Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Geweld en overlast in de schaduw van de Tour'

autobrand1.jpg Uit de mailbox. Instant repo-topic uit Overvecht. Knip, plak, leest u maar: Hallo Geenstijl, Als brave burger en aspirant journalist wil ik graag jullie aandacht vragen voor het volgende. Wij, bewoners van de wijk Overvecht [archief - red.], worden al bijna een jaar geterroriseerd door hangjongeren waarvan de afkomst zich wel laat raden. Sommige mensen vinden het racisme wanneer je het zo verwoordt. Mensen die zulke oogkleppen op hebben beschikken over een benijdenswaardige hoeveelheid naïviteit. De vijf grote blokken flats rondom de Camera Obscuradreef, die in Bratislava niet zouden misstaan, worden bewoond door studenten. Dat deze wijk hangjongeren aantrekt is vanzelfsprekend. Overlast en geweld is nooit vanzelfsprekend. Voor mij is inmiddels de maat vol en zou ik graag op deze manier aandacht voor het probleem vragen. Ook, omdat ik inmiddels genoeg moeite heb gedaan het via ambtelijke wegen aan te kaarten. Bijgaand een kleine greep uit de 'incidenten' en een poging van mij om de problematiek op niet al te subjectieve wijze te verwoorden. Ingetikt22.jpgTerwijl het overgrote deel van Utrecht zich wekenlang bezig hield met de komst van de Tour de France, is er ook een groep in Utrecht bezig met een ander wereldwijd evenement: de Ramadan. De Tour brengt vreugde en saamhorigheid. En volgens Mohammed is de Ramadan er voor het ontwikkelen van discipline, uithoudingsvermogen, maar vooral zelfbeheersing. De hangjongeren van de wijk Overvecht zullen wel helemaal onderaan de Mohammedaanse leercurve staan. Al wekenlang is de wijk slachtoffer van overlast, geweld en vernielingen. Een nieuwe ruit in een bushokje houdt het gemiddeld drie dagen vol, autoruiten worden ingegooid, bewoners bedreigd en in het weekend van de Tour zijn er zelfs twee auto’s in de fik gestoken. Voor deze kansenjongeren lijkt de Ramadan vooral een alibi om medebewoners tot diep in de nacht te frustreren en wakker te houden. autobrand2.jpg Hoewel het probleem zich tijdens de Ramadan verspreidt over de gehele wijk, is er al veel langer sprake van grote problemen. De gemeente is er al een half jaar mee bezig, politie doet wat ze kunnen, bewoners proberen een steentje bij te dragen, maar bij alle partijen bemerk je een gevoel van onmacht. De politie heeft te weinig mankracht om structureel weerstand te bieden tegen de problematiek, voordat de gemeente daadkracht kan tonen moet er 10 keer vergaderd worden en als de bewoners tijdens een dapper moment de jongeren ergens op aanspreken wordt er direct gedreigd en volgt de inmiddels wel bekende kanker-retoriek. fbbericht22.jpg De politie zegt ook uit te kijken naar de aanstaande vakantie-exodus richting Marokko. Het is maar drie weken, maar alle betrokkenen zullen de oase van rust die dan ontstaat omarmen. De tour heeft de gemeente 6 miljoen Euro gekost, maar een hoop plezier en exposure opgeleverd. Ramadan kost de maatschappij op landelijk niveau ook miljoenen, maar de enige die daar wel bij vaart, is Carglass. Ben Ali Libi fbbericht11.jpg

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

Peter50395861 | 12-07-15 | 00:52

Abonnement nemen op de Volkskrant dan lees je hoe werkelijk de Heilstaat is .

liegende lippen | 11-07-15 | 18:52

Somaliërs zijn Marokkanen in het kwadraat. Dit, en de Schilderswijk is nog maar het begin.
Ik huiver bij de gedachten dat de huidige asielzoekers, waaronder veel Somaliërs, het recht krijgen op gezinshereniging.

The7thGuest | 11-07-15 | 18:22

Overvecht....18 jaar gewoond. Tyfus bende! 4 jaar Oog en Al.... tyfus bende!.... nu...13 jaar Lochem (Gelderland) aaaahh.... alsof je eerste keer dronken worden, klaar komen, en xtc pil in een samen komen!

Marokkanen! Geloof me... er zijn weinig goede tussen. Ik heb er echt ervaring mee!!! En er is geen enkele vetklep in de politiek, of hippie hipster die anders zegt!

fornax cluster | 11-07-15 | 18:03

Vroeger had je op die lokatie De Bron, school en menig zaterdag thuishaven voor computerclubs. En geen berbers die liever stelen en roven dan iets presteren of verdienen.

michelr | 11-07-15 | 17:26

Ja ies cultoer he moet je gewoon accepteren... toch?

solo@id | 11-07-15 | 15:46

200 km Westelijk van Rotterdam overboord kieperen, met lood, zonder zwemvest.

Raider Twix | 11-07-15 | 14:56

ave-links | 11-07-15 | 13:21 "upgrade"
Tuurlijk, zodra er lekker vergaderd en geregeld kan worden en er over glossy kleurenfoldertjes moeten komen om te vertellen hoe mooi hun eigen projecten zijn, zijn ze er als de kippen bij. Het helpt alleen niet, want het tuig verander je er niet mee. Die zijn zo disciplineloos en impulsief, daar help je geen moer meer aan. Misschien militaire dienst weer invoeren of zo.

kloopindeslootjijook | 11-07-15 | 14:55

Verloren levens, geen inhoud, geen opvoeding, geen geweten, geen principes, geen discipline, geen eer, geen eigenwaarde, geen respect.

Niet staan voor wat je doet, niet staan voor wat je zegt, geen eer, geen eigenwaarde, geen verantwoording voelen en willen nemen, liegen, draaikonten en de shit voor anderen laten liggen, aan elke opwelling toegeven.

Het is een soort uitzending van wegmisbruikers met weer het hetzelfde liedje, dus laat dat 'weg' maar weg.

kloopindeslootjijook | 11-07-15 | 14:47

De acties behoren tot een grondplan dat al sinds jaar en dag effectief blijkt te zijn: autochtone Nederlanders pesten met vandalisme, inbraak en vuile taal, kortom burgerterrorisme, dat is terreur verspreiden zonder het gebruik van bomgordels e.d., met het oogmerk de gehate oorspronkelijke bewoners van dit land te verwijderen van plaatsen die de nieuwe - islamitische - elite, voor zichzelf opeist. En of het nu Turken, Marokkanen of lieden van een andere exotische etniciteit zijn, hierin maakt men ongeacht afkomst één vuist. Zolang die rot-Hollanders maar ophoepelen.

Willibald von Klúúúk | 11-07-15 | 14:37

Geweld is het enige wat dat volk begrijpt, verwacht niets van uw regering deze wonen namelijk niet in deze wijken , honden verjaag je met nog grotere honden koop die Mechelse herder steek die maserati in de fik , ergens moet het toch gaan beginnen omdat onze regering weg blijft kijken .

Jetstream | 11-07-15 | 13:32

Sorry hier de juiste link naar de afbeelding :http://media.mostworld.com/17117/22229132.jpg

ave-links | 11-07-15 | 13:21

Kan als directe bewoner alleen maar een aanvulling van gebeurtenissen geven:

- autodiefstal.
- bij 7 auto's de spiegels van de auto afgetrapt.
- nieuwe BMW 1-serie ruit ingeslagen en compleet dashboard verwijdert.
- diverse auto's diepe groeven in de lak getrokken.
- midden in de nacht "koeriersdiensten" op KTM motoren die hun voorraad ontvangen van een auto met draaiende motor.

Ja en dan bel je wel eens de politie en krijg je de melding; Tsja meneer dit heeft geen prioriteit, maar neemt u eens contact op met de wijkagent ;-) ja hahaha onze eigen "bromsnor" NIEMAND die hier op een van de bewuste dreven woont weet wie deze bromsnor is.

Ja het zou een verbetering zijn 3 nieuwe flats op een groenstrook media.mostworld.com/17117/22229135.jpg...
We zouden een upgrading van het wijk krijgen nou alle reeds bestaande bewoners ervaren het echter als een downgrade.
Dank je wel gemeente Utrecht.

ave-links | 11-07-15 | 13:19

Wanneer gaan we dit soort tuig gewoon op straat neerknallen? Dan doe ze het maar één keer.

Want ja, als onze gezondheidszorg Amerikaanser wordt, onze samenleving Amerikaanser met dit soort Streepjes-Nederlanders, en ons onderwijs ook Amerikaans dom, kan onze politie dan ook a.u.b. Amerikaans daadkrachtig worden?

Piet van het Padje | 11-07-15 | 13:15

@Dat de bewoners daar niks aan doen, doet mij toch altijd verbazing. Je zou zeggen dat de maat toch een keer vol is.
deepblue | 10-07-15 | 19:34

Deepblue, de bewoners van overvecht bestaat voor 75% uit allochtonen, vandaar dat er niks gebeurt. Rij er voor de grap eens een keer doorheen... de tranen springen in je ogen.

FinFucker | 11-07-15 | 11:26

Blijf vooral VVD stemmen !

Kamervraag | 11-07-15 | 11:25

Dit stuk lezend, zijn me de haren te berge gerezen. De grote steden hebben hier al lang mee te maken en het probleem is niet meer in de hand te houden. Wat Geert Wilders betreft: ik denk dat hij een onderdeel van het probleem is. Je moet over een groot incasseringsvermogen beschikken, om op hem te blijven stemmen. Zijn somtijds halve-zolengedrag, maakt het uitermate gemakkelijk om diegenen die op hem stemmen, weg te kunnen zetten als rascisten en alle problemen te bagatelliseren, ook al zijn die nog zo reëel. Ik heb het hier al meer gezegd: hadden we hier iemand als Nigel Farage, dan zouden de zaken er een stuk beter voor staan. Misschien moet Martin Bosma maar eens een paleisrevolutie binnen de PVV beginnen?
Wij hebben een aantal jaren geleden in onze buurt hetzelfde gehad met Hollands tuig. Altijd rotzooi trappen en wanneer je er wat van zei, lagen de avond daarop een aantal ruiten bij je eruit. Het is heel moeilijk om in zo'n geval de hele buurt op één lijn te krijgen. Ik heb op een gegeven moment een hele grote Mechelse herder gekocht en toen ze allemaal bij elkaar zaten, ben ik erheen gewandeld en heb die grote hond aan ze laten ruiken en ik heb ze toen gezegd, dat ik de eerstvolgende keer bij gelazer deze hond op ze zou loslaten. "Meneer, dat mag u niet doen, want dan sturen we de pliesie op u af"! "Ja jongen, dat klopt, maar jij hebt dan wel een heel groot gat in je kont" Daarna weinig last meer gehad.
De problemen waarmee de auteur kampt, zijn echter van een heel andere orde. Het commentaar van de politie is natuurlijk te gek om los te lopen (hopen op de vakantie van de boeven). Ik denk toch, dat je moet proberen om een buurtgroep te vormen van een man of 20; "lap" met z'n allen voor een goede IR nachtkijker (die kosten tegenwoordig een paar honderd euro) en installeer op een strategische plaats een uitkijkpost met telefoon. Schaf verder een paar Mechelse herders aan. Goed afgericht, zijn het geweldige honden. Je kunt ze gewoon op de mat achter de voordeur laten slapen en indien nodig, stuur je ze naar buiten. Verder heb ik nog wel een paar nuttige ideeën, maar om die hier te ventileren, gaat me te ver.

oliebolletje123 | 11-07-15 | 11:14

Je zou het niet zeggen, maar hier in Kanaleneiland is het niets anders. Het tuig is allang niet meer 13 jaar oud, maar gewoon 18-30 jaar oud. Draagt standaard een mes opzak en rijd in BMW, Mercedes en andere duurdere auto's. Nu met de ramadan zijn ze extra gefrustreerd. niet neuken, niet eten en weinig slaap. Gossie toch...

EsEs Esess | 11-07-15 | 10:59

Realism Is All | 10-07-15 | 20:28

Ik zou je bijna een ernstige ziekte toewensen. :)

$park | 11-07-15 | 10:52

Het enige dat je eraan kunt doen is verhuizen.

michello | 11-07-15 | 10:23

Topperke@. Als Geert maar groot genoeg woord en bvb meer dan helft van de stemmen haalt wat bij een normale bevolking met een gezond boerenverstand [andere gezonde verstand mag ook] allang het geval was geweest waren de problemen nooit zo uit de hand gelopen als nu het geval is,maar wij blijken zelf een bevolking te hebben met overmatig schijtangst en rubberen ruggengraten zoals jij er zo te lezen ook èèn van bent.

gelukzoeker | 11-07-15 | 10:23

@Mo het varken | 10-07-15 | 22:24
Bedank de Nederlandse stemmers (NSBers) ook even.

Jozes | 11-07-15 | 10:19

frisenfruitig | 11-07-15 | 08:53

Ach lieve jongen. Geert is gebonden aan onze rechtstaat. Er verandert helemaal niets wanneer de PVV aan de macht zou komen.

Topperke | 11-07-15 | 09:58

Bigi Bana Boy | 10-07-15 | 23:26
En dat is inderdaad de eerste benodigde stap.

Politicusincapabelus | 11-07-15 | 09:40

Als mensen niet massaal op ome Geert stemmen zal het niet veranderen maar nog veel erger worden.

frisenfruitig | 11-07-15 | 08:53

Meer meer meer van deze kansenjongeren. Treurig dat de overheid vanwege incompetentie en lafheid haar eigen burgers heeft uitgeleverd aan dit tuig en woonplezier en veiligheid hebben opgeofferd aan zogenaamde politieke correctheid. Ik noem het verraad.

frisenfruitig | 11-07-15 | 08:49

Het IQ van een poffertje, zelfs als ze iets zouden willen zouden ze het niet kunnen. Het gaat nooit iets worden met die lui.

Bokito ergo sum | 11-07-15 | 08:29

Je moet ook een kopje thee met ze gaan drinken. Dat lost alle problemen op.

dubbelq | 11-07-15 | 07:29

Muur omheen bouwen, vol laten lopen met water, hajeeeee

bobfoc | 11-07-15 | 06:19

-weggejorist-

republikein72 | 11-07-15 | 05:53

Leeft de brievenschrijver in 1990? Van wie mag je niet zeggen dat het om Marokkaans hangjongeren gaat? Ik woon zelf in Lombok, ook zo'n wijk vol kansenjongeren. Ook het Hoog Catharijne voor moslims, met al die winkeltjes en moskee. OPvallend is dat de Marokkaanse jongeren net zo vervelend zijn tijdens Ramadan, maar dat ze niet overgaan op fullblown vandalisme. Wel een kleine vechtpartij onderling, veel geschreeuw en moeilijk gedoe in auto's. Maar volgens mij is dat hetzelfde tuig uit Kanaleneiland of Overvecht.

Oberon14 | 11-07-15 | 05:37

Op een dag ontploft alles, en het zal zeker niet mooi zijn...

Uitvindert | 11-07-15 | 03:16

@Jesaja | 11-07-15 | 02:12
helpt dat?

Worst_kaas_scenario | 11-07-15 | 03:08

@Kolbjorn Varmann | 10-07-15 | 22:52
'Er zijn genoeg goede Marokkanen'

Nee, die zijn er niet genoeg. Er moeten meer goede en minder slechte komen.

Worst_kaas_scenario | 11-07-15 | 03:06

Begin een burgerwacht, hebben mensen ook in Den Haag gedaan.

Jesaja | 11-07-15 | 02:12

daarvoor zijn de aantallen ook te groot geworden. Ook kinderlijk eenvoudig. Dus hou je maar vast voor de toekomst.

huub2077 | 11-07-15 | 01:51

dit valt alleen nog op te lossen met dictatoriale maatregelen, en dat gebeurt niet. Dat weten zij, dat weten wij: kinderlijk eenvoudig eigenlijk.

huub2077 | 11-07-15 | 01:45

-weggejorist-

Boer in 020 | 11-07-15 | 01:09

Brandende auto's? Marokkanen. Spugen en sissen? Marokkanen. Homogeweld? Marokkanen. Criminaliteit? Marokkanen. Inteelt? Marokkanen. Overlast? Marokkanen.

Conclusie: alle niet-Marokkanen zijn racisten. Iets anders kan ik er niet van maken. En nu als een dolle D66 stemmen.

Boer in 020 | 11-07-15 | 01:09

kut kakker | 10-07-15 | 19:33
gefeliciteerd met uw fipo
en heerlijke coment ;-)

kaasfondue | 11-07-15 | 00:15

Graag minder Marokkanen. Dat is dé conclusie. Wat dat betreft heeft Geert Wilders gewoon 100% gelijk. Ik wil daar aan toevoegen: niet minder, maar géén Marokkanen. Het zijn namelijk niet niet alleen deze Marokkaanse jongeren, maar ook de volledige Marokkaanse gemeenschap die verantwoordelijk is voor de tientallen jaren van wangedrag, agressie en terreur van deze straatcriminelen. Wanneer hebben we voor het laatst iemand van de Marokkaanse gemeenschap hier afstand van zien nemen? Nee, een paar buurtvadertjes. Dat helpt. Of het 'argument' dat het aan de Nederlandse samenleving ligt; vol verlokkingen en valkuilen wat 'ze' niet gewend zijn. Ik ben benieuwd of er wetenschappelijk onderzoek is naar de opvliegendheid, de agressie en het volledig ontbreken van moreel besef bij veel Marokkaanse jongeren. Ik durf te zeggen dat ik op deze vlakken de Marokkaanse cultuur zwaar inferieur vind aan de Nederlandse, en veel andere culturen. Hoeveel Chinese jongeren telt ons land? Wel eens iets over gelezen in de krant? Exact.
Het wegkijken en 'oeh' roepen heeft geen zin meer. Het aanbieden van honderden stageplaatsen en subsidiepotten ook niet. We moeten actief gaan zorgen dat de jaarlijkse vakantie van 3 weken naar Marokko voor veel Marokkanen een permanente wordt.

Kolbjorn Varmann | 10-07-15 | 23:31

legomuis | 10-07-15 | 23:00
Dat soort auto's fikken ook neem ik aan.

