#TdF: Britse postbode woest op Tour-parcour
Tour de Filmpje du jour, dankzij RTV Utrecht dat op het juiste moment op de juiste plek staat te proefdraaien! Britse postbode wil zijn rondje post in de binnenstad van Utrecht fietsen, heeft niemand hem ingelicht dat er een compleet Tour-parcour was geïnstalleerd op zijn route. Terwijl hij FOKKING 18 KILOS WORTH OF POST mee aan het sjouwen is in deze hitte. Mensen die gewoon hun baan willen doen, altijd +1. Natuurlijk is het niet netjes om een vrouwelijke 'Tourmaker' (de fuck is dat dan weer voor luchtige manier om een crowdcontrolzombie te duiden?) toe te bijten dat hij haar tanden uit haar bek zou slaan, maar hij is meer gefrustreerd dan gewelddadig. Hilarisch filmpje, hoewel de autoriteit die de beveiliging uitstraalt weinig vertrouwen geeft bij eventueel aanstormende Suzuki Swifts, jihadbaarden of de rest van de PostNL-terreurcel waar deze Brit bij hoort.
Reaguursels
InloggenLul niet. U wilt uw post toch ook een beetje op tijd? Hardwerkende Britten tellen ook mee.
Terechte frustraties, alsmede een ex-postbode
Begrijp me niet verkeerd: in principe is post bezorgen leuk werk, ik kijk er niet op neer en normaliter doe ik het met plezier (liever dan bijstand trekken, al hou je uiteindelijk nóg minder over. Hopend op een serieuze baan). Het feit dat iedereen wél op je neer kijkt is frustrerend, en als je van die verkeers"regelaars" daardoor je werk niet eens mág doen, ja, dan is het voorstelbaar dat er iets knapt. Geen rechtvaardiging voor dit gedrag (bel de coördinator maar en zeg dat de post niet te bezorgen is in deze omstandigheden), wel begrijpelijk.
De man haat zijn leven, en iedereen is daar de dupe van. Gedraag je.
Collega-PostNL-bezorgert hier. Ondanks dat de reactie van de beste man beter had gekund kan ik er goed in komen. Je loopt met een flink pak post rond (18 kilos worth of post is zeker niet overdreven, eigenlijk relatief weinig), moet in elke bus een folder duwen (want zaterdag = huis-aan-huisdag). Weliswaar was de post landelijk iets vroeger bij de depots aangeleverd gisteren, de hitte voel je toch, en dan kom je die stomme hekken tegen, met nog veel stommere verkeersleiders/bewakers/vrijwilligers/hoe je ze noemen wil, die je er absoluut niet door laten en daarbij een hautaine houding aan nemen. Ik heb macht, die domme postbode mag wel wachten.
Daar sta je dan, de post moet binnen een bepaalde tijd bezorgd worden, want je krijgt per wijk (schrikbarend weinig) betaald en niet per uur, en alle kosten voor je fiets e.d. zijn ook voor eigen rekening (ging gisteren weer een uur werk naar een nieuwe binnenband). Dan, bij die hitte, de frustratie van het constant moeten omlopen, je werk überhaupt niet kunnen doen, en dan ook nog het feit dat je als hoogopgeleide post moet bezorgen omdat er verder niets te vinden is (LL.M. op zak), kan ik me de woede enigszins indenken. Ik keur het niet goed, maar snap waar het vandaan komt.
Sowieso schijt aan dit soort evenementen, heel de stad afgezet voor wat fietsers of gratenpakhuizen die rennen.
En de rest van werkend NL mag achter een hekkie gaan staan kijken.
Wat hij doet is fout, dat schelden. Maar kom op zeg: Postbezorger is tegenwoordig echt voor een hongerloontje werken en dan nog in deze hitte er vele malen langer over doen, omdat de wegen zijn afgezet....
Als tie mij had veterld: fuck off you imbecile! hadden ze zijn magere skelet nu nog uit de hekken staan te peuteren.
Groot gelijk heeft de postmeneer, wat een bullshit met al die fietsmongolen.
Waarschijnlijk was dit niet de eerste keer dat hij bij een afgesloten weg stond, en op een gegeven moment ben je er klaar mee.
Hier in de buurt hetzelfde verhaal, mensen die 3 kwartier om moeten rijden omdat ze niet ff die 100 meter over de openbare weg mogen rijden naar hun huis.
Geef die postbode helemaal gelijk, hier in omgeving om de haverklap wegafsluitingen. Voor allerlei onzin van markten, sport evenementen fjoertoers. Sodemieter een eind op. Paar keer is leuk voor de rest gewoon op de sportparken of kunnen we die platwalsen ze worden toch niet gebruikt.
Ik hoop echt dat het helemaal los gaat hier in Voorne-Putten qua onweer en hagel. Dat ze allemaal wegspoelen met hun kutsport!
848evo86 | 05-07-15 | 10:15
Persoonlijk hoop ik dat de dijken rond Voorne-Putten het pas morgen begeven. Dat scheelt in ieder geval één weggespoelde zure eilandbewonerT. 1953 all over again.
Ik hoop echt dat het helemaal los gaat hier in Voorne-Putten qua onweer en hagel. Dat ze allemaal wegspoelen met hun kutsport!
@De Britse Postbode
Smartphone filmpje? Het was RTV Utrecht die deze dame Nelleke volgde en een reportage maakte. En dat doen ze niet met een Appeltjesfoon. Heb je al een bloemetje bij haar bezorgd?
Iemand had gewoon het hekje even moeten openen.. Kom op, zelfs Henk en Marianne kwamen zelfs nog even langsgefietst !
Dit filmpje zou pas af zijn als Peter Post in een PauperSkoda met 100 km/u Postman Pat de lucht in geslingerd had. Hoe is het mogelijk dat deze driftige mongool zoveel bijval krijgt, als het een berberaap was geweest hingen jullie toch ook in de touwen over zijn achterlijke gedrag.
-weggejorist-
-weggejorist-
Er zijn sommige mensen hier de snel zijn met oordelen terwijl ze mij niet kennen en ook niks van de omstandigheden rond deze 'filmpje' kunnen weten. Maar een lekker smartphone-filmpje is toch wel genoeg om te beginnen met reacties zoals: 'autist' en over hoe dom ik ben.
Om die mensen even te corrigeren... ten eerste, ik ben eigelijk hoog opgeleid, maar door de beroemde 'crisis' kun je niet altijd je werk kiezen. Ik ben blij dat ik wél kan werken - als dat mogelijk is. Geen bijstand trekker hier hoor en ook geen belasting ontwijker.
Ten tweede, ik spreek wél Nederlands, maar iedereen die 'woedend' is valt terug op zijn eigen taal. Die mevrouw achter mij pakte mijn overhemd aan en ik wist niet of het man, vrouw of wie-dan-ook was. Ik reageerde gewoon. Ik had al met tientallen mensen op een 'diplomatieke' manier gesproken, maar een jobsworth is a jobsworth. Boos worden is nooit prettig, maar dat onzin waar je boos bent en iedereen beeldt je uit als aggressieve gek gaat te ver. Iedereeen heeft z'n 'breaking point'. Ik werk hard en ik betaal mijn belasting, laat mij gewoon werken.
I expect the usual right-wing idiots to pour this sort of bullshit out of their mouths, it's standard practise, and you can kiss my arse. For those standing up for difficult work in difficult circumstances, I thank you. It restores my faith in solidarity in a bad moment.
Post.nl chose to deliver on a bad day which was not a great idea, but they tried hard to organise it as best they could, reducing volumes etc; it's not their fault they couldn't deliver to depots. But hey, the world always has to stop for sporting events and partying people right?
Pleur toch op met dat correcte gedoe. Die man verdient een lintje. Dat klote anabolen dopingfeest dat steeds weer alles lam moet leggen, om nog maar te zwijgen van die midlifecrisis idioten die denken met de bierpens op de fiets in groep 6 meter breed te moeten rijden en alleen maar kunnen schreeuwen dat oma met de kleinkinderen op de fiets moet opflikkeren omdat ze er langs moeten.
lillendvleesch | 05-07-15 | 00:06
Inderdaad, complete onzin voor een paar overgehypte fietsers die achteraf allemaal strak stonden van de doping, wat een k*t "sport".
Je kunt hier inderdaad geen kant op, alles is afgesloten, en dan heb je nog van die debielen die roepen dat je moet "genieten" en niet zo zeuren. Fijn als je geilt op mannen in strakke pakjes, maar voor de overige 95% is het niets meer dan kut.
@jeanmondo, dat schreef ik ook, had wel iets netter gemogen,maar de doping tour heeft geen vrijstelling om de post te belemmeren. En deze onozele vrijwilligers weten daar niets vanaf helaas.
848evo86 | 04-07-15 | 23:01
Homies for life dan maar, in de zin van gedeelde ellende morgen;)
+1 voor postbode meneer, minus die rare uitval van 'm. Maar hij heeft een punt. Morgen heb ik en al mijn medebewoners van dat fucking eiland Voorne-Putten er last van. We kunnen met een beetje fatsoenlijk vervoer het eiland niet op of af. Voor fietsers. Die binnen 7 minuten voorbij getrokken zijn. Voorafgegaan door een peloton STER reclame mobiliteitsgedrochten. Kutzooi.
.
En natuurlijk ga ik even kijken.
Tsja, en nu? | 04-07-15 | 20:02
"Tegenwoordig zijn het geen postbodes meer maar ,tsja hoe zal ik ze noemen?"
Onderbetaalde flexwerkers die via bezuigingsrondes de bonus van de elkaar opvolgende managers X, Y (een interim, die zijn nog duurder) en Z moesten oppompen zodat de topfuncties geen salaris hoeven in te leveren. Integendeel, ze hebben het prima gedaan. En zo gaat het ook in de zorg, in het onderwijs etc etc.
Is vast wel iets aan vooraf gegaan.
Mooi he. De fiets eroverheen zetten. Want respect voor de fiets. De post erover heen zetten. Want respect voor de post. En dan voor jezelf die debiele rothekken van het hele debiele gekkenfietscircus opzij trekken. Stijl...
Ze hadden ook de postbezorging moet cancelen.
Deze man fietst ook voor z'n werk. En daar hebben we tenminste echt iets aan. In plaats van meneer X die toevallig vandaag als snelste en nietszeggende route kan fietsen. Boeie.
Zou die wielrenners wel eens willen zien in de herfst met wind en regen. Op de opafiets. Met 20 kilo post achterop. Dat weegt een hele racefiets alleen al.
Ik geef hem ook gelijk. Morgen is hier heel Spijkenisse onbereikbaar na 12 uur door die idioten met hun fietsjes. Je komt de stad niet meer in of uit op een pontje na waar je wss 2 uur kunt gaan staan wachten. Leuk op een zondag, lekker gedwongen thuis zitten.
Dit was uren voor de start. Wel jammer dat het filmpje afgekapt wordt, hoe is hij aan de overkant langs de hekken gekomen.
Hoe moeilijk kan het zijn: even hekje openmaken voor meneer de postbode en daarna weer netjes dicht.
Maar ja met een Tourhesje aan ben je iemand en dan: Befehl ist Befehl!
Leuke vrouw die Nelleke. Professioneel hoe ze reageert voor de camera van RTV Utrecht.
Met post smijten altijd -1, parcours oversteken na een bocht ipv bij de gaatjes die ervoor gemaakt zijn -veel.
Een Brit die gehinderd wordt door een Frans sportevenement. Ik zou in zijn plaats ook pissig worden. Uiterst slechte organisatie van PostNL overigens.
kokkowitz | 04-07-15 | 20:05
Of iemand die wel het fatsoen kan bewaren
Gewoon een BAAS deze man!
Hij is vast ook gefrustreerd dat hij altijd onder het minimumloon moet werken en dat de overheid geen bal doet om dat te controleren. Fuck post.nl, die pakjesbezorgers als ZZP-ers worden ook tegen het minimumloon uitgebuit. Moderne slavernij.
Er nog mee weg komen ook terwijl de handhaver twee keer zo groot is. Ja wie de grootste bek heeft komt ver in dit land.
Risingson | 04-07-15 | 16:11 | | Reageer+ | 0
Dit is typisch zo een handhaver die alleen een grote mond heeft tegen mensen waar hij indruk op kan maken , zodra hij bemerkt dat dit hier niet het geval is loopt hij naar achteren.
Dit lijkt me typisch een postbode die als hij het adres niet kan vinden het maar gewoon bij iemand anders door de brievenbus propt omdat meneer het wel heeft gehad met al die straten met moeilijke namen.
Ik zeg dit omdat het tegenwoordig eerder standaard is dan door een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat dit gebeurt, mijn buren (dorp dus 300 meter verderop) beginnen bijkans vrienden van ons te worden omdat we bij elkaar de post komen brengen want postbode heeft geen zin om naar het huisnummer te kijken.
Tegenwoordig zijn het geen postbodes meer maar ,tsja hoe zal ik ze noemen?
Zo'n jankbal moet zich ff niet zo aanstellen en gewoon omfietsen met z'n kadaver.
Name, shame, ontslag en een Nederlandse postzegel op zijn reeDt.
postl heeft dus de werkgevers niet goed geïnformeerd, die zijn dus ook niet goed bezig geweest!
En wel grappig dat Charlie36, zonder internet, toch dit verhaal op internet weet te vinden, en er zelf op kan reageren. Knap, zonder internet!
Heee! Een Saunders met een echte baan!
Lekker Nederlands om vervolgens de fiets vast te pakken en met je morele superioriteit proberen hem nog verder op de stang te krijgen. Precies wat je kan verwachten van personeel dat wordt ingezet ter voorkoming van escalatie.
Mensen hier hebben makkelijk praten, die hebben allemaal Internet. Maar ik niet en ik ben dus nog wel afhankelijk van de post voor mijn communicatie. Ben blij met postbodes als deze die hun taak nog serieus nemen. Ik denk als de Tour de France de email voor een dag had stilgelegd dat de wereld te klein zou zijn geweest.
You're an idiot!
Groffert | 04-07-15 | 18:44
Meneer had rustig zijn baas kunnen bellen of kunnen informeren naar overgangen en andere opties. Als je vervolgens besluit om een hek omver te trekken en een dame dreigt haar tanden uit haar bek te slaan verlies je alle krediet.
Onbegrijpelijk, al dat begrip voor deze proleet.
Johnny, het is parcourS.
Jongens leer jullie Wetten kennen, de post heeft altijd vrije doorgang, en zou geholpen moeten worden i.p.v. tegengewerkt moeten worden. Natuurlijk kan het ook op een nettere manier. Tijdens de Elfstedentocht destijds werd ik keurig geholpen tijdens mijn zaterdagbaan met vrije doorgang. Omdat de br brug open bleef voor de Schaatsers.
Jongens leer jullie Wetten kennen, de post heeft altijd vrije doorgang, en zou geholpen moeten worden i.p.v. tegengewerkt moeten worden. Natuurlijk kan het ook op een nettere manier. Tijdens de Elfstedentocht destijds werd ik keurig geholpen tijdens mijn zaterdagbaan met vrije doorgang. Omdat de br brug open bleef voor de Schaatsers.
Prototype self-important stedelijke kuthipster. Ophangen boven het parcours als waarschuwing voor andere egomaniacs.
Brieven-Jiahdist.
Bloody Frogs... The fuck they ever did for us?
The postman always rings twice.... well not here.. old sob!
Tja waarom heet het de "openbare weg"? Omdat het dat gedeelte van het gebied is waar iedereen vrijelijk toegang toe moet hebben. Kun je niet besluiten om de hele stad af te zetten omdat er een paar malloten zo nodig willen fietsen. Zou een mooie boel worden als dat zomaar zou kunnen. Dus weg met die dranghekken, openbare weg dus toegangelijk voor iedereen, juist nu.
Waarschijnlijk een neefje van John Cleese. Ik denk dat iedereen vandaag op tijd zijn post ontvangen heeft en dat de postbode om 4 uur aan de thee kon.
Niemand door dat er nog een collega van hem rechts in beeld staat die ook niks doet verder? Wat een rare kwibussen joh dit. Soms een paar 'travellers' dit die Utrecht door aan het fietsen zijn op zoek naar lege huizen die leeggeroofd kunnen worden?
miko | 04-07-15 | 17:12,
Astrid Joosten;
"Naai me in me kut, naai me in me kut!!!!"
Ja, leer Astrid kennen...
Bron Hans Teeuwen
Meneer stresseert waarschijnlijk omdat hij zo'n nutteloze teamleider heeft die voortdurend loopt te dreigen dat z'n productie omhoog moet wil hij contractverlenging krijgen.Verder heeft hij waarschijnlijk randdebielen als collega's die voornamelijk goed zijn in ellebogenwerk, ridiculiseren van collega's en witte voetjes halen. Die krijgen namelijk automatisch contractverlenging van diezelfde nutteloze teamleiders.
Dat "fuck of you imbiciel!" slaat waarschijnlijk op de mensen die hij dagelijks in zijn werk en onderweg tegenkomt.
Ik wil niet goed praten wat hij doet, maar enigszins snappen doe ik het na 15 jaar werken wel....
Die 18 kilo's worth of post lijkt me overigens schromelijk overdreven.
Zo, en nu m'n biertje.
@Brainless talent | 04-07-15 | 17:18
Belangrijkste oorzaak is dat het ook mogelijk is om jaren in Nederland te wonen als eentalig Engelssprekende, zeker in de grote steden. Nederlanders gaan heel snel op Engels over. Zo snel dat het een beetje sneu is. (Dan heb ik het niet over even een toerist de weg wijzen)
Postbezorging overlaten aan verwarde personen, -1. Een tourmaker die -niet- de boascist uit gaat hangen, +1.
stegestijp | 04-07-15 | 17:05
Ik vind ook erg irritant dat Amerikanen en Engelsen (of andere nationaliteiten) na jaren in Nederland te hebben gewoond vaak nog steeds geen woordje Nederlands kunnen. Mjah, ik geloof niet zo erg in vrije verkeer van goederen en diensten/personen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Hmmm mischien net weer een niet volledig filmpje. Mischien heeft dr man wel gevraagd of ze hem door konden laten omdat hij de post moest bezorgen en zeiden de mensen bij de tour wel verrek maar.Je mag niet door.Zou ook zo maar eens kunnen.Dus ik oordeel maar niet.
Brainless talent | 04-07-15 | 17:03
Verschil is, die mensen spreken dan waarschijnlijk gewoon Engels. Engelse sprekende mensen kunnen Nederlands in een maandje of 2 leren als ze hier wonen.
necrosis | 04-07-15 | 16:52
Doen we dat ook voor iedereen op een e-bike? Dagelijks van die ouwelullen die met 25km/h over het fietspad jakkeren en als je belt om er langs te mogen, horen ze je de eerste 3 keer niet... daarna schrikken ze zich de pleuris en hebben maar wat moeite om hun fiets, die veelste hard gaat voor hun reactievermogen, onder controle te houden.
Een wielrenner kan, over het algemeen, tenminste zijn fiets onder controle houden.
stegestijp | 04-07-15 | 16:55
Je mag best meer empathie hebben, hoor! Die familie heeft, zover ik het weet, niemand kwaad gedaan.
Trouwens, er werken vast ook Nederlanders als een postbode (of iets anders) in Groot-Brittannië.
@VanBukkem | 04-07-15 | 16:44
Als ik niets meer te zeuren heb, ben ik waarschijnlijk overbodig en oud.
Gelukkig zorgt de GeenStijl ervoor dat ik me elke dag weer jong voel.
En nu ga ik even zadels van tourfietsen stelen ;)
@Bart de Gelovige | 04-07-15 | 16:57
Ja maar deze *werkt*
@VanBukkem | 04-07-15 | 16:57
Gewoon niet serieus _nemen_ ... (Soms word ik zo moe van mezelf.)
@kenny harder
Afschaffen hoeft van mij niet. Maar waarom mot dat perse midden in de stad? Waar mensen wonen, van hot naar her gaan, dingen doen? Precies waar heel VEUL mensen last hebben van die dranghekken worden ze neergezet. Waarom?
Doe zo'n fietsoptocht lekker BUITEN de stad. Hoe raar is dat?
Dit is weer eens een andere buitenlander die voor problemen zorgt. Leuk om te zien na die eentonigheid van afgelopen week.
@necrosis | 04-07-15 | 16:52
(Dat zijn over het algemeen comments van azijnzeikerds. Van die zelfverklaarde hulpsheriffs die zelf geen auto hebben. Gewoon niet serieus.)
(c)ZWITSUL | 04-07-15 | 16:40
Mooi, stelletje hypocrieten die familie. Ze roepen zelf dat ze geen aandacht willen maar wel een stille tocht? Ga toch lekker weg naar Aruba ofzo als het je hier niet bevalt.
@VanBukkem | 04-07-15 | 16:44
Ik lees vaak comments over hardrijders in het verkeer die doorverwezen worden naar het circuit van Zandvoort of Assen.
Waarom geldt dit niet voor wielrenners?
On nee de tour begint.
Zijn Geesink en de Molleman al afgestapt want eeuwig ziek, zwak en misselijk ?
Ik ken mensen die aan wegafzettingen overleden zijn. En aan postbezorgen. Ik noem maar een Piet Kleine.
Ik bedenk me net: hebben de organisatoren regelmatige alternatieve oversteekplekken gecreëerd opdat mensen er toch kunnen overteken? Zo ja, dan trek ik mijn voorgaande opmerking in.
Zeg, die wielrenners op 40sec, zijn die hun tourfiets vergeten?
@Killroy49 | 04-07-15 | 16:37
wie is ernou de autist, met je dom agressief gelul?
Elke keer als ik weer in nederland ben irriteer ik me mateloos aan mensen zoals jij die meteen agressief lopen te raaskallen.
Achterlijke paupertokkie! Op deze wijze uw frustratie uitten, welke volledig aan uzelf te danken is, getuigd van een behoorlijk achterstand in sociale ontwikkeling. Hetzelfde geldt voor eenieder die sympathiseert met deze neanderthaler, maar dat zal wel liggen aan de warmte/ramadan/werkloosheid
Maar hoeveel heeft Utrecht betaald om de proloog van de TdF binnen te slepen, wat kosten die afzettingen van vandaag en wat is de verwachte opbrengst?
@necrosis | 04-07-15 | 16:42
Sommige mensen hebben ook altijd wat te zeuren. :)
West-Berlijn was nog makkelijker te bereiken dan de binnenstad van Utrecht. Organisatoren houden enkel rekening met zichzelf en gaan er gemakshalve van uit dat iedereen in Utrecht de Tour net zo geweldig vindt als zijzelf. Postbode bewijst het tegendeel.
@Piet van het Padje | 04-07-15 | 16:29
Prima als er wat (positiefs) gebeurt in een stad.
Maar hoeveel heeft Utrecht betaald om de proloog van de TdF binnen te slepen, wat kosten die afzettingen van vandaag en wat is de verwachte opbrengst?
En die Britse fietsmeneer is aan het werk, en dus netto belastingbetaler.
Die zouden meer stemrecht moeten hebben dan netto ontvangers....
@necrosis | 04-07-15 | 16:35
Yep; als dit een zwart postbode en witte agent was geweest, was het nu in kanaleneiland een puinhoop.
doitdoit | 04-07-15 | 15:44
Als we alles gaan afschaffen waar mogelijk mensen `last` van hebben blijft er toch verdomd weinig over.
Wordt die stille media tour eigenlijk ook live uitgezonden ?
'De gevolmachtigde minister van Aruba, Alfonso Boekhoudt, loopt zaterdag mee in de stille tocht die is aangekondigd door familie van Mitch Henriquez. Ook de gevolmachtigd ministers van Curaçao en Sint Maarten zijn er bij.
Burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag is zaterdagmiddag niet aanwezig.'
@Glas Koning | 04-07-15 | 16:28
Misschien omdat in de grote Nederlandse steden, waar ik Utrecht ook nog net toe reken, Nederlands al lang niet meer de voertaal is. Die postbezorger is waarschijnlijk een Pool.
Beste man is niet echt omgevingssensitief en voorbereid op weg gegaan. Hij ergert zich waarschijnlijk ook al jaren aan al die spookrijders in Nederland.
Bij mij had ie bloedend dat dranghek tussen zijn tanden teruggevonden. Wat een aarshole zeg. Ben geen wielerfanaat maar als 3500000 mensen op zo' n evenement afkomen moet je maar accepteren dat een deel van je parcours is afgesloten. Verrekte autist!
@vaas klaak | 04-07-15 | 16:28
Comment je wel op het juiste topic?
Manmanman, weer gejank over de Tour in de comments. Jongens, als jullie op een plek willen wonen waar de straten altijd leeg zijn en nooit wat gebeurt, verhuis je toch lekker naar de provincie of de polder? Maar ik snap er geen snars van dat mensen die willens en wetens in de stad gaan wonen, daarna janken dat er af en toe dingen gebeuren.
En dat geldt ook voor de Britse fietsmeneer. Wat mij betreft hadden ze dat barrel van hem in de stad geflikkerd. Ga maar lekker terug naar London, meneertje. Kijken hoe makkelijk je daar op je fiets een krantenwijkje doet.
@Jan de Hoop | 04-07-15 | 16:23
Volgens mij bestaan er geen postbodes meer in Nederland.
@t warme zuiden | 04-07-15 | 16:23
Deze bedoel je, met mijn postduif.
--
1.bp.blogspot.com/-CQGgyfXU5k0/UpyDH0O...
Waarom spreekt deze NL'se postbode niet gewoon Nederlands?
Ik ben allang blij dat de twee partijen eenzelfde hoeveelheid pigment hebben. Mocht dat afwijkend zijn geweest (vanzelfsprekend volledig los van de schuldvraag) dan was het bij voorbaat rascisme, driscriminatie, white privilege etc. etc.. En klommen fascistische hitsers als gario en rifappa weer fanatiek in de pen om de achterban op te ruien. En kon er onder het genot van plunderingen en vandalisme goedkeurend worden toegekeken hoe het gif de onderklasse bereikt.
.
Ik vraag me oprecht af waar zulke droeftoeters de legitimiteit vandaan halen om zo te bijten in de hand die ze voedt. Immers, niet één volk in de wereldgeschiedenis is vrij van kolonisatie/ discriminatie onder bevolkingsgroepen etc. Sterker nog, laat de heren de geschiedens van hun vaderland eens door de wikipedia gooien. Zowel Marokko als de (voormalig) antillen wisten ook zonder die verdraaide witmens een prima potje slavenhandel te drijven. Als ze verder zouden kijken dan dat de neus respectievelijk krom/breed is (da's de natuur boys, sorry, heeft veel met ras doch niets met rascisme te maken), tip; check er eens een indexje op na over bijvoorbeeld levensstandaard, zouden ze wellicht tot de conclusie kunnen komen dat ze het hier verdomd goed hebben.
.
U wilt nu ineens niet meer een slavernijverleden erbij betrekken? prima. voorstel: Een paar maanden snuffelstage in het land van origine, met behoud van het gedrag dat ze in Nederland tentoon spreiden zou wonderen doen. Ik voorspel terugkeer met hangende pootjes. (da's een uitdrukking quinsy, ik vergelijk je met geen enkel dier).
Zie je wel: die buitenlander nemen al ons werk over! zelfs de Britten al. of misschien is ie gewoon verdwaald.
@necrosis | 04-07-15 | 16:22
Ik kreeg net deze brief, wat denk jij? Is het mijn lucky day?
--
www.theunknownbutnothidden.com/wp-cont...
@atmin | 04-07-15 | 16:22
De post of de bezorger?
Maar hij moet wel zijn excuus aanbieden aan de werkers daar !
Ik denk trouwens dat deze meneer geen postbode is, maar een postbezorger. Dat maakt voor het werk dat hij doet geen verschil. Maar het maakt wel het verschil tussen en redelijk, of een bizar laag uurloon.
Nou... hek omtrekken zou ik niet doen, maar wel netjes er overheen die fiets, en de zakken, en dan gauw verder, er is nog een hoop te bezorgen !
Mark_D_NL | 04-07-15 | 16:18
Geen brievenbus in je Acropolis 2?
Ideetje?
@2863 | 04-07-15 | 16:14
Stel dat die man een brief voor jou bij zich heeft waarin staat dat je een paar miljoen hebt gewonnen en je vandaag (vóór sluiting van het postkantoor) moet melden omdat je prijs anders komt te vervallen?
En je krijgt die brief pas op maandag......
*gnehehe*
Postbode heeft het gewoon gelijk. Ik zou ook woest worden als ik voor een hongerloon tijdens de hitte ineens mijn werk niet kan doen, omdat een of andere megalomane evenement roet in het eten gooit. Vrijwilligers(?) hadden die postbode best een handje kunnen helpen met oversteken, zo druk is de weg ook niet.
Gewoon een hipster asshole. Mensen, doorlopen, er valt niets te zien.
In een gracht donderen, kan ie lekker afkoelen.
Ik ken dus een postbode die altijd 2x aanbelt.
@MogeWijEveOvergeve | 04-07-15 | 16:05
Ik krijg mijn post altijd op mijn eigen adres, met name die blauwe enveloppen.
Die raken schijnbaar nooit zoek en komen altijd op tijd.
Going postal op zijn brits, go Postman Pat go.
Ze hebben tegenwoordig toch IE-meel ?
Tja, die man wilt gewoon z'n werk doen, en in deze hitte snap ik best dat hij er een beetje klaar mee is met die pretentieuze TdF onzin... Wat hebben wij er nou aan dan? Kost ons alleen maar weer geld.
Wat ik niet snap is waarom de beste man geen Nederlands spreekt? Hij werkt toch in Nederland? Hadden ze geen Nederlander kunnen aannemen? OH NEE WACHT, het is natuurlijk weg met ons!
Hij kan de post trouwens ook later bezorgen hoor als de hele kermis afgelopen is.
Grote sportevenementen zijn leuk voor de liefhebbers maar kosten vaak veel belastingcenten.
Stuur toch een e-mailtje!
Hij heeft gewoon gelijk, misschien iets te agressief maar ze hadden er voor moeten zorgen dat hij veilig kon oversteken.
@the_hammer | 04-07-15 | 15:59
Nu je het zegt...
Als de koninklijke familie langskomt, worden er ook hele stadsdelen platgegooid en mag je je ramen niet eens open doen/ op je balkon gaan zitten.
Maar als die wielrenners even doorstoempen, kunnen ze vanavond al in België zijn.
De Forrest Gump onder de postbodes.
Er nog mee weg komen ook terwijl de handhaver twee keer zo groot is. Ja wie de grootste bek heeft komt ver in dit land.
@necrosis | 04-07-15 | 16:01
In het verleden moesten postbodes een eed afleggen en kreeg je de post gewoon op je eigen adres.
Dat kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Je wordt betaald per wijk als postbode, niet per uur. Ik snap best dat hij in die hitte er helemaal klaar is met dat omrijden, het is hier in Utrecht behoorlijk absurd met dief fiets hysterie
@MogeWijEveOvergeve | 04-07-15 | 15:58
En waarschijnlijk tegen stukloon ipv uurloon....
En Agnes Jongerius zag dat het goed was.
Een postbode neemt altijd de kortste weg en laat zich niet weerhouden door een stelletje tot aan hun kruin volgespoten dopingfietsers. Het werk gaat voor , ook voor deze Engelstalige Postman ( Always rings twice )
Please Mister Postman, look and see
If there's a letter, a letter for me !
Zou blij zijn als dit ''spektakel'' voor sommigen weer een eindje verder is.
Maar mag je niet zeggen natuurlijk, stel je gaat niet met de kudde mee.
Hij heeft gelijk, bij elk stukje ongein voor een selectieve groep worden er straten dicht gegooid. Het enige dat harder rouleert dan uitkeringen in Nederland, dat zijn de dranghekken. Daarbij wanneer begint die zuigende tour? We hebben het over een passage van een straat, 5 meter. Met 4 uur komen daar gedurende 10 minuten een paar knullen op racefietsjes voorbij, tot die tijd kun je gewoon gecontroleerd de mensen over laten steken. Het mist gewoon aan organisatie talent op alle vlakken in NL. Maak de window om het moment van actie kleiner.
@necrosis
*wild kraaienpoten om zich heen slingeren doet*
@fail | 04-07-15 | 15:53
Deze man is waarschijnlijk door de sociale dienst bij post.nl geplaatst, hongerloon, het is warm, 18 kilo post en de weg is ook nog afgezet.
Ik snap dat wel.
Dat ie er zomaar vanuit gaat dat mevrouw een vol setje tanden heeft, is racistisch. Alleen omdat ze blank is, zou ze een gebit hebben dat eruit geslagen zou kunnen worden? Waarop is dit vooroordeel gebaseerd? Mw kan net zo goed een dobbergebit hebben, kaalgekloven qat tandjes in het paarse gum
En waarom rijden er gewoon fietsers op 00:44 ???
@fail | 04-07-15 | 15:53
Het r-woord? wat is dat, of vraag ik nu iets heel doms?
Je kan zeggen wat je wil, maar het is wel een fanatiekeling met hart voor zijn werk..
@Lupuslupus | 04-07-15 | 15:51
Stel je voor dat je daar mag staan in zo'n geel hesje. Dan zijn dit jouw '5 minutes of fame'. Dat probeer je natuurlijk zo lang mogelijk te rekken.
Waarom zoveel begrip voor deze scheldende teringlijer? Is het hier echt zo selectief geworden? Ik zou bijna het r- woord willen gebruiken. Terwijl dat normaal het laatste is waar ik aan denk.
Heloise | 04-07-15 | 15:52 Precies wat ik bedoel.
Onbekwamen die de baas over een ander willen spelen, altijd -1000
@jazekerhoor | 04-07-15 | 15:50
Ja, maar hij had eerst wel even kunnen vragen, ipv een direct een hek omrukken en het dreigen mrt tanden uit de mond slaan.
Inderdaad, echt heel onbeschoft. Never, dat die engelssprekende proleet langs mij was gekomen. Never nooit.
@Heloise | 04-07-15 | 15:49
Nou ja, een beetje vreemd is meneer wel. Wellicht is de verkoop van kabeljauw vanuit de ongekoelde PostNL tas wel zijn werk.
Duidelijk is dat hij voortgang wenst waar de hele stad vol fietsmeneren iets anders wil.
Postbode +veel. Staan ze ook nog aan zijn fiets te trekken i.p.v. de man zo snel mogelijk naar de overkant te loodsen.
poooods.. hmm.. nou hij bedoelt vast post. Zelfde woord, maar ja, als je nijdig bent.
In de tijd dat ze bezig zijn met zeiken, hadden ze hem ook gewoon snel naar de overkant kunnen helpen. Ik snap dat de weg moet worden afgezet maar voor dit soort lui die netjes hun werk proberen te doen vind ik een uitzondering wel op zijn plaats.
Gelukkig wordt de proloog niet verreden op het platteland; daar rijden de postbezorgers in auto's.
Waar kan ik heen als #TdF me gewoon geen zak boeit? Blendle wordt een beetje duur de hele dag.
Overigens, er staat een leuk artikel over Wilskracht in de blendle trouw. Leuk bruggetje. Hier:
blendle.com/i/trouw/de-wilskrachtige-... (25ct)
Niet! vooringenomen dus*
@doitdoit | 04-07-15 | 15:44
Zolang ze een hek om heel Utrecht zetten zodat geen wielrenner kan ontsnappen, heb ik er geen last van.
*voor zekerheid paar doosjes punaises in eigen straat strooien doet*
@Jan Passant mk2 | 04-07-15 | 15:46
Totdat ik versta wat ie zegt.. lijkt het meer op een Brit die zijn fietstassen gevuld heeft met kabeljauw, het vervelende is dat ik nu niet meer vooringenomen kan luisteren naar wat hij zegt en Cod blijf horen. Lastig.
Misschien zegt hij pot? Maar dan was een boterhamzakje genoeg geweest.
Eentje van tempo-team.
De 'but brigade' is alweer volop aan het reaguren. Dit is dus gewoon hetzelfde type klootzak als die hufters die op verkeersregelaars inrijden.
Oppakken wegens verstoring van de openbare orde. En jammer van je baan joh, maar onbeschoft gedrag vormt nou eenmaal een risico voor een dienstverlenende werkgever.
Wat een baas, wil gewoon zijn werk doen. Dat snapt natuurlijk niemand die een hele stad wil dichtgooien voor een fietswedstrijd.
Misschien niet geslapen vannacht door de hitte, en britten zijn vaak behept met een ego van hier tot London en dat via Bombay dus.
Hij had het ook gewoon kunnen vragen, en dezelfde argumenten kunnen geeven,.. maar... wat zegt hij eigenlijk "80 kilo of cod"?? Kabeljauw??
@Onderbuik2 | 04-07-15 | 15:42
Ik denk eerder aan de verkeerde kant van de Noordzee.
En sinds wanneer heeft een Britse postbode het over kilo's ipv pounds?
WEG met die fietsonzin.
Als je in een dom pakje op een paar spaken het snelheidsmonster wilt uithangen, dan doe je dat maar waar normale mensen er geen last van hebben. Geldt ook voor wandelvierdaagsers en andere wandelende, joggende en struikelende randdebielen. Ga het maar in een bosje doen waar je er niemand mee lastig valt. Niet in een stad. Vort!
Is ook wel een verrassing he dat de tour in Utrecht is dat is erg stil gehouden afgelopen maanden. Dan kan je ook niet anders dan heel erg boos worden of ligt het gewoon aan de warmte, rammedam of rotbaan ip van geen baan
Groot gelijk heeft ie. Belachelijk dat een gehele stad ontwricht moet worden voor die wielerterreur. Er wordt door zijn baas wel verwacht dat ie zijn rondes doet en krijgt er dus gezeik mee als hij dat niet voor elkaar krijgt. Een paar vlakke oversteek plaatsen hadden ze toch op zn minst wel kunnen maken. (Gezien de irritatie bij deze kerel aan het begin van het filmpje is er al meer aan vooraf gegaan. Gok dat hij eerst heeft geprobeerd het diplomatiek op te lossen)
@Tommygunner | 04-07-15 | 15:38
Ben je de nucleaire top alweer vergeten van een tijdje terug?
Een hoop overlast en geldverspilling om Oboema te 'pleasen'....
Wat doet een britse postbode dan ook in Nederland, blijkbaar fietst hij gewoon aan de verkeerde kant van de weg.
Nou.. meneer.... Lief... :)
Niet zo slim natuurlijk om die dranghekken omver te trekken, anders had ie gewoon zijn wijk kunnen afmaken. Aan de andere kant kan ik het me ook wel een beetje voorstellen; je probeert gewoon je werk te doen en dan kom je de hele tijd van die hinderlijke dranghekken tegen. Op een gegeven moment ben je er dan wel klaar mee. Zeker met deze hitte.
Alle blanken terug naar Blankestein!
Weer een uitkeringstrekker er bij .
Blijkbaar ook niemand bij postnl die bedenkt dat het bezorgen in Utrecht maar moet wachten tot maandag.
Maar het ook niet van te voren bekend ofzo.
ik zou ook boos worden als ik voor die paar cent per poststuk in de hitte mijn werk zou moeten doen. ook weer zo typisch om dan alles af te zetten en geen oversteekplaatsen te maken, of desnoods maak je wat mooie bruggen erover..
Plus veel voor de postbode.
En min veel voor de straatterreur fietsers .
En die man zal ook nog z'n baan kwijtraken ook.
Niet dat ik zeg dat hij er goed mee omgaat, maar hij heeft wel gelijk...
Dat verklaart waar de stiff upperlip vandaan komt;
"I'll knock your teeth out"
Ja PostNL-tassen. Goed dat dit hier staat. Mooie reclame voor dit sterfhuisbedrijf.
Postbode heeft gelijk. Ophoeren met samenlevingsontwrichtende sportevenementen waarbij wegen e.d. worden afgesloten!
Opdat deze man en werkgever geïdentificeerd mag worden en zijn baas negatief in het beeld mag komen, dan volgt er vanzelf een sanctie voor de beste man. Vrouwen bedreigen... tssk.
Hoe laat beginnen de rellen vanwege het ongepaste geweld?
Het is de warmte.
En de ramadan natuurlijk.
Wat een randdebiel
REAGEER OOK