Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dashcam. Totale Touringcar van De Wit wil er langs

We willen het nobele beroep van beroepschauffeur op de grote vaart niet belasteren. Dat gezegd hebbende. Sommige touringcars zijn dubbeldeks doodskisten. Iedere zomer knallen er wel een paar door de vangrail in een scherpe Spaanse bocht of een akelige afgrond in de Algarve. Maar ook op de vaderlandse A9 kunnen de vakantievolksverhuizers venijnig uit de invoegstrook komen, zoals op de dashcambeelden hierboven te zien. Incidentje gebeurde zondagavond en dan begint volgens sommige mensen de nieuwe week, dus deze chauffeur van Jan de Wit uit Haarlem - moving people since 1923 - is bij dezen genomineerd als Totale Lul van de Week. Maar was het nou haast, bellen of gewoon algehele hufterigheid? jandewitsnapthetniet.png De Wit WEBCARE!: Sure. "Geschorst".

Reaguursels

Inloggen

Jan de Wit? Ja, van de poeder om z'n neusvleugeltjes zeker.

Thuisfluiter | 08-07-15 | 23:17

Iedereen kan wel eens een fout maken. De kwalificatie gaat hier veel te ver.

Plakbakbloedworst | 08-07-15 | 22:19

Dit is geen simpele fout, maar een duidelijk geval van "schijt hebben aan alle anderen".
Van dat soort weggebruikers zijn er helaas meer. Maar met die mentaliteit ben je niet geschikt als chauffeur van een TC.

j.m.de graaff | 08-07-15 | 21:48

Ik geef de schuld aan die kut caravan bestuurder. Had al ruim naar rechts kunnen gaan.

SIRSMOKEALOTT2 | 08-07-15 | 20:32

Als die man zijn baan NIET kwijt raakt ga ik daar persoonlijk voor zorgen. Maar het zou beter zijn als hij zelf ontslag neemt.
Koonkluk Huis | 08-07-15 | 15:52

Neemt u nooit eens een domme beslissing. Waarom legt de Nederlander iedereen toch direct op een hakblok. Frustratie? Reageer je af op je regering, de banken, grootbedrijven, woningbouwcoorperaties. Niet op een simpele buschauffeur. Die kan ook niets aan dat kutverkeer doen.

Politicusincapabelus | 08-07-15 | 19:50

Paar weken geleden in Italie gereden naar Florence. Daar gooit elke vrachtwagenchauffeur zijn vrachtwagen zo voor auto´s. Schokkend is dit filmpje dan ook niet voor mij.

rylands | 08-07-15 | 18:36

@euroka | 08-07-15 | 11:35
Makkelijk lullen achteraf. Captain Hindsight.

Croissant | 08-07-15 | 18:35

@koonkluuk huis: laat ze dan ook gekijk die roodrunners bij de wit thuis op de bank zetten.

Snaptsnappenniet | 08-07-15 | 17:57

14:39? een van de Tata ochtenddienstbussen richting huis.

de_tyvus | 08-07-15 | 17:21

Als die man zijn baan NIET kwijt raakt ga ik daar persoonlijk voor zorgen. Maar het zou beter zijn als hij zelf ontslag neemt.

Rest In Privacy | 08-07-15 | 15:52

Ramadan chauffeur met lege maag?

Ci Ty33 | 08-07-15 | 14:16

Zo rijden is een De Wit onwaardig!

Dhr. de Wit | 08-07-15 | 13:47

Correctie, nee, de bus vond dat de caravan te langzaam was, hij wilde nog een baan nemen, om er langs te kunnen, dat is fout, als je van de oprit komt.

Alweer pappie ? | 08-07-15 | 13:18

Ik denk dommigheid, hij was er met zijn verstand niet bij en dacht dat ie nog op een inrijstrook zat.

Alweer pappie ? | 08-07-15 | 13:14

@De enige goede caravan.......
www.youtube.com...
*gnehehe*
necrosis | 08-07-15 | 09:16
-
De enige goede golf.
https://www.youtube.com/watch?v=wA3_UVaQW0Y

MogeWijEveOvergeve | 08-07-15 | 12:46

Alhoewel dit gelukkig goed afliep ben ik als velen ook geneigd om te zeggen dat dit geen Totale Lulbokaal waardig is. Ja is beroepschauffeur, ja had alerter moeten zijn, ja was domme actie, maar ook JA NOG STEEDS MENS EN DUS FAALBAAR. Vooral dat laatste wordt door de pekmetverenposse nog wel eens vergeten; ongetwijfeld maken zij NOOIT fouten en leveren zij, moraal superieur als zij zijn, hun eigen rijbewijs bij de politie in als ze zelf over de schreef gaan.

Golfje had netter kunnen reageren: gewoon een paar keer claxonneren na langszij te komen was afdoende geweest. Remmen en zwabberen en druk gebaren is het niet waard.

daniel37 | 08-07-15 | 12:19

Misschien iemand al eens rond ploegenwisseltijden op de kruisingen bij tata/corus/hoogovens gekeken? Bij groen, let op, komen nog zeker 1 tot 3 bussen van meneer de wit door rood denderen! En ja, ook zeker in 80% van de keren dat er daar wat door rood komt is het een bus van meneer de wit, misschien een leuke aanvulling voor het salaris van onze gerdarmerie.

Snaptsnappenniet | 08-07-15 | 12:02

Van mij mogen ze zo'n mongool zijn rijbewijs acuut invorderen op basis van dit filmpje. Hoop dat ze dat ook zullen doen.

* | 08-07-15 | 11:57

Wel een nette reactie van het TC bedrijf Jan de Wit. Damage control noemen we zoiets.
Goed gesprek met de chauffeur, misschien wat extra training in defensief rijden, en dit filmpje gebruiken als instructiemateriaal hoe het niet moet. Ontslag van de chauffeur lijkt me echt niet nodig.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.

euroka | 08-07-15 | 11:56

Fout van bus chauffeur. Die hield een wedstrijdje met zijn collega (0.07) en komt te snel het talud afgedaverd. En dan moet hij kiezen:
- hard remmen
- rechts om caravan heen
- links om caravan heen
Hij kiest de laatste optie en dat is link. Maar beide andere opties zijn ook link.

Zwarte Golf zit ook fout. Die had dit al 10 seconden (vanaf 0.22) aan kunnen zien komen. De bus heeft dan al de zelfde sneheid als de Golf en beide rijden aanmerkelijk sneller dan de caravan. Hard remmen met zo'n touringcar is dan lastig en ook gevaarlijk.
Golf chauffeur had kunnen anticiperen en even van het gas af gaan voor het geval de buschauffeur er links voorbij wilde. Dan was er niets aan de hand geweest.
Maar alert zijn, anticiperen en tijdig reageren is niet iedereen gegeven. Dus wordt het een bijna botsing en daarna gaat de Golf proberen de TC van de weg af te drukken. Middelvingertje als bonus.
Wat mij betreft mogen ze de TLvdW trofee samen delen.

euroka | 08-07-15 | 11:35

Fout van bus chauffeur. Die hield een wedstrijdje met zijn collega (0.07) en komt te snel het talud afgedaverd. En dan moet hij kiezen:
- hard remmen
- rechts om caravan heen
- links om caravan heen
Hij kiest de laatste optie en dat is link. Maar beide andere opties zijn ook link.

Zwarte Golf zit ook fout. Die had dit al 10 seconden (vanaf 0.22) aan kunnen zien komen. De bus heeft dan al de zelfde sneheid als de Golf en beide rijden aanmerkelijk sneller dan de caravan. Hard remmen met zo'n touringcar is dan lastig en ook gevaarlijk.
Golf chauffeur had kunnen anticiperen en even van het gas af gaan voor het geval de buschauffeur er links voorbij wilde. Dan was er niets aan de hand geweest.
Maar alert zijn, anticiperen en tijdig reageren is niet iedereen gegeven. Dus wordt het een bijna botsing en daarna gaat de Golf proberen de TC van de weg af te drukken. Middelvingertje als bonus.
Wat mij betreft mogen ze de TLvdW trofee samen delen.

euroka | 08-07-15 | 11:35

ik heb een tijdje als interim voor een touringcarbedrijf in N. gewerkt. Daar kregen beginnende chauffeurs een avond les in het manipuleren van de tachograaf (een eitje), het omzeilen van het rijtijdenbesluit (ook een eitje) en hoe je de snelheidsbegrenzer uit kon zetten (wegrijden met de cruisecontrol ipv zelf gas te geven. Werkt ook bij sommige taximeters)
Sinds die tijd ben ik nooit meer in een bus gestapt.

jan-lul-de-behanger | 08-07-15 | 11:33

De golf zit zelf in te houden. De bus wil de gang er in houden en wil de max 80 caravan inhalen en profiteert van de leegte. De chauffeur heeft op de camera al gezien dat de golf voldoende ruimte laat.

Wat een stelletje landwachters hebben we toch in de maatschappij. En de media moedigen dat maar aan met hun naai-ze-erbij-en-stuur-ons-GRATIS-uw-filmpje verzoeken op de voorpagina.

DreHa | 08-07-15 | 11:20

meteen ontslaan en 10 jaar de bak in

zo

Riv | 08-07-15 | 11:17

"die sukkel van een touringcar chauffeur had sowieso nooit op die 3e baan mogen komen;
Artikel 43 lid 4 RVV:
"4. Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken.""
justtrust | 08-07-15 | 09:39
.
Ik zie in het artikel niets over een bus staan hoor!
Vla-moes | 08-07-15 | 10:29
.
Klopt: zie nl.tinypic.com/view.php?pic=4scy8x&... . Bussen mogen dus op de meest linkse rijstrook komen.

frenkievee | 08-07-15 | 11:13

Wie gaat er dan ook met een zwarte auto over het zwarte asfalt rijden. Dat is vragen om niet gezien worden.

Steinway | 08-07-15 | 11:10

Redelijk standaard SUV gedrag. Waarschijnlijk was hij even vergeten dat hij in de wagen van zijn baas reed.

Pierre Tombal | 08-07-15 | 11:05

De buschauffeur heeft de auto gewoon niet gezien, kan gebeuren.
Hij die zoiets nog nooit overkomen is werpe de eerste steen...

Moi2 | 08-07-15 | 11:03

@JandeWit Group | 08-07-15 | 10:37
Ik zou hem niet ontslaan want direct gevolg is een Klaps posting op geenstijl om zijn aanblijven te ondersteunen. Dat is zoals het gaat met dit soort shit op geenstijl. Het lijkt me een iets te hoge snelheid, een dode hoek geval en een verkeerde snelheid inschatting betreffende de sleurhut. Een situatie die iedere beroepschauffeur wel eens meemaakt. Goed afgelopen en totaal niet geenstijl waardig.

yadda | 08-07-15 | 10:50

Haberdoebas | 08-07-15 | 09:04
-
Om twintig minuten voor drie 's middags - rijdend richting Alkmaar?
-

bisbisbis | 08-07-15 | 10:46

Dames, heren,
Wij menen er goed aan te doen u te informeren dat het incident in onderzoek is. Tot uitkomst hiervan is betrokken chauffeur geschorst.

JandeWit Group | 08-07-15 | 10:37

busnummer 317 linksonderin

santadomenica | 08-07-15 | 10:29

justtrust | 08-07-15 | 09:39
Hier nog iets niet verder opgevallen dan hij heeft de golf gewoon niet gezien? die sukkel van een touringcar chauffeur had sowieso nooit op die 3e baan mogen komen;
Artikel 43 lid 4 RVV:
"4. Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken.

Ik zie in het artikel niets over een bus staan hoor!

Vla-moes | 08-07-15 | 10:29

Juistum...

Komt met een noodvaart het talud afracen en gaat dan invoeren terwijl hij niet eens van rijbaan had hoeven wisselen. De weg ging van 2 naar 3 banen. Duidelijk ergens anders mee bezig..

Ook duidelijk zijn baan als chauffeur niet waard.

Als je met een bus 3 banen verticaal oversteekt, ben je een lul van Eliasiaanse proporties.

guurderdanguur | 08-07-15 | 10:12

Daar komen nou dus ongelukken van.
Ontslaan zo'n chauffeur.

Willem van Rood | 08-07-15 | 10:08

Gewoon kwestie van niet kijken. De huidige tourincar spiegels geven een breedbeeldview, maar als je er niet in kijkt houdt het op. Golfje doet nog een kleine snijpoging, maar je leven moet nog verder als je zo'n bus vol met bejaarden op zijn kant krijgt.

Toverkol | 08-07-15 | 10:07

Niet echt een uitzondering. De Hoogovenbussen van Jan de Wit rijden wel vaker met hoge snelheid en een agressieve rijstijl over de A9.

miss error | 08-07-15 | 10:05

Mwah. Inschattingsfout van de buschauffeur. Niet netjes, maar kan gewoon wel eens gebeuren. Jij bent ook niet 100% van de tijd superscherp in het verkeer. Maar om hem nu meteen de Totale Lul-bokaal in de handen te duwen gaat mij ook wat ver.

Kameroudste | 08-07-15 | 10:02

Ik gok dat de chauffeur gewoon weer eens te lui was om de cruise-controll er even af te halen.

lafjes anoniem | 08-07-15 | 10:01

"TLvdW is niet de buschauffeur, maar de treuzelende bestuurder met caravan. Deze deed er veel te lang over om naar rechts te gaan. Had deze veel sneller die baan naar rechts opgeschoven, dan was de weg voor de bus gewoon vrij geweest [...]"
kweethetooknietbeter | 08-07-15 | 09:26
.
Rij zelf ook met caravan, maar als je in je rechterbuitenspiegel een bus met zo'n vaart op je af ziet komen, dan bedenk je je echt wel 2 keer om direct naar rechts te gaan. Je wilt per slot niet die bus in je caravan geparkeerd zien.
De bus komt gewoon veel te snel te snelweg op, past zijn snelheid niet goed aan, aan wat er op de hoofdrijbaan rijdt en moet dan gaan rotzooien om geen ongelukken te veroorzaken......

frenkievee | 08-07-15 | 10:01

Se gold kan eventueel in de dode hoek zitten. Verder is dit een erg discutable video waar het hufterigheid aangaat. En dat is jammer daar je ombhet even een baan op de tocht zet. Niet teveel de hollander uit gaan hangen van Rossem, soms is er het voordeel van de twijfel. En media is krachtig gebruik niet om mee te spelen daar waar het banen zou kunnen betreffen.

the_hammer | 08-07-15 | 09:59

@Spotje | 08-07-15 | 09:30
Hebben ze zijn broer Kees ook ondersteboven opgehangen?

Guido | 08-07-15 | 09:59

A9 beverwijk. Het zijn 2 bussen achter elkaar van de wit. Ze doen een soort wedstrijdje.. zie t dagelijks

schoenmaker | 08-07-15 | 09:58

-weggejorist-

Justin Bieber | 08-07-15 | 09:54

-weggejorist-

Justin Bieber | 08-07-15 | 09:54

necrosis | 08-07-15 | 08:51
Dan ben je nog steeds fout. Je hebt een bus van enkele duizenden kilo's. Je ziet dat die sleurhut op de weg rijdt, langzamer dan jou. Snelheid aanpassen, zoals dat hoort met invoegen. Nooit ineens 3 banen oversteken, altijd een momentje van rust, spiegelen, dode hoek checken inbouwen.
Basis regels van baan wisselen, afslaan, etc.

Dit is gewoon kut gedrag. Had vanmorgen nog zo'n droef toeter van Rijkswaterstaat (witte station, geblindeerde ramen op de A2). Daar zit je dan, met je motor (zonder demper, dus veel lawaai voor dit soort situaties), in z'n dode hoek. Meneer is te lui om z'n dode hoek te checken. Gelukkig werkte m'n claxon waarnaar meneer gebaarde dat ik niet zo'n lawaai hoefde te maken(!!!????), wtf.

Dwaalspoor | 08-07-15 | 09:53

Bijrijder van het zwarte Golfje is m.i. de trut van de week, op afsnijden reageren met afsnijden is net zo fout.

Meneert | 08-07-15 | 09:52

Er voor gaan rijden.
Dan rustig van 110 naar 105 dan naar 100, 95, 90, 85, 80, 75, 70.
Niet op de rem trappen dat is gevaarlijk!

Mega Mindie 2 | 08-07-15 | 09:50

@Spotje | 08-07-15 | 09:30
Ja, dat soort overdreven reacties krijg je op dit soort GS-acties. Nu moet het allemaal overdreven behandeld worden. GS, ga echte boeven pakken...

kweethetooknietbeter | 08-07-15 | 09:43

GOEM | 08-07-15 | 09:21
Defensiever rijden is altijd veel beter. Geeft voor jezelf ook veel meer rust en voorkomt ergernissen.
Ja, je bent dan idd iets later op je bestemming (vaak slechts enkele seconden/minuten afhankelijk van de afstand) maar wel uitgeruster.

Eigenaar_IJsland | 08-07-15 | 09:43

Hier nog iets niet verder opgevallen dan hij heeft de golf gewoon niet gezien? die sukkel van een touringcar chauffeur had sowieso nooit op die 3e baan mogen komen;
Artikel 43 lid 4 RVV:

"4. Op een autosnelweg is het bestuurders van een samenstel van voertuigen met een totale lengte van meer dan 7 meter en van een vrachtauto verboden op een rijbaan met drie of meer rijstroken enig andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken te gebruiken.

justtrust | 08-07-15 | 09:39

Bij Jan de Wit nemen ze geen halve maatregelen: Dit is net door het bedrijf geTweet:
incident in onderzoek. Chauffeur in afwachting uitkomst geschorst
Spotje | 08-07-15 | 09:30

Dat doen ze omdat die Golfrijder fout was……haha ….:-)

JI-HAAT | 08-07-15 | 09:34

Jan de dronkeman was in de verkeerde bus gestapt?

zeertegendradig | 08-07-15 | 09:34

Bij Jan de Wit nemen ze geen halve maatregelen: Dit is net door het bedrijf geTweet:
incident in onderzoek. Chauffeur in afwachting uitkomst geschorst

Spotje | 08-07-15 | 09:30

Veel schokkender: in het begin zie ik een taxi welke zich keurig aan de snelheid en verkeersregels lijkt te houden. Zijn die er nog in NLD?

BLR | 08-07-15 | 09:28

waarschijnlijk niet goed gekeken door die buschauffeur, maar praktische tip (ook voor die gollef): rij 's wat minder hard.

Aoxomoxoa | 08-07-15 | 09:27

Misschien een ex-chauffeur van Star automaterialen ?

Berthe | 08-07-15 | 09:27

Eerder lullen van de week! Wat dat Golfje doet is ook niet helemaal netjes, wraak past naar mijn mening ook niet in het verkeer.

Arie Ribkuhs | 08-07-15 | 09:27

TLvdW is niet de buschauffeur, maar de treuzelende bestuurder met caravan. Deze deed er veel te lang over om naar rechts te gaan. Had deze veel sneller die baan naar rechts opgeschoven, dan was de weg voor de bus gewoon vrij geweest en had hij niet, uit voorzorg, hoeven uitwijken naar links. Daarbij was het geen klem rijden van de zwarte auto, want ook daar hield hij rekening mee. Ik geef toe, het werd allemaal erg krap, op die manier.
.
Maar als we alle kleine foutjes op GS en internet zetten... Pfff... Echte TLvdW zijn die gasten die krijgertje spelen op de (snel)weg, of met 150 door de bebouwde kom racen, dat.

kweethetooknietbeter | 08-07-15 | 09:26

@gebrokenvleugel | 08-07-15 | 08:40

jij moet eens wat meer voor je kijken en op de weg letten......

gotha! | 08-07-15 | 09:25

der Schmutz | 08-07-15 | 09:17
Inderdaad had de verkeerde snelheid. Ik reageerde op iemand die dacht dat de Golf in de dode hoek zat vanwege het samenkomen van snelwegen. Ten eerste is die hoek daarvoor onvoldoende, ten tweede is er op het moment van de fout al meerdere seconden een samengevoegde snelweg zonder die bijdrage.