Bigi Bana Boy | 10-07-15 | 23:31

Het belangrijkste en meest urgente probleem is de politiek correcte terreur van jullie eigen autochtone landgenoten die de rest van de bevolking in een wurggreep houden. Eerst dat probleem aanpakken en dan de rest. Zolang je voor je baan of voor het opvragen van je ip adres moet vrezen valt er niks te beginnen.

Bigi Bana Boy | 10-07-15 | 23:26

Het graf wordt zo diep dat ze zelf graven ,dat daar een hele generatie inpast , dus vooral doorgaan .

Eurotokkie | 10-07-15 | 23:22

@ Dysphemian | 10-07-15 | 23:01

Goed hé die films met Charles Bronson. Die maakte nog wel eens een burgerarrest. Wanneer je echter een straatrat uit Overvecht/K-eiland/Hoograven met een tyrap probeert uit te schakelen is er een grote kans dat je zelf word uitgeschakeld. Word je niet door zijn vrienden neergestoken, dan zal zijn broer(tje) je je leven zuur maken. Moet je voortaan onder begeleiding van de Politie boodschappen doen

legomuis | 10-07-15 | 23:11

Als ik in Overvecht zou wonen nam ik een Hund met scherpe oren. En ik hing overal dashcams neer. Die dingen kosten niet zoveel meer en kunnen autonoom opnemen, werkt perfect. Momenteel zijn we in comité wat 'probleempjes' aan het oplossen door o.a. zo'n ding te bouwen in een vogelhuis. Werkt perfect. Ik zou zeggen: wees weerbaar en doe iets, ook al ben je zelf niet zo communicatief met jouw buurtgenoten. Nooit accepteren, dat tuig. Er bestaat altijd nog zoiets als burger-arrest en 1cm dikke ty-raps.

Dysphemian | 10-07-15 | 23:01

@basweetutwel | 10-07-15 | 20:50 Gap, wat er hier bij mij in de buurt staat is echt niet normaal meer. Maserati, R8, RS4, RS6, veel A5 en A7 audi's. Nieuwe e-klasse coupe's 330i, M3, veel vrouwen in Opel Karl/Ford Fiesta. Pas een nieuwe Focus, zo'n turbo in mijn flat. Hier bij de 24 uurs sportschool Basic Fit zie je alleen maar moslims in nieuwe golf, A3, een paar Tesla. De nl snotneuzen in oude golf 3 of astra's

legomuis | 10-07-15 | 23:00

Ringa pakahia
I do not want to fight
When I fight, I kill.

jahoorhebjehemweer | 10-07-15 | 22:56

Er zijn genoeg goede Marokkanen: mensen die netjes werken en belasting betalen, hun kinderen goed opvoeden en niet indoctrineren met allerlei haat- en veroveringsstrategieën, verpakt als religie. Hoe gaan we dit probleem nu eens effectief aanpakken? Welnu, we moeten beginnen om ons collectief misplaatst besef van moraliteit met betrekking tot 'discriminatie' en 'racisme' van ons af te werpen, en de situatie benoemen zoals hij is. De situatie is als volgt: "Veel Marokkaanse jongeren dragen niets toe aan de Nederlandse maatschappij, en dienen voor een keuze gesteld te worden: meedoen of wegwezen." Dubbel paspoort betekent mijns inziens dat er ook een ander land is waar dit soort figuren kunnen wonen. Wij (oorspronkelijke) Nederlanders hebben geen dubbel paspoort, geen tweede vaderland, geen escape.
De Marokkaanse gemeenschap is wat mij betreft verantwoordelijk voor het gedrag van deze jongeren. Het wordt tijd dat we het probleem gaan benoemen en aanpakken met niet-conformistische maatregelen.

Kolbjorn Varmann | 10-07-15 | 22:52

Het is algemeen bekend onder de studenten dat die buurt foute boel is, zelf ben ik daar dan ook niet gaan wonen.

niet-Gezond | 10-07-15 | 22:51

@ deraderendraaien | 10-07-15 | 20:52
Ik overdrijf er echt niets van. Maar ook, zoals ik eerder stelde, het zijn echt niet alleen de marokkanen. Turkrn, nederlanders, suri's, de antiliaanse medelanders, en sterk in opkomst zijn de west-afrikanen, en VOB landen. In de laagbouw tot 4 hoog gaan er echt niet meer zoveel s'morgens naar het werk. De hoogbouw weet ik niet, maar dat zal niet veel verschillen

legomuis | 10-07-15 | 22:51

Het is gewoon Allah's Sturm Abteilung.

Wen er maar aan.

Of neem het risico voor racist te worden uitgemaakt en stel een knokploeg samen. En maak van dat 'racist' je geuzennaam.

We hadden ooit 80 jaar nodig om de Spanjaarden ons land uit te flikkeren. Benieuwd hoe lang het gaat duren totdat de laatste Marokkaan zijn koffers pakt.

Peter Emile | 10-07-15 | 22:48

ljcoster | 10-07-15 | 21:53 Heel mooi gezegd, en kan zo worden ingevoerd en uitgevoerd. Welke functionaris kan op het juiste niveau dit initiatief ontplooien?
http://www.geenstijl.nl/archives/images/diepfriezen534.jpg

hallevvezool | 10-07-15 | 22:44

Begin op zijn minst met het afschaffen van kinderbijslag bij meer dan twee kinderen. Want om al die ellende ook nog te subsidiëren maakt het nog wranger.

Knikkertuut | 10-07-15 | 22:43

Tja, als je in Utrecht of een andere grote PvdA stad gaat wonen is dit wel het logisch gevolg.
Doe vooral geen moeite om het probleem op te lossen; zonde van de energie en bovendien verklaart u zich daarmee vogelvrij.
Beter vestigt u zich in een plaats waar de scepter niet door policorrupt links wordt gezwaaid.

jemagookniksmeer | 10-07-15 | 22:40

@ deepblue | 10-07-15 | 20:40
Jij hebt gelijk hoor Rambo. Gewoon er tegenin gaan, jij deelt ff wat klappies en orders uit, en alles komt goed. Het is zo simpel allemaal. Echter onderschat je de bontkraagroedels. Nogmaals, kom het ff voordoen, ik ben bereid een middagje te investeren in jouw waan, op de voorwaarde dat ik het mag filmen. Okay?

legomuis | 10-07-15 | 22:38

hoek Camera Obscura Vader Rijndreef was voor mijn ouders in 1986!!! de reden om te verhuizen naar tuindorp. Kom uit een links gezin ze waren van ons blok de laatste der Mohikanen maar de overlast (van kut Marokkanen) was toen al niet meer te harden

Kan je nagaan een kleine 30!!!! jaar later is er nog steeds niet veel veranderd

Petroselinum crispum | 10-07-15 | 22:37

Bedankt links Nederland, en ja daar reken ik de VVD ook bij, voor de multiculti samenleving.

Mo het varken | 10-07-15 | 22:24

Waarom niet al dat tuig op het vliegtuig naar Casablanca zetten met de mededeling nooit meer terug te keren?

Mozes Jeuk | 10-07-15 | 22:18

@warre | 10-07-15 | 19:51
Whahaha Pislamiet, die houden we erin!!

Martin_rsd | 10-07-15 | 22:16

"De tour heeft de gemeente 6 miljoen Euro gekost, maar een hoop plezier en exposure opgeleverd. Ramadan kost de maatschappij op landelijk niveau ook miljoenen, maar de enige die daar wel bij vaart, is Carglass."

Hulde!

ijz | 10-07-15 | 22:16

Hé Hallo. We hebben het hier wel over D66 stemmers. Wie moet anders het kereltje in het zadel houden als deze kansenparels er niet zouden zijn? Beetje recstept voor hun cultuur van haat en vernieling dus.

jan-lul-de-behanger | 10-07-15 | 22:11

Iepjesziekte | 10-07-15 | 20:51
Nee hier heeft de overheid (lees politiek) geeneens veel mee te maken, ook al geef ik die vaak graag de schuld. De politiek reageert alleen maar op wat de kiezer wil zien. Nee met 'wij' bedoel ik echt de witte Nederlander.
Vanaf 1870 is het allemaal een beetje bergafwaards gegaan.
Leraren mocht je Jan-Jaap noemen, de politie moest een afspiegeling van de samenleving worden, met zachte dwang en iedereen is in principe lievvv was het credo.
Verder is de Nederlandse burger verwent tot op het bot en zijn we inderdaad verworden tot truttebollen en rubbertegelkinderen.
De afgelopen tientallen jaren is er soms hard opgetreden door de overheid maar in ieder links praatprogramma werd de kijker geindoctrineerd dat hard optreden slecht is.
Een groot deel van ons Nederlanders kunnen keihard optreden, zoals buiten Nederland wel eens voorkomt, niet accepteren.
En zolang we te lief blijven voor tuig, blijft het tuig doen wat het doet.
We zullen het niet leren hoor. We zullen er aan ten onder gaan.
Mark my words

Politicusincapabelus | 10-07-15 | 22:11

MX Daddy | 10-07-15 | 19:50 Teveel met varkens gefokt natuurlijk, dat gaat in de genen zitten, gezien je er zelfs wel om kan lachen. Nederland heeft haar eigen "rifdorpen" waar 100nogwat jaren geleden het uitschot van de stad naartoe werd gedeporteerd en in oorden werd neergekwakt.
In plaats van constructief wat mest uit te rijden op grond nul denk je hoog en droog te zitten. Er drijven nog net geen dobberhollanders naar het oosten.
Water kan gemanaged worden, waar brand is moet geblust worden en misschien vindt de koning zelf het ondertussen welletjes, keert hij terug met honderdduizend man en spoelt het haatboek de kamer uit.

And if y'all don't like it you can pass the wc-pot to the nigga on your left.

hallevvezool | 10-07-15 | 22:08

Tis en blijft kutvolk he.

PeetCapone | 10-07-15 | 22:07

Lentehaas, dat doe ik niet.Ik pleit er voor dat buurtbewoners zichzelf leren verdedigen, en daarnaast hun sociale samenhang terug leren vinden en vervolgens dat in kunnen zetten tegen een vijandige groep. In deze tijd is dat nodig. Dankzij die culturele verrijking.

Pieter Breydel | 10-07-15 | 22:04

In de lokale nieuwsberichten, niets, nul... Complete stilte!

Claudia M. | 10-07-15 | 22:01

In de lokale nieuwsberichten, niets, nul... Complete stilte!

Claudia M. | 10-07-15 | 22:01

Het is toch heel eenvoudig, mensen. Laten onze nederlandse dienders gewoon eens een weekje stage lopen bij hun marokkaanse collega's. Heel leerzaam voor onze mannen. En laat de MinJus vooral meegaan..

Aanvullende oplossing, nuttig tijdens de periode dat onze dienders op stage in Marokko zijn: dan is er dus geen politie toezicht in Overvecht. Geen probleem. Neem contact op met een Achterhoekse varkensboer, en vraag hem om een stel ruige geile biggen uit te lenen voor een reeks van nachtelijke snuffel-stages in de straten van Overvecht. Laat ze vrijelijk los in de straten met veel rijdend bling-bling. De straten zullen meteen schoon zijn, wat ik je brom (knor).

ljcoster | 10-07-15 | 21:53

@Progresievelng | 10-07-15 | 21:04
Ik woon hier ook heerlijk in Nederland.
De enige Marokkaan die op mijn motorkap van mijn auto ging zitten heb ik vriendelijk verzocht om elders plaats te nemen.
Ik heb de plaatselijke veldwachter wel eens verzocht om eens polshoogte te komen nemen bij een wat verdachte nieuwe,grote zwarte BWM ,waar wat jonkies omheen hingen en waar geld over en weer ging (gewoon te zien vanuit mijn woonkamer), maar nee,alleen als ik iets strafbaars zag,dan wel.

Nee, joh,ik zag niks (want racist enzo,kapotte ramen,lamaar).

Maakt niet uit allemaal, maar komt wel goed,allemaal.

Mijn huis slopen,mijn auto slopen,allemaal verzekerd.

Maar kom niet aan mijn familie.

koekje erbij? | 10-07-15 | 21:48

De auto's van die gasten zijn heel makkelijk te herkennen. Ze houden echt van bling bling, dus aan de wieltjes en het interieur haal je de juiste A3tjes, polo's en golfjes er zo uit. Wat daar vervolgens mee te doen lijkt me duidelijk, iets met oog om oog en tand om tand. Meestal slapen ze tussen 08:00 en 12:00, sla (letterlijk) uw slag !!!

Martin_rsd | 10-07-15 | 21:27

-weggejorist-

koekje erbij? | 10-07-15 | 21:26

-weggejorist-

Rest In Privacy | 10-07-15 | 21:15

*Pakt stoffer en blik*
Straks is de maat ergens een keer vol en barst de bom!
Het wordt tijd dat die gasten daar in Den Haag eens met hun voeten in de maatschapij terug komen, ze kijken er wel totaal naast te leven.
De gewone burger ziet de problemen maar mag er niets aan doen en de regeringsburgers mogen er wat aan doen maar zien de problemen niet.
Straks is het eind zoek en hebben we meer rommel dan stoffers en blikken om de rommel op te ruimen.
*Gaat sparen voor een stofzuiger*

Snaptsnappenniet | 10-07-15 | 21:15

Gelukkig gaan we gezinshereniging uitbreiden waardoor we nog een paar miljoen PvdA-stemmers, sorry, ik bedoel uitkeringzoekenden, extra kunnen binnen halen.

Rest In Privacy | 10-07-15 | 21:12

*caravan rukt*

I'm calling ye out Mohamed Rabbae, i want to fight you one on one.

https://www.youtube.com/results?search_query=traveller+calling+out

you fookin' cunt, i knock ye straight out you know.
LZVE

hallevvezool | 10-07-15 | 21:09

Uit Gastarbeid en Kapitaal – SP brochure 1983,
.
“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. (…) Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt (…), vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt (…). Zoals nu kan het niet”.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

Jan Leul | 10-07-15 | 21:08

Knokploegen, iemand?

T.Stark | 10-07-15 | 21:05

woon nu heerlijk in Zwitserland. Links nederland kijkt altijd met minachting naar de Zwitsers, maar kwaliteit van leven is hier fantastisch. Geen multi culti drama dus ook nauwelijks misdaad en geen enorme verzorgingsstaat

Onze buren keren terug naar Nederland, kinderen zijn in Zwitserland opgegroeid en krijgen nu training om te gaan met 'assetieve' onbeschofte en criminele nederlanders. dit op advies van Hrm afdeling, die inmiddels weet wat voor een cultuurschol is als expats uit zwitserland of singapore terugkeren naar den Haag

Progresievelng | 10-07-15 | 21:04

-weggejorist-

dysdiadochokinese | 10-07-15 | 21:03

Dit zijn geen baldadige rot jochie's meer.
En ook geen verveelde jongeren, noch onze kut Marokkanen,zoals de linkse wegmetons brigade ze pleegde te noemen.

deraderendraaien | 10-07-15 | 21:01

@LogicaOverwintAlles | 10-07-15 | 20:54
U ziet het helemaal goed. + heel veel voor uw reactie. Ook ik ben er heilig van overtuigd dat dit alles niet alleen door onze overheid maar door Brussel wordt gedicteerd. Europa moet en zal islamitisch worden. Dàt is het streven.

Lupuslupus | 10-07-15 | 21:01

Tsja... maar het hele land staat op zijn kop als de politie in de Schilderswijk wel probeert te laten zien wie er echt de baas is. Helaas zijn er teveel week-nekken en ruggengraatloze stemmers in NL....

BlowingBubbles | 10-07-15 | 20:59

@Pieter Breydel | 10-07-15 | 20:47
Je pleit voor iets dat o.a. in Zuid-Afrika en Brazilië gebruikelijk is.
De volgende fase is: zet een elektrisch hek om je huis en wordt lid van een particuliere beveiligingsdienst.
De meeste Nederlanders weten niet hoe het in de derde wereld functioneert. Importeer het en je zult het ontdekken.
Nederland zal inderdaad veel van die culturen gaan leren.

Lentehaas | 10-07-15 | 20:59

is het nou echt zo moeilijk om is een paar goede foto's (telelens hint hint) van dat tuig te maken ??

(c)ZWITSUL | 10-07-15 | 20:58

Mij is al zonneklaar dat we geen steun hoeven te verwachten van de overheid. De overheid wil de maatschappij islamiseren en daar mogen wij onder lijden.
Als er een reden bekend gemaakt zou worden dan is er wellicht enige sturing in deze chaos te ontdekken.
Je kunt mij niet wijsmaken dat mensen met de beste scholing deze barbaarse praktijken niet op waarde in kunnen schatten, hoe wereldvreemd de meeste ook mogen zijn.
Hoe rijk en machtig iemand moge zijn: ook dan ben je afhankelijk van een vreedzame maatschappij zonder barbarisme. Dat zie ik blijkbaar helemaal fout.

LogicaOverwintAlles | 10-07-15 | 20:54

-weggejorist-

ZonderNaam | 10-07-15 | 20:54

@legomuis | 10-07-15 | 20:08
Jouw verhalen klinken alsof de tweede kamer Wilders straks weer gelijk moet geven,door zijn oplossingen te kopiëren.Het leger de staat op.
Zeer ernstig deze verhalen btw, en ik geloof ze zeker.

deraderendraaien | 10-07-15 | 20:52

@Lentehaas | 10-07-15 | 20:44
Veel te gemakkelijk geredeneerd. Er zijn zat mensen die deze overlast ondervinden en nooit op de weg.met.ons partijen gestemd hebben. De autochtone bewoners van de bewuste wijken kunnen er helemaal niets aan doen dat de overheid niet optreedt.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:52

@Politicusincapabelus | 10-07-15 | 20:26
"We" als in: de overheid. Die ons recht op zelfverdediging heeft ingetrokken, nauwelijks problemen oplost die ze zelf heeft veroorzaakt maar wel de helft van ons inkomen afperst.

Iepjesziekte | 10-07-15 | 20:51

vaas klaak | 10-07-15 | 20:38
De goochelaar.

Duifmans | 10-07-15 | 20:50

@legomuis | 10-07-15, misschien rijden ze in Utrecht nog in de afgetrapte oude VW'tjes maar hier in Rotterdam is het vervoersbeeld sinds een klein half jaar veranderd.

Sinds kort rijden de meeste Mohammedanen hier in redelijk nieuwe tot gloednieuwe auto's. De plaatselijke dealertjes rijden in oude wagens dus drugs is het niet.

Vraag me af wie de voertuigen (ook dure motoren) financieren. Is het de moskeet, SA of Qatar? Ze zijn zelf te jong en te dom om te poepen, die bolides moeten ergens vandaan komen.

Zomaar een observatie uit Rotterdam. Ben benieuwd hoe het er in de anderen steden uitziet.

basweetutwel | 10-07-15 | 20:50

heb daar meer dan één keer hele peletons ME die wijk in zien rijden als ik op bezoek was bij mijn oma, dan wordt er een broer uit een familie opgepakt en voor een overval ofzo en dan slaat daar de vlam in pan. Denk dat er wel 100 man ME liep..
Reddeloos verloren Overvecht, en heb medelijden met die oudjes van Nl-se afkomst die er nog wat wonen en die andere autochtonen.

gelachewoar | 10-07-15 | 20:50

Eerst onmiddellijk de open kraan dichtdraaien:
'Uit de EU, grensbewaking instellen, een strikt selectief toelatingsbeleid van immigranten voeren.'
En tegelijkertijd beginnen met dweilen:
'Overtreders korten op hun uitkering, criminelen hun paspoort intrekken en naar het land van hun andere paspoort overbrengen.'

Er is maar een politieke partij die dit echt wil.
Stem daar dan op!

Thomas333 | 10-07-15 | 20:48

Nogmaals maak afspraken met buren, buurtgenoten, eventueel anderen. Organiseer je, zorg voor spullen, zorg voor communicatielijnen. Maak straatwapps/buurtwhapps. Oefen alarmoproepen. En reageer bij dergelijke situaties. Laat zien dat je net zo georganiseerd werkt als zij. Wees dus saamhorig. Doe wat. Dat zielig zitten doen werkt al 20 jaar niet. Pak ze terug. Zij hebben een mazeraties. Zij zijn kwetsbaar dus.

Pieter Breydel | 10-07-15 | 20:47

LZVE
- geweldig monopolie om de wapenen uit de handen te houden van
de vuile socialisten sinds 1918.
*M.Brosato 'ik leef niet meer voor jou' op de grammofoon mikt*
- ongeziene flatbewoners zouden bij bepaald gerucht van buitenaf van schrik
pardoes per ongeluk een baksteen uit het raam kunnen laten kukelen
- landelijke voetbalsupportersjamboree
- Gezellig een dagje uit met de brommertclub.
- er is dagelijks buurt-haloef-barbekoei iedereen is welkom.
- wee het gebeente van de sterke arm die met slappe hand een prent uitschrijft voor het clandestien barbiequien in de openbare ruimte, voor het brommeren op het trottoir, voor het zingen van schunnige liedjes over elkanders insecten en mozeskriebels of voor het onachtzaam omspringen met bouwmaterialen , er wordt Gloeiende al minstens dertig jaar geen orde gehandhaafd.

hallevvezool | 10-07-15 | 20:47

@Iepjesziekte | 10-07-15 | 20:40
Zeker een goed idee. De PVV bepleit dat al jaren tevergeefs.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:47

Met de kennis van nu zouden veel voorouders, met terugwerkende kracht, spijt hebben dat ze destijds gutmenschen hebben geworpen.

Rest In Privacy | 10-07-15 | 20:46

K*tmarokkanen, graag preventief ruimen nu het nog kan, want dit soort kansloos k*tvolk gaat de samenleving alleen maar handenvol met geld kosten. Geld wat Jan, Piet, Kees en Klaas mogen ophoesten met werken, want dat doen deze kansenjongeren per definitie niet, dus én uitkering, én veel materiële en maatschappelijke schade.

EdammerKaas | 10-07-15 | 20:46

Je zou verwachten dat in een lamd als Israel het veiligheidsvraagstuk een belangrijke rol speelt bij verkiezingen. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Ook in Nederland klaagt men zich suf, maar als puntje bij paaltje komt, stemt men SP of iets dergelijks omdat men denkt daar financieel beter van te worden.
Dam moet je vervolgens niet gaan klagen over overlast in je buurt. Je hebt er zelf voor gekozen.

Lentehaas | 10-07-15 | 20:44

-weggejorist-

Ydde | 10-07-15 | 20:44

@LTSzwakstroom | 10-07-15 | 19:37
In mijn jeugd was Kanaleneiland een keurige buurt. Maar dat was voor de massa-immigratie.

Iepjesziekte | 10-07-15 | 20:43

vaas klaak | 10-07-15 | 20:38
Ik ken zijn naam wel uit het gedicht van Wilmink en de documentaire die over hem is gemaakt. Een beetje een sjaggeraar dus...

Graaf van Egmont | 10-07-15 | 20:42

@deraderendraaien | 10-07-15 | 20:38
Joris mijn waarde,als u even tijd heeft?
Deze zat namelijk niet in de planning.

deraderendraaien | 10-07-15 | 20:40

doskabouter | 10-07-15 | 20:36
Dat hij dat durfde zeg. Zomaar zonder kogelwerend vest en tegen 18+ jongetjes met auto's...

Nee het is geen pretje, maar dat is wat je moet doen.

deepblue | 10-07-15 | 20:40

De Westerse cultuur is in verwarring. Er is geen gezamenlijke moraal meer op grond waarvan 'autoriteiten' mogen optreden. Dat wij geen 'wij' meer zijn is exact de kern van het probleem. Niet optreden is het devies als uitkomst van marxistisch nihilisme.

Onder toenemende druk zal zich echter toch heel snel een nieuwe moraal moeten vormen. Er moet consensus ontstaan in de Babylonische spraakverwarring van 200 importculturen. Dat gaat volstrekt niet lukken.

En dan opeens verliest men de controle en ontstaat er als vanouds weer een kern van cultuur die dwars tegen de Verlichting ingaat. Die is de schaamte dan voorbij. Het wordt buigen op barsten voor Europa. Alle seinen staan op rood voor een burgeroorlog in deze amorele samenleving.

Basic Dimension | 10-07-15 | 20:40

Ach mens, schei toch uit met zeuren. Je stemt zelf op de politieke partijen die ze binnenhalen.

Lentehaas | 10-07-15 | 20:40

Aspirant journalist schrijft lekker.

Draaikont24 | 10-07-15 | 20:40

@Lupuslupus | 10-07-15 | 19:37
Je mag in dit land helaas ook geen politieke oplossingen aandragen die echt helpen: minder, minder. Pak van dit tuigh hun NL nationaliteit af en verklaar ze tot ongewenste vreemdeling.
Ze hebben nog steeds hun andere nationaliteit, dus kunnen ze in dat land terecht. Ook een goed idee toch?

Iepjesziekte | 10-07-15 | 20:40

legomuis | 10-07-15 | 20:14
CO2 patronen dus. Daar heb je CO2 geweren, revolvers en pistolen voor. Vind het dus niet gek dat overal in de deuren kogelgaatjes worden gevonden.

Graaf van Egmont | 10-07-15 | 20:39

@Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:29
naar horen zeggen 2 kamelen per maand.

Handsomeboy | 10-07-15 | 20:38

Ga dan ook niet in een ghetto wonen. Utrecht heeft ook betere wijken.

FlitsPool | 10-07-15 | 20:38

@Plosh | 10-07-15 | 19:40
Die ziekte heet Schedelhitte die meestal wordt veroorzaakt door lange tenen in combi met een achterlijke ideologie.

deraderendraaien | 10-07-15 | 20:38

@Plosh | 10-07-15 | 19:40
Die ziekte heet Schedelhitte die meestal wordt veroorzaakt door lange tenen in combi met een achterlijke ideologie.

deraderendraaien | 10-07-15 | 20:38

@eigen-mening | 10-07-15 | 20:30
Grenzen dicht en al het tuig eruit werken. Maakt mij niet uit hoe.

Thunderbird | 10-07-15 | 20:36

legomuis | 10-07-15 | 19:34

Ben daar opgegroeid, heb een super leuke jeugd gehad maar tegelijkertijd blij dat ik daar nu weg ben. Je waant je in Marokko. Net zulke mensen en net zo'n puinhoop.

Een vriend van mij woont er nog wel en die heeft er laatst samen met zijn zonen een paar stevig bij hun lurven gepakt. Nooit meer last gehad.

doskabouter | 10-07-15 | 20:36

Ga maar ff een gesprekje aan met Haagse Jozias. Die kan namelijk héél goed uitleggen waarom deze jongens dat doen.
Dus niet zeuren over wat schade. We moeten wat meer begrip tonen voor de gasten.
Iets met warmte en rammendan... of zo.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 10-07-15 | 20:35

Wij hebben 5 jaar geleden Amsterdam Slotervaart en wij konden dit gelukkig financieel opbrengen en zijn naar een dorp verhuist. Wat een heerlijkheid. Legio voorbeelden in Slotervaart, buurman is onder schot gehouden, buurvrouw van 67 is elkaar geslagen door een groepje omdat ze het waagde een foto te nemen van wildplassers etc. etc.

Apollo | 10-07-15 | 20:35

@FlamingPie | 10-07-15 | 20:27

Ach man, dit soort nonsens.
Meer vluchtelingen want de wereld is van iedereen, toch?
Met uw 'extreem-rechts'...
De PVV is de enige partij die hier al jaren tegen strijd en een heel realistisch beeld heeft over de islam en de vluchtelingenproblematiek.
Hoeveel wilt u er eigenlijk opvangen?

Desmoulins | 10-07-15 | 20:35

Mooi, nog meer PVV stemmers onder studenten. Goede ontwikkeling. Hoe meer Marokkaans tuig, hoe meer PVV. Noem het racisme(bestrijding). We weten nu toch wel wie de werkelijke racisten zijn hoop ik? Niet de PVV dus.

Thunderbird | 10-07-15 | 20:33

@FlamingPie | 10-07-15 | 20:27
Waarom is dat beroerd?
Je bent toch niet onzeker over jezelf?
Als het uitschot is dan is het uitschot no matter wat een Marcel van Dam er met zijn zure mond van vindt.

Dirk III | 10-07-15 | 20:32

Geef ze dan ook verdorie een stageplaats!

Maria.1 | 10-07-15 | 20:31

Ik woon niet meer in de Randstad sinds korte tijd. Je wilt letterlijk niet weten wat een irritatie/frustratie dat scheelt. Ik zie die lui nou nog zelden. Die ellende speelt hier niet; grappige is, je ziet de buurten hier en om mij heen echt leven. Geen slissende hang jongeren, sociale controle en wel opgevoede jeugd. Ik gun het iedereen.

blendedperfection | 10-07-15 | 20:31

MX Daddy | 10-07-15 | 19:50
Iets noordelijker van de achterhoek zijn we er ook (nog) van verschoond. Ben blij dat ik niet in het westen woon. Mocht het wel deze kant op komen, dan ben ik geneigd om het nog oostelijker te zoeken bij onze buren.

sallandstrots | 10-07-15 | 20:31

Utrecht het 2e den haag.

westcoast | 10-07-15 | 20:31

Dit gaat alleen maar erger worden. In tegenstelling tot Nederlanders zijn Marokkanen saamhorig. Dus als je denkt dat je wel even het probleempje op kan lossen, think again. Dan heb je een regelrechte minioorlog. Raak er 1 aan en heel de familie en wat andere families komen achter jou familie aan. Want het is heel snel aantasting van hun eer.
Marokkanen zijn ook vele malen dominanter dan Nederlanders. Combineer deze twee feitjes en je verliest altijd tenzij we grof geschut gaan gebruiken. Dan krijg je een burgeroorlog en ga je echt lachen. Dat heeft met een beetje pech een aanzuigende werking op Marokkanen in het buitenland. Die komen dan even meevechten omdat het nooit de schuld van de Marokkaan is. Ze hebben geen enkele vorm van zelfreflectie.
Helaas mensen, dit is een gebed zonder einde en het werkt altijd in ons nadeel. De grootschalige onrust is nodig om de burger af te leiden van de politieke verkrachting. (burger)Oorlog is een prima middel om je politieke wil er doorheen te drukken.

eigen-mening | 10-07-15 | 20:30

@Handsomeboy | 10-07-15 | 20:24
Hoeveel kost zo'n groep me-ers uit Marroko? Die willen toch wel tegen en redelijke beloning een paar maanden hier hun werk willen doen?

Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:29

Als ik ooit ongeneeslijk ziek mocht worden en ik dus niets meer te verliezen heb ga ik erheen en maai il al dat kkgajes ongenadig neer. Kogeltje in de knieschijf, zo gepiept.

Het land zal me dankbaar zijn.

Waarschijnlijk niet...

Want alleen de dialoog helpt, denkt dot zieke en correcte land.

Realism Is All | 10-07-15 | 20:28

@legomuis | 10-07-15 | 20:23
Dank! Ik heb het inmiddels gelezen.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:28

Het beroerde is dat je, als je dit aankaart, meteen in de Wilders hoek wordt gedouwd. Wilders, die als ie straks weer mag gaan gedogen, gaat juichen dat er 50 procent minder vluchtelingen zijn toegelaten. Alsof dat allemaal klojo's zijn die de boel hier verzieken. Probleem is hier en nu, en wat doe je eraan? Bewoners, probeer eens als ene eenheid richting gemeente iets te doen, gezamenlijk. Hou extreem rechts erbuiten, want dan vinden ze de bekende stok om mee te slaan. En verder? Tja, geen D66 meer stemmen, denk ik.....

FlamingPie | 10-07-15 | 20:27

nuff said | 10-07-15 | 20:20
Je raakt precies de goede snaar.
Dat gaat er verkeerd hier namelijk.
De NL politie wil in deze gevallen best de Marokkaanse politie uithangen hoor.
Het probleem zou zo zijn opgelost.
Maar wij witte Nederlanders zouden daar schande van spreken en een onderzoek naar het gedrag van de politie eisen.
De politiek kijkt wel uit.
We doen het echt allemaal zelf.

Politicusincapabelus | 10-07-15 | 20:26

De verrijking!
Kunnen we als samenleving geen geld inzamelen en daarmee de veerdienst naar Marokko opkopen aan het einde van de vakantie en de boten pardoes uit de vaart halen.
Gewoon een ideetje.

Dirk III | 10-07-15 | 20:25

Elke inteelt-zombie van overlastgevende Marokkanen gewoonweg deporteren, sorry Anne FrankStichting en Linksche Naïeve Wegkijkers: waar hebben we het meeste last van? Precies! En daarom Minder, Minder, Minder.Minder? Eigenlijk helemaal geen enkele criminele, inteelt-Marokkaan in dit land! Criminele Marokkanen zijn per definitie de termieten van de fundamenten van dit ooit zo mooie land. De Partij Van Het Gezond Verstand vraagt om meedenkers.Geert is goed, Pim was beter! Ik wil een partij formeren die beiden recht doen. Wie wil er mee doen?

Yoshidepossi | 10-07-15 | 20:24

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:20 zie Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:20

legomuis | 10-07-15 | 20:23

@ Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:20
kunnen ze die fucking patronen niet eens vullen met kokend lood, en ze daarna rectaal inbrengen bij die wazige knuppels?

legomuis | 10-07-15 | 20:22

Wat zou de Marokkaanse politie doen, als wij dat in Marokko deden?

nuff said | 10-07-15 | 20:20

@legomuis | 10-07-15 | 20:14
Wat doen ze met die patronen? Dat lijkt misschien een domme vraag maar ik weet het echt niet.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:20

Kap nou eens met deze zwartmakerij! Burgervader van Aartsen heeft toch allang uitgelegd dat het aan externe factoren als het weer, de geloofsmaand en de arbeidsmarkt ligt. Deze jongeren zijn niet meer dan slachtoffers van dit racistische klimaat!

Bart de Gelovige | 10-07-15 | 20:20

@Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:17
Ja, die. Zelfs voor die 24 uur open sportschool bij de Jumbo zag ik er net zo'n 30 liggen

legomuis | 10-07-15 | 20:19

Ik zou willen opteren voor een oplossing Oost Europese stijl. Helaas is dat de enige taal die door tuig verstaan wordt.

caspert79 | 10-07-15 | 20:18

-weggejorist-

Jan Hagel | 10-07-15 | 20:17

@Schreeuwmeeuw

Het heeft ook niks met islam te maken... Meer met gehandicapten zorg, die z'n clienten niet binnenboord weet te houden.

Jan Hagel | 10-07-15 | 20:17

Triest maar waar, Rotterdam Zuid, rond de Dortselaan is geen haar beter. Ben daar weggevlucht nadat ik 2 mislukte berovingen door dezelfde jongens mee heb gemaakt, om vervolgens er achter te komen dat ze 100 meter bij mij vandaan woonden en stamgasten waren in mijn favoriete snackbar. Voor de klassiekers, faal-beroving poging 2 was het mooist. Mannetje 1 op het metrostation met een ramentikkertje (gejat uit de bus) over zijn mattie: "Hij is net uit de gevangenis, hij is gek". Mannetje 2 waarop gedoeld werd: "Ik ben gek". Dus ik zei "Kom op dan, kankerjong. Vuile vieze gore kankerlijer" (Onee, dat was in mijn dromen)

Handsomeboy | 10-07-15 | 20:17

@Mark Verheijen | 10-07-15 | 20:13
Tel daarbij op dat een mediumflatje 3 hoog tegenwoordig 500 euro pm kost, dus je komt er ook niet zo snel weer weg

legomuis | 10-07-15 | 20:17

Dat krijg je als iedere handhaving ontbreekt. De wet van de jungle. Bekijk het maar, is de houding van de overheid.
Sterkte daar.

De Geus | 10-07-15 | 20:17

Heerlijk dit soort wijken, niemand die er zijn vingers aan wil branden om deze problemen nou eens daadwerkelijk op te lossen en al helemaal niet met de harde hand.

De overheid kennende, moeten we wachten tot Ard van der Steur iemand kent die aan dit soort terrorisme is overleden.

lachertje | 10-07-15 | 20:17

10-07-2015: Plaats van handeling: niet nader te duiden woonwijk in het westen des lands, laten we zeggen ergens in 020. Op de kalender: niet zo heel lang geleden. Tijdstip: rond de klok van 02:00 uur. Handeling: stelletje puber-Mokro's denkt de voorruit van mijn trouwe ouwe Volvoot even stuk te meppen, lukt ze niet want ruit nogal dik. Vervolg: uw Reyk Javik met Hund naar buiten, Hund gewapend met tanden, ik met dikke honkbalknuppel. Hund heeft er twee gepakt, ik drie. Gevolg: sindsdien rustig in de straat. Conclusie: even de jongeheren op niet mis te verstane wijze duidelijk maken dat ze verkeerd bezig zijn. Helpt. Naschrift: en voor de linksgekkies en discriminatie-koekwauzen die nu denken nou nou, die RJ maakt er wel een racistisch potje van: de volgende dag kwam een Maroque-vader naar me toe en bedankte me voor mijn actie. "U heeft ze beter onder controle dan wij", zei hij met een knipoog. We dronken koffie en het werd nog heul gezellig die ochtend. Onderaan de streep: vergaderen helpt niet, meppen wel.

Reykjavik | 10-07-15 | 20:16

@Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:14
Nou ja, eekhoorns pakken tenminste wel de eikels aan in de buurt.

Ik was in Haren | 10-07-15 | 20:16

Wat trouwens ook uit de hand begint te lopen zijn die patronen voor slagroomspuiten met eoa gas erin. Het ligt ermee bezaaid hier

legomuis | 10-07-15 | 20:14

@Ik was in Haren | 10-07-15 | 20:11
Ik heb een Eekhoorn in mijn tuin. Hij was er vorig jaar niet, en dit jaar weer wel.

Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:14

@bisbisbis | 10-07-15 | 20:09

Bijna elke stad heeft een politiehonden-vereniging. Heeft niets met de politie te maken maar met de training die de honden krijgen. Die zouden zo af en toe een wandelingetje door die wijken kunnen gaan maken....

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:13

Beste Overvecht-bewoner, je staat er alleen voor helaas. Je bent verraden en in de steek gelaten door je eigen overheid. Sterkte!

Mark Verheijen | 10-07-15 | 20:13

bisbisbis | 10-07-15 | 20:09
het is echt erg ,je brengt het als een grap ,maar het is gewoon bitter ernstige waarheid ,en die idioten zoals pechold en heel die d66 meuk blijven wegkijken..

ShoveASockinit | 10-07-15 | 20:13

Ons rechtssysteem is gewoon niet opgewassen tegen dit soort jongeren.

En daarom zeg ik: geef Geert een kans. Baat het niet dan schaadt het ook niet.
VanBukkem | 10-07-15 | 19:41
---
ja, ja en ja.

appeltjesgroeneweide | 10-07-15 | 20:13

-weggejorist-

Ik was in Haren | 10-07-15 | 20:12

@ deepblue | 10-07-15 | 20:08
Kom op Chuck Norris, in je eerste reactie vraag je je af waarom bewoners niets doen. Nou, dat komt omdat de soos de kogelwerende vesten niet vergoed

legomuis | 10-07-15 | 20:12

Jan Passant mk2 | 10-07-15 | 20:07

Jij snapt het precies

glaswasser | 10-07-15 | 20:12

-weggejorist-

Ik was in Haren | 10-07-15 | 20:11

@legomuis | 10-07-15 | 20:08
O.k. Jammer.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:11

Ik heb een idee: de gemeente Utrecht zet een pool op van jonge blanke vrijwilligers, ze geven ze een veiligheidshesje, en ze gaan patrouilleren om de wijk veilig te houden.
-
Oh nee- wacht- dat werkt alleen de andere kant op... stóm van mij...

bisbisbis | 10-07-15 | 20:09

-weggejorist-

gelukzoeker | 10-07-15 | 20:09

@Lupuslupus | 10-07-15 | 20:04
Haalt niets uit. Als dat wel zo was had de Schaverijstraat afgeladen vol gestaan met Top Gear machines. Staan op naam van brave burgers, zoals Ma, Pa, Neef met broodjeszaak....

legomuis | 10-07-15 | 20:08

legomuis | 10-07-15 | 19:49
Jij hebt wel een hele rare definitie van 'genant grote waffel'. Ik schuif niks af, maar vroeg me gewoon af waarom dat nooit gebeurt.
Ik vond 'ze zijn 18+ en hebben een auto' niet zo`n sterk argument.

deepblue | 10-07-15 | 20:08

Marokkanen zijn de nieuwe rotmoffen en het stadsbestuur van Groenlinks D66 VVD PvdA zijn de aloude (inter)Nationaal Socialistische Beweging.

Jan Passant mk2 | 10-07-15 | 20:07

Kanaleneiland, Overvecht, Lombok... Zomaar wat geïslamiseerde wijken in Utrecht. Utrecht heeft mooie sier gemaakt met die tour. Maar laat de gewone man en student gewoon stikken in deze wijken. Nou Utrecht, ga maar lekker trots zitten wezen. En morgen weer geen geld hebben om je bewoners te beschermen.

Mark_D_NL | 10-07-15 | 20:06

@pendajo | 10-07-15 | 20:02
Jij begrijpt het. Dit gaat de PoPo niet snel terugpakken. Ennuh, voor de duidelijkheid, het zijn niet alleen Bontkragen. Het is feest, en iedereen mag komen

legomuis | 10-07-15 | 20:06

Hallo geen stijl geef deze jongeman eens een stageplek. Hij verdient hem.

brughslurph | 10-07-15 | 20:06

Bergen op zoom ditto drugs ,grote bek zeker met de ramadan kunnen ze niks hebben, en denken heer en meester te zijn, tijdje geleden oudere man steenkapot ziekenhuis in geslagen door capuchon boy op scooter oplossen en aanpakken zou je zeggen ,ja het tunneltje waar het gebeurde wordt nieuw aangelegd. meer licht meer zicht etc etc ,het dagelijkse kop in het zand steek mentaliteit ,de daders komen overal mee weg.. www.omroepbrabant.nl/?news/2196881433/...

ShoveASockinit | 10-07-15 | 20:05

We moeten er minder last van hebben. Dus Geert. Wilt u dit even doorgeven? Onze kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn.

Normpje | 10-07-15 | 20:04

@legomuis | 10-07-15 | 20:00
Laat de belastingdienst dan maar eens wat fotootjes maken van die auto's en even checken bij de RDW. Hoeven ze niet eens hun auto voor uit.

Lupuslupus | 10-07-15 | 20:04

"De hangjongeren van de wijk Overvecht zullen wel helemaal onderaan de Mohammedaanse leercurve staan."
Welnee, ze gedragen zich als voorbeeldig moslim; de kufar-maatschappij wordt het leven zuur gemaakt en wordt uitgezogen door de kosten die het met zich meebrengt. Hans Jansen had daar een 'mooi' arabisch/moslimmitisch woord voor.

Fijnstoffer | 10-07-15 | 20:03

Je kan ook de andere wang toekeren en maar hopen dat de overheid het oplost; of zelf met gelijkgestemden je wijk terugnemen.

psychonaut | 10-07-15 | 20:03

@bakoenin | 10-07-15 | 19:58

Een sarcasme alert had niet misstaan.
Na ons de zondvloed is het motto.

Desmoulins | 10-07-15 | 20:03

Ach we hebben er dit jaar pas 15 op de 1000 geïmporteerd.

Rest In Privacy | 10-07-15 | 20:03

@ deepblue | 10-07-15 | 19:42
Je moet het met jouw genant grote waffel niet afschuiven op bewoners, en nogmaals, kom het ff regelen Chuck Bluedeep.

legomuis | 10-07-15 | 19:49

Ja en neem een mannetje of 500 mee, met 50 man ga je het niet redden

pendajo | 10-07-15 | 20:02

MX Daddy | 10-07-15 | 19:51
Pik, de problemen van UtrOv zijn van een wat zwaardere variant. Er zijn het laatste jaar meer vuurwapens in beslag genomen dan in de 5 jaar voorafgaand. Er zijn pseudo Lucky Lukes opgestaan die bij het minste of geringste alles uit de kast halen en open en bloot anderen beschieten. Ze hebben er gewoon schijt aan. Respect voor PoPo? Hahaha, die beschouwen ze nieteens als volwaardig. Hooguit irritant. Ben nog nooit in een probleemwijk geweest waar meer Audi R8/Maserati's/RS4/AMG C klasses rondrijden. Het is feest in Overvecht.

legomuis | 10-07-15 | 20:00

En wat vinden de volgende partijen er van: d66, pvda, sp, groenlinks, vvd?

En maar belachelijk doen over de pvv. Maar Geert krijgt steeds meer gelijk!!

reade romke | 10-07-15 | 20:00

Fin dit nie normaal

Donkey Bong | 10-07-15 | 19:59

Jaar in jaar uit probeer ik hier de lieden al te vertellen dat het motto is:
Als de ene helft van het plebs andere helft van het plebs uit moord.. prima dan hebben we geen last van ze.
Who cares, stemmen daar draait het om en macht.
Maar wat het gepeupel onderling doet ach mensen wat maakt dat nu uit.
Zo simpel is het.
Het staat u geheel vrij om brandstichtend, verkrachtend, moordend, rel schoppend uw naaste te terroriseren zolang als u daarmee maar niet de status quo bedreigt.

bakoenin | 10-07-15 | 19:58

-weggejorist-

Scheepskameel | 10-07-15 | 19:58

Morgen is er weer een antisemitisch krijsfestijn waar dit soort berbers met het Down Syndroom krijsen en alles kapot trappen met hun hersendode moordzucht.
Hebben de bewoners van Overvecht weer even rust, dat dan weer wel.

Madame Poitiers | 10-07-15 | 19:55

@Baronwater | 10-07-15 | 19:49
Waarom denk je dat ze oefenen in NL wijken en buurten? Ook bij defensie zijn ze niet gek. NL Defensie heeft wel iets ervaring met vechten in dorpen en steden in die zandbak. Maar vechten in een Moderne Nederlandse stad is heel wat anders. Defensie oefent om voorbereid te zijn op gevechten in de Nederlandse Steden en Dorpen. Ze zijn niet helemaal gek. Ze zien ook wel dat dat ieder moment kan gebeuren.

Mark_D_NL | 10-07-15 | 19:55

Werkt goed met die lieve straat jongeren, meeste mensen blijven binnen, thuis op de bank staren naar de brainwash machine genaamd televisie.

Methylfenidaat | 10-07-15 | 19:54

En met de nieuwe aanwas economische vluchtelingen waarmee ze krimpende dorpen gaan herbevolken, gaat dit probleem zich verspreiden over een aanzienlijk deel van Nederland. Want zodra die economische vluchtelingen, die gemiddeld $5.500 hebben betaald voor hun overtocht op een kartonnen vlotje, doorhebben dat het geld ze niet in de schoot wordt geworpen, gaan ze er een pleuriszooi van maken zoals ze gewend zijn in de landen waar ze vandaan komen. Er is maar één mogelijke positieve afloop van deze leegloop in Afrika. Dat heel Afrika tot de laatste dobberneger leegloopt zodat wij daar naartoe kunnen verhuizen.

Mike Gaatjeniksaan | 10-07-15 | 19:52

Diep, diep, diep triest dit.
De wegkijkers blijven wegkijken.
En je blijft het met lede ogen aanzien.

G,I. Jane | 10-07-15 | 19:52

Hier is het momenteel kermis, ook hier worden jonge meiden volop gespuugd.

Haloef | 10-07-15 | 19:51

-weggejorist-

MX Daddy | 10-07-15 | 19:51

Dankzij de grenzeloze import van allochtone,cq niet westerse vreemdelingen,die ook nog overwegend Pislamiet zijn. Loopt het niet alleen in uw wijk maar in alle steden volledig uit de klauwen.Doordat de politici en bestuurders die dit veroorzaakten niet in genoemde wijken wonen, hebben ze geen flauw benul hoe klote het is,tussen deze in het arabisch continue schreeuwende types te moeten wonen.Als je er wat van vind of zegt ben je extreem rechts of fascist.

warre | 10-07-15 | 19:51

Heerlijk om te lezen, bij ons in de achterhoek kennen we gelukkig dit soort problemen niet. Waarschijnlijk te veel varkenshouders aanwezig en daarbij zijn we bot em lomp, zoals ze vaak over ons zeggen, en wordt je hier gelijk afgedroogd als je zulke ongein uithaald.

Simpel, aanpassen of oprotten, en hier werkt het.
Noem ons maar boeren maar wij hebben die ellende niet.

MX Daddy | 10-07-15 | 19:50

Door de overheid overgeleverd aan importbarbaren.

Muggenmepper | 10-07-15 | 19:49

@ deepblue | 10-07-15 | 19:42
Je moet het met jouw genant grote waffel niet afschuiven op bewoners, en nogmaals, kom het ff regelen Chuck Bluedeep.

legomuis | 10-07-15 | 19:49

Aangezien het leger bezig is om in de stad te oefenen zou deze wijk en andere probleemwijken voor de Korps Commando Troepen, de Mariniers en de Luchtmobiele Brigade een geweldig oefengebied zijn.
Een keertje flink losgaan is best leuk en verhoogt de actuele paraatheid, inzet en kennis van die troepen.

Baronwater | 10-07-15 | 19:49

gelukkig is het hier in limburg nog rustig.. de vraag is voor hoelang nog met dit rotte land

luukeeeeeert | 10-07-15 | 19:48

Geef ze gratis ijs en patat.

Petrus de Rewa | 10-07-15 | 19:48

Ze hebben gewoon pech.

brutus68 | 10-07-15 | 19:47

Plosh | 10-07-15 | 19:40
Inteelt

Politicusincapabelus | 10-07-15 | 19:47

@kut kakker | 10-07-15 | 19:33
LOL met een droevige traan er achteraan.

Rest In Privacy | 10-07-15 | 19:46

@VanBukkem | 10-07-15 | 19:41

Ook de PVV zal altijd binnen ons rechtssysteem blijven.
De mogelijkheden zijn er al lang; remigratieregelingen bijv., maar we zijn nog gebonden aan allerlei verstikkende verdragen.

Desmoulins | 10-07-15 | 19:44

Geef ze een geel hesje.

ijsselvaarder | 10-07-15 | 19:44

Ben bang dat dit erger gaat worden en net zolang doorgaat to ter iets barst, een soort van burgeroorlog zal erdoor ontstaan.
Tijd zal het leren, we laten niet veel fraais voor onze kinderen achter.

gebrokenvleugel | 10-07-15 | 19:43

"De gemeente is er al een half jaar mee bezig, politie doet wat ze kunnen"
Dat hoor ik al 20 jaar.

Willem van Rood | 10-07-15 | 19:42

De vijfde colonne.
Islamjugend.

Desmoulins | 10-07-15 | 19:42

Gelezen, wij mogen niets doen dus................. wat is de vraag?

hero_of_heaven | 10-07-15 | 19:42

@legomuis | 10-07-15 | 19:37
oh.. ze zijn 18+ en hebben een auto.
Nou, dan houdt het op he? Ook niet zeiken dan.

deepblue | 10-07-15 | 19:42

Ons rechtssysteem is gewoon niet opgewassen tegen dit soort jongeren.

En daarom zeg ik: geef Geert een kans. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

VanBukkem | 10-07-15 | 19:41

Ik zwem regelmatig in zwembad de kwakel in Overvecht. Ook altijd dat geklier van Marokkaanse jongens. Cliche: zij zijn altijd met een groep, gaan vervolgens duiken en klieren in het bad waar het alleen bedoeld is om banen te zwemmen, badmeesters doen hun best om de orde te handhaven. Wat is dat toch dat deze groep structurele problemen veroorzaakte. Welke ziekte is in deze groep gevaren!!

Plosh | 10-07-15 | 19:40

Gewoon verhuizen uit de stad zodra het kan. En als je dit advies negeert, doe je het over een paar jaar wel. Zoals al die anderen die je voorgingen.

Rest In Privacy | 10-07-15 | 19:40

Het is de hitte.

Mark_D_NL | 10-07-15 | 19:40

Het woord 'racisme' is de joker die je inzet, zodra je gedragingen niet meer zijn goed te praten.

Ik was in Haren | 10-07-15 | 19:38

niemand die er iets aan/tegen doet !
slappe hap en mooie praatjes hieronder
@vidamax | 10-07-15 | 19:34
.
Wat kunnen wij hier op GS daaraan doen dan? Je mag in dit land geen "eigen rechter" spelen want ik heb best een paar goede ideeën.

Lupuslupus | 10-07-15 | 19:37

tja hier in kanaleneiland ook hetzelfde liedje. het is gewoon een tyfusbende.

LTSzwakstroom | 10-07-15 | 19:37

@ deepblue | 10-07-15 | 19:34
Ben jij niet lekker? Ze hebben het niet over 13-16 jarigen. Die groep is 18-30 jaar, rijden allen Golf 6, Polo's, A3 enz. Ik zeg, ga het voordoen....

legomuis | 10-07-15 | 19:37

Aha, dus net op de valreep toch iets dat met iets te maken heeft?

Draaikont24 | 10-07-15 | 19:37

Kut buitenlanders

stegestijp | 10-07-15 | 19:36

Overvecht, wie wil er niet wonen?

legomuis | 10-07-15 | 19:34

Dat de bewoners daar niks aan doen, doet mij toch altijd verbazing. Je zou zeggen dat de maat toch een keer vol is.

deepblue | 10-07-15 | 19:34

Heeft helemaal niets met Islam te maken! Raasjiest!

Schreeuwmeeuw | 10-07-15 | 19:34

-weggejorist-

vidamax | 10-07-15 | 19:34

ik noem het een verrijking! Graag meer politici die dit in stand houden en in de hand werken.

kut kakker | 10-07-15 | 19:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl