik waarschijnlijk nu dood geweest aangezien ik niet een collega met pistool heb. Dit is wel het land waar we nu in leven, het land waar je niets meer durft te zeggen tegen dit uitschot uit vrees voor represailes.
Nemen we dat ook mee in de statistiek? Dat de mensen te bang zijn om wat te zeggen? Dat je om loopt als je zo'n groep hyenas ziet? En maar zeggen dat de Nederlander zich veilig voelt...
De elite leunt achterover. Zowel politie als tuig behoren wat hen betreft tot de laagste sociale klasse. Het wordt intern opgelost zeg maar. Geldt ook voor BOA's.
Ik zou als ik die politieagent zou zijn, of als collega dan, elk korps aanschrijven om bij meer van dit soort incidenten het hele werk gewoon neer te leggen. Compleet. Inclusief de noodhulp. Laat het kabinet het leger of de marechaussee dan maar inzetten voor de Nationale veiligheid op die dagen. Moet je eens zien hoe snel het land EINDELIJK in opstand komt. En dan ook tegen de politie, maar met name voor. Dit land gaat kapot.
.
De straffen zijn veel te laag. Er wordt een persoon neergestoken, en ook op vitale delen geprikt, die zijn werk doet om jou en mij veiliger te laten voelen.
.
Bij dit soort uitschot, 17 jaar of niet, direct een forse straf volgens het volwassenrecht toepassen.
Het slachtfeest begint vroeg dit jaar .
@FinFucker
Kan iemand ons uberhaupt vertellen waarom we nog agenten hebben?
Kan iemand ons uberhaupt vertellen waarom of dit verkeersagenten zijn of echte politie?
Kan iemand ons uberhaupt vertellen waarom of dit echte agenten zijn of een verlengstuk van de belastingdienst om boetes binnen te harken??
Er is bij de NOS helemaal geen aandacht voor deze neergestoken politie-agent. Bizar.
malang | 13-07-15 | 08:26
Inderdaad. Wel bij een kansparel die een ander uit een brandend huis heeft gered.
Nou ja, gered. De brand was op zolder en de geredde stond in de keuken een bammetje te smeren.
De redder trapte meteen de voordeur uit z'n voegen.
'Gewoontereflex' zullen we maar zeggen.
Moet je eens een amerikaanse agent neersteken onder het oog van wat collegas...
Kan iemand ons uberhaupt vertellen waarom agenten vuurwapens dragen?
Mwah, ik denk dat de knaap hier niet zo makkelijk mee wegkomt. Het proberen dood te steken van een agent ligt zelfs bij de rechterlijke macht niet zo goed.
Hoogste tijd om wet en geweldsinstructie ten gunste van de politie aan te passen. De agenten op straat moeten het veel te ver laten komen voordat zij met geweld mogen ingrijpen. Daarnaast 3 strikes you are out invoeren. Tenzij het geweld tegen de politie is gericht dan is 2 reeds genoeg. Oh ja en dat 17-jarige stuk stront berechten als volwassenen. Poging tot moord 20 jaar en omdat het is uitgevoerd tegen een agent 40 jaar. Rechters van Nederland, kies eens voor samenleving en slachtoffer en stop dat stinkende daderpus in de diepe holen waar ze thuishoren.
De politie heeft totaal geen gezag meer, daar helpen geen 10 salarisverhogingen tegen. de dader zal er bij de D66 rechter alle begrip krijgen en zal er met een licht strafje van afkomen, 8 uur papierprikken met tweemaal theepauze en gratis lunch.. We kunnen de politie maar beter maar helemaal afschaffen, ze zijn opgeleid als verlengstuk van de belastingdienst en het enige waar ze goed in zijn is onzinnige verkeersboetes opleggen aan hardwerkende nederlanders.
@Dhr. Flesjes | 13-07-15 | 08:31
U heeft uw punt wel gemaakt.
Je hoeft alleen maar anders te stemmen en de import van dat achtelijke tuig houdt een keer op.
En over een paar maanden loopt deze agent weer op straat. Hij ziet de jongen, de jongen ziet hem. De agent zijn haren gaan recht overeind staan maar de jongen voelt zich oppermachtig. Oppermachtig want hij heeft immers geen straf gehad van de rechter. Ja Buro halt, maar daar gaat hij gewoon niet heen.
De jongen zijn vrindjes zien dat er iets speelt tussen de beide partijen en beginnen hun vriend op te stoken dat hij het af moet maken. Dat die wout het verdiend om doodgestoken te worden, want ACAB!
Jongen loopt op agent af, met zijn roedel achter zich. Agent heeft alles gehoord en voelt zich bedreigd. Agent trekt wapen om een einde te maken aan de dreiging. Jongeren voelen zich god, die kut wout durft toch niet te schieten. Agent schiet en raakt jongen naast de eigenlijke belager.
Situatie loopt compleet uit de hand. Agent wordt doodgeschopt, collega's zijn onderweg maar kan nog 10 minuten duren ivm weinig blauw op straat. Ja op de hoek is een politiebureau maar daar zitten geen dienders alleen maar korpsleiding en die gaan niet de straat op.
Eindstand: Ettelijke gewonden, een huilende politiechef die smeekt om vergeving, tientallen agenten met een schorsing / ontslag wegens buitensporig politiegeweld. En uiteraard de reljongeren aan de thee in de moskee alwaar ze door de buurtvader toegesproken worden.
Enige wat je kunt doen als toetsenbord-cowboy is dit (blijven) delen op de interwebs. Laat iedereen binnen je bereik dit lezen (bij voorkeur het twitter-bericht, want geenstijl valt binnen bepaalde kringen al direct onder het kopje 'ongeloofwaardig') en deel het.
Hoe meer aandacht hoe beter!
Onze vriendelijke ramadanisten begrijpen dit vele malen beter dan wijzelf; zorg ervoor dat je in de aandacht komt en blijft. Dus als er een negatieve actie plaats vindt reageer je. Al moet je er allerlei valse redenaties bij verzinnen, draaien tot je de slachtoffer-rol hebt en laat dit luidkeels horen.
Dus deel die foto. Laat iedereen weten dat dit gebeurt. Hang er verder géén oordeel aan, maar vraag eenvoudig wat de lezer ervan vindt. Op zo'n manier krijgen steeds meer mensen eindelijk een juist (!) beeld van hoe ver we in Nederland al afgegleden zijn richting een situatie die helemaal onwenselijk is (behalve als je bovenaan de voedselketen staat en/of een crimineel bent).
Ik hoop nog steeds dat Nederland te redden is van de D66-rechters en misbruik makende politici (Hoi, Ton E.!) zodra er maar genoeg mensen zélf gaan nadenken en tijdens het stemmen dit soort berichten van een politieagent in hun hoofd houden.
In de jaren zestig/zeventig moesten alle normen en waarden op de schop. Het gedegen onderwijs ging er aan. Witte jassen van de dokters weg. Met u en meneer en mevrouw aanspreken hup weg ermee. Alles moest vooral leuk zijn. Dit alles opgedragen door Brussel in het kader van een politiek correcte regenboog EU. Vlaggen/houden van je land not done. Soort zoekt soort en herkenning ongewenst. Dit is het resultaat van masochistische burgers die politiek correct blijven stemmen.
Mischien daar eens de 'alternatieve 'wurggreep op uitproberen?
@Lewis | 13-07-15 | 00:29
Niet waar Lewis, Niet waar .......
Jij weet precies hoe jij dit tuig aan moet pakken als ze jouw kinderen iets aan doen. Of je het gaat doen is afhankelijk van hoe erg jouw kinderen gepakt zijn. Maar ik ken mijzelf, als men mijn kinderen aftuigt om niets dan neem ik er een paar te grazen. Ze gaan me niet zien aankomen, niemand die het ziet en ik zorg dat het slachtoffer mij niet herkent. Maar geloof mij, ik ken mijzelf.
-weggejorist en opgerot-
Schuld van de agent, hij stond niet stil, en hij keek natuurlijk op een verkeerde manier naar die messentrekker.
En de politie was met veel te veel man, dus dat wekte agressie op bij die groep 'jongeren'.
Kort en goed, schuld van de samenleving, want wij hebben een politiemacht in het leven geroepen.
Uurtje zitten, met aftrek van voorarrest is dat dus meteen vrij.
En daarna een claim tegen die agent indienen wegens geestelijke schade.
Zoiets zal het worden.
Steekincident als het de eerste keer is en een slimme advocaat hooguit 40 uur werkstations immers de politie agent provoceerde en was niet als agent herkenbaar.
@WernerT | 12-07-15 | 23:26
Beste WernerT, u is ontzettend grappig dat u de nuance perse in wilt brengen. De jongen heeft tot 2 keer toe, minstens is bewezen adhv de wonden, de agent gestoken. Hoe diep en hoe ernstig de man verwond is maakt dus geen ene reet uit. Uw roep om nuance is er dus alleen maar om verzachtende omstandigheden of feiten aan te voeren.
Om. Te. KOTSEN.
Ben dan toch iets meer voorstander van het Amerikaanse systeem... gewoon neerblaffen die laffe gasten!!
Popoprikker in de Van Dale dit jaar?
Ik woon in Leerdam. Leerdam-west, waar het gebeurde, is doorgaans een plek waar veel allochtonen wonen. Een beetje het Kanaleneiland van Leerdam. Dit zegt natuurlijk niks, maar gezien de demonstratie in den-haag tussen allochtonen en politie, de ramadan en dergelijke is het op zijn minst relevant wat voor jongeren dit waren..
@Jeetjekreetje | 12-07-15 | 22:52
Soms voel ik met net als Sheldon en vraag ik mij af of ik het concept 'sarcasme' weer eens niet goed begrijp. Voor uw gezondheid hoop ik dat het idd sarcasme is en niet uw overtuiging.
Indien geen sarcasme, wat wil jij bereiken met buurtvergaderingen? De maat is immers wel vol! Ondanks dat de linkse kerk altijd roept dat zwaarder straffen geen zin heeft, moeten we over op effectiever straffen. Dit kereltje moet minimaal 5 jaar de gevangenis in. In die 5 jaar mag hij kiezen een echte opleiding of zwaar lichamelijk werk (noem het straf kamp, zo jij wilt). Na die 5 jaar geldt gewoon 2 strikes en you're out.
Kunnen we geen online razzia naar dit soort gasten beginnen ipv ons druk te maken over terrasmeisjes? Iemand Facebooks/Twitters/oid ?
Deze dader maar als oefenkonijn gebruiken voor de omstreden nekklem en dan hopen dat het weer fout gaat.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
17 jaar en dan al agenten neersteken... Ik zeg: veroordelen als volwassenen, dan kan die tenminste tijdens het strafproces vast zitten en daarna meteen weer vrijkomen... #straffenzijntekort
Het mes werd met hoge snelheid in de agent gestoken.
Dus toch een boete voor overdreven snelheid.
Is toch gerechtigheid.
Leerdam valt net als Gouda onder IS-territorium, daar hoor je als agent ook niet over straat te lopen.
Er is bij de NOS helemaal geen aandacht voor deze neergestoken politie-agent. Bizar.
Als je bewust een mes bij je hebt dan ben je van plan iemand te verwonden of te vermoorden. Dus straffen als poging tot moord.
Maarten-Jan? Egbert? of toch meer lichtgetint?
Die racistische kk politie ook! Je reinste geval van etnisch profileren, dat ze zomaar zo'n baldadig snotjong aanspreken.
Meer geld lost dit soort problemen wel op.
17 jaar... kinderrechter achter gesloten deuren... moeilijke jeugd... Zwarte Piet trauma... D66 rechter vol begrip...40 uur schoffelen.... Met dank aan onze falende politici....
Mijn bloed kookt.... waar is de verontwaardiging van de allochtonen over dit incident? En dan wordt je door de korpschef en burgemeesters nog voor racist uitgemaakt als je als politieagent dagelijk geconfronteerd wordt met dit tuig.
Hoogstwaarschijnlijk gedroeg de agent zich provocerend. Die kinderen en de maatschappij mogen blij zijn dat er niemand gewond is geraakt door een dienstwapen dat per ongeluk is afgegaan. Als de bewuste agent deze keer onschuldig gewond is geraakt dan had hij het zonder twijfel nog tegoed van een voorgaande keer.
ren-forrest-ren-e | 12-07-15 | 23:32
Het is wel duidelijk dat nadenken niet uw sterkste kant is.
Klopt. U bent zo ie zo geen arts.
ren-forrest-ren-e | 12-07-15 | 23:40
Sowieso schrijf je zo.
Onze jongen doet zoiets niet. Dooddoener, in 90% van de gevallen kennen zulke ouders hun eigen kroost niet eens echt en hebben ze ook weinig moeite in de opvoeding gestoken. Als ik die kreet al hoor, vindt ik het al prima, als ze zo'n rat in een kistje thuis krijgen. Niks aan verloren en je kunt er beter vroeg vanaf zijn als samenleving.
Zo denkt de politie dus over u!!!
De enige werkbare oplossing voor dit probleem van bijstandsontvangende onaangepaste importzwakkeren is in wezen uiterst simpel:
Zouden we NU op DIT moment ALLE bijstandsontvangers op de bon doen (rantsoenen, geen geld meer, geen toeslagen, alleen voedselpakketten en kringloopkleding) dan raakt menig dubbel paspoorthouder vanzelf ontmoedigd en trekt weg. Zodra het het beste uitkomt verander je de regels voor terugkeer (naar NL) en voila probleem opgelost.
Voor degenen die onvoldoende ontmoedigd raken en blijven doorgaan met kleine en grote misdaad zullen maatwerk oplossingen moeten worden gevonden.
Een kwestie van wilskracht derhalve. De wil zal moeten triomferen over de onwil.
Omdat je op deze manier geen verschil maakt en er toch al "Austerity" moet plaatsvinden om solidair te kunnen zijn met bv Griekenland kan niemand hier op tegen zijn.
Het zal een tijdje knellen maar daarna wordt het gegarandeerd beter.
Het was een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker?
justitie in NL is helemaal kapot. Agenten, die niets mogen te weinig, OM dat zware criminelen laat lopen vanwege (omkoping, sorry) vormfouten. Rechters die taakstrafjes uitdelen voor moord en als klap op de vuurpijl gevangenissen waarbij mijn bejaarde moeder haar vingers aflikt.
Dit alles nu olv een partij die altijd riep "meer blauw op straat" en die zo graag alles van Amerika overneemt.
Deze lieve jongen had een paar ronde gaatjes in zijn lijf moeten hebben, maatschappij gelukkig, en Quinsy weer een reden voor een stille tocht. Appa kans om te roepen "kankerjoden, jullie discrimineren, jullie moeten allemaal dood, racisten" en zo is iedereen gelukkig.
Links NL hult zich nu in stilzwijgen, want dit is niet het terrein van de Gutmensch.
Tis niet te geloven dat we dit allemaal te danken hebben aan de leugen dat we ooit GASTarbeiders nodig hadden.
Het land uit met die 5e kolonne
Beterschap aan uw collega Martine Vis
@gasboer named and shamed in de media laten zien dit soort figuren net zoals in de Britse media waar ook de woonplaats en in sommige gevallen het adres wordt gemeld.
"Nu hopen dat deze Leerdamse popo-prikker er niet afkomt met tachtig uur schoffelen."
.
Als die klootzak er wél met een lullig strafje vanaf komt, zou de politie enorme ophef moeten maken en desnoods dreigen de handdoek in de ring te gooien. Het wordt dan hoog tijd de draaideurjustitie tegen het licht te houden.
Het aantal Nederlanders en nieuwe Nederlanders stijgt ieder jaar. Fors.
Gaarne foto van dader/verdachte (met balkje over de ogen) gevolgd door beroep plus voornaam met eerste letter van achternaam. Voorbeeld: zwemleraar Benno L. - verpleegkundige Lucia de B. - werkloze Mohammed B.
DrakenEi | 13-07-15 | 04:16
Ik bedoel, hebben jullie last van een pyromaan of baldige jeugd ?
DrakenEi | 13-07-15 | 04:16
Dat meen je niet ? En wie doet dat dan ?
Hier in Culemborg (naast Leerdam) is het ook al weken raak.
Ong. 5 autobranden per week en totale media stilte...
-weggejorist-
@necrosis het gros van de reaguurders boeit het blijkbaar wél gezien de reacties. Maar ik zet mn geld op een taakstrafje van een uur of 160, want zo gaat dat in dit land.
Maar het gaat niet enkel fout met het straffen, maar de manier waarop de politie dit soort tuig 'aanpakt' is om te huilen.
De laatste keer dat ik een aardappelschilmesje bij me had op straat zat ie nog in de verpakking, moest nieuwe kopen omdat ik de oude perongeluk met de schillen in de groene kliko gemieterd had (echt Hema)
@Mask | 13-07-15 | 02:49
Hij heeft poging tot doodslag aan zijn reed hangen.
Staat leuk op je cv.....
Zo'n 17-jarig gastje trek je als staat even helemaal achterover dat ie er niet lekker van wordt.
@barry010 | 13-07-15 | 02:18
Jij bent volbloed Nederlands?
Wat was je eindcijfer voor Nederlands?
Wat zijn de meeste die hier reageren kansloos zeg, zwaar kansloos.. "heeft zeker niks met de ramadan te maken" "zullen vast antilianen zijn".. hoe triest kan je zijn om gelijk zulke dingen te zegge? Er is werkelijk niks bekend over de afkomst vd verdachte. Waarschijnlijk zijn t gewoon Nederlanders zoals jou en mij, aangezien Leerdam echt een 'Ubertatta' dorp is.. ik schaam me voor de meeste Nederlanders, stelletje racisten (en ja ik ben gewoon volbloed nederlands) #freeyourmind #doyourownresearch #stopracism
Toen ik een jaar of 8 was, begin jaren 70 was het voor jongens heel normaal om politieagent te willen worden. Helaas is de status van de agent ernstig gedevalueerd, deels door verkeerde prioriteiten te stellen. Het politiebeleid wordt echter bepaald door de politiek en de straatagent zou het zelf ook graag anders zien denk ik zo, ik ben geen agent.
De status is verschoven maar de topcriminelen, dat zijn zo'n beetje de supersterren van deze tijd, helaas.
Beterschap voor de agent.
Ik ben voor agenten met AI. Automatiseer die shit.
@HenkLooij | 13-07-15 | 01:37
Zijn etnische achtergrond boeit me niet.
Hoe zwaar wordt hij gestraft, DAT wil ik weten!
@tattooboer | 13-07-15 | 01:34
As-saboer redeneert als volgt:
Etniciteit wordt niet genoemd, dus blanken.
Blanken = PVV-tokkietuig.
Reaguurders, ik moet jullie teleurstellen. Het betreft een blanke jongen van Neerlandse Tokkie komaf.
@as-saboer | 13-07-15 | 01:24
Spreek je nu hoop uit of daderkennis? Hoe dan ook, jij weet niks. Houden zo!
Was het een PVV jongeren uitje? Normaal staat de afkomst van het tuig er namelijk wel bij.
@de rijdende betweter | 13-07-15 | 00:48
Is dat een ziekelijk soort sarcasme?
Verklaar je nader, ui....
@Lewis Lewinsky | 13-07-15 | 00:45
Waar zit de uitknop Lewis? Die kunnen we maar niet vinden...
@Vageling | 13-07-15 | 01:12
Eigenlijk Duitse les! Jij kan Koreaans? Beetje Japans? Grinnikt. 이 바보야! Iets van na WOII. Dat wij Duitse termen zijn gaan integreren. Maar goed taalnazi boven iets inhoudelijks. U bent duidelijk. Typerend/ Markant/ Kenmerkend / karakteristiek?! Alle woorden slaan op u onkunde inhoudelijk iets te melden. Ik spreek Nederlands, geen Duits. Gejatte woorden ervan kan ik soms mee in de fout gaan. Mijn welgemeende excuses.
Maak je maar geen zorgen zwakkelingetjes. Zaken worden binnen twee maanden anders. Slecht gedrag zoals dit gesteek word keihard afgestraft. Het komt er aan.
Tsjonge jonge.
Dit is van alle tijden.
En het enige wat helpt is een groot eiland confisqueren en daar alle onaangepaste lieden naar toe te transporteren.
Meer straffen, grotere gevangenissen, lijfstraffen, langer vastzetten zou wel kunnen helpen, alleen het probleem zijn de kosten daar van.
En er is niemand die dat wil betalen.
En dus gaat dit gewoon door.
En dat maakt ook niet uit.
De ene helft van het plebs maakt de andere helft af dus wat maakt dat uit?
Zolang ze maar niet de status quo bedreigen.
Pas dan zijn er wel pecunia beschikbaar om dit aan te pakken.
@ren-forrest-ren-e | 13-07-15 | 00:04
"es ist so wie so" Sowiezo. Dank voor de Nederlandse les. Daarbij weet ik zeker dat "es ist so wie so" ook u vreemd is. Genoteerd. Ook iets inhoudelijks te melden verder?
Zal Amnesty weer een onderzoek eisen?
Risico van het vak, hoe vervelend het ook is.
Kamervragen graag! Waarom mocht deze agent of zijn collega niet een beschermend schot lossen? eentje in de knie of effectiever in het hoofd.
Wapengevaarlijk en wist ook nog te raken.
Preventief eentje in de knie als dat niet helpy stukje hoger mikken.
@Graaf van Egmont | 13-07-15 | 00:42
Onder de aanname dat dit straattuig van origine een exotische stamboom heeft; geen cent en geen energie meer insteken.
.
Ik zeg; de nederlandse nationaliteit moet je verdienen. Zodra je het als airmiles bij een pak wasmiddel cadeau geeft aan achterlijke culturen en religieuze middeleeuwers is het vragen om problemen.
.
Wil je de rechten, dan zul je ook moeten voldoen aan de plichten. Stel maar een puntensysteem op in het strafrecht. Bij recidive binnen bepaalde feiten of de ernst van een enkel feit: straf, veroordeling voor gemaakte kosten en daarna het land uit. Voorgoed. Persona non grata.
.
Werkt het land van afkomst niet mee aan uitzetting? Detentie totdat één en ander adminstratief wél rond is. Op kosten van dat land die haar onderdanen weigert te ontvangen.
.
Zo moeilijk is het niet. Dr is slechts een beetje visie en wat ballen voor nodig. En dat is waar het in nederland nogal eens aan ontbreekt. En er kapot aan gaat.
@Dirk III | 13-07-15 | 00:22
Schalkwijk?
Lewis Lewinsky | 13-07-15 | 00:45
Dat kan dan later altijd nog... mits bontkraag en huidskleur overeenkomen.
Nou niet hopen dat het warm wordt, anders gaan die agenten weer rellen natuurlijk. Racisme dat geprik tegen agenten.
-weggejorist en opgerot-
@Graaf van Egmont | 13-07-15 | 00:42
Gewoon uitzetten, dat tuig.
Je zou eens kunnen proberen om dit soort jongens eens een jaar te dumpen in een Marinierskazerne of commando kazerne. En ze daarbij over te leveren aan volstrekte willekeur van een sergeant die ze de lessen van dicipline en zelfdicipline bijbrengt. En natuurlijk elke dag strafexercitie, stormbaan, teambuilding. Wat zullen ze zich gedeisd houden als ze eenmaal weer weg mogen uit die hel.
@ Dirk III | 13-07-15 | 00:38
Daar word je eigenlijk helemaal niet vrolijk van, hè?
*dol op eufemismen is*
-weggejorist-
@ Afgeschminkte Bassie | 13-07-15 | 00:30 Nee, vanuit een cel of het pieterbaan centrum. Zoals jij weet die instanties hebben in Nederland gewoon internet toegang.
@Lewis | 13-07-15 | 00:29
Ik denk omdat we allemaal het idee hebben dat we niet gesteund worden als burger door de rechtsprekende macht.
Dus stel je doet wat als groep verontruste buurtbewoners en er vallen rake klappen dan weet je dat jij als kaaskop zal hangen en de etterbakken de week erop weer door de straten lopen te muiten.
Mensen die nota bene inbrekers thuis aantreffen en even hardhandig laten weten dat ze niet welkom zijn worden hier in NL gewoon vervolgd.
Men weet niet meer wat te doen denk ik.
Ook lopen wij niet als oom agent met een geweer op zak. Wij waren in dit geval dus de Sjaak geweest, moge dat duidelijk zijn.
@ Afgeschminkte Bassie | 13-07-15 | 00:30
Stoer, man. Zit je lekker daar achter je toetsenbord?
En waar is alle ophef in de media? Van de politiek correcte neuroten? O nee, hij heeft geen nek-klem gehad. Nee, dan valt het wel mee. En: agent is geen underdog en heeft geen kleurtje. Is dat even pech hebben.
Die stekende gozer heeft nog geluk gehad dat we hier niet in de VS wonen. Dan had hij nu opgebaard gelegen met 3 kilo lood in zijn lijf. Mensen (agent in burger) als een stel hyena's achtervolgen om deze te doden!!! Zo zot is het dus als in Nederland. Jij zal het maar zijn die ziet dat de auto van je buurman wordt bewerkt en je zegt er wat van. Ze steken je gewoon dood.
-weggejorist-
@Dirk III | 13-07-15 | 00:22
Ik ben niet van het oog om oog-principe. Ik probeer genuanceerd te zijn en laat me niet regeren door mijn onderbuik.
Dat gezegd hebbende: hoe is het mogelijk dat we dit soort praktijken als autochtonen pikken? Let wel: ik zeg 'we', als een van mijn kinderen op die manier te grazen werd genomen zou ik ook niet weten wat ik moest doen, behalve naar de politie gaan en dan maar afwachten wat er mee gebeurde. Maar dat we dit jaar in jaar uit laten gebeuren is eigenlijk verbijsterend. En dat geldt vooral ook voor de politiek, ik heb het idee dat hoe erger de terreur wordt, hoe politiek correcter het daar in Den Haag wordt.
Vierendelen die lul
-weggejorist-
@Lewis | 12-07-15 | 23:38
In Haarlem heb je een winkelcentrum dat jaar achter jaar belaagd werd/ wordt door het uitschot dat nu even drie weken met de boot naar Afrika is om daar even de blits te maken met hun goedkope Primarkt spul en gejatte spullen.
Het waren groepen die op een gegeven moment het ludieke idee hadden bedacht Kkaaskop jongens van een jaar of 16 met de hele groep zwaar te gaan aftuigen bij de snelbus haltes etc. Dat is veel gebeurd en ik weet niet of het nog speelt maar het is gewoon TUIG waar je als samenleving gewoon NIKS aan hebt behalve rotzooi.
@ Koekkeloere | 13-07-15 | 00:18
Laat dat van die suiker maar weg.
Keihard aanpakken dit soort tuig, zodat ze geen voorbeeld zijn voor de generatie daaronder. Dit is de enige manier deze trend in de samenleving te keren.
Beterschap voor de agent.
Wij weten allen wat voor een jochie dit was. Maar zal wel racistisch zijn als wij dit gaan noemen, want "gehele bevolkingsgroep over een kroesborstel scheren" ofzo.
.
Maar o-wee als er teruggevochten of geschoten werd. Dan stonden de tokkies in de Schilderswijk en Co. weer straten en winkels van de hardwerkenden kapot te rammen. Want racistisch en weinig energie door weinig suiker en voedsel, afgelopen maand. Ofzo.
Oh oh oh, dat worden de komende week vragen in de 2e kamer van GL,SP, PvdA of D66. Was er wel voldoende reden om een pistool te trekken?????????????
@ kw_nl2 | 13-07-15 | 00:13
Inderdaad. Maar stel dat de politie ergens een keer nerveus wordt en wat al te voortvarend optreedt, dan is de mainstream pers er uiteraard als de kippen bij om dat breed uit te meten.
Ook niet in het nieuws, agenten die overuren draaien tijden Ramadan...
Ophef en aandacht komt alleen als de dader uit Getintie blijkt te komen. Dan morgen om 22.00 demo tegen rasjisties islamofoob (ongeacht relie slachtoffer)MOORD AANSLAG door witte rasjies islamofoob nederlandse onderdrukkende politie
Normpje | 13-07-15 | 00:00 " "Weg met orde en gezag, we weten zelf wel wat kan en mag" zong Normaal. "
Weten we ook wel, wat normaal is. Maar je hebt altijd parasieten en mensen die zelf niets kunnen die slopen wat anderen opbouwen en zichzelf dan als succesvolle predator zien. Merkwaardig genoeg. Dus die 'we' bestaat voor een klein % uit schadelijke mafketels. Of je moet die mafketels buiten de 'we' zien.
Groep. Vernielde auto's. 17 jaar. In de rug steken. Van achteren aanvallen. Ramadannacht.
Nee. Ik kan er geen chocola van maken.
Lewis | 13-07-15 | 00:03
Pitten vriend. Vredig.
@ Mark_D_NL | 12-07-15 | 23:58
In mijn gevoel mag het niet zo zijn, dat een slachtoffer de rest van zijn leven last heeft van de gebeurtenis en de dader niet.
Ik heb er moeite mee om mishandeling met mishandeling te vergelden. Je zou een andere manier moeten zoeken. Ik weet niet welke. Dat zou je van geval tot geval moeten bekijken. Maar één ding sluit ik uit: dat aan de kant van de dader niets meer gebeurt als het slachtoffer nog steeds gevolgen ondervindt.
Stelletje klote-journalisten met je kut-ethiek die gewoonweg censuur is. Nu is het weer een "knul". Schrijf verdorie toch gewoon de waarheid. Jonge Marokkaan als het een Marokkaan is.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat politieagenten die nog echt iets voor de samenleving willen doen worden neergestoken.
Maar hoezo heeft dit zover kunnen komen? Iedereen die maar ook 1 verkeerde scheet laat krijgt een prent van diezelfde agent. Daardoor is het respect tov die agent inmiddels nogal laag, op zijn zachts gezegd.
Hier in spanje rij je op de fiets gewoon zonder licht langs een agent, rij je af en toe door rood op een leeg kruispunt, haal je met 135km/h een politie auto in, etc etc, en die agent zegt dan, "tja, dat moet je niet weer doen." Geen boete, maar wel respect voor die gozer m/v.
Arme agent. Hij doet toch maar mooi dat werk om ons te beschermen. Gaat daar nog aandacht voor komen?
Dit heeft wel gevolgen voor collega-agenten. Komt goed getimed binnen vlak na de toestand rondom Henriquez.
Agenten gaan harder optreden door dit soort steekincidenten. Zou het zo kunnen zijn dat Henriquez nog had geleefd, als de politie gewend was minder krachtig te hoeven reageren? Zo bezien is Henriquez een soort collateral damage. De oorzaak is niet 1 persoon of 1 situatie. Het is een soort ziekte van ons land.
Vageling | 12-07-15 | 23:54
Ik bevestig alleen wat u zelf al stelt. U bent geen arts. Ik kan mij geen arts voorstellen die niet weet hoe 'sowieso' geschreven wordt.
@bij gelegenheid | 12-07-15 | 23:47
Ik geloof dat best. Ikzelf ben eens keihard op mijn muil gegaan. Lekker het asfalt gehapt terwijl de motor mij een trap nagaf. ER is iets met mijn patella. Artesen weten het niet. Ik functioneer prima het is soms. EN echt niet dat ik mensen met camera's me laat penetreren. Niks te zien toch? Heb mijn handicap omarmt. Ik weet dat ik met een knie niet zomaar van alles kan doen. Men leert ermee leven. Hinder? soms ja. Dus ik begrijp u.
Vageling | 12-07-15 | 23:48
Met de IQ van een waterplant? Ja, dan blijf je in een slachtofferrol.
Wat mij tegenstaat is dat het gefaciliteerd wordt.
Trouwens. Hier nog een leuke die jij wel begrijpt.
"Swag is for boys"
@ Normpje | 13-07-15 | 00:00
Ik begrijp en deel je sentiment wel. Maar ik vertik het persoonlijk de handdoek te gooien.
Deurdondern? Pitten?
De politie laat met zich sollen, ze laten zich uitschelden, ze laten zich neersteken, daar helpt geen salarisverhoging tegen. De nederlandse politie is absoluut niet serieus te nemen. Talloze voorbeelden van amateuristich en onprofessioneel optreden. En die slappe wereldvreemde D66 rechters helpen natuurlijk ook niet. Agentjes zijn opgeleid voor het uitschrijven van nutteloze verkeersboetes voor hardwerkende nederlanders en zijn een verlengstuk van de belastingdienst. Voor onze veiligheid zijn ze behoorlijk nutteloos.
Lewis | 12-07-15 | 23:40
Ik snap wel wat je wil zeggen. Maar zo voel ik het nu eenmaal. We zijn de laatste 30 jaar totaal afgegleden. Meer als in alle tijd daarvoor. "Weg met orde en gezag, we weten zelf wel wat kan en mag" zong Normaal.
En dan gooide men weer honderden glazen bier door de zaal. Maar nu krijg ik straks het verwijt en de hoon over me dat ik Bennie Joling verantwoordelijk hou voor de shit in de wereld. Dat niet. Maar ze hebben hem ook niet beter gemaakt. Genoeg geluld. Deurdondern!
Dit zou inderdaad heel uitvoerig in het nieuws moeten. Walgelijke knul van 17, het zal je kind maar zijn.
@Lentehaas | 12-07-15 | 23:54
En hoe doe je dat met deze 17 jarige "baldadige" (Politiebericht quote) jonge. Terugsteken x2?
@Ciprinus
+2
Baldadige streepjes-Nederlanders.
Mkay.
@ren-forrest-ren-e | 12-07-15 | 23:40
Stating the obvious? U wel dan. Verlicht ons!
In ons rechtssysteem staat de dader centraal. Het wordt hoog tijd dat het slachtoffer centraal komt te staan.
Uitgangspunt zou moeten zijn, dat de dader er nooit beter afkomt dan het slachtoffer.
@ FW Ta-183 Huckebein | 12-07-15 | 23:52
Nee, da's de VVD-modus. Die 80 uur, dát is D66-modus.
80 uur schoffelen Quid ?
dit is een ambtenaar in functie ! dat wordt 160 uur !
* D66 modus off *
Schandalig hoe deze jongens gestigmatiseerd worden. Een zuiver staaltje ethnic profiling door de politie. Vind je het gek dat die jongens zich agressief gedragen? Wij van D66 en GroenLinks eisen een diepgaand onderzoek.
Die moet je een moederneukende 20 jaar geven voor poging tot doodslag bij een politieagent in functie.
Maar helaas zal het wel weer lafjes afgedaan worden met fopstrafje, want het waaide hard en moeilijke jeugd en slechte baankansen en geen laatste iphone en zijn versaceschoudertasje bleek nep en zijn guccipetje ook en je weet toch.
De opvoeding van " Kees " faalde.
@Oktoberfest | 12-07-15 | 23:35
Hint... Gaat tegenwoordig om 'black privilege' en 'white privilege'. Grappig dat het allen black en white is. Nog geen Aziaat gehoord over privilege noch dat ik andere volken daarover hoor. Lekker elkaar nigger noemen maar oh wee als een blanke dat doet. Gaat nergens meer over en lopen nog steeds rond also ze een ketting met bal aan hun enkel hebben. Alsof zij het missen en daarom maar raar blijven lopen. En het SWAG noemen. Afijn met een IQ van een waterplant, wat verwacht men? Slachtofferrol is simpel. Kennis? Shit dan moet het die halve hersencel aan het werken zetten. Nee hoor, neem nog een puff van het wietje.
Vageling | 12-07-15 | 23:38
De snijwond in de rechterhand is een heel lelijke kan ik u vertellen.
Heb zelf indertijd, inmiddels al een aantal decennia terug, een vergelijkbare wond opgelopen. Zelfde hand, zelfde plaats. Nog altijd hinder van.
Je sloopt waar andere mensen voor hebben moeten werken al dan niet via belastingdienst, je veroorzaakt overlast, maakt mensen in de buurt angstig en onzeker. Is al niet iets om trots op te zijn zou je zeggen, want komt al behoorlijk parasitair en niet-samenleving over. Word je er op aan gesproken, ga je niet staan voor wat je doet en zegt, zoals een echte vent, maar ga er draaikonten, kritiek wil je niet horen, aan elke opwelling moet gehoor gegeven worden etc etc het gebruikelijke aso-lijstje. Desnoods steek je iemand neer. Wat moeten we daar van vinden? Er zijn er de nodige die je dan een enorme disciplineloze looser zonder eigenwaarde en zelfrespect vinden. Anders heb je dit niet nodig. Zo simpel is het. Snapt u.
Zoals de rechter al eens eerder zei: belediging en agressie horen bij het werk en dat wordt niet extra bestraft.
Kamaros
@Oktoberfest | 12-07-15 | 23:35
Moet je geen drugs dealen of ander criminele hobby's er op nahouden. Anders snap ik niet waarom jij neergestoken zou worden. EN als jij blank bent heb ik nieuws. Dat is tegenwoordig een legitieme reden om als racist bestempelt te worden. Wen er maar aan. Woord racisme heeft geen gewicht meer.
@ Normpje | 12-07-15 | 23:29
Ik heb intussen een tegel geplaatst waaruit helaas blijkt dat mijn blik allesbehalve zonnig is.
Maar ik vertik het óók om op basis van één debiele opmerking van een vader te concluderen dat het land verloren is.
Vageling | 12-07-15 | 23:38
Klopt. U bent zo ie zo geen arts.
Precies het beleid waar onze LAFFE bestuurders zich schuldig aan maken; bagatelliseren wat die schoften doen (incidentje, warm etc.) en politiemensen die proberen dat vuilnis te stoppen NIET te ondersteunen.
@WernerT | 12-07-15 | 23:26
U hoeft geen medicus te zijn om in te zien dat de wonden nogal diep zijn. Ik vermoed hechtingen op zijn hand. Zijn rug? Mwah. Tjah ben geen arts. EN zijn arts gaat ons echt niks vertellen want beroepsgeheim! Littekens houdt hij er zo ie zo aan over.
Wat het allemaal zo erg maakt is dat talloze van dit soort roedels de Nederlandse straten onveilig maken en dat de enige factor die bepaalt of jíj of ik als volgende aan de beurt ben stom toeval is.
Ik reed hier (in een stad diep in de provincie) laatst midden op de dag over straat en zag een fietser aan de overkant nietsvermoedend over het fietspad fietsen. Een groepje stak onverwacht vlak voor hem over, hij kon ze nog net ontwijken. Groepje maakte veel misbaar, schold hem luidkeels uit, een van hen probeerde hem te pakken te krijgen, wat gelukkig nét mislukte. Gewoon een incidentje op een willekeurige dag in een willekeurige straat. En je wéét dat er dagelijks ongetwijfeld minstens tientallen van dat soort 'incidentjes' plaatsvinden in Nederland.
En waarom? Omdat deze lui zich onschendbaar voelen, en hé, laten we wel wezen, dat zijn ze ook! Zo lang politiek en politie hun vingers niet durven te branden aan een rigoureuze koerswijziging en een keiharde aanpak van dit soort figuren, zullen er nog heel veel van dit soort artikelen op GeenStijl (en mondjesmaat in andere media) verschijnen. En dan gaan we weer over op de orde van de dag en kunnen we alleen maar hopen dat onze kinderen, onze vrouw, andere dierbaren en wijzelf niet als volgende aan de beurt zijn. En als we er iets van zeggen zijn we racistisch en onverdraagzaam.
pluk-87 | 12-07-15 | 23:31
Geeft niks. Blijven doen. Volgende keer nuchter.
Vroeger namen ze je even mee naar beneden in de kelser waar het cellenblok was. Even apart met 2 dienders die met hun gummilat de gevoelige plekjes op je lichaam even bewerkten. Daarna de cel in en pas 2 dagen voor het eerst eens vragen wat nou precies de bedoeling was.
Nu krijgt dat stuk etter meer hulp etc van het geitenwollensokkencoros als de politieman....
Ik gok ongeveer 120 uur schoffelen, en een reisje naar de ardennen om beetje te survivallen.
Hoop dat de collega's dat gassie nog eens tegenkomen in een donker steegje....
Beterschap voor deze politieman!
@WernerT | 12-07-15 | 23:26
Je hoeft geen medicus te zijn om te weten dat een steekwond ernstige tot dodelijke complicaties kan geven, zoals bloedvergiftiging.
Maar laten we in al onze nuance niet voorbijgaan aan het stuk menselijk afval dat de steekwonden heeft toegebracht. Ik zou heel graag zien dat deze figuur permanent uit de samenleving wordt verwijderd.
Dusss.. als ik word neergestoken ben ik een racist en als een agent in functie wordt neergestoken wordt het door de MSM verzwegen.
Bedankt culturele marxistjes.
Van een eerste wereldland naar een policorbananenmonarchie.
Hoogstwaarschijnlijk gedroeg de agent zich provocerend. Die kinderen en de maatschappij mogen blij zijn dat er niemand gewond is geraakt door een dienstwapen dat per ongeluk is afgegaan. Als de bewuste agent deze keer onschuldig gewond is geraakt dan had hij het zonder twijfel nog tegoed van een voorgaande keer.
@Normpje | 12-07-15 | 23:21
Ik was bij het kampioensfeest van PSV en ik vertelde de politie dat ik vond dat ze goed werk deden, maar door een combinatie van de tijdsgeest met mijn naar middelengebruik-riekende voorkomen verzandde de interactie in een situatie waarbij argwanende blikken de boventoon voerde, wat ik overigens goed begreep en ik liep tevreden door. Moraal van het verhaal: niet in alle situaties werkt het.
@ Jan Passant mk2
Zie de link hierboven over het adolescentenstrafrecht.
'Taakstraf
Jongeren die een ernstig geweldsmisdrijf of zedendelict hebben gepleegd, mogen niet alleen een taakstraf krijgen. Zij krijgen sinds 1 april 2014 alleen nog een taakstraf in combinatie met een andere sanctie. Bijvoorbeeld een GBM.'
Lewis | 12-07-15 | 23:24,
Jouw geweldige opvoedingskwaliteiten veranderen mijn wereldbeeld niet. Maar ga door met je zonnige blik.
17 jaar, helaas helaas: het wordt een waarschuwing en schoffelen maar.
Dat 'ie zo'n lelijke snijwond oploopt, is inderdaad ernstig.
Of het ook een ernstige wond is, dat kan alleen een medicus beantwoorden.
Oei, nuance.
@ Normpje | 12-07-15 | 23:03
Toen mijn dochters drie waren hadden ze al wel ontzag voor de politie. Of toch in elk geval respect.
Kantelt je beeld van het land al een beetje?
.. 17 jaar, een ideale leeftijd. "Onschuldig kind" wanneer met geweld gestopt bij uitvoering van zijn plan.
"Kind" wanneer voor de rechter gedaagd na succesvolle uitvoering.
Vrijspraak na korte straf. Herkansing.
Zie ik de laatste tijd politie, ambulances of brandweer dan steek ik even de duim omhoog. Steun die mensen. Als zij gedemotiveerd raken hebben we allemaal een snee in de vinger.
Op SBS-6 is op het ogenblik goed te zien hoe ze dit in Rusland oplossen (reportage over Russische gevangenissen)... Moet hier ook maar eens toegepast gaan worden....
Als het getinte Leidenaren waren. En dat zeg ik heel bewust zo. Ik reken ze graag af op hun gedrag en niet op hun oorspronkelijke afkomst dan zijn ze namelijk gelijk aan mij en dus gelijke monniken gelijke kappen. Oh wacht dat heeft helemaal geen zin meer natuurlijk. Ze willen helemaal niet gelijk zijn ze willen excuus voor alles dat er op een zeker moment in hun leven is mis gegaan en dat is iedereen en zijn moeder zijn schuld. Zelf helemaal geen schuld aan toch?! Het is te treurig voor woorden dat de gemiddelde agent op dit moment waarschijnlijk angst heeft om te handelen naar alles met een ander uiterlijk dan dat van een Westerling. Doodsbenauwd dat ze zelf ook voor moordenaar worden uitgemaakt terwijl ze hooguit achteraf weten dat ze anders hadden moeten handelen. Doodsbenauwd voor meer halve rasmadam rellen. En wij laten het toe dat ze dit voor elkaar krijgen. We laten het toe dat moskee gangers meer gezag in onze wijken hebben dan de agent. Het is te zot voor woorden we zouden ze zelf van straat moeten rammen tijdens de volgende rellen van dat verongelijkte tuig. Ik wens de agent in kwestie beterschap en sterkte en het hele politie apparaat een snelle herwinning van gezag en eergevoel op straat. Heus ben het niet altijd eens met oom agent en zou gerust willen dat ze minder boetes uitschreven en meer aangiftes verwerken maar wat willen we nu een shariapolitie die in onze wijken het gezag overneemt of willen we dat aan deze helaas vaak ondermaats getrainde dames en heren overlaten.
Ik begrijp dat het ramadan en warm is, en dat er waarschijnlijk veel pech in het spel is bij de dader (hoe sneu is het dat dit serieus geopperde oorzaken zijn?), maar toch vind ik dat de agent zijn pistool had moeten trekken voordat hij gestoken werd, als agent laat je je toch niet opjagen door een groepje hondsdolle pubers?
Weer een schoolvoorbeeld van racistisch politiegeweld, wanneer houd het nu eens op?
Als ze die jochies nu gewoon hun gang hadden laten gaan was er immers niets gebeurd.
neersteken? als weerwoord kogel door de kop. veel veiliger en goedkoper voor de maatschappij
Op het bureau de nek klem toepassen.Teaser helpt ook.Deel die dingen nu eens aan elke agent uit verd.. Poging tot moord aansmeren voor die laffaard.
Als je dit in Amerika had geflikt was je doorzeeft met kogels.
de Voorzittert | 12-07-15 | 22:44
Een 17 jarige heeft veel meer kans om als volwassene op te gaan. Het slachtoffer is agent en het slachtoffer heeft niet een relatie met eerdere spanningen met de verdachte. Hopelijk wordt het dus in deze casus een stuk langer verhaal.
Triest. Er is zoveel mis met zoveel mensen.
Maar:
"Media en samenleving zijn stil. "
Ze moet even een sneer uitdelen over de rug van de gewonde agent. Wat wil ze nou? Dat we dit wegstrepen tegen die nekklem-agenten?
Maar even serieus Leerdam ??? 22000 inwoners politie agent van Rotterdam? Man das een dorp zijn de jongelui daar ook doorgedraaid? Hey jongens mochten jullie lezen jullie maken je ouders echt trots he! Over 10 jaren ofzo ben je ook ouder mag je ook trots kijken naar je kind hoe je hem of haar de beste opvoeding geeft. Ga zo door met je baldadigheid. Ik begrijp jullie echt niet sorry. Maar staan jullie ook op de hoek te vragen voor iemands nikkies omdat je ze niet kan kopen ofzo? He je niks te eten ofzo? Anders sorry hoor rotop en spring aub in ravijn je hebt geen excuus om je te misdragen.
Adolescentenstrafrecht per 2014
[.] Plaatsing in een inrichting voor jeugdigen (PIJ)
De maatregel PIJ geldt voor 3 jaar. Daarna kan de rechter deze verlengen, tot in totaal maximaal 7 jaar. Is de jongere dan nog steeds een gevaar voor de samenleving? Dan kan de rechter de PIJ omzetten in een terbeschikkingstelling (TBS). [.] www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jeugd...
Føk zgh verzachtende omstandigheden* bij de beoordeling om te komen tot een passende straf.
Zal er wel niet veel vrienden mee maken, maar ik heb groot respect voor onze agenten (en alle andere hulpverleners) die het vuile werk op moeten knappen, terwijl ze uitgescholden, bedreigd en aangevallen worden door typhustuig.
Tuig dat niet keihard aangepakt mag worden en na een bezoekje aan het bureau een paar uur later weer op straat mag lopen.
Omdat er nog steeds achterlijke rechters zijn die daders als slachtoffers blijven behandelen.
Sterkte voor je collega, Martin.
Het tuig wordt beschermd door bange burgemeesters en jankende politiechefs. Maar de agenten die hun leven wagen zijn loslopend wild. Dit land is kapot.
We kunnen blij zijn dat het geen gewone burger was die deze Finnen heeft aangesproken, anders was deze nu morsdood geweest...
Agenten hebben verdomme toch een vuurwapen, ná een steekincident mag je toch vrij vuren als collega neem ik aan? Of hebben onze Pechtold rechtertjes daar ook weer iets op verzonnen?
carramba | 12-07-15 | 23:01
Daarom de TBS long stay ipv de TBS dwangverpleging. Weggegooid geld die gebedsgenezers, psychiaters en psychologen.
Cop killers krijgen toch 40 uurtjes taakstraf en een maandje voorwaardelijk. Of het OM maakt wel weer een foutje, zodat ze vrij blijven rondlopen. D66 rechters willen het niet op hun geweten hebben, dat daders gestraft worden.
Jeetjekreetje | 12-07-15 | 22:52 ..... buurtvergaderingen organiseren...
Godallejesus
Sick! Nieuwe volkssport om agenten letsel toe te brengen ofzo? Hoop dat die knul geen D66 rechter treft (Ja Arogander Peggold JIJ bent een LUL! en mede veroorzaker! Kijk maar lekker weg LuL!). 17 en toekomst? Nee! Had die loser moeten over nadenken voordat hij een agent met een mes te lijf ging! Gewoon een zware straf! Lekker bakken. Onacceptabel gedrag behoort beloond te worden met een flinke straf!
Sterkte aan de 'stille' die een mes moest happen. Gewoon gestoord. Beterschap en laat je niet kennen man! Dit tuig behoort niet de dienst uit te maken.
Man man man.... Aanpappen en handjes vasthouden toch? Ja!, Werkt als men 8/10 man sterk is tegen 1 of 2 idioten. Dan wel. De stillen zijn steeds vaker de pineut. Ook al tijdens de rellen in Den Haag. Tijd om eens te gaan aanpakken ben ik helaas van mening. Uniform of niet, een agent is een agent.
Eens ophouden met geen respect voor de 'sterke arm'. Had er niet bij moeten zijn. Zat ik nu zelf vast voor mishandeling voor die loser die het nodig vond op een agent in te steken. Namelijk enige taal dat dit soort minkukels begrijpen. Jammer is dat.
Links en NPO zwijgen weer eens in alle talen...
F1802 | 12-07-15 | 22:37
Het probleem is de politie niet, maar de rechters, die bepalen, dat de politie vooral niet mag optreden, want dan worden de daders toch wel erg benadeeld.
20 jaar geleden liep ik in Emmen langs een "gezonde" Hollandse kerel die zijn plusminus 3-jarige dochtertje op een kiddyride had gezet. Een parkeerwacht liep auto's te controleren. "Hier, een politieagent, schiet hem dood" hoorde ik vader tegen dochter zeggen. Toen wist ik dat we richting afgrond gingen.
Stop dat soort lui toch eens lang weg. Het knuffelen werkt niet. Misschien worden ze niet beter in de bak, maar ze zijn wel van straat.
Nou gelukkig maar heeft de agent niet als eerste die knul in de nek klem genomen, of geschoten, want dan pas hadden de rapen gaar geweest. Hij mag neergestoken worden, en dan zullen de rechters gaan bepalen of hij niet die ellendige "schoffies" heeft geprovoceerd, jaja, zo werkt het in Nederland!
@Feynman | 12-07-15 | 22:56
Bij dit soort werkt alleen Tbs met dwangverpleging, voorgoed verwijderen uit de samenleving.
Mocht de dader een dubbel paspoort hebben, misschien het Nederlandse intrekken? Zal wel niet mogen. Maar hij zal dit soort geintjes dan in zijn land van oorsprong niet vaak uithalen.
De agent was zijn wapen vergeten?
Jip die soort mannen zijn er ook OK nog direct steken niet denken. Wat mij betreft opsluiten en sleutel weg gooien. Sorry maar groepje achterna en hierna steken = sleutel weggooien. Dan ben ik nog heel schappelijk. Als mij lag viel hem\hun hetzelfde lot.. Ren voor je leven.. Laat maar deze upgefuckte rakkers maar ook eens voelen. Geloof zij zouden ook rennen want een lafaards zijn ze ook. Ontiegelijke klootzakken zeg pfff tijd dat ze eens een straf krijgen die erbij hoort
Dit was een mooie case voor het adagium "don't bring a knife to a gunfight". Waarom heeft die messentrekker geen lood gekopt?
-weggejorist-
als deze 17 jarige knul daarvoor 17 jaar de bak indraait,kun je stellen eindelijk een goed voorbeeld.
verdwaasde rechters,met schoffel strafjes,en verzachtende omstandigheden,kunnen beter mee laten schoffelen.
deluiegriek | 12-07-15 | 22:38
Ik word zo moe van de de-escalerende houding. Op korte termijn zorgt dat ervoor dat situaties klein blijven en snel weer afgesloten worden. Op de lange termijn leidt het tot een totale vrijstaat waar het recht van de sterkte geldt, vooral voor idioten die niet naar hun werk of studie hoeven.
Samen met de andere idioterie om pas je wapen af te voeren in het laatst mogelijk ethische dilemma moment van "ik of jij". De praktische realiteit wordt gegijzeld door gedrogeerde filosofen. De politie moet de derde kogel al afgevuurd hebben voordat ze de controle dreigen kwijt te raken. Dan schieten ze op termijn met meer controle, rust en precisie.
17 jaar en dan al op slooptocht. Even gehinderd en gelijk de getrainde agent meerdere keren gestoken, waarvan twee keer zeer succesvol. Die heeft al een gat in zijn hoofd. Hopelijk als volwassene vervolgd. Hopelijk voor poging doodslag in verband met de steek in de rug, ter hoogte van vitale organen. In de snee van de hand zie je de onderste pees gewoon zitten, is de pees om de pink te strekken doorgesneden?
Er zijn nog honderden vacatures in de Rotterdamse haven waar je compleet niets voor hoeft te kunnen. Eerst het Pieter Baan Centrum en dan de long stay. Dus zielig, nee. Al heb je een foute jeugd gehad, steek je geen mensen op straat neer.
Bij dit soort ... helpt geen boete, taakstraf of cel. Tand om tand, oog om oog telt in zijn jungle.
Het logische gevolg van de leraar bij de voornaam gaan noemen, open grenzen en de 'mooie' EU-politiek.
Het was/is allemaal zo voorspelbaar (geweest).
-weggejorist-
Helaas mogen we van de Volkskrant niet meer weten wat de afkomst van deze roedel jeugd was. Voor de Volkskrant waren het Leerdammers. Allemaal om recht te doen aan de diversiteit van de samenleving.
Die steekwond is al godsgeklaagd, doch deze wond mobile.twitter.com/Politie_OVDAG/stat... kan de politieagent uit de roulatie helpen. Sterkte en beterschap poltieagent.
Van Twitter: "vind u" Pijnlijke spelling.
Trouwens, je zou er maar wonen, of politiemedewerker zijn.
Sterkte.
De bodem is nog lang niet bereikt.
Zolang het hondse tuig nog bijna straffeloos hulpverleners het werken en dikwijls ook het leven onmogelijk kan maken, zullen er met de regelmaat van de klok dergelijke berichten in de media verschijnen. Een overheid die het woord "werkvloer" niet eens weet te spellen heeft slechts oog voor bezuinigingen, waardoor de politiemacht wordt ontkracht.
Het wachten is op een aantal doden onder de politiemensen in functie. Eén dode agent maakt absoluut geen indruk en zal het hondse tuig slechts overtuigen van hun juiste handelen.
-weggejorist-
Ik wilde hier eigenlijk beginnen met "toen hij de jongen aansprak, liet hij weten dat hij agent was?"
.
Maar bij nader inzicht gaat het daar helemaal niet om! Deze agent van Politie doet gewoon zijn werk, niemand zou dan moeten worden neergestoken, en als hij niet kenbaar heeft gemaakt dat hij agent van politie is. Dan het het dus ook een burger kunnen gebeuren!
Ziek
Maar oh wee als er een schot was gelost, zelfs uit zelfverdediging, was er weer een heel ander verhaal achter weg gekomen zoals schietgrage agenten met "kind als slachtoffer" etc.
Je kan kritiek op ze hebben maar leuk is anders wat voor agenten vooral in dit soort situaties.
Sterkte en voorspoedig beterschap voor de gewonde politie.
Welke afkomst had de dader ? Even de Volkskrant lezen.
Het maakt me eigenlijk niet veel uit wat voor keur deze persoon had. Poging tot moord is gewoon schieten met scherp, knieschijf of tussen zijn ogen is mij om het even.
Altijd die snelle oordelen, misschien konden die knaapjes wel geen stageplek krijgen of zaten die agenten ze al de hele tijd etnisch te profileren.
Max 2 jaar jeugddetentie.
Jurisprudentie: www.omroepwest.nl/nieuws/13-10-2014/ad...
Wat larie koek98765 | 12-07-15 | 22:33 zegt.
Vijf jaar; steek-/snijwapen meenemen in publieke ruimte, gebruik van dat wapen, poging tot doodslag.
De Treinende Rechter | 12-07-15 | 22:40 Het zijn de groepen die zich niet verbaal sterk kunnen uiten. Vooral degene die het van zichzelf weten, die dragen dan messen (of wapens in algemeen) om te compenseren voor hun tekort koming. Komt vaker voor bij buitenlanders maar Tokkie Nederland kan er ook wat van.
Dus je word GESTOKEN door een kutjoch en leegt niet even je magazijn op 'm? Needs more Murica
Politie? Dat staat toch alleen op snelheid te controleren achter een hectometerpaaltje?
-weggejorist-
Mijn klomp breekt. Geen idee waarom die weggejorist nou nodig was. Keurige reactie als je het mij vraagt. Ben er niet op uit om "op het randje" te reaguren. Ik neem aan dat het een vergissing was?
Enfin, nogmaals maar in andere bewoordingen. Twee messteken die verschrikkelijk zijn, daar niet van, maar die prima genezen levert een poging tot doodslag op. Een "met één klap verbrijzelde schedel" waarvoor een vrij grote operatie nodig is noemen we een "mishandeling".
Ik kan er niet aan wennen.
Met dank aan import loving Nederland. Ik ga er namelijk blind van dat het zich hier om import handelt. Bedankt foutlink voor het immer blijven goedpraten van de daden van dit volk.
Racisme!!! Blanke politieman neergestoken door racistisch licht getint tuig.
GVD hee, zal je faphand zijn dat !
Politieagenten die doen wat er moet gebeuren altijd +1. Vroeg laatst een kind van 10 jaar jaar of hij wel eens politieagenten had gezien. Antwoord jawel, maar alleen maar achter een struikje naast de weg... Tja.
Voorbibs noordafrikanen zeker? Omdat er niets over gezegt wordt?
Vermoedelijk geen Leerdammer kaaskoppen?
@ cees2025 | 12-07-15 | 22:37
ach, weet ik veel. Kan ook een roomblanke jongere zijn. Maar toen ik jong was, was dat de regel.
"Nu hopen dat deze Leerdamse popo-prikker er niet afkomt met tachtig uur schoffelen."
Hoop is uitgestelde teleurstelling!
Enkeltje TBS voor dit stuk stront.
In Amerika was zo'n gastje zeker neergeschoten. Jammer toch dat we in één groot regelboek leven genaamd Nederland.
De Treinende Rechter | 12-07-15 | 22:33
Ben je nu een haiku aan het schrijven?
Respect en sterkte voor betrokken agent(en). Terechte opmerking over het stil zijn van de media en samenleving. Nogmaals hulde en een spoedig herstel.
@Feynman | 12-07-15 | 22:36
ze zijn zielig he, geen baan en zo. Je weet toch?
De Treinende Rechter | 12-07-15 | 22:33 Het is een lastige maar ik ga voor een Nederlands Islamtische afkomst.
@Komputernurt | 12-07-15 | 22:31
lijkt me niet. Het blijkt een messentrekkende kuddedier te zijn. Triest dat alles en iedereen daar voor moet wijken.
Politie zoekt het zich maar uit. Misschien worden ze nu eindelijk wakker om dit uitschot eens echt aan te pakkken i.pv. hardwerkende gewone Nederlanders geld uit hun zak te troggelen met zielige verkeers snelheidsovertredingen.
Jammer dat de politie geeneens schiet nadat ze neergestoken zijn.
Zolang de politie in NL geen enkel gezag heeft hou je dit soort gezeik. Geef de politie het gezag op straat terug dat nu bij de natos ligt. Dáár ligt de allerhoogste prioriteit in Nederland. Ter bescherming van iedereen en niet in het minst van de politie zelf.
Mosl...
Waarom niet meteen schieten i.p.v. dat joch de kans geven zich over te geven.
Onbegrijpelijk dat de agent het zover laat komen. Beterschap!
Kom er maar in, links nederland, quincy en consorten: hoe schandalig is dit op jullie verontwaardigingsmeter?
Foei hendrik jan en pieter.
Uit welke hoek van de samenleving kwam dat 'groepje tuig' dat een spoor van vernielingen naliet precies? Of wordt dat weer niet relevant geacht voor de lezer? Vragen, vragen...
-weggejorist-
@ Sadomassochristus | 12-07-15 | 22:31
steken is
doorgaans,
Antilliaans.
jessus! Ik wens de agent in kwestie veel beterschap! van onze hulpverleners blijf je af!
Tijd voor een potje ouderwets 'Wie is het?'. Ik begin: 'Heeft hij een bontkraag?'
Doe maar 5 jaar.
".. een deel van de samenleving.."
Uit het journalistieke ABCtjes "Wie, wat, waar, waarom, wanneer, hoe?" ontbreekt hier het eerste.
Jammer Kwit, je was er dicht bij.
Heeft zeker niks met ramadan te maken?
Hopelijk geen ramadan, sorry, warme dag en voedseltekort probleem?
"Groep jongeren", moeten we nog gaan raden naar de nationaliteit van deze "hondsdolle wolven"?
Ja laten we vooral hoop houden kwit. Hoop doet leven ofzo.
REAGEER OOK