Ik denk dat de chauffeur de Golf wel gezien had, maar hem een paar meter verder naar achteren had ingeschat. Aangezien je niets in je spiegel ziet ten opzichte waarvan je kan ijken en alles vrij klein is, is die fout zo gemaakt. Of die man heeft gewoon schijt.

De aanhanger, bus en vrachtwagens mogen alleen gebruik maken van de rechter twee banen.

Feynman | 08-07-15 | 09:25

Hij rijdt voorop en wil zn maatje die achter m rijdt even laten zien hoe geweldig hij kan rijden. Levensgevaarlijk zo'n chauffeur.

Eminence Grise | 08-07-15 | 09:24

Daar komt nog bij dat de chauffeur sowieso veel te hard lijkt te rijden. Een touringcar mag ook maar 80 KM/h tenzij hji een t100 ontheffing heeft, dan mag hij max 100 KMh en ik zie zo snel geen T100 sticker achterop de bus. Dus in dat geval zelfs dubbel fout.

Flatulent | 08-07-15 | 09:21

@Eigenaar_IJsland | 08-07-15 | 08:42

Passagiers achterin lijkt me juist een overweging om wat defensiever te rijden.

GOEM | 08-07-15 | 09:21

IS dit dezelfde bus die in het begin van de clip over het viaduct gaat?
Zo ja, dan had ie ook aardig de vaart er in.

Met de bus op vakantie naar het warme zuiden. Daar is echt alles fout aan wat er maar fout kan zijn.
2/2,5 uur in een vliegtuig met vakantievolk is al niet te doen, laat staan 24/36 uur in zo'n bus.

Ikdus | 08-07-15 | 09:19

@feynman

=A9
bus komt vanaf Velsertunnel en voegt in op A9 richting Alkmaar. 2 banen komen uit wijker tunnel. 2 vanuit Velser worden 3 banen tot 1e afslag Uitgeest. 1 baan gaat naar 12maat tankstation.

Is ook geen vakantie bus maar Hoogovens bus.

op 1e stukje zie je nog een Jan de Wit bus over de fly over aan komen denderen. Ze rijden vaak in colonne en parkeren dan 's avonds gratis op een industrie terrein. Alwaar nette werkende ondernemers grond moeten kopen. Maar Jan de Wit niet. Die gebruikt de openbare weg als stalling.

Als chauffeur golf niet gezien heeft moet hij of beter z'n spiegels afstellen of beter inschatten voordat hij besluit van baan 1 (had hij moeten rijden) / 2 naar baan 4 te schieten. (het is voor ca. 1 km 4 baans weg daar!)

Is het trouwens niet verboden voor trucks en bussen om op de 3e baan te rijden?

Hij had gewoon caravan binnendoor kunnen inhalen of gewoon van het gas afgaan. Dat hij van fly-over af kwam had hij die inschatting al mnoeten maken.

der Schmutz | 08-07-15 | 09:17

Goatboy2014 | 08-07-15 | 08:59

Precies, die buschauffeur is gewoon een hufter, hij komt (veels) te hard aanrijden, en hoekt die bus er zo tussen en anderen moeten remmen om zijn fouten op te vangen!

Valt nog mee dat die Golf rijder het bij zijn vingertje laat, hij kan ook voor die hufter gaan rijden en even zijn rem aantikken, zo ontstaan road rage.

JI-HAAT | 08-07-15 | 09:17

Ach, als je vanaf de invoegstrook meteen met je bus doorschuift naar de meest linkse strook ben je altijd de totale lul van de week.

Pantservuist | 08-07-15 | 09:16

Feynman | 08-07-15 | 09:07 In dat geval heeft hij het er wel op aan laten komen en verdient hij een flinke tik op zijn vingers.

Stroopdoos | 08-07-15 | 09:15

Wat een gelul zeg, "die buschauffeur zag het niet, was niet expres." Nee moest er nog bijkomen. Met veel te hoge snelheid invoegen naar de andere kant van de weg.

"Golf rijder is ook niet goed, steekt zijn middelvinger op." Ja, wat denk je, dat hij zijn duim op zou steken als hij bijna dood is gereden door zo'n droplul?

Janloel7282 | 08-07-15 | 09:15

Krijg opeens weer flashbacks van mijn bustrip naar vliegveld Malaga in Spanje. Nondeju die chauffeur reed precies hetzelfde en flikte dit zelfde 'truukje' maar liefts 7 keer.

De chauffeur uit deze video doet trouwens niet onder voor die van Spanje, hij heeft de techniek als doodskistrijder al aardig onder de knie.

Loempo | 08-07-15 | 09:13

Doe eens een verzameling compilatie met bellende, koffiezettende, computerende of zelfs krant lezende vrachtautochauffeurs, die de vluchtstrook gebruiken om niet van de weg te geraken.
Dit is de gesel van 2015.

gebrokenvleugel | 08-07-15 | 09:13

Dode hoek gaat natuurlijk niet op. Chauffeur moet in de spiegel kijken én over zijn schouder. Bovendien moet hij veilig rijden.

De Geus | 08-07-15 | 09:13

Een fout zoals menigeen die wel eens maakt en die meestal goed afloopt. Als iedereen in Nederland een dashcam heeft kun je iedere vijf minuten een dergelijk filmpje bekijken.

Morgenhout | 08-07-15 | 09:11

Wordt GeenStijl Dashcam.nl? Er gebeurd geen ene ruk in dit filmpje, gewoon een dode hoek geval, automobilist anticipeert gewoon zoals het hoort.

Dutch_Holland | 08-07-15 | 09:11

Denkt die opgewonden rukkert in dat golfje nou werkelijk dat ie die zware touringcar ook maar een millimeter van de weg kan drukken ?
Chauffeur maakte een fout, is vervelend maar mannetje in de golf is een hufter .

Castor12 | 08-07-15 | 09:10

Golfje zat in de dode hoek en al die campers en caravans rijden niet door.

voldemort | 08-07-15 | 08:40

En dus pleur je je bus er maar tussen. Wat een hersenloze reactie. Hadden doden kunnen vallen hier.

Waakvlam | 08-07-15 | 09:10

Iedereen moet zich schamen...
De buschauffeur die gewoon achterlijk bezig is (vanuit de invoegstrook meteen naar de linkerbaan scheuren zonder te kijken is geen foutje, maar gewoon achterlijk en zou hem in het gunstigste geval een flinke schorsing moeten opleveren wegens het ingevaar brengen van zijn passagiers)

De bestuurder van de golf vanwege zijn achterlijke (maar begrijpelijke) reactie...

en de maker van de dashcam voor het hebben van een dusdanig slechte cam dat je zelfs op korte afstand amper detail (lees: kenteken) kunt zien. Aan een dergelijk apparaat zul je bij een echt ongeluk niet veel hebben. Al zullen de filmpjes thuis op zijn windows 3.1 pc met 320x200 resolutie wel weer beeldvullend zijn.

Flatulent | 08-07-15 | 09:09

Poging tot aanrijding zonder voorbedachte rade straalt altijd slecht af op de buswereld. De vw golf wereld kan al nier slechter. Als je een golf aanschaft krijg je gelijk een stempel op je paspoort "totale asolul" en terecht.

JeWeetToch!? | 08-07-15 | 09:09

@Windvaantje | 08-07-15 | 08:57
Niet mee eens. De buschauffeur wisselt in één beweging van twee stroken omdat hij niet wilde remmen voor de caravan, en dan verlies je snel het overzicht van wat er allemaal van achterop aan komt zeilen. De chauffeur had tijd genoeg om zijn snelheid aan te passen aan de caravan en daar achter te blijven hangen tot de weg vrij was. Hij was het zilvergrijze busje dat achter de caravan reed tenslotte al lang gepasseerd toen hij invoegde.

En voor "lullig maar gewoon een foutje" koop je niet zoveel als de politie aanbelt om te vertellen dat je naasten zijn overleden bij een aanrijding met een touringcar. Gewoon geen gekke capriolen uithalen met je touringcar, dan maak je ook geen lullige foutjes.

Professor Superhirn | 08-07-15 | 09:09

@Windvaantje: "Buschauffeur zag het echt niet." Nee, misschien als hij de tijd had genomen om in etappes een rijstrook per keer te wisselen in plaats van gelijk compleet links over te steken, dan had hij misschien de Golf wel gezien. Een buschauffeur is niet voor niets beroepschauffeur; die moet veel defensiever rijden en extra rekening houden met overige weggebruikers. Rücksichtnahme; waarom leren wij dat niet in Nederland eens een keer?

Tubantia83 | 08-07-15 | 09:08

@ logisch | 08-07-15 | 09:04
Exact wat ik dacht!

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 09:08

Stroopdoos | 08-07-15 | 08:57
Samenkomen van de A4 met de A44 richting Amsterdam geeft inderdaad een hoekverschuiving, maar die is niet genoeg om de Golf in de dode hoek te krijgen.

Stroopdoos | 08-07-15 | 09:00
Ik denk eerder dat de chauffeur de afstand tot de auto verkeerd heeft ingeschat, wat sowieso slecht waarneembaar is. Chauffeurs seinen niet voor niets dat een inhaalactie voltooid is.

Feynman | 08-07-15 | 09:07

Beoordelingsfout of niet, gezien of niet gezien; als je met zo'n bus zo invoegt (direct doorvliegen naar de limkerbaan) dan ben je je rijbewijs en veranwoordelijkheden niet waardig. Als het mijn chauffeur zou zijn geweedt, was-ie op staande voet ontslagen.

jemagookniksmeer | 08-07-15 | 09:06

Dit is de 'Hoogovensbus' Deze bus brengt mensen naar hun werk bij Tata Steel. Grezien het tijdstip gaan deze mensen de nachtdienst in.
Kun je beter geen ruzie mee krijgen.

Haberdoebas | 08-07-15 | 09:04

Volgens mij wijkt ie uit voor die caravan, die onverwachts het gas loslaat.

logisch | 08-07-15 | 09:04

Het viel mij ook al een paar keer op, dat die Jan de Wit touringcars af en toe wel erg hufterig rijden. Grappig om dit dus te zien...

Prof. P. Paardekuth | 08-07-15 | 09:01

Feynman | 08-07-15 | 08:48 Ik ben wel benieuwd naar de uitleg van deze chauffeur over zijn actie.

Stroopdoos | 08-07-15 | 09:00

Hoge snelheid van bus op viaduct valt op ( ja ik weet dat het 2 bussen zijn en dit de voorste is)
Met hoge snelheid invoegen terwijl je al had kunnen zien dat je achter 80 km vervoer uitkomt noem ik geen foutje. Een beroepchauffeur hoort dat soort fouten niet te maken
De golf.. Tja als er naast gaat rijden met poep in de broek dan slinger je een beetje als je vingerwappert. Onder omstandigheden begrijpelijk. Ik zie er geen duwen of snijden in

Goatboy2014 | 08-07-15 | 08:59

Dashcam-chauffeur is zelf ook fout bezig. Had de hele tijd rechts kunnen rijden tot aan de grijze camper.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 08:59

Feynman | 08-07-15 | 08:48
De bus heeft tot op linkerspoor niet parallel aan de rijstroken gereden dus niet gezien. Chauffeurs die 2 rijbanen in een keer oversteken zijn sowieso fout bezig trouwens.

Stroopdoos | 08-07-15 | 08:57

Als mijn volgende groepsuitje met een bus van Jan de Wit uit Haarlem is, blijf ik maar thuis. Wat een wegpiraat!

kommabijmebinnen | 08-07-15 | 08:57

Ik denk dat ze net met de polonaise begonnen.

Simon_GS | 08-07-15 | 08:57

Buschauffeur zag het echt niet. Als het opzet was zou hij ook eigenwijs links blijven rijden maar hij week direct af. Blijkt ook wel dat hij direct iets naar rechts gaat als die golfrijder naar hem toe komt. Lullig maar gewoon een foutje van die buschauffeur.
Die golfrijder maakte nog de meest gevaarlijke actie want die kwam wel bewust op die bus af. Wat wil die golfsukkel dan? Door de bus heen rijden? Dus de hufterbokaal is voor..... golfkneus.

Windvaantje | 08-07-15 | 08:57

volgens mij mag die bus helemaal niet op de linker baan komen bij 3 rijstroken.. of is dat inmiddels alweer veranderd?

kampeerder | 08-07-15 | 08:55

@Potje Blufpoker | 08-07-15 | 08:46
Met wind heeft dit niets te maken.
Die bus reed veel harder dan die sleurhut waar hij achter terecht kwam.
Hij/ zij kon kiezen uit hard op de remmen, of een baan opschuiven.

necrosis | 08-07-15 | 08:51

Gevalletje niet goed uitkijken door de buschauffeur.... geen enkele opzet in het spel volgens mij.... die rem actie van die Golf daarentegen is ronduit asociaal!

Fatwabuster | 08-07-15 | 08:49

Hooivorken in de aanbieding! Bestel snel!

Model GeenStijl: ---E

Model Aristocraat: ---{

Superaanbieding afgekeurde hooivorken!

Model Pow: ---L

Model Kad Barma: ---F

Bad Karma | 08-07-15 | 08:49

@F. von Zeikhoven | 08-07-15 | 08:41
In ieder geval kan ik het kenteken van de bus niet lezen.
*weer geen prijs, shit*

necrosis | 08-07-15 | 08:47

Golf rijder is totale lul met dreigend stuurgedrag en middelvinger, wit chauffeur maakt gewoon een foutje, golfrijder maakt er waarschijnlijk meer.

Joe Speetbood | 08-07-15 | 08:47

De laatste seconden wekken de indruk dat de filmer zelf ook niet helemaal hufterproof is..

Dr.Rotten | 08-07-15 | 08:47

Gewoon een foutje, hij wilt gelijk de auto met caravan voorbij en heeft dat donkere golfje nooit gezien.
We hebben allemaal wel eens zoiets van, oei dat ging net goed, dat zal deze chauffeur ook gehad hebben.
Gewoon een foutje

bob de boarder | 08-07-15 | 08:46

Kan niet zien of het echt hard waait, maar het lijkt erop dat de chauffeur tijdens het invoegen door de wind wordt gegrepen. Bij een te hoge snelheid met zo'n bus schiet je dan goed door als je niet kan sturen.

Potje Blufpoker | 08-07-15 | 08:46

@ gebrokenvleugel | 08-07-15 | 08:40
Geen zorgen, dat oefenen ze van klein af aan.
Zie ze dagelijks appen met twee handen en fietsen tegelijk. Kijk als je dat een beetje onder de knie hebt dan is het in een auto/bus/vrachtwagen veel makkelijker.

Flipje Fluitketel | 08-07-15 | 08:44

Haha Voldermort, trol!
Bus kan (en moet) vanaf invoegstrook hele situatie natuurlijk al lang overzien.

Jhonny-Bravo | 08-07-15 | 08:43

Inschattingsfout van de chauffeur maar daarom niet minder erg. Hij had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om vol op de rem te stampen met als risico dat al zijn passagiers voorin de bus liggen.
Volgende keer beter opletten bij invoegen.

Eigenaar_IJsland | 08-07-15 | 08:42

En dan ga je vrijwillig tegen betaling in dit soort bussen zitten, moet er niet aan denken.

gebrokenvleugel | 08-07-15 | 08:42

Stomme chauffeurs en stomme bijrijders. Dat vingertje ook weer daarna. Van die bijrijder en t zwabbersturen. manmanman

Martin007 | 08-07-15 | 08:42

Foutje, bedankt van die buschauffeur. Maar de totale lul vind ik die golf. Beetje terug gaan zitten duwen. Toeter een keer, steek je middelvinger op en dan snapt ie het ook wel.

Waldkorn | 08-07-15 | 08:41

Domme dooie-hoek fout. Was waarschijnlijk niet de bedoeling. Slecht chauffeurswerk, dat wel.

Stroopdoos | 08-07-15 | 08:41

Wilde dat Golfje (?) op het laatst die bus van de weg drukken?

necrosis | 08-07-15 | 08:41

Moving people het ziekenhuis in zeker.

jip_86 | 08-07-15 | 08:41

@Necrosis
Dit topic is een test. Checkt het voorstellingsvermogen van ons reaguurders...

F. von Zeikhoven | 08-07-15 | 08:41

Na het zien van het filmpje kan ik niet anders concluderen dat de tekst klopt als een bus..
Wat een idioot! De bestuurder De Wit voelt zich te machtig met zo een apparaat onder z'n kont.
Tot slot: goede reactie van de VW.

Jhonny-Bravo | 08-07-15 | 08:40

Och beetje ruimte opeisen... moet kunnen....

Flipje Fluitketel | 08-07-15 | 08:40

Golfje zat in de dode hoek en al die campers en caravans rijden niet door.

voldemort | 08-07-15 | 08:40

... En bedankt Jan de Wit, die Golfbestuurder kan weer naar huis voor een schone broek.... WTF!!

legomuis | 08-07-15 | 08:40

Rij elke dag zo ongeveer 5km snelweg, vrijwel elke dag zie ik bellende, computerende of koffiezettende beroepschauffeurs die daarbij de halve vluchtstrook des doods nodig hebben om rechtdoor te kunnen blijven gaan.
Dat hier jaarlijks meerdere doden door vallen interesseert eigenlijk niemand.
Wat ik wel doe is een mailtje naar het bedrijf als het leesbaar en te achterhalen is, met de weergave van de chauffeurs gedrag, ook politie krijgt van mij dit mailtje , voor in het archief en niet kunnen zeggen, wir haben es nicht gewusst.

gebrokenvleugel | 08-07-15 | 08:40

Lekker kort

Botte Hork | 08-07-15 | 08:39

Jan de Wit lives matter more than other lives.

Cuyahoga | 08-07-15 | 08:39

Zit van Rossem nog aan de HasjCam?

legomuis | 08-07-15 | 08:38

Ah!

Flipje Fluitketel | 08-07-15 | 08:37

Spannend....

Kan niet wachten op de beelden.

Flipje Fluitketel | 08-07-15 | 08:37

@Joris
Wij willen graag beeld.
Doe eens fixen, please.....

necrosis | 08-07-15 | 08:37

moeilijk te zeggen, filmpje is nogal kort.

uncle john | 08-07-15 | 08:36

Is het artikel al klaar, Van Rossum, of komt er nog meer? Ik kan nu niet zo goed oordelen

Mark van Leeuwen | 08-07-15 | 08:36

Volgens mij is dit een hele mooie foto die helegaar niets zegt.....

Fatwabuster | 08-07-15 | 08:35

@necrosis | 08-07-15 | 08:31

Dashcam type Srebrenica. Met rolletjes.

Reinaert | 08-07-15 | 08:34

Dashcam beelden?
Waar dan?

necrosis | 08-07-15 | 08:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken