Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GRIEKSE CRISIS NU TOTAAL SPANNEND

Het Eurogroep overleg van vanmiddag is voorbij en er is bepaald geen vooruitgang geboekt. De Grieken zeggen inmiddels niet veel meer dan dikke vinger drie ouzo en zijn uit het overleg gestapt. Ze willen de Waarheid van Dijsselbloem nog niet (niet meer) slikken en de Eurogroep gaat nu zonder Griekenland bij het overleg kijken hoe het verder moet. Tsipras moet in Athene gaan kijken hoe de gyros erbij ligt en Dijsselbloem zat zojuist een lekker potje te schelden op een persconferentie waar nu Griekse MinFin Varoufakis het tegenovergestelde zit te beweren. Het Eurogroep statement vindt u hierrr. Het steunprogramma van Griekenland zal dinsdag echt helemaal totaal aflopen aldus de MinFin, maar hij heeft tegelijkertijd gezegd dat er nog geen definitief voorstel op tafel heeft gelegen. Zou zomaar kunnen dat Griekenland morgen dus gewoon weer aan tafel zit voor het volgende crisisoverleg. Spannend!

Reaguursels

Inloggen

Ik vind zo spannend Brrr wat n spanning ,heb me eigen al 3 keer leeg geklopt , maar toch voel ik nog steeds die spanning . Ik zit nu met trillende handen me souvlaki op te eten , ongelofelijk wat n spanning

reet kever | 28-06-15 | 10:25

Thorolf...dus wanneer een democratisch gekozen regering in Nederland besluit voortaan geen cent meer af te dragen aan Europa is dat een democratische beslissing en dient men die beslissing gewoon te respecteren.
Ohhh.
Zeg dat dan meteen.

mallekater | 28-06-15 | 09:33

Het is vreemd..... maar ik heb toch sterk de indruk dat er een show opgevoerd wordt. Een Grexit kost het financieel establishment te veel geld en dus gebeurt dat niet. Er komt een regeling met een deel kwijtschelding en een deel afbetaling in 100 jaar. En de ECB blijft Griekse banken steunen, want die macht hebben "we" dit instituut gegeven.
Dan hebben de politici van nu het gered en schuiven ze de problemen naar volgende generaties. Maar alles zal er gedaan worden om een referendum, wat vloeken is in Brussel, te voorkomen!
De EU is een misselijk makende club politici die maling hebben aan democratie en democratische beginselen.

Thorolf | 28-06-15 | 02:22

Zolang Griekenland na afloop van deze onderhandelingen het hulpeloze hertje kan blijven spelen houdt Brussel een achterdeurtje om tientallen miljarden weg te sluizen naar de westerse financiële wereld.
Onder druk van dreigende renteverhoging zijn politici tot alles bereid.

michello | 28-06-15 | 02:03

De EU zal altijd opdraaien voor de Grieken. Al zij het met noodhulp.

sad | 28-06-15 | 01:15

Ik heb geen nagels meer over van al die spanning.
Wat zou er toch gebeuren. Elke dag weer de cliffhanger naar de volgende dag, week, maand. Ik hou het niet meer uit.
Wie wint. De EU of Griekenland.
Hoe dan ook, wij zijn altijd de lul met nog meer naheffingen.

Wim Venijn | 28-06-15 | 00:51

uiteindelijk heeft Europa geen ballen en kost het WEER Geld. Dijsselbloem zijn gedraai en getwijfel ten spijt.(Dijsselbloen is alleen Maar de woordvoerden van duitsland)

republikein72 | 28-06-15 | 00:18

mr Fawlty | 27-06-15 | 20:19

LOL

van de Grieken een brilliante strategische zet .. een 'referendum' .. voor dat woord zijn ze in Brussel nog panischer dan voor de Russen, gewoon volk dat zich mag 'uitspreken', 'democratie' .. bah.
Dus ergens denk ik dat er toch nog een deal komt.. maar dat het nu even hard gespeeld wordt.

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 23:39

,,The Greek government is not prepared to accept the truth."

Hij laat de rest van de zin weg: "that's why we keep telling lies."

Suerte Piet | 27-06-15 | 23:32

nu.nl:
"Dat de Griekse regering het volk zaterdagmiddag opriep om nee te stemmen tegen het Europese reddingsplan, deed echter al de deur dicht voor verdere onderhandelingen, zo liet Dijsselbloem eerder al weten."
-
Draaikont Dijsselbloem heeft kennelijk al weer een zak geld van Ex-goldman Sachs, nu ECB president Mario Draghi gekregen, om de Griekse bodemloze put te dempen.
Paar honderd miljard euro, in middels, dacht ik.

Raider Twix | 27-06-15 | 22:16

Je kunt je nog afvragen of het van beide kanten geen vooropgezet plan is om de EU burger te bedotten.
Want al die miljarden zijn misschien wel via een geheime re-routing de financiële wereld ingevloeid. Daar was immers ook crisis, vlak voor de Eurocrisis. Immense bergen geld waren verloren in die financiële wereld. Goldman-Sachs tot ABN-AMRO stonden op omvallen. Hoe hebben die het voor elkaar gespeeld om binnen de kortste keren zichzelf van de ondergang te redden? Waar kwam al dat geld vandaan, in zo'n korte tijd?

Varoufakis en Dijsselbloem zijn hierna prima goeie vriendjes voortaan, let op de toekomstige mediabeelden. Toch mooi, als alles volgens plan kan worden afgesloten? De burger heeft het geslikt.
Wie moet ook anders al het geld ophoesten, als de burgers er niet zouden zijn..

michello | 27-06-15 | 22:07

Twee kanttekeningen die de Grieken hopelijk ter harte nemen en wij en al onze buren straks ook:
"... you may think that you are living in relative security. Do not keep such illusions. You should look to Greece, to see there the future your elites are preparing for you, for all of us and for our children. It is much easier and intelligent to stop them now, than it will be later." www.counterpunch.org/2015/06/26/the-de...
"... never give the beast what it wants. (…) This is the only chance we have left to get back to true prosperity. Once we cross the line into the realm of worldwide institutionalized interdependency, we will never know prosperity or freedom again." www.zerohedge.com/news/2015-06-26/us-e...

ben kokhals | 27-06-15 | 22:03

Nb. Brussel heeft trouwens ook baat bij dit toneelspel, omdat de domme EU burger blij zal zijn dat Dijsselbloem toch tot op de allerlaatste seconde zijn poot stijf wist te houden, dus het maximale eruit heeft gehaald en een Grieks nationaal debacle heeft weten af te wenden. Al die honderden miljarden, die het anders de EU-burger gekost ook zou hebben, zo'n Grieks faillissement... nou nou.
Maar ja, die laatste seconde...

michello | 27-06-15 | 21:55

Ik zal jullie zeggen, Griekenland draait op, of zelfs nog net na het allerlaatste moment bij.
Want hier worden onderhandelingen op het scherpst van de snede gevoerd. Blufpoker kan volop gespeeld worden, want beide partijen hebben er belang bij dat Griekenland niet afzinkt, zowel financieel niet als geopolitiek niet. Griekenland speelt nu dus maximaal spel, Varoufakis bluft geniaal en dit zal hij volhouden, totdat de EU in de allerlaatste seconde bang voor verliezen op de rode knop drukt en daarmee het laatste voorstel van Griekenland toch dan maar accepteert. Op dat moment heeft Varoufakis er naar omstandigheden een verdedigbaar resultaat uitgesleept. De held. De huidige Griekse regering moet het absoluut best mogelijke onderhandelingsresultaat eruit zien te peuteren, zodat het Griekse volk trots op hun zal zijn. De Grieken weten zelf ook wel dat er iets met hun schuld zal moeten gebeuren. Maar het gaat om de mate van het nationale leiden straks, als Griekenland aan de bak moet. Een acceptabel leiden voor het eigen volk eruit slepen, dat is het doel én de kans op fundamentele, langetermijn-macht voor Varoufakis en zijn partij.

michello | 27-06-15 | 21:42

Der Dijzelblume blijft de vermoorde onschuld spelen.. Heel Duitsland en zijn moeder is trots op Jeroen.
i.imgur.com/bocC57A.jpg

Handsomeboy | 27-06-15 | 21:32

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 21:23

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 21:23

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 21:23

Van Duyvenbode | 27-06-15 | 21:03
Eerder door de oppositie denk ik. Het zijn niet allemaal communisten daar.

Jezusismijnheer | 27-06-15 | 21:09
Naar verluidt lenen ze tegen een belachelijke, heel compatieuze rente.

sad | 27-06-15 | 21:16

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 19:15
Ook goed.
Maar intussen hebben die Grieken jarenlang een mooi lui leventje gehad van ons geld. En morgen, dat zien ze dan wel weer.
Vraagje:
Zijn wij nou zo dom, of zijn die Grieken slim?

ZZP-er | 27-06-15 | 21:14

Optisch verandert er iets, in de praktijk niets. De grieken hebben het grootkapitaal genaaid en hebben schijt aan sancties. De default stelt niets voor en de ECB blijft geld in de banken pompen, dus niks aan de hand.
Het gaat helemaal nergens over en de grieken weten dat. Heel erg goed gedaan door de grieken.

Jim Lovell | 27-06-15 | 21:14

@ Flatulent | 27-06-15 | 20:54

Hoe het verder gaat weet feitelijk niemand, de andere eurolanden kunnen Griekenland niet dwingen om uit de euro te stappen en als de Grieken dat zelf ook niet doen maar wel failliet gaan komen we dus in een nieuwe situatie. Het is onbekend terrein waar we nu in dreigen te lopen. Er is bij de oprichting van de euro nooit rekening gehouden met dit scenario en ik ben het met je eens dat het behalve alleen financiële ook op andere gebieden consequenties kan hebben.
Waar ik op reageerde is jouw begrip voor het vragen om een referendum op dit moment, dat is gewoon weigeren verantwoordelijkheid te nemen en heeft niks met democratie te maken. Als het Tsipras om het democratische element zou gaan had hij dit maanden eerder kunnen doen want anders dan jij beweerde is er helemaal niks aan de situatie veranderd qua vraag en aanbod bovendien is de economische situatie alleen maar verslechterd omdat de Grieken de onderhandelingen steeds hebben gefrustreerd. De Grieken moeten dinsdag ruim een miljard overmaken aan het IMF, geld dat ze niet hebben en naar het zich nu laat aanzien ook niet gaan krijgen, wat inhoud dat ze technisch failliet zijn en dus geen pensioenen en/of andere uitkeringen, ambtenarensalarissen etc. kunnen uitkeren daarmee is de gemiddelde burger dus slechter af dan wanneer ze minder krijgen dan nu maar wel iets. De Russische economie ligt ook op zijn gat dus daar hoeven ze financieel ook niet veel van te verwachten.

Capt. Iglo | 27-06-15 | 21:12

Bij het lenen van geld zou iemand geen rente moeten vragen. Exodus22v24 Als u aan iemand van mijn volk geld leent, aan een noodlijdende in uw omgeving, gedraag u dan niet als een geldschieter. U mag geen rente van hem eisen.

Jezusismijnheer | 27-06-15 | 21:09

Grieken gebruiken hier het uitroepen van een referendum alleen maar om de boel nog langer te rekken, zodat Griekenland nog een maandje op kosten van de ECB/ europa kan pinnen, zit echt niets democratisch achter.

louis6227 | 27-06-15 | 21:09

necrosis | 27-06-15 | 18:24
Als Nederland een referendum had gehouden over steun aan Griekenland dan hadden ze dat geld nooit gekregen. Dan hadden we niet al die miljarden weg gegooid en hadden we nu geen voedselbanken nodig.

ZZP-er | 27-06-15 | 21:08

Krijg er wel zin an, in die gyros!

vmk | 27-06-15 | 21:06

Is het zo dat bij een faillisement verklaring door de Grieken en een evt. grexit, de leiders van de Griekse regering zullen worden vermoord door de CIA?

Rest In Privacy | 27-06-15 | 21:03

Capt. Iglo | 27-06-15 | 20:46
Het valt nog maar te bezien of ze failliet gaan. Dat is wat de EU iedereen wil doen geloven : "stap uit de EU en eindig als een derde-wereld land"
Maar in de praktijk kon het wel eens gunstig uitpakken voor de Grieken. Niet alleen kunnen ze hun eigen munt terugkrijgen en eventueel devalueren, maar ook zijn ze straks niet langer gebonden aan bv EU sancties tegen Rusland en andere landen. het schijnt dat China toch ook wel zeer geïnteresseerd is in de situatie en die hebben geld genoeg om Griekenland (uiteraard tegen voor China gunstige voorwaarden) uit de brand te helpen.

Voor de Eu staat er net zoveel op het spel want we dreigen niet alleen een EU bondgenoot kwijt te raken (en daarmee de geloofwaardigheid in de EU), maar mogelijk ook een NAVO bondgenoot op een strategisch erg belangrijke plaats.
vergeet niet dat Griekenland in het verleden ook al eens de NAVO is uitgestapt en dat nu ook zou kunnen doen als de andere partijen daar genoeg tegenover zetten.

het is maar de vraag hoeveel geld Brussel (en de VS) ervoor over hebben om geen Russische of Chinese basis in Griekenland te krijgen.

Flatulent | 27-06-15 | 20:54

Het Griekse parlement gaat volgens mij dat referendum tegenhouden. Leuk hoor zo'n clubje communistische pokeraars, maar hun 15 minutes of fame zijn nu wel weer over. Blijft het feit dat alleen een heel aanzienlijke kwijtschelding het probleem op kan lossen en dat alle politici hopen dat dit niet in hun tijdperk hoeft te gebeuren. Niemand durfde in 2010 te zeggen dat er alweer banken gered moesten worden.

james white | 27-06-15 | 20:54

Rutte had geen seconde na hoeven denken of hoeven overleggen, maar ons desnoods met 40% belastingverhoging opgezadeld, zonder dat we daar ook maar één woord over te zeggen hadden.
Flatulent | 27-06-15 | 20:33

Nou, daar heb je gewoon een punt! Rutte had ons naar de gvd geholpen. Hier hebben de grieken tenminste nog wat te kiezen

Waakvlam | 27-06-15 | 20:52

Veel Vaak | 27-06-15 | 20:35
Je zegt het. Het is duidelijk dat er velen garen spinnen bij deze crisis. Soms is het beter dat beslissingen overkoepelend genomen worden. Maak me nu maar af, spinners.

sad | 27-06-15 | 20:51

Ochja, de allerlaatste kans, waarna ze weer een klap geld krijgen, en dan over een maand willen ze weer niet aan de voorwaarden voldoen en krijgen ze weer een allerlaatste kans, waarna ze weer een lening krijgen etc etc..
Ik hoop dat ze op het ministerie van Financiën heel hard bezig zijn het uitstaande bedrag voor de Nederlander te minimaliseren, maar dat zal wel niet aangezien we liever het braafste solidaire jongetje willen zijn..

henkdekanarie | 27-06-15 | 20:49

@ Flatulent | 27-06-15 | 20:33

De situatie nu is hetzelfde als een maand geleden en 4 maanden geleden. De Grieken hebben geld nodig om overeind te blijven en de EU wil ze dat geld lenen mits ze hun overheidsfinanciën op orde brengen, dat houdt helaas is dat ze impopulaire maatregelen moeten nemen en dat willen de Grieken niet omdat ze zo stom zijn geweest dat de kiezer te beloven. Een referendum was prima geweest, 5 of zelfs 2 maanden geleden, niet als je 2 dagen voor de betalingstermijn verstrijkt met dat plan komt en het pas na die termijn kan uitvoeren. Tsipras wil gewoon voor de verantwoordelijkheid van zijn wanprestatie weglopen. Het leven voor de Griekse burger is momenteel slecht en door aan de eisen van de EU te voldoen had het er op korte termijn alleen maar minder op geworden maar je kan beter 600 eu in plaats van 800 eu pensioen krijgen en dat pas op je 62ste in plaats van je 55ste dan helemaal niks(!), wat gaat gebeuren als ze failliet gaan. Dat krijg je ervan als je mensen zonder enige bestuurlijke ervaring, die roepen wat leuk klinkt maar niet realistisch is aan het roer zet.

Capt. Iglo | 27-06-15 | 20:46

Of de Grieken nou gelijk hebben of niet, deze actie is geweldig van ze. Dreigen met een referendum is natuurlijk not done bij de EUSSR.
VerDijsselbloem, steek die rode PVDA roos maar in je reet. Dag baantje in Brussel. Fantastisch dit! Ik ga morgen bij de griek zitten en geef heel de zaak een rondje. Dit voorbeeld volgen nog veel meer landen straks. De Oost Europese omdat ze dobbermoslims moeten binnenhalen, de UK omdat ze sowieso een referendum krijgen en 60%van het Engelse volk tegen is en god knows wie er nog bijkomt.
Gaan we het dan toch meemaken?

Waakvlam | 27-06-15 | 20:43

Go Greece Go!!

BlowingBubbles | 27-06-15 | 20:41

Hoop dat het snel gepiept is heb namelijk 31 kilo zilver gekocht voor 16.500,- die mogen best 30.000 waard worden ten tijde van paniek en euro problemen.

Veel Vaak | 27-06-15 | 20:35

@bakoenin | 27-06-15 | 20:04

Inderdaad, Gr hoort niet in de EU thuis.
De daling van de welvaart gaat bijna net zo hard als de stijding toen GR bij de Euro kwam.
Maar ik begrijp dat jij dat niet ziet.

Misschien kunnen ze beter een vazalstaat worden van Rusland.... zoals zovele vazalstaten gelukkig zijn bij Rusland... (/sarcasme)

Back OT:
Wat is de beste keuze: als 3e wereldland ergens onder het niveau van de Soedan of als slaven van de EU, beste bakoenin?

De jonge hoger opgeleide Griek heeft de keuze al gemaakt en is weg. En de Griek met geld op de bank staat bij het pinapparaat voor... Euro's.
En niet voor Drachmes. Gaat er al een belletje rinkelen?

Nogmaals, mijn waarde bakoenin, welke keuze heeft de Griek al gemaakt: jouw verafschuwde 'slavernij' medt de Euro of de dood/gladiolen...

filibuster | 27-06-15 | 20:34

sad | 27-06-15 | 20:27
Het referendum gaat over de situatie van nu en niet die van een maand geleden. Tsipras is vanaf dag 1 duidelijk geweest dat hij geen zwaardere bezuinigingen wil Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar hij staat in ieder geval voor wat hij zegt.
Nu staat hij voor de keuze om toe te geven aan Brussel en daarmee zijn kiezers te verraden, of zijn poot stijf houden en uit de EU gaan.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je voor een dergelijk ingrijpend besluit overleg pleegt.

En wanneer heeft Nederland een referendum gehad waar écht naar geluisterd werd?

Rutte had geen seconde na hoeven denken of hoeven overleggen, maar ons desnoods met 40% belastingverhoging opgezadeld, zonder dat we daar ook maar één woord over te zeggen hadden.

Flatulent | 27-06-15 | 20:33

Uw Euro is maandag nog 1$ waard! En Dinsdag, zitten te weer te lullen. Pes Ochi!Beter sterven zonder geneesmiddelen dan je overgeven aan het nieuwe Nazisme van de EU!

Hermes Trismegistus | 27-06-15 | 20:32

Flatulent | 27-06-15 | 20:20
Massaal? 36,3% is nog altijd 63,7% niet.
En nogmaals, van mij mogen ze referenda houden zoveel ze willen. Maar niet eisen dat ze ondertussen na de deadline, toch nog ons geld blijven toegestopt krijgen.

sad | 27-06-15 | 20:27

Referendum had prima gekund als ze dat een maand geleden hadden gedaan, maar nee hoor. ze willen alleen maar tijdrekken, zodat ze in de tussentijd de banken leeg kunnen trekken die door de ECB dan nog zolang overeind gehouden moeten worden.

louis6227 | 27-06-15 | 20:25

De tientallen charitatieve clubjes kunnen halverwege augustus aan de bak: "Help de Grieken de zomer door"

SpeurHaan | 27-06-15 | 20:21

sad | 27-06-15 | 19:18
De regering had ook geen referendum nodig. In de laatste verkiezingen heeft het volk zelf massaal gekozen voor Tsipras en zijn beloften om de extreme bezuinigingen stop te zetten.

Als hij dan door Brussel onder druk gezet wordt om zijn verkiezingsbeloften te breken, dan getuigt het alleen maar van balle4n dat je dat in overleg met diezelfde kiezer doet en aan de kiezer overlaat of je deze beloften moet breken.

Als het niet om Griekenland maar om Nederland gegaan zou zijn, dan zou Markje vanaf dag 1 al met de broek op de enkels en ingevette kringspier aan het overleg hebben deelgenomen.
VVD en pvda hebben sowieso vrijwel elke verkiezingsbelofte gebroken dus wat mij betreft heb ik respect voor de manier waarop Tsipras werkt. Hij is aan de macht gekomen met bepaalde beloften en die wil hij waar maken.
En de EU draait echt wel bij want anders wordt papa bama boos.

Flatulent | 27-06-15 | 20:20

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 19:57

Ik denk dat de vrijgekomen plaats van Christiane F am bahnhof binnenkort wordt ingenomen door Angela M.

mr Fawlty | 27-06-15 | 20:19

bakoenin | 27-06-15 | 20:04
Je zegt het zelf. Er is geen referendum nodig. Het stemadvies van Tsipras en kornuiten is gekend. Een referendum is enkel rekken en trekken aan een morsdood paard en de schuld voor de ultieme chaos op het Griekse volk steken. Nu eruit en geen cent meer (ok niet van jou, anarchisten hebben er geen) naar de Griekse banken.

sad | 27-06-15 | 20:18

Fuck de hele handel.
Altijd gewerkt, premies betaald voor????
Bijdrage aan EU, Euro, IS infiltranten en wat voor de debielen nog
verder bedenjen.

Wolly | 27-06-15 | 20:17

Spannend, hoor. Ëcht de allerlaatste kans voor Griekenland. Zucht.

Rest In Privacy | 27-06-15 | 20:16

Hoop dat de vlaggen nu echt uit kunnen en dan op volle kracht vooruit na de grexit de next totdat die smerige zooi in Brussel ophoud te bestaan.

Toontje-lager | 27-06-15 | 20:12

Joh, waar maak je je druk om. We krijgen alles terug. Met rente. Door onze kundige Haagse leiders beloofd. Dus waar. Toch? Jan Kees? Didi? Alexandertje?

De Koning van EHV | 27-06-15 | 20:09

Roep 'referendum' en de EU zwijnen zweten peentjes. Bang zijn ze, niet machtig.

Harry Turtle | 27-06-15 | 20:07

geven = geeft

mr Fawlty | 27-06-15 | 20:05

Martin_rsd | 27-06-15 | 19:56

Laten we hopen dat Brussel de Grieken nog duizend miljard euro geven. Onze ongekozen vriendjes in Brussel hebben de waarde van de euro dermate uitgehold dat dat ook niets meer uitmaakt.
Maar als dat nodig is om de europese burger eindelijk de ogen te openen, zou het dat wel waard zijn en kunnen we fijn terug naar de EEG.

mr Fawlty | 27-06-15 | 20:04

filibuster | 27-06-15 | 19:53
Welke luxe?
25 % werkloos, 50% van de jeugd werkloos?
Voor 30% geen gezondheidszorg meer?
Gehandicaptenzorg en zorg voor geestelijk gestoorden volledig weggevallen. Honger en vele zelfmoorden
Welke luxe?
Als ze voor de EU kiezen is dat het resultaat tot 2030 in ieder geval.
En ze moeten voor die wat jij dan noemt luxe buigen als knipmessen. Ze zullen dan slaven zijn.
Nu weet ik niet hoe jij in elkaar zit maar ik zou echt voor deze luxe bedanken en de edelmoedige aanbieders vertellen dat ze die luxe daar mogen stoppen waar de zon niet schijnt.
De dood of de gladiolen> Nooit buigen voor slavernij, geen enkel individu en geen enkel volk.
En de EU is slavernij.
En dan nog iets, ook al staat er morgen een heel rijke Griek op die 400 miljard deponeert in de EU kas dan merken u en ik daar helemaal niets van. U en ik zien daar geen eurocent van.

bakoenin | 27-06-15 | 20:04

Top nieuws voor een zaterdag, schitterend. Hoop dat de Grieken ballen hebben, lijkt me een prima experiment.

Latrinalia | 27-06-15 | 20:01

Er is niets leuker dan je land weer op te bouwen nadat het is gesloopt door de EU. Maar dan natuurlijk *zonder* EU

doskabouter | 27-06-15 | 20:01

Het blijft toch altijd weer verbazingwekkend dat de Nederlander op relnichten en oplichters blijft stemmen.
bakoenin | 27-06-15 | 19:50

Mij is ooit verteld dat dat in de psychiatie 'het stockholm-syndroom' genoemd wordt.

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:58

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 19:58

De Grieken moeten iets van 1,7 miljard euro betalen voor 30 juni, en hun handtekening zetten onder een leen wurg contract van 7 miljard. Tekenen ze niet, krijgen ze geen lening.
Als Griekenland 30 juni gewoon 1,7 miljard stort, en geen nieuwe lening neemt zijn ze echt niet direct uit de Euro, mogelijk hebben ze al 2 miljard van de 1 miljard per dag noodhulp voor de pinautomaten apart gezet om die 1,7 af te lossen.
Het is onbegrijpelijk hoe dit allemaal wordt opgeblazen, Griekenland zal nog minimaal 1 jaar gewoon "in" de Euro zitten, en waarschijnlijk altijd.

Martin_rsd | 27-06-15 | 19:56

De Grieken moeten iets van 1,7 miljard euro betalen voor 30 juni, en hun handtekening zetten onder een leen wurg contract van 7 miljard. Tekenen ze niet, krijgen ze geen lening.
Als Griekenland 30 juni gewoon 1,7 miljard stort, en geen nieuwe lening neemt zijn ze echt niet direct uit de Euro, mogelijk hebben ze al 2 miljard van de 1 miljard per dag noodhulp voor de pinautomaten apart gezet om die 1,7 af te lossen.
Het is onbegrijpelijk hoe dit allemaal wordt opgeblazen, Griekenland zal nog minimaal 1 jaar gewoon "in" de Euro zitten, en waarschijnlijk altijd.

Martin_rsd | 27-06-15 | 19:56

sad | 27-06-15 | 19:44
Dat kon niet vroeger want de Trojka wou het onderste uit de kan.
En nu ze dat dan hebben weigeren ze een democratisch proces wat de Griekse bevolking het eindoordeel geeft over hun lot, het lot van 9 miljoen mensen wat decennia lang word vastgelegd.
Ja wij willen ook graag een referendum, een referendum wat dan ook nog eens geldig is en niet als toiletpapier wordt gebruikt zoals dat van 2005.
Snap je wie hier de schoften zijn?
Niet de Grieken in ieder geval.

bakoenin | 27-06-15 | 19:54

mindless | 27-06-15 | 19:45

Die zit zich bij kpn helemaal kapot te lachen met 750k per jaar. Voor bewezen diensten.

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:53

@bakoenin | 27-06-15 | 19:41

En nu?

Als de Grieken nee stemmen volgens het Syriza advies dan zijn ze de luxe kwijt die ze hebben. Ja ook nu, want GR is een 3e wereld land.

Als ze ja stemmen kan Syriza zich opheffen. Want dat is tegen de eigen geloofwaardigheid in.
Hoe dan ook is de GR politiek voorlopig uitgespeeld.

Hoe dan ook is een referendum te laat voor enige geloofwaardigheid. Laat dat duidelijk zijn. Hoe zielig dat ook is... dan had Syriza hier betere spelletjes moeten spelen.

filibuster | 27-06-15 | 19:53

Outsider-Inside | 27-06-15 | 19:31

kijk. En daar pak je de stier bij de ballen. De Grieken snappen wat democratie inhoudt. In Nederland kan de coalitie doen en laten wat ze wil want uiteindelijk is de eindverantwoordelijke een onaantastbare inteeltdt duitser met een megalomane werkloosheids-uitkering.

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:51

mindless | 27-06-15 | 19:45
Die grafbak heeft allang zijn kostje gekocht en lacht zich den piemel uit den pantalon. Het blijft toch altijd weer verbazingwekkend dat de Nederlander op relnichten en oplichters blijft stemmen.

bakoenin | 27-06-15 | 19:50

Het beangstigende is dat een klein clubje in Brussel (de EU Commissie) salamigewijs stap voor stap steeds meer beslissingen neemt en gaat nemen over ons en over hoe wij moeten leven en vooral over hoeveel we moeten betalen, alles ZONDER democratisch mandaat van de 500 miljoen Europeanen van Das Vierte Grossdeutsche Europaeische Reich waar Balkenende ons tegen onze wil heeft ingeluisd, terwijl hij met de uitslag van ons referendum zijn democratische achterwerk afveegde.

En het zogenaamd democratisch gekozen orgaan: het EU Parlement (van 28 landen die met de belangen van Nederland geen moer van doen hebben) is slechts een rubberstamp clubje, dat achteraf als de beslissingen al zijn genomen, mag oreren en moet ja-knikken en alleen maar moet goedkeuren.

Hitler had zijn vingers afgelikt bij deze bloedeloze staatsgreep die Brussel steeds een stapje verder bij totale dictatuur brengt, En het volk trapt er in omdat elk sluw salami stapje zogenaamd om ECOMOMISCHE REDENEN wordt gedaan voor de "bestwil" van de economie(kuch), terwijl het in feite pure machtpolitiek is van het door de internationele corporties gecontroleerde Brussel; de corporaties die de EU in hun macht hebben en van de EU een tweede USA willen maken met miljoenen arme werknemers die met de pet in de hand smeken om alsjeblieft een karig baantje naast een kleine groep schatrijke proleten die met de dag rijker worden en het volk uitzuigen.
-
Ik ben beslist geen communist maar ik kan de ideologie van Marx ergens wel begrijpen, die ontstond in een tijd waar de mensen ECHT als slaven werden behandeld en geen alternatief hadden dan opstand.

Maar de verdeel en heerspolitiek, waarbij de overheden heel sluw andere volkeren binnen halen zodat men zelfs geen eenheid meer kan vormen tegen Brussel omdat het volk te druk is met klagen over elkaar, schijnt te werken. Jammer dat niemand het door heeft..!

Daarnaast werkt de oude Romeinse truuk van geef het volk brood en spelen ook erg goed, We hebben allemaal TV en voetbal en films; en brood hebben we ook (nog steeds), dus iedereen houdt zijn bek en stemt voor dezelfde landverraders die ons geld weggeven aan het buitenland en Brussel met als bonus onze soevereiniteit etr gratis bij, en men gaat ziende blind door met het demoniseren en belachelijk maken van de enige parlementarier die ons letterlijk met gevaar voor eigen leven waarschuwt.

telelezer | 27-06-15 | 19:48

Waar zit die dikke nicht eigenlijk die ons onze centen plus rente heeft beloofd?

mindless | 27-06-15 | 19:45

Sliptong | 27-06-15 | 19:32

Proost !!

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:44

bakoenin | 27-06-15 | 19:41
Zoals Wilders zegt: wij dan ook.
Ok als dat allemaal veel vroeger gebeurd was.

sad | 27-06-15 | 19:44

Na de vierhonderdnegenenzestigduizendste keer glas plas was word ik net zo moordzuchtig als IS.
De vent die het ooit verzonnen heeft was al niet leuk.

uisge baugh | 27-06-15 | 19:44

Moest ik een aluhoedje zijn, ik zou denken dat Tsipras een handlanger van Poetin is.
Moet het Griekse parlement nog beslissen of dat referendum doorgaat? Dat zou voor nu, voldoende democratie zijn.

sad | 27-06-15 | 19:42

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:31
Zijn goed te doen, als een engeltje over je tong...

hier openen | 27-06-15 | 19:42

La Bailaora | 27-06-15 | 19:39
De EU en democratie en referenda gaat niet zo goed samen.
Dat zou toch sommige mensen te denken moeten geven.
Helaas na de comments hier gelezen te hebben duurt dat denken voor velen nog wel even.

bakoenin | 27-06-15 | 19:41

Er zou een referendum komen zodat de Grieken kunnen beslissen.
Democratie en de EU dat gaat niet samen

GateKeeperNL | 27-06-15 | 19:39

--sql error-- | 27-06-15 | 19:26
Was dat maar waar. Misschien statistisch worden we ouder, maar kijk eens om je heen. Ik bv ben nog geen 67 en sta al op omvallen.

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 19:39

176617 | 27-06-15 | 19:31
Lol en inderdaad, niet sollen met Sparta want dat krijg je terug op een manier die je niet wil.

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:39

Outsider-Inside | 27-06-15 | 19:31
Klopt niet, de laatste keer dat de Grieken een referendum wilden mocht dat niet van de EU.
Weet u nog wel?

bakoenin | 27-06-15 | 19:35

Jammer maar helaas. Democratie is een luxe. Op een zinkend schip heeft men veelal meer aan een dictator.

sad | 27-06-15 | 19:34

om Griekenland er in te rommelen.
@Dhr. de Wit | 27-06-15 | 19:22
En Italië...

La Bailaora | 27-06-15 | 19:32

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:27
Goed onthouden: de zaadjes uit de balzak van Drees die het net niet gered hebben, maken nu de dienst uit! *dubbele whiskey aanreiken doet*

Sliptong | 27-06-15 | 19:32

Onderhandelingen lopen net zo lang tot dat onderhandelingen lopen.
Dan had de Trojka moeten zeggen dit is het eindbod en verder valt er niets te onderhandelen.
Dat is niet gebeurd tot eergisteren.
En dus was een referendum niet eerder mogelijk.
Heel simpel dus.

bakoenin | 27-06-15 | 19:32

@sad | 27-06-15 | 19:18

Klopt. Laatste keer dat de Grieken een referendum hadden was in 1974 (na het einde van het Kolonelsbewind) over de keuze tussen een Republiek of een Monarchie.

Uitslag: 69,2% voor Republiek, 30.8% voor Monarchie.

En toen werd Griekenland dus een Republiek en mocht voormalig Koning Constantijn de rest van zijn leven buiten Griekenland gaan doorbrengen.

en.wikipedia.org/wiki/Greek_republic_...

Outsider-Inside | 27-06-15 | 19:31

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 19:31

Hoe is het trouwens met de Hollandse Nieuwe, smaakt 'ie een beetje dit jaar. Iemand ?

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:31

@Tipo
Mooi he, democratie, referendum, transparantie, als je die woorden gebruikt valt het brilletje van Jeroentje z n Pvda landverraders neusje af omdat hij weet dat z n baas Juncker zich zal verslikken in z n whisky.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-15 | 19:30

bakoenin | 27-06-15 | 19:24
Het eindbod is pas bekend omdat de Grieken zo lang treuzelden met hun voorstellen. Dit spel is al maanden bezig. En jaren 70 en 2015, is zowat 40 jaar. Nogmaals het gaat om uitstellen dan de deadline, uitvluchten om zich in te dekken als het mis gaat en zolang mogelijk uitpersen van de andere lidstaten.

sad | 27-06-15 | 19:29

@louis6227 | 27-06-15 | 19:16
Die nieuwe regering zal toch echt bij Angela op de knieën moeten.
Ik wens ze sterkte, ik doe het niet!

necrosis | 27-06-15 | 19:28

necrosis | 27-06-15 | 18:08
Samen de Egeïsche zee kopen? Ik heb nog een paar ruggen op de bank. Anders steelt die Dijsselbloem t toch...

Sliptong | 27-06-15 | 19:28

Sliptong | 27-06-15 | 19:25

Ik stond al op ontploffen en dan kom jij ook nog eens met Franske aanzetten. Bedankt he, lol

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:27

necrosis | 27-06-15 | 19:22
omdat het ook niet te verdedigen is dat dat jongeren/werkenden maar alles moeten inleveren voor een zeer grote groep gepensioneerden (die steeds ouder worden).

--sql error-- | 27-06-15 | 19:26

3Xniks | 27-06-15 | 19:24
Denk jij nu echt dat of ze er wel of niet uitschoppen of dat ze nu wel of niet terug betalen jou een dubbeltje voordeel op levert?

bakoenin | 27-06-15 | 19:26

de-erfen-holland | 27-06-15 | 19:16

Chapeau ! Helemaal met je eens.
In het voorbeeld maakt het niet uit of vario de knikkers daadwerkelijk in bezit heeft of afgedragen aan D/Fr banken. Ik schetste een voorbeeld waar het bijdrukken van geld en het opkopen van waardeloze staatsobligaties toe zal leiden. Namelijk, waardevermindering van de knikkers en tegelijkertijd een oplopende schuld bij de klas. En wie moet dat uiteindelijk betalen ? Juist, hun ouders (de europese burgers)

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:25

necrosis | 27-06-15 | 18:18
En Timmerfrans met z'n privilege etentjes. Socialistische fascisten onder elkaar.

Sliptong | 27-06-15 | 19:25

Wanneer is deze charade nou eens een keer afgelopen?

bft | 27-06-15 | 19:24

Schop ze er uit, en laten we onze tijd aan zinniger projecten besteden.

3Xniks | 27-06-15 | 19:24

sad | 27-06-15 | 19:18
Geneuzel, 4 jaar geleden werd een referendum door de EU getorpedeerd.
Een referendum over het huidige voorstel was niet eerder mogelijk om dat deze uitkomst pas gisteren bekend was. Dit is het eindbod van de EU

bakoenin | 27-06-15 | 19:24

@louis6227 | 27-06-15 | 19:16
Ik vraag me ineens af waarom Nederlanders niet in opstand komen tegen pensioen op de leeftijd van 67.

necrosis | 27-06-15 | 19:22

Terwijl de wereld nog nasidderde van 911 zag ik Gerrit Zalm lachend de eerste euro's uit de pin trekken op 1 januari 2002. Had er toen al een slecht gevoel over, een nieuwe munteenheid lanceren terwijl de wereld in brand staat. Maarja, ik ben slechts een domme boer...

De echte schuldigen zijn Frankrijk en Duitsland en Goldman Sachs. De landen hebben toentertijd de boel onder druk gezet om de euro in te voeren en "slechte" landen toe te laten en Goldman Sachs heeft boekhoudkundige truukjes uitgehaald om Griekenland er in te rommelen.

Dhr. de Wit | 27-06-15 | 19:22

Wie wou de EU?
Wie wou de Euro?
Brussel roles the world.
Dus bek houden, wij zitten hier namens jou.
Democraties gekozen door jou.

Wolly | 27-06-15 | 19:22

De Griekse regering had al tijd genoeg om referenda te organiseren. Het laatste referendum dateert ergens van de jaren 70. Dit gaat niet om democratie maar om uitvluchten en uitstellen.

sad | 27-06-15 | 19:18

Laat maar failliet gaan die bananenrepubliek. Al was het maar om van het gezeik af te zijn.

panadol | 27-06-15 | 19:18

Ik verlang terug naar de EEG.
snakeplisskin | 27-06-15 | 19:06

Ik heb zo indruk dat jij niet de enige bent =p

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:18

@Van Duyvenbode 18:47
Als een nationale politicus in Brussel om tafel zit en de verboden woorden 'referendum' of 'democratie' noemt, dan is die af.

Dus dat het staads meer op een dictatuur gaat lijken, dat klopt. Timmermans heeft met Juncker een rapport geschreven wat daar ook nadrukkelijk op aanstuurt, maar dan met Newspeak. Een soort dictatuur in het kader van de democratie. Waarbij democratie pas de laatste stap is in de Europese eenwording ipv de eerste.

Ja de EU en de Eurozone zijn dictaturen. Zeker.

tipo | 27-06-15 | 19:17

@mr Fawlty | 27-06-15 | 18:49

Ik geloof niet dat die Variofocus z'n knikkers nog heeft. En wat mij betreft mag Griekenland uit de EU.

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het creeren van 1 land (dat willen ze uiteindelijk in Brussel geloof ik) nooit goed af kan lopen. We zijn geen USEurope en zullen dat ook nooit worden hoop ik. De Economische samenwerking is mooi maar de meeste ander ideeën lopen toch vooral op een ellende uit.

Ik geloof dat in de bevolking van heel Europa er maar weinig mensen die echt zitten te wachten op de volksvertegenwoordiging in Brussel die behalve het opvreten en weg geven van enorm veel belastinggeld niks bereikt.

De Grieken zijn beter af zonder Euro en zonder Europa. En voor Nederland zou het ook niet slecht zijn was het niet dat onze import en export enorm onder druk komt te staan en daarmee de Nederlandse economie in het gevaar komt.

de-erfen-holland | 27-06-15 | 19:16

over een week of 4 wordt in een griekse chaos tsirpas gewipt, komt er en nieuwe regering tekent bij het kruisje en komen ze weer terug in de eruo en EU.

louis6227 | 27-06-15 | 19:16

ZZP-er | 27-06-15 | 18:57
Heeft niks met ballen te maken, maar met mislukte bluf of een psychische aandoening. Dat land stort volledig in de afgrond.

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 19:15

@NB-Stb | 27-06-15 | 19:03
Vergeet niet om een middelvinger naar Griekenland op te steken.
Een Griekse barman had mij destijds prima uitgelegd hoe zij de EU om de tuin wisten te lijden.
En nogmaals:
De buitenlandse tegoeden van Grieken op oa Zwitserse bankrekeningen is hoger dan de totale Nederlandse staatsschuld!
Fuck Griekenland!

necrosis | 27-06-15 | 19:15

Het is gewoon redelijk simpel.
De Griekse regering wil een referendum over de eisen van de Trojka, omdat ze geen mandaat heeft om daar mee in te stemmen. Dat is wat noemt democratie. Wat de uitkomst van dat referendum ook mag zijn, de Griekse regering zal die uitkomst eerbiedigen. Dat is wat men noemt democratie.
Behalve in de ogen van EU en PvdA dictator Dijsselbloem.
Die wil namelijk alles er door drammen zonder rekening te houden met wat het volk wil.
De kiezer mag volgens dictator Dijsselbloem eens in de 4 jaar een stem uit brengen voor een verkiezingsprogramma, en daarna mag dat verkiezingsprogramma dienen als toilet papier volgens Dijsselbloem
De Dijsselbloemen van deze wereld hebben niet zoveel met referenda.
Akkie bah, een volk wat zelf beslist het moet niet gekker worden.
Ruim 5 jaar zijn ze nu al aan het etteren, het eerste referendum wat de Grieken wilden werd met het mes op de keel afgeschoten.
En er werd toen een stelletje technocraten neergezet niet verkozen die het ook niet konden oplossen.
Nee onze EU lieden hebben het niet zo op referenda.
Tenslotte moet je diegenen die je vertegenwoordigd geen enkele inbreng geven.

bakoenin | 27-06-15 | 19:14

Ja ja Dijsselbloem dat kan, ook de bevolking vragen wat ze er van vinden, een referendum, kan Jeroentje niet tegen, transparantie, de gluiperd.
Wel goed om te zien dat Jeroentje tegen Nee- knikkers aan kan lopen, maakt tie dat ook eens mee.
Komt goed, 1,9 BN winst v/d ECB gaat direct naar het IMF, tijd zat.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-15 | 19:14

De Tijd: "De vraag is hoe de ECB moet omgaan met de Griekse systemische banken en met de filialen van die banken in andere landen zoals Cyprus. Er zijn kapitaalcontroles nodig maar de Griekse minister van Financiën zei vroeger al daar niet van te willen weten. De procedure voor dit soort noodsituaties is dat de centrale bank van het getroffen land de minister van Financiën vraagt een wetsontwerp op te stellen voor kapitaalcontroles, dat dan wordt voorgelegd aan het parlement. Maar wat als die minister niet meewerkt? Het is op dit soort vragen dat de 18 overblijvende ministers van Financiën een antwoord moeten vinden."
En ondertussen laat de communistische griekse regering, het ECB geld door de grieken wegsluizen.
Volgende week maandag verjaardag van het kalifaat, totale chaos in Griekenland en een met Rusland sympathiserende Griekse regering. Er zijn voor minder aanleidingen, oorlogen uitgebroken.

sad | 27-06-15 | 19:14

Dit wordt oorlog, fysieke oorlog, of wij plegen een staatsgreep met onze troepen of de Grieken bombarderen Brussel/Luxemburg/Straatsburg.

Fark Mutte | 27-06-15 | 19:14

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:11
Pleurt * mij * naar boven

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:13

Het enige lichtpuntje van een Grexit is dat al die geopolitieke nitwits dan eindelijk te zien krijgen hoe de eerste onderbuik kriebels plaats gaan maken voor diepe economische malaise. Alleen zal dat voorrecht ten koste gaan van heel veel Grieken
Dwaas Tsipras mag dan nog een paar keer op de foto met Poetin om dan alsnog een manier zal moeten vinden om zijn schulden te betalen om daarna machteloos toe te kijken hoe zijn land met idiote pensioenen en overbetaalde en zwaar overtallige ambtenarenapparaat de Egeïsche zee in zakt.

Mike Oxlong | 27-06-15 | 19:12

Dus het ene failliete land leent van een ander zo niet nog faillieter land en nu gaat de hele bende op de fles? Mooi! Plop & proost!

Geitenwollensokjuhz | 27-06-15 | 19:12

Tussenstand Varoufakis - Verdijsselbloem nu: 3-0

Dijsselbloem is er weer in getuind. De zwarte piet ligt nu helemaal bij hem. De Griekse bankrun is nu duidelijk aan het versnellen nu en de bal ligt nu bij Mario Draghi die weinig andere opties meer heeft nu dan de ELA aan de Griekse banken ergens de komende 24-48 uur te staken en daarmee de ultieme kop van jut wordt voor de Grieken. De Grieken hebben inmiddels honderden miljarden Euro's cash in het buitenland en in de matras verstopt, die redden zich echt wel de komende tijd. Griekenland wordt gewoon nog meer een cash economie dan het altijd al was.

Ondertussen is voormalig Premier Papandreou nu verzeild geraakt in een persoonlijke Twitter-oorlog met Zerohedge, fascinerend wat er nu allemaal ineens gebeurt:

www.zerohedge.com/news/2015-06-27/gree...

Outsider-Inside | 27-06-15 | 19:12

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 19:08
Eens en dan mag van de euro blijven als handelsmunt voor ex/import en het klootjesvolk zijn/haar eigen munt.

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:11

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 19:01

ik hoorde net Jan Kees en de Dijss in duet.
Hoe geweldig toepasselijk, die tekst.
youtu.be/ZNaoCFqCzMk

mr Fawlty | 27-06-15 | 19:11

filibuster | 27-06-15 | 19:05
Eens! maar voor mij had het niet gehoeven en volgens mij voor jou ook niet. Maar het probleem is er. Slikken en doorgaan maar niet op deze manier doorgaan.

Toetsiemonster | 27-06-15 | 19:11

@(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 19:01
Natuurlijk slaapt die nog rustig, die heeft flink wat glijmiddel gekocht tegen het 6% tarief....

necrosis | 27-06-15 | 19:09

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:06
Ik ook. Een EEG met dichte grenzen, maar wel vrij verkeer van goederen en personen. Met het juiste kleurtje dan hè?

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 19:08

En het kost geld jongs dit soort flop-overleggen. Het punt is niet zozeer de lening, maar het uithollen van de griekse democratie. Dat zijn de voorwaarden die brussel stelt om opnieuw een lening te krijgen.

Ik zou ook zeggen Fuck brussel, op waarop alles weer braaf afgeschreven wordt en griekenland volgend jaar nog in de euro zit.

Anoguurder | 27-06-15 | 19:08

Ik verlang terug naar de EEG.

snakeplisskin | 27-06-15 | 19:06

@Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:56

Je antwoord is duidelijk.

Laat verder duidelijk zijn dat de de vijand van je vijand niet je vriend is.
Hoe eerder Juncker en zijn trawanten verdwenen zijn hoe beter. Hiernaast spuugt GR de permanente geldstroom sinds 1981 in de bek. En nee, niet de leningen waar wij helaas nu eigenaar van zijn, maar de dagelijkse stroom EFSF en andere gelden die we blijven betalen.

En zie hier het onderliggende probleem: GR kan niet op eigen benen staan, hoe hard ze ook de Godwin kaart trekken. Ook niet met een devaluatie van de Drachme.

filibuster | 27-06-15 | 19:05

Spannend ? Laat me niet lachen.

De EU kan gegarandeerd zijn tengeltjes niet van Griekenland laten en dinsdag gaat de klucht gewoon verder. Wel mooi dat de Grieken een referendum gaan houden want als de EU ergens een takkehekel aan heeft is het wel echte democratie.

Der Schnitzeljäger | 27-06-15 | 19:03

Uit de EU, blikken munt weer terug, en moet je maar eens opletten wanneer de Griek voor een drachme kan werken hoe het land een financiële boost krijgt.
Fuck Brussel !!!!!!! Fuck EU

NB-Stb | 27-06-15 | 19:03

Wat een hoop gestotter vandaag.
@sypon83: leg deze leek nou eens overtuigend uit waarom we ons dat niet zouden kunnen veroorloven?

Lewis | 27-06-15 | 19:01

Jan Kees de Jager.. slaap je nog rustig ?

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 19:01

Flatulent | 27-06-15 | 18:34
Dat zou zo gek niet zijn. Syriza ging van 3,26% van de stemmen bij verkiezingen in 2004 naar 36,3 % in 2015. Dat zal zowel aan de voorzittert liggen als aan de omstandigheden. Tsipras was bij de communistische jeugd. In crisistijd wordt gekozen voor extremen en voor verandering. Maar als dat blijkt tegen te vallen, kan het snel verkeren.

sad | 27-06-15 | 19:00

@Flatulent | 27-06-15 | 18:48
Griekenland bezit ongeveer 17% van alle boten ter wereld.
Je hoeft me natuurlijk niet te geloven dat Griekse reders samen zo'n 700 miljard hebben 'geparkeerd' op buitenlandse bankrekeningen.
Moet ik dat 'verhuisjegeld' linkje nog eens posten?
Gegarandeerd heb je na het lezen geen honger meer!

necrosis | 27-06-15 | 19:00

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:51

De kleur is rood, de kleur van mijn saldo !

mr Fawlty | 27-06-15 | 18:59

sypon83 | 27-06-15 | 18:54
Die Grieken lachen slapjanus Dijsselbloem recht in z'n gezicht uit.

hier openen | 27-06-15 | 18:58

Griekenland is bankroet. Waar lullen ze nog over. Pleite.
Er komt een hittegolf aan. The heat is on. De hele boel komt zo meteen met een donderend geraas naar beneden.

Rest In Privacy | 27-06-15 | 18:58

Die Griekse premier is toch wel een vent met ballen, dat kunnen we van snuggere Markje niet zeggen.

ZZP-er | 27-06-15 | 18:57

@BeunDeHaas | 27-06-15 | 18:50

Tja, het blijft 18 tegen 1. Als GR democratisch is dan trekt ze hier een conclusie uit.

Anders krijg je een soort Putin verhaal: boehoe iedereen is tegen mij en ik heb gelijk.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken. Deal with it.

filibuster | 27-06-15 | 18:57

sypon83 | 27-06-15 | 18:54
Dat zou zomaar kunnen. Zeker nu er nog een referendum van de Engelsen aan zit te komen. Grexit zal daar ongetwijfeld een grote invloed op hebben.

Flatulent | 27-06-15 | 18:57

Ik bedacht me laatst, waarom die EU bobo's na elke ontmoeting met elkaar op de foto gaan? Ben er inmiddels uit. Dat doen ze natuurlijk zodat ze gemakkelijk herkenbaar zijn als wij, het volk, de guillotines gaan klaarzetten.

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 18:56

filibuster | 27-06-15 | 18:50
Uiteindelijk zullen wij als West Europeaan beter uit zijn maar dan moeten we wel de ballast van het zuiden van ons afschudden. Hebben zij weinig last van, andere mensen, andere cultuur ander klimaat. De EU is als een strop om ons nek. Karel de Groote heeft gefaald, Napoleon heeft gefaald, Hitler heeft gefaald. 1 Europa is een Utopie, we kunnen prima met elkaar overweg maar de portemonnee samen delen dat gaat never nooit echt lukken.

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:56

tis niet goed voor mijn calls maar ik lach me de ballen uit mijn broek.. sta je dan Dijsselbloem, ouwe EU volksverrader... met lege handen.

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 18:55

Minder, minder, minder... oh nee dat was van Geert Wilders, ach dat geldt ook voor de Grieken.

Ypsilon | 27-06-15 | 18:55

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 18:54

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 18:54

Maandag voert Griekenland als eerste europees land de roebel in. Italie zal de tweede zijn.

Steinway | 27-06-15 | 18:54

necrosis | 27-06-15 | 18:08
Kun je mooi naast Willempie wonen.

ZZP-er | 27-06-15 | 18:53

Zoals ik al zei Ik ben geen econoom, en over hun scheepskapaciteit van nu heb ik geen inzicht meer, verder denk ik alleen dat ze ons keihard uitlachen en ergens een plan B hebben als ze eruit gegooid worden, ( een soort Mozsckowickje)

michael8161 | 27-06-15 | 18:52

@Joffri | 27-06-15 | 18:47
Het is pure emotie, Joris begrijpt dat wel.

necrosis | 27-06-15 | 18:52

BeunDeHaas | 27-06-15 | 18:50
Erger vind ik het dat hij songteksten van die andere slijmbal citeert, je weet wel: Marco Borsato.

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:51

@ alle #teamGreece mensen hierboven (en hieronder)

Als het inderdaad klapt:
Wie denk je dat beter af is: de gemiddelde (west)EU-er of de Griek?

Tijd voor een poll.

filibuster | 27-06-15 | 18:50

mr Fawlty | 27-06-15 | 18:49
Slim!

vmk | 27-06-15 | 18:50

@Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:39
Wat mij betreft mag hij asperges gaan steken voor zijn uitkering.
Maar schijnbaar is het asperge-seizoen voorbij.
Laat hem dan maar kauwgum steken op de Dam, dan doet hij in ieder geval wat nuttigs voor zijn geld....

necrosis | 27-06-15 | 18:50

Wak sputter what cluck!
Dijselkonijn zegt echt dat ze "de waarheid" niet willen acepteren?! DE WAARHEID ZEGT IE! Hij zegt het echt!!!

Daar moet je gofferdomme lef voor hebben, dat geef ik hem na!

BeunDeHaas | 27-06-15 | 18:50

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:18

Nee, varifocus gaat niet failliet.
Omdat hij nu 18 knikkers heeft en de rest van de klas niets, besluit de klas om 20 knikkers bij te maken en die aan varie te geven in de hoop dat hij nu een deel van de 18 knikkers als rente terug zal geven. Maar varifocus zegt, dikke penis, 3 ouzo, nu heb ik lekker 38 knikkers. Waarop de klas besluit om nog meer knikkers bij te maken..... Uiteindelijk zullen er zoveel knikkers zijn dat ze niets meer waard zijn. En de schuld van varie is dan ook opeens minder dan de waardevolle 18 knikkers waar het mee begon.

mr Fawlty | 27-06-15 | 18:49

Krijgen wij ons geld terug, met rente?! Of wordt het zo iets van "geld weg, das pech"?!

Wonderful-Life | 27-06-15 | 18:48

Havenwerker | 27-06-15 | 18:39
Of Griekenland veel scheepvaart heeft of niet, maakt weinig uit. Ik denk dat Rusland (en anders China wel) er flink wat voor over hebben om daar het (alleen)recht te krijgen om er hun vloot af te meren.

Flatulent | 27-06-15 | 18:48

sorry joris en de rest.. na een post op de spatie rammen geeft blijkbaar ook al stottercommentaar

Joffri | 27-06-15 | 18:47

tipo | 27-06-15 | 18:40

Als Griekenland niet failliet gaat, en niet uit de euro gaat, dan hebben we dus een mega groot probleem aan onze handen, want het is niet alleen Griekenland natuurlijk. Maar het zijn ook andere landen. Ik vrees dat we door deze financiële wildwest toestanden in een dictatuur belanden.

Rest In Privacy | 27-06-15 | 18:47

Ik gun de gewone griek een juncker-vrij bestaan. En na de grexit een brexit en driewerf hoera nexit?

Joffri | 27-06-15 | 18:46

Ik gun de gewone griek een juncker-vrij bestaan. En na de grexit een brexit en driewerf hoera nexit?

Joffri | 27-06-15 | 18:46

Ondanks de minnetjes aan mijn adres zal iedere Nederlander gewoon moeten dokken voor het Griekse drama.
En nee, ik heb die Grieken niet uitgenodigd om deel te nemen aan de EU.
Veel succes met het drukken op -1 en het blijven voeden van een terminaal land!

necrosis | 27-06-15 | 18:46

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:27
Een andere mogelijkheid is dat de maker van de knikkers, ene U.S te A. het in scene heeft gezet om het EU knikkerspel te laten mislukken ?
Of krinkelt mijn alufolie te hard rond mijn lunch pakketje ?

vmk | 27-06-15 | 18:42

Dat hele EU project is zo tegen de wil van de bevolking in opgezet dat het bij voorbaat al een doodgeboren kindje was. Bovendien kun je geen totaal verschillende economieën en culturen met elkaar verenigen. Heel continent economisch weggevaagd. Werkelijk om te huilen.

Arnold9638 | 27-06-15 | 18:41

@de-erfen-holland 18:22
Laat ik het anders zeggen: een wanbetaling aan het IMF is geen credit-event. Dus dat is geen deadline.

ELA wordt door de ECB toch wel doorgevoerd, want dat hebben ze altijd al gedaan. Dus die voorkomen ook failliete Griekse banken.

Vervolgens zijn er allerlei Europese investeringsbanken die Noordelijk belastingbetalersgeld in Grieks bedrijfsleven pompen. Ook dat stopt niet.

Griekenland zal dus nooit failliet gaan, totdat een Griekse of Duitse politicus daartoe beslist. Die nemen nooit die beslissing. nooit.

tipo | 27-06-15 | 18:40

Is Dijsselbloem al ontslagen wegens falen, of mag hij mooi blijven zitten tot zijn wachtgeld klaar voor hem staat??

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:39

Engelandspieler | 27-06-15 | 18:31
Ik zou er graag wonen, daar in Engeland. Kom er zeker 7 keer per jaar, zakelijk en privé. Talloze voordelen kan ik noemen, materieel en immaterieel. Jammer van de doorgeslagen politieke correctheid naar de Islam, maar daar kan ik mee leven. Echter de manier waarop de NHS zichzelf weet te degraderen tot het niveau van Azerbeidzjan, het wegennet volledig aan gort is en het onderwijs een aanfluiting is behalve voor de allerrijksten, dat alles zorgt ervoor dat ik mijn belastingcenten nooit, maar dan ook nooit in the UK zal gaan uitgeven.

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 18:39

@De echte Stolwijker | 27-06-15 | 18:34
Duitsland is in al die tijd ongeveer ook 5 keer failliet geweest... In die tijden ertussen hebben ze dus wel gewoon op eigen benen gestaan. En je moet dus altijd nadenken aan wie je je geld uitleent...

La Bailaora | 27-06-15 | 18:37

Op z'n Grieks is àltìjd spannend!

Von Paushaus | 27-06-15 | 18:36

@necrosis | 27-06-15 | 18:33
Die naheffingen komen regelrecht uit de koker van de ESM akkoorden. Wilders probeerde dit als enige politicus nog tegen te houden:
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...

La Bailaora | 27-06-15 | 18:35

En dan de logische volgende stap: Er breekt "geheel toevallig" een opstand onder de bevolking uit en de huidige regering valt (en uiteraard wordt er dan "ook toevallig" een pro-EU regering gekozen)

Flatulent | 27-06-15 | 18:34

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:27

Verloren ? heeft hij gegokt OF was van een van de 18 kids een oudere broer die ze kwam opeisen als beschermings geld ?

Volgens mij zijn die knikkers gewoon afgepakt.

vmk | 27-06-15 | 18:34

Osdorpertje | 27-06-15 | 18:33
Ipad ?

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:34

michael8161 | 27-06-15 | 18:30
Fantasiedenken. Dat zou dan namelijk voor het eerst zijn. Ook voor de euro en de EU was het een failed state. Ze zijn al 5 keer failliet gegaan en hebben nog nooit, echt nog nooit op eigen benen gestaan. Ik begrijp echt niet waar die Grieken het vandaan halen zichzelf een trots en eervol volk te vinden. Waarschijnlijk vanuit een ziek bedenksel dat ze de bakermat van de democratie zijn.

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 18:34

@Muggenmepper | 27-06-15 | 18:15
Nope!
Ook al was een meerderheid tegen de EU/ Euro, onze GEKOZEN volksvertegenwoordiging bleek voorstander van een machtsgeile EU en een gezamenlijke munt.
En men vraagt zich af waarom ik al jaren op Fleur stem.
Kijk eens naar de mensen die strategisch gestemd hebben..... die kregen het beste van de twee kwaadaardigste in de politiek!

necrosis | 27-06-15 | 18:33

-weggejorist-

Osdorpertje | 27-06-15 | 18:33

-weggejorist-

Osdorpertje | 27-06-15 | 18:33

-weggejorist-

Osdorpertje | 27-06-15 | 18:33

De Grieken hebben ons bij de ballen en dat weten ze. Van de Anerikanen mogen we ze niet uit de EU schoppen want daarvoor ligt Griekenland te strategisch. Uiteindelijk zullen we een groot deel van de schuld kwijt moeten schelden. Daarom heeft de EU ook zoveel schulden over gekocht van de banken. Om ze straks kwijt te kunnen schelden. En dat geld van Jan Kees de Jager wordt straks ook kwijt gescholden maar dat komt Jeroen Dijsselbloem nu even niet goed uit.

Osdorpertje | 27-06-15 | 18:33

Dijsselhoer had het liever op de "Hollandse" manier gedaan : Met of zonder goedkeuring van de bevolking iets door de strot duwen.

Flatulent | 27-06-15 | 18:33

VerDijsselbloem gaf een persconferentie na de bijeenkomst van de euroministers. Hij zegt dat de Griekse regering gisteravond is weggelopen. "Dit terwijl het overleg met de schuldeisers nog niet was afgelopen. De Grieken laten de bevolking een reactie geven op een onvoltooid plan en geven daar direct het advies bij om 'nee' te stemmen. Dat is oneerlijk", zegt Dijsselbloem.

Zo. Dat weet je ook eens wat dat is Dijs. Dit soort referendums zouden we hier ook moeten houden over rutte 2.0 en de het vierde rijk. Ja of nee. En daarbij het advies om 'NEE' te stemmen. "Dat is eerlijk" zegt heteblikzem.

heteblikzem | 27-06-15 | 18:32

@Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:28
Dit is geen kapitalisme, maar fascisme: overheid en politiek in de handen van een kleine kliek van oligarchen. Men noemt het in de VS ook wel crony-kapitalisme, een soort ziek kapitalisme, en daar zit dan wel weer wat in. Kapitalisme is vrije markt, en dat kennen we al een tijd niet meer. We gaan eerder terug naar het oude feodalisme, in ieder geval een 1% elite die de burgers uitbuit.

La Bailaora | 27-06-15 | 18:32

michael8161 | 27-06-15 | 18:30
En als we met zijn alle op vakantie gaan naar Griekenland dan zijn ze er zo weer bovenop .

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:32

Vorige week was het nieuws dat Jeroen had gezegd dat afgelopen maandag de aller-aller-aller-laatste kans was voor Griekenland. We moeten blijkbaar de betekenis van dat woord maar gaan schrappen uit onze woordenboeken.
Al dat gedraai en gedoe van de Eurogroep. En hoeveel kost het ons aan belastinggeld om dat zooitje te betalen, vol weekenden waaruit aan het eind blijkt dat er niets verandert?

Ageless | 27-06-15 | 18:32

Zat hier aan de overkant van de plas met wat vrienden naar de persco te kijken.
Toen ik even wat diepte informatie over Dijsselbloem gaf en wat hij de afgelopen tijd in Nederland heeft durft te presteren (of juist niet), gingen de monden open en zuchtten ze een diepe aaahhh.
Ze snappen steeds beter waarom ik in Nederland mijn belastingcenten niet meer wil deponeren.

Engelandspieler | 27-06-15 | 18:31

Ik ben geen econoom maar denk dat de Grieken zo hoog inzetten want als ze eruit geknikkerd worden is het ook prima.. al die miljarden gratis gehad... en dan gaan ze hun olie weer opboren en met hun grootse scheepvaart zij ze in een paar jaar het rikste land van de wereld en weer souverijn!

michael8161 | 27-06-15 | 18:30

-weggejorist-

Uilenspiegel | 27-06-15 | 18:30

Martin_rsd | 27-06-15 | 18:28
Zeg me alsjeblieft dat dit een wat dommige poging tot satire is. Of moet je echt uitgelegd worden wat de verschillen tussen Griekenland en IJsland zijn?

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 18:30

It's MY truth goddamnit!

Sey | 27-06-15 | 18:29

De Grieken zijn veel slimmer dan de EUSSR elite bende. Die hebben allang een plan B klaar, en waarschijnlijk ook een plan B-2.

Welke Nederlandse koppen gaan er rollen voor de miljarden geld weg zonder rente ??
Ik heb helaas een bang ver..

Winston1 | 27-06-15 | 18:29

Dag vogels,
Dag bloemen,
Dag Euro,
Dag EU,
Dag democratie,
Welkom gulden,
Welkom Nederland,
Welkom democatie

Wolly | 27-06-15 | 18:29

Ach, Draghi plempt 1,1 biljoen in de Eurozone om staatsobligaties op te kopen zodat de banken veilig zijn. En de Grieken moeten in armoede leven omdat ze 240 Miljard schuld niet in het tempo van de EU kunnen aflossen. Oftewel: Communisme is waardeloos, socialisme is waardeloos maar Kapitalisme is ook helemaal waardeloos. We zijn volledig doorgeschoten en moeten gaan debatteren over een nieuw systeem. De oude systemen werken namelijk niet. Plop

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:28

Beter onafhankelijk schuldloos door een crisis en zelfstandig een land opbouwen dan 1000 jaar vastgeketend aan niet op te brengen schulden, zal Giekenland denken, met IJsland als voorbeeld.... Duitsland verliest hier voor de derde keer in Europa....

Martin_rsd | 27-06-15 | 18:28

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:13

En die moeder heeft geen glijmiddel meer nodig want heel Nederland is al meerdere keren door dit kabinet in de reedt geneuqt!

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 18:28

@vmk | 27-06-15 | 18:23

nou hij heeft er blijkbaar heel veel verloren en weg gegeven aan andere vriendjes.

Maar er is nog wel hoop er is nog een Russische oom met heel veel knikker die wil wel helpen.

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:27

En toch zie je ze in deze panelen weer, die dwaallichten die bandietenstaat Griekenland steunen, puur vanuit het primitieve sentiment "mijn vijands vijand is mijn vriend". Misschien mag ik van genoemde dwaallichten een paar ton lenen? En dan betaal ik het niet terug omdat ik anders niet meer fijn kan leven en moet werken tot m'n 65e. En iedereen vindt mij supercool, kijk me eens revolutionair wegrijden op m'n motor, gekocht van geleend geld.

De echte Stolwijker | 27-06-15 | 18:27

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 18:26

Ze kunnen overeenkomsten maken zoveel ze willen, de Griek had er zich toch niet aan gehouden. Alleen, de geldstroom van de vredelievende, over zich heen laten lopende EU zal niet stoppen. Wordt nu de post van ontwikkelingshulp.

sad | 27-06-15 | 18:26

Wat nou spannend, we krijgen toch alles met rente terug.

XaleX_2 | 27-06-15 | 18:26

Die Grieken kunnen dus over een tijdje Bevrijdingsdag vieren, dat zal een feest worden.

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:26

@tipo | 27-06-15 | 18:20
de imf zal zich in allerlei kronkels moeten wringen om de grieken wat meer tijd te geven, kronkels die mevrouw lagarde niet meer heeft dankzij de zonnebank en plastische chirurgie.

sennholz | 27-06-15 | 18:24

@Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
Grieken hebben geld nodig om hun riante leefstijl in stand te houden.
Grieken hebben het geld niet meer om bovenstaande waar te kunnen maken
Grieken lenen geld om hun riante levensstijl te laten voortduren tegen lage rente.
Grieken hebben geen geld meer (moehahahaha) om zelfs de rente op de leningen te kunnen betalen.
Grieken kloppen aan voor een lening om de rente op hun eerdere schulden te kunnen betalen.
Vijf zinnen, u vraagt, wij (dat ben ik, koninklijk meervoud) draaien.
En leuker kan ik het niet maken.....

necrosis | 27-06-15 | 18:24

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:18

Maar.. maar hij heeft toch heel veel knikkers in zijn zakje van die 18 andere kids ?

vmk | 27-06-15 | 18:23

@Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:13
Tjakkaaaa

Methylfenidaat | 27-06-15 | 18:23

Bad Karma | 27-06-15 | 18:20
LMAO

snakeplisskin | 27-06-15 | 18:23

@Reconquistador | 27-06-15 | 18:01
Een tijdelijk noodkrediet op het noodkrediet en 5 maanden uitstel om definitief te beslissen, dit is allemaal achter de schermen besproken, dit gedoe gelooft geen hond meer, zo veel aandacht voor 2% van Europa moet wel afgesproken zijn. Kijk eens Frankrijk wat er met Griekenland is gebeurd, nu denken jullie wel diep na heh voor jullie ook vertrekken?

Martin_rsd | 27-06-15 | 18:23

De PelopoNeesos, op z'n Grieks genaaid.

RobberenRukkie | 27-06-15 | 18:22

@Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
http://www.counterpunch.org/2015/06/26/the-delphi-declaration/

Methylfenidaat | 27-06-15 | 18:22

@tipo

de deadline was altijd al dinsdag, dat is namelijk het einde van de maand. Maar om de betalingen door te voeren was vandaag de laatste dag dat een akkoord ook daadwerkelijk faillissement kon voorkomen.

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:22

alexbl | 27-06-15 | 18:20
Het licht zou uitgaan in die landen die niet meedoen aan de Euro .

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:21

Europese beroepsplucheklevers tegen slimme linkse 40jarige mannen in de kracht van hun leven die heel makkelijk die kont in de krib gooien! Dit winnen de Grieken makkelijk op punten.

Paulaner München | 27-06-15 | 18:21

Persco Yanis Varoufakis deels uitgezonden door Europese Unie. Tweede deel vervangen door testbeeld gevolgd door herhalingen met Jeroen Dijsselbloem.

Feynman | 27-06-15 | 18:21

Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11

EU zegt: "hier pak aan, lening met miljoenmiljard aan rente die je nooit meer terug betalen kan"

Griekenland zegt: "meh" en doet:
youtu.be/zpOAnWEyzt8

Bad Karma | 27-06-15 | 18:20

@geur_aars | 27-06-15 | 18:03
Ik bestel al de hele week voer bij de griek, met bitcoins.

Methylfenidaat | 27-06-15 | 18:20

Zonder euro zou er toch oorlog komen? Volgens mij gaat die munt juist voor oorlog zorgen.

DE GULDEN TERUG!! NU!!!

alexbl | 27-06-15 | 18:20

De deadline is dus verschoven naar dinsdag. Maar ook dat is geen Deadline, want zo werkt dat met IMF betalingen nu eenmaal niet.

Duurt dus nog wel tot st. juttemus dit. Een grexit en een haircut hadden natuurlijk al in 2010 moeten plaatsvinden, maar dat had dan wel een baan van een politicus kunnen kosten, dus is het nu even zo gedaan, totdat er een politicus gelinched wordt. Dat is pas de echte deadline in dit drama. De rest is toneel.

tipo | 27-06-15 | 18:20

Mooie lakmoes proef voor de houdbaarheid van de Euro en de EU. Laat maar klappen want dat is goed voor EU hervormingen ofwel * minder EU *

snakeplisskin | 27-06-15 | 18:19

De schulden blijven staan, in of uit de Euro. De Drachma zal wel veel inflatie hebben, zodat de Grieken op die manier de schulden een beetje kunnen afbetalen. Hierdoor zal geen griek de komende jaren een fatsoenlijke spaarrekening kunnen opbouwen.

heldheino | 27-06-15 | 18:19

@Schreeuwmeeuw

Nou Varafoukis had op het schoolplein knikkers geleend van iedere ander kind uit de klas 18 in totaal, heel veel knikkers zelf. Maar hij wilde eigenlijk niet terug betalen, toen is hij uit het klassenoverleg over meer te lenen knikkers gestapt. Daarna hebben de andere kinderen besloten dat hij geen nieuwe knikker meer krijgt. Het probleem is dat Varafoukis ook nog knikkers moest terug betalen aan iemand uit een andere klas, dat kan hij nu niet. Nu gaat Varafoukis falliet.

de-erfen-holland | 27-06-15 | 18:18

@Sliptong | 27-06-15 | 18:11
Dat heeft hij geleerd van Miezerig Mannetje.

necrosis | 27-06-15 | 18:18

Mooi zo. Geen acceptgyros meer sturen. Ik kan ook wel wat geld gebruiken. Toedeledokie....

Fat Pauly | 27-06-15 | 18:18

Wat ik niet begrijp is dat als wij met 67 met pensioen mogen, als we het halen, en die Grieken met 55 jaar, ze matennaaiers zijn en ook met 67 moeten gaan.
Zou het niet beter zijn boos te worden en ook met 55 jaar willen gaan ? Of is dit weer de typische Nederlandse jaloezie t.o.v iemand die meer heeft ?
.
En hou met onbetaalbaar, er is geld genoeg.
Vergrijzing is een leugen, om meer te betalen aan de CEO's.

vmk | 27-06-15 | 18:18

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:09
Zeker als blijkt dat het beter gaat met Griekenland als ze eenmaal uit de eurozone zijn , dan is het echt gedaan met de euro.

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:17

Ik snap die Grieken wel. Ik begin die Dijsselbloem met de dag irritanter te vinden. Met zijn vingertje en dat kutbrilletje. Wat kan Griekenland eraan doen dat hij vroeger zo veel gepest werd?

kezie | 27-06-15 | 18:17

@Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:09
Juncker wil en zal zijn feestje niet laten verpesten door de Grieken.
Met andere woorden, ze krijgen gewoon weer geld, en vervolgens glas, plas en was.
Als ik genoeg stemmen zou krijgen, zou ik die Grieken geen cent meer geven.
Hun uitstaande vermogen op buitenlandse banken is meer dan de Nederlandse staatsschuld en met name de rijke reders uit Griekenland betalen weinig tot geen belasting.
Flikker dat land gelijk uit de Euro, dan weten ze weer wat hun Drachme waard is.....

necrosis | 27-06-15 | 18:17

WIJ MOETEN ER UIt. Had ik dat niet al eens gezegd?

Geld lenen aan dakloze zwervers brengt net zoveel op als lenen aan de Grieken. Ze hebben de volgende lening nodig om de vorige af te kunnen lossen. Hoe duidelijk moet dat zijn? Moet Dijsselbloem daar nog een tekeningetje bij hebben?

zeg maar jansen | 27-06-15 | 18:16

Nu maar hopen dat iedereen zijn poot stijf houdt.

VanBukkem | 27-06-15 | 18:16

Kunnen we meteen de mensen die deze beerput van de euro maakten voor het gerecht slepen?

Muggenmepper | 27-06-15 | 18:15

@Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
eeh, in 1 zin... Iedere dag is morgen D-day voor de Grieken, ik vermoed tot ergens in 2050...... Er is nix aan de hand, Maandag gaat alles weer as usual, alleen weer met nieuw verzonnen "ja-maartjes" en halve compromissen met vage afspraken die niet nagekomen worden.

Martin_rsd | 27-06-15 | 18:15

Archimedes zei het nog zo duidelijk, het is EUREKA !!!

Uilenspiegel | 27-06-15 | 18:15

Van mij mogen ze eruit, we hadden toch nooit iets terug gezien van ons geld en er zou alleen nog maar veel meer heen gaan. Bovendien: als er eenmaal één land de EU uit kan is die magische grens geslecht en kunnen er makkelijker meer volgen.

Lewis | 27-06-15 | 18:13

Kan iemand mij in 5 zinnen uitleggen hoe de vork nu exact in de steel zit?
Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
5? Ik doe het in één: Varoufakis neuqt Dijsselboem de moeder, op z'n Grieks.

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:13

Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
1 zin is ook genoeg , ons geld is weg.

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:13

@Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11
Ja, over 50 jaar zal blijken wat de echte redenen waren.

Guy de Lombard | 27-06-15 | 18:13

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:09
*koude rakker omhoog gooit!*

Sliptong | 27-06-15 | 18:13

Kan iemand mij in 5 zinnen uitleggen hoe de vork nu exact in de steel zit?

Schreeuwmeeuw | 27-06-15 | 18:11

Nou mijn steun hebben ze hoop dat meer mensen de Grieken nu gaan steunen.
Zou mooi zijn als ze over een paar jaar hun land weer op orde hebben en ze verder kunnen zonder die Brusselse beaurocratie.
Laat ze een voorbeeld zijn voor meer landen die dit Europees gedoe niks vinden.

Mathma | 27-06-15 | 18:11

Die smerige hond vam een Dijsselbloem zou z'n moeder nog verkopen voor een stoeltje in Brussel. De Grieken hebben dat door! #team_greece

Sliptong | 27-06-15 | 18:11

Yeah wat een feest, het begin van het einde van de Euro!!!

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:09

De scheuren in Junckers Vierde Rijk worden steeds groter. Je verwacht het niet.

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 18:09

Je verwacht het wel.

Botte Hork | 27-06-15 | 18:08

Grieken halen massaal hun geld van de bank , het is over en uit met Griekenland.

Eurotokkie | 27-06-15 | 18:08

Hoe dan ook, de Grieken gaan al die miljarden NIET terugbetalen en zelfs naar de rente kunnen we fluiten.
En vervolgens gaat Spyros-met-de-pet nog steeds met pensioen op 52-jarige leeftijd.
*overweegt verhuizing naar 'Gyros-land'*

necrosis | 27-06-15 | 18:08

Die Grondleggers vd Democratie-Mentaliteit hangt me al een jaartje of wat de keel uit. In de EU zijn er meer arme broeders. 300 eikels.

horsteknots | 27-06-15 | 18:07

De GS voorspelling van dit Griekse drama komt volledig en precies uit. Vrij hilarisch als ik niet met een zooitje call-opties zou zitten die ik volgende week kwijt wil.

de Voorzittert | 27-06-15 | 18:07

On Friday, there was a bit of buzz that creditors had tabled a new €15.3bn offer to Greece to extend the current bailout through the end of November. But in reality, there was nothing new to it at all. It is essentially all the money left in the bailout, which was presented to Athens in a more fully articulated two-page memo. blogs.ft.com/brusselsblog/2015/06/27/w...

Feynman | 27-06-15 | 18:06

Plop, ik heb ze vanmiddag al koud gezet om dit moment te vieren!

Toetsiemonster | 27-06-15 | 18:03

inderdaad niet te snijden die spanning

giovanni erkelens | 27-06-15 | 18:03

Zodra Griekenland uit de EU stapt ga ik direct een vakantie boeken naar de Griek, zij verdienen het.

geur_aars | 27-06-15 | 18:03

Doe het Grieken. Doe het! Wees een voorbeeld voor de rest door nu voor jezelf te kiezen.

Klaus Herzog | 27-06-15 | 18:02

Bye bye soufflaki

Rayser | 27-06-15 | 18:02

Oops, en weer zijn de mensen die onze landen moeten leiden gebleken dommer dan een gemiddelde boer uit Lommer.

Sergeant_Peper | 27-06-15 | 18:02

De Grieken hebben recht op hun eigen waarheid. Dansen naar het mantra van de idee dat de burger moet betalen voor falende banken-paradigma mag hier stoppen.

De Treinende Rechter | 27-06-15 | 18:02

*bitcoins kopen gaat*

--sql error-- | 27-06-15 | 18:01

Ik voorspel nóg meer gedraai en politieke spelletjes. Griekenland erin of eruit, tja, neemt u het nog serieus?

Reconquistador | 27-06-15 | 18:01

-weggejorist-

Areem | 27-06-15 | 18:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken